abonnement Unibet Coolblue
pi_194593275
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2020 18:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Behalve dat dat altijd gewoon goed ging praat je Trump's propaganda goed na. Hulde.
Is nog nooit op zo'n schaal gedaan. Heel slim om met een van de meest gepolariseerde verkiezingen ooit het stemmen op de schop te gaan gooien. Dat is absoluut niet vragen om problemen hoor !

En voor wat eigenlijk ? Het verhaal dat mensen anders niet stemmen ivm gezondheid is net zo'n onzin verhaal als dat zwarten geen ID zouden kunnen krijgen.
pi_194593295
quote:
Brrr, wat een enge figuren. Maar wat is nu precies de reden dat je dit post? :)
Zoals je weet zijn deze jonge mensen de beleidsmakers van meneer trump met een frisse blik op de amerikaanse maatschappij.
Verbindend, positief ingesteld en doelmatig de toekomst van een niet-witte medemens teniet doen.
  zondag 16 augustus 2020 @ 20:35:51 #153
12621 tcr
*nix 4ever
pi_194593300
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:14 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik zou toch zoveel mogelijk mensen op een normale manier laten stemmen. Zij het met afstand houden, veel meer stemlocaties en een scherpe controle (afstand houden, mondkapjes etc.). Zo creëer je nog wat extra baantjes ook :s). Enkel stemmen via post gebruiken voor ouderen en andere kwetsbare groepen zoals mensen met een onderliggende aandoening.
Oh dat andere paradepaardje van de Republikeinen:

https://www.google.com/am(...)ites-closures-voting
  zondag 16 augustus 2020 @ 20:35:56 #154
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_194593301
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:34 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Is nog nooit op zo'n schaal gedaan. Heel slim om met een van de meest gepolariseerde verkiezingen ooit het stemmen op de schop te gaan gooien. Dat is absoluut niet vragen om problemen hoor !

En voor wat eigenlijk ? Het verhaal dat mensen anders niet stemmen ivm gezondheid is net zo'n onzin verhaal als dat zwarten geen ID zouden kunnen krijgen.
Kom dan eens met bewijs dat dit een probleem gaat veroorzaken. Kom niet gewoon de racist uithangen, ,maar laat het zien dan.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zondag 16 augustus 2020 @ 20:35:56 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194593302


Beetje weinig maskers. :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 16 augustus 2020 @ 20:36:21 #156
8369 speknek
Another day another slay
pi_194593307
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:34 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Is nog nooit op zo'n schaal gedaan. Heel slim om met een van de meest gepolariseerde verkiezingen ooit het stemmen op de schop te gaan gooien. Dat is absoluut niet vragen om problemen hoor !

En voor wat eigenlijk ? Het verhaal dat mensen anders niet stemmen ivm gezondheid is net zo'n onzin verhaal als dat zwarten geen ID zouden kunnen krijgen.
Het kan wel, de kans is kleiner. Voter suppression gaat altijd om procentpunten, maar dat is meestal genoeg.

Edit: per individuele suppression methode dan. 50% van het land leunt Democratisch en 38% Republikeins, maar door voter suppression en gerrymandering kan dan maximaal 35 vs 35% stemmen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194593392
USPS verwerkt met Xmas méer post dan met voting by mail, las ik. 8)7
De bezorgers zijn ambtenaren, die ook de post ophalen in niet-stads gebieden.
Mensen in een wijk zijn gehecht aan de vaste besteller als figuur in de wijk en vertrouwen zo’n man/vrouw(?) . Er wordt na zo veel jaren dienst ook afscheid genomen.
Een community, gemeenschapszin.
Per post komen medicijnen, medische bestellingen, cheques etc.
#ingelezen.
  zondag 16 augustus 2020 @ 20:43:52 #158
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_194593431
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:41 schreef AnneX het volgende:
USPS verwerkt met Xmas méer post dan met voting by mail, las ik. 8)7
De bezorgers zijn ambtenaren, die ook de post ophalen in niet-stads gebieden.
Mensen in een wijk zijn gehecht aan de vaste besteller als figuur in de wijk en vertrouwen zo’n man/vrouw(?) . Er wordt na zo veel jaren dienst ook afscheid genomen.
Een community, gemeenschapszin.
Per post komen medicijnen, medische bestellingen, cheques etc.
#ingelezen.
Het is dan ook gewoon weer talking points napraten met als doel fake news te blijven herhalen zodat steeds meer mensen er in gaan geloven. Als het verhaal was dat er postetende kikkers in de apparaten zitten dan had men dat komen vertellen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_194593503
Al die democraten die zogenaamd ivm veiligheid/gezondheid niet kunnen stemmen zitten zeker al maanden ondergedoken in een bunker dan. Doen ook geen boodschappen e.d. natuurlijk en doen al zeker niet mee aan de BLM protesten. Of wel ? Als je boodschappen kan doen kan je ook stemmen.
pi_194593528
quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:41 schreef AnneX het volgende:
USPS verwerkt met Xmas méer post dan met voting by mail, las ik. 8)7
De bezorgers zijn ambtenaren, die ook de post ophalen in niet-stads gebieden.
Mensen in een wijk zijn gehecht aan de vaste besteller als figuur in de wijk en vertrouwen zo’n man/vrouw(?) . Er wordt na zo veel jaren dienst ook afscheid genomen.
Een community, gemeenschapszin.
Per post komen medicijnen, medische bestellingen, cheques etc.
#ingelezen.
En DeJoy heeft ook overuren geschrapt en veel leidinggevenden die ervoor zorgden dat het hele zaakje bij drukte efficient verloopt zijn 'herplaatst' :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194593546
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Ah, praat dus alleen maar na zonder het te checken. Zo word je dus aangesproken op je onderbuik en jij trapt er heel erg makkelijk in.
Nee, dit is geen onderbuik. Zoals ik aangeef ik heb het niet in detail gevolgd, wat ik ook ruiterlijk toegeef :).

quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:35 schreef tcr het volgende:

[..]

Oh dat andere paradepaardje van de Republikeinen:

https://www.google.com/am(...)ites-closures-voting
Ik weet niet of dit een parapaardje is van de Republikeinen. Het lijkt me echter nogal common sense dat je verkiezingen altijd voor zover mogelijk op een normale manier moet willen laten verlopen.

quote:
1s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:35 schreef AnneX het volgende:

[..]

Zoals je weet zijn deze jonge mensen de beleidsmakers van meneer trump met een frisse blik op de amerikaanse maatschappij.
Verbindend, positief ingesteld en doelmatig de toekomst van een niet-witte medemens teniet doen.
Een dergelijk beeld verspreiden zal geheid de reden zijn dat men zoiets bij Vanity Fair schrijft, nogal linkse media namelijk :). Ik vind het een beetje overdreven om op basis hiervan allerlei grote conclusies te gaan trekken. Dit betreft slechts twee zeer creepy individuen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2020 20:51:25 ]
pi_194593622
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:48 schreef Sjemmert het volgende:
Al die democraten die zogenaamd ivm veiligheid/gezondheid niet kunnen stemmen zitten zeker al maanden ondergedoken in een bunker dan. Doen ook geen boodschappen e.d. natuurlijk en doen al zeker niet mee aan de BLM protesten. Of wel ? Als je boodschappen kan doen kan je ook stemmen.
Schat...stel...je woont in groningen...en dan ga je uit overtuiging om te stemmen, want het is een recht waarvoor je met liefde betaalt (!?)...dus je hebt je ingeschreven in Assen en als de dag daar is, dan ga je stemmen met nog een tien? honderd? duizend in het stemlokaal dat bijv. in Zwolle staat. Je staat uren in de rij met mondkapje voor - in de zon, in de regen - en dan fiets je weer terug naar Grun.
Het is volbracht. Je hebt gestemd. 🇺🇸

[ Bericht 0% gewijzigd door AnneX op 16-08-2020 21:01:37 ]
  zondag 16 augustus 2020 @ 20:55:35 #163
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_194593649
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:50 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, dit is geen onderbuik. Zoals ik aangeef ik heb het niet in detail gevolgd, wat ik ook ruiterlijk toegeef :).
[..]

Ik weet niet of dit een parapaardje is van de Republikeinen. Het lijkt me echter nogal common sense dat je verkiezingen altijd voor zover mogelijk op een normale manier moet willen laten verlopen.
[..]

Een dergelijk beeld verspreiden zal geheid de reden zijn dat men zoiets bij Vanity Fair schrijft, nogal linkse media namelijk :). Ik vind het een beetje overdreven om op basis hiervan allerlei grote conclusies te gaan trekken. Dit betreft slechts twee zeer creepy individuen.
Toch kom je zeggen dat zoiets fout moet gaan, zonder eerst even onderzoek te doen. Ja, inderdaad het is netjes dat je het toegeeft.

Sinds wanneer vormt post ineens een probleem? Wel eens het aantal kaarten gezien tijdens Valentijnsdag? Om nog maar te zwijgen over kerst. Als men ergens ervaring mee heeft is het het handelen van post.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_194593657
DeJoy mag het allemaal komen uitleggen over een week.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194593741
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:48 schreef Sjemmert het volgende:
Al die democraten die zogenaamd ivm veiligheid/gezondheid niet kunnen stemmen zitten zeker al maanden ondergedoken in een bunker dan. Doen ook geen boodschappen e.d. natuurlijk en doen al zeker niet mee aan de BLM protesten. Of wel ? Als je boodschappen kan doen kan je ook stemmen.
Boodschappen laten we grotendeels bezorgen. Op 1 keer maand na een Costco in te gaan ben ik sinds maart niet meer in een supermarkt geweest.

Stemmen per post moet gewoon kunnen, beetje apart dat er nu opeens veel fraude zou zijn terwijl het hele leger ongeveer zo stemt.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_194593745
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:50 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, dit is geen onderbuik. Zoals ik aangeef ik heb het niet in detail gevolgd, wat ik ook ruiterlijk toegeef :).
[..]

Ik weet niet of dit een parapaardje is van de Republikeinen. Het lijkt me echter nogal common sense dat je verkiezingen altijd voor zover mogelijk op een normale manier moet willen laten verlopen.
[..]


Een dergelijk beeld verspreiden zal geheid de reden zijn dat men zoiets bij Vanity Fair schrijft, nogal linkse media namelijk :). Ik vind het een beetje overdreven om op basis hiervan allerlei grote conclusies te gaan trekken. Dit betreft slechts twee zeer creepy individuen.
Common sense...wáar?
De trump lakeien in alle geledingen zijn creepy.
Eerst dacht ik, dat men werd gechanteerd of iets dergl.
Nee, zij willen meevreten uit de ruif, graantjes meepikken en lopen om onbekende reden zonder enig kritisch vermogen achter god trump aan.
En dan had ik vroegûh een hoge pet op, want men had toch een uni opleiding en geleerd om na te denken en bronnen te checken.
Ook een Pompeo als beste van zijn jaar op West Point, military academy, én Harvard of vergelijkbare uni blijkt een minkukel eerste klas.
pi_194593786
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:55 schreef Vis1980 het volgende:
Sinds wanneer vormt post ineens een probleem? Wel eens het aantal kaarten gezien tijdens Valentijnsdag? Om nog maar te zwijgen over kerst. Als men ergens ervaring mee heeft is het het handelen van post.
Postal voting zal altijd het risico met zich meenemen van fraude. Stemmen die verdwijnen, stemmen die worden gefalsifieerd. De belangen zijn zo groot. Ik denk dat de Democraten ook wel gek zullen opkijken als ze via postal voting bijvoorbeeld in een keer zouden verliezen terwijl ze in de peilingen een flinke voorsprong hebben. In het huidige gepolariseerde klimaat in de VS moet je echt er alles aan proberen te doen het stemmen zo normaal mogelijk te laten verlopen.
pi_194593801
quote:
6s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:56 schreef Kijkertje het volgende:
DeJoy mag het allemaal komen uitleggen over een week.

[ twitter ]
Nou, wel twee weken eerder dan eerst afgesproken.
En dan...kunnen er sancties zijn?
En laat trump of zijn lakeien/lawyers het toe?
pi_194593902
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:02 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Postal voting zal altijd het risico met zich meenemen van fraude. Stemmen die verdwijnen, stemmen die worden gefalsifieerd. De belangen zijn zo groot. Ik denk dat de Democraten ook wel gek zullen opkijken als ze via postal voting bijvoorbeeld in een keer zouden verliezen terwijl ze in de peilingen een flinke voorsprong hebben. In het huidige gepolariseerde klimaat in de VS moet je echt er alles aan proberen te doen het stemmen zo normaal mogelijk te laten verlopen.
Dream on. In dit uitgestrekte land en overbevolkte steden is het altijd verbazend goed gegaan met stemmen.
Behalve Florida met Gore/Bush op +/- 75 stemmen verschil in voordeel van Bush.
En als er gefraudeerd wordt dan blijkt miraculeus dat het van rep. kant te zijn.
Stembureau alsnog opgeheven, verplaatst, het beruchte gerrymandering.
Was dat hier in het topic hetvoorstel, dat er een minister voor Voting te benoemen, die normaal westers transparant democratisch stemmen mogelijk maskt.
pi_194593971
twitter


8)7
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194594004
Mark Meadows is een kinderverkrachter. Goed, daar is dan wel geen bewijs voor, maar bewijs voor het tegendeel is er ook niet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194594016
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:48 schreef Sjemmert het volgende:
Al die democraten die zogenaamd ivm veiligheid/gezondheid niet kunnen stemmen zitten zeker al maanden ondergedoken in een bunker dan. Doen ook geen boodschappen e.d. natuurlijk en doen al zeker niet mee aan de BLM protesten. Of wel ? Als je boodschappen kan doen kan je ook stemmen.
Als kinderen het komende half jaar niet naar school mogen, zou het toch tamelijk absurd zijn om ondertussen wel te verwachten dat mensen met zijn allen op een kluitje komen om te stemmen?
  Overall beste user 2022 zondag 16 augustus 2020 @ 21:17:38 #173
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194594077
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:14 schreef Dejannn het volgende:

Enkel stemmen via post gebruiken voor ouderen en andere kwetsbare groepen zoals mensen met een onderliggende aandoening.
Welke aandoeningen zijn goedgekeurd om per post te mogen stemmen?

Hoe weet jij dat jij helemaal geen risico loopt?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 16 augustus 2020 @ 21:22:43 #174
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_194594140
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:48 schreef Sjemmert het volgende:
Al die democraten die zogenaamd ivm veiligheid/gezondheid niet kunnen stemmen zitten zeker al maanden ondergedoken in een bunker dan. Doen ook geen boodschappen e.d. natuurlijk en doen al zeker niet mee aan de BLM protesten. Of wel ? Als je boodschappen kan doen kan je ook stemmen.
Anders dan hier sta je in de VS doorgaans uren in de rij. Met een uit de hand gelopen pandemie nog steeds uiterst actief in de VS lijkt het me dan ook een latente misdaad je kiezers te dwingen op deze manier te dwingen om op de normale manier te stemmen. Misschien vinden ze dit in Rusland normaal, maar in het westen niet .
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_194594141
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:14 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als kinderen het komende half jaar niet naar school mogen, zou het toch tamelijk absurd zijn om ondertussen wel te verwachten dat mensen met zijn allen op een kluitje komen om te stemmen?
Ook compleet onzin natuurlijk dat die kinderen niet naar school zouden kunnen. Sowieso hebben kinderen bijna geen last van covid. En leraren moeten maar accepteren dat ze net als kassa medewerkers een essentieel beroep uitvoeren.
pi_194594224
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ook compleet onzin natuurlijk dat die kinderen niet naar school zouden kunnen. Sowieso hebben kinderen bijna geen last van covid. En leraren moeten maar accepteren dat ze net als kassa medewerkers een essentieel beroep uitvoeren.
Als de president er niet zo'n bende van had gemaakt, dan hadden die scholen inderdaad waarschijnlijk gewoon open gekund en was op de normale manier stemmen misschien ook nog wel een optie geweest.
Maar ja...
pi_194594236
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:55 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Toch kom je zeggen dat zoiets fout moet gaan, zonder eerst even onderzoek te doen. Ja, inderdaad het is netjes dat je het toegeeft.

Sinds wanneer vormt post ineens een probleem? Wel eens het aantal kaarten gezien tijdens Valentijnsdag? Om nog maar te zwijgen over kerst. Als men ergens ervaring mee heeft is het het handelen van post.
Om te beginnen omdat stemmen dan geverifieerd worden met handtekeningen. Zelfs geleerden op dat gebied hebben een error marge van 10-14% als het aankomt op het verifiëren van handtekeningen.
pi_194594269
twitter

Vooruit...er mag ook gelachen worden ( om niet te huilen).
Zie de comments. Er zit in het begin ook een rekensommetje.
En wat hebben die Amerikanen toch met meer dan éen vlag?
Laatst stonden er wel 10 opgesteld achter een spreekgestoelte.
  zondag 16 augustus 2020 @ 21:30:15 #179
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_194594313
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ook compleet onzin natuurlijk dat die kinderen niet naar school zouden kunnen. Sowieso hebben kinderen bijna geen last van covid. En leraren moeten maar accepteren dat ze net als kassa medewerkers een essentieel beroep uitvoeren.
Als er kinderen luizen oplopen op een school dan laat je je kroost zeker ook graag les nemen en deel je een kammetje met ze.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_194594378
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:30 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Als er kinderen luizen oplopen op een school dan laat je je kroost zeker ook graag les nemen en deel je een kammetje met ze.
Als ze zelf geen luizen hebben kunnen ze gewoon naar school. Maar jij sluit dan maar gelijk de hele school begrijp ik ?
  Overall beste user 2022 zondag 16 augustus 2020 @ 21:40:46 #181
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194594506
Overigens worden zwarten en andere minderheden in de VS harder geraakt dan blanken.
Waarschijnlijk hebben blanken dus een gen dat iets tegen het virus doet.

Minderheden zouden dus allemaal per post moeten kunnen stemmen in de Trumpfanlogica.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 16 augustus 2020 @ 21:42:26 #182
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_194594534
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:40 schreef Ulx het volgende:
Overigens worden zwarten en andere minderheden in de VS harder geraakt dan blanken.
Waarschijnlijk hebben blanken dus een gen dat iets tegen het virus doet.

Minderheden zouden dus allemaal per post moeten kunnen stemmen in de Trumpfanlogica.
Eh, mijn oma is aan dit virus gestorven en die was blank.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Overall beste user 2022 zondag 16 augustus 2020 @ 21:52:46 #183
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194594699
Gecondoleerd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_194594779
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ook compleet onzin natuurlijk dat die kinderen niet naar school zouden kunnen. Sowieso hebben kinderen bijna geen last van covid. En leraren moeten maar accepteren dat ze net als kassa medewerkers een essentieel beroep uitvoeren.
Je moet wel behoorlijk verrot van binnen zijn als je dit met droge ogen stelt. Kinderen en pubers kunnen ook covid-19 krijgen. En ze kunnen er ook ziek van worden en er aan sterven. Wat je nu letterlijk zegt is 'some of you may die, but I'm willing to make that sacrifice.' Highschools kunnen daarnaast ook super spread clusters vormen, al die kids kunnen fijn anderen gaan infecteren. Maar dat boeit je geen ene reet want het gaat niet over jou. Man man man...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_194594911
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je moet wel behoorlijk verrot van binnen zijn als je dit met droge ogen stelt. Kinderen en pubers kunnen ook covid-19 krijgen. En ze kunnen er ook ziek van worden en er aan sterven. Wat je nu letterlijk zegt is 'some of you may die, but I'm willing to make that sacrifice.' Highschools kunnen daarnaast ook super spread clusters vormen, al die kids kunnen fijn anderen gaan infecteren. Maar dat boeit je geen ene reet want het gaat niet over jou. Man man man...
Het is dan ook een tamelijk achterlijk argument. Even meegaand met het idee dat kinderen er minder / geen last van zouden hebben, hoe is ruimtes vol leerlingen die het onderling verspreiden en na school aan familie, vrienden, kennissen, etc door kunnen verspreiden een goed idee?

Hier ging er laatst een school open, meteen de eerste dag een positief geval;
https://www.indystar.com/(...)ay-class/5552735002/

Ben benieuwd wat voor logica en gedachtenkronkels er voor nodig zijn om hier flattening the curve uit te kunnen halen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 22:05:53 #186
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194594936
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 20:14 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Uiterst vreemd natuurlijk, dat lijkt mij duidelijk. Wat je zelf al terecht benadrukt, het was al een bende bij USPS, dus dit gaat niet helpen. Al moet ik overigens ook toegeven deze specifieke situatie niet in detail te hebben gevolgd, ik had alleen half meegekregen dat er sorteermachines zijn weggehaald bij USPS op commando van Trump? Dunno.
[..]

Ik zou toch zoveel mogelijk mensen op een normale manier laten stemmen. Zij het met afstand houden, veel meer stemlocaties en een scherpe controle (afstand houden, mondkapjes etc.). Zo creëer je nog wat extra baantjes ook :s). Enkel stemmen via post gebruiken voor ouderen en andere kwetsbare groepen zoals mensen met een onderliggende aandoening.
Goh, en waarom denk jij dat het bovenstaande niet gebeurt? Of is dat een raadsel voor je?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 22:07:43 #187
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194594969
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je moet wel behoorlijk verrot van binnen zijn als je dit met droge ogen stelt. Kinderen en pubers kunnen ook covid-19 krijgen. En ze kunnen er ook ziek van worden en er aan sterven. Wat je nu letterlijk zegt is 'some of you may die, but I'm willing to make that sacrifice.' Highschools kunnen daarnaast ook super spread clusters vormen, al die kids kunnen fijn anderen gaan infecteren. Maar dat boeit je geen ene reet want het gaat niet over jou. Man man man...
Grappig genoeg was dat letterlijk wat diverse figuren uit de Trump regering en Republikeinse staats politici gezegd hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194595009
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 21:57 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Je moet wel behoorlijk verrot van binnen zijn als je dit met droge ogen stelt. Kinderen en pubers kunnen ook covid-19 krijgen. En ze kunnen er ook ziek van worden en er aan sterven. Wat je nu letterlijk zegt is 'some of you may die, but I'm willing to make that sacrifice.' Highschools kunnen daarnaast ook super spread clusters vormen, al die kids kunnen fijn anderen gaan infecteren. Maar dat boeit je geen ene reet want het gaat niet over jou. Man man man...
Kinderen kunnen ook aan de griep sterven. Net als bij covid is die kans extreem klein. Maar je moet wel verrot van binnen zijn wil je die gok wagen. Beter scholen maar helemaal nooit meer open. Gewoon allemaal thuis les krijgen.
pi_194595119
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 22:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Kinderen kunnen ook aan de griep sterven. Net als bij covid is die kans extreem klein. Maar je moet wel verrot van binnen zijn wil je die gok wagen. Beter scholen maar helemaal nooit meer open. Gewoon allemaal thuis les krijgen.
Dat is inderdaad wat hij zegt. Waarom probeer je het niet eens inhoudelijk?
pi_194595677
Het feit dat kinderen er ook aan kunnen sterven lijkt me niet erg belangrijk in de hele afweging om scholen te openen. Dat geldt voor talloze zaken. Het gaat denk ik in eerste aanleg meer over de kans dat kinderen kunnen sterven en die is best wel klein (althans, dat gaat dan als je een vlugge rekensom maakt om enkele honderden kinderen in de VS, wat natuurlijk in absolute zin veel is en een ernstige zaak). Je moet je denk ik wel moet afvragen of andere effecten niet groter zijn of zwaarder wegen.

Het sluiten van scholen en het thuis houden van kinderen is immers ook een zeer zwaar middel wat ook allerhande neveneffecten heeft.

Echter, zag je in Nederland wat je daar ook ziet, dat leerkrachten en ouders het veelal geen fijn idee vinden. Wat dus gaat betekenen dat die scholen echt nog niet zomaar even opengaan. Verder speelt inderdaad mee dat kinderen het wel degelijk kunnen doorgeven, hoewel je hier in Nederland daar niet echt wat van zag in de cijfers toen de scholen weer open gingen.

Hoe dan ook is het niet iets wat je federaal moet bepalen, maar regionaal, omdat de problematiek en verspreiding van de ziekte regionaal bepaald zijn en veel minder federaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 17-08-2020 00:24:59 ]
  Moderator zondag 16 augustus 2020 @ 23:10:35 #191
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194596224
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 22:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Kinderen kunnen ook aan de griep sterven. Net als bij covid is die kans extreem klein. Maar je moet wel verrot van binnen zijn wil je die gok wagen. Beter scholen maar helemaal nooit meer open. Gewoon allemaal thuis les krijgen.
Tja. Het word wel lastig als binnen een week nadat je een school heropent 800 leerlingen en leraren thuis in isolatie zitten, he? Dan word het toch echt thuis les krijgen, of niet?

Beetje logisch nadenken lijkt er niet bij te zijn, in de VS is het virus aan de macht en als je gaat heropenen in zo'n situatie dan ga je ook weer snel sluiten en dat lever dus alleen maar meer onzekerheid en gebrek aan vertrouwen op.
Met een harde lockdown was het nu onder controle geweest in de Staten waar het virus los gaat maar nee hoor, dat moest niet, nou, zie de resultaten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 17 augustus 2020 @ 00:12:16 #192
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_194596818
Multiple officers down in Texas!
Zuiger van het FOK!-OMT
  maandag 17 augustus 2020 @ 00:44:08 #193
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_194596976
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 22:09 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Kinderen kunnen ook aan de griep sterven. Net als bij covid is die kans extreem klein. Maar je moet wel verrot van binnen zijn wil je die gok wagen. Beter scholen maar helemaal nooit meer open. Gewoon allemaal thuis les krijgen.
Scholen kunnen prima open, maar in veel staten is het virus nog niet onder controle en dan wil je dat niet. De scholen zijn daar vaak veel groter, men gaat niet op de fiets maar met de bus. Het virus kan zich dan snel verspreiden, wat vooral gevaarlijk voor de ouders en grootouders kan zijn. Daarnaast zijn er ook nog ernstige bijwerkingen en minder erge bijwerkingen, waarvan we nog niet weten hoe lang die aanhouden. Sommige daarvan komen ook bij kinderen voor.

Had Trump dit meteen serieus genomen dan was het nu allemaal anders geweest, maar helaas vond hij politiek bedrijven belangrijker dan mensen levens.
  Overall beste user 2022 maandag 17 augustus 2020 @ 08:00:38 #194
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194597877
Volgens Kasich gaat een prominente republikein een stem op Biden aanbevelen.

Ik ben benieuwd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_194597912
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 14:19 schreef Dejannn het volgende:
Deze topicreeks staat letterlijk vol met berichten van mensen die hopen dat de Democraten de verkiezingen winnen. En elke dag worden er meerdere berichten gepost over hoe slecht Trump dan wel de Republikeinen niet zijn. Alles wat media zoals de CNN, NYT en de WP plaatsen wordt direct aangenomen voor de 'absolute waarheid'.
Afgezien van het feit dat dit niet in tegenspraak is met hetgeen ik zeg, snappen veel mensen hier prima het verschil tussen een opiniestuk en een nieuwsartikel.

quote:
Daarnaast ben ik wel benieuwd waarom je vind dat de Republikeinen voor een groot-deel SGP-beleid voeren? Als ik een gemiddeld kieskompas doe omtrent de VS heb ik meestal de Republikeinen als uitkomst, maar doe ik hetzelfde omtrent Nederland, is de uitkomst verre van de SGP. Dit klinkt dus wat tegenstrijdig. Ik denk sowieso niet dat je de Amerikaanse politieke situatie kunt vergelijken met politieke partijen in Nederland, ook omdat de verschillen binnen één partij daar soms zo groot zijn dat ze hier waarschijnlijk niet eens één partij zouden vormen.
Dat lijkt me toch niet zo heel moeilijk? Er is een behoorlijk conservatieve christelijke achterban die tevreden wordt gesteld met aartsconvervatieve rechters, Trump & consorten doen er alles aan om abortus aan banden te leggen, de mogelijkheden om de levens van andere in te perken onder het mom van 'religieuze vrijheid' te maximaliseren, LGHTB-rechten af te breken en ga zo maar door. Er zit met Pence niet voor niets een mannenbroeder als VP en met Trump een irreligieuze president die heeft ontdekt dat hij aan de oerconservatieve blanke evangelicals een trouwe kiezersgroep heeft.

quote:
Tevens denk ik niet dat omdat wij een verzorgingsstaat hebben, dit nu dé manier is om een land te structureren. Je moet Amerika juist benaderen in de politieke context van dat land en niet met een Europese bril. Daar wordt er nu eenmaal op een andere manier over bepaalde zaken gedacht.
Ten eerste is dat natuurlijk aan degene die het land benadert. Het rare argument dat je op een discussieforum geen mening meer zou mogen hebben over hoe een samenleving ingericht zou moeten zijn omdat er 'in die samenleving anders over wordt gedacht' is nogal een curieuze hersenkronkel. Daarbij verwar je hoe mensen vinden dat het zou moeten zijn met hoe het is. Er is bijvoorbeeld vrij brede steun voor zaken als op zijn minst een 'public option' in het zorgsysteem of zelfs medicare for all. Misschien dat de kentering ook politiek nog wel komt, want er worden ook steeds meer rurale gebieden hard geraakt doordat er bijvoorbeeld steeds meer ziekenhuizen sluiten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 17 augustus 2020 @ 08:16:44 #196
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_194597960
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 00:44 schreef Tweek het volgende:

[..]

Scholen kunnen prima open, maar in veel staten is het virus nog niet onder controle en dan wil je dat niet. De scholen zijn daar vaak veel groter, men gaat niet op de fiets maar met de bus. Het virus kan zich dan snel verspreiden, wat vooral gevaarlijk voor de ouders en grootouders kan zijn. Daarnaast zijn er ook nog ernstige bijwerkingen en minder erge bijwerkingen, waarvan we nog niet weten hoe lang die aanhouden. Sommige daarvan komen ook bij kinderen voor.

Had Trump dit meteen serieus genomen dan was het nu allemaal anders geweest, maar helaas vond hij politiek bedrijven belangrijker dan mensen levens.
Trump wil de scholen weer open, dus wil sjemmert/dejann/... de scholen weer open, lastiger is het toch niet?
Trump vind per post stemmen potentieel frauduleus, dus vinden sjemmert/dejann/... dat ook potentieel frauduleus.

Ik weet niet of het handig is dat de scholen in de VS nu al weer open gaan, je kunt nou niet zeggen dat er al echt controle is. De verwachting tot 1 december is ergens tussen de 250.000 en 400.000 doden (nu 173.000). Dat zijn nog best veel mensen. Daarmee is de vergelijking met griep ook wel definitief de deur uit. Een zwaar griepseizoen kost in de VS ongeveer 60.000 mensen het leven. 1 december is nog steeds een tussenstand tot er een vaccin is of het virus uitdooft.

Stemmen per post is nooit een probleem geweest. Er is nooit echte fraude aangetoond met stemmen per post. Wanneer het nou over stemgeheim zou gaan, dan zou ik de discussie begrijpen. Dat is namelijk wel degelijk een probleem bij stemmen per post. Het simpele feit dat een persoon in een huishouden kan bepalen hoe de rest van dat huishouden stemt vind ik best een behoorlijk nadeel. Het grappige is dat dat waarschijnlijk juist in het voordeel van de republikeinen zal uitpakken, maar dat kan ook mijn vooringenomenheid zijn dat ik onder republikeinse stemmers nogal veel domme, agressieve mannetjes te vinden zijn. Voor het overige is het systeem prima dicht te timmeren op precies hetzelfde niveau als stemmen op een stembureau. Geen enkel probleem.
pi_194597968
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2020 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Amerika hoeft alleen maar te imploderen onder het gewicht van Trump.
Hoe zou de EU een supermacht moeten worden dan? Er is niet eens eenheid.
  maandag 17 augustus 2020 @ 08:18:25 #198
8369 speknek
Another day another slay
pi_194597973
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 08:00 schreef Ulx het volgende:
Volgens Kasich gaat een prominente republikein een stem op Biden aanbevelen.

Ik ben benieuwd.
Gewoon weer Mittens lijkt me.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 17 augustus 2020 @ 08:20:33 #199
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_194597980
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 08:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe zou de EU een supermacht moeten worden dan? Er is niet eens eenheid.
Gewoon bij gebrek aan beter.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_194598111
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2020 08:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Gewoon weer Mittens lijkt me.
Mittens?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')