abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 juli 2020 @ 02:07:02 #1
1234 HiZ
Istanbullu
pi_194216603
Gisteren viel mijn oog op een artikel in de Volkskrant om de absolute shitstorm die is ontstaan omtrent 'De School'. Een nachtclub die ik natuurlijk niet kende omdat ik al pakweg 20 jaar niet meer uitga in Amsterdam. Daarmee heb ik kennelijk iets gemist.

Uit het artikel begreep ik dat De School 'ontmaskert' is als valse safe space. Na wat verder gelezen te hebben over de achtergronden kon ik zelfs ook wel begrijpen dat er op bepaalde punten steekhoudende kritiek was. Dat je als persoon van kleur niet geheel lekker bent van de manier waarop je een randverschijnsel bent gemaakt in een scene die in jouw groep is ontstaan, daar kan ik me goed wat bij voorstellen. Dat een bedrijf in Amsterdam in het uitgaansleven het presteert om meer dan 80% witte medewerkers te hebben lijkt inderdaad op actieve nalatigheid bij het inhuren van mensen. Kortom, De School een spiegel voorhouden kon niet zo heel erg kwaad.

Maar wat mij opviel was dat wat er nu gebeurt daar ver aan voorbij gaat. Het lijkt qua vorm en inhoud heel erg op de Chinese Culturele Revolutie; waarin eisen van absolute ideologische zuiverheid werden afgedwongen in publieke vergaderingen waarin de oude garde werd vernederd en gedwongen zichzelf te beschuldigen van foute daden waarna ze dan een paar jaar in een heropvoedingskamp werden weggestopt. Het echte resultaat van die grote zuivering van het reëel bestaande Marxisme kunnen we in het huidige China zien. Voor De School zou dit wel eens einde verhaal kunnen betekenen. Ik weet niet precies wie daar blij van gaat worden.

Ik vraag me dus best af wat denken mensen eigenlijk te bereiken met dit soort extremisme.

https://www.volkskrant.nl(...)cismedebat~b34fae70/

[ Bericht 0% gewijzigd door HiZ op 23-07-2020 02:45:08 ]
  donderdag 23 juli 2020 @ 02:29:16 #2
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_194216623
Had het artikel ook gelezen , totaal doorgeslagen daar.
Dat constante gedram dat er meer mensen van kleur bepaalde functies moeten bekleden , man man man
Gewoon de juiste mensen op de juiste plaats.
Of ze nou blank , zwart , geel , rood , blauw , homo en/of omgebouwd zijn , maakt geen flikker uit.
Laat dit soort bedrijven maar naar de klote gaan :W
Ik ben inmiddels overleden
pi_194216721
Ik had een vlieg aan de muur willen zijn. Wat een bizar tafereel moet dat zijn geweest. Een soort volkstribunaal. Is er niemand in die hele tent / stad met een beetje ruggengraat en principes die met zijn vuist op tafel slaat: zo kan het niet langer, deze heksenjacht gaat alle perken te buiten.

Wat ze willen? Lijkt me duidelijk. De club kapot maken. Zoals alles dat niet voldoet aan de nieuwe norm weg moet. Standbeelden, taal gezuiverd, schoolboeken aangepast. Het is al bezig. Blank = wit en het gebeurd stilzwijgend vanuit, ja vanuit wie eigenlijk? Wie bepaald zoiets. De media, de overheid? Het wordt niet uitgelegd. Geen idee waar het eindigt. Bij het Rijks is het nog rustig. Ze draaien door. Totale gekte, omdat er zo weinig weerwoord is.
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 04:35:36 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194216799
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2020 03:29 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ik had een vlieg aan de muur willen zijn. Wat een bizar tafereel moet dat zijn geweest. Een soort volkstribunaal. Is er niemand in die hele tent / stad met een beetje ruggengraat en principes die met zijn vuist op tafel slaat: zo kan het niet langer, deze heksenjacht gaat alle perken te buiten.

doen ze toch gewoon zelf?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 23 juli 2020 @ 04:37:04 #5
186611 Haags
pi_194216801
Kansloos :')
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 23 juli 2020 @ 05:57:09 #6
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194217064
Die tent gaat dus uiteraard voorgoed op slot straks. De financiën zullen al niet heel rooskleurig zijn door corona en nu zijn ze intern dus vooral bezig met dit soort onzin. Zaak failliet en dan kunnen de "poc queers" weer gaan gillen dat er nergens een apart plekje voor ze is. Als een zwerm sprinkhanen gaan de activisten dan op zoek naar hun volgende prooi :')

quote:
Twee barmedewerkers – beiden vrouwen van kleur – voegen zich begin juni bij het gezelschap. Ze voelen zich als medewerkers niet gehoord en eisen een plek op in het management.
Dit was het leukste stukje. Ik ben een simpele barvrouw maar ik heb een kleurtje dus ik hoor automatisch in het management thuis. Geef mij die managementfunctie of je bent een racist!

Een dan jezelf nog vrijwillig laten geselen in zo'n Neurenberg rechtzaak. Trek als eigenaar je handen (en vermogen) af van die tent en laat ze lekker gaarkoken in plaats van jezelf zo te laten gebruiken omdat je blank bent :')

[ Bericht 16% gewijzigd door Twiitch op 23-07-2020 06:07:45 ]
  donderdag 23 juli 2020 @ 06:28:20 #7
338319 ZarB
Piña colada
pi_194217134
Zou een bericht van de speld kunnen zijn :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194217161
Volgens mij leven we nog steeds in een overwegend blank land.
Dat de media graag pretendeert dat iedere blanke, vaak blonde, vrouw met een neger getrouwd is in iedere reclame valt een beetje in dezelfde categorie als het bericht.

Teveel blank, ondanks dat het de werkelijkheid is, is blijkbaar een soort omgekeerde versie van racisme.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 23 juli 2020 @ 06:47:06 #9
206731 Mortaxx
Doomer
pi_194217181
Het heeft toch wel iets moois dat juist in de hoek waar men zelf voorop staat om anderen te veroordelen van racisme en zulks nu de klappen gaan vallen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_194217198
Die beide ondernemers laten deze toko gewoon zo failliet gaan en starten als er weer uitgegaan mag worden gewoon weer de volgende succesvolle zaak op en nemen dan wat meer gekleurde mensen in dienst. :D
pi_194217273
Hopelijk blijft deze racistische en fascistische waanzin beperkt tot de 'verloren stad'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_194217274
2020: Nederland op zijn breeds...
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_194217292
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 06:53 schreef Basp1 het volgende:
Die beide ondernemers laten deze toko gewoon zo failliet gaan en starten als er weer uitgegaan mag worden gewoon weer de volgende succesvolle zaak op en nemen dan wat meer gekleurde mensen in dienst. :D
Zoals die twee barmutsen die maar meteen een plek in het bestuur opeisen omdat ze een zwarte reet hebben bedoel je? Ik denk juist dat dat een prima reden is om ze juist niet aan te nemen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194217314
Het ergste wat ik heb gelezen in het artikel is dat de gemeente geen huurkorting wilde verlenen. Schande!
pi_194217329
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zoals die twee barmutsen die maar meteen een plek in het bestuur opeisen omdat ze een zwarte reet hebben bedoel je? Ik denk juist dat dat een prima reden is om ze juist niet aan te nemen.
Een capabel gekleurd persoon erbij in het MT, en die bardames hebben geen punt meer. :D

Verder het bizarre verwijt dat men 15% gekleurd personeel nog niet genoeg vond, en er met 33% gekleurde djs ook niet genoeg kleur geprogrammeerd was. :')

Zoals ik al zei door de corona sluiting en hoge kosten trekken de blanke oprichters die daardoor ook de beide directieleden vormden gewoon op deze manier de stekker eruit en zullen wel weer wat nieuws opstarten als de tijd daar geschikt voor is.
pi_194217330
quote:
Van de honderd personeelsleden zijn er volgens de organisatie zo'n vijftien medewerkers van kleur.
Volgens mij is die verhouding juist perfect, of mss zelfs een beetje te zwart in verhouding.
pi_194217353
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 06:53 schreef Basp1 het volgende:
Die beide ondernemers laten deze toko gewoon zo failliet gaan en starten als er weer uitgegaan mag worden gewoon weer de volgende succesvolle zaak op en nemen dan wat meer gekleurde mensen in dienst. :D
Dat denk ik ook. De grap was dat ze al bovenmatig veel gekleurde artiesten programeerden. Dat die niet in het management zitten is logisch want het is opgericht door 2 blanken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194217404
De Instagram pagina's zijn ook leuk. Werkelijk niks meer kan de School goed doen. Excuses? Te laat? Etc etc.

Zelfs toen men die bijeenkomst organiseerde was er een user die mad werd omdat er daarna de mogelijkheid was om een drankje te doen. Hoe haalden ze het in hun hoofd :D

Maar goed die eigenaren geven zich nog een leuke zag geld mee uit de kas en creëeren wel wat nieuws. Die zijn daar wel capabel genoeg voor. En dan benieuwd wie of wat de school gaat redden. Wellicht die 2 barmedewerkers? :D
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 23 juli 2020 @ 08:00:07 #19
74056 crew  ToT
pi_194217471
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:19 schreef Montagui het volgende:
Hopelijk blijft deze racistische en fascistische waanzin beperkt tot de 'verloren stad'.
Dit ja, maar daar is het duur wonen dus trekken velen al naar andere grote steden, en hoe meer men daar op een kluitje woont, hoe krachtiger men zich zal voelen en hoe meer de gekte daar ook zal toeslaan.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 23 juli 2020 @ 08:00:50 #20
74056 crew  ToT
pi_194217475
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:32 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Volgens mij is die verhouding juist perfect, of mss zelfs een beetje te zwart in verhouding.
Landelijk gezien, of naar Amsterdamse maatstaven?
pi_194217579
Wat een geweldig artikel. Ik weet niet goed waarom maar ik vind het zo tof om te lezen hoe zo’n verhaal zich ontwikkeld. Twee goedbedoelende witte mannen starten een inclusieve nachtclub en worden vervolgens gelynched omdat ze niet inclusief genoeg zijn en te wit. Hoe fucking vet is dit? Net een slechte film 😂
pi_194217655
Dat de nieuwe school maar een groot succes mag worden. Dat succes zullen ze nodig hebben, dit is natuurlijk voer voor een faillissement (dat er door Corona en een korte levensduur van dit soort hippe clubs toch al aan zat te komen)

En zoals ik me al afvroeg in het blm topic: is het überhaupt toegestaan in de AVG om van je dj’s de etniciteit en geslacht te registreren?
pi_194217778
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 02:29 schreef Enchanter het volgende:
Had het artikel ook gelezen , totaal doorgeslagen daar.
Dat constante gedram dat er meer mensen van kleur bepaalde functies moeten bekleden , man man man
Gewoon de juiste mensen op de juiste plaats.
Of ze nou blank , zwart , geel , rood , blauw , homo en/of omgebouwd zijn , maakt geen flikker uit.
Laat dit soort bedrijven maar naar de klote gaan :W
Dat ja. Net als mensen die op de eerste vrouw in de lijst stemmen tijdens verkiezingen. Stem gewoon op de eerste geschikte persoon.
  donderdag 23 juli 2020 @ 08:56:43 #24
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_194217833
Ik snap niet dat je als Nederlander je telkens eruit laat lullen door die veelal gekleurde racisten.

Gewoon je club uit tyfen en niet meer binne laten. Laat ze lekker ergens anders "progressief" wezen en janken.

Of gewoon werken.
pi_194217857
De School is binnen een paar weken failliet. Iedereen zijn baan kwijt, is dat gezeur gelijk afgelopen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_194217926
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 08:31 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dat de nieuwe school maar een groot succes mag worden. Dat succes zullen ze nodig hebben, dit is natuurlijk voer voor een faillissement (dat er door Corona en een korte levensduur van dit soort hippe clubs toch al aan zat te komen)

En zoals ik me al afvroeg in het blm topic: is het überhaupt toegestaan in de AVG om van je dj’s de etniciteit en geslacht te registreren?
Registratie van etniciteit mag niet. Er zijn uitzonderingen maar die gaan hier niet op. :Y)
https://autoriteitpersoon(...)evens-verwerken-6341
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_194218001
Zoals al in een ander topic besproken: dit is het schoolvoorbeeld (leuke woordspeling :s)) dat je zulke idioten geen centimeter moet geven. Doe je dat wel dan hebben ze een voet tussen de deur en willen ze geen centimeter maar een meter, en daarna tien meter. En dit gaat met het mes op de keel, want als men vervolgens dat niet krijgt, dan ben jij een vieze gore racist. De bekende tactiek.

quote:
3s.gif Op donderdag 23 juli 2020 02:07 schreef HiZ het volgende:
Dat een bedrijf in Amsterdam in het uitgaansleven het presteert om meer dan 80% witte medewerkers te hebben lijkt inderdaad op actieve nalatigheid bij het inhuren van mensen.
Hoezo? Dit is een correcte afspiegeling van de maatschappij :).

quote:
3s.gif Op donderdag 23 juli 2020 02:07 schreef HiZ het volgende:
Ik vraag me dus best af wat denken mensen eigenlijk te bereiken met dit soort extremisme.
Dit is vrij simpel: zo'n toko compleet overnemen. Zo veel mogelijk minderheden, zo min mogelijk witte, heteroseksuele mannen. Dát is dan volgens hen diversiteit en inclusiviteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2020 09:15:13 ]
  donderdag 23 juli 2020 @ 09:20:21 #28
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194218068
Jammer, was een leuke club
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  donderdag 23 juli 2020 @ 09:21:13 #29
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_194218074
Trouw trouwens (haha) ook dus ze zullen wel iets nieuws starten

Edit extreme discussie wel op hun insta. Iemand excuseert zich dat hij wit is, iemand is mad omdat ze aangaven dat je er wat kon drinken. Opvallend veel witte mensen ook die apeshit gaan

[ Bericht 31% gewijzigd door SimonedeBeauvoir op 23-07-2020 09:35:06 ]
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
pi_194218167
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:21 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Trouw trouwens (haha) ook dus ze zullen wel iets nieuws starten
Misschien wordt het wel lastiger voor ze, bijvoorbeeld omdat ze dat beveiligersbedrijf zwart gemaakt hadden, dat is niet echt chique. Misschien net een andere sector.
pi_194218230
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
De Instagram pagina's zijn ook leuk. Werkelijk niks meer kan de School goed doen. Excuses? Te laat? Etc etc.

Zelfs toen men die bijeenkomst organiseerde was er een user die mad werd omdat er daarna de mogelijkheid was om een drankje te doen. Hoe haalden ze het in hun hoofd :D

Maar goed die eigenaren geven zich nog een leuke zag geld mee uit de kas en creëeren wel wat nieuws. Die zijn daar wel capabel genoeg voor. En dan benieuwd wie of wat de school gaat redden. Wellicht die 2 barmedewerkers? :D
Die facebook pagina is helemaal om je te bescheuren, met die oproep om te komen demonstreren tegen 'anti black violence in the EU'. :') Ik zit nog steeds te wachten op enkele voorbeelden van dat zogenaamde geweld tegen zwarten in de EU.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194218917
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die facebook pagina is helemaal om je te bescheuren, met die oproep om te komen demonstreren tegen 'anti black violence in the EU'. :') Ik zit nog steeds te wachten op enkele voorbeelden van dat zogenaamde geweld tegen zwarten in de EU.
Dit is er inderdaad totaal niet. Maar het geeft weer aan dat er simpelweg allerlei gedachtegoed wordt geïmporteerd vanuit de VS onder het mom van "dat is hier net zo". Veel van die (zwarte) activisten zitten watertandend te kijken naar de gebeurtenissen in de VS, stel je voor dat we dat hier ook allemaal kunnen implementeren. Fantastisch.
  donderdag 23 juli 2020 @ 10:39:41 #33
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_194219029
Dat ze geen BLM post hebben gemaakt is natuurlijk totale onzin om boos over te worden vind ik.

Echter klinkt het verder wel als een kutclub om eerlijk te zijn. Vooral dat deurbeleid.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_194219094
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die facebook pagina is helemaal om je te bescheuren, met die oproep om te komen demonstreren tegen 'anti black violence in the EU'. :') Ik zit nog steeds te wachten op enkele voorbeelden van dat zogenaamde geweld tegen zwarten in de EU.
Voorbeeld.

NWS / Italië legt reddingsschip Ocean Viking aan de ketting
pi_194219193
Wat een verhaal _O-

Een goede motivatie voor een organisatie om je niet in te laten met zulke onzin.
Het is net als met zwarte piet: al die steden die als eerste besloten om roetveegpieten in te zetten kregen de meeste kritiek van KOZP. Alsof ze aanvoelen dat daar meer resultaat te halen valt waardoor je af kan dwingen dat ze snel helemaal van zwarte piet af stappen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 23 juli 2020 @ 10:53:42 #36
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194219247
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2020 10:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat ze geen BLM post hebben gemaakt is natuurlijk totale onzin om boos over te worden vind ik.

Echter klinkt het verder wel als een kutclub om eerlijk te zijn. Vooral dat deurbeleid.
Klinkt vooral als een club voor uberhippe mensjes, maar dergelijke afrekening doet nogal jakobijns aan.
We have always been at war with Eastasia.
pi_194219347
quote:
Ahh ok, dus dat is het geweld tegen zwarten in de EU?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194219613
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ahh ok, dus dat is het geweld tegen zwarten in de EU?
Er schijnt vorige maand ook nog gedreigd te zijn met het op het gezicht trappen van zwarten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194219623
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 08:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Wat een geweldig artikel. Ik weet niet goed waarom maar ik vind het zo tof om te lezen hoe zo’n verhaal zich ontwikkeld. Twee goedbedoelende witte mannen starten een inclusieve nachtclub en worden vervolgens gelynched omdat ze niet inclusief genoeg zijn en te wit. Hoe fucking vet is dit? Net een slechte film 😂
Het doet sterk aan Amerika denken en ik hoop dat die flauwekul beperkt blijft tot Amsterdam. Stel dat die activisten serieus geloven in wat zij uitkramen, wat ik betwijfel omdat zij een dubbele agenda hebben.. maar stel ze geloven er echt in, dan zijn zij ver heen.
pi_194219725
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er schijnt vorige maand ook nog gedreigd te zijn met het op het gezicht trappen van zwarten.
Ja, maar die bleken gewoon te komen om in coronatijd het interieur te verbeteren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:32:54 #41
66083 Platina
78th Element
pi_194219848
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 06:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Volgens mij leven we nog steeds in een overwegend blank land.
Dat de media graag pretendeert dat iedere blanke, vaak blonde, vrouw met een neger getrouwd is in iedere reclame valt een beetje in dezelfde categorie als het bericht.

Teveel blank, ondanks dat het de werkelijkheid is, is blijkbaar een soort omgekeerde versie van racisme.
Omgekeerd racisme bestaat niet. Dat zou impliceren dat racisme altijd gericht is van een specifieke groep op een andere. Terwijl iedere groep racist kan zijn.

Gevaarlijke term om te gebruiken waarmee je ammunitie geeft aan die gehersenspoelde deugers.
pi_194219874
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 10:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wat een verhaal _O-

Een goede motivatie voor een organisatie om je niet in te laten met zulke onzin.
Het is net als met zwarte piet: al die steden die als eerste besloten om roetveegpieten in te zetten kregen de meeste kritiek van KOZP. Alsof ze aanvoelen dat daar meer resultaat te halen valt waardoor je af kan dwingen dat ze snel helemaal van zwarte piet af stappen.
Daarom moet je ook nooit excuses aanbieden aan die gasten. Dan willen ze alleen nog meer
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_194219941
Die zwarte barvrouwen hebben waarschijnlijk de VI uitzending gezien met Natascha Harlequin. Nou heb ik niks tegen die vrouw, maar het is haar toch maar mooi gelukt om op basis van haar kleur een baantje te krijgen op tv.
pi_194220234
Grappig dat ze spontaan vergeten dat al die techno gasten de kunst hebben afgekeken bij kraftwerk en aanverwante blanke acts, dat mag niet benoemt worden want dan ben je niet woke natuurlijk. Het komt er dus op neer dat ze de verkeerde beschuldigen culture vultures te zijn. :7
  donderdag 23 juli 2020 @ 11:55:31 #45
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_194220260
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juli 2020 10:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat ze geen BLM post hebben gemaakt is natuurlijk totale onzin om boos over te worden vind ik.

Echter klinkt het verder wel als een kutclub om eerlijk te zijn. Vooral dat deurbeleid.
Dat deurbeleid was er ook al bij Trouw en werkte vrij goed. Geen idioten op de dansvloer, maar mensen die wisten dat er bepaalde house / techno werd gedraaid die niet iedereen bevalt :Y

Vrienden van mij gingen nog wel eens naar De School, maar ben er zelf nooit geweest. Wat een enorme shitshow zeg :')
pi_194220330
Op deze manier kun je toch geen business runnen ;(

Ook zeer apart dat ze een programmeur en een barvrouw de PR communicatie laten doen, dat kan toch ook alleen maar fout gaan.

Maarja, dat krijg je in een toko waar alleen maar grootstedelijke kutmillenials werken. Ze vinden zichzelf allemaal helemaal fantastisch, zonder ook maar enige kennis van zaken.
pi_194220418
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die facebook pagina is helemaal om je te bescheuren, met die oproep om te komen demonstreren tegen 'anti black violence in the EU'. :') Ik zit nog steeds te wachten op enkele voorbeelden van dat zogenaamde geweld tegen zwarten in de EU.
Mwah op Facebook zie ik genoeg mensen het opnemen voor de School.
Op insta is het éénrichtingsverkeer.
Ook mooi om die complete zelfkastijding te zien van de School.

Bizar schouwspel.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_194220519
Er zijn 17,28 milj mensen in NL. 13.7 % daarvan is van niet westerse afkomst, dus zwart (wij wit, jij zwart). Dat komt neer op 2,4 miljoen mensen. Nog geen 2 % vd mannen en vrouwen zegt LHBT-er te zijn wat neerkomt op zo’n 500000 mensen ( populatie boven 15 jaar).

Opgeteld zijn de zeikerds, (we nemen voor het gemak de helft van beide groepen) dus 1,5 miljoen mensen ( dat is met kinderen want gehele populatie. Het zijn er dus nog minder maar goed)

Er zijn dus meer dan 15000000 (15 miljoen) mensen die hier niets mee te maken hebben en daar dag in dag uit mee lastig gevallen worden.

Er is een reden dat we deze groepen minderheden noemen, niet omdat ze minder zijn maar MET minder zijn en wie maakt de dienst uit in een democratie? Juist de MEERDERHEID. Zullen we ASAP de controle over de situatie terugpakken en per direct ophouden met aandacht geven aan dit marginale groepje wat niet lekker in hun vel zit!
  donderdag 23 juli 2020 @ 12:17:29 #49
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_194220654
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 06:47 schreef Mortaxx het volgende:
Het heeft toch wel iets moois dat juist in de hoek waar men zelf voorop staat om anderen te veroordelen van racisme en zulks nu de klappen gaan vallen
Over uit de school klappen gesproken :)
  donderdag 23 juli 2020 @ 12:29:03 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_194220879
Wat een soap _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:11:03 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194221481
De grote fout die ze gemaakt hebben is om op een BLM-protestdag op Twitter te melden dat ze weer open gingen
Hiermee hebben ze zo veel mensen zo ontzettend diep gekwetst. Onvergefelijk, zoals ze zelf ook zeggen. Een tweet op een BLM-dag sturen die niet over BLM gaat.

Culturele revolutie inderdaad
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:27:56 #52
8369 speknek
Another day another slay
pi_194221729
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 12:08 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
Er is een reden dat we deze groepen minderheden noemen, niet omdat ze minder zijn maar MET minder zijn en wie maakt de dienst uit in een democratie? Juist de MEERDERHEID. Zullen we ASAP de controle over de situatie terugpakken en per direct ophouden met aandacht geven aan dit marginale groepje wat niet lekker in hun vel zit!
Nee dat heet tirannie.

quote:
Op plaatsen waar de wetten niet soeverein zijn, daar krijgen volksleiders hun kans. Het volk wordt dan tot een alleenheerser, één persoon samengesteld uit velen, want de meerderheid is er soeverein, niet als individuen maar als collectief. ... zo'n volk ... streeft als elke alleenheerser naar alleenheerschappij, doordat het zich niet laat regeren door de wet. Het gaat trekken vertonen van een despoot ... de vorm van alleenheerschappij waarmee dit volksbewind te vergelijken is, is de tirannie."

(Aristoteles, Politika 1292 a)

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:30:27 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_194221771
Overigens zijn die barvrouwen die wel denken in het bestuur te kunnen vanwege hun huidskleur, volkomen doorgeschoten. Maar als De School een inclusieve doelgroep voorstaat moeten ze er ook wel moeite voor doen dat zelf uit te dragen, anders is het die performative wokeness die hier ook vaak wordt bekritiseerd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194221978
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee dat heet tirannie.
[..]

Prachtig iemand die kan quoten! Wat heeft dit te maken met het feit dat NL een conservatief cooperatieve democratie is waar de stem van de meerderheid geld?

Alles is altijd te weerleggen met iets anders, lekker boeiend. Uiteindelijk is het de context die de realiteit bepaald. Die context is voor nu in dit land op dit moment in tijd de democratie. De waarde die jij hangt aan bepaalde (door jou uitgekozen en dus subjectief) filosofen is jouw zaak. Dat Aristoteles geen voorstander was van het volk als beslissers is mij wel bekend, maar ga jij nu zeggen dat de meerderheid het niet voor het zeggen moet hebben? Dat maakt je dus anti democratisch. Dus mijn vraag aan jou? Welk bestuurs systeem dan?
  donderdag 23 juli 2020 @ 13:47:22 #55
3542 Gia
User under construction
pi_194222032
quote:
3s.gif Op donderdag 23 juli 2020 02:07 schreef HiZ het volgende:Dat een bedrijf in Amsterdam in het uitgaansleven het presteert om meer dan 80% witte medewerkers te hebben lijkt inderdaad op actieve nalatigheid bij het inhuren van mensen.
https://joop.bnnvara.nl/opinies/hardnekkige-witheid-nederland
quote:
Nu zullen sommige mensen denken, “hoezo te wit? Nederland is van oorsprong een wit land”. Ja, het was eens een wit land inderdaad. Maar Nederland is nu een land waarin één op de acht mensen niet wit is.
80% wit komt neer op 1 op de 5 zwart. Dat is meer dan de afspiegeling van de samenleving.

Wat zeiken ze nou?
pi_194222112
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee dat heet tirannie.
[..]

Nee hoor..want we hebben wetten in dit land.
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:05:00 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_194222281
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:44 schreef Godisdoodenikstaindefile het volgende:
Prachtig iemand die kan quoten! Wat heeft dit te maken met het feit dat NL een conservatief cooperatieve democratie is waar de stem van de meerderheid geld?

Alles is altijd te weerleggen met iets anders, lekker boeiend. Uiteindelijk is het de context die de realiteit bepaald. Die context is voor nu in dit land op dit moment in tijd de democratie. De waarde die jij hangt aan bepaalde (door jou uitgekozen en dus subjectief) filosofen is jouw zaak. Dat Aristoteles geen voorstander was van het volk als beslissers is mij wel bekend, maar ga jij nu zeggen dat de meerderheid het niet voor het zeggen moet hebben? Dat maakt je dus anti democratisch. Dus mijn vraag aan jou? Welk bestuurs systeem dan?
Je zegt dat democratie is dat de meerderheid het voor het zeggen heeft over de minderheid. Dat is niet wat democratie betekent, dat is een tirannie van de meerderheid.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:52 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nee hoor..want we hebben wetten in dit land.
Ja, wetten die ervoor zorgen dat je niet de problemen van minderheden mag wegwuiven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:06:01 #58
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_194222291
Een soort absurdistisch toneelstuk lijkt het bijna wel.
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:08:06 #59
66083 Platina
78th Element
pi_194222317
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:47 schreef Gia het volgende:

[..]

https://joop.bnnvara.nl/opinies/hardnekkige-witheid-nederland
[..]

80% wit komt neer op 1 op de 5 zwart. Dat is meer dan de afspiegeling van de samenleving.

Wat zeiken ze nou?
1 op 8 is wat anders dan 80%. Dan zou 7/8ste blank zijn.
pi_194222357
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Je zegt dat democratie is dat de meerderheid het voor het zeggen heeft over de minderheid. Dat is niet wat democratie betekent, dat is een tirannie van de meerderheid.
[..]

Ja, wetten die ervoor zorgen dat je niet de problemen van minderheden mag wegwuiven.
Dus als de meerderheid instemt met een wet die een minderheid niet leuk vindt dan is er dus geen tirannie.
pi_194222363
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:21 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Trouw trouwens (haha) ook dus ze zullen wel iets nieuws starten

Edit extreme discussie wel op hun insta. Iemand excuseert zich dat hij wit is, iemand is mad omdat ze aangaven dat je er wat kon drinken. Opvallend veel witte mensen ook die apeshit gaan
Je hebt BLM protesten in Amerika die alleen bestaan uit witte mensen.
pi_194222390
Ik weet niet wat erger is. Dat het allemaal in het Engels gaat (want er wordt gehoopt op buitenlands exposure natuurlijk) of het feit dat een burn-out schijnbaar white privilege is.


Op 2:43:05
pi_194222481
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Je zegt dat democratie is dat de meerderheid het voor het zeggen heeft over de minderheid. Dat is niet wat democratie betekent, dat is een tirannie van de meerderheid.
[..]

Ja, wetten die ervoor zorgen dat je niet de problemen van minderheden mag wegwuiven.
Nee dat zeg ik niet. Wat ik zeg is dat de meerderheid bepaalt. Dat is echt iets anders, niet meteen boos worden maar gewoon ff nadenken.

Je tweede opmerking is geen bestuurssysteem en die wetten hebben we al. Je geeft daarmee geen antwoord op mijn vraag aan je.

Iets anders, je gebruikt een argument van Aristoteles wat komt uit om en nabij 340 voor Christus om een fenomeen uit 2020 na Christus te verklaren. Hier heeft Aristoteles het over een staatsvorm welke hij na het onderzoek bij 150 Griekse steden beschrijft. Hoe je dit 1 op 1 tilt naar 2020 is mij een raadsel, er is best heel wat veranderd in de tussentijd.

Nu ben ik helemaal voor het bestuderen van oude geschriften, westerse of oosterse filosofie allen van belang, in het kunnen vormen van vaardigheden van het denken. Die vaardigheden kunnen je helpen bij het proberen schetsen van onze huidige realiteit om zodoende de context te kunnen zien. Nu, als je dat lukt pas je reflexiviteit toe en waardeloosheid (ofwel zo veel als mogelijk objectiviteit) en dan kom je met argumenten voor of tegen iets of nog veel beter, argumenten ter verbetering.
pi_194222489
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:11 schreef Homey het volgende:

[..]

Je hebt BLM protesten in Amerika die alleen bestaan uit witte mensen.
Ja die mensen ervaren oikofobie.
pi_194222551
Ik vind de School helemaal niet racistisch.
Ik stond paar keer voor de deur, ik mocht beide keren niet naar binnen, maar donkere personen in de rij wel. Hoezo racistisch :?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 23 juli 2020 @ 14:34:31 #66
3542 Gia
User under construction
pi_194222622
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:08 schreef Platina het volgende:

[..]

1 op 8 is wat anders dan 80%. Dan zou 7/8ste blank zijn.
Dat zeg ik toch!
In de school was 80% wit.
In werkelijkheid is 1 op de 8 niet wit. 1 op de 8 is een stuk minder dan 80 %. Dat is mijn punt juist!

De school heeft met 20% gekleurd ruim voldaan aan een afspiegeling van de samenleving.
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 14:39:45 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194222696
nee de school wilde graag een hippe tent zijn voor hippe hipsters die daar graag teveel geld voor over hebben en blijkbaar hebben ze hun research niet goed genoeg gedaan

resultaat is dan blijkbaar #fophef ... eigen schuld, dikke bult
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194222774
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 08:56 schreef RickoKun het volgende:
Ik snap niet dat je als Nederlander je telkens eruit laat lullen door die veelal gekleurde racisten.

Gewoon je club uit tyfen en niet meer binne laten. Laat ze lekker ergens anders "progressief" wezen en janken.

Of gewoon werken.
Inderdaad, niets aan toe te voegen.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_194223292
Weinig tolerant om dit allemaal in het Engels te doen, een beetje Nederlandse burgers met een gebrekkige scholing discrimineren :N
  donderdag 23 juli 2020 @ 15:29:41 #70
66083 Platina
78th Element
pi_194223425
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch!
In de school was 80% wit.
In werkelijkheid is 1 op de 8 niet wit. 1 op de 8 is een stuk minder dan 80 %. Dat is mijn punt juist!

De school heeft met 20% gekleurd ruim voldaan aan een afspiegeling van de samenleving.
Ik zie het nu, had over de bovenste quote in jouw bericht heen gelezen.
pi_194223718
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch!
In de school was 80% wit.
In werkelijkheid is 1 op de 8 niet wit. 1 op de 8 is een stuk minder dan 80 %. Dat is mijn punt juist!

De school heeft met 20% gekleurd ruim voldaan aan een afspiegeling van de samenleving.
wat bedoel je met in de school was 80% wit?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_194223737
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:13 schreef BEFEM het volgende:
Ik weet niet wat erger is. Dat het allemaal in het Engels gaat (want er wordt gehoopt op buitenlands exposure natuurlijk) of het feit dat een burn-out schijnbaar white privilege is.


Op 2:43:05
What the....

:')

Ik heb me lang afzijdig weten te houden van de BLM hysterie maar nu word ik toch wel gedwongen om me op te winden. DS is zo'n beetje de meest liberale, open plek van heel Nederland in de zin van subculturen, seksuele voorkeur, huidskleur, etc.. Die reacties op de Instagram pagina ook, ongelooflijk.

Vorig jaar nog meegemaakt dat Mr Probz de rij mocht skippen. Is dat racistisch? Is dat BN'er privilege? Daar ga ik toch ook niet om janken?

En dan buigen voor een stel hysterische idioten. Ik kwam er al weinig, maar misschien een goede reden om er nu helemaal niet meer te komen :s)

verkapte ik-ben-een-DS-frequent post :')
pi_194223771
Iemand nog wat highlights uit die video?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_194224493
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Weinig tolerant om dit allemaal in het Engels te doen, een beetje Nederlandse burgers met een gebrekkige scholing discrimineren :N
Dit zijn ongetwijfeld allemaal figuren die roepen dat de Engelstaligheid in het hoger onderwijs niets uitmaakt voor het niveau, waar ze wat betreft henzelf dan ook wel een punt in hebben. Sterker nog, domme mensen met een universitaire graad een vals gevoel van intelligentie geven is ongetwijfeld een belangrijke oorzaak van al deze onzin.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194224542
Ik vind het wel meevallen met de ophef. Zo groot is hun insta-account niet.
  donderdag 23 juli 2020 @ 16:58:00 #76
3542 Gia
User under construction
pi_194224754
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:53 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

wat bedoel je met in de school was 80% wit?
Zie de OP:
quote:
3s.gif Op donderdag 23 juli 2020 02:07 schreef HiZ het volgende:
Dat een bedrijf in Amsterdam in het uitgaansleven het presteert om meer dan 80% witte medewerkers te hebben lijkt inderdaad op actieve nalatigheid bij het inhuren van mensen. Kortom, De School een spiegel voorhouden kon niet zo heel erg kwaad.

pi_194224845
ok,
wat mij opvalt is dat niemand het opneemt voor de School
zowel links als rechts
arme schoooool
gewoon failliet gaan en doorstart maken onder een andere naam, bijvoorbeeld The Education of Het Onderwijs. Doe maar het eerste, want moeilijk uitspreekbaar voor toeristen en niet-Nederlands sprekende partygangers.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 17:13:50 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194224964
of een beetje ruggegraad kweken en heel hard deal with it roepen

ik zit nu die podcast heen te skippen en het gaat echt helemaal nergens over :')

deal with it, dan kom je toch niet meer langs of werken of whatever, doei ... kut :W
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194225025
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:13 schreef sp3c het volgende:
of een beetje ruggegraad kweken en heel hard deal with it roepen

ik zit nu die podcast heen te skippen en het gaat echt helemaal nergens over :')

deal with it, dan kom je toch niet meer langs of werken of whatever, doei ... kut :W
Idd, de zweep erover!
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194225144
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 11:54 schreef Document1 het volgende:
Grappig dat ze spontaan vergeten dat al die techno gasten de kunst hebben afgekeken bij kraftwerk en aanverwante blanke acts, dat mag niet benoemt worden want dan ben je niet woke natuurlijk. Het komt er dus op neer dat ze de verkeerde beschuldigen culture vultures te zijn. :7
Mwah ik vind dat er best een behoorlijk verschil zit tussen Kraftwerk en de eerste Detroit techno Djs als Juan Atkins en Kevin Saunderson. De 4 on the floor beat die gebruikt wordt in techno komt ook van een zwarte drummer uit Philadelphia.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_194225176
Jammer dat deze club kapot is gemaakt door haar eigen gasten. Namen al deze klagende blanke bezoekers wel hun eigen zwarte vrienden mee naar de club of hebben ze die helemaal niet en is het gewoon lekker makkelijk janken zo?

Vond Trouw overigens een leukere club dan De School.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_194225549
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 09:06 schreef Prutzenberg het volgende:
Registratie van etniciteit mag niet. Er zijn uitzonderingen maar die gaan hier niet op. :Y)
https://autoriteitpersoon(...)evens-verwerken-6341
Het enige wat in de buurt komt is:
quote:
4. U verwerkt de gegevens als stichting, vereniging of andere instantie zonder winstoogmerk die op politiek, levensbeschouwelijk, godsdienstig of vakbondsgebied werkzaam is. En u verwerkt de gegevens voor gerechtvaardigde activiteiten en met passende waarborgen.
De "gerechtvaardigde activiteit" zou dan zijn het zo divers mogelijk maken van de organisatie zijn.
Alleen is die club waarschijnlijk niet "zonder winstoogmerk".

Dan blijft over:
quote:
1. Iemand heeft uitdrukkelijk toestemming gegeven voor de verwerking van zijn/haar persoonsgegevens.
Maar kun je dat eisen of mensen weigeren als ze niet toestemmen?

In hoeverre is het dan nog mogelijk om de diversiteit van een organisatie te meten?
Je zult daarvoor immers etniciteit, geslacht of geaardheid moeten registreren.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 23 juli 2020 @ 17:50:02 #83
3542 Gia
User under construction
pi_194225604
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ok,
wat mij opvalt is dat niemand het opneemt voor de School
zowel links als rechts
arme schoooool
gewoon failliet gaan en doorstart maken onder een andere naam, bijvoorbeeld The Education of Het Onderwijs. Doe maar het eerste, want moeilijk uitspreekbaar voor toeristen en niet-Nederlands sprekende partygangers.
Huh? Ik neem het op voor de School. Vind dat ze ruim voldoende niet-blanken in dienst hadden.

En ja, de druppel voor BLM was dat de School op 31 mei liet weten dat ze op 1 juni weer open gingen, i.p.v. opriepen dat iedereen naar de Dam moest.

Achterlijke BLM-gekkies.
pi_194225879
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Huh? Ik neem het op voor de School. Vind dat ze ruim voldoende niet-blanken in dienst hadden.

En ja, de druppel voor BLM was dat de School op 31 mei liet weten dat ze op 1 juni weer open gingen, i.p.v. opriepen dat iedereen naar de Dam moest.

Achterlijke BLM-gekkies.
Als je niet voor ons bent dan ben je tegen ons.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194225985
Mooi voorbeeld waarom cancel culture zo achterlijk is en het bestreden moet worden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_194226221
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Huh? Ik neem het op voor de School. Vind dat ze ruim voldoende niet-blanken in dienst hadden.

En ja, de druppel voor BLM was dat de School op 31 mei liet weten dat ze op 1 juni weer open gingen, i.p.v. opriepen dat iedereen naar de Dam moest.

Achterlijke BLM-gekkies.
bedoel je de verhouding afspiegeling bezoekers/medewerkers?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:24:52 #87
1234 HiZ
Istanbullu
pi_194226257
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 13:47 schreef Gia het volgende:

[..]

https://joop.bnnvara.nl/opinies/hardnekkige-witheid-nederland
[..]

80% wit komt neer op 1 op de 5 zwart. Dat is meer dan de afspiegeling van de samenleving.

Wat zeiken ze nou?
In. Amsterdam ligt dat echt anders.
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:26:10 #88
1234 HiZ
Istanbullu
pi_194226273
quote:
9s.gif Op donderdag 23 juli 2020 14:06 schreef herverwijderd het volgende:
Een soort absurdistisch toneelstuk lijkt het bijna wel.
Rinoceros :)
pi_194226487
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 06:28 schreef ZarB het volgende:
Zou een bericht van de speld kunnen zijn :')
Nee. Dit vinden ze daar te ongeloofwaardig.
pi_194226539
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 15:53 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

wat bedoel je met in de school was 80% wit?
Het zal wel over de muren gaan. Die zijn doorgaans wit. Witte mensen zie je zelden. Meestal een onnozele die een muur aan het schilderen is en daarbij onvoorzichtig was.
pi_194226678
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

In. Amsterdam ligt dat echt anders.
En dan kan je het ook nog per wijk, of per straat specificeren. Waar houdt die onzin op? :')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 23 juli 2020 @ 18:56:24 #92
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_194226811
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

Rinoceros :)
_O_ Theatre of the absurd
We have always been at war with Eastasia.
pi_194226943
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mwah ik vind dat er best een behoorlijk verschil zit tussen Kraftwerk en de eerste Detroit techno Djs als Juan Atkins en Kevin Saunderson. De 4 on the floor beat die gebruikt wordt in techno komt ook van een zwarte drummer uit Philadelphia.
Ze benoemen ze zelf als invloeden anders en beweren dat een 4 kwarts maat bij een zwarte drummer vandaan komt is echt wel net zolang zoeken tot iets uiteindelijk in je straatje past. :')
  donderdag 23 juli 2020 @ 19:08:59 #94
3542 Gia
User under construction
pi_194227021
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

In. Amsterdam ligt dat echt anders.
Amsterdam is niet heel Nederland. Zat niet-amsterdammers werken in amsterdam en zat amsterdammers daarbuiten.

Een afspiegeling van de verhouding in Nederland is dikke prima.

Wat moet anders die ene neger in Schubbekutteveen? Heeft geen enkel recht, dan.
  donderdag 23 juli 2020 @ 19:16:04 #95
3542 Gia
User under construction
pi_194227138
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 18:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het zal wel over de muren gaan. Die zijn doorgaans wit. Witte mensen zie je zelden. Meestal een onnozele die een muur aan het schilderen is en daarbij onvoorzichtig was.
Klopt, zwarte en witte mensen bestaan niet. We zijn allemaal bruin.
pi_194227520
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, zwarte en witte mensen bestaan niet. We zijn allemaal bruin.
En bruin is eigenlijk donker oranje.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194227827
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:03 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ze benoemen ze zelf als invloeden anders en beweren dat een 4 kwarts maat bij een zwarte drummer vandaan komt is echt wel net zolang zoeken tot iets uiteindelijk in je straatje past. :')
Uh nee, dat was de drummer van The Trammps. Daarvoor had je bijna altijd een Motown beat in disco.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_194228026
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 19:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Uh nee, dat was de drummer van The Trammps. Daarvoor had je bijna altijd een Motown beat in disco.
Ja en daarvoor had er nog nooit iemand van een binaire maatsoort gehoord. :|W
pi_194228113
Dat artikel leest als De Speld. _O-
pi_194228781
Als je die boze reacties op Instagram bekijkt zie je ook veel blanke wokepersonen die boos zijn op De School dat ze niet 'inclusief' genoeg zijn. Maar als je dan vervolgens op de Instagramprofielen van deze klagers kijkt zie je diezelfde klaagmensen met alleen maar roomblanke vriendengroepen op festivals en andere hippe locaties.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator donderdag 23 juli 2020 @ 21:16:22 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194229474
gaat toch nergens over, aan het eind van die podcast zijn ze allemaal blij want wij nemen vanaf nu de beslissingen en je moet begrijpen dat jullie dat niet meer kunnen doen tihi , blablabla, ja dag jan, dan mag je ook de risico's dragen, koop de boel maar over of ga lekker ergens anders werken mafkees

hier heb je toch geen zin in, moet je daar voor zo'n tribunaal uit gaan zitten leggen dat je je door je witheid niet ziet wat je aan het doen bent ofzo :')

genoeg muziekliefhebbers en werknemers te vinden die niet compleet van het padje af zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194230040
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:16 schreef sp3c het volgende:
gaat toch nergens over, aan het eind van die podcast zijn ze allemaal blij want wij nemen vanaf nu de beslissingen en je moet begrijpen dat jullie dat niet meer kunnen doen tihi , blablabla, ja dag jan, dan mag je ook de risico's dragen, koop de boel maar over of ga lekker ergens anders werken mafkees

hier heb je toch geen zin in, moet je daar voor zo'n tribunaal uit gaan zitten leggen dat je je door je witheid niet ziet wat je aan het doen bent ofzo :')

genoeg muziekliefhebbers en werknemers te vinden die niet compleet van het padje af zijn

Het is natuurlijk veel makkelijker om iets kapot te maken dat een ander met bloed, zweet en veel eigen risico heeft opgebouwd dan zelf iets succesvols te creëren.

Veel van de klagers zijn van die mislukte beeldende kunsttypes waar niemand aandacht aan besteed.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_194230195
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 07:48 schreef ThePlaneteer het volgende:
De Instagram pagina's zijn ook leuk. Werkelijk niks meer kan de School goed doen. Excuses? Te laat? Etc etc.
Ik zit die met stijgende verbazing te lezen :{ nav dat artikel in de Volkskrant dacht ik dat het misschien wel meeviel met de hoeveelheid mensen, maar dit zijn er echt veel. En dan het gekruip in de antwoorden van De School zelf.

Hilarisch _O- _O-
  donderdag 23 juli 2020 @ 22:11:51 #104
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_194230214
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 21:10 schreef sp3c het volgende:
gewoon een keer nee zeggen tegen die figuren, krijg jewat boze tweets en misschien dat zo'n langharige wat boze teksten op je deur spuit en dat was het dan weer

dan denkt iedereen ...ow joh, ik wist niet dat dat ook kon man!

en dan kunnen we weer normaal gaan doen met zijn allen
Hear hear.

Wanneer gaat dit nu eens gebeuren. Iedereen buigt maar mee bang voor wat negatieve reacties op social media.


Of denkt men echt dat als men niet buigt dit hele kleine clubje schreeuwers het bedrijf failliet kunnen laten gaan?

Of alle 'verantwoordelijken' in zo een bedrijf een heel zwaar leven te geven (continu op je hoede moeten blijven voor je eigen veiligheid en dat van je huis en inboedel).

Wat zal er gebeuren als men gewoon eens nee zou zeggen...
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_194230235
Nu was ik nooit zo'n hele grote fan van Pinochet maar begin hem steeds beter te begrijpen.
Jammer dat wij van die onbetrouwbare Europese helikopters hebben, alhoewel een flink deel van de vloot van de KLM natuurlijk wel beschikbaar is.
pi_194230277
quote:
deschoolamsterdam
We are working through your comments this week, we will respond to all of them. We have a team of three women (2 BIPOC) working on this, which is why it takes a little longer. We are trying to answer as honestly as possible and be less calculated in our responses. We will continue replying first thing tomorrow morning.
_O-

Uiteraard worden ze afgefakkeld in de reacties _O-

Wat is BIPOC nu weer trouwens :?
pi_194230332
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2020 22:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

_O-

Uiteraard worden ze afgefakkeld in de reacties _O-

Wat is BIPOC nu weer trouwens :?
De I staat voor Indigenous, dus blanken neem ik aan.
pi_194230397
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 22:18 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De I staat voor Indigenous, dus blanken neem ik aan.
Als je kijkt naar oog- en haarkleur zijn blanken idd wat kleurrijker. Maar ik vermoed dat het weer zo'n academia term is voor wat slachtofferschap. Of is het 1 op 1 uit de VS gekopieerd en gaat het om indianen?

edit: dat laatste dus _O-



Wat een intellectuele armoe ;(
pi_194230421
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2020 22:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

_O-

Uiteraard worden ze afgefakkeld in de reacties _O-

Wat is BIPOC nu weer trouwens :?
Volgens mij bisexual people of color.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_194230688
Er zijn in Nederland niet eens "indigenous people". Men heeft weer eens een woord of theorie gezien in de VS en dat moet weer worden geïmporteerd.
pi_194231314
quote:
16s.gif Op donderdag 23 juli 2020 22:32 schreef Dejannn het volgende:
Er zijn in Nederland niet eens "indigenous people". Men heeft weer eens een woord of theorie gezien in de VS en dat moet weer worden geïmporteerd.
Je zou kunnen stellen dat de afstammelingen van zeg de Friezen de natives zijn en de recente immigranten uit bijvoorbeeld Ghana die komen strijden tegen zwarte piet dat niet zijn. ;)
pi_194231674
Ik vind het geweldig, net aapjes kijken in de dierentuin dit!

Wat een idioterie. Dus twee goede ondernemers worden uit hun eigen zaak gewerkt, wat het zijn racisten. En nu hebben twee onervaren mensen de toko over....

Conclusie, heel wit Amsterdam is racist want die tent gaat failliet door mismanagement. Maar nee, das de schuld van al die mensen die niet gaan komen omdat zwarten, zo moeten we ze tegenwoordig noemen, de tent runnen.

😂 succes Amsterdam!
pi_194231779
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 22:21 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Als je kijkt naar oog- en haarkleur zijn blanken idd wat kleurrijker. Maar ik vermoed dat het weer zo'n academia term is voor wat slachtofferschap. Of is het 1 op 1 uit de VS gekopieerd en gaat het om indianen?

edit: dat laatste dus _O-

[ afbeelding ]

Wat een intellectuele armoe ;(
In Nederland valt iedereen dus onder de term BIPOC. :')
Wel lekker inclusief. ^O^
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_194231801
quote:
16s.gif Op donderdag 23 juli 2020 22:32 schreef Dejannn het volgende:
Er zijn in Nederland niet eens "indigenous people". Men heeft weer eens een woord of theorie gezien in de VS en dat moet weer worden geïmporteerd.
Die zijn er wel. Dat zijn de blanke Nederlanders (wiens voorouders hier al lang leefden).
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_194231966
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 17:47 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Het enige wat in de buurt komt is:
[..]

De "gerechtvaardigde activiteit" zou dan zijn het zo divers mogelijk maken van de organisatie zijn.
Alleen is die club waarschijnlijk niet "zonder winstoogmerk".

Dan blijft over:
[..]

Maar kun je dat eisen of mensen weigeren als ze niet toestemmen?

In hoeverre is het dan nog mogelijk om de diversiteit van een organisatie te meten?
Je zult daarvoor immers etniciteit, geslacht of geaardheid moeten registreren.
Het is simpel: huidskleur/etniciteit mag je niet registreren tenzij de wet jou dat verplicht.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 04:27:32 #116
117098 Hathor
Effe niet
pi_194233040
ik probeerde zojuist een bepaalde quote op te zoeken uit Full Metal Jacket.....helemaal gecensureerd op alle media. Echt... 8)7
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194233431
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 22:10 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik zit die met stijgende verbazing te lezen :{ nav dat artikel in de Volkskrant dacht ik dat het misschien wel meeviel met de hoeveelheid mensen, maar dit zijn er echt veel. En dan het gekruip in de antwoorden van De School zelf.

Hilarisch _O- _O-
Zullen ook een boel reacties tussen zitten van mensen die er nooit komen.

Snap niet waarom ze op elk comment reageren. Kost ontzettend veel tijd en je kan het nooit goed voor iedereen doen.

Je kan die tijd beter aan belangrijkere zaken besteden om die keet draaiende te houden. Zullen het lastig zat hebben door corona
pi_194233462
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 23:22 schreef ootjekatootje het volgende:
Ik vind het geweldig, net aapjes kijken in de dierentuin dit!

Wat een idioterie. Dus twee goede ondernemers worden uit hun eigen zaak gewerkt, wat het zijn racisten. En nu hebben twee onervaren mensen de toko over....

Conclusie, heel wit Amsterdam is racist want die tent gaat failliet door mismanagement. Maar nee, das de schuld van al die mensen die niet gaan komen omdat zwarten, zo moeten we ze tegenwoordig noemen, de tent runnen.

😂 succes Amsterdam!
Nadeel aan al die diversiteits roepers is dat bij een boel de realiteitszin ontbreekt. Realiteit heb je wel nodig om een fatsoenlijk bedrijf te draaien.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 08:31:14 #119
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_194234038
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 07:23 schreef descon het volgende:

[..]

Nadeel aan al die diversiteits roepers is dat bij een boel de realiteitszin ontbreekt. Realiteit heb je wel nodig om een fatsoenlijk bedrijf te draaien.
Straks trappen ze de witte mannen uit de keukens van de Michigan zaken.

“Wat? Betaald u geen ¤80,- voor gefrituurde kip?
Racist! Shame shame”
  vrijdag 24 juli 2020 @ 08:33:11 #120
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194234059
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 22:21 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Als je kijkt naar oog- en haarkleur zijn blanken idd wat kleurrijker. Maar ik vermoed dat het weer zo'n academia term is voor wat slachtofferschap. Of is het 1 op 1 uit de VS gekopieerd en gaat het om indianen?

edit: dat laatste dus _O-

[ afbeelding ]

Wat een intellectuele armoe ;(
Dus Akwasi en ghanese Ashanti consorten zijn niet “black” .. een van de voorwaarden van “black” is blijkbaar dat je tot slaaf gemaakt bent of afstamt van mensen die door “witten” tot slaaf gemaakt zijn. Die vlieger gaat dus niet op voor donker gekleurde slavenverkopers..

Wat een dom gezeik allemaal zeg..
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 24 juli 2020 @ 08:36:00 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194234082
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:33 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dus Akwasi en ghanese Ashanti consorten zijn niet “black” .. een van de voorwaarden van “black” is blijkbaar dat je tot slaaf gemaakt bent of afstamt van mensen die door “witten” tot slaaf gemaakt zijn. Die vlieger gaat dus niet op voor donker gekleurde slavenverkopers..

Wat een dom gezeik allemaal zeg..
mijn vriendin is mijn slaaf, maar die is niet zwart

ik zeg koffie of broek uit , of op je knieen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 24 juli 2020 @ 09:49:03 #122
1234 HiZ
Istanbullu
pi_194234903
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2020 22:21 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Als je kijkt naar oog- en haarkleur zijn blanken idd wat kleurrijker. Maar ik vermoed dat het weer zo'n academia term is voor wat slachtofferschap. Of is het 1 op 1 uit de VS gekopieerd en gaat het om indianen?

edit: dat laatste dus _O-

[ afbeelding ]

Wat een intellectuele armoe ;(
Ok. Een term dus die buiten zijn originele context niks betekent. En eigenlijk heel racistisch is ook buiten die context als je hem letterlijk zou nemen.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 09:53:07 #123
1234 HiZ
Istanbullu
pi_194234960
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:33 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dus Akwasi en ghanese Ashanti consorten zijn niet “black” .. een van de voorwaarden van “black” is blijkbaar dat je tot slaaf gemaakt bent of afstamt van mensen die door “witten” tot slaaf gemaakt zijn. Die vlieger gaat dus niet op voor donker gekleurde slavenverkopers..

Wat een dom gezeik allemaal zeg..
Vermoedelijk hebben hun voorouders meer te maken gehad met het verkopen van Afrikanen in slavernij dan de meeste witte inboorlingen kunnen zeggen van hun voorouders.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 10:00:15 #124
66083 Platina
78th Element
pi_194235081
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 08:33 schreef nixxx het volgende:

[..]

Dus Akwasi en ghanese Ashanti consorten zijn niet “black” .. een van de voorwaarden van “black” is blijkbaar dat je tot slaaf gemaakt bent of afstamt van mensen die door “witten” tot slaaf gemaakt zijn. Die vlieger gaat dus niet op voor donker gekleurde slavenverkopers..

Wat een dom gezeik allemaal zeg..
Dom is het zeker. POC omvat eigenlijk al alles maar kennelijk denken ze dat meer acroniemen verzinnen een of andere toegevoegde waarde heeft. Ongeveer net zoals tientallen verschillende genderidentiteiten er maar bij blijven halen.
  Moderator vrijdag 24 juli 2020 @ 10:16:14 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194235340
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 04:27 schreef Hathor het volgende:
ik probeerde zojuist een bepaalde quote op te zoeken uit Full Metal Jacket.....helemaal gecensureerd op alle media. Echt... 8)7
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 11:18:21 #126
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_194236337
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juli 2020 04:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

doen ze toch gewoon zelf?
Precies. Dit laat je als management toch niet over je heen komen; jouw idee, jouw centen, jouw tijd en energie, jouw risico. Dit moet je helemaal niet toestaan.

En dan zal een barvrouw wel even leiding moeten kunnen geven omdat ze toevallig meer pigment in haar huid heeft. Dat soort racistische eikels flikker je je tent uit met een verwijzing naar Art. 1. Nederlandse grondwet.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 24 juli 2020 @ 14:17:55 #127
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194238919
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 11:18 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Precies. Dit laat je als management toch niet over je heen komen; jouw idee, jouw centen, jouw tijd en energie, jouw risico. Dit moet je helemaal niet toestaan.

En dan zal een barvrouw wel even leiding moeten kunnen geven omdat ze toevallig meer pigment in haar huid heeft. Dat soort racistische eikels flikker je je tent uit met een verwijzing naar Art. 1. Nederlandse grondwet.
Het management bestond uit programmeur, nieuwe communicatiemedewerker en nog wat... Dus niet echt veel beter dan de bardames.

Maar een plek in het management opeisen vanwege je huidskleur is natuurlijk van de zotte :N
Krekker is de bom!
pi_194239096
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 14:17 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Het management bestond uit programmeur, nieuwe communicatiemedewerker en nog wat... Dus niet echt veel beter dan de bardames.

Maar een plek in het management opeisen vanwege je huidskleur is natuurlijk van de zotte :N
Voor een nachtclub heb je geen specifieke opleiding nodig maar specifieke kwaliteiten. De baas van Herr Zimmerman is chemicus dus je opleiding zegt niks. Je huidkleur natuurlijk nog minder.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 24 juli 2020 @ 14:40:51 #129
13042 KreKkeR
Waddap homie
  vrijdag 24 juli 2020 @ 15:12:06 #130
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194239600
quote:
16s.gif Op donderdag 23 juli 2020 22:32 schreef Dejannn het volgende:
Er zijn in Nederland niet eens "indigenous people". Men heeft weer eens een woord of theorie gezien in de VS en dat moet weer worden geïmporteerd.
Natuurlijk zijn er indigenous people!! Dat zijn wij
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_194240152
quote:
Mensen die de opmerking van Lubach 'smakeloos' vinden zijn echt te triest voor woorden. Als ik zulke mensen zou kennen zou ik ze met liefde in elkaar trappen. Daarom is het maar goed dat ik zulke mensen niet ken.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 16:54:16 #132
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:08:00 #133
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_194242553
quote:
10s.gif Op donderdag 23 juli 2020 03:29 schreef Jeanne_Darc het volgende:
Ik had een vlieg aan de muur willen zijn. Wat een bizar tafereel moet dat zijn geweest. Een soort volkstribunaal. Is er niemand in die hele tent / stad met een beetje ruggengraat en principes die met zijn vuist op tafel slaat: zo kan het niet langer, deze heksenjacht gaat alle perken te buiten.

Wat ze willen? Lijkt me duidelijk. De club kapot maken. Zoals alles dat niet voldoet aan de nieuwe norm weg moet. Standbeelden, taal gezuiverd, schoolboeken aangepast. Het is al bezig. Blank = wit en het gebeurd stilzwijgend vanuit, ja vanuit wie eigenlijk? Wie bepaald zoiets. De media, de overheid? Het wordt niet uitgelegd. Geen idee waar het eindigt. Bij het Rijks is het nog rustig. Ze draaien door. Totale gekte, omdat er zo weinig weerwoord is.
Amsterdam doet me vaak denken aan Kings Landing waar die sekte de boel had overgenomen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_194242638
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:08 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Amsterdam doet me vaak denken aan Kings Landing waar die sekte de boel had overgenomen.
Omdat je Halsema bloot door de straten gejaagd wil zien worden hè? Shame, shame, shame o|O
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:16:20 #135
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_194242685
quote:
8s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:13 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Omdat je Halsema bloot door de straten gejaagd wil zien worden hè? Shame, shame, shame o|O
Halsema vervult in dit geval de rol van High Sparrow _O-
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:23:32 #136
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:32:52 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:34:20 #138
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194243001
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hier ging het om:

[ twitter ]

En de hele deugwereld weer als een bok op de haverkist:

[ afbeelding ]
:') _!

Die hele twitterdraad is trouwens hilarisch sneu... :')
“ Ze komen voor alles” Nog los van de vraag waarom ze in andermans land recht op ‘alles’ zouden hebben, stel dat we het ze zouden geven of ze het zouden nemen. Wat dan? Dan krijg je toestanden als in Zimbabwe (Rhodesie) of Zuid-Afrika. Alles wat met generaties hard werken is opgebouwd wordt binnen enkele Tientallen jaren afgebroken. Eventjes loopt het nog een beetje als de zwarten die op onze scholen gezeten hebben de scepter zwaaien, dan komen de analfabete zwarten met de mooiste praatjes die het minst terugschrikken voor geweld aan de macht. En dan is er geen buitenland meer dat ondanks alles toch voedselhulp en artsen blijft sturen. Planets of the Apes.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:35:03 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_194243009
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:32 schreef AchJa het volgende:
White supremacy @ de School... :') _O-
[ twitter ]
Supermatie Achja. Supermatie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:36:07 #140
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 24 juli 2020 @ 19:51:45 #141
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_194243307
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:34 schreef LXIV het volgende:

“ Ze komen voor alles” Nog los van de vraag waarom ze in andermans land recht op ‘alles’ zouden hebben, stel dat we het ze zouden geven of ze het zouden nemen. Wat dan? Dan krijg je toestanden als in Zimbabwe (Rhodesie) of Zuid-Afrika. Alles wat met generaties hard werken is opgebouwd wordt binnen enkele Tientallen jaren afgebroken. Eventjes loopt het nog een beetje als de zwarten die op onze scholen gezeten hebben de scepter zwaaien, dan komen de analfabete zwarten met de mooiste praatjes die het minst terugschrikken voor geweld aan de macht. En dan is er geen buitenland meer dat ondanks alles toch voedselhulp en artsen blijft sturen. Planets of the Apes.
Dit heeft onze journalist hoofdredacteur van One-World trouwens ook te melden:

quote:
“Ik ben opgegroeid in Bennekom en ben mezelf van jongs af aan bewust geweest van mijn anders-zijn. Mijn moeder zegt dat ik daar al heel vroeg opmerkingen over maakte. In Bennekom waren wij de eerste zwarte mensen die ze daar ooit hadden gezien. De meeste mensen waren gewoon vriendelijk tegen je en wij gingen helemaal op in de gemeenschap. Toch viel je altijd op. Ik voelde als ex-vluchteling wel de druk om een modelburger te zijn, en mezelf sociaal wenselijk te gedragen. Dat was wel eens vermoeiend omdat je jezelf weinig ruimte gaf voor boosheid bijvoorbeeld. Pas de laatste tien jaar durf ik zonder verontschuldigingen te zeggen wat me niet bevalt.”
Dus je wordt gewoon geaccepteerd, iedereen is vriendelijk tegen je en je gaat op in de gemeenschap. Het enige wat van je gevraagd wordt is om je gewoon te gedragen maar nog is het niet goed he... :')
pi_194243610
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

“ Ze komen voor alles” Nog los van de vraag waarom ze in andermans land recht op ‘alles’ zouden hebben, stel dat we het ze zouden geven of ze het zouden nemen. Wat dan? Dan krijg je toestanden als in Zimbabwe (Rhodesie) of Zuid-Afrika. Alles wat met generaties hard werken is opgebouwd wordt binnen enkele Tientallen jaren afgebroken. Eventjes loopt het nog een beetje als de zwarten die op onze scholen gezeten hebben de scepter zwaaien, dan komen de analfabete zwarten met de mooiste praatjes die het minst terugschrikken voor geweld aan de macht. En dan is er geen buitenland meer dat ondanks alles toch voedselhulp en artsen blijft sturen. Planets of the Apes.
Eigen schuld. Jezelf alles toe eigenen en de ander niks. Hoogmoed van de eerdere generaties en jammer dat de huidige generatie de zure vruchten plukt.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 20:32:12 #143
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_194244059
Dit is wel een aardige opsomming van alles wat er nu te ver gaat in de hele BLM discussie.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 24 juli 2020 @ 21:31:18 #144
117098 Hathor
Effe niet
pi_194245142
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:32 schreef AchJa het volgende:
White supremacy @ de School... :') _O-
[ twitter ]
Witte supermatie?

:')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator vrijdag 24 juli 2020 @ 21:33:20 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194245171
half zin om er op te reageren _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 24 juli 2020 @ 22:05:12 #146
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_194245591
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 20:32 schreef Scorpie het volgende:
Dit is wel een aardige opsomming van alles wat er nu te ver gaat in de hele BLM discussie.
Het luisteren naar een marginaal groepje wappies, idd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 25 juli 2020 @ 00:52:23 #147
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194248287
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hier ging het om:

[ twitter ]

En de hele deugwereld weer als een bok op de haverkist:

[ afbeelding ]
:') _!

Die hele twitterdraad is trouwens hilarisch sneu... :')
Wtf.... ik snap haar posts niet 8)7

Een beetje zoals die paar gekken die we hier op FOK! hadden (vaak blank), maar dan nu meer openbaar (en gekleurd, en blijkbaar met heel veel meer gehoor)....
Krekker is de bom!
  zaterdag 25 juli 2020 @ 01:00:00 #148
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_194248345
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dit heeft onze journalist hoofdredacteur van One-World trouwens ook te melden:
[..]

Dus je wordt gewoon geaccepteerd, iedereen is vriendelijk tegen je en je gaat op in de gemeenschap. Het enige wat van je gevraagd wordt is om je gewoon te gedragen maar nog is het niet goed he... :')
Het ligt natuurlijk wel een stuk genuanceerder.

Ene kant:
Autochtone Nederlanders mogen klagen en krijgen een weerwoord.
Allochtone Nederlanders die klagen krijgen SOMS een weerwoord van: nou als het je niet bevalt, rot dan maar op.

Dat is natuurlijk niet oké. Zag je ook bij de Zwarte Piet discussie, ZELFS wanneer mensen op een normale manier hun mening gaven (en dus niet meteen riepen ZP is racisme).

Andere kant:
Zwarte Piet discussie is ook een goed voorbeeld hoe het aan de andere kant niet goed gaat... mensen meteen als racist bestempelen wanneer ze voor ZP zijn is vragen om ruzie. En je mening koste wat kost willen doordrukken is niet oké.

De realiteit is simpel:
Er zijn zoveel mensen met zoveel meningen.

Wat alleen jammer is, is dat mede door de komst van internet, mobieltjes, social media, de kort-door-de-bocht meningen (links/rechts) steeds meer normaal worden. Mensen hebben niet eens meer zin in een saai lang genuanceerd artikel.

Dus ja, mensen die klagen hoeven niet altijd zeikerds te zijn die zich niet wilden aanpassen. Genoeg mensen die zich super goed aanpasten en haast "gedwongen" werden tot een bepaalde mening.

Maar ook genoeg mensen die zich niet aanpasten en eisten dat anderen zich aanpassen etc...
Krekker is de bom!
pi_194248830
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 20:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Eigen schuld. Jezelf alles toe eigenen en de ander niks. Hoogmoed van de eerdere generaties en jammer dat de huidige generatie de zure vruchten plukt.
Precies, plaasmoorde daar vragen de (soms ook minderjarig en gruwelijk verminkte) slachtoffers gewoon om door blank te zijn. Jammer dat ze de zure vruchten plukken maar hè, dat verdienen die witte duivels eigenlijk ook gewoon. :')
  zaterdag 25 juli 2020 @ 04:34:39 #150
117098 Hathor
Effe niet
pi_194249644
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 19:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hier ging het om:

[ twitter ]

En de hele deugwereld weer als een bok op de haverkist:

[ afbeelding ]
:') _!

Die hele twitterdraad is trouwens hilarisch sneu... :')
Alweer zo'n drammerige Afrikaanse niksnut met een veel te grote bek die denkt dat ze hier alles wel even gaan veranderen. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zaterdag 25 juli 2020 @ 07:57:50 #151
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194250040
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2020 04:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Alweer zo'n drammerige Afrikaanse niksnut met een veel te grote bek die denkt dat ze hier alles wel even gaan veranderen. :')
Dat mens hoort bij dat hele dipsaus/oneworld kliekje. Zeg maar de bruinhemden in het racismedebat. Die zitten bij iedereen waar ze het niet mee eens zijn elk woord af te wegen op zoek naar "microagressions". En als ze er dan eindelijk eentje vinden/verzinnen dan ben je een racist en hebben ze gewonnen. Als ze niks kunnen vinden dan ben je trouwens ook een racist en hebben ze gewonnen.

Als ze het een beetje tegenzit in het leven dan is dat racisme.
Als ze een debat verliezen dan is dat racisme.
Als hun boterham met de gesmeerde kant op de keukenvloer valt dan is dat racisme.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twiitch op 25-07-2020 08:22:59 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')