shiz | woensdag 15 juli 2020 @ 01:30 |
# Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? | |
shiz | woensdag 15 juli 2020 @ 01:32 |
Laatste discussiepunt: Perez out voor Vettel. Can't see it happening. Seb f naar Alfa... f naar HAAS (ciao Romain). Wat ik nog eerder zie gebeuren: F1-exit voor Vettel. Het is leuk geweest, maar tijd voor andere dingen. Kan hij het vader zijn wat meer genieten en om toch nog een beetje leuk de dagen te slijten de ADAC GT Masters in ofzeau. | |
fathank | woensdag 15 juli 2020 @ 07:35 |
Perez brengt een zak geld mee van Carlos Slim. | |
opreis | woensdag 15 juli 2020 @ 08:06 |
Doe Perez dan maar naar RB. Is wel duidelijk dat Kvyat, Gasly en Albon geen WDC gaan worden.Dan liever een snelle coureur die ook nog wat geld mee brengt. | |
Whiskers2009 | woensdag 15 juli 2020 @ 08:35 |
Auto, Motor und Sport spreekt dan ook tegen dat er ook maar iets beklonken zou zijn. | |
Nine. | woensdag 15 juli 2020 @ 10:07 |
Ik zie Vettel eerder naar Red Bull gaan, aangezien Mateschitz nogal van hem gecharmeerd is. Daarbij zijn deze geruchten ook heel sterk. Bovendien heeft Red Bull echt geen gesponsorde rijders als Perez nodig.
| |
opreis | woensdag 15 juli 2020 @ 10:22 |
Er zijn ookal weer meerdere geluiden dat Vettel naar RB niet gaat gebeuren. | |
Nine. | woensdag 15 juli 2020 @ 10:24 |
Niet vanuit de mond van Mateschitz zlf zover ik weet. En als Mateschitz het echt wil dan gaat het gewoon gebeuren. | |
Sinister-D- | woensdag 15 juli 2020 @ 10:52 |
Dit is niets meer dan een hersenspinsel van de journalist zelf..... | |
Tarado | woensdag 15 juli 2020 @ 10:58 |
Perez is wel een beetje een brokkenpiloot, zo lang in F1 en dan toch weer niet de auto heel thuisbrengen, is wel een dingetje bij hem. | |
Doevelaer | woensdag 15 juli 2020 @ 11:13 |
Mwah. 10 retirements door een collision/accident/pile-up/spin in 177 races. Ik heb niet gekeken in hoeverre hij daar wel/niet schuld had. De meest recente was Duitsland 2019, de laatste daarvoor was Oostenrijk 2016 | |
Tarado | woensdag 15 juli 2020 @ 11:17 |
je moet ook wel in de situaties komen dat je kan inhalen, zo'n auto had hij niet vaak. | |
Kleffe_Dop | woensdag 15 juli 2020 @ 11:18 |
Reporter van Bild. | |
shiz | woensdag 15 juli 2020 @ 11:22 |
Up next: FIA confirms: AM allowed 3rd car & driver! | |
mikieu | woensdag 15 juli 2020 @ 11:24 |
Hoop stiekem dat de nieuwe turbo van Honda het heel goed doet in minder ijle lucht. | |
Marcoss | woensdag 15 juli 2020 @ 12:48 |
Perez-Vettel was wel een leuk rijdersduo geweest | |
heywoodu | woensdag 15 juli 2020 @ 13:16 |
Het kwartje valt nu pas dat Aston Martin volgend jaar het Racing Point van dit jaar is ipv Red Bull Stom gedoe met die wisselende namen steeds, ik ben nog niet eens gewend aan Racing Point. | |
opreis | woensdag 15 juli 2020 @ 13:21 |
Max en Vettel ook, bij vlagen geweest. Vinden ze bij RB geen probleem als ze maar lef en snelheid tonen. Denk dat het gebrek aan snelheid een hekel punt is voor alle RB coureurs m.u.v Max. Perez is ook wel echt een opportunist, 8 podiums bij elkaar weten te sprokkelen. Die kan ook wel voor een sporadische winst gaan in een RB. En dat terwijl sinds Ricciardo weg is behalve Max niemand de podiums kon binnen halen. Podiums sinds Ricciardo weg is: Max: 10 podiums 5x 3de 2x 2de 3x 1ste Gasly/Albon: 0 podiums 3x 4de als beste resultaat. | |
Tarado | woensdag 15 juli 2020 @ 13:24 |
maar als Red Bull niet van plan is Albon weg te sturen voor Vettel zullen ze dat voor Perez zeker niet doen | |
opreis | woensdag 15 juli 2020 @ 13:31 |
Mwah, als je Vettel terug haalt kun je hem moeilijk tweede rijder/ondergeschikt aan Max maken, en hij zal ook wel een flink salaris hebben. Perez kan je veel makkelijker tweede rijder maken (graag of niet, en heeft ook niet de status die een Vettel heeft) | |
daNpy | woensdag 15 juli 2020 @ 13:46 |
Met dank aan Hamilton die Albon 2x eraf ramde. | |
opreis | woensdag 15 juli 2020 @ 14:02 |
En met dank aan meerdere SC's, want uit zichzelf had hij nooit in die positie gekomen. | |
Starflyer | woensdag 15 juli 2020 @ 14:03 |
Misschien dat we morgen meer weten. Dan heeft Martin Brundle op Vettel's verzoek een interview met Vettel. | |
Marcoss | woensdag 15 juli 2020 @ 14:04 |
Waarom moet er per se iemand 2de rijder zijn dan? Ricciardo was ook geen 2de rijder bij Red Bull, alleen bleek gedurende het jaar (of eigenlijk al eerder) dat hij de snelheid van Max niet kon matchen, daardoor kreeg Max de "voordelen" die horen bij een 1e rijder (als 1e de updates, auto die meer naar jouw smaak wordt aangepast enzovoort). Als blijkt dat Vettel (of Albon of wie dan ook) sneller is dan Max, kan dat ook zomaar veranderen.. Net als dat Bottas ook gewoon een eerlijke kans krijgt bij Mercedes om Hamilton te verslaan, alleen blijkt hij elk jaar gewoon duidelijk minder te zijn, dan wordt je gedurende het jaar vanzelf de 2de rijder.. Maar die is wel zo goed dat hij nooit heel ver achter Hamitlon zit en daarom altijd een rol kan spelen in tactische situaties op de baan, dat kan Albon (en Gasly al helemaal niet) duidelijk niet op dit moment. [ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 15-07-2020 14:26:25 ] | |
3rr0r | woensdag 15 juli 2020 @ 14:24 |
Dat mis ik wel erg, het tactische aspect voor Red Bull dat er met Ricciardo wel was. Max heeft alleen geen uitvallers zoals toen Ric tegen z'n kont zat | |
ESF1Gamer | woensdag 15 juli 2020 @ 14:29 |
Perez kon niet veel toen hij bij McLaren reed. ( Toen het een topteam was ). Perez kan je beter zien als zeer goede middenmoot coureur, maar geen topcoureur. Als hij wil toeleggen om tweede rijder bij Red Bull, dan is het een goeie. Heeft meer pit dan een Bottas en kan eventueel de Mercedessen lastig maken qua overwinningen en podiums. Ik denk dat Vettel een sabbatical houdt of hij vindt een stoeltje bij een team staat wat je niet verwacht. | |
opreis | woensdag 15 juli 2020 @ 15:12 |
Iemand die een mercedes in de weg kan rijden zodat ze geen undercut kunnen doen. En iemand die bereid is die rol in te vullen. | |
Whiskers2009 | woensdag 15 juli 2020 @ 15:32 |
Vettel heeft al laten weten dat hij tijdens het interview met Brundle iig niet zijn pensioen gaat aankondigen. Hier een linkje. https://www.planetf1.com/news/sebastian-vettel-brundle-interview/ Overigens heb ik het daar niet van (ook niet van Autobild), volgens mij heb ik het hem horen zeggen afgelopen weekend. [ Bericht 61% gewijzigd door Whiskers2009 op 15-07-2020 15:44:17 ] | |
Rossdale | woensdag 15 juli 2020 @ 15:34 |
Sabbatical dan | |
Whiskers2009 | woensdag 15 juli 2020 @ 15:44 |
Zie aangevulde post. | |
KillerBee4ever | woensdag 15 juli 2020 @ 16:19 |
Erg grappig en crea, stemmen klinken imho ook erg goed! Waarschuwing: je hebt de rest van de dag dit deuntje in je hoofd... | |
Breekfast | woensdag 15 juli 2020 @ 18:19 |
Hij heeft best wat leuke video's inderdaad. Deze ook: En deze natuurlijk over Vettel, some driver that you used to know : | |
KillerBee4ever | woensdag 15 juli 2020 @ 18:28 |
@Breekfast: Echt te gek! (en dit zeg ik niet snel...) | |
Peterselieman | woensdag 15 juli 2020 @ 18:32 |
neuh, gewoon zo'n toestand als bij Sauber destijds. Vier coureurs vastleggen voor 2 stoeltjes | |
Starflyer | woensdag 15 juli 2020 @ 18:34 |
Ze gaan met tweezitters rijden | |
Tinos85 | woensdag 15 juli 2020 @ 18:39 |
Wisselen bij de pitstop. | |
shiz | woensdag 15 juli 2020 @ 18:45 |
Estafetterace! En de coureurs krijgen een krik en moersleutel om zelf banden te verwisselen. | |
Sinister-D- | woensdag 15 juli 2020 @ 18:50 |
You have completed your course at the Monisha Kaltenborn school for contracts with succes. | |
XL | woensdag 15 juli 2020 @ 20:41 |
Goed, ze zouden Hamilton als tweede rijder kunnen nemen. Het lijkt er gewoon op die Red Bull niet zo snel is. Soort McLaren die door Verstappen van voor meedoet. RIC kon niet mee en rijdt daarvoor en daarna Vettel, Hulk en Ocon tot gort. Albon en Gasly doen het prima, maar zien er naast Verstappen traag uit. Het is gewoon een knakenbak, die Red Bull. | |
Marcoss | woensdag 15 juli 2020 @ 21:35 |
Ben inderdaad wel benieuwd hoe de huidige Red Bull zich verhoudt tot de Racing Point en McLaren. Max in die auto geeft vast geen reeel beeld over de kracht van de auto en Albon waarschijnlijk ook niet.. [ Bericht 6% gewijzigd door Marcoss op 15-07-2020 21:40:43 ] | |
Zorro | woensdag 15 juli 2020 @ 23:03 |
Dus we zijn het er zo langzamerhand over eens dat Max in de Mercedes Hamilton ongeveer op een half rondje rijdt? | |
daNpy | woensdag 15 juli 2020 @ 23:07 |
Per rondje | |
Starflyer | woensdag 15 juli 2020 @ 23:20 |
Perez schijnt al op zoek te zijn naar een ander stoeltje. Zijn manager praat met andere teams. https://formulaspy.com/f1(...)-seat-for-2021-69854 | |
shiz | donderdag 16 juli 2020 @ 01:18 |
Misschien wel BWT roze... maar dan de Porsche Supercup voor Vettel. | |
Sinister-D- | donderdag 16 juli 2020 @ 08:03 |
Dat zou voor sommigen de grootste Schmerz in der Welt zijn | |
daNpy | donderdag 16 juli 2020 @ 08:25 |
Zolang hij zijn teamgenoot 3 tiende aan de broek rijdt is er niks aan de hand | |
Blik | donderdag 16 juli 2020 @ 08:52 |
ik lees geruchten over Vettel die naar Aston Martin zou gaan volgend jaar Spuit11 | |
Rossdale | donderdag 16 juli 2020 @ 09:31 |
Perez naar Haas zou wel ok zijn. Die kunnen zijn sponsorgeld ook wel mooi gebruiken | |
Kleffe_Dop | donderdag 16 juli 2020 @ 10:03 |
Het geld van Carlos Slim zou daar zeker welkom zijn, en het zou Gene Haas kunnen overtuigen om door te gaan met zijn team. | |
ESF1Gamer | donderdag 16 juli 2020 @ 11:27 |
Dan is het wel exit Grosjean. | |
Justevo | donderdag 16 juli 2020 @ 11:42 |
Dat is toch gewoon hoog tijd, die gozer kan er echt bijzonder weinig van. | |
Bonobo11 | donderdag 16 juli 2020 @ 11:58 |
10 podiums. Tien | |
Duiveltja | donderdag 16 juli 2020 @ 12:02 |
Hij heeft een hele goede manager. | |
Sinister-D- | donderdag 16 juli 2020 @ 12:10 |
ergens zien langskomen dat Gene en Carlos al eens in de clinch hebben gehangen wegens een NASCAR dingetje. Zou blijkbaar niet zo goed boteren tussen die 2. Heb geen bron though | |
Tarado | donderdag 16 juli 2020 @ 12:26 |
Williams geen optie? Lullig voor Russell wel maar dan overleven ze misschien | |
#ANONIEM | donderdag 16 juli 2020 @ 12:34 |
Laat hem Magnussen meenemen. | |
TagForce | donderdag 16 juli 2020 @ 12:44 |
| |
fathank | donderdag 16 juli 2020 @ 12:52 |
Nee joh Magnussen is een mooie baas. Als die van voren zou rijden zou je mooie gevechten met Verstappen krijgen. | |
ChevyCaprice | donderdag 16 juli 2020 @ 12:56 |
Grosjean met z’n moordaanslag in Spanje 2018 oprotten met die gek. | |
ESF1Gamer | donderdag 16 juli 2020 @ 12:59 |
Dan heb je 2012 nog niet meegemaakt. | |
opreis | donderdag 16 juli 2020 @ 13:04 |
Die zullen ook wel wat geld krijgen van Merc, of korting op motoren, voor het inzetten van Russell. | |
Tarado | donderdag 16 juli 2020 @ 13:04 |
uiteraard maar Perez neemt denk ik wel wat meer mee | |
#ANONIEM | donderdag 16 juli 2020 @ 13:13 |
Ik zou hem niet missen. | |
spectrumanalyser | donderdag 16 juli 2020 @ 13:25 |
Kevin "S*ck my balls, honey" Magnussen. Magnussen heeft een manier gevonden om voorop te blijven rijden. | |
daNpy | donderdag 16 juli 2020 @ 13:49 |
Irritant vertraagd filmpje, of ligt dat aan mn PC? | |
Justevo | donderdag 16 juli 2020 @ 13:53 |
Ongetwijfeld. Maar elke week is er wel wat met hem of vliegt hij eraf. En dat is niet alleen sinds Haas met falende remmen zit. Afgelopen week tijdens de race op Sky: "Breaking news: Grosjean just passed Magnussen and there is no damage on either car" | |
daNpy | donderdag 16 juli 2020 @ 13:55 |
| |
Rossdale | donderdag 16 juli 2020 @ 13:58 |
Precies, zou het eigenlijk wel een top oplossing vinden. Perez hoort nog steeds wel in de F1 thuis. Grosjean had dit jaar eigenlijk al zijn stoeltje af moeten staan maar Total zal wel genoeg geld meegebracht hebben. Perez en Magnussen, dat wordt net zo spetterend als Perez en Ocon denk ik | |
Starflyer | donderdag 16 juli 2020 @ 14:14 |
Williams heeft het budget voor 2021 al rond, dus Russell kan daar mooi blijven en 2022 naar Mercedes. | |
Tarado | donderdag 16 juli 2020 @ 14:17 |
Alonso - Ocon wordt ook wel leuk, die hield RIC al onnodig lang op afgelopen weekend | |
fathank | donderdag 16 juli 2020 @ 14:30 |
Lekker man twee van die heethoofden in dezelfde wagen. Das beter dan een beetje dom je rondjes rijden omdat je nog geen zin in je pensioen hebt of je teamgenoot op een ronde zetten. | |
4-elements | donderdag 16 juli 2020 @ 14:56 |
Waar hebben ze plots budget vandaan getoverd? Familie Latifi? Ze hebben in ieder geval beide coureurs voor 2021 net bevestigd. | |
Starflyer | donderdag 16 juli 2020 @ 15:17 |
De lening die ze een tijdje terug kregen van Latifi (twv $45 miljoen) was genoeg om het budget tot en met volgend jaar rond te krijgen. https://www.forbes.com/si(...)o-2021/#682080a844ca Ik heb het op meerdere plekken gelezen en ook bevestigd zien worden door Claire, maar dit was de eerste link die ik zo snel kon vinden | |
Starflyer | donderdag 16 juli 2020 @ 22:19 |
Alex Zanardi wordt langzaam uit zijn kunstmatige coma gehaald. https://www.nu.nl/formule(...)unstmatige-coma.html | |
Peterselieman | donderdag 16 juli 2020 @ 22:34 |
Ik vrees dat Zanardi er niet goed uit gaat komen ... | |
4-elements | donderdag 16 juli 2020 @ 23:19 |
Die kans is helaas enorm groot. Ik vrees een beetje categorie 'Schumi'. | |
vosss | vrijdag 17 juli 2020 @ 09:22 |
Dat denk ik ook niet. Triest wel. Redelijke eindbaas die Zanardi. Dit gun je hem niet. Ok dit gun je niemand natuurlijk, maar iemand als Zanardi al helemaal niet. | |
daNpy | vrijdag 17 juli 2020 @ 11:38 |
https://www.gpfans.com/nl(...)ongens-in-de-f1-quot Haha | |
ChevyCaprice | vrijdag 17 juli 2020 @ 12:57 |
Zou die Albon bedoelen? (lol) | |
daNpy | vrijdag 17 juli 2020 @ 15:01 |
Binotto zegt dat de reglementen omtrent de motor niet duidelijk zijn | |
ChatGirl | vrijdag 17 juli 2020 @ 17:12 |
Er zijn afgelopen week twee personen positief getest op corona
| |
Peterselieman | zaterdag 18 juli 2020 @ 11:59 |
Interessant nieuws over het nieuwe Concorde Agreement. Ferrari en McLaren willen tekenen zoals het voorstel nu is. Betekent wel dat ze minder krijgen, maar dat het geld eerlijker over de sport verdeeld wordt. Renault en Racing Point zijn op hoofdlijnen ook akkoord. Enige echte dwarsligger is Mercedes dat de huidige overeenkomst met een jaar wil verlengen. Dan houden ze een jaar langer de lusten en door de budgetcap hebben ze minder lasten. Van twee walletjes eten dus. Er bestaat een kans dat als de FIA en Liberty 9 teams aan boord hebben dat Mercedes in 2021 wel deelneemt, maar er een kans bestaat dat ze helemaal niet uit de ruif mee-eten. De soep zal natuurlijk niet zo heet gegeten worden als die opgediend wordt, maar het is wel duidelijk dat Mercedes meer geld wil zien. https://www.racefans.net/(...)d-race-on-into-2021/ | |
DKUp | zaterdag 18 juli 2020 @ 12:00 |
JAAAAA | |
DKUp | zaterdag 18 juli 2020 @ 12:00 |
Dreigende lucht | |
DKUp | zaterdag 18 juli 2020 @ 12:01 |
Druppeltjes | |
Peterselieman | zaterdag 18 juli 2020 @ 12:02 |
verkeerde topic | |
DKUp | zaterdag 18 juli 2020 @ 12:02 |
Shit | |
Starflyer | zaterdag 18 juli 2020 @ 12:04 |
Afgezien daarvan blijft het nog steeds de vraag of ze na 2021 door gaan. Door het uitstellen van deze overeenkomst hoeven ze zich nog niet vast te leggen. | |
Starflyer | zaterdag 18 juli 2020 @ 12:13 |
| |
Whiskers2009 | zaterdag 18 juli 2020 @ 12:14 |
Interessant, thanks [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 18-07-2020 12:46:12 ] | |
Nine. | maandag 20 juli 2020 @ 08:58 |
Italiaanse media: 'Red Bull tch bezig met terugkeer Vettel in 2021' Red Bull Racing gaat tch werk maken van de terugkeer van Sebastian Vettel in 2021. Het team uit Milton Keynes zei eerst nog duidelijk 'nee', maar Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz heeft in Oostenrijk gesproken met Vettel en wil hem nu toch terug gaan halen naar het oude nest, zo melden diverse Italiaanse media. Er wordt de laatste tijd enorm veel gespeculeerd over de toekomst van Sebastian Vettel. De Duiter werd eerst in verband gebracht met Red Bull Racing, maar de laatste dagen wordt hij voornamelijk gelinkt aan Racing Point. Nadat Red Bull bij monde van teambaas Christian Horner en adviseur Dr. Helmut Marko liet weten geen plek te hebben voor de viervoudig wereldkampioen, leek de deur definitief gesloten. Niets is minder waar, zo melden Autosprint en Sky Italia F1. Red Bull heeft inderdaad een duidelijke 'nee' uitgesproken omtrent de komst van Vettel, maar dit was voordat eigenaar Mateschitz een gesprek had aangeknoopt met de Duitse coureur. Rondom de raceweekenden in Oostenrijk werd Vettel meermaals in verband gebracht met een terugkeer naar Red Bull Racing, het team waarmee hij tussen 2010 en 2013 maar liefst viermaal de wereldtitel wist te veroveren. De coureur uit Heppenheim moet immers na dit seizoen vertrekken bij Ferrari en is zodoende 'gratis' op te pikken door zijn voormalig werkgever. Toch gaf Red Bull bij monde van Horner en Marko rondom de Grand Prix van Steiermark duidelijk aan geen plek te hebben voor Vettel, hoe graag ze het ook zouden willen. Met Max Verstappen en Alexander Albon had men immers al twee coureurs onder contract staan. Daarnaast is Red Bull deels in Thaise handen, waardoor het niet zo eenvoudig is om Albon zomaar even aan de kant te schuiven. De kaarten lijken nu echter opnieuw geschud te gaan worden. De overduidelijke 'nee' van Red Bull is weinig meer waard na het gesprek dat Mateschitz in Oostenrijk voerde met Vettel. Marko verklaarde in een eerder stadium nog dat Mateschitz Vettel waarschijnlijk niet terug zou willen, omdat er nog oud zeer tussen de twee heren speelde, maar tijdens het gesprek werd ook over dit onderwerp de lucht geklaard. Mateschitz zou in de week tussen de Grand Prix van Steiermark en de Grand Prix van Hongarije de opdracht hebben gegeven aan Marko om Vettel tch terug te halen naar Red Bull, zo hebben diverse bronnen bevestigd aan Sky Sports F1. Volgens Autosprint hebben ook de recente prestaties van Albon meegespeeld in de beslissing van Red Bull om het roer toch om te gooien. 'Red Bull heeft er altijd de voorkeur aan gegeven om haar coureurs zelf op te leiden, maar het veel te strikte beleid van Helmut Marko heeft de afgelopen jaren geen vruchten afgeworpen', zo meldt het Italiaanse medium. 'In Milton Keynes wil men terug naar een situatie waarin beide coureurs min of meer op hetzelfde niveau zitten. De contacten met Vettel zijn gelegd en dat heeft de Duitser zelf bevestigd. Hoewel Vettel zei dat hij Marko belde voor advies en niet voor een stoeltje, is het moeilijk te geloven dat de twee in deze maanden nog nooit hebben gesproken over een nieuwe samenwerking.' Hoewel Red Bull eerst erg stellig vasthield aan Albon als tweede coureur, lijkt men nu langzaam maar zeker toch in te zien dat dit misschien niet de beste keuze is. Hoewel de Brits-Thaise coureur doorgaans best redelijk presteert, is hij absoluut niet van het niveau van Verstappen. Hij blijft ver achter bij de Nederlander en kan hem geen ondersteuning bieden in het gevecht met de beide Mercedessen. Daarnaast wist hij zich in Hongarije niet te kwalificeren voor Q3 en zit hij qua rondetijden nog niet in de buurt van Verstappen. Deze ontwikkelingen zouden er ook voor hebben gezorgd dat men toch overweegt om een ervaren rot als Vettel naast goudhaantje Verstappen te zetten. Een viervoudig wereldkampioen moet de Nederlandse coureur toch wel enigszins van weerstand kunnen voorzien? Of Vettel en Red Bull daadwerkelijk een nieuwe samenwerking aangaan, blijft nog even afwachten, want ook Racing Point zou serieus op de loer liggen om toe te slaan. Het Britse team van Lawrence Stroll is bereid om n van haar huidige coureurs op te offeren om de komst van de Duitse wereldkampioen mogelijk te maken. Stroll zou zelfs overwegen zijn eigen zoon, Lance Stroll, uit zijn stoeltje te ontheffen ten faveure van Vettel. Er wordt echter ook gesproken over het afkopen van het contract van Sergio Prez. De Mexicaan staat nog langere tijd onder contract bij Racing Point, maar zou een clausule in zijn contract hebben staan, waardoor het team hem kan uitkopen tegen een bepaald bedrag. Stroll zou echter fors in de buidel moeten tasten om deze clausule te activeren. In dat geval zou het financieel aantrekkelijker zijn om zijn zoon Lance op straat te zetten of bij een ander team onder te brengen. De toekomst van Vettel is dus nog ongewis, maar de coureur uit Heppenheim lijkt zeker nog een aantal ijzers in het vuur te hebben. Op onderstaande beelden is ook te zien hoe hij in Hongarije opnieuw een gesprekje aanknoopt met de leiding van Red Bull Racing. Horner vraagt met een knipoog aan Vettel waarom de naam van de Duitser is verdwenen van zijn Ferrari-jasje. "Hebben ze je naam er nu ook al vanaf gehaald?", doelt hij met een knipoog op het aanstaande vertrek van de Duitser en de hakkelende situatie tussen hem en Ferrari. "Dat is wel een beetje hard." https://www.gpfans.com/nl(...)keer-vettel-in-2021/ | |
PzKpfw | maandag 20 juli 2020 @ 09:08 |
Zo bij een race zonder safetycar worden de verschillen tussen Mercedes, een serieus eindje daarachter Red Bull en ver daarachter de rest van het veld pas echt duidelijk. Zelfs fkng Ferrari op een ronde gezet | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 09:57 |
Jup. De design freeze doet precies wat het niet moet. | |
Lionheaad | maandag 20 juli 2020 @ 10:51 |
Doet precies wat het moet doen.....Hamilton 8-voudig WK maken. En alle records van Schummi uit de boeken lang leve het nieuwe F1 management..... | |
Starflyer | maandag 20 juli 2020 @ 10:56 |
Alsof het Formule 1 management verantwoordelijk is voor Covid-19. Dat is de oorzaak van de design 'freeze'. Om kosten te besparen zodat de mindere teams op de grid deze periode overleven. | |
Lionheaad | maandag 20 juli 2020 @ 11:07 |
Weet ik wel.... En als Red-Bull en/of Ferrari op gelijke hoogte hadden gezeten als Merc had je er ook niemand over gehoord. Nu nog even de "onderdelen kopen en geen token inleveren"- loophole voor volgend jaar fixen. Vervolgens handjes vouwen en bidden dat RB en Ferrari de aero en grip weer vol elkaar krijgen. En dan fingers crossed dat Honda en Ferrari hun motoren een flinke boost kunnen geven voor 2021. Dan krijgen we nog een leuk seizoen 2021 | |
Nine. | maandag 20 juli 2020 @ 12:46 |
De FIA is wel degelijk verantwoordelijk voor de dominantie van Mercedes. Voorheen werden teams die te dominant waren aan banden gelegd. Door nieuwe regels in te voeren die in het nadeel van het dominante team waren. Sinds de dominantie van Mercedes zijn de regels juist keer op keer in het voordeel van het dominante team aangepast. Go figure... | |
spectrumanalyser | maandag 20 juli 2020 @ 12:50 |
Pierre Gasly had wel een boel pech. in Q3 niet mee kunnen doen vanwege motorproblemen. Starten aan de race met een verse motor die dan ook in de soep loopt. | |
Whiskers2009 | maandag 20 juli 2020 @ 13:54 |
Marko vermoed dat ze het probleem met de aero hebben gevonden: https://racingnews365.nl/(...)-verstappen-en-albon | |
#ANONIEM | maandag 20 juli 2020 @ 14:57 |
Ah een bericht van Helmut Marko... Tuuut.. tuuut... tuuut... tuuut... tuuut.... tuuut...
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2020 14:58:32 ] | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 15:00 |
Nattekat | maandag 20 juli 2020 @ 15:01 |
Was de versnellingsbak | |
#ANONIEM | maandag 20 juli 2020 @ 15:07 |
Hydrauliek probleem dan? Was best wat rook. | |
Starflyer | maandag 20 juli 2020 @ 15:19 |
Ik denk dat Mercedes keer op keer de veranderde regels het best heeft genterpreteerd. Ze waren in ieder geval niet bewust om Mercedes te bevoordelen. In 2017 (nog onder Ecclestone) moest het ineens allemaal wat harder en zo, want de auto's waren veel te makkelijk te besturen als zelfs een tiener die wagen kon besturen. En vorig jaar moest de aero eenvoudiger om het inhalen te bevorderen. En ook voor dit jaar, terwijl alles nog aangepast mocht worden, heeft Mercedes weer een grote stap gezet. Groter dan een Ferrari of Red Bull Racing. Ik denk dat het niet uitmaakt welke regels er komen, Mercedes heeft de zaken al jaren het beste op orde. Het enige wat imho zou kunnen helpen is de budget cap die volgend jaar ingaat, zodat ze er niet meer ongelimiteerd geld en resources tegenaan kunnen gooien. En dan nog verwacht ik ze in 2022 (als er weer nieuwe regels ingaan) vooraan op de grid. | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 15:25 |
Ook die buget-caps vinden ze wel work-arounds voor. | |
Starflyer | maandag 20 juli 2020 @ 15:29 |
Lijkt me niet. Sowieso als ze gepakt worden kunnen ze uit het WK gegooid worden. Dat soort negatieve publiciteit kan Mercedes niet gebruiken. Dus dat risico zullen ze niet nemen. | |
heywoodu | maandag 20 juli 2020 @ 15:30 |
Ik gok vooral op een 'workaround' als in, zo effectief mogelijk - binnen de regels - hun resources inzetten en dus alsnog veel beter blijven dan de rest | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 15:31 |
Ja net als je niet aan andere regels houden, zoals Ferrari. Die hebben ook punten in moet leveren en geld terug storten oh nee. Een work around is dus juist dat je iets doet wat technisch nt wel binnen de regels valt maar toch ergens profijt van hebt overigens. Met rare constructies dat je iemand inhuurt die via de sponsor betaald wordt ofzo (en dit niet expliciet verboden is). | |
Starflyer | maandag 20 juli 2020 @ 15:50 |
Dat soort mogelijke workarounds geldt voor elk team, niet alleen Mercedes | |
daNpy | maandag 20 juli 2020 @ 15:56 |
Ja, ik doelde initieel ook niet op MB. Geld voor iedereen natuurlijk. | |
mikieu | maandag 20 juli 2020 @ 16:08 |
En daarom veranderd er dan weinig, de rijke blijven rijker. | |
Nine. | maandag 20 juli 2020 @ 16:15 |
Het grote verschil is dat vroeger (lees voor 2014) de FIA met enige regelmaat de regels dusdanig veranderde dat een superieure auto in 1 klap “niet meer mocht” het jaar daarop en zo het superieure team verplicht werd een ander concept te maken ipv jaar na jaar vast te houden aan hun winnende concept. Vanwege “bezuinigingen” hebben ze dit nauwelijks meer gedaan sinds 2014. Maar er speelt ook mee dat in veel gevallen alle teams in moeten stemmen met bepaalde veranderingen (veranderingen die vaak geopperd werden om de dominantie van Mercedes te doorbreken en het spannender te maken). 3x raden wie steeds tegenstemde... Als dit rond 2004 was geweest had de FIA gewoon gekeken naar hoe de PU van Mercedes zit en dit op de meest essentile zaken verboden voor 2005. Of bijvoorbeeld de lengte van Mercedes te verbieden en enkel auto’s die 10 cm korter zijn dan Mercedes dominante auto toe te staan voor het komend seizoen. Op die manier “dwingen” ze Mercedes een compleet nieuwe auto, incl. heel de aandrijving te maken. Waardoor de kans op weer een jaar dominantie zeer klein wordt. | |
Nattekat | maandag 20 juli 2020 @ 16:24 |
Nooit meer vergeten de 2019 reglementswijzigingen die Red Bull de kop kostten | |
jpjedi | maandag 20 juli 2020 @ 16:48 |
Klinkt duf om teams te ‘pesten’ op deze manier maar het is de enige manier om de sport aantrekkelijk te houden. We zien nu de resultaten als je het niet doet.. Hamilton was na 3 bochten al zowat uit beeld. | |
needakill | maandag 20 juli 2020 @ 17:46 |
Zoals? | |
Nattekat | maandag 20 juli 2020 @ 18:01 |
Voorvleugel. Dat heeft RB keihard geraakt. | |
Whiskers2009 | maandag 20 juli 2020 @ 18:11 |
Horner begrijpt de kritiek op Albon niet: https://www.autosport.com(...)d-criticism-of-albon | |
Whiskers2009 | maandag 20 juli 2020 @ 18:17 |
En volgens Brawn is het protest van Renault aangaande de brake ducts van Racing Point een lastige kwestie om op te lossen voor de FIA: https://www.autosport.com(...)icky-problem-for-fia [ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 20-07-2020 18:53:21 ] | |
Starflyer | maandag 20 juli 2020 @ 18:49 |
In 2017 zijn de regels drastisch veranderd en in 2019 weer. En zonder Covid-19 zouden ze volgend jaar weer veranderd zijn. Nu wordt dat 2022. Dus dat ze sinds 2014 nauwelijks veranderd zijn klopt niet. En de FIA mag regelgeving gewoon doorvoeren mits ruim 1 jaar van te voren. Alleen als de regelgeving minder dan 1 jaar van te voren is moeten de teams unaniem toestemming geven. Maar ook aan die regel komt volgend jaar verandering. Dan is het 2/3 van de teams, meen ik. | |
beantherio | maandag 20 juli 2020 @ 19:19 |
Mercedes heeft natuurlijk het voordeel dat ze ook personenauto's maken en daarvoor ook een ontwikkelingsafdeling hebben. Voor hun moet het makkelijk zijn om daar onderdelen voor de F1 te laten ontwikkelen en vervolgens bij het Formule 1 naar binnen te laten schuiven zonder dat er een factuur aan te pas komt. Ik ben nog steeds benieuwd hoe FIA dat soort constructies heeft afgedekt. | |
Whiskers2009 | maandag 20 juli 2020 @ 19:21 |
Alle motorleveranciers maken toch ook personenauto's? | |
beantherio | maandag 20 juli 2020 @ 19:22 |
Ik heb het niet alleen over motoren. En niet ieder team maakt zijn eigen motor. | |
Starflyer | maandag 20 juli 2020 @ 19:35 |
Elk onderdeel zal verantwoord moeten worden, zowel qua ontwerp als constructie of inkoop. Maar ook andere teams hebben een personenauto afdeling, zoals Ferrari, McLaren, Renault, Aston Martin en 'Alfa Romeo'. Alleen Red Bull Racing, Alpha Tauri, Haas en Williams niet al hebben de eerste twee genoemden ook nog een Red Bull Advanced Technologies die ook voor andere partijen werkt, zoals de IndyCar voor de aeroscreen. | |
Newone82 | maandag 20 juli 2020 @ 19:51 |
Van der Garde zegt nuttige dingen. https://www.gpupdate.net/(...)-van-actie-monteurs/ | |
RAVW | maandag 20 juli 2020 @ 20:06 |
Zo Helmut Marko haalt even uit naar de Fia https://www.nu.nl/formule(...)-met-alphatauri.html dat gaat leuk worden als het legaal word verklaar van de Rose Mercedessen volgend jaar 4 Mer 4 RB 6 Fer op de start grid of even veel foto's maken van de Merc van dit jaar en vorlgende jaar egwoon dezelfde auto neer zetten dus dan rijd straks iedereen met een 2020 Mercedes | |
opreis | maandag 20 juli 2020 @ 21:49 |
Mooie manier om budget cap te omzeilen dan. RB de voorkant, AT de achterkant van de auto | |
Whiskers2009 | dinsdag 21 juli 2020 @ 16:03 |
Gerucht/speculatie: mogelijk ook een race op Imola https://www.gpblog.com/nl(...)rcuit-woensdag-.html | |
Whiskers2009 | dinsdag 21 juli 2020 @ 16:06 |
En Zanardi zou overgebracht zijn naar een (gespecialiseerd) revalidatiecentrum: https://f1i.com/news/3782(...)litation-center.html https://www.racefans.net/(...)-continue-treatment/ [ Bericht 16% gewijzigd door Whiskers2009 op 21-07-2020 17:42:27 ] | |
Automatic_Rock | dinsdag 21 juli 2020 @ 16:56 |
Zou mooi zijn. Het was vroeger altijd n van mijn favorieten. Ik ben benieuwd hoe de race zal zijn met de tegenwoordige F1 auto's. | |
Starflyer | dinsdag 21 juli 2020 @ 17:05 |
Misschien in plaats van Spanje. Die race staat na de tweede Covid-19 uitbraak weer op losse schroeven, las ik. Of na Rusland in oktober. | |
Whiskers2009 | dinsdag 21 juli 2020 @ 17:40 |
China zou inmiddels een contract hebben tot 2025: https://www.racefans.net/(...)in-china-until-2025/ | |
Whiskers2009 | dinsdag 21 juli 2020 @ 17:46 |
De smoesjes van Ferrari worden niet geslikt https://www.racefans.net/(...)wer-since-last-year/ | |
Fer | woensdag 22 juli 2020 @ 08:17 |
Ik heb het idee dat verschil tussen Mercedes en Honda wat groter is geworden, maar tussen Mercedes en Renault juist kleiner. Zeker in de eerste ronde komen die McLarens goed naar voren. | |
Donderkonijn | woensdag 22 juli 2020 @ 08:38 |
Ligt meer aan het chassis. Honda loopt nog steeds voor op Renault. Al beginnen die betrouwbaarheidsissues nu wel een beetje zorgen te baren. Vorig jaar hadden ze dat nog prima voor elkaar. | |
Nattekat | woensdag 22 juli 2020 @ 08:43 |
Gasly viel uit met een kapotte versnellingsbak. | |
Whiskers2009 | woensdag 22 juli 2020 @ 09:44 |
Ferrari zou (gerucht!) een compleet nieuwe bolide aan het bouwen zijn die tijdens de GP van Spanje zijn debuut moet maken: https://racingnews365.nl/(...)ch-seizoen-te-redden | |
Zorro | woensdag 22 juli 2020 @ 10:16 |
Inmiddels is er een spionagefoto opgedoken van de eerste tests | |
Whiskers2009 | woensdag 22 juli 2020 @ 10:52 |
Sette Camara gaat de Formule E racen als invaller voor Hartly, dus RBR heeft kortstondig een andere reservecoureur nodig: https://racingnews365.nl/(...)ve-formule-1-coureur | |
Tarado | woensdag 22 juli 2020 @ 10:58 |
is weer typisch zo'n copy/paste lost in translation site, niet serieus te nemen als er .nl achter staat | |
Tarado | woensdag 22 juli 2020 @ 11:02 |
Nine. | woensdag 22 juli 2020 @ 11:05 |
Buiten gpupdate dan, want dat is gewoon van motorsport.com. | |
Tarado | woensdag 22 juli 2020 @ 11:05 |
maar dan nog kan je beter het origineel lezen | |
Nine. | woensdag 22 juli 2020 @ 11:23 |
Het wordt gewoon door motorsport.com zelf vertaald | |
Tarado | woensdag 22 juli 2020 @ 11:25 |
en, dan heb je dat lost in translation toch nog niet opgelost, maar verder prima als jij het liever in het Nederlands leest | |
Nine. | woensdag 22 juli 2020 @ 11:30 |
Met mijn Engels is niks mis. Maar het best fijn dat er voor mensen die het Engels niet (goed) machtig zijn een betrouwbare .nl formule1 site is. Daar hoef jij niet zo denigrerend over te doen. | |
Tarado | woensdag 22 juli 2020 @ 11:34 |
ik maak zelf wel uit hoe ik reageer, dat is niet aan jou, ik geef m'n mening daar moet je het maar mee doen | |
Donderkonijn | woensdag 22 juli 2020 @ 11:35 |
Gpupdate betrouwbaar? Die nemen vaak klakkeloos welke onzin dan ook over. Beste kan je er nog altijd zelf bij zijn en zelf inschatten wat en wat je niet of wel met een vrachtwagenlading zout moet nemen. | |
Nine. | woensdag 22 juli 2020 @ 11:39 |
Je bent vast abuis met gpblog of gptoday oid. Dat zijn idd typische copy/paste en clickbait sites. | |
Whiskers2009 | woensdag 22 juli 2020 @ 12:14 |
Wat klopt er niet aan dan? | |
Tarado | woensdag 22 juli 2020 @ 12:17 |
dat gaan we zien maar als er geen enkele serieuze site het meldt neem ik dat wel met een zak zout, een nieuwe auto in 3 weken | |
Starflyer | woensdag 22 juli 2020 @ 12:21 |
Heel dat motorsport.com netwerk is onbetrouwbaar met hun tendentieuze berichgeving en soms bewuste verdraaiingen van de werkelijkheid. En sinds ze autosport.com en gpupdate hebben overgenomen zijn die sites niet veel beter. Hun persbureau (GMM) staat zelfs hij Reddit op de zwarte lijst als informatiebron. Geef mij maar betrouwbare onafhankelijke websites (die zijn er gelukkig nog), die ik eerder zou aanhalen dan motorsport.com Het is niet voor niets dat een aantal gerespecteerde journalisten dat netwerk verlaten hebben en een aantal daarvan een eigen site hebben opgericht (The Race). [ Bericht 6% gewijzigd door Starflyer op 22-07-2020 12:27:08 ] | |
Lionheaad | woensdag 22 juli 2020 @ 12:52 |
Thanx....daar heb ik wat aan. ik mistte al een aantal mensen van motorsport.com (ja ik lees altijd de global editie en soms de Duitse vesie) | |
Whiskers2009 | woensdag 22 juli 2020 @ 15:53 |
De zoon van Zanardi is hoopvol aangaande het herstel van zijn vader: https://www.nu.nl/sport-o(...)-dit-keer-halen.html | |
Whiskers2009 | woensdag 22 juli 2020 @ 16:23 |
Herstructurering bij Ferrari: https://www.ferrari.com/e(...)for-scuderia-ferrari https://racingnews365.nl/(...)innen-formule-1-team | |
THEFXR | woensdag 22 juli 2020 @ 17:01 |
dat is om iedereen tevreden te houden voor de buiten wereld? | |
Starflyer | woensdag 22 juli 2020 @ 17:47 |
Rory Byrne | |
Whiskers2009 | woensdag 22 juli 2020 @ 18:06 |
Hier op inhakend: iets (echt maar iets!) meer over zijn (voormalige en toekomstige) rol in dit artikel erover voor wie het interesseert wie de man dan is: https://www.nu.nl/formule(...)e-seizoensstart.html En hier wat meer achtergronden over hem: https://sfcriga.com/rory-byrne-the-most-appreciated-consultant | |
Whiskers2009 | woensdag 22 juli 2020 @ 20:55 |
Wederom een gerucht (maar lijkt mede afkomstig van Dieter Rencken en die is wel gerespecteerd naar ik meen): Er zouden binnenkort 3 nwe races voor de kalender van 2020 aangekondigd worden: op Portimao, Imola en Nrburgring. Geruchten over de 1e 2 gaan al langer, maar als 3e werd tot nu toe de Hockenheimring als d kanshebber gezien. https://racingnews365.nl/(...)een-grote-verrassing | |
daNpy | woensdag 22 juli 2020 @ 21:05 |
Nrburgring Nordschleife Formule 1 afbreek genot in Hatzenbach, verder komen ze toch niet | |
shiz | woensdag 22 juli 2020 @ 22:17 |
Denk zomaar dat het dan de 'GP track' zou worden... | |
daNpy | woensdag 22 juli 2020 @ 22:23 |
Zou zo maar kunnen, de Nordschleife is natuurlijk voor chte auto's | |
Lionheaad | woensdag 22 juli 2020 @ 22:25 |
Nrburgring en Imola.... Nostalgie. Welke "oud" circuits komen nog meer? Estoril Jerez Magny-cours Brands-hatch Istanbul park (iets nieuwer, maar toch) Of gaan we toch nog naar Assen | |
shiz | donderdag 23 juli 2020 @ 02:08 |
Top Gear test track? Hebben we ook ergens ovals en dragstrips? | |
Whiskers2009 | donderdag 23 juli 2020 @ 08:21 |
Ivm het oplopend aantal covid-19-besmettingen zou de GP van Spanje in gevaar zijn. Het alternatief zou de Hockenheimring of 3x Silverstone (ipv 2x) zijn. https://www.auto-motor-un(...)-silverstone-triple/ | |
daNpy | donderdag 23 juli 2020 @ 08:32 |
Dat wordt spannend want dat is een 8-achtige vorm. Eerlijk gezegd vind ik 2x hetzelfde circuit wel genoeg. Iig, achter elkaar. | |
Sjoerd102 | donderdag 23 juli 2020 @ 08:51 |
Ti circuit Ada | |
Whiskers2009 | donderdag 23 juli 2020 @ 08:52 |
Er staat overigens ah eind vh aertikel ook in dat Sepang (Maleisi) wellicht nog een optie is voor seizoen 2020. | |
franklop | donderdag 23 juli 2020 @ 09:31 |
Sepang zou wel mooi zijn! | |
heywoodu | donderdag 23 juli 2020 @ 09:33 |
Brooklands en de Nardo Ring. | |
Starflyer | donderdag 23 juli 2020 @ 09:34 |
Lausitzring, Venray, Rockingham | |
daNpy | donderdag 23 juli 2020 @ 09:48 |
Meppen, TTT, Lelystad meerdere mogelijkheden. Maar dan krijg je ronde tijden van 15 seconden of minder | |
rubbereend | donderdag 23 juli 2020 @ 11:07 |
| |
ESF1Gamer | donderdag 23 juli 2020 @ 12:27 |
Nurburgring met in 2007 een Spyker aan de leiding. | |
ESF1Gamer | donderdag 23 juli 2020 @ 12:36 |
Ik verlang zelfs naar magny-cours vanwege kutbaan als Paul ricard. | |
Tarado | donderdag 23 juli 2020 @ 12:44 |
blijft jammer dat Zandvoort de deur dicht houdt, uiteraard afhankelijk van de voorwaarden zou het best te doen zijn zonder publiek | |
rubbereend | donderdag 23 juli 2020 @ 13:20 |
ze moeten dan gewoon nog steeds betalen en dat kan met geen mogelijkheid natuurlijk | |
Whiskers2009 | donderdag 23 juli 2020 @ 13:20 |
Update: Hockenheim valt definitief af: https://www.ziggosport.nl(...)-formule-1-race.html | |
Tarado | donderdag 23 juli 2020 @ 13:26 |
dat weet je toch helemaal niet, als je ziet met welke circuits ze komen dan lijkt het me stug dat die wel (veel) betalen, op dit moment is het doorgaan van races belangrijker belangrijker dan dat. | |
Sjoerd102 | donderdag 23 juli 2020 @ 14:39 |
Met spa en nurburgring 2 circuits al op steenworp afstand van Nederland lijkt me al genoeg aanbod voor de Nederlandse fans. | |
Marcoss | donderdag 23 juli 2020 @ 15:19 |
Je hebt er alleen niet zoveel aan als er geen publiek bij mag | |
rubbereend | donderdag 23 juli 2020 @ 15:21 |
er zullen zat overheden zijn die bepaalde kosten op zich willen nemen. | |
Marcoss | donderdag 23 juli 2020 @ 15:25 |
Zandvoort had toch direct al aangegeven dat racen zonder publiek sowieso geen optie is? | |
Tarado | donderdag 23 juli 2020 @ 15:30 |
ik denk dat je dat een beetje overschat, zeker voor een eenmalig event zonder publiek | |
daNpy | donderdag 23 juli 2020 @ 15:37 |
Nrburgring heeft ook geen geld. | |
Nattekat | donderdag 23 juli 2020 @ 18:19 |
Ik denk niet dat ze de hairpins op kartbanen kunnen nemen | |
rubbereend | donderdag 23 juli 2020 @ 19:49 |
https://www.gpupdate.net/(...)rt-geen-geld-kosten/ FOM moet de kosten op zich nemen en die zijn substantieel aldus de directie van Zandvoort zelf. | |
Lionheaad | donderdag 23 juli 2020 @ 20:32 |
Nee. Ze willen er een groot feest van maken. | |
Starflyer | donderdag 23 juli 2020 @ 23:02 |
Gezicht | vrijdag 24 juli 2020 @ 08:31 |
https://www.instagram.com/p/CDAOKqgnO4n/?igshid=1x0qy2gld4bnt Imola, Nurburgring en Portimao incoming | |
Starflyer | vrijdag 24 juli 2020 @ 09:02 |
RTL Duitsland meldt het ook https://www.rtl.de/cms/fi(...)urgring-4583586.html | |
Lokale_Notabele | vrijdag 24 juli 2020 @ 10:11 |
Imola stond in het verleden garant voor extreem saaie races. Ik denk niet dat DRS daar veel aan gaat veranderen. Maar ja, beter iets dan niets. | |
Sjoerd102 | vrijdag 24 juli 2020 @ 10:28 |
Nurburgring wordt waarschijnlijk publiek toegestaan, zie post van Starflyer boven me. | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 10:37 |
Niet slecht voor een flutsite EDIT Overigens zeggen ze wel degelijk ook op locatie te werken (en is Dieter Rencken kennelijk iig free lance bij de site betrokken), dus het is niet alln een copy-paste site: https://racingnews365.nl/(...)dacteur-journalist-2 [ Bericht 7% gewijzigd door Whiskers2009 op 24-07-2020 11:07:24 ] | |
Metalfreak | vrijdag 24 juli 2020 @ 10:42 |
Maar het is zo'n mooi circuit Volgens mij echt geweldig om als coureur daar te rijden | |
Marcoss | vrijdag 24 juli 2020 @ 10:52 |
Maar Spa heeft al aangegeven sowieso geen publiek toe te laten, geloof ik.. | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 10:56 |
Belgi is de coronamaatregelen weer aan het aanscherpen, dus het zou me verbazen als ze publiek toelaten. EDIT: "behind closed doors" inderdaad: https://www.spa-francorch(...)x-belgian-grand-prix | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 11:11 |
Aanvulling hierop: https://www.motorsportwee(...)ulf-oil-sponsorship/ | |
Tarado | vrijdag 24 juli 2020 @ 11:18 |
Rencken zit toch bij racefans.net ? En verder was er maar 1 NL journalist bij de laatste 3 races, die van de Telegraaf. En copy paste kan ook wel een keer goed gaan, dat Ferrari verhaal was dan weer bullshit | |
Zorro | vrijdag 24 juli 2020 @ 11:28 |
Ik vond de layout mooier toen in dat rampzalige weekend. Maar ja, dat weekend heeft de veranderingen veroorzaakt... En ik moet steeds wennen dat er vandaag geen FP is | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 11:32 |
Rencken zit of zat overl Is of was ook betrokken bij GPToday https://www.gptoday.net/n(...)ctie-van-gptoday-net En bij motorsport.com: https://www.motorsport.com/info/about-us/dieter_rencken/5159/ RacingNews365 is dus niet (alleen) een copy-paste site kennelijk. En ik denk dat Dieter Rencken de afgelopen races ter plaatse was voor (o.a.) hen, aangezien er maar een zeer beperkt aantal journalisten aanwezig mocht zijn. En dat is geen Nederlander | |
Sjoerd102 | vrijdag 24 juli 2020 @ 11:33 |
Spa is 75min. rijden vanaf hier. Kan wat binnendoor wandelweggetjes daar. Wil tzt met de motor die kant op. Wandelschoenen aan, en kijken tot hoever ik kan komen. De tribunes zullen uiteraard dicht zijn (en de nodige security) maar denk dat je op paar plekken toch redelijk dichtbij kunt komen. Bij de Nurburgring weet ik ook 1 plek waar je volgens mij vanaf de Nordschleife ook deel van GP circuit kunt zien. | |
Tarado | vrijdag 24 juli 2020 @ 11:38 |
Hij is wel goed/betrouwbaar, ook AMS https://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/ vind ik altijd wel goed al zullen die het wel moeilijk krijgen volgend jaar mochten er geen Duitsers meer mee doen | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 11:41 |
Auto, Motor und Sport is mijns inziens ook betrouwbaar inderdaad. Gebruik ik overigens ook regelmatig als bron | |
daNpy | vrijdag 24 juli 2020 @ 11:41 |
Hatzenbach ingang / T13 / T13 pit. Voor de rest ligt het circuit niet bij elkaar. Nrburgring bevestigd lees ik op Feesboek. | |
Sjoerd102 | vrijdag 24 juli 2020 @ 11:44 |
psst zegt dat nou niet te hard, dan gaat iedereen daar naar toe | |
daNpy | vrijdag 24 juli 2020 @ 11:44 |
Alsof ze weten waar het is | |
Lionheaad | vrijdag 24 juli 2020 @ 11:46 |
Volgens mij hoort Rencken bij En alles wat oop Feestboek staat is waar | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 11:49 |
Races in de Amerika's zouden definitief geschrapt zijn voor 2020: https://www.autosport.com(...)ericas-plans-in-2020 | |
heywoodu | vrijdag 24 juli 2020 @ 11:50 |
Tja, niet meer dan logisch (en verwacht), gezien de situatie in bijna al die landen. | |
Tarado | vrijdag 24 juli 2020 @ 11:57 |
zeker maar wordt het nog moeilijker voor Red Bull om een race te winnen | |
Starflyer | vrijdag 24 juli 2020 @ 12:15 |
Klopt. Maar Rencken werkt ook voor GPToday. Daar zie je soms dezelfde artikelen als op Racefans.net. Dus niet onwaarschijnlijk dat hij ook voor andere sites werkt. Ik zie zijn artikelen af en toe ook op Duitse F1 sites. Edit: Wat Whiskers zegt | |
Starflyer | vrijdag 24 juli 2020 @ 12:18 |
Bij motorsport.com is hij al een tijdje weg. Dat was n van de journalisten die het niet eens is met hoe het daar aan toe gaat. Sindsdien is hij onafhankelijk, met als belangrijkste site voor zijn artikelen racefans.net. | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 12:32 |
Thanks! En terecht ook wel. Motorsport.com probeert/probeerde krampachtig monopolist te worden en alle onafhankelijke sites op te kopen, waarna ze met harde hand regeren. Is ook geen voordeel bij voor het publiek. Krijg je ontzettend uniforme sites van met overal hetzelfde nieuws ipv gevarieerd nieuws en verschillende invalshoeken. Maar Rencken is dus ook gelieerd aan RacingNews365. Als nieuws (mede) van hem afkomt staan de credits voor hem onder het betreffendw artikel. Zoals onder het artikel van woensdag over Portimao, Imola en de Nrburgring | |
Nattekat | vrijdag 24 juli 2020 @ 12:52 |
Poeh, die kalender begint wel echt enorm vet te worden zo, beter dan wat het was | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 13:15 |
Voor de liefhebber https://www.nu.nl/auto/60(...)opnieuw-te-koop.html | |
Justevo | vrijdag 24 juli 2020 @ 13:30 |
Vindt je? Ik zal Brazili, Mexico en Canada wel missen hoor. De VS deed me niet zoveel. | |
Nattekat | vrijdag 24 juli 2020 @ 13:34 |
Alle Amerikaanse races mis ik wel ja, maar als je kijkt wat we nu hebben, is dat zeker een waardig alternatief. | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 13:36 |
De FIA heeft gedoneerd aan het Rode Kruis/de Rode Halve Maan ivm covid-19: https://www.f1technical.net/news/22645 | |
Sinister-D- | vrijdag 24 juli 2020 @ 13:41 |
Rond Les Combes en Rivage zou je de baan kunnen zien, daar is nog een stuk openbare weg langs, maar daar heeft het altijd doeken hangen tegen de hekken. Rond Blanchimont heeft het een landweggetje lopen, maar die ligt behoorlijk ver achter de bossen, daar zul je toch echt eerst door de omheining moeten gaan om de baan te zien. La Source zal afgesloten worden, evenals de parking. Denk niet dat er veel opties zijn eerlijk gezegd. | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 13:46 |
Controversieel idee; totaal wijzigen van de opzet van het WDC: https://www.motorsportmag(...)drivers-championship | |
Nattekat | vrijdag 24 juli 2020 @ 13:50 |
https://www.google.nl/map(...)w!2e0!7i13312!8i6656 Prachtig uitzicht hoor. | |
Starflyer | vrijdag 24 juli 2020 @ 13:52 |
En totaal niet realistisch | |
Nattekat | vrijdag 24 juli 2020 @ 13:53 |
Ik zie vooral heel veel onzin in dit artikel en ben halverwege afgehaakt. Schumacher de beste auto 11 jaar achter elkaar, wat een grap. | |
Sinister-D- | vrijdag 24 juli 2020 @ 13:56 |
Juist, totaal ongevaarlijk op een autosnelweg | |
Nattekat | vrijdag 24 juli 2020 @ 13:58 |
Gewoon achter het beton gaan staan. Denken in oplossingen | |
Starflyer | vrijdag 24 juli 2020 @ 14:00 |
Dat staat er niet. | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 14:02 |
True Maar ik wilde het jullie niet onthouden | |
Marcoss | vrijdag 24 juli 2020 @ 14:31 |
Vrij matig artikel eigenlijk, ook wel heel erg eenzijdig opgeschreven.. | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 14:35 |
Toch een gerespecteerde F1-journalist: https://www.evropublishing.com/pages/tony-dodgins | |
Sjoerd102 | vrijdag 24 juli 2020 @ 15:20 |
Die is afgesloten met hekken. En de sluipwegen tussen la source en les combes staat security. Stavelot, blanchimont, busstop lijkt me nog meest makkelijke optie. Iets westelijker ligt doorgaandr weg waar je met motor iets makkelijker doorkomt om te parkeren. | |
Tarado | vrijdag 24 juli 2020 @ 15:20 |
Zorro | vrijdag 24 juli 2020 @ 15:29 |
Prima artikel. Ik had hier nooit bij stilgestaan eigenlijk, dat dit ook het kampioenschap heeft beslist: Piquet jr., LUL En het stuk over Hamilton en Schumacher en de beste auto is natuurlijk de enig jusite uitleg. | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 15:37 |
| |
Tarado | vrijdag 24 juli 2020 @ 15:38 |
blijft gissen natuurlijk, als Singapore anders was verlopen was de rest ook anders verlopen | |
Tarado | vrijdag 24 juli 2020 @ 15:52 |
Kleffe_Dop | vrijdag 24 juli 2020 @ 15:54 |
Huh, was dat nog niet bevestigd dan? | |
ChatGirl | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:04 |
https://corp.formula1.com(...)vised-2020-calendar/ Geen Brazil, USA, Mexico en Canada, maar wel races op de Nrburgring (9 - 11 okt), Portimo (23 - 25 okt) en Imola (31 okt - 1 nov). | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:05 |
Alle geruchten bevestigd | |
ChatGirl | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:11 |
Maar twee dagen Imola lees ik nu, er zou geen vrije training op vrijdag zijn. Alleen de FP3 en quali op zaterdag en race op zondag. Tegen die tijd maar even bier en nootjes inslaan dan. | |
TheFreshPrince | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:16 |
| |
Sjoerd102 | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:17 |
Grosser preis der Eifel?!? Waarom geen grosser preis von Deutschland? | |
ChatGirl | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:23 |
| |
Marcoss | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:25 |
Wel opvallend, zeker omdat ze daar al jaren niet hebben geracet. Denk dat alleen Raikkonen hier ooit een F1-race gereden heeft. | |
Marcoss | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:26 |
Doel is dus nog steeds 15-18 races dit jaar en halverwege december de afsluiter in Abu Dhabi | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:33 |
Waar lees je dat? Ik zie gewoon 23 - 25 oktober staan op formule1.com | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:33 |
| |
ChatGirl | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:36 |
Dat is Portimao Voor Imola: https://www.formula1.com/(...)lz9hBwCojE2QGCI.html | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:37 |
Oeps Thanks | |
Marcoss | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:38 |
Volgens het artikel dat gelinkt werd, zijn dat de data voor Portimao, Imola week later (31 oktober/1 november) | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:39 |
Ja, ik keek scheel | |
franklop | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:40 |
Imola 2 dagen dus | |
W.H.I.S.T.L.E | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:57 |
gewoon een lockdown en F1 seizoen vroegtijdig beindigen. | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:59 |
Vanaf Portugal weer toeschouwers https://racingnews365.nl/(...)s-grand-prix-weekend Ik dacht dat Rusland daar ook op stond? | |
#ANONIEM | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:59 |
Nrburgring kun je daar inhalen? | |
Sinister-D- | vrijdag 24 juli 2020 @ 16:59 |
| |
Starflyer | vrijdag 24 juli 2020 @ 17:02 |
En de Nrburgring ook, las ik ergens. De Hockenheimring ging juist niet door omdat daar geen publiek bij mag, maar in de Eiffel doen ze daar niet zo moeilijk over. https://www.racefans.net/(...)-an-f1-race-in-2020/ | |
Starflyer | vrijdag 24 juli 2020 @ 17:07 |
Zanardi terug op de intensive care https://www.nu.nl/sport/6(...)-intensive-care.html | |
Red_85 | vrijdag 24 juli 2020 @ 17:15 |
Wel banen met allemaal toffe hoogteverschillen. Leuk. Wordt toch wel een geinig seizoen zo na alle ellende. | |
Marcoss | vrijdag 24 juli 2020 @ 17:18 |
Met wel een hele grote als natuurlijk | |
Yashaaaaa | vrijdag 24 juli 2020 @ 17:28 |
Had al wel in de planning staan om die week van oktober vrij te nemen... Dus mocht er publiek bij mogen zou dat misschien wel een mogelijkheidje zijn. | |
#ANONIEM | vrijdag 24 juli 2020 @ 17:34 |
Wel mooi toch. Lekker veel gedoe pp de baan | |
daNpy | vrijdag 24 juli 2020 @ 17:39 |
De 24 uurs race laatste weekend van september is wel zonder publiek... | |
Sjoerd102 | vrijdag 24 juli 2020 @ 17:52 |
Klopt bundesland baden Wrttemberg (hockenheim) wil inderdaad nog geen publiek. Rheinland pfalz (nurburgring) staat dat wel nog toe | |
daNpy | vrijdag 24 juli 2020 @ 17:57 |
Bij de huidige en komende races niet, anders. https://lsr-freun.de/news(...)hleife-findet-statt/
| |
ESF1Gamer | vrijdag 24 juli 2020 @ 18:06 |
Is er al bekend over het doorgaan van GP van Spanje? Nu het aantal besmettingen in Barcelona oploopt. Of hebben ze Valencia als back-up plan? | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 18:11 |
| |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 18:16 |
Ik las vandaag dat ze verwachten dat het gewoon doorgaat. Ivm de eigen bubble vd F1. Zal ff het artikel zoeken. EDIT Kan het zo snel niet meer vinden. Kijk straks nog wel even. [ Bericht 20% gewijzigd door Whiskers2009 op 24-07-2020 18:28:51 ] | |
ESF1Gamer | vrijdag 24 juli 2020 @ 18:17 |
Laten we vanuit gaan dat het doorgaat. Maar je weet nooit wat de regering gaat beslissen. | |
Lionheaad | vrijdag 24 juli 2020 @ 18:18 |
Indeling van het weekend op Imola is nog niet bekend. Het kan dus ook zijn dat er op zaterdag 2 vrije trainingen zijn en op zondag de quali en de race. Ze zijn onderling nog in overleg hoe ze het willen inrichten. | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 18:19 |
Hier de reden waarom Imola maar 2 dagen is: https://racingnews365.nl/(...)weekend-eenmalig-aan | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 18:20 |
Foutje | |
ESF1Gamer | vrijdag 24 juli 2020 @ 18:21 |
Wel een goed moment om het nu uit te testen en dan mogelijk volgend seizoen in te voeren als we weer 21 of 22 races hebben. | |
Gruj0 | vrijdag 24 juli 2020 @ 18:41 |
Nrburgring gaat wel interessant worden imo! Lekker lange baan. | |
Marcoss | vrijdag 24 juli 2020 @ 18:42 |
In dat artikel na jouw post gaat het dan weer over 1 vrije training voor de kwalificatie in de nieuwe opzet.. Maar in ieder geval goed dat ze het uitproberen. | |
Marcoss | vrijdag 24 juli 2020 @ 18:46 |
Valt wel mee toch? Als ze nu op de Nordschleife gaan racen.. Of gewoon de volledige baan | |
Tinos85 | vrijdag 24 juli 2020 @ 18:57 |
Ik denk niet dat ze ver komen op de Nordschleife | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 18:58 |
Op de officile site staat ook dat dat de verwachting is: https://www.formula1.com/(...)Rk3AFjxL5aLq0Xx.html | |
Marcoss | vrijdag 24 juli 2020 @ 19:02 |
Beetje uitdaging moet kunnen h! | |
Tinos85 | vrijdag 24 juli 2020 @ 19:13 |
Rijhoogte beetje aanpassen Anders ben je zo je vloer en voorvleugel kwijt | |
Whiskers2009 | vrijdag 24 juli 2020 @ 19:13 |
Ik las een ander, wat uitgebreider, artikel. Maar hier een artikel dat het vooralsnog door zal gaan: https://nl.motorsport.com(...)t-in-gevaar/4842091/ | |
Gruj0 | vrijdag 24 juli 2020 @ 19:29 |
De volledige baan zou ik ook willen. | |
CyberCow | vrijdag 24 juli 2020 @ 20:00 |
Wel raar dat ze 2x de hele kermis naar Italie moeten verhuizen. | |
Nattekat | vrijdag 24 juli 2020 @ 20:49 |
| |
Sjoerd102 | vrijdag 24 juli 2020 @ 21:17 |
Wagen was destijds wel extra hoger gezet. | |
Tinos85 | vrijdag 24 juli 2020 @ 22:11 |
Met 12 rondjes zal er in ieder geval niemand gelapt worden, kwalificatie wordt wel een uitdaging | |
Whiskers2009 | zaterdag 25 juli 2020 @ 09:50 |
Silverstone heeft op een gegeven moment aangeboden om het circuit maanden beschikbaar te stellen en 12 GP's te hosten. Alles om het mogelijk te maken dat er toch een F1-seizoen zou zijn in 2020: https://www.autosport.com(...)ost-12-races-in-2020 | |
daNpy | zaterdag 25 juli 2020 @ 10:22 |
Leuk, maar saai. | |
Nieuwschierig | zaterdag 25 juli 2020 @ 10:24 |
Miss-hit-miss neemt hij net als ik. Mis, mis en nog eens mis | |
Marcoss | zaterdag 25 juli 2020 @ 11:25 |
Het is nu al een vrij gekunsteld seizoen, maar dat zou het wel heel extreem hebben gemaakt | |
DombohetOlifantje1 | zaterdag 25 juli 2020 @ 12:10 |
Ik vind wat alternatieve banen best leuk. Heeft ook wel wat hoe het u gaat. Vooral Portugal wordt nice. | |
Sinister-D- | zaterdag 25 juli 2020 @ 12:43 |
Silverstone heeft wel het voordeel dat er alternatieve (oude) layouts te gebruiken zijn. Al zullen 12 verschillende versies wel heel moeilijk te vinden zijn | |
Sjoerd102 | zaterdag 25 juli 2020 @ 12:59 |
Al is de vraag of op die oude stukken het asfalt nog goed is, en er bv nog vangrail staat. hier een overzicht van alle circuits die een Grade 1 hebben en dus een F1 grand prix zouden mogen organiseren (als overzicht niet meer helemaal actueel) https://en.wikipedia.org/(...)ircuits_by_FIA_Grade | |
Peterselieman | zaterdag 25 juli 2020 @ 13:03 |
Mwah, dat valt je tegen, want geen van de alternatieven voldoet aan de minimale lengte voor een F1-circuit. | |
Peterselieman | zaterdag 25 juli 2020 @ 13:04 |
Ik kan me voorstellen dat ze misschien ook nog gaan racen in Qatar | |
Sinister-D- | zaterdag 25 juli 2020 @ 14:47 |
van toepassing indd als je de "shortcuts" zou gebruiken om korte baantjes te maken. Maar de oude layout zou gewoon gebruikt kunnen worden, maar ik lees daarnet dat die geen grade1 meer heeft en dat het daarom geen optie is. | |
Whiskers2009 | zaterdag 25 juli 2020 @ 20:21 |
Update over Zanardi https://www.gazzetta.it/A(...)e-380648049507.shtml Voor zover ik begrijp reageert hij op zich goed op de eerste behandelingen, maar blijft zijn algehele conditie instabiel en dus zorgwekkend. | |
Whiskers2009 | zaterdag 25 juli 2020 @ 20:24 |
En de racepromotor in Brazili is not amused over de afgelasting vd GP: https://www.motorsport.co(...)c_campaign=widget-22 | |
Whiskers2009 | zaterdag 25 juli 2020 @ 20:27 |
Verder is Ericsson (ex-F1) blij met de aeroscreen en prefereert hij die boven de halo https://www.grandprix247.(...)ep-up-from-the-halo/ Ik ook overigens | |
Lionheaad | zaterdag 25 juli 2020 @ 22:13 |
Ik vind de aeroscreen minder vriendelijk voor de kijker. Geef mij maar de halo. | |
Lionheaad | zaterdag 25 juli 2020 @ 22:17 |
De oude lay-out moet dan aangepast moeten worden en opnieuw gekeurd. Ik vermoed dat zoiets net effe te lang duurt. Ze hadden natuurlijk wel het tweede weekend een twee-daags kunnen maken. Ps. Ik hoop op een bak regen. | |
Tinos85 | zaterdag 25 juli 2020 @ 22:23 |
H heeft Zandvoort eindelijk zijn Grade One binnen? |