een aantal dingen; jij rijdt keurig netjes 100 op die rijstrook, je checkt links voor je dat doet, er zit een auto 200 meter achter je (die rijdt te hard, op de cc, 125-130 ofzo). Op het moment van naar links gaan, rijd je hem niet in de weg, maar binnen een paar seconden moet hij dus van de cc af, en dat is dus hinderen.. En dat hinderen is strafbaar. OOK als die meneer links te hard rijdt..quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:15 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Guilty...
Maar wat is er dan zo raar aan rijbaan wisselen om een invoeger de ruimte te geven, mits je niemand ophoudt op de linkerbaan?
Vind ik eerder beleefd dan een irritatie.
Haha als ik ergens een hekel aan heb is het daaraan. En als je dan in een traag overbeladen bestelbusje rijdt dan heb je het vermogen gewoon niet, maar als je een dikke wagen of Tesla hebt voeg dan ook gewoon in zonder mensen te hinderen. Het is zo ontzettend makkelijk namelijk. Ik rij al harder dan iedereen op de snelweg als ik nog op de helft van de invoegstrook rijd. Dus nee, ik was het zeker nietquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
Ook wel keertje een wise-ass in een Tesla gehad (was jij dat Yoshi?) die dus met 90 voor mij invoegt terwijl ik 105/110 reed. Ik dus naar links uitwijken (was rustig op linkerbaan) om die Snesla alvast te gaan inhalen. Trapt ie opeens vol op zijn e-pedal op het moment dat ik naast hem rijd waardoor hij in volle vaart op de rechterbaan van me wegrijdt, en ik maar weer achter hem naar rechts kon gaan
Ja joh, you made your point. Je snesla is sneller dan mijn barrel. Grote blij.
Punt 1 valt al af, omdat ik dit zelf alleen doe omdat ik niemand hinder op de linkerbaan. Zo ver kijk ik wel vooruit.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:27 schreef Sounddragon het volgende:
een aantal dingen; jij rijdt keurig netjes 100 op die rijstrook, je checkt links voor je dat doet, er zit een auto 200 meter achter je (die rijdt te hard, op de cc, 125-130 ofzo). Op het moment van naar links gaan, rijd je hem niet in de weg, maar binnen een paar seconden moet hij dus van de cc af, en dat is dus hinderen.. En dat hinderen is strafbaar. OOK als die meneer links te hard rijdt..
Puntje 2, en dat is eigenlijk nog belangrijker; je schept een precedent.. Als 70% van de automobilisten dat nou heel sociaal doet, wordt het een soort van ongeschreven regel dat er ruimte gegeven wordt, en dan gaan invoegende mensen er op een gegeven moment vanuit dat men dat doet, en krijg je een dikke vinger als je het niet doet.. Omgekeerde wereld imho.
En dan last, but certainly not least; die invoeger, moet volgens de regels, zich aanpassen aan het verkeer op de rijbaan waar hij wil invoegen, wat wil zeggen dat hij een gaatje zoekt, zijn snelheid aanpast, en dan invoegt.. Als iedereen maar naar links blijft vliegen, leren die mensen het nooit, de leercurve in deze is dan zo'n beetje negatief.
Het is heel lief en aardig en geweldig sociaal en goed voor je karma-score, maar zo contraproductief als de kolere. Ik erger me er kapot aan.
Ik rij weinig rechts hoor dus kom niet vaak in die situatie maar ik heb echt zelden meegemaakt dat ik naar links moet voor een invoeger. Af en toe als je ziet dat het niet gaat lukken doe ik ff gas los, of licht remmen, maar nooit naar links. Immers, als jij al op de rechterbaan netjes 100 reed en hij gaat met 100 invoegen dan rij je uiteindelijk naast hem... met dezelfde snelheid. Dus dan moet je alsnog kiezen om gas te geven om te remmen want uiteindelijk ga je mensen daarmee hinderen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:44 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Punt 1 valt al af, omdat ik dit zelf alleen doe omdat ik niemand hinder op de linkerbaan. Zo ver kijk ik wel vooruit.
Met de rest van je punten ben ik het er overigens wel mee eens. Als de invoeger voor- en achter mij voldoende ruimte heeft, kan hij zelf een plekje vinden. Is het echter een erg drukke situatie waar de invoeger al weinig plek heeft, dan ga ik wel even aan de kant. Nogmaals, mits dit geen impact op de 'linker rijbaan rijders' heeft natuurlijk.
Precies - Zeker gezien iedereen nu wat gematigder rijdt en voornamelijk 100 rijd is het wisselen van rijbaan veel minder nodig. Heerlijk hoe ik vaak m'n cruise control voor de hele rit niet aan hoef te raken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Immers, als jij al op de rechterbaan netjes 100 reed en hij gaat met 100 invoegen dan rij je uiteindelijk naast hem... met dezelfde snelheid. Dus dan moet je alsnog kiezen om gas te geven om te remmen want uiteindelijk ga je mensen daarmee hinderen.
Nee ik moet mezelf gewoon beter verwoorden nu lijkt het hak op de tak.quote:
Zaterdagnacht; Vanuit Oosterhout naar huis (randje Duitsland) Met de cc op 160 en Slam mixmarathon op standje fucking hard, dan kan ik blijven rijden tot hij leeg isquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:48 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Precies - Zeker gezien iedereen nu wat gematigder rijdt en voornamelijk 100 rijd is het wisselen van rijbaan veel minder nodig. Heerlijk hoe ik vaak m'n cruise control voor de hele rit niet aan hoef te raken.
Update: Dit is geen irritatie, dus eigenlijk off-topic. Alsnog is het ultiem rij-genot om de hele snelweg rit lekker te cruisecontrollen.
Tot de tank leeg is of je portemonnee na het ontvangen van de snelheidsboetes?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:04 schreef Sounddragon het volgende:
Zaterdagnacht; Vanuit Oosterhout naar huis (randje Duitsland) Met de cc op 160 en Slam mixmarathon op standje fucking hard, dan kan ik blijven rijden tot hij leeg is
FM gaat automatisch en over de speakers, en Waze loopt ook meestal mee. Ik word wel eens gefopt, maar niet vaak, en ik heb nog nooit een snelheidscontrole gezien 's nachts, behalve heel sporadisch bij werkzaamheden, maar daar rijd ik altijd keurig de snelheid; ik heb die oranje kleding en het bordje werkverkeer ook achterin liggen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 12:06 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Tot de tank leeg is of je portemonnee na het ontvangen van de snelheidsboetes?![]()
Grote kans dat je de Flitsmeister goed in de gaten hield tijdens die rit, toch?
Ik heb een toyota verso s 1.3 en 6 versnellingen rijd dagelijks snelweg nergens last van.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:05 schreef ludovico het volgende:
[..]
90 achter een vrachtwagen kachelen.
Maarja een blokdoos met een 1.3 motor en 5 magere versnellinkjes.... Met matige geluidsisolatie.
Opel Combo is niet gemaakt voor de snelweg, neen.
Dat is wel heel creatief. Als je naar de linker rijstrook wilt om een vrachtwagen of zo in te halen en er zit geen auto binnen 2 seconden, dus een kleine 60 meter bij 100 km/u, dan hoef je echt geen rekening te houden met een snelheidsovertreder. Het is die bestuurders taak om voldoende afstand te houden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
een aantal dingen; jij rijdt keurig netjes 100 op die rijstrook, je checkt links voor je dat doet, er zit een auto 200 meter achter je (die rijdt te hard, op de cc, 125-130 ofzo). Op het moment van naar links gaan, rijd je hem niet in de weg, maar binnen een paar seconden moet hij dus van de cc af, en dat is dus hinderen.. En dat hinderen is strafbaar. OOK als die meneer links te hard rijdt..
Als je nou een keer verbrande nekharen hebt van een zwarte Merc, dan was ik hetquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:54 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Dat is wel heel creatief. Als je naar de linker rijstrook wilt om een vrachtwagen of zo in te halen en er zit geen auto binnen 2 seconden, dus een kleine 60 meter bij 100 km/u, dan hoef je echt geen rekening te houden met een snelheidsovertreder. Het is die bestuurders taak om voldoende afstand te houden.
Als het snelheidsverschil 40 km per uur is. Dan is dat maar 11 meter per seconde, dan duurt het wel even voordat die 200 meter ingehaald is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 11:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
een aantal dingen; jij rijdt keurig netjes 100 op die rijstrook, je checkt links voor je dat doet, er zit een auto 200 meter achter je (die rijdt te hard, op de cc, 125-130 ofzo). Op het moment van naar links gaan, rijd je hem niet in de weg, maar binnen een paar seconden moet hij dus van de cc af, en dat is dus hinderen.. En dat hinderen is strafbaar. OOK als die meneer links te hard rijdt..
Dat moet dus niet, de invoeger moet versnellen of vaart minderen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het snelheidsverschil 40 km per uur is. Dan is dat maar 11 meter per seconde, dan duurt het wel even voordat die 200 meter ingehaald is.
Ik ben het verder met je eens alleen ik schuif ook wel eens naar links terwijl ik zie dat er achter mij iemand met normale snelheid aankomt. Dit doe ik omdat ik de invoeger uit de weg ga
als je met voldoende afstand invoegt, kan je dat geen hinderen noemen. En de maximumsnelheid is de maximumsnelheid. Jij veroorzaakt zelf de situatie doordat je te hard rijdt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je nou een keer verbrande nekharen hebt van een zwarte Merc, dan was ik het![]()
Als je verkeer hindert (wat dus betekent dat er iemand op jouw aktie moet reageren op wat voor manier dan ook), ben je gewoon strafbaar. De wet zegt domweg: jij veroorzaakt geen hinder, en de invoeger moet lekker zelf uitzoeken hoe hij gaat invoegen. Als het niet anders kan, kan het niet anders, maar als je nou de toffe peer uit wilt hangen en ruimte maken, kun je ook gewoon je rechterpoot even liften.. of wentel je jouw geweldige karma boost liever af in de vorm van hinder voor een ander? Heel bijzondere manier van redeneren
true, misschien was die 200 meter wat overdreven, let's no go numberfucking, maar de strekking is hetzelfde..quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als het snelheidsverschil 40 km per uur is. Dan is dat maar 11 meter per seconde, dan duurt het wel even voordat die 200 meter ingehaald is.
Ik ben het verder met je eens alleen ik schuif ook wel eens naar links terwijl ik zie dat er achter mij iemand met normale snelheid aankomt. Dit doe ik omdat ik de invoeger uit de weg ga
Daar begrijpen ze ook prima dat je moet wachten als je naar links wiltquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:09 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
als je met voldoende afstand invoegt, kan je dat geen hinderen noemen. En de maximumsnelheid is de maximumsnelheid. Jij veroorzaakt zelf de situatie doordat je te hard rijdt.
Wie hard wil rijden moet bereid zijn hard te remmen. Dat begrijpen ze bijvoorbeeld in Duitsland prima.
Echt wel... ik kwam pas aankachelen met 180 - 190 ergens bij Krefeld in de buurt en zo'n friggin' duitse Schweindinges pleurt hem zo naar links om ruimte te maken.. ik denk nog geen 150 meter voor me, ik zag het al bijna gebeuren dus ik seinde nog, maar niks hoor, gewoon stoïcijns doorrijden met 120.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat moet dus niet, de invoeger moet versnellen of vaart minderen.
In DU doet niemand dat.
Dan zou ik echt ontploffen denk ik als me dat overkwam.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Echt wel... ik kwam pas aankachelen met 180 - 190 ergens bij Krefeld in de buurt en zo'n friggin' duitse Schweindinges pleurt hem zo naar links om ruimte te maken.. ik denk nog geen 150 meter voor me, ik zag het al bijna gebeuren dus ik seinde nog, maar niks hoor, gewoon stoïcijns doorrijden met 120.
Die Brake assist icm distronic kan iig godsgruwelijk hard ankeren; dat was denk ik 100 meter vol ABS op 235 en 255 Michelins, gordelspanners erop, alles ging op klapper-mode.
Heb ik eens gehad in een bocht (geen invoegstrook) van 240-250 terug naar 110. Even kilometertjes of wat rustig aan gedaan kan ik je zeggenquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Echt wel... ik kwam pas aankachelen met 180 - 190 ergens bij Krefeld in de buurt en zo'n friggin' duitse Schweindinges pleurt hem zo naar links om ruimte te maken.. ik denk nog geen 150 meter voor me, ik zag het al bijna gebeuren dus ik seinde nog, maar niks hoor, gewoon stoïcijns doorrijden met 120.
Die Brake assist icm distronic kan iig godsgruwelijk hard ankeren; dat was denk ik 100 meter vol ABS op 235 en 255 Michelins, gordelspanners erop, alles ging op klapper-mode.
Ach ja, om dat soort typjes maak ik me niet druk. Gelukkig hebben dat soort auto's vaak goede remmen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 18:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je nou een keer verbrande nekharen hebt van een zwarte Merc, dan was ik het![]()
Als je verkeer hindert (wat dus betekent dat er iemand op jouw aktie moet reageren op wat voor manier dan ook), ben je gewoon strafbaar. De wet zegt domweg: jij veroorzaakt geen hinder, en de invoeger moet lekker zelf uitzoeken hoe hij gaat invoegen. Als het niet anders kan, kan het niet anders, maar als je nou de toffe peer uit wilt hangen en ruimte maken, kun je ook gewoon je rechterpoot even liften.. of wentel je jouw geweldige karma boost liever af in de vorm van hinder voor een ander? Heel bijzondere manier van redeneren
Het knipperen mag sinds een paar jaar niet meer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:16 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Daar begrijpen ze ook prima dat je moet wachten als je naar links wilt
Overigens als ik echt hard doorrijd in Duitsland en er is een twijfel gevalletje of iemand niet naar links komt is het daar we gebruikelijk om met je lichten te gaan knipperen. Althans geleerd van Duitse collega's en werkt prima. Of het ook echt mag geen idee. Maar liever dan dat iemand hem er te kort voor knalt.
Dat is normaal knipperlicht naar links. Maar ook dat mag niet meer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:23 schreef Fyodor het volgende:
[..]
Het knipperen mag sinds een paar jaar niet meer.
Overigens heb ik het in die vorm nooit meegemaakt, wel dat het gebruikelijk was om te knipperen als iemand langzaam op de linkerbaan rijdt en jij er vol gas aankomt.
Begrijp ik, eens.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat moet dus niet, de invoeger moet versnellen of vaart minderen.
In DU doet niemand dat.
Niet helemaal dezelfde situatie, maar wel iets soortgelijks meegemaakt met mijn rijexamen lang geledenquote:Op maandag 10 augustus 2020 22:37 schreef Zorro het volgende:
Man man man, soms denk je dat het niet gekker kan en dan toch....
Zaterdag reed ik de snelweg op, achter een andere auto aan. Op de snelweg een auto die plaatsmaakte door naar links te gaan. Op zich al een ergernis. Maar wat doet die klaphark vervolgens? PRECIES BLIJVEN RIJDEN WAAR HIJ RIJDT. Ik reed achter da auto waar ik achteraan de snelweg op reed, die reed precies 100 dus ik kon nergens heen. Ja inhouden en acher de linkshanger gaan zitten. Dat schiet ook niet op. De auto die links van ons reed bleef dus exact naast ons rijden. En bleef dat doen. Haalde geen centimeter in, zakte niks terug. Op een moment zaten er denk ik minstens 20 auto's achter hem en hij bleef maar zitten waar hij zat. Na echt iets van 15 minuten (serieus, geen overdrijven voor het verhaal of zo) bedacht hij zich dat het misschien handig was om wat gas bij te geven en voor de auto die voor mij reed weer naar rechts te gaan.
Echt
Dat laatste voornamelijk als er nog een andere in de buurt rijdt. Je moet flinke ballen hebben als je je voetje op de grond houdt met 250 als je een vrachtwagen ziet rijden met kort daarachter een auto.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Begrijp ik, eens.
Maar je ziet wel eens (veredelde) rijtjes ontstaan (per se 'honderden' meters afstand op voorganger willen bewaren), dan ga ik braaf naar links. Ik ga geen risico lopen omdat anders een achterligger een paar seconden vertraging oploopt op mijn achterbumper. Ik ga natuurlijk wel versnellen op die linkerbaan.
Nu jij het over DU hebt. Waf je Duitsers ziet doen wat geen Nederlander in zijn hoofd haalt, is snelheid minderen als een auto/vrachtwagen ingehaald wordt.
Ik ook, maar ik kom al niet met mijn arm bij de bijrijders deur, laat staan bij zijn neus.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:22 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Dan zou ik echt ontploffen denk ik als me dat overkwam.
Als je idd een beetje anticipeert en ziet wat er gebeurt, heb je 100 meter voordat je achterop je voorganger rijdt al door dat je je gas los moet laten om dat laagvliegertje langs te laten. If you snooze, you lose.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:22 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Ach ja, om dat soort typjes maak ik me niet druk. Gelukkig hebben dat soort auto's vaak goede remmen.
Het maakt niet uit wat voor reden er is om van rijstrook te wisselen. Het is niet zo dat als je maar snel genoeg rijdt de volledige baan voor je kan claimen op basis van hinder. Jij hindert namelijk óók het andere verkeer door te hard te rijden. Die auto op de rechtersstrook moet namelijk ook inhouden of van de cc bij het inhalen af als je de ruimte te snel dicht rijd.
Maar goed iedereen met een beetje verkeersinzicht en vermogen tot anticiperen zorgt ervoor dat je niet in de situatie komt om andere klem te rijden zodat zo een situatie ontstaat.
Treintje auto's op 2 rijstroken snelweg, linker strook, met zo'n locomotiefje ervoor die 100 op zijn teller rijdt, dus 93 GPS, en dat er dan van die hersenlozen tussen zitten die zo veel afstand houden dat er ook nog een vrachtwagen tussen kan om er even een stuk of 10 in te gaan halen met 1 km verschilquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Begrijp ik, eens.
Maar je ziet wel eens (veredelde) rijtjes ontstaan (per se 'honderden' meters afstand op voorganger willen bewaren), dan ga ik braaf naar links. Ik ga geen risico lopen omdat anders een achterligger een paar seconden vertraging oploopt op mijn achterbumper. Ik ga natuurlijk wel versnellen op die linkerbaan.
Nu jij het over DU hebt. Waf je Duitsers ziet doen wat geen Nederlander in zijn hoofd haalt, is snelheid minderen als een auto/vrachtwagen ingehaald wordt.
Haha dat is een uitstekend ideequote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Treintje auto's op 2 rijstroken snelweg, linker strook, met zo'n locomotiefje ervoor die 100 op zijn teller rijdt, dus 93 GPS, en dat er dan van die hersenlozen tussen zitten die zo veel afstand houden dat er ook nog een vrachtwagen tussen kan om er even een stuk of 10 in te gaan halen met 1 km verschil.. irritatie top 3, echt..
![]()
Auto's zouden ipv een stuurairbag een bokshandschoen met en dikke hydraulische cilinder moeten hebben, en als 5 mensen je kenteken invoeren ivbm overlast, krijg je een dreun op je kanis.
Jeetje, en hoeveel tijd ben je daardoor later aangekomen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Treintje auto's op 2 rijstroken snelweg, linker strook, met zo'n locomotiefje ervoor die 100 op zijn teller rijdt, dus 93 GPS, en dat er dan van die hersenlozen tussen zitten die zo veel afstand houden dat er ook nog een vrachtwagen tussen kan om er even een stuk of 10 in te gaan halen met 1 km verschil.. irritatie top 3, echt..
![]()
Auto's zouden ipv een stuurairbag een bokshandschoen met en dikke hydraulische cilinder moeten hebben, en als 5 mensen je kenteken invoeren ivbm overlast, krijg je een dreun op je kanis.
Te veel, want ik had haast, ik was een beetje te laatquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:23 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Jeetje, en hoeveel tijd ben je daardoor later aangekomen?
Ik maak me tegenwoordig gewoon niet meer druk over dit soort zaken. Alleen echt debiele manoeuvres krijgen mij nog op de kast
Tja... Hammmmmmmmmmmmmmmm ( en kaastosti)quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 21:47 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Te veel, want ik had haast, ik was een beetje te laat![]()
Maar ik vind het hele verschijnsel van dat streep honderd rijden als je aan het inhalen bent op een tweebaans (strooks) weg gewoon kut; doe gewoon FF +10 en ga niet willens en wetens tientallen mensen zitten irriteren.
Je zou je ook kunnen afvragen waarom die vrachtwagen bijna 93 op zijn begrenzer haaltquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Treintje auto's op 2 rijstroken snelweg, linker strook, met zo'n locomotiefje ervoor die 100 op zijn teller rijdt, dus 93 GPS, en dat er dan van die hersenlozen tussen zitten die zo veel afstand houden dat er ook nog een vrachtwagen tussen kan om er even een stuk of 10 in te gaan halen met 1 km verschil.. irritatie top 3, echt..
![]()
Auto's zouden ipv een stuurairbag een bokshandschoen met en dikke hydraulische cilinder moeten hebben, en als 5 mensen je kenteken invoeren ivbm overlast, krijg je een dreun op je kanis.
Je zou je ook kunnen afvragen waar je gelezen hebt dat die vrachtwagen bijna 93 haaltquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:07 schreef Fer het volgende:
[..]
Je zou je ook kunnen afvragen waarom die vrachtwagen bijna 93 op zijn begrenzer haalt
En een note krabbelen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2020 19:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Treintje auto's op 2 rijstroken snelweg, linker strook, met zo'n locomotiefje ervoor die 100 op zijn teller rijdt, dus 93 GPS, en dat er dan van die hersenlozen tussen zitten die zo veel afstand houden dat er ook nog een vrachtwagen tussen kan om er even een stuk of 10 in te gaan halen met 1 km verschil.. irritatie top 3, echt..
![]()
Auto's zouden ipv een stuurairbag een bokshandschoen met en dikke hydraulische cilinder moeten hebben, en als 5 mensen je kenteken invoeren ivbm overlast, krijg je een dreun op je kanis.
Niet alleen bij inhalen van vrachtwagens.... gewoon in het algemeen is het super irritantquote:Op dinsdag 11 augustus 2020 22:54 schreef Pap89 het volgende:
Als je als automobilist met 2-5km verschil vrachtauto’s ga inhalen, blijf dan tussen de vrachtauto’s met gepaste afstand.
Haal je we in, rij dan ff 105-110 op de gps en dus niet 95 op je teller.
Zwaar irritant.
Zijn ook bijna altijd van die vakantieperiode/weekend rijders waar je suïcidaal van wordt.
Ah! Je kwam mijn moeder tegen? Ze rijdt ondertussen niet meer, maar wij hebben ons 10 jaar afgevraagd waarom die nooit eens van de weg is gehaald. Die keek op werkelijk geen enkel bord.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 06:52 schreef F.Sinatra het volgende:
Of mensen die op een 80 weg net de 70 aantikken en dat ook blijven rijden als het daarna 50 wordt.
Dan ben je met van alles bezig maar niet met autorijden.
Ik woon op de Veluwe, dus ik ken deze variant met 60 km/u idd al jaren.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 06:52 schreef F.Sinatra het volgende:
Of mensen die op een 80 weg net de 70 aantikken en dat ook blijven rijden als het daarna 50 wordt.
Dan ben je met van alles bezig maar niet met autorijden.
Mijn opa idem. Rijdt (reed gelukkig) door een 30-km zone met zijwegen gewoon zonder af te remmen. Maar uhhh opa, rechts heeft voorrang he?!?! Ja, wie zegt dat?quote:Op woensdag 12 augustus 2020 08:53 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Ah! Je kwam mijn moeder tegen? Ze rijdt ondertussen niet meer, maar wij hebben ons 10 jaar afgevraagd waarom die nooit eens van de weg is gehaald. Die keek op werkelijk geen enkel bord.
Ik rij heel graag door. Maar NIET in woonwijken of dorpen, steden o.i.d.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 08:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik woon op de Veluwe, dus ik ken deze variant met 60 km/u idd al jaren.
Wat een prachtige natuur... 60 waar je 80 mag, en met diezelfde vaart het dorp door
Altijd maar weer die motorrijdersquote:Op woensdag 12 augustus 2020 10:21 schreef DW457 het volgende:
Ah zo fijn...op de motor door de stad en dan een fietser tegenkomen die zonder aankondiging en te kijken opeens van rechts naar links gaat en vlak voor me dus de weg oversteekt...
Zeker. Als ik een automobilist was geweest lag ze op mijn motorkap. Nu kon ik haar wél net ontwijken.quote:Op woensdag 12 augustus 2020 10:44 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Altijd maar weer die motorrijders
quote:Op woensdag 12 augustus 2020 11:30 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zeker. Als ik een automobilist was geweest lag ze op mijn motorkap. Nu kon ik haar wél net ontwijken.
Is wel een beetje de reden dat ik niet echt zin heb om een motorrijbewijs te halen. Is het lekker weer om te cruisen, moet je zo'n dik pak aan en helm op. Aan de andere kant, als je met 120 km/u crashed is je grootste probleem de andere auto's, vangrail of bomen en palen. Als je met tshirt en korte broek valt moet je er in ieder geval voor zorgen dat je niet schraapt over het asfalt maar zo snel mogelijk rolt en rondjes draait. Beter wat beurse plekken of wat gebroken botten dan dat je hele huid eraf ligtquote:Op woensdag 12 augustus 2020 17:16 schreef gebrokenglas het volgende:
Geen irritatie maar lichte verbazing daarnet: een motorrijder die lekker relaxt, gekleed in een tanktop, over de snelweg aan het cruisen is.
Het zal best leuk rijden zijn zo, met die lauwe/warme rijwind, en zo'n pak is veel te warm, maar oei oei, je zult maar onderuit gaan zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |