quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:13 schreef NaturalScience het volgende:
Mondkapjes vanaf woensdag 5 augustus verplicht in Amsterdam en Rotterdam (op alle drukke plekken).
Is dat zo of voel je dat op die manier ?quote:Op donderdag 30 juli 2020 15:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Punt is dat dit afstand houden wordt veroordeeld als aanstellerij.
Mantelzorg voor mijn moeder komt nu meer op de schouders van mijn zussen, omdat ik afstand houd, van winkels, zorginstellingen en feestjes.
BOA's? Het betreft vooralsnog enkele winkelgebieden. Dat moet te doen zijn.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:23 schreef Momo het volgende:
Vraag mij hoe ze zon verbod als dat gaan handhaven, Nederland is geen Amerika waar vrijwel elke winkel beveiligers heeft.
Dat was ook zo bij de verplichting in OV. Eerst maanden lang roepen dat het niet helpt, en dan opeens verplichten.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:22 schreef Wereldgozer het volgende:
Gisteren: Gebruik mondkapjes niet voldoende bewezen!
Vandaag
[..]
Wat gaan ze dan doen als iemand geen mondkapje op wil doen daar? Boete geven? Politie bellen?quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:24 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
BOA's? Het betreft vooralsnog enkele winkelgebieden. Dat moet te doen zijn.
Nee hoor. In het oosten worden amper besmettingen gemeld. Vandaag ook weer niks in Overijssel. Daar gaan mondkapjes echt niet verplicht worden, no way.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:24 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dat was ook zo bij de verplichting in OV. Eerst maanden lang roepen dat het niet helpt, en dan opeens verplichten.
Het gaat gewoon in fases, ik verwacht over een maand of 2 een algemene verplichting. Ze verzinnen wel wat om alle weten te omzeilen.
Boete zo gepiept, net als in de trein.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Wat gaan ze dan doen als iemand geen mondkapje op wil doen daar? Boete geven? Politie bellen?
Winkelgebieden, hoe verzin je het. Hoeveel % van de besmettingen wordt daar opgedaan?quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:24 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
BOA's? Het betreft vooralsnog enkele winkelgebieden. Dat moet te doen zijn.
Volgens dit artikel houdt het juridisch waarschijnlijk wel stand: Is het dragen van mondkapjes in strijd met het nikabverbod?quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Winkelgebieden, hoe verzin je het. Hoeveel % van de besmettingen wordt daar opgedaan?
Maargoed ik lees net dat het deel uitmaakt van een soort experiment om het effect op gedragsverandering te bestuderen. Waarbij ik elders lees dat dit waarschijnlijk juridisch niet stand houdt omdat de noodzaak er dan niet is.
Ik hoop dat dat ok gaat als de BOAs alleen of per twee op pad gaan.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:27 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Boete zo gepiept, net als in de trein.
Net als bijna heel de rest van Europa?quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:27 schreef Confetti het volgende:
Ze gaan de illegale mondkapjessplicht dus toch erdoorheen rammen. Bananenrepubliek.
quote:Er komt een mondkapjesplicht voor iedereen van 13 jaar en ouder in de winkelgebieden in het centrum van Rotterdam, met onder meer de Lijnbaan, Meent, Nieuwe Binnenwegplein en Coolsingel. Verder wordt het dragen van een mondkapje verplicht op de markten op het Visserijplein, Afrikaanderplein en de Binnenrotte en in de overdekte winkelcentra Alexandrium en Zuidplein.
Ik hoop dat je ongelijk hebt, maar in dat geval, als we ons nou niet als makke schapen laten ompraten maar demonstratief die rommel niet dragen, dan ben ik benieuwd hoe goed er nog te handhaven valt.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:27 schreef Confetti het volgende:
Ze gaan de illegale mondkapjessplicht dus toch erdoorheen rammen. Bananenrepubliek.
Wat een merkwaardige gedecentraliseerde aanpak die totaal niet te volgen en dus ook niet uit te leggen is.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
In Amsterdam: De mondkapjesverplichting geldt voor iedereen vanaf 13 jaar en ouder, op straat en in winkels. De maatregel wordt gefaseerd ingevoerd en gaat op woensdag 5 augustus als eerste gelden in het Wallengebied, de winkelstraten Kalverstraat/ Nieuwendijk en op de markten op Plein ‘40-’45 en de Albert Cuypstraat. (Bron)
Een kaartje zou wel prettig zijn.
Hier begrijp je toch geen reet van, helemaal niet voor iemand van buiten de stadquote:Op donderdag 30 juli 2020 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
In Amsterdam: De mondkapjesverplichting geldt voor iedereen vanaf 13 jaar en ouder, op straat en in winkels. De maatregel wordt gefaseerd ingevoerd en gaat op woensdag 5 augustus als eerste gelden in het Wallengebied, de winkelstraten Kalverstraat/ Nieuwendijk en op de markten op Plein ‘40-’45 en de Albert Cuypstraat. (Bron)
Een kaartje zou wel prettig zijn.
Ja, alleen als er dus medische noodzaak is. Maar niet bij één of ander gedragsexperiment.quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:29 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Volgens dit artikel houdt het juridisch waarschijnlijk wel stand: Is het dragen van mondkapjes in strijd met het nikabverbod?
Grote knulquote:Op donderdag 30 juli 2020 17:31 schreef galantis het volgende:
[..]
als we ons nou niet als makke schapen laten ompraten maar demonstratief die rommel niet dragen,
Ik denk eerlijk gezegd dat het gros van de burgers echt totaal geen problemen heeft met deze maatregelen.quote:
Ik citeer:quote:Op donderdag 30 juli 2020 17:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja, alleen als er dus medische noodzaak is. Maar niet bij één of ander gedragsexperiment.
Ben bang van wel. Niet eens zo zeer bewust als grapje maar omdat ze dan zekerheid hebben of kunnen vertellen dat het zo kriebelde en ze het doen voor .. vulin..quote:Op donderdag 30 juli 2020 16:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jij denkt dat er veel mensen zijn die voor de lol zo'n test doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |