Thanks, daar heb ik wat aan.quote:Op zondag 6 september 2020 11:21 schreef Hyperdude het volgende:
Heb zelf een F11 523 uit 2011 sinds 5 jaar. Nog net geen 2 ton op teller.
520D is ook leverbaar met Quattro. Maar lijkt mij niet erg nuttig tenzij wintersportfanaat.
Mijn advies is comfortstoelen, of event. sportstoelen. Stukken beter dan standaardstoel. Heb eigenlijk nog geen grote/rare dingen gehad. Luchtbalgen achtervering (standaard bij F11) wel eens vervangen. Die schijnen het niet veel langer dan een jaar of 6 vol te houden.
Als je zelf 25K kms. per jaar gaat doen zou ik richting 150K op de teller zoeken.
Duitsland kan ook nog wel eens lonen/meer keuze. Vaak nog met goede garantie:
https://bps.bmw.com/DE/de_DE/nsc/search/advanced?q=:relevance:
Thanks.quote:Op zondag 6 september 2020 11:35 schreef Ixnay het volgende:
Ik zou vanwege je gezin etc voor de BMW kiezen. Toch wat degelijker en betrouwbaarder.
Een Audi is een VW en vooral de diesels zijn geschikt voor 200.000 km, daarna wordt het een dure grap.
Je bent Volvo gewend. Als je naar een Audi gaat weet ik bijna zeker dat je naar een minder betrouwbare motor gaat die duur is in onderhoud mbt de turbo, vooral vanaf 200.000 km.
Als je hem als leasebak mag kiezen dan is dat een ander verhaal. Dan zou ik de Audi kiezen omdat die denk ik goedkoper is qua bijtelling.
Als de prijs gelijk is dan zou ik echt de BMW kiezen. Makkelijke keuze.
Snap ik.quote:Op zondag 6 september 2020 11:34 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Thanks, daar heb ik wat aan.
Importeren zie ik niet zo zitten, heb ik weinig tijd voor en is redelijk wat gedoe.
Kun je ook laten doen, zijn wel wat bedrijven voor die hierin zijn gespecialiseerd. Volgens mij zijn sommige BMW dealers hier ook wel toe bereid.quote:Op zondag 6 september 2020 11:34 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Thanks, daar heb ik wat aan.
Importeren zie ik niet zo zitten, heb ik weinig tijd voor en is redelijk wat gedoe.
Goed plan.quote:Op maandag 7 september 2020 16:14 schreef Gkhn het volgende:
https://www.gewoonvoorhem(...)og-geen-20-000-euro/
Bruh staat letterlijk in de link zelf 'nog geen 20k'quote:Op maandag 7 september 2020 22:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goed plan.
Als je ¤35/40K beschikbaar hebt.
Thanks, daar kan ik wel wat mee.quote:Op dinsdag 8 september 2020 11:06 schreef boegschroef het volgende:
F10 touring is dus een F11
Maar zelf ben ik ook altijd heel tevreden geweest over mijn F11, zo tevreden dat mijn vader er nu in rijd nu ik een andere auto heb gekocht![]()
Bekende issues zijn:
De luchtbalgen achter (ook bij mij na 7 jaar moeten vervangen)
De 4 cilinder diesels gaan vaak koelvloeistof lekken waar de plastic aansluiting op het blok zit.
De automatische kofferbak afscherming gaat vaak stuk (na de 3e keer heb ik het maar zo gelaten)
Verder eigenlijk niets om over op te merken, de F11 is nu 7 jaar in de famillie en heeft ondertussen 340K op de teller.
Ik noemde ze omdat normale vering eigenlijk nooit kapot gaat/ging, en deze dingen wel. 175-250 per stuk, uurtje werk. Zelf doen een ochtend.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:17 schreef junkiexp het volgende:
[..]
...
Komt dat van die luchtbalgen vaker tegen idd maar schijnt niet zo spannend te zijn.
...
Ongeblazen benzine 6-pitter alleen verkocht tot zomer 2013. 523, 528 en 530. Vermoed dat >90% van destijds verkochte F11 dieseltjes waren. En niet langzamer dan mijn 523quote:Op donderdag 10 september 2020 22:49 schreef Fer het volgende:
Is zo’n diesel echt de moeite waard? Zo uit de losse pols reken ik 140l diesel per maand tegen 200l benzine.
Maar de MRB van een diesel is 220¤ hoger.
Denk dat kwa onderhoud een ongeblazen 6 in lijn weleens iets gunstiger kan zijn dan commonrail turbo roetfilter diesel.
Omslagpunt 520 benzine tov 520 diesel zit op 15K km ongeveer.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:49 schreef Fer het volgende:
Is zo’n diesel echt de moeite waard? Zo uit de losse pols reken ik 140l diesel per maand tegen 200l benzine.
Maar de MRB van een diesel is 220¤ hoger.
Denk dat kwa onderhoud een ongeblazen 6 in lijn weleens iets gunstiger kan zijn dan commonrail turbo roetfilter diesel.
Die laatste heb ik, zou niet anders meer willen. 1:20 en geen problemen qua techniek of rijden, zolang je onder de 120 blijft.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:49 schreef Fer het volgende:
Denk dat kwa onderhoud een ongeblazen 6 in lijn weleens iets gunstiger kan zijn dan commonrail turbo roetfilter diesel.
Tot je een moderne direct ingespoten turbo benzine hebt. Rij 1:19, koppel van 1300-1500 toeren tot 6000 en geen getril bij het stoplicht.quote:Op maandag 21 september 2020 09:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Die laatste heb ik, zou niet anders meer willen. 1:20 en geen problemen qua techniek of rijden, zolang je onder de 120 blijft.
Want bij een CDI zit je te stuiteren in je stoel of wat?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:05 schreef Fer het volgende:
[..]
Tot je een moderne direct ingespoten turbo benzine hebt. Rij 1:19, koppel van 1300-1500 toeren tot 6000 en geen getril bij het stoplicht.
Welke dan?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:05 schreef Fer het volgende:
Tot je een moderne direct ingespoten turbo benzine hebt. Rij 1:19, koppel van 1300-1500 toeren tot 6000 en geen getril bij het stoplicht.
Ben van een 1.6 TDI naar een 1.5 ACT TSi gegaan. Meer kracht, minder lawaai en de start/stop werkt ook sneller.quote:
quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Ben van een 1.6 TDI naar een 1.5 ACT TSi gegaan. Meer kracht, minder lawaai en de start/stop werkt ook sneller.
Alhoewel zo’n HDi wel stiller was dan een TDI.
Niet zozeer DI. De N53 is uitgerust als leanburn motor. Een zeer arm mengsel ontbrand niet goed, dat wordt opgelost door net voor de bougievonk een inspuiting te doen (dus meerdere inspuitingen per arbeidsslag) en door de overmaat lucht ontstaat er (teveel) NOx. Daardoor is de NOx kat geintroduceerd. Er zijn ook omwegen om het ding niet te vervangen en wel de arme verbranding te verkrijgen (zoals origineel) en dat scheelt aanzienlijk in de brandstofkosten. De omweg is ook nog eens een stuk goedkoper.quote:Op vrijdag 11 september 2020 07:56 schreef Hyperdude het volgende:
Had zelf tijdens aankoop NoX sensor kapot(95K kms.): nieuwe sensor en kats. ¤2000.
DI heeft ook zo zijn nadelen.
Goede combi van prestaties en verbruik/ betrouwbaarheid is 535i. Maar dat is financieel een ander verhaal.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |