Al die dronken Engelsen.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hier begrijp je toch geen reet van, helemaal niet voor iemand van buiten de stad
Dit slaat idd echt helmaal nergens op! Nu is het helemaal duidelujk dat er maar wat gebeurd. Ik ben best voor mondkapjes maar wel als dat gebeurd uit een centrale gedachte. Niet dat ik enigszins vertrouwen heb in het omt overigens, maar dit is de zoveelste blamage.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat een merkwaardige gedecentraliseerde aanpak die totaal niet te volgen en dus ook niet uit te leggen is.
Daar gaan de 'hosts' (quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hier begrijp je toch geen reet van, helemaal niet voor iemand van buiten de stad
Echt alleen maar voor de sier op die plekken. En als ze dan ook nog eens onjuist gebruikt worden...krijg je juist meer besmettingen als je pech hebt.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Winkelgebieden, hoe verzin je het. Hoeveel % van de besmettingen wordt daar opgedaan?
Het is een prachtige oplossing om het OMT en de burgemeesters blij te houden: de burgemeesters kunnen mondkapjesplicht invoeren en het OMT hoeft geen gezichtsverlies te lijden.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:38 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Dit slaat idd echt helmaal nergens op! Nu is het helemaal duidelujk dat er maar wat gebeurd. Ik ben best voor mondkapjes maar wel als dat gebeurd uit een centrale gedachte. Niet dat ik enigszins vertrouwen heb in het omt overigens, maar dit is de zoveelste blamage.
Maarja in het OV zit iedereen elkaar sowieso al als een stel verlamde geiten aan te staren. De gezelligheid hoef je ze daar niet voor te laten.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:34 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat het gros van de burgers echt totaal geen problemen heeft met deze maatregelen.
OV ging ook prima allemaal.
Een half jaar geleden zou men het een onprettig idee hebben gevonden om in een metro vol boerka's te zitten. En ik vermoed dat het argument dan niet zou zijn geweest dat het is vanwege associaties met een achterlijke religie.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Maarja in het OV zit iedereen elkaar sowieso al als een stel verlamde geiten aan te staren. De gezelligheid hoef je ze daar niet voor te laten.
idd een rechter zal zich hier niet aan gaan branden waarmee de overheid (zoals ook in andere landen) bewust dat manco hanteert om een ongefundeerde maatregel in te voeren.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik citeer:
‘Noodzakelijk’ lijken de mondkapjes dus niet voor het beschermen van de gezondheid. (...) Net als Bröring denkt Jerfi Uzman dat het gebrek aan consensus in dit geval niet uitmaakt. Hij is hoogleraar staatsrecht aan de Universiteit Utrecht. “Als Rutte had aangekondigd dat we verplicht pindakaas moesten eten, lag dat anders. Dat draagt overduidelijk geen jota bij aan de bestrijding van corona. Maar het nut van mondkapjes is schimmiger. Veel landen verplichten het dragen van maskers, het RIVM is kritisch maar sluit het niet uit, sommige wetenschappers denken dat ze helpen.”
“Wanneer weigeraars naar de rechter stappen, zal die zeggen: de noodzaak van het dragen van mondkapjes kan ik niet beoordelen. Er is geen overweldigend bewijs dat ze nut hebben. Hij zal de overheid vermoedelijk ruimte gunnen. Als die denkt dat ze helpen, dan nemen we dat aan.
Boerka's of mondkapjes, ik vind het beide ook even onprettig. Maar kan me er iets bij voorstellen dat mensen er in het OV toch iets sneller mee akkoord gaan.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Een half jaar geleden zou men het een onprettig idee hebben gevonden om in een metro vol boerka's te zitten. En ik vermoed dat het argument dan niet zou zijn geweest dat het is vanwege associaties met een achterlijke religie.
Dat is primaquote:Op donderdag 30 juli 2020 17:59 schreef AlwaysConnected het volgende:
Amsterdam en Rotterdam het was leuk jullie gekend te hebben.
Mij zie je er mogelijk weer als het normaal is en dan bedoel ik het oude normaal niet het tijdelijke.
Dat is er al. Namelijk dat ze niet verplicht zijn.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Hiermee wordt wel duidelijk dat een centraal/landelijk beleid omtrent mondkapjes veel wenselijker is.
Nog nietquote:Op donderdag 30 juli 2020 17:36 schreef nostra het volgende:
En geldt dit dan ook om 03.00 in de Kalverstraat, maar dus niet op zaterdagmiddag in het tuincentrum in Osdorp?
En nu nog een overzichtje van dat wij het hardst stijgen in besmettingen.quote:
Newsweek gisteren:quote:Op donderdag 30 juli 2020 18:09 schreef galantis het volgende:
[..]
En nu nog een overzichtje van dat wij het hardst stijgen in besmettingen.
Bron: https://www.newsweek.com/(...)se-countries-1521260quote:Europe Coronavirus Cases Are Rising Fastest in These Countries
There are fears over a second wave of the novel coronavirus outbreak in Europe, with total cases in the region approaching nearly 2.9 million. That's according to the latest report Tuesday from the European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC).
Spain, Belgium and The Netherlands have had the largest recent growths in new cases, with each reporting a spike between 130 and 600 percent over the past month, according to the latest report by the World Health Organization (WHO).
The data is based on the percentage change in total new infections per 100,000 people over the 14 days up to July 28, from that reported 14 days prior.
"We zijn de enige van de tien, dus doen we het fout" is natuurlijk wel een motivatie van likmevestje. Raar groepsdruk-idee. Denemarken hoort daar overigens ook gewoon bij volgens het plaatje.quote:
Mondkapjesplicht is natuurlijk een doel op zich. Wij halen dat doel bij lange na niet dus wij falen hard.quote:Op donderdag 30 juli 2020 18:14 schreef nostra het volgende:
[..]
"We zijn de enige van de tien, dus doen we het fout" is natuurlijk wel een motivatie van likmevestje. Raar groepsdruk-idee. Denemarken hoort daar overigens ook gewoon bij volgens het plaatje.
Vooralsnog is het niet eens zeker over het überhaupt verplicht wordt of enkel een dringend adviesquote:Op donderdag 30 juli 2020 18:15 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben bijna geneigd om een mondkapjesproefproces te gaan uitlokken.
Ik ben er van overtuigd dat die niet juridisch houdbaar zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |