No offence maar dat is wel een boel "onderhoud" aan zo'n oud dingquote:Op donderdag 29 oktober 2020 17:52 schreef LethalNinja het volgende:
K*tzooi.....
Na 2,5 uur rijden zonder motorstoring sinds de laatste garagebeurt hoopte ik dat ik er aan kon wennen. Vandaag kwam hij toch weer terug....
Auto reed heerlijk, start snel, heb power etc etc.....
Binnenkort maar weer langs de bmw (specialist) en hopelijk is 6 maal scheepsrecht........
Wat het niet is:
- valse lucht, via een rookmachine is alles gecontroleerd en zijn diverse ringen vervangen
- carterventilatie is vervangen
- resonator bolg is vervangen
- nokkanas sensor is vervangen
aldus een e46 318i 2.0
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
quote:Op woensdag 4 november 2020 08:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
No offence maar dat is wel een boel "onderhoud" aan zo'n oud ding
En de 318i is nou niet de exclusiefste E46 die je gaat vinden... heb je ondertussen niet meer uitgegeven dan de dagwaarde?De facelift is een 2.0, die heb ik ook gehad. 143 pk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook genoeg onderhoud aan gehad overigens En dan reed ik die auto 10 jaar geleden, laat staan hoe ze het nu doen. Leuke wagens maar net iets teveel dingen die stuk kunnen gaan, een E36 is makkelijker als je zelf beetje kan sleutelen.Facts don't care about your feelings
Ah oke. De 320 is dan idd een 2.2 als ik me niet vergis. EN de E46 heeft een paar A4tjes aan kwaaltjes ja. Gelukkig had ik er destijds erg weinig last vanquote:Op woensdag 4 november 2020 08:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
De facelift is een 2.0, die heb ik ook gehad. 143 pk.
Ook genoeg onderhoud aan gehad overigens En dan reed ik die auto 10 jaar geleden, laat staan hoe ze het nu doen. Leuke wagens maar net iets teveel dingen die stuk kunnen gaan, een E36 is makkelijker als je zelf beetje kan sleutelen.
Ja inderdaad die ging van 150 pk naar 170 pk. De oude 320 was even snel als de facelift 318, maar je had wel een 6 cilinder (en het daarbij horende verbruik).quote:Op woensdag 4 november 2020 09:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah oke. De 320 is dan idd een 2.2 als ik me niet vergis. EN de E46 heeft een paar A4tjes aan kwaaltjes ja. Gelukkig had ik er destijds erg weinig last van
quote:Op woensdag 4 november 2020 08:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
No offence maar dat is wel een boel "onderhoud" aan zo'n oud ding
En de 318i is nou niet de exclusiefste E46 die je gaat vinden... heb je ondertussen niet meer uitgegeven dan de dagwaarde?No offence taken ;-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sta nu trouwens voor een moeilijke keuze..... ben langs de specialist geweest, op meerdere plekken olie lekkage. Kosten ....¤3k!
Ik weet het nu even niet meer hoor.
De kleppendekselpakking is berucht, die lekt bij mij ook een klein beetje.quote:Op woensdag 4 november 2020 09:19 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
No offence taken ;-)
Sta nu trouwens voor een moeilijke keuze..... ben langs de specialist geweest, op meerdere plekken olie lekkage. Kosten ....¤3k!
Ik weet het nu even niet meer hoor.
Wat is ie nog waard? De helft van ¤3K?quote:Op woensdag 4 november 2020 09:19 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
No offence taken ;-)
Sta nu trouwens voor een moeilijke keuze..... ben langs de specialist geweest, op meerdere plekken olie lekkage. Kosten ....¤3k!
Ik weet het nu even niet meer hoor.
Ik ken de staat natuurlijk niet maar zo'n ding was jaren geleden al max 1750 euro waard....quote:Op woensdag 4 november 2020 09:19 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
No offence taken ;-)
Sta nu trouwens voor een moeilijke keuze..... ben langs de specialist geweest, op meerdere plekken olie lekkage. Kosten ....¤3k!
Ik weet het nu even niet meer hoor.
och. een auto mag een beetje zweten. zolang het er niet uit loopt, geen druppels op de grond, en je hoeft tussen de oliewisselbeurten niet bij te vullen dan is het zo erg nog niet.quote:Op woensdag 4 november 2020 10:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat is ie nog waard? De helft van ¤3K?
Mijn ervaring is dat er volgend jaar weer wat anders mee is.
Geen bijzondere reden om 'm niet te verkopen = wegwezen.
Ik denk ik in mijn handjes mag knijpen als ik er 1500 euro voor krijg.quote:Op woensdag 4 november 2020 10:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat is ie nog waard? De helft van ¤3K?
Mijn ervaring is dat er volgend jaar weer wat anders mee is.
Geen bijzondere reden om 'm niet te verkopen = wegwezen.
Haha, mijn E91 vind ik geen oude auto maar die voldoet aan jouw criteriaquote:Op woensdag 4 november 2020 11:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
och. een oude auto mag een beetje zweten. zolang het er niet uit loopt, geen druppels op de grond, en je hoeft tussen de oliewisselbeurten niet bij te vullen dan is het zo erg nog niet.
Wil niet zeggen dat een nette 2x zo veel opbrengt. Ook de auto van LN heeft problemenquote:Op woensdag 4 november 2020 11:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
kijk maar wat voor een BMW e46 je kunt kopen voor 1500 euro.
je ziet op foto's ontbrekende onderdelen.
storingslampjes in de teller-bak branden.
astronomische tellerstand.
de e46s die te koop staan onder de 2k, daar is bijna altijd aan geknutseld.quote:Op woensdag 4 november 2020 11:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wil niet zeggen dat een nette 2x zo veel opbrengt. Ook de auto van LN heeft problemen
Er is ook nog dat niet opgeloste lampje...quote:Op woensdag 4 november 2020 11:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
och. een auto mag een beetje zweten. zolang het er niet uit loopt, geen druppels op de grond, en je hoeft tussen de oliewisselbeurten niet bij te vullen dan is het zo erg nog niet.
...
Zoals ik al schreef. Als je geen bijzondere reden hebt om er verlies op te lijden, kan je beter verder kijken naar een verser exemplaar. Nu blijf je maar geld en gedoe steken in een 318. Het is geen M3 CSL ofzo; dus geld zie je niet meer terug.quote:Op donderdag 29 oktober 2020 17:52 schreef LethalNinja het volgende:
K*tzooi.....
Na 2,5 uur rijden zonder motorstoring sinds de laatste garagebeurt hoopte ik dat ik er aan kon wennen. Vandaag kwam hij toch weer terug....
Auto reed heerlijk, start snel, heb power etc etc.....
Binnenkort maar weer langs de bmw (specialist) en hopelijk is 6 maal scheepsrecht........
Wat het niet is:
- valse lucht, via een rookmachine is alles gecontroleerd en zijn diverse ringen vervangen
- carterventilatie is vervangen
- resonator bolg is vervangen
- nokkanas sensor is vervangen
aldus een e46 318i 2.0
Niet tegengekomen. In een oude Duitse prijslijst staat 'ie ook nietquote:Op woensdag 28 oktober 2020 19:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jammer dat je tegenwoordig flink diepe zakken nodig hebt voor een 6-pitter. Deze zomer proefritje gemaakt in een 528 iX; vlot genoeg maar geen zoomzoom
Ben je al een F11 530iX tegengekomen? Bestaat die eigenlijk wel?
Staan er momenteel zero op Mobile.
Tja die motor storing zou verholpen moeten zijn met de nieuwe valve tronic / excentriek as..... en dan worden de kleppen meegenomen en dan heb je al een rekening van dik 2k......quote:Op woensdag 4 november 2020 12:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Er is ook nog dat niet opgeloste lampje...
[..]
Zoals ik al schreef. Als je geen bijzondere reden hebt om er verlies op te lijden, kan je beter verder kijken naar een verser exemplaar. Nu blijf je maar geld en gedoe steken in een 318. Het is geen M3 CSL ofzo; dus geld zie je niet meer terug.
Toen ik klein was gingen bij ons thuis auto's vaak pas de deur uit kort nadat uitlaat, banden en accu waren vervangen. Ik heb daarvan proberen te leren. Maar heb mij ook wel eens laten meeslepen en toch ¤¤ verbrand. Blijft moeilijk.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:27 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Tja die motor storing zou verholpen moeten zijn met de nieuwe valve tronic / excentriek as..... en dan worden de kleppen meegenomen en dan heb je al een rekening van dik 2k......
en dan zweet hij nog steeds olie... een gedeelte in mij wordt steeds enthousiaster om 't idee om 'm "op te rijden" tot hij of niet meer rijdt of niet meer door de apk komt en geld te sparen om later wat anders te kopen maar 't blijft lastig.
Druppels op de grond is ook niet zo erg toch? M'n E36 druppelt al 4 jaar, rijdt primaquote:Op woensdag 4 november 2020 11:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
och. een auto mag een beetje zweten. zolang het er niet uit loopt, geen druppels op de grond, en je hoeft tussen de oliewisselbeurten niet bij te vullen dan is het zo erg nog niet.
bijkomend voordeel; als iets onder de olie zit dan roest het niet.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Druppels op de grond is ook niet zo erg toch? M'n E36 druppelt al 4 jaar, rijdt prima
Pff zeg dat wel dat het lastig is......quote:Op woensdag 4 november 2020 16:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Toen ik klein was gingen bij ons thuis auto's vaak pas de deur uit kort nadat uitlaat, banden en accu waren vervangen. Ik heb daarvan proberen te leren. Maar heb mij ook wel eens laten meeslepen en toch ¤¤ verbrand. Blijft moeilijk.
Daarom En als ik iets geleerd heb dan is het vaak als je allemaal dingen uit elkaar gaat halen, er uiteindelijk nog meer stuk gaat. Misschien is het toeval, maar ik heb dat al zo vaak meegemaakt. Alsof je auto dan ineens merkt dat er allemaal dingen anders zijn en dat er daardoor weer een ander onderdeel stuk gaat. Soms kun je beter door blijven rijden tot ie het echt niet meer doet en dan reparerenquote:Op woensdag 4 november 2020 16:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
bijkomend voordeel; als iets onder de olie zit dan roest het niet.
Krijg je geen gezeik met de APK? Mijn E39 druppelt ook wat (nooit olie hoeven bijvullen dus wat mij betreft valt het mee) maar ik had wel een adviespunt vorig jaar. Ben benieuwd wat ze er dit jaar van gaan vinden.quote:Op woensdag 4 november 2020 16:38 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Druppels op de grond is ook niet zo erg toch? M'n E36 druppelt al 4 jaar, rijdt prima
Blijkbaar niet want komt er ieder jaar doorheen Volgens mij staat het er wel als adviespunt.quote:Op woensdag 4 november 2020 18:17 schreef t-star het volgende:
[..]
Krijg je geen gezeik met de APK? Mijn E39 druppelt ook wat (nooit olie hoeven bijvullen dus wat mij betreft valt het mee) maar ik had wel een adviespunt vorig jaar. Ben benieuwd wat ze er dit jaar van gaan vinden.
Fingers crossed voor de komende APK dan maarquote:Op woensdag 4 november 2020 18:55 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Blijkbaar niet want komt er ieder jaar doorheen Volgens mij staat het er wel als adviespunt.
4 banden.quote:Op donderdag 5 november 2020 14:41 schreef rival het volgende:
Mijn E46 kost me al jaren vrijwel niks. Weet niet waar ze het hier over hebben
Knoop vanochtend doorgehakt. Ik ga er geen 3000 euro aan uitgeven. Auto gaat alweer richting de 20 jaar en als ik er kritisch naar kijk...... Hij heeft al wat roestvorming, bij sommige snelheden lichte trilling in het stuur en als hij al langer olie heeft gelekt dan binnenkort ook een verstopte catalysator. Ik geloof het wel ...quote:Op woensdag 4 november 2020 12:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Er is ook nog dat niet opgeloste lampje...
[..]
Zoals ik al schreef. Als je geen bijzondere reden hebt om er verlies op te lijden, kan je beter verder kijken naar een verser exemplaar. Nu blijf je maar geld en gedoe steken in een 318. Het is geen M3 CSL ofzo; dus geld zie je niet meer terug.
Jammer, maar waarschijnlijk het verstandige besluit.quote:Op donderdag 5 november 2020 18:08 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Knoop vanochtend doorgehakt. Ik ga er geen 3000 euro aan uitgeven. Auto gaat alweer richting de 20 jaar en als ik er kritisch naar kijk...... Hij heeft al wat roestvorming, bij sommige snelheden lichte trilling in het stuur en als hij al langer olie heeft gelekt dan binnenkort ook een verstopte catalysator. Ik geloof het wel ...
Ik ga wat proberen te sparen zodat ik na een tijdje een andere auto kan kopen. Voorkeur is dan natuurlijk BMW maar dan moet ik maar een goed exemplaar vinden!
Zijn volgens mij ook twin-scrolls wat erin ligt, complex en duur, zou zelf niet die keuze maken tweedehands.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een E46 mag dan kosten met zich meebrengen aan reparaties en onderhoud.
Wat zullen de kosten zijn bij een F30?
De eerste 3 series met turbo zijn te koop vanaf 10k.
Een turbo balanceren of turbo revisie is niet iets voor de doehetzelf-garage.
Er zijn verder problemen bekend met de dynamo, niet opladen, elektrische problemen en problemen met bij accu.
Nee, niet ingezet. invetten doe je toch tegen bevriezing?quote:
De nieuwe M4 met de neus?quote:Op zondag 8 november 2020 16:26 schreef boegschroef het volgende:
Ik rij nu 2 jaar de Ford mustang maar ga komende week toch maar weer eens kijken naar een bmw. Ik zit vooral te kijken naar de M4 of M4 Competition, maar vraag me nog echt af of het competition pakket het geld wel waard is.
Verstandig. Volgens mij is die competition het geld wel waard, zoveel duurder is het niet toch?quote:Op zondag 8 november 2020 17:56 schreef boegschroef het volgende:
Ah nee, 2019 model. De nieuwste vind ik echt lelijk. Maar door het nieuwe model dalen de prijzen van het modeljaar ervoor. Dus mooi moment om rond te kijken.
Jup. Maar blijven ze ook beter flexibel van als het goed is.quote:Op zondag 8 november 2020 17:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nee, niet ingezet. invetten doe je toch tegen bevriezing?
Waarmee smeren jullie de deurrubbers in.quote:Op zondag 8 november 2020 20:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jup. Maar blijven ze ook beter flexibel van als het goed is.
Heb het laatst uitgezocht en "gummi pflege" uit duitsland schijnt het beste te zijn dus die heb ik gekocht via amazon.de. Het smeren moet ik alleen nog doen.quote:Op maandag 9 november 2020 09:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Waarmee smeren jullie de deurrubbers in.
Ik heb wel een fles siliconenspray staan maar lees daar verschillende verhalen over.
Ik ga dat maar eens bestellen.quote:Op maandag 9 november 2020 11:08 schreef DX11 het volgende:
[..]
Heb het laatst uitgezocht en "gummi pflege" uit duitsland schijnt het beste te zijn dus die heb ik gekocht via amazon.de. Het smeren moet ik alleen nog doen.
Dit dus:
Vaselinequote:Op maandag 9 november 2020 09:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Waarmee smeren jullie de deurrubbers in.
Ik heb wel een fles siliconenspray staan maar lees daar verschillende verhalen over.
Vaseline trekt niet in het rubber. vaseline gaat een plakkerig zooitje geven en tast op den duur juist het rubber aan.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |