abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194335557
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat is een harde studie? Geologie?

Verder: deels eens. Om me heen vinden de meesten die semi-traditionele verdeling wel prima. Vrouw parttime + kinderen + poetsen, man werken en soms een beetje ‘meehelpen’
Idd de meesten zuchten en steunen wanneer ze eens een weekje 40 uur moeten werken.
Terwijl het voor de mannen standaard is.

Overigens geef ik ze groot gelijk. Zit zelf ook te denken om maar 32 uur te gaan werken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:44:13 #53
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194335583
Eens _O_

Vrouwen die hun hand ophouden bij een man, schaam je
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194335602
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 08:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een serieuze studie en geen communicatie, genderstudies of vrijetijdsmanagement.

Studies waar je na je afstuderen wel een fatsoenlijke baan mee krijgt.
Je bedoelt geneeskunde of de pabo?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194335610
Er is ook geen onderwerp waar Jort niet iets van vindt, hè. Peter R 2.0.
pi_194335611
Ons jortje wilt weer aandacht na zijn vorige interview waar hij de plank missloeg over corona.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194335618
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:46 schreef nostra het volgende:
Er is ook geen onderwerp waar Jort niet iets van vindt, hè. Peter R 2.0.
Hij lijkt wel een fokker met geld
pi_194335626
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hij lijkt wel een fokker met geld
Daar is op zich niets mis mee.
pi_194335649
Deels eens..

Het ligt ook wel aan de indeling van onze maatschappij. We zijn vrij individualistisch, kinderopvang is duur waardoor het lastig is om werk en gezin te combineren.

Vrijwel al mijn vrouwelijke familieleden van de buitenlandse tak van m'n familie hebben stevige carrière s opgebouwd door fulltime te werken. Dit doen ze door de zorg voor kinderen deels over te laten aan familie en aan (huis) personeel.

Geef mij een nanny en een kok en ik ga morgen beginnen met fulltime werken
  vrijdag 31 juli 2020 @ 09:50:51 #60
168739 Red_85
'echt wel'
pi_194335654
Eens met Jort.

Als je doordeweeks een keer vrij bent en je gaat de stad in zie je hoofdzakelijk vrouwen. Ook qua sport smorgens op een werkdag, wat zie je? Vrouwen.

Geeft gewoon aan dat vrouwen veel vaker niet werken dan mannen. Ik geef ze totaal geen ongelijk. Maar vervolgens niet gaan huilen als zij die topfunctie niet krijgen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_194335670
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:50 schreef Brybry het volgende:
Deels eens..

Het ligt ook wel aan de indeling van onze maatschappij. We zijn vrij individualistisch, kinderopvang is duur waardoor het lastig is om werk en gezin te combineren.

Vrijwel al mijn vrouwelijke familieleden van de buitenlandse tak van m'n familie hebben stevige carrière s opgebouwd door fulltime te werken. Dit doen ze door de zorg voor kinderen deels over te laten aan familie en aan (huis) personeel.

Je buitenlandse familie hoort bij de 1% in hun land?
Je andere familie die dan voor de kinderen zorgt werkt ook fulltime?
pi_194335675
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:24 schreef MevrouwPuff het volgende:

Ik denk wel dat er vaker een schoon vaatdoekje zal liggen dan bij ons
Hoogopgeleiden zijn smeerlap met vaatdoek
Ons werd gevraagd om bij microbiologie allemaal onze vaatdoek uit de keuken mee te nemen om de bacteriën die er in zaten te kweken. De prof werd bijzonder enthousiast van sommige vaatdoeken! Deze hadden waarschijnlijk al wekenlang etensresten opgenomen en werden steeds weer vochtig gemaakt.

Verder kan ik niet mee gaan in dit stuk van Jort. In ons huishouden ben ik diegene die het meest werkt en het meest verdient. Maar gemiddeld zal dat wel anders zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194335722
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Haha nee hoor. Grootouders/oudtantes die met pensioen zijn bijvoorbeeld maar grotendeels een vaste nanny.
pi_194335745
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:00 schreef Brybry het volgende:

[..]

Haha nee hoor. Grootouders/oudtantes die met pensioen zijn bijvoorbeeld maar grotendeels een vaste nanny.
Die wonen dan in 1 groot huis?

Bij mij thuis is er absoluut geen ruimte voir 1 of 2 extra volwassenen.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:02:26 #65
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_194335756
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:50 schreef Brybry het volgende:
Deels eens..

Dat is toch geen doen? Je kinderen afschuiven op familie (die dan niet werkt?) of een nanny. Begin dan niet aan kinderen denk ik dan.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:03:54 #66
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_194335767
Vind het nogal afhangen van de situatie.

Als je er bv samen voor gekozen hebt dat de vrouw minder gaat werken voor de kinderen vind ik alimentatie helemaal niet onredelijk.

Mag van mij best een grens aan zitten, voornamelijk gericht op de overheid hoeft niet op te draaien voor de keuze van twee mensen.
En een beperking in de duur (wat ook het geval is, het is ‘maar’ 5 jaar inmiddels).

Wat mensen zoals jort maar niet meenemen in hun verhaaltje is dat de mannen in kwestie het prima vinden dat de vrouw minder gaat werken.
Dat de meeste ervan het fijner vinden dat er iemand thuis is voor de kinderen. Zodat zij ongestoord carrière kunnen maken, zodat er geen hoge kosten voor kinderopvang zijn en ga zo maar door.

Die mannen zijn daar zelf ook bij.
Die hoeven daar niet voor te kiezen, dat doen ze ook echt zelf.
Samen wordt er gekozen voor die vorm. En dat heeft voor beiden voor en nadelen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_194335774
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:38 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Maar eh in mijn tijd had je sleutelkinderen.

Geef je kroos gewoon een sleutel en laat ze wat eerder zelfstandig worden goed voor ze!

En je kunt dan fulltime werken en weer trots zijn op jezelf omdat je bijdraagt aan de maatschappij en je gezin,

--> weg rent uit dit topic :P
Hier ben ik het eigenlijknwel eens.

Ik heb zelf twee kinderen, en mijn vrouw en ik werken allebei 36 uur (full time in onze branches). Dat is schipperen voor ons, maar ook voor onze kinderen. Die moeten naar de BSO wat ze niet willen.

En juist dat is o.a. onderdeel van de opvoeding. Dat hun moeder ook gewoon carriere kan en mag maken en dat ze soms dingen moeten doen die ze niet leuk vinden.

Zowel ik als mijn vrouw hebben allebei een dag dat we thuis zijn (en dan zijn we er ook echt voor ze, al is die behoefte ook steeds minder) en één dag zijn ze bij hun grootouders.

Ze zijn hierdoor best flexibel geworden en zien dat een vrouw net zo goed carrière kan maken als een man... hoop ik :-)
pi_194335855
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die wonen dan in 1 groot huis?

Bij mij thuis is er absoluut geen ruimte voir 1 of 2 extra volwassenen.
En dat. Onze huizen zijn niet ingericht op zorgen voor elkaar, daar wel. Daar wonen families samen op een "compound" of zijn de huizen dusdanig ruim dat er ruimte is voor meerdere familieleden.
pi_194335872
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:02 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat is toch geen doen? Je kinderen afschuiven op familie (die dan niet werkt?) of een nanny. Begin dan niet aan kinderen denk ik dan.
En toch werkt het in veel delen van de wereld zo. Ik vind m'n kinderen zien opgroeien belangrijker dan carrière maken en die luxe heb ik omdat we in Nederland wonen
pi_194335903
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:53 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja de vader van Maxima was minister en vermogend.
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:15:09 #71
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194335911
Vrouwen die als hulpbehoevend huisvrouwtje de hele dag thuis zitten en zichzelf feminist noemen :')
Let's just let it go
Let me let you go
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:16:16 #72
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194335931
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:38 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Maar eh in mijn tijd had je sleutelkinderen.

Geef je kroos gewoon een sleutel en laat ze wat eerder zelfstandig worden goed voor ze!

En je kunt dan fulltime werken en weer trots zijn op jezelf omdat je bijdraagt aan de maatschappij en je gezin,

--> weg rent uit dit topic :P
's middags een paar uurtjes alleen thuis zonder aan je kop zeikende ouders, ik vond dat vroeger heerlijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_194335933
Jort slaat de spijker op zijn kop, en met betrekking tot 'vrouwen' quota's: Als je 20-24 uur werkt kan je geen manager zijn, lijkt mij vrij simpel, het is appels met sinaasappels vergelijken. Pas als je net zoveel werk als ieder ander ben je beschikbaar voor alle functies.
pi_194335958
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]

's middags een paar uurtjes alleen thuis zonder aan je kop zeikende ouders, ik vond dat vroeger heerlijk.
Ja precies (al had ik wel een irritant zusje :') :') ) :P
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:22:00 #75
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194336005
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:16 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ja precies. De buurvrouw die een oogje in het zeik hield en mijn moeder die gewoon weer ging werken zodra het kon, ondanks dat mijn vader liever had dat ze voor ons thuis bleef. Wat een tof mens _O_
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194336017
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:01 schreef Montagui het volgende:
Kijkend naar mijn werkplek werkt zo ongeveer 80% van de mannen 5 dagen in de week. En die 20% is voor het overgrote deel mannen op een wat gevorderde leeftijd die een generatieregeling hebben.

Van de vrouwen is het hard halen als 20% 5 dagen in de week werkt. Maar goed, daarnaast werken de meeste van die overige 80% thuis ivm kinderen en het huishouden.

M.i. is het verder aan de vrouw zelf wanneer deze zich wil toeleggen op een carrière ipv gezin. Maar aub niet zeuren als je voor een gezin kiest, zelf voornamelijk voor de kinderen gaat zorgen en daarmee je carrièrekansen verspeelt (op wat uitzonderingen na die beide kunnen combineren). En ga je voor een carrière en gezin dan zal je een partner moeten hebben die je daar in steunt. Misschien dat daar nog wat te winnen valt.
Inderdaad. Laten we nu blij zijn dat de mogelijkheid bestaat om in deeltijd te werken. Vrouwen of mannen moeten zelf die keuze maken. Ondanks dat Nederland koploper is mbt deeltijd werken is het wel zeer effectief.

Bovendien kiest niet iedereen voor een carrière. Er bestaat ook nog zoiets als de normale werkzaamheden op mbo niveau.

Maar uit de bretels van Jort komt niet iets zinnigs. Alles kijkt hij door de bril van de grachtengordel.
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 10:30:51 #77
5428 crew  miss_sly
pi_194336131
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Als je er bv samen voor gekozen hebt dat de vrouw minder gaat werken voor de kinderen vind ik alimentatie helemaal niet onredelijk.

Mag van mij best een grens aan zitten, voornamelijk gericht op de overheid hoeft niet op te draaien voor de keuze van twee mensen.
En een beperking in de duur (wat ook het geval is, het is ‘maar’ 5 jaar inmiddels).

Wat mensen zoals jort maar niet meenemen in hun verhaaltje is dat de mannen in kwestie het prima vinden dat de vrouw minder gaat werken.
Dat de meeste ervan het fijner vinden dat er iemand thuis is voor de kinderen. Zodat zij ongestoord carrière kunnen maken, zodat er geen hoge kosten voor kinderopvang zijn en ga zo maar door.

Dit inderdaad. Het is iets waar stellen samen voor kiezen. Overigens zie ik dat ook in homoseksuele gezinnen: ook daar werkt vaak één ouder minder uren dan de andere en neemt meer zorgtaken op zich.

Dat op dit moment het logisch is dat je geen carriere kan maken als je 20-24 uur werkt, lijkt me evident. Het probleem zit hem er ook niet in dat vrouwen die 20-24 uur werken geen carriere kunnen maken, maar dat vrouwen die wél fulltime willen werken en geen kinderen hebben of de zorg anders oplossen (wel een partner die meer doet, meer opvang) en wél carriere willen maken, tegen de vooroordelen oplopen die er over vrouwen heersen. Zoals dat ze beter thuis kunnen blijven, parttime kunnen werken, beter zijn in zorgtaken, vast wel zwanger worden dus ongeschikt voor een bepaalde functie, etc.
Net als sommige mannen aanlopen tegen de vooroordelen dat parttime werken niet voor mannen is, dat mannen minder geschikt zijn voor zorgtaken, dat het je minder mannelijk maakt als je (gedeeltelijk) thuisblijft voor de kinderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194336188
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Het is iets waar stellen samen voor kiezen. Overigens zie ik dat ook in homoseksuele gezinnen: ook daar werkt vaak één ouder minder uren dan de andere en neemt meer zorgtaken op zich.

Dat op dit moment het logisch is dat je geen carriere kan maken als je 20-24 uur werkt, lijkt me evident. Het probleem zit hem er ook niet in dat vrouwen die 20-24 uur werken geen carriere kunnen maken, maar dat vrouwen die wél fulltime willen werken en geen kinderen hebben of de zorg anders oplossen (wel een partner die meer doet, meer opvang) en wél carriere willen maken, tegen de vooroordelen oplopen die er over vrouwen heersen. Zoals dat ze beter thuis kunnen blijven, parttime kunnen werken, beter zijn in zorgtaken, vast wel zwanger worden dus ongeschikt voor een bepaalde functie, etc.
Net als sommige mannen aanlopen tegen de vooroordelen dat parttime werken niet voor mannen is, dat mannen minder geschikt zijn voor zorgtaken, dat het je minder mannelijk maakt als je (gedeeltelijk) thuisblijft voor de kinderen.
Dit, Ik wil geen carrière maken. Een leuke baan waarvan ik leuke dingen kan doen in voldoende. Man of geen man.

Ik (single) werk niet fulltime. Vind ik echt zonde van mijn tijd op aarde.
pi_194336218
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:35 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dit, Ik wil geen carrière maken. Een leuke baan waarvan ik leuke dingen kan doen in voldoende. Man of geen man.

Ik (single) werk niet fulltime. Vind ik echt zonde van mijn tijd op aarde.
Maar klaag jij ook dagelijks dat je de top niet bereikt?
pi_194336276
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of er nu zoveel vrouwen of mannen klagen dat ze de top niet bereiken. En wat is de top? Velen hebben die ambitie niet eens. Het is meer een ratrace. Daar moet je ook maar zin in hebben. Het zijn zo van die vragen die je tijdens een functioneringsgesprek krijgt. Hebt u nog ambities. Daar nee op zeggen is hilarisch.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 31 juli 2020 @ 10:44:53 #81
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194336331
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:16 schreef JannekeC5 het volgende:
Jort slaat de spijker op zijn kop, en met betrekking tot 'vrouwen' quota's: Als je 20-24 uur werkt kan je geen manager zijn, lijkt mij vrij simpel, het is appels met sinaasappels vergelijken. Pas als je net zoveel werk als ieder ander ben je beschikbaar voor alle functies.
Vrouwen werken gemiddeld 26 uur overigens (t.o.v. 36 uur bij mannen, 2017) en dat is iets dat steeds is opgelopen (en scheelt 'slechts' 8 uur in de categorie 25-35 jaar - namelijk 30 vs 38). Mogelijk zet dat steeds verder door. De rest van je post heb ik een andere mening over, maar reageer ik nu ook niet op. Maar als je cijfers roept, staaf ze dan ook.

[ Bericht 2% gewijzigd door ChipsZak. op 31-07-2020 10:51:48 ]
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_194336394
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Die mannen vinden het inderdaad prima. Tot aan de scheiding, dan had ze ineens toch moeten werken...
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:50:54 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194336395
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

[..]

Dat doen de chardonnaydrinkende Zuid-as echtgenotes ook niet hè.

Wat Jort doet is weer eens een heleboel dingen samenvoegen die helemaal niet met elkaar te maken hebben.

Vrouwen die last hebben van het glazen plafond zijn vrouwen die wel fulltime werken en dat ook vrijwel altijd gedaan hebben.
Dat zal echter wel veel meer verdwijnen en komt/kwam vooral voor bij vrouwen die van voor de studiefinanciering zijn.
Die werd in 1986 ingevoerd, dus ga uit van vrouwen van voor 1968.

Ik denk dat de huidige generatie studenten daar nauwelijks meer mee te maken krijgt.

Wel grappig dat Jort altijd partners heeft die geen 9 tot 5 baan hebben, en dat hij ook de laatste relatie is voor ze een kind krijgen.
Wellicht is Jort dus ook niet zo goed geïnformeerd en vult hij vooral een hoop in op hoe hij denkt dat het zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_194336436
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat doen de chardonnaydrinkende Zuid-as echtgenotes ook niet hè.

Wat Jort doet is weer eens een heleboel dingen samenvoegen die helemaal niet met elkaar te maken hebben.

Vrouwen die last hebben van het glazen plafond zijn vrouwen die wel fulltime werken en dat ook vrijwel altijd gedaan hebben.
Dat zal echter wel veel meer verdwijnen en komt/kwam vooral voor bij vrouwen die van voor de studiefinanciering zijn.
Die werd in 1986 ingevoerd, dus ga uit van vrouwen van voor 1968.

Ik denk dat de huidige generatie studenten daar nauwelijks meer mee te maken krijgt.

Wel grappig dat Jort altijd partners heeft die geen 9 tot 5 baan hebben, en dat hij ook de laatste relatie is voor ze een kind krijgen.
Wellicht is Jort dus ook niet zo goed geïnformeerd en vult hij vooral een hoop in op hoe hij denkt dat het zit.
Het is een artikel in de playboy he, verwacht niet teveel hoogstandjes ;)
pi_194336447
Vrouwen zijn ook veel minder ambitieus en geïnteresseerd in hun vak. Ze zijn meer bezig met zwangerschappen en vakanties dan een vaktechnisch overleg van een paar uur. Leuk om erbij te hebben, maar een bedrijf kan er niet op gebouwd worden.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:56:42 #86
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194336467
Jort mag daar natuurlijk een mening over hebben, maar dat is toch iets dat je als koppel samen regelt. En ja, het is inderdaad nogsteeds normaal dat de man dan voltijd blijft werken en de vrouw part time gaat werken of stopt, maar daar zie je langzaam wel verandering in komen gelukkig. Ik denk dat beide partners daar op de lange termijn blijer van worden.
  Moderator vrijdag 31 juli 2020 @ 10:57:16 #87
236264 crew  capricia
pi_194336474
Denk dat nu met die oplopende werkloosheid parttime werken juist heel sociaal is.

Jort zijn echte klacht is eigenlijk die mannen, die hun hele leven in een kantoor slijten. Wat een bestaan. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 31 juli 2020 @ 10:59:54 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194336508
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:50 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Die mannen vinden het inderdaad prima. Tot aan de scheiding, dan had ze ineens toch moeten werken...
Voordeel van nu vs 25-30 jaar geleden is dan dat ze vaak nog wel een baan hebben, maar niet full-time.

Dat is een enorme winst op de generatie die helemaal stopte met werken als er kinderen kwamen (kinderopvang was destijds minder beschikbaar, de werkgever moest een plaats kopen en de eigen bijdrage was hoger), die hadden vaak een desastreus gat in hun CV.
Gelukkig waren dat ook nog vaak vrouwen van voor de stufi, of van er net na want destijds ging je alleen maar studeren als je vwo gedaan had, anders ging je gewoon werken (havo->hbo kon ook maar gebeurde veel minder).

Anyway, de huidige generatie moeders stopt niet meer maar is vaak wel degene die minder uren gaat draaien als er kinderen komen, en dat is na een scheiding al een stuk gunstiger dan 7 jaar helemaal niet gewerkt hebben, want dan kun je weer onderaan de ladder beginnen en is je studie zo goed als weggegooide inspanning en geld.
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 31 juli 2020 @ 11:00:15 #89
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_194336513
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:57 schreef capricia het volgende:
Denk dat nu met die oplopende werkloosheid parttime werken juist heel sociaal is.

Jort zijn echte klacht is eigenlijk die mannen, die hun hele leven in een kantoor slijten. Wat een bestaan. :D
:D
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_194336516
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:57 schreef capricia het volgende:

Afgunst lees ik ook in de openingspost hoor daar niet van ;)

Maar hij heeft een punt.
pi_194336557
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:00 schreef Circle.Of.Filth het volgende:

Afgunst lees ik ook in de openingspost hoor daar niet van ;)

Maar hij heeft een punt.
Hij zegt dan ook duidelijk "En geef ze eens ongelijk". Want ik ben an sich ook wel jaloers op vrouwen die wel geld hebben, maar ook niet hoeven te werken. Klinkt geweldig. Ik ken ze ook wel, en die hebben niet eens kinderen. Maar vraag me dan ook af wat ze in godsnaam gaan doen als ze hun partner niet leuk meer vinden, want dan zit je wel erg vast. Of als je partner jou niet leuk meer vindt, dan heb je niet eens meer een keus als hij van je af wil en jij de bijstand in moet. Of een k.baan moet gaan doen, omdat je totaal geen werkervaring hebt, te oud bent en je diploma's van vroeger niks meer waard na al die jaren.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194336575
Beetje makkelijk scoren, dit soort uitspraken. Ik ben het er wel mee eens dat je in zo'n situatie eigen initiatief kan tonen.
quote:
“Nergens in de moderne wereld werken vrouwen zoveel parttime. Kennelijk kunnen ze zich dat permitteren.
Altijd lastig te vergelijken. Misschien dat in andere delen van de wereld er betere kinderopvang is, of goedkopere, bij het werk opvang is of grootouders wonen in.
quote:
In het chique Amsterdam-Zuid ‘wemelt het ervan’, zegt Jort.
Goh, je verwacht het niet.
quote:
Totdat het huwelijk kapotgaat. “Dan kun je wel je hand op gaan houden bij je vent voor alimentatie, maar dat is toch een sneue afhankelijkheid waar we vanaf willen?”
Dit valt wel mee. Als je scheidt ben je als vrouw zelf verantwoordelijk voor je inkomen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_194336596
Helemaal gelijk! En die kut kinderen die je eigenlijk niet wil maar dolgraag wil zijn ook geen invulling van je leven maar een aanvulling, kan makkelijk in de vrije tijd of je flikkert alle verantwoordelijkheden voor deze prachtige snowflakes to be bij een 16 jarige tut hola die lekker mee doet aan iedere Instagram challenge. Net zo als je partner, invulling? Ben je gek! Aanvulling bedoel je.
Nee, je werk, dat is de invulling van ieders leven! Laten we de zaken wel even helder hebben, je BENT je werk niet je DOET je werk. Want er ding is zeker, sinds vrouwen net doen alsof ze mannen zijn en op ieder facet in de arbeidsmarkt aanwezig zijn gaat het tenminste stukken beter op alle vlakken, sociaal en economisch. Een echte WIN WIN situatie. Dus hup voltijd werken verplichten maken voor die achterlijke luie vrouwen, is echt voor je eigen welzijn. Een volk teruggebracht tot wat ze zijn, arbeidspopulatie!
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:13:35 #94
3542 Gia
User under construction
pi_194336630
Het was toch Jort Kelder die, tijdens de lockdown, klaagde dat hij niet naar zijn vakantiehuis in Zeeland mocht?

Hij voelde zich slachtoffer van de Coronacrisis, omdat hij niet al zijn huizen vrijuit kon gebruiken.

Die moet nodig wat zeggen!
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:14:12 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_194336639
Ik weet dat in de klas van mijn jongste diverse kinderen een moeder hebben die het grootste inkomen binnenbrengt, daar zijn het ook meestal de vaders op het schoolplein.

En ons huis is net verkocht aan een alleenstaande moeder met een prima baan en dat was een huis ruim boven de gemiddelde verkoopprijs in de randstad, plus dat ze het flink heeft laten verbouwen.
Dat doe je niet met een hypotheek op de alimentatie :')

Ergo; in mijn omgeving komt de vrouw als primaire verdiener in het huishouden regelmatig voor, maar dat is dan ook weer de categorie hoogopgeleid.

Ik kan me voorstellen dat je met een minder hoge opleiding of pretstudie andere keuzes maakt als er kinderen komen en er sowieso genoeg geld binnenkomt.
Juist voor die Zuid-as types is het ook wel prestige natuurlijk; je kunnen permitteren dat je partner niet buiten de deur werkt, het liefst in combinatie met een huis op een plek die waanzinnig duur is.

Je hebt als Zuid-asser met een huis in Oud-Zuid en een niet-werkende partner waarschijnlijk meer status dan je collega met werkende partner en villa in Hoogland.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_194336642
Vrouwen zijn emotioneel actief...maar economisch lui.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:22:35 #97
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194336746
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 10:54 schreef Confetti het volgende:
Vrouwen zijn ook veel minder ambitieus en geïnteresseerd in hun vak. Ze zijn meer bezig met zwangerschappen en vakanties dan een vaktechnisch overleg van een paar uur. Leuk om erbij te hebben, maar een bedrijf kan er niet op gebouwd worden.
Pardon?
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194336756
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 09:50 schreef Red_85 het volgende:
Eens met Jort.

Als je doordeweeks een keer vrij bent en je gaat de stad in zie je hoofdzakelijk vrouwen. Ook qua sport smorgens op een werkdag, wat zie je? Vrouwen.

Geeft gewoon aan dat vrouwen veel vaker niet werken dan mannen. Ik geef ze totaal geen ongelijk. Maar vervolgens niet gaan huilen als zij die topfunctie niet krijgen.
Misschien, heel misschien, zijn de vrouwen die parttime werken niet de vrouwen die behoefte hebben aan een topbaan.
Sterker nog, zelfs de meeste vrouwen die fulltime werken, hebben die behoefte niet. Dat zie je ook bij mannen die fulltime werken. Ook die hoeven niet allemaal een topfunctie.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:23:25 #99
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_194336759
Ik weet niet hoor, maar een semi-traditionele rolverdeling doet ons niet zo slecht. Ik als man werk dan fulltime maar doe minder in het huishouden en vrouw werkt parttime maar doet meer in het huishouden. Qua gewerkte uren zit je dan op even-steven.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 11:25:00 #100
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_194336775
Ik ben het eens met de OP.

Dat hier vrouwen zo veel parttime kunnen werken is puur welvaart.

Je hebt er ook zo weinig aan, parttimers. Waar ik werk zijn 2 vrouwen aangenomen. 1 voor 3 dagen in de week en 1 voor 4 dagen in de week. Proeftijd voorbij en ze zeggen beide zwanger te zijn. Die van 3 dagen had al een kind, vandaar 3 dagen.

Dus over 5 maanden valt de ene weg en nog een maand later de andere. Het inwerken van een medewerker duurt misschien wel een half jaar. Dan pas kan iemand vol meedraaien. Op het moment dat zo iemand wegvalt vanwege zwangerschap heb je dus al iemand anders nodig. Die je ook eerst weer mag inwerken. Als die bevallen vrouwen vervolgens terugkomen, dan is de vraag of die weer verder gaan met enigszins productief zijn en hoe gemotiveerd die zijn om 100% zich op werk te focussen. Denk je echt dat die in hun hoofd nog bezig zijn met dat werk als thuis een baby ligt?

In dezelfde tijd loopt je bedrijf wel door en heb je mensen nodig die die belangrijke taak uitvoeren. Als eerste moet je die mensen vinden en vervolgens inwerken. En over ontslag mag je niet eens praten. Je hebt het maar te accepteren als baas.

Als je als man zijnde vlak na je proefperiode vertelt dat je over een half jaar teruggaat van 5 dagen naar 3 dagen en je gaat je bezighouden met een bepaalde privezaak, een hobby ofzo. Dan mag je van alles vinden van zo'n gast en is het heel begrijpelijk dat de baas zich bedrogen voelt. Hij investeert en krijgt niet terug wat hij gedacht had. Stel het is een vrouw en die privezaak is een baby dan vervalt alle empathie voor die baas en wordt hij de sponsor van die baby en of hij ooit nog wat van zijn geld terugziet is maar de vraag.

Bij de overheid zijn ze nauwelijks bezig met het financieel overleven van de zaak. Want het geld stroomt toch wel binnen. Hier zitten dan ook opvallend veel vrouwen die parttime werken.
pi_194336816
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 11:22 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:

[..]

Pardon?
Dat is ook mijn indruk van de vele vrouwen waar ik mee samengewerkt heb.
pi_194336872
Veel meer vrouwelijke parttimers in Nederland dan in de rest van Europa.

Er is de afgelopen jaren genoeg over geschreven: Nederland is kampioen deeltijdwerken. Dit idee wordt opnieuw bevestigd door het rapport van Oeso dat vandaag is verschenen over parttimers.
Hierin is te lezen dat 37,4 procent van de Nederlanders in 2017 wekelijks minder dan dertig uur per week werkte.

Het gemiddelde van Nederland ligt daarmee twee keer zo hoog als dat van de overige 35 Oeso-landen bij elkaar.

https://www.ad.nl/ad-werk(...)van-europa~a4651d28/
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')