abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194638917
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:40 schreef ems. het volgende:
Indo hier. Ik geil niet op excuses.
De indos bestonden omdat ze op veel eilanden woonden ook uit verschillende tribes, de een gewoon heel aardig en vredig en de tweede dan weer ronduit agresief en vrouw onvriendelijk
pi_194638924
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:42 schreef possetje het volgende:

[..]

De indos bestonden omdat ze op veel eilanden woonden ook uit verschillende tribes, de een gewoon heel aardig en vredig en de tweede dan weer ronduit agresief en vrouw onvriendelijk
Elke keer als ik een post van jou lees heb ik het gevoel dat ik iets dommer ben geworden.
Conscience do cost.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 21:43:37 #28
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194638927
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:40 schreef ems. het volgende:
Indo hier. Ik geil niet op excuses.
Op zich heeft Nederland al vergoedingen gegeven aan mensen in Indonesië. Wat je al als een vorm van excuus kan zien.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 21:44:29 #29
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194638938
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hier in Nederland is ook gevochten en Willem van Oranje heeft de halve Meierij uitgeroeid.
Ik heb het over Indonesie van 1900 tot 1940. Daar is gewoon heel veel opgebouwd en goed gedaan.
Als we het na de tweede oorlog hadden laten gaan was er niet zoveel aan de hand geweest. Het feit dat we na vijf jaar bezetting niet begrepen dat we niets beter dan Japanners of Duitsers waren, das het pijnlijkste

Het waarom van gevechten is best belangrijk. Zelfbeschikking is een hele sterke kracht
  woensdag 19 augustus 2020 @ 21:45:50 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194638963
Dat heeft Prins Pils toch al gedaan :') Waarom blijven janken.

NWS / Koning biedt excuses aan voor Nederlands geweld in Indonesië
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194638970
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:43 schreef ems. het volgende:

[..]

Elke keer als ik een post van jou lees heb ik het gevoel dat ik iets dommer ben geworden.
omdat je zo vals bent

ben ik blij dat je door mij aan hersenaftakeling lijd
  woensdag 19 augustus 2020 @ 21:49:13 #32
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_194639001
Dan denk je aan excuses over de periode net na de oorlog, haalt iemand de oorlog van Atjeh en de Bali expeditie aan... Nee dit staat bij mij gelijk aan excuses over de slavernij, best wel lang geleden gelet op de gemiddelde levensverwachting en degene die het bloed aan hun handen hebben die zijn er al lang niet meer.

Verdeel en heers zal weinig moeite gekost hebben overigens, of was Indonesië een magisch wonderland zonder die verrotte blanken waar alle stammen in harmonie leefden? _O-
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  woensdag 19 augustus 2020 @ 21:49:14 #33
403588 mcmlxiv
pi_194639002
quote:
84s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:45 schreef Nikonlover het volgende:

Excuus is beetje zinloos, eerlijke geschiedenisles over het koloniale verleden is wel op zijn plaats.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 21:49:38 #34
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194639008
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:42 schreef possetje het volgende:

[..]

Tja dus hier zijn vrouwen tegenwoordig dus veilig en worden dus samen met hun kinderen bijvoorbeeld niet vermoord door hun jaloerse ex? En worden altijd als een gelijke behandeld? En nooit verkracht?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 21:50:48 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194639020
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:44 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Als we het na de tweede oorlog hadden laten gaan was er niet zoveel aan de hand geweest. Het feit dat we na vijf jaar bezetting niet begrepen dat we niets beter dan Japanners of Duitsers waren, das het pijnlijkste

Het waarom van gevechten is best belangrijk. Zelfbeschikking is een hele sterke kracht
Destijds werd dat gezien als “Japan wint den oorlog’ omdat wat Indonesie betreft de collaborateurs dan aan de macht bleven. Vergeet niet dat Indonesie als integraal deel van Nederland gezien werd!
Net zo als Duitsland na WO2 verslagen zou zijn en Mussert blijft hier wel aan de macht met hulp van de Amerikanen.

Zo werd dat destijds wel ervaren.
The End Times are wild
  woensdag 19 augustus 2020 @ 21:53:27 #36
403588 mcmlxiv
pi_194639057
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Destijds werd dat gezien als “Japan wint den oorlog’ omdat wat Indonesie betreft de collaborateurs dan aan de macht bleven. Vergeet niet dat Indonesie als integraal deel van Nederland gezien werd!
Net zo als Duitsland na WO2 verslagen zou zijn en Mussert blijft hier wel aan de macht met hulp van de Amerikanen.

Maar lang niet door iedereen. Voor mij is iemand als poncke prinsen dan ook veel meer iemand die we zouden moeten eren dan veel anderen uit die tijd.

Dat die man bijna tot zijn dood een ongewenste vreemdeling was is een grote schande.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 21:53:35 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194639061
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Om te beginnen speelde een onderschatting van de vijand met wellicht een stukje racisme een rol. Japan werd toch wel gezien als een land van domme spleetogen. En hetzelfde met China nu een top supermacht.
pi_194639069
quote:
83s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 20:46 schreef sp3c het volgende:
Als Nederland en Indonesie gezamelijk excuses aan willen bieden voor het geweld prima

anders ... meh
Aan de kant van de bezetters vielen 2500 doden, aan de kant van het verzet 100000 doden.

Kort maar krachtig artikel:
http://ottomvandehaar.blogspot.com/2005/

quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:19 schreef LXIV het volgende:
De waarheid is dat Nederland in Indonesie ontzettend veel heeft opgebouwd, de hele infrastructuur, alfabetisme, rechtspraak, afschaffing primitieve en wrede gewoontes, gezondheidszorg. De paar dingen in Indonesie die in 2020 nog functioneren komen uit die tijd.
Ze zouden ons moeten bedanken.
Dit stamt vooral van na 1850 (toen men landinwaarts trok) en vooral na 1900 toen de Ethische Politiek op kwam.

Waar conservatieve voorgangers van jou destijds fel op tegen waren, en deze Ethische Politiek heeft dan ook mede Soekarno en consorten opgeleid.

De VVD bleef destijds tot het einde de bezetting en het gebruik tot wingewest steunen.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:23 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ben geen indo, maar ik wel er toch wel graag wat over zeggen.
Ik spreek wel indo vrienden van mij daarbij merk je echt dat een deel van de familie nog achterom kijkt en boos is, maar een groter deel is daar helemaal niet mee bezig en ziet hun Indonesische achtergrond vooral als iets om trots op te zijn en tegelijk zijn ze nog Nederlandser dan ik met mijn blotebillengezicht, bij wijzen van spreken.

Maar ik hoor graag van een FOK!ker met Indonesische achtergrond hoe hij/zij hierover denkt.

(Ik heb het hier dus over Indo's die in Nederland wonen)
Een deel van de Indiërs die naar Nederland toe kwamen waren dan ook voormalig collaborateurs of hadden baat bij het systeem.

Hier zo iemand, die melancholisch spreekt over harmonieus men samen leefde met de baboes en kokkies:
https://www.volkskrant.nl(...)-jappenkamp~v394327/

Harmonieus ja... tot je een woord teveel zei en je edele delen met sambal werden in gesmeerd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 21:55:10 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194639080
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:54 schreef Klopkoek het volgende:
Aan de kant van de bezetters vielen 2500 doden, aan de kant van het verzet 100000 doden.

Kort maar krachtig artikel:
http://ottomvandehaar.blogspot.com/2005/
ik ben bekend met de kwestie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194639084
quote:
84s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:45 schreef Nikonlover het volgende:

Excuses alleen voor de misdaden van Nederland tijdens de Onafhankelijkheidsoorlog.

Nederland had gewoon beter zorg moeten dragen voor de inwoners van de koloniën.
pi_194639086
quote:
83s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik ben bekend met de kwestie
Het Nederlandse verzet biedt ook geen excuses aan Duitsland aan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 22:00:02 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194639142
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Om te beginnen speelde een onderschatting van de vijand met wellicht een stukje racisme een rol. Japan werd toch wel gezien als een land van domme spleetogen. En hetzelfde met China nu een top supermacht.
niet echt

het grote probleem was op dat moment dat we na Pearl Harbor ineens lid werden van een bondgenootschap dat in zwaar weer verkeerde
  Moderator woensdag 19 augustus 2020 @ 22:00:36 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194639150
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het Nederlandse verzet biedt ook geen excuses aan Duitsland aan.
niet helemaal dezelfde situatie
  woensdag 19 augustus 2020 @ 22:03:06 #44
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194639200
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:55 schreef skrn het volgende:

[..]

Excuses alleen voor de misdaden van Nederland tijdens de Onafhankelijkheidsoorlog.

Nederland had gewoon beter zorg moeten dragen voor de inwoners van de koloniën.
Gedane zaken nemen geen keer. En wellicht zou je kunnen zeggen met wat excuus en begrip de diplomatieke relaties verbeteren daar kan niks mis mee zijn denk ik althans toegeven kijk ik bijvoorbeeld naar Japan is dat wat die regio aangaat geen succes. Maar Nederland zou zich beter kunnen tonen dan dit en dat doen we ook.
pi_194639201
Dit heeft ieder land of groepering gedaan sinds het bestaan van de mensheid, waarom toch iedere keer weer erover beginnen? M'n oma krijgt nog steeds een vergoeding (van Nederland) als slachtoffer uit een jappenkamp dus als je toch op een land boos wil zijn....
Facts don't care about your feelings
  woensdag 19 augustus 2020 @ 22:05:47 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194639244
quote:
83s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet echt

het grote probleem was op dat moment dat we na Pearl Harbor ineens lid werden van een bondgenootschap dat in zwaar weer verkeerde
Ben ik niet met je eens. En van welke bondgenootschap is Nederland dan lid als land wat bezet is. Wat ook redelijk goed samenwerkt met nazi-Duitsland? Met enkele moedige uitzonderingen daargelaten.
  woensdag 19 augustus 2020 @ 22:06:23 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194639254
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Dit heeft ieder land of groepering gedaan sinds het bestaan van de mensheid, waarom toch iedere keer weer erover beginnen? M'n oma krijgt nog steeds een vergoeding (van Nederland) als slachtoffer uit een jappenkamp dus als je toch op een land boos wil zijn....
Dan is dat inderdaad Japan.
pi_194639285
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 21:39 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Pure weldoeners waren we, tranen van vreugde over zoveel altruïsme

De Banda eilanden, de Java oorlog, Atjeh, van heutsz, politionele acties, westerling, rawagede enzovoort enzovoort.

Een verleden van genocide, dorpen uitmoorden, ontvolking en puur geweld, enkel en alleen om geld te verdienen aan het stelen van grondstoffen en producten en het uitbuiten van lokale inwoners op en basis die nog het dichtst bij slavernij lag.

Bedrijven als Shell zijn geboren in bloed

Dat is Nederlands-Indië . Niet meer niet minder.

En ja net als de Engelsen waren we extreem efficiënt. Goede wegen en gezonde semi- slaven die kunnen lezen zijn veel handiger dan analfabeten in de jungle.
Het sneue is, dat men nog steeds hun ogen dicht doet voor semi-slavernij in den lande (met paspoorten afpakken, geen loon uitbetalen - een gang naar de rechter is te kostbaar en moeilijk gemaakt - en dankzij een wetswijziging mag de werkgever ook bloed af nemen of chipjes in mensen planten).

https://www.ftm.nl/artike(...)e-fnv-uitzendbureaus
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_194639341
quote:
83s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

niet helemaal dezelfde situatie
Waarom zou Indonesië excuses moeten aanbieden voor een noodzakelijke bevrijdingsoorlog, welke slechts 2500 Nederlandse doden (vrijwel allemaal militairen!) in vijf jaar hebben veroorzaakt?

Het Nederlandse verzet daarentegen heeft ook wel eens 'foutjes' gemaakt met onschuldige burgers...
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 19 augustus 2020 @ 22:12:55 #50
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194639377
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2020 22:08 schreef Klopkoek het volgende:
en dankzij een wetswijziging mag de werkgever ook bloed af nemen of chipjes in mensen planten).

https://www.ftm.nl/artike(...)e-fnv-uitzendbureaus
Dat chipjes in mensen plaatsen mag dus helemaal niet. Wel mogen bedrijven op drugs en alcohol controleren als dat in in de arbeidsvoorwaarden en vanwege het soort werk nodig is. Of wil jij door een dronken piloot naar je vakantie gevlogen worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')