Als dichtbevolkt land zijn wij sowieso snel de lul. Voeg toerisme, reisdrang en stronteigenwijze nuchtere egoïstische houding van de bevolking eraan toe en het is de perfecte voedingsbodem om snel op te laaien.quote:Op donderdag 30 juli 2020 18:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Newsweek gisteren:
[..]
Bron: https://www.newsweek.com/(...)se-countries-1521260
Zelfs op lokaal niveau krijg je nu al een lappendeken aan verschillende interpretaties en regels, waardoor handhaving wéér een onmogelijke opgave wordt.quote:Op donderdag 30 juli 2020 18:08 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dat is er al. Namelijk dat ze niet verplicht zijn.
Zijn nog wel meer landen, maar geen West-Europa dus mooi afgebakend dit voor zichzelf.quote:Op donderdag 30 juli 2020 18:14 schreef nostra het volgende:
[..]
"We zijn de enige van de tien, dus doen we het fout" is natuurlijk wel een motivatie van likmevestje. Raar groepsdruk-idee. Denemarken hoort daar overigens ook gewoon bij volgens het plaatje.
Het zal geen doel op zich zijn, het is gewoon een op zich wel enigszins begrijpelijke reactie van overheden om aan hun burgers maar te laten zien dat men wat doet en de perceptie dat dat iets zou doen met de sense of urgency bij die burgers.quote:Op donderdag 30 juli 2020 18:16 schreef galantis het volgende:
Mondkapjesplicht is natuurlijk een doel op zich.
Zolang het buiten is valt het ook allemaal wel mee toch? Dat ze in België ook mondkapjes verplichten als je ergens over een dijk loopt is weer zo'n vreemde kronkel.quote:Op donderdag 30 juli 2020 18:26 schreef Da_Sandman het volgende:
Aardige stijging vandaag. Wel grotendeels toe te schrijven aan Amsterdam en Rotterdam, maar wel een behoorlijke sprong. Opvallend dat Zeeland - waar het momenteel echt uitpuilt - al twee weken constant slechts 5 tot 10 besmettingen per dag heeft, dat haardje in Goes uitgezonderd.
Ik zie het voordeel van mondkapjes absoluut maar dat is inderdaad tamelijk belachelijk en past meer als laatste oplossing voor je echt alles dicht gooit.quote:Op donderdag 30 juli 2020 18:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang het buiten is valt het ook allemaal wel mee toch? Dat ze in België ook mondkapjes verplichten als je ergens over een dijk loopt is weer zo'n vreemde kronkel.
Ja rare move, verplicht het dan binnen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 18:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zolang het buiten is valt het ook allemaal wel mee toch? Dat ze in België ook mondkapjes verplichten als je ergens over een dijk loopt is weer zo'n vreemde kronkel.
En hoe doet Portugal het qua cijfers?quote:Op donderdag 30 juli 2020 18:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja rare move, verplicht het dan binnen.
Je raakt er wel snel aan gewend. Na een week in Portugal, waar het verplicht is in alle binnenruimte ben ik iig redelijk gewend.
Pijltjes volgen, kapje op bij de ijscoman, kapje af twee stappen verderop. De winkelpui staat wagenwijdt open, maar regels zijn regels. Kapje op - kapje af.![]()
Naar de WC in een restaurant. Kapje op, eerst naar buiten dan door de tweede deur naar binnen, want verplichte eenrichtingsverkeer
Het is elke dag pret, net of je de hele dag in een monthy python sketch rondloopt. Maar ik ben wel blij dat je buiten nog vrij kan rondlopen.
Geen idee, ik volg die cijfers al lang niet meer.quote:Op donderdag 30 juli 2020 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En hoe doet Portugal het qua cijfers?
Ja dat mag dus even niet he. Kapje af is kapje weggooien en nieuw kapje op.quote:Op donderdag 30 juli 2020 18:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja rare move, verplicht het dan binnen.
Je raakt er wel snel aan gewend. Na een week in Portugal, waar het verplicht is in alle binnenruimte ben ik iig redelijk gewend.
Pijltjes volgen, kapje op bij de ijscoman, kapje af twee stappen verderop. De winkelpui staat wagenwijdt open, maar regels zijn regels. Kapje op - kapje af.![]()
Naar de WC in een restaurant. Kapje op, eerst naar buiten dan door de tweede deur naar binnen, want verplichte eenrichtingsverkeer
Het is elke dag pret, net of je de hele dag in een monthy python sketch rondloopt. Maar ik ben wel blij dat je buiten nog vrij kan rondlopen.
En dat komt allemaal in de noodwet??quote:Op donderdag 30 juli 2020 19:37 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja dat mag dus even niet he. Kapje af is kapje weggooien en nieuw kapje op.
Hoesten of niezen? Kapje af. Met je vingers er aan gezeten? Kapje af.
Ik ben juist bang zelf besmet te raken.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Is dat zo of voel je dat op die manier ?
Nog los van ziekte, ervaar ik afstandhouden doorgaans als sociaal fatsoen. Nergens voor nodig om op elkaar te hotsen of te bumpen. Dat heeft wel wel een grens dat wanneer iemand treuzelt ik er ook langs ga en je niet moet zeuren wanneer je het gaat opzoeken. Noodzakelijk boodschappen is goed te doen op rustige momenten en kun die ook laten bezorgen.
In neem aan dat de mantelzorg in het verlengde van de liefde ligt waarbij je je kunt afvragen of jouw moeite om je te onthouden wel werkt. Ook hier, denk ik wellicht wat beter, gewoon de hygiëne volgen en wat dan wel helpt een medisch mondkapje en eventuele andere beschrmingsmiddelen dragen. In de zorgrol, stel je je dan op als professional. anneer je je handen goed wast, handschoenen draagt etc.; lijkt mij het haast wel uitgesloten dat je je moeder besmet. Natuurlijk wel de gebruiksvoorschriften volgen en vooral zelf geen gebruik maken van je moeder's spullen.
Omslachtig ja, maar goed doenbaar.
Practisch heb je dan 50 kapjes per dag nodigquote:Op donderdag 30 juli 2020 19:37 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja dat mag dus even niet he. Kapje af is kapje weggooien en nieuw kapje op.
Hoesten of niezen? Kapje af. Met je vingers er aan gezeten? Kapje af.
Goed voor het milieuquote:Op donderdag 30 juli 2020 19:40 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Practisch heb je dan 50 kapjes per dag nodig
Ok duidelijk (denk ik dan), waarbij je je redenen zult hebben. Angst is vaak geen goede raadgever.quote:Op donderdag 30 juli 2020 19:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben juist bang zelf besmet te raken.
Ik houd afstand voor mijn eigen veiligheid.
Ik kom wel bij mijn moeder, als er niemand anders is, of buiten. Maar ik ga niet mee naar ziekenhuis e.d. of blijf zelf in de auto zitten.
Ik ga ook geen supermarkt in, dus niet mee met mam's wekelijkse boodschappen.
Nee, want kapje af is niet verplicht.quote:Op donderdag 30 juli 2020 19:40 schreef Jed1Gam het volgende:
Practisch heb je dan 50 kapjes per dag nodig
Alles voor de regel en het gezichtsverlies. Lijkt een beetje op religie, weten dat het verhaal niet klopt en dan toch stug volhouden omdat anders het hele bouwwerk ineenstort. Dit itt wetenschap die altijd bereid is om haar ongelijk te accepteren.quote:Op donderdag 30 juli 2020 18:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moet je eerst vaststellen wat je vanuit welke invalshoek wilt onderzoeken. Enne, mark my words zo'n onderzoek is geen sinecure, ook al omdat je geen referentie hebt. Het RIVM heeft het al uitgelegd. Mondkapjes dragen boven op de bestaande adviezen levert nauwelijks nog winst op. Landelijke maatregelen opleggen om daarmee dan een paar gevalllen te voorkomen (wat je sws al niet kunt stellen, laat staan bewijzen), is ridicuul.quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:03 schreef Gehrman het volgende:
Waarom is er eigenlijk zoveel discussie over de effectiviteit van mondkapjes? Het zou toch best goed mogelijk moeten zijn om een gedegen (lab)experiment op te zetten om het effect van een mondkapjes te kunnen meten.
Dat is om handhaving makkelijk te maken. Dan is er geen grijze zone, geen discussie over waar je nu wel en niet één moet dragen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 18:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus omdat de overheid geen solide regels wil schrijven moet er maar op de meest onzinnige plaatsen mondkapjes gedragen worden?quote:Op donderdag 30 juli 2020 20:23 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is om handhaving makkelijk te maken. Dan is er geen grijze zone, geen discussie over waar je nu wel en niet één moet dragen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |