abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:38:03 #251
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194326688
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Hier begrijp je toch geen reet van, helemaal niet voor iemand van buiten de stad _O-
Al die dronken Engelsen.
pi_194326697
quote:
15s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:31 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat een merkwaardige gedecentraliseerde aanpak die totaal niet te volgen en dus ook niet uit te leggen is.
Dit slaat idd echt helmaal nergens op! Nu is het helemaal duidelujk dat er maar wat gebeurd. Ik ben best voor mondkapjes maar wel als dat gebeurd uit een centrale gedachte. Niet dat ik enigszins vertrouwen heb in het omt overigens, maar dit is de zoveelste blamage.
pi_194326711
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Hier begrijp je toch geen reet van, helemaal niet voor iemand van buiten de stad _O-
Daar gaan de 'hosts' ( :')) bij helpen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194326751
Heb medelijden met de winkels in Rotterdam
pi_194326754
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:27 schreef galantis het volgende:

[..]

Winkelgebieden, hoe verzin je het. Hoeveel % van de besmettingen wordt daar opgedaan?

Echt alleen maar voor de sier op die plekken. En als ze dan ook nog eens onjuist gebruikt worden...krijg je juist meer besmettingen als je pech hebt.

Binnen had ik ze nog begrepen in de drukke steden, maar ook echt buiten? |:( Snap waarom ze het doen (de harde roepers..), maar _O-
pi_194326785
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:38 schreef vivelafete het volgende:

[..]

Dit slaat idd echt helmaal nergens op! Nu is het helemaal duidelujk dat er maar wat gebeurd. Ik ben best voor mondkapjes maar wel als dat gebeurd uit een centrale gedachte. Niet dat ik enigszins vertrouwen heb in het omt overigens, maar dit is de zoveelste blamage.
Het is een prachtige oplossing om het OMT en de burgemeesters blij te houden: de burgemeesters kunnen mondkapjesplicht invoeren en het OMT hoeft geen gezichtsverlies te lijden.

Ik hoop in ieder geval dat het onderzoek gedegen wordt uitgevoerd, bijvoorbeeld dat het lang genoeg plaatsvindt. Het is immers goed denkbaar dat een wijziging van de regels in het begin nut heeft omdat het om iets nieuws gaat, omdat het selectief is en het bewustzijn hoog is. Maar wat gebeurt er na ongeveer een maand?

Ik heb er een hard hoofd in. Het kost tijd om goed onderzoek op te zetten. En waar gaan ze de bevindingen mee vergelijken? Zijn er nulmetingen? Ik vraag me daarnaast af of ze straks niet het effect meten van het invoeren een maatregel in plaats van het invoeren van deze specifieke maatregel. (Da's een bekend fenomeen in gedragswetenschappelijk onderzoek, dat een interventie op zich effect heeft ongeacht de aard van de interventie.)
pi_194326824
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd dat het gros van de burgers echt totaal geen problemen heeft met deze maatregelen.

OV ging ook prima allemaal.
Maarja in het OV zit iedereen elkaar sowieso al als een stel verlamde geiten aan te staren. De gezelligheid hoef je ze daar niet voor te laten.
I'll give you something to do
pi_194326893
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:46 schreef galantis het volgende:

[..]

Maarja in het OV zit iedereen elkaar sowieso al als een stel verlamde geiten aan te staren. De gezelligheid hoef je ze daar niet voor te laten.
Een half jaar geleden zou men het een onprettig idee hebben gevonden om in een metro vol boerka's te zitten. En ik vermoed dat het argument dan niet zou zijn geweest dat het is vanwege associaties met een achterlijke religie.
pi_194326904
Gelukkig heeft de veiligheidsregio waar in woon zich openlijk uitgesproken tegen een mondkapjesplicht. Hopelijk geen ze niet zwalken.
pi_194326946
Hiermee wordt wel duidelijk dat een centraal/landelijk beleid omtrent mondkapjes veel wenselijker is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:53:15 #261
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194326949
twitter
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:53:22 #262
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194326954
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik citeer:

‘Noodzakelijk’ lijken de mondkapjes dus niet voor het beschermen van de gezondheid. (...) Net als Bröring denkt Jerfi Uzman dat het gebrek aan consensus in dit geval niet uitmaakt. Hij is hoogleraar staatsrecht aan de Universiteit Utrecht. “Als Rutte had aangekondigd dat we verplicht pindakaas moesten eten, lag dat anders. Dat draagt overduidelijk geen jota bij aan de bestrijding van corona. Maar het nut van mondkapjes is schimmiger. Veel landen verplichten het dragen van maskers, het RIVM is kritisch maar sluit het niet uit, sommige wetenschappers denken dat ze helpen.”

“Wanneer weigeraars naar de rechter stappen, zal die zeggen: de noodzaak van het dragen van mondkapjes kan ik niet beoordelen. Er is geen overweldigend bewijs dat ze nut hebben. Hij zal de overheid vermoedelijk ruimte gunnen. Als die denkt dat ze helpen, dan nemen we dat aan.

idd een rechter zal zich hier niet aan gaan branden waarmee de overheid (zoals ook in andere landen) bewust dat manco hanteert om een ongefundeerde maatregel in te voeren.

Winkeliers en andere uitbaters zullen sws niet snel tegen zijn omdat ze daarmee hopen dat ze hun verloren omzet wat kunnen opvijzelen. Dat is tenminste hoe de uitspraken van winkeliers worden misbruikt door overheden.

Vwb handhaven is/wordt het erg simpel om de meerderheid te "verleiden" omdat je dan op grond van een verordering een boete kunt krijgen en wat erger is, daarmee mogelijk een strafblad krijgt wat weer allerlei andere vervelende gevolgen kan hebben.

Het resultaat is dat het publiek het dan maar ondergaat omdat verzetten alleen maar zinloze moeite en tijd kost. Zelf heb ik voor de zekerheid wat gaasmaskers liggen. Kortom allemaal rechts aanhouden omdat er links ook niets is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:54:21 #263
22565 asco
Los in deze tent
pi_194326974
twitter
pi_194326979
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Een half jaar geleden zou men het een onprettig idee hebben gevonden om in een metro vol boerka's te zitten. En ik vermoed dat het argument dan niet zou zijn geweest dat het is vanwege associaties met een achterlijke religie.
Boerka's of mondkapjes, ik vind het beide ook even onprettig. Maar kan me er iets bij voorstellen dat mensen er in het OV toch iets sneller mee akkoord gaan.
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:59:28 #265
26568 AlwaysConnected
Alwaysconnected
pi_194327056
Amsterdam en Rotterdam het was leuk jullie gekend te hebben.

Mij zie je er mogelijk weer als het normaal is en dan bedoel ik het oude normaal niet het tijdelijke.
pi_194327106
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:59 schreef AlwaysConnected het volgende:
Amsterdam en Rotterdam het was leuk jullie gekend te hebben.

Mij zie je er mogelijk weer als het normaal is en dan bedoel ik het oude normaal niet het tijdelijke.
Dat is prima ^O^
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_194327178
En dan die willekeur aan regels...Om gek van te worden
pi_194327201
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Hiermee wordt wel duidelijk dat een centraal/landelijk beleid omtrent mondkapjes veel wenselijker is.
Dat is er al. Namelijk dat ze niet verplicht zijn.
pi_194327211
quote:
7s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:36 schreef nostra het volgende:
En geldt dit dan ook om 03.00 in de Kalverstraat, maar dus niet op zaterdagmiddag in het tuincentrum in Osdorp?
Nog niet ;)
pi_194327216
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:53 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
En nu nog een overzichtje van dat wij het hardst stijgen in besmettingen.
  donderdag 30 juli 2020 @ 18:12:10 #271
12221 Tijn