Hoiquote:BMW ALPINA B5 BITURBO Touring Allrad
Motor
Zylinder V8 90°
Hubraum (ccm) 4395
Bohrung (mm) 89,0
Hub (mm) 88,3
Verdichtungsverhältnis (:1) 10,0
Leistung / bei Drehzahl (kW (PS) / 1/min) 447 (608) / 5750 - 6250
Drehmoment / bei Drehzahl (Nm / 1/min) 800 / 3000 - 5000
Er zijn niet veel rijders hier met nieuwe BMW's volgens mij. Het lijkt dat je met de m-sport zo al best wat opties hebt. Groot scherm, elektrische stoelen, schuifdakje... maar je hebt geen adaptive cruise als ik goed kijk? Die is toch wel lekker hoor.quote:Op maandag 3 augustus 2020 10:23 schreef draadstalig het volgende:
Ik wil een nieuwe leaseauto en ben (na jarenlang Audi gereden te hebben) toch erachter dat ik ga overstappen naar BMW.
Afgelopen weekend was ik bij de dealer en daar viel mijn oog op de BMW 420 Grandcoupe. Echter de verkoper wist mij te vertellen dat de 418 een enorme korting heeft en opties dus vergelijkbaar aangekleed kan worden als hetgeen ik gezien heb. Voor mezelf en mijn medeweggebruikers is het verstandig dat ik weinig snelheid in een auto heb, dus voor mij opzich geen probleem.
Echter nu heb ik de auto samengesteld om even te proefen ; https://configure.bmw.nl/nl_NL/configid/x2l0f4r8
Heb ik nu opties waarvan ervaren rijders zeggen dat ze weinig toevoegen of juist opties mis?
Nou ik rij nu een 1-serie uit 2013 dus ik heb ook niet echt veel opties. Heb geen elektrische stoelen (dat mis ik wel want hadden al m'n voorgaande auto's) en kan geen open dak vanwege m'n lengte. Dat zijn toch wel opties die ik handig vind en de rest is luxe. Uiteindelijk wen je overal wel aan. Adaptive cruise vond ik wel echt een verademing in veel situaties. Vooral als je toch geen dikke motor erin dan kan je gewoon rechterstrook cruisenquote:Op maandag 3 augustus 2020 12:00 schreef draadstalig het volgende:
Welke optie zou je in dat geval dan heroverwegen die ik nu wel heb? Adaptive cruise zal ik nog eens bekijken.
Tja dat verschil is inderdaad ook bes groot. Ik ga hem echter zakelijk leasen dus het verschil is zakelijk gezien voor mij ook best groot weer. Dat vind ik het bijna niet waard.
Al zou ik mogelijk financial lease kunnen doen, dat gaat ook weer uitmaken
Oh ja vroeger was het volgens mij zo dat je die automaatbak nodig had... 8AT. Maar volgens mij zit dat in de 418i ook wel? Toch zie ik dat je inderdaad de ACC pas kan kiezen vanaf de 420i.... en kost je ook nog eens meer dan 800 ballenquote:Op maandag 3 augustus 2020 12:10 schreef draadstalig het volgende:
Ik kan overigens nergens adaptive cruise vinden. Is dit niet onderdeel van het pakket geworden?
Kan dat wel met een diffuser achter? Of is de 335d anders dan de 335i?quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:58 schreef NoComment het volgende:
Topictitel: FWD en 3-in-lijn
Heb een keer een 118i te leen gehad met die 3-pitter, das echt een futloos ding zeg. De 116i die we hier hebben (4-cilinder met hetzelfde vermogen) rijdt veel prettiger.
En mag mijn auto ook toegevoegd worden aan de OP? 2011 E91 335d
[ afbeelding ]
Er komt overigens een trekhaak onder deze week, wel zo handig gezien onze tuin aan de grote kant is en er nogal eens wat snoeiafval vanaf komt wat lang niet in de groenbak past. En het zou wel mooi zijn om de Abarth er eens op een aanhanger achter te kunnen hangen
Ja m'n tante heeft een nieuwe 2-serie grand coupe nu, dat is een FWD met 3 cilinder voordeel van die 4-serie is dat het dan tenminste nog RWD is maar ik zou ook niet voor een 3 cilinder gaan in zo'n auto. Ondanks dat ie even snel is als m'n E46 318ci vroegerquote:Op maandag 3 augustus 2020 14:58 schreef NoComment het volgende:
Topictitel: FWD en 3-in-lijn
Heb een keer een 118i te leen gehad met die 3-pitter, das echt een futloos ding zeg. De 116i die we hier hebben (4-cilinder met hetzelfde vermogen) rijdt veel prettiger.
Een mede automalloot zei altijd dat hij het idioot vond om een open dak te willen hebben in een auto waarmee hard gereden wordt, aangezien zo'n ding altijd/vaak meer herrie geeft. En in het geval van een oudere BMW vaak ook meer onderhoudskostenquote:Op maandag 3 augustus 2020 15:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kan dat wel met een diffuser achter? Of is de 335d anders dan de 335i?
Bij mijn 325i hebben we ook zelf een afneembare zigeunerhaak gemonteerd, maar die valt achter de 'normale' bumper.
Wmb nieuwe BMW's: Trekhaak, sportstoelen en grote navi is sowieso een must
Verder bekerhouders, breedset, alcantara enz nice-to-have. Pano(d)ramadak is heel erg type afhankelijk
Verder zijn er nog heel veel kleine opties die leuk en prettig zijn om te hebben
Dat is natuurlijk een flut argument. Je wil en kan nooit altijd hard rijden en ik moet zeggen dat het wel lekker is om in de binnenstad mee te cruisen op een zonnige dag. Alhoewel de meeste dakraampjes klein zijn. Die van m'n Tesla was lekker groot en het geeft ook wat meer licht. Helaas bij BMW lever je hoofdruimte in, bij Tesla kreeg je er juist hoofdruimte bij.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:41 schreef NoComment het volgende:
Een mede automalloot zei altijd dat hij het idioot vond om een open dak te willen hebben in een auto waarmee hard gereden wordt, aangezien zo'n ding altijd/vaak meer herrie geeft. En in het geval van een oudere BMW vaak ook meer onderhoudskosten
Heb nooit begrepen waarom zoveel mensen niet van elektrische stoelen houden. Ik heb er zo'n hekel aan als iemand mijn stoel in een andere positie heeft gezet (en stuur + spiegels). Bij elektrische stoelen heb je altijd ook memory stand dus je krijgt als je zithouding precies zoals het hoort. Alleen de binnenspiegel moet je nog handmatig stellen maar dat is wel het makkelijkste. Ik heb het nu ook niet op m'n 1-serie, maar daar laat ik ook bijna niemand in rijdenquote:Op maandag 3 augustus 2020 15:10 schreef Hyperdude het volgende:
Electrische stoelen vind ik dan weer niet zo nuttig.:) Sportstoelen met zo'n "onder de knie" uitschuifbare steun, wel. Open dakkie is wel lekker, maar mis ik ook niet als het er niet op zit.
En graag een andere kleur dan grijs/zwart. Maat van mij zoekt momenteel een tweedehands en het is allemaal donker met zwart interieur.
Tja je kan van iedere optie natuurlijk zeggen het kan altijd stuk gaan en dat is klote, dus dan maar een auto zonder opties? Misschien waren die dingen 20 jaar terug nog een beetje gammel, maar zal tegenwoordig toch wel betere kwaliteit zijn? Net als je nu veel vaker zo'n panoramadak ziet.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ben 't er wel mee eens. e46 is na 19 jaar nog steeds heerlijk stil. zelfs vergeleken met een nieuwe Renault is de geluidsisolatie in combinatie met het gebrek aan rammeltjes is de e46 zo'n genot om mee te rijden. Daarom kies ik bewust voor een auto zonder open dak omdat zo'n dakje op een dag gegarandeerd lekkage geeft.
de coupe heeft geen B-stijl, daardoor heb je meer windgeluid. het zullen de stijlloze deuren zijn. of de rubbers in de ophanging.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja je kan van iedere optie natuurlijk zeggen het kan altijd stuk gaan en dat is klote, dus dan maar een auto zonder opties? Misschien waren die dingen 20 jaar terug nog een beetje gammel, maar zal tegenwoordig toch wel betere kwaliteit zijn? Net als je nu veel vaker zo'n panoramadak ziet.
Ik vond de E46 trouwens helemaal niet zo stil maar misschien lag dat aan mijn auto? Ik had geen open dak, wel de coupe dus rubbers. De Audi A4 van hetzelfde bouwjaar van mijn ouders was stiller.
Daarom 3 serie cabrio, onbeperkt hoofdruimtequote:Op maandag 3 augustus 2020 15:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Helaas bij BMW lever je hoofdruimte in, bij Tesla kreeg je er juist hoofdruimte bij.
Niet een idee om het van een sloper af te halen? Of misschien op eBay-kleinanzeigen.de een een complete originele set vinden? Ik heb zelf geen ervaring met after market overigens. Op Facebook kom ik vaak bimmerproducts.nl tegen, zelf geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:59 schreef xaban06 het volgende:
Ik wil mijn E92 voorzien van M Sport exterieur (voor- en achterbumpers). Zijn de sideskirts ook anders? Die moeten dan ook.
Ik kom heel veel verschillende bedragen tegen. Waar zit dat 'm in? Materiaal? Welk materiaal moet ik vermijden?
is het plug en play of komt er veel meer bij kijken?
Tips, suggesties?
Ben ik hiermee klaar: https://www.hlautomotive.(...)-pakket-bmw-e92-e93/ of mis ik dan nog een boel?
+750 voor de verf wel ja. 1500 totaal voor een iets mooiere look, het moet je maar waard zijn..quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:59 schreef xaban06 het volgende:
Ben ik hiermee klaar: https://www.hlautomotive.(...)-pakket-bmw-e92-e93/ of mis ik dan nog een boel?
Hoe oud is je accu?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 09:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
Oei, zojuist gebeurde er niets na het omdraaien van de sleutel. ik hoor zelfs het startrelais niet.
...
Accu is 2 jaar oud. April 2018 heb ik er een verse originele BMW accu in gezet.quote:
Dan zou je de accu eigenlijk uit moeten kunnen sluiten.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Accu is 2 jaar oud. April 2018 heb ik er een verse originele BMW accu in gezet.
ik lees overal goede verhalen over deze druppellader. Het apparaat zou in staat zijn om de conditie van de accu te verbeteren.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan zou je de accu eigenlijk uit moeten kunnen sluiten.
Beetje off-topic:
Ik heb deze druppellader een paar maanden geleden gekocht:
https://www.ctek.com/nl/a(...)s-5-0-test-charge-eu
Test accu, spanningsval bij starten en dynamo. Op simpele wijze, dat leek mij wel handig
Stelde al 2 keer vast dat een accu niet goed was. En accu bleek 2x kaduuk/niet meer te reanimeren.
Die heb ik ook doet het goed, m'n Berlingo gaat ook weleens leeg als ik 2 weken of langer niet rijdt.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan zou je de accu eigenlijk uit moeten kunnen sluiten.
Beetje off-topic:
Ik heb deze druppellader een paar maanden geleden gekocht:
https://www.ctek.com/nl/a(...)s-5-0-test-charge-eu
Test accu, spanningsval bij starten en dynamo. Op simpele wijze, dat leek mij wel handig
Stelde al 2 keer vast dat een accu niet goed was. En accu bleek 2x kaduuk/niet meer te reanimeren.
c:\ediabas\bin toevoegen aan Path in Windows.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:24 schreef xaban06 het volgende:
Ik heb INPA CD + Adapter binnen (AliExpress) maar krijg een SYS-005 fout. Iemand ook gehad?
Is het al, heeft het niet opgelost. Ben de boel aan het opnieuw installeren.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
c:\ediabas\bin toevoegen aan Path in Windows.
https://nl.geekmarkt.com/how-set-environment-variables-windows-10
Minstens het dubbele, 6 jaar, kan je toch meestal wel verwachten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 21:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
De accu lijkt defect. Apart, want deze is nog geen 3 jaar oud en het is een originele BMW accu.
...
Ja, de auto gaat keurig netjes in slaapmodus, zoals dat heet. stroomverbruik zakt vlot van 2,54A naar 0,00A met de ampere-meter in de 10-stand. geen lekstroom.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 21:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Minstens het dubbele, 6 jaar, kan je toch meestal wel verwachten.
Ik haal meestal wel een jaar of 8.
Ga morgen tegelijk ff checken of mijn huidige accu nog de eerste is: uit 2011.
Ontlaadstroom gemeten?
Zal de Hifi System bij nemen als ik jou was. Is aanzienlijk beter dan het standaard audio systeem.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:00 schreef draadstalig het volgende:
Welke optie zou je in dat geval dan heroverwegen die ik nu wel heb? Adaptive cruise zal ik nog eens bekijken.
Tja dat verschil is inderdaad ook bes groot. Ik ga hem echter zakelijk leasen dus het verschil is zakelijk gezien voor mij ook best groot weer. Dat vind ik het bijna niet waard.
Al zou ik mogelijk financial lease kunnen doen, dat gaat ook weer uitmaken
Dit jaar, hoezo? Ik wil een e93 en de perfecte is nog niet te koop zoals ik hem wil. Maar zal binnenkort vast meer te koop komen, mensen pakken nog de zomer mee en verkopen daarna de cabrio, toch? Ik wil niet nu 1 kopen die de verkeerde kleur is omdat de goede niet te koop is, en dan volgende week staat ineens de perfecte te koop, wedden?quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 16:06 schreef daNpy het volgende:
Nee de internals zijn ook anders.
Welk jaar plan je een BMW te kopen?
2025?
Als je het mij vraagt is tunen geen slecht idee. Er zit alleen niet zo'n luxe inlaat traject op de 25i in vergelijking met de 30i. Dus qua koppel is het iets anders. Maar dat is ook om te bouwen (alleen wel prijzig).quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 16:08 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dit jaar, hoezo? Ik wil een e93 en de perfecte is nog niet te koop zoals ik hem wil. Maar zal binnenkort vast meer te koop komen, mensen pakken nog de zomer mee en verkopen daarna de cabrio, toch? Ik wil niet nu 1 kopen die de verkeerde kleur is omdat de goede niet te koop is, en dan volgende week staat ineens de perfecte te koop, wedden?
Ik zie dat er sowieso wel software tunes bestaan om de 325i naar vergelijkbare pk's te brengen, maar dat is dus een slecht idee?
Wat is er nog meer anders dan?
Idd hifi audio en het led adaptive pakket. Vind ik must have, leder doe ik altijd na levering ivm bijtelling en dan in compleet eigen samenstelling.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 10:31 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Zal de Hifi System bij nemen als ik jou was. Is aanzienlijk beter dan het standaard audio systeem.
Zomer is geen cabriotijd. Maart, april, mei, juni, september, oktober wel. Veel te warm in de volle zon, in de zomer gaat het zonnedak ook altijd dicht.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 16:08 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dit jaar, hoezo? Ik wil een e93 en de perfecte is nog niet te koop zoals ik hem wil. Maar zal binnenkort vast meer te koop komen, mensen pakken nog de zomer mee en verkopen daarna de cabrio, toch? Ik wil niet nu 1 kopen die de verkeerde kleur is omdat de goede niet te koop is, en dan volgende week staat ineens de perfecte te koop, wedden?
Ja maar in april verkocht ik pas mijn eigen auto. Ik heb een bepaalde e93 in gedachte, belangrijkste eis is donkergrijs (space gray?) maar ja als die niet te koop is dan wacht ik gewoon. Ga hem niet nu in een andere kleur kopen, daar krijg ik spijt van.quote:Op zaterdag 15 augustus 2020 19:59 schreef xaban06 het volgende:
Je was in februari al aan het kijken toch, ik denk niet dat er groot verschil zal zijn aan aanbod tussen oktober en februari.
Dat is voor iedereen verschillend. Ik reed met mijn vorige cabrio juist de hele zomer open, airco aan, heerlijk.quote:Op zondag 16 augustus 2020 08:35 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Zomer is geen cabriotijd. Maart, april, mei, juni, september, oktober wel. Veel te warm in de volle zon, in de zomer gaat het zonnedak ook altijd dicht.
In ieder geval een stuk meer dan op zo'n 750kg dingquote:Op maandag 17 augustus 2020 08:13 schreef daNpy het volgende:
En wat mag je op die aanhanger gooien dan? Niet zo heel veel als de TMM 1200 kg is?
Tja, niet mijn aanhanger Maar volgens mij stond het wel op het plaatje gestanst 960kg laadgewicht, en volgens RDW ook eigen gewicht 210kg en TMM 1200kg. Bij de tent waar ik hem gehuurd heb hebben ze en bouwen ze ook wel genoeg aanhangers dat ze zouden moeten weten hoe en wat.quote:Op maandag 17 augustus 2020 10:21 schreef daNpy het volgende:
Da's wel een erg laag gewicht voor een aanhanger, zeker met een as die dat mag hebben. 1000kg lading is nog aardig wat.
Koop er nou gewoon eentje manquote:Op zondag 6 september 2020 10:32 schreef delano.888 het volgende:
Weet iemand toevallig de officiële namen van deze 2 kleuren:
https://www.autotrack.nl/a/bmw-3-serie-49769950
https://www.broekhuis.nl/(...)maat-2012/497529929/
Kan weinig vinden over die 2e kleur, komt dat door de vreemd bewerkte foto?
Monaco blue en Monte Carlo bluequote:Op zondag 6 september 2020 10:32 schreef DX11 het volgende:
Weet iemand toevallig de officiële namen van deze 2 kleuren:
https://www.autotrack.nl/a/bmw-3-serie-49769950
https://www.broekhuis.nl/(...)maat-2012/497529929/
Kan weinig vinden over die 2e kleur, komt dat door de vreemd bewerkte foto? Is het dan toch eigenlijk dezelfde kleur?
Dankje dat had ik niet gevonden, dit helptquote:Op zondag 6 september 2020 13:03 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Monaco blue en Monte Carlo blue
Ja zoals ik, beslis in een dag en koop ze na een half uurtje rijden. En dan na een week staat de koelvloeistof leeg, mag ik er weer een paar 100 euro tegenaan knallen. Elke keer weer, stuk voor stukquote:Op zondag 6 september 2020 10:43 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Koop er nou gewoon eentje man
Het belangrijkste lijkt me toch de auto ter plekke inspecteren ipv 100 auto's op marktplaats langs gaan zonder maar iets te bezichtigen en triviale vragen stellen over kleur of acc. Maar goed wie ben ik. De meeste BMW's die ik kocht waren ook wrakken.... je leert ervan hé (behalve jij )quote:Op maandag 7 september 2020 09:02 schreef rival het volgende:
[..]
Ja zoals ik, beslis in een dag en koop ze na een half uurtje rijden. En dan na een week staat de koelvloeistof leeg, mag ik er weer een paar 100 euro tegenaan knallen. Elke keer weer, stuk voor stuk
Zelfs de goedkoopste spullen gaan lang mee als ze door een echte proff worden geīnstalleerd, zo zie je maar weerquote:Op maandag 7 september 2020 09:10 schreef YoshiBignose het volgende:
De uitlaat (ik dacht einddemper) van de E30 van m'n tante is trouwens laatst eindelijk vervangen. Toch 8 jaar volgehouden die Chinese zooi
Volgens mij hebben we er een ophangbeugeltje aan moeten lassen oid... Weet het ook niet meer zeker tis tenslotte alweer 8 jaar geleden....quote:Op maandag 7 september 2020 09:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
als luchtdicht zijn de enige eis is dan is 't top. zolang er niet veel aanpassingen nodig zijn dan is 't helemaal super.
soms moet je wat aanpassen bij niet originele delen omdat het niet meteen past.
Trouwens, ik vroeg het net nog even maar had het verkeerd begrepen. Het was alleen een pakking bij het uitlaatspruitstuk. De einddemper is dus gewoon nog in orde en weer voor 2 jaar door de APKquote:Op maandag 7 september 2020 09:46 schreef rival het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we er een ophangbeugeltje aan moeten lassen oid... Weet het ook niet meer zeker tis tenslotte alweer 8 jaar geleden....
Die dingen moeten we hier op de markt brengen voor de hoofdprijsquote:Op maandag 7 september 2020 09:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Trouwens, ik vroeg het net nog even maar had het verkeerd begrepen. Het was alleen een pakking bij het uitlaatspruitstuk. De einddemper is dus gewoon nog in orde en weer voor 2 jaar door de APK
Daar lijkt het wel op ja, ook net ff wat meer pk. Is die automaat beter/slechter dat je weet dan?quote:Op maandag 7 september 2020 08:32 schreef NoComment het volgende:
Zo'n 328i, is dat niet een US model die een GM automaat gebruikt ipv de ZF?
Ik heb er nog niet heel veel verstand van waar ik naar moet kijken, vandaar het vele hangen in dit topic voor de aankoop. Wil heel zeker zijn van mijn zaak.quote:Op maandag 7 september 2020 09:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het belangrijkste lijkt me toch de auto ter plekke inspecteren ipv 100 auto's op marktplaats langs gaan zonder maar iets te bezichtigen en triviale vragen stellen over kleur of acc. Maar goed wie ben ik. De meeste BMW's die ik kocht waren ook wrakken.... je leert ervan hé (behalve jij )
De uitlaat (ik dacht einddemper) van de E30 van m'n tante is trouwens laatst eindelijk vervangen. Toch 8 jaar volgehouden die Chinese zooi
Oh ik zie nu pas dat jij dezelfde persoon bentquote:Op maandag 7 september 2020 10:41 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik heb er nog niet heel veel verstand van waar ik naar moet kijken, vandaar het vele hangen in dit topic voor de aankoop. Wil heel zeker zijn van mijn zaak.
En wil dolgraag een space grey maar dat is me niet gegund
Mijn laatste auto's waren ook wit uit gierigheid. Sommige kleuren kosten bijna 3000,- tegenwoordig... echt absurd. Ik ben ook niet zo moeilijk qua kleuren, dat vind ik één van de minst belangrijke keuzes bij een auto tenzij het een echte rare kleur is (oranje, geel, licht groen).quote:Op maandag 7 september 2020 10:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
't valt op dat er veel zwarte of witte BMW's te koop staan. vroeger kreeg je te horen; "Een witte, daar blijf je mee zitten".
Een auto koop je in een goede kleur. BMW heeft zeer mooie blauwtinten. Estorilblauw. San Marino blauw.
rood is ook best mooi. Karmesinrood.
een grijstint is wat mij betreft erg oke. zolang het niet al te donker is. m'n huidige auto is Titan silver.
Tja, als je een kleur wilt dan kost dat een flink bedrag extra. dat was 10-15 jaar niet anders.
De GM automaat werkt fabrieks af goed. Strakke en soepele schakelingen.quote:Op maandag 7 september 2020 10:40 schreef DX11 het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op ja, ook net ff wat meer pk. Is die automaat beter/slechter dat je weet dan?
quote:Op maandag 7 september 2020 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Mijn laatste auto's waren ook wit uit gierigheid. Sommige kleuren kosten bijna 3000,- tegenwoordig... echt absurd. Ik ben ook niet zo moeilijk qua kleuren, dat vind ik één van de minst belangrijke keuzes bij een auto tenzij het een echte rare kleur is (oranje, geel, licht groen).
Als ik een beetje kijk naar mijn autoverleden dan is het donkergrijs, donkerblauw, bruin, zwart en wit. Wel vrij neutrale qua kleuren dus... bruin misschien een uitzondering maar dat was dan ook een oldtimer.
Was dit je enige reactie de laatste 3 jaar en voor de komende 3 jaar???quote:
Moet iedereen voor zichzelf bepalen natuurlijk, maar ik vind het niet mooi. Heb ze ook weleens op niet-BMW's gezienquote:Op dinsdag 22 september 2020 23:47 schreef DX11 het volgende:
Over grilles gesproken, wat zijn hier eigenlijk de meningen over de 3 kleuren in de grill die je kan toevoegen met een sticker of plastic kapjes? Ik lees voornamelijk negatieve dingen van liefhebbers dat het alleen "mag" als je ook echt een M3/M4 hebt enz omdat het anders niet "hoort". Maar het vreemde is dat ze sowieso nooit zo door BMW geleverd zijn, toch?
Ik vind het eigenlijk wel wat tofs hebben namelijk, ook al "hoort het niet".
[ afbeelding ]
Ik was er maandag avond ook, jij ook ja? Tof! Mn eerste ronde met de 130i en 10:39quote:Op maandag 7 september 2020 19:05 schreef pvdplanet het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie avondzon, bijna lege Nordschleife... Heerlijk!
De hele week, was leuk todat het op zaterdag belachelijk druk werdquote:Op woensdag 23 september 2020 00:40 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Ik was er maandag avond ook, jij ook ja? Tof! Mn eerste ronde met de 130i en 10:39
Erg leuk en de hele scene eromheen is waanzinnig.
Kan natuurlijk niet. Op je grill mag alleen een hoefijzer.quote:Op dinsdag 22 september 2020 23:47 schreef DX11 het volgende:
Over grilles gesproken, wat zijn hier eigenlijk de meningen over de 3 kleuren in de grill die je kan toevoegen met een sticker of plastic kapjes? Ik lees voornamelijk negatieve dingen van liefhebbers dat het alleen "mag" als je ook echt een M3/M4 hebt enz omdat het anders niet "hoort". Maar het vreemde is dat ze sowieso nooit zo door BMW geleverd zijn, toch?
Ik vind het eigenlijk wel wat tofs hebben namelijk, ook al "hoort het niet".
[ afbeelding ]
Dan heb je me vast wel zien zitten op het stoeltje bij de ingang TF. Het was inderdaad ziek druk, had van te voren al rondes gekocht zondat ik mn pas kon gebruiken, met opzet voor ma-vr gekozen want die drukte had ik wel verwacht.quote:Op donderdag 24 september 2020 18:40 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
De hele week, was leuk todat het op zaterdag belachelijk druk werd
Overigens 2 kapotte SKF aandrijfassen opgelopen (begin 2019 gemonteerd).
Die hebben het net 60 a 70 ronden uitgehouden.
Binnenste homokineten uitgescheurd aan beide kanten, wel mee thuis kunnen komen.
[ afbeelding ]
Er zitten nu 20 jaar oude gebruikte op. Wedden dat die het wel uithouden?
(de vorige assen hebben 5 jaar Ring overleefd, ze moesten helaas sneuvelen aangezien ze in het wiellager muurvast zaten)
Pre-crash maatregelen denk ik; de auto had niet zo veel vertrouwen in je rijstijlquote:Op dinsdag 29 september 2020 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:
De i3 had laatst iets vreemds. Bij een vrij scherpe bocht naar links op de snelweg ging ineens de deurvergrendeling open. Na het terugsturen sloot de vergrendeling weer. Dit gebeurde zo'n 3 keer in de rit, alleen met bochten naar links... en nee dat kwam niet omdat er per ongeluk op dat knopje werd gedrukt bij de bestuurder. Ik kan me herinneren dat ik dit in het verleden ook ooit eens van iemand gehoord had maar ik weet niet meer wie dat was en bij welke auto
Geeft niet, ik heb een rechtervoetje, en ik stamp hem gewoon bij; misschien leert ie nog watquote:Op dinsdag 29 september 2020 14:20 schreef daNpy het volgende:
Mercedes is dan ook echt érg mietig afgesteld
Ik kwam er laatst ook achter dat de cruisecontrol het niet doet met DSC uitgeschakeldquote:Op dinsdag 29 september 2020 14:05 schreef daNpy het volgende:
Ging de cruise er ook af? Dat heb ik wel eens in snelle bochten
Klopt en diezelfde DSC zet hem uit bij te hoge laterale versnellingquote:Op dinsdag 29 september 2020 14:48 schreef NoComment het volgende:
[..]
Ik kwam er laatst ook achter dat de cruisecontrol het niet doet met DSC uitgeschakeld
Jammer. Enig idee van kms. ketting?quote:Op woensdag 30 september 2020 22:15 schreef boegschroef het volgende:
Helaas is de ketting van mijn oude f11 die mijn vader nu rijd geknapt. Einde f11 denk ik...
Dit is in 10 minuten te verhelpen 😁. Je kan namelijk gewoon die as naar voren zonder problemen verwijderen en je hebt weer rwd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 14:53 schreef NoComment het volgende:
F31 335d is altijd X-drive (liever gewoon RWD)
Kann nicht ohne leben!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 09:51 schreef Hyperdude het volgende:
Net op tijd voor het Sitzheizungseizoen. ;0
M'n broertje volgens mij wel op de i3, maar daar is wat nuttiger omdat je dan via de app je auto kan voorverwarmen/verkoelen, actieradius kan zien en laadstations kan vinden in de buurt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 00:31 schreef junkiexp het volgende:
Wie gebruikt er Connecteddrive?
Zat vandaag even te kijken naar de pakketten, vind het niet echt heel veel meerwaarde eigenlijk.
Ik dus ook.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 11:24 schreef junkiexp het volgende:
...
Ik heb geen standkachel helaas.
Maar dat gaat niet bij de F10/F11
Ik heb een pre lci trouwens.
Zit in mn E91 ook. Is geen standkachel, werkt overigens ook met de airco in de zomerquote:Op zaterdag 17 oktober 2020 13:54 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik dus ook.
Die van mij heeft wel verwarming bij motor uit als motor voldoende warm is. Wel aardig in de winter als je even naar de Appie moet. "Restwarmte", pag. 136 in mijn boekje
Waarom draait die airco dan op? Accu?quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 22:32 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zit in mn E91 ook. Is geen standkachel, werkt overigens ook met de airco in de zomer
Nee, rest warmte van de kachel en hij werkt dus zo ook zolang de airco koud genoeg is. Daarom heet de knop ook 'rest'.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 23:01 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Waarom draait die airco dan op? Accu?
Ik kan die logica wel begrijpen bij warmte (vooral als er ook nog wat restwarmte van de motor gebruikt wordt), maar bij koude? Als een airco uit staat is het heel snel voorbij. Volgens mij blaas je dan liever helemaal geen nieuwe lucht je auto in maar laat je liever de koude lucht hangen die er al zit.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 23:29 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, rest warmte van de kachel en hij werkt dus zo ook zolang de airco koud genoeg is. Daarom heet de knop ook 'rest'.
Ik heb wel een electrische waterpomp die door blijft draaien.quote:Op zondag 18 oktober 2020 09:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik kan die logica wel begrijpen bij warmte (vooral als er ook nog wat restwarmte van de motor gebruikt wordt), maar bij koude? Als een airco uit staat is het heel snel voorbij. Volgens mij blaas je dan liever helemaal geen nieuwe lucht je auto in maar laat je liever de koude lucht hangen die er al zit.
PTA / Aanschaf Audi A6 / BMW 5 seriequote:Op dinsdag 20 oktober 2020 00:17 schreef Sheffield het volgende:
Ik ben voorzichtig aan het kijken om mijn e39 530i te gaan vervangen voor een F11. Ik zou dan weer benzine kiezen en dan met xdrive. Op Autoblog en andere internetbronnen vind ik best wat problemen met dit model. Maar ook weer positieve reacties. Wat zijn jullie ervaringen, tips?
De versterkte wang helpt niet mee bij RFT denk ik.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 19:39 schreef Hyperdude het volgende:
Dwarsrichels voel je idd.goed. Heb ook wel wat moeten experimenteren met uitlijnen, juist profiel (bandenmerk/type) en bandenspanning om cupping tegen te gaan, maar of dat aan RFT ligt? Ben verder wel tevreden, maar ben harde/stugge wielophanging gewend.
sport+ (en flippers) gebruik ik dan weer nooit.quote:Op zaterdag 24 oktober 2020 22:52 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Merk wel dat de wegligging van de F11 zoveel beter is, als ik in sport+ rijdt dan voel je dat die dynamische dempers keihard worden en dan kan je echt knallen over de rotondes
Flippers is ff leuk, maar eigenlijk niet nodig want die sportautomaat schakelt primaquote:Op zondag 25 oktober 2020 11:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
sport+ (en flippers) gebruik ik dan weer nooit.
In de bergen gebruik ik de pook liever om te schakelen dan flippers. Vooral bergaf wordt ik treurig van automaten.quote:Op maandag 26 oktober 2020 15:13 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Flippers is ff leuk, maar eigenlijk niet nodig want die sportautomaat schakelt prima
Thanks.quote:Op donderdag 22 oktober 2020 09:20 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
PTA / Aanschaf Audi A6 / BMW 5 serie
Welke motor heeft je voorkeur?quote:Op maandag 26 oktober 2020 22:54 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Thanks.
2 tevreden eigenaren iig
Oud plastic is een bitch.quote:Op dinsdag 27 oktober 2020 09:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Bij het verzetten van de klok breekt nondedju weer het plastic pootje in de tellerbak van m'n e46
Er zijn geen nieuwe onderdelen voor de tellerbak voor zover ik weet, dus is een gebruikt element de enige optie.
misschien moet ik voorzichtiger zijn met dat palletje. indrukken en draaien is gegarandeerd breken.
...
528/530, natuurlijk kijk ik met een schuin oog naar 535, maar komt meestal niet uit qua prijs. Ik kijk ook in Duitsland naar het aanbodquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 17:32 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Welke motor heeft je voorkeur?
528/530 of 535/540?
Staan niet zoveel x-drive te koop in NL.
Jammer dat je tegenwoordig flink diepe zakken nodig hebt voor een 6-pitter. Deze zomer proefritje gemaakt in een 528 iX; vlot genoeg maar geen zoomzoomquote:Op dinsdag 27 oktober 2020 21:53 schreef Sheffield het volgende:
[..]
528/530, natuurlijk kijk ik met een schuin oog naar 535, maar komt meestal niet uit qua prijs. Ik kijk ook in Duitsland naar het aanbod
No offence maar dat is wel een boel "onderhoud" aan zo'n oud dingquote:Op donderdag 29 oktober 2020 17:52 schreef LethalNinja het volgende:
K*tzooi.....
Na 2,5 uur rijden zonder motorstoring sinds de laatste garagebeurt hoopte ik dat ik er aan kon wennen. Vandaag kwam hij toch weer terug....
Auto reed heerlijk, start snel, heb power etc etc.....
Binnenkort maar weer langs de bmw (specialist) en hopelijk is 6 maal scheepsrecht........
Wat het niet is:
- valse lucht, via een rookmachine is alles gecontroleerd en zijn diverse ringen vervangen
- carterventilatie is vervangen
- resonator bolg is vervangen
- nokkanas sensor is vervangen
aldus een e46 318i 2.0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
quote:Op woensdag 4 november 2020 08:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
No offence maar dat is wel een boel "onderhoud" aan zo'n oud ding
En de 318i is nou niet de exclusiefste E46 die je gaat vinden... heb je ondertussen niet meer uitgegeven dan de dagwaarde?De facelift is een 2.0, die heb ik ook gehad. 143 pk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook genoeg onderhoud aan gehad overigens En dan reed ik die auto 10 jaar geleden, laat staan hoe ze het nu doen. Leuke wagens maar net iets teveel dingen die stuk kunnen gaan, een E36 is makkelijker als je zelf beetje kan sleutelen.Facts don't care about your feelings
Ah oke. De 320 is dan idd een 2.2 als ik me niet vergis. EN de E46 heeft een paar A4tjes aan kwaaltjes ja. Gelukkig had ik er destijds erg weinig last vanquote:Op woensdag 4 november 2020 08:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De facelift is een 2.0, die heb ik ook gehad. 143 pk.
Ook genoeg onderhoud aan gehad overigens En dan reed ik die auto 10 jaar geleden, laat staan hoe ze het nu doen. Leuke wagens maar net iets teveel dingen die stuk kunnen gaan, een E36 is makkelijker als je zelf beetje kan sleutelen.
Ja inderdaad die ging van 150 pk naar 170 pk. De oude 320 was even snel als de facelift 318, maar je had wel een 6 cilinder (en het daarbij horende verbruik).quote:Op woensdag 4 november 2020 09:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah oke. De 320 is dan idd een 2.2 als ik me niet vergis. EN de E46 heeft een paar A4tjes aan kwaaltjes ja. Gelukkig had ik er destijds erg weinig last van
quote:Op woensdag 4 november 2020 08:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
No offence maar dat is wel een boel "onderhoud" aan zo'n oud ding
En de 318i is nou niet de exclusiefste E46 die je gaat vinden... heb je ondertussen niet meer uitgegeven dan de dagwaarde?No offence taken ;-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sta nu trouwens voor een moeilijke keuze..... ben langs de specialist geweest, op meerdere plekken olie lekkage. Kosten ....¤3k!
Ik weet het nu even niet meer hoor.
De kleppendekselpakking is berucht, die lekt bij mij ook een klein beetje.quote:Op woensdag 4 november 2020 09:19 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
No offence taken ;-)
Sta nu trouwens voor een moeilijke keuze..... ben langs de specialist geweest, op meerdere plekken olie lekkage. Kosten ....¤3k!
Ik weet het nu even niet meer hoor.
Wat is ie nog waard? De helft van ¤3K?quote:Op woensdag 4 november 2020 09:19 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
No offence taken ;-)
Sta nu trouwens voor een moeilijke keuze..... ben langs de specialist geweest, op meerdere plekken olie lekkage. Kosten ....¤3k!
Ik weet het nu even niet meer hoor.
Ik ken de staat natuurlijk niet maar zo'n ding was jaren geleden al max 1750 euro waard....quote:Op woensdag 4 november 2020 09:19 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
No offence taken ;-)
Sta nu trouwens voor een moeilijke keuze..... ben langs de specialist geweest, op meerdere plekken olie lekkage. Kosten ....¤3k!
Ik weet het nu even niet meer hoor.
och. een auto mag een beetje zweten. zolang het er niet uit loopt, geen druppels op de grond, en je hoeft tussen de oliewisselbeurten niet bij te vullen dan is het zo erg nog niet.quote:Op woensdag 4 november 2020 10:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat is ie nog waard? De helft van ¤3K?
Mijn ervaring is dat er volgend jaar weer wat anders mee is.
Geen bijzondere reden om 'm niet te verkopen = wegwezen.
Ik denk ik in mijn handjes mag knijpen als ik er 1500 euro voor krijg.quote:Op woensdag 4 november 2020 10:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat is ie nog waard? De helft van ¤3K?
Mijn ervaring is dat er volgend jaar weer wat anders mee is.
Geen bijzondere reden om 'm niet te verkopen = wegwezen.
Haha, mijn E91 vind ik geen oude auto maar die voldoet aan jouw criteriaquote:Op woensdag 4 november 2020 11:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
och. een oude auto mag een beetje zweten. zolang het er niet uit loopt, geen druppels op de grond, en je hoeft tussen de oliewisselbeurten niet bij te vullen dan is het zo erg nog niet.
Wil niet zeggen dat een nette 2x zo veel opbrengt. Ook de auto van LN heeft problemenquote:Op woensdag 4 november 2020 11:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
kijk maar wat voor een BMW e46 je kunt kopen voor 1500 euro.
je ziet op foto's ontbrekende onderdelen.
storingslampjes in de teller-bak branden.
astronomische tellerstand.
de e46s die te koop staan onder de 2k, daar is bijna altijd aan geknutseld.quote:Op woensdag 4 november 2020 11:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat een nette 2x zo veel opbrengt. Ook de auto van LN heeft problemen
Er is ook nog dat niet opgeloste lampje...quote:Op woensdag 4 november 2020 11:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
och. een auto mag een beetje zweten. zolang het er niet uit loopt, geen druppels op de grond, en je hoeft tussen de oliewisselbeurten niet bij te vullen dan is het zo erg nog niet.
...
Zoals ik al schreef. Als je geen bijzondere reden hebt om er verlies op te lijden, kan je beter verder kijken naar een verser exemplaar. Nu blijf je maar geld en gedoe steken in een 318. Het is geen M3 CSL ofzo; dus geld zie je niet meer terug.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 17:52 schreef LethalNinja het volgende:
K*tzooi.....
Na 2,5 uur rijden zonder motorstoring sinds de laatste garagebeurt hoopte ik dat ik er aan kon wennen. Vandaag kwam hij toch weer terug....
Auto reed heerlijk, start snel, heb power etc etc.....
Binnenkort maar weer langs de bmw (specialist) en hopelijk is 6 maal scheepsrecht........
Wat het niet is:
- valse lucht, via een rookmachine is alles gecontroleerd en zijn diverse ringen vervangen
- carterventilatie is vervangen
- resonator bolg is vervangen
- nokkanas sensor is vervangen
aldus een e46 318i 2.0
Niet tegengekomen. In een oude Duitse prijslijst staat 'ie ook nietquote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jammer dat je tegenwoordig flink diepe zakken nodig hebt voor een 6-pitter. Deze zomer proefritje gemaakt in een 528 iX; vlot genoeg maar geen zoomzoom
Ben je al een F11 530iX tegengekomen? Bestaat die eigenlijk wel?
Staan er momenteel zero op Mobile.
Tja die motor storing zou verholpen moeten zijn met de nieuwe valve tronic / excentriek as..... en dan worden de kleppen meegenomen en dan heb je al een rekening van dik 2k......quote:Op woensdag 4 november 2020 12:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Er is ook nog dat niet opgeloste lampje...
[..]
Zoals ik al schreef. Als je geen bijzondere reden hebt om er verlies op te lijden, kan je beter verder kijken naar een verser exemplaar. Nu blijf je maar geld en gedoe steken in een 318. Het is geen M3 CSL ofzo; dus geld zie je niet meer terug.
Toen ik klein was gingen bij ons thuis auto's vaak pas de deur uit kort nadat uitlaat, banden en accu waren vervangen. Ik heb daarvan proberen te leren. Maar heb mij ook wel eens laten meeslepen en toch ¤¤ verbrand. Blijft moeilijk.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:27 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Tja die motor storing zou verholpen moeten zijn met de nieuwe valve tronic / excentriek as..... en dan worden de kleppen meegenomen en dan heb je al een rekening van dik 2k......
en dan zweet hij nog steeds olie... een gedeelte in mij wordt steeds enthousiaster om 't idee om 'm "op te rijden" tot hij of niet meer rijdt of niet meer door de apk komt en geld te sparen om later wat anders te kopen maar 't blijft lastig.
Druppels op de grond is ook niet zo erg toch? M'n E36 druppelt al 4 jaar, rijdt primaquote:Op woensdag 4 november 2020 11:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
och. een auto mag een beetje zweten. zolang het er niet uit loopt, geen druppels op de grond, en je hoeft tussen de oliewisselbeurten niet bij te vullen dan is het zo erg nog niet.
bijkomend voordeel; als iets onder de olie zit dan roest het niet.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Druppels op de grond is ook niet zo erg toch? M'n E36 druppelt al 4 jaar, rijdt prima
Pff zeg dat wel dat het lastig is......quote:Op woensdag 4 november 2020 16:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Toen ik klein was gingen bij ons thuis auto's vaak pas de deur uit kort nadat uitlaat, banden en accu waren vervangen. Ik heb daarvan proberen te leren. Maar heb mij ook wel eens laten meeslepen en toch ¤¤ verbrand. Blijft moeilijk.
Daarom En als ik iets geleerd heb dan is het vaak als je allemaal dingen uit elkaar gaat halen, er uiteindelijk nog meer stuk gaat. Misschien is het toeval, maar ik heb dat al zo vaak meegemaakt. Alsof je auto dan ineens merkt dat er allemaal dingen anders zijn en dat er daardoor weer een ander onderdeel stuk gaat. Soms kun je beter door blijven rijden tot ie het echt niet meer doet en dan reparerenquote:Op woensdag 4 november 2020 16:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
bijkomend voordeel; als iets onder de olie zit dan roest het niet.
Krijg je geen gezeik met de APK? Mijn E39 druppelt ook wat (nooit olie hoeven bijvullen dus wat mij betreft valt het mee) maar ik had wel een adviespunt vorig jaar. Ben benieuwd wat ze er dit jaar van gaan vinden.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Druppels op de grond is ook niet zo erg toch? M'n E36 druppelt al 4 jaar, rijdt prima
Blijkbaar niet want komt er ieder jaar doorheen Volgens mij staat het er wel als adviespunt.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:17 schreef t-star het volgende:
[..]
Krijg je geen gezeik met de APK? Mijn E39 druppelt ook wat (nooit olie hoeven bijvullen dus wat mij betreft valt het mee) maar ik had wel een adviespunt vorig jaar. Ben benieuwd wat ze er dit jaar van gaan vinden.
Fingers crossed voor de komende APK dan maarquote:Op woensdag 4 november 2020 18:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Blijkbaar niet want komt er ieder jaar doorheen Volgens mij staat het er wel als adviespunt.
4 banden.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:41 schreef rival het volgende:
Mijn E46 kost me al jaren vrijwel niks. Weet niet waar ze het hier over hebben
Knoop vanochtend doorgehakt. Ik ga er geen 3000 euro aan uitgeven. Auto gaat alweer richting de 20 jaar en als ik er kritisch naar kijk...... Hij heeft al wat roestvorming, bij sommige snelheden lichte trilling in het stuur en als hij al langer olie heeft gelekt dan binnenkort ook een verstopte catalysator. Ik geloof het wel ...quote:Op woensdag 4 november 2020 12:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Er is ook nog dat niet opgeloste lampje...
[..]
Zoals ik al schreef. Als je geen bijzondere reden hebt om er verlies op te lijden, kan je beter verder kijken naar een verser exemplaar. Nu blijf je maar geld en gedoe steken in een 318. Het is geen M3 CSL ofzo; dus geld zie je niet meer terug.
Jammer, maar waarschijnlijk het verstandige besluit.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:08 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Knoop vanochtend doorgehakt. Ik ga er geen 3000 euro aan uitgeven. Auto gaat alweer richting de 20 jaar en als ik er kritisch naar kijk...... Hij heeft al wat roestvorming, bij sommige snelheden lichte trilling in het stuur en als hij al langer olie heeft gelekt dan binnenkort ook een verstopte catalysator. Ik geloof het wel ...
Ik ga wat proberen te sparen zodat ik na een tijdje een andere auto kan kopen. Voorkeur is dan natuurlijk BMW maar dan moet ik maar een goed exemplaar vinden!
Zijn volgens mij ook twin-scrolls wat erin ligt, complex en duur, zou zelf niet die keuze maken tweedehands.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een E46 mag dan kosten met zich meebrengen aan reparaties en onderhoud.
Wat zullen de kosten zijn bij een F30?
De eerste 3 series met turbo zijn te koop vanaf 10k.
Een turbo balanceren of turbo revisie is niet iets voor de doehetzelf-garage.
Er zijn verder problemen bekend met de dynamo, niet opladen, elektrische problemen en problemen met bij accu.
Nee, niet ingezet. invetten doe je toch tegen bevriezing?quote:
De nieuwe M4 met de neus?quote:Op zondag 8 november 2020 16:26 schreef boegschroef het volgende:
Ik rij nu 2 jaar de Ford mustang maar ga komende week toch maar weer eens kijken naar een bmw. Ik zit vooral te kijken naar de M4 of M4 Competition, maar vraag me nog echt af of het competition pakket het geld wel waard is.
Verstandig. Volgens mij is die competition het geld wel waard, zoveel duurder is het niet toch?quote:Op zondag 8 november 2020 17:56 schreef boegschroef het volgende:
Ah nee, 2019 model. De nieuwste vind ik echt lelijk. Maar door het nieuwe model dalen de prijzen van het modeljaar ervoor. Dus mooi moment om rond te kijken.
Jup. Maar blijven ze ook beter flexibel van als het goed is.quote:Op zondag 8 november 2020 17:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nee, niet ingezet. invetten doe je toch tegen bevriezing?
Waarmee smeren jullie de deurrubbers in.quote:Op zondag 8 november 2020 20:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jup. Maar blijven ze ook beter flexibel van als het goed is.
Heb het laatst uitgezocht en "gummi pflege" uit duitsland schijnt het beste te zijn dus die heb ik gekocht via amazon.de. Het smeren moet ik alleen nog doen.quote:Op maandag 9 november 2020 09:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Waarmee smeren jullie de deurrubbers in.
Ik heb wel een fles siliconenspray staan maar lees daar verschillende verhalen over.
Ik ga dat maar eens bestellen.quote:Op maandag 9 november 2020 11:08 schreef DX11 het volgende:
[..]
Heb het laatst uitgezocht en "gummi pflege" uit duitsland schijnt het beste te zijn dus die heb ik gekocht via amazon.de. Het smeren moet ik alleen nog doen.
Dit dus:
Vaselinequote:Op maandag 9 november 2020 09:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Waarmee smeren jullie de deurrubbers in.
Ik heb wel een fles siliconenspray staan maar lees daar verschillende verhalen over.
Vaseline trekt niet in het rubber. vaseline gaat een plakkerig zooitje geven en tast op den duur juist het rubber aan.quote:
Je weet dat vochtvreter erg slecht/lastig werkt in auto's?quote:Op maandag 9 november 2020 16:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
helemaal top. heb de mijne net besteld, zal volgende week wel binnen komen.
ben benieuwd, hoop dat ik daarna geen vochtvreter meer nodig ga hebben.
Nooit last van gehad eigenlijk. Niet van het plakken, niet van de zooi of aangetaste rubbers...quote:Op maandag 9 november 2020 14:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Vaseline trekt niet in het rubber. vaseline gaat een plakkerig zooitje geven en tast op den duur juist het rubber aan.
Valma heeft een rubber stick die het rubber soepel maakt.
https://www.airsain.nl/vochtige-lucht.quote:Op maandag 9 november 2020 17:04 schreef DX11 het volgende:
[..]
Je weet dat vochtvreter erg slecht/lastig werkt in auto's?
Het werkt, even, totdat het ding zelf vocht heeft opgenomen, dat komt er dan deels ook weer uit en komt aan de binnenkant van je ramen.
De enige manier om een vochtvreter in de auto goed werkend te hebben is zo'n ding die je in de magnetron kan doen, en dan ELKE DAG in de magnetron droog koken. Doe je dat niet dan doet het meer kwaad dan goed.
het werkt op zich wel hoor. heb de zak met korrels op een verhoging liggen van een bak.quote:Op maandag 9 november 2020 17:04 schreef DX11 het volgende:
[..]
Je weet dat vochtvreter erg slecht/lastig werkt in auto's?
Het werkt, even, totdat het ding zelf vocht heeft opgenomen, dat komt er dan deels ook weer uit en komt aan de binnenkant van je ramen.
De enige manier om een vochtvreter in de auto goed werkend te hebben is zo'n ding die je in de magnetron kan doen, en dan ELKE DAG in de magnetron droog koken. Doe je dat niet dan doet het meer kwaad dan goed.
Ik heb het zelf niet echt nodig, mijn raam is ook wel eens vochtig, maar met 30sec airco vol op het raam wil het aardig weg trekken.quote:Op maandag 9 november 2020 18:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
jij doelt op de Pingi, magnetronzak. dat schijnt zeer goed te werken.
heb net al twee vochtontrekkers in de auto gezet, anders had ik die wel besteld.
Misschien iets heel triviaals maar tank je toevallig E10? En zo ja, probeer dan eens ethanolvrije benzine (V-Power, BP Ultimate).quote:Op donderdag 29 oktober 2020 17:52 schreef LethalNinja het volgende:
K*tzooi.....
Na 2,5 uur rijden zonder motorstoring sinds de laatste garagebeurt hoopte ik dat ik er aan kon wennen. Vandaag kwam hij toch weer terug....
Auto reed heerlijk, start snel, heb power etc etc.....
Binnenkort maar weer langs de bmw (specialist) en hopelijk is 6 maal scheepsrecht........
Wat het niet is:
- valse lucht, via een rookmachine is alles gecontroleerd en zijn diverse ringen vervangen
- carterventilatie is vervangen
- resonator bolg is vervangen
- nokkanas sensor is vervangen
aldus een e46 318i 2.0
Ik tank al wat langer alleen nog maar Euro 98/ Super bedankt voor de tip in elk gevalquote:Op woensdag 11 november 2020 19:34 schreef eentwee het volgende:
[..]
Misschien iets heel triviaals maar tank je toevallig E10? En zo ja, probeer dan eens ethanolvrije benzine (V-Power, BP Ultimate).
Dat dacht ik toen ook waarschijnlijk, daarom weet ik het nog.quote:
Tamelijk logisch toch, breedset in de sneeuwquote:Op vrijdag 13 november 2020 10:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik had volgens mij 225 voor en 255 achter onder de E46 met 18" wielen. Met balanceren, monteren en uitlijnen kom je al gauw op zo'n bedrag ja. En als het sneeuwt is het kansloos
Ik zeg ook niet dat het onlogisch is maar het is wel stom. Werd vaak uitgelachen toen, door mensen in Fiat Panda's met fietsbandjes die lekker door de sneeuw konden crossen. Door die breedset had ik ook geen geld meer voor winterbandenquote:Op vrijdag 13 november 2020 10:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Tamelijk logisch toch, breedset in de sneeuw
Kwam de oude Alpina velgen nog tegen vandaag. Zit ook nauwelijks profiel op half versleten PS2tjes, zag ik. Ook kansloos in sneeuw.quote:Op vrijdag 13 november 2020 10:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik had volgens mij 225 voor en 255 achter onder de E46 met 18" wielen. Met balanceren, monteren en uitlijnen kom je al gauw op zo'n bedrag ja. En als het sneeuwt is het kansloos
het is een sedan. inderdaad dubbele rubbers.quote:Op zondag 15 november 2020 22:19 schreef daNpy het volgende:
Is et een coupe dan?
Bij een sedan zitten sowieso dubbele rubbers.
Nee HBquote:Op dinsdag 17 november 2020 16:31 schreef Charged het volgende:
@:LoveAtFirstDrive Heb jij JZ in je kenteken staan van je 540i?
Ah jammer maar het was een (op het oog) een hele mooie 540i touring. Zwart van buiten en zwart leer,ietsjes lager en e34 M5 velgen. Tankstation A12 Esso van Utrecht naar Arnhem.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee HB
Iets moois gespot? En waar?
[ afbeelding ]
Weet je het hele kenteken nog? Mag ook via pb hoor. Kom ze helaas maar weinig tegen, zeker de 540i. En als ik een E34 tegenkom is het meestal met werk, dus dan zit ik in een werkbus of de vrachtwagen, dan kunnen we niet naar elkaar knipperenquote:Op dinsdag 17 november 2020 16:50 schreef Charged het volgende:
[..]
Ah jammer maar het was een (op het oog) een hele mooie 540i touring. Zwart van buiten en zwart leer,ietsjes lager en e34 M5 velgen. Tankstation A12 Esso van Utrecht naar Arnhem.
Kenteken was G-205-JZ. Velgen waren de gedraaide 5-spaaks.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Weet je het hele kenteken nog? Mag ook via pb hoor. Kom ze helaas maar weinig tegen, zeker de 540i. En als ik een E34 tegenkom is het meestal met werk, dus dan zit ik in een werkbus of de vrachtwagen, dan kunnen we niet naar elkaar knipperen
Deze velgen toevallig? Die zijn van de laatste E34 M5:
[ afbeelding ]
Ah Throwing Stars styling 21 zeker. Auto zegt me verder niks, dus niet bekend in de ‘E34 scene’ denk ik.quote:Op dinsdag 17 november 2020 17:12 schreef Charged het volgende:
[..]
Kenteken was G-205-JZ. Velgen waren de gedraaide 5-spaaks.
Wat een dikke combo zo. Per-fect!quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Weet je het hele kenteken nog? Mag ook via pb hoor. Kom ze helaas maar weinig tegen, zeker de 540i. En als ik een E34 tegenkom is het meestal met werk, dus dan zit ik in een werkbus of de vrachtwagen, dan kunnen we niet naar elkaar knipperen
Deze velgen toevallig? Die zijn van de laatste E34 M5:
[ afbeelding ]
Thanks! Ben er ook erg blij mee. Zit wel altijd werk aan, maar dat hoort er bij 😄quote:Op dinsdag 17 november 2020 19:19 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Wat een dikke combo zo. Per-fect!
Da’s waar, maar bij een 26 jaar oude heb je weer ander werk dan bij een 1 jaar oude 😋quote:
Nee hoor elektrische auto's niet. En als er al werk aan zat dan kan je het niet zelf zelfs een allrounder niet.quote:
We hadden het over auto's tochquote:Op woensdag 18 november 2020 21:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Nee hoor elektrische rommel niet. En als er al werk aan zat dan kan je het niet zelf zelfs een allrounder niet.
Ja dat klopt inderdaad niet, daar komt het vocht naar binnen.quote:Op zondag 22 november 2020 18:07 schreef vannelle het volgende:
Ligt dat rubber wel overal vast op de plek waar het hoort?
Ik vind het opvallend dat er vanaf de hoogte van je spiegel er omhoog ineens een randje zichtbaar is......
Dan moet ie ook de hele straat vol zetten met rook.quote:Op donderdag 26 november 2020 00:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
In de wijkertunnel op de A9 liep de temperatuurmeter vol in het rood.
Buiten de tunnel op een veilige plek de boel laten afkoelen.
Daarna koelvloeistof bijgevuld en ontlucht. Nog geen 2 kilometer later was er weer koelvloeistof weg.
Opnieuw ontlucht, koelvloeistof bijgevuld en met verwarming op heetste stand de laatste 10 km gereden. Ben zo wel thuisgekomen.
Vrees dat er een doorslag is van verbrandingskamer naar een koelingskanaal.
Wat een prachtige E34! In de categorie "betaalbare 8-cilinders" staat een E34 wel heel hoog. Wat een tijdloos mooi model. Binnen nu en 1 a 2 jaar moet het er toch maar eens van komen om een keer een V8 te kopen.quote:Op dinsdag 17 november 2020 16:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Weet je het hele kenteken nog? Mag ook via pb hoor. Kom ze helaas maar weinig tegen, zeker de 540i. En als ik een E34 tegenkom is het meestal met werk, dus dan zit ik in een werkbus of de vrachtwagen, dan kunnen we niet naar elkaar knipperen
Deze velgen toevallig? Die zijn van de laatste E34 M5:
[ afbeelding ]
Bedankt voor het compliment! Een V8 is zeker leuk om een keer te kopen, dat moet je ook met je hart doen, niet met je hoofdquote:Op donderdag 26 november 2020 17:41 schreef eentwee het volgende:
[..]
Wat een prachtige E34! In de categorie "betaalbare 8-cilinders" staat een E34 wel heel hoog. Wat een tijdloos mooi model. Binnen nu en 1 a 2 jaar moet het er toch maar eens van komen om een keer een V8 te kopen.
Ik kende je blog nog niet, maar heb wel eens een filmpje gezien (van de Clio RS). Volgens mij heb ik die ook te koop zien staan later. Leuk om te lezen, mijn favoriet is de winterroadtrip naar de Noordkaap.
Ja lijkt me een geweldig avontuur om daar in de winter naartoe te rijden. Ooit wel in de zomer gedaan en dat was natuurlijk ook al heel gaaf.quote:Op zondag 29 november 2020 16:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bedankt voor het compliment! Een V8 is zeker leuk om een keer te kopen, dat moet je ook met je hart doen, niet met je hoofd
De Clio RS is inderdaad vrij snel verkocht daarna, was leuk en leerzaam om weer wat op te knappen! De Noordkaap trip is ook nog steeds mijn favoriet, denk er nog vaak aan en wil 'm zo graag nog een keer doen (elk jaar eigenlijk wel ).
GTV?quote:Op zondag 29 november 2020 17:17 schreef eentwee het volgende:
[..]
... Toen heb ik maar een ander onbetrouwbaar hok gekocht (een 20 jaar oude Alfa met een V6).
GTV zie je niet veel meer.quote:Op maandag 30 november 2020 13:27 schreef eentwee het volgende:
GTV ja. Een flex uitvoering is voor de zomer in de vorm van een E46 M3
In de zomer lijkt me ook heel tof! Zou het graag een keertje met een campertje doen ofzo, langs de kost van Noorwegen. Heerlijk!quote:Op zondag 29 november 2020 17:17 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja lijkt me een geweldig avontuur om daar in de winter naartoe te rijden. Ooit wel in de zomer gedaan en dat was natuurlijk ook al heel gaaf.
Auto met het hart kopen is op zich wel aan mij besteed. Vorig jaar heb ik overwogen een XK8 als tijdelijke (winter ) auto te kopen. Ik had een prachtexemplaar op het oog bij een bekende klassiekerhandelaar, afspraak gemaakt om te kijken, maar die werd afgebeld omdat een of andere Noor hem via de telefoon gekocht had. Toen heb ik maar een ander onbetrouwbaar hok gekocht (een 20 jaar oude Alfa met een V6).
75 V6 3,0quote:Op donderdag 3 december 2020 15:06 schreef NoComment het volgende:
Leuke auto's allemaal. ...
Heb zelf nog bijna een zwaar gemodificeerde 156 met 3-liter v6 gekocht jaren geleden, nog spijt van dat dat niet door is gegaan toen...
We hebben een bonusplek (stalling E36). Er is dus speling voor een eventuele 6e auto in de toekomst. Dat zal sowieso een Z3 Coupe worden maar voorlopig maar effe nietquote:Binnenkort toch weer te weinig ruimte.
Grapje
Ik rij rond met xHP (sowieso is er voor de 335d geen Alpina flash) en mijn ervaringen zijn redelijk vergelijkbaar. Nog steeds comfortabel in D (schakelen bij 1500rpm) en in S/M lekker agressief.quote:Op donderdag 3 december 2020 22:46 schreef DX11 het volgende:
Vandaag Alpina flash op mijn e93 automaatbak gezet. Super fijn, schakelt sneller door in D (zuiniger) maar ook weer wat sportievere reactie op gaspedaal, en S is helemaal super sportief nu en schakelt een stuk sneller, ook in M schakelt hij echt merkbaar een stuk sneller. Echt super! Absoluut aanrader voor e9x rijders.
Ruimte went heel snelquote:Op donderdag 3 december 2020 21:24 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
We hebben een bonusplek (stalling E36). Er is dus speling voor een eventuele 6e auto in de toekomst. Dat zal sowieso een Z3 Coupe worden maar voorlopig maar effe niet
Same here, garage van 80+ m2, je kan er je kont niet meer kerenquote:Op vrijdag 4 december 2020 09:58 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ruimte went heel snel
Zet je een grote grage (80m2) zodat je altijd ruimte hebt om te sleutelen staat die binnen 2 jaar ook vol:
[ afbeelding ]
Dus moeten de bmw's alsnog buiten slapen
[ afbeelding ]
Gewoon op de eerste date altijd dit shirt dragenquote:Op donderdag 3 december 2020 22:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Waar vind je een vrouw die speciaal wil verhuizen zodat de 5 auto's overdekt staan
En daarna met momentsleutel op 120 Nm?quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:00 schreef Hyperdude het volgende:
Gisteren winterbandjes gemonteerd. Voor het eerst met electrieke slagmoersleutel.
Nu te koud om zomerwieltjes schoon te maken. Moet wel leuk blijven.
Ben het in principe wel eens met je opmerking, maar...quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:19 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
En daarna met momentsleutel op 120 Nm?
Waar zijn de tijden gebleven dat je gewoon je band vastmaakt door hier op te gaan staan. Tenminste, zo deed ik het vroeger altijd
[ afbeelding ]
Volgens mij als je sterk genoeg bent is dat ook niet nodig Ben ik niet dus vond staan aan het eind handiger. Alhoewel ik toen maar zo'n 60 kg was dus dat had ook weinig effectquote:Op zaterdag 5 december 2020 11:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dat staan op een sleutel gaat ook niet altijd even elegant. Ook een keer een dop van een kruissleutel afgebroken. Gelukkig stond ik er toen niet op.
Heb net de auto gewassen.... lees ik ditquote:Op zaterdag 5 december 2020 11:00 schreef Hyperdude het volgende:
Gisteren winterbandjes gemonteerd. Voor het eerst met electrieke slagmoersleutel.
Nu te koud om zomerwieltjes schoon te maken. Moet wel leuk blijven.
Daarom eerst lezen en dan pas doen.quote:Op zaterdag 5 december 2020 12:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heb net de auto gewassen.... lees ik dit
Of nie mietequote:Op zaterdag 5 december 2020 13:24 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daarom eerst lezen en dan pas doen.
Zitten schone winterwielen onder mijn bolidetje.quote:
Als de Seat van de brug is kan de BMW erop.quote:Op zaterdag 5 december 2020 14:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zitten schone winterwielen onder mijn bolidetje.
Proefritje geslaagd?quote:Op zaterdag 5 december 2020 15:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
...
ik hoop maar dat niet weer na een paar kilometer dat gele koelvloeistofsymbool gaat branden.
Nog geen lange proefrit gemaakt.quote:
Regende het geen pijpenstelen?quote:Op zondag 6 december 2020 16:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
...
tja, stond snachts op de a9 langs de kant zonder koelvloeistof, zag geen andere optie.
Ik eerder dit jaar met de A112... Ding was APK afgekeurd ivm remklauw die niet goed terug kwam, gehaast de boel gangbaar gemaakt om de volgende ochtend voor de herkansing te gaan. Ding door de keuring gekomen, begint op de terugweg de auto nogal te trillen vanuit de voorkant. Had de wielmoeren niet eens vastgezet, gewoon met de hand erin gedraaid..quote:Op zaterdag 5 december 2020 11:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Volgens mij als je sterk genoeg bent is dat ook niet nodig Ben ik niet dus vond staan aan het eind handiger. Alhoewel ik toen maar zo'n 60 kg was dus dat had ook weinig effect
Heb maar één keertje gehad dat ik het niet goed genoeg had vastgedraaid, auto ging trillen bij het sturen naar rechts. Voor de rest zaten ze gewoon muurvast, zelfs een jaar later. Volgens m'n garage is het levensgevaarlijk maar ja... dat is 200 km/u rijden dan ook
Als je olie feitelijk niet te laag is is er geen probleem.quote:Op maandag 7 december 2020 08:25 schreef t-star het volgende:
Die M54B25 zat ook in de E46 dus zal idd ook wel dezelfde sensor zijn. Maar gewoon doorrijden dus volgens jou?
De tering dat had een HEEL duur grapje kunnen worden.quote:Op maandag 7 december 2020 08:35 schreef NoComment het volgende:
Had de wielmoeren niet eens vastgezet, gewoon met de hand erin gedraaid
Nee maar deze mini is wel de enige die ik nog tof vind en volgens mij de enige met een kontje.quote:Op zondag 6 december 2020 23:06 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Mogen mini’s hier ook gepost worden?
Zullen we een motoroliediscussie en een winterbandendiscussie beginnen?quote:Op maandag 7 december 2020 15:52 schreef boegschroef het volgende:
Ik raad kroon af als ervaring deskundige. Ik heb in mijn f11 diesel de eerste 2 beurten ook kroon gebruikt, tot ik aangeraden werd om toch gewoon castrol te proberen. Voor die paar euro extra kon ik dat wel een keer doen. Maar wat een verschil! Zeker koude start en stationair loopt het blok veel rustiger en stiller met castrol dan met kroon. En om uit te sluiten dat het tussen mijn oren zat: zelfs mijn vriendin zei het uit haarzelf zonder dat ze wist dat ik andere olie gebruikt had.
proefrit gemaakt ~8km. motor kwam op bedrijfstemperatuur en blijft dat ook. de druk in het koelsysteem lijkt te hoog. er is een sissend geluid bij de vuldop hoorbaar na het afzetten van de motor. de vuldop en ontluchtingsnippel waren goed aangedraaid.quote:
Ik heb hetzelfde gehad met mn 2004 316 E46. De ene na de andere kvs lekkage. Uiteindelijk een hoop slangen vervangen, 2x anwb, heel wat euros lichter en toen zette hij de straat vol witte rook.quote:Op maandag 7 december 2020 21:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
proefrit gemaakt ~8km. motor kwam op bedrijfstemperatuur en blijft dat ook. de druk in het koelsysteem lijkt te hoog. er is een sissend geluid bij de vuldop hoorbaar na het afzetten van de motor. de vuldop en ontluchtingsnippel waren goed aangedraaid.
merk dat er al koelvloeistof uit gekomen is via de vuldop door koelvloeistof-restanten langs het reservoir. het ventiel is dus open gegaan.
ik vrees zomaar dat als je aardig wat gas geeft dat er door een miniscule kleine lekkage naar het koelsysteem ervoor zorgt dat de druk teveel wordt en dat daardoor koelvloeistof via de vuldop eruit komt. koppakking of scheurtje in het blok. dit kan gewoon niet door een lekkage in een koelslang komen.
toch maar afscheid nemen van deze BMW. onbetrouwbaar geworden.
Klinkt niet best. Je zou nog CO2 kunnen laten snuffelen bij je expansievat. Dan weet je zeker of er lekkage cilinder naar koelvloeistof plaats vindt.quote:Op maandag 7 december 2020 21:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
proefrit gemaakt ~8km. motor kwam op bedrijfstemperatuur en blijft dat ook.
... dit kan gewoon niet door een lekkage in een koelslang komen.
toch maar afscheid nemen van deze BMW. onbetrouwbaar geworden.
No offence maar die verkeerdwielaandrijver is geen BMW.quote:Op maandag 7 december 2020 21:37 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde gehad met mn 2004 316 E46. De ene na de andere kvs lekkage. Uiteindelijk een hoop slangen vervangen, 2x anwb, heel wat euros lichter en toen zette hij de straat vol witte rook.
Dit was echt de slechtste auto die ik ooit heb gehad.
Mn vriendin heeft recent een 2016 214d Grand Tourer gekocht. Ze geeft er rijles mee en het is onze gezinsauto. Hij is gechipped naar 150 wat wel erg lekker rijd 👍. Hopelijk houd deze t beter vol dan dat E46 hok van mij.
In 2015 heb ik de koppakking vernieuwd bij deze auto. cilinderkop laten reviseren.quote:Op maandag 7 december 2020 21:37 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde gehad met mn 2004 316 E46. De ene na de andere kvs lekkage. Uiteindelijk een hoop slangen vervangen, 2x anwb, heel wat euros lichter en toen zette hij de straat vol witte rook.
Dit was echt de slechtste auto die ik ooit heb gehad.
Mn vriendin heeft recent een 2016 214d Grand Tourer gekocht. Ze geeft er rijles mee en het is onze gezinsauto. Hij is gechipped naar 150 wat wel erg lekker rijd 👍. Hopelijk houd deze t beter vol dan dat E46 hok van mij.
thanks!quote:Op maandag 7 december 2020 08:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als je olie feitelijk niet te laag is is er geen probleem.
Sportstoelen,quote:Op dinsdag 8 december 2020 11:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
Donderdagmiddag kijken voor een E90 LCI in Hulshorst.
Hopen dat ik zover kan rijden met dit lek.
BMW tune bij inschakelen contactquote:Op dinsdag 8 december 2020 11:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sportstoelen,
stoelverwarming,
grote navi,
cruise control met remfunctie
bekerhouders,
lichtpakket?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |