Klopt!quote:Op dinsdag 21 juli 2020 11:41 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja hoeveel testen zijn er uitgevoerd, hoeveel zijn er gericht uitgevoerd, hoeveel komen er uit BCO?
Is er al bekend of je een soort van bewijs van inenting krijgt. Een internationaal document bedoel ik dan (naast je gewone GGD stempel/sticker)quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:08 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)l-begonnen~ad9834d0/
Vaccin is al in productie. Als de klinische fase goed verloopt komen er mogelijk in september al een miljoen beschikbaar voor de Europese markt .
Je hebt toch je vaccinatiepaspoortquote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is er al bekend of je een soort van bewijs van inenting krijgt. Een internationaal document bedoel ik dan (naast je gewone GGD stempel/sticker)
Dat zou namelijk reizen (of in mijn geval schoonfamilie bezoeken) al veel makkelijker maken denk ik.
Zover is het nog lang niet maar tegen die tijd zal het wel gewoon in je gele Vaccinatieboekje komen te staan.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:14 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is er al bekend of je een soort van bewijs van inenting krijgt. Een internationaal document bedoel ik dan (naast je gewone GGD stempel/sticker)
Dat zou namelijk reizen (of in mijn geval schoonfamilie bezoeken) al veel makkelijker maken denk ik.
Ik denk dat men met iets internationaals komt, ook oa tegen vervalsing (iets wat 100% zeker gaat gebeuren).quote:
Ik denk alleen dat toegang weigeren op basis van je vaccinatiepaspoort een stap te ver is. Voor internationale reizen misschien, maar niet als je de kroeg of de supermarkt in zou willen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Zover is het nog lang niet maar tegen die tijd zal het wel gewoon in je gele Vaccinatieboekje komen te staan.
Toevallig kwam ik vorig jaar een keer bij mijn ouders wat papiertjes tegen die mijn pa centraal had opgeslagen waarop inderdaad exact stond welke vaccinaties ik allemaal heb gehad. Maar goed, het was een vodje papier in feite met de laatste update 25+ jaar geleden.quote:
Volgens mij geven ze tegenwoordig gewoon losse kaartjes.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:25 schreef OProg het volgende:
[..]
Toevallig kwam ik vorig jaar een keer bij mijn ouders wat papiertjes tegen die mijn pa centraal had opgeslagen waarop inderdaad exact stond welke vaccinaties ik allemaal heb gehad. Maar goed, het was een vodje papier in feite met de laatste update 25+ jaar geleden.
Dus ik wil dat niet echt een vaccinatiepaspoort noemen en ik weet eigenlijk ook niet of er verder iets bekend is ofzo.
Ik denk dat sommige mensen dat hier toch wel zouden willen zien.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat toegang weigeren op basis van je vaccinatiepaspoort een stap te ver is. Voor internationale reizen misschien, maar niet als je de kroeg of de supermarkt in zou willen.
Op termijn gaat het misschien wat te ver, maar in de eerste tijd zou je het volgens mij wel moeten overwegen. Kan misschien ook eenvoudig via de app.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat toegang weigeren op basis van je vaccinatiepaspoort een stap te ver is. Voor internationale reizen misschien, maar niet als je de kroeg of de supermarkt in zou willen.
Goed nieuws. Nou als de sodemieter de zwakkeren vaccineren dan kunnen we deze ongein achter ons laten.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:08 schreef Elan het volgende:
Vaccin is al in productie. Als de klinische fase goed verloopt komen er mogelijk in september al een miljoen beschikbaar voor de Europese markt .
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:28 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Op termijn gaat het misschien wat te ver, maar in de eerste tijd zou je het volgens mij wel moeten overwegen. Kan misschien ook eenvoudig via de app.
Verwacht eigenlijk dat de noodzaak van preventieve maatregelen vrij snel zal verdwijnen wanneer er op grote schaal gevaccineerd kan worden.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daarbij vergeet je voor het gemak dat scholen e.a. instanties verplicht dicht waren. Het is niet heel erg te verwachten dat onderwijs op afstand nog terug zal komen (op hoger en uni na). Docenten kunnen dus niet (meer) vanuit thuis werken. Heb je het over een kwart miljoen (middelbaar -en basisonderwijs). En dat je vanuit huis kunt werken betekent nog niet dat je ook al je werk op die manier kunt doen. Mijn vriendin heeft ook vanuit thuis gewerkt maar ook dat zullen ze niet snel meer doen omdat gewoonweg niet kan en het inmiddels ook niet meer wordt vergoed vanuit de opdrachtgever (=de lokale overheid). En fysio's (e.d) hebben e-consults gegeven maar dat slaat natuurlijk ook nergens op. Was ook alleen maar omdat ze dicht moesten en wel geld moesten verdienen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 11:50 schreef Dven het volgende:
[..]Je snapt je eigen bron niet. Het CBS geeft daarin aan dat in 2019 bijna 40% van de mensen in dat jaar vanuit huis gewerkt heeft. Zegt niets over het gedeelte waarbij dit technisch gezien mogelijk is. Nu met de crisis heeft ruim de helft van de mensen thuisgewerkt. Ofwel, het leeuwendeel. Beter lezen in het vervolg.
Denk ook niet dat elke winkel een mannetje neer gaat zetten die eerste van iedereen een papiertje wil zien.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:23 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Moet iedereen zich wel willen vaccineren, en we weten nog helemaal niet, of de vaccinatie langdurig is en blijft.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Goed nieuws. Nou als de sodemieter de zwakkeren vaccineren dan kunnen we deze ongein achter ons laten.
Ik heb zon geel paspoort waar netjes mijn inentingen in staan als ik weer eens een verre reis maak en daarvoor bepaalde inentingen aangeraden worden.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Volgens mij geven ze tegenwoordig gewoon losse kaartjes.
Die klinische testfase breekt nu aan. Ze gaan wereldwijd meer dan 100.000 mensen testen. De komende weken en maanden zijn cruciaal.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:32 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Moet iedereen zich wel willen vaccineren, en we weten nog helemaal niet, of de vaccinatie langdurig is en blijft.
Er zijn er nu al voldoende die geen antistoffen meer hebben. Zijn die nu immuun of niet meer?
Valt wel mee.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 08:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat soort tokkie-reacties gewoon lekker negeren joh
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:36 schreef mazaru het volgende:
Een vaccin duurt normaal gesproken jaren voordat het op de markt komt. Dit vaccin is sowieso afgeraffeld en de effecten op langere termijn ervan zijn niet te voorspellen.
Zulke praktijken moet je ook helemaal niet willen. In WO2 hadden we ook zoiets. Fur Juden Verboten!quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk ook niet dat elke winkel een mannetje neer gaat zetten die eerste van iedereen een papiertje wil zien.
Gewoon een stempel in je vaccinatiepaspoort inderdaad.
Zulke praktijken gaan ook niet gebeuren.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zulke praktijken moet je ook helemaal niet willen. In WO2 hadden we ook zoiets. Fur Juden Verboten!
Die reactie slaat toch gewoon ergens op? Waarom reageer je zo respectloos? Ze doorbreken de gangbare werkwijze volledig.quote:
Afgeraffeld alsof het een stukje huiswerk van een MAVO-scholier betreft. Letterlijk alle knappe koppen op dat gebied zijn wereldwijd de afgelopen maanden bezig geweest met het vinden van een vaccin en dan decimeert iemand dat even tot een stukje prutswerk omdat het volgens haar jaren zou moeten duren.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die reactie slaat toch gewoon ergens op? Waarom reageer je zo?
Ik denk wel dat het goed is om op een gezonde manier sceptisch te blijven over de werking van zo'n vaccin en over de bijwerkingen. Juist omdat het in zo'n korte tijd is ontwikkeld.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Afgeraffeld alsof het een stukje huiswerk van een MAVO-scholier betreft. Letterlijk alle knappe koppen op dat gebied zijn wereldwijd de afgelopen maanden bezig geweest met het vinden van een vaccin en dan decimeert iemand dat even tot een stukje prutswerk omdat het volgens haar jaren zou moeten duren.
Gebruik je hersens man. Er is geen tijd geweest om de effecten op de langere termijn te vinden. Kun je wel met die domme smileys komen maar dat zegt meer over jouw hersenloosheid dan over wat ik schrijf.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Afgeraffeld alsof het een stukje huiswerk van een MAVO-scholier betreft. Letterlijk alle knappe koppen op dat gebied zijn wereldwijd de afgelopen maanden bezig geweest met het vinden van een vaccin en dan decimeert iemand dat even tot een stukje prutswerk omdat het volgens haar jaren zou moeten duren.
Niet volgens haar. Volgens de gangbare normen.10-15 jaar!quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik geloof ook best dat het met alle zorgvuldigheid gemaakt is. Maar we moeten niet vergeten dat de eventuele complicaties op lange termijn nog niet zichtbaar zijn. Ik snap dus wel dat mensen nog wat sceptisch zijn, waaronder ik zelf ook.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:40 schreef Elan het volgende:
[..]
+1. Wel hoopvol, maar ook enigszins afwachtend.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik geloof ook best dat het met alle zorgvuldigheid gemaakt is. Maar we moeten niet vergeten dat de eventuele complicaties op lange termijn nog niet zichtbaar zijn. Ik snap dus wel dat mensen nog wat sceptisch zijn, waaronder ik zelf ook.
Misschien is dit wel een soort vaccin om wat tijd te winnen of de druk van de ketel te halen voor de ontwikkeling van een echt vaccin. Al zorgt het maar een jaar voor antistoffen of afweer tegen het virus, kun je met dat jaar tijd winnen voor het ontwikkelen van een misschien beter werkend vaccin. Zonder dat je iedereen weer hoeft op te zadelen met allerlei maatregelen voor een jaar.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:32 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Moet iedereen zich wel willen vaccineren, en we weten nog helemaal niet, of de vaccinatie langdurig is en blijft.
Er zijn er nu al voldoende die geen antistoffen meer hebben. Zijn die nu immuun of niet meer?
Of je het wel of niet eens bent met een vaccinatiecontrole is natuurlijk een kwestie van voorkeur, maar ik mag hopen dat je het verschil tussen iets wat je bent (joods) of iets wat je kiest (vaccinatie) wel snapt.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zulke praktijken moet je ook helemaal niet willen. In WO2 hadden we ook zoiets. Fur Juden Verboten!
Je weet als leek niet eens waar dat vaccin uit bestaat, er lag voor SARS ook een (prototype) vaccin dat wel degelijk uitgebreid is getest. Het kan net zo goed een coctail zijn van bestaande componenten waarvan men de werking (ook op lange termijn) reeds onderzocht heeft Daarbij liggen bureaucratische prioriteiten totaal anders dan bij de ontwikkeling van een ander, willekeuriger vaccin waardoor je meters kan maken in plaats van weken of maanden bezig bent met de papiermolen van stukken in te dienen en wachten tot er een keer tijd is dat een ambtenaar zijn of haar stempel er op zet.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:43 schreef mazaru het volgende:
[..]
Gebruik je hersens man. Er is geen tijd geweest om de effecten op de langere termijn te vinden. Kun je wel met die domme smileys komen maar dat zegt meer over jouw hersenloosheid dan over wat ik schrijf.
Ik snap de ophef hierover niet zo.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:48 schreef _serial_ het volgende:
Drastische verbetering ziekste covid-19-patiënten door experimentele behandeling
Goed nieuws
Het is tegelijkertijd wel een low-key manier om vaccinatie af te dwingen -- zelfs als die vaccinatie misschien nog onbekende bijwerkingen heeft of niet 100% effectief is.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Of je het wel of niet eens bent met een vaccinatiecontrole is natuurlijk een kwestie van voorkeur, maar ik mag hopen dat je het verschil tussen iets wat je bent (joods) of iets wat je kiest (vaccinatie) wel snapt.
Ja jij dus ook niet. Dus blijf wel nadenken en accepteer dat mensen vragen stellen en kritisch zijn. Kun je dan nog wel anders in staan, maar iets respectvoller reageren mag best.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:54 schreef Elan het volgende:
[..]
Je weet als leek niet eens waar dat vaccin uit bestaat
Ik vind dat gewoon een walgelijke gedachtegang. Heel erg eng. We hebben artikel 11: onaantastbaarheid van het lichaam zo uit mijn hoofd. Om dan mensen op te zadelen met beperkingen indien ze zich niet laten vaccineren vind ik echt niet kunnen. Dat vinden ze misschien in Noord-Korea of vonden ze in Nazi-Duitsland normaal maar niet in Nederland.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:52 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Of je het wel of niet eens bent met een vaccinatiecontrole is natuurlijk een kwestie van voorkeur, maar ik mag hopen dat je het verschil tussen iets wat je bent (joods) of iets wat je kiest (vaccinatie) wel snapt.
Dat er vanuit de vorige uitbraak, als mede dat het type virus bekend was, is inderdaad iets dat helpt.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:54 schreef Elan het volgende:
Je weet als leek niet eens waar dat vaccin uit bestaat, er lag voor SARS ook een (prototype) vaccin dat wel degelijk uitgebreid is getest. Het kan net zo goed een coctail zijn van bestaande componenten waarvan men de werking (ook op lange termijn) reeds onderzocht heeft Daarbij liggen bureaucratische prioriteiten totaal anders dan bij de ontwikkeling van een ander, willekeuriger vaccin waardoor je meters kan maken in plaats van weken of maanden bezig bent met de papiermolen van stukken in te dienen en wachten tot er een keer tijd is dat een ambtenaar zijn of haar stempel er op zet.
Maar goed afgeraffeld dus![]()
![]()
Misschien dat dit vaccin ook pas later verstrekkende gevolgen heeft zoals softenon dat ook had.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien is dit wel een soort vaccin om wat tijd te winnen of de druk van de ketel te halen voor de ontwikkeling van een echt vaccin. Al zorgt het maar een jaar voor antistoffen of afweer tegen het virus, kun je met dat jaar tijd winnen voor het ontwikkelen van een misschien beter werkend vaccin. Zonder dat je iedereen weer hoeft op te zadelen met allerlei maatregelen voor een jaar.
Wetenschappers die keihard werken aan een vaccin en dan vervolgens sprongen maken en dan als miep van FOK! direct komen met een term als afraffelen is pas compleet respectloos.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:56 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja dus ook niet. Dus blijf wel nadenken en accepteer dat mensen vragen stellen en kritisch zijn. Kun je dan nog wel anders in staan, maar iets respectvoller reageren mag best.
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Wetenschappers die keihard werken aan een vaccin en dan vervolgens sprongen maken en dan als miep van FOK! direct komen met een term als afraffelen is pas compleet respectloos.
Onaantastbaarheid van het lichaam en vrolijk worden nog steeds jonge jongetjes besneden onder het mom van godsdienstvrijheid.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik vind dat gewoon een walgelijke gedachtegang. Heel erg eng. We hebben artikel 11: onaantastbaarheid van het lichaam zo uit mijn hoofd. Om dan mensen op te zadelen met beperkingen vind ik echt niet kunnen. Dat vinden ze misschien in Noord-Korea of vonden ze in Nazi-Duitsland normaal maar niet in Nederland.
Ik denk niet dat die zich persoonlijk aangevallen voelen door een FOK!-user.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Wetenschappers die keihard werken aan een vaccin en dan vervolgens sprongen maken en dan als miep van FOK! direct komen met een term als afraffelen is pas compleet respectloos.
Je weet niet wie hier allemaal meelezen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die zich persoonlijk aangevallen voelen door een FOK!-user.
Voor zover ik weet gebeurt dat niet op last van de overheid. Daarom hier niet relevant.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Onaantastbaarheid van het lichaam en vrolijk worden nog steeds jonge jongetjes besneden onder het mom van godsdienstvrijheid.
Dat is normaal in zulke culturen. O wee als we daar aankomen, dan is het land te klein. Maar wel onze eigen cultuur en tradities in de ban doen omdat een minderheid zich niet thuis voelt.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Onaantastbaarheid van het lichaam en vrolijk worden nog steeds jonge jongetjes besneden onder het mom van godsdienstvrijheid.
Ben ik met je eens, hoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik geloof ook best dat het met alle zorgvuldigheid gemaakt is. Maar we moeten niet vergeten dat de eventuele complicaties op lange termijn nog niet zichtbaar zijn. Ik snap dus wel dat mensen nog wat sceptisch zijn, waaronder ik zelf ook.
Het is toch ook een richting die voorzichtig wordt ingeslagen met de andere vaccinaties, zoals van de mazelen. Dat de kinderopvang kinderen mag weigeren als ze niet gevaccineerd zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat is normaal in zulke culturen. O wee als we daar aankomen, dan is het land te klein. Maar wel onze eigen cultuur en tradities in de ban doen omdat een minderheid zich niet thuis voelt.![]()
Wel een zoekende vergelijking overigens. Je snapt mijn punt wel neem ik aan. Het is een enge gedachtegang en past niet thuis in Nederland.
Dat wetsvoorstel ligt nog bij de eerste kamer maar is eigenlijk vooral symbolisch want weigeren mogen ze kinderen die niet ingeënt zijn sowieso.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is toch ook een richting die voorzichtig wordt ingeslagen met de andere vaccinaties, zoals van de mazelen. Dat de kinderopvang kinderen mag weigeren als ze niet gevaccineerd zijn.
Dit gaat het toch niet worden?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:08 schreef Elan het volgende:
Vaccinaties zijn ook niet verplicht alleen sommige kinderdagverblijven en scholen hebben hun regels veranderd waardoor de antivaxxers hun kinderen niet meer overal kwijt kunnen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat is normaal in zulke culturen. O wee als we daar aankomen, dan is het land te klein. Maar wel onze eigen cultuur en tradities in de ban doen omdat een minderheid zich niet thuis voelt.![]()
Wel een zoekende vergelijking overigens. Je snapt mijn punt wel neem ik aan. Het is een enge gedachtegang en past niet thuis in Nederland.
Goede zaak.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Vaccinaties zijn ook niet verplicht alleen sommige kinderdagverblijven en scholen hebben hun regels veranderd waardoor de antivaxxers hun kinderen niet meer overal kwijt kunnen.
Ik vind dat ook echt niet kunnen. Ik denk dat het meerendeel van de kinderen wel gevaccineerd is op jongere leeftijd, die kunnen dus meeliften op de immuniteit. Ik snap wel dat sommigen vanwege een bepaalde overtuiging hun kinderen niet willen vaccineren.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is toch ook een richting die voorzichtig wordt ingeslagen met de andere vaccinaties, zoals van de mazelen. Dat de kinderopvang kinderen mag weigeren als ze niet gevaccineerd zijn.
Een ontzettend grijs gebied. Een vaccin is toch wel anders en er zijn legio voorbeelden dat het kan zorgen voor complicaties op lange termijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, hoor.
Wat ik me dan wel afvraag is waarom veel mensen, en ik dacht jij ook, dan niet denken dat het doormaken van een covid-19 infectie ook langetermijn gevolgens kan hebben en dat dat ook iets is om rekening mee te houden. Want ook daarvan weten we nog niet zo heel veel, toch?
Weer zo'n opmerking die kant noch wal raakt. De kinderopvang weet zelf niet of het wettelijk is toegestaan en jij gilt weer betweterig dat het symbolisch is.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat wetsvoorstel ligt nog bij de eerste kamer maar is eigenlijk vooral symbolisch want weigeren mogen ze kinderen die niet ingeënt zijn sowieso.
Keerzijde is wel dat het risico op uitbraken groter als ouders hun kinderen die niet ingeënt zijn noodgedwongen massaal naar een opvang doen met een open deur beleid wat betreft vaccineren.quote:
Je post een link met informatie over wetgeving omtrent scholen terwijl de discussie ging over kinderdagverblijven die niets te maken hebben met de leerplicht. Over opmerkingen gesproken die kant noch wal rakenquote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Weer zo'n opmerking die kant noch wal raakt. De kinderopvang weet zelf niet of het wettelijk is toegestaan en jij gilt weer betweterig dat het symbolisch is.
Plannen Tweede Kamer: kinderopvang mag niet-gevaccineerde kinderen weigeren
Momenteel is het voor kinderopvangcentra vaak niet duidelijk of ze kinderen die niet gevaccineerd zijn mogen weigeren. Daarom doen veel opvangcentra dat nu niet, terwijl ze dat misschien wel willen.
De Tweede Kamer wil vastleggen dat de kinderopvang niet-gevaccineerde kinderen mag weigeren. Dit staat in een wetsvoorstel. Om te controleren of een kind is gevaccineerd, mag de opvang een bewijs van vaccinatie opvragen bij de ouders. Kunnen of willen de ouders dat niet laten zien, dan mag de kinderopvang het kind weigeren.
Op 18 februari is het voorstel aangenomen door de Tweede Kamer. De Eerste Kamer moet nog akkoord gaan.
https://www.rijksoverheid(...)en%20niet%20weigeren.
Dat kun je allemaal nalezen hoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 12:54 schreef Elan het volgende:
Je weet als leek niet eens waar dat vaccin uit bestaat
Lezen is lastig blijkbaar. Lukt het zo?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Je post een link met informatie over wetgeving omtrent scholen terwijl de discussie ging over kinderdagverblijven die niets te maken hebben met de leerplicht. Over opmerkingen gesproken die kant noch wal raken
Ik kan wel lezen maar kan jij ook begrijpend lezen?quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:31 schreef mazaru het volgende:
[..]
Lezen is lastig blijkbaar. Lukt het zo?![]()
[ afbeelding ]
quote:Het voorstel behelst precies wat ze bij Berend Botje, een kinderopvangorganisatie met 50 locaties in West-Friesland, al sinds vorige zomer doen. Op de kinderdagverblijven is alleen plek voor kinderen die meedoen aan het rijksvaccinatieprogramma. Ouders melden het als hun kind een prik heeft gehad. En als niet duidelijk is of dat is gebeurd, dan belt het kinderdagverblijf erachteraan.
Voor winkels lijkt het me inderdaad niet handig. Maar voor bijvoorbeeld nachtclubs zou het wel een oplossing kunnen zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik vind dat ook echt niet kunnen. Ik denk dat het meerendeel van de kinderen wel gevaccineerd is op jongere leeftijd, die kunnen dus meeliften op de immuniteit. Ik snap wel dat sommigen vanwege een bepaalde overtuiging hun kinderen niet willen vaccineren.
Om mensen uit te sluiten van winkels etc. wanneer ze niet gevaccineerd zijn gaat nog een stap verder en past hier niet thuis vind ik.
En om alle twijfel weg te nemen, nee ik ben geen antivaccer. Ik ben voor een vaccin van corona maar ik ben er nog wat sceptisch over. Mag ik daarom straks niet meer winkelen of in een restaurant zitten? Vind ik wel wat ver gaan.
Begrijpend lezen zou je vertellen dat het wettelijk niet duidelijk is of de kinderopvang het wel mag doen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik kan wel lezen maar kan jij ook begrijpend lezen?
Kinderopvang mogen gewoon kinderen weigeren omdat deze niet onder ze niet aan de leerplichtwet gebonden zijn, snuggere.
[..]
Adenovirus, maar je hebt geen idee wat het precies doet, hoe het werkt laat staan dat je kunt roepen dat het gevaarlijk is.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:27 schreef Za het volgende:
[..]
Dat kun je allemaal nalezen hoor.
Het Oxford vaccin, waar we het hier over hebben bestaat oa uit een onschuldig gemaakt chimpanzeevirus.
Enjoy!
Oh ja joh?!quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:37 schreef mazaru het volgende:
[..]
Begrijpend lezen zou je vertellen dat het wettelijk niet duidelijk is of de kinderopvang het wel mag doen.
Dat mag een bedrijf helemaal zelf bepalen denk ik zo. Zelfde geldt voor het dragen van mondkapjes. Als je niet wilt meewerken daarin dan rot je maar op naar een andere zaak die het wel toestaat.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En om alle twijfel weg te nemen, nee ik ben geen antivaccer. Ik ben voor een vaccin van corona maar ik ben er nog wat sceptisch over. Mag ik daarom straks niet meer winkelen of in een restaurant zitten? Vind ik wel wat ver gaan.
Nog 1 poging dan, hoewel ik eerder mijn goudvis een kunstje kan leren.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:42 schreef Elan het volgende:
[..]
Oh ja joh?!
Kinderopvangcentra zijn private ondernemingen, die hebben helemaal geen wettelijke bevoegdheid nodig om te bepalen aan welke ouders zij wel of geen diensten verlenen.
Jezus dat is over de hele week, schrok me wildquote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:01 schreef _serial_ het volgende:
Update 15 juli t/m 21 juli 2020
Afgelopen week zijn er 987 nieuwe personen gemeld die positief getest zijn op COVID-19. Dat is bijna 2 keer zoveel als vorige week. Er zijn 19 patiënten gemeld die voor COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Dat is een toename van 3 patiënten in vergelijking met de vorige week. Er zijn 7 personen als overleden gemeld, 1 minder dan in de week er voor.
Uit dat zelfde artikel, en dan hou ik er ook over op:quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:47 schreef mazaru het volgende:
[..]
Nog 1 poging dan, hoewel ik eerder mijn goudvis een kunstje kan leren.
Mogen kinderdagverblijven kinderen nooit weigeren?
Volgens Geschillencommissie Kinderopvang, die moet oordelen als ouders een geschil hebben met een kinderopvang, is er "in beginsel geen juridische basis voor een algehele weigering van niet-ingeënte kinderen". Met andere woorden: weigeren mag nu niet. "In bijzondere gevallen, bijvoorbeeld in geval van een uitbraak van een besmettelijke ziekte, zoals mazelen, kan de kinderopvangorganisatie besluiten, niet-ingeënte kinderen (tijdelijk) de toegang te weigeren, wanneer de veiligheid en gezondheid van de opgevangen kinderen in het geding is."
Maar dat mag alleen in "een individueel geval, op basis van een adequate onderbouwing, waarbij alle betrokken belangen zijn afgewogen". Er moet volgens de geschillencommissie dan echt wel wat aan de hand zijn. Het is uiteindelijk aan de rechter of de Geschillencommissie Kinderopvang om te oordelen of er voldoende grond bestaat voor een weigering.
https://nos.nl/artikel/22(...)neerde-kinderen.html
Fijn dat het straks wettelijk verankerd ligt maar in de praktijk is het dus al aan de orde van de dag. Want gezondheid weegt zwaarder dan onderscheid maken op basis van religie. Dus geen rechter die zo'n ouder gelijk zal geven. Vandaar mijn opmerking dat deze vooral een symbolisch of praktisch nut dient.quote:Meer dan honderd kinderdagverblijven, verspreid over heel Nederland, zeggen dat het hun beleid is om niet-gevaccineerde kinderen te weigeren. Dat blijkt uit een rondvraag van de NOS. Vijfentwintig van hen zeggen ook al daadwerkelijk kinderen geweigerd te hebben.
Waarom meldt je dit niet even aan de onderzoekers. Had jij even de peer review gedaan i.p.v. duurbetaalde professionals. Dan kunnen ze stoppen met geld over de balk smijten. Volgens mij denkt de medische wetenschap (die de onderzoeken met de benodigde kennis bestudeerd heeft) dat de resultaten behoorlijk positief zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:27 schreef Za het volgende:
[..]
Dat kun je allemaal nalezen hoor.
Het Oxford vaccin, waar we het hier over hebben bestaat oa uit een onschuldig gemaakt chimpanzeevirus.
Enjoy!
Maar we kunnen iig wel lekker op een terrasje zitten of naar de kroeg!quote:
Verwacht op korte termijn dan ook weer een toespraak eigenlijk om mensen er opnieuw op te attenderen.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:07 schreef Qarrad het volgende:
In Hillegom viel geloof ik op dat een hoop mensen ondanks hun klachten toch naar het werk waren gegaan. Dat moet er dus echt uit...
Telegraaf pushed het al. Paniekpietjes Incomingquote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:01 schreef Jor_Dii het volgende:
Pushmelding genot!
Als we nu al een 50% stijging zien mid Juli, vraag je je af wat er gaat gebeuren in het najaar..
quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat mag een bedrijf helemaal zelf bepalen denk ik zo. Zelfde geldt voor het dragen van mondkapjes. Als je niet wilt meewerken daarin dan rot je maar op naar een andere zaak die het wel toestaat.
Geen zorgen. DeVerzamelaar is hier om ze te kalmeren.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:09 schreef RipCity het volgende:
[..]
Telegraaf pushed het al. Paniekpietjes Incoming
(Dit geldt enkel voor Engeland, niet voor de rest van de UK). Dat heeft tot nu toe niet tot een overschatting van het aantal doden geleid, het Office for National Statistics (ONS) telt ook covid-19 doden, maar op basis van het death certificate, en hun totaal voor Engeland ligt 8500 hoger:quote:“It seems that PHE regularly looks for people on the NHS database who have ever tested positive, and simply checks to see if they are still alive or not. PHE does not appear to consider how long ago the Covid test result was, nor whether the person has been successfully treated in hospital and discharged to the community.”
Meer testen is meer gevallen die bekend worden die anders nooit in de cijfers meegenomen warenquote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Geen zorgen. DeVerzamelaar is hier om ze te kalmeren.
Alleen testen we al weken lang meer dan in maart/aprilquote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Meer testen is meer gevallen die bekend worden die anders nooit in de cijfers meegenomen waren
90.000 t.o.v. 12.000 tests van de week ervoor is een erg klein verschil ja.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:14 schreef Remco het volgende:
[..]
Alleen testen we al weken lang meer dan in maart/april
Klopt.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Meer testen is meer gevallen die bekend worden die anders nooit in de cijfers meegenomen waren
En waarom laten meer mensen zich testen? Omdat er meer mensen zijn met klachten. En waarom hebben mensen meer klachten? Omdat er meer mensen met covid-19 zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
90.000 t.o.v. 12.000 tests van de week ervoor is een erg klein verschil ja.
Ramen en deuren dicht en laat ze voor de zekerheid Guus maar vast in een put flikkerenquote:
Ik zou me als wetenschapper niet aangevallen voelen als ik lees dat iemand afwachtend is richting een vaccin wat veel sneller op de markt komt dan normaal. Logisch dat er vragen worden gesteld.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 13:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Je weet niet wie hier allemaal meelezen.
Deels gok ik.quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
En waarom laten meer mensen zich testen? Omdat er meer mensen zijn met klachten. En waarom hebben mensen meer klachten? Omdat er meer mensen met covid-19 zijn.
Dank je Donald..quote:Op dinsdag 21 juli 2020 14:14 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |