abonnement Unibet Coolblue
pi_194425303
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:55 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Jij zegt alle christenen. Dus graag alle leiders van pak'm beet 300 AD.
Je wilt een overledene daar de macht geven?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194425316
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 01:47 schreef Bocaj het volgende:
Ik hoorde net in met het oog op morgen, dat er miljarden schade is en dat er buitenlandse hulpgelden zullen komen maar men vreest dat het geld niet bij de juiste mensen zal aankomen en dat corrupte ambtenaren al handenwrijvend klaar staan om de gelden in ontvangst te nemen! De verkeerde mensen worden dus hemeltje schatje rijk!
Voor geld dat geschonken wordt aan het regime snap ik die vrees heel goed. Ik denk echter dat je dat risico veel minder hebt als je bijv doneert aan het Rode Kruis, of andere organisaties waarbij het geld zonder tussenkomst van autoriteiten in hulpverlening gestoken kan worden en die open zíjn over hun jaarrekeningen.

Libanon heeft bijv geen professionele ambulances, begreep ik. Het Rode Kruis heeft daarom her en der in Beirut posten, die draaien op vrijwilligers. Op de site van het Rode Kruis kun je ook een kaartje zien met waar in Beirut die posten zijn. Ik denk dat bij dergelijke hulpverlening veel minder kans is op corruptie.

Ik ga zelf wel doneren. Het is ongelooflijk wat zo'n klein landje allemaal over zich heen heeft gekregen. Is het geen oorlog in eigen land, dan waren het wel vluchtelingen uit buurlanden. De oorspronkelijke bevolking van Libanon is circa 4 miljoen mensen, maar het aantal inwoners ligt nu boven de 6 miljoen: er leven circa een half miljoen Palestijnse en 1,5 miljoen Syrische vluchtelingen. Dat kan het land eigenlijk helemaal niet aan, maar men voelt zich verplicht om hun broedervolken te helpen.

Tel daar een enorme economische crisis bij op, tel daar dan ook nog corona bij op. En dan komt deze ellende daar nog eens bij. Zoals ze in het Engels zeggen: if it wasn't for bad luck, they wouldn't have any luck at all.

En het klopt natuurlijk dat je de autoriteiten een groot deel van de problemen aan kunt rekenen, maar daar schiet je weinig mee op wanneer alles dat je had opgebouwd in één klap is weggevaagd.

Ik ga wel doneren aan het Rode Kruis en ik hoop dat velen dat doen.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:00:06 #156
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194425368
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Je wilt een overledene daar de macht geven?
Ben je aan het trollen ofwa?
pi_194425402
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:14 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als je bekijkt hoe lang dat verhaal van de opslag gaande is kan je concluderen dat iedereen verantwoordelijk is, wanneer iedereen verantwoordelijk is, is niemand verantwoordelijk. Sad but true.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194425412
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:00 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Ben je aan het trollen ofwa?
Nee. Christenen zijn net zo hypocriet en op macht, geld en sex belust als ieder ander mens. Alleen zei proberen het te verbergen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194425447
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

Als je bekijkt hoe lang dat verhaal van de opslag gaande is kan je concluderen dat iedereen verantwoordelijk is, wanneer iedereen verantwoordelijk is, is niemand verantwoordelijk. Sad but true.
Een ondergeschikte die gewoon gedaan heeft wat er geeist werd van hem zal wel de schuld krijgen met de doodstraf om het volk gerust te stellen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:05:08 #160
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_194425453
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Nee. Christenen zijn net zo hypocriet en op macht, geld en sex belust als ieder ander mens. Alleen zei proberen het te verbergen.
Beweer ik dat het niet zo is dan?
pi_194425509
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:56 schreef Bertha712 het volgende:

[..]

Voor geld dat geschonken wordt aan het regime snap ik die vrees heel goed. Ik denk echter dat je dat risico veel minder hebt als je bijv doneert aan het Rode Kruis, of andere organisaties waarbij het geld zonder tussenkomst van autoriteiten in hulpverlening gestoken kan worden en die open zíjn over hun jaarrekeningen.

Libanon heeft bijv geen professionele ambulances, begreep ik. Het Rode Kruis heeft daarom her en der in Beirut posten, die draaien op vrijwilligers. Op de site van het Rode Kruis kun je ook een kaartje zien met waar in Beirut die posten zijn. Ik denk dat bij dergelijke hulpverlening veel minder kans is op corruptie.

Ik ga zelf wel doneren. Het is ongelooflijk wat zo'n klein landje allemaal over zich heen heeft gekregen. Is het geen oorlog in eigen land, dan waren het wel vluchtelingen uit buurlanden. De oorspronkelijke bevolking van Libanon is circa 4 miljoen mensen, maar het aantal inwoners ligt nu boven de 6 miljoen: er leven circa een half miljoen Palestijnse en 1,5 miljoen Syrische vluchtelingen. Dat kan het land eigenlijk helemaal niet aan, maar men voelt zich verplicht om hun broedervolken te helpen.

Tel daar een enorme economische crisis bij op, tel daar dan ook nog corona bij op. En dan komt deze ellende daar nog eens bij. Zoals ze in het Engels zeggen: if it wasn't for bad luck, they wouldn't have any luck at all.

En het klopt natuurlijk dat je de autoriteiten een groot deel van de problemen aan kunt rekenen, maar daar schiet je weinig mee op wanneer alles dat je had opgebouwd in één klap is weggevaagd.

Ik ga wel doneren aan het Rode Kruis en ik hoop dat velen dat doen.
Je vergeet vergunningen, beveiliging door de regering en het tegenhouden van hulp behalve als er geld wordt betaald. Zonder medewerking van een overheid is er geen ngo actief in een land
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194425647
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:05 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Beweer ik dat het niet zo is dan?
Je doet voorkomen alsof dat zo is, getuige je eerdere reactie in dit topic.
Allah Al Watan Al Malik
pi_194425745
quote:
10s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

Als je bekijkt hoe lang dat verhaal van de opslag gaande is kan je concluderen dat iedereen verantwoordelijk is, wanneer iedereen verantwoordelijk is, is niemand verantwoordelijk. Sad but true.
Daar zal het ook wel op uitdraaien. Wat ik vooral zou willen weten is: het verzoek aan de rechter om het spul te verkopen of te verwijderen werd steeds geweigerd. Waarom? Corruptie? Waarom zou je zulk gevaarlijk spul 6 jaar lang in je haven willen hebben. Ik snap t niet. Incompetente prutsers.
pi_194425870
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Daar zal het ook wel op uitdraaien. Wat ik vooral zou willen weten is: het verzoek aan de rechter om het spul te verkopen of te verwijderen werd steeds geweigerd. Waarom? Corruptie? Waarom zou je zulk gevaarlijk spul 6 jaar lang in je haven willen hebben. Ik snap t niet. Incompetente prutsers.
2700 ton verplaats of verkoop jen iet zo makkelijk.
Misschien miste ze wel de herkomst en kwaliteitspapieren?
Bang voor terrorisme misschien?
Het kan van alles zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194425966
In 4 dagen gaat een commissie even uitzoeken wat er in 6 jaar is misgegaan. Tsja

quote:
De regering van Libanon wil snel duidelijkheid over wie verantwoordelijk is voor de verwoestende explosie in Beiroet. Minister van Buitenlandse Zaken Charbel Wehbe zegt dat een speciale commissie enkele dagen de tijd krijgt om daar onderzoek naar te doen.

,,Vanochtend is het besluit genomen om een onderzoekscommissie in het leven te roepen. Die moet in uiterlijk vier dagen met een gedetailleerd rapport komen", aldus de bewindsman op de Franse radio. Hij beloofde dat degenen die nalatig zijn geweest gestraft zullen worden door rechters. De douane zou de afgelopen jaren tevergeefs hebben gewaarschuwd dat sprake was een gevaarlijke situatie.

Minister Wehbe zegt dat volgens de eerste berichten op een onverantwoordelijke manier is omgegaan met explosief materiaal. ,,Hier was zes jaar lang sprake van ernstige nalatigheid
pi_194426129
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2020 22:43 schreef phoenyx het volgende:
3-1 ratio gewonden doden, minimaal 1000 dood
Hoe staat het met deze 'grootspraak'?
pi_194426154
Ik begrijp de talloze vergelijkingen met de atoombom op hiroshima op veel nieuwssites niet. Er is toch geen enkele overeenkomst?

2700ton AN staat ongeveer gelijk aan 1100ton TNT. De bom op Hiroshima was gelijk aan 15.000ton TNT, en werd daarbij op hoogte (~500meter) gedetoneerd. Daarnaast heb je bij een atoombom nog te maken met nucleaire straling die tot lang na de ontploffing blijft doorgaan.

Hoe is dit enigszins vergelijkbaar dan? :?

Sensatiekranten :r
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_194426210
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:39 schreef Pleun2011 het volgende:
In 4 dagen gaat een commissie even uitzoeken wat er in 6 jaar is misgegaan. Tsja
[..]

Het had er niet mogen liggen en persoon x was daar verantwoordelijk voor.

Opgelost. Volgende.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:56:46 #169
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_194426281
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:51 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik begrijp de talloze vergelijkingen met de atoombom op hiroshima op veel nieuwssites niet. Er is toch geen enkele overeenkomst?
Het is die paddenstoelwolk.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 6 augustus 2020 @ 11:56:59 #170
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_194426287
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 10:16 schreef Ciclon het volgende:

[..]

Laat eens zien.
😂😂😂
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_194426319
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is die paddenstoelwolk.
En de datum vandaag zie ik nu ;)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_194426498
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Het had er niet mogen liggen en persoon x was daar verantwoordelijk voor.

Opgelost. Volgende.
Gezien de lange periode van 6 jaar en de vele betrokken instanties lijkt het mij niet zo simpel.

Douane..havenautoriteiten..ministerie van transport..veiligheidsdienst..rechtspraak.. en allemaal wijzen ze naar elkaar. Hoe noemen ze zoiets ook alweer.. een clusterfuck?
pi_194426603
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:06 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Gezien de lange periode van 6 jaar en de vele betrokken instanties lijkt het mij niet zo simpel.

Douane..havenautoriteiten..ministerie van transport..veiligheidsdienst..rechtspraak.. en allemaal wijzen ze naar elkaar. Hoe noemen ze zoiets ook alweer.. een clusterfuck?
Er is altijd iemand eindverantwoordelijk. Altijd. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194426605
En die zijn kop gaat rollen. Misschien letterlijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194426665
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Er is altijd iemand eindverantwoordelijk. Altijd. :)
Ik denk dat ze wel een zondebok gaan vinden. Toen na Tijan werd de eigenaar van het chemische opslagbedrijf ter dood veroordeeld geloof ik.
pi_194426717
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:51 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik begrijp de talloze vergelijkingen met de atoombom op hiroshima op veel nieuwssites niet. Er is toch geen enkele overeenkomst?

2700ton AN staat ongeveer gelijk aan 1100ton TNT. De bom op Hiroshima was gelijk aan 15.000ton TNT, en werd daarbij op hoogte (~500meter) gedetoneerd. Daarnaast heb je bij een atoombom nog te maken met nucleaire straling die tot lang na de ontploffing blijft doorgaan.

Hoe is dit enigszins vergelijkbaar dan? :?

Sensatiekranten :r
Vergelijk het dan met recentere explosies.

Toulouse 2001
https://en.m.wikipedia.or(...)al_factory_explosion

Tianjin 2015
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2015_Tianjin_explosions

pi_194426736
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:06 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Gezien de lange periode van 6 jaar en de vele betrokken instanties lijkt het mij niet zo simpel.

Douane..havenautoriteiten..ministerie van transport..veiligheidsdienst..rechtspraak.. en allemaal wijzen ze naar elkaar. Hoe noemen ze zoiets ook alweer.. een clusterfuck?
Delegeren heet dat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:45:41 #178
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_194427044
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Delegeren heet dat.
Nee, delegeren is iets anders.

Straatje schoon vegen, elkaar de zwarte Piet toewijzen. Zoiets...
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:46:36 #179
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_194427056
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:16 schreef vosss het volgende:

[..]

Er is altijd iemand eindverantwoordelijk. Altijd. :)
Misschien. Maar dat pluis je niet in 4 dagen al uit.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_194427070
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Nee, delegeren is iets anders.

Straatje schoon vegen, elkaar de zwarte Piet toewijzen. Zoiets...
Dat is in de praktijk bij veel bedrijven gewoon delegeren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 12:52:44 #181
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_194427143
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:47 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is in de praktijk bij veel bedrijven gewoon delegeren.
Delegeren is in mijn ogen niet slecht. Dat betekent dat je in een samenwerking ook in kunt zien dat je wat je niet zelf kunt of af kunt maken, in overleg aan anderen kan vragen te doen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_194427169
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Delegeren heet dat.
Het gaat hier niet om het delegeren van bevoegdheid maar om verschillende instanties die allemaal op hun terrein een bepaalde bevoegdheid hebben en die allemaal naar elkaar wijzen.
  Moderator donderdag 6 augustus 2020 @ 13:00:11 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194427261
Zaten er trouwens stalen balken in dat gebouw, die kunnen toch met geen mogelijkheid smelten ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:31:51 #184
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194427651

Hee een knal, even de deur openen om buiten te kijken :X
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194427660
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Zaten er trouwens stalen balken in dat gebouw, die kunnen toch met geen mogelijkheid smelten ;)
Als ze van 911 staal zijn gemaakt wel ;)
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:33:06 #186
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_194427667
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:53 schreef vosss het volgende:

[..]

Het had er niet mogen liggen en persoon x was daar verantwoordelijk voor.

Opgelost. Volgende.
die zooi is nu toch weg op de plaats aar het lag , dus daar hebben ze nu geen last meer van ook al heb de rechter het verboden om het weg te halen , maar het is nu toch helemaal opgeruimt en verwijderd van de plek waar het lag opgeslagen

(oke nu even de rest opruimen maar dat zal nog wel even een hele lang tijd duren)
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:34:47 #187
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_194427686
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is die paddenstoelwolk.
Het isde zelfde klap geweest en schokgolf als een atoombom inderdaat allen op kleine schaal en zonder de chemische straling maar de drukgolf end e manier waarop het onplofte kan je zeker wel vergelijken met een mini atoombom
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:35:27 #188
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194427696
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is die paddenstoelwolk.
Toen ik een keer op een feest buiten snachts een deo bus in het kampvuur gooide was er ook een paddestoel wolk te zien.

Het heeft idd niks met een atoombom te maken dit. Als dit een atoombom was dan was elk persoon die stond te kijken van dichtbij verdampt, en de mensen van veraf waren instant blind geworden.

Bij een atoombom kookt te verf op de muren, voordat de schokgolf aankomt. (en mensen die dan nog leven gaan binnen enkele uren tot weken dood door de straling, afhankelijk van hoever weg ze stonden natuurlijk)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194427784
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Hee een knal, even de deur openen om buiten te kijken :X
Laptoppie doet t nog wel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 6 augustus 2020 @ 13:44:43 #190
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_194427816
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Toen ik een keer op een feest buiten snachts een deo bus in het kampvuur gooide was er ook een paddestoel wolk te zien.

Het heeft idd niks met een atoombom te maken dit. Als dit een atoombom was dan was elk persoon die stond te kijken van dichtbij verdampt, en de mensen van veraf waren instant blind geworden.

Bij een atoombom kookt te verf op de muren, voordat de schokgolf aankomt. (en mensen die dan nog leven gaan binnen enkele uren tot weken dood door de straling, afhankelijk van hoever weg ze stonden natuurlijk)
dat komt door de hitte die vrijkomt je kunt beter een vergelijking maken met een waterstofbom ( dan alleen te spreken overde kracht die vrijkomt ) niet overde straling ( je kunt daadwerkelijk in het klein spreken over de zelfde soort van de hiite / kracht die is vrijgekomen als bij een atoombom en of waterstofbom

demanier waarop de paddenstoel ontstaat

quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Hee een knal, even de deur openen om buiten te kijken :X
nee dat gaat niet gebeuren , gewoon binnen blijven , we gooien de ramen wel even open :D
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_194427974
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoe staat het met deze 'grootspraak'?
Complete onzin gebleken. Er zijn 135 doden en al ruim 5000 officiële gewonden.
De ratio is 1:37 en niet 1: 3
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:00:41 #192
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_194428045
https://www.nu.nl/282387/(...)oorde-fotoshoot.html

Men heeft de bruid ook nog even gesproken.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator / Redactie Sport donderdag 6 augustus 2020 @ 14:05:14 #193
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_194428101
quote:
2s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Bij een atoombom kookt te verf op de muren, voordat de schokgolf aankomt. (en mensen die dan nog leven gaan binnen enkele uren tot weken dood door de straling, afhankelijk van hoever weg ze stonden natuurlijk)
Straling is bij de modernere atoombommen veel minder een ding heb ik ooit ergens gehoord. Je zal vast nog wel een flinke lading krijgen, maar niet zo erg als in Japan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:10:48 #194
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_194428162
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Straling is bij de modernere atoombommen veel minder een ding heb ik ooit ergens gehoord. Je zal vast nog wel een flinke lading krijgen, maar niet zo erg als in Japan.
dat komt omdat ze niet zo grote nasleep meer willen hebben als toen , ze hebben het nu een beetje "menselijk "gemaakt
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:19:30 #195
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_194428259
Denk dat het dodental fors zal oplopen komende dagen/weken.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:26:35 #196
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194428341
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 13:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Complete onzin gebleken. Er zijn 135 doden en al ruim 5000 officiële gewonden.
De ratio is 1:37 en niet 1: 3
Dit gaat nog wel iets omhoog, Al Jazeera heeft het over 157 doden ondertussen en 80 vermisten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_194428360
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:26 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dit gaat nog wel iets omhoog, Al Jazeera heeft het over 157 doden ondertussen en 80 vermisten.
Het gaat nooit in de buurt komen van de bewering van @phoenyx van 1 dode op elke 3 gewonden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:34:59 #198
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_194428453
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het gaat nooit in de buurt komen van de bewering van @:phoenyx van 1 dode op elke 3 gewonden.
Nee, inderdaad. Misschien 250/300 lijkt me; een aantal gewonden die het niet halen plus een groot deel van de vermisten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_194428699
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:51 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik begrijp de talloze vergelijkingen met de atoombom op hiroshima op veel nieuwssites niet. Er is toch geen enkele overeenkomst?

2700ton AN staat ongeveer gelijk aan 1100ton TNT. De bom op Hiroshima was gelijk aan 15.000ton TNT, en werd daarbij op hoogte (~500meter) gedetoneerd. Daarnaast heb je bij een atoombom nog te maken met nucleaire straling die tot lang na de ontploffing blijft doorgaan.

Hoe is dit enigszins vergelijkbaar dan? :?

Sensatiekranten :r
Ik stoor mij ook aan die vergelijking.
  donderdag 6 augustus 2020 @ 14:57:59 #200
490095 Grishenko_
Groot-Inquisiteur
pi_194428752
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:53 schreef Idisrom het volgende:

[..]

Ik stoor mij ook aan die vergelijking.
Mwah, een atoombom is natuurlijk in alles heftiger qua schade en impact, maar als ik de beelden zo zie als leek dan heb ik ook bepaalde associaties met gebeurtenissen uit het verleden. Maar goed, ik besef me dat ik een leek ben dus dan maak ik ook geen vergelijkingen uiteraard.
"Bent u dan echt zo iemand als u wordt voorgesteld? Is dat werkelijk mogelijk!"
Riep de vorst opeens verwijtend, uit de grond van zijn hart.
pi_194428824
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 12:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om het delegeren van bevoegdheid maar om verschillende instanties die allemaal op hun terrein een bepaalde bevoegdheid hebben en die allemaal naar elkaar wijzen.
Afwentelen inderdaad. Delegeren is het overdragen van bevoegdheden, vaak naar ondergeschikten.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 6 augustus 2020 @ 15:03:33 #202
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_194428842
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 11:51 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik begrijp de talloze vergelijkingen met de atoombom op hiroshima op veel nieuwssites niet. Er is toch geen enkele overeenkomst?

2700ton AN staat ongeveer gelijk aan 1100ton TNT. De bom op Hiroshima was gelijk aan 15.000ton TNT, en werd daarbij op hoogte (~500meter) gedetoneerd. Daarnaast heb je bij een atoombom nog te maken met nucleaire straling die tot lang na de ontploffing blijft doorgaan.

Hoe is dit enigszins vergelijkbaar dan? :?

Sensatiekranten :r
Alles is met elkaar te vergelijken.
Deze ontploffing en die bom op Hiroshima dus ook.
Een vergelijking is er dan ook niet altijd om dingen gelijk te trekken, maar kan ook gebruikt worden om een beeld te scheppen.
Als een olietanker hetzelfde gewicht heeft als ongeveer 200.000 auto’s, krijg je een beeld hoe fucking zwaar dat kreng is. En dat terwijl de ene een boot is, en de ander een voertuig.
pi_194428919
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194428935
quote:
Ja, jij wilde uitzicht op zee + het bekende briesje. Niet zeuren nu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')