Thanks, daar heb ik wat aan.quote:Op zondag 6 september 2020 11:21 schreef Hyperdude het volgende:
Heb zelf een F11 523 uit 2011 sinds 5 jaar. Nog net geen 2 ton op teller.
520D is ook leverbaar met Quattro . Maar lijkt mij niet erg nuttig tenzij wintersportfanaat.
Mijn advies is comfortstoelen, of event. sportstoelen. Stukken beter dan standaardstoel. Heb eigenlijk nog geen grote/rare dingen gehad. Luchtbalgen achtervering (standaard bij F11) wel eens vervangen. Die schijnen het niet veel langer dan een jaar of 6 vol te houden.
Als je zelf 25K kms. per jaar gaat doen zou ik richting 150K op de teller zoeken.
Duitsland kan ook nog wel eens lonen/meer keuze. Vaak nog met goede garantie:
https://bps.bmw.com/DE/de_DE/nsc/search/advanced?q=:relevance:
Thanks.quote:Op zondag 6 september 2020 11:35 schreef Ixnay het volgende:
Ik zou vanwege je gezin etc voor de BMW kiezen. Toch wat degelijker en betrouwbaarder.
Een Audi is een VW en vooral de diesels zijn geschikt voor 200.000 km, daarna wordt het een dure grap.
Je bent Volvo gewend. Als je naar een Audi gaat weet ik bijna zeker dat je naar een minder betrouwbare motor gaat die duur is in onderhoud mbt de turbo, vooral vanaf 200.000 km.
Als je hem als leasebak mag kiezen dan is dat een ander verhaal. Dan zou ik de Audi kiezen omdat die denk ik goedkoper is qua bijtelling.
Als de prijs gelijk is dan zou ik echt de BMW kiezen. Makkelijke keuze.
Snap ik.quote:Op zondag 6 september 2020 11:34 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Thanks, daar heb ik wat aan.
Importeren zie ik niet zo zitten, heb ik weinig tijd voor en is redelijk wat gedoe.
Kun je ook laten doen, zijn wel wat bedrijven voor die hierin zijn gespecialiseerd. Volgens mij zijn sommige BMW dealers hier ook wel toe bereid.quote:Op zondag 6 september 2020 11:34 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Thanks, daar heb ik wat aan.
Importeren zie ik niet zo zitten, heb ik weinig tijd voor en is redelijk wat gedoe.
Goed plan.quote:Op maandag 7 september 2020 16:14 schreef Gkhn het volgende:
https://www.gewoonvoorhem(...)og-geen-20-000-euro/
Bruh staat letterlijk in de link zelf 'nog geen 20k'quote:Op maandag 7 september 2020 22:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goed plan.
Als je ¤35/40K beschikbaar hebt.
Thanks, daar kan ik wel wat mee.quote:Op dinsdag 8 september 2020 11:06 schreef boegschroef het volgende:
F10 touring is dus een F11
Maar zelf ben ik ook altijd heel tevreden geweest over mijn F11, zo tevreden dat mijn vader er nu in rijd nu ik een andere auto heb gekocht
Bekende issues zijn:
De luchtbalgen achter (ook bij mij na 7 jaar moeten vervangen)
De 4 cilinder diesels gaan vaak koelvloeistof lekken waar de plastic aansluiting op het blok zit.
De automatische kofferbak afscherming gaat vaak stuk (na de 3e keer heb ik het maar zo gelaten)
Verder eigenlijk niets om over op te merken, de F11 is nu 7 jaar in de famillie en heeft ondertussen 340K op de teller.
Ik noemde ze omdat normale vering eigenlijk nooit kapot gaat/ging, en deze dingen wel. 175-250 per stuk, uurtje werk. Zelf doen een ochtend.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:17 schreef junkiexp het volgende:
[..]
...
Komt dat van die luchtbalgen vaker tegen idd maar schijnt niet zo spannend te zijn.
...
Ongeblazen benzine 6-pitter alleen verkocht tot zomer 2013. 523, 528 en 530. Vermoed dat >90% van destijds verkochte F11 dieseltjes waren. En niet langzamer dan mijn 523quote:Op donderdag 10 september 2020 22:49 schreef Fer het volgende:
Is zo’n diesel echt de moeite waard? Zo uit de losse pols reken ik 140l diesel per maand tegen 200l benzine.
Maar de MRB van een diesel is 220¤ hoger.
Denk dat kwa onderhoud een ongeblazen 6 in lijn weleens iets gunstiger kan zijn dan commonrail turbo roetfilter diesel.
Omslagpunt 520 benzine tov 520 diesel zit op 15K km ongeveer.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:49 schreef Fer het volgende:
Is zo’n diesel echt de moeite waard? Zo uit de losse pols reken ik 140l diesel per maand tegen 200l benzine.
Maar de MRB van een diesel is 220¤ hoger.
Denk dat kwa onderhoud een ongeblazen 6 in lijn weleens iets gunstiger kan zijn dan commonrail turbo roetfilter diesel.
Die laatste heb ik, zou niet anders meer willen. 1:20 en geen problemen qua techniek of rijden, zolang je onder de 120 blijft.quote:Op donderdag 10 september 2020 22:49 schreef Fer het volgende:
Denk dat kwa onderhoud een ongeblazen 6 in lijn weleens iets gunstiger kan zijn dan commonrail turbo roetfilter diesel.
Tot je een moderne direct ingespoten turbo benzine hebt. Rij 1:19, koppel van 1300-1500 toeren tot 6000 en geen getril bij het stoplicht.quote:Op maandag 21 september 2020 09:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Die laatste heb ik, zou niet anders meer willen. 1:20 en geen problemen qua techniek of rijden, zolang je onder de 120 blijft.
Want bij een CDI zit je te stuiteren in je stoel of wat? of vergelijk je nu een nieuwerwets 1 liter turboflutje voor het gemak even met een antieke 4 pits ongeblazen 2 liter diesel?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:05 schreef Fer het volgende:
[..]
Tot je een moderne direct ingespoten turbo benzine hebt. Rij 1:19, koppel van 1300-1500 toeren tot 6000 en geen getril bij het stoplicht.
Welke dan?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:05 schreef Fer het volgende:
Tot je een moderne direct ingespoten turbo benzine hebt. Rij 1:19, koppel van 1300-1500 toeren tot 6000 en geen getril bij het stoplicht.
Ben van een 1.6 TDI naar een 1.5 ACT TSi gegaan. Meer kracht, minder lawaai en de start/stop werkt ook sneller.quote:
quote:Op dinsdag 22 september 2020 18:08 schreef Fer het volgende:
[..]
Ben van een 1.6 TDI naar een 1.5 ACT TSi gegaan. Meer kracht, minder lawaai en de start/stop werkt ook sneller.
Alhoewel zo’n HDi wel stiller was dan een TDI.
Niet zozeer DI. De N53 is uitgerust als leanburn motor. Een zeer arm mengsel ontbrand niet goed, dat wordt opgelost door net voor de bougievonk een inspuiting te doen (dus meerdere inspuitingen per arbeidsslag) en door de overmaat lucht ontstaat er (teveel) NOx. Daardoor is de NOx kat geintroduceerd. Er zijn ook omwegen om het ding niet te vervangen en wel de arme verbranding te verkrijgen (zoals origineel) en dat scheelt aanzienlijk in de brandstofkosten. De omweg is ook nog eens een stuk goedkoper.quote:Op vrijdag 11 september 2020 07:56 schreef Hyperdude het volgende:
Had zelf tijdens aankoop NoX sensor kapot(95K kms.): nieuwe sensor en kats. ¤2000.
DI heeft ook zo zijn nadelen.
Goede combi van prestaties en verbruik/ betrouwbaarheid is 535i. Maar dat is financieel een ander verhaal.
De herintroductie van de ketting is wel een faal gebleken. Geloof dat ze het nu weer met een oliegesmeerde riem proberen.quote:Op woensdag 30 september 2020 22:17 schreef boegschroef het volgende:
Vergeet bij de f11 diesel niet te checken of de ketting vervangen is. Zojuist is die van mijn oude f11 geknapt, blok in de soep...
Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 20:46 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Niet zozeer DI. De N53 is uitgerust als leanburn motor...
Mogelijk nog een keer het carterventilatie membraan (gierend/piepend geluid) maar verder? Niet veel dingen waar ik over gehoord heb. Bougies/bobines maar dat is bijna standaard.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 12:04 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Ach, staat nu 2 ton op de teller.
Tot nu toe ohne Probleme.
Carterventilatie membraan had ik een jaar geleden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 13:50 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Mogelijk nog een keer het carterventilatie membraan (gierend/piepend geluid) maar verder? Niet veel dingen waar ik over gehoord heb. Bougies/bobines maar dat is bijna standaard.
Chique wagen in mijn ogen, in elk geval genieten
6cil diesel loopt nooit zo mooi als een vergelijkbare benzine. Het blijft een verkapte vrachtwagen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Want bij een CDI zit je te stuiteren in je stoel of wat? of vergelijk je nu een nieuwerwets 1 liter turboflutje voor het gemak even met een antieke 4 pits ongeblazen 2 liter diesel?
Misschien effe je start-stop weer inschakelen; voor het VERKEERSlicht hoort hij sws gewoon uit te zijn.
Ziet er gelikt uitquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 23:06 schreef junkiexp het volgende:
Uiteindelijk een mooie F11 520d high executive gevonden met elektrische achterklep, navi prof, schakel paddels, sport automaat 8 traps, digitaal dashboard, comfortstoelen, panoramadak, adaptive cruisecontrol, adaptieve BI-xenon, en nog wat leuke opties
Geen luchtvering maar Dynamic Damper Control, kan ook genoeg aan stuk natuurlijk
2013 model, in 2012 is er een modificatie geweest en zijn de kettingproblemen er niet of minder wat ik begreep.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hehehe, nice tryquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 23:17 schreef fathank het volgende:
[..]
6cil diesel loopt nooit zo mooi als een vergelijkbare benzine. Het blijft een verkapte vrachtwagen.
Leuke stuurbak met goede optiesquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 23:06 schreef junkiexp het volgende:
Uiteindelijk een mooie F11 520d high executive gevonden met elektrische achterklep, navi prof, schakel paddels, sport automaat 8 traps, digitaal dashboard, comfortstoelen, panoramadak, adaptive cruisecontrol, adaptieve BI-xenon, en nog wat leuke opties
Geen luchtvering maar Dynamic Damper Control, kan ook genoeg aan stuk natuurlijk
2013 model, in 2012 is er een modificatie geweest en zijn de kettingproblemen er niet of minder wat ik begreep.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
285K km, 11K voor betaald.quote:Op zondag 4 oktober 2020 00:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Leuke stuurbak met goede opties
Specs? km stand? voor betaald?
Ik moet zeggen dat ik het tellerspul en dash een beetje oubollig aan vind doen voor het bouwjaar, maar is een bak die ik ook wel zou kunnen rijden.. Al denk ik dat ik een 3 had gepakt
Man naar mn hart.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 23:17 schreef fathank het volgende:
[..]
6cil diesel loopt nooit zo mooi als een vergelijkbare benzine. Het blijft een verkapte vrachtwagen.
Buitenkant is gewoon goed; BMW, mooie bak, stoelen prima, middenconsole/tunnel/scherm, prima, alles wat voor je neus zit.. kan beter.. en da's eigenlijk wat me altijd al heeft weerhouden om een BMW te kopen.. Een BMW roept visueel tegen alles en iedereen dat het een BMW is, en tegen de bestuurder zegt 'ie; jammer maat, het geld zit in je koplampen en achterlichtenquote:Op zondag 4 oktober 2020 01:32 schreef junkiexp het volgende:
[..]
285K km, 11K voor betaald.
Blijft een kwestie van smaak, maar vind het wel echt een heel mooi model.
Dat vond ik juist een groot pluspunt. Het dashboard is strak en eenvoudig. Niet goedkoop... maar wel simpel. Ik vind die ronde roostertjes bij o.a. mercedes echt oerlelijk. Ik zou nooit een auto kopen die dat heeft.quote:Op zondag 4 oktober 2020 01:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Buitenkant is gewoon goed; BMW, mooie bak, stoelen prima, middenconsole/tunnel/scherm, prima, alles wat voor je neus zit.. kan beter.. en da's eigenlijk wat me altijd al heeft weerhouden om een BMW te kopen.. Een BMW roept visueel tegen alles en iedereen dat het een BMW is, en tegen de bestuurder zegt 'ie; jammer maat, het geld zit in je koplampen en achterlichten
En dat meen ik oprecht.. niet om te trollen ofzo..
Ik denk dat dit een kwestie van smaak is. Voor mij was dit juist altijd de reden om voor bmw te kiezen. Audi en Mercedes waren voor mij juist smakeloos. Tegenwoordig helemaal met de instelling 'weet je wat, zet er maar een tablet neer'.quote:Op zondag 4 oktober 2020 01:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Buitenkant is gewoon goed; BMW, mooie bak, stoelen prima, middenconsole/tunnel/scherm, prima, alles wat voor je neus zit.. kan beter.. en da's eigenlijk wat me altijd al heeft weerhouden om een BMW te kopen.. Een BMW roept visueel tegen alles en iedereen dat het een BMW is, en tegen de bestuurder zegt 'ie; jammer maat, het geld zit in je koplampen en achterlichten
En dat meen ik oprecht.. niet om te trollen ofzo..
Ik snap het wel, maar het is ook wel vrij klassiek en overzichtelijk en dat is ook wat waard.quote:Op zondag 4 oktober 2020 01:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Buitenkant is gewoon goed; BMW, mooie bak, stoelen prima, middenconsole/tunnel/scherm, prima, alles wat voor je neus zit.. kan beter.. en da's eigenlijk wat me altijd al heeft weerhouden om een BMW te kopen.. Een BMW roept visueel tegen alles en iedereen dat het een BMW is, en tegen de bestuurder zegt 'ie; jammer maat, het geld zit in je koplampen en achterlichten
En dat meen ik oprecht.. niet om te trollen ofzo..
Thanksquote:
Thanksquote:
Dat vind ik dus ook.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat vond ik juist een groot pluspunt. Het dashboard is strak en eenvoudig. Niet goedkoop... maar wel simpel. Ik vind die ronde roostertjes bij o.a. mercedes echt oerlelijk. Ik zou nooit een auto kopen die dat heeft.
Ben dan verder weer geen fan van stations... maar het is wel een dikke bak.
Valt wel mee, mrb is vrij hoog maar omslagpunt ligt al bij 15K.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:45 schreef Fer het volgende:
Mooie bak hoor, luxe uitgevoerd ook. Wel hoge maandlasten, maar stoer dat je het doet.
Uitstekende keuze!quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 23:06 schreef junkiexp het volgende:
Uiteindelijk een mooie F11 520d high executive gevonden met elektrische achterklep, navi prof, schakel paddels, sport automaat 8 traps, digitaal dashboard, comfortstoelen, panoramadak, adaptive cruisecontrol, adaptieve BI-xenon, en nog wat leuke opties
Geen luchtvering maar Dynamic Damper Control, kan ook genoeg aan stuk natuurlijk
2013 model, in 2012 is er een modificatie geweest en zijn de kettingproblemen er niet of minder wat ik begreep.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ronde roostertjes?quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:17 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat vond ik juist een groot pluspunt. Het dashboard is strak en eenvoudig. Niet goedkoop... maar wel simpel. Ik vind die ronde roostertjes bij o.a. mercedes echt oerlelijk. Ik zou nooit een auto kopen die dat heeft.
Ben dan verder weer geen fan van stations... maar het is wel een dikke bak.
Natuurlijk is dat een kwestie van smaak, duh!,quote:Op zondag 4 oktober 2020 11:43 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik denk dat dit een kwestie van smaak is. Voor mij was dit juist altijd de reden om voor bmw te kiezen. Audi en Mercedes waren voor mij juist smakeloos. Tegenwoordig helemaal met de instelling 'weet je wat, zet er maar een tablet neer'.
Klopt, die zijn idd wel nice, maar juist omdat de buitenkant er lekker flashy en high tech uitziet bij BMW, vind ik juist dat dash niet passen... 'klassiek' is niet helzelfde al 'retro' En tevens is het een 'optie'; bij MB is het gewoon standaard, daar heb je wel als optie een groot of een klein scherm, maar die color Oled is gewoon package deal.. als je meer opties neemt is er ook meer te 'spelen', maar ik vind het standaard al gewoon mooi.quote:Op zondag 4 oktober 2020 13:27 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar het is ook wel vrij klassiek en overzichtelijk en dat is ook wat waard.
Ik vind het 6wb cluster wel echt gaaf hoor, veranderd mee met de modus die je kiest, sport, comfort ed.
Is ook een optie die je niet zo veel tegenkomt.
Veels te druk man.quote:Op zondag 4 oktober 2020 17:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hier bijvoorbeeld een E uit 2014.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb in grote lijnen hetzelfde in mijn C.
Mooi man, jij hebt een HUD zie ik bevalt dat?quote:Op zondag 4 oktober 2020 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
en iets strakkers dan dat nephout er in, als het mij zou boeien, en klaar.
Vooral voor de Navi wel mooi/handig, die gebruik ik liever zonder geluidquote:Op zondag 4 oktober 2020 18:29 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Mooi man, jij hebt een HUD zie ik bevalt dat?
Dat is de enige optie die ik wel wilde maar die deze auto niet heeft.
Is wel achteraf in te bouwen, aansluiten en coderen is niet zo spannend maar het hele dashboard moet er voor uit.
Hehehe, de mijne heeft lakzwarte trim ipv hout of alu.. érg toffe optie, en het maakt het een stuk rustiger.. krast wel als de neten trouwensquote:Op zondag 4 oktober 2020 18:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Veels te druk man.
Dit is mijn dash:
[ afbeelding ]
Even iets strakkers dan dat nephout er in, als het mij zou boeien, en klaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |