Tinos85 | zaterdag 25 juli 2020 @ 22:25 |
# Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? | |
Tinos85 | zaterdag 25 juli 2020 @ 22:25 |
Hé heeft Zandvoort eindelijk zijn Grade One binnen? | |
Peterselieman | zaterdag 25 juli 2020 @ 22:37 |
niet dat ik weet. Het zou een formaliteit moeten zijn, aldus berichten van eind mei | |
Whiskers2009 | zaterdag 25 juli 2020 @ 22:46 |
Ik vind de aerocreen esthetisch mooier. Heeft nog in de verte wat weg van oude racewagens met een schermpje | |
Whiskers2009 | zaterdag 25 juli 2020 @ 22:50 |
Niet dat ik weet iig. Zou een formaliteit zijn en vlak voor de race uitgegeven worden. Maar die race is er dit jaar niet van gekomen. En ook nooit meer gehoord/gelezen dat de grade 1 alsnog is uitgedeeld. [ Bericht 7% gewijzigd door Whiskers2009 op 26-07-2020 10:32:53 ] | |
de_boswachter | zaterdag 25 juli 2020 @ 23:12 |
Nurnburgring hopelijk met publiek | |
ChevyCaprice | zaterdag 25 juli 2020 @ 23:15 |
Nürburgring* | |
ChevyCaprice | zaterdag 25 juli 2020 @ 23:43 |
Hoorde Van Gameren gister ook “Nurnburgring” zeggen. | |
Sabata | zaterdag 25 juli 2020 @ 23:58 |
Toch een belangrijke typo, Nurnbergring is namelijk de oude naam van stratencircuit Norisring, scheelt toch 441km | |
Dauthi | zaterdag 25 juli 2020 @ 23:58 |
Get it right! | |
Whiskers2009 | zondag 26 juli 2020 @ 00:01 |
Klopt | |
daNpy | zondag 26 juli 2020 @ 10:04 |
Neurenbergring FTW! | |
Tarado | zondag 26 juli 2020 @ 10:09 |
ik denk niet dat ze daar al aan beginnen, vergt ook meer van de organisatie | |
heywoodu | zondag 26 juli 2020 @ 10:12 |
De Nordschleife en Norisring, bijna hetzelfde!
| |
Whiskers2009 | zondag 26 juli 2020 @ 10:17 |
Seidl accepteert de triple headers voor dit seizoen, maar wil niet dat die de norm worden in de toekomst: https://f1i.com/news/3784(...)standard-for-f1.html | |
daNpy | zondag 26 juli 2020 @ 10:25 |
Liever niet idd, 2x achter elkaar op 1 circuit is erg genoeg. | |
Starflyer | zondag 26 juli 2020 @ 10:29 |
Het gaat niet om het circuit, maar drie weekenden achter elkaar racen. | |
daNpy | zondag 26 juli 2020 @ 10:33 |
Ah zo, kan me daar ook wel iets bij voorstellen, helemaal als het op 3 verschillende circuits is | |
WheeledWarrior | zondag 26 juli 2020 @ 12:35 |
Imola terug | |
de_boswachter | zondag 26 juli 2020 @ 13:57 |
Corona heeft ook zo zijn voordelen inderdaad. Maar hoe kan het dat ineens Imola en de Nürbergring veilig genoeg zijn voor de F1? | |
Nattekat | zondag 26 juli 2020 @ 14:07 |
Ze zijn allebei grade 1. | |
Sjoerd102 | zondag 26 juli 2020 @ 16:22 |
Staat los van veiligheid. Hebben beide grade1 | |
#ANONIEM | zondag 26 juli 2020 @ 18:44 |
Die muurtjes langs de Nürbergring staan wel vrij dicht op het circuit. | |
Peterselieman | zondag 26 juli 2020 @ 18:52 |
Dat staan ze wel op meer circuits. Het gaat om de gevaarpunten, of daar voldoende uitloopruimte is. | |
Tinos85 | zondag 26 juli 2020 @ 19:17 |
Waar? De Nürburgring is nou niet echt bepaald smal. Of ben je in de war met de Nordschleiffe? | |
Sjoerd102 | zondag 26 juli 2020 @ 19:27 |
Denk dat hij de nurburgring met de oude nurburgring (nordschleife) verward. | |
#ANONIEM | zondag 26 juli 2020 @ 19:28 |
Ah inderdaad. | |
bianconeri | zondag 26 juli 2020 @ 23:17 |
Het is ook mogelijk eindelijk bekend wat Ferrari gedaan heeft vorig jaar, waar ze mee sjoemelden. Als dat ook daadwerkelijk waar is wat ze met de slang deden dan kunnen de Ferrari haters zich echt stil gaan houden want dan is echt overduidelijk dat het geen cheaten was maar gewoon het zoeken van een mazen. Iets wat al zo lang gedaan wordt. | |
mikieu | zondag 26 juli 2020 @ 23:42 |
Geen cheaten en daarom moeten ze ermee stoppen? Lees de regels nog maar eens. Naja reageer weer op deze troll. | |
Peterselieman | maandag 27 juli 2020 @ 00:04 |
Raceweek | |
DKUp | maandag 27 juli 2020 @ 07:02 |
JAAAAA Hopelijk is Mercedes wat minder dominant | |
ESF1Gamer | maandag 27 juli 2020 @ 07:25 |
RACEWEEK | |
tja77 | maandag 27 juli 2020 @ 07:34 |
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er hier zoveel Ferrari haters zijn hoor. Ik weet wel dat er een paar Ferrari fanboys zijn die zich op hun pikkie getrapt voelen wanneer er hier gelachen wordt om de zoveelste actie van Faalari. | |
Justevo | maandag 27 juli 2020 @ 09:11 |
Dit dus. Er zijn helemaal niet zoveel Ferrari haters, het is een geweldig mooi team met een rijke historie. Het zijn de Ferrari fans die zich altijd zo aangesproken voelen en in de verdediging schieten. | |
bianconeri | maandag 27 juli 2020 @ 09:23 |
Nope, kijk maar eens wat er gezegd wordt over wat Ferrari wss gedaan heeft. Dat is het omzuilen van een regel, niet het iets doen wat verboden is. Oftewel een maas gevonden. Er zijn wel een paar echt haters. Die ook het verschil niet snappen tussen cheaten en een maas in de wet vinden. Maar ik denk sowieso dat iedereen die iets met F1 heeft iets met Ferrari heeft. Hoeft niet veel te zijn, maar iedereen zal wat met Ferrari hebben. En helaas is het dit jaar idd een beetje Faalari als je het zo wil noemen. | |
mikieu | maandag 27 juli 2020 @ 09:30 |
Meer inspuiten dan toegestaan alleen na de sensor waardoor het niet gemeten wordt is per definitie valsspelen.. Als je 150 rijdt op de snelweg en er is geen controle of wat dan ook mag dat niet ineens hoor, al helemaal geen ‘maas in de wet’ Je moet nog even met je andere accounts reageren, is toch nog iemand het met je eens | |
boegschroef | maandag 27 juli 2020 @ 09:38 |
De regel in mensen taal zegt: je mag niet meer dan xx brandstof verbruiken. Dit wordt gemeten door de sensor. Gedacht wordt dat ze meer verbruiken en de sensor voor de gek houden, dan houdt je je niet aan de regel en is het 'valsspelen' Als de regel zou zijn: de sensor mag niet meer aangeven dan xx verbruikte brandstof dan zou je gelijk hebben. btw, ik ben niet specifiek een rb of ferrari fan, ik kijk naar de f1 om wat er gebeurd en niet voor een specifiek team | |
#ANONIEM | maandag 27 juli 2020 @ 15:43 |
Lewis vliegt uit de bocht. | |
shiz | maandag 27 juli 2020 @ 15:47 |
! Laat hem lekker z'n helm inruilen voor een aluhoedje en voor de rest van z'n dagen lekker in een apocalypse bunker zelf-isoleren. | |
ChevyCaprice | maandag 27 juli 2020 @ 15:52 |
Hij heeft het alweer ontzenuwd met zijn nieuwe story post. Jammer haters | |
opgebaarde | maandag 27 juli 2020 @ 16:18 |
Wat zegt hij daarin want dit sloeg helemaal nergens op | |
#ANONIEM | maandag 27 juli 2020 @ 16:32 |
Ik zit te zoeken maar kan zo nog niets vinden. Alleen screenshots van de posts over Gates. Ook op zijn insta zie ik geen bericht verder. Of moet je hem dan volgen? | |
ChevyCaprice | maandag 27 juli 2020 @ 16:36 |
https://www.instagram.com/lewishamilton/?hl=nl | |
shiz | maandag 27 juli 2020 @ 16:40 |
Ik heb wel een liedje voor Hamlap. | |
#ANONIEM | maandag 27 juli 2020 @ 16:41 |
In het begin een beetje damage control maar later gaat hij toch nog twijfel zaaien over vaccinaties. "However after watching this video, I felt it showed that there is still a lot of uncertainty about the side effects..." Dat is wel de standaard BNW manier van onderzoek, een filmpje kijken en dan er uitgesproken mening over hebben. | |
opreis | maandag 27 juli 2020 @ 16:52 |
Beetje idee van schoenmaker, blijf bij je leest. Dat hele end racism is hij ook helemaal niet geschikt voor behalve dat hij zelf een kleurtje heeft. | |
ESF1Gamer | maandag 27 juli 2020 @ 16:58 |
Hamilton heeft iets teveel jensen.nl gekeken. | |
opgebaarde | maandag 27 juli 2020 @ 17:14 |
Dus daarom noemde hij Bill Gates een leugenaar? Dit excuus klopt gewoon niet, dit is de PR man van Mercedes. Lewis is deze keer hard door de mand gevallen. | |
opgebaarde | maandag 27 juli 2020 @ 22:19 |
RBR is de klos en kan het (dit jaar) niet oplossen https://www.motorsportmag(...)ear-of-its-f1-rivals
| |
Peterselieman | maandag 27 juli 2020 @ 22:32 |
ouch. Dat een optisch kleine verandering aan de voorvleugel zulke grote gevolgen heeft ... ik denk dat Ferrari die conclusie ondertussen ook getrokken heeft en dat we volgend jaar veel auto's zullen zien die een kopie van de Benz zijn. | |
Nattekat | maandag 27 juli 2020 @ 22:37 |
De reglementswijzigingen van 2017 hebben gewoon 3 jaar Mercedes dominantie in de hand gewerkt dus. Geweldig. | |
Smacked_Actor | maandag 27 juli 2020 @ 22:46 |
Dat wisten we toch al? | |
Starflyer | maandag 27 juli 2020 @ 23:43 |
Zelfs dat niet, want dat kost tokens. Ferrari schijnt die aan de versnellingsbak te willen spenderen volgens AMuS en niet aan de smalle neus. Het probleem met de RBR is juist dat ze de smalle Mercedes neus met cape gekopieerd hebben dat niet goed met de hoge rake werkt. De neus van vorig jaar deed dat beter. [ Bericht 0% gewijzigd door Starflyer op 27-07-2020 23:57:01 ] | |
Ener-G | maandag 27 juli 2020 @ 23:44 |
Het probleem met de RBR is juist dat ze niet weten wat de oorzaak is. In de simulator is de wagen wel snel. | |
Starflyer | maandag 27 juli 2020 @ 23:45 |
Daar mag je Bernie voor bedanken. | |
Whiskers2009 | maandag 27 juli 2020 @ 23:47 |
Zanardi is afgelopen zaterdag nogmaals geopereerd: https://www.nu.nl/formule(...)lijft-zorgelijk.html | |
Starflyer | maandag 27 juli 2020 @ 23:59 |
Ik heb het al eerder gelezen. Na Oostenrijk ging het daar al over. Dat werd o.a. gezegd door Gary Anderson. https://the-race.com/form(...)-instability-puzzle/ | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 28 juli 2020 @ 02:31 |
Als er een maximale fuelflow is vastgelegd en jij gaat willens en wetens de metingen saboteren, dan is dat gewoon valsspelen. Ik snap dat dat concept voor jou wat gecompliceerd is, maar voor de rest van de wereld niet. | |
DaMook | dinsdag 28 juli 2020 @ 08:39 |
Nee, het gaat om brandstof doorstroming. Ik denk dan dat ferarri op momenten dat de doorstroming normaal laag zou zijn (bocht) gewoon de brandstof door liet lopen op toegestaan limiet waardoor ze er daarna wel voordeel van hadden. Inprincipe niets. mis mee als ze maar voldoen aan de andere regel en dat is, aan het eind van de race xx brandstof overhouden. | |
DaMook | dinsdag 28 juli 2020 @ 08:42 |
Max fuelflow is niet beperkt op momenten dat de motor minder nodig heeft, als je dat dan hetzelfde houd en er daarna voordeel mee pakt, dan houd je je alsnog aan. die regel. Heel slim gedaan. Dat dit nu met 2 fuelflow meters niet meer kan is opzich begrijpelijk. Van de andere kant hadden ze het ook gewoon kunnen delen met andere teams en het gewoon allemaal doen. | |
Tarado | dinsdag 28 juli 2020 @ 08:54 |
zo simpel lag het niet | |
TagForce | dinsdag 28 juli 2020 @ 09:41 |
Dat mag expliciet niet. Als je meer brandstof langs de sensor stuurt dan je op dat moment nodig hebt of ook daadwerkelijk verbruikt, dan moet die brandstof ergens achter de sensor opgevangen en bewaart worden. Dat is expliciet door de regels verboden. | |
Starflyer | dinsdag 28 juli 2020 @ 09:44 |
En dat wordt ook niet door de tweede sensor gedetecteerd. Het ging er echt om tussen de meetpulsen door meer brandstof naar de motor te sturen. | |
Dauthi | dinsdag 28 juli 2020 @ 10:18 |
En de teams. Die stemmen op dit soort bullshit regels. Over bullshit regels gesproken. Zelfs met Brawn erbij is de FIA niet instaat om duidelijke regels te schrijven die maar op 1 manier te interpreteren zijn. https://www.motorsport.co(...)gical-seidl/4844966/ | |
Fyodor | dinsdag 28 juli 2020 @ 10:29 |
Heeft underdog Toto al bekend gemaakt welk team hij dit weekend als bedreiging gaat zien voor de overwinning? | |
Dauthi | dinsdag 28 juli 2020 @ 10:32 |
Ja, ze zijn geducht op een comeback van RedBull | |
Dauthi | dinsdag 28 juli 2020 @ 10:37 |
Er is zoveel expliciet verboden. Wanneer de FIA het niet controleert, is er geen strafmaatregel en dus niet fouts gebeurd (geparafraseerd van M. Rutte). Daarbij spelen alle teams vals, en het is aan de FIA om er voor te zorgen dat ze gepakt worden. Maar wanneer de FIA de wingload test al 20 jaar niet heeft veranderd, ligt het toch echt aan de FIA zelf, dat vleugels kunnen flexen. Zo ook met de motor, de FIA is blijkbaar niet in staan om zijn eigen regels te handhaven. Dan is het tijd voor nieuwe regels of een nieuwe manier van handhaven. | |
TagForce | dinsdag 28 juli 2020 @ 11:01 |
De FIA controleert dit zeker wel. Sommige zaken zijn in stilstand echter moeilijk te controleren... Een container waar een glas benzine in kan worden opgeslagen valt ook bij stilstand wel op. Wingflex is inderdaad zo'n ding wat lastig is te controleren als de auto stil staat. Er is een controle op door simpelweg een gewicht aan de vleugel te hangen en te zien hoeveel deze doorbuigt, echter is die te omzeilen door je vleugel zo te ontwerpen dat ie pas buigt bij meer kracht. Het risico zit hem echter in het feit dat wanneer er videobeelden van zijn dat de vleugel flext je alsnog hangt. Dat is een technische beperking van de FIA (ze kunnen moeilijk een 350km/h windtunnel meenemen naar de GPs), waarvan de FIA ook zegt dat ze daar vrij weinig aan kunnen doen tenzij er bewijs van tijdens het rijden komt. De FIA is prima in staat zijn eigen regels te handhaven. Mocht er, in het geval van een maas in de regels, toch een team zijn die de regels weet te omzeilen, of een grijs gebied wil betreden waarvan de FIA het bestaan niet wist dan kan de FIA twee dingen doen: De regels aanpassen zodat het grijze gebied niet grijs meer is: DAS systeem van Mercedes is vanaf 2021 wel verboden, maar valt nu nog 'binnen de regels'. Of het controle systeem verbeteren zodat het gesjoemel niet meer mogelijk is, en het team wat de overtreding maakte alsnog bestraffen: Ferrari, hoewel er van bestraffen eigenlijk geen sprake was voor zover wij kunnen beoordelen. | |
nils7 | dinsdag 28 juli 2020 @ 11:11 |
Het officiële bericht dat Gulf met McLaren in zee gaat is de deur uit. | |
Dauthi | dinsdag 28 juli 2020 @ 11:11 |
Ja, daarom veranderd de FIA nu de flextest, omdat ze goed aan het handhaven zijn. Er wordt helemaal niet gepakt aan de hand van videobeelden, er valt namelijk niets hard te maken. De FIA is zo goed in het schrijven en handhaven van regels dat we afgelopen jaar 2 illegale auto's hadden die niet bestraft zijn, de renault was namelijk ook illegaal en kwam iedere race weer door de controle. | |
Tarado | dinsdag 28 juli 2020 @ 11:24 |
opreis | dinsdag 28 juli 2020 @ 11:27 |
Racing point natuurlijk | |
potjecreme | dinsdag 28 juli 2020 @ 11:33 |
Wat is de weersverwachting? | |
Whiskers2009 | dinsdag 28 juli 2020 @ 11:34 |
Als aanvulling hier het bericht: https://www.mclaren.com/r(...)d-luxury-super-cars/ | |
Tijn | dinsdag 28 juli 2020 @ 11:35 |
Vrijdag warm (tegen de 30 graden). Zondag een stuk minder warm (rond de 20 graden). Verder geen regen of iets. | |
potjecreme | dinsdag 28 juli 2020 @ 11:36 |
Bedankt voor de info. | |
Starflyer | dinsdag 28 juli 2020 @ 12:04 |
De Renault voldeed prima aan de technische regels, waar elke race op wordt gecontroleerd. Alleen sportief gezien niet, wat pas duidelijk werd na een protest van Racing Point. Tegen de Ferrari motor is nooit geprotesteerd, alleen gevraagd om verduidelijking van de regels, wat een aantal Technical Directives heeft opgeleverd. De auto's worden tijdens scrutineering ook niet tot in detail gecontroleerd (is veel te ingrijpend en kost teveel tijd), maar in grote lijnen wordt gekeken of de auto in overeenstemming is met het technische reglement. Pas na een protest wordt er veel strenger gecontroleerd, zoals bleek na het protest van Racing Point tegen Renault, Renault tegen Racing Point en Red Bull Racing tegen DAS. En op basis van de videobeelden worden geen teams aangepakt vanwege flexibele vleugels, maar worden wel de meetmethoden aangescherpt, zodat ze de volgende keer wel aan de eisen moeten voldoen. Dat is al vaker gebeurd dat de meetmethoden voor flexibele vleugels zijn aangescherpt. RBR werd daardoor in 2014 gediskwalificeerd. | |
TagForce | dinsdag 28 juli 2020 @ 12:20 |
Aan de hand van videobeelden worden protesten ingediend, aan de hand van protesten wordt een onderzoek gestart, en aan de hand van die onderzoeken worden testen uitgevoerd. Aan die hand van die uitkomsten worden dan weer conclusies getrokken, en als die zijn dat de regels zijn overtreden dan wordt er gestraft. Dat is ook exact de reden dat het DAS systeem van Mercedes onder de loep werd genomen. De videobeelden van de testdagen, in combinatie met de videobeelden van de eerste vrije training in Oostenrijk, en het daaropvolgende protest van Red Bull. Dat is weer zo'n lastig geval wat eigenlijk niet goed te controleren is tijdens stilstand en de tijd die er is voor de technische keuring. De enige manier om dat te voorkomen is een spec-serie van de F1 maken, en alles te verzegelen. Maar, ook hier weer, aan de hand van video en telemetry werd er door Racing Point een protest ingediend. Dat deden ze na de Japanse GP, maar ze waren al veel langer bezig met dat protest. Uiteindelijk is door de FIA de (standaard) ECU verzegeld en in beslag genomen, en de stuurtjes van Renault voor een uitgebreide controle. Daarom protesteert Renault nu ook elke GP tegen de Racing Point. Een protest zorgt er voor dat de uitslag niet vastgelegd kan worden, en dat de FIA de tijd krijgt om een goede controle te doen. | |
Dauthi | dinsdag 28 juli 2020 @ 12:30 |
Het DAS systeem was al goedgekeurd door de FIA voordat iemand het gezien had, omdat het is ontwikkeld in samenspraak met diezelfde FIA. En om het te voorkomen kan je juist door met minder regelgeving ipv meer. Hoe meer regels, hoe meer interpretatie, hoe meer loopholes en bureaucratisch gereutel en beslissingen bij stewards en CAS. Een spec series is voor F1 onbespreekbaar, dus daar gaan we geen woorden aan vuil maken. | |
Starflyer | dinsdag 28 juli 2020 @ 12:45 |
Het DAS systeem is niet ontwikkeld in samenspraak met de FIA. De FIA heeft bij de eerste iteraties van het DAS systeem gezegd dat het niet mocht en dat een dergelijk systeem alleen was toegestaan (binnen de huidige regels) als het via het stuurwiel bediend werd, waarop de huidige implementatie tot stand is gekomen. https://www.autosport.com(...)could-make-das-legal Definitieve goedkeuring werd pas na het protest gegeven. [ Bericht 30% gewijzigd door Starflyer op 28-07-2020 13:09:36 ] | |
Whiskers2009 | dinsdag 28 juli 2020 @ 12:56 |
Heren, is het een idee bronnen te posten? Want op deze manier is het "welles - nietes" | |
Starflyer | dinsdag 28 juli 2020 @ 13:09 |
Zie edit | |
Lionheaad | dinsdag 28 juli 2020 @ 13:25 |
Ferrari kopman probeert de druk van de ketel te halen bij het F1 team.
| |
Tarado | dinsdag 28 juli 2020 @ 13:26 |
zie #71 | |
Lionheaad | dinsdag 28 juli 2020 @ 13:28 |
| |
Whiskers2009 | dinsdag 28 juli 2020 @ 14:19 |
| |
Dauthi | dinsdag 28 juli 2020 @ 15:22 |
Dat is in samenspraak. Je gaat als team naar de FIA, mag dit? Nee, het mag alleen zo en zo, okay dan bouwen we dat. | |
Newone82 | dinsdag 28 juli 2020 @ 17:28 |
Als dit klopt is het RIP seizoenen 2020 en 2021. Mercedes zou maar met 4/5 vermogen rijden. https://www.gptoday.net/n(...)ent-van-het-vermogen | |
TagForce | dinsdag 28 juli 2020 @ 17:34 |
Dat is de overtuiging van Ralf Schumacher. Niet ondersteund door enig bewijs of vermoedens vanuit andere hoeken. Sterker nog, Marko laat doorschemeren dat hij zich verbaast dat Mercedes blijkbaar NIET inhoudt om te zorgen dat ze hun voorsprong niet door de FIA te zien weggenomen zoals Red Bull in de Vettel jaren wel deed. | |
VacaLoca | dinsdag 28 juli 2020 @ 17:42 |
Dat Red Bull destijds dus inhield voor de schijn is ook wel F'ed Up. Mercedes leek dat idd ook te doen na de zomerstop vorig jaar. Idd minder regels is beter, meer vrijheid om tot de snelste oplossing te komen. Interessanter voor de fans de zichtbare diversiteit in auto's. | |
rubbereend | dinsdag 28 juli 2020 @ 17:54 |
gewoon weer de eerste helft van het seizoen de titel veilig stellen, dan is de voorsprong voor volgend jaar ook veilig want de tweede helft van het seizoen laat je een paar races lopen. Nog even het maximale uit dit reglement halen qua wereldtitels. | |
THEFXR | dinsdag 28 juli 2020 @ 17:54 |
daar zijn de sportkranten het niet mee eens. | |
Newone82 | dinsdag 28 juli 2020 @ 18:30 |
Nieuwe race engineer Albon, oude race engineer van Ricciardo https://www.motorsport.co(...)er-red-bull/4845448/ [ Bericht 7% gewijzigd door Newone82 op 28-07-2020 18:38:23 ] | |
THEFXR | dinsdag 28 juli 2020 @ 18:31 |
potjecreme | dinsdag 28 juli 2020 @ 18:33 |
Dus Vettel reed wel in de beste auto. | |
Newone82 | dinsdag 28 juli 2020 @ 18:38 |
Zo die race engineer van Ricciardo was een aanwinst, waarom ze die dan naar de fabriek hebben geschopt van RB? Top dat die terug is vanaf Silverstone! https://nl.motorsport.com(...)rek-renault/4513313/ | |
Peterselieman | dinsdag 28 juli 2020 @ 18:43 |
het probleem is dat de teams te veel inspraak hebben. Er is nooit geprobeerd om de voorsprong van Mercedes af te remmen. Met de artikelen van gisteren erbij kun je nu al stellen dat de Benz in 2021 weer kampioen wordt, tenzij ze het zelf verkloten. | |
Yashaaaaa | dinsdag 28 juli 2020 @ 19:12 |
Misschien het artikel wat je linkt lezen? "t tweetal vormde sinds de overstap van Ricciardo naar Red Bull een team maar de engineer wilde minder reizen en meer tijd met zijn familie doorbrengen. Daarom werd hij overgeplaatst naar een functie in de fabriek." | |
Tinos85 | dinsdag 28 juli 2020 @ 19:20 |
Nieuwe regels komen toch al in 2022 dus waarom zouden ze zich inhouden? | |
Kickinalfa | dinsdag 28 juli 2020 @ 19:46 |
80% van het vermogen lijkt me wel overdreven, maar zodra ze in een race een comfortabele voorsprong hebben gaan de zeker wel op een zuinigere/minder belastende engine mode over. | |
Whiskers2009 | dinsdag 28 juli 2020 @ 21:53 |
Leuk informatief artikel over de pitstops in verschillende raceklasses: https://www.autosport.com(...)-nascar-wec-and-more | |
Whiskers2009 | dinsdag 28 juli 2020 @ 22:58 |
En voor de liefhebbers van de historie vd sport: https://www.autosport.com(...)-the-1961-italian-gp Is de laatste ve serie, dus er moeten er nog meer te vinden zijn | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 28 juli 2020 @ 23:25 |
Er komt hier af en toe wat onzin voorbij, maar dit is echt epische onzin. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 28 juli 2020 @ 23:26 |
Dat is niet wat er is gebeurd. Ze hebben opzettelijk de metingen gesaboteerd. | |
Peterselieman | dinsdag 28 juli 2020 @ 23:35 |
Met de metingen zelf was niets mis. Ferrari had alleen een manier gevonden om met correcte metingen de motor te voorzien van meer brandstof dan volgens de regels van de FIA de bedoeling was. | |
jpjedi | woensdag 29 juli 2020 @ 00:09 |
Er is opzettelijk met de massastroom brandstofmeter geknoeid, dwz de elektronische interferentie van de kabelboom bleek de meting gunstig te beïnvloeden en dit is onder de pet gehouden. Nu dus verplicht 2 meters op verschillende locaties. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 29 juli 2020 @ 02:28 |
Er was dus wel geknoeid met de metingen. | |
Kickinalfa | woensdag 29 juli 2020 @ 07:42 |
Is er dan al uitsluitsel wat ze officieel hebben/hadden gedaan? | |
daNpy | woensdag 29 juli 2020 @ 10:03 |
Dat ga je nooit krijgen, want de belangen zijn hoger dan dit publiek maken. | |
Dauthi | woensdag 29 juli 2020 @ 10:59 |
Dit is letterlijk wat Premier Mark Rutte zei over de vouchers van KLM. Wat niet weet, wat niet deert. Maar goed ga mij eens uitleggen hoe er iemand heeft valsgespeeld wanneer het niet is geconstateerd? Dit is een vrij zware filosofische discussie over de filosofie van epistemologie... dus ik ben zeer benieuwd naar je antwoord | |
Tarado | woensdag 29 juli 2020 @ 11:08 |
natuurlijk was er wel wat mis | |
Tarado | woensdag 29 juli 2020 @ 11:17 |
het is wel geconstateerd, dat ze erna met een politieke oplossing zijn gekomen is wat anders. | |
Dauthi | woensdag 29 juli 2020 @ 11:39 |
Dat is de vraag niet, en daar gaat/ging het al helemaal niet om. De vraag is letterlijk hoe weet je dat er iemand vals speelt wanneer het niet geconstateerd is/wordt? | |
Starflyer | woensdag 29 juli 2020 @ 12:07 |
Dat weet je niet, maar dat wil niet zeggen dat er niets fout is gebeurd, wat je hierboven beweert. Ook al wordt niet alles goed gecontroleerd, dan nog moet je je aan de regels houden. Doe je dat niet, dan ben je gewoon fout bezig. | |
Kickinalfa | woensdag 29 juli 2020 @ 12:18 |
Daarom snap ik dat wellus nietus spelletje niet,het is allemaal speculatie | |
THEFXR | woensdag 29 juli 2020 @ 12:27 |
zonder Ferrari geen F1, want vetorecht | |
daNpy | woensdag 29 juli 2020 @ 12:30 |
De performance en het gebrek eraan na het onderzoek spreken boekdelen. | |
Starflyer | woensdag 29 juli 2020 @ 12:50 |
Ook Turkije probeert een plekje op de 2020 kalender te bemachtigen. Daarnaast zou ook nog Maleisië geïnteresseerd zijn, mogelijk back-to-back met Vietnam, dat nog steeds dit jaar een Grand Prix wil houden. https://www.gptoday.net/n(...)-plek-op-f1-kalender | |
Lionheaad | woensdag 29 juli 2020 @ 12:57 |
Turkije is wel een mooie baan. met wat races in Azië erbij kun je tenminste nog een beetje spreken van een wereld kampioenschap. | |
Nebelwerfer | woensdag 29 juli 2020 @ 13:05 |
Daarom zou men niet moeten schikken in de topsport. Ik vind het sowieso jammer dat een team als Ferrari zoveel inbreng met veto’s heeft. Met zo’n budget zo onder presteren en bij zulke twijfels niet hun onschuld hoeven bewijzen. In mijn optiek zou de sport opknappen bij een pas op de plaats of het helemaal stoppen van Ferrari. | |
daNpy | woensdag 29 juli 2020 @ 13:06 |
Mee eens. Reken ook nog eens mee dat Ferrari wordt gesponsord door de organisatie. Dat is zeg maar dat de scheidsrechter lid is van één van de teams | |
Starflyer | woensdag 29 juli 2020 @ 13:08 |
Een veto, die ze voor het laatst in 2015 gebruikt hebben. | |
opgebaarde | woensdag 29 juli 2020 @ 13:10 |
Er is al veel over geschreven en concurrenten hebben meerdere keren hun ongenoegen over de geheime schikking uitgesproken. Dus om alles te vergeten en het valsspelen alleen speculatie te noemen is een beetje dom. Wat dan een veel betere theorie is: 'Ferrari is genaaid'. De FIA heeft de Ferrari's onderzocht en daar is een geheime schikking uitgekomen. Dus als je het zo graag wilt, kan je betere stellen dat de FIA expres de Ferrari's langzamer heeft gemaakt, de FIA wil Mercedes als kampioen, Ferrari is keihard genaaid!! | |
Tarado | woensdag 29 juli 2020 @ 13:13 |
is of was? Ik was er een jaar of 2 geleden in de buurt en toen zeiden ze dat er weinig mee gedaan wordt maar dat kan ik ook verkeerd begrepen hebben. | |
Kickinalfa | woensdag 29 juli 2020 @ 13:15 |
Het speculatie ging vooral over de discussie hier over of het nu illegaal was of niet. Zonder de details kun je van alles verzinnen en beredeneren. Dat er iets aan de hand was is wel duidelijk ja. | |
opgebaarde | woensdag 29 juli 2020 @ 13:33 |
Ok het is een beredenering maar dat er iets illegaals gebeurde weten we wel zeker want anders had je zo'n geval gehad als DAS nu. Right? | |
Kickinalfa | woensdag 29 juli 2020 @ 16:21 |
Eens | |
daNpy | woensdag 29 juli 2020 @ 16:37 |
Dus? Ze hebben hem wel, en dreigen er ook mee. Iedereen is gelijk maar Ferrari is gelijker. | |
Starflyer | woensdag 29 juli 2020 @ 16:44 |
Die veto heeft niets te maken met het wel of niet publiek maken van de geheime overeenkomst met de FIA, waar die opmerking over ging. | |
Starflyer | woensdag 29 juli 2020 @ 16:52 |
Hamilton bevestigt dat hij de rapper XNDA is. F1 / F1 Shownieuws! | |
daNpy | woensdag 29 juli 2020 @ 16:57 |
Nee dat ging toch ook over de voordelen die Ferrari heeft tov de rest? Dat dit nu onder de pet gehouden wordt kun je daar ook wel onder scharen. | |
Dazalbest | woensdag 29 juli 2020 @ 18:23 |
Nummer 'Pipe' van Christine Aguilera dus, kan niet echt zeggen dat ik Lewis daar goed in kan herkennen....... | |
Nebelwerfer | woensdag 29 juli 2020 @ 20:26 |
Juist. Raar dat een team zoveel invloed kan uitoefenen. Stellen dat ze vals hebben gespeeld kunnen we niet, maar stellen dat ze het niet hebben ook niet. Punt is dat ik niet denk dat 1 van de meest vooraanstaande teams in zo’n positie moet komen. | |
Starflyer | donderdag 30 juli 2020 @ 15:44 |
F1 / [Voorbeschouwing] Formula 1 British Grand Prix 2020 #1 | |
Starflyer | vrijdag 31 juli 2020 @ 08:59 |
https://www.ad.nl/formule(...)ia-youtube~a6b2a248/ [ Bericht 7% gewijzigd door Starflyer op 31-07-2020 09:20:01 ] | |
nils7 | vrijdag 31 juli 2020 @ 09:02 |
Nicoooooo hüwelkeberk | |
Sjoerd102 | vrijdag 31 juli 2020 @ 10:28 |
Including 'Holland'. Is het dan noord of zuid Holland ? | |
Lionheaad | vrijdag 31 juli 2020 @ 10:42 |
geen van beide. Holland, Michigan, USA | |
VacaLoca | vrijdag 31 juli 2020 @ 10:43 |
Hulk kan nog geen negatieve test tonen dus moet nog wachten op uitslag test. | |
Pino112 | dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:23 |
Starflyer | vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:40 |
Starflyer | vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:54 |
En F1's reactie | |
Peterselieman | vrijdag 7 augustus 2020 @ 18:22 |
Als 9 teams tekenen en Mercedes niet, heeft Mercedes pech en blijft alleen tekenen bij het kruisje over | |
Rossdale | vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:09 |
Onzin dat Ferrari nog steeds privileges krijgt | |
Starflyer | vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:17 |
$40 ipv $80 miljoen per jaar dat ze voorheen kregen. | |
DaMook | vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:28 |
Ho pin weer, dat is wel positief. | |
Rossdale | vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:10 |
Nog steeds 40 miljoen te veel | |
daNpy | vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:12 |
Sexy witte benen | |
trein2000 | vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:17 |
Beetje geld is niet het grootste probleem denk ik. Voornamelijk dat veto is belachelijk. | |
daNpy | vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:24 |
Ik blijf het anders bijzonder vreemd vinden dat de organisatie 1 team sponsort. Dan kun je elke vorm van onafhankelijk uitsluiten. Denk dat vorig jaar een prima bewijs is ook. | |
trein2000 | vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:25 |
De FIA neemt dat soort beslissingen he? Terwijl de FOM over het geld gaat. Zijn twee aparte organisaties. | |
Peterselieman | vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:31 |
De Formule 1 is zonder Ferrari een heel stuk minder waard | |
opreis | vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:55 |
En de F1 is misschien nog wel beter af zonder Mercedes... | |
Whiskers2009 | vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:17 |
3 teams willen in beroep gaan: https://racingnews365.nl/(...)n-straf-racing-point | |
Peterselieman | vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:20 |
Mercedes kan eigenlijk alleen maar tekenen bij het kruisje. Veel onderhandelingsruimte is er niet meer | |
daNpy | vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:32 |
Een klein kind team dat continue dreigt te vertrekken als er niet beslist wordt wat zíj willen, kun je maar beter laten gaan. Als de sport dat niet aankan is de sport sowieso niks waard. Maar de sport kan dat prima aan en Ferrari heeft daar uiteindelijk meer last van als Formule 1. Dus ik zeg tegen stampvoetende chanteurs. En dat zou dus voor elk team moeten gelden. | |
DKUp | vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:37 |
Eigenlijk is het probleem eerder dat één team eigenlijk nauwelijks tot geen concurrentie heeft of er moet toevallig iets mis gaan. | |
daNpy | vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:18 |
Precies en alle "maatregelen" om dat te beperken hebben tot nu toe niks geholpen of juist verkeerdom uitgepakt | |
Lionheaad | vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:21 |
Tussen de regels door. Of Ferrari moet veto inleveren of Merc moet meer geld krijgen. | |
Peterselieman | vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:37 |
Volgens mij gaat het vetorecht ook van tafel. De teams moeten sowieso minder inspraak krijgen. Bernie zei het destijds al goed: de sport moet door een dictator geregeerd worden. | |
Lokale_Notabele | vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:39 |
Ferrari kan prima zonder de Formule 1. Waar heeft Ferrari in dit stadium in godsnaam de Formule 1 voor nodig? Het meest iconische automerk ter wereld. Andersom weet ik het zo net nog niet. De boel zal heus niet van de een op de andere dag in elkaar storten maar de deelname van Ferrari geeft wel een bepaalde grandeur aan het kampioenschap. Mercedes heeft die x-factor niet en 'merken' zoals Red Bull al helemaal niet. De huidige hybride Formule 1 auto's zijn ook niet meer zo speciaal en spectaculair als de auto's van vroeger dus als Ferrari eruit stapt dan kun je je afvragen waar je nog naar zit te kijken. Een wedstrijdje ver plassen tussen de miljardairs Mateschitz, Stroll en Latifi. | |
Donderkonijn | zaterdag 8 augustus 2020 @ 07:09 |
Ferrari en F1 zijn gewoon met elkaar verbonden. Het hoort zo'n beetje bij hun bedrijfsfilosofie. Die stappen er echt niet zomaar uit, ze hebben wel vaker mindere periodes gehad. Dat dreigen hoort er een beetje bij, dat hebben ze al zo vaak gedaan en het komt er nooit van. | |
opreis | zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:01 |
Mwah, als je ziet hoe een Tesla het nu doet. Ferrari is heus niet onsterfelijk. | |
daNpy | zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:42 |
Tesla is nog geeneens een eendagsvlieg in vergelijking met Ferrari | |
Tarado | zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:34 |
daarom, F1 hoort bij Ferrari en andersom | |
opreis | zaterdag 8 augustus 2020 @ 10:59 |
raptorix | zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:21 |
Ik kom er trouwens achter dat Ferrari gewoon een Nederlands bedrijf is Ferrari N.V. | |
Peterselieman | zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:22 |
is al jaren bekend. Ikea ook bijvoorbeeld | |
raptorix | zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:22 |
LOL, je weet dat Ferrari voor de rest geen reclame maakt? Natuurlijk zal het merk nog wel even bekend blijven, maar ik vermoed dat het dan binnen een twintigtal jaren zal verwateren. | |
Gruj0 | zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:27 |
Je kan zeggen wat je wilt over Mercedes F1, maar het is het grappigste team ooit! Zeer geestig en innovatief op online media. Eigenlijk zou je dat meer van Red Bull Racing verwachten, maar die komen met uitgemolken droge zooi aanzetten. | |
Lokale_Notabele | zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:55 |
Wat is dat nou weer voor onzin. Als Ferrari uit de F1 stapt dan gooien ze niet 800 man eruit en gaan op hun handen zitten. Er is meer te doen in de autosport wereld dan alleen Formule 1. Hopelijk geloof je zelf ook niet dat het merk Ferrari binnen twintig jaar 'verwaterd' is wanneer men geen 'reclame' meer maakt via deelname aan de F1. De auto's die ze bouwen spreken dermate tot de verbeelding, die verkopen zichzelf. | |
Starflyer | zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:00 |
Renault is al jaren het grappigste team op social media | |
raptorix | zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:05 |
Nee maar de F1 is de enige autosport die een wereldwijd podium heeft, en ja je merk kan snel verwateren als je het niet goed promoot. | |
Lokale_Notabele | zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:31 |
Dus het is eigenlijk een wonder dat Lamborghini nog een relevant merk is? | |
franklop | zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:33 |
Gezellig samen met racing point Al zal dat nu iets minder zijn | |
Peterselieman | zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:33 |
Eigenlijk niet. Het merk zet zich af tegen Ferrari, als Ferrari terug zou vallen zou Lambo dat ook moeten doen. | |
shiz | zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:43 |
Renault zijn al jaren het lachertje als je dat bedoelt... RP 2019 ook al kop & schouders: | |
Lokale_Notabele | zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:49 |
Waar zitten we naar te kijken? Een of andere YouTuber die naar eigen inzicht punten uitdeelt op basis van? | |
Predator40 | zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:58 |
Mercedes oppermachtig maar toch huilie doen: https://www.gptoday.net/n(...)formule-1-te-stappen | |
shiz | zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:00 |
Nou ja, 'een of andere YouTuber'... Matt Gallagher van WTF1. Deed ook Virtual GP commenteren, zat geloof ik in het team van Charles Leglerg als simbuddy ook in de race. Op basis van humor. | |
raptorix | zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:00 |
hoe vaak zie je iemand met kleding daarvan. | |
Starflyer | zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:01 |
Waarom blijft terug lezen zo moeilijk? | |
Starflyer | zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:02 |
Smaken verschillen. Al is RP ook leuk. Maar Renault is al sinds de Lotus tijd grappig. | |
shiz | zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:05 |
Wel heel teleurgesteld in RedBull... dat die op social media niet zo grappig zijn. Daar verwacht je het nu juist van. | |
Bonobo11 | zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:16 |
Vind ik leuker | |
Gruj0 | zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:17 |
Njet! | |
Bonobo11 | zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:24 |
Da | |
Donderkonijn | zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:42 |
Duh. En Tesla en Ikea en Google en noem het maar op. Gunstig belastingklimaat voor bedrijven, mits je je headquarters op papier hier vestigt. Obama( en nu ook Trump) wilde dat nog aanpakken in zijn regeerperiode. Lukte alleen niet want we zijn nuchtere Nederlanders en op handels gebied laten we de kaas niet van ons brood eten. | |
Donderkonijn | zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:50 |
Tesla gaat keihard gort zodra de grote 3 ( VAG, BMW, Mercedes) echt gaan beginnen met hun elektrische lijnen. BMW gaat daar nu mee beginnen, Mercedes zet de eerste stappen ook al. Dan krijg je beter gebouwde auto's in datzelfde segment ( dus niet de i3, ze maken nu ook elektrische die er wel goed uitzien) en zijn die Tesla's ineens geen hol meer waard behalve dan voor de Musk fanboys, simpelweg omdat die 3 veel beter zijn in auto's bouwen dan Tesla ooit gaat zijn en veel meer ontwikkelbudget hebben. Tesla maakt al sinds het begin verlies en leeft alleen bij de gratie van de investeerders. Dat houd een keer op. | |
Peterselieman | zaterdag 8 augustus 2020 @ 14:54 |
Tesla heeft winst gemaakt dankzij FIAT dat emissierechten moest kopen om aan de regels te voldoen | |
Donderkonijn | zaterdag 8 augustus 2020 @ 16:43 |
Die eist ik nog niet maar oke, dus niet op eigen kracht. Ik denk gewoon dat als de Duitse merken echt beginnen Tesla geen kans meer maakt. | |
raptorix | zondag 9 augustus 2020 @ 10:35 |
Ik denk dat Tesla zich gewoon puur op software moeten richten, daar hebben ze een grote voorsprong op, en daarnaast willen de autobouwers zich daar eigenlijk niet mee bezig houden. | |
Tarado | zondag 9 augustus 2020 @ 10:38 |
Peterselieman | zondag 9 augustus 2020 @ 10:38 |
Racing Point kreeg dus op 6 januari van Mercedes een reserve setje luchthappers voor de achterremmen voor gebruik tijdens het testen, maar heeft ze niet gebruikt ... | |
Tarado | zondag 9 augustus 2020 @ 10:40 |
grappig ook dat het allemaal past en dat op basis van foto's | |
Starflyer | zondag 9 augustus 2020 @ 11:13 |
Ze hebben die (of de tekeningen) ook al eerder gekregen in 2018/2019. Volstrekt legaal en op basis daarvan hun eigen brake ducts ontworpen. | |
Tarado | zondag 9 augustus 2020 @ 11:40 |
ja ik ga het bijna geloven, jij ook? | |
Starflyer | zondag 9 augustus 2020 @ 11:45 |
Van de brake ducts wel. Dat ze die legaal gekregen hebben. De rest weet ik zo net nog niet. | |
Peterselieman | zondag 9 augustus 2020 @ 11:55 |
heel toevallig zijn ze wel vrijwel hetzelfde, wat ook logisch is als je een voorbeeld hebt. | |
Starflyer | zondag 9 augustus 2020 @ 11:57 |
Dat bestrijd ik ook niet. Ze dachten dat ze er in 2020 mee mochten rijden omdat ze die in 2019 al hadden toen het nog wel mocht. Wat met de front brake ducts ook het geval is. | |
Zorro | zondag 9 augustus 2020 @ 13:47 |
En toch, als je die dingen aan Red Bull geeft gaat dat echt niet op de auto passen hoor. | |
Starflyer | zondag 9 augustus 2020 @ 13:47 |
Lawrence Stroll is een beetje boos https://www.racefans.net/(...)acing-point-penalty/ | |
DKUp | zondag 9 augustus 2020 @ 13:48 |
Veel tijd gestoken in een copy paste roze Mercedes. | |
Starflyer | zondag 9 augustus 2020 @ 13:50 |
Nee, maar daar hebben ze dus hun auto op aangepast. Zodat ze wel zouden passen | |
Zorro | zondag 9 augustus 2020 @ 13:52 |
Precies. De hele auto. Op basis van foto's. Die dan blijkbaar ook gelijk rontgen hebben, briljant gedaan wel. Je moet er maar opkomen. | |
Starflyer | zondag 9 augustus 2020 @ 14:06 |
Als je de brake ducts fysiek of op tekening hebt kun je zorgen dat de ophanging daar omheen past. Daar heb je geen foto's of wat dan ook voor nodig. | |
wdn | zondag 9 augustus 2020 @ 14:14 |
Kijk dat is nou eens een gast ) | |
Whiskers2009 | zondag 9 augustus 2020 @ 14:17 |
Verkeerde topic | |
wdn | zondag 9 augustus 2020 @ 14:17 |
oops | |
Gremen | zondag 9 augustus 2020 @ 14:21 |
Die foto's en scan zijn toch gewoon een smoes? En RP heeft alle technische tekeningen toch gewoon gehad van Mercedes? Wolf heeft aandelen in mercedes team en samen met Stroll in Aston Martin, welke volgens jaar hoofdsponser van RP wordt. Dus Wolf heeft alle belangen erbij dat RP zou goed mogelijk presteert! Zelfs als ze alle onderdelen (gratis) aan RP geven, weet Mercedes dat RP toch niet beter dan ze wordt. Maar als RP het heel goed doet, kunnen ze het wel Red Bull lastig maken en tijdens de race in de weg rijden en ervoor zorgen dat RB bepaalde taktieken niet kan uitvoeren, omdat RP er te dicht achter zit. 100% zeker dat Mercedes (lees Wolf) samen speelt met RP en achter het hele kopiëren zit. | |
Starflyer | zondag 9 augustus 2020 @ 14:51 |
De kans is groot dat als de FIA een onderzoek doet en in de computers kijkt dat ze die dan vinden, zoals bij de dampers van Renault een jaar of 10 terug. Dat lijkt me geen goede PR voor Mercedes en Aston Martin. Mercedes kan zich dat in ieder geval niet veroorloven. Dus ik denk eerder dat ze Racing Point 3D foto's hebben laten maken, waar Toto het al over had. | |
Tijger_m | zondag 9 augustus 2020 @ 17:22 |
Volgens Motorsport had RP in januari 2020 nog een set brake ducts van Mercedes gehad. Als je ze fysiek hebt hoef je niet echt foto's te maken, natuurlijk https://www.motorsport.co(...)cts-january/4852787/ | |
Starflyer | zondag 9 augustus 2020 @ 17:25 |
Daar gaat de hele discussie hier over. Het gaat om foto's van de auto, niet de brake ducts. Daar hadden ze al tekeningen en fysieke exemplaren van. | |
#ANONIEM | zondag 9 augustus 2020 @ 17:27 |
Heeft RBR meer snelheid gevonden of had Mercedes de boel teruggeschroefd vanwege de hitte? | |
daNpy | zondag 9 augustus 2020 @ 17:38 |
Banden zijn een issue bij Mercedes. | |
#ANONIEM | zondag 9 augustus 2020 @ 17:44 |
Ja ok maar na de start kon Max de Mercedessen makkelijk bijhouden. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2020 17:48:46 ] | |
Tijger_m | zondag 9 augustus 2020 @ 17:48 |
Na 6 ronden had Bottas al schade aan de banden en kwam er al een waarschuwing over de boordradio vanuit de pits naar Bottas over zijn banden dus het is heel goed mogelijk dat ze al snel na de start de zaak iets teruggeschroeft hebben bij Mercedes. | |
tja77 | zondag 9 augustus 2020 @ 17:55 |
Ik denk dat Mercedes met meer downforce rijdt (ze hebben power voldoende om zich dat te kunnen veroorloven). Echter slijten de banden daardoor harder en wordt het motorvermogen teruggeschroefd. De dominantie gedurende de Q zal gewoon het hele seizoen blijven, afhankelijk van baan, temperatuur (en de te kiezen compounds) zal het verschil fluctueren. | |
Peterselieman | zondag 9 augustus 2020 @ 21:37 |
Gasly | |
MakkieR | maandag 10 augustus 2020 @ 12:55 |
Klopt het dat Vettel zit te praten met Racing Point over een nieuw contract? Als dat zo is, dan kan Vettel met Racing Point wel eens heel gevaarlijk worden gezien de vooruitgang dat het team boekt. | |
vosss | maandag 10 augustus 2020 @ 13:00 |
Wel redelijk confronterend dat Bottas 8 overwinningen met Mercedes heeft en Max er 9 met Red Bull heeft. Confronterend vooral voor Bottas. Al jaren in de meest dominante auto OOIT rijden en minder overwinningen hebben dan in die jaren voornamelijk de 3de auto van het veld. | |
vosss | maandag 10 augustus 2020 @ 13:02 |
Maar Lewis heeft hem in zn zak zitten hoor!! Met maar liefst 1 tiende!!! #GOAT #blessed #endracism #fopneger Schei toch uit | |
Newone82 | maandag 10 augustus 2020 @ 13:14 |
Bizar ja. Max heeft wel een half seizoen voordeel omdat Bottas pas in 2017 instapte. Maar dat Max nu tweede staat in het WK geeft aan wat voor slechte coureur Bottas is met de meest dominante F1 wagen van de laatste 10 jaar. | |
daNpy | maandag 10 augustus 2020 @ 13:18 |
Bottas was verbaasd dat Verstappen hem inhaalde. Het team had hem niet gewaarschuwd (heeft ie geen spiegels?) Ook de strategie dat Hamilton hem voorbij kwam was hem vreemd Wat een dokus is het toch. | |
tja77 | maandag 10 augustus 2020 @ 13:23 |
Hoe Bottas en Hamilton vlak na de race met elkaar in conclaaf gingen en naar hun banden wezen na de race terwijl Max z’n team in de armen vloog was gewoon goud. Niks mooiers dan de ontreddering bij Hamilton en Bottas en daarna tijdens het volkslied bij Toto Wolf. | |
potjecreme | maandag 10 augustus 2020 @ 13:25 |
Die tiende achterstand heeft hij na 4 jaar gevonden... | |
Tijn | maandag 10 augustus 2020 @ 13:31 |
Het tempo lag hoger vergeleken met een week daarvoor. Verstappen kwam over de finish na 1 uur en 19 minuten, terwijl vorige week Hamilton over de streep kwam in 1 uur en 28 minuten. Opvallend wel, omdat de qualificatietijden dit weekend juist langzamer waren vergeleken met vorige week (poletijd 1:24.3 vs 1:25.1). [edit] oh wacht, ze hadden natuurlijk 2x een safety car vorige week even vergeten, nvm | |
Lokale_Notabele | maandag 10 augustus 2020 @ 13:36 |
Dat zal allemaal wel meevallen. Vettel is niet zo'n hele bijzondere coureur. Hij was sterker dan Mark Webber bij Red Bull en daar heeft hij eigenlijk zijn hele status aan te danken. | |
Marcoss | maandag 10 augustus 2020 @ 14:05 |
Denk nog steeds dat dat een flinke onderschatting is van de prestatie van Vettel, maar die discussie hebben we al vaker gehad | |
Lokale_Notabele | maandag 10 augustus 2020 @ 14:34 |
Ik wil die discussie best nog eens dunnetjes overdoen. Vindt jij dat Vettel in het rijtje Senna, Schumacher, Alonso, Hamilton, Verstappen thuishoort? Laten we ook niet vergeten dat Vettel zwaar het onderspit gedolven heeft ten opzichte van Ricciardo. Los van zijn gebrek aan snelheid maakt hij ook erg veel fouten. Ik zou hem dus zelfs nog een treetje lager inschalen dan het Hakkinen, Ricciardo, Leclerc, Rosberg niveau. Een soort David Coulthard. Als alle sterren gunstig staan kan hij winnen maar daar is alles wel mee gezegd. | |
M.Melandri | maandag 10 augustus 2020 @ 14:37 |
Hij heeft heel veel geluk gehad dat Ferrari zo gek was om hem een dik contract te geven nadat hij was zoekgereden door Ricciardo. Vervolgens komt hij ook nog eens naast Kimi die gedeklasseerd werd door Alonso. Nu valt hij weer door de mand naast Leclerc. | |
tja77 | maandag 10 augustus 2020 @ 14:47 |
Vettel is in een goede wagen een hele goede coureur (top 3 van het huidige veld, samen met Max en Ham). Maar als de wagen een nerveuze kont heeft of hij hem niet naar z’n hand kan zetten, komen z’n beperkingen naar boven. Daarom zou ik hem wel in de RBR willen zien, maar lijkt me dat niet verstandig. Max rijdt rondjes om hem in deze RBR. Nu spelen er vele dingen bij Ferrari, en mede daardoor is Vettel aan het onderpresteren. Vettel is een groot kampioen, en zal dat ook altijd blijven. Maar wel met z’n beperkingen. | |
M.Melandri | maandag 10 augustus 2020 @ 14:50 |
Aanpassen is ook een kwaliteit. Vettel is gewoon veel te beperkt. Zonder Newey was het gewoon categorie Ralf Schumacher. Heel snel als alles klopt, maar middelmaat als het niet naar wens is. | |
Marcoss | maandag 10 augustus 2020 @ 15:13 |
Max eindigde ook achter Ricciardo in 2016 en 2017, Hamilton werd in dezelfde auto ook een jaar weggereden door Button en verloor van Rosberg in dezelfde auto.. Vettel werd 4x kampioen in een auto waarmee Webber geen 2de in het kampioenschap wist te worden, terwijl dat bij de teamgenoot van Hamilton veel vaker gebeurde.. Ik vind het gewoon veel te simpel om alle wereldkampioenschappen van Vettel toe te wijzen een de auto (terwijl Webber een straatlengte achterstand had met dezelfde auto) en vooral de nadruk te leggen op de seizoenen dat hij verslagen werd om dan bij Alonso, Hamilton en Max de nadruk te leggen op hun goede seizoenen, maar de mindere seizoenen opeens buiten beschouwing te laten.. En nee, ik vind niet dat Vettel in het rijtje hoort van de beste coureurs ooit, maar om hem dan maar neer te zetten als een prutser die geluk heeft gehad met een goede auto, is ook onzinnig. | |
tja77 | maandag 10 augustus 2020 @ 15:22 |
2016, het jaar dat Max de eerste races nog uitkwam voor STR. 2017 toen de auto al uit elkaar viel als je er te lang naar keek. 7x DNF geloof ik en vooral Ricciardo die erachter lag op dat moment en er dus van profiteerde. | |
Tijn | maandag 10 augustus 2020 @ 15:24 |
Bovendien was Max toen pas 19. Natuurlijk had-ie altijd al veel talent, maar hij is ook gegroeid de afgelopen jaren. | |
Marcoss | maandag 10 augustus 2020 @ 15:27 |
De bedoeling was ook niet om te zeggen dat Ricciardo toen beter was, maar dat ik het te simpel vindt om enkel te kijken aar de uitslagen van het WK en daar bij de ene coureur andere conclusies aan te verbinden als bij de andere. | |
tja77 | maandag 10 augustus 2020 @ 15:28 |
Knaap heeft zeker stappen gezet. Knop ging om na z’n faal in Monaco VT3. Heeft vanaf dat moment weinig dingen meer verkeerd gedaan en is wel sneller geworden. | |
heywoodu | maandag 10 augustus 2020 @ 15:28 |
Vettel hoort op dit moment eerder in dat rijtje dan Verstappen. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij echt in dat rijtje hoort, overigens. | |
Lokale_Notabele | maandag 10 augustus 2020 @ 15:40 |
nee toch broer | |
heywoodu | maandag 10 augustus 2020 @ 15:41 |
Sowieso missen er natuurlijk nog wel genoeg die veel meer in dat rijtje thuishoren dan zowel Vettel als Verstappen | |
Lokale_Notabele | maandag 10 augustus 2020 @ 15:50 |
Prost sowieso. De rest is te ver voor mijn tijd. Kan ik niet goed beoordelen. Ik hoop niet dat mensen weer met Fangio aankomen. | |
tja77 | maandag 10 augustus 2020 @ 15:51 |
Jawel, Fangio gvd | |
rubbereend | maandag 10 augustus 2020 @ 15:52 |
Prost hoort is sowieso bij en Verstappen heeft eerst nog het één en ander te bewijzen | |
heywoodu | maandag 10 augustus 2020 @ 15:55 |
Tja, als je niet aan mag komen met mensen die er gewoon in horen, maar het alleen over recente coureurs mag gaan, dan houdt het snel op natuurlijk Maar goed, dat Verstappen nog niet in grofweg de top-15 beste coureurs ooit staat zal nog wel duidelijk zijn. Zonder meer de potentie om daar (en hoger) in te komen, vrij rap ook, maar hij moet eerst nog maar eens meer laten zien. | |
Tarado | maandag 10 augustus 2020 @ 16:00 |
Verstappen heeft zeker de kwaliteit/potentie alleen als hij dat niet verzilvert in de komende jaren heeft hij daar ook weinig aan | |
tja77 | maandag 10 augustus 2020 @ 16:07 |
Max heeft in mijn bescheiden optiek al meer laten zien dan een aantal coureurs die al wel een wereldtitel hebben. Je kan hem qua talent en kunde zeker wel naast heren als Senna, Schumacher, Prost, Hamilton, Alonso zetten echter qua palmares nog lang niet. Enige wat Max nog moet bewijzen is dat hij met een kampioenswaardige auto, kampioen kan worden. Voor de rest heeft hij allang laten zien dat hij niet bezwijkt onder druk, dat hij razendsnel is, dat hij bovengemiddeld goed kan inhalen, dat hij fenomenaal goed banden kan managen, en nog veel meer kwaliteiten heeft. | |
Lokale_Notabele | maandag 10 augustus 2020 @ 16:07 |
Volgens mij haal jij twee dingen door elkaar. Ik heb het niet over de meest succesvolle coureurs maar over de beste coureurs. Schaal jij Damon Hill hoger in dan Max Verstappen omdat hij wel een wereldtitel heeft? Hoe kun je nou zeggen dat Max niet tot de 15 beste coureurs ooit behoort? Ik daag je uit om 15 betere te noemen. Cijfers en hoeveel je gewonnen hebt willen niet altijd wat zeggen in de autosport omdat je afhankelijk bent van je materiaal. | |
Starflyer | maandag 10 augustus 2020 @ 16:14 |
In dit lijstje staat hij op nummer 9, de hoogste niet-wereldkampioen. | |
heywoodu | maandag 10 augustus 2020 @ 16:25 |
Sainz op 13, Perez op 14, Ocon of all places op 22....slechts één plek achter Senna | |
Starflyer | maandag 10 augustus 2020 @ 16:30 |
Het is wel een objectieve lijst. Gebaseerd op een statistisch model. Dat het model wat rammelt geloof ik wel, maar er zit wel een goede gedachte achter. Beter dan al die subjectieve lijstjes die nergens op gebaseerd zijn. | |
tja77 | maandag 10 augustus 2020 @ 16:40 |
Het podiumloos fossiel Hulkenberg boven meervoudig Wereldkampioen Senna. Owkeeeeee..... | |
heywoodu | maandag 10 augustus 2020 @ 16:45 |
Nou ja, er zit nog wel een verschil tussen puur subjectieve lijstjes ("Schumacher won alles, die is de beste!!") en veel te ver doorgedreven statistische modellen waarbij nota bene iemand als Senna - een meervoudig wereldkampioen die met de auto toverde als weinig anderen ooit hebben gedaan - ver achter Sainz of Perez - twee reguliere middenmoters van tegenwoordig - komt te staan. Dan rammelt het niet wat, dan is het hele model gewoon echt troep, ook al is het best interessant om te lezen.. | |
tja77 | maandag 10 augustus 2020 @ 16:49 |
Wat rammelt is een understatement. Senna op 21 en als je ziet dat Hulkenberg, Sainz jr., Perez en Ricciardo hoger staan, dan zou dat reden genoeg moeten zijn om OF je puntentelling nog eens tegen het licht te houden. OF je lijst niet publiekelijk te maken. | |
Tarado | maandag 10 augustus 2020 @ 17:16 |
Schumacher #1 dus het klopt wat mij betreft | |
Starflyer | maandag 10 augustus 2020 @ 17:47 |
Hij had bijna kans om in plaats van Hamilton in de top 10 te staan Volgens Brawn was Hulkenberg tweede keus na Hamilton om Schumacher bij Mercedes te vervangen. https://www.formula1.com/(...)uDFwwXHDR3ME9n6.html | |
MakkieR | maandag 10 augustus 2020 @ 17:48 |
Valt het mee dat Vettel praat met RP of valt het mee dat hij een gevaarlijke klant kan worden. Eerlijk gezegd denk ik dat vrijwel iedere F1 coureur gevaarlijk kan zijn, mits hij in bezit is van een geweldige auto. Het is niet fair om Vettel af te schilderen als een clown die niet kan rijden, de man is immers wel vijfvoudig wereld kampioen. Het gaat mij er vooral om hoe Vettel presteert in een RP auto die zich razendsnel door ontwikkelt tot een auto die misschien sneller wordt dan de RBR auto. Als dat gebeurt en er zit een goede coureur in, dan heeft RBR een hele kluif om Vettel achter zich te houden. Ik schat namelijk Vettel wel hoger in dan een Stroll of een Perez. | |
Marcoss | maandag 10 augustus 2020 @ 17:57 |
Heb het gevoel dat de ontwikkeling van de RP zomaar even stil komt te liggen | |
DKUp | maandag 10 augustus 2020 @ 17:58 |
Nieuwe componenten van de huidige Mercedes gebruiken gaat niet meer door ? | |
Lokale_Notabele | maandag 10 augustus 2020 @ 18:12 |
Als één team zich niet 'razendsnel door gaat ontwikkelen' dan is het Racing Point wel. Ze hebben nu een gekopieerde Mercedes staan maar ik neem aan dat Mercedes niet de doorontwikkeling voor haar rekening neemt. Ik verwacht dat ze gedurende het seizoen steeds verder terugzakken net zoals Haas meestal doet met hun gekopieerde Ferrari concept. | |
Donderkonijn | maandag 10 augustus 2020 @ 18:13 |
Kijk waar Stroll zich bevind in een goede auto. Zo'n beetje het hele veld is beter dan die knaap. op 3 of 4 na. Latifi, Grosjean, Magnussen en Giovinazzi. Vettel zou echt wel beter uit de verf komen in die Racing Point. De Ferrari ligt hem gewoon niet. | |
Tarado | maandag 10 augustus 2020 @ 18:14 |
dat die Ferrari hem niet ligt is wel duidelijk maar het verschil is wel erg groot, ze schijnen z'n chassis te gaan omruilen deze week | |
potjecreme | maandag 10 augustus 2020 @ 19:09 |
Het leven van de Hulk had er heel anders uit kunnen zien. Ik denk nog steeds als hij niet bij Renault had getekend zij voor Hulk hadden gekozen ipv Bottas. https://www.skysports.com(...)1-gossip-column-live
| |
voetbalmanager2 | maandag 10 augustus 2020 @ 19:32 |
Hulkenberg heb ik 10x liever als meervoudige wereldkampioen dan die arrogante Hamilton. Zonde dit. | |
opreis | maandag 10 augustus 2020 @ 19:33 |
En dan had Lewis waarschijnlijk naar Ferrari gegaan, dat had ik ook wel willen zien. | |
M.Melandri | maandag 10 augustus 2020 @ 19:38 |
Dat is het juist. De mindere seizoenen van Hamilton en Alonso werden ze alsnog niet zoekgereden door hun teamgenoten. Vettel is nu 2x wel volledig zoekgereden. Outqualified en outraced door een teamgenoot en bij vlagen met een genant verschil. Vorig jaar zat Lecrerc er af en toe ook heel vel voor. Vettel kan op 1 manier heel hard rijden, maar als hij zich moet aanpassen is het gewoon middelmaat. Alonso en Hamilton zijn met diverse bandenleveranciers en auto's altijd snel geweest. | |
Marcoss | maandag 10 augustus 2020 @ 20:18 |
XoMaar dan heb je het over 2 seizoenen, 1 seizoen bij Red Bull waar Ricciardo inderdaad veel sterker was en vorig seizoen bij Ferrari waar hij minder dan Leclerc, maar zoek gereden vind ik dan ook overdreven... in de andere Ferrari-jaren kon hij niet op tegen Hamilton, maar dat lag vooral aan de auto. En Alonso zelf werd in z’n jaren bij McLaren en Ferrari ook geen wereldkampioen, terwijl z’n auto daar misschien wel snel genoeg voor was. Ook meerdere keren de titel verspeeld omdat hij het verprutste in de laatste race. En Hamilton werd in 2011 5de in het WK, terwijl teamgenoot Button 2de werd. Dat is toch ook wel een flink verschil. Daarnaast won Vettel nog een race in de Toro Rosso, daar haalde hij er iets meer uit dan erin zat. Vandaar de opmerking dat bij Vettel z’n mindere jaren vooral worden aangestipt en bij z’n topjaren vooral de auto wordt genoemd en het ontbreken van een goede teamgenoot. Terwijl bij Lewis en Alonso het omgekeerde gebeurt in veel gevallen, zeker bij Alonso. [ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 10-08-2020 20:44:57 ] | |
M.Melandri | maandag 10 augustus 2020 @ 20:40 |
Qua punten zat er dat jaar een verschil tussen Button en Hamilton idd, maar qua pure snelheid en racesnelheid niet. Bij Vettel is dat wel het geval met Ricciardo en Leclerc. Bij Alonso weet je het mooi om te draaien. Dat was juist bijzonder knap dat hij tot de laatste race nog mee kon doen. Dat deed Schumacher eind jaren 90 ook tegen de dominante auto's van Newey. Winst in de Toro Rosso was knap, maar ook wel het voordeel dat ze de enige waren met een wet setup. Bourdais was ook heel snel dat weekend. Nee Vettel zie je gewoon helemaal wegzakken als hij zijn trucje met een stabiele achterkant niet kan doen. Als hij zich dan moet aanpassen is het gewoon vaak middelmaat. Alonso en Hamilton hebben bewezen met verschillende bandenleveranciers en technische reglementen hard te kunnen gaan. | |
Marcoss | maandag 10 augustus 2020 @ 20:53 |
Dus als Vettel kampioen wordt met een auto die zeker niet boven de rest uitsteekt, is dat normaal en als Alonso tot de laatste race meedoet om de titel, maar deze niet pakt, is het knap dat hij zo lang meedeed? Dat bedoel ik dan met 2 maten meten. Maar goed, hier gaan we niet uitkomen waarschijnlijk | |
M.Melandri | maandag 10 augustus 2020 @ 21:00 |
Als je wil beweren dat de Ferrari van Alonso tijdens de 4 titels van Vettel net zo goed was als de Red Bull snap je er heel weinig van. In 2010 toen Alonso tot het laatste race meedeed om de titel was Red Bull op aero banen soms een volle seconde sneller dan de rest. De Red Bull was gewoon dominant door de geblazen diffuser en hadden geluk met de engine freeze. | |
Marcoss | maandag 10 augustus 2020 @ 21:31 |
Maar 2010 was niet de enige keer dat Alonso meedeed tot de laatste dag hè | |
M.Melandri | dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:42 |
Andere situatie was het net zo. Hij heeft bij Ferrari nooit het juiste materiaal gehad, maar wist het Vettel nog wel heel lastig. Probleem van Alonso is dat het geen teamplayer is maar absoluut meer talent dan Vettel. [ Bericht 7% gewijzigd door M.Melandri op 11-08-2020 10:52:26 ] | |
daNpy | dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:46 |
https://racingnews365.nl/(...)n-straf-racing-point Lol | |
Starflyer | dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:49 |
Niet alleen Ferrari. Ook Renault. McLaren heeft zich teruggetrokken. En Williams maakt morgenvroeg bekend wat ze doen. https://www.motorsport.co(...)t-f1-appeal/4854529/ | |
Tarado | dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:32 |
Toto is druk geweest met appen | |
Peterselieman | dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:38 |
Voor wat, hoort wat. Zou Benz nu water bij de wijn doen voor het Concorde Agreement of iets anders toegeven? | |
Yashaaaaa | woensdag 12 augustus 2020 @ 00:14 |
https://www.gptoday.net/n(...)tappen-en-schumacher Mooi om te zien | |
Justevo | woensdag 12 augustus 2020 @ 08:56 |
Heb nooit begrepen waarom ze vrienden zijn gebleven. Schumacher heeft Verstappen bij Benetton toch gewoon genaaid door een compleet andere en illegale auto te hebben? | |
Tarado | woensdag 12 augustus 2020 @ 10:07 |
want Schumacher kon niet gewoon de snelste zijn van de 2? Hij heeft later nog geprobeerd om Jos bij Ferrari te halen als testdriver maar die heeft dat afgewezen toen | |
Smacked_Actor | woensdag 12 augustus 2020 @ 10:15 |
Dan zou Benneton dat gedaan hebben en niet Schumacher. Die auto was gebouwd rond hem en zijn stijl en teamgenoten konden met die bak nou eenmaal minder goed overweg. Misschien wel zoals nu bij RB. | |
Starflyer | woensdag 12 augustus 2020 @ 11:27 |
Ook Williams zet het beroep niet door. Dus alleen Ferrari en Renault gaan in beroep tegen de (in hun ogen te milde) straf voor Racing Point. https://www.nu.nl/sport/6(...)laren-niet-door.html | |
Lokale_Notabele | woensdag 12 augustus 2020 @ 11:31 |
Niet toevallig zijn Williams en McLaren (toekomstige) Mercedes klanten. | |
Starflyer | woensdag 12 augustus 2020 @ 11:43 |
En beide teams wilden alleen voorkomen dat er volgend jaar allemaal kopieën op de grid staan, wat door de aankondiging van de FIA om het kopiëren van auto's te verbieden wordt ingewilligd. | |
Justevo | woensdag 12 augustus 2020 @ 12:00 |
Op zulke momenten wordt pas echt duidelijk hoe verrot dat wereldje is. | |
Justevo | woensdag 12 augustus 2020 @ 12:11 |
Ja, kan zeker dat hij sneller was. Maar ik heb Jos ook regelmatig horen vertellen dat Schumacher dingen met die auto kon doen die bij Jos z'n auto technisch niet haalbaar waren. Ik heb geen enkel vertrouwen in Briatore dus dat zou me niets verbazen als Schumacher een andere auto had. | |
Tarado | woensdag 12 augustus 2020 @ 12:15 |
natuurlijk was Schumacher de #1 en die kreeg de betere spullen maar waarom zou dat een vriendschap in de weg staan? | |
Justevo | woensdag 12 augustus 2020 @ 12:24 |
Echte vrienden vertellen elkaar de waarheid. | |
Tarado | woensdag 12 augustus 2020 @ 12:26 |
dus jij weet die niet | |
Justevo | woensdag 12 augustus 2020 @ 13:26 |
Als ik quotes van Verstappen moet geloven, hij heeft dit zelf regelmatig gezegd in de media, dat hij er heilig van overtuigd is dat Schumacher een betere (en illegale) auto had. Met iemand die zoiets niet tegen mij zou zeggen ga ik niet op vakantie gezellig doen. | |
Starflyer | woensdag 12 augustus 2020 @ 15:10 |
En zoals verwacht, is ook Racing Point in beroep gegaan tegen de straf. https://www.nu.nl/formule(...)pieren-mercedes.html | |
Peterselieman | woensdag 12 augustus 2020 @ 19:28 |
Wat ook zo was. Jos heeft ook wel eens in de auto van Schumi moeten kwalificeren omdat zijn eigen stuk was en was toen prompt een heel stuk sneller dan zijn eerder gezette tijden. | |
Starflyer | woensdag 12 augustus 2020 @ 21:08 |
De FIA wil de speciale partymode voor de kwalificatie gaan verbieden door de engine mappings onder de parc fermé regels te scharen waardoor de mappings in de kwalificatie hetzelfde moeten zijn als in de race. https://www.racefans.net/(...)ne-settings-in-2021/ | |
Whiskers2009 | woensdag 12 augustus 2020 @ 21:10 |
Goed plan! | |
Marcoss | woensdag 12 augustus 2020 @ 21:17 |
Klinkt als een goed idee ja | |
spectrumanalyser | woensdag 12 augustus 2020 @ 21:32 |
weet niet wat ik hiervan moet vinden. in de eerste plaats, wie weet wat een partymode precies doet. als je dat niet weet, hoe kan je het dan verbieden. moet Mercedes dan derde of later kwalificeren om aan het verzoek te voldoen? de software van de ECU/mapping zal vast niet open-source zijn. Even in de software programmeren dat 'ie op zaterdagmiddag in kwali-stand staat en op zondag in race-stand. | |
ESF1Gamer | woensdag 12 augustus 2020 @ 22:27 |
Gaat Haas, Alfa Romeo, Red Bull en Alpha Tauri zich ook aansluiten in dat protest tegen Racing Point? | |
Peterselieman | woensdag 12 augustus 2020 @ 22:28 |
nee, daarvoor zijn ze te laat | |
ESF1Gamer | woensdag 12 augustus 2020 @ 22:29 |
Gaan ze dat controleren door de engine mapping na de race te vergelijken met engine mapping de kwalificatie? Als je de mapping wilt veranderen in de race vanwege veiligheid dat je toestemming moet vragen aan de FIA? | |
ESF1Gamer | woensdag 12 augustus 2020 @ 22:30 |
Jammer, maar ik denk dat de niet Mercedes teams (behalve McLaren) dit protest wel steunen. | |
Justevo | woensdag 12 augustus 2020 @ 23:17 |
Zal helaas toch weinig uithalen, dan vind Mercedes vast weer een maas in de wet. Het is dweilen met de kraan open. Ja, Mercedes heeft het helemaal zelf verdiend. Ze hebben een geweldig pakket. Maar het is nu wel even tijd om in te grijpen wil je de sport redden. | |
Tinos85 | donderdag 13 augustus 2020 @ 10:02 |
Dicht |