Hmm ik sla over.quote:Op donderdag 16 juli 2020 18:44 schreef Clubsoda het volgende:
Is er een markt voor ingestorte huizen?
Beter dan door de sla-schaal.quote:Op donderdag 16 juli 2020 18:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er kroop een slak over mijn aanrecht. Iew iew iew. Kutmoestuin.
ahhhhh bahhhquote:Op donderdag 16 juli 2020 18:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het lijkt me op zich wel tof hoor, een klushuis helemaal naar je zin opknappen. Maar ik heb de tijd en de ervaring niet. Wij gaan een stuk nieuwer wonen, dat heeft absoluut voordelen. En nadelenquote:Op donderdag 16 juli 2020 18:49 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm ik sla over.
Ik hou wel van oud... maar geen huisgeriatrie voor mij
8*2quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:19 schreef Clubsoda het volgende:
LekkerIk had gisteren al tomatensoep gemaakt dus dat konden we direct opwarmen na 8x2 minuten hollen door een nat bos. Zo in bad
Dan ben jij mooi binnen vķķr de ineenstorting van het alquote:Op donderdag 16 juli 2020 19:22 schreef Jagärtrut het volgende:
zeg, die TT. Ik heb net op gevoeld 100 pagina's een paraaf gezet en 10x ondertekend voor de hypotheek!
Jippie!quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:22 schreef Jagärtrut het volgende:
zeg, die TT. Ik heb net op gevoeld 100 pagina's een paraaf gezet en 10x ondertekend voor de hypotheek!
Ja, en ik ging echt lekker vandaagquote:
* derLudolf stuurt een cocktail van glysofaat, mcpa en dicamba opquote:Op donderdag 16 juli 2020 18:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
is dat in NL ook zo? Belgen willen op elke pagina een paraaf, en dan heb ik denk ik echt 10 handtekeningen gezet.quote:
Wel elke keer exact de zelfde handtekening? Niet steeds een stukje sneller/simpeler.quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Yeahhh gefeliciteerdquote:Op donderdag 16 juli 2020 19:22 schreef Jagärtrut het volgende:
In Duitsland ook. En sommige pagina's ook de achterkantquote:Op donderdag 16 juli 2020 19:27 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
is dat in NL ook zo? Belgen willen op elke pagina een paraaf, en dan heb ik denk ik echt 10 handtekeningen gezet.
Bedankt Sigme, ik hoop het ook. Het is wel een gek idee om te weten dat we ergens gaan wonen met het idee er lang te blijven, dat is eigenlijk mijn hele volwassen leven nog niet gebeurd...Ik kijk er wel naar uit...
quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
* derLudolf stuurt een cocktail van glysofaat, mcpa en dicamba op
Oh Jagar, wat fijn! Van harte.quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Hypotheekakte weet ik niet, maar koopcontract moet inderdaad iedere pagina geparafeerd.quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:27 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
is dat in NL ook zo? Belgen willen op elke pagina een paraaf, en dan heb ik denk ik echt 10 handtekeningen gezet.
Bedankt Sigme, ik hoop het ook. Het is wel een gek idee om te weten dat we ergens gaan wonen met het idee er lang te blijven, dat is eigenlijk mijn hele volwassen leven nog niet gebeurd...Ik kijk er wel naar uit...
Nu is het definitief, je bezit een huisquote:Op donderdag 16 juli 2020 19:22 schreef Jagärtrut het volgende:
Waarom is hij zo laat vandaag?quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:34 schreef Lonaa het volgende:
Jagar![]()
Ik ben zooo moe. En hoofdpijn. En F. is nog niet thuis.
nou ja, volgende stap is nog de notaris. Dan is het echt definitief! Pas in oktober, schat ik....quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nu is het definitief, je bezit een huis![]()
Gefeliciteerd! Op vele mooie herinneringen en gelukkige jaren in dat huis!
[ afbeelding ]
Oh, half definitief nuquote:Op donderdag 16 juli 2020 19:35 schreef Jagärtrut het volgende:
nou ja, volgende stap is nog de notaris. Dan is het echt definitief! Pas in oktober, schat ik....
Daar heb ik echt nog even van wakker gelegenquote:Op donderdag 16 juli 2020 19:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Wel elke keer exact de zelfde handtekening? Niet steeds een stukje sneller/simpeler.
'Het moet af'.quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom is hij zo laat vandaag?
* Isabeau schuift een doosje paracetamol naar je toe
quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:22 schreef Jagärtrut het volgende:
quote:Op donderdag 16 juli 2020 20:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil ook truffels. Maar ja, heb ik niet.
Duurt dat in België zo lang? Notaris gaat over het algemeen vrij snel. Sleuteloverdracht kan wel veel later zijn.quote:Op donderdag 16 juli 2020 19:35 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nou ja, volgende stap is nog de notaris. Dan is het echt definitief! Pas in oktober, schat ik....
Sleuteloverdracht is tegelijk met de notaris lijkt me!quote:Op donderdag 16 juli 2020 20:33 schreef z80 het volgende:
[..]
Duurt dat in België zo lang? Notaris gaat over het algemeen vrij snel. Sleuteloverdracht kan wel veel later zijn.
Toen ik mijn huis hier in Duitsland kocht was het eerst notaris. In de documenten de datum van sleuteloverdracht en betalen. Tussen tekenen en betalen/overdracht zaten nog een paar maanden.quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Sleuteloverdracht is tegelijk met de notaris lijkt me!
Jup, inderdaad. En tussen verkoopovereenkomst en notaris mag maximaal 4 name zitten. Ivm en aantal factoren willen we het liefst vlak voor kerst verhuizen, en dan dus notaris in oktober..quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:14 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Sleuteloverdracht is tegelijk met de notaris lijkt me!
Ik zou gek worden van een klushuis denk ik... maanden of jaren bikkelen...quote:Op donderdag 16 juli 2020 18:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het lijkt me op zich wel tof hoor, een klushuis helemaal naar je zin opknappen. Maar ik heb de tijd en de ervaring niet. Wij gaan een stuk nieuwer wonen, dat heeft absoluut voordelen. En nadelen
Kant en klaar kopen heeft wel een prijs natuurlijkquote:Op donderdag 16 juli 2020 21:25 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik zou gek worden van een klushuis denk ik... maanden of jaren bikkelen...
Hoe lang heb je erover gedaan? Ik heb hier 6-7weken in de verbouwzooi gezeten en als ik daar aan terugdenk heb ik zo’n enorme bewondering voor Lucky_Strike en J en alle anderen met een jarenlange verbouwingquote:Op donderdag 16 juli 2020 21:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben nog steeds blij met ons klushuis. Voor een redelijke prijs in deze tijd kunnen kopen en alles naar onze eigen smaak en nieuw.
Iets meer dan 6 maanden. Maar wij woonde niet in het huis op dat moment.quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe lang heb je erover gedaan? Ik heb hier 6-7weken in de verbouwzooi gezeten en als ik daar aan terugdenk heb ik zo’n enorme bewondering voor Lucky_Strike en J en alle anderen met een jarenlange verbouwing
Nou dit...quote:Op donderdag 16 juli 2020 22:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe lang heb je erover gedaan? Ik heb hier 6-7weken in de verbouwzooi gezeten en als ik daar aan terugdenk heb ik zo’n enorme bewondering voor Lucky_Strike en J en alle anderen met een jarenlange verbouwing
Japanse wijnbesquote:Op donderdag 16 juli 2020 23:31 schreef derLudolf het volgende:
Wat voor soort bes is dit mensen?
M'n ouders zeggen het gekocht te hebben als framboos, maar volgens mij ziet dat blad er anders uit
[ afbeelding ]
Aan een struik er naast zitten/zaten kruisbessen. Klein struikje, maar een flinke oogst. Ik had ze nog nooit gehad, maar donders, die zijn lekker
Wat voor een espressomachine?quote:Op donderdag 16 juli 2020 21:52 schreef PdeHoog het volgende:
Vandaag een espressomachine gekochtLeuk speelgoed
Let op. Doorns van die teringstruik kaan door twee lagen leer.quote:
Ik heb ervaring met braam. Zelfs zo'n broek van Stihl die zaag en snijveilig zou moeten zijn, helpt niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 00:05 schreef fietsie het volgende:
[..]
Let op. Doorns van die teringstruik kaan door twee lagen leer.
Roadtrip!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 07:27 schreef Tele6 het volgende:
vanaf ring Antwerpen. Anderhalf uur onderweg, nog zo'n zeven en een half te gaan
Veel plezier!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 07:27 schreef Tele6 het volgende:
vanaf ring Antwerpen. Anderhalf uur onderweg, nog zo'n zeven en een half te gaan
Een echte. Met piston. Sage Barista Expressquote:
Jammer dat het huis zo stomp op de weg staat...quote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:00 schreef Myraela het volgende:
Stond vanochtend ook echt een supertof huisje op Funda: https://www.funda.nl/koop/klaaswaal/huis-41937644-molendijk-150/Dat is wel het vrije gevoel dat ik in een volgend huisje wil hebben. Weet alleen niet of de weg misschien iets te druk is.
Klaaswaal is we een aardig streng gelovige gemeente. Moet je ofwel in passen, of goed tegen kunnen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:00 schreef Myraela het volgende:
Stond vanochtend ook echt een supertof huisje op Funda: https://www.funda.nl/koop/klaaswaal/huis-41937644-molendijk-150/Dat is wel het vrije gevoel dat ik in een volgend huisje wil hebben. Weet alleen niet of de weg misschien iets te druk is.
Dat laatste vind ik wel een enorm voordeel van een klushuisquote:Op donderdag 16 juli 2020 21:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben nog steeds blij met ons klushuis. Voor een redelijke prijs in deze tijd kunnen kopen en alles naar onze eigen smaak en nieuw.
Meestal wel met een dijkwoning. Maarja, je moet ergens een compromis zoeken als je onder de 5 ton toch leuk vrij wil wonen. Denk alleen dat het ook echt best een drukke weg is, dat gaat me dan weer te ver.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:04 schreef derLudolf het volgende:
Jammer dat het huis zo stomp op de weg staat...
Waar?quote:
Ik woon nu in Hendrik-Ido-Ambacht. Daar laat ik me niet door tegenhouden.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:08 schreef Spanky78 het volgende:
Klaaswaal is we een aardig streng gelovige gemeente. Moet je ofwel in passen, of goed tegen kunnen.
Klas Waal is wel een tikkie erger denk ik. Maar als je het geen probleem vindt, over het algemeen hé je ook geen last van grefo’s.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:15 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik woon nu in Hendrik-Ido-Ambacht. Daar laat ik me niet door tegenhouden.Ik kan wel giechelen om het oude vrouwtje dat ons intens boos aankijkt als ze langsloopt wanneer we op zondag in de tuin werken.
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 07:27 schreef Tele6 het volgende:
Zeker een mooi huisquote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:00 schreef Myraela het volgende:
Wij zijn hier geweest: https://www.funda.nl/koop/bleiswijk/huis-87319834-hoefweg-170/quote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:00 schreef Myraela het volgende:
Op dijken heb je enorm veel overlast van wielrenners en motorrijders. Bovendien zal verzekeren een issue worden (in elk geval om in de gaten te houden)quote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:09 schreef Myraela het volgende:
[..]
Meestal wel met een dijkwoning. Maarja, je moet ergens een compromis zoeken als je onder de 5 ton toch leuk vrij wil wonen. Denk alleen dat het ook echt best een drukke weg is, dat gaat me dan weer te ver.
Sowieso niet het juiste moment voor me, nu. Maar ik blijf wel graag in de gaten houden wat er voor mijn zoekopdracht online komt.
Sterktequote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:33 schreef Kreator het volgende:
Goedemorgen, fokkers.
Ik bedacht me om 8 uur dat ik vandaag naar Rotterdam moet. Dus ik ben maar naar de zaak in Deventer gereden, zodat ik deze wereldreis in 2 etappes kan verdelen.
Ik hoop dat de klant er om 15:00 uur ook wel weer klaar mee is, anders wordt het een lange dag.
Groetjes,
Krea.
Heb je het idee van een yacht al op je in laten werken?quote:
Ik kan daar niet tegen. Ik moet een 2persoons voor mezelf. Eenpersoons is voor mijn postuur net een postzegel.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:44 schreef Myraela het volgende:
Eindelijk eenpersoonsdekbedden besteld. Samen onder een tweepersoons klinkt gezelliger, maar ik ben zo'n dekenpikker dat er nu standaard twee tweepersoons liggen en dat is toch wel een beetje irritant.
Ik vind het juist altijd heerlijk in een hotel bijvoorbeeld. Genoeg om onder weg te kruipen, maar geen enorme bergen op bed en niet al teveel stoeien om een beentje buiten de dekens te houden.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik kan daar niet tegen. Ik moet een 2persoons voor mezelf. Eenpersoons is voor mijn postuur net een postzegel.
Ik heb het zeker op me laten inwerken en ik zie duidelijke voordelen welquote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:46 schreef Kreator het volgende:
[..]
Heb je het idee van een yacht al op je in laten werken?
Deze kost maar 8 ton. (is ook wel een beetje wit)
[ afbeelding ]
Of je het als een last ziet, ligt aan jezelfquote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:35 schreef Kreator het volgende:
[..]
Op dijken heb je enorm veel overlast van wielrenners en motorrijders. Bovendien zal verzekeren een issue worden (in elk geval om in de gaten te houden)
Zo breed ben je toch ook weer niet?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 09:48 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik kan daar niet tegen. Ik moet een 2persoons voor mezelf. Eenpersoons is voor mijn postuur net een postzegel.
Ja maar dan kun je wel zelf helemaal inrollen zonder dat je links of rechts ruimte te kort komt en dan je ene ledemaat uit de strakke rol wurmelenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zelfstandig slapen ftw. Een tweepersoonsdekbed voor mij alleen lijkt me echt naar. Veel te warm ook want dat gaat vast dubbel liggen op plaatsen. Ik heb altijd minimaal 1 been buiten het dekbed.
Ja nee. Graag een been buiten het dekbed en de rest losjes over de rest van mijn lijf. Bij voorkeur met flinke tochtgaten voor koelte en makkelijke ontsnapping.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja maar dan kun je wel zelf helemaal inrollen zonder dat je links of rechts ruimte te kort komt en dan je ene ledemaat uit de strakke rol wurmelen
Gek genoeg wil ik dus altijd strak ingepakt zitten, maar wel zo dun mogelijkquote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja nee. Graag een been buiten het dekbed en de rest losjes over de rest van mijn lijf. Bij voorkeur met flinke tochtgaten voor koelte en makkelijke ontsnapping.
Dit klinkt onpraktischquote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Gek genoeg wil ik dus altijd strak ingepakt zitten, maar wel zo dun mogelijkOndanks dat ik het tegenwoordig ALTIJD warm heb. Vroeger had ik het ALTIJD koud, dus ik denk dat de instopgewenning daar nog van is
Hier nog zo eentje.. niet ik maar dochterlief.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit klinkt onpraktisch![]()
Wel een beetje herkenbaar. Ik wil wel altijd voor minimaal 20% onder een deken op de bank of op bed. Boven de 30 graden maak ik als het echt moet wel een uitzondering maar liever niet.
Mooi apparaat!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 08:04 schreef PdeHoog het volgende:
Een echte. Met piston. Sage Barista ExpressGister al heftig aan het experimenteren geweest met maalgraad en hoeveelheid koffie. Dinsdag komt een van de collega's van G. langs om te helpen het ding verder in te stellen en ons wat barista-truukjes te leren
We zullen zienquote:Op vrijdag 17 juli 2020 11:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Mooi apparaat!
Dan verwacht ik jou binnenkort ook wel te zien posten in deze reeks:
CUL / Koffie voor de fijnproever: Barista spelen is niet altijd makkelijk #9
Wij hebben 2x 155x220, en dat is echt ideaal. 1 persoons vind ik te klein, dan moet ik echt heel precies liggen om alle gebieden die bedekt moeten worden te bedekken. 2 persoons vind ik een fijn idee, maar praktisch niet haalbaar voor ons. Dit is echt ideaal...quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit klinkt onpraktisch![]()
Wel een beetje herkenbaar. Ik wil wel altijd voor minimaal 20% onder een deken op de bank of op bed. Boven de 30 graden maak ik als het echt moet wel een uitzondering maar liever niet.
Ik ben inderdaad niet zo dik als jij.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:18 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Zo breed ben je toch ook weer niet?
Hier ook 2 2persoonsdekbedden trouwens.
Wij rollen allebei ons liefst helemaal in het dekbed... dus een 1persoonsdekbed was het ook nief.
Ah is dat een leeftijdsdingetje? Ik vond er vannacht 1 in molton pyama met sokken aan op bed, dekbed op de grond. En toen ik zachtjes de deur weer wilde dichtdoen een mompel "warrum..."quote:Op vrijdag 17 juli 2020 10:40 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hier nog zo eentje.. niet ik maar dochterlief.
Die zit rustig in dr joggingbroek onder een deken te klagen dat ze het warm heeft.
Met 25 graden in de kamer... is dat niet zo gek
Maar wat anders aantrekken of de deken weg... mooi niet.
Wat socialer mag ook wel.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad niet zo dik als jij.
een busje WD40 is makkelijker..quote:
Krijgt hij van mij een glaasje water erbijquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:49 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja mijn collega zou zeggen: goeie jongen... hij moest alleen carbid lusten.
Of zoals ze hier zeggenquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:49 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Mja mijn collega zou zeggen: goeie jongen... hij moest alleen carbid lusten.
Ook een optie jaquote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of zoals ze hier zeggen
Een beste vent...
....Met de kop tussen de deur en de voeten in het beton
Verbaast u niet, verwonder u slechts.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:59 schreef derLudolf het volgende:
Ik vind niks raar hoor, maar als je je -ik neem aan vriendin- aan een halsband meeneemt door een treinstation vind ik dat best bijzonder
Lijkt me wat prikken...quote:
Hihihihiquote:Op vrijdag 17 juli 2020 13:48 schreef Myraela het volgende:
Oh, en de 'boeven notenmix' van Crisp is ook echt te lekker.
Ik wilde eigenlijk dat ik alles zou haten, want het is veel te duur. Maar het is toch wel echt lekker.
Een nieuwe gespot!quote:Op vrijdag 17 juli 2020 12:53 schreef franka het volgende:
[..]
Krijgt hij van mij een glaasje water erbij
Zijn die dieren dan door corona overleden?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 15:08 schreef Candaasje het volgende:
Zo even mijn koffer(s) pakken. De berichten in de mail doen me alleen helaas vermoeden dat mijn geliefde koeien er niet meer zijn. En van het lamabestand is het ook even afwachten welke er nog zijn, er zijn ook weer jongere lama's gekomen.
Lag wel in de lijn der verwachting door die kutcorona, maar toch meuh.
Hoezo dit precies?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 15:08 schreef Candaasje het volgende:
Lag wel in de lijn der verwachting door die kutcorona, maar toch meuh.
Ik heb nu iets ontdekt dat ik wel haat. De toastjes met vijgen en amandelen. Wat een muffe en droge hap. En dat voor 3,5 euro.quote:
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 15:04 schreef Myraela het volgende:
Mensen, mijn borrelplank is te mooi geworden om niet met jullie te delen. Kijk nou.Ik heb ook nog brood, maar dat moet ik zo nog afbakken.
[ afbeelding ]
Hoe laat begon de borrel ook al weer?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 15:04 schreef Myraela het volgende:
Mensen, mijn borrelplank is te mooi geworden om niet met jullie te delen. Kijk nou.Ik heb ook nog brood, maar dat moet ik zo nog afbakken.
[ afbeelding ]
Het ziet er te mooi uit om geloofwaardig echt te zijnquote:Op vrijdag 17 juli 2020 15:04 schreef Myraela het volgende:
[ afbeelding ]
hm zou dat aardappels oogsten ook niet te maken hebben met het zweten?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 15:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een vies weer zeg. Ik zweet me kapot. Ik heb weer een recordhoeveelheid aardappels geoogst. 14,3 Kilo uit 4 planten.
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 15:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb nu iets ontdekt dat ik wel haat. De toastjes met vijgen en amandelen. Wat een muffe en droge hap. En dat voor 3,5 euro.
Zeg Barrel...ik vroeg mij inderdaad af hoe “kantoorwerk” bevalt t.o.v. het werkeiland met actie en bewegen en helivliegen.quote:
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 15:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat een vies weer zeg. Ik zweet me kapot. Ik heb weer een recordhoeveelheid aardappels geoogst. 14,3 Kilo uit 4 planten.
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 15:14 schreef golfer het volgende:
[..]
Zijn die dieren dan door corona overleden?
Ah ja nee is een beetje onduidelijk zo, sorryquote:
Ik heb net ook een schoon T-shirt aangetrokken. Van een rondje supermarktquote:Op vrijdag 17 juli 2020 15:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik denk het wel jaquote:Op vrijdag 17 juli 2020 15:45 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
hm zou dat aardappels oogsten ook niet te maken hebben met het zweten?
Nope.. mensen zijn spontaan vergeten dat corona ook nog stilletjes zn ronde maakt.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 16:02 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb net ook een schoon T-shirt aangetrokken. Van een rondje supermarkt. Ik had verwacht dat de stank mensen wel op 1,5m afstand zou houden, maar niks was minder waar.
ik heb in de afgelopen 11 jaar af en aan op kantoor gewerktquote:Op vrijdag 17 juli 2020 15:51 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zeg Barrel...ik vroeg mij inderdaad af hoe “kantoorwerk” bevalt t.o.v. het werkeiland met actie en bewegen en helivliegen.
Met hulp huisgehouden en nu een opgeruimd huis.
Borrelplank is fraai, met de bietenplakken.![]()
Hé borisz..zo’n lunchbox van de surinamer: wat is dat allemaal voor lekkers?
corona is nu net zo " gevaarlijk" geworden in de ogen van mensen als griep. als er een griepgolf waardt zijn er ook weinig mensen die zich daar wat van aan trekken..quote:Op vrijdag 17 juli 2020 16:29 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nope.. mensen zijn spontaan vergeten dat corona ook nog stilletjes zn ronde maakt.
Benieuwd hoe dat gaat als straks de mensen weer terugkomen van vakantie.
De eerste vakantiebeelden uit spanje beloven in ieder geval weinig goeds.
Alleen van die griepgolf worden geen sportieve volkomen gezonde mensen longpatiënt met bewegingsproblematiek en uitzicht op een leven vol beperkingen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 16:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
corona is nu net zo " gevaarlijk" geworden in de ogen van mensen als griep. als er een griepgolf waardt zijn er ook weinig mensen die zich daar wat van aan trekken..
ach ja. we merken het vanzelf wel als er ineens weer een piek komt.. maar vooralsnog lijkt het alleen maar een beetje te " kabbelen" dat virus..
Mja dat is dus precies het punt een beetjequote:Op vrijdag 17 juli 2020 16:32 schreef Barreltje het volgende:
[..]
corona is nu net zo " gevaarlijk" geworden in de ogen van mensen als griep. als er een griepgolf waardt zijn er ook weinig mensen die zich daar wat van aan trekken..
ach ja. we merken het vanzelf wel als er ineens weer een piek komt.. maar vooralsnog lijkt het alleen maar een beetje te " kabbelen" dat virus..
neem je wel je werk laptop meequote:Op vrijdag 17 juli 2020 16:34 schreef Jagärtrut het volgende:
In België spreken ze zo langzamerhand over weer een tweede golf. Het aantal besmettingen gaat weer flink omhoog. Blij dat we zondag naar NL gaan, zou wel eens lang kunnen duren voordat we weer kunnen gaan....
Maar in zijn brein is het nu niet door jou opgedragen maar door hemzelf geconcludeerd en geīnitieerd.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 16:35 schreef Barreltje het volgende:
ohh.. en HAT aan collega die ALTIJD nog wat te zeggen heeft OM HET ZEGGEN
Barrel schrijft in MoM:
de Pilot moet door Karel en simon gedaan worden
Barrel stuurt MoM naar Karel en anderen door.
reply van Karel :
" bedankt voor de MoM, Ik zal samen met Simon de pilot oppakken"
eh ja. dat staat er inderdaad......
Rijst/bami, kip (in diverse smaken mogelijk, kan ook vega), kousenband, spitskool en omelet.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 15:51 schreef AnneX het volgende:
Hé borisz..zo’n lunchbox van de surinamer: wat is dat allemaal voor lekkers?
Wat is MoM?quote:
Ja, dat snappen alleen heel veel mensen niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 16:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Alleen van die griepgolf worden geen sportieve volkomen gezonde mensen longpatiënt met bewegingsproblematiek en uitzicht op een leven vol beperkingen.
Ik hoop dat ze de grenzen wel voorlopig nog even openhouden. Zoveel schone onderbroeken heb ik niet en ons huis heeft geen wasmachinequote:Op vrijdag 17 juli 2020 16:34 schreef Jagärtrut het volgende:
In België spreken ze zo langzamerhand over weer een tweede golf. Het aantal besmettingen gaat weer flink omhoog. Blij dat we zondag naar NL gaan, zou wel eens lang kunnen duren voordat we weer kunnen gaan....
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 16:35 schreef Barreltje het volgende:
ohh.. en HAAT aan collega die ALTIJD nog wat te zeggen heeft OM HET ZEGGEN
Barrel schrijft in MoM:
reply van Karel :
Vorige week werd gezegd dat bij een tweede lockdown de grenzen niet opnieuw dicht gaan.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 16:55 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze de grenzen wel voorlopig nog even openhouden. Zoveel schone onderbroeken heb ik niet en ons huis heeft geen wasmachine
twitter:svhoorn twitterde op maandag 13-07-2020 om 14:29:55Minister BiZa België De Crem na overleg met NL collega Grapperhaus: “In het vervolg moeten we de grens met Nederland niet meer sluiten. Dat deden we toen in de chaos van de eerste weken maar ik kan me niet indenken dat we dat weer doen”. reageer retweet
OK. Na actief werken jarenlang - altijd bezig - kwam ik in een kantoorbaan op een kazerne.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 16:30 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik heb in de afgelopen 11 jaar af en aan op kantoor gewerkthet bevalt me beter op het eiland.
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 16:40 schreef borisz het volgende:
[..]
Rijst/bami, kip (in diverse smaken mogelijk, kan ook vega), kousenband, spitskool en omelet.
Aha.quote:
er wordt hier zoveel gezegd. Vrijdag besloot BuZa dat reizen naar 2 gebieden in Spanje en Portugal niet mogelijk was. Maandag kwamen ze er achter dat Zweden ook niet veilig was (blijkbaar was dat vrijdag nog niet zo). Woensdag (na 16 uur onveilig geweest te zijn) was Zweden blijkbaar wel veilig. Echt, ik geloof niets wat gezegd wordt....quote:Op vrijdag 17 juli 2020 17:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vorige week werd gezegd dat bij een tweede lockdown de grenzen niet opnieuw dicht gaan.twitter:svhoorn twitterde op maandag 13-07-2020 om 14:29:55Minister BiZa België De Crem na overleg met NL collega Grapperhaus: “In het vervolg moeten we de grens met Nederland niet meer sluiten. Dat deden we toen in de chaos van de eerste weken maar ik kan me niet indenken dat we dat weer doen”. reageer retweet
Ik ben dus gisteren langdurig in aanraking gekomen met iemand die vanmorgen werd gebeld om zich te laten testen op covidquote:Op vrijdag 17 juli 2020 16:32 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb mijn werk gebeld en ik kan gewoon komen werken. Als zij positief test (weet ze over 24-48 uur) moet ik thuis blijven tot ik negatief test. Hoe dat precies werkt weet ik nog niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 18:00 schreef AnneX het volgende:
Shut Isa...wacht je af? Blijf je thuis? Laat jeje testen?
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 18:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb mijn werk gebeld en ik kan gewoon komen werken. Als zij positief test (weet ze over 24-48 uur) moet ik thuis blijven tot ik negatief test. Hoe dat precies werkt weet ik nog niet.
Ik denk dat de kans klein is dat zij het heeft en dus een nog veel kleinere kans dat ik besmet ben geraakt. Maar ik knijp hem toch wel een beetje
Da’s best spannend nuquote:Op vrijdag 17 juli 2020 18:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb mijn werk gebeld en ik kan gewoon komen werken. Als zij positief test (weet ze over 24-48 uur) moet ik thuis blijven tot ik negatief test. Hoe dat precies werkt weet ik nog niet.
Ik denk dat de kans klein is dat zij het heeft en dus een nog veel kleinere kans dat ik besmet ben geraakt. Maar ik knijp hem toch wel een beetje
Gekust en geknuffeldquote:Op vrijdag 17 juli 2020 18:04 schreef Isabeau het volgende:
Ze was dus gisteren op de verjaardag van mijn vaderMensen gekust en geknuffeld. Incl mijn moeder. Jross wilde niet binnen komen zitten toen het regende, want hij vond dat er te veel mensen binnen waren en corona was nog niet weg. Ik vond dat hij overdreef. Ik vind nu dat hij waarschijnlijk het verstandigst was van iedereen
Ik denk dat ze nu nog niks aan kunnen tonen. Het lijkt me wel verstandig om preventief een mondkapje te dragen op je werk tot je duidelijkheid hebt. En tijdens eet- en drinkpauzes afstand houden. Als je het dan hebt, dan is de kans klein dat je anderen besmet.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 18:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heeft hij een helpdesk training gedaan? Dan wordt er namelijk in geramd om dit soort afspraken per mail te bevestigen.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 16:35 schreef Barreltje het volgende:
ohh.. en HAAT aan collega die ALTIJD nog wat te zeggen heeft OM HET ZEGGEN
Barrel schrijft in MoM:
reply van Karel :
Is hier nog dicht. De citroen mousse was wel erg lekker. Niet te citroenerig (had best gemogen), maar vooral ook niet te zoet.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:54 schreef Myraela het volgende:
Schokkend nieuws. Ik ben geen enorme fan van de chocoladetruffels. Alsof je een stuk pure roomboter eet.
Da’s vervelend en zondequote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:04 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik had al heel lang Niet met de camera gespeeld...
Speciaal opgeladen om weer eens met de macrolens te spelen..
is ie gewoon stuk
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:54 schreef Myraela het volgende:
Schokkend nieuws. Ik ben geen enorme fan van de chocoladetruffels. Alsof je een stuk pure roomboter eet.
Lekker is die hčquote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:58 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Is hier nog dicht. De citroen mousse was wel erg lekker. Niet te citroenerig (had best gemogen), maar vooral ook niet te zoet.
Dit soort organisaties (Ook waterschappen) zijn momenteel raar bezig, in Limburg al 2 x gemaaid waar niet mocht, lees net dat er hier ook gemaaid is waar niet gemaaid zou worden omdat er broedsels waren.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 19:55 schreef derLudolf het volgende:
Hmmm Natuurmonumenten heeft er weer een nieuw projectje bij? In natuurgebied de Koornwaard bij Den Bosch wordt ook baggerspecie gedumpt in zand en grindputten. Deze specie wordt zelfs uit het buitenland gehaald. Argument voor het dumpen is dat in diep water veel minder leven zit.
Inmiddels is al aangetoond dat in vlees dat in bepaalde natuurgebieden heeft gelopen meer PCB's en dioxine zit dan is toegestaan.
Vind het des te opmerkelijk dat ze op andere plaatsen (ik dacht Rotterdam?) juist drijvende zonneparken gaan aanleggen.
Wat is de mening over Natuurmonumenten bij mensen die aan de andere kant van het politieke spectrum zitten trouwens?
Die van mij lag een week bij Kamera Express. Haartje op de sensor, alleen zichtbaar bij een ultramacro fotoquote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:04 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik had al heel lang Niet met de camera gespeeld...
Speciaal opgeladen om weer eens met de macrolens te spelen..
is ie gewoon stuk
Halen ze dat niet met een gewone sensorreiniging weg? Bij Foto Konijnenberg (destijds al onderdeel van KE) kon ik er gewoon op wachten. Nadat ik voor ¤800 had uitgegeven, dat wel.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die van mij lag een week bij Kamera Express. Haartje op de sensor, alleen zichtbaar bij een ultramacro foto
Terwijl je de inhoud al wist?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:21 schreef fietsie het volgende:
Ik bestelde een monsterdoos, voor ¤12,95...
[ afbeelding ]
Hier nu aan het twijfelen wat wijsheid is.. laten maken of gewoon nieuw.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die van mij lag een week bij Kamera Express. Haartje op de sensor, alleen zichtbaar bij een ultramacro foto
Ik vind Natuurmonumenten nog iets vreemder eerlijk gezegd. Zitten ook nog eens extreem goed in de slappe was.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit soort organisaties (Ook waterschappen) zijn momenteel raar bezig, in Limburg al 2 x gemaaid waar niet mocht, lees net dat er hier ook gemaaid is waar niet gemaaid zou worden omdat er broedsels waren.
Natuurmonumenten weet ik niets meer van, als minikaatje was Ik jaren jeugdlid. Ik moet welzeggen dat ik sommige (bijna alle) besluiten/visies Van staatsbosbeheer niet snap
Link is dood. Maar je macro lens is kapot dus? Ik dacht je cameraquote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:22 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hier nu aan het twijfelen wat wijsheid is.. laten maken of gewoon nieuw.
Hij is redelijk antiek volgens mij.
Maarja wel heel fijn.. dat dan weer wel
http://allphotolenses.com/lenses/item/c_2951.html
[ afbeelding ]
Nee gelukkig niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Link is dood. Maar je macro lens is kapot dus? Ik dacht je camera
Contacten schoongemaakt met alcohol (jenever wil ookl
Dat ligt eerder aan de lens. Staat het schakelaartje wel goed?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:28 schreef Myraela het volgende:
Mijn camera is ook kapot. Of de lens in ieder geval. Hij wil niet meer automatisch focussen. Wel zonde, maarja. Voor mijn gebruik voegt een spiegelreflex nu niets meer toe, dus ik hou het maar bij mijn telefoon.
Zelf repareren De achterdop is enkel een kunststof rand/buis en kan zo los. Zijn maar 3 schroefjes. Dan even kijk hoe de connectyor zit maar met een beetje mazzel kun je de lintkable al weer terug op zijn plek leggen. Kan zijn dat je de lens even moet uitschuiven/verdraaien.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:22 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hier nu aan het twijfelen wat wijsheid is.. laten maken of gewoon nieuw.
Hij is redelijk antiek volgens mij.
Maarja wel heel fijn.. dat dan weer wel
http://allphotolenses.com/lenses/item/c_2951.html
[ afbeelding ]
Aha, ik ken hem niet. Ouwesok ongetwijfeld wel, maar Voigtländer is zeker heel verkeerd spul en alle 100mm macro's zijn eigenlijk wel goed.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet.
Alleen de lens
Maar zie het plaatje.. dat fixt alcohol niet vrees ik.
Link deed het net nog..
https://www.apertureinfo.(...)r_af_100mm_f3-5.html
Dit is hem denk ik
Ja, dat dacht ik al. Hij is een keer gevallen, maar volgens mij staat hij nog wel op auto. Ik vind handmatig scherpstellen onhandig. En sinds ik ook geen photoshop meer heb om m'n foto's raw te bewerken, maakt mijn telefoon eigenlijk ook gewoon mooiere foto's.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:31 schreef derLudolf het volgende:
Dat ligt eerder aan de lens. Staat het schakelaartje wel goed?
Ik stel tegenwoordig bijna alleen nog maar handmatig scherp
even googlen leverde op dat deze geen 1000¤ was overigens.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, ik ken hem niet. Ouwesok ongetwijfeld wel, maar Voigtländer is zeker heel verkeerd spul en alle 100mm macro's zijn eigenlijk wel goed.
Nee, je weet alleen dat het monsters van producten zijn.quote:
Mijn lief bood al aan om hem morgen even open te maken.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:32 schreef z80 het volgende:
[..]
Zelf repareren De achterdop is enkel een kunststof rand/buis en kan zo los. Zijn maar 3 schroefjes. Dan even kijk hoe de connectyor zit maar met een beetje mazzel kun je de lintkable al weer terug op zijn plek leggen. Kan zijn dat je de lens even moet uitschuiven/verdraaien.
Hm ik zou er niet dolenthousiast van worden geloof ikquote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:42 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee, je weet alleen dat het monsters van producten zijn.
Met de lens recht naar beneden zeker?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik al. Hij is een keer gevallen, maar volgens mij staat hij nog wel op auto. Ik vind handmatig scherpstellen onhandig. En sinds ik ook geen photoshop meer heb om m'n foto's raw te bewerken, maakt mijn telefoon eigenlijk ook gewoon mooiere foto's.
Best een leuke doosquote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:21 schreef fietsie het volgende:
Ik bestelde een monsterdoos, voor ¤12,95...
[ afbeelding ]
Een goede macro hoeft dat ook niet te kosten... De Sigma 105, Tokina 100 en Tamron 90 zaten altijd rond de 300/400 geloof ik.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:42 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
even googlen leverde op dat deze geen 1000¤ was overigens.
Maar hij was toch best fijn...
Nee maar hoop van dat voigtlander spul kost wel 1000¤ zag ik in de gauwigheid netquote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een goede macro hoeft dat ook niet te kosten... De Sigma 105, Tokina 100 en Tamron 90 zaten altijd rond de 300/400 geloof ik.
Maar dan zit je tussen mensen die als hobby foto’s maken. Ik maak gewoon foto’s van eten of momentopnames. En dan zijn ze ook voor mijn blog prima. Op mijn camera gebruikte ik ook alleen de automatische macro.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:48 schreef derLudolf het volgende:
Maar als ik op Flickr blader, waar je foto's een stuk groter ziet, pik ik ze er best vaak wel tussenuit.
Klopt, voor gewoon vastleggen van dingen goed genoeg. Maar verder is het wel een beetje vlak.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar dan zit je tussen mensen die als hobby foto’s maken. Ik maak gewoon foto’s van eten of momentopnames. En dan zijn ze ook voor mijn blog prima. Op mijn camera gebruikte ik ook alleen de automatische macro.
Dat klopt ook helemaal. De scherptediepte wordt bepaald door de opening van de lens, scherpstelafstand en in dit geval van belang: afmetingen van de sensor.quote:Enige jammere is dat mijn telefoon de scherpte/diepte wazigheid er volgens mij kunstmatig overheen legt. Soms herkent hij het onderwerp op de voorgrond niet.
22,3 mm x 14,9 mmquote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, voor gewoon vastleggen van dingen goed genoeg. Maar verder is het wel een beetje vlak.
[..]
Dat klopt ook helemaal. De scherptediepte wordt bepaald door de opening van de lens, scherpstelafstand en in dit geval van belang: afmetingen van de sensor.
In het geval van jouw (en mijn) dslr denk iets van 24x16mm, de camera van P 36x24 en mijn middenformaat camera's 56x42 en 56x56mm. Een telefoon heeft een sensor van maar een paar vierkante millimeter.
Canon is net iets kleiner inderdaad, die heeft een cropfactor van 1,6. Nikon, Pentax en Sony 1,5.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:38 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
22,3 mm x 14,9 mm
Ik moest wel googlen.. toch niet nerdy genoeg om dat uit mn hoofd te weten
Deze klonk wel aardig als een Fok-meetquote:Op vrijdag 17 juli 2020 22:21 schreef derLudolf het volgende:
Lol
https://www.kakhiel.nl/po(...)rd-door-dex-sinister
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 23:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Deze klonk wel aardig als een Fok-meet
https://dexsinister.blogspot.com/2019/09/de-blije-sukkels.html
Ja, 'we' worden veel te laks en dan krijg je alleen maar stijgende aantallen besmettingen. Mijn collega's blijven na mijn uitleg nu wel heel braaf op afstand. Zeker 3 meterquote:Op vrijdag 17 juli 2020 22:29 schreef AnneX het volgende:
Hiernaast in een grote tuin is het jaarlijks afsluitfeest bij de voorzitter van de voetbalclub, sinds 18 uur.
Het klinkt alsof men geen afstand houdt...
En nou moet ik alsmaar aan Isa denken.
Ik kwam laatst je dierentopic tegen. Is leuk om te lezen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 06:57 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Gister heb ik met 3 collega's verzameld op een terras. Eentje is nieuw, eentje had ik sinds februari niet meer gezien (wel een enkel keer gesproken) en de derde ook al zolang enkel virtueel gezien.
Maar nu zit ik weer in splendid isolation in m'n hutje op de hei.
Goedzo.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 00:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, 'we' worden veel te laks en dan krijg je alleen maar stijgende aantallen besmettingen. Mijn collega's blijven na mijn uitleg nu wel heel braaf op afstand. Zeker 3 meter
Mijn MI gaat alle kanten uit.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Ik ga straks voor het eerst februari weer op bezoek bij mijn schoonmoeder. Ik moet J wegbrengen voor een dagje borrelen met zijn vriendinnen en dan ben ik toch in de buurt. Ik denk dat zo'n bezoekje wel weer kan.
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn MI gaat alle kanten uit.![]()
And I am loving it.
Zo stom is dat he...quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:03 schreef Clubsoda het volgende:
Ugh, koud douchen vind ik zo naar. Ik woonde ooit 8 weken in een huis zonder warm water, wat een ellende.
Mijn kindje is op vakantieGierend ongezellig, maar we grijpen het maar aan om de hut goed op te ruimen voor funda. En zometeen weer een rondje hardlopen, 5 minuten achter elkaar
![]()
Wat is een crisp bestelling?quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:19 schreef Myraela het volgende:
Die croissantjes zaten gratis bij mijn Crisp bestelling. Echt geweldig.Ik denk dat mijn volgende bestelling gewoon alleen maar croissantjes gaat zijn, leg ik gewoon de hele vriezer vol.
Een bestelling bij Crisp. Soort supermarkt-app, maar dan wat meer gericht op de delicatessen. Ze halen alles weer bij een ander zaakje. Dus het brood van gisteren kwam bijvoorbeeld van Jordy's Bakery, noten van een notenboer, kaas van een of ander delicatessenzaakje en de befaamde chocoladetruffels van de Bijenkorf.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:35 schreef drakin het volgende:
[..]
Wat is een crisp bestelling?
Ik haalde vanmorgen half 8 al verse croissantjes van de bakker. Lekker inderdaad!
ok, nog nooit van gehoord, maar ja in Friesland komt alles wat later.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Een bestelling bij Crisp. Soort supermarkt-app, maar dan wat meer gericht op de delicatessen. Ze halen alles weer bij een ander zaakje. Dus het brood van gisteren kwam bijvoorbeeld van Jordy's Bakery, noten van een notenboer, kaas van een of ander delicatessenzaakje en de befaamde chocoladetruffels van de Bijenkorf.
Ik ben niet over alles even enthousiast. Maar deze croissants zijn echt perfect. Je krijgt ze bevroren en bakt ze zelf af. En daardoor zijn ze nog lekker warm en ietswat zacht van binnen.Ik hou niet van droog gebakken croissants zoals je ze meestal tegenkomt.
Iets met brede naden kopen 🤣quote:Op zaterdag 18 juli 2020 10:05 schreef Barreltje het volgende:
ja jongens.. ik moet nog in mn een virtuele trouwjurk passen., hou eens op over al die lekkere dingen
Kaascroissantje en ook nog een chocoladebroodje met slagroom ertussen en poedersuiker erop.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 10:05 schreef Barreltje het volgende:
ja jongens.. ik moet nog in mn een virtuele trouwjurk passen., hou eens op over al die lekkere dingen
Oh goed dat je het zegt. Ik heb een week of twee geleden ook meer sushi besteld dan ik op kon. Neem het wel als ontbijt.quote:
2 weken geleden? ehm dat wil je toch echt niet meer eten nu.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 10:37 schreef Kreator het volgende:
[..]
Oh goed dat je het zegt. Ik heb een week of twee geleden ook meer sushi besteld dan ik op kon. Neem het wel als ontbijt.
Het is ook wel shit benauwd hierquote:Op zaterdag 18 juli 2020 10:48 schreef Clubsoda het volgende:
Vijf minuten aan een stuk geholdZweten als een otter
Ja, heel. Het went ook nog steeds niet echt, vind ik. Maar ik ben vanaf het begin al vastbesloten die tijd niet te verspillen, dus ik doe zoveel mogelijk dingen die zonder kind gewoon makkelijk zijn. En daarmee gaat de tijd ook sneller om.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:35 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Zo stom is dat he...
maar uiteindelijk Komt de tijd toch altijd wel om.
Nou echt he? Lekker zonnetje, maar wel heel vochtig. M'n was droogt ook al een paar dagen nauwelijksquote:
5?quote:Op zaterdag 18 juli 2020 10:48 schreef Clubsoda het volgende:
Vijf minuten aan een stuk geholdZweten als een otter
ik vind jou niet zo leuk vandaag geloof ikquote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:12 schreef drakin het volgende:
Nee hoor, aan 1 stuk is best pittig 5 minuten.
Morgen nog een keer!
Ja, ik ben een complete beginner met een brak lijf. Met een kind op sleeptouw (vandaag niet, maar tot nu toe). We zijn drie weken geleden begonnen en houden het ondanks werk goed vol om drie keer per week te lopen, steeds een stukje verder. Dus ja, daar ben ik trots op. Ben jij ook trots op je gesneer?quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:11 schreef drakin het volgende:
[..]
5?
Ik fiets zo een kwartier om een half uur te zweten!
Die croissantjes er weer af
Je hebt ook nog een varkenspakket hier in de vriezer liggen!quote:Op zaterdag 18 juli 2020 10:05 schreef Barreltje het volgende:
Ik vind het vleesgehaktballetje van de Ikea onsmakelijk, mogelijk ga ik deze plantaardige variant wel een keertje proberen. Al hou ik eigenlijk niet van zo gefabriekt spul.quote:Haarlem 16 juli - IKEA introduceert een volledig plantaardige variant van het iconische gehaktballetje. ()
Vanaf 1 augustus staan de plantaardige balletjes op het menu in de IKEA restaurants in Nederland*. Ook is het product dan verkrijgbaar in het vriesvak van de Swedish Food Market.
Die heb ik ook wel eens gehad, ik vond ze lekker.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:20 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb laatsst een zak groenteballetjes gekocht van de IKEA, liggen nog in de vriezert.
Ga je jam ervan maken en dan in een stalletje langs de weg? voor de touristen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:22 schreef sigme het volgende:
Mijn vriezers raken ook al weer aardig vol, toch best veel bessen geplukt. Vandaag nog maar een paar kilo erbij denk ik, de laatste struiken die nu rijpen, en de vogels vreten steeds sneller mee.
Vogels en ik hebben ongeveer dezelfde voorkeuren, maar zij steken er meer tijd in en ze zijn net iets minder kritisch.
ja! we zijn binnenkort in Eibergen en in Leeuwarden , Bij een van de twee maak ik dan een D-tourquote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Je hebt ook nog een varkenspakket hier in de vriezer liggen!
Kom je het nog een keertje halen voor je emigreert of trouwt? Het ligt hier veilig hoor, zolang het duurt
Dat heb ik laatst nog gekocht. Vlierbes en nog wat. Echt lekker!quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ga je jam ervan maken en dan in een stalletje langs de weg? voor de touristen.
60% van de mensen doen vakantie in eigen land.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was niet de enigequote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn MI gaat alle kanten uit.![]()
And I am loving it.
Na dagen van 8 uur fysiek werken in de hele outfit (wel met pauze om de twee uur) heb ik iets minder sympathie voor mensen die kreunen dat ze uren (muv overstappen) met een mondkapje op stil moeten zitten.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Ppfff kennis van mij was een paar dagen op vakantie met z’n familie en moet nu terug naar huis werk met het ov. Van Den Helder naar Maastricht, met mondkapje op. 2 treinen en 2 bussen, 4 uur en 57 minuten
Hoe is het op de camping? Houd je je hoofd koel?quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:35 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik was niet de enige![]()
*verder teruglezen gaat*
Pff, een half uur fietsenquote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:11 schreef drakin het volgende:
[..]
5?
Ik fiets zo een kwartier om een half uur te zweten!
Die croissantjes er weer af
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hoe is het op de camping? Houd je je hoofd koel?
Leuk!quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:33 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ja! we zijn binnenkort in Eibergen en in Leeuwarden , Bij een van de twee maak ik dan een D-tour
Wel creatief......quote:Op zaterdag 18 juli 2020 08:33 schreef Isabeau het volgende:
Oooh kijk eens! Nog meer 'knutselen met statistiek in de VS'Eerst de 'fout' zoeken voor je onder de plaatjes verder leest
![]()
[ afbeelding ]
En? Lunch doorgegaan?quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Môgge, wat een weertje
Lekker uitgeslapen. Had donderdag avond bij oefeningen doen mijn knie verdraaid dus ‘S nachts niet geslapen en gisteren heel veel pijn. Toen kreeg is gisteravond het goede idee om mijn voeteneind flink hoog te zetten, en vrijwel pijnvrij, dus laat de dag maag komen.
Straks lunchen met een vriendin, tenzij ze hoort dat haar direct collega besmet is, want daar is ze de afgelopen tijd in de buurt geweest.
Oh man, daar zou ik echt niet vrolijk van worden, 8 weken lang....quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:03 schreef Clubsoda het volgende:
Ugh, koud douchen vind ik zo naar. Ik woonde ooit 8 weken in een huis zonder warm water, wat een ellende.
Mijn kindje is op vakantieGierend ongezellig, maar we grijpen het maar aan om de hut goed op te ruimen voor funda. En zometeen weer een rondje hardlopen, 5 minuten achter elkaar
![]()
Precies.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Na dagen van 8 uur fysiek werken in de hele outfit (wel met pauze om de twee uur) heb ik iets minder sympathie voor mensen die kreunen dat ze uren (muv overstappen) met een mondkapje op stil moeten zitten.
Niet dat jij klaagde, maar om even een ander perspectief te geven.
In Spanje heb ik geen stromend water, en dus al helemaal geen warm water uit een kraan. Maar als je een kachel, een fornuis of een houtvuurtje hebt, kan je van koud water warm water makenquote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:50 schreef Candaasje het volgende:
Oh man, daar zou ik echt niet vrolijk van worden, 8 weken lang....
Er zijn mensen die dit vrijwillig doen, met die Wim Hoff methode. Ik pas.
Gewoon een corset aan, doet wonderen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 10:05 schreef Barreltje het volgende:
Volgens mij hebben ze die hier in BE al. Of het moeten andere vegan balletjes zijn. Ik heb ooit wel eens iets op, was geloof ik we OK-ish, niet heel bijzonder. Maar dat kon er ook aan liggen dat ze geen frietjes erbij konden serveren voor me (ossenvet...) en ik er dus een schep rijst bij kreeg. Dat was hem niet helemaalquote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:18 schreef sigme het volgende:
En nieuws speciaal interessant voor de vega's/vegans:
[..]
Ik vind het vleesgehaktballetje van de Ikea onsmakelijk, mogelijk ga ik deze plantaardige variant wel een keertje proberen. Al hou ik eigenlijk niet van zo gefabriekt spul.
Ik eet het allemaal zelf op!quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ga je jam ervan maken en dan in een stalletje langs de weg? voor de touristen.
60% van de mensen doen vakantie in eigen land.
True, true.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:54 schreef sigme het volgende:
[..]
In Spanje heb ik geen stromend water, en dus al helemaal geen warm water uit een kraan. Maar als je een kachel, een fornuis of een houtvuurtje hebt, kan je van koud water warm water maken
Jij hebt gewoon een heerlijke lange tourist-filterende oprijlaanquote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik eet het allemaal zelf op!
Touristen komen hier niet langs joh. Gelukkig, want ik hou niet zo van mensen
Dat moet een ander balletje zijn:quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:56 schreef Candaasje het volgende:
Volgens mij hebben ze die hier in BE al. Of het moeten andere vegan balletjes zijn.
https://www.ikea.com/nl/n(...)efhebber-pubd0573940quote:e plantaardige balletjes worden vanaf 1 augustus in Europa geīntroduceerd. Noord-Amerika, het Midden-Oosten en de regio Azië-Pacific volgen een aantal maanden later.
Er staat ook op dat ze uit de vriezer komenquote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:49 schreef AnneX het volgende:
De crisp pannenkoeken had ik in de vriezer gedaan.
Geapp’t met klantenservice...nou ja ze kwamen uit de vriezer.![]()
Een pak gebakken en was prima.
Tip: tussen 2 pannenkoeken de kaas doen.😎
Nabrander, want ondertussen een gesprekje met een buurvrouw.
Ik heb beloofd 1000 euro ervoor te dokken, en zij hebben beloofd mij aan te sluiten.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon een heerlijke lange tourist-filterende oprijlaan![]()
Weet je trouwens of ze die glasvezel mantelbuizen die overal uit de berm staken ook gaan doortrekken naar jouw stulpje?
Binnenkort dus eens langs de IKEA, die zit hier op 5 minuten fietsen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 11:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat moet een ander balletje zijn:
[..]
https://www.ikea.com/nl/n(...)efhebber-pubd0573940
Zow, das pittig. Ze waren nog best een eind weg vorige week. Maar dan dus alle luxe van een snelle verbinding enzoquote:Op zaterdag 18 juli 2020 12:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb beloofd 1000 euro ervoor te dokken, en zij hebben beloofd mij aan te sluiten.
De kabel is inmiddels bijna binnen, modem en aansluiten moet nog komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |