Procentueel bijna een verdubbeling en dat bij slechts 20% meer testen tov de week daarvoor. Kijk daar eens naar dan naar de lage getallen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het grijpt niet om zich heen. Geen idee waarom je dat zou zeggen. Er was een lichte toename. Meteen weer paniek.
Zou wel de ultieme revanche zijn om volledig tegen het RIVM in te gaan.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:38 schreef Wirelessmouse het volgende:
RIVM past advies mondkapjes voorlopig niet aan; nut niet bewezen
https://nos.nl/artikel/23(...)ut-niet-bewezen.html
Ben benieuwd naar het OMT advies.
En al drie dagen is het weer stabiel.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Procentueel bijna een verdubbeling en dat bij slechts 20% meer testen tov de week daarvoor. Kijk daar eens naar dan naar de lage getallen.
Ja zegt hetzelfde als ik al zei: bijna een verdubbeling in besmettingen (van 0,6 naar 1,0%) bij 20% meer tests.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En al drie dagen is het weer stabiel.
Daarbij waren er dus 18% meer tests tov de week ervoor, en steeg het aantal positieve tests met 0,4%. Maar dat wordt aan alle kanten genegeerd.
Ik ook.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Het was een (indirecte) reactie op Vulkaan die het had over weer even "een lockdown van een paar weekjes" als maatregel nu.
Hoe mondkapjes in de horeca significant effect sorteren kan ik me overigens maar weinig bij voorstellen.
Zeker, zie bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En al drie dagen is het weer stabiel.
Daarbij waren er dus 18% meer tests tov de week ervoor, en steeg het aantal positieve tests met 0,4%. Maar dat wordt aan alle kanten genegeerd.
Percentage thuisbesmettingen worden ook maar steeds verder aangedikt volgens mij.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:44 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik ook.
Een krappe 90% van de besmettingen vindt plaats thuis, op het werk of in familiekringen. Horeca slechts 4.1%. Volgens de meest recent twee-wekelijkse data overigens.
Die dingen gaan inzetten op plekken waar slechts een schijntje van het totaal wordt opgedaan is met name gewoon symboolpolitiek.
Dus op een aantal van 75k een groei van 18% vind je minder relevant dan een groei van 0,4% op een aantal van 75.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja zegt hetzelfde als ik al zei: bijna een verdubbeling in besmettingen (van 0,6 naar 1,0%) bij 20% meer tests.
Ja want het gaat uiteindelijk om het aantal positieve besmettingen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dus op een aantal van 75k een groei van 18% vind je minder relevant dan een groei van 0,4% op een aantal van 75.
Twee weken terug had niemand het hier nog over. Mondjesmaat wordt er over gesproken nu, overwogen en langzaam in de Nederlandse maatschappij ingemasseerd.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:21 schreef Kyran het volgende:
[..]
Denk je niet dat het funest is als straks horeca weer zou moeten sluiten of er weer een lockdown moet komen? Als dat geheel voorkomen (of flink uitgesteld) kan worden door mondkapjes is dit toch dikke prima?
Aangedikt? Hier kijk zelf maar: https://www.rivm.nl/sites(...)ks_20200721_1135.pdfquote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:48 schreef Kyran het volgende:
[..]
Percentage thuisbesmettingen worden ook maar steeds verder aangedikt volgens mij.
Eerst was het 60%, toen 70% nu al 90%? Bron?
Daarnaast is het logisch dat nog steeds de meeste besmettingen thuis gebeuren. Als ik het vandaag oploop in de kroeg en dan thuis twee personen besmet dan komt in de statistieken te staan dat 67% thuis is besmet. Terwijl het echt door mij komt die het in de kroeg heeft opgelopen.
Die er misschien ook wel waren toen er minder getest werd. Het een kun je niet los van het ander zien.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja want het gaat uiteindelijk om het aantal positieve besmettingen.
Thuis is dus nog geen 60%, rest is inderdaad familie + werk. Dat is weer wat anders. Geen aanval op jou hoor, maar al die termen worden doorelkaar gebruikt.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:56 schreef galantis het volgende:
[..]
Aangedikt? Hier kijk zelf maar: https://www.rivm.nl/sites(...)ks_20200721_1135.pdf
En ik heb het over thuis, familie en werk.
Voor wat betreft het verschil tussen besmettingen thuis of elders, dit zou je echt moeten modelleren om iets te kunnen zeggen over de effectiviteit van het voorkomen van een besmetting in de kroeg dan wel in thuissituatie.
Wellicht iets met een R-waarde per huishouden ipv per persoon, ofzo.
Dat kan.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die er misschien ook wel waren toen er minder getest werd. Het een kun je niet los van het ander zien.
Internetpollsquote:
Geruststellend om te horen dat het absoluut niet zo dramatisch is als dikwijls wordt voorgesteldquote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:32 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net nog even gekeken. Alleen plastische chirurgie is de wachtlijst tot OK > 1 maand. De rest is allemaal < 1 maand. Veel zelfs helemaal geen wachtlijst meer (kun je in principe in een week terecht).
Tot de poli 11% langere wachtlijst dan normaal.
@:dven
Het zou best wel kunnen ja, dan kunnen Nederlanders en buitenlanders beter nadenken aan de maatregelen te houden.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:16 schreef hooibaal het volgende:
Wat denken jullie, zal het alcoholverbod in Amsterdam-centrum navolging krijgen in andere steden?
Ik mag het hopen van niet, volgende onzin regel.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:16 schreef hooibaal het volgende:
Wat denken jullie, zal het alcoholverbod in Amsterdam-centrum navolging krijgen in andere steden?
Goeie comeback man, superquote:Op vrijdag 24 juli 2020 08:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
de enige die hier in paniek is ben je zelf
In de persconferentie over de versoepelingen zelf.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 08:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit lees ik nu al een paar dagen hier door met name tegenstanders van nieuwe maatregelen / mondkapjes, maar dat betwijfel ik toch sterk. Ja, aan de ene kant hebben we het verhaal van het RIVM met 600-2400 geschatte besmettingen per week (geloof ik) in deze periode. Aan de andere kant laat de overheid wel in allerijl een rapport schrijven door het OMT om het advies naar voren te trekken (ipv eind Augstus).
Wat speelt er dan? Toch schrik om wat er nu gaande is?
Gezien de opgelaaide discussie niet zo heel gek.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:26 schreef THEFXR het volgende:
dit topic loopt weer wat harder dan een paar weken terug.
Exponentieel?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:26 schreef THEFXR het volgende:
dit topic loopt weer wat harder dan een paar weken terug.
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het verschil tussen buiten en binnen moet benadrukt worden.
Maar dan moet het rivm eerst hun trots opzij zetten en de rol van aerosols erkennen.
Binnen: goede ventilatie, 1,5m afstand + mondkapje
Buiten: vrijheid
Dat het vooral via voorwerpen gaat is inmiddels ook gedateerd toch?
Tenminste de rol is duidelijk insignificanter dan gedacht.
Als je anticipeert dat het in sept los gaat misschien kan je nu al voorzorgsmaatregelen treffen. Vooral wat betreft ventilatie en voorlichting.
Het is zo frustrerend om de koppigheid vapn het rivm te zien. En maart
vast blijven houden aan de opvattingen uit maart. Totaal niet open staan voor nieuwe ontwikkelingen.
Maurice de Hond heeft gewoon gelijk met veel dingen.Maar omdat hij geen viroloog is, en een beetje een blaaskaak, is er een pavlovreactie om hem en zijn claims weg te zetten als charlatan.
Dit terwijl zijn onderbouwde argumenten houd snijden en ook logisch zijn in veel opzichten. Kijk maar naar wat hij zegt ipv wie. Tuurlijk klopt niet alles maar hij heeft een hoop goede punten. Waardoor het erg is dat hij ermee moet komen ipv het rivm.
Ik mis de flexibiliteit heel erg bij het omt.
Is het dan onbewuste onkunde of bewuste onkunde?
We zouden nu in de 21e eeuw toch slimmer en sneller moeten kunnen handelen dan dit logge arrogante koppige gedoe?
Een gevolg van de opestelling van de horeca en andere versoepelingen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zeker, zie bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Oranje lijn zijn de gecorrigeerde besmettingen per dag. Die lijken vrij stabiel. Ook de ongecorrigeerde cijfers geven niet echt een reden tot paniek. Zeker niet vergeleken met de cijfers begin juni.
Al zou ik graag meer informatie zien over het percentage positieve tests (of het totaal aantal afgenomen tests om het zelf uit af te leiden). Dat is helaas lastig te vinden als statistieken.
Maurice de Hond maakt valse claims. Volgens hem is 90% van alle besmettingsgevallen te wijten aan aerosollen. Dat is klinkklare onzin, geen enkele studie ondersteunt die theorie. Dan neemt niemand je serieus.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het verschil tussen buiten en binnen moet benadrukt worden.
Maar dan moet het rivm eerst hun trots opzij zetten en de rol van aerosols erkennen.
Binnen: goede ventilatie, 1,5m afstand + mondkapje
Buiten: vrijheid
Dat het vooral via voorwerpen gaat is inmiddels ook gedateerd toch?
Tenminste de rol is duidelijk insignificanter dan gedacht.
Als je anticipeert dat het in sept los gaat misschien kan je nu al voorzorgsmaatregelen treffen. Vooral wat betreft ventilatie en voorlichting.
Het is zo frustrerend om de koppigheid vapn het rivm te zien. En maart
vast blijven houden aan de opvattingen uit maart. Totaal niet open staan voor nieuwe ontwikkelingen.
Maurice de Hond heeft gewoon gelijk met veel dingen.Maar omdat hij geen viroloog is, en een beetje een blaaskaak, is er een pavlovreactie om hem en zijn claims weg te zetten als charlatan.
Dit terwijl zijn onderbouwde argumenten houd snijden en ook logisch zijn in veel opzichten. Kijk maar naar wat hij zegt ipv wie. Tuurlijk klopt niet alles maar hij heeft een hoop goede punten. Waardoor het erg is dat hij ermee moet komen ipv het rivm.
We zouden nu in de 21e eeuw toch slimmer en sneller moeten kunnen handelen dan dit logge arrogante koppige gedoe?
Ik denk dat het wetenschappers zijn en die werken iets anders dan beleidsmakers. Over het algemeen zijn wetenschappers voorzichtig, kijken ze naar de resultaten en wat je daar wel en niet over kunt zeggen. Ze zullen eerder de kant kiezen voor wat we met meer zekerheid kunnen zeggen, dan aannames doen die nog niet gestoeld zijn of lastig gestoeld kunnen worden.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Hij snijdt ook 'houd', veel hout snijden doen zijn uitspraken verder niet inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Maurice de Hond maakt valse claims. Volgens hem is 90% van alle besmettingsgevallen te wijten aan aerosollen. Dat is klinkklare onzin, geen enkele studie ondersteunt die theorie. Dan neemt niemand je serieus.
Ik denk dat het binnen het OMT best hard tegen hard kan gaan ook een eigenschap van wetenschappers is dat ze heel erg kritisch zijn, en in elk voorstel gaten schieten. Soms staat dat de vooruitgang in de weg inderdaad. Een beetje wetenschapper ziet door de beren de weg niet meer en durft alleen de weg op stappen dmv een goed ontworpen experiment om er dan achter te komen dat de voorziene beren nou niet direct de belangrijke beren waren maar er wel heel wat andere beren zijn bijgekomenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dit. Echt niet normaal hoe log het allemaal is. Iedereen schuilt achter elkaar en niemand durft vooraan te staan.
Wellicht maar het speelt een grotere rol dan het op dit moment door ons OMt wordt toegedicht.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:31 schreef Elan het volgende:
[..]
Maurice de Hond maakt valse claims. Volgens hem is 90% van alle besmettingsgevallen te wijten aan aerosollen. Dat is klinkklare onzin, geen enkele studie ondersteunt die theorie. Dan neemt niemand je serieus.
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat het binnen het OMT best hard tegen hard kan gaan ook een eigenschap van wetenschappers is dat ze heel erg kritisch zijn, en in elk voorstel gaten schieten. Soms staat dat de vooruitgang in de weg inderdaad. Een beetje wetenschapper ziet door de beren de weg niet meer en durft alleen de weg op stappen dmv een goed ontworpen experiment om er dan achter te komen dat de voorziene beren nou niet direct de belangrijke beren waren maar er wel heel wat andere beren zijn bijgekomen
En dan gaat een medium met een bepaald publiek zijn eigen poll doen en dat zoveel mogelijk over het internet verspreiden want WE MOETEN EEN TEGENGELUID LATEN HOREN!!!!quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Omdat de NPO een poll had die maar een uur open was.
[ twitter ]
Mja maar dat is vrij normaal toch?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch benieuwd in hoeverre de politiek nu OMT of RIVM gaat volgen. De heren in Nieuwsuur sloten gisteren vrij stevig af: de overheid is verantwoordelijk (lees: ons advies in de wind slaan is hun verantwoordelijkheid).
Dit snap ik. Maar wat een andere user ook zei. De Duitsers bepalen hun beleid op wat aannamekijk lijkt in sommige situaties. Je moet soms een richting op varen op basis van hetgeen aannemelijk lijkt en bijsturen waar nodig.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat het wetenschappers zijn en die werken iets anders dan beleidsmakers. Over het algemeen zijn wetenschappers voorzichtig, kijken ze naar de resultaten en wat je daar wel en niet over kunt zeggen. Ze zullen eerder de kant kiezen voor wat we met meer zekerheid kunnen zeggen, dan aannames doen die nog niet gestoeld zijn of lastig gestoeld kunnen worden.
Daar wringt ook de schoen met maurice de hond zijn conclusies zijn in wetenschappelijke termen veel te kort door de bocht, en zijn eerder geneigd gestuurd te zijn door wensdenken.
Een wetenschapper die zou het liefst het virus nemen dat in een gereguleerde testomgeving testen, alle eventuele haken en ogen met proeven dichttimmeren, daar modellen op los laten, vervolgens die modellen weer terugkoppelen naar de test omgeving en de dan ontstane haken en ogen met proeven dichttimmeren... etc etc
Terwijl een maurice de hond op basis van wat data die hij heeft een model opstelt en wel blij is met wat daar uitkomt en daar vervolgens vanalles over naarbuiten toe roeptoetert.
Een wetenschapper is veel eerder geneigd "dit kunnen we niet met genoeg zekerheid zeggen" te zeggen.
Landelijke referendums zijn afgeschaft door de Democraten'66 de uitslag beviel niet.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:49 schreef Dven het volgende:
[..]
En dan gaat een medium met een bepaald publiek zijn eigen poll doen en dat zoveel mogelijk over het internet verspreiden want WE MOETEN EEN TEGENGELUID LATEN HOREN!!!!
Daarom. Internetpolls
jou bijdrage is anders wel benoemenswaardigquote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hij snijdt ook 'houd', veel hout snijden doen zijn uitspraken verder niet inderdaad.
Vorige week werd nog gemeld, dat er een miljoen tests op de plank lagen en nu in week 29 zijn er een half miljoen uitgevoerd, da`s wel een enorme toename en straks een tekort aan testen.....? Of zie ik dit verkeerdquote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:06 schreef Drekkoning het volgende:
[ afbeelding ]
Ah, dit soort cijfers zocht ik. Dan zie je dat hoewel er meer via BCO binnenkomt en er meer testen worden gedaan, dat niet volledig de toename in het aantal positieve testen verklaart.
Maar men deed aanvankelijk ook de scholen dicht onder druk. Terwijl ze daar al snel spijt van hadden.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:51 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dit snap ik. Maar wat een andere user ook zei. De Duitsers bepalen hun beleid op wat aannamekijk lijkt in sommige situaties. Je moet soms een richting op varen op basis van hetgeen aannemelijk lijkt en bijsturen waar nodig.
Onderzoek en bestudeer andere onderzoeken en beperk je tot een adviserende rol voor de politiek.
Men deed de basisscholen open op basis van beperkt onderzoek.
Waarom? Noodzaak en tijdsdruk.
Dat is er met dit ook. Elke onnodige dode of onnodig verloren baan/bedrijf is er 1 te veel.
Je moet wel flexibel zijn dan toch?
Soms moet je ook het zekere voor het onzekere nemen.
Als later blijkt dat onzin is en geen rol speelt laat het dan ook los.
En met andere situaties moet je ook bereid zijn het tegenovergestelde te doen.
Dat is wel het idee van een overheid ja, dat ze verantwoordelijk zijn voor hun beleidquote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Toch benieuwd in hoeverre de politiek nu OMT of RIVM gaat volgen. De heren in Nieuwsuur sloten gisteren vrij stevig af: de overheid is verantwoordelijk (lees: ons advies in de wind slaan is hun verantwoordelijkheid).
Klopt is ook zo, maar ik merk toch een bepaalde maatschappelijke druk / ommezwaai die er gaande is. Als ondernemers al eigen beslissingen gaan nemen op dit gebied zie ik ze toch het zekere voor het onzekere nemen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is wel het idee van een overheid ja, dat ze verantwoordelijk zijn voor hun beleid
En dat beleid wordt gebaseerd op veel meer organen dan twee experts in een actualiteitenprogramma. Gelukkig
"Jouw", "noemenswaardig".quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:52 schreef lighted het volgende:
[..]
jou bijdrage is anders wel benoemenswaardig
Volgens mij onderschatten mensen hier ook de maatregelen die overal echt nog van kracht zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat is wel het idee van een overheid ja, dat ze verantwoordelijk zijn voor hun beleid
En dat beleid wordt gebaseerd op veel meer organen dan twee experts in een actualiteitenprogramma. Gelukkig
Nee, maar het is ook niet zo dat 'in de provincie' alles volgens de richtlijnen gaat. Corona is in vele hoofden verleden tijd en men staat er niet bij stil. Volle winkelstraten, verjaardagen worden weer gevierd etc.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er wordt soms net gedaan alsof hossende toeristen in Amsterdam de enige graadmeter van gedrag zijn.
Die volle winkelstraten waren er in april alweer. Kan me ook nog wel de beelden herinneren van rijen voor de Ikea en de Hornbach rond die tijd.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar het is ook niet zo dat 'in de provincie' alles volgens de richtlijnen gaat. Corona is in vele hoofden verleden tijd en men staat er niet bij stil. Volle winkelstraten, verjaardagen worden weer gevierd etc.
Pasen/pinksteren,ikea,protesten en andere massale drukte toont voor mij wel aan dat het virus buiten weinig tot geen schade aan kan richten.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens mij onderschatten mensen hier ook de maatregelen die overal echt nog van kracht zijn.
We krijgen beelden van een drukke Kalverstraat, maar op de meeste andere plekken gelden gewoon allerlei restricties m.b.t. afstand, kleine groepjes per keer etc, heel veel evenementen (kleinere) in de provincie die zijn afgelast. Lees de regionale kranten er maar op na. Dat helpt gewoon allemaal mee in het tegengaan van besmettingen. Er wordt soms net gedaan alsof hossende toeristen in Amsterdam de enige graadmeter van gedrag zijn.
Inderdaad, dat het buiten allemaal wel meevalt zou intussen wel duidelijk moeten zijn toch?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Pasen/pinksteren,ikea,protesten en andere massale drukte toont voor mij wel aan dat het virus buiten weinig tot geen schade aan kan richten.
Gelukkig maar. Dan rest vooral de vraag waar komen de besmettingen binnen (voor het overgedragen wordt in huishoudens) vandaan? Focus ligt teveel op mensen op het terras, drukke winkelstraten of feestende jongeren in campings. Lekker laag fruit vanuit 1,5m is overal nodig logica.
Het is belangrijk om te weten waar het mis gaat en waarom en dat minimaliseren.
Ik vind het zelfs de meest logische vervolgstap evenals voorzorgsmaatregelen treffen.
op zich is het geen punt dat de jongeren het oplopen die kunnen er blijkbaar beter tegen, probleem is alleen de besmettelijkheid want de meesten zijn niet 24/7 onderling aan het feestvieren, die komen in huiselijke of werkkring weer mensen tegen die er wel enorm ziek van kunnen worden.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Inderdaad, dat het buiten allemaal wel meevalt zou intussen wel duidelijk moeten zijn toch?
De trend lijkt wel te zijn dat nu juist veel jongere mensen het oplopen, maar dat kan ook zo lijken omdat zij nu veel meer getest worden dan in maart en april het geval was.
Juist, maar dit was in maart en april ook al het geval toch? Sterker nog, toen wisten ze vaak niet eens dat ze positief waren en bleven ze nog langer ermee rondlopen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
op zich is het geen punt dat de jongeren het oplopen die kunnen er blijkbaar beter tegen, probleem is alleen de besmettelijkheid want de meesten zijn niet 24/7 onderling aan het feestvieren, die komen in huiselijke of werkkring weer mensen tegen die er wel enorm ziek van kunnen worden.
Als je je eens wat beter zou informeren, dan kun je hier onder andere vinden waar het RIVM mee bezig is en wat hun motivatie is om bepaalde standpunten in te nemen:quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:07 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Pasen/pinksteren,ikea,protesten en andere massale drukte toont voor mij wel aan dat het virus buiten weinig tot geen schade aan kan richten.
Gelukkig maar. Dan rest vooral de vraag waar komen de besmettingen binnen (voor het overgedragen wordt in huishoudens) vandaan? Focus ligt teveel op mensen op het terras, drukke winkelstraten of feestende jongeren in campings. Lekker laag fruit vanuit 1,5m is overal nodig logica.
Het is belangrijk om te weten waar het mis gaat en waarom en dat minimaliseren.
Ik vind het zelfs de meest logische vervolgstap evenals voorzorgsmaatregelen treffen.
De politiek moet mijns inziens de RIVM en OMT volgen. Niet weer zoals met de scholen de publieke opinie.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:48 schreef Jor_Dii het volgende:
"Maar dan moet het rivm eerst hun trots opzij zetten en de rol van aerosols erkennen"quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Het probleem is dat nu steeds de virologen aan het woord zijn. De studies die zich bezig houden met luchtverplaatsing e.d. vallen onder een heel ander vakgebied (ben de naam ff kwijt) en deze communiceren amper samen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 10:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wellicht maar het speelt een grotere rol dan het op dit moment door ons OMt wordt toegedicht.
Bijna alle besmettingen vinden binnen plaats.
Het is belangrijk om te weten hoe die uitbraken komen en hoe het voorkomen kan worden, toch?
Ik geloof niet dat iemand 10 mensen in hun gezicht loopt te hoesten.
Is vanaf het begin onzin.
Zat verhaleb dat men 1,5m binnen aan hield en alsnog veel mensen besmet.
Denk bv aan dat muziekkoor.
Goede ventilatie, mondkapjes plicht, 1,5m afstand, handen desinfecteren, thuis blijven bij klachten, je laten testen bij symptomen en thuiswerken waar mogelijk verplicht.
Ik geloof echt dat we zo die tweede golf kunnen voorkomen.
Je kan zelfs instellen dat dit geldt bij bepaalde situties. Mocht het wenselijk zijn.
Maar het is onzin om opeens buiten ook mondkapjes te dragen massaal of als je aan het autorijden bent.
Gelukkig speelt de besmetting zich voornamelijk binnen af.
Dus nee, aerosols is wellicht niet 90% maar wel belangrijker dan nu wordt gedacht denk ik.
ze hebben 5 maanden de tijd gehad om dit op te zetten.......kansloos dit.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:24 schreef Kyran het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)eid-blijft-laag.html
19% laat zich testen en sommige GGD's kan het al niet meer aan. Daar moet echt een oplossing voor komen voordat het herfst/winter is.
Kijkquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
De KHN (Horeca) heeft zich inmiddels achter een eventueel mondkapjesplicht geschaard "als daarmee het openhouden van de horeca gewaarborgd wordt."
NOS
Dat is iets anders dan zeggen dat ze er blij mee zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
De KHN (Horeca) heeft zich inmiddels achter een eventueel mondkapjesplicht geschaard "als daarmee het openhouden van de horeca gewaarborgd wordt."
NOS
Vind ik optimistisch. Als de horeca 75% van zijn klandizie kwijt raakt dan kun je beter de boel gewoon gedwongen sluiten.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS
Dat zegt toch ook niemand? Je probeert echt alles te verdraaien heb ik het idee..quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan zeggen dat ze er blij mee zijn.
Ondertussen wel blijven roepen dat men moet blijven testen etc.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ze hebben 5 maanden de tijd gehad om dit op te zetten.......kansloos dit.
en dat contact tracing zal ook wel aardig falen.
Waar baseer je die 75% op?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Vind ik optimistisch. Als de horeca 75% van zijn klandizie kwijt raakt dan kun je beter de boel gewoon gedwongen sluiten.
Misschien dat restaurants er nog wat aan hebben, maar als mensen én een "gezondheidscheck" krijgen, én niet aan één tafel mogen zitten, én verplicht worden om een mondkapje te dragen als ze gaan uit eten, dan lopen de restaurants ook gewoon leeg.
Ik denk dat ze blij zijn als ze open mogen blijven en iets van omzet hebben i.p.v. NULquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:27 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan zeggen dat ze er blij mee zijn.
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 06:47 schreef Dven het volgende:
@:lenny_leonard @:kyran @:arts_assistent kunnen jullie dit bevestigen of is het wederom een ordinaire leugen?
Langere wachtlijst is evident maar volgens mij dikt desbetreffende user weer eens aan.
Zolang ze nog door de overheid overeind worden gehouden, is het voor de meeste horeca rendabeler de tent te sluiten.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:29 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk dat ze blij zijn als ze open mogen blijven en iets van omzet hebben i.p.v. NUL
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:31 schreef Jor_Dii het volgende:
GroenLinks, SP en PvdA willen spoeddebat met minister de Jonge die daarvoor terug moet komen van reces.
NOS
Dat is in vele gevallen al gestopt of loopt op z'n einde kan ik je zeggen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:31 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zolang ze nog door de overheid overeind worden gehouden, is het voor de meeste horeca rendabeler de tent te sluiten.
Heb je ook bronnen bij dit soort percentages?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:31 schreef _serial_ het volgende:
40% van de horeca is al technisch failliet dus elk beetje minder omzet duwt er al meer over de afgrond.
Heb het idee dat je loopt te schoppen om het schoppen. Er wordt van alles geroepen op dit moment. Experts zeggen links, RIVM zegt rechts. Testcapaciteit is nu al niet meer genoeg etc. etc. Groot gelijk dat er een debat moet komen.quote:
Hier in Nederland idem dito - hoor steeds meer verhalen over grootschalige feestjes (binnen en buiten).quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:36 schreef Predator40 het volgende:
ondertussen feesten de jongeren zoals vanouds erop los in het buitenland
Ja maaaaar ..... 90% van de besmettingen gebeuren thuis, dus niks aan het handje.....quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:36 schreef Predator40 het volgende:
ondertussen feesten de jongeren zoals vanouds erop los in het buitenland, , die komen thuis en besmetten dan pa en ma en oma en dan naar het werk/sportschool etc.
en dan hebben we nog alle toeristen en de drukte die toeneemt, geen verplichte quarantine etc
ik denk niet dat de besmettingen daarvan omlaag zullen gaan aankomende tijd en we meer versoepelingen dit jaar uit ons hoofd kunnen zetten.
yeah rightquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:37 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja maaaaar ..... 90% van de besmettingen gebeuren thuis, dus niks aan het handje.....
Nee hoor.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Heb je ook bronnen bij dit soort percentages?
[..]
Heb het idee dat je loopt te schoppen om het schoppen. Er wordt van alles geroepen op dit moment. Experts zeggen links, RIVM zegt rechts. Testcapaciteit is nu al niet meer genoeg etc. etc. Groot gelijk dat er een debat moet komen.
Nee, het was andersom: dat mondkapjes per definitie geen problemen opleveren en dat mensen die dat wel beweren aanstellers zijn. Wat vrij makkelijk onderuit te halen is door een groep aan te halen waarvoor ze wel problemen opleveren, uitzondering of niet (en die uitzonderingsgroep is behoorlijk groot vind ik).quote:Op donderdag 23 juli 2020 19:20 schreef miss_sly het volgende:
Ze zijn niet per definitie ongezond, daar ging de post over die jij aanhaalde, als ik me goed herinner. Dat mondkapjes niet ongezond zijn.
Thanks! Excuses in dat geval. Had dit zelf nog niet gezien. Technisch failliet is ook wel een leuke termquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nee hoor.
https://www.1limburg.nl/bijna-helft-horeca-technisch-failliet
Eerlijk gezegd, het wiel opnieuw uitvinden, en niet peer reviewed artikelen zoeken om hun vooringenomen stellingen kracht bij te zetten.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:18 schreef JFlip het volgende:
[..]
Als je je eens wat beter zou informeren, dan kun je hier onder andere vinden waar het RIVM mee bezig is en wat hun motivatie is om bepaalde standpunten in te nemen:
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/onderzoek
https://lci.rivm.nl/aerog(...)ystemen-onderbouwing
https://www.zonmw.nl/nl/a(...)ieregeling-covid-19/
Wat denk je dat "ze" aan het doen zijn? Een beetje youtube videotjes kijken?
GGD's verwachten 30.000/dag, blijkt 10.000/dag. Wat denk je dat ze gaan doen als blijkt dat ze veel minder moeten testen? Je denkt dat ze alle capaciteit beschikbaar houden? Nee, ze gaan afschalen. Mensen die initieel BCO moesten doen zijn afgebeld of hoefden helemaal niet op te draven. Als er dan opeens een enorme (onverwachte) stijging in de vraag komt is het niet zo dat je à la minute weer kunt opschalen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:34 schreef Kyran het volgende:
Testcapaciteit is nu al niet meer genoeg etc. etc.
Misschien dat De Jonge eens first hand in Spanje wil kijken hoe die Nederlandse jongeren aan het feestvieren zijn?quote:
Het zijn net mensen hè die politici.quote:
Het is toch raar?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:46 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien dat De Jonge eens first hand in Spanje wil kijken hoe die Nederlandse jongeren aan het feestvieren zijn?
Heel triest, maar zie de laatste zin.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:46 schreef Markesh het volgende:
Triest hoor
Driejarig kind in België overleden aan COVID-19
Een driejarig meisje is in België overleden aan de gevolgen van het coronavirus. Dat heeft het Belgische Crisiscentrum vrijdagochtend bekendgemaakt, schrijft HLN.
Het kind is de jongste in België overleden coronapatiënt. "Dit raakt ons diep, als wetenschappers, maar ook als ouders", aldus Boudewijn Catry van het Crisiscentrum. Volgens Catry moeten Belgen de dood van het meisje zien als een wake-upcall. "Het is uitzonderlijk dat jonge mensen overlijden, maar het moge duidelijk zijn dat niemand immuun is."
Het meisje zou onderliggende gezondheidsproblemen hebben gehad
Nu.nl
Je hoeft alleen maar Maurice de Hond en Café Weltschmerz te volgen voor de virologische inzichten, toch?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:18 schreef JFlip het volgende:
Wat denk je dat "ze" aan het doen zijn? Een beetje youtube videotjes kijken?
Sorry, complete onzin dit.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
GGD's verwachten 30.000/dag, blijkt 10.000/dag. Wat denk je dat ze gaan doen als blijkt dat ze veel minder moeten testen? Je denkt dat ze alle capaciteit beschikbaar houden? Nee, ze gaan afschalen. Mensen die initieel BCO moesten doen zijn afgebeld of hoefden helemaal niet op te draven. Als er dan opeens een enorme (onverwachte) stijging in de vraag komt is het niet zo dat je à la minute weer kunt opschalen.
Je kunt natuurlijk zeggen, regeren = vooruitzien, maar ik vind het geen gek gedachte om niet onnodig geld weg te gooien aan capaciteit die je niet verwacht nodig te hebben.
Inderdaad, sommige mensen kunnen niet op vakantie.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:47 schreef skrn het volgende:
[..]
Het is toch raar?
De afgelopen jaren gebeuren veel te veel zaken in de zomer, MH17, meerdere keren de eurocrisis, het is gewoon achterhaald, dat blijkt gewoon nu. En er zijn ook nog de boerenprotesten.
Horeca moet naar buiten toe.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Vind ik optimistisch. Als de horeca 75% van zijn klandizie kwijt raakt dan kun je beter de boel gewoon gedwongen sluiten.
Misschien dat restaurants er nog wat aan hebben, maar als mensen én een "gezondheidscheck" krijgen, én niet aan één tafel mogen zitten, én verplicht worden om een mondkapje te dragen als ze gaan uit eten, dan lopen de restaurants ook gewoon leeg.
Dat blijkt want iedereen moet onverhoopt terug.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Inderdaad, sommige mensen kunnen niet op vakantie.
60 tot 70%*, niet 0,4%.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:41 schreef Da_Sandman het volgende:
Daarbij waren er dus 18% meer tests tov de week ervoor, en steeg het aantal positieve tests met 0,4%.
Dit gebeurt al, horeca is druk bezig om ook in de koude maanden meer mensen buiten te kunnen ontvangen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Horeca moet naar buiten toe.
Binnen kan gewoon niet in veel gevallen.
Bovendien is eten en drinken niet mogelijk met mondkapjes.
Nu terrassen vol, in de herfst winter overdekt met hitte lampen.
Indien de cijfers slecht zijn ook.
Je kan zelfs nu buiten grote terrassen creëren, personeel inzetten en de winst delen onder de kleine horeca zaken bv.
Wat ik al had verwacht.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:53 schreef _serial_ het volgende:
In Rotterdam pakt de Moslimkoepel in elk geval alvast door :
Moslimkoepel: 'Ga niet op bezoek bij je familie tijdens het offerfeest'
Heel goed en belangrijk ook.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:53 schreef _serial_ het volgende:
In Rotterdam pakt de Moslimkoepel in elk geval alvast door :
Moslimkoepel: 'Ga niet op bezoek bij je familie tijdens het offerfeest'
offerfeest, toeristen, feestende jongeren die weer terugkeren over een paar weken, geen verplichte quarantine,,alles nog zo goed als open.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Heel goed en belangrijk ook.
Aboutaleb heeft goed gezien dat het offerfeest in potentie een groot probleem kan vormen.
Wat ik van deze regio begrepen heb (Den Haag). Eerst hadden ze alleen een auto drive through bij Van Der Valk in Nootdorp. Nu open ze na kritiek ook een loop/fiets straat in het centrum van Den Haag. Wel goed dat ze gedeeltelijk luisteren naar kritiek. Ze moeten het voor veel mensen in de stad zelf toch makkelijker maken..quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry, complete onzin dit.
Als je weet dat 12% (ondertussen 19%) van mensen met klachten zich laat testen, maar wel blijft roepen dat men zich meer moet laten testen dan is het complete onzin om af te schalen.
Als je met 12% al ongeveer op de helft van de beschikbare 30.000 zit weet je gewoon dat je bij 24% al vast gaat lopen. Als je dus roept dat men zich meer/vaker moet laten testen dan weet je ook dat je binnen no-time gaat vastlopen.
In de herfst/winter ga je nog meer tests nodig hebben. Capaciteit moet dus niet afgeschaald, maar opgeschaald worden. Als men nu aan het afschalen is geslagen dan heeft men dus NIKS maar dan ook NIKS geleerd van de afgelopen maanden.
ik begrijp dat je hierop kickt, maar wat wil je hier nou mee bereiken? Strelen van je eigen ego of probeer je nu mensen te helpen?quote:
wat een complete onzin....ze hebben echt niks geleerd in die 5 maanden tijd.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:58 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)soms-2-dagen-wachten
Het wordt drukker? Prima, gaan we opschalen.
https://www.parool.nl/ned(...)62-procent~b7c37b40/
Enorme stijging die letterlijk niemand voorzien had en uiteraard staan de beste stuurlui weer aan wal.
Enige manier om dit hele gebeuren voor te blijven is op tijd, snel en effectief optreden. Als je testcapaciteit gaat lopen aanpassen om het aantal aanvragen dan loop je standaard weer achter de feiten aan. Ik snap dat echt niet .... Het lijkt er haast op dat ze het niet willen voorblijven (natuurlijk is dit onzin om te zeggen, maar verdomme man dit is toch een grote puppetshow).quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:00 schreef Predator40 het volgende:
[..]
wat een complete onzin....ze hebben echt niks geleerd in die 5 maanden tijd.
Ik zeg dat het triest is. Waarom moet uit dit hele stuk alleen de laatste zin gehaald worden vraag ik mij af.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Heel triest, maar zie de laatste zin.
Dit soort uitzonderingen moet je niet gaan gebruiken om beleid op te maken.
Ik zou toch verwachten dat uitgerekend jij in de medische sector zou moeten weten hoe belangrijk het is om te realiseren dat er niet een blik GGD-personeel is dat je continu 'round the clock' kan laten werken. Zeker met de vooruitzichten dat het straks in het najaar driedubbel gas geven gaat worden.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:59 schreef Kyran het volgende:
Je kan inderdaad niet verwachten dat de vraag naar tests gaat stijgen als je van de daken schreeuwt dat men zich meer/vaker moet laten testen.
Geheel onverwacht allemaal.
Het aantal positieve tests ging van 0,6% op 74k tests naar 1,0% op 88k tests. Ik snap dat bijna een verdubbeling van het aantal besmette mensen is, maar het is maar een toename van 0,4%. En daarvan kun je je dus afvragen of je die stijging kunt toeschrijven aan mensen die zich anders niet hadden laten testen. Ergo: is er dus uberhaupt wel sprake van een significante stijging of was dit al een paar weken zo? Dat is de meest interessante vraag de komende weken. Komt deze kleine opleving in de cijfers door meer testbereidheid, of is er daadwerkelijk sprake van een opleving van het virus.quote:
Dit is niet hoe percentages werken...quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:03 schreef Da_Sandman het volgende:
Het aantal positieve tests ging van 0,6% op 74k tests naar 1,0% op 88k tests. Ik snap dat bijna een verdubbeling van het aantal besmette mensen is, maar het is maar een toename van 0,4%.
Wat hier wel scheef aan is, is dat vrijwilligers/medewerkers zijn weggestuurd op basis van een extreem rustige juni maand. Je kunt toch zelf ook wel bedenken dat na de versoepelingen van 1 juli én de oproep om te komen het drukker gaat worden...quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:58 schreef DireStraits7 het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)soms-2-dagen-wachten
Het wordt drukker? Prima, gaan we opschalen.
https://www.parool.nl/ned(...)62-procent~b7c37b40/
Enorme stijging die letterlijk niemand voorzien had en uiteraard staan de beste stuurlui weer aan wal.
We kunnen nu natuurlijk gaan doen alsof we dit allang aan hadden zien komen, maar de realiteit is toch echt dat iedereen (ook hier) gewoon verwachtte een rustige zomer te krijgen en dat het pas vanaf september echt op zou gaan lopen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat hier wel scheef aan is, is dat vrijwilligers/medewerkers zijn weggestuurd op basis van een extreem rustige juni maand. Je kunt toch zelf ook wel bedenken dat na de versoepelingen van 1 juli én de oproep om te komen het drukker gaat worden...
Waar staat dat laatste?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:00 schreef Dven het volgende:
Meisje van drie overleden aan covid-19 in België
Was al ernstig ziek, maar toch.
Deels. Er is wel vanaf het begin gezegd dat het aantal besmettingen door de 1 juli versoepelingen toe zou nemen. Dan moet je niet gaan uitroosteren omdat juni zo extreem rustig was.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We kunnen nu natuurlijk gaan doen alsof we dit allang aan hadden zien komen, maar de realiteit is toch echt dat iedereen (ook hier) gewoon verwachtte een rustige zomer te krijgen en dat het pas vanaf september echt op zou gaan lopen.
Dit zou de periode voor iedereen worden om even bij te tanken, vakantie te houden etc.
Je kan het dus niet zien aankomen dat er meer test nodig zijn als je roept dat men zich meer moet laten testen?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
We kunnen nu natuurlijk gaan doen alsof we dit allang aan hadden zien komen, maar de realiteit is toch echt dat iedereen (ook hier) gewoon verwachtte een rustige zomer te krijgen en dat het pas vanaf september echt op zou gaan lopen.
Dit zou de periode voor iedereen worden om even bij te tanken, vakantie te houden etc.
Mwah. Jawel hoor. Ik zie ook wel dat van 0,6 naar 1 een procentuele toename is van 66,67% maar als je andere variabele ook verandert dan kun je dat niet 1 op 1 overnemen natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit is niet hoe percentages werken...
Las al over onderliggende ziekte, oftewel: een uitzondering op uitzondering, jammer en helaas voor de ouders.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:00 schreef Dven het volgende:
Meisje van drie overleden aan covid-19 in België
Was al ernstig ziek, maar toch.
DIrestraits zou zo bij het rivm kunnen werken:D hoe hij ze altijd aan het verdedigen is zou dit ook al zo kunnen zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Je kan het dus niet zien aankomen dat er meer test nodig zijn als je roept dat men zich meer moet laten testen?
Als ik zie dat er morgen 10 operaties zijn waarvan de patiënten bij moeten komen op een IC ga ik mijn personeel voor morgen ook niet uitroosteren, omdat het vandaag zo rustig is.
Jij zegt dit:quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Mwah. Jawel hoor. Ik zie ook wel dat van 0,6 naar 1 een procentuele toename is van 66,67% maar als je andere variabele ook verandert dan kun je dat niet 1 op 1 overnemen natuurlijk.
Dus jij wil beweren dat dit geen vertekend bericht is? Dit suggereert dat het aantal tests 45 keer zoveel meer groeide als het aantal positieve tests.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 09:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Daarbij waren er dus 18% meer tests tov de week ervoor, en steeg het aantal positieve tests met 0,4%.
Wie zegt dat ze het niet aan zien komen? De GGD schaalt nu toch ook weer op? Je kunt alleen niet overal meer direct terecht, maar moet soms even wachten. Nou, poe poe...quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:08 schreef Kyran het volgende:
Je kan het dus niet zien aankomen dat er meer test nodig zijn als je roept dat men zich meer moet laten testen?
Je moet die uitspraak zo lezen dat het niet hun schuld is, tenminste dat vinden zij.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als ik zie dat er morgen 10 operaties zijn waarvan de patiënten bij moeten komen op een IC ga ik mijn personeel voor morgen ook niet uitroosteren, omdat het vandaag zo rustig is en er maar 1 persoon op de IC ligt.
Dat laatste leidt wel weer tot mensen die dan gewoon nog ff lekker de hort op gaan terwijl ze wel klachten hebben.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze het niet aan zien komen? De GGD schaalt nu toch ook weer op? Je kunt alleen niet overal meer direct terecht, maar moet soms even wachten. Nou, poe poe...
De meeste Nederlanders denken er gewoon over zoals ik hoor. Dit forum kent een behoorlijke overrepresentatie van paragnostische betweters.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
DIrestraits zou zo bij het rivm kunnen werken:D hoe hij ze altijd aan het verdedigen is zou dit ook al zo kunnen zijn.
Oh het is multi-interpreteerbaar, dat ontken ik niet. Ik vind roepen dat het aantal positieve tests bijna is verdubbeld ook vertekend, aangezien er ook 18% meer tests zijn uitgevoerd.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jij zegt dit:
[..]
Dus jij wil beweren dat dit geen vertekend bericht is? Dit suggereert dat het aantal tests 45 keer zoveel meer groeide dan het aantal positieve tests.
Dus jij zou nu de verloven van je collega's nu intrekken? Straks niet komen zeuren als je boze, overwerkte collega's hebt, hè.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:08 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als ik zie dat er morgen 10 operaties zijn waarvan de patiënten bij moeten komen op een IC ga ik mijn personeel voor morgen ook niet uitroosteren, omdat het vandaag zo rustig is en er maar 1 persoon op de IC ligt.
Dit is dan weer niet mulit-interpreteerbaar maar een waarheid als een koe.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De meeste Nederlanders denken er gewoon over zoals ik hoor. Dit forum kent een behoorlijke overrepresentatie van paragnostische betweters.
Ook wel ironisch dat je een aantal mensen hier wekenlang niet gezien hebt en nu er weer iets te kankeren valt zie je ze hier weer hoor.
en ze verdommen het nog steeds om hun trots opzij te zetten, wat een figuren daar bij het RIVM.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:14 schreef Lavenderr het volgende:
Geen mondkapjesplicht van het RIVM hoorde ik net op het journaal. Het geeft een vals gevoel van veiligheid waardoor mensen weer veel dichter bij elkaar gaan staan.. Iets wat ik hier gisteren ook al schreef dat die kans er in zat.
Want het gaat allemaal heel goed in de UK, Frankrijk, Spanje en Belgie?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en ze verdommen het nog steeds om hun trots opzij te zetten, wat een figuren daar bij het RIVM.
er is trouwens een wetenschappelijk onderzoek naar geweest ( met sensoren ) dat mensen onbewust meer afstand houden wanneer er mondkapjes gedragen worden.
en alle andere landen met een mondkapjesplicht zouden het dan wel verkeerd hebben.....
Het percentage positieve tests is onafhankelijk van de hoeveelheid tests... Dus die 0,4 procentpunt betekent dat er in absolute aantallen niet 60% meer positieve tests zijn, maar (0,6/1,0*1,18) = 70,8% meer positieve tests zijn afgeleverd.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Oh het is multi-interpreteerbaar, dat ontken ik niet. Ik vind roepen dat het aantal positieve tests bijna is verdubbeld ook vertekend, aangezien er ook 18% meer tests zijn uitgevoerd.
Als ik gisteren heb geroepen dat wij wel tien extra patiënten aankunnen zal ik er wel voor zorgen dat er genoeg personeel is om die tien patiënten te kunnen behandelen ja. Het gaat er mij om dat je dit kon zien aankomen. Ze vroegen er verdomme zelf om .....quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus jij zou nu de verloven van je collega's nu intrekken? Straks niet komen zeuren als je boze, overwerkte collega's hebt, hè.
en daarom hoeven wij geen mondkapjes ??? wat een bullshit redenatiequote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Want het gaat allemaal heel goed in de UK, Frankrijk, Spanje en Belgie?
Ik heb dat afgelopen weekend in België gezien. Dankzij een mondkapje denken mensen dat die 1,5 meter niet meer hoeft. En ondanks dat in België een mondkapje op veel openbare plekken verplicht is, lopen ook daar de cijfers weer op. Het zegt dus allemaal niet zoveel zo’n kapje.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:14 schreef Lavenderr het volgende:
Geen mondkapjesplicht van het RIVM hoorde ik net op het journaal. Het geeft een vals gevoel van veiligheid waardoor mensen weer veel dichter bij elkaar gaan staan.. Iets wat ik hier gisteren ook al schreef dat die kans er in zat.
Geef nou gewoon eens antwoord: ja of nee? Zou jij nu gaan opschalen als ziekenhuis omdat je ziet dat het aantal besmettingen stijgt?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:18 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als ik gisteren heb geroepen dat wij wel tien extra patiënten aankunnen zal ik er wel voor zorgen dat er genoeg personeel is om die tien patiënten te kunnen behandelen ja. Het gaat er mij om dat je dit kon zien aankomen. Ze vroegen er verdomme zelf om .....
Gelukkigquote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:14 schreef Lavenderr het volgende:
Bij ons gaat het ook zoveel slechter hè? Onee toch niet. Wij hebben ook niet alle winkels dichtgegooid zoals veel andere landen, hebben we het daardoor zoveel slechter gedaan? Als de meerderheid iets doet wil dat niet zeggen dat dat de beste oplossing is, helaas.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:17 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en ze verdommen het nog steeds om hun trots opzij te zetten, wat een figuren daar bij het RIVM.
er is trouwens een wetenschappelijk onderzoek naar geweest ( met sensoren ) dat mensen onbewust meer afstand houden wanneer er mondkapjes gedragen worden.
en alle andere landen met een mondkapjesplicht zouden het dan wel verkeerd hebben.....
Mondkapje is toch ook vooral nuttig als iemand met het virus dit draagt zodat het niet verder zal verspreiden.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:14 schreef Lavenderr het volgende:
Een mondkapje is vooral nuttig als het een additionele maatregel is. En ook als zodanig gebruikt wordt door de bevolking.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:20 schreef byah het volgende:
Mondkapje is toch ook vooral nuttig als iemand met het virus dit draagt zodat het niet verder zal verspreiden.
Lekker verwarrend verhaal.quote:Ziekenhuis staat geen eigen mondkapjes toe
Het St Jansdal in Lelystad en Harderwijk wil niet dat mensen een eigen mondkapje dragen in het ziekenhuis. Dat bevestigt een woordvoerder van het ziekenhuis.
...
quote:"Daarnaast vergroten mondkapjes het gevoel van onveiligheid in het ziekenhuis. Dus daar moeten we helaas heel strikt in zijn."
Het wordt dus wel zeer ontmoedigd om een eigen mondneusmasker te dragen, maar bezoekers en patiënten kunnen dus niet worden geweigerd, als men er uit voorzorg (bijv. diabetus) één willen dragen.quote:"In eerste instantie meldde dit artikel dat St Jansdal mensen zou weigeren als ze hun eigen mondkapje niet af wilden zetten. Dat was gebaseerd op een telefonisch gesprek met een woordvoerder. Het ziekenhuis verklaart nu dat het niet zo stellig is. Als ziekenhuis mogen ze mensen niet weigeren en dat is dan ook niet gebeurd."
Las het gisteren in een interview met Sjaak de Gouw, dat er fors afgeschaald is. Eens kijken go ik het nog kan vindenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:52 schreef Kyran het volgende:
[..]
Sorry, complete onzin dit.
Als je weet dat 12% (ondertussen 19%) van mensen met klachten zich laat testen, maar wel blijft roepen dat men zich meer moet laten testen dan is het complete onzin om af te schalen.
Als je met 12% al ongeveer op de helft van de beschikbare 30.000 zit weet je gewoon dat je bij 24% al vast gaat lopen. Als je dus roept dat men zich meer/vaker moet laten testen dan weet je ook dat je binnen no-time gaat vastlopen.
In de herfst/winter ga je nog meer tests nodig hebben. Capaciteit moet dus niet afgeschaald, maar opgeschaald worden. Als men nu aan het afschalen is geslagen dan heeft men dus NIKS maar dan ook NIKS geleerd van de afgelopen maanden.
Edit: Daarnaast heb ik sowieso nergens gelezen dat er afgeschaald is qua testcapaciteit. Als dat daadwerkelijk is gebeurd is het echt schandalig.
Oke.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en daarom hoeven wij geen mondkapjes ??? wat een bullshit redenatie
mondkapjes kunnen geen kwaad hoor
Ja, als we dat nou eens betrouwbaar konden weten, ook als iemand geen symptomen heeft.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:20 schreef byah het volgende:
[..]
Mondkapje is toch ook vooral nuttig als iemand met het virus dit draagt zodat het niet verder zal verspreiden.
Het is gewoon niet te vergelijken.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Geef nou gewoon eens antwoord: ja of nee? Zou jij nu gaan opschalen als ziekenhuis omdat je ziet dat het aantal besmettingen stijgt?
Of wil je dat niet omdat je dan niet achteraf kunt roepen dat de mensen die het daadwerkelijk voor het zeggen hebben het allemaal niet aan hadden zien komen?
Dan is het echt gewoon niet te geloven ...... niks geleerd dus.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Las het gisteren in een interview met Sjaak de Gouw, dat er fors afgeschaald is. Eens kijken go ik het nog kan vinden
https://www.trouw.nl/binn(...)e-uitbraak~b3d21d2f/quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dan is het echt gewoon niet te geloven ...... niks geleerd dus.
Denk dat het zo ongeveer zit ja.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een mondkapje is vooral nuttig als het een additionele maatregel is. En ook als zodanig gebruikt wordt door de bevolking.
Dan draag je ze toch gewoon? Zo veel mensen hier die schijnbaar voor mondkapjes zijn, wat let je om ze te dragen?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
en daarom hoeven wij geen mondkapjes ??? wat een bullshit redenatie
mondkapjes kunnen geen kwaad hoor
Thanksquote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:23 schreef Molo het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)e-uitbraak~b3d21d2f/
die 1.5 meter maatregel is ook gewoon uit de duim gezogen.....natte vinger werk zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ja, als we dat nou eens betrouwbaar konden weten, ook als iemand geen symptomen heeft.
Oh wacht, dan kunnen die mensen gewoon thuis blijven en zijn zowel de 1,5 meter als die mondkapjes totaal niet meer nodig.
Met allerlei onderliggende kwalen. Corona was het laatste zetje. Maar leuk weer voor de media om te scoren.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:24 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)oronavirus~a6d5836d/
Belgisch meisje van drie overleden aan de gevolgen van Corona.
ga ik zeker doen !quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:23 schreef Questular het volgende:
[..]
Dan draag je ze toch gewoon? Zo veel mensen hier die schijnbaar voor mondkapjes zijn, wat let je om ze te dragen?
Zeiden ze net op het journaal bij Radio Willy.quote:
Ja, maar als die corona niet had gehad, had ze nog geleefd.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met allerlei onderliggende kwalen. Corona was het laatste zetje. Maar leuk weer voor de media om te scoren.
dat weten we nietquote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar als die corona niet had gehad, had ze nog geleefd.
Dat is ook overdreven. Er is wel genoeg wetenschappelijke kennis op het gebied van virusverspreiding op basis waarvan je kunt concluderen dat het helpt als mensen niet te dicht bij besmette personen in de buurt komen. Het is redelijk botte bijl, maar ik denk ook niet dat het in dit soort situaties heel makkelijk is om maatregelen extreem fijnmazig te maken.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:25 schreef Predator40 het volgende:
[..]
die 1.5 meter maatregel is ook gewoon uit de duim gezogen.....natte vinger werk zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.
En dan zou ze misschien volgend jaar zijn overleden aan een van die andere kwalen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:26 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar als die corona niet had gehad, had ze nog geleefd.
Maar er zijn ook mensen die dat hele virus gewoon ontkennen, en dat vind ik persoonlijk gevaarlijker.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan zou ze misschien volgend jaar zijn overleden aan een van die andere kwalen.
Het is heel erg voor de ouders maar dit soort gevallen moet je niet als propaganda gaan inzetten.
Als de extra tests die zijn afgenomen ten opzichte van eerdere weken grotendeels toe te schrijven zijn aan contactonderzoek (bijvoorbeeld de situatie in Hillegom) dan is het percentage positieve tests niet onafhankelijk van de hoeveelheid tests. De positief geteste Hillegommers zonder klachten hadden zich anders nooit laten testen en waren nooit in de cijfers terecht gekomen. Is er een overzicht welk gedeelte van de testen op eigen initiatief zijn en welke op basis van contactonderzoek?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het percentage positieve tests is onafhankelijk van de hoeveelheid tests... Dus die 0,4 procentpunt betekent dat er in absolute aantallen niet 60% meer positieve tests zijn, maar (0,6/1,0*1,18) = 70,8% meer positieve tests zijn afgeleverd.
misschien zou ze ook wel over 60 jaar zijn overleden.....zo ken ik er nog een paar.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan zou ze misschien volgend jaar zijn overleden aan een van die andere kwalen.
Het is heel erg voor de ouders maar dit soort gevallen moet je niet als propaganda gaan inzetten.
het blijft wel een uitzonderingquote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien zou ze ook wel over 60 jaar zijn overleden.....zo ken ik er nog een paar.
iedereen gaat een keer dood he.
de oorzaak is corona en daar kan je niet omheen.
als je bijvoorbeeld kanker hebt en je word doodgereden door een auto dan is niet kanker de oorzaak van je overlijden.
Misschien was het gewoon een auto-immuun ziekte waarmee ze ook zo maar 60 was geworden...quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat FOK! dit bericht ook weer ziet om te scoren.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
misschien zou ze ook wel over 60 jaar zijn overleden.....zo ken ik er nog een paar.
als je bijvoorbeeld kanker hebt en je word doodgereden door een auto dan is niet kanker de oorzaak van je overlijden.
vreemd zegquote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:32 schreef Ven1972 het volgende:
Viruswaanzin heeft het kort geding over het schrappen van de Nederlandse coronamaatregelen en noodverordeningen verloren. In het schriftelijke vonnis van de rechtbank in Den Haag staat dat de overheid zich baseert op deskundige adviezen van het Outbreak Management Team. Daarmee handelt de overheid voldoende zorgvuldig en zijn de vrijheidsbeperkende maatregelen niet onrechtmatig, oordeelt de rechter. Het kort geding diende al op donderdag 25 juni, maar lag tijdelijk stil. Viruswaanzin stelde aan het eind van de zitting dat de rechter bevooroordeeld was. De wrakingskamer was het daar niet mee eens, waarna de rechter uitspraak kon doen.
Bron: AD.nl
Link: https://www.ad.nl/binnenl(...)nauwelijks~af1dcac6/
Nee hoor, geeft gewoon aan dat het heftig uit kan pakken. Of lees jij jaarlijks berichten over driejarigen die tijdens de jaarlijkse griepepidemie overlijden? Nee. Nou dan.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Met allerlei onderliggende kwalen. Corona was het laatste zetje. Maar leuk weer voor de media om te scoren.
Fok! dit bericht ziet om te scoren ?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:32 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat FOK! dit bericht ook weer ziet om te scoren.
Een meisje van 3 die al doodziek was...
Het is tragisch, maar niet meer dan dat.
We kunnen moeilijk maar alles verbieden/dicht gooien.
Nee, maar die koekwauzen van virus-waanzin zijn wel levensgevaarlijk.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:32 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat FOK! dit bericht ook weer ziet om te scoren.
Een meisje van 3 die al doodziek was...
Het is tragisch, maar niet meer dan dat.
We kunnen moeilijk maar alles verbieden/dicht gooien.
Je had toch kanker en ging toch al dood dus die beschonken bestuurder moet vrijspraak krijgen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:30 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het is 1 geval van de 6.500.000.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee hoor, geeft gewoon aan dat het heftig uit kan pakken. Of lees jij jaarlijks berichten over driejarigen die tijdens de jaarlijkse griepepidemie overlijden? Nee. Nou dan.
Over makkelijk scoren gesproken.
En ik erger me aan mensen die individuele gevallen gebruiken om paniek op te kloppen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien was het gewoon een auto-immuun ziekte waarmee ze ook zo maar 60 was geworden...
We weten dat gewoon niet. Erger me aan al die mensen die denken dat iedereen met een onderliggende aandoening een levensverwachting had van max een jaar.. Genoeg ouderen met een hogere bloeddruk etc. die gewoon ook nog 20 jaar leven.
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Je had toch kanker en ging toch al dood dus die beschonken bestuurder moet vrijspraak krijgen.
Agree. Het ontkennen slaat nergens op.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:33 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar die koekwauzen van virus-waanzin zijn wel levensgevaarlijk.
'Andere kwalen' wordt alleen ook wel een enorme dooddoener. Ik ken bijvoorbeeld wel mensen met een donornier. Die slikken Immunosuppressiva zodat hun afweersysteem het donororgaan niet te lijf gaat. Betekent wel dat zoiets als corona mogelijk tot de dood kan leiden. Als dat zou gebeuren kun je wel 'andere kwalen' roepen, maar zo iemand kan gewoon nog decennialang leven zonder verdere problemen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
er is helemaal geen paniek.....kap nou toch eens eens daarmee, je zaait zelf paniek om de paniek die er dus helemaal niet is.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En ik erger me aan mensen die individuele gevallen gebruiken om paniek op te kloppen.
Ga weg met je ge nuanceerde inzicht en doe maar een mondkapje op thuis.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het aantal positieve tests ging van 0,6% op 74k tests naar 1,0% op 88k tests. Ik snap dat bijna een verdubbeling van het aantal besmette mensen is, maar het is maar een toename van 0,4%. En daarvan kun je je dus afvragen of je die stijging kunt toeschrijven aan mensen die zich anders niet hadden laten testen. Ergo: is er dus uberhaupt wel sprake van een significante stijging of was dit al een paar weken zo? Dat is de meest interessante vraag de komende weken. Komt deze kleine opleving in de cijfers door meer testbereidheid, of is er daadwerkelijk sprake van een opleving van het virus.
Jij maakt er paniek van. Dat is natuurlijk het stopwoordje geworden van al die gekkies maar uiteindelijk is het gewoon berichtgeving over iets uitzonderlijks en dus nieuws.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En ik erger me aan mensen die individuele gevallen gebruiken om paniek op te kloppen.
Waarom is Nederland een uitschieter?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:35 schreef Mr.Silencer het volgende:
Opvallende uitschieters van deze week zijn nu toch al:
1) Argentinië
2) Spanje
3) Frankrijk
4) Nederland
5) België
alles wat ook maar de realiteit is of wat minder nieuws noemen er een aantal gelijk paniek.....quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij maakt er paniek van. Dat is natuurlijk het stopwoordje geworden van al die gekkies maar uiteindelijk is het gewoon berichtgeving over iets uitzonderlijks en dus nieuws.
Sterker nog, had er in januari een kind van drie overleden aan de griep dan had je dat ook gewoon te horen gekregen.
Lol, bijzondere mondkapjes in Nederland dan wel, zie dit zelf nooit.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:36 schreef Injetta het volgende:
Ook is het bijna onmogelijk om zo’n kapje goed te gebruiken. Bij veel overstappen ga je dat ding niet steeds weggooien, dus houden de mensen het in hun hand, tas etc. En omdat het benauwd is, kriebelt het dus zit je er aan. Of het zakt af of schuift voor je ogen.
Jij weet ook wel dat een golf er niet binnen 24 uur aankomt. Daarnaast stijgen de ziekenhuisopname s voorlopig nog niet dusdanig dat er extra mankracht nodig is.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:22 schreef Kyran het volgende:
[..]
Het is gewoon niet te vergelijken.
Als ziekenhuis zou ik er nu alles aan doen om een eventuele golf aan te kunnen. Kunnen opschalen binnen 24 uur, inclusief personeel.
Ziekenhuis zelf roept niet om meer patiënten. RIVM/GGD roept wel van de daken dat men zich moet laten testen. Dat is het verschil, maar dat negeer jij gewoon.
Komt natuurlijk omdat jij heden ten dage niet in Nederland bentquote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, bijzondere mondkapjes in Nederland dan wel, zie dit zelf nooit.
De enige die in paniek raakt ben je zelf omdat je bang bent dat je individuele vrijheden worden ingeperkt.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Economie de afgrond induwen hoort daar ook bij?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De enige die in paniek raakt ben je zelf omdat je bang bent dat je individuele vrijheden worden ingeperkt.
Zolang de overheid doet wat ze moet doen: maatregelen nemen om een nieuwe uitbraak te voorkomen (whatever it takes..) raakt er niemand in paniek.
Hooguit teleurstelling dat het nodig is.
En boosheid over diegenen die het veroorzaakt hebben.
Whatever it takes nog wel.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De enige die in paniek raakt ben je zelf omdat je bang bent dat je individuele vrijheden worden ingeperkt.
Zolang de overheid doet wat ze moet doen: maatregelen nemen om een nieuwe uitbraak te voorkomen (whatever it takes..) raakt er niemand in paniek.
Hooguit teleurstelling dat het nodig is.
En boosheid over diegenen die het veroorzaakt hebben.
Een pauze voor de economie, een weldaad voor het welzijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:42 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Economie de afgrond induwen hoort daar ook bij?
Ja voor mij wel.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:42 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Een pauze voor de economie?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:46 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Een pauze voor de economie, een weldaad voor het welzijn.
Aan de gevolgen van corona, is daar een bron voor?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:24 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)oronavirus~a6d5836d/
Belgisch meisje van drie overleden aan de gevolgen van Corona.
collateral damage helaasquote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:42 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
De mensen die werken moeten natuurlijk wel kunnen blijven betalen, anders krijgt je zorgsysteem geen geld meer.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja voor mij wel.
Alles om het zorgsysteem overeind te houden.
Dat kan onze overheid lenenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:48 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
De mensen die werken moeten natuurlijk wel kunnen blijven betalen, anders krijgt je zorgsysteem geen geld meer.
Vergeleken met de aantallen van vorige week vallen bepaalde landen nogal op het oog, waaronder Nederland, omdat ze al zo snel boven dit aantal zijn uitgekomen.quote:
Je uitkering gaat dan ook omlaag. En je rekeningen worden duurder. Houd je helemaal geen stuiver meer over en zit je binnen een jaar in de schuldsanering.quote:
dus dit soort dingen mogen niet meer vermeld worden want propaganda ?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:48 schreef Za het volgende:
[..]
Aan de gevolgen van corona, is daar een bron voor?
Ze was reeds ernstig ziek, mogelijk had ze ook een verkoudheid, griep of bacteriële ontsteking er niet bij kunnen hebben.
Dit kind wordt gewoon gebruikt als propaganda middel, onacceptabel, ik hoop dat de ouders het niet pikken.
lijkt me heel erg stug, tevens heb ik nog steeds 2 banen....een lage hypotheek en aardig wat spaargeld op de bank.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:49 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Je uitkering gaat dan ook omlaag. En je rekeningen worden duurder. Houd je helemaal geen stuiver meer over en zit je binnen een jaar in de schuldsanering.
Waarom dan ook zonder voorzorg allelei feesten en kroegen bezoeken, geen afstand houden en doen alsof er niets aan de hand is?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:47 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Een pauze voor de economie?
1 op de 5 wordt straks werkloos bij een (lange) lockdown. Mooie weldaad voor het welzijn
Niet iedereen heeft dat.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lijkt me heel erg stug, tevens heb ik nog steeds 2 banen....een lage hypotheek en aardig wat spaargeld op de bank.
En dat zorgsysteem is niet afhankelijk van de economie? Iedereen werkt daar voor gratis?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja voor mij wel.
Alles om het zorgsysteem overeind te houden.
Wel grappig dat zoiets hier maar liefst 3x gepost wordt dan. Nee geen paniekquote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus dit soort dingen mogen niet meer vermeld worden want propaganda ?
En waar komt dat geld vandaan? Belastingen. Waar komen die belastingen vandaan? De economie.quote:
toen waren de meesten er nog niet in dit topic, vooral de paniek roepers nietquote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:52 schreef Kyran het volgende:
Niks doen met tienduizenden doden als gevolg is vast ook niet goed voor je economie. Die discussie is in maart al gevoerd
Dat praat ik niet goed. Alleen de economie de afgrond intrappen, wat jij goed praat, slaat nergens op.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Waarom dan ook zonder voorzorg allelei feesten en kroegen bezoeken, geen afstand houden en doen alsof er niets aan de hand is?
Paniek nee, boos en teleurgesteld ja.
Er zit ook nog wat tussen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:52 schreef Kyran het volgende:
Niks doen met tienduizenden doden als gevolg is vast ook niet goed voor je economie. Die discussie is in maart al gevoerd
Zo lekker makkelijk gezegd altijd...quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
lijkt me heel erg stug, tevens heb ik nog steeds 2 banen....een lage hypotheek en aardig wat spaargeld op de bank.
Wel grappig dat zoiets hier maar liefst 3x gepost wordt dan. Nee geen paniekquote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:49 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De meeste mensen die de economie ten gronde willen zien gaan aan die zorg doemdenkerij hebben ergens een vast contractje bij een overheidsinstelling ofzo en hebben over het algemeen niets te vrezen. Werkten ze ergens via een uitzendbureau en hadden ze een huurhuis was het standpunt heel anders.quote:
Kind en ouders hebben recht op privacy, haar situatie hoeft niet misbruikt te worden om een punt te maken. Dat is onethisch.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:49 schreef Predator40 het volgende:
Ja, en ze zijn constant op zoek naar een prima balans. Prima toch?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:55 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Er zit ook nog wat tussen.
Het gaat nu prima. Meer testen, meer besmettingen en ziekenhuizen nagenoeg leeg.
Klopt. Zoals altijd overtuig je toch niemand.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:52 schreef Kyran het volgende:
Het ging toch niet over niks doen? Maar over een tweede golf voorkomen ten koste van alles. Dat er maatregelen moeten tot op zekere hoogte lijkt mij duidelijk.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:52 schreef Kyran het volgende:
Dat is prima ja. Maar om ten koste van alles, wat sommige hier opperen, het virus tegen te gaan is too much.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:57 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, en ze zijn constant op zoek naar een prima balans. Prima toch?
Nederland heeft het op zich (qua maatregelen) prima aangepakt. Goede balans. Alleen waren ze wat te laat met de maatregelen waardoor het onnodig spannend werd en het onnodig lang duurde voordat er versoepeld kon worden.
Het geroep op mondkapjes is juist om een soortgelijke situatie te voorkomen. Misschien is het nog te vroeg, maar er gaat een moment komen dat het echt nodig is. Beter een paar weken te vroeg dan te laat in ieder geval.
Als het dragen van mondkapjes een tweede golf kan voorkomen of in ieder geval uitstellen is dat toch een kleine moeite voor wat het oplevert? Ik snap afkeer tegen mondkapjes gewoon niet zo goed.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:58 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Het ging toch niet over niks doen? Maar over een tweede golf voorkomen ten koste van alles. Dat er maatregelen moeten tot op zekere hoogte lijkt mij duidelijk.
Ten koste van alles is een tikje overdreven jaquote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:00 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dat is prima ja. Maar om ten koste van alles, wat sommige hier opperen, het virus tegen te gaan is too much.
na zoveel maanden snap je het nog steeds niet ?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:55 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zo lekker makkelijk gezegd altijd...
Als jongeren gewoon gaan feesten want de kans dat zij iets aan corona overhouden is nihil is de wereld te klein en moeten ze aan kwetsbaren en ouderen denken...
Als de economie naar de knoppen gaat (of de sector waarin iemand werkt) en iemand die daar werkzaam is aan de grond raakt is dat collateral damage waar niemand rekening mee hoeft te houden.
Maar dat is dus maar net de vraag.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Als het dragen van mondkapjes een tweede golf kan voorkomen of in ieder geval uitstellen is dat toch een kleine moeite voor wat het oplevert? Ik snap afkeer tegen mondkapjes gewoon niet zo goed.
jullie zaaien zelf paniek maargoed....quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wel grappig dat zoiets hier maar liefst 3x gepost wordt dan. Nee geen paniek![]()
[..]
De meeste mensen die de economie ten gronde willen zien gaan aan die zorg doemdenkerij hebben ergens een vast contractje bij een overheidsinstelling ofzo en hebben over het algemeen niets te vrezen. Werkten ze ergens via een uitzendbureau en hadden ze een huurhuis was het standpunt heel anders.
Dat het een tweede golf voorkomt is dus niet zeker. Als je mondkapjes op de verkeerde manier gebruikt kan het zelfs een tweede golf veroorzaken of verergeren.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:00 schreef Kyran het volgende:
Als het dragen van mondkapjes een tweede golf kan voorkomen of in ieder geval uitstellen is dat toch een kleine moeite voor wat het oplevert? Ik snap afkeer tegen mondkapjes gewoon niet zo goed.
Dat is heel slim wel ja. Vooral de kwetsbare groepen blijven opzoeken. Beetje eigen verantwoording mag je toch ook wel verwachten.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
na zoveel maanden snap je het nog steeds niet ?
het gaat niet om de jongeren maar diegenen die ze besmetten, de meesten wonen nog thuis dus pa en ma ( en die gaan weer naa opa en oma ), sportschool, kroeg en die besmetten ook weer anderen.
Zelden zo'n onzin gelezen in deze reeksquote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De meeste mensen die de economie ten gronde willen zien gaan aan die zorg doemdenkerij hebben ergens een vast contractje bij een overheidsinstelling ofzo en hebben over het algemeen niets te vrezen. Werkten ze ergens via een uitzendbureau en hadden ze een huurhuis was het standpunt heel anders.
verantwoording ? als je nu gaat feesten in bomvolle discotheken dan heb je geen verantwoordelijkheid hoor.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:03 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dat is heel slim wel ja. Vooral de kwetsbare groepen blijven opzoeken. Beetje eigen verantwoording mag je toch ook wel verwachten.
Er zijn genoeg aanwijzingen (ook een onderzoek van RIVM zelf van een paar jaar terug) waaruit blijkt dat het wel werkt. RIVM kiest er echter voor om dit te negeren, omdat het nog niet onomstotelijk bewezen is.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:02 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Maar dat is dus maar net de vraag.
Dat praat ik toch niet goed?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:04 schreef Predator40 het volgende:
[..]
verantwoording ? als je nu gaat feesten in bomvolle discotheken dan heb je geen verantwoordelijkheid hoor.
het RIVM raad mondkapjes af om totaal verkeerde redenen en hun trots dat is allang duidelijk.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:04 schreef Kyran het volgende:
[..]
Er zijn genoeg aanwijzingen (ook een onderzoek van RIVM zelf van een paar jaar terug) waaruit blijkt dat het wel werkt. RIVM kiest er echter voor om dit te negeren, omdat het nog niet onomstotelijk bewezen is.
In een geval van een virusuitbraak zou ik het zeker voor het onzekere nemen, maar het RIVM neemt liever een risico door te blijven roepen dat het niet werkt.
Als er straks wel een mondkapjesplicht komt is het lastig uit te leggen aan de burgers en dat lijken ze ook niet te snappen.
Lekkere muziek hebben die hè! Music Matters!quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Zeiden ze net op het journaal bij Radio Willy.
Mwoah, vind het in Nederland nog best meevallen eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 12:49 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Vergeleken met de aantallen van vorige week vallen bepaalde landen nogal op het oog, waaronder Nederland, omdat ze al zo snel boven dit aantal zijn uitgekomen.
edit: het meer testen kan hiervan een bijdrage aan zijn.
Dat snap ik prima, dat zijn die dezelfde pa en ma die misschien wel werkeloos raken door de collateral damage zoals je dat omschreef.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
na zoveel maanden snap je het nog steeds niet ?
het gaat niet om de jongeren maar diegenen die ze besmetten, de meesten wonen nog thuis dus pa en ma ( en die gaan weer naa opa en oma ), sportschool, kroeg en die besmetten ook weer anderen.
Absoluut. MUSIC MATTERS!quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:06 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Lekkere muziek hebben die hè! Music Matters!
je verward me met een andere user...ik heb dat nergens gezegd.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:06 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dat praat ik toch niet goed?
Jij zegt dat je de economie de afgrond in wil trappen om het virus tegen te gaan. Dat is onzin en nergens voor nodig.
En volgende week wordt ook al het 5G-netwerk uitgerold.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik verheug me iig op de reacties hier en op FB wanneer de mondkapjes verplicht worden - gut gut wat zullen een hoop mensen staan te stuiteren..
het is een keuze tussen 2 kwaden ( tevens is de economie voorlopig al aardig naar de klote ) of het aantal besmettingen laag houden of de economie voor zover mogelijk redden.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:07 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat snap ik prima, dat zijn die dezelfde pa en ma die misschien wel werkeloos raken door de collateral damage zoals je dat omschreef.
Misschien moeten we gewoon accepteren dat het nu is zoals het is en dat het besmettingsniveau van nu en eventueel daaruit voorvloeiende ziekenhuisopnamen collateral damage zijn van het huidige beleid.
Inderdaad wel vreemd dat kwetsbaren zo hard regels nodig hebben om zichzelf te beschermen. Dat kan prima op eigen initiatief. Regels of niet, je kan toch zelf ook wel verzinnen dat je nu het best niet bij je grootouders op bezoek kan, en zij kunnen ook wel verzinnen dat ze voorzichtig zijn met visite etc.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:03 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dat is heel slim wel ja. Vooral de kwetsbare groepen blijven opzoeken. Beetje eigen verantwoording mag je toch ook wel verwachten.
Klopt, dat zal gewoon de laatste klap zijn voor veel horecabedrijven (waarom met mondkapje op in een restaurant zitten wanneer je het thuis kan laten bezorgen; zoals voor 1 juni al het geval was).quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:27 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Punt is natuurlijk dat je de economie niet redt als dat virus niet onder controle is.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is een keuze tussen 2 kwaden ( tevens is de economie voorlopig al aardig naar de klote ) of het aantal besmettingen laag houden of de economie voor zover mogelijk redden.
het is allang gebleken dat we zelf amper kunnen nadenken.....quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Inderdaad wel vreemd dat kwetsbaren zo hard regels nodig hebben om zichzelf te beschermen. Dat kan prima op eigen initiatief. Regels of niet, je kan toch zelf ook wel verzinnen dat je nu het best niet bij je grootouders op bezoek kan, en zij kunnen ook wel verzinnen dat ze voorzichtig zijn met visite etc.
Ja maar kom op zeg, dan kunnen we ook wel een drooglegging starten doordat een klein groepje met een slok op achter het stuur kruipt.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:12 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het is allang gebleken dat we zelf amper kunnen nadenken.....
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:54 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Horeca moet naar buiten toe.
Binnen kan gewoon niet in veel gevallen.
Bovendien is eten en drinken niet mogelijk met mondkapjes.
Nu terrassen vol, in de herfst winter overdekt met hitte lampen.
Indien de cijfers slecht zijn ook.
Je kan zelfs nu buiten grote terrassen creëren, personeel inzetten en de winst delen onder de kleine horeca zaken bv.
Het is een beetje water na de wijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik verheug me iig op de reacties hier en op FB wanneer de mondkapjes verplicht worden - gut gut wat zullen een hoop mensen staan te stuiteren..
Als er aanleiding toe is en het is duidelijk dat het wat helpt (en niet averechts werkt), dan heb ik er echt geen moeite mee hoor.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:06 schreef Jor_Dii het volgende:
nihil is 0-10 besmettingen per dag bij veel testen, daar zaten we nog lang niet op.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:15 schreef Za het volgende:
[..]
Het is een beetje water na de wijn.
Ik ben er altijd voorstander van geweest, maar het is in NL gelukt de boel terug te dringen tot nihil zonder mondkapjes, dus ik zie de noodzaak niet behalve in verpleeghuizen.
Het is ook nog een ding dat uitbraken vooral worden gezien in slachthuizen (besmet op de werkvloer volgens onderzoekers) waar men de hele dag mondmaskers draagt.
Ik vraag me serieus af wanneer je asymptomatizen mondkapjes laat dragen of dat in hun voordeel is, en ook voor hun huisgenoten wanneer ze aan het eind van de dag hun mondkapjes afzetten en hun extra opgebouwde viral load wolken door de huiskamers aërosolen.
Ik vind besmettingen niet zo'n goede graadmeter eigenlijk. Je kunt beter kijken naar ziekenhuis opnames. Er worden nu veel mensen getest die eigenlijk niets meer dan een snotneus hebben.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:18 schreef Predator40 het volgende:
[..]
nihil is 0-10 besmettingen per dag bij veel testen, daar zaten we nog lang niet op.
En als de mate van besmettingen zo hoog gebleven is maar het aantal doden en ziekenhuisopnames laag is, dan geeft dat toch vooral aan dat het virus 'onschuldiger' is geworden?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:20 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ik vind besmettingen niet zo'n goede graadmeter eigenlijk. Je kunt beter kijken naar ziekenhuis opnames. Er worden nu veel mensen getest die eigenlijk niets meer dan een snotneus hebben.
En de ziekenhuizen zijn nagenoeg leeg.
Exact, we zijn goed bezig zo.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En als de mate van besmettingen zo hoog gebleven is maar het aantal doden en ziekenhuisopnames laag is, dan geeft dat toch vooral aan dat het virus 'onschuldiger' is geworden?
Of dat het aantal positieve testen niet een juiste graadmeter is voor het aantal besmette mensen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En als de mate van besmettingen zo hoog gebleven is maar het aantal doden en ziekenhuisopnames laag is, dan geeft dat toch vooral aan dat het virus 'onschuldiger' is geworden?
Werk jij in de horeca?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Elementary... solutions that work:)
Of dat mensen meer weerstand hebben opgebouwd, omdat ze bv meer buiten zijn geweest de afgelopen maanden. In de winter zie je altijd meer ziekenhuisopnames dan in de zomer, ook buiten deze pandemie om.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Klopt ja. In de maanden september of oktober zijn we dan veel minder buiten dan in de zomer maanden... Dat geeft ook gevolgen voor onze weerstand... is altijd zo vooral met ouderen mensen die grieperig zijn die ooit in een ziekenhuis wordt opgenomen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of dat mensen meer weerstand hebben opgebouwd, omdat ze bv meer buiten zijn geweest de afgelopen maanden. In de winter zie je altijd meer ziekenhuisopnames dan in de zomer, ook buiten deze pandemie om.
Ik denk dat je al gededuceerd hebt dat dit niet zo is:)quote:
Dan zul je begrijpen dat mensen die wel in de horeca werken hier wel om kunnen lachen (zie het al voor me, een heel restaurant buiten op de stoep zettenquote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik denk dat je al gededuceerd hebt dat dit niet zo is:)
Goeie comeback. Alweer.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 11:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
is toch gewoon zo, lees je eigen posts even terug
Toch is een beetje creatief nadenken wel dé manier om niet failliet te gaan als ondernemer.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dan zul je begrijpen dat mensen die wel in de horeca werken hier wel om kunnen lachen (zie het al voor me, een heel restaurant buiten op de stoep zetten).
Precies.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:14 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ja maar kom op zeg, dan kunnen we ook wel een drooglegging starten doordat een klein groepje met een slok op achter het stuur kruipt.
Hele slimme ondernemer overleeft de crisis echt wel als ze maar ook creatief zijn.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch is een beetje creatief nadenken wel dé manier om niet failliet te gaan als ondernemer.
Hier in de buurt heeft een restaurant kleine caravans gehuurd en die op een grasveldje tegenover het restaurant gezet. De obers brengen het eten tot aan de deur, terwijl je als klant niet in contact komt met wie dan ook. Helemaal niet zo gek bedacht.
Dat stamt nog uit de tijd dat restaurants en terrassen gesloten moesten zijn maar bezorgen wel mocht.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch is een beetje creatief nadenken wel dé manier om niet failliet te gaan als ondernemer.
Hier in de buurt heeft een restaurant kleine caravans gehuurd en die op een grasveldje tegenover het restaurant gezet. De obers brengen het eten tot aan de deur, terwijl je als klant niet in contact komt met wie dan ook. Helemaal niet zo gek bedacht.
Dat laatste ben ik volledig met je eens.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik snap die roep om mondkapjes van veel mensen niet. In de maanden maart/april/mei werden die niet gedragen, bijna iedereen ging naar de supermarkt en andere winkels en toch liep het aantal besmettingen hard terug. Zonder mondkapjes. In veel landen bleef en blijft het aantal besmettingen stijgen, terwijl iedereen daar mondkapjes draagt. Dus blijkbaar doen ze niets/weinig in de strijd tegen Corona.
Als ze hier verplicht worden ga ik mijn boodschappen voortaan online bestellen en ook niet meer naar de horeca, waar ik nu weer redelijk frequent kom. Ja ik heb echt een aversie tegen die dingen zonder goed uit te kunnen leggen waarom.
Ik ben er juist trots op dat de NLse regering niet als een dom schaapje achter de andere landen aan loopt met hun beleid. Dat was toen met het lockdownbeleid het geval en nu weer.
Deels mee eens, maar aan de andere kant moet het ook wel mogelijk zijn met de ruimte en de middelen die je hebt. En toegestaan worden door de Gemeente.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Waar we ook op zaten, het verschilde per dag, en de aantallen waren laag evenzo de symptomen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:18 schreef Predator40 het volgende:
nihil is 0-10 besmettingen per dag bij veel testen, daar zaten we nog lang niet op.
Vandaag niet, morgen ook niet, maar die plicht gaat er 100% zeker komen. Niet omdat ik het zeg, maar omdat ze geen keus hebben straks.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:41 schreef Za het volgende:
[..]
Waar we ook op zaten, het verschilde per dag, en de aantallen waren laag evenzo de symptomen.
Er komt gewoon geen verdere mondkapjes plicht.
Jij bent zeker Nederlands kampioen in het intrappen van open deuren?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:40 schreef Ven1972 het volgende:
Misschien moeten we met zijn allen helaas voorbereiden op een mogelijke tweede golf besmettingen, maar zeker is ook bij dat we gevolgen moeten accepteren. Maar hoe erg het is weten we echt niet. Bedenk ook dat oudere mensen niet aan ontkomen om het virus te kunnen krijgen. Cijfers zeggen ook dat het ook slechte kant op gaat zowel we ook nog blijven aan maatregelen houden.
Dat gaat in het centrum van Amsterdam niet werken gok ik met grasveldjes.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Duurde bij mij vier dagen .... zondag om 9:00 test, woensdagmiddag 16:00 belden ze dat mijn dossier nog open stond en of ik mijn uitslag al hadquote:
Voel me er best kut door, gespannen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Duurde bij mij vier dagen .... zondag om 9:00 test, woensdagmiddag 16:00 belden ze dat mijn dossier nog open stond en of ik mijn uitslag al had
Serieus schandalig - geen wonder dat mensen ondertussen andere dingen gaan doen.quote:
Heel vervelend, maar het moet wel dat je na 48 uur uitslag moet kunnen krijgenquote:
Misschien moet je niet denken in "golven".quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:40 schreef Ven1972 het volgende:
Misschien moeten we met zijn allen helaas voorbereiden op een mogelijke tweede golf besmettingen, maar zeker is ook bij dat we gevolgen moeten accepteren. Maar hoe erg het is weten we echt niet. Bedenk ook dat oudere mensen niet aan ontkomen om het virus te kunnen krijgen. Cijfers zeggen ook dat het ook slechte kant op gaat zowel we ook nog blijven aan maatregelen houden.
schiet lekker op in NL....prutsersquote:
Waarom hebben ze geen keus volgens jou?quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:42 schreef Kyran het volgende:
Vandaag niet, morgen ook niet, maar die plicht gaat er 100% zeker komen. Niet omdat ik het zeg, maar omdat ze geen keus hebben straks.
Ik denk dan altijd dat als het positief is ze hopelijk meteen bellen om te voorkomen dat je alsnog de deur uit gaat. Als ze er dan zo lang over doen is het waarschijnlijk negatief. Dit is echter nergens op gebaseerd behalve mijn dikke duimquote:
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:44 schreef Za het volgende:
[..]
maar in Europa worden mensen er niet meer ziek van, en dat is een goede zaak.
Iedereen die anders betoogt maakt zich schuldig aan stemmingmakerij.
Is ook verschillend, maar ik bedoel namelijk wat er ook in het najaar kan gebeuren, waar ook ernstigere gevallen kan komen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:44 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien moet je niet denken in "golven".
Er zullen besmettingen zijn, soms wat meer soms wat minder, maar in Europa worden mensen er niet meer ziek van, en dat is een goede zaak.
Iedereen die anders betoogt maakt zich schuldig aan stemmingmakerij.
Met "creatief nadenken" bedoel ik ook niet "andermans plannen klakkeloos overnemen" he.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:43 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat gaat in het centrum van Amsterdam niet werken gok ik met grasveldjes.
Ik begrijp heel goed dat ze het druk hebben, maar wie laat zich met lichte klachten nog testen als een uitslag meer dan 48 uur duurt.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Serieus schandalig - geen wonder dat mensen ondertussen andere dingen gaan doen.
quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik denk dan altijd dat als het positief is ze hopelijk meteen bellen om te voorkomen dat je alsnog de deur uit gaat. Als ze er dan zo lang over doen is het waarschijnlijk negatief. Dit is echter nergens op gebaseerd behalve mijn dikke duim
omdat op deze manier besmettingen gewoon blijven oplopen:quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:45 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom hebben ze geen keus volgens jou?
Ik deel deze mening niet nl.
Kijkend naar Florida, India en Brazilië is de temperatuur geen factor.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:45 schreef Ven1972 het volgende:
Is ook verschillend, maar ik bedoel namelijk wat er ook in het najaar kan gebeuren, waar ook ernstigere gevallen kan komen.
Sowieso zit er een aantal weken tussen besmetting en ziekenhuisopname/overlijden dus dat lijkt me een beetje een voorbarige conclusie.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:22 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
De markt is in ieder geval alvast aan het voorsorteren daarop, of merkt al een stijging in vraag, de inkoopprijzen voor (eenvoudige) mondmaskers zijn hier sinds vandaag bijna verdubbeld tov aantal dagen geleden (niet medische branche btw).quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:42 schreef Kyran het volgende:
[..]
Vandaag niet, morgen ook niet, maar die plicht gaat er 100% zeker komen. Niet omdat ik het zeg, maar omdat ze geen keus hebben straks.
Laten we die dan vooral eerst afwachten voordat we in een een stuip gaan schieten met mondkapjes.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:49 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Sowieso zit er een aantal weken tussen besmetting en ziekenhuisopname/overlijden dus dat lijkt me een beetje een voorbarige conclusie.
In die landen is het vaak zó warm dat mensen juist binnen gaan zitten, met de airco aan. Een vergelijkbare situatie met de slachthuizen waar al die besmettingen zijn opgelopen.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:48 schreef Za het volgende:
[..]
Kijkend naar Florida, India en Brazilië is de temperatuur geen factor.
48 uur is ook wel redelijk lang, hier in de omgeving van mij hebben een aantal mensen zich afgelopen week laten testen (allemaal negatief) en die hadden vaak dezelfde dag of de volgende ochtend uitslag.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:46 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat ze het druk hebben, maar wie laat zich met lichte klachten nog testen als een uitslag meer dan 48 uur duurt.
Zit al twee dagen binnen voor een test die statistisch gezien hoogstwaarschijnlijk negatief is.
Blijft kut, ondanks dat de GGD en al die mensen er alles aan doen en keihard werken..
in een stuip ??? er is niks mis met mondkapjesquote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:50 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Laten we die dan vooral eerst afwachten voordat we in een een stuip gaan schieten met mondkapjes.
Bizar dat dat nu pas gebeurt. Je zou denken dat iedereen al mondkapjes heeft gekocht de afgelopen tijd.quote:Op vrijdag 24 juli 2020 13:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
De markt is in ieder geval alvast aan het voorsorteren daarop, of merkt al een stijging in vraag, de inkoopprijzen voor (eenvoudige) mondmaskers zijn hier sinds vandaag bijna verdubbeld tov aantal dagen geleden (niet medische branche btw).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |