Ik vond het ook niet bijster... Heel veel ui en saus, weinig echte smaak. Doe mij dan maar de rosso vegetale van ristorante.quote:Op woensdag 29 juni 2022 12:46 schreef Anne het volgende:
[..]
Geprobeerd! Maar.. Ik vond hem niet zo. De Jackfruit deed hem niet voor mij.
Je zou gerookte tofu kunnen proberen, daar zit meer smaak aan dan gewone tofu, maar het is geen kaas en lijkt er ook niet echt op.quote:Op donderdag 7 juli 2022 08:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoi allemaal,
Wat zijn goede en goedkope alternatieven voor kaas? Ik vind kaas lekker, maar ik wil graag vega-alternatieven. Ook de textuur van kaas bevalt mij. Mindfull met een kaasschaaf plakjes maken "moet" deel uitmaken van het alternatief. Tofu kwam in de buurt. Maar die smaak is zo mat, en kun je dat wel "rauw" eten? Kortom: wie weet alternatieven?
Ja die zijn lekkerquote:Op donderdag 7 juli 2022 08:52 schreef Tuindier het volgende:
Tot nu toe heb ik nog geen volwaardige kaasvervangen ontdekt, maar https://watsonsfood.com/nl/webshop/ zoiets komt in de buurt. Zeker niet goedkoop, helaas.
*Those Vegan Cowboysquote:Op donderdag 7 juli 2022 10:02 schreef Candaasje het volgende:
Qua kaasopvolgers ben ik eigenlijk vooral enthousiast over de verschillende soorten 'roomkaasjes' en blauwe schimmelkaasjes. En op een pizza zijn de vervangers prima. Maar verder geen kaasplakken ontdekt die echt lekker zijn op brood of uit het vuistje.
Nog even geduld, The Vegan Cowboys zijn er mee bezig
Niet met de kaasschaaf want het is een soort feta, maar ik vind de Greek white van Violife erg lekker.quote:Op donderdag 7 juli 2022 08:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoi allemaal,
Wat zijn goede en goedkope alternatieven voor kaas? Ik vind kaas lekker, maar ik wil graag vega-alternatieven. Ook de textuur van kaas bevalt mij. Mindfull met een kaasschaaf plakjes maken "moet" deel uitmaken van het alternatief. Tofu kwam in de buurt. Maar die smaak is zo mat, en kun je dat wel "rauw" eten? Kortom: wie weet alternatieven?
Ik heb hem net op. Het had iets sterker naar tonijn mogen smaken maar het is zeker voor herhaling vatbaar.quote:Op donderdag 7 juli 2022 10:22 schreef Forbry het volgende:
Ik heb dit topic op 'volgen' gezet en al aardig wat goede tips gelezen. Vooral naar die Vuna ben ik erg benieuwd.
Ik heb hem inmiddels ook gekocht en gegeten. Iets minder sterk van smaak dan echte tonijn, maar voor de rest vond ik het toch wel heel erg op tonijn lijken. Qua geur, qua structuur/visueel én qua smaak. Al met al inderdaad heel zeker voor herhaling vatbaar!quote:Op woensdag 20 juli 2022 20:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb hem net op. Het had iets sterker naar tonijn mogen smaken maar het is zeker voor herhaling vatbaar.
Dude!quote:Op donderdag 6 augustus 2020 09:44 schreef Tuindier het volgende:
Tempeh heb ik echt nog nooit lekker gekregen. Het is wel vast genoeg om op stokjes te doen inderdaad.
Simply V (Kaufland in DL of online) is de beste kasvervanger ever.quote:Op donderdag 7 juli 2022 08:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoi allemaal,
Ik wist niet dat die ook vegan burgers hadden. Ga ik morgen eens bestellen. Heb al heel lang geen eten meer besteld. Normaal gesproken vind ik het te duur en vaak weten ze m'n adres niet te vinden.quote:Op donderdag 21 juli 2022 12:34 schreef 1inamelon het volgende:
Bij burgerme (die zitten ook in Nederland toch? Anders Is dit een nutteloze tip)hebben ze nu ook vegan burgers. De Planter’s Choice Crunchy is echt een aanrader
Zit ook vegan kaas op. Deze zou zo als crunchy chicken verkocht kunnen worden.
Herkenbaar wel. Plakjes hebben vaak een rare consistentie. Maar alleen maar smeerbare dingen op brood vind ik na een tijdje saai worden. Dus ik eet soms gewoon kaasquote:Op dinsdag 26 juli 2022 17:22 schreef Forbry het volgende:
Ik heb de vegan plakjes 'kip' en "ham" ("vleeswaren") van de AH geprobeerd. Ik vond ze qua smaak eigenlijk behoorlijk op kip en ham lijken, maar qua 'bite' (of hoe ik het ook moet noemen) erg ranzig. Chemisch, rubberachtig, glibberig zelfs... echt heel vies vond ik. Mr. Forbry vond ze beide overigens "wel o.k", "een 7". Nou ja, kan hij het mooi opeten, voor mij iig niet meer/weer!
Dank voor de tip! Zowel de "cheezy style" als de "broccoli" geprobeerd en erg lekker idd! Lijken beide op cordon bleus, zowel qua structuur als qua smaak! Die ga ik op zeker nog (veel) vaker eten!quote:Op zaterdag 6 november 2021 21:38 schreef summer2bird het volgende:
Ik weet niet of jullie ze al kennen, maar de vegan kaassnitzels van de Aldi zijn echt fantastisch. Kan je niet van echt onderscheiden
Om uit te proberen nog 1 plakje in de pan gebakken, bleef niks dan een héél klein hoopje ellende van over.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:32 schreef 1inamelon het volgende:
[..]
Herkenbaar wel. Plakjes hebben vaak een rare consistentie. Maar alleen maar smeerbare dingen op brood vind ik na een tijdje saai worden. Dus ik eet soms gewoon kaas
Offtopic:quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:03 schreef Forbry het volgende:
[ afbeelding ]
(Sorry voor het grote plaatje, kon geen kleinere vinden).
Deze laatst ook gegeten. Ik kan niet zeggen dat ik het naar (room)kaas vind smaken, maar wel erg lekker en - qua gebruik - wel geschikt als vervanger van roomkaas denk ik.
Super, dank je wel!!quote:Op woensdag 3 augustus 2022 14:10 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Offtopic:
In de [img]-tag kun je de breedte van het plaatje aanpassen door het aantal pixels op te geven, als ik bijvoorbeeld jouw plaatje post met [ [url=urlvanhetplaatje]afbeelding[/url] ] krijg je:
[ afbeelding ]
Ik zelf niet, maar heb al redelijk veel negatieve ervaringen gelezen op FB. (En je weet het, dan isa het waarquote:Op vrijdag 5 augustus 2022 19:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Heeft iemand Sea so Good neptonijn al eens geprobeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |