abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194190332
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:38 schreef alpeko het volgende:

[..]

Die reactie slaat toch gewoon ergens op? Waarom reageer je zo?
Afgeraffeld alsof het een stukje huiswerk van een MAVO-scholier betreft. Letterlijk alle knappe koppen op dat gebied zijn wereldwijd de afgelopen maanden bezig geweest met het vinden van een vaccin en dan decimeert iemand dat even tot een stukje prutswerk omdat het volgens haar jaren zou moeten duren.
blablablabla
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:43:40 #127
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194190359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:40 schreef Elan het volgende:

[..]

Afgeraffeld alsof het een stukje huiswerk van een MAVO-scholier betreft. Letterlijk alle knappe koppen op dat gebied zijn wereldwijd de afgelopen maanden bezig geweest met het vinden van een vaccin en dan decimeert iemand dat even tot een stukje prutswerk omdat het volgens haar jaren zou moeten duren.
Ik denk wel dat het goed is om op een gezonde manier sceptisch te blijven over de werking van zo'n vaccin en over de bijwerkingen. Juist omdat het in zo'n korte tijd is ontwikkeld.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:43:57 #128
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_194190364
quote:

[..]

Gebruik je hersens man. Er is geen tijd geweest om de effecten op de langere termijn te vinden. Kun je wel met die domme smileys komen maar dat zegt meer over jouw hersenloosheid dan over wat ik schrijf.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_194190366
quote:

[..]

Niet volgens haar. Volgens de gangbare normen.10-15 jaar!

https://www.ad.nl/binnenl(...)i-begonnen~aedef313/

Nu schijnen ze hiervoor toevallig al iets op de plank te hadden liggen maar dan nog is de testfase normaal al langer dan dit. Ik ben verre van een antivaxer maar ik sta niet vooraan in ieder geval. En ben ook erg sceptisch want realistisch is het gewoon niet. Niet op deze termijn. Medicijn geef ik meer kans van slagen dan een vaccin. Er is ook nog altijd geen HIV vaccin bijv. (ook een RNA virus) terwijl daarmee een hoop kosten en levens bespaard zouden worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door alpeko op 21-07-2020 12:57:21 ]
pi_194190369
quote:

[..]

Ik geloof ook best dat het met alle zorgvuldigheid gemaakt is. Maar we moeten niet vergeten dat de eventuele complicaties op lange termijn nog niet zichtbaar zijn. Ik snap dus wel dat mensen nog wat sceptisch zijn, waaronder ik zelf ook.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_194190375
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik geloof ook best dat het met alle zorgvuldigheid gemaakt is. Maar we moeten niet vergeten dat de eventuele complicaties op lange termijn nog niet zichtbaar zijn. Ik snap dus wel dat mensen nog wat sceptisch zijn, waaronder ik zelf ook.
+1. Wel hoopvol, maar ook enigszins afwachtend.
pi_194190406
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_194190450
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:32 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Moet iedereen zich wel willen vaccineren, en we weten nog helemaal niet, of de vaccinatie langdurig is en blijft.
Er zijn er nu al voldoende die geen antistoffen meer hebben. Zijn die nu immuun of niet meer?
Misschien is dit wel een soort vaccin om wat tijd te winnen of de druk van de ketel te halen voor de ontwikkeling van een echt vaccin. Al zorgt het maar een jaar voor antistoffen of afweer tegen het virus, kun je met dat jaar tijd winnen voor het ontwikkelen van een misschien beter werkend vaccin. Zonder dat je iedereen weer hoeft op te zadelen met allerlei maatregelen voor een jaar.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:52:45 #134
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_194190457
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Zulke praktijken moet je ook helemaal niet willen. In WO2 hadden we ook zoiets. Fur Juden Verboten!
Of je het wel of niet eens bent met een vaccinatiecontrole is natuurlijk een kwestie van voorkeur, maar ik mag hopen dat je het verschil tussen iets wat je bent (joods) of iets wat je kiest (vaccinatie) wel snapt.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_194190479
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:43 schreef mazaru het volgende:

[..]

Gebruik je hersens man. Er is geen tijd geweest om de effecten op de langere termijn te vinden. Kun je wel met die domme smileys komen maar dat zegt meer over jouw hersenloosheid dan over wat ik schrijf.
Je weet als leek niet eens waar dat vaccin uit bestaat, er lag voor SARS ook een (prototype) vaccin dat wel degelijk uitgebreid is getest. Het kan net zo goed een coctail zijn van bestaande componenten waarvan men de werking (ook op lange termijn) reeds onderzocht heeft Daarbij liggen bureaucratische prioriteiten totaal anders dan bij de ontwikkeling van een ander, willekeuriger vaccin waardoor je meters kan maken in plaats van weken of maanden bezig bent met de papiermolen van stukken in te dienen en wachten tot er een keer tijd is dat een ambtenaar zijn of haar stempel er op zet.

Maar goed afgeraffeld dus :') :D
blablablabla
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:54:44 #136
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_194190481
quote:
Ik snap de ophef hierover niet zo.
Patiënten die geintubeerd op de IC liggen met vocht in hun longen en een infectie krijgen bijna standaard corticosteroïden......
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:55:23 #137
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194190487
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:52 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Of je het wel of niet eens bent met een vaccinatiecontrole is natuurlijk een kwestie van voorkeur, maar ik mag hopen dat je het verschil tussen iets wat je bent (joods) of iets wat je kiest (vaccinatie) wel snapt.
Het is tegelijkertijd wel een low-key manier om vaccinatie af te dwingen -- zelfs als die vaccinatie misschien nog onbekende bijwerkingen heeft of niet 100% effectief is.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_194190493
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Je weet als leek niet eens waar dat vaccin uit bestaat
Ja jij dus ook niet. Dus blijf wel nadenken en accepteer dat mensen vragen stellen en kritisch zijn. Kun je dan nog wel anders in staan, maar iets respectvoller reageren mag best.

[ Bericht 3% gewijzigd door alpeko op 21-07-2020 13:01:44 ]
pi_194190499
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:52 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik vind dat gewoon een walgelijke gedachtegang. Heel erg eng. We hebben artikel 11: onaantastbaarheid van het lichaam zo uit mijn hoofd. Om dan mensen op te zadelen met beperkingen indien ze zich niet laten vaccineren vind ik echt niet kunnen. Dat vinden ze misschien in Noord-Korea of vonden ze in Nazi-Duitsland normaal maar niet in Nederland.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:59:13 #140
14505 OProg
A Life in Music
pi_194190523
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:54 schreef Elan het volgende:

Je weet als leek niet eens waar dat vaccin uit bestaat, er lag voor SARS ook een (prototype) vaccin dat wel degelijk uitgebreid is getest. Het kan net zo goed een coctail zijn van bestaande componenten waarvan men de werking (ook op lange termijn) reeds onderzocht heeft Daarbij liggen bureaucratische prioriteiten totaal anders dan bij de ontwikkeling van een ander, willekeuriger vaccin waardoor je meters kan maken in plaats van weken of maanden bezig bent met de papiermolen van stukken in te dienen en wachten tot er een keer tijd is dat een ambtenaar zijn of haar stempel er op zet.

Maar goed afgeraffeld dus :') :D
Dat er vanuit de vorige uitbraak, als mede dat het type virus bekend was, is inderdaad iets dat helpt.

Verder doet het me ook wel een beetje denken aan dat NASA soms jaren over een besluit deed dat SpaceX in een paar weken doet. Onder aan de streep is hun raket inmiddels ook de lucht in. :)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_194190527
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:52 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Misschien is dit wel een soort vaccin om wat tijd te winnen of de druk van de ketel te halen voor de ontwikkeling van een echt vaccin. Al zorgt het maar een jaar voor antistoffen of afweer tegen het virus, kun je met dat jaar tijd winnen voor het ontwikkelen van een misschien beter werkend vaccin. Zonder dat je iedereen weer hoeft op te zadelen met allerlei maatregelen voor een jaar.
Misschien dat dit vaccin ook pas later verstrekkende gevolgen heeft zoals softenon dat ook had. ;(
pi_194190528
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:56 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ja dus ook niet. Dus blijf wel nadenken en accepteer dat mensen vragen stellen en kritisch zijn. Kun je dan nog wel anders in staan, maar iets respectvoller reageren mag best.
Wetenschappers die keihard werken aan een vaccin en dan vervolgens sprongen maken en dan als miep van FOK! direct komen met een term als afraffelen is pas compleet respectloos.
blablablabla
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:00:22 #143
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_194190537
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Wetenschappers die keihard werken aan een vaccin en dan vervolgens sprongen maken en dan als miep van FOK! direct komen met een term als afraffelen is pas compleet respectloos.
:') :') !
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_194190548
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ik vind dat gewoon een walgelijke gedachtegang. Heel erg eng. We hebben artikel 11: onaantastbaarheid van het lichaam zo uit mijn hoofd. Om dan mensen op te zadelen met beperkingen vind ik echt niet kunnen. Dat vinden ze misschien in Noord-Korea of vonden ze in Nazi-Duitsland normaal maar niet in Nederland.
Onaantastbaarheid van het lichaam en vrolijk worden nog steeds jonge jongetjes besneden onder het mom van godsdienstvrijheid. :')
pi_194190562
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die zich persoonlijk aangevallen voelen door een FOK!-user.
pi_194190569
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:02 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die zich persoonlijk aangevallen voelen door een FOK!-user.
Je weet niet wie hier allemaal meelezen.
blablablabla
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:03:56 #147
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_194190574
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Onaantastbaarheid van het lichaam en vrolijk worden nog steeds jonge jongetjes besneden onder het mom van godsdienstvrijheid. :')
Voor zover ik weet gebeurt dat niet op last van de overheid. Daarom hier niet relevant.
pi_194190590
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat is normaal in zulke culturen. O wee als we daar aankomen, dan is het land te klein. Maar wel onze eigen cultuur en tradities in de ban doen omdat een minderheid zich niet thuis voelt. ^O^

Wel een zoekende vergelijking overigens. Je snapt mijn punt wel neem ik aan. Het is een enge gedachtegang en past niet thuis in Nederland.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 13:06:44 #149
5428 crew  miss_sly
pi_194190597
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:44 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, hoor.
Wat ik me dan wel afvraag is waarom veel mensen, en ik dacht jij ook, dan niet denken dat het doormaken van een covid-19 infectie ook langetermijn gevolgens kan hebben en dat dat ook iets is om rekening mee te houden. Want ook daarvan weten we nog niet zo heel veel, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 13:09:46 #150
5428 crew  miss_sly
pi_194190620
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:06 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dat is normaal in zulke culturen. O wee als we daar aankomen, dan is het land te klein. Maar wel onze eigen cultuur en tradities in de ban doen omdat een minderheid zich niet thuis voelt. ^O^

Wel een zoekende vergelijking overigens. Je snapt mijn punt wel neem ik aan. Het is een enge gedachtegang en past niet thuis in Nederland.
Het is toch ook een richting die voorzichtig wordt ingeslagen met de andere vaccinaties, zoals van de mazelen. Dat de kinderopvang kinderen mag weigeren als ze niet gevaccineerd zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')