Achtergrond + beeldenquote:Our rider was involved in a crash that took place inside the final meters of the Tour de Pologne’s opening stage.
Fabio Jakobsen’s situation is serious but at the moment he is stable. Diagnostic test didn’t reveal brain or spinal injury, but because of the gravity of his multiple injuries he is still kept in a comatose condition and has to remain closely monitored in the following days at the Wojewódzki Szpital in Katowice.
Further information will be made available in the course of the coming hours. Meanwhile, we would like to thank you for your heartwarming support.
De enige aan wie hij excuses hoort te maken is Jakobsen. Niet aan het tokkieleger op Twitter.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:51 schreef Beregd het volgende:
Waarom doen er zoveel mensen hun tergende best om het te relativeren voor Dylan?
Argument: andere renners deden ook gek zonder gevolgen.
Klopt, als ik als een gek aan 90 km/u door de bebouwde kom rijd, kan ik ook geluk hebben dat het zonder gevolg blijft. Maar ik doe het beter niet.
Argument: Hij wou helemaal niet Fabio in het ziekenhuis rijden. Ja, ok, er was geen voorbedachte rade. Dat beweert toch niemand? Stel je voor. Maar als sprinter mag je toch verwachten dat hij denkt over de mogelijke gevolgen van zijn acties. En er zich alleszins voor verantwoorden.
Argument: De aankomst was gevaarlijk en snel. Lijkt me toch net een reden om extra voorzichtig te zijn? Is eerder een verzwarend argument.
Argument: alle sprinters zijn mafkezen.
En alle priesters zijn pedofiel? Wat is het punt.
Argument: Groenewegen is ook een slachtoffer Nou![]()
Wees een man en leg verantwoording af voor je fouten. Een "sorry dat je pijn hebt" tweetje is wel erg schamel.
Grotendeels mee eens, Groenewegen is schuldig, maar hij hoeft niet (verbaal) gelyncht te worden. De verbale diarree op social media is weer eens om te kotsen.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:51 schreef Beregd het volgende:
Waarom doen er zoveel mensen hun tergende best om het te relativeren voor Dylan?
Klopt, als ik als een gek aan 90 km/u door de bebouwde kom rijd, kan ik ook geluk hebben dat het zonder gevolg blijft. Maar ik doe het beter niet.
Argument: Hij wou helemaal niet Fabio in het ziekenhuis rijden. Ja, ok, er was geen voorbedachte rade. Dat beweert toch niemand? Stel je voor. Maar als sprinter mag je toch verwachten dat hij denkt over de mogelijke gevolgen van zijn acties. En er zich alleszins voor verantwoorden.
Argument: De aankomst was gevaarlijk en snel. Lijkt me toch net een reden om extra voorzichtig te zijn? Is eerder een verzwarend argument.
Wees een man en leg verantwoording af voor je fouten. Een "sorry dat je pijn hebt" tweetje is wel erg schamel.
Het is wel zo'n sport van "niet zeuren, niet klagen."quote:Op donderdag 6 augustus 2020 23:23 schreef Sjoerd102 het volgende:
Volgens Boogerd moeten renners eerder zeggen dat een situatie gevaarlijk is en ze daarom niet koersen.
Zit wat in ja.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zal natuurlijk ook sterk aan de ernst van de nasleep bij Jakobsen liggen. Als die komend voorjaar weer op een fiets kan zitten (imho onwaarschijnlijk) zal het hem toch minder worden aangerekend dan als Fabio nooit meer een zinnig woord kan zeggen door hersenschade.
Als antwoord op je vierde vraag: Ja. Absoluut.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:51 schreef Beregd het volgende:
Tsja, beetje makkelijk natuurlijk om dit te roepen als je zelf 20 jaar prof bent geweest en zelf nooit ook maar 1x hebt gestaakt vanwege veiligheid.quote:Op donderdag 6 augustus 2020 23:23 schreef Sjoerd102 het volgende:
Volgens Boogerd moeten renners eerder zeggen dat een situatie gevaarlijk is en ze daarom niet koersen.
En wie zegt dat hij dat niet gaat doen? En aan wie had hij gisteren of vandaag 'verantwoording' moeten afleggen dan? Zeker op instagram een huilverhaal met 1000 excuses zetten om mensen die nooit wielrennen volgen maar nu ineens experts zijn tevreden te stellen?quote:Op donderdag 6 augustus 2020 22:51 schreef Beregd het volgende:
En een totaal andere situatie. Je weet wel, zoals openbare weg op openbare momenten vs een georganiseerde wedstrijd. Dat iemand daar überhaupt over begon zeg.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 08:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
De discussie over amateurwielrenners hoeven we hier niet te voeren, lijkt me. Dat is een totaal ander volk.
Zo'n proces duurt 10 uur, weet niet wanneer ze beginnen maar dat kan wel even duren nog.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 09:02 schreef de_boswachter het volgende:
09:00 geweest... waar blijft de berichtgeving dat hij succesvol uit coma is gehaald...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |