abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 juli 2020 @ 16:23:33 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194178163
Voor het 4e seizoen op rij presenteert Janine Abbring ook dit jaar Zomergasten.


De gasten worden in de week van 29 juni bekend gemaakt.

Eerste uitzending: 19 juli 20:20 NPO2.

Alle 6 gasten op een rijtje:


Typhoon (Glenn de Randamie), Zomergast op 19 juli



Inez Weski, Zomergast op 26 juli


Nazmiye Oral, Zomergast op 2 augustus


Jaap Goudsmit, Zomergast op 9 augustus


Carola Schouten, Zomergast op 16 augustus


Ilja Leonard Pfeijffer, Zomergast op 23 augustus.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 20 juli 2020 @ 16:24:40 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194178184
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 20 juli 2020 @ 16:44:32 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_194178434
Overigens.
Vind ik Carola Schouten echt een heel mooie vrouw.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_194178650
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat niet om meer rechts ipv links, het gaat om plurformiteit en de plek van mijn favoriete omroep ever daarin. Ik denk niet dat er een organisatie op de wereld is die zoveel prachtige tv heeft gemaakt als de VPRO en dat is niet omdat ze links zijn maar omdat ze durven en daardoor vaak dwars zijn. En nu zie ik een VPRO lafjes meedobberen op de laffe golfjes van de tijdgeest en waarin kabinetsleden een podium krijgen zonder dat hen het vuur aan de schenen wordt gelegd.
Links of rechts maakt inderdaad niet uit; een programma met de invulling die jij eraan zou willen geven: ik zie niemand het maken en ook geen enkel programma daarbij in de buurt komen. Terwijl er best interesse voor is, dat kan toch niet anders. Waarom lukt niemand het zo'n programma te maken? Terwijl ik VPRO en NTR nog steeds wel goede programma's vind maken, maar veelal wel met een "linkse" of progressieve insteek.

Wat vond je echt sterke VPRO-programma's dan?
pi_194178850
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Links of rechts maakt inderdaad niet uit; een programma met de invulling die jij eraan zou willen geven: ik zie niemand het maken en ook geen enkel programma daarbij in de buurt komen. Terwijl er best interesse voor is, dat kan toch niet anders. Waarom lukt niemand het zo'n programma te maken? Terwijl ik VPRO en NTR nog steeds wel goede programma's vind maken, maar veelal wel met een "linkse" of progressieve insteek.

Wat vond je echt sterke VPRO-programma's dan?
Ik vond Tegenlicht heel sterk tot een jaar geleden of zo, opeens was het 'hoe gaan we het populisme in Europa stoppen' en sprongen ze op de diversity en wereld zonder grenzen bandwagon. Op de bandwagon springen is dan het probleem. Zondag met Lubach vind ik belangrijk, niet eens zo heel lollig, maar dat is bij gebrek aan fatsoenlijke journalistieke programma's en moeten zij de vinger maar op de zere plek leggen. Twan Huys en een persoonlijke vriend van de premier doen Buitenhof terwijl een andere presentatrice opzettelijk vals citeert, dan is het gewoon klaar, dan doe je precies hetzelfde als de rest van de NPO.

Eigengereid, eigenwijs, tegendraads, durf, ik kan het niet meer vinden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194178980
Inez *O*
Ilja *O*
pi_194179796
quote:
12s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:03 schreef golfer het volgende: 1,3 miljoen kijkers zoals Youp ooit had in 2001 zal nooit meer gehaald worden. :')
Mwa, als ze Bas en Aad van Toor weten te strikken als Zomergast...
pi_194179972
Overigens, over de kijkcijfers, denk dat veel mensen het ook terugkijken. Ik iig wel.

Eerste 15 minuten vind ik vermakelijk.
pi_194179996
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vond Tegenlicht heel sterk tot een jaar geleden of zo, opeens was het 'hoe gaan we het populisme in Europa stoppen' en sprongen ze op de diversity en wereld zonder grenzen bandwagon. Op de bandwagon springen is dan het probleem. Zondag met Lubach vind ik belangrijk, niet eens zo heel lollig, maar dat is bij gebrek aan fatsoenlijke journalistieke programma's en moeten zij de vinger maar op de zere plek leggen. Twan Huys en een persoonlijke vriend van de premier doen Buitenhof terwijl een andere presentatrice opzettelijk vals citeert, dan is het gewoon klaar, dan doe je precies hetzelfde als de rest van de NPO.

Eigengereid, eigenwijs, tegendraads, durf, ik kan het niet meer vinden.
Wat vond je van de aflevering "Lekker conservatief" dan? Zat niet per se dat door jou beschreven frame overheen, imo.
pi_194180980
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 18:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wat vond je van de aflevering "Lekker conservatief" dan? Zat niet per se dat door jou beschreven frame overheen, imo.
Er werd op een gegeven moment een modelspoorbaantje in beeld genomen en dat was dusdanig kunstig belicht dat er ineens een poppetje in uniform met zjin rechterarm omhoog stond. Dan weet ik genoeg en ben ik weg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194182044
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er werd op een gegeven moment een modelspoorbaantje in beeld genomen en dat was dusdanig kunstig belicht dat er ineens een poppetje in uniform met zjin rechterarm omhoog stond. Dan weet ik genoeg en ben ik weg.
Dat iemand rechts van het spectrum zich indertijd geframed voelde door Luckytv of in 2011 Van Zon op zaterdag, daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar als dat figuurtje het enige was, dan kunnen we de bruine jas van wijlen Meneer Aart ook wel als frame zien. No hard feeling voor je mening, maar dit komt wel erg cherrypickend over.
pi_194182145
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:33 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Dat iemand rechts van het spectrum zich indertijd geframed voelde door Luckytv of in 2011 Van Zon op zaterdag, daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar als dat figuurtje het enige was, dan kunnen we de bruine jas van wijlen Meneer Aart ook wel als frame zien. No hard feeling voor je mening, maar dit komt wel erg cherrypickend over.
Ik weet ook niet precies wanneer Weltschmerz zo van het padje is geraakt, maar het is ergens misgegaan in de laatste paar jaar.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194182285
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:33 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Dat iemand rechts van het spectrum zich indertijd geframed voelde door Luckytv of in 2011 Van Zon op zaterdag, daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar als dat figuurtje het enige was, dan kunnen we de bruine jas van wijlen Meneer Aart ook wel als frame zien. No hard feeling voor je mening, maar dit komt wel erg cherrypickend over.
Ik zit zelf niet rechts van het spectrum maar ik wil geinformeerd of geamuseerd worden, niet gemanipuleerd. Zo'n cinematografische associatie is niet recht door zee, dat is manipulatief, insinuerend. Juist omdat het zoiets kleins was, was het zo vals en daarom haakte ik af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194182376
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik weet ook niet precies wanneer Weltschmerz zo van het padje is geraakt, maar het is ergens misgegaan in de laatste paar jaar.
Ik ben niet erg veel van mening veranderd, de media zijn wel erg van taakopvatting veranderd. Het is al bijna tien jaar geleden dat ik de NRC heb opgezegd en dat was vanwege de neoliberale newspeak, manipulatie ten bate van rechts dus. De meeste mensen lezen en luisteren niet kritisch, daar zit hem het verschil.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194182411
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben niet erg veel van mening veranderd, de media zijn wel erg van taakopvatting veranderd. Het is al bijna tien jaar geleden dat ik de NRC heb opgezegd en dat was vanwege de neoliberale newspeak, manipulatie ten bate van rechts dus. De meeste mensen lezen en luisteren niet kritisch, daar zit hem het verschil.
Een andere vorm van totale blindheid kiezen maakt je nog niet kritisch. Dat is een vergissing die veel mensen maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194182728
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zit zelf niet rechts van het spectrum maar ik wil geinformeerd of geamuseerd worden, niet gemanipuleerd. Zo'n cinematografische associatie is niet recht door zee, dat is manipulatief, insinuerend. Juist omdat het zoiets kleins was, was het zo vals en daarom haakte ik af.
Dit dus. Ik zeg ‘iemand’ (lees: algemeen) en je vat het gelijk persoonlijk op. Ik ben iets minder associatief.
pi_194182926
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een andere vorm van totale blindheid kiezen maakt je nog niet kritisch. Dat is een vergissing die veel mensen maken.
Het gaat hier om de wijdverbreide misvatting dat mensen die kunnen lezen goed kunnen lezen of dat althans zouden doen, wanneer ze alles meegekregen hebben. Maar als je echt kritisch kunt lezen, achterdochtig zelfs, dan zal je opvallen dat bepaalde woorden vaak gekozen en in volgorde gezet om een andere indruk te wekken dan uit de genoemde feiten volgt en dat er gepoogd wordt je te manipuleren. .

quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:10 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Dit dus. Ik zeg ‘iemand’ (lees: algemeen) en je vat het gelijk persoonlijk op. Ik ben iets minder associatief.
Niet zozeer. Het ging mij er om dat ik er niet op aansla omdat het spot of antirechts zou zijn, maar omdat het manipulatief is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194182938
quote:
7s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:44 schreef Ringo het volgende:
Overigens.
Vind ik Carola Schouten echt een heel mooie vrouw.
:D

Het is wel de enige gast in wie ik geïnteresseerd ben. De uitzending met Goudsmit komt vast wel goed, want wetenschapper. En Ilja vind ik onsympathiek, maar dat zou wel eens voor een vermakelijke avond kunnen zorgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194182960
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het gaat hier om de wijdverbreide misvatting dat mensen die kunnen lezen goed kunnen lezen of dat althans zouden doen, wanneer ze alles meegekregen hebben. Maar als je echt kritisch kunt lezen, achterdochtig zelfs, dan zal je opvallen dat bepaalde woorden vaak gekozen en in volgorde gezet om een andere indruk te wekken dan uit de genoemde feiten volgt en dat er gepoogd wordt je te manipuleren. .
[..]

Niet zozeer. Het ging mij er om dat ik er niet op aansla omdat het spot of antirechts zou zijn, maar omdat het manipulatief is.
Het is een alfatrucje om je op taal te richten, maar dat gaat vaak gepaard met volstrekte bètablindheid. Maar de ironie is dat je blind achter de framepjes van een type als Baudet aanloopt, dus erg serieus kan ik dat zogenaamde kritische niet nemen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194183020
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 17:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vond Tegenlicht heel sterk tot een jaar geleden of zo, opeens was het 'hoe gaan we het populisme in Europa stoppen' en sprongen ze op de diversity en wereld zonder grenzen bandwagon. Op de bandwagon springen is dan het probleem. Zondag met Lubach vind ik belangrijk, niet eens zo heel lollig, maar dat is bij gebrek aan fatsoenlijke journalistieke programma's en moeten zij de vinger maar op de zere plek leggen. Twan Huys en een persoonlijke vriend van de premier doen Buitenhof terwijl een andere presentatrice opzettelijk vals citeert, dan is het gewoon klaar, dan doe je precies hetzelfde als de rest van de NPO.

Eigengereid, eigenwijs, tegendraads, durf, ik kan het niet meer vinden.
Helemaal mee eens! Tegenlicht was vroeger echt goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194183067
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 20:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Een andere vorm van totale blindheid kiezen maakt je nog niet kritisch. Dat is een vergissing die veel mensen maken.
Het is ook een beetje flauw om mensen die een andere mening aanhangen dan jij van allerlei onsympathieks te beschuldigen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194183096
quote:
2s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is ook een beetje flauw om mensen die een andere mening aanhangen dan jij van allerlei onsympathieks te beschuldigen.
Ik zie ook niet waar ik dat zeg. Ik verwonder me alleen over het feit dat mensen die beweren prat te gaan op hun kritische denkvermogen in andere topics zo kritiekloos aannemen wat ze willen zien of horen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194183907
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 21:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is een alfatrucje om je op taal te richten, maar dat gaat vaak gepaard met volstrekte bètablindheid.
Daar hebben we dus al het probleem, taal is de drager van de boodschap, beeldtaal vaak ook. Dat is hetgene waar je je op moet richten als je de boodschap wil doorgronden.

quote:
Maar de ironie is dat je blind achter de framepjes van een type als Baudet aanloopt, dus erg serieus kan ik dat zogenaamde kritische niet nemen.
Ik kan Baudet veel kritischer beschouwen dan op dit forum gebeurt, maar daar heb ik niet zoveel zin in omdat de terechte punten die hij wel maakt naar mijn smaak niet met ammunitie voor verdere verkettering van zijn persoon gediend zijn. Ik zou jouw hokjesgeest niet meteen beta willen noemen, het is meer een kwestie van ordinaire intellectuele bekrompenheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194186145
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er werd op een gegeven moment een modelspoorbaantje in beeld genomen en dat was dusdanig kunstig belicht dat er ineens een poppetje in uniform met zjin rechterarm omhoog stond. Dan weet ik genoeg en ben ik weg.
Echt? Tjonge. Zou natuurlijk kwalijk zijn als de VPRO zo slinks probeert en publiek te indoctrineren, maar de lichte optimist in mij kan zich dat toch niet voorstellen. Ook omdat ze het verder heel neutraal neerzetten, terwijl het natuurlijk eenvoudig te framen of belachelijk te maken zou zijn.

Jij weet 100% zeker dat de VPRO een bepaalde associatie wilde leggen en het niet domweg toeval was?
pi_194187846
Heeft iemand Typhoon gezien?
Wat vonden we er van?

Ik ben wel benieuwd naar Inzez Weski.
Zouden ze het in die drie uur nog een keer hebben over haar make-up?
Of zal dat als "intellectueel VPRO-statement" geen enkele keer ter sprake komen. Zo van "Kijk ons eens uitsluitend geïnteresseerd zijn in haar ideëen en stellingnames".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 11:49:14 #27
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194189787
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Heeft iemand Typhoon gezien?
Wat vonden we er van?

Waarom lees je het vorige topic niet, als je dat wilt weten?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194189848
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 01:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Echt? Tjonge. Zou natuurlijk kwalijk zijn als de VPRO zo slinks probeert en publiek te indoctrineren, maar de lichte optimist in mij kan zich dat toch niet voorstellen. Ook omdat ze het verder heel neutraal neerzetten, terwijl het natuurlijk eenvoudig te framen of belachelijk te maken zou zijn.

Jij weet 100% zeker dat de VPRO een bepaalde associatie wilde leggen en het niet domweg toeval was?
Ach, waar zo'n voorbeeld voor waandenkers de ultieme bevestiging van hun scherpzinnigheid is, zie ik er vooral bevestiging in voor W.F. Hermans' uitspraak dat de meeste mensen hun paranoia voor de waarheid houden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194189944
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Heeft iemand Typhoon gezien?
Wat vonden we er van?
Volgend jaar akwasi in eerste uitzending gok ik.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_194190052
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 11:49 schreef golfer het volgende:

[..]

Waarom lees je het vorige topic niet, als je dat wilt weten?
Dank je. Heb ik over het hoofd gezien.
Vond het best een leuke uitzending, en helemaal niet zoals GeenStijl natuurlijk meteen weer loopt te emmeren... dat wij Nederlanders allemaal racisten zijn.
Zijn voorbeelden over discriminatie en uitsluiting waren allemaal over blanke (witte) mensen.
Zoals een dik iemand (blank) die wordt gepest.
Of een blank arbeidersjoch dat ballet wil dansen en niet boksen (de hoofdfilm).
Weinig zelfmedelijden en veel aandacht voor schoonheid. Maar ja, rechts (GeenStijl) wil altijd zuur zijn, en ziet overal Gutmenschen in, die de boel een beetje gezellig en leuk willen houden.
Wat ik bedoel is: Typhoon is een positief persoon die heel beheerst en zonder verwijt zijn eigen ervaring en gevoel laat horen.
Maar ja, dat is al teveel voor de rechtse dolle stieren van GeenStijl.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194190081
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:04 schreef RipCity het volgende:

[..]

Volgend jaar akwasi in eerste uitzending gok ik.
Ik denk het niet. Waarom denk jij van wel?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194190136
Inez Weski:
Black eyes matter...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 12:53:56 #33
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194190470
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Inez Weski:
Black eyes matter...
Ze is de advocaat van de duivel. Zo ziet ze er uit en zo zijn in het algemeen haar cliënten.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  dinsdag 21 juli 2020 @ 13:01:18 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194190546
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194190674
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 13:01 schreef golfer het volgende:
Tipje van de sluier van Weski:
https://www.vpro.nl/progr(...)2020/inez-weski.html
quote:
Wel veelzeggend dat je je deelname aan Zomergasten met zo'n poëtische inleiding verrijkt....
'Ik hoop de kijker mee te kunnen nemen op een trektocht, soms sluiproute, als woudloper door de oneindige met kreupelhout bezaaide oerbossen van de oorsprong van het recht, van de rede, van de hoop, dwars door de moerassen en mijnenvelden van de bevochten belangen, de wraak, de onlusten en haat. Het recht, niet van de sterkste, niet van de meest kleinzielige of boekverbrander, maar van de empathische rede, een in de geschiedenis van de mensensoort steeds bevochten prooi. Een tocht, begeleid door nostalgie, relativiteit en de troost van kunst, muziek en de schoonheid en kracht van de natuur. Wellicht toon ik zelfs de hoop van het recht op de vrije gedachte.'
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194191363
Ik weet dat er mensen als Weski moeten zijn, die lieden als Ridouan T. vertegenwoordigen, maar ik hoef ze niet sympathiek of interessant te vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194191726
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Heeft iemand Typhoon gezien?
Wat vonden we er van?

Ik ben wel benieuwd naar Inzez Weski.
Zouden ze het in die drie uur nog een keer hebben over haar make-up?
Of zal dat als "intellectueel VPRO-statement" geen enkele keer ter sprake komen. Zo van "Kijk ons eens uitsluitend geïnteresseerd zijn in haar ideëen en stellingnames".
Toevallig gisteren en vandaag afgekeken (die npo app is krakkemikkig)

Maar ik vond het wel tof. Als je op voorhand op Twitter keek dan leek het net alsof het 3uur over racisme is gegaan, maar ik denk dat 10minuten al ruim is. Ging wel over discriminatie maar dan eigenlijk niet zozeer op huidskleur maar meer op uiterlijk (dikke man) of hobby's (ballet). Ook helemaal geen zelfmedelijden of dat hij Nederlanders voor racisten uitmaakte (wederom: zie Twitter). Gewoon een mooi, rustig gesprek over drijfveren. Stotteren irriteerde mij niet. Ben wellicht wat bevooroordeeld omdat ik hem een keer of 10 livebheb zien optreden, maar ik begrijp oprecht de negatieve reacties op deze Zomergasten niet. Hoe kan je negatief denken over zo'n blij ei.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_194191751
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Toevallig gisteren en vandaag afgekeken (die npo app is krakkemikkig)

Maar ik vond het wel tof. Als je op voorhand op Twitter keek dan leek het net alsof het 3uur over racisme is gegaan, maar ik denk dat 10minuten al ruim is. Ging wel over discriminatie maar dan eigenlijk niet zozeer op huidskleur maar meer op uiterlijk (dikke man) of hobby's (ballet). Ook helemaal geen zelfmedelijden of dat hij Nederlanders voor racisten uitmaakte (wederom: zie Twitter). Gewoon een mooi, rustig gesprek over drijfveren. Stotteren irriteerde mij niet. Ben wellicht wat bevooroordeeld omdat ik hem een keer of 10 livebheb zien optreden, maar ik begrijp oprecht de negatieve reacties op deze Zomergasten niet. Hoe kan je negatief denken over zo'n blij ei.
Twitter is dan ook vooral een vergaarbak van de meest extremistische meningen die elkaar zo hard mogelijk proberen te overschreeuwen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 21 juli 2020 @ 14:44:01 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_194191814
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:53 schreef NoPicNic het volgende:
Ze is de advocaat van de duivel. Zo ziet ze er uit en zo zijn in het algemeen haar cliënten.
Van binnen moet ze dus haast wel een engel zijn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 14:51:53 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194191950
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet dat er mensen als Weski moeten zijn, die lieden als Ridouan T. vertegenwoordigen, maar ik hoef ze niet sympathiek of interessant te vinden.
Ik vind haar vaak heel redelijk en sympathiek overkomen. Maar dat kan aan mij liggen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194192333
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vind haar vaak heel redelijk en sympathiek overkomen. Maar dat kan aan mij liggen.
O+ Richard Korver O+ had me leuk geleken. Is die al eens gast geweest?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 15:18:29 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194192345
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

O+ Richard Korver O+ had me leuk geleken. Is die al eens gast geweest?
Die ken ik niet. :@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194192431
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:18 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die ken ik niet. :@
Die staat aan de kant van de slachtoffers. Bekende zaken waren de Amsterdamse zedenzaak (hij vertegenwoordigde de ouders van de slachtoffers van Robert M.) en de zaak Mitch Henriquez (hij vertegenwoordigde diens zus).

Zie ook Dankzij advocaat Richard Korver klinken slachtoffers in de rechtszaal luider dan ooit
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 21 juli 2020 @ 15:25:22 #44
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194192436
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:17 schreef Claudia_x het volgende:

O+ Richard Korver O+ had me leuk geleken. Is die al eens gast geweest?
Nee:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_seizoenen_van_Zomergasten
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 21 juli 2020 @ 15:28:27 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194192474
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 15:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Die staat aan de kant van de slachtoffers. Bekende zaken waren de Amsterdamse zedenzaak (hij vertegenwoordigde de ouders van de slachtoffers van Robert M.) en de zaak Mitch Henriquez (hij vertegenwoordigde diens zus).

Zie ook Dankzij advocaat Richard Korver klinken slachtoffers in de rechtszaal luider dan ooit
Ik denk dat bij advocaten rechtvaardigheidsgevoel belangrijker is dan welke clienten ze vertegenwoordigen. Maar dat zou ongetwijfeld ook een goede gast zijn ja.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194193076
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:38 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Toevallig gisteren en vandaag afgekeken (die npo app is krakkemikkig)

Maar ik vond het wel tof. Als je op voorhand op Twitter keek dan leek het net alsof het 3uur over racisme is gegaan, maar ik denk dat 10minuten al ruim is. Ging wel over discriminatie maar dan eigenlijk niet zozeer op huidskleur maar meer op uiterlijk (dikke man) of hobby's (ballet). Ook helemaal geen zelfmedelijden of dat hij Nederlanders voor racisten uitmaakte (wederom: zie Twitter). Gewoon een mooi, rustig gesprek over drijfveren. Stotteren irriteerde mij niet. Ben wellicht wat bevooroordeeld omdat ik hem een keer of 10 livebheb zien optreden, maar ik begrijp oprecht de negatieve reacties op deze Zomergasten niet. Hoe kan je negatief denken over zo'n blij ei.
Je hebt bijna hetzelfde commentaar dan ik bij 12:14:55.
Daarom is het zo triest dat bv GeenStijl alleen maar negatief is. Vooraf al gezeik in de trand van "We gaan niet kijken naar dat zeikjoch dat 3 uur lang de NL'ers voor racisten uitmaakt".
Het feit dat ie aandacht besteedde aan Beethoven was natuurlijk een facade. Blabla.
Terwijl de werkelijkheid juist zo mooi en kwetsbaar is. En ja, hij stottert, en geeft hij ook toe. Verder: Een en al positiviteit. Zoals over de bossen enzo. Ik vond de hoofdfilm ook eigenlijk heel mooi. Vooral de brekende trots van die vader die zijn zoon ziet dansen en dan zonder boe of ba huiswaarts keert om geld bij elkaar te schrapen om zijn zoon zijn droom te laten verwezenlijken. Echte liefde zonder poespas. En een conflict met zijn kompanen riskeert als stakingsbreker.
Een mooie keuze.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194193344
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 16:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Je hebt bijna hetzelfde commentaar dan ik bij 12:14:55.
Daarom is het zo triest dat bv GeenStijl alleen maar negatief is. Vooraf al gezeik in de trand van "We gaan niet kijken naar dat zeikjoch dat 3 uur lang de NL'ers voor racisten uitmaakt".
Het feit dat ie aandacht besteedde aan Beethoven was natuurlijk een facade. Blabla.
Terwijl de werkelijkheid juist zo mooi en kwetsbaar is. En ja, hij stottert, en geeft hij ook toe. Verder: Een en al positiviteit. Zoals over de bossen enzo. Ik vond de hoofdfilm ook eigenlijk heel mooi. Vooral de brekende trots van die vader die zijn zoon ziet dansen en dan zonder boe of ba huiswaarts keert om geld bij elkaar te schrapen om zijn zoon zijn droom te laten verwezenlijken. Echte liefde zonder poespas. En een conflict met zijn kompanen riskeert als stakingsbreker.
Een mooie keuze.
Ja ik was het goed eens met jouw review ja :)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 22 juli 2020 @ 04:25:00 #48
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194201631
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 14:09 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet dat er mensen als Weski moeten zijn, die lieden als Ridouan T. vertegenwoordigen, maar ik hoef ze niet sympathiek of interessant te vinden.
Weski doet altijd wanhopige pogingen om het beeld van haar drugsbaronnen te wijzigen in oppassende, brave burgers die het slachtoffer zijn van overheidsgeweld. :r
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 22 juli 2020 @ 11:34:45 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194205091
Weski is dus een prima advocaat die doet wat advocaten moeten doen: iemand, ongeacht de verdenking, verdedigen en door de rechter(s) proberen onschuldig te laten verklaren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 22 juli 2020 @ 14:52:32 #50
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194207930
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juli 2020 11:34 schreef golfer het volgende:
Weski is dus een prima advocaat die doet wat advocaten moeten doen: iemand, ongeacht de verdenking, verdedigen en door de rechter(s) proberen onschuldig te laten verklaren.
Weski is een onbetrouwbare advocaat en ik zou haar zeker niet doen want ze is wat aan de stevige kant voor Eucalypta. Die was toch wel wat knapper.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 22 juli 2020 @ 15:05:26 #51
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194208057
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 14:52 schreef NoPicNic het volgende:

Weski is een onbetrouwbare advocaat en ik zou haar zeker niet doen want ze is wat aan de stevige kant voor Eucalypta. Die was toch wel wat knapper.
Waaruit blijkt dat ze onbetrouwbaar is?
En wat heeft haar uiterlijk te maken met haar kwaliteiten als advocaat?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 22 juli 2020 @ 15:20:46 #52
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194208208
quote:
11s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:05 schreef golfer het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat ze onbetrouwbaar is?
En wat heeft haar uiterlijk te maken met haar kwaliteiten als advocaat?
1. Ze gaat over lijken omdat haar cliënten dat ook doen.
2. Mooie advocaten pleiten veel overtuigender in de rechtszaal.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 22 juli 2020 @ 15:25:06 #53
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194208250
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:20 schreef NoPicNic het volgende:

1. Ze gaat over lijken omdat haar cliënten dat ook doen.
Geef eens voorbeelden van zaken waarin ze dat gedaan heeft? En wie waren haar slachtoffers?
quote:
2. Mooie advocaten pleiten veel overtuigender in de rechtszaal.
Complete onzin, en dat weet jij zelf ook wel. :{w
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 22 juli 2020 @ 15:31:30 #54
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194208328
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Geef eens voorbeelden van zaken waarin ze dat gedaan heeft? En wie waren haar slachtoffers?
[..]

Complete onzin, en dat weet jij zelf ook wel. :{w
1. Onbegrip over verzoek Weski om namen advocaten Nabil B. te openbaren: 'Je zet ze voor het vuurpeloton'
https://www.nporadio1.nl/(...)voor-het-vuurpeloton

2. Als ik rechter was zou ik niet naar luisteren, zo lelijk dat ze is.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 22 juli 2020 @ 15:54:35 #55
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194208590
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:31 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

1. Onbegrip over verzoek Weski om namen advocaten Nabil B. te openbaren: 'Je zet ze voor het vuurpeloton'
https://www.nporadio1.nl/(...)voor-het-vuurpeloton
Dat is dus een citaat van de Telegraaf 'journalist' Nick van Wely en niet iets dat Weski deed of doet. Ik zie nog steeds nergens lijken bij haar verdediging verschijnen.
quote:
2. Als ik rechter was zou ik niet naar luisteren, zo lelijk dat ze is.
Laten we dan maar blij zijn dat rechters in dit land niet zo dom en kortzichtig zijn. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 22 juli 2020 @ 15:58:07 #56
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194208627
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:54 schreef golfer het volgende:

[..]

Laten we dan maar blij zijn dat rechters in dit land niet zo dom en kortzichtig zijn. :')
Je overschat de rechterlijke macht in Nederland. We hebben te maken met objectieve wetgeving en subjectieve rechters.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  woensdag 22 juli 2020 @ 16:11:06 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194208771
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:58 schreef NoPicNic het volgende:

Je overschat de rechterlijke macht in Nederland. We hebben te maken met objectieve wetgeving en subjectieve rechters.
Alweer geen enkel concreet voorbeeld of bewijs. :W
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194213172
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 15:20 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

1. Ze gaat over lijken omdat haar cliënten dat ook doen.
2. Mooie advocaten pleiten veel overtuigender in de rechtszaal.
Inderdaad, dát was de kracht van Moszkowicz, zijn uiterlijk.....

Heel benieuwd naar de uitzending van zondag.
  donderdag 23 juli 2020 @ 12:29:06 #59
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194220881
De 4 visies waar Weski het over gaat hebben:
https://www.vpro.nl/progr(...)van-ines-weski.html#
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 23 juli 2020 @ 12:30:59 #60
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194220914
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 21:01 schreef Nielojram75 het volgende:

Inderdaad, dát was de kracht van Moszkowicz, zijn uiterlijk.....

De oude Max bedoel je? Of 1 van de 4 zonen? :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 juli 2020 @ 15:33:01 #61
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194267560
quote:
13s.gif Op woensdag 22 juli 2020 16:11 schreef golfer het volgende:

[..]

Alweer geen enkel concreet voorbeeld of bewijs. :W
Hoezo bewijs? Ze ziet er uit alsof ze je in een oogwenk in een kikker kan veranderen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  zondag 26 juli 2020 @ 15:52:02 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194267702
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:33 schreef NoPicNic het volgende:


Hoezo bewijs? Ze ziet er uit alsof ze je in een oogwenk in een kikker kan veranderen.
Doe dat dan maar. Dat veranderen in een kikker. Misschien dat jouw gekwaak nog verstandiger klinkt dan de onzin die je tot nu toe in dit topic hebt geplaatst. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194267801
Op voorhand vanavond de meest interessante gast van het hele seizoen.
  zondag 26 juli 2020 @ 17:48:28 #64
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194268805
quote:
6s.gif Op zondag 26 juli 2020 15:52 schreef golfer het volgende:

[..]

Doe dat dan maar. Dat veranderen in een kikker. Misschien dat jouw gekwaak nog verstandiger klinkt dan de onzin die je tot nu toe in dit topic hebt geplaatst. :')
Echt inhoudelijk zijn jouw reacties niet, wel vijandig.
Maar goed, je mag later hier mijn recensie verwachten van het optreden van Eucalypta, de beschermvrouwe van drugsbaronnen, huurmoordenaars en kinderverkrachters.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_194269162
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 17:48 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Echt inhoudelijk zijn jouw reacties niet, wel vijandig.
Maar goed, je mag later hier mijn recensie verwachten van het optreden van Eucalypta, de beschermvrouwe van drugsbaronnen, huurmoordenaars en kinderverkrachters.
Want als je verdacht wordt van een zeden- of levensdelict, heb je geen recht op een proces dat volgens de regels verloopt?
  zondag 26 juli 2020 @ 18:29:02 #66
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194269280
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:18 schreef Magister_Artium het volgende:

Want als je verdacht wordt van een zeden- of levensdelict, heb je geen recht op een proces dat volgens de regels verloopt?
Niet volgens onze kwakende kikker. Die vind dat verdachten (dus nog niet schuldig gevonden mensen) geen recht hebben op een goede en eerlijk verdediging of procesgang. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194269367
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 18:29 schreef golfer het volgende:

[..]

Niet volgens onze kwakende kikker. Die vind dat verdachten (dus nog niet schuldig gevonden mensen) geen recht hebben op een goede en eerlijk verdediging of procesgang. :+
Mijn onderbuik zeurt ook wel eens om herinvoering van het Gesundes Volksempfinden, maar mijn deughersenen houden dat weer tegen.

OT: juist daarover gaat het vanavond, als ik het mag geloven. We hebben ook volgens Weski ons oordeel al klaar voor we het volledige verhaal hebben gehoord.
  zondag 26 juli 2020 @ 20:16:23 #68
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194270889
We zitten klaar. Ik verwacht er best veel van vandaag.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194270929
Leuk pakje
  Redactie Sport zondag 26 juli 2020 @ 20:20:42 #70
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194270941
Heeft Weski ooit vrolijk gekeken?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 26 juli 2020 @ 20:26:03 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194271011
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heeft Weski ooit vrolijk gekeken?
Dit is haar vrolijke blik.

Stemmen van Clooney en Streep. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 juli 2020 @ 20:27:51 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_194271032
Geweldige film dit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194271058
Present. Klaar om me te laten overtuigen dat Ozzy meer is dan de goedprater van crimineel gedrag waarvoor ik haar houd.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zondag 26 juli 2020 @ 20:30:55 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_194271070
Goed om even mee te delen, Weski.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194271084
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:27 schreef speknek het volgende:
Geweldige film dit.
Dat ik het gewoon niet ken... ga ik aan mn kijklijstje toevoegen...
pi_194271102
Kende de film ook niet. Een van de redenen waarom ik Zomergasten kijk :)
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194271135
Gaan we een richting uit waarbij privezaken uit de weg worden gegaan?
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zondag 26 juli 2020 @ 20:36:05 #78
389345 IkFok
jij fokt. wij fokken.
pi_194271163
Zal bij deze mevrouw vanavond nog wel een paar keer voorkomen. Vermoed ik zo
  zondag 26 juli 2020 @ 20:36:07 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_194271164
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:33 schreef Da_Sandman het volgende:
Kende de film ook niet. Een van de redenen waarom ik Zomergasten kijk :)
Sowieso zijn bijna alle Wes Anderson films een grote aanrader (als je van de stijl houdt). Moonrise Kingdom, Grand Budapest Hotel, Fantastic Mr. Fox. Darjeeling Unlimited vond ik zelf niks, maar goed. Isle of Dogs moet ik zelf nog zien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194271184
Goudkoorts... we zouden het tegenwoordig aliexpress- of digiwinkelkoorts kunnen noemen.
  zondag 26 juli 2020 @ 20:38:15 #81
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194271195
Ah, voor de gelukszoekers :s)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_194271241
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:37 schreef Magister_Artium het volgende:
Goudkoorts... we zouden het tegenwoordig aliexpress- of digiwinkelkoorts kunnen noemen.
Niet echt. Goudkoorts gaat over mensen die huis en haard achterlaten om ergens goud te vinden in de veelal ijdele hoop daar rijk van te worden. Kopen bij webshops in China is vrij risicoloos. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 26 juli 2020 @ 20:42:04 #83
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194271261
Wat een prachtige foto's en beelden van die goldrush. _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194271305
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niet echt. Goudkoorts gaat over mensen die huis en haard achterlaten om ergens goud te vinden in de veelal ijdele hoop daar rijk van te worden. Kopen bij webshops in China is vrij risicoloos. :P
Voor de consument wel. Het lemmingengedrag en de blinde run op producten van dergelijke bedrijven zorgt wel voor genoeg gedoe aan de andere kant van de lijn.
  zondag 26 juli 2020 @ 20:45:23 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194271315
Luisteren Janine!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194271341
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:44 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Voor de consument wel. Het lemmingengedrag en de blinde run op producten van dergelijke bedrijven zorgt wel voor genoeg gedoe aan de andere kant van de lijn.
Niet echt. Het is feitelijk niet heel veel problematischer dan bij veel duurdere Westerse partijen kopen voor de producerende zijde.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 26 juli 2020 @ 20:50:15 #87
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194271379
Sneu.
Waarom ga je d'r dan zitten.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 26 juli 2020 @ 20:51:18 #88
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_194271394
Mag ik even zeggen dat ik echt schoon genoeg van dat decor heb?
Hoeveel jaar moeten ze die caravan nog recyclen om uit de ontwerpkosten te komen?

Alleen daarom al lukt het me niet om verder te kijken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_194271404
Waarom ga je dan bij Zomergasten zitten?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Redactie Sport zondag 26 juli 2020 @ 20:52:07 #90
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194271415
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:50 schreef matthijst het volgende:
Sneu.
Waarom ga je d'r dan zitten.
Wat zei ze? Ik was even weg.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194271417
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:50 schreef matthijst het volgende:
Sneu.
Waarom ga je d'r dan zitten.
Want Zomergasten is enkel bedoeld voor allerlei persoonlijke levensverhalen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194271427
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

Want Zomergasten is enkel bedoeld voor allerlei persoonlijke levensverhalen?
Nee maar het hoort er wel bij.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 26 juli 2020 @ 20:53:08 #93
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_194271441
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat zei ze? Ik was even weg.
Waarschijnlijk heeft ze geen zin om drie uur te theemutsen over privékwesties.
Geef haar eens ongelijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_194271449
Ik vind het nog niet echt een prikkelende avond. Maar goed, de avond is jong.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194271451
Groot masker op en dikke muur om haar heen. Nergens de regie durven vrij te geven. Dat zit diep.
  Redactie Sport zondag 26 juli 2020 @ 20:54:12 #96
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194271455
Maar als je niet persoonlijk wil worden gaat zo'n type interview nooit werken.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 26 juli 2020 @ 20:54:30 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194271458
-O-
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:51 schreef Da_Sandman het volgende:
Waarom ga je dan bij Zomergasten zitten?
Om fragmenten en ideeën te laten zien.
Ik hoef geen privé zaken te weten. Interesseert mij niet of ze het met een man of vrouw doet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 juli 2020 @ 20:54:32 #98
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_194271459
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:52 schreef Da_Sandman het volgende:
Nee maar het hoort er wel bij.
Welnee.
Het hoort hooguit bij de tijdgeest, om eindeloos te moeten ouwehoeren over jezelf, maar fuck die.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_194271462
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft ze geen zin om drie uur te theemutsen over privékwesties.
Geef haar eens ongelijk.
Dat zegt ook niemand.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194271477
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nee maar het hoort er wel bij.
Het is het in mijn ogen eerder gewoon iets te veel geworden. Janine opent nog gewoon met de "ideale tv-avond van ..." en daar draait het gewoon om. Dat mag heel persoonlijk zijn, maar dat mag ook gewoon een college of betoog zijn over het een of ander.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194271478
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Welnee.
Het hoort hooguit bij de tijdgeest, om eindeloos te moeten ouwehoeren over jezelf, maar fuck die.
Nee, het hoort bij een dergelijk interview. Onmisbaar zelfs. Jij maakt er meteen drie uur lang van, maar dat is ook dikke onzin natuurlijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 26 juli 2020 @ 20:55:46 #102
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194271479
Met wie ze het doet boeit me niet, maar goddomme, een klein beetje achtergrond.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_194271481
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:54 schreef golfer het volgende:
-O-
[..]

Om fragmenten en ideeën te laten zien.
Ik hoef geen privé zaken te weten. Interesseert mij niet of ze het met een man of vrouw doet.
Dat is zo, maar er lijkt een hang om zelf de regie te houden achter te zitten, nu ook weer die opmerking over dat vonnis. Zo'n avond is ook geven en nemen tussen interviewer en geinterviewde. Als je daartoe niet of weinig bereid bent, wordt t een lange avond
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_194271491
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:51 schreef Ringo het volgende:
Mag ik even zeggen dat ik echt schoon genoeg van dat decor heb?
Hoeveel jaar moeten ze die caravan nog recyclen om uit de ontwerpkosten te komen?

Alleen daarom al lukt het me niet om verder te kijken.
Luister de podcast
  zondag 26 juli 2020 @ 20:56:39 #105
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_194271493
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:54 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat zegt ook niemand.
Oppassen hoor, je maakt eens een scherpe opmerking over je jeugd en voor je het weet wordt elk gekozen fragment kapotgefreudianiseerd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_194271502
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:55 schreef matthijst het volgende:
Met wie ze het doet boeit me niet, maar goddomme, een klein beetje achtergrond.
Vind ik ook, hoor. Ik denk bijv. aan de avond met Beatrice de Graaf: heel inhoudelijk, beetje persoonlijke achtergrond. Wel zo fijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194271510
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:54 schreef golfer het volgende:
-O-
[..]

Om fragmenten en ideeën te laten zien.
Ik hoef geen privé zaken te weten. Interesseert mij niet of ze het met een man of vrouw doet.
Nee eens hoor, dat hoeft ook niet, maar zoals hierboven al staat is een beetje achtergrond nooit weg.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194271539
O jee, ingewikkelde juridische kwesties moeten in jip en janneketaal anders snappen de kijkers/rechters het niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 26 juli 2020 @ 21:01:00 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194271560
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:55 schreef Da_Sandman het volgende:

Nee, het hoort bij een dergelijk interview. Onmisbaar zelfs.
Nee hoor. Dat hoort niet bij de oorspronkelijke opzet van Zomergasten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 juli 2020 @ 21:02:51 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194271592
De kern van
populisme en fascisme legt ze dmv Mussolini uit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 juli 2020 @ 21:03:01 #111
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194271596
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:01 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat hoort niet bij de oorspronkelijke opzet van Zomergasten.
:')
"ik trok vroeger de boekenkast van mij ouders leeg."
"Als je bent opgegroeid met boeken van Russische schrijvers..."
- wat deden je ouders?
"Zeg ik niet." :6
Haters everywhere but I don't really care.
pi_194271619
Voor iemand die prat gaat op haar breedsprakige betogen gooit ze er wel erg veel loze Engelse woorden doorheen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194271625
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:01 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat hoort niet bij de oorspronkelijke opzet van Zomergasten.
Misschien niet, maar dat is dan ook alweer 32 jaar geleden.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194271635
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:04 schreef Monolith het volgende:
Voor iemand die prat gaat op haar breedsprakige betogen gooit ze er wel erg veel loze Engelse woorden doorheen.
En grammaticaal incorrectie constructies. :+

Beetje flauw van me, want dat is inherent aan spreektaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 26 juli 2020 @ 21:06:00 #115
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194271652
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:03 schreef matthijst het volgende:


:')
"ik trok vroeger de boekenkast van mij ouders leeg."
"Als je bent opgegroeid met boeken van Russische schrijvers..."
- wat deden je ouders?
"Zeg ik niet." :6
Prima toch? Zij bepaalt het zelf.
Voor de privé-pagina heb je de Telegraaf of shownieuws, boulevard of hoe dat ook mag heten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194271661
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 20:59 schreef Weltschmerz het volgende:
O jee, ingewikkelde juridische kwesties moeten in jip en janneketaal anders snappen de kijkers/rechters het niet.
Aangezien het gros van het volk te veel op zijn mobieltje kijkt en meer waarde hecht aan tiktokdansjes, kattenfilmpjes en bewegende beelden van een popcorn knagende Michael Jackson, alsmede de excuuscultuur waarin men zich verschuilt achter het bijzonder zijn, is het bijna ondoenlijk om nog in lange zinnen te praten of zinnen te formuleren waarin meer dan één bijstelling voorkomt. Een klassiek vertaalde Ilias doet wonderen.
pi_194271671
Het voegt ook niets toe. We kunnen uit het feit dat Dostojevski in de kast staat wel concluderen dat pa geen stratenmaker was.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194271673
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:06 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Aangezien het gros van het volk te veel op zijn mobieltje kijkt en meer waarde hecht aan tiktokdansjes, kattenfilmpjes en bewegende beelden van een popcorn knagende Michael Jackson, alsmede de excuuscultuur waarin men zich verschuilt achter het bijzonder zijn, is het bijna ondoenlijk om nog in lange zinnen te praten of zinnen te formuleren waarin meer dan één bijstelling voorkomt. Een klassiek vertaalde Ilias doet wonderen.
Mand.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 26 juli 2020 @ 21:07:17 #119
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_194271676
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:06 schreef golfer het volgende:
Voor de privé-pagina heb je de Telegraaf of shownieuws, boulevard of hoe dat ook mag heten.
"Of hoe dat ook mag heten."
Doe nou niet alsof je dat niet weet, je hebt ze alle drie goed.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 21:09:10 #120
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194271705
This is england, zo tof er zijn delen uit drie decennia met dezelfde acteurs
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194271717
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:06 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Aangezien het gros van het volk te veel op zijn mobieltje kijkt en meer waarde hecht aan tiktokdansjes, kattenfilmpjes en bewegende beelden van een popcorn knagende Michael Jackson, alsmede de excuuscultuur waarin men zich verschuilt achter het bijzonder zijn, is het bijna ondoenlijk om nog in lange zinnen te praten of zinnen te formuleren waarin meer dan één bijstelling voorkomt. Een klassiek vertaalde Ilias doet wonderen.
Ach, kom. Het is geen verdienste om lange, bloemrijke en verhullende zinnen te construeren, zeker niet in de context van het recht. En het is niet zo dat het enige alternatief Jip en Janneke-taal is. Ooit boeken van Tim Krabbé gelezen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 26 juli 2020 @ 21:10:43 #122
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194271732
quote:
2s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:09 schreef Bosbeetle het volgende:
This is england, zo tof er zijn delen uit drie decennia met dezelfde acteurs
Geweldige film. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 juli 2020 @ 21:10:49 #123
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_194271734
Band of Brothers heeft wat toppers voortgebracht
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 21:13:31 #124
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194271788
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Geweldige film. ^O^
Ja de mini series this is England 86, this is England '88 en this is England '90 met dus dezelfde acteurs (alleen dan ouder) zijn ook erg goed.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194271811
Deze ga ik eens in zn geheel kijken
  zondag 26 juli 2020 @ 21:16:40 #126
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194271847
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:14 schreef wuuht het volgende:
Deze ga ik eens in zn geheel kijken
De moeite waard!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194271858
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:14 schreef wuuht het volgende:
Deze ga ik eens in zn geheel kijken
Idem tito! Lijkt me boeiende film
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_194271872
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ach, kom. Het is geen verdienste om lange, bloemrijke en verhullende zinnen te construeren, zeker niet in de context van het recht. En het is niet zo dat het enige alternatief Jip en Janneke-taal is. Ooit boeken van Tim Krabbé gelezen?
Zeker. En Bordewijk, ook relatief korte zinnen. Maar ook Couperus, Multatuli, Mulisch en Vestdijk, met stuk voor stuk verzorgde zinnen van lengte. Het is geen dilemma, maar beide moet je m.i. kunnen begrijpen.
pi_194271904
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:17 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Zeker. En Bordewijk, ook relatief korte zinnen. Maar ook Couperus, Multatuli, Mulisch en Vestdijk, met stuk voor stuk verzorgde zinnen van lengte. Het is geen dilemma, maar beide moet je m.i. kunnen begrijpen.
Niet als het taalgebruik verhullend is. Dat moet je niet proberen te begrijpen maar meteen in de prullenbak gooien.

Mijn studenten liet ik vaak dit fantastische stuk van Orwell lezen: Politics and the English Language
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 26 juli 2020 @ 21:23:50 #130
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_194271966
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:17 schreef Magister_Artium het volgende:
Zeker. En Bordewijk, ook relatief korte zinnen. Maar ook Couperus, Multatuli, Mulisch en Vestdijk, met stuk voor stuk verzorgde zinnen van lengte. Het is geen dilemma, maar beide moet je m.i. kunnen begrijpen.
Vergeet Nescio niet.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 26 juli 2020 @ 21:25:04 #131
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194271984
Janine is echt te licht voor Weski. Ze begrijpt heel veel niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 juli 2020 @ 21:27:20 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194272007
Toen er nog negro's gezegd mocht worden in deze docu. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194272019
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:27 schreef golfer het volgende:
Toen er nog negro's gezegd mocht worden in deze docu. :+
Winston Bogarde noemde zn biografie 50 jaar later ook nog gewoon 'Deze neger buigt voor niemand' .
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_194272090
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ach, kom. Het is geen verdienste om lange, bloemrijke en verhullende zinnen te construeren, zeker niet in de context van het recht. En het is niet zo dat het enige alternatief Jip en Janneke-taal is. Ooit boeken van Tim Krabbé gelezen?
Het vermogen om in een lange zin de draad vast te houden is vrij essentieel voor juristen omdat het te formuleren juridisch verband vaak langdradig en complex is. Heel vaak kan het niet korter omdat het bij splitising in meerdere zinnen net iets van de betekenis verandert. Rechters lezen stukken niet voor hun vermaak, maar misschien had sommige literatuur hun wat oefening gegeven die had gecompenseerd voor het gebrek aan aanleg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194272103
Desperados :9.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_194272111
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:07 schreef Monolith het volgende:
Het voegt ook niets toe. We kunnen uit het feit dat Dostojevski in de kast staat wel concluderen dat pa geen stratenmaker was.
Ik heb Dostojevski, Tolstoj en Toergenjev in mijn kast staan en volgens mij ben ik ook een doodsimpele havenarbeider. Zegt helemaal niks
pi_194272137
ik vind dit tot nu toe wel een interessante uitzending.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_194272141
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:35 schreef Da_Sandman het volgende:
Desperados :9.
Heeft ze ook clienten van die motorclub?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194272143
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het vermogen om in een lange zin de draad vast te houden is vrij essentieel voor juristen omdat het te formuleren juridisch verband vaak langdradig en complex is. Heel vaak kan het niet korter omdat het bij splitising in meerdere zinnen net iets van de betekenis verandert. Rechters lezen stukken niet voor hun vermaak, maar misschien had sommige literatuur hun wat oefening gegeven die had gecompenseerd voor het gebrek aan aanleg.
Het recht zit vol met luie denkers. Net als de IT trouwens en net als vrijwel elk ander vakgebied. Mijn collega's vertellen me ook steevast dat de stukken die zij schrijven echt niet anders kunnen omdat ze dan afbreuk doen aan de materie. Geef mij een rode pen en ik laat zien hoe het anders kan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194272167
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:36 schreef galatea het volgende:
ik vind dit tot nu toe wel een interessante uitzending.
Ik heb alleen nog maar sleetse ideeën gehoord. Gelukkig gaat het nu over haar vakgebied, dat is vast interessanter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194272192
Ohja dat is allemaal wetenschappelijk bewezen :')
  zondag 26 juli 2020 @ 21:40:31 #142
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194272215
Onderbuikgevoelens regeren.
Janine snapt het weer niet meteen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194272258
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:39 schreef wuuht het volgende:
Ohja dat is allemaal wetenschappelijk bewezen :')
Wetenschappelijk bewezen is ook een term voor reclames.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 26 juli 2020 @ 21:42:32 #144
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_194272262
De twee dames hebben qua gesprektechniek niet echt een klik.

Weski doet alsof allerlei discussies in een maatschappij maar op 1 manier absoluut gewogen kan worden. Vermoeiende gedachte.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_194272316
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Geef mij een rode pen en ik laat zien hoe het anders kan.
*O* Dit dus...
pi_194272327
Ik vind dat Janine het best goed doet. Ze vraagt door om de gedachten van Weski scherper te krijgen. Dit is bijv. een interessante discussie, of strafmaat samen mag hangen met de tijdgeest. Ja, geeft Weski toe, en daarmee lijkt ze eerdere uitspraken tegen te spreken. Goed om door te vragen hoe dat dan precies zit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194272333
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:35 schreef XSbig het volgende:

[..]

Ik heb Dostojevski, Tolstoj en Toergenjev in mijn kast staan en volgens mij ben ik ook een doodsimpele havenarbeider. Zegt helemaal niks
N=1. Ik kan je wel garanderen dat wanneer je de populatie van mensen die dergelijke auteurs in de kast hebben staan bekijkt, je geen dwarsdoorsnede van de Nederlandse samenleving te pakken hebt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 26 juli 2020 @ 21:45:34 #148
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194272342
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De twee dames hebben qua gesprektechniek niet echt een klik.

Wezski doet alsof allerlei discussies in een maatschappij maar op 1 manier absoluut gewogen kan worden. Vermoeiende gedachte.
Het zou al van respect en opletten getuigen als je de naam van de zomergast juist zou kunnen schrijven. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 juli 2020 @ 21:47:33 #149
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_194272393
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:45 schreef golfer het volgende:

[..]

Het zou al van respect en opletten getuigen als je de naam van de zomergast juist zou kunnen schrijven. :+
Ja ik snapte ook niet waarom mijn autocorrectie hiermee kwam. Maar doet niet af aan mijn punt. Janine vind ik wel weer fijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_194272409
Abbring maakt een goede opmerking maar liet zich meteen intimideren door Weski.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 26 juli 2020 @ 21:48:19 #151
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194272413
De standaardvraag die elke advocaat krijgt: zou je iedereen kunnen/willen verdedigen? :O
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 juli 2020 @ 21:50:39 #152
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_194272471
HAL met die ultieme creepy stem. Opmerkelijk filmpje toch wel, zeker als je bedenkt dat de film uit 1968 stamt.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
  zondag 26 juli 2020 @ 21:50:43 #153
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194272472
Computer says no... :D
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194272482
Moet deze eigenlijk ook nog eens zien
pi_194272506
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:48 schreef Weltschmerz het volgende:
Abbring maakt een goede opmerking maar liet zich meteen intimideren door Weski.
Ja! Ik weet niet of het intimidatie was. Misschien vond ze dat ze Weski te veel in een hoek aan het drijven was en wilde ze het gezellig houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 26 juli 2020 @ 21:53:17 #156
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194272530
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:50 schreef Martinello het volgende:
HAL met die ultieme creepy stem. Opmerkelijk filmpje toch wel, zeker als je bedenkt dat de film uit 1968 stamt.
Knap he? 52 jaar geleden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194272533
Weski begint n beetje naar een antioverheidsgekkie te neigen.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_194272555
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
Weski begint n beetje naar een antioverheidsgekkie te neigen.
Want?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194272564
De fragmenten zijn top. Janine is verfrissend eigenwijs en de gast zeurt in de tussentijd maar door...
  zondag 26 juli 2020 @ 21:55:33 #160
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_194272581
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:53 schreef golfer het volgende:

[..]

Knap he? 52 jaar geleden.
Heel bijzonder ja. Die film was zijn tijd ver vooruit.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
  zondag 26 juli 2020 @ 21:56:23 #161
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194272605
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
Weski begint n beetje naar een antioverheidsgekkie te neigen.
Opkomen voor privacy en tegen een alom controlerende overheid maakt je een gekkie?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194272637
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Ik weet niet of het intimidatie was. Misschien vond ze dat ze Weski te veel in een hoek aan het drijven was en wilde ze het gezellig houden.
Dat bedoel ik. Weski wil de kruisverbanden niet zien en toen Abbring haar daarmee confronteerde dreigde ze het met één oogopslag ongezellig te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194272640
Janine is volgens mij gewoon niet scherp genoeg vandaag, Weski zei dat ze niet geloofde dat de twin towers voorkomen hadden kunnen komen maar dat interpreteert zij dan als dat de aanslag niet heeft plaats gevonden.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_194272649
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:58 schreef galatea het volgende:
j=Janine is volgens mij gewoon niet scherp genoeg vandaag, Weski zei dat ze niet geloofde dat de twin towers voorkomen hadden kunnen komen maar dat interpreteert zij dan als dat de aanslag niet heeft plaats gevonden.
Ja, dat was een beetje een raar moment.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Redactie Sport zondag 26 juli 2020 @ 21:59:48 #165
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194272659
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
Weski begint n beetje naar een antioverheidsgekkie te neigen.
Mwah
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194272665
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 21:56 schreef golfer het volgende:

[..]

Opkomen voor privacy en tegen een alom controlerende overheid maakt je een gekkie?
Een fundamenteel wantrouwen tegen de overheid wel ja. Ik denk dat je moet uitgaan van de goede bedoeling van een overheid anders heb je als samenleving geen basis. Excessen daarbinnen aanpakken. Maar bij haar proef ik een idee van een mislukte overheid, zowel in rechtspraak als bijvoorbeeld op de inzet van technologie. En ik zei neigen naar, niet dat ze t is.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_194272684
Het verbaast me dat Weski zo zwak argumenteert. Argumenteren is toch haar vak? Ten aanzien van haar tirade tegen de controlerende overheid ben ik het met haar eens, maar ze doet nauwelijks de moeite om haar standpunt goed uit te leggen. "Zo werkt dat niet, dat laat de geschiedenis zien." Ze valt ook regelmatig terug op het argument "dat laat onderzoek zien".
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:02:29 #168
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194272713
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:00 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Een fundamenteel wantrouwen tegen de overheid wel ja. Ik denk dat je moet uitgaan van de goede bedoeling van een overheid anders heb je als samenleving geen basis. Excessen daarbinnen aanpakken. Maar bij haar proef ik een idee van een mislukte overheid, zowel in rechtspraak als bijvoorbeeld op de inzet van technologie. En ik zei neigen naar, niet dat ze t is.
Ik vind dat je altijd een gezond wantrouwen moet hebben tegen overheden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194272728
Trek dit even paralel met Redouan T. Ze leert veel van hem.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:04:35 #170
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194272742
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:03 schreef Nadinarama het volgende:
Trek dit even paralel met Redouan T. Ze leert veel van hem.
Leg eens uit?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194272755
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:00 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Een fundamenteel wantrouwen tegen de overheid wel ja. Ik denk dat je moet uitgaan van de goede bedoeling van een overheid anders heb je als samenleving geen basis.
Integendeel! Het fundament van onze staatsinrichting bestaat uit wantrouwen in de vorm van de trias politica.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194272760
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:02 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik vind dat je altijd een gezond wantrouwen moet hebben tegen overheden.
Volgens mij is het idee achter de Trias politica ook dat je de uitvoerende macht niet op haar blauwe ogen gelooft en niet haar eigen bevoegdheden laat bepalen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194272813
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Integendeel! Het fundament van onze staatsinrichting bestaat uit wantrouwen in de vorm van de trias politica.
Tuurlijk maar daaronder moet een vertrouwen in t instituut overheid liggen, en de excessen/het uit de bocht vliegen,pak je aan via de trias politica
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zondag 26 juli 2020 @ 22:11:37 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194272852
Wat een geweldige man, die openbaar aanklager bij de Neurenberg processen.
Ook nog op hoge leeftijd. _O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194272857
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:09 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Tuurlijk maar daaronder moet een vertrouwen in t instituut overheid liggen, en de excessen/het uit de bocht vliegen,pak je aan via de trias politica
Wat het ingewikkeld maakt is dat we in Nederland geen zuivere invulling van de trias politica hebben. Weski heeft daar dagelijks mee te maken en dat zal haar ideeën erover gekleurd hebben.

Ik vind zelf fundamenteel vertrouwen in de overheid gevaarlijker dan fundamenteel wantrouwen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194272861
Wat een toneelstuk
  zondag 26 juli 2020 @ 22:13:16 #177
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194272874
He was quite a gentleman :{
  zondag 26 juli 2020 @ 22:13:18 #178
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194272876
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:12 schreef wuuht het volgende:
Wat een toneelstuk
???
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194272878
en zo gaat dat
  zondag 26 juli 2020 @ 22:13:49 #180
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_194272887
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:11 schreef golfer het volgende:
Wat een geweldige man, die openbaar aanklager bij de Neurenberg processen.
Ook nog op hoge leeftijd. _O_
Zeer indrukwekkend.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:14:44 #181
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194272896
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:11 schreef golfer het volgende:
Wat een geweldige man, die openbaar aanklager bij de Neurenberg processen.
Ook nog op hoge leeftijd. _O_
Zeker weten. :Y

Leeft deze man nog? Opnames lijken mij nog best recent.
pi_194272918
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat het ingewikkeld maakt is dat we in Nederland geen zuivere invulling van de trias politica hebben. Weski heeft daar dagelijks mee te maken en dat zal haar ideeën erover gekleurd hebben.

Ik vind zelf fundamenteel vertrouwen in de overheid gevaarlijker dan fundamenteel wantrouwen.
Mijn inschatting is dat dat nog meevalt qua scheiding. Ja er zijn uitzonderingen, het Wilders-proces bijvoorbeeld waarbij de uitvoerende macht de rechtsprekende macht probeert te beïnvloeden maar over t algemeen heb ik het OM de laatste jaren geregeld gecorrigeerd zien worden door de rechtbank of een gerechtshof omdat de bewijslast te dun was of men een zaak gewoon niet rond had bijvoorbeeld. Ik heb best een hoog vertrouwen in de rechtspraak in NL.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zondag 26 juli 2020 @ 22:16:37 #183
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_194272936
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:14 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Zeker weten. :Y

Leeft deze man nog? Opnames lijken mij nog best recent.
Volgens Wiki wel, inmiddels 100.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_194272939
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:14 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Zeker weten. :Y

Leeft deze man nog? Opnames lijken mij nog best recent.
Ja, hij is 100 inmiddels.
Ik wil verder ook niets insinueren, maar hij komt uit Transsylvanië. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194272940
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:13 schreef golfer het volgende:

[..]

???
haha ja sorry, ik vind dat echt onzin dat zo'n man als in dT fragment van net met een verdediging mag/moet komen terwijl het duidelijk is wat hij gedaan heeft.
pi_194272949
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat het ingewikkeld maakt is dat we in Nederland geen zuivere invulling van de trias politica hebben. Weski heeft daar dagelijks mee te maken en dat zal haar ideeën erover gekleurd hebben.

Ik vind zelf fundamenteel vertrouwen in de overheid gevaarlijker dan fundamenteel wantrouwen.
Ik ben zelf niet zo bekend in dit vakgebied (misschien dat ik daarom deze uitzending interessant vind.), maar hoe wordt in Nederland de trias politica dan uitgevoerd?
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_194272951
de hij wordt gedemoniseerd
  zondag 26 juli 2020 @ 22:18:42 #188
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194272970
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:16 schreef wuuht het volgende:


haha ja sorry, ik vind dat echt onzin dat zo'n man als in dT fragment van net met een verdediging mag/moet komen terwijl het duidelijk is wat hij gedaan heeft.
Het grondprincipe van een rechtstaat. Iedereen heeft recht op een eerlijk proces en een verdediger.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194272988
Ook dictators en dergelijke in den Haag gaan zitten te berechten vind ik niks. Die kun je ook gewoon op een plein in het desbetreffende land door de meute in stukken laten scheuren.
pi_194272992
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:17 schreef galatea het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet zo bekend in dit vakgebied (misschien dat ik daarom deze uitzending interessant vind.), maar hoe wordt in Nederland de trias politica dan uitgevoerd?
Ik vind deze website wel aardig. Zie met name het deel 'machtenspreiding in Nederland'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_194272994
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:16 schreef wuuht het volgende:

[..]

haha ja sorry, ik vind dat echt onzin dat zo'n man als in dT fragment van net met een verdediging mag/moet komen terwijl het duidelijk is wat hij gedaan heeft.
Maar dat bepaalt en rechter niet a priori. De aanklager kan daar van overtuigd zijn, maar het lijkt me niet wenselijk dat een aanklager op voorhand even naar een rechter loopt en uitlegt hoe sterk zijn zaak is en daarmee de verdachte zijn of haar rechten ontneemt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 26 juli 2020 @ 22:20:56 #192
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_194273014
Vind de vergelijking van 'a plea of humanity tot law' tegenover nazi's met het gebrek aan empathie in huidig gevangeniswezen nogal mank gaan. Magere argumentatie ook van Weski.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:22:38 #193
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194273048
Kutkind
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:23:05 #194
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_194273062
Dat rode kind werd later een Little Britain typetje.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:23:32 #195
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194273072
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:23 schreef Martinello het volgende:
Dat rode kind werd later een Little Britain typetje.
Haha.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 juli 2020 @ 22:24:16 #196
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194273082
Ja Inez, we hebben het net gezien.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:25:48 #197
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_194273108
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:24 schreef matthijst het volgende:
Ja Inez, we hebben het net gezien.
Het is een klein beetje het concept van het programma dat er over de fragmenten wordt nagepraat.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:26:56 #198
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194273117
Buschauffeurs afzeiken. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194273126
bedankt, ook namens fred teeven
  zondag 26 juli 2020 @ 22:27:21 #200
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_194273127
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:26 schreef golfer het volgende:
Buschauffeurs afzeken. _O-
Fredje Teeven over de zeik.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_194273128
Binnenkort staat het hele Mediapark vol met protesterende buschauffeurs.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 26 juli 2020 @ 22:27:34 #202
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194273131
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:25 schreef Martinello het volgende:

[..]

Het is een klein beetje het concept van het programma dat er over de fragmenten wordt nagepraat.
:')
Letterlijk vertellen wat je 20 seconden geleden hebt gezien.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:28:02 #203
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194273137
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:25 schreef Martinello het volgende:


Het is een klein beetje het concept van het programma dat er over de fragmenten wordt nagepraat.
Verklap het nou niet na 32 jaar. :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194273156
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Verklap het nou niet na 32 jaar. :+
:D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:29:06 #205
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_194273158
'er is overal op bezuinigd, op alles'.

Sta er steeds meer van te kijken dat haar standpunten niveau van de buurtkroeg eigenlijk niet echt overstijgt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:30:30 #206
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194273176
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
'er is overal op bezuinigd, op alles'.

Sta er steeds meer van te kijken dat haar standpunten niveau van de buurtkroeg eigenlijk niet echt overstijgt.
Misschien schrijven d'r ouders d'r pleidooien wel.
Is het zelf gewoon een simpele buschauffeuse.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_194273188
Pffff
Dit vind ik heel vervelend
  zondag 26 juli 2020 @ 22:31:25 #208
14505 OProg
A Life in Music
pi_194273193
Dit gaat wel een beetje vervelen dat ze dan ook echt helemaal niks wil zeggen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 22:31:54 #209
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194273199
Ik wil ook kunnen zwaluwstaarten ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 26 juli 2020 @ 22:32:31 #210
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194273213
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:30 schreef wuuht het volgende:
Pffff
Dit vind ik heel vervelend
Wat dan precies?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 juli 2020 @ 22:32:34 #211
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_194273215
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:28 schreef golfer het volgende:

[..]

Verklap het nou niet na 32 jaar. :+
Zou zo graag een aflevering van 28 jaar geleden willen zien, die met Ischa Meijer. Staan een paar mooie fragmenten op Youtube maar de complete aflevering heb ik nog niet kunnen opsnorren.
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
pi_194273220
een witte rus of een witte witrus
  zondag 26 juli 2020 @ 22:33:11 #213
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194273228
quote:
15s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:31 schreef OProg het volgende:
Dit gaat wel een beetje vervelen dat ze dan ook echt helemaal niks wil zeggen.
Ze heeft geen zin allerlei privézaken op tafel te gooien. Dat is haar goed recht.
pi_194273230
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat dan precies?
Ik wil wel dat ze even iets over haar jeugd/ouders verteld
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 22:33:19 #215
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194273235
quote:
15s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:31 schreef OProg het volgende:
Dit gaat wel een beetje vervelen dat ze dan ook echt helemaal niks wil zeggen.
Ik vind het vragen naar de bekende weg ook wel vervelend, je kunt dit ook duiden zonder de persoon Weski in te duiken toch? Vind het wel verfrissend dat iemand gewoon zegt, nee dat zeg ik niet. Janine gaat er ook wel netjes omheen en komt wel tot wat ze wil weten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194273262
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:32 schreef Martinello het volgende:

[..]

Zou zo graag een aflevering van 28 jaar geleden willen zien, die met Ischa Meijer. Staan een paar mooie fragmenten op Youtube maar de complete aflevering heb ik nog niet kunnen opsnorren.
Klopt. Had te maken met beeldrechten die ze niet konden betalen oid, maar hoop desondanks dat afleveringen een keer in zijn geheel beschikbaar komen.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:36:55 #217
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_194273289
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:35 schreef Nadinarama het volgende:

[..]

Klopt. Had te maken met beeldrechten die ze niet konden betalen oid, maar hoop desondanks dat afleveringen een keer in zijn geheel beschikbaar komen.
Zou fantastisch zijn ^O^
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:36:59 #218
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194273291
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:33 schreef wuuht het volgende:

Ik wil wel dat ze even iets over haar jeugd/ouders verteld
En in hoeverre is dat van belang bij haar fragmenten of denkbeelden?

Wat deden of doen jouw ouders dat jij dit vindt?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194273346
scoop: familie
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 22:41:12 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194273354
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:40 schreef FOKoffieleut het volgende:
scoop: familie
Tis net star wars
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 22:41:14 #221
362868 crew  Slobeend
of all places
  zondag 26 juli 2020 @ 22:41:25 #222
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194273360
Nou, toch een privé weetje: Zadkine is familie van haar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194273387
Laat Weski lekker over haar vak praten.
Abbring kan beter voor de Viva gaan interviewen.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:44:08 #224
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194273400
De tranen staan in haar ogen :{ Misschien wil ze er daarom niet over praten.
pi_194273401
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:41 schreef Slobeend het volgende:
Ongemakkelijk nu hoor.
Is dit nog wat?
pi_194273417
Je gunt haar een sessie bij de psycholoog!
pi_194273456
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:45 schreef Nadinarama het volgende:
Je gunt haar een sessie bij de psycholoog!
Abbring of Weski?
  zondag 26 juli 2020 @ 22:48:10 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194273465
Typisch 2e generatieoorlogsslachtofferkind.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194273469
Abbring is behoorlijk opgeruimd, dus ik bedoel Weski.
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 22:50:00 #230
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_194273483
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:44 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Is dit nog wat?
Heb maar een klein stukje gezien maar Inez is in vorm lees ik.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:51:47 #231
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194273502
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:44 schreef Zipportal het volgende:


Is dit nog wat?
Ja. Erg goed. Vooral Weski. Janine heeft moeite met haar.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194273518
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:50 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Heb maar een klein stukje gezien maar Inez is in vorm lees ik.
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:51 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja. Erg goed. Vooral Weski. Janine heeft moeite met haar.
:)
pi_194273541
victoriaans ghotic, de 2022 trend
  zondag 26 juli 2020 @ 22:55:38 #235
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194273542
quote:
Nou, tis niet d'r beste aflevering.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:55:41 #236
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194273544
quote:
Peter R. is op zijn pik getrapt. :')
pi_194273552
Peter laat zich weer kennen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194273563
quote:
1s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:55 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nou, tis niet d'r beste aflevering.
Welnee, ze doet wat ze moet doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 26 juli 2020 @ 22:59:08 #240
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194273584
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:56 schreef Monolith het volgende:
Peter laat zich weer kennen.
Inderdaad. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194273781
quote:
Inderdaad, bij RTL boulevard stellen ze vragen die beter zijn om de gast op stoeptegelniveau binnenstebuiten te keren. De diepergaande inhoud doet de doelgroep er een stuk minder toe.
pi_194273807
ooit is nu
dit is alles
pi_194273817
Ik vind het een ouderwets goede Zomergasten uitzending, alle tv-fragmenten zijn goed beargumenteerd en soms verrassend.
  zondag 26 juli 2020 @ 23:13:55 #244
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194273826
Best wel "mooi" te zien hoe Janine zo worstelt met het recht...... door steeds weer het gevoel in het (on)recht brengen. Terwijl je zult moeten accepteren dat schuldigen de dans kunnen ontlopen opdat voorkomen moet worden dat onschuldigen worden veroordeeld. Beter 100 misdadigers niet kunnen veroordelen dat één mens onterecht schuldig bevonden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 23:15:17 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194273844
Een levende plant :D ze is geen bioloog :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194273853
Marvel troep.....
pi_194273872
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:13 schreef Vallon het volgende:
Best wel "mooi" te zien hoe Janine zo worstelt met het recht...... door steeds weer het gevoel in het (on)recht brengen. Terwijl je zult moeten accepteren dat schuldigen de dans kunnen ontlopen opdat voorkomen moet worden dat onschuldigen worden veroordeeld. Beter 100 misdadigers niet kunnen veroordelen dat één mens onterecht schuldig bevonden.
Er zijn er die het tegenovergestelde vinden, al heb ik niet het idee dat die groep vanavond zit te kijken.
  Moderator zondag 26 juli 2020 @ 23:17:24 #248
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194273873
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:13 schreef Firuze60 het volgende:
Ik vind het een ouderwets goede Zomergasten uitzending, alle tv-fragmenten zijn goed beargumenteerd en soms verrassend.
Inderdaad :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194273886
quote:
7s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:13 schreef Vallon het volgende:
Best wel "mooi" te zien hoe Janine zo worstelt met het recht...... door steeds weer het gevoel in het (on)recht brengen. Terwijl je zult moeten accepteren dat schuldigen de dans kunnen ontlopen opdat voorkomen moet worden dat onschuldigen worden veroordeeld. Beter 100 misdadigers niet kunnen veroordelen dat één mens onterecht schuldig bevonden.
Ja, dat kon Inez nog even goed uitleggen. Ik snap dan ook niet wat die Peter R. nu weer te mekkeren heeft, juist hij heeft zo zijn best gedaan om onschuldigen bij te staan.
  zondag 26 juli 2020 @ 23:18:40 #250
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194273895
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:15 schreef wuuht het volgende:
Marvel troep.....
Met goede muziek van Fleetwood Mac.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Redactie Sport zondag 26 juli 2020 @ 23:19:39 #251
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194273908
GOTG is niet zo'n slechte film als je het mij vraagt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194273920
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:18 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Ja, dat kon Inez nog even goed uitleggen. Ik snap dan ook niet wat die Peter R. nu weer te mekkeren heeft, juist hij heeft zo zijn best gedaan om onschuldigen bij te staan.
Nou, hij vind dat rtl boulevard ook een klote programma hoor, denk ik, maar hij kan af en toe daar aanschuiven om wat knaken te verdienen.
  zondag 26 juli 2020 @ 23:20:49 #253
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194273928
Boeiende uitzending. Prima en interessante gast. ^O^

Wegzwemmen, dat zou leuk zijn. :D
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194273934
janine helemaal uit der comfort zone deze avond
  Redactie Sport zondag 26 juli 2020 @ 23:21:48 #255
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194273939
Geen liefhebber van de persoon Weski, maar wat mij betreft een redelijke avond.

Eindigen met The Chain is uiteraard geen dieptepunt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 26 juli 2020 @ 23:22:23 #256
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194273947
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Welnee, ze doet wat ze moet doen.
En raakt het spoor wat bijster wanneer ze niet door de persoonlijke levens (tragedie) kan binnendringen.
Leuke uitzending verder en ze heeft het er idd weer opzitten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 26 juli 2020 @ 23:22:28 #257
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194273949
Prima uitzending...ook goed dat het zo nu en dan ongemakkelijk werd.
pi_194273960
quote:
14s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:22 schreef Vallon het volgende:

[..]

En raakt het spoor wat bijster wanneer ze niet door de persoonlijke levens (tragedie) kan binnendringen.
Leuke uitzending verder en ze heeft het er idd weer opzitten.
Vind ik niet. Ze ging het ongemakkelijke niet uit de weg - prima gedaan. Het bleef gemoedelijk en het einde was mooi.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Redactie Sport zondag 26 juli 2020 @ 23:23:20 #259
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194273965
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:22 schreef Van_Poppel het volgende:
Prima uitzending...ook goed dat het zo nu en dan ongemakkelijk werd.
Dat mag af en toe wel ja. Daar wordt het niet minder van.

Janine moet durven en Weski moet ook gewoon zichzelf blijven.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  zondag 26 juli 2020 @ 23:24:23 #260
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_194273978
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat mag af en toe wel ja. Daar wordt het niet minder van.

Janine moet durven en Weski moet ook gewoon zichzelf blijven.
Wat een verschil met die show van Dione van gisteren he :@
  Redactie Sport zondag 26 juli 2020 @ 23:24:58 #261
274204 crew  Mexicanobakker
pi_194273984
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:24 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Wat een verschil met die show van Dione van gisteren he :@
Ik had het idee dat Nick en Simon er zelf moe van werden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_194273996
Weer eens een keer helemaal afgekeken. Mooie uitzending, interessante gast.
Als Inez haar kohlpotlood achterwege laat en haar haar in een staartje doet kan ze gewoon incognito naar de Efteling met haar kleinkinders, dacht ik nog even.
  zondag 26 juli 2020 @ 23:27:20 #263
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194274005
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:26 schreef Kanaroe het volgende:
Weer eens een keer helemaal afgekeken. Mooie uitzending, interessante gast.
Als Inez haar kohlpotlood achterwege laat en haar haar in een staartje doet kan ze gewoon incognito naar de Efteling met haar kleinkinders, dacht ik nog even.
Wie weet doet ze dat ook wel?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 26 juli 2020 @ 23:28:41 #264
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_194274019
quote:
Peter R. voelt zich genoodzaakt zijn brood te verdedigen ;(
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_194274021
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:27 schreef golfer het volgende:

[..]

Wie weet doet ze dat ook wel?
Precies, dat is mijn punt.
Ze heeft groot gelijk, haar privéleven af te schermen. Bewonderenswaardig.
pi_194274049
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:32 schreef Martinello het volgende:

[..]

Zou zo graag een aflevering van 28 jaar geleden willen zien, die met Ischa Meijer. Staan een paar mooie fragmenten op Youtube maar de complete aflevering heb ik nog niet kunnen opsnorren.
Mail sturen aan Beeld en Geluid. Die moeten het hebben, kost je waarschijnlijk wel geld, of je moet daarheen om het ter plekke te bekijken.
  zondag 26 juli 2020 @ 23:32:56 #267
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194274055
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vind ik niet. Ze ging het ongemakkelijke niet uit de weg - prima gedaan. Het bleef gemoedelijk en het einde was mooi.
Nee het is niet dat ze het uit de weg ging, zeker niet maar wel dat ze zelf (Janine) niet goed wist hoe verder wanneer Weski het hek stijf dichthield (ook vwb haar werkoverwegingen).
Op één of andere manier wil de Janine weten waarom Weski, Weski is (geworden) en Weski wil dat simpwelweg niet kwijt. Weski wilde maar twee dingen kwijt: (filosofische) rechtsaspecten en wat kunstoverwegingen.
Vervolgens gaat Janine het ongezegde proberen in te vullen waar Weski geen ruimte voor geeft. Weski was hier in controle en Janine zat duidelijk niet op haar emotionele "comfort"stoel.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194274126
Die jaloerse tweet van P. Rudolf de Vries _O-
pi_194274426
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:41 schreef bamibij het volgende:
Die jaloerse tweet van P. Rudolf de Vries _O-
Nooit uitgenodigd voor dit programma toch? Ik zou ook gelijk die aflevering skippen btw.
pi_194274444
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:11 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Nooit uitgenodigd voor dit programma toch? Ik zou ook gelijk die aflevering skippen btw.
Wel uitgenodigd maar niet gaan zitten.
https://www.telegraaf.nl/(...)wijst-zomergasten-af
  maandag 27 juli 2020 @ 00:14:36 #271
8369 speknek
Another day another slay
pi_194274452
Ik ben ergens op driekwart afgehaakt. Alhoewel ze wel leuke stukjes had, keek ik toch ook om inderdaad de persoon achter Weski te leren kennen. Begrijpelijk gezien haar werk dat ze dat afsluit, maar dan vraag ik me wel een beetje af waarom ik nog zit te kijken. Als college strafrecht was het verder ook niet echt geschikt, en zo bleef het een beetje aan het oppervlakte krassen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 27 juli 2020 @ 00:15:31 #272
8369 speknek
Another day another slay
pi_194274459
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
GOTG is niet zo'n slechte film als je het mij vraagt.
GOTG is de leukste Marvel film.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194274461
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:14 schreef speknek het volgende:
Ik ben ergens op driekwart afgehaakt. Alhoewel ze wel leuke stukjes had, keek ik toch ook om inderdaad de persoon achter Weski te leren kennen. Begrijpelijk gezien haar werk dat ze dat afsluit, maar dan vraag ik me wel een beetje af waarom ik nog zit te kijken. Als college strafrecht was het verder ook niet echt geschikt, en zo bleef het een beetje aan het oppervlakte krassen.
Dat is jammer, want juist door haar tv-keuze fragmenten liet ze wel veel van zichzelf zien.
pi_194274557
Het feit, dat Inez smakelijk kon lachen samen met Abbing, vond ik vermakelijk en warm aandoen.
En ook wat zelfspot tonend.
Een onderhoudende avond.
  maandag 27 juli 2020 @ 06:18:33 #275
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194275056
Omdat ze groot is gebracht met Russische schrijvers meent ze het recht te hebben lang te spreken met ondoorgrondelijke woorden in een brei van wartaal en onjuiste formuleringen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  maandag 27 juli 2020 @ 06:41:53 #276
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194275118
Gisterenavond zagen we een bijzonder onsympathieke dame die een pact met de duivel heeft gesloten voor haar eigen gewin en totaal losgeweekt is van haar geweten. Hoeveel cocaïne wordt er niet geconsumeerd door veel van dergelijke advocaten en pratende hoofden op tv? Zonder vraag is er geen aan allerlei zware criminaliteit verbonden aanbod. Advocaten als Weski houden een gewelddadige, criminele drugsindustrie in stand.

Weski mag wel op haar tellen.passen, ook als advocaat van de duivel heb je een uiterste houdbaarheidsdatum. Deze lui deinzen immers nergens voor terug. Hoewel, zelfs de meest geharde en wrede crimineel krijgt de bibbers van die enge blik, een blik die stoere mannen in een ookwenk in een vette kikker verandert.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_194275347
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 23:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Geen liefhebber van de persoon Weski, maar wat mij betreft een redelijke avond.

Eindigen met The Chain is uiteraard geen dieptepunt.
Ook wel toevallig:
https://www.nytimes.com/2(...)eter-green-dead.html
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194275728
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 00:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Dat is jammer, want juist door haar tv-keuze fragmenten liet ze wel veel van zichzelf zien.
Zo heb ik ook naar de uitzending gekeken.
pi_194275873
quote:
0s.gif Op zondag 26 juli 2020 22:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Integendeel! Het fundament van onze staatsinrichting bestaat uit wantrouwen in de vorm van de trias politica.
Nee hoor. De trias politica is juist gebaseerd op het idee dat rechters simpelweg de wet uitspreken, zonder eigen inbreng. Dat is nergens gelukt, net zo min als de scheiding tussen uitvoerende en wetgevende macht.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 06:18 schreef NoPicNic het volgende:
Omdat ze groot is gebracht met Russische schrijvers meent ze het recht te hebben lang te spreken met ondoorgrondelijke woorden in een brei van wartaal en onjuiste formuleringen.
Mensen die de woorden niet doorgronden kunnen ook niet beoordelen of de formuleringen onjuist zijn, de brei van wartaal zal dan ook met het begripsniveau van de toehoorder te maken hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 juli 2020 @ 09:41:29 #280
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_194276167
Mooie uitzending. Echt een klassieke zomergasten avond. Abbring altijd meh.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 27 juli 2020 @ 09:45:36 #281
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194276214
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:14 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor. De trias politica is juist gebaseerd op het idee dat rechters simpelweg de wet uitspreken, zonder eigen inbreng. Dat is nergens gelukt, net zo min als de scheiding tussen uitvoerende en wetgevende macht.
[..]

Mensen die de woorden niet doorgronden kunnen ook niet beoordelen of de formuleringen onjuist zijn, de brei van wartaal zal dan ook met het begripsniveau van de toehoorder te maken hebben.
Het is nogal een boude uitspraak om te beweren dat Nederlandse rechters achterlijk zijn.

http://www.secjure.nl/201(...)-discussie-oplaaien/
quote:
Desondanks is ze vorige maand door de rechtbank Amsterdam afgeschilderd als een onbegrijpelijk warhoofd.
:P
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  maandag 27 juli 2020 @ 09:48:17 #282
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_194276243
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 06:18 schreef NoPicNic het volgende:
Omdat ze groot is gebracht met Russische schrijvers meent ze het recht te hebben lang te spreken met ondoorgrondelijke woorden in een brei van wartaal en onjuiste formuleringen.
Alsof Russische literatuur ondoorgrondelijk en wartalig zou zijn! Het tegendeel is waar.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_194276248
"De wet spreken zonder eigen inbreng" is natuurlijk ook een vrij onnozele illusie. Dat soort uitspraken verwacht je van IT'ers, niet van mensen die zich daar zelf mee bezig houden. Natuurlijke taal is nooit ondubbelzinnig. Bewijslast moet op waarde geschat worden, omstandigheden beoordeeld en ga zo maar door. Hoe je daarin denkt te kunnen stellen dat er sprake kan zijn van 'de wet spreken zonder eigen inbreng' is mij een raadsel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194276772
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:45 schreef NoPicNic het volgende:

[..]

Het is nogal een boude uitspraak om te beweren dat Nederlandse rechters achterlijk zijn.

http://www.secjure.nl/201(...)-discussie-oplaaien/
[..]

:P
Ik ben jurist van opleiding, ik kon haar verweer gewoon lezen hoor. Ik moest even een stukje herlezen om vast te stellen of ik het de eerste keer goed begrepen had maar dat hoort nou eenmaal bij het werk als jurist.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 09:48 schreef Monolith het volgende:
"De wet spreken zonder eigen inbreng" is natuurlijk ook een vrij onnozele illusie.
Een illusie wel, onnozel zou ik het niet willen noemen want het is de grondslag van de trias politica, rechtspraak als syllogisme. les juges de la nation ne sont que la bouche qui prononce les paroles de la loi ; des êtres inanimés, qui n’en peuvent modérer ni la force ni la rigueur. schreef Montesqieu.

De scheiding van de rechterlijke macht van de andere twee machten is daarop gebaseerd. Dat dat niet zo werkt net zo min als de scheiding tussen de uitvoerende en wetgevende macht strak zou kunnen zijn maakt het idee van machtenscheiding nog niet onnozel. Een goede machtenscheiding ziet er alleen heel anders uit dan Montesqieu zich voorstelde in de trias politica en bestaat meer uit een vlak dan uit een lijn, en dient van beide kanten gerespecteerd te worden.

quote:
Dat soort uitspraken verwacht je van IT'ers, niet van mensen die zich daar zelf mee bezig houden. Natuurlijke taal is nooit ondubbelzinnig. Bewijslast moet op waarde geschat worden, omstandigheden beoordeeld en ga zo maar door. Hoe je daarin denkt te kunnen stellen dat er sprake kan zijn van 'de wet spreken zonder eigen inbreng' is mij een raadsel.
Nou nee, over het algemeen is het de wetgever die de bewijslast verdeelt, en in het strafrecht ligt die bij het OM.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_194277256
Hopen dat dit wel het laatste seizoen is van die Janine, hoor.
pi_194277272
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 06:41 schreef NoPicNic het volgende:
Gisterenavond zagen we een bijzonder onsympathieke dame die een pact met de duivel heeft gesloten voor haar eigen gewin en totaal losgeweekt is van haar geweten. Hoeveel cocaïne wordt er niet geconsumeerd door veel van dergelijke advocaten en pratende hoofden op tv? Zonder vraag is er geen aan allerlei zware criminaliteit verbonden aanbod. Advocaten als Weski houden een gewelddadige, criminele drugsindustrie in stand.

Weski mag wel op haar tellen.passen, ook als advocaat van de duivel heb je een uiterste houdbaarheidsdatum. Deze lui deinzen immers nergens voor terug. Hoewel, zelfs de meest geharde en wrede crimineel krijgt de bibbers van die enge blik, een blik die stoere mannen in een ookwenk in een vette kikker verandert.
Nogal wat uitspraken. Sympathiek of niet, dat is ieders eigen visie. De ene buurman maakt dagelijks een praatje met me (en ik met hem) de ander negeert me (en ik hem) waar mogelijk om een burenoorlog te voorkomen.
Cocaïne in stand houden? Ik neem aan dat je ons dan ook kan vertellen waar Weski haar portie vandaan haalt en wat ze precies gebruikt.
De link tussen advocatuur en misdaad in stand houden is natuurlijk de drogreden van een onjuiste oorzaak-gevolgrelatie.
  maandag 27 juli 2020 @ 11:31:32 #287
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194277570
Don't feed the troll (NoPicNic). Verder gewoon negeren. Gaat de lol voor hem er vanzelf af.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 juli 2020 @ 11:40:33 #288
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194277714
535.000 mensen namen zondagavond de moeite om het urenlange Zomergasten-gesprek met strafpleiter Inez Weski te bekijken en dat zijn prima cijfers voor NPO2. Vorige week was rapper Typhooon te gast bij Janine Abbring, toen keken 378.000 geïnteresseerden.

Recensies:
De Volkskrant:
https://www.volkskrant.nl(...)et-zwijgen~b59cd2b3/

Parool:
https://www.parool.nl/kun(...)inez-weski~b86035d5/

NRC:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-tot-kunst-a4007060

Twittersamenvatting:
‘Eén van de beste Zomergasten ooit’

Twitterende kijkers zijn enthousiast over het tv-optreden van de strafrechtadvocaat. Toch is er ook kritiek. Zo zeggen vele Twitteraars dat Abbring de woorden van haar gast niet goed aankan en vinden kijkers dat de presentatrice vaak door Weski heen praat.
Maar er zijn ook positievere geluiden.

quote:
‘Veel mensen mopperen over Janine in Zomergasten. Ik zou zeggen: ga er maar zitten. Ik geniet van de dynamiek aan tafel die ontstaat’, zo schrijft een andere Twitteraar.

Ik kijk speciaal voor Inez Weski naar #zomergasten. Wat mij betreft het meest intrigerende charismatische en meest intelligente ‘buitenbeentje’ van Nederland. Wat een topvrouw! Volgens mij is @JanineAbbring ook onder de indruk want heb haar nog nooit zó zenuwachtig gezien.

— Susanne (@suusonline) July 26, 2020

Wat een briljante vrouw is Inez Weski en ongelooflijk dat ze zo rustig blijft bij zo’n ongelijkwaardige gesprekspartner die haar niet laat uitpraten! #zomergasten #slechte voorbereiding

— Irene Kovács (@ijmlkovacs) July 26, 2020

Nu al een van de beste zomergasten ooit. Prachtige fragmenten. En tegelijk de wat pijnljke worsteling aan tafel om het allemaal een beetje ‘begrijpelijk’ te houden. #Zomergasten

— Nico Dijkshoorn (@dijkshoorn) July 26, 2020

Wat een toffe #zomergasten! Weski met geweldige fragmenten plus uitleg, @JanineAbbring on fire op zoek naar de ideale duiding🔥

— 21/8 Arjen (@arjenlubach) July 26, 2020
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 11:48:37 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194277839
Ja dat uitpraten is wel een dingetje in het hedendaagse nieuwkerkiaanse media landschap, Janine heeft een handje van mensen niet laten uitpraten maar het ergste doet die presentatrice van M het, halverwege een zin iemand afkappen. Het mensen dwingen tot korte antwoorden is ook verschrikkelijk. Probeert iemand een duidelijke overweging weer te geven wordt er gevraagd naar "ja of nee", Janine deed het letterlijk bij Weski.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194277975
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja dat uitpraten is wel een dingetje in het hedendaagse nieuwkerkiaanse media landschap, Janine heeft een handje van mensen niet laten uitpraten maar het ergste doet die presentatrice van M het, halverwege een zin iemand afkappen. Het mensen dwingen tot korte antwoorden is ook verschrikkelijk. Probeert iemand een duidelijke overweging weer te geven wordt er gevraagd naar "ja of nee", Janine deed het letterlijk bij Weski.
Tja...afkappen, want het programma moet door en de concentratie spanne is kort bij de kijker.
Van Nieuwkerk had dat ook: volgens mij zat dan de regisseur in het oortje te brullen:”volgende fragment” “afronden”

Enne...niks mee dat Janine niet zou opkunnen tegen een vermaard strafpleiter.
Het gaat om de degene, die Zomergast is en niet om de journalist.
  maandag 27 juli 2020 @ 12:01:59 #291
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194278025
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:57 schreef AnneX het volgende:

Enne...niks mee dat Janine niet zou opkunnen tegen een vermaard strafpleiter.
Het gaat om de degene, die Zomergast is en niet om de journalist.
Je mag van de gastheer/vrouw (vaak geen echte journalisten) van Zomergasten wel verwachten dat die zich meer dan voldoende heeft voorbereid en ingelezen en op z'n minst het verbale niveau van de gast begrijpt en kan beantwoorden met ter zake doende vragen. Daarin faalde Janine gisteren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 juli 2020 @ 12:06:49 #292
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194278104
quote:
3s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:31 schreef golfer het volgende:
Don't feed the troll (NoPicNic). Verder gewoon negeren. Gaat de lol voor hem er vanzelf af.
Geef nou eens een keer inhoudelijk commentaar in plaats van anderen pedagogielesjes door hun strot te duwen? Wat vind je bijvoorbeeld van het onomstotelijke feit dat de Amsterdamse rechtbank Weski een warhoofd heeft genoemd die onbegrijpelijke zinnen uitkraamt?
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  maandag 27 juli 2020 @ 12:10:39 #293
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194278160
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:06 schreef NoPicNic het volgende:
Wat vind je bijvoorbeeld van het onomstotelijke feit dat de Amsterdamse rechtbank Weski een warhoofd heeft genoemd die onbegrijpelijke zinnen uitkraamt?
Heb jij haar reactie daarop ook meegekregen?
En heb jij de uitzending eigenlijk wel helemaal gekeken of baseer je jouw mening alleen op gegoogelde artikeltjes?

/negeermodus weer aan.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194278222
Ik snap sowieso niet waarom iemand z'n persoonlijke vete met een advocaat denkt te moeten uitvechten in een Zomergastentopic.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 12:16:41 #295
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194278234
quote:
1s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:57 schreef AnneX het volgende:

[..]

Tja...afkappen, want het programma moet door en de concentratie spanne is kort bij de kijker.

Dat vind ik juist zo vervelend er wordt inderdaad vanuit gegaan de aandacht spanne kort is, en dat de kijker het anders toch niet begrijpt. Hedendaagse tv wordt gepresenteerd alsof de kijker een uilskuiken is die nog nooit van het één of ander gehoord heeft. Dat is okay voor sommige formats maar voor veel formats is het juist fijn om eens de diepte in te duiken. En het is wat mijn betreft ook niet erg als dingen je kijker af en toe eens boven de pet gaan. Dat mis ik meestal, het is erg prettig om iemand te zien die iets kan uitleggen waarbij ze af en toe iets dieper gaan dan eenvoudig te volgen is.

En dan voegt een presentator die zegt "dit begrijpen de mensen niet zeg het eens korter" niets toe. Je hebt dan meer aan een presentator die gewoon vraagt leg dit en dat onderdeel nog eens uit. Dus niet dwingen tot een ja of en nee, en ook niet het niveau omlaag brengen, maar juist uitdiepen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_194278325
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2020 11:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja dat uitpraten is wel een dingetje in het hedendaagse nieuwkerkiaanse media landschap, Janine heeft een handje van mensen niet laten uitpraten maar het ergste doet die presentatrice van M het, halverwege een zin iemand afkappen. Het mensen dwingen tot korte antwoorden is ook verschrikkelijk. Probeert iemand een duidelijke overweging weer te geven wordt er gevraagd naar "ja of nee", Janine deed het letterlijk bij Weski.
Ik vind het altijd moeilijk om de presentator te verwijten dat het een goede uitzending is geworden. Het is geen duel of wedstrijd, soms maakt de gast er de sidekick van, soms verbleekt de presentator volkomen. Ze mag dan wel een tegenkracht hebben gevormd voor lange verhalen, het is niet dat ze die geen kans gaf, ze mag wel gevist hebben naar persoonlijke ontboezemingen, ze heeft er geen ego-document van gemaakt. Ze heeft het maar een heel klein beetje de andere kant op getrokken. De vergelijking met 'M' is beledigend.

Niettemin vond ik haar niet goed voorbereid, je zou toch zeggen dat er bij de VPRO wel iemand rondloop die even de basale principes van het strafproces uiteenzet zodat ze het denkraam van Weski vat. Dan was ze ook wat zelfverzekerder en minder snel geintimideerd geweest. Daardoor liet ze een aantal dingen liggen, zoals het verband tussen vertrouwen in de rechtspraak en populisme, juist terwijl ze er iets uitflapte sneed ze een zwak punt in het denken van Weski aan, maar ging daar niet op door.

Maar ik had wel het idee
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 juli 2020 @ 12:27:05 #297
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_194278372
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Heb jij haar reactie daarop ook meegekregen?
En heb jij de uitzending eigenlijk wel helemaal gekeken of baseer je jouw mening alleen op gegoogelde artikeltjes?

/negeermodus weer aan.
Ik vroeg aan jou wat je reactie was van het feit dat een Nederlandse rechtbank haar een warhoofd noemde. Daarop antwoord je weer met een compleet nietszeggende opmerking.

Feit is dus dat jij een advocaat bewondert die totaal onbegrijpelijke wartaal uitslaat. Ook gisteren op TV. Dit zegt dus heel veel over jou en dus het is een goed plan van mij om jou niet meer serieus te nemen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
  Moderator maandag 27 juli 2020 @ 12:28:00 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_194278384
quote:
0s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:
De vergelijking met 'M' is beledigend.
:D mee eens maar ik vergelijk deze twee ook niet met elkaar, ik duide meer de hedendaagse tv. Wat mijn betreft heeft zomergasten er maar een klein beetje last van. Het is gewoon ook zo'n heerlijk 'ouderwets' format. Ik zou het nog iets beter vinden als ze die eindtijd gewoon loslieten, en ze optie , als de gast er naar is gewoon, langer door te kunnen gaan inbouwen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 27 juli 2020 @ 12:29:34 #299
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194278400
quote:
2s.gif Op maandag 27 juli 2020 12:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is gewoon ook zo'n heerlijk 'ouderwets' format. Ik zou het nog iets beter vinden als ze die eindtijd gewoon loslieten, en als de gast er naar is gewoon langer door te kunnen gaan.
Dat was in het begin vaak het geval. Toen duurde de uitzendingen, voor mijn gevoel, ook veel langer.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 juli 2020 @ 12:29:51 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194278404
Zal ik dan maar?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 27 juli 2020 @ 12:29:57 #301
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194278406
vol
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')