Hoiquote:BMW ALPINA B5 BITURBO Touring Allrad
Motor
Zylinder V8 90°
Hubraum (ccm) 4395
Bohrung (mm) 89,0
Hub (mm) 88,3
Verdichtungsverhältnis (:1) 10,0
Leistung / bei Drehzahl (kW (PS) / 1/min) 447 (608) / 5750 - 6250
Drehmoment / bei Drehzahl (Nm / 1/min) 800 / 3000 - 5000
Er zijn niet veel rijders hier met nieuwe BMW's volgens mij. Het lijkt dat je met de m-sport zo al best wat opties hebt. Groot scherm, elektrische stoelen, schuifdakje... maar je hebt geen adaptive cruise als ik goed kijk? Die is toch wel lekker hoor.quote:Op maandag 3 augustus 2020 10:23 schreef draadstalig het volgende:
Ik wil een nieuwe leaseauto en ben (na jarenlang Audi gereden te hebben) toch erachter dat ik ga overstappen naar BMW.
Afgelopen weekend was ik bij de dealer en daar viel mijn oog op de BMW 420 Grandcoupe. Echter de verkoper wist mij te vertellen dat de 418 een enorme korting heeft en opties dus vergelijkbaar aangekleed kan worden als hetgeen ik gezien heb. Voor mezelf en mijn medeweggebruikers is het verstandig dat ik weinig snelheid in een auto heb, dus voor mij opzich geen probleem.
Echter nu heb ik de auto samengesteld om even te proefen ; https://configure.bmw.nl/nl_NL/configid/x2l0f4r8
Heb ik nu opties waarvan ervaren rijders zeggen dat ze weinig toevoegen of juist opties mis?
Nou ik rij nu een 1-serie uit 2013 dus ik heb ook niet echt veel opties. Heb geen elektrische stoelen (dat mis ik wel want hadden al m'n voorgaande auto's) en kan geen open dak vanwege m'n lengte. Dat zijn toch wel opties die ik handig vind en de rest is luxe. Uiteindelijk wen je overal wel aan. Adaptive cruise vond ik wel echt een verademing in veel situaties. Vooral als je toch geen dikke motor erin dan kan je gewoon rechterstrook cruisenquote:Op maandag 3 augustus 2020 12:00 schreef draadstalig het volgende:
Welke optie zou je in dat geval dan heroverwegen die ik nu wel heb? Adaptive cruise zal ik nog eens bekijken.
Tja dat verschil is inderdaad ook bes groot. Ik ga hem echter zakelijk leasen dus het verschil is zakelijk gezien voor mij ook best groot weer. Dat vind ik het bijna niet waard.
Al zou ik mogelijk financial lease kunnen doen, dat gaat ook weer uitmaken
Oh ja vroeger was het volgens mij zo dat je die automaatbak nodig had... 8AT. Maar volgens mij zit dat in de 418i ook wel? Toch zie ik dat je inderdaad de ACC pas kan kiezen vanaf de 420i.... en kost je ook nog eens meer dan 800 ballenquote:Op maandag 3 augustus 2020 12:10 schreef draadstalig het volgende:
Ik kan overigens nergens adaptive cruise vinden. Is dit niet onderdeel van het pakket geworden?
Kan dat wel met een diffuser achter? Of is de 335d anders dan de 335i?quote:Op maandag 3 augustus 2020 14:58 schreef NoComment het volgende:
Topictitel: FWD en 3-in-lijn
Heb een keer een 118i te leen gehad met die 3-pitter, das echt een futloos ding zeg. De 116i die we hier hebben (4-cilinder met hetzelfde vermogen) rijdt veel prettiger.
En mag mijn auto ook toegevoegd worden aan de OP? 2011 E91 335d
[ afbeelding ]
Er komt overigens een trekhaak onder deze week, wel zo handig gezien onze tuin aan de grote kant is en er nogal eens wat snoeiafval vanaf komt wat lang niet in de groenbak past. En het zou wel mooi zijn om de Abarth er eens op een aanhanger achter te kunnen hangen
Ja m'n tante heeft een nieuwe 2-serie grand coupe nu, dat is een FWD met 3 cilinder voordeel van die 4-serie is dat het dan tenminste nog RWD is maar ik zou ook niet voor een 3 cilinder gaan in zo'n auto. Ondanks dat ie even snel is als m'n E46 318ci vroegerquote:Op maandag 3 augustus 2020 14:58 schreef NoComment het volgende:
Topictitel: FWD en 3-in-lijn
Heb een keer een 118i te leen gehad met die 3-pitter, das echt een futloos ding zeg. De 116i die we hier hebben (4-cilinder met hetzelfde vermogen) rijdt veel prettiger.
Een mede automalloot zei altijd dat hij het idioot vond om een open dak te willen hebben in een auto waarmee hard gereden wordt, aangezien zo'n ding altijd/vaak meer herrie geeft. En in het geval van een oudere BMW vaak ook meer onderhoudskostenquote:Op maandag 3 augustus 2020 15:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kan dat wel met een diffuser achter? Of is de 335d anders dan de 335i?
Bij mijn 325i hebben we ook zelf een afneembare zigeunerhaak gemonteerd, maar die valt achter de 'normale' bumper.
Wmb nieuwe BMW's: Trekhaak, sportstoelen en grote navi is sowieso een must
Verder bekerhouders, breedset, alcantara enz nice-to-have. Pano(d)ramadak is heel erg type afhankelijk
Verder zijn er nog heel veel kleine opties die leuk en prettig zijn om te hebben
Dat is natuurlijk een flut argument. Je wil en kan nooit altijd hard rijden en ik moet zeggen dat het wel lekker is om in de binnenstad mee te cruisen op een zonnige dag. Alhoewel de meeste dakraampjes klein zijn. Die van m'n Tesla was lekker groot en het geeft ook wat meer licht. Helaas bij BMW lever je hoofdruimte in, bij Tesla kreeg je er juist hoofdruimte bij.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:41 schreef NoComment het volgende:
Een mede automalloot zei altijd dat hij het idioot vond om een open dak te willen hebben in een auto waarmee hard gereden wordt, aangezien zo'n ding altijd/vaak meer herrie geeft. En in het geval van een oudere BMW vaak ook meer onderhoudskosten
Heb nooit begrepen waarom zoveel mensen niet van elektrische stoelen houden. Ik heb er zo'n hekel aan als iemand mijn stoel in een andere positie heeft gezet (en stuur + spiegels). Bij elektrische stoelen heb je altijd ook memory stand dus je krijgt als je zithouding precies zoals het hoort. Alleen de binnenspiegel moet je nog handmatig stellen maar dat is wel het makkelijkste. Ik heb het nu ook niet op m'n 1-serie, maar daar laat ik ook bijna niemand in rijdenquote:Op maandag 3 augustus 2020 15:10 schreef Hyperdude het volgende:
Electrische stoelen vind ik dan weer niet zo nuttig.:) Sportstoelen met zo'n "onder de knie" uitschuifbare steun, wel. Open dakkie is wel lekker, maar mis ik ook niet als het er niet op zit.
En graag een andere kleur dan grijs/zwart. Maat van mij zoekt momenteel een tweedehands en het is allemaal donker met zwart interieur.
Tja je kan van iedere optie natuurlijk zeggen het kan altijd stuk gaan en dat is klote, dus dan maar een auto zonder opties? Misschien waren die dingen 20 jaar terug nog een beetje gammel, maar zal tegenwoordig toch wel betere kwaliteit zijn? Net als je nu veel vaker zo'n panoramadak ziet.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ben 't er wel mee eens. e46 is na 19 jaar nog steeds heerlijk stil. zelfs vergeleken met een nieuwe Renault is de geluidsisolatie in combinatie met het gebrek aan rammeltjes is de e46 zo'n genot om mee te rijden. Daarom kies ik bewust voor een auto zonder open dak omdat zo'n dakje op een dag gegarandeerd lekkage geeft.
de coupe heeft geen B-stijl, daardoor heb je meer windgeluid. het zullen de stijlloze deuren zijn. of de rubbers in de ophanging.quote:Op maandag 3 augustus 2020 15:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Tja je kan van iedere optie natuurlijk zeggen het kan altijd stuk gaan en dat is klote, dus dan maar een auto zonder opties? Misschien waren die dingen 20 jaar terug nog een beetje gammel, maar zal tegenwoordig toch wel betere kwaliteit zijn? Net als je nu veel vaker zo'n panoramadak ziet.
Ik vond de E46 trouwens helemaal niet zo stil maar misschien lag dat aan mijn auto? Ik had geen open dak, wel de coupe dus rubbers. De Audi A4 van hetzelfde bouwjaar van mijn ouders was stiller.
Daarom 3 serie cabrio, onbeperkt hoofdruimtequote:Op maandag 3 augustus 2020 15:45 schreef YoshiBignose het volgende:
Helaas bij BMW lever je hoofdruimte in, bij Tesla kreeg je er juist hoofdruimte bij.
Niet een idee om het van een sloper af te halen? Of misschien op eBay-kleinanzeigen.de een een complete originele set vinden? Ik heb zelf geen ervaring met after market overigens. Op Facebook kom ik vaak bimmerproducts.nl tegen, zelf geen ervaring mee.quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:59 schreef xaban06 het volgende:
Ik wil mijn E92 voorzien van M Sport exterieur (voor- en achterbumpers). Zijn de sideskirts ook anders? Die moeten dan ook.
Ik kom heel veel verschillende bedragen tegen. Waar zit dat 'm in? Materiaal? Welk materiaal moet ik vermijden?
is het plug en play of komt er veel meer bij kijken?
Tips, suggesties?
Ben ik hiermee klaar: https://www.hlautomotive.(...)-pakket-bmw-e92-e93/ of mis ik dan nog een boel?
+750 voor de verf wel ja. 1500 totaal voor een iets mooiere look, het moet je maar waard zijn..quote:Op dinsdag 4 augustus 2020 11:59 schreef xaban06 het volgende:
Ben ik hiermee klaar: https://www.hlautomotive.(...)-pakket-bmw-e92-e93/ of mis ik dan nog een boel?
Hoe oud is je accu?quote:Op woensdag 5 augustus 2020 09:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
Oei, zojuist gebeurde er niets na het omdraaien van de sleutel. ik hoor zelfs het startrelais niet.
...
Accu is 2 jaar oud. April 2018 heb ik er een verse originele BMW accu in gezet.quote:
Dan zou je de accu eigenlijk uit moeten kunnen sluiten.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Accu is 2 jaar oud. April 2018 heb ik er een verse originele BMW accu in gezet.
ik lees overal goede verhalen over deze druppellader. Het apparaat zou in staat zijn om de conditie van de accu te verbeteren.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan zou je de accu eigenlijk uit moeten kunnen sluiten.
Beetje off-topic:
Ik heb deze druppellader een paar maanden geleden gekocht:
https://www.ctek.com/nl/a(...)s-5-0-test-charge-eu
Test accu, spanningsval bij starten en dynamo. Op simpele wijze, dat leek mij wel handig
Stelde al 2 keer vast dat een accu niet goed was. En accu bleek 2x kaduuk/niet meer te reanimeren.
Die heb ik ook doet het goed, m'n Berlingo gaat ook weleens leeg als ik 2 weken of langer niet rijdt.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 11:58 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan zou je de accu eigenlijk uit moeten kunnen sluiten.
Beetje off-topic:
Ik heb deze druppellader een paar maanden geleden gekocht:
https://www.ctek.com/nl/a(...)s-5-0-test-charge-eu
Test accu, spanningsval bij starten en dynamo. Op simpele wijze, dat leek mij wel handig
Stelde al 2 keer vast dat een accu niet goed was. En accu bleek 2x kaduuk/niet meer te reanimeren.
c:\ediabas\bin toevoegen aan Path in Windows.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:24 schreef xaban06 het volgende:
Ik heb INPA CD + Adapter binnen (AliExpress) maar krijg een SYS-005 fout. Iemand ook gehad?
Is het al, heeft het niet opgelost. Ben de boel aan het opnieuw installeren.quote:Op woensdag 5 augustus 2020 21:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
c:\ediabas\bin toevoegen aan Path in Windows.
https://nl.geekmarkt.com/how-set-environment-variables-windows-10
Minstens het dubbele, 6 jaar, kan je toch meestal wel verwachten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 21:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
De accu lijkt defect. Apart, want deze is nog geen 3 jaar oud en het is een originele BMW accu.
...
Ja, de auto gaat keurig netjes in slaapmodus, zoals dat heet. stroomverbruik zakt vlot van 2,54A naar 0,00A met de ampere-meter in de 10-stand. geen lekstroom.quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 21:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Minstens het dubbele, 6 jaar, kan je toch meestal wel verwachten.
Ik haal meestal wel een jaar of 8.
Ga morgen tegelijk ff checken of mijn huidige accu nog de eerste is: uit 2011.
Ontlaadstroom gemeten?
Zal de Hifi System bij nemen als ik jou was. Is aanzienlijk beter dan het standaard audio systeem.quote:Op maandag 3 augustus 2020 12:00 schreef draadstalig het volgende:
Welke optie zou je in dat geval dan heroverwegen die ik nu wel heb? Adaptive cruise zal ik nog eens bekijken.
Tja dat verschil is inderdaad ook bes groot. Ik ga hem echter zakelijk leasen dus het verschil is zakelijk gezien voor mij ook best groot weer. Dat vind ik het bijna niet waard.
Al zou ik mogelijk financial lease kunnen doen, dat gaat ook weer uitmaken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |