abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194676713
Wat vind jij er zelf van?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194676768
quote:
80s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 12:17 schreef golfer het volgende:
Wat vind jij er zelf van?
Het lijkt mij dat het OM en de politie alle registers open hebben getrokken om Taghi en zijn mensen te pakken. Daarbij zijn er wellicht met de beste bedoelingen grenzen overschreden. Dat lijkt mij problematisch voor het strafproces en zou tot strafvermindering kunnen leiden, of erger, al is dit speculatie van mijn kant. Het verrast mij vooral dat het OM stukken weglaat uit het dossier en verdenkingen over onheuse praktijken van advocaten van de verdachten niet officieel aanhanging maakt bij de deken maar zo op straat gooit.

[ Bericht 3% gewijzigd door Oostwoud op 22-08-2020 12:31:07 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194677279
Advocaten schaduwen moet gewoon mogen. Zolang je niet op de vlucht bent, zullen ze je advocaat ook niet volgen.

Criminelen beschermen moet een keer ophouden.
pi_194677596
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 13:06 schreef Cockwhale het volgende:
Advocaten schaduwen moet gewoon mogen. Zolang je niet op de vlucht bent, zullen ze je advocaat ook niet volgen.

Criminelen beschermen moet een keer ophouden.
Zo is dat. :+
Een nog niet veroordeelde verdachte hoeft geen aanspraak te maken op rechtsbescherming en de regels die voor anderen wel gelden. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194677930
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 13:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Zo is dat. :+
Een nog niet veroordeelde verdachte hoeft geen aanspraak te maken op rechtsbescherming en de regels die voor anderen wel gelden. :')
Het is ook lastig iemand ooit te veroordelen, als die persoon elke vorm van rechtsgang ontvlucht.
  zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:10:58 #7
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194677984
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 13:06 schreef Cockwhale het volgende:
Advocaten schaduwen moet gewoon mogen. Zolang je niet op de vlucht bent, zullen ze je advocaat ook niet volgen.

Criminelen beschermen moet een keer ophouden.
Poetin is het ongetwijfeld met jou eens. :Y
pi_194678489
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:10 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Poetin is het ongetwijfeld met jou eens. :Y
:')
pi_194730744
Vanwege dit nu al belachelijk succesvolle topic een dagje extra!

twitter


*O*
pi_194740594
Proces Utrechtse liquidaties hervat: tussen de advocaten en het OM lijkt het niet meer goed te komen

quote:
UTRECHT - In de extra beveiligde rechtszaal op Schiphol is vandaag het woord aan de advocaten in het liquidatieproces rond Ridouan T. uit Vianen.

T. wordt onder meer beschuldigd van het opdracht geven voor liquidaties in het drugsmilieu. In het zogenoemde Marengo-proces - dat nog altijd in de voorbereidende fase is - staan zeventien verdachten terecht. Op de aanklacht staan zes moorden en meerdere pogingen daartoe. Het gaat onder meer om de liquidatie van Ranko Scekic in Overvecht en de vergismoord op Hakim Changachi in dezelfde wijk. Ook wordt T. gelinkt aan de liquidatie van Samir Erraghib in IJsselstein.

Vijandige sfeer
De advocaten van de verdachten zullen zich vandaag uitlaten over een reeks incidenten die het proces de afgelopen weken hebben getekend en tot een vijandige sfeer tussen advocatuur en Openbaar Ministerie hebben geleid. De jongste affaire gaat over het schaduwen van advocaat Nico Meijering en kantoorgenoot Leon van Kleef. Het Openbaar Ministerie liet hen vorig jaar juni volgen op een zakelijke reis naar Dubai.

Politie en OM waren destijds nog volop op jacht naar de voortvluchtige T. Op basis van een tip vermoedden zij dat Meijering een ontmoeting zou hebben met T. Dit bleek niet het geval. Meijering staat in Marengo andere verdachten bij, niet de in december aangehouden T.

Grootste pijnpunt
De schaduwactie werd stilgehouden, totdat het AD er vorige week over publiceerde. De advocatuur reageerde geschokt en met afgrijzen op de onthulling. Het OM, inclusief de hoogste bazen, liet weten dat er zorgvuldige afwegingen zijn gemaakt voor de uitzonderlijke operatie. Het valt niet te verwachten dat daarover overeenstemming zal worden bereikt, maar in het proces zal het grote pijnpunt zijn dat de actie onder de pet is gehouden. Er is niets over te vinden in het dossier.

Behalve de advocaten zelf is daarmee ook de rechter buitenspel gezet, vinden de advocaten. De rechter moet kunnen beoordelen of het onderzoek rechtmatig is geweest. Volgens justitie mocht de observatie van Meijering buiten de boeken worden gehouden, omdat de actie zonder resultaat is gebleven. Advocaten vinden dit een drogredenering.

Geheime informatie
Voordat het schaduwverhaal naar buiten kwam, was de stemming in de rechtszaal al danig bedorven geraakt. Kort voor de zitting van 11 augustus verspreidde het OM een fors document, waarin de recherche heeft opgetekend dat een aantal Marengo-advocaten geheime informatie aan criminelen, onder wie T., zou hebben doorgespeeld, en zich als 'loopjongen' zou hebben laten gebruiken. Dat leidde tot furieuze reacties van de raadslieden.

Niet lang daarna wraakte Meijering, met steun van een tiental collega's, de twee onderzoeksrechters in Marengo, omdat zij de schijn van vooringenomenheid zouden hebben gewekt. Bij de onderzoeksrechter vinden - in beslotenheid - nog verhoren van getuigen plaats, onder wie de Utrechtse kroongetuige Nabil B. Het is nog niet bekend wanneer de wrakingskamer zich over de kwestie gaat buigen.

Nadat begin 2018 bekend werd dat er een kroongetuige was in het proces, werd kort daarna zijn niet-criminele broer vermoord en september vorig jaar B.'s advocaat Derk Wiersum doodgeschoten.

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2085757/
pi_194743117
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_194757324
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 13:06 schreef Cockwhale het volgende:
Advocaten schaduwen moet gewoon mogen. Zolang je niet op de vlucht bent, zullen ze je advocaat ook niet volgen.

Criminelen beschermen moet een keer ophouden.
De Soviet-Unie onder Stalin in de jaren 30 heeft gebeld. Je mag terug.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:38:12 #13
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194757553
Wel zuur dat een klootzak als Taghi dadelijk vrijuit gaat door dat gefaal van politie en OM :') .

[ Bericht 1% gewijzigd door bleiblei op 28-08-2020 08:43:51 ]
pi_194758391
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 08:38 schreef bleiblei het volgende:
Wel zuur dat een klootzak als Taghi dadelijk vrijuit gaat door dat gefaal van politie en OM :') .
Die gaat niet vrijuit, als er vrijspraak komt leggen ze gewoon nog een rits moorden ten laste.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194758634
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 08:01 schreef HSG het volgende:

[..]

De Soviet-Unie onder Stalin in de jaren 30 heeft gebeld. Je mag terug.
Wat een vergelijking. Ze krijgen toch een eerlijk proces, incl advocaat? De verdachten en hun advocaten zijn degene die de rechtsgang ondermijnen.

Advocaten hoeven blijkbaar geen enkele morele code meer te hebben. Het zijn eerder consiglieres die adviseren hoe het best de rechtsgang en wetten te ondermijnen.
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:12:52 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194758671
Vraag me trouwens af of een advocaat, die de verblijfplaats van een gezochte crimineel weet, verplicht is om die te melden, net zoals de gewone burger zeg maar.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:05:04 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194759822
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2020 10:12 schreef nixxx het volgende:
Vraag me trouwens af of een advocaat, die de verblijfplaats van een gezochte crimineel weet, verplicht is om die te melden, net zoals de gewone burger zeg maar.
Niet als het om zijn cliënt gaat. Sterker nog, dat mag hij niet eens.

Sowieso is voortvluchtig zijn an sich niet strafbaar. Net zoals ontsnappen uit de bajes. Je hoeft niet meer te werken aan je eigen veroordeling en je advocaat al helemaal niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194950667
twitter


https://www.rechtspraak.n(...)arissen-Marengo.aspx

[ Bericht 14% gewijzigd door Nober op 08-09-2020 12:17:11 ]
pi_195266449
Bedreigde broer kroongetuige Nabil B: ‘Ik ben een muis die door het grote OM wordt verpletterd’

Opnieuw dreigt een advocaat in het kroongetuige-dossier het werk neer te leggen. Het gaat om de anonieme advocaat van een broer van kroongetuige Nabil B. Dat meldt de Volkskrant op basis van een interview met deze broer en uit documenten waarin de krant inzage heeft gekregen.

De broer van Nabil B. heeft met het Openbaar Ministerie (OM) een hoogoplopend conflict over zijn beveiliging, terwijl de dreiging van een aanslag op zijn leven nog altijd onverminderd hoog is. De broer voelt zich ‘als een muis die door het grote Openbaar Ministerie wordt verpletterd’.

Monddood
Hij stelt dat hij mede door restricties op zijn rechtsbijstand, die door het OM wordt betaald, ‘monddood wordt gemaakt’. Zijn anonieme advocaat voelt zich onveilig en door het OM niet serieus genomen.

Het OM zegt zich ‘niet te herkennen’ in het door de broer geschetste conflict. Het stelt dat ‘veel en langdurige inspanningen’ zijn geleverd om voor de kroongetuige-broer ‘een stabiele en veilige’ situatie te bereiken. Maar het erkent wel dat in dit dossier fouten zijn gemaakt.

https://www.ad.nl/binnenl(...)erpletterd~ac2008ed/
pi_196919374
twitter




Sezer B. zou rol hebben gespeeld bij moorden op broer kroongetuige én Derk Wiersum

Hij kreeg eerst weinig aandacht, maar Sezer B. (28) geldt nu als voorname link tussen de organisatie rond Ridouan Taghi en de moorden op de broer én de advocaat van kroongetuige Nabil B.

quote:
De moordenaar van broer Reduan van kroongetuige Nabil B. kreeg 28 jaar cel. De vermoedelijke uitvoerders van de moord op advocaat Derk Wiersum van de spijtoptant zitten ook alweer lange tijd in de cel.

Dé grote klus voor het nog altijd forse rechercheteam dat beide schokkende moorden onderzocht, is te achterhalen wie de moordenaars aanstuurden of hielpen.

Stap voor stap kwamen meer verdachten in het vizier, via wie justitie uiteindelijk de link hoopt te leggen naar de opdrachtgever. Niemand binnen de opsporing betwijfelt dat de organisatie van Ridouan Taghi wraak nam voor de uitvoerige biecht vol beschuldigingen van Nabil B., maar het is geen sinecure om dat te bewijzen en Taghi ontkent met klem.

Onopvallende twintiger
Een schakel die tot nu toe weinig aandacht kreeg, is de Utrechtse crimineel van Turkse origine Sezer B. De magere, onopvallende twintiger was al in beeld nadat broer Reduan op 29 maart 2018 was doodgeschoten in zijn beletteringsbedrijf in Amsterdam-Noord. Inmiddels is hij óók gelinkt aan de moord op raadsman Derk Wiersum, 18 september 2019 in Buitenveldert.

In het Hilversumse huis van Reduans moordenaar Andy S. lagen twee PGP-Blackberry’s, bedoeld om versleuteld te communiceren. Hij had die toestellen gekregen meteen nadat hij Reduan B. had doodgeschoten. Mogelijk moest hij alweer een nieuwe onderwereldmoord plegen.

Op de verpakking van een van die PGP-telefoons zat een vingerafdruk van Sezer B. Die stond al te boek als contact van de familie Taghi en zat tijdens een controle in de auto bij een zus van Ridouan.

Sezer B. is volgens ingewijden een vertrouweling van Taghi’s neef Jaouad F., de oudste zoon van een van diens zussen. De recherche beschouwt deze neef als mogelijke moordmakelaar van de groepering die de moordopdracht kan hebben uitgezet bij Sezer B., die vervolgens moordenaar Andy S. aanstuurde.

Jaouad F. woonde toentertijd enkele honderden meters van Andy S., hield een rechercheur hem in een verhoor voor. Die beriep zich op zijn zwijgrecht, hij wil niets over zijn opdrachtgevers zeggen.

In het onderzoek naar de moord op advocaat Derk Wiersum is Sezer B. inmiddels óók volop in beeld als mogelijke tussenpersoon tussen de groep rond Taghi en de uitvoerders van de liquidaties.

Sezer B. is in de maand voor die moord drie keer gezien bij een Utrechtse garagebox waar weer een andere neef, Anouar Taghi, volgens justitie gestolen auto’s stalde die bij de moord zijn gebruikt. Twee keer was Sezer B. daar met Anouar Taghi, een derde keer met medeverdachte Oussama B.

Observaties
Uit de bewegingen van zijn smartphones en de gestolen Renault Mégane die aanhoudend door Wiersums straat reed, maakt justitie op dat Sezer B. volop deelnam aan die observaties, ook ’s nachts, vanuit zijn woning in Kanaleneiland.

De groep lijkt eerst het kantoor van Wiersum te hebben geobserveerd in de Jacob Obrechtstraat in Amsterdam-Zuid, om zich vervolgens te concentreren op zijn huis aan Imstenrade in Buitenveldert.

Evenals medeverdachten gebruikte Sezer B. zijn smartphones voor het laatst op de avond van de moord op Wiersum. Vervolgens werden twee opeenvolgende telefoonnummers geactiveerd in de buurt van de Amsterdamse Diemerzeedijk. Anouar Taghi zou het ene zijn gaan gebruiken, Sezer B. het andere.

Officieel verdacht
Om al die redenen wordt Sezer B. er inmiddels officieel van verdacht de moord op Wiersum te hebben voorbereid, en ook weer als tussenschakel. Hij is nog op vrije voeten.

Als hij bij de moord op Wiersum inderdaad voor de tweede keer die rol heeft kunnen spelen, dan roept dat de prangende vraag op of het gevaar voor Wiersum eerder had kunnen worden opgemerkt als de Utrechter intensiever was onderzocht na de moord op Reduan B.

Tussen beide gevallen zat een periode van anderhalf jaar. Zowel nabestaanden van Reduan B. als betrokkenen binnen de recherche drongen met klem aan op nader onderzoek, maar het Openbaar Ministerie beperkte het moordonderzoek van de eerste zaak toen tot de rol van uitvoerder Andy S.

https://www.parool.nl/ams(...)rk-wiersum~be5a3516/
  donderdag 24 december 2020 @ 09:23:57 #21
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_196919395
We hebben wel allemaal fijn volk binnen gehaald O+
Ik ben inmiddels overleden
pi_198586810
quote:
De rechtszaak die dient bij de rechtbank Amsterdam (en voor een gedeelte formeel ook bij de rechtbank Midden-Nederland), is aan het eind van de voorbereidende fase gekomen.

Op 11 en 12 maart 2021 waren er voorbereidende zittingen over de PGB-berichten. De start van de inhoudelijke behandeling van de rechtszaak staat gepland voor maandag 22 maart 2021.

Aanvankelijk zou de inhoudelijke behandeling op maandag 15 februari 2021 beginnen, maar dit werd vanwege corona uitgesteld.

Agenda inhoudelijke behandeling (onder voorbehoud van wijzigingen)

Datum in 2021 Omschrijving
22 maart Start inhoudelijke behandeling: eerste reactie van verdachten op de verdenkingen + evt. start verhoor kroongetuige t.a.v. algemene onderwerpen
7 april Verhoor kroongetuige t.a.v. algemene onderwerpen
9 april Verhoor kroongetuige t.a.v. algemene onderwerpen
12 april Verhoor kroongetuige t.a.v. algemene onderwerpen
16 april Verhoren van verdachten als getuige
26 april Verhoren van verdachten als getuige
Er zijn ook nog zittingen op 26 en 28 mei, 2, 3, 10, 11, 21, 25, 29, 30 juni.
Daarna wordt de behandeling in september voortgezet.
https://www.rechtspraak.nl/Bekende-rechtszaken/Marengo

Maandag wordt genot.
  vrijdag 19 maart 2021 @ 15:32:39 #23
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198588642
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2020 18:08 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Het is ook lastig iemand ooit te veroordelen, als die persoon elke vorm van rechtsgang ontvlucht.
Dat maakt dergelijk handelen nog niet legitiem.
pi_198602565
twitter
pi_198631878
twitter

twitter
pi_198633007
Goed, goed, goed. Vandaag 22 maart 2021. Een groep van minstens 20 jongeren die hun gezicht zoveel mogelijk proberen af te dekken komen Ridouan Taghi .... een hart onder de riem steken. Ze eisen een eerlijk proces voor 'hun' lieve Taghi.

want wat heeft die Taghi nou eigenlijk precies misdaan hè?

https://www.ad.nl/video/p(...)rum-schiphol~p205058

Nederland, Maart 2021. Tientallen jongeren die zogenaamd een eerlijk proces willen voor Taghi. Tjee....

ps: Betrokkenheid bij het Marengo-strafproces wil nog niet zeggen dat je niet kunt doorbreken bij The Voice, begrijp ik uit het verhoor van vandaag.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198633140
Saskia Belleman doet verslag via Twitter.
  maandag 22 maart 2021 @ 13:23:06 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198633148
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Goed, goed, goed. Vandaag 22 maart 2021. Een groep van minstens 20 jongeren die hun gezicht zoveel mogelijk proberen af te dekken komen Ridouan Taghi .... een hart onder de riem steken. Ze eisen een eerlijk proces voor 'hun' lieve Taghi.

want wat heeft die Taghi nou eigenlijk precies misdaan hè?

https://www.ad.nl/video/p(...)rum-schiphol~p205058

Nederland, Maart 2021. Tientallen jongeren die zogenaamd een eerlijk proces willen voor Taghi. Tjee....

ps: Betrokkenheid bij het Marengo-strafproces wil nog niet zeggen dat je niet kunt doorbreken bij The Voice, begrijp ik uit het verhoor van vandaag.
En ja hoor. Letterlijk een van de eerste woorden die ik hoor is "kanker". :')
Dat wens ik dit soort ratten inmiddels ook wel toe als ik heel eerlijk ben.
pi_198633442
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Goed, goed, goed. Vandaag 22 maart 2021. Een groep van minstens 20 jongeren die hun gezicht zoveel mogelijk proberen af te dekken komen Ridouan Taghi .... een hart onder de riem steken. Ze eisen een eerlijk proces voor 'hun' lieve Taghi.

want wat heeft die Taghi nou eigenlijk precies misdaan hè?

https://www.ad.nl/video/p(...)rum-schiphol~p205058

Nederland, Maart 2021. Tientallen jongeren die zogenaamd een eerlijk proces willen voor Taghi. Tjee....

ps: Betrokkenheid bij het Marengo-strafproces wil nog niet zeggen dat je niet kunt doorbreken bij The Voice, begrijp ik uit het verhoor van vandaag.
Wat een sneue figuren.
pi_198633609
Die achterlijke rechtspraak in Nederland ook. Alleen maar Ridouan Taghi in een kwaad daglicht stellen. Nooit iets positiefs over hem.
Heeft een Marokkaan eindelijk iets gevonden waar hij in uitblinkt en dan weet de Nederlandse samenleving dit alsnog als iets slechts te bestempelen. Taghi is door velen geprezen als een topcrimineel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 22 maart 2021 @ 14:04:31 #31
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198633623
quote:
13s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:23 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En ja hoor. Letterlijk een van de eerste woorden die ik hoor is "kanker". :')
Dat wens ik dit soort ratten inmiddels ook wel toe als ik heel eerlijk ben.
Hoog aantal campingsmokings ook.
  User die overal opduikt 2022 maandag 22 maart 2021 @ 14:12:16 #32
186611 Haags
pi_198633732
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Goed, goed, goed. Vandaag 22 maart 2021. Een groep van minstens 20 jongeren die hun gezicht zoveel mogelijk proberen af te dekken komen Ridouan Taghi .... een hart onder de riem steken. Ze eisen een eerlijk proces voor 'hun' lieve Taghi.

want wat heeft die Taghi nou eigenlijk precies misdaan hè?

https://www.ad.nl/video/p(...)rum-schiphol~p205058

Nederland, Maart 2021. Tientallen jongeren die zogenaamd een eerlijk proces willen voor Taghi. Tjee....

ps: Betrokkenheid bij het Marengo-strafproces wil nog niet zeggen dat je niet kunt doorbreken bij The Voice, begrijp ik uit het verhoor van vandaag.
Kansloze mongolen
Zonder wrijving geen glans
pi_198633793
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
Goed, goed, goed. Vandaag 22 maart 2021. Een groep van minstens 20 jongeren die hun gezicht zoveel mogelijk proberen af te dekken komen Ridouan Taghi .... een hart onder de riem steken. Ze eisen een eerlijk proces voor 'hun' lieve Taghi.

want wat heeft die Taghi nou eigenlijk precies misdaan hè?

https://www.ad.nl/video/p(...)rum-schiphol~p205058

Nederland, Maart 2021. Tientallen jongeren die zogenaamd een eerlijk proces willen voor Taghi. Tjee....

ps: Betrokkenheid bij het Marengo-strafproces wil nog niet zeggen dat je niet kunt doorbreken bij The Voice, begrijp ik uit het verhoor van vandaag.
Ik denk dat als je het doopceel van die vriendelijke vrinden doorlicht, dat er dan ook wel het een en ander boven komt drijven :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198633930
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 14:17 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik denk dat als je het doopceel van die vriendelijke vrinden doorlicht, dat er dan ook wel het een en ander boven komt drijven :Y
Ja, daarom houden ze hun gezicht zo goed mogelijk verborgen, ze willen absoluut niet herkenbaar op de foto of op video. dat het AD dan nog gaan blurren is volstrekt onnodig. had liever dat achterlijke taaltje van ze weggebliept.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198634180
twitter
pi_198634593
quote:
13s.gif Op maandag 22 maart 2021 13:23 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En ja hoor. Letterlijk een van de eerste woorden die ik hoor is "kanker". :')
Dat wens ik dit soort ratten inmiddels ook wel toe als ik heel eerlijk ben.
Kanker, ik krijg geen kanker stageplek van die kanker blanke kanker Nederlanders in dit kankerland, wollah kankerracisten.

Het marokkanenprobleem.
pi_198634697
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:11 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Kanker, ik krijg geen kanker stageplek van die kanker blanke kanker Nederlanders in dit kankerland, wollah kankerracisten.

Het marokkanenprobleem.
Alle vooroordelen bevestigen zichzelf keer op keer, je hoeft er niet eens moeite voor te doen om iets te vinden, ze presenteren het zelf op een zilveren dienblad.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198634720
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 15:11 schreef ReplaR het volgende:

[..]

[-], ik krijg geen k- stageplek van die kanker blanke k-Nederlanders in dit k-land, wollah k-racisten.

Het marokkanenprobleem.
Heb een jongen op sollicitatiegesprek gehad bij 't bedrijf waar ik werkte. die begon na afwijzing wegens niet voldoen aan de gestelde functie-eisen met die ziekte te schreeuwen dat 'ie wel even zou terugkomen met zijn broeders.

diep triest dat dergelijke figuren in steeds grotere aantallen door 't hele land denken op deze manier het te kunnen gaan maken.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198880668
Deze week:
quote:
7 april Verhoor kroongetuige t.a.v. algemene onderwerpen
9 april Verhoor kroongetuige t.a.v. algemene onderwerpen
pi_198881015
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:28 schreef Zipportal het volgende:
Deze week:
[..]

Gaan ze het programma wel aanpassen ivm ramadan?
pi_200236372
30 juni was de laatste zittingsdag voor de zomerstop.

Ze hebben hun moment wel afgewacht voor Peter.
pi_200759075
twitter
pi_200762288
Die advocaten gaan ook wat teveel in zichzelf geloven.
pi_201250282
Eris, het broertje van Marengo ook maar hier doen?

twitter


Liveblog
https://www.parool.nl/ams(...)verschenen~b41894c4/

[ Bericht 9% gewijzigd door Nober op 07-09-2021 11:24:06 ]
pi_201250602
Kwartetten met raketwerpers _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 14 september 2021 @ 09:36:42 #46
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201349507
quote:
'Kroongetuige Nabil B. wilde maximale halen uit deal met OM'

Nabil B., de kroongetuige in het liquidatieproces rond Ridouan Taghi, wilde financieel het maximale uit de deal halen die hij met het Openbaar Ministerie (OM) heeft gemaakt. Dat schrijft het AD dat appjes kon lezen die B. tussen september 2017 en februari 2018 met een broer, een zus, zijn vriendin en een medegevangene uitwisselde.

B. was volgens het OM betrokken bij een vergismoord begin 2017 in de Utrechtse wijk Overvecht. De veronderstelde criminele bende van Taghi zou de opdrachtgever zijn geweest. B. werd al snel opgepakt en besloot om een deal met het OM te sluiten; in ruil voor strafvermindering en beveiliging door de overheid legde hij belastende verklaringen af over Taghi en andere bendeleden.

Daar mocht het van hem niet bij blijven, zo blijkt uit het AD. Aan een van zijn zussen appte hij wat er op het spel stond: geld, huizen en auto's. En aan zijn vriendin appte hij dat hij financieel het maximale uit de deal wilde halen: "Dit gaat de grootste zaak ooit worden qua liquidaties. Mogen we dan ook het maximale eruit halen? Ja eerst 62828 jaar gaan discussiëren etc. zodat iedereen hoofdpijn heeft. Wegtrappen en klaar? No way helemaal uitzuigen. Tot de laatste cent".

In de zomer van 2017 verzwakte zijn onderhandelingspositie. Justitie had dat voorjaar miljoenen gekraakte berichten van criminelen in handen gekregen. Die stonden op servers in Canada. "Had ze waar ik wou. Tot die server. Die heeft mij schaakmat gezet", appt B. Hij begreep dat hij snel tot een akkoord moest komen.

Wraak

Omdat zijn naam bekend ging worden, maakte zijn familie zich zorgen over wraakacties van Taghi en handlangers. B. stelde zijn zus gerust: "Ik ben prio, niet jullie. Mij willen ze." Uit de berichten blijkt ook dat hij ruzie kreeg met zijn broers, omdat ze op zijn geld uit zouden zijn. "We hebben kanker honden in de familie. Is echt een feit."

In maart 2018 maakt het OM het bestaan van de kroongetuige bekend. Zes dagen later wordt een broer van B. in Amsterdam-Noord geliquideerd, volgens het OM in opdracht van de bende van Taghi. Deze broer, vader van twee kleine kinderen, had niets met de criminele activiteiten van B. te maken.

B. heeft in de rechtszaal gezegd dat hij het OM heeft gesmeekt om niet bekend te maken dat hij kroongetuige is. Uit de berichten in het AD blijkt dat hij ruim van tevoren wist dat het OM dit bekend zou maken en dat hij daar met zijn familie over sprak.

In september 2019 werd ook Derk Wiersum, de advocaat van B., geliquideerd. B. had de telefoon waarmee hij appte bij hem in bewaring gegeven. Na de moord op Wiersum kwam het toestel boven water en belandde bij het OM.

Voortzetting proces

De kroongetuige heeft in mei de overeenkomst met het OM opgezegd. Hij kwam niet opdagen bij een zitting in het liquidatieproces. De reden voor het opschorten van de samenwerking is dat het OM niet in staat is de veiligheid van het gezin van B. te waarborgen, zo schreven zijn advocaten. Inmiddels heeft de kroongetuige aangegeven dat hij weer meewerkt. De zaak gaat vandaag verder in de extra beveiligde rechtbank in Amsterdam.

Mogelijk komen de nu opgedoken berichten van de kroongetuige daar ook ter sprake. In hoeverre ze van betekenis zijn voor de zaak valt volgens strafrechtdeskundige Sven Brinkhoff in het AD nog te bezien. "Ondanks alles kan deze kroongetuige nog steeds een betrouwbare verklaring hebben afgelegd over zijn medeverdachten."


De advocaat van B. probeerde publicatie van het AD-artikel met een kort geding te voorkomen. Volgens advocaat Schouten is het artikel "tendentieus, vals en onjuist" en de onderbouwing "suggestief".

De eis werd door de rechtbank in Amsterdam gisteren afgewezen. De rechter stelde dat een publicatieverbod een zeer zwaar middel is en dat "het belang van de vrijheid van meningsuiting zwaarder weegt dan het belang van het beschermen van de eer en goede naam van de eisers".
Lekker berouwvolle spijtoptant, die Nabil.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 14 september 2021 @ 10:43:21 #47
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_201350390
Die gast kan geen kant uit. Als OM klaar met dat gekonkel van hem is, zetten ze hem op straat en ligt ie binnen een week tegen de vlakte vol kogels met als afzender "Taghi". Dus nogal bold van hem om zich zo op te stellen.

NL Justitie had daarentegen wel wat meer mogen doen om de (onschuldige) familie om hem heen, beter te beschermen.
  dinsdag 14 september 2021 @ 10:46:36 #48
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201350444
Ik vind het altijd een beetje laf en eng dat mensen vinden dat sommige mensen geen recht op verdediging hebben, terwijl je gewoon in een land woont waar iedereen dat recht heeft.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 14 september 2021 @ 11:09:32 #49
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_201350784
quote:
Advocaten kroongetuige: ’Meest verziekte en vergiftigde proces ooit’

Door SASKIA BELLEMAN
Updated 1 min geleden
Vandaag, 06:47
in BINNENLAND

AMSTERDAM - Het Marengoproces is het meest verziekte en vergiftigde proces ooit. Dat vinden de advocaten Onno de Jong en Peter Schouten van kroongetuige Nabil B.

De Jong zei dat in een verklaring die hij dinsdag aan het begin van een nieuwe procesdag voorlas. De aanleiding voor de felle kritiek van de advocaten is de moord op Peter R. de Vries, die optrad als vertrouwenspersoon van de kroongetuige. Het is na de dood van zijn broer en zijn advocaat Derk Wiersum de derde keer dat iemand in de naast omgeving van Nabil B. wordt vermoord.

Op de rechtbank die het proces Marengo leidt is veel kritiek. Het zou niet strak genoeg gebeuren. Volgens Onno de Jong is het de hoogste tijd voor de rechtbank om op te staan.

,,Het is tijd om te laten zien waar de rechterlijke macht in Nederland voor staat, namelijk de bescherming van de rechtsstaat en haar subjecten. Het is tijd om dat met alle mogelijke kracht uit te stralen en niets meer te dulden wat dat kan ondermijnen. Het is tijd om te laten zien dat u dat kunt. En het is tijd om alle betrokkenen het vertrouwen te geven dat de rechtsstaat zich niet laat intimideren. Juist in dit proces en in deze zaal moet dat worden getoond.”

’Verwoestende invloed’
Het verdedigingsteam zegt dat de moord op Peter R de Vries ,,een verwoestende invloed” heeft gehad. ,,Ook op onze motivatie. Als ík verdachte was geweest, dan had ik geweigerd om te verschijnen. En als het dan toch moest, zou ik weigeren om te verklaren. Ik zou niet meer willen verschijnen in Marengo, het meest verziekte en vergiftigde proces ooit”, aldus advocaat De Jong.

Voor Nabil B. is het de derde keer dat er iemand in zijn naast omgeving is vermoord en hij gewoon verder moet. ,,Hij doet dat op een welhaast Phoenix-achtige manier”, vindt De Jong.

Volgens Onno de Jong ,,gaan we weer aan het werk. Met hele grote tegenzin. Het proces gaat altijd door, al hangen er tien doodssluiers overheen. Nu er een lid van ons team uit het leven is geschoten hebben wij het recht, de plicht zelfs, om te laten zien en horen dat niets het waard is om een mensenleven aan op te offeren.”

De rechtbank stond aan het begin van de zitting kort stil bij de gewelddadige dood van Peter de Vries, die door de voorzitter ,,een betrokken mens en journalist” werd genoemd.

Ontluisterend beeld
Toen Nabil B. zich meldde dachten politie en justitie de ultieme troefkaart binnen te hebben. Kroongetuige Nabil B. blijkt echter op meerdere borden tegelijk te hebben geschaakt. Berichten op zijn iPhone geven een ontluisterend beeld van de belangrijkste kroongetuige van Nederland, schrijft het AD. In de berichten schrijft B. onder meer: „Deze getuige gaat herrie maken. Dan gaat iedereen terugkrabbelen.” En: „Ik ben een boef en zal dat altijd blijven, onthoud dat.”

De berichten laten zien dat het Openbaar Ministerie geen idee had met wie het in zee ging. Dat in de poging extreem geweld een halt toe te roepen, machtsverhoudingen rap kunnen verschuiven. En dat het héél moeilijk is om feit en fictie uit elkaar te houden.

In de periode vanaf januari 2017 tot en met december 2017 geeft Nabil talloze uitgebreide verklaringen over Ridouan Taghi, zijn kompaan Saïd R. en tientallen andere personen. Ook wordt er stevig onderhandeld met justitie over de voorwaarden. Communiceren met de buitenwereld is strikt verboden, maar toch weet hij contact te onderhouden. Onder meer met een iPhone 5.

Vanaf september 2017 tot februari 2018 communiceert hij met een broer, een zus, zijn vriendin en een mede-gedetineerde via WhatsApp. Het gaat in totaal om meer dan 30.000 berichten.

Kroongetuige B. schortte in mei zijn medewerking aan het proces op. Hij wilde niet meer verklaren, vanwege gezondheidsproblemen en perikelen rond de beveiliging van zijn gezin. Vorige week meldden diverse media dat hij weer bereid is vragen te beantwoorden. Zijn advocaat wil dat niet bevestigen, maar heeft laten weten dat ze op zitting van zich zullen laten horen. De kroongetuige is daar „in principe” bij aanwezig, zei hij.

Verdachten
In de zaak-De Vries werden kort na de aanslag twee verdachten opgepakt, die op 18 oktober voor het eerst op een openbare zitting moeten verschijnen. Naar tussenpersonen en opdrachtgevers wordt nog volop onderzoek gedaan.

Marengo draait om een reeks onderwereldmoorden en plannen, pogingen en voorbereidingen daartoe. De zittingen van dinsdag en woensdag zijn zogeheten regiezittingen, waarin onder meer de stand van het onderzoek aan de orde komt. Op 21 en 22 september zal het verhoor van kroongetuige B. verder gaan.
https://www.telegraaf.nl/(...)giftigde-proces-ooit
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_201351171
Heeft @Nober een abo op AD?

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-het-land~a42af577/

Alvast bedankt ook namens @maxi-mus
pi_201351616
quote:
Je zal toch bijna medelijden met Nabil B. gaan krijgen... :W
pi_201351871
quote:
Aan een van zijn zussen appte hij wat er op het spel stond: geld, huizen en auto's
:')

Deze man heeft gewoon bloed aan zn handen... vergeet dat niet. Echt een droeftoeter.
pi_201351903
Yep, hij was betrokken bij diverse liquidaties.
Weliswaar niet als schutter, maar het blijft een vuile rat.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201352656
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:36 schreef Zipportal het volgende:
Heeft @:Nober een abo op AD?

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-het-land~a42af577/

Alvast bedankt ook namens @:maxi-mus
Gewoon betalen pannekoek!
pi_201368437
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 september 2021 11:36 schreef Zipportal het volgende:
Heeft @:Nober een abo op AD?

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-het-land~a42af577/

Alvast bedankt ook namens @:maxi-mus
Geen AD maar de citaten uit het AD op de NOS site;

https://nos.nl/artikel/23(...)-riToExFmpzglAfNcLgM
  woensdag 15 september 2021 @ 14:03:09 #56
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_201369294
Wrakingsverzoek afgewezen :W
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_201369510
Ocherm Nabilleke toch :'( *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201369534
Dus Nabil is ook geen zuivere? Ik ben geschokeerd. :+
pi_201383818
Denk dat er in het AD ook niet meer appjes stonden dan er op de andere sites gepubliceerd is. Er zijn blijkbaar 10duizenden appjes gelekt maar op elke site zie je er maar een stuk of 6 dezelfde.

Sws bizar dat die rat een iphone kan hebben in de gevangenis. Dan is het ook niet moeilijk te gissen hoe de hit op peter de vries is bevolen...
  donderdag 16 september 2021 @ 14:09:49 #60
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_201384296
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:40 schreef SOG het volgende:
Denk dat er in het AD ook niet meer appjes stonden dan er op de andere sites gepubliceerd is. Er zijn blijkbaar 10duizenden appjes gelekt maar op elke site zie je er maar een stuk of 6 dezelfde.

Sws bizar dat die rat een iphone kan hebben in de gevangenis. Dan is het ook niet moeilijk te gissen hoe de hit op peter de vries is bevolen...
Niet alleen een iPhone, hij had ook nog een blackberry.

Een moord bestellen kan zelfs vrij makkelijk vanuit de EBI:

https://nos.nl/l/2104289
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_201384435
Een moord bestellen :D

Doe mij maar een Quarterpounder, medium Franse frietjes.
En doe er maar 1 moord bij.

-Dan mag u nu doorrijden naar het eerste raam *O*

De McMurder
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 16 september 2021 @ 14:23:37 #62
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_201384464
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:21 schreef StateOfMind het volgende:
Een moord bestellen :D

Doe mij maar een Quarterpounder, medium Franse frietjes.
En doe er maar 1 moord bij.

-Dan mag u nu doorrijden naar het eerste raam *O*

De McMurder
:D

#werkenbijdenos
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_201384648
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 13:40 schreef SOG het volgende:
Dan is het ook niet moeilijk te gissen hoe de hit op peter de vries is bevolen...
:')

Jij denkt dat het voor Taghi in de EBI net zo makkelijk een telefoon te regelen is als voor Nabil B.?
pi_201384954
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:36 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
:')

Jij denkt dat het voor Taghi in de EBI net zo makkelijk een telefoon te regelen is als voor Nabil B.?
Geen idee. Volgens bovenstaand artikel is het dus wel mogelijk.
  donderdag 16 september 2021 @ 15:03:14 #65
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_201384974
De Taghi podcast van het Parool is erg interessant trouwens.

En dit filmpje:

Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_201385003
Ja interessant maar ik wil de appjes van nabil lezen

pi_201466978
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 15:05 schreef SOG het volgende:
Ja interessant maar ik wil de appjes van nabil lezen

[ afbeelding ]
Weski zegt verder dat t Nabil B. bijvoorbeeld zocht op ‘G-spot bij vrouw’. Niet relevant voor deze zaak, stelt de advocaat, ‘maar het toont aan dat hij over mogelijkheden beschikte om op het internet te zoeken

https://www.volkskrant.nl(...)ensdragers~bc0f1825/

Lekker hoor
pi_201682839
twitter
pi_201682901
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 16:06 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Damn.

Aan de ene kant een "je verwacht het niet"-je, maar als dat echt zo blijkt te zijn.... wow!
pi_201683003
quote:
quote:
Maandag wordt Youssef Taghi voorgeleid aan een rechter-commissaris, die zal beslissen over zijn voorarrest. Formeel wordt Youssef Taghi verdacht van deelname aan een criminele organisatie die zicht richt op witwassen, handel in verdovende middelen en het voorbereiden van moord. Wie zijn advocaat is, is nog onduidelijk.
:D
pi_201683023
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:36 schreef AToontje87 het volgende:

[..]
:')

Jij denkt dat het voor Taghi in de EBI net zo makkelijk een telefoon te regelen is als voor Nabil B.?
Blijkbaar wel :D _O- Wat een enorme blunder! Die EBI is dus ook een wassenneus

https://www.telegraaf.nl/(...)ebi-in-voorbereiding
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_201683094
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 16:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Blijkbaar wel :D _O- Wat een enorme blunder! Die EBI is dus ook een wassenneus

https://www.telegraaf.nl/(...)ebi-in-voorbereiding
Er staat niet dat Taghi zelf een telefoon had?

De telefoontjes die gevangen mogen plegen gaan via een speciaal daarvoor bedoeld toestel en worden meegeluisterd, behalve dus de gesprekken met de advocaat. Zie hier op 16:00
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 16:42:18 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_201683119
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 16:06 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Riight. ...

Tijd voor zeer eenzame opsluiting denk ik dan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201683153
Tijd om de geheimhouderstelefoon en andere privacybeschermingen aan te passen in het geval de advocaat een familielid is of andere belangenverstrengelingen heeft met de verdachte. Dat soort beschermingen werken alleen als de advocaat integer is en dat kan moeilijker gewaarborgd worden in het geval van familiebanden en andere belangenverstrengelingen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201683156
Bizar, hoeveel van die neven heeft Taghi wel niet? Dit keer dus weer mr. Youssef Taghi.

Taghi heeft dus 1 een topadvocaat kunnen regelen (Inez Wesi) en bovendien zijn neef (mr. Youssef Taghi) ingeschakeld om hem bij te praten en boodschappen door te geven vanuit de gevangenis. Pure belangenverstrengeling en zou dan eigenlijk niet mogen.

Bizar. Taghi heeft op deze manier dus al die tijd gewoon kunnen communiceren en zijn maffia kartel zelfs vanuit de EBI kunnen aansturen.

Misschien op die manier ook wel de opdracht gegeven ook Peter R om te leggen. Sick.

Die Taghi heeft overal neefjes en familie die hem helpen.
Love is in the air!
pi_201683188
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 16:46 schreef Landgeld het volgende:

Die Taghi heeft overal neefjes en familie die hem helpen.
Zou zomaar kunnen dat die Youssef het vak is ingegaan puur om dit soort dingen te doen voor zijn neef en voor anderen binnen de organisatie die in de gevangenis belanden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201683220
,,Het werd zó geniepig gedaan. Aantekeningen op schrijfblokjes die tegen het glas in de spreekruimte werden gehouden en meteen werden doorgekrast.” Wat er allemaal precies is doorgegeven wordt nog onderzocht. ,,Het is een complex onderzoek”, aldus Lucas.
Love is in the air!
pi_201683223
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 16:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Zou zomaar kunnen dat die Youssef het vak is ingegaan puur om dit soort dingen te doen voor zijn neef en voor anderen binnen de organisatie die in de gevangenis belanden.
Precies...
Love is in the air!
pi_201683231
Wat het onderzoeksteam wel duidelijk is geworden is dat Taghi bezig was een gewelddadige ontsnappingspoging te plannen. Of dat gericht was op een zittingsdag van Marengo in de Bunker, tijdens het vervoer naar de Bunker, of vanuit de EBI is nog niet duidelijk. Ook is volgens Lucas vast komen te staan dat Taghi nog beslissingen neemt over de handel in verdovende middelen.

Bron: https://www.ad.nl/binnenl(...)ouan-taghi~a1f3a3ef/
Love is in the air!
pi_201683248
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 16:49 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Zou zomaar kunnen dat die Youssef het vak is ingegaan puur om dit soort dingen te doen voor zijn neef en voor anderen binnen de organisatie die in de gevangenis belanden.
Eén grote criminele familie. Zeer eng. Echt maffia.

Afgelopen dinsdag nog, werd een andere neef, Jaouad F., aangehouden in Marokko. Hij geldt als een vertrouweling van Ridouan Taghi
Love is in the air!
pi_201683328
Deze neef cq advocaat is zo te lezen geen lid van het advocatenteam Weski maar meer de huisadvocaat voor de familie Taghi. Wel weer de zoveelste :D :D :D in deze zaak.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:07:31 #83
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201683393
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 16:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Tijd om de geheimhouderstelefoon en andere privacybeschermingen aan te passen in het geval de advocaat een familielid is of andere belangenverstrengelingen heeft met de verdachte. Dat soort beschermingen werken alleen als de advocaat integer is en dat kan moeilijker gewaarborgd worden in het geval van familiebanden en andere belangenverstrengelingen.
Bij dit soort verdachten, die hun hand niet omdraaien voor moord, is het ook voor een integere advocaat lastig denk ik.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201683465
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 17:07 schreef nixxx het volgende:

[..]
Bij dit soort verdachten, die hun hand niet omdraaien voor moord, is het ook voor een integere advocaat lastig denk ik.
Hoe bedoel je? Hij gaat niet z'n eigen advocaat bedreigen want die stopt er dan direct mee.

Geld bieden aan een advocaat kan altijd en blijft een zwakke plek maar minder zwak dan familie of zakelijke banden.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 8 oktober 2021 @ 17:22:39 #85
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_201683562
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 17:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Hij gaat niet z'n eigen advocaat bedreigen want die stopt er dan direct mee.

Geld bieden aan een advocaat kan altijd en blijft een zwakke plek maar minder zwak dan familie of zakelijke banden.
Ja, ok, dan stopt die advocaat en een dag later ligt hij dood op straat. Of zijn broer/zus/ouders/kinderen..

Zou de volgende advocaat meespelen?
Kan hij berecht worden als geen enkele advocaat voor hem wil werken?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_201684232
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 16:37 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Er staat niet dat Taghi zelf een telefoon had?

De telefoontjes die gevangen mogen plegen gaan via een speciaal daarvoor bedoeld toestel en worden meegeluisterd, behalve dus de gesprekken met de advocaat. Zie hier op 16:00
Nee, dit is nog erger eigenlijk. Gewoon communiceren via zijn neef die op bezoek mocht komen _O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_201685623
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 18:42 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Nee, dit is nog erger eigenlijk. Gewoon communiceren via zijn neef die op bezoek mocht komen _O-
Of ze hebben een Marokkaans dialect of een codetaal ontwikkeld?
pi_201686007
Men blijft naief. Dit kan in het buitenland allemaal vast niet.
pi_201690968
Een nieuwe klap voor de bende van Taghi, maar de oorlog is nog niet gewonnen

quote:
Met de aanhouding van advocaat Youssef Taghi hebben politie en justitie opnieuw een belangrijke slag geslagen in het ontmantelen van de criminele organisatie rond Ridouan Taghi. Maar voor optimisme is het nog te vroeg.

Na een jarenlange klopjacht werd in december 2019 in Dubai Ridouan Taghi aangehouden. ,,We’ve got him”, riepen opsporingsbronnen in koor. De man die zij verantwoordelijk hielden voor verschillende moorden en jarenlange drugssmokkel, en zagen als het brein achter de moorden op de broer van de kroongetuige en advocaat Derk Wiersum, was eindelijk geboeid. Toch klonk er ook een waarschuwing: het is nog niet voorbij. De slag was gewonnen, de oorlog nog niet.

Hoewel het anderhalf jaar relatief rustig bleef en sommigen wellicht door die rust verslapten, werd Nederland deze zomer opgeschrikt door de moord op Peter R. de Vries. Hij trad op als vertrouwenspersoon van kroongetuige Nabil B. De hoogste baas van het OM wond er geen doekjes om: hij koppelde de moord op De Vries rechtstreeks aan de organisatie rond Taghi. De oorlog bleek inderdaad nog niet voorbij. En uit gekraakte berichten van de versleutelde berichtendienst Sky bleek dat de organisatie van Taghi springlevend was. De handel in drugs ging onverminderd door.

Burj Al Arab
Toeval of niet; na de moord op De Vries en het vrijkomen van de versleutelde chatberichten is in rap tempo een groot aantal kopstukken gearresteerd. In augustus werd - ook al in Dubai - de 46-jarige Italiaan Raffaele Imperiale opgepakt. Imperiale zat al jarenlang in het oliestaatje, op de vlucht voor de Italiaanse justitie. De maffiabaas werd in 2017 door de Amerikaanse Drug Enforcement Administration (DEA) bij een bruiloft van de Ierse crimineel Daniel Kinahan gesignaleerd. In het zevensterrenhotel Burj Al Arab in Dubai leek toen de complete top van de Europese drugsmaffia aanwezig. Ook Ridouan Taghi werd daar gezien. Imperiale zou met name belangrijk zijn geweest voor de invoer van cocaïne en de geldstromen.

Ook de zeer recente arrestaties van Gerel P. in Brazilië (volgens justitie actief als schutter en moordmakelaar) en Gregory F. in Curaçao (volgens justitie belangrijk voor de drugssmokkel) werden met gejuich onthaald bij justitie. En afgelopen dinsdag kwam daar ook de aanhouding van Jaouad F. bij, een volle neef van Taghi. Hij werd in de Marokkaanse stad Tétoutan door een zwaarbewapende eenheid van de Marokkaanse politie aangehouden, officieel op verdenking van betrokkenheid bij een vergismoord in Marrakesh. Maar wie zijn oor te luister legt bij storingsbronnen, hoort dat hij werd gezien als een vertrouweling van Taghi. ,,Hij was één van de troonopvolgers.”

Grote klappen
Ook nu is voorzichtigheid geboden: de criminele organisatie van Taghi is grote klappen toegebracht, maar over is het nog niet. Nog steeds lopen andere kopstukken van de organisatie vrij rond of zijn ze voortvluchtig. En wéér een andere neef, die verdacht wordt van betrokkenheid bij de moord op advocaat Wiersum, is door de rechtbank in afwachting van het proces op vrije voeten gesteld.

Wel is John Lucas, hoofdofficier van justitie, voorzichtig optimistisch. ,,We hebben er voor kunnen zorgen dat de vrije communicatie die Ridouan Taghi had vanuit de EBI is gestopt.” Toch geeft het te denken dat zelfs vanuit de EBI, de meest beveiligde gevangenis van ons land, verdachten in staat zijn hun criminele praktijk voort te kunnen zetten. ,,Het is heel erg. In een democratische rechtsstaat is het belangrijk dat verdachten vrije toegang hebben tot een advocaat. Dat een advocaat hier zo misbruik van maakt, op een hele geniepige manier, is heel ernstig.”

https://www.ad.nl/binnenl(...)t-gewonnen~a2205d1f/
  Moderator zaterdag 9 oktober 2021 @ 08:52:35 #90
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201690985
Blijft bizar wat die Taghi allemaal flikt. Sowieso dat dit een levenslang wordt voor meneer.
  zaterdag 9 oktober 2021 @ 14:34:39 #91
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_201694074
We zijn in multiculti-Nederland inmiddels zover dat zelfs het slechtste B-movie script voor een misdaad/mafiafilm al waarheid wordt.

Die hemeltergende naiviteit ook om zo'n neef, al is ie dan advocaat, honderden keren in de EBI toe te laten.

"Nederland het land der naieve dwazen", was dat ook niet de titel van een boek?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_201694417
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 oktober 2021 20:41 schreef Mondkapje het volgende:
Men blijft naief. Dit kan in het buitenland allemaal vast niet.
Dat is dan ook weer naïef om te denken.
pi_201695483
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
We zijn in multiculti-Nederland inmiddels zover dat zelfs het slechtste B-movie script voor een misdaad/mafiafilm al waarheid wordt.

Die hemeltergende naiviteit ook om zo'n neef, al is ie dan advocaat, honderden keren in de EBI toe te laten.

"Nederland het land der naieve dwazen", was dat ook niet de titel van een boek?
Zou dat komen door de zeer linkse inslag van ons rechtsstelsel? (OM & (D66) Rechters?)
Volgens mij kun je de moord op Peter nu ook wel invullen... toch?

Of neemt mij fantasie een loopje met mij?
pi_201695522
Gisteren in Nieuwsuur ook een item erover.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)t-de-gasrotonde-niet
pi_201695524
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 15:14 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Dat is dan ook weer naïef om te denken.
Ik denk niet dat ze daar zo gek zijn om een advocaat die tevens familielid is, bij de grootste crimineel van het land toe te laten.
Dus Taghi kon vrijelijk communiceren met de buitenwereld voor en nadat Peter R. werd neergeschoten.

Burgemeester: 'Afschuwelijk idee dat Taghi op zoek was naar adressen personeel gevangenis'
Met hulp van zijn neef -en advocaat - Youssef Taghi probeerde Ridouan Taghi aan de adresgegevens van werknemers van de gevangenis in Vught te komen, zo bevestigde het Openbaar Ministerie. ,,Alleen al het idee dat ze daar naar op zoek zijn, is afschuwelijk", vindt de Vughtse burgemeester Roderick van de Mortel.
Aannemelijk is dat Taghi de adresgegevens wilde hebben om medewerkers van de gevangenis om te kopen of af te persen en zo zijn ontsnappingsplan meer kans van slagen te geven. Dat hij zulke plannen heeft, werd vorig jaar al duidelijk: een speciaal commandoteam zou tientallen miljoenen euro's krijgen voor zo'n bevrijdingsactie.
https://www.gelderlander.(...)gevangenis~a7792d86/

En bij zo iemand laat je dus 6 advocaten toe waaronder 1 neef.

"Men denkt vaak dat ik dé advocaat van Taghi ben, maar er zijn er vijf of zes die hem op verschillende vlakken bijstaan", laat Weski aan de NOS weten.
Ook dat is in Nederland toegestaan. Verdachten mogen een onbeperkt aantal raadsmannen of raadsvrouwen hebben. Die advocaten krijgen allemaal toegang tot de verdachte in de gevangenis.
https://nos.nl/artikel/24(...)jn-advocaat-kan-zijn

Ik denk dat Taghi een procedure tegen de staat gaat beginnen omdat de rechtstaat hem te veel verleidingen biedt. Dat is uitlokken.

[ Bericht 22% gewijzigd door Mondkapje op 09-10-2021 17:59:07 ]
pi_201695990
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 14:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
We zijn in multiculti-Nederland inmiddels zover dat zelfs het slechtste B-movie script voor een misdaad/mafiafilm al waarheid wordt.

Die hemeltergende naiviteit ook om zo'n neef, al is ie dan advocaat, honderden keren in de EBI toe te laten.

"Nederland het land der naieve dwazen", was dat ook niet de titel van een boek?
Je mag dan hopen dat het naïviteit is!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_201696005
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 oktober 2021 17:42 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze daar zo gek zijn om een advocaat die tevens familielid is, bij de grootste crimineel van het land toe te laten.
Dus Taghi kon vrijelijk communiceren met de buitenwereld voor en nadat Peter R. werd neergeschoten.

Burgemeester: 'Afschuwelijk idee dat Taghi op zoek was naar adressen personeel gevangenis'
Met hulp van zijn neef -en advocaat - Youssef Taghi probeerde Ridouan Taghi aan de adresgegevens van werknemers van de gevangenis in Vught te komen, zo bevestigde het Openbaar Ministerie. ,,Alleen al het idee dat ze daar naar op zoek zijn, is afschuwelijk", vindt de Vughtse burgemeester Roderick van de Mortel.
Aannemelijk is dat Taghi de adresgegevens wilde hebben om medewerkers van de gevangenis om te kopen of af te persen en zo zijn ontsnappingsplan meer kans van slagen te geven. Dat hij zulke plannen heeft, werd vorig jaar al duidelijk: een speciaal commandoteam zou tientallen miljoenen euro's krijgen voor zo'n bevrijdingsactie.
https://www.gelderlander.(...)gevangenis~a7792d86/

En bij zo iemand laat je dus 6 advocaten toe waaronder 1 neef.

"Men denkt vaak dat ik dé advocaat van Taghi ben, maar er zijn er vijf of zes die hem op verschillende vlakken bijstaan", laat Weski aan de NOS weten.
Ook dat is in Nederland toegestaan. Verdachten mogen een onbeperkt aantal raadsmannen of raadsvrouwen hebben. Die advocaten krijgen allemaal toegang tot de verdachte in de gevangenis.
https://nos.nl/artikel/24(...)jn-advocaat-kan-zijn

Ik denk dat Taghi een procedure tegen de staat gaat beginnen omdat de rechtstaat hem te veel verleidingen biedt. Dat is uitlokken.
Het zou dan ook wel terecht zijn om degene die daarvoor tekent verantwoordelijk te houden voor eventuele gevolgen. Eveneens met proefverloven van TBS’ers e.d.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zondag 10 oktober 2021 @ 21:36:01 #98
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_201710124

Op m'n gemakkie, ga ik naar Taghi
stuur ik alle info zo de EBI in
Op m'n gemakkie, in de nor bij Taghi
snode plannen maken ja dat heeft daar zin
Op m'n gemakkie, ga ik naar Taghi
een advocaat dat is altijd een goed begin
Op m'n gemakkie, in de nor bij Taghi
gewoon naar mijn neefje, nee da's geen onzin
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_201713260
Gaan de moordenaars op Derk Wiersum levenslang krijgen? We weten het over 30 minuten.

https://nos.nl/artikel/24(...)um-levenslang-geeist
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_201713912
Uit de woorden van de rechtbank valt nu al wel op te maken dat ze de verdachten schuldig gaan vinden op de moord op Wiersum. Ik ben benieuwd welke straf dit uiteindelijk op gaat leveren.
pi_201713970
quote:
1s.gif Op maandag 11 oktober 2021 09:38 schreef superniger het volgende:
Gaan de moordenaars op Derk Wiersum levenslang krijgen? We weten het over 30 minuten.

https://nos.nl/artikel/24(...)um-levenslang-geeist
100%
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')