Eens, ze zouden wel wat duidelijker mogen zijn. Ook daadkrachtiger en doorpakkender wat mij betreft.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In mijn ogen doet de overheid juist te weinig als tegenstem/het verdedigen van het huidige beleid.
Iedere dag is er weer een nieuwe expert/belangengroep in het nieuws die een andere aanpak vraagt.
Vandaag is het 1meter op scholen, gisteren veiligsheidsregios met strenge maatregelen, vorige week wel/geen verplichte quarantine,
Persoonlijk irriteer ik me aan de constante oproepen zonder dat er een weerwoord komt.
En zolang die ruimte min of meer gegeven wordt door de overheid zullen er ook zeker groepen zijn die hem pakken.
Het hele plan is toch juist geweest om waar mogelijk af te schalen en waar nodig op te schalen? Dat is ook precies wat er gebeurt. Maar wel met de waarschuwing dat het wel van belang is dat men zich aan de afspraken houdt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze moeten er toch een keer aan; helemaal als een vaccin nog langere tijd uit blijft. Telkens dreigen met lockdowns, dan weer versoepelingen, dan weer dreigen met lockdowns vind ik nou niet echt een goed plan voor de lange termijn. Op een gegeven moment heeft de bevolking echt een ander plan nodig. Ik had de hoop dat we ons leven gewoon weer zouden opstarten zolang de ziekenhuizen het allemaal aan zouden kunnen, maar dat bleek ook ijdele hoop, want nu is het opeens het doel geworden om ''het virus eronder te krijgen'' en om vrijwel elke kleine stijging te voorkomen.
Dat kunnen ze simpelweg niet doen. De uitspraken die voor vandaag gelden zijn over een maand misschien achterhaald en als de overheid fout zat worden ze daar op afgerekend en verliest het haar geloofwaardigheid. Als belangengroep "de blije roker" er naast zit interesseert het niemand ene hol en kunnen ze een maand later weer wat roeptoeteren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In mijn ogen doet de overheid juist te weinig als tegenstem/het verdedigen van het huidige beleid.
Iedere dag is er weer een nieuwe expert/belangengroep in het nieuws die een andere aanpak vraagt.
Vandaag is het 1meter op scholen, gisteren veiligsheidsregios met strenge maatregelen, vorige week wel/geen verplichte quarantine,
Persoonlijk irriteer ik me aan de constante oproepen zonder dat er een weerwoord komt.
En zolang die ruimte min of meer gegeven wordt door de overheid zullen er ook zeker groepen zijn die hem pakken.
"We moeten het virus eronder krijgen".quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik hoop in elk geval dat retoriek als 'we moeten nog even volhouden' en 'het virus is nog niet klaar met ons' achterwege blijven vanavond.
Ja, dat soort loze kreten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:34 schreef Za het volgende:
[..]
"We moeten het virus eronder krijgen".
Het zijn groepen die geen beleid maken, welke risicos bedoel je dan?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:32 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat kunnen ze simpelweg niet doen. De uitspraken die voor vandaag gelden zijn over een maand misschien achterhaald en als de overheid fout zat worden ze daar op afgerekend en verliest het haar geloofwaardigheid. Als belangengroep "de blije roker" er naast zit interesseert het niemand ene hol en kunnen ze een maand later weer wat roeptoeteren.
Ik werd ook onpasselijk van alle belangengroepjes die vonden dat ze het allemaal beter wisten. Ik had als overheid gezegd dat die groepen dan ook maar zelf de risico's moeten gaan dragen.
Ik heb een paar keer iets gepost hierover, maar niemand haakt erop in.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:08 schreef zalkc het volgende:
Ik begrijp de huidige stress ook niet zo goed meer, het lijkt dat de stijging al weer aan het afvlakken is en rond de 500-700 blijft, zolang het niet blijft verdubbelen is er toch niks aan de hand met die aantallen?
Hoe stel je je voor dat die ruimte wordt beperkt door de overheid?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij neemt het % positieve tests wel toe, bij minder tests.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:42 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb een paar keer iets gepost hierover, maar niemand haakt erop in.
De besmettingen nemen toch juist af de laatste weken getuige de cijfers?
Wanneer je familieleden/huisgenoten/close contacts van bewezen besmette personen gaat testen, al weken, en het percentage besmette personen loopt desondanks slechts met 1 procent op is er een afname gaande.
Immers raakt 50-60 procent besmet in de huiselijke kring (weliswaar van de setting bekenden) maar bij elke 600 besmettingen zal er een mate van huiselijke kring zijn, en close contacts. Plus zal elk via een familielid huisgenoot of close contact besmet persoon zelf ook weer andere close contacts hebben die dan bewezen in contact zijn geweest met een besmet persoon, en dat patroon herhaalt zich dagelijks, en toch neemt het percentage dat positief test slechts toe met 1%, ondanks de enorme en steeds groter wordende poel met potentiële misschien zelfs verwacht besmette personen (welke voorheen buiten beeld bleven of zelfs niet getest werden) en voldoende testcapaciteit.
431.000quote:
Nous sommes en guerre en meer van dat soort kretelogie of dat het virus een spoortje heeft van welwillendheid en keuze.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:34 schreef Za het volgende:
[..]
"We moeten het virus eronder krijgen".
Klinkt als een voetbaltrainer in de vijfde klasse. 'We vreten ze vandaag op jongens!'quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:05 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nous sommes en guerre en meer van dat soort kretelogie of dat het virus een spoortje heeft van welwillendheid en keuze.
Het rare is dat ik dit voor mij één van de weinige apps is die ik wel vertrouw qua privacy. Terwijl ik vaak het gevoel heb dat veel mensen nu lopen te piepen over privacy die anders hun hele hebben en houden aan prive-info te grabbel gooien voor een extra leven in candy crush.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Die app loopt als een trein qua downloads
Zo is het maar netquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het rare is dat ik dit voor mij één van de weinige apps is die ik wel vertrouw qua privacy. Terwijl ik vaak het gevoel heb dat veel mensen nu lopen te piepen over privacy die anders hun hele hebben en houden aan prive-info te grabbel gooien voor een extra leven in candy crush.
Same. Deze app ligt nu onder een gigantisch vergrootglas. Een app als candy crush vertrouw ik minder.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Het rare is dat ik dit voor mij één van de weinige apps is die ik wel vertrouw qua privacy. Terwijl ik vaak het gevoel heb dat veel mensen nu lopen te piepen over privacy die anders hun hele hebben en houden aan prive-info te grabbel gooien voor een extra leven in candy crush.
En het meest vervelende is dat de AP nu wel loopt te mekkeren over gegevens die met Google of Apple uitgewisseld zouden worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Waren ze maar vaker zo voortvarend.quote:Apple and Google will not receive identifying information
about the user, location data, or information about any other devices the user has been in
proximity of
Privacy is in deze tijd sowieso een illusie ik ben daar allemaal niet zo druk mee bezig eerlijk gezegd. Als je bij de AH even broodjes gaat halen ben je al zes keer gefilmd door allerlei surveillance camera's..quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:11 schreef zalkc het volgende:
[..]
Blijft stabilisatie in mijn ogenquote:
Ik gok maar zo dat jij als voetbalsupporter ook wel wat gewend bent als het aankomt op schenden van privacy.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Privacy is in deze tijd sowieso een illusie ik ben daar allemaal niet zo druk mee bezig eerlijk gezegd. Als je bij de AH even broodjes gaat halen ben je al zes keer gefilmd door allerlei surveillance camera's..
En het is voor een goed doel
Inclusief dinsdageffectquote:
Netjesquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:19 schreef noodgang het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 498
Totaal: 63973 (+489 ivm -9 corr.)
Opgenomen: 4
Totaal: 12042
Opgenomen op IC*: 7
Huidig: 53
Totaal: 3003
* bewezen of verdacht
(https://t.co/CSg3RREYsl)
Overleden: 3
Totaal: 6175 https://t.co/UzjZ24CoVY
is dat zo ?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 12:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ja maar.... dat is toch niet straffen? Dat is toch een logisch gevolg van uit de hand lopen? Dan verwachten we toch ook dat de overheid maatregelen neemt? En nee, het loopt nu nog niet uit de hand.
Als je tegen je kind zegt dat het niet op de grote straat mag komen, en het kind doet dat bij herhaling toch en buurmeisje loopt nu ook mee, dan mag het toch niet meer alleen buiten spelen? Dat is niet om het kind te straffen maar om het veilig te houden.
Ik denk dat wij ook niet goed alles overzien. De overheid heeft natuurlijk veel meer info dan wij. Wij weten niet wat er allemaal meespeelt. Bijvoorbeeld info over de restschade die oud-patiënten ondervinden of druk van het buitenland (waarvan er steeds meer ons op 'rood' zetten). Daarnaast is er nu een relatief jonge groep besmet, maar wat als er met deze hoeveelheden hierna de ouderen weer aan de beurt zijn, hoe hard loopt het dan op met de opnames? Zullen ze toch rekening mee moeten houden.
Snoeihard ingrijpen blijft gewenst, over 2 weken puilen de ziekenhuizen uit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Inclusief dinsdageffect.
Vorige week 779.
Dalende Rquote:Op 31 juli was het reproductiegetal R gemiddeld 1.19 (1.10 –1.29, 95% betrouwbaarheidsinterval).
Kap daar nou eens mee, dat zegt echt helemaal niemand.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:22 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Snoeihard ingrijpen blijft gewenst, over 2 weken puilen de ziekenhuizen uit.
Ja jij denkt nu ook, niks aan de hand.... Maar iedereen weet dat er 2 weken vertraging zit tussen besmettingen en ziekenhuisopnames.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kap daar nou eens mee, dat zegt echt helemaal niemand.
Wat bedoel je precies? Wel regelmatig te maken gehad met agressief politieoptreden. Dat je ineens moet rennen voor je leven om geen stokslagen te krijgen terwijl je alleen op een fucking tram staat te wachtenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik gok maar zo dat jij als voetbalsupporter ook wel wat gewend bent als het aankomt op schenden van privacy.
Ik werd er in elk geval nooit zo vrolijk van in de tijden dat ik nog regelmatig uitwedstrijden bezocht in het Nederlands betaald voetbal.
Dat er vanuit de overheid duidelijker wordt gecommuniceerd over wat "wij" acceptabel vinden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 13:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe stel je je voor dat die ruimte wordt beperkt door de overheid?
Keurig hoor! Rutte mag echt wel even oppassen met wat voor debiele maatregelen hij vanavond gaat komen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:21 schreef _serial_ het volgende:
Status 18-8
Positief getest: 498
Totaal: 63973 (+489 ivm -9 corr.)
Opgenomen: 4
Totaal: 12042
Opgenomen op IC*: 7
Huidig: 53
Totaal: 3003
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 3
Totaal: 6175
Uitschieters (+10 en meer)
+121 Amsterdam (was +106)
+58 Rotterdam (was +45)
+39 Den Haag (was +45)
+13 Tilburg (was +3)
+10 Utrecht (was +13)
Nu nog even rapport doorspitten
Gewoon alles eigenlijk wel. Verplichte combi's met naamregistraties, agressieve stewards bij de fouillering, verplicht een kwartier lang opgehokt in de bus bij het stadion terwijl je gigantisch moest pissen maar er niet uit mocht omdat er net een groep van de harde kern van de tegenstander buiten stond.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Wel regelmatig te maken gehad met agressief politieoptreden. Dat je ineens moet rennen voor je leven om geen stokslagen te krijgen terwijl je alleen op een fucking tram staat te wachten
Er is altijd wel een vage verklaring te bedenken. Of er was gewoon helemaal niks aan de hand.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:25 schreef Remco het volgende:
Prima cijfers. Denk toch dat de temperatuur meespeelt, zou de stabilisering anders echt niet kunnen verklaren.
Ik "ook" mits op grond van supervisie waaraan ik mijn rechten aan ontleen zodat er geen oplegde willekeur ontstaat door lokaal aangestelde ambtenaren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 11:56 schreef capricia het volgende:
Ik ben juist heel erg voor lokale maatregelen.
En dit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Keurig hoor! Rutte mag echt wel even oppassen met wat voor debiele maatregelen hij vanavond gaat komen.
Waarschijnlijk is de verhouding gewoon nagenoeg hetzelfde als in maart. Alleen als je de verhouding met een week vertraging tussen besmetting en opname doorrekent het realistisch is dat op het moment dat er 104 mensen op de IC komen het een realistische schatting is dat daar als je iedereen op dezelfde manier al nu zou testen er 10.000 positieve gevallen uit zouden komen een week ervoor.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:25 schreef Remco het volgende:
Prima cijfers. Denk toch dat de temperatuur meespeelt, zou de stabilisering anders echt niet kunnen verklaren.
Word je niet een beetje moe van jezelf?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja jij denkt nu ook, niks aan de hand.... Maar iedereen weet dat er 2 weken vertraging zit tussen besmettingen en ziekenhuisopnames.
Ja absoluut waar, ze behandelen je geregeld als klapvee/hooligan/agressief stuk stront. Voetbalsupporter = hooligan! Lekker generiek allemaal, gelukkig is een (vol) stadion bezoeken voorlopig nog geen optiequote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gewoon alles eigenlijk wel. Verplichte combi's met naamregistraties, agressieve stewards bij de fouillering, verplicht een kwartier lang opgehokt in de bus bij het stadion terwijl je gigantisch moest pissen maar er niet uit mocht omdat er net een groep van de harde kern van de tegenstander buiten stond.
Niet zozeer sec privacy maar wel behandeld worden als vee.
Het feit dat veel zaken zich momenteel buiten afspelen waar de kans op besmetting minimaal is, geen grote indoor events, betere weerstand, een virus wat helemaal niet zo sterk is als hij lijkt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:25 schreef Remco het volgende:
Ik lig helemaal in een deuk, jouw act is echt zo vreselijk grappig. En ook zo nieuw, nog niet eerder vertoond.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:24 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ja jij denkt nu ook, niks aan de hand.... Maar iedereen weet dat er 2 weken vertraging zit tussen besmettingen en ziekenhuisopnames.
Het is ook moeilijk evalueren als je in het wilde weg allemaal maatregelen en richtlijnen door elkaar heen uitvaardigt maar geen idee hebt in welke mate een bepaalde maatregel eigenlijk nut heeft in de praktijk.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:34 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het feit dat veel zaken zich momenteel buiten afspelen waar de kans op besmetting minimaal is, geen grote indoor events, betere weerstand, een virus wat helemaal niet zo sterk is als hij lijkt.
We kunnen een heel boekwerk opschrijven maar we weten nog steeds niet wat nou wel en wat niet werkt. Die tweede golf gaat in september in ieder geval niet komen.
Schrikeffect, ik heb al eerderr gezegd dat een regionale lockdown misbruikt kan worden als waarschuwingquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:35 schreef Simmertje het volgende:
Heb vaak genoeg achter de maatregelen gestaan maar snap niet helemaal waarom we nu opeens extra maatregelen nodig hebben. Ja, we hadden een kleine groei/golf maar deze lijkt helemaal niet door te zetten zonder extra maatregelen. Waarom dan nu opeens wel?
3500 meer dan een week eerder.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
Voordat we gaan juichen is het natuurlijk wel belangrijk om te weten hoeveel mensen zich hebben laten testen.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
Voordat we gaan juichen is het natuurlijk wel belangrijk om te weten hoeveel mensen zich hebben laten testen.
Dat weten we alquote:In de afgelopen week hebben ruim 102.000 mensen laten testen in de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst teststraten, 3.500 mensen meer dan de week daarvoor. Het percentage positieve testen op landelijk niveau is deze week 3,5% is ongeveer gelijk gebleven.
quote:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
Benieuwd hoe Hugo deze cijfers vanavond gaat spinnen.quote:In de afgelopen week hebben ruim 102.000 mensen laten testen in de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst teststraten, 3.500 mensen meer dan de week daarvoor. Het percentage positieve testen op landelijk niveau is deze week 3,5% is ongeveer gelijk gebleven.
Als ik het goed lees was het aantal positieve testen (procentueel gezien) gelijk aan de week ervoorquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:36 schreef Elan het volgende:
Dat het totaal aan besmettingen blijft stijgenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Benieuwd hoe Hugo deze cijfers vanavond gaat spinnen.
Daarmee voorkom je niet dat er allerlei 'experts' in de media podium krijgen om allerlei zaken te roepen. Dat is niet te voorkomen. En als die mensen podium krijgen, zijn er mensen die daarin mee gaan. Kan de overheid nog zo transparant communiceren, dat blijf je toch houden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat er vanuit de overheid duidelijker wordt gecommuniceerd over wat "wij" acceptabel vinden.
Dat er een plan ligt dat er bij X (besmettingen/opnames/druppels regen/whatever) de volgende maatregelen worden getroffen.
Dat de maatregelen bij de overheid liggen en niet ter beslissing bij lokale bestuurders.
Maar je moet ook uitkijken dat je niet de geloofwaardigheid aan het verliezen bent op deze manier. Wanneer het straks in de herfst/winter misschien echt nodig is dan nemen veel mensen je niet meer serieus.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Schrikeffect, ik heb al eerderr gezegd dat een regionale lockdown misbruikt kan worden als waarschuwing
Ik geef je het ook maar te doen, het omgaan met massapsychologiequote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:39 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Maar je moet ook uitkijken dat je niet de geloofwaardigheid aan het verliezen bent op deze manier. Wanneer het straks in de herfst/winter misschien echt nodig is dan nemen veel mensen je niet meer serieus.
Die cijfers zijn niet goed genoeg voor hem, we moeten dat virus eronder krijgen. Dat zal hij (samen met Rutte) wel blijven herhalen. Dat het virus nog niet klaar voor ons is, etc. Zie ze ook wel herhalen dat het er over 2-3 weken weer compleet anders uit kan zien en dat we niet te positief moeten worden. En natuurlijk nog meer vingertjes richting de jongeren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Dat is juist positief zolang de zorg niet overbelast raakt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:38 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat het totaal aan besmettingen blijft stijgen
Aantal tests. Als het aantal tests niet boven 100.000 per week ligt komt de GGD langs de deur om een wattenstaaf in je neus te stoppen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:39 schreef Da_Sandman het volgende:
Nu ook het percentage positieve tests op het totaal aantal tests niet toeneemt, naar wat moeten we nu gaan kijken om bezorgd te kunnen blijven?
Je mist de clue, het totaal zal altijd stijgen, net als het aantal doden, er zullen er niet ineens 1000 tot leven komenquote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Dat is juist positief zolang de zorg niet overbelast raakt.
Government induced nasal rape! Cool!quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Aantal tests. Als het aantal tests niet boven 100.000 per week ligt komt de GGD langs de deur om een wattenstaaf in je neus te stoppen.
Dat ook maar ook om de haalbaarheid te testen van zo'n lockdown en te testen waar de potentiële problemen zich voor zullen doen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:37 schreef zalkc het volgende:
[..]
Schrikeffect, ik heb al eerderr gezegd dat een regionale lockdown misbruikt kan worden als waarschuwing
Flevoland, met name Almere was ook wel problematisch vorige week, hoe staat het er daar voor?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:42 schreef Ven1972 het volgende:
Ik heb afbeeldingen van Thom Ivar van Dijk via zijn Twitter goed bekeken, dat de grafiek onder alle provincies lichtjes gaan dalen tegen over afgelopen weken. Op zich gaat het nog niet goed in Amsterdam met hun besmettingscijfers, elders in Rotterdam is gelukkig wel fors gedaald. Verder blijft gegevens veel gelijk aan vorige week zoals het RIVM net heeft gemeld.
Dat het aantal besmettingen nog steeds best hoog ligt? (niet dat ik dat beweer, maar het is nou ook niet dat de cijfers naar beneden gegaan zijn)quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:38 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Of je spreekt als burgemeester nog een keer de groepen aan waar kennelijk problemen zitten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat ook maar ook om de haalbaarheid te testen van zo'n lockdown en te testen waar de potentiële problemen zich voor zullen doen.
Regeren is tenslotte vooruit kijken. Op zich wel mee eens trouwens, maar zeg dat er wel eerlijk bij en ga mensen niet kansloos bestraffend toespreken.
Ik ben wel benieuwd ja... Als hij nu een streng en vermanend verhaal ophangt kan dat ten koste van het draagvlak gaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die cijfers zijn niet goed genoeg voor hem, we moeten dat virus eronder krijgen. Dat zal hij (samen met Rutte) wel blijven herhalen. Dat het virus nog niet klaar voor ons is, etc. Zie ze ook wel herhalen dat het er over 2-3 weken weer compleet anders uit kan zien en dat we niet te positief moeten worden. En natuurlijk nog meer vingertjes richting de jongeren.
1209 klinkt percentueel gezien niet als heel veel, of wel?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:43 schreef _serial_ het volgende:
Van de positief getesten de afgelopen 2 weken waarvan de setting bekend was (1209)
53.3% thuissituatie = geen flauw idee waar het vandaan komt toch?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:43 schreef _serial_ het volgende:
Week 34: RIVM Rapport
Van 10 tot 16 augustus :
103870 tests, waarvan 3678 positief (3.5%, daling 0,1%)
Van de positief getesten de afgelopen 2 weken waarvan de setting bekend was (1209)
53.3% thuissituatie (643)
15.5% familie (187)
9.3% medereiziger / reis / vakantie (113)
8.0% verpleegtehuis (97)
6.9% Kennissen en vrienden (83)
7.8% werk (94)
3.9% feest, verjaardag, borrel (47)
2.9% Horeca (35)
2.8% overig (34)
1.1% Vrijetijdsbesteding (13)
0.6% Studentenvereniging/activiteit (7)
0.3% Overige gezondheidzorg (4)
0.1% school/kinderopvang (1)
BCO :
Week 32 Meldingen 4045 onderzocht, 569 gevonden via BCO
Leeftijdsverdeling afgelopen 2 weken
0-9 82 (1.0%) - 2 ziekenhuis - 0 overleden
10-19 898 (11.2%) - 1 ziekenhuis - 0 overleden
20-29 2559 (31.9%) - 2 ziekenhuis - 0 overleden
30-39 1333 (16.6%) - 8 ziekenhuis - 0 overleden
40-49 1047 (13.1%) - 3 ziekenhuis - 0 overleden
50-59 1130 (14.1%) - 13 ziekenhuis - 0 overleden
60-69 535 (6.7%) - 20 ziekenhuis - 2 overleden
70-79 245 (3.1%) - 15 ziekenhuis - 9 overleden
80-80 139 (1.7%) - 15 ziekenhuis - 10 overleden
90+ 50 (0.6%) - 4 ziekenhuis - 4 overleden
Volgens mij hebben ze dat weer onder controle, wat het ook wel weer lichtjes heeft gedaald.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Flevoland, met name Almere was ook wel problematisch vorige week, hoe staat het er daar voor?
Bij die grafiek linksonder zou je eigenlijk het aantal tests erbij moeten zetten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:46 schreef _serial_ het volgende:
[ afbeelding ]
je ziet toch wel een knik naar beneden
Vorige week 779. Afgelopen dagen was het ook lager dan een week eerder. Cijfers zijn wel degelijk lager dus. Dat is natuurlijk nog maar een paar dagen, maar toch. Goed begin weer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat het aantal besmettingen nog steeds best hoog ligt? (niet dat ik dat beweer, maar het is nou ook niet dat de cijfers naar beneden gegaan zijn)
Iemand moet toch iets negatiefs zeggen bij gebrek aan de zwartkijkers in dit topic?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik lig helemaal in een deuk, jouw act is echt zo vreselijk grappig. En ook zo nieuw, nog niet eerder vertoond.
Dit dus. Vorige keer was een waarschuwing, sinds die waarschuwing zijn de besmettingen niet gestegen en zelfs licht gedaald. Waarom dan toch extra maatregelen, daarmee creëer je echt echt verlies in geloofwaardigheid.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd ja... Als hij nu een streng en vermanend verhaal ophangt kan dat ten koste van het draagvlak gaan.
Helemaal als er nog extra maatregelen bij zouden komen.
Ik gok dat in 9/10 gevallen als er 1 in een gezin het heeft de partner het ook heeft.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:47 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
53.3% thuissituatie = geen flauw idee waar het vandaan komt toch?
Je kan niet zomaar uit het niets in een thuis situatie iets opgelopen zijn.
Als een heel gezin het heeft lijkt het me plausibeler dat ze het thuis opgelopen hebben dan dat ze het allemaal individueel elders opgelopen hebben.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:47 schreef indiaantje89 het volgende:
Och, Hugo blijkt langzaam een ster te zijn in zaken in de verkeerde volgorde of precies op het verkeerde moment te doen. En dan komt er nog het liegen en draaien over zaken bij. Zoals de case GGD, of de case Gommers of, inmiddels al weer wat weggezakt, de excuses die hij moest maken over zijn beschuldiging van het asociaal testbeleid door het UMCG. Om maar even wat dingetjes te noemen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:38 schreef MichaelScott het volgende:
4013 (deze week) om 4036 (vorige week), dat is geen significante daling. Die dagkoers zeggen me niet zoveel, die zijn aan zoveel factoren onderhevig...quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Vorige week 779. Afgelopen dagen was het ook lager dan een week eerder. Cijfers zijn wel degelijk lager dus. Dat is natuurlijk nog maar een paar dagen, maar toch. Goed begin weer.
Ja, eens. Terwijl hij dat draagvlak hard genoeg nodig gaat hebben wanneer het wel écht nodig is. Telkens maar je bevolking toespreken met ''foei'' achtige uitspraken gaat hem geen good will opleveren op de lange termijn. Niet met deze cijfers. Helemaal sinds het sinds z'n vorige speech inderdaad alleen maar beter gaat.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:46 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd ja... Als hij nu een streng en vermanend verhaal ophangt kan dat ten koste van het draagvlak gaan.
Helemaal als er nog extra maatregelen bij zouden komen.
Daarom is het ook geen 100%.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:47 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het komt niet echt overeen met de rest van de cijfers. Beetje nutteloze statistiek.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:48 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als een heel gezin het heeft lijkt het me plausibeler dat ze het thuis opgelopen hebben dan dat ze het allemaal individueel elders opgelopen hebben.
Dat die Turkse mensen dat doen is natuurlijk niet slim, maar ook niet verboden. Daar kan een gemeente niet zoveel aan veranderen. Behalve groepsvorming weer inperken, maar daarmee tref je ook Henk en Ingrid die hun Zilveren huwelijk willen vieren terwijl ze keurig alle denkbare regel in acht nemen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of je spreekt als burgemeester nog een keer de groepen aan waar kennelijk problemen zitten.
Als toch weer blijkt dat er b.v. Turkse bruiloften met honderden mensen zijn gehouden dan moet je daar je aandacht op richten en niet op Truus die haar mondkapje was vergeten toen ze een brood ging kopen.
Ik gok dat er mogelijkheden worden aangekondigd, dat de veiligheidsregio een quaranteine mag controleren of iets dergelijks. Niet zozeer een directe maatregel maar een instrument. (Hoewel ik Bruls wel heel gevaarlijk vond klinken gisteren, dictator in de dop)quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dit dus. Vorige keer was een waarschuwing, sinds die waarschuwing zijn de besmettingen niet gestegen en zelfs licht gedaald. Waarom dan toch extra maatregelen, daarmee creëer je echt echt verlies in geloofwaardigheid.
Eerst lopen zaniken dat hooibaal te negatief is, en dan zelf een iriitante act van stal halen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:48 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Iemand moet toch iets negatiefs zeggen bij gebrek aan de zwartkijkers in dit topic?
Thuissituatie wordt genoteerd als er geen andere setting opgegeven zijn (niet uit eten, geen verjaardag, werk, ov, etc) - het kan inderdaad best zijn dat iemand in die privé situatie elders een besmetting heeft opgedaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:47 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Er is toch nog helemaal niet duidelijk of er extra maatregelen komen en zo ja, wat voor maatregelen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:48 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Dit dus. Vorige keer was een waarschuwing, sinds die waarschuwing zijn de besmettingen niet gestegen en zelfs licht gedaald. Waarom dan toch extra maatregelen, daarmee creëer je echt echt verlies in geloofwaardigheid.
Waarom zou dat niet overeenkomen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:50 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar het komt niet echt overeen met de rest van de cijfers. Beetje nutteloze statistiek.
Nice.quote:Op dinsdag 18 augustus 2020 14:47 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze dat weer onder controle, wat het ook wel weer lichtjes heeft gedaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |