abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_194436133
Praat hier over de vreselijke crash van Fabio Jakobsen in de Ronde van Polen.

Het laatste nieuws:

quote:
Our rider was involved in a crash that took place inside the final meters of the Tour de Pologne’s opening stage.

Fabio Jakobsen’s situation is serious but at the moment he is stable. Diagnostic test didn’t reveal brain or spinal injury, but because of the gravity of his multiple injuries he is still kept in a comatose condition and has to remain closely monitored in the following days at the Wojewódzki Szpital in Katowice.

Further information will be made available in the course of the coming hours. Meanwhile, we would like to thank you for your heartwarming support.
Achtergrond + beelden
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_194436139
Item van RTL Boulevard met Boogerd, Olfers en Fatima Morero de Melo.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ie-dylan-groenewegen

Artikel van TMZ.
https://www.tmz.com/2020/(...)tour-of-poland-race/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 6 augustus 2020 @ 22:51:15 #3
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_194436465
Waarom doen er zoveel mensen hun tergende best om het te relativeren voor Dylan?

Argument: andere renners deden ook gek zonder gevolgen.
Klopt, als ik als een gek aan 90 km/u door de bebouwde kom rijd, kan ik ook geluk hebben dat het zonder gevolg blijft. Maar ik doe het beter niet.

Argument: Hij wou helemaal niet Fabio in het ziekenhuis rijden. Ja, ok, er was geen voorbedachte rade. Dat beweert toch niemand? Stel je voor. Maar als sprinter mag je toch verwachten dat hij denkt over de mogelijke gevolgen van zijn acties. En er zich alleszins voor verantwoorden.

Argument: De aankomst was gevaarlijk en snel. Lijkt me toch net een reden om extra voorzichtig te zijn? Is eerder een verzwarend argument.

Argument: alle sprinters zijn mafkezen.
En alle priesters zijn pedofiel? Wat is het punt.

Argument: Groenewegen is ook een slachtoffer Nou 8)7

Wees een man en leg verantwoording af voor je fouten. Een "sorry dat je pijn hebt" tweetje is wel erg schamel.
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 6 augustus 2020 @ 22:53:11 #4
319979 Fok-it
All is well
pi_194436510
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:51 schreef Beregd het volgende:
Waarom doen er zoveel mensen hun tergende best om het te relativeren voor Dylan?

Argument: andere renners deden ook gek zonder gevolgen.
Klopt, als ik als een gek aan 90 km/u door de bebouwde kom rijd, kan ik ook geluk hebben dat het zonder gevolg blijft. Maar ik doe het beter niet.

Argument: Hij wou helemaal niet Fabio in het ziekenhuis rijden. Ja, ok, er was geen voorbedachte rade. Dat beweert toch niemand? Stel je voor. Maar als sprinter mag je toch verwachten dat hij denkt over de mogelijke gevolgen van zijn acties. En er zich alleszins voor verantwoorden.

Argument: De aankomst was gevaarlijk en snel. Lijkt me toch net een reden om extra voorzichtig te zijn? Is eerder een verzwarend argument.

Argument: alle sprinters zijn mafkezen.
En alle priesters zijn pedofiel? Wat is het punt.

Argument: Groenewegen is ook een slachtoffer Nou 8)7

Wees een man en leg verantwoording af voor je fouten. Een "sorry dat je pijn hebt" tweetje is wel erg schamel.
De enige aan wie hij excuses hoort te maken is Jakobsen. Niet aan het tokkieleger op Twitter.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_194436836
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:51 schreef Beregd het volgende:
Waarom doen er zoveel mensen hun tergende best om het te relativeren voor Dylan?

Argument: andere renners deden ook gek zonder gevolgen.
Klopt, als ik als een gek aan 90 km/u door de bebouwde kom rijd, kan ik ook geluk hebben dat het zonder gevolg blijft. Maar ik doe het beter niet.

Argument: Hij wou helemaal niet Fabio in het ziekenhuis rijden. Ja, ok, er was geen voorbedachte rade. Dat beweert toch niemand? Stel je voor. Maar als sprinter mag je toch verwachten dat hij denkt over de mogelijke gevolgen van zijn acties. En er zich alleszins voor verantwoorden.

Argument: De aankomst was gevaarlijk en snel. Lijkt me toch net een reden om extra voorzichtig te zijn? Is eerder een verzwarend argument.

Argument: alle sprinters zijn mafkezen.
En alle priesters zijn pedofiel? Wat is het punt.

Argument: Groenewegen is ook een slachtoffer Nou 8)7

Wees een man en leg verantwoording af voor je fouten. Een "sorry dat je pijn hebt" tweetje is wel erg schamel.
Grotendeels mee eens, Groenewegen is schuldig, maar hij hoeft niet (verbaal) gelyncht te worden. De verbale diarree op social media is weer eens om te kotsen.
Dit gedrag (bewust diagonaal sprinten/deur dichtdoen) wordt echter al te lang veel te soft aangepakt en dus blijven de renners zich 'vrij' voelen om het te doen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194437045
Volgens Boogerd moeten renners eerder zeggen dat een situatie gevaarlijk is en ze daarom niet koersen.
Net efkes anges
pi_194437064
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 23:23 schreef Sjoerd102 het volgende:
Volgens Boogerd moeten renners eerder zeggen dat een situatie gevaarlijk is en ze daarom niet koersen.
Het is wel zo'n sport van "niet zeuren, niet klagen."

Verder moeten ze Boogie's glas bijvullen.
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 23:24:52 #8
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_194437070
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:18 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Zal natuurlijk ook sterk aan de ernst van de nasleep bij Jakobsen liggen. Als die komend voorjaar weer op een fiets kan zitten (imho onwaarschijnlijk) zal het hem toch minder worden aangerekend dan als Fabio nooit meer een zinnig woord kan zeggen door hersenschade.
Zit wat in ja.

Iig een flinke wake-up call voor de overkoepelende organisatie eens goed te kijken naar de regels en hoe die gehandhaafd worden.

Altijd jammer dat het daarvoor eerst flink mis moet gaan. Ik hoop oprecht dat Jakobsen erdoorheen komt...
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_194437203
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:51 schreef Beregd het volgende:
Waarom doen er zoveel mensen hun tergende best om het te relativeren voor Dylan?

Argument: andere renners deden ook gek zonder gevolgen.
Klopt, als ik als een gek aan 90 km/u door de bebouwde kom rijd, kan ik ook geluk hebben dat het zonder gevolg blijft. Maar ik doe het beter niet.

Argument: Hij wou helemaal niet Fabio in het ziekenhuis rijden. Ja, ok, er was geen voorbedachte rade. Dat beweert toch niemand? Stel je voor. Maar als sprinter mag je toch verwachten dat hij denkt over de mogelijke gevolgen van zijn acties. En er zich alleszins voor verantwoorden.

Argument: De aankomst was gevaarlijk en snel. Lijkt me toch net een reden om extra voorzichtig te zijn? Is eerder een verzwarend argument.

Argument: alle sprinters zijn mafkezen.
En alle priesters zijn pedofiel? Wat is het punt.

Argument: Groenewegen is ook een slachtoffer Nou 8)7

Wees een man en leg verantwoording af voor je fouten. Een "sorry dat je pijn hebt" tweetje is wel erg schamel.
Als antwoord op je vierde vraag: Ja. Absoluut.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194437209
wielrennen is de mooiste sport die er is, volgens Thijs bij Op1.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 23:47:56 #11
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:13:40 #12
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194439270
Vandaag een belangrijk moment wanneer ze hem uit zijn coma halen...
pi_194439468
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 23:23 schreef Sjoerd102 het volgende:
Volgens Boogerd moeten renners eerder zeggen dat een situatie gevaarlijk is en ze daarom niet koersen.
Tsja, beetje makkelijk natuurlijk om dit te roepen als je zelf 20 jaar prof bent geweest en zelf nooit ook maar 1x hebt gestaakt vanwege veiligheid.
pi_194439552
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:51 schreef Beregd het volgende:
Waarom doen er zoveel mensen hun tergende best om het te relativeren voor Dylan?

Argument: andere renners deden ook gek zonder gevolgen.
Klopt, als ik als een gek aan 90 km/u door de bebouwde kom rijd, kan ik ook geluk hebben dat het zonder gevolg blijft. Maar ik doe het beter niet.

Argument: Hij wou helemaal niet Fabio in het ziekenhuis rijden. Ja, ok, er was geen voorbedachte rade. Dat beweert toch niemand? Stel je voor. Maar als sprinter mag je toch verwachten dat hij denkt over de mogelijke gevolgen van zijn acties. En er zich alleszins voor verantwoorden.

Argument: De aankomst was gevaarlijk en snel. Lijkt me toch net een reden om extra voorzichtig te zijn? Is eerder een verzwarend argument.

Argument: alle sprinters zijn mafkezen.
En alle priesters zijn pedofiel? Wat is het punt.

Argument: Groenewegen is ook een slachtoffer Nou 8)7

Wees een man en leg verantwoording af voor je fouten. Een "sorry dat je pijn hebt" tweetje is wel erg schamel.
En wie zegt dat hij dat niet gaat doen? En aan wie had hij gisteren of vandaag 'verantwoording' moeten afleggen dan? Zeker op instagram een huilverhaal met 1000 excuses zetten om mensen die nooit wielrennen volgen maar nu ineens experts zijn tevreden te stellen?
Groenewegen heeft een grote fout gemaakt, en zal met de consequenties om moeten gaan. Zelf vind ik het heel verstandig dat hij nu eerst eens buiten de media blijft.
  Redactie Sport vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:51:57 #15
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194439563
De discussie over amateurwielrenners hoeven we hier niet te voeren, lijkt me. Dat is een totaal ander volk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:54:00 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194439577
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 08:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
De discussie over amateurwielrenners hoeven we hier niet te voeren, lijkt me. Dat is een totaal ander volk.
En een totaal andere situatie. Je weet wel, zoals openbare weg op openbare momenten vs een georganiseerde wedstrijd. Dat iemand daar überhaupt over begon zeg.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194439655
09:00 geweest... waar blijft de berichtgeving dat hij succesvol uit coma is gehaald...
U MAD?
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:08:38 #18
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_194439721
Even opgeschoond. Geen gezeik over amateurwielrenners hier inderdaad.
pi_194439993
Zoals velen hier.. slecht gevoel over. 😐
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:34:58 #20
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194440024
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:02 schreef de_boswachter het volgende:
09:00 geweest... waar blijft de berichtgeving dat hij succesvol uit coma is gehaald...
Zo'n proces duurt 10 uur, weet niet wanneer ze beginnen maar dat kan wel even duren nog.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:37:28 #21
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194440053
Fabio Jakobsen wordt vandaag uit kunstmatige coma gehaald

Fabio Jakobsen staat vandaag opnieuw een belangrijke dag te wachten. De artsen gaan hem begin van de middag proberen hem uit zijn kunstmatige coma te halen.

De eerste etappe van de Ronde van Polen eindigde woensdag in een groot drama. Door een ongeoorloofde actie van Dylan Groenewegen belandde Jakobsen in de dranghekken. De renner van Deceuninck-Quick-Step werd met ernstig letsel aan het gezicht afgevoerd naar het ziekenhuis, waar hij sindsdien in een kunstmatige coma werd gehouden.

Aanvankelijk was het de bedoeling om de 23-jarige renner gisteren al uit zijn kunstmatige coma te halen, maar werd besloten om het een dag te vertragen. “We willen niks overhaasten. We doen vermoedelijk vrijdagochtend een nieuwe poging.”

“Er werd geen hersenschade vastgesteld en zijn ruggengraat is intact, maar het is niet duidelijk hoezeer het zenuwstelsel in zijn aangezicht werd beschadigd”, laat de behandelend arts Pawel Gruenpeter weten.

De eerste prioriteit van teammanager Patrick Lefevere is dat Jakobsen blijft leven. “Prioriteit nummer twee is het herstellen van zijn aangezicht. Gelukkig zijn er geen vitale organen geraakt, maar alle beenderen in zijn gezicht zijn gebroken en hij is al zijn tanden kwijt. Het is echt heel erg. Misschien is het nog een geluk dat de artsen in de regio waar het gebeurde ervaring hebben met zware ongevallen.”

De teammanager regelde gisteren een privévlucht van Rotterdam naar Polen voor de ouders en vriendin van de onfortuinlijke sprinter. Ook heeft de ploeg een psycholoog meegestuurd om de renners en omkadering bij te staan in deze moeilijke tijd.

Wielerflits
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:45:49 #22
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194440178
Al zijn tanden kwijt...brrr..
pi_194440231
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:45 schreef Momo het volgende:
Al zijn tanden kwijt...brrr..
wtf idd
U MAD?
  Redactie Sport vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:51:30 #24
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194440255
:{

Pat is dus ook nog niet zeker over zijn overlevingskansen als je het zo leest.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194440282
Ik zat nog even de slowmo beelden te kijken naar aanleiding van wat Marjan Olfer zei over het sportrecht.. er wordt dan o.a. getoetst of beide sporters op de meest voorzichtige manier hun sport bedrijven (voor zover dat mogelijk is als sprinter). Bij Fabio zou dat ook betekenen of hij het had kunnen voorkomen door af te remmen. Maar als je goed kijkt zie je dat hij al een vrij lange tijd vaart aan het minderen is, hij heeft al door dat hij gaat vallen.
Dylan weet als sprinter best hoe dicht hij zelf op het hek rijdt en dus ook dat als hij nog verder naar rechts gaat en een elleboog uitsteekt, hij de ander in het hek duwt en die geen kant meer op kan, met een zeer grote kans op vallen erbij. Natuurlijk niet dat het zo ernstig af zou lopen, maar dit is wel een risico wat hij niet had mogen nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door La_Tramposa op 07-08-2020 10:00:10 ]
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194440339
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:45 schreef Momo het volgende:
Al zijn tanden kwijt...brrr..
Als je hoort dan zn hele gehemelte is verbrijzeld verbaast dit me niet eerlijk gezegd. Zou me ook niet verbazen als heel zn gezicht er totaal verneukt uitziet ( en als dat het ergste is, is het misschien nog het meest positieve scenario) Maar goed, dat zijn allemaal maar weer speculaties }:|
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:20:12 #27
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194440592
Enige vergelijkbare wat ik mij bij wielrennen kan bedenken is Stybar na de val in de Eneco Tour.

https://www.demorgen.be/n(...)%2Fwww.google.com%2F

Maar dit is natuurlijk vele ergere verwondingen. Hopelijk kan hij weer gewoon alles zelf straks weer zoals lopen, praten etc. En is er geen hersenschade en is hij "tussen de oren"in orde. En alsnog dan zal hij zijn gezicht er compleet anders uit zien en dat zal mentaal niet makkelijk zijn dan. Los van fysieke problemen....
pi_194440859
SPOILER: Schokkende foto
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 20% gewijzigd door Slobeend op 07-08-2020 13:22:30 ]
  Redactie Sport vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:08:50 #29
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194441210
Kan dit in een spoiler? :{
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194441253
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 11:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kan dit in een spoiler? :{
Done.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:22:32 #31
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194441384
twitter


Om 14.30 uur is een persbriefing gepland, waar verdere informatie zal worden gepresenteerd.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 11:39:30 #32
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194441608
Vertaald uit dit artikel met google translate
Damien Touzé: “We zijn op zoek naar vermaak ten koste van onze veiligheid! "

De 24-jarige Norman-renner Damien Touzé (Cofidis) werd woensdag tijdens de eerste etappe van de Ronde van Polen gevangen in de verschrikkelijke val. Fabio Jakobsen (Deceuninck-Quick Step), door Dylan Groenewegen ingepakt in de barrières, lijdt aan meerdere verwondingen, alle botten in zijn gezicht zijn gebroken en hij is in een kunstmatige coma geplaatst. De Fransman heeft een drievoudige breuk die openstaat voor de wijsvinger. Ouest-France bereikte hem aan de telefoon, terwijl hij nog in het Katowice ziekenhuis lag.

Damien Touzé, hoe gaat het?

Het is pijnlijk, het is niet duidelijk ... ik heb een driedubbele breuk open aan mijn wijsvinger, ik heb brandwonden over mijn hele lichaam, blauwe plekken in mijn bekken. Ik heb gisteravond mijn hand geopereerd, hier is het ...

Welke afbeeldingen bewaar je van de sprint van woensdag?

De sprint ging erg snel, het was vals plat naar beneden. Ik was gefocust op mijn sprint, ik keek niet voor me uit naar het duel tussen Jakobsen en Groenewegen, maar op een gegeven moment keek ik op en zag Jakobsen tegen de zijhekken botsen. Destijds vroeg ik me af waarom, ik zag niet wat er eerder was gebeurd, ik dacht bijna dat hij een moment van onoplettendheid had gehad na de lijn en dat hij dat was 'werd de barrières alleen genomen. Ik had net tijd om de barrières te zien die op me terugkwamen, ze waren onmogelijk te vermijden, en ik viel erop ...

Was je geschrokken ?

Ik had niet veel tijd, het ging zelfs heel snel. Ik zie mezelf op de grond, met mijn vinger open, ik voelde mijn hand niet meer te veel ... Maar toen ik erachter kwam wat er met Fabio was gebeurd, toen ik de beelden zag en ontdekte dat het serieus was voor hem maakte dat me al snel relativeren. Ik voel me bijna geluk, plotseling.

Was het een te gevaarlijke sprint?

Er waren al heel wat crashes eerder geweest ... Gisteren voelde ik voor de finale dat het zenuwachtig was. Waarom ? Omdat we voor het eerst in het peloton zaten toen we maandenlang bijna helemaal alleen hadden gelopen. Er was ook de mentale vermoeidheid die sneller aanwezig was omdat het weer ons herstel was. Tel daar de 200 terminals in de benen bij op, en het feit dat er aan het einde van het contract ook veel lopers zijn, dat hielp allemaal niet ...

Wat een probleem vormt, zijn deze barrières die niet zijn opgelost ...

Ja. We kunnen dit najaar vergelijken met de botsing tussen Cavendish en Sagan in de Tour de France van 2017. We kunnen zien dat de barrières destijds niet bewogen, ze waren opgelost. Daar zaten ze donderdag los, en we zagen het resultaat… Hij crashte aan de andere kant, het was super gevaarlijk. Wat ik ook niet begrijp, is waarom ze daar barrières hadden opgeworpen als er geen toeschouwers waren! De International Cycling Union (UCI) legt boetes op die op plaatsen worden gegooid waar het niet hoort, maar het zou er beter aan doen om ervoor te zorgen dat de specificaties van de races worden gerespecteerd, dat de veiligheid daar is verzekerd!

Hoe zou u de houding van Dylan Groenewegen kwalificeren?

Ongezond. Hij verschuift, we zien het. En daar pakt hij dat hij aan de kant wordt getrokken, en realiseert zich dat hij niet gaat winnen, en alsjeblieft… Hij houdt absoluut zijn lijn niet, dat hoeft hij nooit te doen! In een sprint op een vals plat bergop kan het gebeuren dat je een beetje gerespecteerd moet worden, maar nooit in dergelijke omstandigheden, onderaan, op een vals plat naar beneden. Daar heb je in zo'n sprint geen plezier mee. We waren allemaal online donderdag, alleen hij doet de fout ... Het is jammer, hij heeft een vreselijke slag gemaakt, hij zal een straf moeten laten vallen ...

Precies, jij bent een van de geblesseerde lopers in deze sprint, waar wacht je nog op als sanctie? Ik hoop dat het dik wordt, om hem twee keer na te denken, maar ook om iedereen aan het denken te zetten. Als een duwtje in een sprint net eindigt in een race-diskwalificatie, zullen hardlopers niet onder de indruk zijn. Maar als er een zware sanctie is voor een opzettelijke overtreding, dan zal dat iemand aan het denken zetten ... Als een speler in het voetbal een rode kaart neemt voor een opzettelijke overtreding, moet hij verschillende schorsingswedstrijden nemen, het moet hetzelfde zijn. Ik ben geen rechter, maar een commissie zal hem zwaar moeten sanctioneren.

Heeft Dylan Groenewegen in het peloton de reputatie een "gevaarlijke" sprinter te zijn?

Hij laat niet los, zullen we zeggen. Het heeft de neiging vies te schrobben, ja. Hoe dan ook, het zijn vaak dezelfde namen die opduiken ...

Zijn de sprints "spannender" dan voorheen?

Ja, het is heter. Op 50 kilometer van de finish begint het al te wrijven. Voordien startte het slechts 20 kilometer van het doel, er waren maar een paar sprintertreinen. Daar is het niveau aangescherpt, er zijn minstens vijf sets teams die zichzelf willen opdringen ... En ik heb het niet over de infrastructuren die zijn geëvolueerd. Er zijn meer rotondes, meer gerichte eilanden, meer verkeersdrempels…. En de headset speelt ook. Omdat de richtlijnen van de sportdirecteuren “jezelf op die en die plek plaatsen, etc. ", Iedereen heeft ze, en onvermijdelijk is er op deze plaatsen geen plaats voor iedereen ...

Voel je je vandaag veilig in wielerwedstrijden?

Eerlijk gezegd heb ik de indruk dat we vooral op zoek zijn naar het spektakel, ten koste van de veiligheid van de renners. We zien dingen steeds beperkter, bochten 100 meter van een sprint finish, schandalige rotondes geplaatst in de finale ... Zie barrières wegvliegen, zo, pfff ... Het is onze veiligheid, wanneer zelfde ! Het is aan de UCI om ervoor te zorgen dat de organisatoren hun instructies opvolgen. En nogmaals, terugkomend op donderdag, hadden we bijna geluk dat er geen publiek was achter die barrières die niet waren gezet! Dit ongeval moet als een les dienen om dat te veranderen. Donderdag kwam het circuit meerdere keren langs tramsporen. Als het had geregend, zou het een bloedbad zijn geweest ... We voelen ons niet veilig op zulke sporen. We kunnen niet spelen met onze veiligheid, vooral op dit moment, met wat de ziekenhuizen hebben doorstaan ​​...

Wanneer ga je terug naar Frankrijk?

Morgen (zaterdag) normaal gesproken.

Kan dit soort ongeluk u markeren en uw volgende sprints beïnvloeden?

Natuurlijk zal ik twee keer nadenken voordat ik naar mijn volgende sprints ga, het zal zonder twijfel niet de meest glorieuze zijn ... Maar het zal een werk voor jezelf zijn om te doen, ik zal proberen weinig vertrouwen terug te winnen beetje bij beetje. Ik hoop, waarom niet, om voor het einde van het seizoen terug te keren naar de competitie
pi_194442227
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 09:45 schreef Momo het volgende:
Al zijn tanden kwijt...brrr..
Beter al je tanden kwijt dan je leven kwijt

die tanden daar is nog iets aan te doen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_194442557
Poolse justitie heeft een onderzoek ingesteld naar de crash en bekijkt of DG aangeklaagd kan worden.

https://www.ad.nl/wielren(...)n-jakobsen~a243ce4e/
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Redactie Sport vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:56:50 #35
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194442631
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 12:51 schreef Salina het volgende:
Poolse justitie heeft een onderzoek ingesteld naar de crash en bekijkt of DG aangeklaagd kan worden.

https://www.ad.nl/wielren(...)n-jakobsen~a243ce4e/
Lijkt mij dat het in zo'n geval sowieso wel zal komen tot een schikking.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194442851
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Lijkt mij dat het in zo'n geval sowieso wel zal komen tot een schikking.
Als Dylan aangeklaagd gaat worden, zal het zoiets wel worden denk ik. Maar ik ben geen jurist. Zijn er uberhaupt ooit echt sporters aangeklaagd terwijl ze hun sport aan het beoefenen waren en zo ja, wat was daar de uitkomst van? Wel interessant. Maar een celstraf zal niet zo snel gebeuren denk ik. Of het moet echt een straf zijn met een enorm voorbeeldgehalte. En het klinkt een beetje cru, maar hoe Fabio uit deze crisis komt kan ook nog een rol spelen, mocht het een juridische zaak worden.

Ik ben wel heel benieuwd naar nieuws over Fabio. Die crash woensdag zag er behoorlijk kut uit (gisterochtend pas gezien).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194443030
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:09 schreef Salina het volgende:

[..]

Als Dylan aangeklaagd gaat worden, zal het zoiets wel worden denk ik. Maar ik ben geen jurist. Zijn er uberhaupt ooit echt sporters aangeklaagd terwijl ze hun sport aan het beoefenen waren en zo ja, wat was daar de uitkomst van? Wel interessant. Maar een celstraf zal niet zo snel gebeuren denk ik. Of het moet echt een straf zijn met een enorm voorbeeldgehalte. En het klinkt een beetje cru, maar hoe Fabio uit deze crisis komt kan ook nog een rol spelen, mocht het een juridische zaak worden.

Ik ben wel heel benieuwd naar nieuws over Fabio. Die crash woensdag zag er behoorlijk kut uit (gisterochtend pas gezien).
Bouaouzan met de overtreding op Kokmeijer staat me nog goed bij.

"Bouaouzan kwam in het nieuws door een bijzonder zware overtreding op Niels Kokmeijer van Go Ahead Eagles op 17 december 2004 waarbij Kokmeijer zijn been zodanig brak dat hij zijn voetbalcarrière moest beëindigen.

Bouaouzan werd door Sparta voor de rest van de competitie geschorst. De club verzwaarde daarmee de schorsing van tien wedstrijden die de KNVB Bouaouzan oplegde.
Daarnaast klaagde het OM Bouaouzan aan voor zware mishandeling - een unicum in de Nederlandse voetbalgeschiedenis. De strafzaak diende op 27 juli 2005. Bouaouzan werd door de rechtbank veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden en een taakstraf van 200 uur. Op 29 mei 2006 werd Bouaouzan in hoger beroep door het gerechtshof veroordeeld tot zes maanden voorwaardelijke celstraf zonder taakstraf. Deze uitspraak werd op 23 april 2008 door de Hoge Raad bevestigd."
pi_194443078
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:18 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Bouaouzan met de overtreding op Kokmeijer staat me nog goed bij.

"Bouaouzan kwam in het nieuws door een bijzonder zware overtreding op Niels Kokmeijer van Go Ahead Eagles op 17 december 2004 waarbij Kokmeijer zijn been zodanig brak dat hij zijn voetbalcarrière moest beëindigen.

Bouaouzan werd door Sparta voor de rest van de competitie geschorst. De club verzwaarde daarmee de schorsing van tien wedstrijden die de KNVB Bouaouzan oplegde.
Daarnaast klaagde het OM Bouaouzan aan voor zware mishandeling - een unicum in de Nederlandse voetbalgeschiedenis. De strafzaak diende op 27 juli 2005. Bouaouzan werd door de rechtbank veroordeeld tot een voorwaardelijke gevangenisstraf van zes maanden en een taakstraf van 200 uur. Op 29 mei 2006 werd Bouaouzan in hoger beroep door het gerechtshof veroordeeld tot zes maanden voorwaardelijke celstraf zonder taakstraf. Deze uitspraak werd op 23 april 2008 door de Hoge Raad bevestigd."

Ah ja, Bouaouzan. Dat is al een tijd geleden. Ja, dat was wel een erg heftige overtreding ook.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_194443121
twitter
  Redactie Sport vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:24:13 #40
451829 crew  H.Vviv
pi_194443122
twitter
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:25:50 #41
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194443143
Waarom post Israel dat uit voor alle andere media en Quickstep zelf?
Maar goed nieuws
pi_194443186
Ik gok dat ze de berichten gewoon verkeerd begrepen hebben.. zou nog even wachten met juichen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194443202
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik gok dat ze de berichten gewoon verkeerd begrepen hebben.. zou nog even wachten met juichen.
Volgens mij is er weinig reden om slecht nieuws aan te nemen. Tot nu zijn alle berichten (behalve een totaal verminkt gezicht) vrij hoopgevend geweest.
pi_194443263
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:29 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Volgens mij is er weinig reden om slecht nieuws aan te nemen. Tot nu zijn alle berichten (behalve een totaal verminkt gezicht) vrij hoopgevend geweest.
Ja maar tegelijkertijd weten ze ook nog niks tot hij echt wakker is. Kan me zo maar voorstellen dat ICA het 'we gaan hem nu ontwaken uit het induced coma' begrepen heeft als dat hij niet meer in coma ligt. Ik wacht de iets officielere bronnen even af, maar het zou heel fijn zijn als hij wakker en responsief is..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194443297
Blijkbaar heeft het ook op de ticker gestaan

twitter
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:35:33 #46
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194443306
Meegedeeld over de koersradio volgens Wielerflits.
pi_194443354
Zou heel mooi nieuws zijn.
pi_194443384
Mooi nieuws O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:39:10 #49
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194443385
Alle media delen het nu ook. Ben benieuwd of we snel iets horen hoe hij eruit is gekomen. Maar dit is al goed nieuws :)
pi_194443411
Mooi nieuws.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:42:05 #51
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_194443446
*O*
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:42:27 #52
362868 crew  Slobeend
of all places
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:42:28 #53
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194443453
twitter
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:48:14 #54
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194443532
Verkeerde topic.
Maar goed nieuws!
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:51:40 #55
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194443588
Is al meer goed nieuws dan waar ik twee dagen geleden op had gehoopt. In ieder geval buiten levensgevaar nu.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:54:21 #56
408813 crew  trein2000
pi_194443623
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:09 schreef Salina het volgende:

[..]

Als Dylan aangeklaagd gaat worden, zal het zoiets wel worden denk ik. Maar ik ben geen jurist. Zijn er uberhaupt ooit echt sporters aangeklaagd terwijl ze hun sport aan het beoefenen waren en zo ja, wat was daar de uitkomst van? Wel interessant. Maar een celstraf zal niet zo snel gebeuren denk ik. Of het moet echt een straf zijn met een enorm voorbeeldgehalte. En het klinkt een beetje cru, maar hoe Fabio uit deze crisis komt kan ook nog een rol spelen, mocht het een juridische zaak worden.

Ik ben wel heel benieuwd naar nieuws over Fabio. Die crash woensdag zag er behoorlijk kut uit (gisterochtend pas gezien).
Het kan wel inderdaad. Maar er geldt wel een verhoogde drempel. De gedachte daar achter is dat sporters van elkaar overtredingen en dergelijke tot op zekere hoogte kunnen verwachten en daar dus een soort van toestemming voor hebben gegeven door aan de wedstrijd mee te doen.

Voor het civiele recht in Nederland geldt dat zodra ergens een rode kaart voor gegeven wordt het wel eens een succesvolle rechtszaak kan worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Redactie Sport vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:54:47 #57
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194443628
Fijn om te horen. Nu hopen dat hij een “normaal” leven kan leiden, al dan niet zonder nog ooit op een fiets te hoeven stappen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194443633
Dat is toch wel goed nieuws :)
pi_194443643
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Fijn om te horen. Nu hopen dat hij een “normaal” leven kan leiden, al dan niet zonder nog ooit op een fiets te hoeven stappen.
Die zou prima nog op de fiets kunnen stappen als hij weer goed zal kunnen ademhalen.
pi_194443666
Jaaaaaaaaaa !!!!!!! Hopelijk fit voor de Tour !
Ook fijn voor Dylan dit goede nieuws. Man wat zal die gast zich klote voelen ;(
U MAD?
pi_194443696
Super
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Sport vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:02:28 #62
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194443728
Fit voor de Tour van 2021 mag ik dan hopen dat je bedoelt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194443820
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:57 schreef de_boswachter het volgende:
Jaaaaaaaaaa !!!!!!! Hopelijk fit voor de Tour !
Ook fijn voor Dylan dit goede nieuws. Man wat zal die gast zich klote voelen ;(
Ja, misschien kan hij morgen nog wel starten in San Remo :).
pi_194444141
Toch wel een van de beste scenario's dit. Goed nieuws :)
Demain, on roule
pi_194444181
Schijnbaar is dit door het ziekenhuis dus al naar buiten gebracht voordat de familie op de hoogte is gesteld. Eigenlijk hetzelfde als bij Lambrecht vorig jaar. Wat een slecht verhaal weer, man man.
twitter
pi_194444264
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 13:35 schreef Marcoss het volgende:
Blijkbaar heeft het ook op de ticker gestaan

[ twitter ]
Opluchting. :)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194444415
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:27 schreef TheArt het volgende:
Schijnbaar is dit door het ziekenhuis dus al naar buiten gebracht voordat de familie op de hoogte is gesteld. Eigenlijk hetzelfde als bij Lambrecht vorig jaar. Wat een slecht verhaal weer, man man.
[ twitter ]
Typisch weer :')
Ook veelzeggend dat DQS er zelf nog niets over getweet heeft. Neemt niet weg dat we ervan uit mogen gaan dat de informatie in elk geval (een soort van) correct is.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:40:47 #68
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194444419
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:27 schreef TheArt het volgende:
Schijnbaar is dit door het ziekenhuis dus al naar buiten gebracht voordat de familie op de hoogte is gesteld. Eigenlijk hetzelfde als bij Lambrecht vorig jaar. Wat een slecht verhaal weer, man man.
[ twitter ]
Dat zou wel heel kwalijk zijn. Een van de eerste communicatielessen zou toch moeten zijn dat de familie als eerste op de hoogte wordt gesteld.

Maar ik begreep dat zijn familie naar Polen is gevlogen, dus misschien klopt het niet wat anderen hier beweren?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_194444439
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:40 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dat zou wel heel kwalijk zijn. Een van de eerste communicatielessen zou toch moeten zijn dat de familie als eerste op de hoogte wordt gesteld.

Maar ik begreep dat zijn familie naar Polen is gevlogen, dus misschien klopt het niet wat anderen hier beweren?
Ja, dat is ook wel waar. Pat had gistermorgen al een privéjet geregeld. Dus ik neem aan dat zijn familie in de buurt is.
pi_194444509
Ollie heeft ook gereageerd.

Klik
pi_194444531
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:40 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Dat zou wel heel kwalijk zijn. Een van de eerste communicatielessen zou toch moeten zijn dat de familie als eerste op de hoogte wordt gesteld.

Maar ik begreep dat zijn familie naar Polen is gevlogen, dus misschien klopt het niet wat anderen hier beweren?
Mijn tweet was van de persofficier van Deceuninck, dus neem aan dat hij er wel wat van weet.
pi_194444555
quote:
Ik hoor hem vooral over geld vragen, wat boeit dat nou op dit moment :')
pi_194444783
Hier staat een filmpje met verklaring van de arts. Daarin wordt in ieder geval gezegd dat ie nog niet uit coma is. Dus waarschijnlijk is het opgenomen voor de nieuwsberichten dat ie uit coma is?

https://nos.nl/artikel/23(...)andigheden-goed.html
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:11:39 #75
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_194444890
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 15:06 schreef Mansjester het volgende:
Hier staat een filmpje met verklaring van de arts. Daarin wordt in ieder geval gezegd dat ie nog niet uit coma is. Dus waarschijnlijk is het opgenomen voor de nieuwsberichten dat ie uit coma is?

https://nos.nl/artikel/23(...)andigheden-goed.html
"Pawel Gruenpeter, hoofd neurologie van het ziekenhuis waar Fabio Jakobsen ligt, reageerde gisteravond"
pi_194444932
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 15:11 schreef butz0rs het volgende:

[..]

"Pawel Gruenpeter, hoofd neurologie van het ziekenhuis waar Fabio Jakobsen ligt, reageerde gisteravond"
Ah :')
pi_194444976
Goed nieuws ! op naar een spoedig herstel Fabio ! *O* ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_194444986
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:47 schreef WAvanBuren het volgende:
Ollie heeft ook gereageerd.

Klik
Goeie gast.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194445006
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 15:17 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Goeie gast.
Zeker. Hij is ook wel een stuk volwassener geworden sinds dat 'deb-incident' in België.
pi_194445102
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 15:18 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Zeker. Hij is ook wel een stuk volwassener geworden sinds dat 'deb-incident' in België.
We worden allemaal volwassener... nou ja, mannen doorgaans wat minder misschien. ;)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194445486
Mooi nieuws! Hopelijk komt hij er snel bovenop dat hij iig weer normaal kan leven..
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_194445628
twitter


Klinkt positief.
Citius, Altius, Fortius.
pi_194445686
Ik zie nu pas in de herhalingen dat Groenewegen ten val komt doordat de weggeslagen boarding tegen zijn achterwiel slaat. Kost hem toch mooi een gebroken sleutelbeen, dus die jongen heeft zijn straf ook wel gehad nu.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:01:37 #84
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_194445702
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:47 schreef WAvanBuren het volgende:
Ollie heeft ook gereageerd.

Klik
_O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:03:05 #85
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_194445724
Poolse medici weerspreken de geruchten dat Jakobsen na zijn ernstige val gereanimeerd moest worden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_194445785
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 16:03 schreef Mani89 het volgende:
Poolse medici weerspreken de geruchten dat Jakobsen na zijn ernstige val gereanimeerd moest worden.
Vond het al gek dat daar woensdagavond helemaal geen melding van was gemaakt. Zoiets is toch duidelijk te zien en wordt normaal meteen verspreid op Twitter en zo.
  Redactie Sport vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:09:44 #87
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194445801
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 16:03 schreef Mani89 het volgende:
Poolse medici weerspreken de geruchten dat Jakobsen na zijn ernstige val gereanimeerd moest worden.
Dat zou de kans op hersenschade weer verkleinen. Zonder hersenschade verwacht ik dat een 'normaal' leven nu hij buiten levensgevaar is mogelijk zal zijn en dat is het belangrijkst. Of hij ook topsporter kan blijven vind ik van ondergeschikt belang.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194445954
De berichten zijn naar omstandigheden toch verrassend positief nu ^O^
pi_194446170
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 14:08 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]

Ja, misschien kan hij morgen nog wel starten in San Remo :).
Lijkt me niet :)
U MAD?
pi_194446447
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 16:03 schreef Mani89 het volgende:
Poolse medici weerspreken de geruchten dat Jakobsen na zijn ernstige val gereanimeerd moest worden.
Was al lastig te plaatsen

En als je op woensdag een fucking uur wordt gereanimeerd word je niet vrijdag al uit je coma gehaald dacht ik.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:29:01 #91
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194446918
twitter
pi_194447019
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 17:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat zegt meer over die aandachtsgeile advocaten denk ik zo..
  Redactie Sport vrijdag 7 augustus 2020 @ 17:50:13 #93
451829 crew  H.Vviv
pi_194447255
quote:
Statement Jumbo-Visma

1. We zijn geschokt door de consequenties van de valpartij. We hopen het beste voor Fabio Jakobsen. Onze gedachten zijn bij Fabio en we hopen van harte dat hij zal herstellen. We hopen en wensen ook dat de andere betrokkenen snel zullen herstellen. We wensen hen allemaal het beste toe.

2. De voorbije dagen hebben we de tijd genomen om de situatie intern te bespreken. Team Jumbo-Visma vond het belangrijk om dit eerst met Dylan te bespreken.

3. Dylan is kapot van wat er is gebeurd vanwege de, ongewilde, ernstige consequenties voor de anderen die bij de valpartij betrokken waren. Het spijt hem enorm.

4. Dylan erkent dat hij een incorrecte manoeuvre heeft gemaakt door van zijn lijn af te wijken en dat hij terecht is gediskwalificeerd.

5. Team Jumbo-Visma staat voor eerlijk sportmanschap binnen de regels. Met zijn beweging brak Dylan een sportieve regel en dat is zoals altijd onacceptabel.

6. We hebben besloten dat Dylan niet in een wedstrijd zal starten, in afwachting van het oordeel van de disciplinaire commissie waaraan de UCI het incident heeft overgedragen.

7. We zullen Dylan en zijn familie bijstaan om door deze ook voor hen (mentaal) zware tijden te komen. Zij zijn door sommigen op verwerpelijke wijze bejegend.

8. Voor nu staat de gezondheid en het herstel van Fabio voorop. Onze gedachten gaan uit naar Fabio Jakobsen en de andere mensen die betrokken waren bij de verschrikkelijke valpartij in de Ronde van Polen.
pi_194447270
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 17:34 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Dat zegt meer over die aandachtsgeile advocaten denk ik zo..
Idd zelfde reden waarom advocaten erop kicken om moordenaars in grote zaken te verdedigen. Goed voor de publiciteit
pi_194447274
Wel netjes statement. Al zegt punt 6 niet zoveel in dit geval, volgende koers van Groenewegen zou toch pas de Tirreno zijn (dat duurt nog een maandje) én hij heeft zelf ook z'n sleutelbeen gebroken, dus koersen zou hij sowieso niet de komende periode.
pi_194447302
Pat zit wel erg met dollartekens in zijn ogen. Een beetje geduld zou niet ongepast zijn.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:02:42 #97
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:04:44 #98
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194447471
Keurig statement.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:08:42 #99
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194447536
Dylan raakt de komende maanden de fiets niet meer aan.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:11:31 #100
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_194447625
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 17:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
Pat zit wel erg met dollartekens in zijn ogen. Een beetje geduld zou niet ongepast zijn.
zo is die man altijd geweest. Altijd maar over geld praten
pi_194447628
quote:
mag hopen dat ze die jongen de komende tijd in de gaten houden.
pi_194447721
Dylan zit er aardig doorheen, die hoeven ze niet verder te straffen/schorsen als je hem zo hoort. Wil zelf immers toch de fiets niet meer aanraken.

Krijgen we dan nu #noussommesdylanetfabio?
pi_194447780
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 17:29 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Het zou Lefevre sieren als hij het besluit om er een zaak van te maken bij Jakobsen en familie neerlegt ipv uit zakelijk belang. Blijf het een verschrikkelijke kwal vinden.

Ontroerende reactie van Groenewegen :'(
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:29:13 #105
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_194447811
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:21 schreef Doevelaer het volgende:
Dylan zit er aardig doorheen, die hoeven ze niet verder te straffen/schorsen als je hem zo hoort. Wil zelf immers toch de fiets niet meer aanraken.

Krijgen we dan nu #noussommesdylanetfabio?
Ik ben misschien harteloos, maar wat mij betreft komt er wel een straf/schorsing. Daarin wel de toestand van Dylan meewegen, want hij heeft overduidelijk heel veel spijt, maar imo kan zoiets niet ongestraft zijn/blijven.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:32:51 #106
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_194447856
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:26 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Het zou Lefevre sieren als hij het besluit om er een zaak van te maken bij Jakobsen en familie neerlegt ipv uit zakelijk belang. Blijf het een verschrikkelijke kwal vinden.

Ontroerende reactie van Groenewegen :'(
Zoals altijd moet het (ook) weer om Pat draaien
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_194447910
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 17:54 schreef Dale__Cooper het volgende:
Pat zit wel erg met dollartekens in zijn ogen. Een beetje geduld zou niet ongepast zijn.
Ik vind het misselijkmakend. Is dat op dit moment nu echt belangrijk?
pi_194447931
quote:
Enige juiste, schuldbewust, zelfreflectie..
pi_194447934
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:29 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik ben misschien harteloos, maar wat mij betreft komt er wel een straf/schorsing. Daarin wel de toestand van Dylan meewegen, want hij heeft overduidelijk heel veel spijt, maar imo kan zoiets niet ongestraft zijn/blijven.
Geven ze hem toch lekker een schorsing tot 31-12-2020. Denk dat Dylan daar momenteel prima vrede mee heeft. Die moet eerst maar weer mentaal opknappen
pi_194447944
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:29 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik ben misschien harteloos, maar wat mij betreft komt er wel een straf/schorsing. Daarin wel de toestand van Dylan meewegen, want hij heeft overduidelijk heel veel spijt, maar imo kan zoiets niet ongestraft zijn/blijven.
Straf vind ik ook terecht, b.v. zes maanden of tot 1 januari 2021.
pi_194448007
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:42 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Straf vind ik ook terecht, b.v. zes maanden of tot 1 januari 2021.
Dit inderdaad.
Maar goed, Theo Bos kreeg toch maar 1 maand destijds?
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:48:46 #112
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_194448019
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:38 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ik vind het misselijkmakend. Is dat op dit moment nu echt belangrijk?
Heb je de video op Sporza gezien? Het wordt hem gevraagd door Christophe Vandegoor, daar kan hij niets aan doen. Hij geeft aan dat geld, justitieel en ander gedoe later wel komt en geen prioriteit is, maar dat hij van plan is het door te zetten. Dat lijkt me geen onmenselijke kijk op de zaak.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_194448078
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:47 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Dit inderdaad.
Maar goed, Theo Bos kreeg toch maar 1 maand destijds?
Dit soort dingen gebeuren wel vaker en dan volgt alleen een diskwalificatie en boete van een paar honderd Zwitserse francs. Als Jakobsen niet zo spectaculair gevallen was en slechts een kapotte broek had dan was er achteraf ook niet dagenlang over gepraat.
pi_194448131
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:48 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Heb je de video op Sporza gezien? Het wordt hem gevraagd door Christophe Vandegoor, daar kan hij niets aan doen. Hij geeft aan dat geld, justitieel en ander gedoe later wel komt en geen prioriteit is, maar dat hij van plan is het door te zetten. Dat lijkt me geen onmenselijke kijk op de zaak.
Maar hij houdt eerst als antwoord op de vraag wel een betoog van 2 minuten ofzo over geld en rechtszaken. Je kan ook zeggen: Gezondheid is het belangrijkste, daarna kijken we verder
pi_194448134
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:48 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Heb je de video op Sporza gezien? Het wordt hem gevraagd door Christophe Vandegoor, daar kan hij niets aan doen. Hij geeft aan dat geld, justitieel en ander gedoe later wel komt en geen prioriteit is, maar dat hij van plan is het door te zetten. Dat lijkt me geen onmenselijke kijk op de zaak.
Niet gezien, baseer mijn mening op zijn uitspraken van de afgelopen dagen.
pi_194448151
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:55 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Maar hij houdt eerst als antwoord op de vraag wel een betoog van 2 minuten ofzo over geld en rechtszaken. Je kan ook zeggen: Gezondheid is het belangrijkste, daarna kijken we verder
14.gif
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:05:38 #117
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194448265
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:31:04 #118
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_194448549
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:55 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Maar hij houdt eerst als antwoord op de vraag wel een betoog van 2 minuten ofzo over geld en rechtszaken. Je kan ook zeggen: Gezondheid is het belangrijkste, daarna kijken we verder
Dat valt wel mee.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_194448901
Dat zijn geen krokodillentranen van Dylan. ;(
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_194448978
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:47 schreef Doevelaer het volgende:

[..]

Dit inderdaad.
Maar goed, Theo Bos kreeg toch maar 1 maand destijds?
En dat is nou juist het probleem.
Serieuzer straffen, en vooral: consequent. Of in elk geval zo consequent mogelijk (100 % 'perfectie' bestaat toch niet).

Heb zojuist Dylan gezien, en ik vind het verdomde rot voor hem. Maar hij realiseert zich zelf donders goed dat hij fout zit. Wat mij betreft: halfjaar schorsing, en van deze zaak geen uitzondering maken, maar regel. Zelfs als iemand er alleen maar met schaafwonden afkomt. Het is onsportief en onverantwoord gedrag. Aanpakken.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194450358
quote:
Die proleet had zich gewoon moeten gedragen, dan had ie daar nu niet geemotioneerd hoeven zitten.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:52:09 #122
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194450508
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 19:56 schreef superniger het volgende:
Dat zijn geen krokodillentranen van Dylan. ;(
Inderdaad, dit is wel echt gemeend.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:04:19 #123
102912 crv
Screwed up
pi_194450683
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 21:42 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Die proleet had zich gewoon moeten gedragen, dan had ie daar nu niet geemotioneerd hoeven zitten.
Wie zo over anderen praat is zelf niet beter
Jij hebt zeker nog nooit fouten gemaakt of verkeerde inschattingen.
Alle topsprinters zijn idioten, fabio net zo. Dit ongeluk had iedere topsprinter kunnen overkomen
Alle sprinters, niemand uitgezonderd haalt truckjes uit
Nu gaat het een keer goed fout......
De organisatie valt hier wellicht ook wat te verwijten
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:07:28 #124
102912 crv
Screwed up
pi_194450737
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 18:48 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Heb je de video op Sporza gezien? Het wordt hem gevraagd door Christophe Vandegoor, daar kan hij niets aan doen. Hij geeft aan dat geld, justitieel en ander gedoe later wel komt en geen prioriteit is, maar dat hij van plan is het door te zetten. Dat lijkt me geen onmenselijke kijk op de zaak.
Lefevre is de hypocriesie zelf
Toen cavendish in zijn sprints rondbeukte hoorde je hem niet
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  Moderator vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:20:08 #125
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194451952
twitter

Dat zou mooi zijn..
  vrijdag 7 augustus 2020 @ 23:21:30 #126
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194451971
Goed nieuws
pi_194452160
Wat is er nou waar gebleken van de bron(nen) waar in stond dat hij een uur is gereanimeerd? Ik ben geen arts, maar ik heb nog nooit gehoord van een dergelijk lange reanimatie en dan een arts die zegt "hij kan waarschijnlijk weer sporten".
pi_194452181
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:39 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat is er nou waar gebleken van de bron(nen) waar in stond dat hij een uur is gereanimeerd? Ik ben geen arts, maar ik heb nog nooit gehoord van een dergelijk lange reanimatie en dan een arts die zegt "hij kan waarschijnlijk weer sporten".
Werd vandaag ontkend dat hij een uur gereanimeerd zou zijn.
pi_194454476
Gelukkig zijn profwielrenners geen normale mensen. Echt bizar hoe die vaak helemaal in de kreukels kunnen liggen, om daarna gewoon weer met de top mee te draaien.
  Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:27:19 #130
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194454723
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat zou mooi zijn..
Dat klinkt alsof een normaal leven een “zekerheidje” is. Dus zeer prettig om te horen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194454980
blijft raar dat een ziekenhuis zomaar alles openbaar gooit? of zou dit in samenspraak zijn gegaan met ploegleiding/familie?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:12:09 #132
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194455178
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 09:50 schreef Evertjan het volgende:
blijft raar dat een ziekenhuis zomaar alles openbaar gooit? of zou dit in samenspraak zijn gegaan met ploegleiding/familie?
Lijkt me sowieso dat laatste, je ziet het natuurlijk wel vaak in zulke gevallen. Ik ga er dan vanuit de de ploeg/familie van een sporter overlegt met het ziekenhuis en hen de medische berichtgeving laat doen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_194455494
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 09:50 schreef Evertjan het volgende:
blijft raar dat een ziekenhuis zomaar alles openbaar gooit? of zou dit in samenspraak zijn gegaan met ploegleiding/familie?
Dit snap ik ook niet. Bij voetballers werd de laatste tijd altijd gezegd dat ze niks over blessures konden zeggen ivm AVG.
pi_194455499
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat zou mooi zijn..
Het zou mooi zijn, maar de vraag is hoeverre iemand na zo'n klap het niveau weer haalt. Tuurlijk kan het, het is in het verleden eerder voorgekomen. Maar zo'n klap moet je niet onderschatten....

Normaliter levert het, ook zonder ernstige hersen- en zenuwschade ook nog langdurige concentratie en hoofdpijn ETC op. Je hersenen hebben zo'n enorme klap gehad.

Nog los van het mentale aspect. Dit gaat een langdurig herstel worden....
Love is in the air!
pi_194456442
Ik vraag me af of je met een verbrijzelde luchtpijp (trachea) weer op het oude ademhalingsniveau kunt komen. Iemand die dat weet? Kan er niets over vinden op google.
pi_194456586
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Lijkt me sowieso dat laatste, je ziet het natuurlijk wel vaak in zulke gevallen. Ik ga er dan vanuit de de ploeg/familie van een sporter overlegt met het ziekenhuis en hen de medische berichtgeving laat doen.
Waarbij de berichtgeving van het ontwaken uit z’n coma wel eerder bij de pers bekend was dan bij de familie.. (tenminste, als dat verhaal klopt uiteraard)
pi_194456630
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:23 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Waarbij de berichtgeving van het ontwaken uit z’n coma wel eerder bij de pers bekend was dan bij de familie.. (tenminste, als dat verhaal klopt uiteraard)
Zoiets heeft zijn schoonzus wel aangegeven
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_194456865
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:10 schreef praadje het volgende:
Ik vraag me af of je met een verbrijzelde luchtpijp (trachea) weer op het oude ademhalingsniveau kunt komen. Iemand die dat weet? Kan er niets over vinden op google.
Idd. Het is maar de vraag.
Love is in the air!
  Redactie Sport zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:13:28 #139
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194457681
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:55 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Idd. Het is maar de vraag.
Vind ik persoonlijk wel van ondergeschikt belang, al is het fijn als hij zijn hobby weer uit kan voeren
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194457793
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 12:10 schreef praadje het volgende:
Ik vraag me af of je met een verbrijzelde luchtpijp (trachea) weer op het oude ademhalingsniveau kunt komen. Iemand die dat weet? Kan er niets over vinden op google.
Ik heb ook geen idee, maar de behandelend arts had er nog vertrouwen in dat hij kon terugkeren in de sport. Uiteraard kan het dan alsnog een handicap zijn, maar geeft wel hoop dat hij goed moet kunnen herstellen.
pi_194458063
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Vind ik persoonlijk wel van ondergeschikt belang, al is het fijn als hij zijn hobby weer uit kan voeren
Is het ook. Ik vroeg het alleen omdat een aantal mensen schreven dat ze hoopten dat hij weer op niveau kon koersen. Vandaar dat ik me afvroeg in hoeverre dat met deze schade mogelijk kan zijn.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:02:52 #142
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194458311
https://nos.nl/liveblog/2343309-schaduw-van-jakobsen-hangt-boven-zomerse-primavera.html

NOS heeft toprenners in MSR gevraagd naar Jakobsen incident.
pi_194464462
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 15:02 schreef Momo het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2343309-schaduw-van-jakobsen-hangt-boven-zomerse-primavera.html

NOS heeft toprenners in MSR gevraagd naar Jakobsen incident.
Van der Poel over Groenewegen: "ik ga het niet goedpraten, maar hij verdedigt zijn lijn."

Welterusten.

Hij verdedigt zijn lijn NIET, hij wijkt ervan af!

En daarna zijn het, volgens Poeleke, toch weer andere omstandigheden (de slechte hekken), die de oorzaak van Jakobsens ellende zijn. Maar ook met steviger hekken had dit afschuwelijk kunnen aflopen.

Wat mij betreft moet er iets veranderen aan die mentaliteit. Wielrennen is al gevaarlijk genoeg; waarom zouden renners elkaar moedwillig (en onsportief) nog meer in gevaar moeten brengen?
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 9 augustus 2020 @ 07:40:57 #144
102912 crv
Screwed up
pi_194469447
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 21:19 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Van der Poel over Groenewegen: "ik ga het niet goedpraten, maar hij verdedigt zijn lijn."

Welterusten.

Hij verdedigt zijn lijn NIET, hij wijkt ervan af!

En daarna zijn het, volgens Poeleke, toch weer andere omstandigheden (de slechte hekken), die de oorzaak van Jakobsens ellende zijn. Maar ook met steviger hekken had dit afschuwelijk kunnen aflopen.

Wat mij betreft moet er iets veranderen aan die mentaliteit. Wielrennen is al gevaarlijk genoeg; waarom zouden renners elkaar moedwillig (en onsportief) nog meer in gevaar moeten brengen?
Elke sprint die in het verleden gereden is had zo kunnen aflopen
Een stevigere boarding had MOGELIJK (niet zeker) dus de schade kunnen beperken. Zelfs als ze allemaal ineens voorbeeldig gaan sprinten kan het nog verschrikkelijk fout gaan
- trapper die afbreekt
- kettingbreuk
- Schoen die losschiet
- schoenplaatje wat breekt (mollema gister)
- stuurpen die breekt

En als men dan verkeerd terechtkomt zoals ik 40 jaar geleden na kettingbreuk, staande op pedalen, lig je ook een met een kapot smoelwerk in het ziekenhuis
Ik had nog mazzel, reed maar 40.....
Op de baan in Antwerpen is het ook verkeerde afgelopen . Was dat de schuld van de andere sprinter ...?

De enige maatregel die helpt is met zijn alle weer op de 3-wieler zonder versnelling Over rubberenspeelplaatstegels en een boarding van strobalen
Misschien moeten we ze ook een michelinmanpakje aandoen

Groenewegen was fout, maar hij heeft niet de intentie om Jakobsen het ziekenhuis in te rijden
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_194469506
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2020 23:20 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dat zou mooi zijn..
Weer zo'n non nieuws. Ik ren de marathon ook in 10 uur, vakt dat ook onder 'sporten'
U MAD?
pi_194471557
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2020 07:40 schreef crv het volgende:

[..]

Elke sprint die in het verleden gereden is had zo kunnen aflopen
Een stevigere boarding had MOGELIJK (niet zeker) dus de schade kunnen beperken. Zelfs als ze allemaal ineens voorbeeldig gaan sprinten kan het nog verschrikkelijk fout gaan
- trapper die afbreekt
- kettingbreuk
- Schoen die losschiet
- schoenplaatje wat breekt (mollema gister)
- stuurpen die breekt

En als men dan verkeerd terechtkomt zoals ik 40 jaar geleden na kettingbreuk, staande op pedalen, lig je ook een met een kapot smoelwerk in het ziekenhuis
Ik had nog mazzel, reed maar 40.....
Op de baan in Antwerpen is het ook verkeerde afgelopen . Was dat de schuld van de andere sprinter ...?

De enige maatregel die helpt is met zijn alle weer op de 3-wieler zonder versnelling Over rubberenspeelplaatstegels en een boarding van strobalen
Misschien moeten we ze ook een michelinmanpakje aandoen

Groenewegen was fout, maar hij heeft niet de intentie om Jakobsen het ziekenhuis in te rijden
Als van de lijn afwijken keihard wordt bestraft, dan is deze specifieke oorzaak misschien wel voorbij. (Dat hoop ik althans.) Ik erger me er al jaren groen en geel aan, en het wordt vaak tamelijk mild benaderd.
Een half jaar of langer schorsen, en dat consequent blijven doen, dan leren ze die ongein wel af.

Verder is deze sport inderdaad al gevaarlijk genoeg, dat ben ik met je eens.
Ook vanuit stilstand kun je enorm beroerd vallen. Ik weet het zelf. En anderen, die ik ken, moesten daarna ook naar het ziekenhuis. Maar dat is hier niet het punt.

Ik heb het met Groenewegen te doen, maar hij snijdt doelbewust af en rekent erop dat de ander zich dan wel aanpast (door in te houden). Zoals dat al jaren de gewoonte is geworden. Misschien al wel een eeuw lang. Het is bewust onsportief en verdomd gevaarlijk gedrag.
Dat gelazer moet ophouden. Dat was mijn mening, dat is mijn mening en dat blijft mijn mening. Het is fout. Keihard aanpakken.

Verder houd ik er nu maar over op.
Ik hoop dat Jakobsen er weer goed bovenop komt. En ik hoop dat Groenewegen minstens een half jaar wordt geschorst, en na hem andere desperado's ook. Ik hoop ook dat Groenewegen, als hij weer gaat fietsen, normaal wordt behandeld. Daar heb ik overigens redelijk goede hoop op.
Ik doe het ff rustig aan.
  zondag 9 augustus 2020 @ 14:02:45 #147
102912 crv
Screwed up
pi_194473075
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 11:52 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Als van de lijn afwijken keihard wordt bestraft, dan is deze specifieke oorzaak misschien wel voorbij. (Dat hoop ik althans.) Ik erger me er al jaren groen en geel aan, en het wordt vaak tamelijk mild benaderd.
Een half jaar of langer schorsen, en dat consequent blijven doen, dan leren ze die ongein wel af.

Verder is deze sport inderdaad al gevaarlijk genoeg, dat ben ik met je eens.
Ook vanuit stilstand kun je enorm beroerd vallen. Ik weet het zelf. En anderen, die ik ken, moesten daarna ook naar het ziekenhuis. Maar dat is hier niet het punt.

Ik heb het met Groenewegen te doen, maar hij snijdt doelbewust af en rekent erop dat de ander zich dan wel aanpast (door in te houden). Zoals dat al jaren de gewoonte is geworden. Misschien al wel een eeuw lang. Het is bewust onsportief en verdomd gevaarlijk gedrag.
Dat gelazer moet ophouden. Dat was mijn mening, dat is mijn mening en dat blijft mijn mening. Het is fout. Keihard aanpakken.

Verder houd ik er nu maar over op.
Ik hoop dat Jakobsen er weer goed bovenop komt. En ik hoop dat Groenewegen minstens een half jaar wordt geschorst, en na hem andere desperado's ook. Ik hoop ook dat Groenewegen, als hij weer gaat fietsen, normaal wordt behandeld. Daar heb ik overigens redelijk goede hoop op.
ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat Groenewegen fout zat en dat die daarvaar gestraft moet worden. Wat mij tegenstaat in de discussies die nu rondgaan is dat Groenenwegen gelyncht wordt terwijl dat de sprinters die niet van hun lijn wijken op 1 hand te tellen zijn.
Jakobsen is dan ook net de verkeerde want die is net zo'n hardheaded idiot als Groenewegen en blijft tot het gaatje doorgaan wat wellicht ook niet verstandig is. Hij doet in dit geval natuurlijk niets fout maar heeft wel de gevolgen ervan........en helaas zijn die dit keer zeer ernstig

In mijn optiek zijn er vele betrokkenen die hier de hand in eigen Boezem kunnen steken
1 de sprinters (regels respecteren)
2 het hele peleton (extreem gevaarlijke routes/aankomsten niet meer accepteren)
3 de spelersvakbond (Organisaties aanspreken en zie 2)
4 Ploegleiding (Intern "strafsysteem" en 2)
5 Organisaties (veiligheidsmaatregelen nemen en onafhankelijk laten controleren Regels consequent naleven)
6 Bonden en UCI (Regels opstellen en CONSEQUENT naleven en het voortouw nemen in een zo veilig mogelijk koersklimaat)
7 Pers en Publiek (afstandhouden en alle renners respecteren)
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_194473982
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:02 schreef crv het volgende:

[..]

ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat Groenewegen fout zat en dat die daarvaar gestraft moet worden. Wat mij tegenstaat in de discussies die nu rondgaan is dat Groenenwegen gelyncht wordt terwijl dat de sprinters die niet van hun lijn wijken op 1 hand te tellen zijn.
Jakobsen is dan ook net de verkeerde want die is net zo'n hardheaded idiot als Groenewegen en blijft tot het gaatje doorgaan wat wellicht ook niet verstandig is. Hij doet in dit geval natuurlijk niets fout maar heeft wel de gevolgen ervan........en helaas zijn die dit keer zeer ernstig

In mijn optiek zijn er vele betrokkenen die hier de hand in eigen Boezem kunnen steken
1 de sprinters (regels respecteren)
2 het hele peleton (extreem gevaarlijke routes/aankomsten niet meer accepteren)
3 de spelersvakbond (Organisaties aanspreken en zie 2)
4 Ploegleiding (Intern "strafsysteem" en 2)
5 Organisaties (veiligheidsmaatregelen nemen en onafhankelijk laten controleren Regels consequent naleven)
6 Bonden en UCI (Regels opstellen en CONSEQUENT naleven en het voortouw nemen in een zo veilig mogelijk koersklimaat)
7 Pers en Publiek (afstandhouden en alle renners respecteren)
Ik reageerde gewoon op Vd Poels uitspraak: dit "mijn lijn verdedigen" noemen, is kletskoek.
Je wordt als sporter pas echt geloofwaardig als je zelf ook wat aan je veiligheid (en die van je collega's) wilt doen.
Het is altijd andermans schuld.

Verdere punten die je aandraagt: materiaalpech, andere mogelijke oorzaken, wat UCI, bonden, pers en publiek kunnen doen; allemaal waar (hoewel soms appels met peren worden vergeleken).
Dat neemt niet weg, dat, zolang renners NIET in de spiegel willen kijken, er op de weg zelf niet veel verandert.

Je kunt de verkeersveiligheid doen toenemen op de openbare weg, betere vangrails, betere wegbedekking, meer borden, lagere snelheden en wat niet al, maar zolang kloothommels lekker de andere helft van de weg meenemen om een Verstappen-bochtje te doen, verandert er NIETS. Daar is plotseling die onverwachte tegenligger... en er vallen toch weer dooien.

Zolang renners de Groenewegen-manoeuvre blijven omschrijven als: tsja, dit gebeurt zo vaak, hij verdedigt gewoon zijn lijn, verandert er niets.
Tenzij je keihard straft.
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator zondag 9 augustus 2020 @ 19:31:29 #149
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194479012
twitter



Drie dagen na de akelige val in de Ronde van Polen komt ploegdokter Yvan Van Mol (Deceuninck-Quick Step) met positief nieuws over Fabio Jakobsen. Hij ziet de Nederlandse kampioen weer op zijn fiets kruipen. "Maar een termijn durf ik er niet op te kleven", geeft Van Mol mee aan onze reporter.
Eind volgende week naar huis?

"Gezien de ernst van het ongeval maakt Fabio Jakobsen het zeer goed", vertelt Yvan Van Mol, die vandaag nog in het ziekenhuis is geweest bij de onfortuinlijke renner, aan Sporza.



"Fabio is volledig bij bewustzijn. Praten lukt nog niet, maar communiceren via tekstberichten gaat prima."


"Eind volgende week zal hij klaar zijn om overgebracht te worden naar Nederland", denkt dokter Van Mol.



"Waar we ons nog zorgen om maken is de esthetische schade en eventueel de spiergroep rond zijn mond. Vermits er geen vitale organen geraakt zijn, hopen we op het beste."



Kan Jakobsen (23) ooit nog koersen? Van Mol ziet het positief in. "Een termijn durf ik er niet op te kleven, maar we gaan ervan uit dat Fabio opnieuw renner wordt", antwoordt de dokter.


"We delen hem alleszins positieve berichten mee. Op die manier krijgt ook Fabio hoop op herstel."



Van Mol treedt in het Poolse ziekenhuis op als boodschapper. "Ik communiceer met een erg bekwame arts die ook Engels praat. Ook de dokter van het interventieteam heeft zijn werk perfect uitgevoerd. Die heeft Fabio niet gereanimeerd, wel geïntubeerd (de luchtweg opengehouden met een buisje, red)."

Praten lukt nog niet, maar communiceren via tekstberichten gaat prima.
Dokter Yvan Van Mol
  zondag 9 augustus 2020 @ 20:14:36 #150
102912 crv
Screwed up
pi_194479637
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 14:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ik reageerde gewoon op Vd Poels uitspraak: dit "mijn lijn verdedigen" noemen, is kletskoek.
Je wordt als sporter pas echt geloofwaardig als je zelf ook wat aan je veiligheid (en die van je collega's) wilt doen.
Het is altijd andermans schuld.

Verdere punten die je aandraagt: materiaalpech, andere mogelijke oorzaken, wat UCI, bonden, pers en publiek kunnen doen; allemaal waar (hoewel soms appels met peren worden vergeleken).
Dat neemt niet weg, dat, zolang renners NIET in de spiegel willen kijken, er op de weg zelf niet veel verandert.

Je kunt de verkeersveiligheid doen toenemen op de openbare weg, betere vangrails, betere wegbedekking, meer borden, lagere snelheden en wat niet al, maar zolang kloothommels lekker de andere helft van de weg meenemen om een Verstappen-bochtje te doen, verandert er NIETS. Daar is plotseling die onverwachte tegenligger... en er vallen toch weer dooien.

Zolang renners de Groenewegen-manoeuvre blijven omschrijven als: tsja, dit gebeurt zo vaak, hij verdedigt gewoon zijn lijn, verandert er niets.
Tenzij je keihard straft.
We zijn het denk ik eens
Idd hard straffen maar ook consequent straffen. Dat betekent een afwijking van de lijn zonder val net zo hard oc in ieder geval bijna net zo hard als met val
En ALLE partijen moeten hun verantwoordelijkheid nemen
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
pi_194481267
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2020 19:31 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Drie dagen na de akelige val in de Ronde van Polen komt ploegdokter Yvan Van Mol (Deceuninck-Quick Step) met positief nieuws over Fabio Jakobsen. Hij ziet de Nederlandse kampioen weer op zijn fiets kruipen. "Maar een termijn durf ik er niet op te kleven", geeft Van Mol mee aan onze reporter.
Eind volgende week naar huis?

"Gezien de ernst van het ongeval maakt Fabio Jakobsen het zeer goed", vertelt Yvan Van Mol, die vandaag nog in het ziekenhuis is geweest bij de onfortuinlijke renner, aan Sporza.



"Fabio is volledig bij bewustzijn. Praten lukt nog niet, maar communiceren via tekstberichten gaat prima."

"Eind volgende week zal hij klaar zijn om overgebracht te worden naar Nederland", denkt dokter Van Mol.



"Waar we ons nog zorgen om maken is de esthetische schade en eventueel de spiergroep rond zijn mond. Vermits er geen vitale organen geraakt zijn, hopen we op het beste."



Kan Jakobsen (23) ooit nog koersen? Van Mol ziet het positief in. "Een termijn durf ik er niet op te kleven, maar we gaan ervan uit dat Fabio opnieuw renner wordt", antwoordt de dokter.

"We delen hem alleszins positieve berichten mee. Op die manier krijgt ook Fabio hoop op herstel."



Van Mol treedt in het Poolse ziekenhuis op als boodschapper. "Ik communiceer met een erg bekwame arts die ook Engels praat. Ook de dokter van het interventieteam heeft zijn werk perfect uitgevoerd. Die heeft Fabio niet gereanimeerd, wel geïntubeerd (de luchtweg opengehouden met een buisje, red)."

Praten lukt nog niet, maar communiceren via tekstberichten gaat prima.
Dokter Yvan Van Mol

Toch veel positieve berichten zo. Zou mooi zijn als ie volgend jaar 'gewoon' weer kan koersen.
pi_194484640
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 14:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Vind ik persoonlijk wel van ondergeschikt belang, al is het fijn als hij zijn hobby weer uit kan voeren
Sorry dit snap ik niet? Is dit een grapje wat ik mis? Het is niet zijn hobby, het is zijn werk met behoorlijke kans dat hij in elke andere baan niet hetzelfde inkomen zal hebben (en waarschijnlijk ook niet hetzelfde plezier).
  Redactie Sport maandag 10 augustus 2020 @ 08:32:29 #153
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194484666
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 08:30 schreef roninho het volgende:

[..]

Sorry dit snap ik niet? Is dit een grapje wat ik mis? Het is niet zijn hobby, het is zijn werk met behoorlijke kans dat hij in elke andere baan niet hetzelfde inkomen zal hebben (en waarschijnlijk ook niet hetzelfde plezier).
Ik neem aan dat hij het met plezier doet. Als hij het op profniveau kan doen is het inderdaad weer zijn werk. En ook dat zou weer nog mooier zijn, ook omdat er anders allerlei compensatie nodig is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194485230
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 08:30 schreef roninho het volgende:

[..]

Sorry dit snap ik niet? Is dit een grapje wat ik mis? Het is niet zijn hobby, het is zijn werk met behoorlijke kans dat hij in elke andere baan niet hetzelfde inkomen zal hebben (en waarschijnlijk ook niet hetzelfde plezier).
Het 1e belang is toch altijd dat hij weer een normaal leven kan leiden? Of hij eventueel weer (op topniveau) kan fietsen, lijkt me dan een 2e.
  Moderator maandag 10 augustus 2020 @ 09:55:08 #155
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194485475
Als ik zo die berichten lees hoop ik ook voor hem dat zijn gezicht niet te anders uitziet nu en weer gewoon kan praten. Toch voor je zelfbeeld. En die problemen met mondspieren etc. die heb je denk ik ook wel nodig als je je inspant.
pi_194485544
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 09:28 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Het 1e belang is toch altijd dat hij weer een normaal leven kan leiden? Of hij eventueel weer (op topniveau) kan fietsen, lijkt me dan een 2e.
Ja dat is ook het 1e belang, vond alleen de verwijzing naar hobby bijzonder
pi_194501317
quote:
Jumbo-Visma-directeur Richard Plugge verwacht dat Dylan Groenewegen op termijn weer 'gewoon' terugkeert in het peloton, ook al zit de sprinter helemaal stuk na zijn crash met Fabio Jakobsen van een kleine week geleden in de Ronde van Polen.

"We gaan de komende weken goed zorgen voor Dylan, zodat hij eerst als mens er weer bovenop komt. En hopelijk kan hij dan ook weer als renner en sprinter terugkeren. Dat denk ik wel", zegt Plugge dinsdag tegen De Telegraaf.

"Dylan wil liefst zo snel mogelijk weer normaal contact met Fabio. Hij is er nog altijd helemaal kapot van. Fabio is een vriend van hem. Ze kennen elkaar goed. Hij heeft dit ook nooit gewild. Dat wil hij hem zo snel mogelijk laten weten."

Sinds de crash worden er vraagtekens gezet bij aankomsten als die in Polen, waar de weg bergaf liep en de renners dus met een enorme snelheid om de dagzege sprintten. Plugge wil zo snel mogelijk af van zulke finishes.

"Ik wil daar een voortrekkersrol in spelen. De eerste gesprekken zijn opgestart: we moeten dringend op een andere manier naar de veiligheid in wedstrijden gaan kijken. Dit moet een keerpunt zijn", zegt hij.

"In Polen is het nu ongelooflijk misgegaan. Maar daarnaast gaat het nog honderd keer per jaar bijna mis. Honderd keer waarop wij in het peloton zeggen: 'Oef, gelukkig hebben we dat weer overleefd'. Waarna we weer overgaan tot de orde van de dag. Het moet anders. De maat is vol."
pi_194507684
Morgen mag Fabio alweer naar NL :)
pi_194507696
quote:
Fabio Jakobsen wordt morgen uit een ziekenhuis in Polen ontslagen, precies een week na zijn horrorcrash in de Ronde van Polen. Dit heeft ploegleider Patrick Lefevere van Deceunick - Quick-Step tegen de Belgische zender RTBF gezegd.

De Nederlands kampioen onderging in Polen een vijf uur durende operatie aan het gezicht en werd twee dagen in een kunstmatige coma gehouden. Een medische vlucht brengt hem volgens Lefevere naar Nederland. ,,Een week geleden dachten we dat hij dood zou gaan", zegt Lefevere. ,,Het is fantastisch nieuws dat hij nu naar Nederland kan, om dichter bij zijn familie te kunnen zijn."
  Moderator dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:20:18 #160
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194508114
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 17:51 schreef Marcoss het volgende:

[..]

The Dutch Champion will soon return to his home country.

Following his accident on stage 1 of the Tour of Poland, Fabio Jakobsen’s condition has improved further and he is now able to travel back to his homeland of the Netherlands.

A team statement reads: “Fabio Jakobsen’s condition is evolving favourably, to the extent that he will be transferred Wednesday to the hospital in Leiden, the Netherlands (LUMC), where further follow-up treatment of his injuries will take place.

Wel op naar een ander ziekenhuis.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:07:31 #161
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_194509912
Benieuwd wanneer Han Cock aan het bed staat voor een interview.
Net efkes anges
  Moderator woensdag 12 augustus 2020 @ 14:04:11 #162
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194520625
Fabio Jakobsen weer in Nederland, Yvan Vanmol: "Dit is een mirakel"

Deze namiddag wordt Fabio Jakobsen vanuit Polen overgebracht naar het ziekenhuis van Leiden in Nederland. Amper één week na zijn zware val in de Ronde van Polen! Yvan Vanmol, ploegdokter bij Deceuninck-Quick Step, is in Nederland om de renner op te vangen en mee te begeleiden.

"Iedereen heeft gezien wat voor een zware val dit was", zegt Vanmol. "Als je nu ziet dat Fabio opnieuw mobiel is, dat hij opnieuw kan rechtstaan, dat hij geen breuken heeft aan zijn onderste ledematen, ja: dan mag je gerust spreken van een mirakel."

De informatie die vorige week vanuit Polen doorsijpelde, blijkt niet altijd even correct. Zo was er het gerucht dat de luchtpijp van Jakobsen verbrijzeld was.

"Dat klopt totaal niet," gaat Vanmol voort. "De luchtwegen zijn meteen na de val wel geïntubeerd, maar die zijn niet verbrijzeld. Praten lukt momenteel nog niet, maar Fabio verstaat en begrijpt alles."

"Hij communiceert nu via het scherm van zijn telefoon. Ik verwacht zeker dat hij opnieuw zal kunnen praten. De spieren rond zijn mond en lippen zijn fel geraakt, maar ook dat komt wel opnieuw in orde."

Iedereen die de val heeft gezien, bijzonder veel mensen dus, verbaast zich erover dat Jakobsen weinig of niets heeft gebroken.

Vanmol: "Dat klopt, zijn benen hebben amper schade geleden. Er is wel een breuk aan een duim en in zijn boven- en onderkaak. Een verklaring is dat de botten van sprinters sowieso veel sterker zijn dan die van andere renners. Mocht dit zijn gebeurd bij een lichtgewicht-klimmer, dan zou het zeker een ander, zeg maar erger verhaal zijn geweest."

"Zijn sinussen zijn intact, net als zijn oogkassen. Hij heeft geen hersenletsel en is volledig mobiel. De grootste schade is aangericht aan zijn gebit, dat hij kwijt is. Maar de esthetische chirurgie is de laatste jaren zo fel gevorderd, dat ik vermoed dat de sporen van die val later nog amper te zien zullen zijn."

Besef van half mirakel overheerst"

De sprinter van Deceuninck-Quick Step herinnert zich nog alles tot aan de laatste ronde, op enkele honderden meter voor de streep. Jakobsen beseft nu aan welke grote ramp hij is ontsnapt.

"Zoals bij ieder trauma is het logisch dat nu de confrontatie volgt met dat besef maar ook met de werkelijkheid", zegt Yvan Vanmol. "Dat zal moeilijke momenten opleveren, maar het besef dat dit meer dan een spreekwoordelijk half mirakel is overheerst."

"Neen, ik ga geen uitspraken doen over termijnen. Maar als je me vraagt of Jakobsen opnieuw een renner zal worden, dan heb ik daarover zeer weinig twijfels en meer dan goede hoop", besluit Vanmol.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:06:08 #163
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194520658
Weer heel positieve berichten.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:16:09 #164
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194520818
Goed om te horen. Geeft wel aan dat je de nieuwsberichten in dit soort gevallen vaak met een korreltje zout moet nemen.

Hij zou gereanimeerd zijn. Klopt niet.
Luchtwegen zouden zijn verbrijzeld. Klopt niet.
Hij zou alle botten in zijn gezicht hebben gebroken. Klopt niet.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:19:12 #165
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_194520867
Maar dat hij zijn hele gebit kwijt is is wel enorm heftig moet ik zeggen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:25:04 #166
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194520940
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:19 schreef Mani89 het volgende:
Maar dat hij zijn hele gebit kwijt is is wel enorm heftig moet ik zeggen.
Zeker, dat zal ik niet ontkennen. Maar een week geleden vreesden we voor zijn leven, dus zo bekeken zijn de laatste berichten positief.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Moderator woensdag 12 augustus 2020 @ 14:27:37 #167
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194520986
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:16 schreef 4-elements het volgende:
Goed om te horen. Geeft wel aan dat je de nieuwsberichten in dit soort gevallen vaak met een korreltje zout moet nemen.

Hij zou gereanimeerd zijn. Klopt niet.
Luchtwegen zouden zijn verbrijzeld. Klopt niet.
Hij zou alle botten in zijn gezicht hebben gebroken. Klopt niet.
Die laatste 2 had PatLef toch gezegd?
pi_194521066
quote:
89s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:27 schreef Momo het volgende:

[..]

Die laatste 2 had PatLef toch gezegd?
Sinds wanneer geloof jij PatLef?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 12 augustus 2020 @ 14:52:38 #169
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_194521323
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:31 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Sinds wanneer geloof jij PatLef?
Dan is het aan de media om dat te verifiëren.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 augustus 2020 @ 17:12:59 #170
408813 crew  trein2000
pi_194523413
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 08:32 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij het met plezier doet. Als hij het op profniveau kan doen is het inderdaad weer zijn werk. En ook dat zou weer nog mooier zijn, ook omdat er anders allerlei compensatie nodig is.
Dat is er nog steeds natuurlijk. Gebit kwijt is behoorlijk letselschade.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_194524054
Het AD heeft een foto van afstand , waar hij zelfstandig in het vliegtuig stapt.

Staat in dit artikel

https://www.ad.nl/wielren(...)~a069884c/174639178/
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 12 augustus 2020 @ 18:59:08 #172
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_194525240
Hoofd ziet er vanaf hier gelukkig nog intact uit verder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_194527727
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:16 schreef 4-elements het volgende:
Goed om te horen. Geeft wel aan dat je de nieuwsberichten in dit soort gevallen vaak met een korreltje zout moet nemen.

Hij zou gereanimeerd zijn. Klopt niet.
Luchtwegen zouden zijn verbrijzeld. Klopt niet.
Hij zou alle botten in zijn gezicht hebben gebroken. Klopt niet.
bewijst maar weer eens niet alle berichten op social media na zo gebeurtenis niet altijd voor waarheid aan te nemen
  woensdag 12 augustus 2020 @ 22:27:35 #174
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_194528405
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 18:59 schreef Mani89 het volgende:
Hoofd ziet er vanaf hier gelukkig nog intact uit verder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie wel beademingsslangetje oid thv keel
En snorretje maar dat zal waarschijnlijk wond zijn.
Net efkes anges
  vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:46:57 #175
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_194550481
Dylan hoeft niet meer naar Azkaban van Pat.
https://www.nu.nl/wielren(...)oien.html?redirect=1
pi_194550973
Ben vooral benieuwd naar de woorden van Fabio zelf. Herinnert hij zich veel van voor, tijdens en na de crash? Is hij woest op Dylan of vergevingsgezind? Is hij nu bang om te fietsen of de zin in het fietsen verloren ala Kai Reus?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_194551115
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 11:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ben vooral benieuwd naar de woorden van Fabio zelf. Herinnert hij zich veel van voor, tijdens en na de crash? Is hij woest op Dylan of vergevingsgezind? Is hij nu bang om te fietsen of de zin in het fietsen verloren ala Kai Reus?
Uit interview met ploegarts.
quote:
Besef van half mirakel overheerst"

De sprinter van Deceuninck-Quick Step herinnert zich nog alles tot aan de laatste ronde, op enkele honderden meter voor de streep. Jakobsen beseft nu aan welke grote ramp hij is ontsnapt.

"Zoals bij ieder trauma is het logisch dat nu de confrontatie volgt met dat besef maar ook met de werkelijkheid", zegt Yvan Vanmol. "Dat zal moeilijke momenten opleveren, maar het besef dat dit meer dan een spreekwoordelijk half mirakel is overheerst."

"Neen, ik ga geen uitspraken doen over termijnen. Maar als je me vraagt of Jakobsen opnieuw een renner zal worden, dan heb ik daarover zeer weinig twijfels en meer dan goede hoop", besluit Vanmol.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:11:18 #178
102912 crv
Screwed up
pi_194568387
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 10:46 schreef maxi-mus het volgende:
Dylan hoeft niet meer naar Azkaban van Pat.
https://www.nu.nl/wielren(...)oien.html?redirect=1
die patlef blijft een hypocriet mannetje
nu zegt ie dit:
quote:
"Ik neem terug dat ze hem in de gevangenis moeten gooien, dat was de emotie van het moment. Maar onze rechtszaak tegen hem zetten we door. We weten welke stappen we daarvoor moeten zetten en hebben ook een Poolse advocaat in de arm genomen."
Maar als je een dag later nog steeds roeptoetert dat Dylan voor moord aangeklaagd moet worden dan horen de emoties al bedaard te zijn. Zeker voor een ervaren profesioneel ploegleider.
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:07:29 #179
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194616069
twitter
pi_194616170
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 18:59 schreef Mani89 het volgende:
Hoofd ziet er vanaf hier gelukkig nog intact uit verder.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er inderdaad esthetisch vanaf de foto niet rampzalig uit.

Zijn gebit kwijt is wel heftig natuurlijk.
Love is in the air!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2020 @ 14:22:37 #181
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194616824
pi_194624242
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 14:16 schreef 4-elements het volgende:
Goed om te horen. Geeft wel aan dat je de nieuwsberichten in dit soort gevallen vaak met een korreltje zout moet nemen.

Hij zou gereanimeerd zijn. Klopt niet.
Luchtwegen zouden zijn verbrijzeld. Klopt niet.
Hij zou alle botten in zijn gezicht hebben gebroken. Klopt niet.
En vandaag in het NOS nieuws op NPO radio 1 zeiden ze toch weer dat hij zijn luchtpijp en gehemelte verbrijzeld had. Wat een sukkels daar zeg.
  Moderator woensdag 26 augustus 2020 @ 14:47:41 #183
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194728154
Lefevere aangeslagen na bezoek aan Fabio Jakobsen: “Hij is er veel erger aan toe dan Remco, ze hebben 130 draadjes uit z’n gezicht gehaald”

De E3 BinckBank Classic wordt volgend jaar de veiligste koers van het land. De 227 bomen in de laatste drie kilometer en de 65 gevaarlijke punten op het parcours worden voorzien van herbruikbare stootkussens of totems gemaakt uit kunststof. Tijdens de voorstelling toonde Patrick Lefevere zich fan, zeker met de zware valpartijen van zijn Deceuninck-renners Jakobsen en Evenepoel in het achterhoofd. “Ik had twee begrafenissen kunnen hebben in 10 dagen.”

De ploegmanager is een aangeslagen man na zijn bezoek van dinsdag aan Fabio Jakobsen. Jakobsen viel op 5 augustus zwaar in de massasprint van de eerste rit van de Ronde van Polen. “Hij is er veel slechter aan toe dan Remco, wiens breuken kunnen genezen. Als hij de revalidatie volgt, zullen zes weken volstaan”, aldus Lefevere bij ‘VTM Nieuws’. “Maar voor Fabio wordt het een maandenplan, vrees ik. Ik ben zwaar geschrokken. Hij heeft 130 draadjes uit zijn gezicht laten halen, hij heeft nog één tand, zijn gehemelte moet herstellen, zijn stemband is momenteel verlamd... Dat was allesbehalve positief nieuws. Een verschrikkelijk gezicht.”

Naar aanleiding van de voorstelling van de stootkussens toonde Lefereve zich eens te meer vlijmscherp wat betreft de algemene veiligheid in de koers. volgens hem handelen de BWB (de Belgische wielerbond) en de UCI (de Internationale wielerunie) niet consequent én vooral niet snel genoeg. Morgen staat er een vergadering gepland met de Tourorganisatie waarin Deceuninck-Quick.Step samen met Ineos, Jumbo-Visma en Sunweb het voortouw wil nemen om het veiligheidsissue zelf in handen te nemen.
  Moderator dinsdag 24 november 2020 @ 16:14:36 #184
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196393527
https://www.instagram.com/p/CH-mOQJHZwI/?igshid=6at70kv5us8v

Eerste foto na ongeluk, hij ziet er best goed uit :)
  dinsdag 24 november 2020 @ 16:20:58 #185
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_196393610
*O*
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_196393653
Waarschijnlijk zie je het vooral nog als hij zijn mond open doet omdat hij daar ook een enorme klap kreeg, maar dit valt wel mee ja
  dinsdag 24 november 2020 @ 16:33:02 #187
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_196393760
Lekker Fabio *O*
pi_196394978
^O^
  Moderator donderdag 24 december 2020 @ 10:06:20 #190
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_196919904
Indrukwekkend nog steeds wat er gebeurd is.
pi_196920090
Licht traantje in ogen gekregen, heftig verhaal. Wel mooi om te lezen hoe hij erin staat. Ook wat grapjes hier en daar.
pi_196962493
Prachtig verhaal inderdaad. Mooi hoe Fabio er zelf in staat en goed opgeschreven door Thijs.

En toch ook wel confronterend dat Fabio voor zijn leven getekend zal zijn, ook al ziet hij er naar omstandigheden nog goed uit.
pi_197386262
quote:
Fabio Jakobsen (24) vertoeft dezer dagen met zijn makkers van Deceuninck-Quick Step op stage in Spanje. "Het gevoel op mijn fiets is oké", vertelt de Nederlander, die in de Ronde van Polen erg zwaar ten val kwam. "Een terugkeer? Zo snel mogelijk, maar dat hoopt elke renner die terugkeert."

"Ik fiets weer", gaf Fabio Jakobsen mee op de digitale persvoorstelling. "Ik train met mijn ploegmaats, maar ik doe niet alle trainingen en soms neem ik een kortere route naar het hotel. Maar het gevoel op de fiets is oké."



"Het gaat traag, maar gestaag richting het leven van een prof. De weg is nog lang, maar ik ben blij waar ik nu sta."



"Vergeleken met 4 augustus voel ik me niet zo goed, vergeleken met 6 augustus heel goed. Dat is het zowat", zegt Jakobsen, die op 5 augustus zwaar ten val kwam in Polen.



"Wanneer een terugkeer in competitie aan de orde is? Ik wil een datum geven, maar ik kan alleen zeggen dat in februari een volgende operatie volgt. Ik moet afwachten hoe die verloopt."



"Als dat goed gaat, dan kan ik 1 of 2 maanden later misschien koersen. Maar als er complicaties zijn, moet ik wachten. Het is moeilijk om een datum te prikken. Zo snel mogelijk, maar dat hoopt elke renner die herstelt."



"Het maakt me wel extreem gelukkig om hier te zijn. Dit team is als een familie. We geven om elkaar. Ik mag zelfs zeggen dat we van elkaar houden."



"Ik zit hier met de beste sprinter van de vorige Tour (Sam Bennett) en de beste sprinter in de geschiedenis van de Tour (Mark Cavendish). Het motiveert me dat ze me steunen."
https://sporza.be/nl/2021(...)u-sta~1610548498091/
Citius, Altius, Fortius.
  Moderator vrijdag 12 februari 2021 @ 09:38:18 #194
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_197960359


Dit is toch de laatste grote operatie voor Fabio? ^O^
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')