abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:21:39 #226
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_194326374
https://www.sikkom.nl/bur(...)XyLi5ee2n78.whatsapp

Cafe's in de stad Groningen moeten in het weekend na 01:30 uur sluiten.
pi_194326384
Gisteren: Gebruik mondkapjes niet voldoende bewezen!

Vandaag
quote:
4s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:13 schreef NaturalScience het volgende:
Mondkapjes vanaf woensdag 5 augustus verplicht in Amsterdam en Rotterdam (op alle drukke plekken).
:')
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:23:05 #228
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194326397
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 15:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Punt is dat dit afstand houden wordt veroordeeld als aanstellerij.

Mantelzorg voor mijn moeder komt nu meer op de schouders van mijn zussen, omdat ik afstand houd, van winkels, zorginstellingen en feestjes.
Is dat zo of voel je dat op die manier ?

Nog los van ziekte, ervaar ik afstandhouden doorgaans als sociaal fatsoen. Nergens voor nodig om op elkaar te hotsen of te bumpen. Dat heeft wel wel een grens dat wanneer iemand treuzelt ik er ook langs ga en je niet moet zeuren wanneer je het gaat opzoeken. Noodzakelijk boodschappen is goed te doen op rustige momenten en kun die ook laten bezorgen.

In neem aan dat de mantelzorg in het verlengde van de liefde ligt waarbij je je kunt afvragen of jouw moeite om je te onthouden wel werkt. Ook hier, denk ik wellicht wat beter, gewoon de hygiëne volgen en wat dan wel helpt een medisch mondkapje en eventuele andere beschrmingsmiddelen dragen. In de zorgrol, stel je je dan op als professional. anneer je je handen goed wast, handschoenen draagt etc.; lijkt mij het haast wel uitgesloten dat je je moeder besmet. Natuurlijk wel de gebruiksvoorschriften volgen en vooral zelf geen gebruik maken van je moeder's spullen.
Omslachtig ja, maar goed doenbaar.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:23:46 #229
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194326407
Vraag mij hoe ze zon verbod als dat gaan handhaven, Nederland is geen Amerika waar vrijwel elke winkel beveiligers heeft.
pi_194326425
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:23 schreef Momo het volgende:
Vraag mij hoe ze zon verbod als dat gaan handhaven, Nederland is geen Amerika waar vrijwel elke winkel beveiligers heeft.
BOA's? Het betreft vooralsnog enkele winkelgebieden. Dat moet te doen zijn.
pi_194326429
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:22 schreef Wereldgozer het volgende:
Gisteren: Gebruik mondkapjes niet voldoende bewezen!

Vandaag
[..]

:')
Dat was ook zo bij de verplichting in OV. Eerst maanden lang roepen dat het niet helpt, en dan opeens verplichten.

Het gaat gewoon in fases, ik verwacht over een maand of 2 een algemene verplichting. Ze verzinnen wel wat om alle wetten te omzeilen.
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:25:53 #232
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194326455
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:24 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Wat gaan ze dan doen als iemand geen mondkapje op wil doen daar? Boete geven? Politie bellen?
pi_194326472
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:24 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dat was ook zo bij de verplichting in OV. Eerst maanden lang roepen dat het niet helpt, en dan opeens verplichten.

Het gaat gewoon in fases, ik verwacht over een maand of 2 een algemene verplichting. Ze verzinnen wel wat om alle weten te omzeilen.
Nee hoor. In het oosten worden amper besmettingen gemeld. Vandaag ook weer niks in Overijssel. Daar gaan mondkapjes echt niet verplicht worden, no way.
pi_194326477
In Amsterdam: De mondkapjesverplichting geldt voor iedereen vanaf 13 jaar en ouder, op straat en in winkels. De maatregel wordt gefaseerd ingevoerd en gaat op woensdag 5 augustus als eerste gelden in het Wallengebied, de winkelstraten Kalverstraat/ Nieuwendijk en op de markten op Plein ‘40-’45 en de Albert Cuypstraat. (Bron)

Een kaartje zou wel prettig zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194326482
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:25 schreef Momo het volgende:

[..]

Wat gaan ze dan doen als iemand geen mondkapje op wil doen daar? Boete geven? Politie bellen?
Boete zo gepiept, net als in de trein.
pi_194326488
Ze gaan de illegale mondkapjessplicht dus toch erdoorheen rammen. Bananenrepubliek.
pi_194326491
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:24 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Winkelgebieden, hoe verzin je het. Hoeveel % van de besmettingen wordt daar opgedaan?
Maargoed ik lees net dat het deel uitmaakt van een soort experiment om het effect op gedragsverandering te bestuderen. Waarbij ik elders lees dat dit waarschijnlijk juridisch niet stand houdt omdat de noodzaak er dan niet is.
I'll give you something to do
pi_194326533
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:27 schreef galantis het volgende:

[..]

Winkelgebieden, hoe verzin je het. Hoeveel % van de besmettingen wordt daar opgedaan?
Maargoed ik lees net dat het deel uitmaakt van een soort experiment om het effect op gedragsverandering te bestuderen. Waarbij ik elders lees dat dit waarschijnlijk juridisch niet stand houdt omdat de noodzaak er dan niet is.
Volgens dit artikel houdt het juridisch waarschijnlijk wel stand: Is het dragen van mondkapjes in strijd met het nikabverbod?
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:29:50 #239
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_194326537
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:27 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Boete zo gepiept, net als in de trein.
Ik hoop dat dat ok gaat als de BOAs alleen of per twee op pad gaan.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:27 schreef Confetti het volgende:
Ze gaan de illegale mondkapjessplicht dus toch erdoorheen rammen. Bananenrepubliek.
Net als bijna heel de rest van Europa?
pi_194326540
quote:
Er komt een mondkapjesplicht voor iedereen van 13 jaar en ouder in de winkelgebieden in het centrum van Rotterdam, met onder meer de Lijnbaan, Meent, Nieuwe Binnenwegplein en Coolsingel. Verder wordt het dragen van een mondkapje verplicht op de markten op het Visserijplein, Afrikaanderplein en de Binnenrotte en in de overdekte winkelcentra Alexandrium en Zuidplein.
pi_194326562
In Amsterdam worden trouwens gratis mondkapjes uitgedeeld, dus sla je slag. :Y)
pi_194326573
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:27 schreef Confetti het volgende:
Ik hoop dat je ongelijk hebt, maar in dat geval, als we ons nou niet als makke schapen laten ompraten maar demonstratief die rommel niet dragen, dan ben ik benieuwd hoe goed er nog te handhaven valt.
pi_194326575
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
In Amsterdam: De mondkapjesverplichting geldt voor iedereen vanaf 13 jaar en ouder, op straat en in winkels. De maatregel wordt gefaseerd ingevoerd en gaat op woensdag 5 augustus als eerste gelden in het Wallengebied, de winkelstraten Kalverstraat/ Nieuwendijk en op de markten op Plein ‘40-’45 en de Albert Cuypstraat. (Bron)

Wat een merkwaardige gedecentraliseerde aanpak die totaal niet te volgen en dus ook niet uit te leggen is.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_194326600
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:26 schreef Claudia_x het volgende:

Hier begrijp je toch geen reet van, helemaal niet voor iemand van buiten de stad _O-
Zonder wrijving geen glans
pi_194326606
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Volgens dit artikel houdt het juridisch waarschijnlijk wel stand: Is het dragen van mondkapjes in strijd met het nikabverbod?
Ja, alleen als er dus medische noodzaak is. Maar niet bij één of ander gedragsexperiment.
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:33:39 #246
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_194326609
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:31 schreef galantis het volgende:

[..]
als we ons nou niet als makke schapen laten ompraten maar demonstratief die rommel niet dragen,
Grote knul
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_194326635
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Grote knul
Ik denk eerlijk gezegd dat het gros van de burgers echt totaal geen problemen heeft met deze maatregelen.

OV ging ook prima allemaal.
Zonder wrijving geen glans
pi_194326645
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2020 17:33 schreef galantis het volgende:

[..]

Ja, alleen als er dus medische noodzaak is. Maar niet bij één of ander gedragsexperiment.
Ik citeer:

‘Noodzakelijk’ lijken de mondkapjes dus niet voor het beschermen van de gezondheid. (...) Net als Bröring denkt Jerfi Uzman dat het gebrek aan consensus in dit geval niet uitmaakt. Hij is hoogleraar staatsrecht aan de Universiteit Utrecht. “Als Rutte had aangekondigd dat we verplicht pindakaas moesten eten, lag dat anders. Dat draagt overduidelijk geen jota bij aan de bestrijding van corona. Maar het nut van mondkapjes is schimmiger. Veel landen verplichten het dragen van maskers, het RIVM is kritisch maar sluit het niet uit, sommige wetenschappers denken dat ze helpen.”

“Wanneer weigeraars naar de rechter stappen, zal die zeggen: de noodzaak van het dragen van mondkapjes kan ik niet beoordelen. Er is geen overweldigend bewijs dat ze nut hebben. Hij zal de overheid vermoedelijk ruimte gunnen. Als die denkt dat ze helpen, dan nemen we dat aan.
  donderdag 30 juli 2020 @ 17:35:37 #249
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194326655
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juli 2020 16:30 schreef Tijn het volgende:

[..]

Jij denkt dat er veel mensen zijn die voor de lol zo'n test doen?
Ben bang van wel. Niet eens zo zeer bewust als grapje maar omdat ze dan zekerheid hebben of kunnen vertellen dat het zo kriebelde en ze het doen voor .. vulin..

Waarover, waarom en waarvoor iemand dan zekerheid gaan hebben is niet objectief vast te stellen. Ja die test op dat moment geeft dan een bepaald uitslag. Zoiets als het is nu 23,7°C Het zegt verder niets over al of niet aanwezigheid van een mogelijk ziekteverloop, laat staan voor de eigen toekomst en/of dat dan ook geldt voor anderen.

Zoals ik het zie zijn die testen vooral handig en uiterst nuttig voor de GGD/RIVM zelf die op die manier een extra meetkanaal heeft om cijfers te kunnen verzamelen. Ik laat de discussie aangaande betrouwbaarheid dan nog achterwege. De CFR gaat bij veel/frequent testen dan gezellig omlaag en men blijft belangrijk in het spel der malligheid. De momentopnames worden dan in/als een trend geanalyseer en opgenomen in de statistieken.

Het testen is imo alleen medisch nuttig om vast te stellen of een pati:ent verhoogd risico heeft een dan de behandeling daarop af te stemmen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194326665
En geldt dit dan ook om 03.00 in de Kalverstraat, maar dus niet op zaterdagmiddag in het tuincentrum in Osdorp?
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')