abonnement Unibet Coolblue
pi_194913382
Wegens gezinsuitbreiding mag de Volvo S80 de deur uit en moet er een knappe station voor terug komen.

Ik ben mij aan het orienteren voor een BMW 5 serie F10 touring of een Audi A6 C7 avant.
Eisen zijn een donkere kleur, xenon, automaat en elektrische achterklep.

Motorisering zal een 2.0 diesel zijn, wij rijden circa 25K per jaar.
Bmw is iets zuiniger 20,4 km/l t.o.v. 20 km/l voor de Audi.

BMW heeft natuurlijk sowieso achterwielaandrijving, Audi eventueel quattro maar vaak alleen bij de 2.7 of 3.0 dieselmotoren en die zijn een stuk minder interessant in verbruik/wegenbelasting.

Iemand ervaring met een van deze 2 wagens en kan aangeven wat een goede keus is?

Wij verwachten er 4-5 jaar mee te gaan rijden.
Wat zou wijsheid zijn, voor een paar duizend meer een exemplaar met 150k km te kopen of die paar duizend reserveren en een exemplaar met 250-300k km te kopen?

Budget is 15-20K.

Ook gekeken voor een V70 of een E klasse maar bij beide spreekt het interieur mij niet aan, saai en te zakelijk.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_194913418
Ik meen me te herinneren dat Joep in de autoweek klokje rond vlogs zei dat de a6 vol met problemen zit
  zondag 6 september 2020 @ 11:21:49 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194913616
Heb zelf een F11 523 uit 2011 sinds 5 jaar. Nog net geen 2 ton op teller.
520D is ook leverbaar met Quattro :P. Maar lijkt mij niet erg nuttig tenzij wintersportfanaat.

Mijn advies is comfortstoelen, of event. sportstoelen. Stukken beter dan standaardstoel. Heb eigenlijk nog geen grote/rare dingen gehad. Luchtbalgen achtervering (standaard bij F11) wel eens vervangen. Die schijnen het niet veel langer dan een jaar of 6 vol te houden.

Als je zelf 25K kms. per jaar gaat doen zou ik richting 150K op de teller zoeken.

Duitsland kan ook nog wel eens lonen/meer keuze. Vaak nog met goede garantie:
https://bps.bmw.com/DE/de_DE/nsc/search/advanced?q=:relevance:

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 06-09-2020 11:29:00 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_194913842
quote:
0s.gif Op zondag 6 september 2020 11:21 schreef Hyperdude het volgende:
Heb zelf een F11 523 uit 2011 sinds 5 jaar. Nog net geen 2 ton op teller.
520D is ook leverbaar met Quattro :P. Maar lijkt mij niet erg nuttig tenzij wintersportfanaat.

Mijn advies is comfortstoelen, of event. sportstoelen. Stukken beter dan standaardstoel. Heb eigenlijk nog geen grote/rare dingen gehad. Luchtbalgen achtervering (standaard bij F11) wel eens vervangen. Die schijnen het niet veel langer dan een jaar of 6 vol te houden.

Als je zelf 25K kms. per jaar gaat doen zou ik richting 150K op de teller zoeken.

Duitsland kan ook nog wel eens lonen/meer keuze. Vaak nog met goede garantie:
https://bps.bmw.com/DE/de_DE/nsc/search/advanced?q=:relevance:
Thanks, daar heb ik wat aan.
Importeren zie ik niet zo zitten, heb ik weinig tijd voor en is redelijk wat gedoe.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 6 september 2020 @ 11:35:54 #5
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194913869
Ik zou vanwege je gezin etc voor de BMW kiezen. Toch wat degelijker en betrouwbaarder.

Een Audi is een VW en vooral de diesels zijn geschikt voor 200.000 km, daarna wordt het een dure grap.

Je bent Volvo gewend. Als je naar een Audi gaat weet ik bijna zeker dat je naar een minder betrouwbare motor gaat die duur is in onderhoud mbt de turbo, vooral vanaf 200.000 km.

Als je hem als leasebak mag kiezen dan is dat een ander verhaal. Dan zou ik de Audi kiezen omdat die denk ik goedkoper is qua bijtelling.

Als de prijs gelijk is dan zou ik echt de BMW kiezen. Makkelijke keuze.
pi_194913929
quote:
1s.gif Op zondag 6 september 2020 11:35 schreef Ixnay het volgende:
Ik zou vanwege je gezin etc voor de BMW kiezen. Toch wat degelijker en betrouwbaarder.

Een Audi is een VW en vooral de diesels zijn geschikt voor 200.000 km, daarna wordt het een dure grap.

Je bent Volvo gewend. Als je naar een Audi gaat weet ik bijna zeker dat je naar een minder betrouwbare motor gaat die duur is in onderhoud mbt de turbo, vooral vanaf 200.000 km.

Als je hem als leasebak mag kiezen dan is dat een ander verhaal. Dan zou ik de Audi kiezen omdat die denk ik goedkoper is qua bijtelling.

Als de prijs gelijk is dan zou ik echt de BMW kiezen. Makkelijke keuze.
Thanks.
Ik ben wel ondernemer maar deze auto is puur voor prive, dus geen lease oid.
Gewoon contant aftikken en verder geen gezeur.

Ik vind het interieur van de Audi wel erg stijlvol, dus ik neig wel een klein beetje naar Audi.
Maar betrouwbaarheid is natuurlijk ook wat waard :)
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 6 september 2020 @ 11:39:12 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194913931
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2020 11:34 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Thanks, daar heb ik wat aan.
Importeren zie ik niet zo zitten, heb ik weinig tijd voor en is redelijk wat gedoe.
Snap ik.
RDW duurt momenteel ook snel 2 maanden, als particulier.
Loont, denk ik, ook meer bij wat duurdere exemplaren.

Verder prima auto's, net geen tank. Meeste fouten hebben ze bij de E60 er al uitgehaald ;)

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 6 september 2020 @ 11:41:08 #8
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_194913957
quote:
2s.gif Op zondag 6 september 2020 11:34 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Thanks, daar heb ik wat aan.
Importeren zie ik niet zo zitten, heb ik weinig tijd voor en is redelijk wat gedoe.
Kun je ook laten doen, zijn wel wat bedrijven voor die hierin zijn gespecialiseerd. Volgens mij zijn sommige BMW dealers hier ook wel toe bereid.

Dit leek mij wel een aardige:

https://www.autoscout24.n(...)k&utm_campaign=share
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_194935474
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  maandag 7 september 2020 @ 22:28:17 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194943938
quote:
Goed plan.
Als je ¤35/40K beschikbaar hebt. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_194947205
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 22:28 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Goed plan.
Als je ¤35/40K beschikbaar hebt. ;)
Bruh staat letterlijk in de link zelf 'nog geen 20k'
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_194949589
F10 touring is dus een F11 ;)

Maar zelf ben ik ook altijd heel tevreden geweest over mijn F11, zo tevreden dat mijn vader er nu in rijd nu ik een andere auto heb gekocht :)
Bekende issues zijn:
De luchtbalgen achter (ook bij mij na 7 jaar moeten vervangen)
De 4 cilinder diesels gaan vaak koelvloeistof lekken waar de plastic aansluiting op het blok zit.
De automatische kofferbak afscherming gaat vaak stuk (na de 3e keer heb ik het maar zo gelaten)

Verder eigenlijk niets om over op te merken, de F11 is nu 7 jaar in de famillie en heeft ondertussen 340K op de teller.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_194993715
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:06 schreef boegschroef het volgende:
F10 touring is dus een F11 ;)

Maar zelf ben ik ook altijd heel tevreden geweest over mijn F11, zo tevreden dat mijn vader er nu in rijd nu ik een andere auto heb gekocht :)
Bekende issues zijn:
De luchtbalgen achter (ook bij mij na 7 jaar moeten vervangen)
De 4 cilinder diesels gaan vaak koelvloeistof lekken waar de plastic aansluiting op het blok zit.
De automatische kofferbak afscherming gaat vaak stuk (na de 3e keer heb ik het maar zo gelaten)

Verder eigenlijk niets om over op te merken, de F11 is nu 7 jaar in de famillie en heeft ondertussen 340K op de teller.
Thanks, daar kan ik wel wat mee.
Komt dat van die luchtbalgen vaker tegen idd maar schijnt niet zo spannend te zijn.

Oh ja de F11 dan, waarom hebben ze dat nou weer veranderd.
Mijn laatste BMW was gewoon een E39 touring :P
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_194994310
Is zo’n diesel echt de moeite waard? Zo uit de losse pols reken ik 140l diesel per maand tegen 200l benzine.

Maar de MRB van een diesel is 220¤ hoger.

Denk dat kwa onderhoud een ongeblazen 6 in lijn weleens iets gunstiger kan zijn dan commonrail turbo roetfilter diesel.
.
  vrijdag 11 september 2020 @ 07:56:26 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_194996682
quote:
2s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:17 schreef junkiexp het volgende:

[..]

...
Komt dat van die luchtbalgen vaker tegen idd maar schijnt niet zo spannend te zijn.

...
Ik noemde ze omdat normale vering eigenlijk nooit kapot gaat/ging, en deze dingen wel. 175-250 per stuk, uurtje werk. Zelf doen een ochtend. :P

quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:49 schreef Fer het volgende:
Is zo’n diesel echt de moeite waard? Zo uit de losse pols reken ik 140l diesel per maand tegen 200l benzine.

Maar de MRB van een diesel is 220¤ hoger.

Denk dat kwa onderhoud een ongeblazen 6 in lijn weleens iets gunstiger kan zijn dan commonrail turbo roetfilter diesel.
Ongeblazen benzine 6-pitter alleen verkocht tot zomer 2013. 523, 528 en 530. Vermoed dat >90% van destijds verkochte F11 dieseltjes waren. En niet langzamer dan mijn 523 :(

Had zelf tijdens aankoop NoX sensor kapot(95K kms.): nieuwe sensor en kats. ¤2000.
DI heeft ook zo zijn nadelen.

Goede combi van prestaties en verbruik/ betrouwbaarheid is 535i. Maar dat is financieel een ander verhaal. :)

[ Bericht 23% gewijzigd door Hyperdude op 11-09-2020 11:56:44 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195031467
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:49 schreef Fer het volgende:
Is zo’n diesel echt de moeite waard? Zo uit de losse pols reken ik 140l diesel per maand tegen 200l benzine.

Maar de MRB van een diesel is 220¤ hoger.

Denk dat kwa onderhoud een ongeblazen 6 in lijn weleens iets gunstiger kan zijn dan commonrail turbo roetfilter diesel.
Omslagpunt 520 benzine tov 520 diesel zit op 15K km ongeveer.
Die diesels rijden best zuinig, en diesel is goedkoop.

220 hoger is per 3 maanden dan.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_195174733
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:49 schreef Fer het volgende:
Denk dat kwa onderhoud een ongeblazen 6 in lijn weleens iets gunstiger kan zijn dan commonrail turbo roetfilter diesel.
Die laatste heb ik, zou niet anders meer willen. 1:20 en geen problemen qua techniek of rijden, zolang je onder de 120 blijft.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195199713
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 09:36 schreef blomke het volgende:

[..]

Die laatste heb ik, zou niet anders meer willen. 1:20 en geen problemen qua techniek of rijden, zolang je onder de 120 blijft.
Tot je een moderne direct ingespoten turbo benzine hebt. Rij 1:19, koppel van 1300-1500 toeren tot 6000 en geen getril bij het stoplicht.
.
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:53:51 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195200630
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:05 schreef Fer het volgende:

[..]

Tot je een moderne direct ingespoten turbo benzine hebt. Rij 1:19, koppel van 1300-1500 toeren tot 6000 en geen getril bij het stoplicht.
Want bij een CDI zit je te stuiteren in je stoel of wat? _O- of vergelijk je nu een nieuwerwets 1 liter turboflutje voor het gemak even met een antieke 4 pits ongeblazen 2 liter diesel?

Misschien effe je start-stop weer inschakelen; voor het VERKEERSlicht hoort hij sws gewoon uit te zijn.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195200992
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:05 schreef Fer het volgende:
Tot je een moderne direct ingespoten turbo benzine hebt. Rij 1:19, koppel van 1300-1500 toeren tot 6000 en geen getril bij het stoplicht.
Welke dan?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195202936
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:13 schreef blomke het volgende:

[..]

Welke dan?
Ben van een 1.6 TDI naar een 1.5 ACT TSi gegaan. Meer kracht, minder lawaai en de start/stop werkt ook sneller.

Alhoewel zo’n HDi wel stiller was dan een TDI.
.
pi_195203219
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:08 schreef Fer het volgende:

[..]

Ben van een 1.6 TDI naar een 1.5 ACT TSi gegaan. Meer kracht, minder lawaai en de start/stop werkt ook sneller.

Alhoewel zo’n HDi wel stiller was dan een TDI.
^O^
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_195353444
Vergeet bij de f11 diesel niet te checken of de ketting vervangen is. Zojuist is die van mijn oude f11 geknapt, blok in de soep...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 1 oktober 2020 @ 20:46:57 #24
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_195373064
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 07:56 schreef Hyperdude het volgende:

Had zelf tijdens aankoop NoX sensor kapot(95K kms.): nieuwe sensor en kats. ¤2000.
DI heeft ook zo zijn nadelen.

Goede combi van prestaties en verbruik/ betrouwbaarheid is 535i. Maar dat is financieel een ander verhaal. :)

Niet zozeer DI. De N53 is uitgerust als leanburn motor. Een zeer arm mengsel ontbrand niet goed, dat wordt opgelost door net voor de bougievonk een inspuiting te doen (dus meerdere inspuitingen per arbeidsslag) en door de overmaat lucht ontstaat er (teveel) NOx. Daardoor is de NOx kat geintroduceerd. Er zijn ook omwegen om het ding niet te vervangen en wel de arme verbranding te verkrijgen (zoals origineel) en dat scheelt aanzienlijk in de brandstofkosten. De omweg is ook nog eens een stuk goedkoper.

Een N43 of N54 zonder problemen is praktisch onwerkelijk als je het mij vraagt. Maar het kan zeker een lange tijd goed gaan.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_195373096
Ik vind zelf van de stations de Leon station erg sexy. Peugeot doet het ook goed bij de stations.
pi_195373421
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:17 schreef boegschroef het volgende:
Vergeet bij de f11 diesel niet te checken of de ketting vervangen is. Zojuist is die van mijn oude f11 geknapt, blok in de soep...
De herintroductie van de ketting is wel een faal gebleken. Geloof dat ze het nu weer met een oliegesmeerde riem proberen.
.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:04:34 #27
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195383653
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 20:46 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Niet zozeer DI. De N53 is uitgerust als leanburn motor...
Je hebt gelijk.
Ach, staat nu 2 ton op de teller.
Tot nu toe ohne Probleme. :{ :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:50:07 #28
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_195385938
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 12:04 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
Ach, staat nu 2 ton op de teller.
Tot nu toe ohne Probleme. :{ :P
Mogelijk nog een keer het carterventilatie membraan (gierend/piepend geluid) maar verder? Niet veel dingen waar ik over gehoord heb. Bougies/bobines maar dat is bijna standaard.

Chique wagen in mijn ogen, in elk geval genieten :)
Weet van alles een beetje maar net niets.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:08:45 #29
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195386182
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 13:50 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Mogelijk nog een keer het carterventilatie membraan (gierend/piepend geluid) maar verder? Niet veel dingen waar ik over gehoord heb. Bougies/bobines maar dat is bijna standaard.

Chique wagen in mijn ogen, in elk geval genieten :)
Carterventilatie membraan had ik een jaar geleden.
Was ik alweer vergeten tussen alle klussen aan andere gebakjes :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195415058
Uiteindelijk een mooie F11 520d high executive gevonden met elektrische achterklep, navi prof, schakel paddels, sport automaat 8 traps, digitaal dashboard, comfortstoelen, panoramadak, adaptive cruisecontrol, adaptieve BI-xenon, en nog wat leuke opties
Geen luchtvering maar Dynamic Damper Control, kan ook genoeg aan stuk natuurlijk :P
2013 model, in 2012 is er een modificatie geweest en zijn de kettingproblemen er niet of minder wat ik begreep.







R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:17:24 #31
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_195415309
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Want bij een CDI zit je te stuiteren in je stoel of wat? _O- of vergelijk je nu een nieuwerwets 1 liter turboflutje voor het gemak even met een antieke 4 pits ongeblazen 2 liter diesel?

Misschien effe je start-stop weer inschakelen; voor het VERKEERSlicht hoort hij sws gewoon uit te zijn.
6cil diesel loopt nooit zo mooi als een vergelijkbare benzine. Het blijft een verkapte vrachtwagen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_195415564
Die nieuwe 3serie is wel echt enorm sexy!
  zondag 4 oktober 2020 @ 00:24:54 #33
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_195416521
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 23:06 schreef junkiexp het volgende:
Uiteindelijk een mooie F11 520d high executive gevonden met elektrische achterklep, navi prof, schakel paddels, sport automaat 8 traps, digitaal dashboard, comfortstoelen, panoramadak, adaptive cruisecontrol, adaptieve BI-xenon, en nog wat leuke opties
Geen luchtvering maar Dynamic Damper Control, kan ook genoeg aan stuk natuurlijk :P
2013 model, in 2012 is er een modificatie geweest en zijn de kettingproblemen er niet of minder wat ik begreep.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ziet er gelikt uit ^O^
Fijne opties ook, veel plezier met de Bimmert. :)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
  zondag 4 oktober 2020 @ 00:29:24 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195416582
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 23:17 schreef fathank het volgende:

[..]

6cil diesel loopt nooit zo mooi als een vergelijkbare benzine. Het blijft een verkapte vrachtwagen.
Hehehe, nice try _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 oktober 2020 @ 00:42:10 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195416748
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 23:06 schreef junkiexp het volgende:
Uiteindelijk een mooie F11 520d high executive gevonden met elektrische achterklep, navi prof, schakel paddels, sport automaat 8 traps, digitaal dashboard, comfortstoelen, panoramadak, adaptive cruisecontrol, adaptieve BI-xenon, en nog wat leuke opties
Geen luchtvering maar Dynamic Damper Control, kan ook genoeg aan stuk natuurlijk :P
2013 model, in 2012 is er een modificatie geweest en zijn de kettingproblemen er niet of minder wat ik begreep.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Leuke stuurbak met goede opties ^O^

Specs? km stand? voor betaald?

Ik moet zeggen dat ik het tellerspul en dash een beetje oubollig aan vind doen voor het bouwjaar, maar is een bak die ik ook wel zou kunnen rijden.. Al denk ik dat ik een 3 had gepakt :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195417190
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 00:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Leuke stuurbak met goede opties ^O^

Specs? km stand? voor betaald?

Ik moet zeggen dat ik het tellerspul en dash een beetje oubollig aan vind doen voor het bouwjaar, maar is een bak die ik ook wel zou kunnen rijden.. Al denk ik dat ik een 3 had gepakt :P
285K km, 11K voor betaald.
Blijft een kwestie van smaak, maar vind het wel echt een heel mooi model.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_195417191
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 23:17 schreef fathank het volgende:

[..]

6cil diesel loopt nooit zo mooi als een vergelijkbare benzine. Het blijft een verkapte vrachtwagen.
Man naar mn hart.
  zondag 4 oktober 2020 @ 01:42:46 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195417233
quote:
2s.gif Op zondag 4 oktober 2020 01:32 schreef junkiexp het volgende:

[..]

285K km, 11K voor betaald.
Blijft een kwestie van smaak, maar vind het wel echt een heel mooi model.
Buitenkant is gewoon goed; BMW, mooie bak, stoelen prima, middenconsole/tunnel/scherm, prima, alles wat voor je neus zit.. kan beter.. en da's eigenlijk wat me altijd al heeft weerhouden om een BMW te kopen.. Een BMW roept visueel tegen alles en iedereen dat het een BMW is, en tegen de bestuurder zegt 'ie; jammer maat, het geld zit in je koplampen en achterlichten :@
En dat meen ik oprecht.. niet om te trollen ofzo.. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 oktober 2020 @ 02:55:00 #39
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_195417683
Mooie wagen. Veel plezier ermee
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zondag 4 oktober 2020 @ 09:05:25 #40
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195419096
Ziet er netjes uit. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195419200
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 01:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Buitenkant is gewoon goed; BMW, mooie bak, stoelen prima, middenconsole/tunnel/scherm, prima, alles wat voor je neus zit.. kan beter.. en da's eigenlijk wat me altijd al heeft weerhouden om een BMW te kopen.. Een BMW roept visueel tegen alles en iedereen dat het een BMW is, en tegen de bestuurder zegt 'ie; jammer maat, het geld zit in je koplampen en achterlichten :@
En dat meen ik oprecht.. niet om te trollen ofzo.. :)
Dat vond ik juist een groot pluspunt. Het dashboard is strak en eenvoudig. Niet goedkoop... maar wel simpel. Ik vind die ronde roostertjes bij o.a. mercedes echt oerlelijk. Ik zou nooit een auto kopen die dat heeft.

Ben dan verder weer geen fan van stations... maar het is wel een dikke bak.
Facts don't care about your feelings
pi_195419469
Mooie bak hoor, luxe uitgevoerd ook. Wel hoge maandlasten, maar stoer dat je het doet.
.
pi_195421188
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 01:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Buitenkant is gewoon goed; BMW, mooie bak, stoelen prima, middenconsole/tunnel/scherm, prima, alles wat voor je neus zit.. kan beter.. en da's eigenlijk wat me altijd al heeft weerhouden om een BMW te kopen.. Een BMW roept visueel tegen alles en iedereen dat het een BMW is, en tegen de bestuurder zegt 'ie; jammer maat, het geld zit in je koplampen en achterlichten :@
En dat meen ik oprecht.. niet om te trollen ofzo.. :)
Ik denk dat dit een kwestie van smaak is. Voor mij was dit juist altijd de reden om voor bmw te kiezen. Audi en Mercedes waren voor mij juist smakeloos. Tegenwoordig helemaal met de instelling 'weet je wat, zet er maar een tablet neer'.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_195422996
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 01:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Buitenkant is gewoon goed; BMW, mooie bak, stoelen prima, middenconsole/tunnel/scherm, prima, alles wat voor je neus zit.. kan beter.. en da's eigenlijk wat me altijd al heeft weerhouden om een BMW te kopen.. Een BMW roept visueel tegen alles en iedereen dat het een BMW is, en tegen de bestuurder zegt 'ie; jammer maat, het geld zit in je koplampen en achterlichten :@
En dat meen ik oprecht.. niet om te trollen ofzo.. :)
Ik snap het wel, maar het is ook wel vrij klassiek en overzichtelijk en dat is ook wat waard.
Ik vind het 6wb cluster wel echt gaaf hoor, veranderd mee met de modus die je kiest, sport, comfort ed.

Is ook een optie die je niet zo veel tegenomt.

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 02:55 schreef -Richard- het volgende:
Mooie wagen. Veel plezier ermee
Thanks
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:05 schreef Hyperdude het volgende:
Ziet er netjes uit. ^O^
Thanks
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat vond ik juist een groot pluspunt. Het dashboard is strak en eenvoudig. Niet goedkoop... maar wel simpel. Ik vind die ronde roostertjes bij o.a. mercedes echt oerlelijk. Ik zou nooit een auto kopen die dat heeft.

Ben dan verder weer geen fan van stations... maar het is wel een dikke bak.
Dat vind ik dus ook.
Had liever ook een sedan gehad maar kom nu van een Volvo s80 en daar kom ik door gezinsuitbreiding niet meer uit met de laadruimte.
Dus daarom maar een station, ik vind het van de stations samen met de A6 toch wel één van de mooiste uitvoeringen.

Als je dan naar een V70 kijkt bijvoorbeeld vind ik dat een lompe bak en verre van mooi.

quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:45 schreef Fer het volgende:
Mooie bak hoor, luxe uitgevoerd ook. Wel hoge maandlasten, maar stoer dat je het doet.
Valt wel mee, mrb is vrij hoog maar omslagpunt ligt al bij 15K.
Rijdt nu een S80, hiervoor een E39 528i touring en een E38 750i en nog wat van zulke auto's dus ben wel wat gewend.
En doe heel veel zelf, onderdelen zijn makkelijk te verkrijgen en voor merken als BMW is Ebay.de een snoepwinkel voor zowel vervangingsonderdelen als mods.

Zie ook mijn eerdere topic:

PTA / [PROJECT] BMW 750i 5.4 V12 1995
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 4 oktober 2020 @ 13:31:23 #45
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_195423110
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 23:06 schreef junkiexp het volgende:
Uiteindelijk een mooie F11 520d high executive gevonden met elektrische achterklep, navi prof, schakel paddels, sport automaat 8 traps, digitaal dashboard, comfortstoelen, panoramadak, adaptive cruisecontrol, adaptieve BI-xenon, en nog wat leuke opties
Geen luchtvering maar Dynamic Damper Control, kan ook genoeg aan stuk natuurlijk :P
2013 model, in 2012 is er een modificatie geweest en zijn de kettingproblemen er niet of minder wat ik begreep.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Uitstekende keuze!
Veel plezier ermee. ^O^
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  zondag 4 oktober 2020 @ 17:50:18 #46
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195428381
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat vond ik juist een groot pluspunt. Het dashboard is strak en eenvoudig. Niet goedkoop... maar wel simpel. Ik vind die ronde roostertjes bij o.a. mercedes echt oerlelijk. Ik zou nooit een auto kopen die dat heeft.

Ben dan verder weer geen fan van stations... maar het is wel een dikke bak.
Ronde roostertjes?

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 11:43 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Ik denk dat dit een kwestie van smaak is. Voor mij was dit juist altijd de reden om voor bmw te kiezen. Audi en Mercedes waren voor mij juist smakeloos. Tegenwoordig helemaal met de instelling 'weet je wat, zet er maar een tablet neer'.
Natuurlijk is dat een kwestie van smaak, duh!,
Maar je slaat 2 modellen over volgens mij, we hebben het over het equivalent van een W212 in dit geval, die had een in-dash. Zie onder ;)
quote:
2s.gif Op zondag 4 oktober 2020 13:27 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik snap het wel, maar het is ook wel vrij klassiek en overzichtelijk en dat is ook wat waard.
Ik vind het 6wb cluster wel echt gaaf hoor, veranderd mee met de modus die je kiest, sport, comfort ed.

Is ook een optie die je niet zo veel tegenkomt.

Klopt, die zijn idd wel nice, maar juist omdat de buitenkant er lekker flashy en high tech uitziet bij BMW, vind ik juist dat dash niet passen... 'klassiek' is niet helzelfde al 'retro' :+ En tevens is het een 'optie'; bij MB is het gewoon standaard, daar heb je wel als optie een groot of een klein scherm, maar die color Oled is gewoon package deal.. als je meer opties neemt is er ook meer te 'spelen', maar ik vind het standaard al gewoon mooi.

Hier bijvoorbeeld een E uit 2014.





Ik heb in grote lijnen hetzelfde in mijn C.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 4 oktober 2020 @ 18:00:40 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195428556
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2020 17:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]


Hier bijvoorbeeld een E uit 2014.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb in grote lijnen hetzelfde in mijn C.
Veels te druk man. :)
Dit is mijn dash:


Even iets strakkers dan dat nephout er in, als het mij zou boeien, en klaar. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195429043
quote:
14s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
en iets strakkers dan dat nephout er in, als het mij zou boeien, en klaar.
Mooi man, jij hebt een HUD zie ik bevalt dat?
Dat is de enige optie die ik wel wilde maar die deze auto niet heeft.
Is wel achteraf in te bouwen, aansluiten en coderen is niet zo spannend maar het hele dashboard moet er voor uit.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 4 oktober 2020 @ 18:41:49 #49
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195429283
quote:
2s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:29 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Mooi man, jij hebt een HUD zie ik bevalt dat?
Dat is de enige optie die ik wel wilde maar die deze auto niet heeft.
Is wel achteraf in te bouwen, aansluiten en coderen is niet zo spannend maar het hele dashboard moet er voor uit.
Vooral voor de Navi wel mooi/handig, die gebruik ik liever zonder geluid ;)
Verder niet echt onmisbaar. Max. snelheid en huidige snelheid is ook nog wel handig. In het donker ook wel relaxed. Zou er niet een heel dashboard voor demonteren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 04-10-2020 19:55:20 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 4 oktober 2020 @ 19:20:55 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195430081
quote:
14s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:00 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Veels te druk man. :)
Dit is mijn dash:
[ afbeelding ]

Even iets strakkers dan dat nephout er in, als het mij zou boeien, en klaar. :)

Hehehe, de mijne heeft lakzwarte trim ipv hout of alu.. érg toffe optie, en het maakt het een stuk rustiger.. krast wel als de neten trouwens ;(

Dat lichte leer is sowieso niet iets wat aan mij besteed is; ik werk voor mijn geld, en ik ben niet altijd even fris als ik in de auto stap O-) ;)

Dit is de mijne trouwens; ik zag dat ik een piccie online had staan..



Daar had ik hem net, hence de geïmproviseerde telefoonmeuk. De RAM mount zit nu rechts tegen de tunnel..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')