Die van mij lag een week bij Kamera Express. Haartje op de sensor, alleen zichtbaar bij een ultramacro fotoquote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:04 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik had al heel lang Niet met de camera gespeeld...
Speciaal opgeladen om weer eens met de macrolens te spelen..
is ie gewoon stuk
Halen ze dat niet met een gewone sensorreiniging weg? Bij Foto Konijnenberg (destijds al onderdeel van KE) kon ik er gewoon op wachten. Nadat ik voor ¤800 had uitgegeven, dat wel.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die van mij lag een week bij Kamera Express. Haartje op de sensor, alleen zichtbaar bij een ultramacro foto
Terwijl je de inhoud al wist?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:21 schreef fietsie het volgende:
Ik bestelde een monsterdoos, voor ¤12,95...
[ afbeelding ]
Hier nu aan het twijfelen wat wijsheid is.. laten maken of gewoon nieuw.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die van mij lag een week bij Kamera Express. Haartje op de sensor, alleen zichtbaar bij een ultramacro foto
Ik vind Natuurmonumenten nog iets vreemder eerlijk gezegd. Zitten ook nog eens extreem goed in de slappe was.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit soort organisaties (Ook waterschappen) zijn momenteel raar bezig, in Limburg al 2 x gemaaid waar niet mocht, lees net dat er hier ook gemaaid is waar niet gemaaid zou worden omdat er broedsels waren.
Natuurmonumenten weet ik niets meer van, als minikaatje was Ik jaren jeugdlid. Ik moet welzeggen dat ik sommige (bijna alle) besluiten/visies Van staatsbosbeheer niet snap
Link is dood. Maar je macro lens is kapot dus? Ik dacht je cameraquote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:22 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hier nu aan het twijfelen wat wijsheid is.. laten maken of gewoon nieuw.
Hij is redelijk antiek volgens mij.
Maarja wel heel fijn.. dat dan weer wel
http://allphotolenses.com/lenses/item/c_2951.html
[ afbeelding ]
Nee gelukkig niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Link is dood. Maar je macro lens is kapot dus? Ik dacht je camera
Contacten schoongemaakt met alcohol (jenever wil ookl
Dat ligt eerder aan de lens. Staat het schakelaartje wel goed?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:28 schreef Myraela het volgende:
Mijn camera is ook kapot. Of de lens in ieder geval. Hij wil niet meer automatisch focussen. Wel zonde, maarja. Voor mijn gebruik voegt een spiegelreflex nu niets meer toe, dus ik hou het maar bij mijn telefoon.
Zelf repareren De achterdop is enkel een kunststof rand/buis en kan zo los. Zijn maar 3 schroefjes. Dan even kijk hoe de connectyor zit maar met een beetje mazzel kun je de lintkable al weer terug op zijn plek leggen. Kan zijn dat je de lens even moet uitschuiven/verdraaien.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:22 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hier nu aan het twijfelen wat wijsheid is.. laten maken of gewoon nieuw.
Hij is redelijk antiek volgens mij.
Maarja wel heel fijn.. dat dan weer wel
http://allphotolenses.com/lenses/item/c_2951.html
[ afbeelding ]
Aha, ik ken hem niet. Ouwesok ongetwijfeld wel, maar Voigtländer is zeker heel verkeerd spul en alle 100mm macro's zijn eigenlijk wel goed.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nee gelukkig niet.
Alleen de lens
Maar zie het plaatje.. dat fixt alcohol niet vrees ik.
Link deed het net nog..
https://www.apertureinfo.(...)r_af_100mm_f3-5.html
Dit is hem denk ik
Ja, dat dacht ik al. Hij is een keer gevallen, maar volgens mij staat hij nog wel op auto. Ik vind handmatig scherpstellen onhandig. En sinds ik ook geen photoshop meer heb om m'n foto's raw te bewerken, maakt mijn telefoon eigenlijk ook gewoon mooiere foto's.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:31 schreef derLudolf het volgende:
Dat ligt eerder aan de lens. Staat het schakelaartje wel goed?
Ik stel tegenwoordig bijna alleen nog maar handmatig scherp
even googlen leverde op dat deze geen 1000¤ was overigens.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Aha, ik ken hem niet. Ouwesok ongetwijfeld wel, maar Voigtländer is zeker heel verkeerd spul en alle 100mm macro's zijn eigenlijk wel goed.
Nee, je weet alleen dat het monsters van producten zijn.quote:
Mijn lief bood al aan om hem morgen even open te maken.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:32 schreef z80 het volgende:
[..]
Zelf repareren De achterdop is enkel een kunststof rand/buis en kan zo los. Zijn maar 3 schroefjes. Dan even kijk hoe de connectyor zit maar met een beetje mazzel kun je de lintkable al weer terug op zijn plek leggen. Kan zijn dat je de lens even moet uitschuiven/verdraaien.
Hm ik zou er niet dolenthousiast van worden geloof ikquote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:42 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee, je weet alleen dat het monsters van producten zijn.
Met de lens recht naar beneden zeker?quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik al. Hij is een keer gevallen, maar volgens mij staat hij nog wel op auto. Ik vind handmatig scherpstellen onhandig. En sinds ik ook geen photoshop meer heb om m'n foto's raw te bewerken, maakt mijn telefoon eigenlijk ook gewoon mooiere foto's.
Best een leuke doosquote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:21 schreef fietsie het volgende:
Ik bestelde een monsterdoos, voor ¤12,95...
[ afbeelding ]
Een goede macro hoeft dat ook niet te kosten... De Sigma 105, Tokina 100 en Tamron 90 zaten altijd rond de 300/400 geloof ik.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:42 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
even googlen leverde op dat deze geen 1000¤ was overigens.
Maar hij was toch best fijn...
Nee maar hoop van dat voigtlander spul kost wel 1000¤ zag ik in de gauwigheid netquote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een goede macro hoeft dat ook niet te kosten... De Sigma 105, Tokina 100 en Tamron 90 zaten altijd rond de 300/400 geloof ik.
Maar dan zit je tussen mensen die als hobby foto’s maken. Ik maak gewoon foto’s van eten of momentopnames. En dan zijn ze ook voor mijn blog prima. Op mijn camera gebruikte ik ook alleen de automatische macro.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 20:48 schreef derLudolf het volgende:
Maar als ik op Flickr blader, waar je foto's een stuk groter ziet, pik ik ze er best vaak wel tussenuit.
Klopt, voor gewoon vastleggen van dingen goed genoeg. Maar verder is het wel een beetje vlak.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar dan zit je tussen mensen die als hobby foto’s maken. Ik maak gewoon foto’s van eten of momentopnames. En dan zijn ze ook voor mijn blog prima. Op mijn camera gebruikte ik ook alleen de automatische macro.
Dat klopt ook helemaal. De scherptediepte wordt bepaald door de opening van de lens, scherpstelafstand en in dit geval van belang: afmetingen van de sensor.quote:Enige jammere is dat mijn telefoon de scherpte/diepte wazigheid er volgens mij kunstmatig overheen legt. Soms herkent hij het onderwerp op de voorgrond niet.
22,3 mm x 14,9 mmquote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, voor gewoon vastleggen van dingen goed genoeg. Maar verder is het wel een beetje vlak.
[..]
Dat klopt ook helemaal. De scherptediepte wordt bepaald door de opening van de lens, scherpstelafstand en in dit geval van belang: afmetingen van de sensor.
In het geval van jouw (en mijn) dslr denk iets van 24x16mm, de camera van P 36x24 en mijn middenformaat camera's 56x42 en 56x56mm. Een telefoon heeft een sensor van maar een paar vierkante millimeter.
Canon is net iets kleiner inderdaad, die heeft een cropfactor van 1,6. Nikon, Pentax en Sony 1,5.quote:Op vrijdag 17 juli 2020 21:38 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
22,3 mm x 14,9 mm
Ik moest wel googlen.. toch niet nerdy genoeg om dat uit mn hoofd te weten
Deze klonk wel aardig als een Fok-meetquote:Op vrijdag 17 juli 2020 22:21 schreef derLudolf het volgende:
Lol
https://www.kakhiel.nl/po(...)rd-door-dex-sinister
quote:Op vrijdag 17 juli 2020 23:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Deze klonk wel aardig als een Fok-meet
https://dexsinister.blogspot.com/2019/09/de-blije-sukkels.html
Ja, 'we' worden veel te laks en dan krijg je alleen maar stijgende aantallen besmettingen. Mijn collega's blijven na mijn uitleg nu wel heel braaf op afstand. Zeker 3 meterquote:Op vrijdag 17 juli 2020 22:29 schreef AnneX het volgende:
Hiernaast in een grote tuin is het jaarlijks afsluitfeest bij de voorzitter van de voetbalclub, sinds 18 uur.
Het klinkt alsof men geen afstand houdt...
En nou moet ik alsmaar aan Isa denken.
Ik kwam laatst je dierentopic tegen. Is leuk om te lezen.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 06:57 schreef sigme het volgende:
Mogge.
Gister heb ik met 3 collega's verzameld op een terras. Eentje is nieuw, eentje had ik sinds februari niet meer gezien (wel een enkel keer gesproken) en de derde ook al zolang enkel virtueel gezien.
Maar nu zit ik weer in splendid isolation in m'n hutje op de hei.
Goedzo.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 00:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, 'we' worden veel te laks en dan krijg je alleen maar stijgende aantallen besmettingen. Mijn collega's blijven na mijn uitleg nu wel heel braaf op afstand. Zeker 3 meter
Mijn MI gaat alle kanten uit.quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mogge. Ik ga straks voor het eerst februari weer op bezoek bij mijn schoonmoeder. Ik moet J wegbrengen voor een dagje borrelen met zijn vriendinnen en dan ben ik toch in de buurt. Ik denk dat zo'n bezoekje wel weer kan.
quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn MI gaat alle kanten uit.![]()
And I am loving it.
Zo stom is dat he...quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:03 schreef Clubsoda het volgende:
Ugh, koud douchen vind ik zo naar. Ik woonde ooit 8 weken in een huis zonder warm water, wat een ellende.
Mijn kindje is op vakantieGierend ongezellig, maar we grijpen het maar aan om de hut goed op te ruimen voor funda. En zometeen weer een rondje hardlopen, 5 minuten achter elkaar
![]()
Wat is een crisp bestelling?quote:Op zaterdag 18 juli 2020 09:19 schreef Myraela het volgende:
Die croissantjes zaten gratis bij mijn Crisp bestelling. Echt geweldig.Ik denk dat mijn volgende bestelling gewoon alleen maar croissantjes gaat zijn, leg ik gewoon de hele vriezer vol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |