quote:Twentse GGD-medewerkers kregen het de afgelopen weken een paar keer zwaar te verduren. Meerdere keren werd hen de huid vol gescholden als zij iemand de boodschap brachten dat hij of zij positief had getest op corona en daarom in quarantaine moet, schrijft Tubantia. Plaatsvervangend GGD-directeur Erik Maarsingh veroordeelt dat gedrag stellig. „Waarom laat je je dan testen als je zo reageert bij een positieve uitslag”, vraagt hij zich af. „Je weet dat een quarantaine het gevolg is als je besmet blijkt. Daar kan degene die de boodschap brengt ook niets aan doen.”
Geen exponentiële groei in ieder geval, prima ontwikkeling.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:40 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Stabilisatie van het aantal cases, al is daar natuurlijk de vraag of mensen nog even vaak gaan testen bij klachten.
Mooiquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:40 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Stabilisatie van het aantal cases, al is daar natuurlijk de vraag of mensen nog even vaak gaan testen bij klachten.
Er is vooralsnog geen aanleiding om te denken dat er minder bereidwilligheid tot testen is. De cijfers lieten dat afgelopen dinsdag niet zien en er is ook geen anekdotisch bewijs, voor zover ik weet. Dus ik denk dat we best voorzichtig positief kunnen zijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:40 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
@Ven1972: Dit kan je wel een sexfeest noemen!quote:In Frankrijks beroemdste naturistendorp - ook bekend om z'n losse seksuele mores - is corona uitgebroken. Rond de honderd bezoekers zijn besmet met het virus. Logisch? ,,In de avond rollen de lichamen hier over elkaar.'' Lees hier het hele verhaal.
Ja dat is ook zo, een sexplaats waar seksliefhebbers altijd komen met elkaar te vrijen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:52 schreef OProg het volgende:
[..]
@:Ven1972: Dit kan je wel een sexfeest noemen!
Wel goed om eindelijk de definitie te weten van een sexfeest.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, een sexplaats waar seksliefhebbers altijd komen met elkaar te vrijen.
Heb jij je kaartje al geboekt?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, een sexplaats waar seksliefhebbers altijd komen met elkaar te vrijen.
Nee, ik kan toch in Nederland wel seks bedrijven met iemand... is geen probleem.quote:
Ja maar seksfeestjes.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:06 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Nee, ik kan toch in Nederland wel seks bedrijven met iemand... is geen probleem.
Ook dat, ga ik ook met mijn vriend heen... nu even niet, als het coronavirus weg is kan dat wel.quote:
https://www.nu.nl/coronav(...)hte-quarantaine.htmlquote:Reisadvies naar Slovenië aangescherpt
Het ministerie voor Buitenlandse Zaken heeft het reisadvies voor Slovenië aangescherpt, omdat dat land reisbeperkingen heeft ingesteld voor inwoners van Nederland.
Echt, hoe komt zoiets tot een verrassing in deze tijden?quote:Het aantal Amerikanen dat een werkloosheidsuitkering heeft aangevraagd, is vorige week onverwacht gestegen tot boven de miljoen. Deskundigen hadden geen stijging voorspeld.
quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 13:41 schreef DireStraits7 het volgende:
@:Elan kan trots zijn.
https://www.parool.nl/ams(...)utm_campaign=stdc_hp
Trollen die niets anders doen dan 'viruswaarheid' onzin de wereld in gooien.quote:Een relatief kleine groep mensen slingert zeer actief samenzweringstheorieën, valse claims over geneesmiddelen en andere onzinverhalen over het coronavirus de wereld in. Datajournalistiek platform Pointer heeft ruim vijftig anonieme Twitter-accounts geïdentificeerd die sinds februari het Nederlandse debat proberen te beïnvloeden met „schadelijke en onjuiste” berichten over het virus.
Deze vijftig accounts zijn volgens het platform van omroep KRO-NCRV duidelijke ’trollen’, die niks anders doen dan dit type berichten verspreiden. De mensen erachter beweren bijvoorbeeld dat het coronavirus in verband staat met het 5G-netwerk of dat het virus in een laboratorium is gefabriceerd, terwijl daar geen bewijs voor is. Dat laatste heeft overigens ook de Amerikaanse president Donald Trump herhaaldelijk beweerd. Volgens hem stamt corona uit een lab in de Chinese stad Wuhan, waar het virus eind vorig jaar voor het eerst opdook.
Pointer analyseerde in totaal 1,7 miljoen tweets over het virus en de ziekte Covid-19 die het kan veroorzaken. Naast de vijftig trollen vond het platform nog 500 accounts die veelvuldig misinformatie deelden. De afgelopen vijf maanden werden 530 misleidende berichten veelvuldig gedeeld. Pointer kwam ze tegen in 12.354 tweets.
Twitter zegt dit soort vervuiling niet toe te staan. Het bedrijf schrapt accounts waarvan het heeft vastgesteld dat die „discussies over Covid-19 probeerden te beïnvloeden met manipulatief gedrag.”
https://www.telegraaf.nl/(...)zin-over-coronavirus
De link klopt niet met het bericht wat erboven staat bij mij.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Trollen die niets anders doen dan 'viruswaarheid' onzin de wereld in gooien.
Het is toch niks nieuws meer dat dit soort debielen online zo ongeveer elke beetje discussie proberen te kapen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat komt omdat het een liveverslag is dat voortdurend geupdate word. Hier een ander linkje, dat wel blijft staan:quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De link klopt niet met het bericht wat erboven staat bij mij.
Niet echt nee. Op fok! zie je ze ook al genoeg.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Het is toch niks nieuws meer dat dit soort debielen online zo ongeveer elke beetje discussie proberen te kapen?
En dan valt het hier nog mee. Twitter en die Facebook groepjes zijn pas echt het open riool.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet echt nee. Op fok! zie je ze ook al genoeg.
Idd, zo zag ik iemand hier beweren dat men niks overhoudt aan een griep.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niet echt nee. Op fok! zie je ze ook al genoeg.
Je hebt mensen die doelbewust de boel saboteren en leugens verspreiden en mensen die iets oprecht iets geloven wat niet klopt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:37 schreef Noek het volgende:
[..]
Idd, zo zag ik iemand hier beweren dat men niks overhoudt aan een griep.
Of je vergeet even dat het gewoon elk jaar doden oplevert en zeg het tegen mijn moeder die met een griep 2 weken op de IC heeft doorgebracht en nu permanente long en een hersenschade heeft.
Oh wacht, dat was jij.
Die van vandaag vind je in post 4 van dit topic.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:41 schreef aarontje112 het volgende:
Iemand enig idee waar je de Corona kaarten kan vinden met de besmettingen per dag, per gemeente? Worden hier ook altijd geplaatst, geloof ik.
Waarschijnlijk houden ze zich dan ook niet aan die quarantaine.. echt wat een mensen leven er toch in dit landquote:
bddataplan.nl/coronaquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 16:41 schreef aarontje112 het volgende:
Iemand enig idee waar je de Corona kaarten kan vinden met de besmettingen per dag, per gemeente? Worden hier ook altijd geplaatst, geloof ik.
Ja, trollen alle kanten op. Allemaal vervelend.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 15:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wellicht als er weer iets uitlekt over het RIVM of de GGD. Dan zullen een aantal usual suspects vast terugkeren om de topics weer te vullen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 17:02 schreef OptimusMaximus95 het volgende:
Met dit tempo halen we topic #1000 wel op korte termijn.
Het is, gaat en zal niet dan een normaal leven zijn, het is accepteren dat er een risico is waar jezelf (hoe moeilijk ook) iets zo niet alles, voor kunt doen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 14:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind het een non-discussie. Ik zou best mezelf willen isoleren zodat anderen een normaal leven kunnen leiden. Het probleem is dat het niet mogelijk is. Je kunt je geen maatschappij voorstellen waarin risicogroepen zich isoleren.
Allereerst zijn er te veel mensen die tot een risicogroep behoren. De samenleving raakt alsnog ontwricht, een economische recessie is alsnog onvermijdelijk, niet-risicogroepen zullen alsnog lijden.
Ten tweede zullen risicogroepen zich niet willen isoleren van hun gezin. Consequentie is dat gezinnen in isolement gaan waardoor de ontwrichting van de maatschappij nog groter is.
Ten derde lopen niet alleen de bekende risicogroepen risico's. Er zijn mensen die niet weten dat ze tot een risicogroep behoren, bijv. omdat ze niet weten dat ze een bepaalde kwaal hebben. En ook gezonde mensen zullen, zij het in veel mindere mate, (langdurig) ernstig ziek zijn en zelfs overlijden. Als je het virus maar gewoon rond laat gaan onder gezonde mensen, dan zal het om weliswaar een klein percentage gaan dat heel ziek wordt of overlijdt maar in absolute getallen zal het rampzalig worden.
Ben je positief getest?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 18:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Quarantaine tot en met woensdag.
Wat was het ?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 18:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik schrok me rot vandaag... opeens kreeg ik allerlei viruswaanzin mailjes en andere complot mailjes binnen van iemand die ik ken, en hij gelooft er ook nog in![]()
Dat is de eerste persoon IRL die ik ken die een completgekkie is...
gelijk maar aan de spamlijst toegevoegd, maar ik schrok wel even.
zijn visie van het corona gebeuren met allerlei verwijzingen naar de dansleraar. Een andere mail met schoolmateriaal over chps in lichamen, 5G en andere zooi. Ik werd er gewoon bang van dat er iemand die ik IRL ken dit gelooft en verspreid....quote:
Nou dan weet je genoegquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 18:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zijn visie van het corona gebeuren met allerlei verwijzingen naar de dansleraar. Een andere mail met schoolmateriaal over chps in lichamen, 5G en andere zooi. Ik werd er gewoon bang van dat er iemand die ik IRL ken dit gelooft en verspreid....
ik ken hem lang genoeg om te schrikken dat hij blijkbaar geinfecteerd is met deze waanzin. Ik had dat niet achter hem gedacht....quote:
CORRED.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 18:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
GGDED
@:zipportal
@:maxi-mus
@:wereldgozer
@:fetx
Dollehond.gif
Wees een beetje zuinig op jezelf.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 18:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
GGDED
@:zipportal
@:maxi-mus
@:wereldgozer
@:fetx
Dollehond.gif
Slijptolquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 18:48 schreef Simmertje het volgende:
Dit zijn dus die gekkies die lopen te schreeuwen online
Toch gewoon even testen en morgen weer vrijquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 18:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eruit gekomen bij bron contactonderzoek
Godver wat een volkquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 18:48 schreef Simmertje het volgende:
Nee man, zo werkt dat niet. Zelfs letterlijk nog aan de GGD gevraagd. Ik zit vastquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 18:58 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Toch gewoon even testen en morgen weer vrij
Komt goed. Ga niks doen dit weekend.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 18:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Wees een beetje zuinig op jezelf.
Is die Slijptol de zoon van Herman Koch?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 18:48 schreef Simmertje het volgende:
Ja die sluiten het liefst iedereen op. Als je geen corona hebt kun je gewoon weer verderquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 19:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Nee man, zo werkt dat niet. Zelfs letterlijk nog aan de GGD gevraagd. Ik zit vast
Bang?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 18:33 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
zijn visie van het corona gebeuren met allerlei verwijzingen naar de dansleraar. Een andere mail met schoolmateriaal over chps in lichamen, 5G en andere zooi. Ik werd er gewoon bang van dat er iemand die ik IRL ken dit gelooft en verspreid....
https://nos.nl/artikel/23(...)beraad-negatief.htmlquote:Ook het Veiligheidsberaad, de Vereniging van Nederlandse Gemeenten en het Nederlands Genootschap van Burgemeesters hebben kritisch gereageerd op de coronaspoedwet.
Eerder vandaag eiste de Nederlandse Vereniging van Raadsleden al meer invloed nadat de spoedwet is ingevoerd. De kritiek van de andere drie partijen komt op hetzelfde neer: ze willen meer invloed kunnen uitoefenen op lokale coronamaatregelen.
Het Veiligheidsberaad, bestaande uit de voorzitters van de 25 veiligheidsregio's in Nederland, wil dat in de wet expliciet wordt opgenomen dat veiligheidsregio's een coördinerende rol houden bij opleving van het coronavirus in de regio. De gemeenten (VNG) en burgemeesters (NGB) eisen dat het democratische proces op lokaal niveau ook in coronatijden gewaarborgd blijft. Zij schrijven in een gezamenlijke brief aan de Tweede Kamer dat in het voorstel 'Tijdelijke wet maatregelen covid-19' te weinig rekening gehouden wordt met regionaal maatwerk.
Het Veiligheidsberaad schrijft in een brief aan de Tweede Kamer dat veiligheidsregio's moeten blijven werken zoals ze nu doen, door een coördinerende en afstemmende rol in de regio. "Dit is in lijn met de wijze waarop de afgelopen periode het virus succesvol is vormgegeven en sluit aan bij de behoefte aan onderlinge afstemming en landelijk georganiseerde uniformiteit." Het Veiligheidsberaad vreest dat dit met de nieuwe spoedwet verandert doordat er meer ruimte komt voor lokaal maatwerk. Hierdoor "wordt de uniforme aanpak losgelaten en kunnen er verschillen in maatregelen ontstaan tussen gemeenten".
Man man wat een gestoorde agressieve idiotenquote:Op vrijdag 21 augustus 2020 18:48 schreef Simmertje het volgende:
quote:Sneller boete voor weigeren dragen mondkapje in Amsterdam
Amsterdam gaat vanaf morgen sneller boetes uitschrijven aan mensen die weigeren om mondkapjes te dragen in bepaalde delen van de stad. Dat laat de gemeente vandaag weten.
Al eerder lichtte burgemeester Femke Halsema in het coronadebat in de gemeenteraad nog toe waarom er tot nu toe weinig boetes waren uitgeschreven: het Openbaar Ministerie had nog geen ‘code’ gereedgemaakt voor de boete van 95 euro die op het overtreden van de mondkapjesplicht staat.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-amsterdam~a766f844/
Dan hebben we die wet ook niet nodig gehad.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 21:07 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)beraad-negatief.html
Typisch Hollands weer dit. Tegen de tijd dat die noodwet eindelijk is aangenomen staat covid-19 al in de geschiedenisboeken.
Wat is typisch Hollands?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 21:07 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)beraad-negatief.html
Typisch Hollands weer dit. Tegen de tijd dat die noodwet eindelijk is aangenomen staat covid-19 al in de geschiedenisboeken.
Dat iedereen er zijn plasje over moet doen en er honderd inspraakrondes zijn voordat er een beslissing wordt genomen, ook als haast is geboden. Zoals nu.quote:
Dus ze moeten wetten er gewoon doordrukken?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 22:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat iedereen er zijn plasje over moet doen en er honderd inspraakrondes zijn voordat er een beslissing wordt genomen, ook als haast is geboden. Zoals nu.
Het is een noodwet in een noodsituatie. Bovendien is die wet juist bedoeld om van de tamelijk ondemocratische noodverordeningen af te komen, dus alle kritiek erop slaat de plank nogal mis.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 22:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus ze moeten wetten er gewoon doordrukken?
Het mag inderdaad wel wat sneller, maar wel blij dat er in elk geval nog steeds kritisch naar gekeken wordt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 22:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat iedereen er zijn plasje over moet doen en er honderd inspraakrondes zijn voordat er een beslissing wordt genomen, ook als haast is geboden. Zoals nu.
De spoedwet is een gedrocht welke de democratie ondermijnt. Het is in deze juist goed dat iedere betrokkene er zijn plasje overheen doet. De spoedwet legt een deel van de verantwoordelijkheid in handen van partijen die buiten de democratie staan en geen enkele verantwoording hoeven af te leggen. Dit land wordt bestuurd door de eerste en tweede kamer moet goedkeuring van de koning. Een gedeelte van het bestuur uit handen geven is een gevaar voor onze samenleving. Als je dat niet wil zien of er vrede me hebt prima, maar dit is niet waar we als volk voor dienen te staan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 22:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Heb je zelf de noodwet doorgelezen en de kritiek hierop en de reden van die kritiek?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 22:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 22:19 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Heb je zelf de noodwet doorgelezen en de kritiek hierop en de reden van die kritiek?
Dat mag. Ik vind het onvoorstelbaar dat we het na een half jaar crisis nog steeds niet voor elkaar hebben om de aanpak van de crisis wettelijk te legitimeren.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 22:21 schreef Rlz12 het volgende:
Dan vind ik het onvoorstelbaar dat je zo lichtzinnig hierover doet.
COVID-19 is als een Class A virus geclassificeerd door het RIVM, waardoor er veel meer mogelijk is qua noodverordeningen. Waarom zou je dan een aparte wet nodig hebben?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 22:24 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat mag. Ik vind het onvoorstelbaar dat we het na een half jaar crisis nog steeds niet voor elkaar hebben om de aanpak van de crisis wettelijk te legitimeren.
Een noodverordening is in principe voor max. een paar maanden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 22:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
COVID-19 is als een Class A virus geclassificeerd door het RIVM, waardoor er veel meer mogelijk is qua noodverordeningen. Waarom zou je dan een aparte wet nodig hebben?
Maar kan wel eenzijdig verlengd worden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 23:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een noodverordening is in principe voor max. een paar maanden.
Het gebruik van een noodverordening is wettelijk niet aan begrenzingen in tijd en plaats gebonden. De burgemeester is niet gehouden bij het uitvaardigen van een noodverordening aan te geven voor welke periode de noodverordening geldt. Een noodverordening is uitgewerkt zodra deze is opgevolgd en moet dan worden ingetrokken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 23:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een noodverordening is in principe voor max. een paar maanden.
Welke noodverordeningen ? Of bedoel je deze van de veiligheidsregio's ?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 22:17 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het is een noodwet in een noodsituatie. Bovendien is die wet juist bedoeld om van de tamelijk ondemocratische noodverordeningen af te komen, dus alle kritiek erop slaat de plank nogal mis.
Maar de intentie is dat deze wel degelijk van tijdelijke aard is, omdat je de gebruikelijke democratische waarborging buitenspel zet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 23:29 schreef mazaru het volgende:
Het gebruik van een noodverordening is wettelijk niet aan begrenzingen in tijd en plaats gebonden.
Jij werkt toch in de zorg? Hoe wordt daarmee omgegaan bij het contactonderzoek? Als daar geen specifieke regels voor zijn dan zit binnen notime al het zorgpersoneel in quarantaine.quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 18:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Eruit gekomen bij bron contactonderzoek
Protocol van werkgever volgen. Bij ons wordt elk specifiek geval door de bedrijfsarts beoordeeld. Ik kan tm woensdag thuis werken dus dat is geen probleem.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 08:47 schreef nixxx het volgende:
[..]
Jij werkt toch in de zorg? Hoe wordt daarmee omgegaan bij het contactonderzoek? Als daar geen specifieke regels voor zijn dan zit binnen notime al het zorgpersoneel in quarantaine.
Waarom zeg je dat zo stellig?quote:Op vrijdag 21 augustus 2020 23:45 schreef Vallon het volgende:
En dan niet begrijpen dat een niet-medisch mondkapje een virus sws niet tegenhoudt.
Misschien kan Gretzl het duiden. Kan die gelijk terugkomen op dat veel te stellige onderzoek over mondkapjes.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 09:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
Hoogste aantal besmettingen in Duitsland sinds april
In Duitsland zijn de afgelopen dag 2034 nieuwe coronabesmettingen geregistreerd, het hoogste aantal sinds april. Het totale aantal komt daarmee op 232.082, meldt het Robert Koch Instituut, het Duitse RIVM.
Het hier bejubelde Duitse beleid werpt zijn vruchten af.
Zo vreselijk subjectief met grote koppen etc. In mijn ogen een typische angst kop van nieuws bronnen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 09:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
In Duitsland zijn de afgelopen dag 2034 nieuwe coronabesmettingen geregistreerd, het hoogste aantal sinds april. Het totale aantal komt daarmee op 232.082, meldt het Robert Koch Instituut, het Duitse RIVM.
Nog mooier is... dat geldt vooralsnog alleen voor de kern Geertruidenberg zelf. Niet voor Raamsdonk en Raamsdonksveer die ook tot die gemeente behoren. De optocht en het carnaval leeft in de 3 kernen het minste in Geertruidenberg. Optocht stelt niks voor en maar 2 cafés. Bijzonder dus dat men dit signaal geeft. Al je ergens op 1,5m carnaval kon vieren dan was het in Geertruidenberg. Incrowd.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 08:40 schreef hooibaal het volgende:
Geertruidenberg schrapt carnaval. Ik hoop toch niet dat ieder dorp dat zelf gaat verzinnen.
Je kan carnaval niet schrappen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 08:40 schreef hooibaal het volgende:
Geertruidenberg schrapt carnaval. Ik hoop toch niet dat ieder dorp dat zelf gaat verzinnen.
Carnaval zal voor veel mensen op een alternatieve manier toch doorgaan ja.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 09:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je kan carnaval niet schrappen.
Zeker. Je kan een optocht annuleren, je kan cafés sluiten. Carnaval gaat gewoon groots gevierd worden hoor, desnoods zonder muziek.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 09:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Carnaval zal voor veel mensen op een alternatieve manier toch doorgaan ja.
Aangezien we toch nergens op handhaven denk ik inderdaad dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 09:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zeker. Je kan een optocht annuleren, je kan cafés sluiten. Carnaval gaat gewoon groots gevierd worden hoor, desnoods zonder muziek.
Zelf met handhaven, dan vieren de mensen het wel binnenshuis hoor.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 09:56 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Aangezien we toch nergens op handhaven denk ik inderdaad dat je gelijk hebt.
>40% komt van terugkerende vakantiegangers, dat is ook niet heel handig natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 09:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
Zonder mondkapjes waren het er 6000 geweest, je weet toch.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 09:03 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Misschien kan Gretzl het duiden. Kan die gelijk terugkomen op dat veel te stellige onderzoek over mondkapjes.
lijkt me niet, het grootse is er dan wel afquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 09:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zeker. Je kan een optocht annuleren, je kan cafés sluiten. Carnaval gaat gewoon groots gevierd worden hoor, desnoods zonder muziek.
“Ja maar zonder die mondkapjes waren het er misschien wel veel meer geweest”.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:17 schreef laracroftonline het volgende:
Die mondkapjes dragen ze in azie niet voor de virussen en bacteriën die dragen ze voor de fijnstof en smog. Die mondkapjes werken niet kijk maar naar de landen waar ze geforceerd ingevoerd zijn, zijn de besmettingen sneller gestegen dan de landen die ze niet dragen.
Als je je er een beetje in verdiept realiseer je je als snel dat het wel degelijk iets helpt. Maar niet significant. Daarom doen landen die mondkapjesplicht hebben het niet per definitie beter.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:17 schreef laracroftonline het volgende:
Die mondkapjes dragen ze in azie niet voor de virussen en bacteriën die dragen ze voor de fijnstof en smog. Die mondkapjes werken niet kijk maar naar de landen waar ze geforceerd ingevoerd zijn, zijn de besmettingen sneller gestegen dan de landen die ze niet dragen.
Uiteraard.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zonder mondkapjes waren het er 6000 geweest, je weet toch.
Ze werken wel, want bijna heel de wereld is toch zeker niet gek?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:17 schreef laracroftonline het volgende:
Het is zo moeilijk niet. Op elk dorp is vast een boer of wat te vinden die hun schuur even omtovert tot privecafé, zie daar maar eens op te handhaven.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
lijkt me niet, het grootse is er dan wel af
Dit artikel ookquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 09:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een waarheid als een koe.
als ze het zo nodig willen moeten ze het maar doen maar ik denk toch wel dat er veel minder animo voor is en dan nog handhaven in een dorp is makkelijker dan in een stad kijk maar naar die supermarkt in Twente, zie dat in Amsterdam niet zo snel gebeurenquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is zo moeilijk niet. Op elk dorp is vast een boer of wat te vinden die hun schuur even omtovert tot privecafé, zie daar maar eens op te handhaven.
Link jij eens naar wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat mondkapjes 0,0 effect sorteren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:22 schreef Rlz12 het volgende:
Ze werken wel, want bijna heel de wereld is toch zeker niet gek?
Ze werken in bepaalde situaties ook wel, maar juist in de settings waar ze het meeste nut zouden hebben (gedurende langere tijd op korte afstand close contact) worden ze niet gedragen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Link jij eens naar wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat mondkapjes 0,0 effect sorteren.
Let op: niet om te voorkomen dat jij als drager besmet raakt. Want daar gaat het niet om. Maar dus onderzoeken waaruit blijkt dat een mondkapje niets helpt voor het tegengaan van dat een besmet iemand iemand anders besmet.
kom jij dan met een wetenschappelijk onderzoek dat ze wel effect sorteren, je hebt mondkapjes en mondkapjes, dan nog mensen die ze 5e hands op doen, het is baat het niet schaadt het niet, veel meer dan dat is het niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Link jij eens naar wetenschappelijke onderzoeken waaruit blijkt dat mondkapjes 0,0 effect sorteren.
Let op: niet om te voorkomen dat jij als drager besmet raakt. Want daar gaat het niet om. Maar dus onderzoeken waaruit blijkt dat een mondkapje niets helpt voor het tegengaan van dat een besmet iemand iemand anders besmet.
De animo zal inderdaad vele malen minder zijn en mensen die er dan aan meedoen nemen een risico wat de meerderheid niet zou willen nemen. Puur en alleen omdat Meester Rutte het zegt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
als ze het zo nodig willen moeten ze het maar doen maar ik denk toch wel dat er veel minder animo voor is en dan nog handhaven in een dorp is makkelijker dan in een stad kijk maar naar die supermarkt in Twente, zie dat in Amsterdam niet zo snel gebeuren
OK, fijn dan je dat je dat erkent. Ik zeg heus niet dat mondkapjes de heilige graal zijn hoor, verre van zelfs. Maar sneuneuzen als Rlz12 die letterlijke tientallen keren komen posten met irritant zinspeling dat het niets helpt komen me nu wel écht deel keel uit. Maart/april was dit een heel informatief topic, maar daar is helaas weinig van over.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ze werken in bepaalde situaties ook wel,
Waarom hebben ze daar het meeste nut? Ik bedoel niet te zeggen dat het niet zo is, het is een oprechte vraag. Ik zou namelijk denken dat met 'gedurende lange tijd' het cumuleren van aerosolen een rol gaan spelen, en die gaan toch gewoon dwars door zo'n mondkapje heen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
maar juist in de settings waar ze het meeste nut zouden hebben (gedurende langere tijd op korte afstand close contact) worden ze niet gedragen.
Het is ook een beetje afhankelijk van hoe de trend is in het najaar als er weer veel meer indoor gefeest wordtquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:31 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De animo zal inderdaad vele malen minder zijn en mensen die er dan aan meedoen nemen een risico wat de meerderheid niet zou willen nemen. Puur en alleen omdat Meester Rutte het zegt.
Maar het blijkt dat de jeugd zich moeilijk tegen laat houden. Handhaving kan er verder ook niet zoveel aan doen op een priveterrein.
*zucht*quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:29 schreef Tarado het volgende:
kom jij dan met een wetenschappelijk onderzoek dat ze wel effect sorteren, je hebt mondkapjes en mondkapjes, dan nog mensen die ze 5e hands op doen, het is baat het niet schaadt het niet, veel meer dan dat is het niet.
Ik ben dan ook niet tegen mondkapjes per se, maar ik zie het nut gewoon niet zo in winkelstraten, of in een voetbalstadion dat maar voor een vijfde of een kwart is gevuld.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
OK, fijn dan je dat je dat erkent. Ik zeg heus niet dat mondkapjes de heilige graal zijn hoor, verre van zelfs. Maar sneuneuzen als Rlz12 die letterlijke tientallen keren komen posten met irritant zinspeling dat het niets helpt komen me nu wel écht deel keel uit. Maart/april was dit een heel informatief topic, maar daar is helaas weinig van over.
[..]
Waarom hebben ze daar het meeste nut? Ik bedoel niet te zeggen dat het niet zo is, het is een oprechte vraag. Ik zou namelijk denken dat met 'gedurende lange tijd' het cumuleren van aerosolen een rol gaan spelen, en die gaan toch gewoon dwars door zo'n mondkapje heen?
Die treken nu ook al hun eigen plan. Ik denk dat carnaval die situatie niet per se enorm zal verslechteren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:31 schreef Vliegbaard het volgende:
Maar het blijkt dat de jeugd zich moeilijk tegen laat houden. Handhaving kan er verder ook niet zoveel aan doen op een priveterrein.
Oh zo, ja dat ben ik met je eens ja. Dat vind ik ook bijzonder.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ben dan ook niet tegen mondkapjes per se, maar ik zie het nut gewoon niet zo in winkelstraten
Sowieso slaat het in de winkel meer ergens op dan buiten op straat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Oh zo, ja dat ben ik met je eens ja. Dat vind ik ook bijzonder.
Ik zou bijvoorbeeld in supermarkt of ov logischer vinden.
je zegt exact hetzelfde wat ik zeg, het is net iets meer dan baat het niet schaadt het niet, kan je wel blijven zuchten maar meer valt er (vooralsnog) niet aan te tonenquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:38 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
*zucht*![]()
Je gaat nu weer uit van of mondkapjes helpen dat jij door het dragen van het virus niet oploopt. Daar gaat het dus níet om. Daar helpt het niet voor. (FFP2+/N95 uitgezonderd natuurlijk)
Het gaat er om andere niet te besmetten.
Dus al draagt een covid patient zijn maskers voor 6 keer, en zit het vol met voor hem schadelijk (niet corona gerelateerde) element, dan is dat voor die covid patient weliswaar ongezond, maar het helpt nog steeds enigszins om de verspreiding van corona te voorkomen. Ja, die praktijk is ongezond voor de covid patient, maar zelfs met dat mondkapje is er een (iets) kleinere kans dat hij anderen besmet in bepaalde omstandigheden.
Bedankt voor het herhalen van mijn post en het bewust weglaten van dat deel in je quote.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Die treken nu ook al hun eigen plan. Ik denk dat carnaval die situatie niet per se enorm zal verslechteren.
Heel veel veertigers/vijftigers vieren ook carnaval. En die ik zie ik toch een stuk minder snel 'illegaal' carnaval gaan vieren.
Dat is niet zo moeilijk hoor. Telefoongegevens uitlezen en je weet binnen de kortste keren waar veel mensen bij elkaar zijn. En de groothandel die ergens veertig fusten bier komt brengen is ook wel een aanwijzing.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:23 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het is zo moeilijk niet. Op elk dorp is vast een boer of wat te vinden die hun schuur even omtovert tot privecafé, zie daar maar eens op te handhaven.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
je zegt exact hetzelfde wat ik zeg, het is net iets meer dan baat het niet schaadt het niet, kan je wel blijven zuchten maar meer valt er (vooralsnog) niet aan te tonen
Correct, maar is er al wetgeving die handhaven van privéaangelegenheden mogelijk maakt? Ik bedoel, dat uitnodigen van maximaal 6 mensen thuis is toch ook maar een advies, een geen verbod?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:47 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk hoor. Telefoongegevens uitlezen en je weet binnen de kortste keren waar veel mensen bij elkaar zijn. En de groothandel die ergens veertig fusten bier komt brengen is ook wel een aanwijzing.
Noodverordening. Carnaval duurt een dag of vier, dus daar zijn ze bij uitstek geschikt voor.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:50 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Correct, maar is er al wetgeving die handhaven van privéaangelegenheden mogelijk maakt? Ik bedoel, dat uitnodigen van maximaal 6 mensen thuis is toch ook maar een advies, een geen verbod?
Dat is wel zo, maar volgens mij is Rutte tot nu toe vrij stellig geweest in het niet willen handhaven achter de voordeur toch?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:51 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Noodverordening. Carnaval duurt een dag of vier, dus daar zijn ze bij uitstek geschikt voor.
Ja en dan? Als ik morgen een feestje geef voor 100 personen is er niemand die dat tegen gaat houden zolang er geen overlast wordt veroorzaakt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:47 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat is niet zo moeilijk hoor. Telefoongegevens uitlezen en je weet binnen de kortste keren waar veel mensen bij elkaar zijn. En de groothandel die ergens veertig fusten bier komt brengen is ook wel een aanwijzing.
het klopt gewoon niet wat je stelt, kan je zuchten en steunen en en doen of het allemaal heel duidelijk is maar overtuigend is het allemaal niet als je geen goeie argumenten hebtquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:48 schreef Hamzoef het volgende:
[..]![]()
Volgens mij heb je mijn post niet gelezen, of in ieder geval verkeerd geïnterpreteerd. In ieder geval ga ik het niet nog een keer uitleggen.
Een schuur met 100+ carnavalsgangers valt wat mij betreft niet meer onder 'achter de voordeur'. Dat is gewoon een illegaal feest.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:51 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar volgens mij is Rutte tot nu toe vrij stellig geweest in het niet willen handhaven achter de voordeur toch?
Dat zou wat zijn, dan heb ik al genoeg illegale feesten meegemaakt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:54 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Een schuur met 100+ carnavalsgangers valt wat mij betreft niet meer onder 'achter de voordeur'. Dat is gewoon een illegaal feest.
0.0 is inderdaad te stellig van mij, in zeer specifieke situaties kunnen (!) ze van meerwaarde zijn.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2749214quote:We included 15 randomised trials investigating the effect of masks (14 trials) in healthcare workers and the general population and of quarantine (1 trial). We found no trials testing eye protection. Compared to no masks there was no reduction of influenza-like illness (ILI) cases
quote:As worn by health care personnel in this trial, use of N95 respirators, compared with medical masks, in the outpatient setting resulted in no significant difference in the rates of laboratory-confirmed influenza.
Ad hominem, die hadden we al een tijdje niet meer gehadquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:33 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
OK, fijn dan je dat je dat erkent. Ik zeg heus niet dat mondkapjes de heilige graal zijn hoor, verre van zelfs. Maar sneuneuzen als Rlz12 die letterlijke tientallen keren komen posten met irritant zinspeling dat het niets helpt komen me nu wel écht deel keel uit. Maart/april was dit een heel informatief topic, maar daar is helaas weinig van over.
Jawel, volksgezondheid. Wet WPG.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn, dan heb ik al genoeg illegale feesten meegemaakt.
Daar gaat het verder ook niet om trouwens. Zolang het op priveterrein gebeurd en er geen overlast plaats vindt heeft handhaving geen enkele grond.
dat klopt natuurlijk niet, hoeveel mensen mag je thuis ontvangen? 6quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn, dan heb ik al genoeg illegale feesten meegemaakt.
Daar gaat het verder ook niet om trouwens. Zolang het op priveterrein gebeurd en er geen overlast plaats vindt heeft handhaving geen enkele grond.
Zoveel als ik zelf wil.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat klopt natuurlijk niet, hoeveel mensen mag je thuis ontvangen? 6
OK man, doe maar wat je wil want dat deed je toch al maar als jij thuis een feest geef voor 100 man kan je verwachten dat ze aanbellen.quote:
Jouw 6 man is nog steeds een advies. En ja dan zullen ze bij 100 man inderdaad aanbellen. Als ik dan niet open doe of ze niet binnen laat dan houdt het daar ook wel ver op.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 11:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK man, doe maar wat je wil want dat deed je toch al maar als jij thuis een feest geef voor 100 man kan je verwachten dat ze aanbellen.
Het was maximaal 3 tijdens de lockdown, daarna werd het aantal losgelaten zolang de 1,5 meter in acht genomen werd, en sinds afgelopen persconferentie is het maximaal 6 personen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat klopt natuurlijk niet, hoeveel mensen mag je thuis ontvangen? 6
Dat we in Nederland (vooralsnog) niet zo ver willen gaan dat de politie iedere woning mag binnenvallen omdat er teveel bezoek is, en dus een beroep wordt gedaan op ieders verantwoordelijkheid hierin, dat maakt het nog niet okay om een feest voor 100 man te organiseren hè?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 11:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Jouw 6 man is nog steeds een advies. En ja dan zullen ze bij 100 man inderdaad aanbellen. Als ik dan niet open doe of ze niet binnen laat dan houdt het daar ook wel ver op.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 11:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Jouw 6 man is nog steeds een advies. En ja dan zullen ze bij 100 man inderdaad aanbellen. Als ik dan niet open doe of ze niet binnen laat dan houdt het daar ook wel ver op.
Joh, ik kan niet eens 100 man kwijt.quote:
Het zoeken naar en bieden van alternatieven is aan de mensen zelf, de verenigingen etc. De overheid stelt de kaders en daarbinnen mag je net zo veel alternatieven inzetten als je zelf wil.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 11:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Joh, ik kan niet eens 100 man kwijt.
Het gaat me er meer om dat je de behoefte van mensen niet tegen kunt houden en een alternatief moet bieden. Kunnen we wel wegkijken en zeggen dat t volgens de regels allemaal niet mag maar loop eens een rondje door de wijk of volg het nieuws.
Verwacht jij dat de overheid ons tips gaat geven wat goede alternatieven zijn voor een goed feestje?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 11:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Joh, ik kan niet eens 100 man kwijt.
Het gaat me er meer om dat je de behoefte van mensen niet tegen kunt houden en een alternatief moet bieden. Kunnen we wel wegkijken en zeggen dat t volgens de regels allemaal niet mag maar loop eens een rondje door de wijk of volg het nieuws.
Vrijheidsbeperkende regels, laat staan die van veiligheid moeten niet gebaseerd zijn op vermoedens of veronderstellingen.quote:
Ik vind dat onzin, en de vorige directeur van het RIVM ook.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vrijheidsbeperkende regels, laat staan die van veiligheid moeten niet gebaseerd zijn op vermoedens of veronderstellingen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)blijvend-beleid.htmlquote:Oud-RIVM-directeur voor landelijke mondkapjesplicht, hekelt 'vrijblijvend beleid'
Premier Rutte zei gisteravond nog in de persconferentie dat mondkapjes nauwelijks effectief zijn. Ook het RIVM ziet geen bewijs om mondkapjes verplicht te stellen. Volgens Coutinho is het RIVM altijd op zoek naar onomstotelijk bewijs voor er gekozen wordt voor bepaalde maatregelen.
Maar in een pandemie moet op het zogenoemde voorzorgsprincipe worden gehandeld, niet op bewijs, zegt de microbioloog. "Voor heel veel dingen is geen wetenschappelijk bewijs. Voor 1,5 meter afstand houden ook niet en toch doen we het allemaal. Die maatregelen moet je gewoon durven nemen."
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-meer-agressie.htmlquote:Een café aan de Tuinweg in Hoofddorp is gesloten omdat het zich niet aan de coronamaatregelen hield. Politieagenten zagen afgelopen nacht veel mensen in het café en op het terras. De bezoekers stonden schouder aan schouder, zegt de politie.
De burgemeester van Haarlemmermeer werd op de hoogte gesteld, waarop het café werd gesloten. De bezoekers werden aangesproken en verzocht te vertrekken.
Dit zijn Stasi methoden die inderdaad prima werken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 10:47 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik verwacht van de overheid dat ze na een half jaar zonder vooruitzichten eens met een plan komen ipv te schermen met een vaccin.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:37 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Verwacht jij dat de overheid ons tips gaat geven wat goede alternatieven zijn voor een goed feestje?
Zonder vooruitzichten? Ze hebben in april een hele roadmap gepresenteerd voor de periode mei-september, man. Daar is nu een eind aangekomen, omdat de neerwaartse trend is gebroken. Het spreekt voor zich dat er nu een roadmap met restricties ipv versoepelingen moet komen, maar hoe en wat precies hangt af van hoe de situatie zich ontwikkelt. Ik zou juist blij zijn met het gebrek aan een plan op dit moment, want dat betekent dat er geen extra maatregelen worden opgelegd. Als er nu vanuit Den Haag een vooruitzicht zou komen, zal de situatie sowieso minder vrijblijvend worden dan-ie nu is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik verwacht van de overheid dat ze na een half jaar zonder vooruitzichten eens met een plan komen ipv te schermen met een vaccin.
Een sluiting is voor de gemiddelde horeca tent op zich al een boete natuurlijk. In deze tijden waar elke euro ze kan helpen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)n-meer-agressie.html
En weer geen boetes
Zo blijf je aan de gang natuurlijk.
ik denk dat de werkeloosheid onder de jongeren door Corona een groter probleem is dan al dan niet een feestjequote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik verwacht van de overheid dat ze na een half jaar zonder vooruitzichten eens met een plan komen ipv te schermen met een vaccin.
We kunnen met zijn allen weg blijven kijken en doen alsof er niks aan de hand is. Overal in Europa breken rellen en opstanden uit, de jeugd verveelt zich kapot. De jeugd die zich niet kapot verveelt zit elkaar te besmetten.
Ik bedoel de bezoekers.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een sluiting is voor de gemiddelde horeca tent op zich al een boete natuurlijk. In deze tijden waar elke euro ze kan helpen.
Waarmee ik niet wil impliceren dat ze zich niet aan de regels hoeven te houden. Logisch dat ze gesloten worden als ze schijt hebben aan de regels.
Die hebben na het einde van de crisis als eerste weer een baan. Ouderen die nu werkloos worden komen nooit meer aan het werk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat de werkeloosheid onder de jongeren door Corona een groter probleem is dan al dan niet een feestje
en wat hebben de jongeren daar nu aan?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:05 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Die hebben na het einde van de crisis als eerste weer een baan. Ouderen die nu werkloos worden komen nooit meer aan het werk.
Een voormalige directeur die kritiek heeft op de huidige directeurquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 12:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat onzin, en de vorige directeur van het RIVM ook.
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)blijvend-beleid.html
Er IS geen vooruitzicht. Het enige wat we na 6 maanden weten is dat het nieuwe normaal pas kan worden opgeheven als er een vaccin is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zonder vooruitzichten? Ze hebben in april een hele roadmap gepresenteerd voor de periode mei-september, man. Daar is nu een eind aangekomen, omdat de neerwaartse trend is gebroken. Het spreekt voor zich dat er nu een roadmap met restricties ipv versoepelingen moet komen, maar hoe en wat precies hangt af van hoe de situatie zich ontwikkelt. Ik zou juist blij zijn met het gebrek aan een plan op dit moment, want dat betekent dat er geen extra maatregelen worden opgelegd. Als er nu vanuit Den Haag een vooruitzicht zou komen, zal de situatie sowieso minder vrijblijvend worden dan-ie nu is.
Werk of feestjes, biedt een alternatief.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat de werkeloosheid onder de jongeren door Corona een groter probleem is dan al dan niet een feestje
ze allemaal BOA's makenquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:17 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Werk of feestjes, biedt een alternatief.
Wat wil je dan? Dat ze precies kunnen voorspellen hoe de pandemie zich gaat ontvouwen? Niemand weet wat er gaat gebeuren, dat is hoe een crisis nu eenmaal werkt. Het enige dat ze nu proberen is om de boel niet verder te laten escaleren, zodat we zo sterk mogelijk staan als het toch weer misgaat. En als het niet misgaat is dat natuurlijk fijn, dat hoopt iedereen, maar je kunt er moeilijk vanuit gaan natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er IS geen vooruitzicht. Het enige wat we na 6 maanden weten is dat het nieuwe normaal pas kan worden opgeheven als er een vaccin is.
Er is helemaal niks bekend over de termijn laat staan of het überhaupt werkt.
Misschien dat jij de minister een glazen bol kan leveren. Zo niet, dan is het nu gewoon even inschikken en duimen draaien voor de medische wetenschap.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er IS geen vooruitzicht. Het enige wat we na 6 maanden weten is dat het nieuwe normaal pas kan worden opgeheven als er een vaccin is.
Er is helemaal niks bekend over de termijn laat staan of het überhaupt werkt. De hele wereld is op dit moment niet vrijblijvend dus iets minder maar wel met een alternatief is prima mogelijk. Voorlopig mogen we alleen braaf op een terras zitten en net doen alsof we elkaar mogelijk kunnen vermoorden wanneer we binnen 1,5 meter komen. Dat het niet werkt zagen we al veelvuldig .
De jeugd verveelt zich kapot en dat zal hoe langer het duurt alleen maar toenemen. Als ik alleen al in onze straat zie wat er de afgelopen maanden is gebeurd dan kan ik dat puur en alleen aan verveling toeschrijven.
Gelukkig is een huiszoekingsbevel helemaal niet vereist om ergens binnen te treden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:23 schreef THEFXR het volgende:
alles is er op gericht om zonder huiszoekingsbevel van een rechter, achter de voordeur te komen
Wat ik wil is verder niet zo belangrijk, ik ben maar een nobuddy die ook maar moet doen wat opgedragen wordt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat ze precies kunnen voorspellen hoe de pandemie zich gaat ontvouwen? Niemand weet wat er gaat gebeuren, dat is hoe een crisis nu eenmaal werkt. Het enige dat ze nu proberen is om de boel niet verder te laten escaleren, zodat we zo sterk mogelijk staan als het toch weer misgaat. En als het niet misgaat is dat natuurlijk fijn, dat hoopt iedereen, maar je kunt er moeilijk vanuit gaan natuurlijk.
De hoop is gevestigd op een medische doorbraak. En die zal heus wel komen, aangezien de hele wereld met deze shitzooi zit.
Jij denkt dat de politie dan gewoon weggaat onder het mom van 'oh, hij doet niet open, dan mogen we niets'?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 11:14 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ze mogen ook wel buiten blijven wachten hoorquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de politie dan gewoon weggaat onder het mom van 'oh, hij doet niet open, dan mogen we niets'?
Ja. Dat mag ik toch hopen. Iets met een rechtsstaat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij denkt dat de politie dan gewoon weggaat onder het mom van 'oh, hij doet niet open, dan mogen we niets'?
Als jij in deze tijd thuis een feest met 100 man geeft komen ze gewoon binnen hoor. Kun je wel leuk gaan doen met je 'iets met een rechtstaat'.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:43 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Dat mag ik toch hopen. Iets met een rechtsstaat.
Op welke grond gaan ze dan precies mijn huis betreden? Dat is gewoon onrechtmatig.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als jij in deze tijd thuis een feest met 100 man geeft komen ze gewoon binnen hoor. Kun je wel leuk gaan doen met je 'iets met een rechtstaat'.
Wellicht als je een voetbalveld als achtertuin hebt.
Ok Peter R.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op welke grond gaan ze dan precies mijn huis betreden? Dat is gewoon onrechtmatig.
Dit is in Amsterdam, bijvoorbeeld: https://www.amsterdam.nl/(...)t/evenement-feestje/quote:
quote:Voor bijeenkomsten binnen geldt:
Tot 100 personen kan dat zonder reservering en gezondheidscheck, maar met vaste zitplaatsen. Als er sprake is van doorstroming, dan kunnen vaste zitplaatsen worden losgelaten
Boven de 100 personen is er altijd sprake van placeren, reserveren en een gezondheidscheck vooraf
Er moeten altijd (tot 100 en met meer dan 100 bezoekers) maatregelen getroffen worden voor het scheiden van publieksstromen, ook wat sanitaire voorzieningen betreft en volgens de hygiënemaatregelen zoals die nu gelden
Zolang het nog steeds een advies is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ok Peter R.
Je hebt je nog steeds aan maatregelen te houden.
Wie zegt dat iemand zich niet aan de maatregelen houdt dan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ok Peter R.
Je hebt je nog steeds aan maatregelen te houden.
Ja leuk. De gemeentelijke website is geen recht. Juridisch zijn dit de spelregels: https://assets.amsterdam.(...)21_augustus_2020.pdfquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:50 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is in Amsterdam, bijvoorbeeld: https://www.amsterdam.nl/(...)t/evenement-feestje/
[..]
"Oh, het is maar een advies, dus dan hoeft het niet!!". En straks huilen als de besmettingen nog verder doorstijgen en er weer strengere maatregelen komen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zolang het nog steeds een advies is.
+ Amsterdam is geen synoniem voor Nederland.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja leuk. De gemeentelijke website is geen recht. Juridisch zijn dit de spelregels: https://assets.amsterdam.(...)21_augustus_2020.pdf
En dan zie je dat overal bij staat ‘niet zijnde een woning of bijbehorend erf’.
Moet ik het dan nog 30 keer zeggen? Zorg voor een alternatief want anders worden ze zelf wel gezocht op plaatsen waar geen controle is of handhaving wat lastiger.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:55 schreef hooibaal het volgende:
[..]
"Oh, het is maar een advies, dus dan hoeft het niet!!". En straks huilen als de besmettingen nog verder doorstijgen en er weer strengere maatregelen komen.
De noodverordening is landelijk zo goed als gelijk. Alleen wat ‘extra maatregelen’ verschillen per veiligheidsregio.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
+ Amsterdam is geen synoniem voor Nederland.
In Brabant rijdt de politie nog op een varken.
Het is juist aan de mensen zelf om die alternatieven te zoeken, dat is geen overheidstaak. De overheid schetst de kaders, daarbinnen mag je doen wat je wil.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Moet ik het dan nog 30 keer zeggen? Zorg voor een alternatief want anders worden ze zelf we gezocht.
blijf het nog maar 30 keer zeggen maar het is onzin dat de overheid maar moet zorgen voor grootschalig vermaak terwijl kleinschalig vermaak gewoon toegestaan isquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Moet ik het dan nog 30 keer zeggen? Zorg voor een alternatief want anders worden ze zelf we gezocht.
De overheid hoeft er niet voor te zorgen maar zonder tussenkomst van een overheid is er sowieso niks/weinig mogelijk. Nogmaals, je kunt ervoor wegkijken maar er gebeurt van alles wat momenteel niet toegestaan is en wat to een half jaar geleden volstrekt normaal was. Dan kun je niks doen want pandemie, of je kunt kijken naar wat er wél mogelijk is. De cijfers laten nog steeds niet zien dat we te maken hebben met een killervirus al laten ze je dat wel geloven.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
blijf het nog maar 30 keer zeggen maar het is onzin dat de overheid maar moet zorgen voor grootschalig vermaak terwijl kleinschalig vermaak gewoon toegestaan is
quote:508 nieuwe besmettingen
Sinds gisteren zijn er 508 nieuwe coronabesmettingen in Nederland gemeld door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Dat zijn er iets minder dan de afgelopen drie dagen toen er 552 (woensdag), 529 (donderdag) en 535 (vrijdag) nieuwe besmettingen werden gemeld. Het aantal dagelijkse besmettingen in Nederland schommelt al ruim een week rond de vijfhonderd.
quote:Op de Nederlandse intensive cares liggen momenteel 42 coronapatiënten, eentje minder dan gisteren. Op de reguliere ziekenhuisafdelingen liggen 131 besmette mensen, dat zijn er twee minder dan gisteren.
Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg laat weten: "Het aantal opgenomen COVID-patiënten is het afgelopen etmaal opnieuw stabiel gebleven. De getallen per regio houden relatief gezien gelijke tred met het lokale aantal besmettingen. Het aantal opnames loopt achter op het aantal besmettingen. Dit komt allereerst doordat naar verhouding meer besmettingen optreden bij jongeren. Eenzelfde beeld wordt gezien in sommige andere Europese landen."
In Amsterdam?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Tijd voor een algehele mondkapjes plicht
Hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:39 schreef Elan het volgende:
Het gaat nu al mis op de scholenje verwacht het niet.
Bron?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:39 schreef Elan het volgende:
En dat is dan nog in de regio met het laagste aantal besmettingen, Noord.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:39 schreef Elan het volgende:
In Duitsland ook al. Misschien waren de scholen wel een enorme hotspot in februari en maart. Het is natuurlijk ook een perfecte samenloop van omstandigheden voor het virus, raampje open of niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:39 schreef Elan het volgende:
Omdat alleen de scholen in het noorden nog maar open zijn en er nu al verschillende clusters zijn?quote:
http://www.telegraaf.nl/n(...)m-coronabesmettingenquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bron?
De Duitse RIVM publiceerde juist onderzoek waaruit bleek dat meeste besmettingen toch echt in huiselijke sfeer werden opgelopen en weinig op werk en school.
https://nos.nl/l/2345023
Nee, de week erna. Zuid is eerst.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:48 schreef Elan het volgende:
Maandag gaan in Amsterdam de scholen ook weer beginnen. Genot.
Yep, dat staat - gelukkig - zelfs ook zo in het voorstel van de overbodige Corona-wet die zaken - zg. democratisch - zou moeten verlichten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 13:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja leuk. De gemeentelijke website is geen recht. Juridisch zijn dit de spelregels: https://assets.amsterdam.(...)21_augustus_2020.pdf
En dan zie je dat overal bij staat ‘niet zijnde een woning of bijbehorend erf’.
Okay, het wordt nu nog erg spannend allemaal. Nu toe valt het wel alles mee op dit moment. Maar ik vrees het nog ergste voor komende maanden wat betreft het steeds koudere weer zodat wij vaker binnen verblijven. Ik vermoed ook dat jongeren mensen komende maanden hun opa's en oma's gaan bezoeken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Omdat alleen de scholen in het noorden nog maar open zijn en er nu al verschillende clusters zijn?
Gaat leuk worden in Rotterdam en Brabant.
quote:Vanaf morgen 95 euro boete als je geen mondkapje draagt in Rotterdam
Wie vanaf morgen in delen van Rotterdam geen mondkapje draagt, ook niet na een waarschuwing, krijgt een boete van 95 euro, schrijft de regionale omroep Rijnmond. De gemeente gaat net als in Amsterdam de mondkapjesplicht handhaven.
Het dragen van een gezichtsmasker is verplicht in delen van het centrum, zoals de Meent en de Lijnbaan, op de markten van de Binnenrotte, Grote Visserijstraat en Afrikaandermarkt en in de winkelcentra Zuidplein en Alexandrium.
Volgens burgemeester Aboutaleb ergeren mensen die wel een mondkapje dragen zich aan anderen die dat niet doen. "Circa 75 procent van de Nederlanders houdt zich aan de maatregelen van het kabinet", zegt hij tegen persbureau ANP. "Zij vinden het vervelend dat een ander deel van Nederland zich niet aan de maatregelen houdt en verwachten van de overheid dat die optreedt. Het aanscherpen van de handhaving en het zichtbaar aanwezig zijn van handhavers draagt bij aan het opvolgen van de maatregelen."
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-47111723
Er lopen momenteel ongeveer 50.000 besmettelijke mensen rond, tegen ca 3000 in mei/juni toen de scholen weer opengingenquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:55 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, het wordt nu nog erg spannend allemaal. Nu toe valt het wel alles mee op dit moment. Maar ik vrees het nog ergste voor komende maanden wat betreft het steeds koudere weer zodat wij vaker binnen verblijven. Ik vermoed ook dat jongeren mensen komende maanden hun opa's en oma's gaan bezoeken.
Opa's en oma's staan gewoon vooraan bij de basisscholen als alles weer open gaat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:55 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Okay, het wordt nu nog erg spannend allemaal. Nu toe valt het wel alles mee op dit moment. Maar ik vrees het nog ergste voor komende maanden wat betreft het steeds koudere weer zodat wij vaker binnen verblijven. Ik vermoed ook dat jongeren mensen komende maanden hun opa's en oma's gaan bezoeken.
Ik geloof niet in een mondkapjesplicht op scholen. Dan zou ik eerder voor halve klassen gaan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, de week erna. Zuid is eerst.
Ze hebben dus nog een week om na te denken over een algemene mondkapjesverplichting op de scholen in Amsterdam en Rotterdam..
Zouden leerlingen niet aan houden met mondkapjesplicht op scholen? Ik denk het niet dat ze aan zullen houden, want ze zijn nog niet verstandig genoeg om te doen... Eerder gezegd doen ze wat ze willen. logisch gezien luisteren ze echt niet naar hun leraren in de klas.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik geloof niet in een mondkapjesplicht op scholen. Dan zou ik eerder voor halve klassen gaan.
Leerlingen houden zich daar wel aan. En zij die het niet doen stuur je weg.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:14 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zouden leerlingen niet aan houden met mondkapjesplicht op scholen? Ik denk het niet dat ze aan zullen houden, want ze zijn nog niet verstandig genoeg om te doen... Eerder gezegd doen ze wat ze willen. logisch gezien luisteren ze echt niet naar hun leraren in de klas.
op leven en dood strijden?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:00 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Opa's en oma's staan gewoon vooraan bij de basisscholen als alles weer open gaat.
Twijverdieners moeten strijden voor de economie immers.
Okay, ze zitten meestal aan hun gezicht als ze mondkapjes dragen toch?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Leerlingen houden zich daar wel aan. En zij die het niet doen stuur je weg.
Maar men gaat er aan pulken, draagt 3 weken hetzelfde exemplaar, etcetera. Dat gecombineerd met zeer beperkt bewijs voor de werkzaamheid er van, maakt mij sceptisch.
En het heeft ook andere nadelen, het beperkt de interactie. Die toch vrij belangrijk is op een school.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Niet CORRED
@:capricia
Dollehond.gif
Die "zombies" zijn met het voortdurende "over twee weken" riedeltje dan hersteld, of op de IC liggend dood te gaan en/of in alle beide dan zelf niet meer besmettelijk, toch ?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Er lopen momenteel ongeveer 50.000 besmettelijke mensen rond, tegen ca 3000 in mei/juni toen de scholen weer opengingen
Lijkt me sterk dat het mee gaat vallen, al laat ik me graag verrassen.
Ik heb best wel medelijden met die mensen in Amsterdamquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:48 schreef Elan het volgende:
Heb je weken amper gezien en nu het weer wat oplaait weer fanatiek aan het postenquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ze hebben dus nog een week om na te denken over een algemene mondkapjesverplichting op de scholen in Amsterdam en Rotterdam..
Ik gok dat die er niet gaat komen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
https://www-nu-nl.cdn.amp(...)t-nu-ruim-50000.htmlquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die "zombies" zijn met het voortdurende "over twee weken" riedeltje dan hersteld, of op de IC liggend dood te gaan en/of in alle beide dan zelf niet meer besmettelijk, toch ?
In het rondloop principe zijn 50.000 mensen met een R-waarde van 1.3, voldoende om in een week, iedereen in Nederland te besmetten. Ms moet men een deal maken.... nog twee weken zo "volhouden" en als het merendeel het overleefd, afstappen van dat Nostramus Horoscoop gedoe.
Terzijde: waar kan ik volgen hoeveel mensen nu besmet en belangrijker dat niet meer zijn.
Middelbare scholen, bedoel je? Basisscholen zijn er al een week open.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:48 schreef Elan het volgende:
Veel ja maar, al kan ie het helemaal correct hebbenquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:30 schreef theunderdog het volgende:
Interessant filmpje over de pcr test.
Scholen in Amsterdam zijn al begonnen, want Amsterdam is ook regio Noord.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:50 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Sowieso hebben die artikelen het over voornamelijk leraren. Scholen zijn afgelopen week pas begonnen in noord, toch? Die kunnen het dus overal hebben opgelopen. Nog steeds geen groot bewijs dat kinderen het zo makkelijk verspreiden daar.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:10 schreef Rlz12 het volgende:
Positieve test =/= besmettelijk. Maar succes met om de haverklap een school dichtgooien om een positieve test.
Dat ze het er wellicht niet opgelopen hebben, is één ding, dat ze beter niet de halve school (leerlingen en leerkrachten) besmetten is een tweede, natuurlijk. Ik weet niet of dichtgooien de beste optie is, maar je moet er in ieder geval iets mee.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Sowieso hebben die artikelen het over voornamelijk leraren. Scholen zijn afgelopen week pas begonnen in noord, toch? Die kunnen het dus overal hebben opgelopen. Nog steeds geen groot bewijs dat kinderen het zo makkelijk verspreiden daar.
Er gaat 1 school dicht en het is dweilen met de kraan open?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 18:42 schreef hooibaal het volgende:
[..]
En dat is dan nog in de regio met het laagste aantal besmettingen, Noord.
https://www.telegraaf.nl/(...)m-coronabesmettingen
Dit wordt echt dweilen met de kraan open.
Je gaat er toch wel een beetje vanuit dat die leraren onderling gewoon 1,5 meter afstand houden en ik dacht ergens te hebben gelezen dat de meeste leraren ook gewoon afstand houden van de leerlingen door voornamelijk aan hun bureau te zitten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat ze het er wellicht niet opgelopen hebben, is één ding, dat ze beter niet de halve school (leerlingen en leerkrachten) besmetten is een tweede, natuurlijk. Ik weet niet of dichtgooien de beste optie is, maar je moet er in ieder geval iets mee.
Eens, maar je zegt in je post dat niet zeker is dat ze het op school hebben opgelopen. Dat klopt. Ik denk de reden om te sluiten in de meeste gevallen ook niet die overweging heeft, maar we de overweging dat je niet de have school wil besmetten. En dan kun je nog zo je best doen op die 1,5 meter, maar in veel scholen, en zeker de laagste groepen van de basisschool, is dat niet hee goed mogelijk. Vandaar tijdelijke sluiting, vermoed ik.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je gaat er toch wel een beetje vanuit dat die leraren onderling gewoon 1,5 meter afstand houden en ik dacht ergens te hebben gelezen dat de meeste leraren ook gewoon afstand houden van de leerlingen door voornamelijk aan hun bureau te zitten.
Ik weet niet wat je meer kan doen dan dat. Misschien halve klassen of zo, maar ik denk niet dat dat veel verschil maakt. En wat je zelf ook al zegt; scholen sluiten lijkt me niet de beste optie.
Maar kinderen tot 12 spelen sowieso geen Rol toch volgens het onderzoek van het rivm onder gezinnen met een ouder in de zorg ten tijde van de lockdown?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eens, maar je zegt in je post dat niet zeker is dat ze het op school hebben opgelopen. Dat klopt. Ik denk de reden om te sluiten in de meeste gevallen ook niet die overweging heeft, maar we de overweging dat je niet de have school wil besmetten. En dan kun je nog zo je best doen op die 1,5 meter, maar in veel scholen, en zeker de laagste groepen van de basisschool, is dat niet hee goed mogelijk. Vandaar tijdelijke sluiting, vermoed ik.
Dat is inderdaad de beste oplossing gecombineerd met goede ventilatie.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:24 schreef Ven1972 het volgende:
Halve klas fysiek en andere halve online onderwijs?
Komt omdat het alleen maar verhalen zijn, zolang je niemand kent die deze langdurige klachten heeft neem je die verhalen met een korreltje zout.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:15 schreef dick_laurent het volgende:
Goed als ik zo kijk naar de afgelopen dagen waarin ik door verschillende werkafspraken veel onderweg was en ook bij een aantal bedrijven binnen ben geweest is mijn algehele indruk:
-Kwa drukte op de straten en wegen zie ik nauwelijks verschil meer met pre-corona. En haast niemand houdt enige vorm van afstand op straat (oke, buiten is het misschien wat minder een issue)
-Maar binnen houdt het overgrote merendeel ook totaal geen afstand. Ik zag bijv in een kantine grote groepen mensen vlak bij elkaar lunchen, in een lange rij naast elkaar zittend en in kantoren stonden mensen regelmatig schouder aan schouder te overleggen of zaten met 5 man in een klein hok op elkaar gepakt.
Komt inmiddels op mij over alsof minimaal 85% vd bevolking zich er werkelijk niets van aantrekt. Terwijl er meer en meer verhalen zijn van gezonde twintigers/dertigers die na een besmetting zéér lang ziek zijn en langdurig klachten houden...
Snap gewoon niet dat iedereen zich zo "onkwetsbaar" acht
Omdat de kans van besmetting procentueel gezien gewoon enorm klein is (op de wereldbevolking procentueel gezien 0.26% las ik vorige week en dat is inclusief alle besmettingen vanaf begin dit jaar). De kans op nare gevolgen na die besmetting is nog kleiner procentueel gezien. Nare voorbeeld verhalen zul je altijd hebben...bij alle ziektes e.d. Meeste mensen kiezen er alleen voor om gewoon hun leven te leven zonder er bang voor te zijn dat het hun treft.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:15 schreef dick_laurent het volgende:
Goed als ik zo kijk naar de afgelopen dagen waarin ik door verschillende werkafspraken veel onderweg was en ook bij een aantal bedrijven binnen ben geweest is mijn algehele indruk:
-Kwa drukte op de straten en wegen zie ik nauwelijks verschil meer met pre-corona. En haast niemand houdt enige vorm van afstand op straat (oke, buiten is het misschien wat minder een issue)
-Maar binnen houdt het overgrote merendeel ook totaal geen afstand. Ik zag bijv in een kantine grote groepen mensen vlak bij elkaar lunchen, in een lange rij naast elkaar zittend en in kantoren stonden mensen regelmatig schouder aan schouder te overleggen of zaten met 5 man in een klein hok op elkaar gepakt.
Komt inmiddels op mij over alsof minimaal 85% vd bevolking zich er werkelijk niets van aantrekt. Terwijl er meer en meer verhalen zijn van gezonde twintigers/dertigers die na een besmetting zéér lang ziek zijn en langdurig klachten houden...
Men heeft helemaal geen duimen lopen draaien.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de beste oplossing gecombineerd met goede ventilatie.
Helaas heeft men maanden duimen lopen draaien en klappen de scholen op deze manier dicht voor de herfstvakantie.
Ik ken er dus wel een. Of ja, kennen is in alle eerlijkheid een groot woord. Het is een collega, alleen op een andere afdeling dus ik werk niet direct met hem samen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Komt omdat het alleen maar verhalen zijn, zolang je niemand kent die deze langdurige klachten heeft neem je die verhalen met een korreltje zout.
Persoonlijk ken ik ook niemand die dat heeft, alleen 3 <40 personen waarvan er 2 zo goed als niks hebben gemerkt en de derde wat grieperig. Als ik de verhalen moet geloven zouden dit er inmiddels tienduizenden moeten zijn, alleen... Waar zijn ze dan?
Accepteren dat niet elke positieve test te voorkomen is. Als we het dan toch over the greater good hebben laat dan op zijn minst de basisscholen normaal les geven en het belang van het kind voorop zetten. Helaas is het enkel corona, corona, corona...quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 20:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je gaat er toch wel een beetje vanuit dat die leraren onderling gewoon 1,5 meter afstand houden en ik dacht ergens te hebben gelezen dat de meeste leraren ook gewoon afstand houden van de leerlingen door voornamelijk aan hun bureau te zitten.
Ik weet niet wat je meer kan doen dan dat. Misschien halve klassen of zo, maar ik denk niet dat dat veel verschil maakt. En wat je zelf ook al zegt; scholen sluiten lijkt me niet de beste optie.
Dat wordt ook wel een beetje gevoed vanuit de perceptie van die mensen zelf. Ik ken de laatste maanden niemand meer (of iemand die iemand kent) die besmet is geraakt, laat staan dat ze daar langdurig klachten aan over hebben gehouden. In maart/april overigens wél. En ik ontmoet qua werk toch echt veel mensen, ook face to face inmiddels. Ik kan me best voorstellen dat de sense of urgency dan daalt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:15 schreef dick_laurent het volgende:
Na 6 maanden heeft 0,3 procent van de Nederlanders een positieve test gehad, en een nog kleiner percentage heeft klachten overgehouden of is overleden. Dan maken veel mensen gewoon de afweging dat ze weinig risico lopen, zo vreemd is dat helemaal niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ken er dus wel een. Of ja, kennen is in alle eerlijkheid een groot woord. Het is een collega, alleen op een andere afdeling dus ik werk niet direct met hem samen.
Eind dertig. Is in maart tijdens de 1e covid piek besmet geraakt. Heeft twee maanden praktisch niets gekund, net niet naar het ziekenhuis hoeven gaan. Is nu -dus vijf maanden verder- nog steeds niet fulltime terug aan het werk hoorde ik van een collega die dus wel close met hem samenwerkt. Omdat ie nog steeds geen conditie heeft en hele dagen werken niet kan volhouden. En ja hij was gewoon gezond voorheen.
Sure, er zijn er ook genoeg die idd na een weekje grieperig zijn herstellen en dat was het.
Maar je weet van tevoren niet welke kant het kwartje gaat vallen als je het zou krijgen. Het is haast een soort Russisch roulette wat je speelt met je gezondheid, en daarvan snap ik niet dat heel veel mensen dat schijnbaar niet boeit.
Oke, het is inderdaad je eigen afweging. Kan ik begrijpen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Na 6 maanden heeft 0,3 procent van de Nederlanders een positieve test gehad, en een nog kleiner percentage heeft klachten overgehouden of is overleden. Dan maken veel mensen gewoon de afweging dat ze weinig risico lopen, zo vreemd is dat helemaal niet.
Merendeel van mensen die rookt krijgt kankerquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oke, het is inderdaad je eigen afweging. Kan ik begrijpen.
Net als dat je kan zeggen van, ik rook een pakje shag per dag. Ja, ik kàn longkanker krijgen ervan. Maar die kans is niet heel groot, ik ken genoeg mensen die roken als een schoorsteen en nul van hen heeft kanker.
Dus ik loop weinig risico.
Mooi!quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:15 schreef dick_laurent het volgende:
Ik kan een verkeersongeval krijgen, van de trap vallen, hartaanval, kanker en ja misschien is corona voor mij wel erg, of misschien heb ik het al gehad. Ik snap niet waarom ik zoveel banger zou moeten zijn voor corona dan voor andere risico's.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Oke, het is inderdaad je eigen afweging. Kan ik begrijpen.
Net als dat je kan zeggen van, ik rook een pakje shag per dag. Ja, ik kàn longkanker krijgen ervan. Maar die kans is niet heel groot, ik ken genoeg mensen die roken als een schoorsteen en nul van hen heeft kanker.
Dus ik loop weinig risico.
Mja, definieer goede ventilatie. Veel (oudere) scholen (maar ook kantoren, etc) voldoen niet eens aan de eisen die we nu aan nieuwbouw stellen. En ook die zijn niet geschreven uit oogpunt van voorkomen van virus verspreiding.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de beste oplossing gecombineerd met goede ventilatie.
Helaas heeft men maanden duimen lopen draaien en klappen de scholen op deze manier dicht voor de herfstvakantie.
Euhh sorry, maar spreek voor jezelf ajb.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:49 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Mooi!
Weer normaal doen met zn allen.
De mens is niet gemaakt voor de 1,5 meter maatschappij. Wij hebben menselijk contact nodig.
'We' hebben het een paar maanden op kunnen brengen, maar het houdt een keer op.
Thanks, het is dus een interpretatie van een vermoeden dat iets ergs moe(s)t suggereren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:36 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www-nu-nl.cdn.amp(...)t-nu-ruim-50000.html
Het zijn schattingen die het RIVM maakt.
Allemaal leuk en aardig maar dat geld vooral voor jezelf. Bedoel je kan gewoon de auto pakken ipv het ov. Je kan gewoon boodschappen doen op een rustig tijdstip of naar de stad gaan wanneer het rustig is. Ik zelf ben ook nooit van echt van het handen geven geweest of van 3 kussen. Maar ik vind het wel leuk om naar een gezellige kroeg te gaan waar het druk is dan die vage surrogaat gezelligheid wat het nu is. Zo zijn er zoveel dingen. Mensen die naar een festival gaan of een band live willen zien kunnen het ook beter thuis beluisteren maar dan gaat het meer om de ervaring of beleving. Hetzelfde geld voor sport evenementen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Euhh sorry, maar spreek voor jezelf ajb.
Ik vind personal space nogal prettig. En ik vond vreemden een hand of drie zoenen moeten geven uit "beleefdheid" altijd al vrij stom. Waarom moesten we dat überhaupt eigenlijk continu doen met zn allen
Ja, bepaald menselijk contact hebben we idd nodig, ik ook. Maar dan wel met die paar mensen die ik zelf uitkies.
Mijn vriendin knuffelen en meerdoe ik met plezier ja.
Ik beleef echter weinig voldoening of plezier aan in een overvol winkel of stadscentrum lopen waarbij de ene na de andere hersenloze josti tegen je op botst zonder uit te kijken.
Of in de rij vd supermarkt waar tante Truus werkelijk op 5cm afstand in je nek staat te hijgen en te douwen met dr boodschappen mandje.
Of in de bus of trein naar je werk waar je met tig hoestende stinkende randoms op elkaar gepakt staat.
Ja dat menselijk contact en lekker "normaal" doen. Ik mis het enorm
Dit uit tweede of derde hand horend, is kandidaat voor het Chinese fluisterspel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:29 schreef dick_laurent het volgende:
Eind dertig. Is in maart tijdens de 1e covid piek besmet geraakt. Heeft twee maanden praktisch niets gekund, net niet naar het ziekenhuis hoeven gaan. Is nu -dus vijf maanden verder- nog steeds niet fulltime terug aan het werk hoorde ik van een collega die dus wel close met hem samenwerkt. Omdat ie nog steeds geen conditie heeft en hele dagen werken niet kan volhouden. En ja hij was gewoon gezond voorheen.
Ik ook hoor. Ik houd ook afstand.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:32 schreef dick_laurent het volgende:
De 'oorzaak' is niet belangrijk op dit moment vind ik. Daar zullen de knappe koppen uiteindelijk wel een keer achter komen.
Het feit dat een covid besmetting je gezondheid/immuunsysteem schijnbaar voor lange tijd totaal naar de filistijnen kan doen gaan, vind ik toch een beklemmende gedachte. En daarom hoor ik blijkbaar bij die minderheid die wel probeert afstand te houden en geen mensenmeutes opzoekt. (zonder dat ik me overigens daarbij als een kluizenaar gedraag. Ik let gewoon goed op wat ik doe)
Ik geloof er niks van dat dat een minderheid is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:32 schreef dick_laurent het volgende:
En daarom hoor ik blijkbaar bij die minderheid die wel probeert afstand te houden en geen mensenmeutes opzoekt. (zonder dat ik me overigens daarbij als een kluizenaar gedraag. Ik let gewoon goed op wat ik doe)
Wat is er geregeld dan voor scholen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 21:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Men heeft helemaal geen duimen lopen draaien.
De reden lijkt mij juist essentieel omdat alles daar mee -en vanaf hangt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:32 schreef dick_laurent het volgende:
De 'oorzaak' is niet belangrijk op dit moment vind ik. Daar zullen de knappe koppen uiteindelijk wel een keer achter komen.
Het feit dat een covid besmetting je gezondheid/immuunsysteem schijnbaar voor lange tijd totaal naar de filistijnen kan doen gaan, vind ik toch een beklemmende gedachte. En daarom hoor ik blijkbaar bij die minderheid die wel probeert afstand te houden en geen mensenmeutes opzoekt. (zonder dat ik me overigens daarbij als een kluizenaar gedraag. Ik let gewoon goed op wat ik doe)
Die cijfers zijn er niet. Enkel anekdotes en 'onderzoek' op basis van Facebook-groepen. De mortaliteit is zeer laag en bovendien nogal selectief qua leeftijd. Het is de laatste reddingsboei voor draagvlak bij een groot deel van de samenleving.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit uit tweede of derde hand horend, is kandidaat voor het Chinese fluisterspel.
Ik vermoed dat de persoon het nodige onder de leden heeft (gehad) wat die in het beste geval, dan niet wist noch op zijn werk hoeft te vertellen.
Details zal je derhalve nooit echt gaan weten en Covid19 is dan een "aannemelijke" Case-Closed reden om niet verder te (hoeven) zoeken.
/--/
Ik ben benieuwd of er toetsbare cijfers zijn hoeveel mensen aanwijsbaar tgv van Covid19 gevolgen blijven ondervinden.Het lastige is wel hoe dan de ziekteoorzaak en relatie daarin hard te maken.
Ondertussen lijkt alleen "Covid19" hebben, niets zegt over een risico of gevolg.
Het is het immuunsysteem dat zich triggerend over de kop draait en de vraag is dan, waarom en waardoor dat niet (meer) vanzelf tot stilstand komt. Zorgt de Covid19 voor die continuering of is er toch wat anders ?
Ik mis die cijfers ook.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:26 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Die cijfers zijn er niet. Enkel anekdotes en 'onderzoek' op basis van Facebook-groepen. De mortaliteit is zeer laag en bovendien nogal selectief qua leeftijd. Het is de laatste reddingsboei voor draagvlak bij een groot deel van de samenleving.
Vergeet niet dat het gewoon een cluster fuck was na carnaval. Toen is eigenlijk ook alleen maar het topje van de ijsberg in zicht geweest. Er zijn aanwijzingen dat het virus in januari al in Nederland was dus met carnaval zal het al wijd verspreidt geweest zijn.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 23:07 schreef capricia het volgende:
Mijn moeder van 70 'is er wel klaar mee'. Met het virus.
Ze is nu 1 week op vakantie met mijn zus en haar 3 kinderen. In een huisje op een pretpark in NL (is niets voor mij, maar zij houden daarvan). Iedere dag massa's mensen om haar heen.
Ik vind dit lastig want ik wil haar beschermen. Maar het is uiteindelijk haar leven, haar keuze.
Dus ga maar genieten deze zomer, denk ik dan. Leef maar.
Ik hou mijn hart vast voor dit najaar. Als iedereen binnen zit.
Hopelijk wordt het niet zo heftig als afgelopen voorjaar.
Misschien is dat nog wel beter idd.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik geloof niet in een mondkapjesplicht op scholen. Dan zou ik eerder voor halve klassen gaan.
quote:De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en Unicef adviseren kinderen vanaf 12 jaar op specifieke plekken mondkapjes te dragen. Dan gaat het vooral om drukke plekken waar moeilijk afstand te houden is en op plekken waar het virus rondgaat. Er wordt aangeraden om hetzelfde beleid te voeren als voor volwassenen.
Het verbaasd mij echt dat een dergelijk onderzoek nu pas komt.quote:Op zondag 23 augustus 2020 00:11 schreef miss_sly het volgende:
Interessant onderzoek bij de Duitsers. https://nos.nl/l/2345064
Mooi. Nou neem ik de WHO toch niet zo heel serieus. Althans in de zin dat je dat soort berichten in context moet zien. Zo’n richtlijn geldt ook in Afrika. Dat is heel anders.quote:Op zondag 23 augustus 2020 01:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Misschien is dat nog wel beter idd.
Al is het WHO het niet met je eens trouwens:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)19-rivm-besmettingenquote:Kinderen lopen een grotere kans op langdurige schade als ze niet terug naar school gaan, dan als ze besmet worden met het coronavirus. Dat zegt de belangrijkste medisch adviseur van het Verenigd Koninkrijk Chris Whitty bij de BBC.
Volgens Whitty, een epidemioloog, is de kans dat kinderen overlijden door Covid-19 'ongelooflijk klein', maar het missen van school 'beschadigd kinderen op de langere termijn'. "Er is heel duidelijk bewijs uit het Verenigd Koninkrijk en de hele wereld dat kinderen veel minder vaak ernstig ziek worden en naar het ziekenhuis moeten door Covid-19."
"En het bewijs dat kinderen grote schade oplopen door niet naar school te gaan, is overweldigend. Dan hebben we het over hun kansen op de lange termijn, het vergroot de ongelijkheid, het vergroot de problemen die mensen al hebben en het risico op mentale en lichamelijke problemen neemt toe."
Om te beginnen kun je niet landelijk iets 'regelen voor scholen'. Scholen verschillen zo enorm qua aantallen leerlingen, qua afmetingen en opzet van een gebouw etc. dat dit gewoonweg ondoenlijk is. Scholen kunnen prima zelf invulling geven aan algemene richtlijnen en dit is ook gewoon gebeurd, men is al sinds eind afgelopen schooljaar bezig om zich voor te bereiden op de nieuwe jaargang. Hier zijn tal van verhalen over te vinden in lokale en regionale media.quote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat is er geregeld dan voor scholen?
Een concert waarbij je stil op je stoel blijft zitten of een heavy metal concert inclusief door elkaar springende mensen in de moshpit (wat best wel fysiek is)quote:Op zondag 23 augustus 2020 00:11 schreef miss_sly het volgende:
Interessant onderzoek bij de Duitsers. https://nos.nl/l/2345064
Dit onderzoek is pas van gisteren of eergisteren. Er volgt ongetwijfeld meer, maar daar is tijd voor nodig en zijn veel mensen voor nodig.quote:Op zondag 23 augustus 2020 11:38 schreef Resistor het volgende:
[..]
Een concert waarbij je stil op je stoel blijft zitten of een heavy metal concert inclusief door elkaar springende mensen in de moshpit (wat best wel fysiek is)
Tijd voor een deel 2 van dat onderzoek
Eens, maar stiekem verbaasd het mij een klein beetje dat ze nu pas starten.quote:Op zondag 23 augustus 2020 12:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit onderzoek is pas van gisteren of eergisteren. Er volgt ongetwijfeld meer, maar daar is tijd voor nodig en zijn veel mensen voor nodig.
Het verbaasd mij dat het juist zo snel is opgezet. Normaal duren experimenten opzetten op die schaal veel en veel langer.quote:Op zondag 23 augustus 2020 02:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het verbaasd mij echt dat een dergelijk onderzoek nu pas komt.
Maar top dat het nu wel gedaan wordt, ik ben heel benieuwd naar de resultaten.
O, mij niet.quote:Op zondag 23 augustus 2020 12:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens, maar stiekem verbaasd het mij een klein beetje dat ze nu pas starten.
Je moet de waarde van dit soort onderzoek en de mate waarin je in heel veel detail de risico's van allerlei situaties en scenario's deterministisch in kaart brengen ook niet overschatten. De primaire oplossing is gewoon het zekere voor het onzekere nemen en geen grote evenementen met heel veel mensen dicht op elkaar gepakt houden.quote:Op zondag 23 augustus 2020 12:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens, maar stiekem verbaasd het mij een klein beetje dat ze nu pas starten.
superseaderquote:Op zondag 23 augustus 2020 12:39 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)in_paju_south_korea/
The number of COVID-19 cases linked to a Starbucks in Paju, South Korea, has increased to 56 people. However, it has been found that no workers were infected.
On the second floor, 30-year-old A stayed inside the Starbucks for two hours, transmitting the virus to 56 more people inside.
The fast spread is not surprising given that there were six air conditioners on the second floor.
The four workers all tested negative. Why?
The reason is simple:
The workers, despite going to both the first and the second floor numerous number of times, wore their KF94 masks throughout the entirety of their shift.
Experts say this must have been the reason why they all tested negative. When wearing a mask, the amount of germs that can enter the mouth is highly unlikely.
Experts in South Korea highly advise people to wear a mask whenever they possibly can.
Jammer dat ze geen Kruidvat-maskertje droegen, want wij mogen geen werkende maskers van onze overheid.quote:Op zondag 23 augustus 2020 12:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Vooral de laatste zin is interessant, het gaat om het inademen, niet om het aanraken van zaken waar het virus op is geland. Dus dat panische gedoe waarin ze in Wuhan met bladblazers ofzoiets de straten met chloor gingen schoonspuiten slaat nergens op. Of wat we in NL doen met de winkelwagentjes ontsmetten dat hoeft ook niet. Het gaat puur om de airco die virussen rondblaast. (dat was op de cruiseschepen toch ook zo?)
> This shows that the method of transmission is mainly via recirculation, not through door touching or otherwise.
=========================
The number of COVID-19 cases linked to a Starbucks in Paju, South Korea, has increased to 56 people. However, it has been found that no workers were infected.
On the second floor, 30-year-old A stayed inside the Starbucks for two hours, transmitting the virus to 56 more people inside.
The fast spread is not surprising given that there were six air conditioners on the second floor.
The reason is simple:
The workers, despite going to both the first and the second floor numerous number of times, wore their KF94 masks throughout the entirety of their shift.
Experts say this must have been the reason why they all tested negative. When wearing a mask, the amount of germs that can enter the mouth is highly unlikely.
Experts in South Korea highly advise people to wear a mask whenever they possibly can.
====================
This event also shows how dangerous air conditioners can be in the event that an infected person is in the same vicinity as you. IIRC, the first patient in Wuhan spread it to others via air conditioning even though they were more than 6 feet away.
"At a higher humidity, the droplets grow faster, fall to the ground earlier and can be inhaled less by healthy people. "A humidity level of at least 40 percent in public buildings and local transport would therefore not only reduce the effects of COVID-19, but also of other viral diseases such as seasonal flu."
Thus, air conditioners propagate droplet spread. KF94 masks protect against that. The customers weren't wearing them, but the workers are. People who didn't wear masks got infected, while those who did wear a mask (even while visiting the 2nd floor, cleaned, mopped, etc.) did not get infected. It's simple.
This article states the son of two parents who visited the second floor to use the bathroom came out positive with COVID-19. The parents, who stayed in the first floor the whole time, tested negative. This shows that the method of transmission is mainly via recirculation, not through door touching or otherwise.
ik dacht eigenlijk dat ze daar allemaal binnen maskers moesten dragenquote:Op zondag 23 augustus 2020 13:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Jammer dat ze geen Kruidvat-maskertje droegen, want wij mogen geen werkende maskers van onze overheid.
Oftewel, maskers werken gewoon. Onbegrijpelijk dat de regering nog steeds zijn vingers in de oren blijft stoppen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 12:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Vooral de laatste zin is interessant, het gaat om het inademen, niet om het aanraken van zaken waar het virus op is geland. Dus dat panische gedoe waarin ze in Wuhan met bladblazers ofzoiets de straten met chloor gingen schoonspuiten slaat nergens op. Of wat we in NL doen met de winkelwagentjes ontsmetten dat hoeft ook niet. Het gaat puur om de airco die virussen rondblaast. (dat was op de cruiseschepen toch ook zo?)
> This shows that the method of transmission is mainly via recirculation, not through door touching or otherwise.
=========================
The reason is simple:
====================
This event also shows how dangerous air conditioners can be in the event that an infected person is in the same vicinity as you. IIRC, the first patient in Wuhan spread it to others via air conditioning even though they were more than 6 feet away.
"At a higher humidity, the droplets grow faster, fall to the ground earlier and can be inhaled less by healthy people. "A humidity level of at least 40 percent in public buildings and local transport would therefore not only reduce the effects of COVID-19, but also of other viral diseases such as seasonal flu."
Thus, air conditioners propagate droplet spread. KF94 masks protect against that. The customers weren't wearing them, but the workers are. People who didn't wear masks got infected, while those who did wear a mask (even while visiting the 2nd floor, cleaned, mopped, etc.) did not get infected. It's simple.
This article states the son of two parents who visited the second floor to use the bathroom came out positive with COVID-19. The parents, who stayed in the first floor the whole time, tested negative. This shows that the method of transmission is mainly via recirculation, not through door touching or otherwise.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)coronavirus-covid-19quote:Gisteravond laat kreeg de Bazaar Beverwijk te horen dat de drie grootste hallen dicht moeten, omdat het daar onmogelijk is 1,5 meter afstand te houden. Maar de Bazaar weigert dat. "Honderden ondernemers worden hierdoor gedupeerd."
Mariska Roos van de Bazaar vertelt dat het gaat om de hallen 30 tot en met 33: de Oosterse markt en het foodcourt. Juist omdat het gaat om bederfelijk waar, weigert de Bazaar de hallen te sluiten. "We hebben gezegd: we gaan dat niet doen."
Knap dat je dit concludeert op basis van een artikel dat aan elkaar hangt van aannames.quote:Op zondag 23 augustus 2020 13:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Oftewel, maskers werken gewoon. Onbegrijpelijk dat de regering nog steeds zijn vingers in de oren blijft stoppen.
Ik hoor daar ook bij! En ik doe ook nog gewoon leuke dingen. Zo moeilijk is het niet. Ik mis wel het naar het voetbal gaan om de week( jaja ook vrouwen kunnen dat leuk vindenquote:Op zaterdag 22 augustus 2020 22:32 schreef dick_laurent het volgende:
Ik zie in het bericht niet om welke leeftijdscategorie het gaat. Mijn gevoel zegt met name basisscholen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 09:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)19-rivm-besmettingen
Open met die scholen. Het alternatief is veel slechter, ook op langere termijn.
Ik geloof niet dat iemand twijfelt aan de werking van maskers. Er wordt getwijfeld aan de werking van niet-medische maskers. In NL mogen we op dit moment geen maskers dragen waarvan de werking bewezen is (medische mondmaskers), dus die lapjes stof die wel mogen wordt over getwijfeld.quote:Op zondag 23 augustus 2020 13:11 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Oftewel, maskers werken gewoon. Onbegrijpelijk dat de regering nog steeds zijn vingers in de oren blijft stoppen.
Je moet toch wat.quote:Op zondag 23 augustus 2020 13:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Knap dat je dit concludeert op basis van een artikel dat aan elkaar hangt van aannames.
Is het nog steeds zo dat de cijfers in het weekend over het algemeen lager zijn?quote:Op zondag 23 augustus 2020 14:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Prima weekendcijfers. De besmettingen lijken te stagneren en niet boven de 600 te gaan. Ziekenhuisopnamens ook nog op 2 handen te tellen.
Laatste maanden niet meer echt een wezenlijk verschil tussen weekend en doordeweeksquote:Op zondag 23 augustus 2020 14:25 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is het nog steeds zo dat de cijfers in het weekend over het algemeen lager zijn?
Alsnog inderdaad positief dat het relatief stagneert en niet exponentieel aan het stijgen is.
Dit en dat vond ik indertijd ook al zo meewarig, dat mensen tot complete waanzin gedreven - o.a. in India - zelfs werden bespoten met chloor. Ik ben wel voorstander dat mensen, zonder een waarde oordeel te hebben, (zich) willen ontsmetten. Vooral zelf doen waar je je goed bij voelt maar dit niet opleggen aan anderen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 12:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar nog geen maand geleden hamerde Rutte er nog steeds op dat we onze handen kapot moeten wassen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 14:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit en dat vond ik indertijd ook al zo meewarig, dat mensen tot complete waanzin gedreven - o.a. in India - zelfs werden bespoten met chloor. Ik ben wel voorstander dat mensen, zonder een waarde oordeel te hebben, (zich) willen ontsmetten. Vooral zelf doen waar je je goed bij voelt maar dit niet opleggen aan anderen.
Als er een eigen risico is, is dat van het inademen van virusdeeltjes. Waar iemand zelf prima wat tegen kunt doen; door ver weg te blijven van (ook lieve) anderen en als dat niet "gaat", jezelf beschermen en consquent toepassen van toepasselijk sanitair gedrag.
De gedachte dat het virus massaal wordt overdragen door aanraken van oppervlakten, lijkt mij al aardig gemythbustert. Detectie van een virus, wil niet zeggen dat het dan besmettelijk was, laat staan zal zijn.
Het zal best eens voorkomen op de wet van grote getallen en dan is het vervelend voor de persoon die zonder eigen onderliggende issues, hooguit wat ziekjes wordt. Ook hier zal er sporadisch iemand opduiken die iets anders zal (onder)vinden wat geen reden mag zijn dat iedereen zich op de uitzondering moet focussen.
Komt natuurlijk doordat iedereen naar Rutte luistert, die nu al 2 x iedereen streng toegesproken heeft.quote:Op zondag 23 augustus 2020 14:54 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Wacht maar, over 2 weken piep je wel anders als je de torenhoge cijfers ziet.
Natuurlijk ben je hier wel vrij om een medisch mondmasker te dragen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 13:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iemand twijfelt aan de werking van maskers. Er wordt getwijfeld aan de werking van niet-medische maskers. In NL mogen we op dit moment geen maskers dragen waarvan de werking bewezen is (medische mondmaskers), dus die lapjes stof die wel mogen wordt over getwijfeld.
Ik las dat het vanaf nu dweilen met de kraan open is nu de scholen open zijn/gaan... dus over 2 weken de piek.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Reageer daar toch niet op. Hij zit gewoon weer te trollen. Zoals iedere dag. Deze zin zit copy-paste op zijn klembord om weer even het vuurtje op te stoken en hij bedoelt het alleen sarcastisch. Erg saaie act inmiddels.
Als er daardoor geen piek ontstaat, moeten ze maar eens goed uit gaan zoeken hoe dat kan.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik las dat het vanaf nu dweilen met de kraan open is nu de scholen open zijn/gaan... dus over 2 weken de piek.
Je kunt er wel lacherig over doen, maar ik denk serieus dat het best effect heeft gehad.quote:Op zondag 23 augustus 2020 14:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Komt natuurlijk doordat iedereen naar Rutte luistert, die nu al 2 x iedereen streng toegesproken heeft.
Dag Coronaatje, dag, dagquote:Op zondag 23 augustus 2020 14:51 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 479
Totaal: 66554 (+457 ivm -22 corr.)
Opgenomen: 8
Totaal: 12107
Opgenomen op IC*: 1
Huidig: 53
Totaal: 3017
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 0
Totaal: 6200
Uitschieters (+10 of meer)
+76 Amsterdam (was +49)
+51 Rotterdam (was +60)
+31 Den Haag (was +58)
+16 Utrecht (was +25)
+9 Almere (was +12)
Totaal zijn er de afgelopen 7 dagen 3661 personen positief getest
De 7 dagen daarvoor waren dat er 4309
Het lijkt gelukkig dus wel minder hard om hoog te gaan.
Niet zo binair. Handenwassen is doorgaans een manier om het risico van infecties te verminderen.quote:Op zondag 23 augustus 2020 14:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar nog geen maand geleden hamerde Rutte er nog steeds op dat we onze handen kapot moeten wassen.
Van hooibaal. Echt, kun je die niet eens leren met een korreltje zout te nemen? En anders gewoon te negeren? Die act van je is zeker zo irritant als die van hooibaal. Het verschil is dat hij het echt meent (alleen maar triest voor zulke mensen) en jij niet. Komt het topic niet ten goede.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik las dat het vanaf nu dweilen met de kraan open is nu de scholen open zijn/gaan... dus over 2 weken de piek.
Heb jij niet opgelet met Pasen, mooi weer, Pinksteren, 1 juno, mooier weer en Hemelvaart? Twee weken later volgt de piekquote:Op zondag 23 augustus 2020 15:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van hooibaal. Echt, kun je die niet eens leren met een korreltje zout te nemen? En anders gewoon te negeren? Die act van je is zeker zo irritant als die van hooibaal. Het verschil is dat hij het echt meent (alleen maar triest voor zulke mensen) en jij een beetje gaat lopen trollen. Komt het topic niet ten goede.
Dat is vijf jaar geleden, ongeveer. Dat is al een hele tijd niet meer de reactie van de meesten, op een enkeling na.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:39 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Heb jij niet opgelet met Pasen, mooi weer, Pinksteren, 1 juno, mooier weer en Hemelvaart? Twee weken later volgt de piek
Nee hoor. Die enkeling is behoorlijk vertegenwoordigd in dit topic. Of was, beter gezegd, want sinds de cijfers weer afnemen zien we die users niet meer.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is vijf jaar geleden, ongeveer. Dat is al een hele tijd niet meer de reactie van de meesten, op een enkeling na.
Werkelijk, als jullie altijd zulke oude koeien uit de sloot halen, zijn jullie vast hele fijne gesprekspartners. Altijd maar weer terugkomen op dat ene dat ooit gezegd is.
Eensquote:Op zondag 23 augustus 2020 15:14 schreef Tijn het volgende:
Je kunt er wel lacherig over doen, maar ik denk serieus dat het best effect heeft gehad.
Say what?quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:35 schreef Vallon het volgende:
Ik was mijn handen meestal niet. Zelfs niet na het het toiletbezoek
Voor een zondag is het anders nog behoorlijk hoor.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:32 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dag Coronaatje, dag, dag
Dag, dag, en ook dag Zwarte Piet
Dag Coronaatje dag, dag
Luister naar ons afscheidslied
Welnee. Het zit nu al weken in een stagnatie.quote:Op zondag 23 augustus 2020 15:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor een zondag is het anders nog behoorlijk hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |