abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:17:07 #101
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195325426
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 11:09 schreef YoshiBignose het volgende:
De i3 had laatst iets vreemds. Bij een vrij scherpe bocht naar links op de snelweg ging ineens de deurvergrendeling open. Na het terugsturen sloot de vergrendeling weer. Dit gebeurde zo'n 3 keer in de rit, alleen met bochten naar links... en nee dat kwam niet omdat er per ongeluk op dat knopje werd gedrukt bij de bestuurder. Ik kan me herinneren dat ik dit in het verleden ook ooit eens van iemand gehoord had maar ik weet niet meer wie dat was en bij welke auto :P
Pre-crash maatregelen denk ik; de auto had niet zo veel vertrouwen in je rijstijl :)

Mijn Ster laat ook redelijk duidelijk merken dat 'ie me een idioot vindt soms; Op ACC een fly-over pakken met 160 doet 'ie niet, dan gaat hij flink in de ankers.. pas als je hem dan met het pedaal overneemt gaat 'ie weer, en die snelheid doet 'ie mákkelijk zonder glijden of drama. Heb ook al eens gehad dat bij een stomme aktie van iemand anders de boel over de rooie ging en hij zelfs mijn gordelspanner eropgooide, da's ook pre-crash..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:20:17 #102
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195325481
Mercedes is dan ook echt érg mietig afgesteld :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:27:08 #103
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195325614
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:20 schreef daNpy het volgende:
Mercedes is dan ook echt érg mietig afgesteld :X
Geeft niet, ik heb een rechtervoetje, en ik stamp hem gewoon bij; misschien leert ie nog wat >:)

Ik moet zeggen dat ik hem (ik denk mede door de 4M) nog nooit op een punt heb gehad waar ik dacht van; nu moet ik nokken, of ergens in de buurt van ESP-ingrijpen. Ik zou hem wel eens ergens willen uitproberen waar ik hem écht over de kling kan jagen zonder dat het dure consequenties heeft, want op de weg gaat me dat volgens mij niet lukken.
Ik vind sowieso de meeste van die elektronische 'engeltjes' niet echt werken zoals het hoort (lees: zoals ik het zou willen).. ESP heeft me ooit een keertje gered in mijn vorige toen ik in de regen een flooded viaductje pakte op de A15 in de stromende regen, maar verder is het allemaal vaker irritant als nuttig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195325893
De BMW dealer belt mij zojuist op om een afspraak te maken voor APK.
Wat attent. En brutaal. ik ga toch maar naar de garage waar mijn auto altijd komt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 29 september 2020 @ 14:48:17 #105
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_195325959
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:05 schreef daNpy het volgende:
Ging de cruise er ook af? Dat heb ik wel eens in snelle bochten :P
Ik kwam er laatst ook achter dat de cruisecontrol het niet doet met DSC uitgeschakeld :P
Life's like music, get the rhythm..
  dinsdag 29 september 2020 @ 16:37:20 #106
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195327567
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 14:48 schreef NoComment het volgende:

[..]

Ik kwam er laatst ook achter dat de cruisecontrol het niet doet met DSC uitgeschakeld :P
Klopt en diezelfde DSC zet hem uit bij te hoge laterale versnelling _O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_195353393
Helaas is de ketting van mijn oude f11 die mijn vader nu rijd geknapt. Einde f11 denk ik...
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 30 september 2020 @ 22:26:34 #108
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195353662
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:15 schreef boegschroef het volgende:
Helaas is de ketting van mijn oude f11 die mijn vader nu rijd geknapt. Einde f11 denk ik...
Jammer. Enig idee van kms. ketting?
Geen rare geluiden die onheil aankondigden?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195354621
342k geen ratel of aankondiging, starten en hij sloeg aan en meteen af, geen rare tik of iets anders.

Uitlezen gaf 'camshaft no signal' dus ik dacht dat het de sensor was. Nieuwe besteld, geplaatst, starten maar niet aanslaan. Uitlezen gaf nog steeds 'no signal'. Met de sensor eruit zag ik door dat gat dat de Nokkenas niet draait tijdens starten. Dus ketting kapot en waarschijnlijk 24 kleppen krom.

Morgen komt er een opkoper kijken, als die iets normaals bied mag hij mee en gaat hij waarschijnlijk naar het Oostblok, daar knutselen ze er zo een nieuwe motor in.

Als ze hem niet willen ga ik misschien wel zelf aan de gang, maar mijn garage is vol en met dit weer buiten werken is niet echt leuk.

Het is een 2010 f11 530dA met 342k, zelfs met werkende motor zijn deze niet veel meer waard.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 30 september 2020 @ 23:22:59 #110
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195355061
Dat is aardig wat kms. Om nou preventief een nieuwe ketting te monteren lijkt mij ook niet de bedoeling.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195355379
Nee dat dacht ik ook, hij heeft het toch ook lang volgehouden en is denk ik een gevalletje pech. Hoewel je overal leest dat ze er allemaal een keer aan gaan. Maar de uren en kosten van vervangen zijn echt hoog.

Of het blok eruit, of de vesnellingsbak eraf en een enorm lastig werk in een krappe ruimte (en als je geen brug hebt ook nog eens allemaal op de grond)

Zover ik begrijp is het een probleem voor alle n47, m/n57 tot 2012.

Ik zit een avondje te zoeken en tegenwoordig heb je wel complete kits: ketting, spanners, koppakking, kopbouten en alle kleine pakkingen voor intake en uitlaat enz voor slechts 250 euro. (kit voor preventief de ketting slechts 125 euro).
Nieuwe kleppen en kop laten vlakken kost ~750 euro. Dus voor een 1000 euro zou ik hem weer lopend moeten krijgen. Maarja, dat zou wel enkele dagen werk zijn om het blok eruit te krijgen, repareren en terug erin.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 1 oktober 2020 @ 10:12:17 #112
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195360444
Tijd blijft geld. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_195362237
Hij is net verkocht, gaat een nieuw leven krijgen in Tsjechie :)
Was nog wel even uitzoeken hoe je die automaat nu in z'n vrij krijgt, er zit een schroef onder de auto op de versnellingsbak die je in kan draaien waardoor die uit z'n 'park' stand komt.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 1 oktober 2020 @ 12:54:19 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195363546
weer een jaartje APK, 21 jaar oud inmiddels maar rij er nog steeds met plezier in, wel weinig gereden trouwens afgelopen jaar
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:02:19 #115
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195383606
Je hebt kettingen en kettingen. Als ze eens wat beters dan dure fietskettingen zouden gebruiken?

Die oude duplexkettingen deden niet zo moeilijk.



How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:55:21 #116
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_195386012
Zo. Komende tijd weer volgas bezig met de 130i. Het houdt eigenlijk maar niet op :9
De langliggende 6HP bak komt erachter, een zgan achteras en nieuwe remleidingen. De auto wordt overgespoten in San Marino blauw (spannend!) en 't blok gaat eruit tijdens het spuiten (omwille bovenstaande is dat net zo makkelijk).
Dus weer genoeg te doen. Nog te bestellen zijn de hardpipe remleidingen en de airco moet nog leeg gehaald worden. Goed geplanned dus hopelijk heb ik veel dingen voorzien. Eind deze maand naar de spuiter en heb een heel zooitje van de spullen dus al liggen. Simple gezegd alles wat wis is wordt blauw en alles wat zwart is wordt opnieuw zwart.
Even een service beurt met o.a. motorolie en filter zullen ook uitgevoerd worden. Cardasas lager en de hardyschijven pak ik ook direct mee.

Daarnaast stonk de verdamper in de auto vrij erg, wat ook droge ogen veroorzaakte. Daar wil ik een andere inzetten maar die moet ik nog even opzoeken.
Al met al zit de auto qua onderstel op een erg sportief hoog niveau en daarom maar besloten een Neu lackier toe te passen ipv een andere auto te kopen.
Al met al een groot project :D
Weet van alles een beetje maar net niets.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:06:50 #117
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195386157
Je hebt wel door dat het financieel gezien niet zo handig is? :D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 14:53:24 #118
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_195386952
Tja, je weet nu wat je hebt. En als het de auto is die je wilt blijven rijden, hoeveel zin heeft het dan om een hoop geld te steken in een nieuwere en waarschijnlijk veel duurdere (ik gok dat het een 135i zou worden dan?) vervanger waarmee je uiteindelijk misschien toch niet zoveel hebt?

Ik bedoel maar, een logische upgrade vanaf mijn E91 335d zou een F31 335d zijn. Maar ik vind de E91 mooier qua ontwerp zowel in- als exterieur, F31 335d is altijd X-drive (liever gewoon RWD) dus dan zou het eigenlijk vooral gaan om 'nieuwer' en eventueel 'sneller'. Als ik die overweging zou maken dan zou ik toch ook neigen naar wat upgrades te doen aan de huidige auto om er nog een paar jaar verder mee te rijden. Ultieme zou wel zijn wat BBM heeft gedaan een paar jaar terug, blok en bak van een M550d erin :D

Overigens, had die 130i altijd al een 6HP of bouw je hem om vanaf een handbak? 6HP is wel prima, met xHP helemaal :)
Life's like music, get the rhythm..
pi_195389090
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:53 schreef NoComment het volgende:
F31 335d is altijd X-drive (liever gewoon RWD)
Dit is in 10 minuten te verhelpen 😁. Je kan namelijk gewoon die as naar voren zonder problemen verwijderen en je hebt weer rwd.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  zondag 4 oktober 2020 @ 11:38:44 #120
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_195421104
Precies. Voor zegmaar 3000 euro koop ik geen gelijkwaardige andere auto, en ik zou wel graag de rijkwaliteit behouden die ik nu heb. Een auto is altijd al een financieel drama.
Het onderstel is door de vele verbeteringen nu zó goed dat ik eigenlijk op niveau 1M/M3 zit.
Als ik zo'n auto zou willen kopen moet er geen 3 duizend bij maar de 1er verkoopwaarde keer 3.

Een vervanger zal inderdaad M135i moeten worden. Dat had gekund als ik deze auto niet had aangepast. Maar hierin zit ook gewoon het NBT EVO systeem met Carplay, en xenon, en grootlicht assistent en een zes cilinder. Door dit soort dingen is het kopen van een andere auto niet bepaald nodig, alleen als je qua ruimte of zoiets niet meer uit de voeten kunt.

En inderdaad juist om bovenstaand ben ik er nog niet zat van, maar het kleur verschil waar ik al vier jaar tegen aankijk ben ik wel zat van. En zo heb ik ook weer iets unieks. Wie weet doe ik hem nooit weg, schors ik hem gewoon jaren of iets dergelijks, ik heb wel een idee.. Maar de tijd zal het uitwijzen.

Maar qua onderdelen koop ik alles strak in qua staat en prijs, maar dingen zoals de grote remleidingen haal ik bij de dealer weg. Voor 6 tientjes ga ik niet een zelf geknutseld koperen wokkel eronder zetten.

De 1er heeft nu de GM6 versnellingsbak en straks de ZF 6HP waar begin volgend jaar xHP op komt, alles op zijn tijd zegmaar ;). Alleen de kwaliteit van ZF acht ik een stuk hoger na de flash. De enige beschikbare en in mijn ogen goede flash is de stage 3, waarbij het eigenlijk een elektronisch bediende handbak wordt. Tenminste, ik hoef geen handbak weer. DSG, DCT, DKG.. alles is ontzettend sportief en de beleving van zo'n akoestische overschakeling vind ik zelf gewoon heel gaaf. En als je dan na denkt over engineering dan draait m'n hoofd er echt overtoeren van, fantastisch wat die ontwikkelaars allemaal gemaakt hebben!

[ Bericht 6% gewijzigd door -Richard- op 04-10-2020 11:43:51 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
  zondag 4 oktober 2020 @ 19:51:50 #121
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195430811
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195663583
Vanavond de 520D high executive opgehaald, geweldige auto _O_

R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 15 oktober 2020 @ 22:12:39 #123
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_195664640
Nice :Y
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:05:44 #124
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_195669920
Fijne wagen lijkt me ^O^
Life's like music, get the rhythm..
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:51:50 #125
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_195670576
Net op tijd voor het Sitzheizungseizoen. ;0
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')