abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2020 @ 18:12:10 #271
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_194327262
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:09 schreef galantis het volgende:

[..]

En nu nog een overzichtje van dat wij het hardst stijgen in besmettingen.
Newsweek gisteren:

quote:
Europe Coronavirus Cases Are Rising Fastest in These Countries

There are fears over a second wave of the novel coronavirus outbreak in Europe, with total cases in the region approaching nearly 2.9 million. That's according to the latest report Tuesday from the European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC).

Spain, Belgium and The Netherlands have had the largest recent growths in new cases, with each reporting a spike between 130 and 600 percent over the past month, according to the latest report by the World Health Organization (WHO).

The data is based on the percentage change in total new infections per 100,000 people over the 14 days up to July 28, from that reported 14 days prior.
Bron: https://www.newsweek.com/(...)se-countries-1521260
pi_194327295
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:53 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
"We zijn de enige van de tien, dus doen we het fout" is natuurlijk wel een motivatie van likmevestje. Raar groepsdruk-idee. Denemarken hoort daar overigens ook gewoon bij volgens het plaatje.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_194327324
Ik ben bijna geneigd om een mondkapjesproefproces te gaan uitlokken.

Ik ben er van overtuigd dat die niet juridisch houdbaar zijn.
zie email 27 oktober
pi_194327328
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:14 schreef nostra het volgende:

[..]

"We zijn de enige van de tien, dus doen we het fout" is natuurlijk wel een motivatie van likmevestje. Raar groepsdruk-idee. Denemarken hoort daar overigens ook gewoon bij volgens het plaatje.
Mondkapjesplicht is natuurlijk een doel op zich. Wij halen dat doel bij lange na niet dus wij falen hard.
I'll give you something to do
  donderdag 30 juli 2020 @ 18:16:27 #275
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194327336
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:15 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben bijna geneigd om een mondkapjesproefproces te gaan uitlokken.

Ik ben er van overtuigd dat die niet juridisch houdbaar zijn.
Vooralsnog is het niet eens zeker over het überhaupt verplicht wordt of enkel een dringend advies :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_194327360
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:12 schreef Tijn het volgende:

[..]

Newsweek gisteren:
[..]

Bron: https://www.newsweek.com/(...)se-countries-1521260
Als dichtbevolkt land zijn wij sowieso snel de lul. Voeg toerisme, reisdrang en stronteigenwijze nuchtere egoïstische houding van de bevolking eraan toe en het is de perfecte voedingsbodem om snel op te laaien.
pi_194327362
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:08 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is er al. Namelijk dat ze niet verplicht zijn.
Zelfs op lokaal niveau krijg je nu al een lappendeken aan verschillende interpretaties en regels, waardoor handhaving wéér een onmogelijke opgave wordt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194327371
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:14 schreef nostra het volgende:

[..]

Zijn nog wel meer landen, maar geen West-Europa dus mooi afgebakend dit voor zichzelf.
pi_194327458
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:16 schreef galantis het volgende:
Mondkapjesplicht is natuurlijk een doel op zich.
Het zal geen doel op zich zijn, het is gewoon een op zich wel enigszins begrijpelijke reactie van overheden om aan hun burgers maar te laten zien dat men wat doet en de perceptie dat dat iets zou doen met de sense of urgency bij die burgers.

Ondertussen verwordt dit tot een soort experimentele dierentuin zonder enige coördinatie - en ook zonder enig controle-instrument om achteraf vast te stellen wie er "gelijk" had - waar nu blijkbaar elke lokale overheid zijn eigen spelregels per straat kan opstellen, op Twitter luid toegejuicht of juist uitgejouwd door het ene dan wel het andere kamp. Koekoek. 8)7
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_194327470
Aardige stijging vandaag. Wel grotendeels toe te schrijven aan Amsterdam en Rotterdam, maar wel een behoorlijke sprong. Opvallend dat Zeeland - waar het momenteel echt uitpuilt - al twee weken constant slechts 5 tot 10 besmettingen per dag heeft, dat haardje in Goes uitgezonderd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  donderdag 30 juli 2020 @ 18:41:39 #281
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194327657
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:26 schreef Da_Sandman het volgende:
Aardige stijging vandaag. Wel grotendeels toe te schrijven aan Amsterdam en Rotterdam, maar wel een behoorlijke sprong. Opvallend dat Zeeland - waar het momenteel echt uitpuilt - al twee weken constant slechts 5 tot 10 besmettingen per dag heeft, dat haardje in Goes uitgezonderd.
Zolang het buiten is valt het ook allemaal wel mee toch? Dat ze in België ook mondkapjes verplichten als je ergens over een dijk loopt is weer zo'n vreemde kronkel.
  donderdag 30 juli 2020 @ 18:46:41 #282
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194327734
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zolang het buiten is valt het ook allemaal wel mee toch? Dat ze in België ook mondkapjes verplichten als je ergens over een dijk loopt is weer zo'n vreemde kronkel.
Ik zie het voordeel van mondkapjes absoluut maar dat is inderdaad tamelijk belachelijk en past meer als laatste oplossing voor je echt alles dicht gooit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194327775
quote:

[..]

Ja rare move, verplicht het dan binnen.

Je raakt er wel snel aan gewend. Na een week in Portugal, waar het verplicht is in alle binnenruimte ben ik iig redelijk gewend.

Pijltjes volgen, kapje op bij de ijscoman, kapje af twee stappen verderop. De winkelpui staat wagenwijdt open, maar regels zijn regels. Kapje op - kapje af. :')

Naar de WC in een restaurant. Kapje op, eerst naar buiten dan door de tweede deur naar binnen, want verplichte eenrichtingsverkeer _O-

Het is elke dag pret, net of je de hele dag in een monthy python sketch rondloopt. Maar ik ben wel blij dat je buiten nog vrij kan rondlopen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jed1Gam op 30-07-2020 18:59:38 ]
  donderdag 30 juli 2020 @ 18:56:52 #284
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194327863
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:49 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Je raakt er wel snel aan gewend. Na een week in Portugal, waar het verplicht is in alle binnenruimte ben ik iig redelijk gewend.

Pijltjes volgen, kapje op bij de ijscoman, kapje af twee stappen verderop. De winkelpui staat wagenwijdt open, maar regels zijn regels. Kapje op - kapje af. :')

Naar de WC in een restaurant. Kapje op, eerst naar buiten dan door de tweede deur naar binnen, want verplichte eenrichtingsverkeer _O-

Het is elke dag pret, net of je de hele dag in een monthy python sketch rondloopt. Maar ik ben wel blij dat je buiten nog vrij kan rondlopen.
En hoe doet Portugal het qua cijfers?
pi_194327892
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En hoe doet Portugal het qua cijfers?
Geen idee, ik volg die cijfers al lang niet meer.
pi_194328416
Dat eeuwige jrudische gezeik over privacy en aantasting van de persoonlijke levenssfeer bij dit soort zaken... ik ben ook liberaal en progressief, maar kunnen we eens ophouden om elke vorm van een maatregel maar te bevechten :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 30 juli 2020 @ 19:37:32 #287
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194328437
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 18:49 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja dat mag dus even niet he. Kapje af is kapje weggooien en nieuw kapje op.

Hoesten of niezen? Kapje af. Met je vingers er aan gezeten? Kapje af.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 30 juli 2020 @ 19:39:11 #288
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194328456
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 19:37 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En dat komt allemaal in de noodwet??
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 30 juli 2020 @ 19:40:47 #289
3542 Gia
User under construction
pi_194328471
quote:
12s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:23 schreef Vallon het volgende:

[..]

Is dat zo of voel je dat op die manier ?

Nog los van ziekte, ervaar ik afstandhouden doorgaans als sociaal fatsoen. Nergens voor nodig om op elkaar te hotsen of te bumpen. Dat heeft wel wel een grens dat wanneer iemand treuzelt ik er ook langs ga en je niet moet zeuren wanneer je het gaat opzoeken. Noodzakelijk boodschappen is goed te doen op rustige momenten en kun die ook laten bezorgen.

In neem aan dat de mantelzorg in het verlengde van de liefde ligt waarbij je je kunt afvragen of jouw moeite om je te onthouden wel werkt. Ook hier, denk ik wellicht wat beter, gewoon de hygiëne volgen en wat dan wel helpt een medisch mondkapje en eventuele andere beschrmingsmiddelen dragen. In de zorgrol, stel je je dan op als professional. anneer je je handen goed wast, handschoenen draagt etc.; lijkt mij het haast wel uitgesloten dat je je moeder besmet. Natuurlijk wel de gebruiksvoorschriften volgen en vooral zelf geen gebruik maken van je moeder's spullen.
Omslachtig ja, maar goed doenbaar.
Ik ben juist bang zelf besmet te raken.

Ik houd afstand voor mijn eigen veiligheid.

Ik kom wel bij mijn moeder, als er niemand anders is, of buiten. Maar ik ga niet mee naar ziekenhuis e.d. of blijf zelf in de auto zitten.
Ik ga ook geen supermarkt in, dus niet mee met mam's wekelijkse boodschappen.
pi_194328474
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 19:37 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Practisch heb je dan 50 kapjes per dag nodig :D
  Moderator donderdag 30 juli 2020 @ 19:46:48 #291
446930 crew  ESF1Gamer
pi_194328537
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 19:40 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Goed voor het milieu :')
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 30 juli 2020 @ 19:57:09 #292
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194328688
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 19:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben juist bang zelf besmet te raken.

Ik houd afstand voor mijn eigen veiligheid.

Ik kom wel bij mijn moeder, als er niemand anders is, of buiten. Maar ik ga niet mee naar ziekenhuis e.d. of blijf zelf in de auto zitten.
Ik ga ook geen supermarkt in, dus niet mee met mam's wekelijkse boodschappen.
Ok duidelijk (denk ik dan), waarbij je je redenen zult hebben. Angst is vaak geen goede raadgever.
Ik hoop dat je enigszins je rust kunt bewaren.
Uitsluiten kun je de dingen in het leven nooit en volgens van de hygièneregels en afstand houden, is er niet veel risico. Beter een stapje terug doen, geduld bewaren dan op de strepen te gaan staan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 30 juli 2020 @ 19:57:35 #293
3542 Gia
User under construction
pi_194328695
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 19:40 schreef Jed1Gam het volgende:

Nee, want kapje af is niet verplicht.
  donderdag 30 juli 2020 @ 20:00:14 #294
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194328733
quote:

[..]

Alles voor de regel en het gezichtsverlies. Lijkt een beetje op religie, weten dat het verhaal niet klopt en dan toch stug volhouden omdat anders het hele bouwwerk ineenstort. Dit itt wetenschap die altijd bereid is om haar ongelijk te accepteren.
pi_194328781
Waarom is er eigenlijk zoveel discussie over de effectiviteit van mondkapjes? Het zou toch best goed mogelijk moeten zijn om een gedegen (lab)experiment op te zetten om het effect van een mondkapjes te kunnen meten.
  donderdag 30 juli 2020 @ 20:03:35 #296
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194328787
NOS/ Rotterdam gaat toch mondkapjes verplichten omdat de (normaal nuchter denkende) burgemeester alles wil doen om te voorkomen dat er virusverspreiding plaatsvindt. Ik denk dan, gooi de winkels/centra/evenementen dicht en je probleem is daar opgelost.
  donderdag 30 juli 2020 @ 20:04:42 #297
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194328797
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 20:03 schreef Gehrman het volgende:
Waarom is er eigenlijk zoveel discussie over de effectiviteit van mondkapjes? Het zou toch best goed mogelijk moeten zijn om een gedegen (lab)experiment op te zetten om het effect van een mondkapjes te kunnen meten.
Moet je eerst vaststellen wat je vanuit welke invalshoek wilt onderzoeken. Enne, mark my words zo'n onderzoek is geen sinecure, ook al omdat je geen referentie hebt. Het RIVM heeft het al uitgelegd. Mondkapjes dragen boven op de bestaande adviezen levert nauwelijks nog winst op. Landelijke maatregelen opleggen om daarmee dan een paar gevalllen te voorkomen (wat je sws al niet kunt stellen, laat staan bewijzen), is ridicuul.
pi_194329074
Er moet zo snel mogelijk een einde komen aan de anderhalvemetersamenleving, anders zijn de gevolgen voor de volksgezondheid en de economie niet te overzien. Die dringende oproep doen tientallen psychiaters, therapeuten, coaches en overige professionals binnen de hulpverlening in een brandbrief aan het kabinet. De schade die de coronamaatregelen aanrichten, ‘is immens en niet in geld uit te drukken’, stellen de experts.
  donderdag 30 juli 2020 @ 20:23:15 #299
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_194329150
quote:

[..]

Dat is om handhaving makkelijk te maken. Dan is er geen grijze zone, geen discussie over waar je nu wel en niet één moet dragen.
are we infinite or am I alone
  donderdag 30 juli 2020 @ 20:25:51 #300
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194329176
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 20:23 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat is om handhaving makkelijk te maken. Dan is er geen grijze zone, geen discussie over waar je nu wel en niet één moet dragen.
Dus omdat de overheid geen solide regels wil schrijven moet er maar op de meest onzinnige plaatsen mondkapjes gedragen worden?

Mooi is dat :{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')