abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 augustus 2020 @ 16:30:26 #251
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194490552
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Sainz op 13, Perez op 14, Ocon of all places op 22....slechts één plek achter Senna _O-
Het is wel een objectieve lijst. Gebaseerd op een statistisch model. Dat het model wat rammelt geloof ik wel, maar er zit wel een goede gedachte achter. Beter dan al die subjectieve lijstjes die nergens op gebaseerd zijn.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 10 augustus 2020 @ 16:40:51 #252
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_194490692
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:14 schreef Starflyer het volgende:

[..]

In dit lijstje staat hij op nummer 9, de hoogste niet-wereldkampioen.
Het podiumloos fossiel Hulkenberg boven meervoudig Wereldkampioen Senna.

Owkeeeeee.....
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 10 augustus 2020 @ 16:45:02 #253
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_194490767
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:30 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Het is wel een objectieve lijst. Gebaseerd op een statistisch model. Dat het model wat rammelt geloof ik wel, maar er zit wel een goede gedachte achter. Beter dan al die subjectieve lijstjes die nergens op gebaseerd zijn.
Nou ja, er zit nog wel een verschil tussen puur subjectieve lijstjes ("Schumacher won alles, die is de beste!!") en veel te ver doorgedreven statistische modellen waarbij nota bene iemand als Senna - een meervoudig wereldkampioen die met de auto toverde als weinig anderen ooit hebben gedaan - ver achter Sainz of Perez - twee reguliere middenmoters van tegenwoordig - komt te staan. Dan rammelt het niet wat, dan is het hele model gewoon echt troep, ook al is het best interessant om te lezen..
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 10 augustus 2020 @ 16:49:21 #254
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_194490830
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:30 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Het is wel een objectieve lijst. Gebaseerd op een statistisch model. Dat het model wat rammelt geloof ik wel, maar er zit wel een goede gedachte achter. Beter dan al die subjectieve lijstjes die nergens op gebaseerd zijn.
Wat rammelt is een understatement.
Senna op 21 en als je ziet dat Hulkenberg, Sainz jr., Perez en Ricciardo hoger staan, dan zou dat reden genoeg moeten zijn om OF je puntentelling nog eens tegen het licht te houden. OF je lijst niet publiekelijk te maken.
  maandag 10 augustus 2020 @ 17:16:40 #255
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194491223
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:30 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Het is wel een objectieve lijst. Gebaseerd op een statistisch model. Dat het model wat rammelt geloof ik wel, maar er zit wel een goede gedachte achter. Beter dan al die subjectieve lijstjes die nergens op gebaseerd zijn.
Schumacher #1 dus het klopt wat mij betreft :)
  maandag 10 augustus 2020 @ 17:47:57 #256
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194491645
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 16:40 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het podiumloos fossiel Hulkenberg boven meervoudig Wereldkampioen Senna.

Owkeeeeee.....
Hij had bijna kans om in plaats van Hamilton in de top 10 te staan :)

Volgens Brawn was Hulkenberg tweede keus na Hamilton om Schumacher bij Mercedes te vervangen.

https://www.formula1.com/(...)uDFwwXHDR3ME9n6.html
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_194491647
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:36 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel meevallen. Vettel is niet zo'n hele bijzondere coureur. Hij was sterker dan Mark Webber bij Red Bull en daar heeft hij eigenlijk zijn hele status aan te danken.
Valt het mee dat Vettel praat met RP of valt het mee dat hij een gevaarlijke klant kan worden. Eerlijk gezegd denk ik dat vrijwel iedere F1 coureur gevaarlijk kan zijn, mits hij in bezit is van een geweldige auto. Het is niet fair om Vettel af te schilderen als een clown die niet kan rijden, de man is immers wel vijfvoudig wereld kampioen.

Het gaat mij er vooral om hoe Vettel presteert in een RP auto die zich razendsnel door ontwikkelt tot een auto die misschien sneller wordt dan de RBR auto. Als dat gebeurt en er zit een goede coureur in, dan heeft RBR een hele kluif om Vettel achter zich te houden. Ik schat namelijk Vettel wel hoger in dan een Stroll of een Perez.
pi_194491761
Heb het gevoel dat de ontwikkeling van de RP zomaar even stil komt te liggen O-)
pi_194491770
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:57 schreef Marcoss het volgende:
Heb het gevoel dat de ontwikkeling van de RP zomaar even stil komt te liggen O-)
Nieuwe componenten van de huidige Mercedes gebruiken gaat niet meer door -O-?
SOONY
pi_194491947
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:48 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Valt het mee dat Vettel praat met RP of valt het mee dat hij een gevaarlijke klant kan worden. Eerlijk gezegd denk ik dat vrijwel iedere F1 coureur gevaarlijk kan zijn, mits hij in bezit is van een geweldige auto. Het is niet fair om Vettel af te schilderen als een clown die niet kan rijden, de man is immers wel vijfvoudig wereld kampioen.

Het gaat mij er vooral om hoe Vettel presteert in een RP auto die zich razendsnel door ontwikkelt tot een auto die misschien sneller wordt dan de RBR auto. Als dat gebeurt en er zit een goede coureur in, dan heeft RBR een hele kluif om Vettel achter zich te houden. Ik schat namelijk Vettel wel hoger in dan een Stroll of een Perez.
Als één team zich niet 'razendsnel door gaat ontwikkelen' dan is het Racing Point wel. Ze hebben nu een gekopieerde Mercedes staan maar ik neem aan dat Mercedes niet de doorontwikkeling voor haar rekening neemt. Ik verwacht dat ze gedurende het seizoen steeds verder terugzakken net zoals Haas meestal doet met hun gekopieerde Ferrari concept.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_194491958
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 17:48 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Valt het mee dat Vettel praat met RP of valt het mee dat hij een gevaarlijke klant kan worden. Eerlijk gezegd denk ik dat vrijwel iedere F1 coureur gevaarlijk kan zijn, mits hij in bezit is van een geweldige auto. Het is niet fair om Vettel af te schilderen als een clown die niet kan rijden, de man is immers wel vijfvoudig wereld kampioen.

Het gaat mij er vooral om hoe Vettel presteert in een RP auto die zich razendsnel door ontwikkelt tot een auto die misschien sneller wordt dan de RBR auto. Als dat gebeurt en er zit een goede coureur in, dan heeft RBR een hele kluif om Vettel achter zich te houden. Ik schat namelijk Vettel wel hoger in dan een Stroll of een Perez.
Kijk waar Stroll zich bevind in een goede auto. Zo'n beetje het hele veld is beter dan die knaap. op 3 of 4 na. Latifi, Grosjean, Magnussen en Giovinazzi. Vettel zou echt wel beter uit de verf komen in die Racing Point. De Ferrari ligt hem gewoon niet.
  maandag 10 augustus 2020 @ 18:14:40 #262
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194491982
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 18:13 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Kijk waar Stroll zich bevind in een goede auto. Zo'n beetje het hele veld is beter dan die knaap. op 3 of 4 na. Latifi, Grosjean, Magnussen en Giovinazzi. Vettel zou echt wel beter uit de verf komen in die Racing Point. De Ferrari ligt hem gewoon niet.
dat die Ferrari hem niet ligt is wel duidelijk maar het verschil is wel erg groot, ze schijnen z'n chassis te gaan omruilen deze week
pi_194492752
Het leven van de Hulk had er heel anders uit kunnen zien. Ik denk nog steeds als hij niet bij Renault had getekend zij voor Hulk hadden gekozen ipv Bottas.


https://www.skysports.com(...)1-gossip-column-live

quote:
Hulkenberg's sliding doors moment revealed
Everyone loves a sporting 'what if' - so what if Lewis Hamilton had never joined Mercedes in 2013?

Well, the Brackley team's boss at the time - Ross Brawn - has revealed who he would have signed to partner Nico Rosberg if Hamilton had turned them down - F1's super-sub man of the moment, Nico Hulkenberg!

"I almost signed him years ago, when I was in charge at Mercedes," revealed Brawn in his column for F1's website.

"If Lewis hadn’t joined Mercedes when he did, Nico was our next choice."
pi_194493114
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:09 schreef potjecreme het volgende:
Het leven van de Hulk had er heel anders uit kunnen zien. Ik denk nog steeds als hij niet bij Renault had getekend zij voor Hulk hadden gekozen ipv Bottas.

https://www.skysports.com(...)1-gossip-column-live
[..]

Hulkenberg heb ik 10x liever als meervoudige wereldkampioen dan die arrogante Hamilton. Zonde dit.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194493123
En dan had Lewis waarschijnlijk naar Ferrari gegaan, dat had ik ook wel willen zien.
pi_194493176
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 15:13 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Max eindigde ook achter Ricciardo in 2016 en 2017, Hamilton werd in dezelfde auto ook een jaar weggereden door Button en verloor van Rosberg in dezelfde auto.. Vettel werd 4x kampioen in een auto waarmee Webber geen 2de in het kampioenschap wist te worden, terwijl dat bij de teamgenoot van Hamilton veel vaker gebeurde..

Ik vind het gewoon veel te simpel om alle wereldkampioenschappen van Vettel toe te wijzen een de auto (terwijl Webber een straatlengte achterstand had met dezelfde auto) en vooral de nadruk te leggen op de seizoenen dat hij verslagen werd om dan bij Alonso, Hamilton en Max de nadruk te leggen op hun goede seizoenen, maar de mindere seizoenen opeens buiten beschouwing te laten..

En nee, ik vind niet dat Vettel in het rijtje hoort van de beste coureurs ooit, maar om hem dan maar neer te zetten als een prutser die geluk heeft gehad met een goede auto, is ook onzinnig.
Dat is het juist. De mindere seizoenen van Hamilton en Alonso werden ze alsnog niet zoekgereden door hun teamgenoten. Vettel is nu 2x wel volledig zoekgereden. Outqualified en outraced door een teamgenoot en bij vlagen met een genant verschil. Vorig jaar zat Lecrerc er af en toe ook heel vel voor.

Vettel kan op 1 manier heel hard rijden, maar als hij zich moet aanpassen is het gewoon middelmaat. Alonso en Hamilton zijn met diverse bandenleveranciers en auto's altijd snel geweest.
pi_194493720
Xo
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:38 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Dat is het juist. De mindere seizoenen van Hamilton en Alonso werden ze alsnog niet zoekgereden door hun teamgenoten. Vettel is nu 2x wel volledig zoekgereden. Outqualified en outraced door een teamgenoot en bij vlagen met een genant verschil. Vorig jaar zat Lecrerc er af en toe ook heel vel voor.

Vettel kan op 1 manier heel hard rijden, maar als hij zich moet aanpassen is het gewoon middelmaat. Alonso en Hamilton zijn met diverse bandenleveranciers en auto's altijd snel geweest.
Maar dan heb je het over 2 seizoenen, 1 seizoen bij Red Bull waar Ricciardo inderdaad veel sterker was en vorig seizoen bij Ferrari waar hij minder dan Leclerc, maar zoek gereden vind ik dan ook overdreven... in de andere Ferrari-jaren kon hij niet op tegen Hamilton, maar dat lag vooral aan de auto. En Alonso zelf werd in z’n jaren bij McLaren en Ferrari ook geen wereldkampioen, terwijl z’n auto daar misschien wel snel genoeg voor was. Ook meerdere keren de titel verspeeld omdat hij het verprutste in de laatste race. En Hamilton werd in 2011 5de in het WK, terwijl teamgenoot Button 2de werd. Dat is toch ook wel een flink verschil.

Daarnaast won Vettel nog een race in de Toro Rosso, daar haalde hij er iets meer uit dan erin zat.

Vandaar de opmerking dat bij Vettel z’n mindere jaren vooral worden aangestipt en bij z’n topjaren vooral de auto wordt genoemd en het ontbreken van een goede teamgenoot. Terwijl bij Lewis en Alonso het omgekeerde gebeurt in veel gevallen, zeker bij Alonso.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 10-08-2020 20:44:57 ]
pi_194494040
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 20:18 schreef Marcoss het volgende:
Xo
[..]

Maar dan heb je het over 2 seizoenen, 1 seizoen bij Red Bull waar Ricciardo inderdaad veel sterker was en vorig seizoen bij Ferrari waar hij minder dan Leclerc, maar zoek gereden vind ik dan ook overdreven... in de andere Ferrari-jaren kon hij niet op tegen Hamilton, maar dat lag vooral aan de auto. En Alonso zelf werd in z’n jaren bij McLaren en Ferrari ook geen wereldkampioen, terwijl z’n auto daar misschien wel snel genoeg voor was. Ook meerdere keren de titel verspeeld omdat hij het verprutste in de laatste race. En Hamilton werd in 2011 5de in het WK, terwijl teamgenoot Button 2de werd. Dat is toch ook wel een flink verschil.

Daarnaast won Vettel nog een race in de Toro Rosso, daar haalde hij er iets meer uit dan hij er zat.

Vandaar de opmerking dat bij Vettel z’n mindere jaren vooral worden aangestipt en bij z’n topjaren vooral de auto wordt genoemd en het ontbreken van een goede teamgenoot. Terwijl bij Lewis en Alonso het omgekeerde gebeurt in veel gevallen, zeker bij Alonso.
Qua punten zat er dat jaar een verschil tussen Button en Hamilton idd, maar qua pure snelheid en racesnelheid niet. Bij Vettel is dat wel het geval met Ricciardo en Leclerc. Bij Alonso weet je het mooi om te draaien. Dat was juist bijzonder knap dat hij tot de laatste race nog mee kon doen. Dat deed Schumacher eind jaren 90 ook tegen de dominante auto's van Newey.

Winst in de Toro Rosso was knap, maar ook wel het voordeel dat ze de enige waren met een wet setup. Bourdais was ook heel snel dat weekend.

Nee Vettel zie je gewoon helemaal wegzakken als hij zijn trucje met een stabiele achterkant niet kan doen. Als hij zich dan moet aanpassen is het gewoon vaak middelmaat. Alonso en Hamilton hebben bewezen met verschillende bandenleveranciers en technische reglementen hard te kunnen gaan.
pi_194494270
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 20:40 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Qua punten zat er dat jaar een verschil tussen Button en Hamilton idd, maar qua pure snelheid en racesnelheid niet. Bij Vettel is dat wel het geval met Ricciardo en Leclerc. Bij Alonso weet je het mooi om te draaien. Dat was juist bijzonder knap dat hij tot de laatste race nog mee kon doen. Dat deed Schumacher eind jaren 90 ook tegen de dominante auto's van Newey.

Winst in de Toro Rosso was knap, maar ook wel het voordeel dat ze de enige waren met een wet setup. Bourdais was ook heel snel dat weekend.

Nee Vettel zie je gewoon helemaal wegzakken als hij zijn trucje met een stabiele achterkant niet kan doen. Als hij zich dan moet aanpassen is het gewoon vaak middelmaat. Alonso en Hamilton hebben bewezen met verschillende bandenleveranciers en technische reglementen hard te kunnen gaan.
Dus als Vettel kampioen wordt met een auto die zeker niet boven de rest uitsteekt, is dat normaal en als Alonso tot de laatste race meedoet om de titel, maar deze niet pakt, is het knap dat hij zo lang meedeed? Dat bedoel ik dan met 2 maten meten.

Maar goed, hier gaan we niet uitkomen waarschijnlijk :)
pi_194494395
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2020 20:53 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dus als Vettel kampioen wordt met een auto die zeker niet boven de rest uitsteekt, is dat normaal en als Alonso tot de laatste race meedoet om de titel, maar deze niet pakt, is het knap dat hij zo lang meedeed? Dat bedoel ik dan met 2 maten meten.

Maar goed, hier gaan we niet uitkomen waarschijnlijk :)
Als je wil beweren dat de Ferrari van Alonso tijdens de 4 titels van Vettel net zo goed was als de Red Bull snap je er heel weinig van. In 2010 toen Alonso tot het laatste race meedeed om de titel was Red Bull op aero banen soms een volle seconde sneller dan de rest. De Red Bull was gewoon dominant door de geblazen diffuser en hadden geluk met de engine freeze.
pi_194495026
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:00 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Als je wil beweren dat de Ferrari van Alonso tijdens de 4 titels van Vettel net zo goed was als de Red Bull snap je er heel weinig van. In 2010 toen Alonso tot het laatste race meedeed om de titel was Red Bull op aero banen soms een volle seconde sneller dan de rest. De Red Bull was gewoon dominant door de geblazen diffuser en hadden geluk met de engine freeze.
Maar 2010 was niet de enige keer dat Alonso meedeed tot de laatste dag hè ;)
pi_194501458
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:31 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar 2010 was niet de enige keer dat Alonso meedeed tot de laatste dag hè ;)
Andere situatie was het net zo. Hij heeft bij Ferrari nooit het juiste materiaal gehad, maar wist het Vettel nog wel heel lastig. Probleem van Alonso is dat het geen teamplayer is maar absoluut meer talent dan Vettel.

[ Bericht 7% gewijzigd door M.Melandri op 11-08-2020 10:52:26 ]
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:46:41 #273
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194513060
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:49:16 #274
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_194513121
quote:
Niet alleen Ferrari. Ook Renault. McLaren heeft zich teruggetrokken. En Williams maakt morgenvroeg bekend wat ze doen.

https://www.motorsport.co(...)t-f1-appeal/4854529/
No Dyson Barrier is going to stop me!
  dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:32:36 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_194513865
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 22:49 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Niet alleen Ferrari. Ook Renault. McLaren heeft zich teruggetrokken. En Williams maakt morgenvroeg bekend wat ze doen.

https://www.motorsport.co(...)t-f1-appeal/4854529/
Toto is druk geweest met appen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')