abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 augustus 2020 @ 22:15:02 #51
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_194639430
Waar blijven de excuses van Frankrijk en Spanje voor eeuwenlange bezetting en onderdrukking door Bourgondiërs en Habsburgers? Van de Kerkelijke Staat voor de Inquisitie?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_194639434
Had de Indonesische regering lang geleden ook laten weten dat excuses niet nodig waren toen Balkenende het alsnog bij hun door de strot duwde.

"Wij moeten vooruit kijken" zeiden ze.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_194639486
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat chipjes in mensen plaatsen mag dus helemaal niet. Wel mogen bedrijven op drugs en alcohol controleren als dat in in de arbeidsvoorwaarden en vanwege het soort werk nodig is. Of wil jij door een dronken piloot naar je vakantie gevlogen worden?
Nee, maar ding is dat 'ze' (bepaalde partijen) dat willen uitbreiden naar vrijwel alle beroepen en makkelijker maken... maar goed, dat is offtopic.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_194639500
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom zou Indonesië excuses moeten aanbieden voor een noodzakelijke bevrijdingsoorlog, welke slechts 2500 Nederlandse doden (vrijwel allemaal militairen!) in vijf jaar hebben veroorzaakt?

Het Nederlandse verzet daarentegen heeft ook wel eens 'foutjes' gemaakt met onschuldige burgers...
Niet allemaal militairen dus. Ook ongewapende burgers die net uit de kampen kwamen lopen.
pi_194639531
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waar blijven de excuses van Frankrijk en Spanje voor eeuwenlange bezetting en onderdrukking door Bourgondiërs en Habsburgers? Van de Kerkelijke Staat voor de Inquisitie?
Paus Johannes Paulus II heeft daar excuses voor gemaakt. Ook zijn excuses gemaakt voor de vervolging van Galileo Galilei, de rol van de kerk in de Holocaust en de slavenhandel.

https://www.digibron.nl/v(...)29594c468ccddc62250d

https://www.historischnie(...)-johannes-paulus-ii/
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 19 augustus 2020 @ 22:23:53 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194639601
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, maar ding is dat 'ze' (bepaalde partijen) dat willen uitbreiden naar vrijwel alle beroepen en makkelijker maken... maar goed, dat is offtopic.
Ik wil daar wel een bron voor? Want heb zelfs de VVD daar niet over gehoord? En dit gaat ook tegen een van de belangrijkste artikelen namelijk 11 van de grondwet in. En ken geen bron die aangeeft dat er een voldoende meerderheid in de kamer is om daar verandering in te brengen bij geen enkele politieke partij? Of dat nou de CU is? De PVV, Fvd, SP enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 22:25:44 #57
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194639642
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Paus Johannes Paulus II heeft daar excuses voor gemaakt. Ook zijn excuses gemaakt voor de vervolging van Galileo Galilei, de rol van de kerk in de Holocaust en de slavenhandel.

https://www.digibron.nl/v(...)29594c468ccddc62250d

https://www.historischnie(...)-johannes-paulus-ii/
Als je toch naar Galileo Galilei terug gaat? Voor de slachtpartij in Zuid-Amerika met rond de 80 miljoen doden blijft excuus nog achterwege?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_194639728
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als je toch naar Galileo Galilei terug gaat? Voor de slachtpartij in Zuid-Amerika met rond de 80 miljoen doden blijft excuus nog achterwege?
Ook dat is naar mijn weten gedaan en paus Franciscus deed het in Bolivia (2015) nog eens dunnetjes over.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_194639812
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:23 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik wil daar wel een bron voor? Want heb zelfs de VVD daar niet over gehoord?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rknemers-privacy-avg

(In combinatie met een verzwakte rechtspositie en ontslagbescherming uiteraard)

quote:
En dit gaat ook tegen een van de belangrijkste artikelen namelijk 11 van de grondwet in.
Er is geen grondwettelijke toetsing in dit land, of beter gezegd: die toetsing gebeurt door de Staten Generaal en de Raad van State waar de Koning en Koningin in zitten (de laatste decennia komt het vaker voor dat een negatief advies van de RvS wordt genegeerd, trouwens).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_194639931
quote:
15s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:32 schreef stroopdoosch het volgende:
Nee, de Indonesiërs waren lekker bezig tijdens de bersiap.
Die paar slachtoffers in de bersiap periode vallen in het niet bij de 4 miljoen indonesische slachtoffers. Ik snap niet waarom dat altijd als excuus gebruikt wordt.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 23:26:45 #61
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194640505
Excuses aanbieden namens andere mensen is raar.
pi_194640614
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:23 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ben geen indo, maar ik wel er toch wel graag wat over zeggen.
Ik spreek wel indo vrienden van mij daarbij merk je echt dat een deel van de familie nog achterom kijkt en boos is, maar een groter deel is daar helemaal niet mee bezig en ziet hun Indonesische achtergrond vooral als iets om trots op te zijn en tegelijk zijn ze nog Nederlandser dan ik met mijn blotebillengezicht, bij wijzen van spreken.

Maar ik hoor graag van een FOK!ker met Indonesische achtergrond hoe hij/zij hierover denkt.

(Ik heb het hier dus over Indo's die in Nederland wonen)
Precies dit 80-90% van de Indo’s geeft geen moer hier om. Maar goed 80-90% heeft dan ook flink wat Nederlands bloed als nakomeling van Nederlanders/Europeanen die rond 1900 naar Indië trokken en daar een gezin stichtten.

Misschien dat een deel het oude luxe leven daar verheerlijkt heeft, tegenover een armoedig leven hier. Dat Nederland de schuld daarvan is. Terwijl het Indonesiërs waren die alle Europeanen (en Chinezen) hebben weggejaagd.

Overigens had ik niet het idee, dat ze er daar veel moeite mee hadden.
.
pi_194641830
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het voordeel daar is dan weer dat die landen eigenlijk volledig ontvolkt zijn en de bevolking die het slachtoffer was eigenlijk nauwelijks meer bestaat, dus er zijn niet heel veel mensen meer over om te klagen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 20 augustus 2020 @ 07:51:32 #64
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194641849
Indonesïe is de laatste decennia een eng jihadistenlandje geworden wat zelf ook niet vies is van een gruweldaad of twee, die verdienen helemaal niks.
  donderdag 20 augustus 2020 @ 07:57:24 #65
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194641883
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 23:48 schreef Fer het volgende:

[..]

Precies dit 80-90% van de Indo’s geeft geen moer hier om. Maar goed 80-90% heeft dan ook flink wat Nederlands bloed als nakomeling van Nederlanders/Europeanen die rond 1900 naar Indië trokken en daar een gezin stichtten.

Misschien dat een deel het oude luxe leven daar verheerlijkt heeft, tegenover een armoedig leven hier. Dat Nederland de schuld daarvan is. Terwijl het Indonesiërs waren die alle Europeanen (en Chinezen) hebben weggejaagd.

Overigens had ik niet het idee, dat ze er daar veel moeite mee hadden.
Zoals al eerder gezegd. Excuses is vooral een nogal zinloos gedoe. Maar de geschiedenisboeken aanpassen en mensen/gebeurtenissen de juiste rol geven wel.

- Mensen als Van Heutz en Westerling en anderen waren oorlogscriminelen die ook als zodanig beschreven dienen te worden.
- Mensen als Poncke Prinsen dienen beschreven te worden als mensen die tegen de stroom in wel begrepen wat fout was.
- Nederlands-Indië (en andere koloniën) waren wingebieden waar onderdrukking, (massa)moord en uitbuiting de norm waren.
- De politionele acties waren gewoon oorlogshandelingen met als doel de onderdrukking en uitbuiting te herstellen.

En ja, dat we ook wegen, scholen, ziekenhuizen en andere voorzieningen hebben neergezet mag erbij, als voetnoot
pi_194643053
quote:
Oud-minister Ben Bot zou hebben gezegd dat Indonesië het niet meer wil hebben over het verleden, en dat we alleen gericht zijn op de toekomst. Aan hem wil ik de vraag stellen: Met wie hebt u gesproken?’

Lol, moslims die niet geinteresseerd zijn in oud zeer. Wie slikt deze lulkoek?
Als moslims nou echt ergens in geinteresseerd zijn dan is het wel oud zeer.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_194643134
quote:
84s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:45 schreef Nikonlover het volgende:
Dat heeft Prins Pils toch al gedaan :') Waarom blijven janken.

NWS / Koning biedt excuses aan voor Nederlands geweld in Indonesië
Omdat je met de exuses van Prins Pils geen gratis geld herstelvergoedingen kan eisen. Een formele excuses van onze regering geeft meer mogelijkheden.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  donderdag 20 augustus 2020 @ 10:43:16 #68
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194643420
Ik vind het wel frappant dat mevrouw Pattipilohy klaagt over de Nederlandse houding. Je zou grofweg kunnen zeggen dat haar vader collaborateur was, dat zij daardoor Nederlands onderwijs heeft kunnen krijgen. Dat ze in 47 zelf een studie in Nederland kon starten, terwijl we dus eigenlijk midden in een oorlog zaten. En als klap op de vuurpijl werd ze in 68 toegelaten terwijl ze voor haar veiligheid moest vluchten uit Indonesië. Ik zou zeggen dat Nederland goed genoeg voor haar gezorgd heeft en dat juist de Indonesische onafhankelijkheid en de eigen machthebbers haar leven overhoop gegooid hebben.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_194643541
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 10:43 schreef nixxx het volgende:
Ik vind het wel frappant dat mevrouw Pattipilohy klaagt over de Nederlandse houding. Je zou grofweg kunnen zeggen dat haar vader collaborateur was, dat zij daardoor Nederlands onderwijs heeft kunnen krijgen. Dat ze in 47 zelf een studie in Nederland kon starten, terwijl we dus eigenlijk midden in een oorlog zaten. En als klap op de vuurpijl werd ze in 68 toegelaten terwijl ze voor haar veiligheid moest vluchten uit Indonesië. Ik zou zeggen dat Nederland goed genoeg voor haar gezorgd heeft en dat juist de Indonesische onafhankelijkheid en de eigen machthebbers haar leven overhoop gegooid hebben.
Mee eens, wat een raar verhaal en bijbehorende gedachtekronkels.
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 10:50:45 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194643544
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waarom zou Indonesië excuses moeten aanbieden voor een noodzakelijke bevrijdingsoorlog, welke slechts 2500 Nederlandse doden (vrijwel allemaal militairen!) in vijf jaar hebben veroorzaakt?

Het Nederlandse verzet daarentegen heeft ook wel eens 'foutjes' gemaakt met onschuldige burgers...
nou ik heb er geen moeite mee als Nederland excuses aanbied ofzo maar zonder Indonesische excuses voor hun aandeel aan de geweldsexplosie hecht ik er geen waarde aan

verder moet er helemaal niets maar op die manier zou ik het toejuichen en anders ... meh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 10:59:46 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194643675
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. En van welke bondgenootschap is Nederland dan lid als land wat bezet is. Wat ook redelijk goed samenwerkt met nazi-Duitsland? Met enkele moedige uitzonderingen daargelaten.
ABDACOM toch?

het is niet dat de Japanners heel erg onderschat werden maar meer dat er teveel eenheden opgeofferd moesten worden voor the greater good als het ware
pi_194643687
quote:
83s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 10:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou ik heb er geen moeite mee als Nederland excuses aanbied ofzo maar zonder Indonesische excuses voor hun aandeel aan de geweldsexplosie hecht ik er geen waarde aan

verder moet er helemaal niets maar op die manier zou ik het toejuichen en anders ... meh
Dat is ook een beetje als dat de Duitsers zouden zeggen dat ze zich niet geroepen voelen excuses aan te bieden voor W0II als de geallieerden zich niet ook verontschuldigen voor het leed dat zij hebben veroorzaakt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 20 augustus 2020 @ 11:02:48 #73
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194643723
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2020 11:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is ook een beetje als dat de Duitsers zouden zeggen dat ze zich niet geroepen voelen excuses aan te bieden voor W0II als de geallieerden zich niet ook verontschuldigen voor het leed dat zij hebben veroorzaakt.
Het grappige dat je daar ziet is dat met name binnen het VK best wel (en al heel lang) discussie is over de tapijtbombardementen op Duitse steden. "Ja maar zei begonnen of doen het ook" is eigenlijk best een heel slechte onderbouwing bij het zelf uitvoeren van oorlogsmisdaden.
  Moderator donderdag 20 augustus 2020 @ 11:03:03 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194643728
quote:

[..]

als er voor de inval in Nederland massaal Duitsers werden vermoord zou dat idd bijna vergelijkbaar zijn maar dat is het niet echt

de Republiek Indonesia is net zo schuldig aan het gewapende treffen als Nederland
  donderdag 20 augustus 2020 @ 11:04:02 #75
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_194643737
quote:

[..]

Ik zou het persoonlijk raar vinden als een huidige Duitse regering nog excuses gaat lopen aanbieden voor de 2e wereldoorlog.

Ik bedoel.. het Duitsland van nu en het volk wat er leeft heeft (in mijn ogen) totaal geen directe verbinding met dat verleden. Het zijn andere mensen, andere instituties, andere waarden...

Wat betekent een excuses dan nog echt?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')