Precies. Voor zegmaar 3000 euro koop ik geen gelijkwaardige andere auto, en ik zou wel graag de rijkwaliteit behouden die ik nu heb. Een auto is altijd al een financieel drama.
Het onderstel is door de vele verbeteringen nu zó goed dat ik eigenlijk op niveau 1M/M3 zit.
Als ik zo'n auto zou willen kopen moet er geen 3 duizend bij maar de 1er verkoopwaarde keer 3.
Een vervanger zal inderdaad M135i moeten worden. Dat had gekund als ik deze auto niet had aangepast. Maar hierin zit ook gewoon het NBT EVO systeem met Carplay, en xenon, en grootlicht assistent en een zes cilinder. Door dit soort dingen is het kopen van een andere auto niet bepaald nodig, alleen als je qua ruimte of zoiets niet meer uit de voeten kunt.
En inderdaad juist om bovenstaand ben ik er nog niet zat van, maar het kleur verschil waar ik al vier jaar tegen aankijk ben ik wel zat van. En zo heb ik ook weer iets unieks. Wie weet doe ik hem nooit weg, schors ik hem gewoon jaren of iets dergelijks, ik heb wel een idee.. Maar de tijd zal het uitwijzen.
Maar qua onderdelen koop ik alles strak in qua staat en prijs, maar dingen zoals de grote remleidingen haal ik bij de dealer weg. Voor 6 tientjes ga ik niet een zelf geknutseld koperen wokkel eronder zetten.
De 1er heeft nu de GM6 versnellingsbak en straks de ZF 6HP waar begin volgend jaar xHP op komt, alles op zijn tijd zegmaar
. Alleen de kwaliteit van ZF acht ik een stuk hoger na de flash. De enige beschikbare en in mijn ogen goede flash is de stage 3, waarbij het eigenlijk een elektronisch bediende handbak wordt. Tenminste, ik hoef geen handbak weer. DSG, DCT, DKG.. alles is ontzettend sportief en de beleving van zo'n akoestische overschakeling vind ik zelf gewoon heel gaaf. En als je dan na denkt over engineering dan draait m'n hoofd er echt overtoeren van, fantastisch wat die ontwikkelaars allemaal gemaakt hebben!
[ Bericht 6% gewijzigd door -Richard- op 04-10-2020 11:43:51 ]