abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 juli 2020 @ 17:14:10 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194071190
https://tpo.nl/2020/07/13(...)warte-piet-uit-2012/

quote:
Het Rotterdamse architectenbureau West 8 zelfcensureert een opdracht ter waarde van bijna drie ton in Baltimore. De reden is (uiteraard) ophef en gedram over ‘racisme’, zoals gebruikelijk veroorzaakt door een jaren oude Tweet foto van een bedrijfsfeest van West 8 in 2012. Op die foto is een Sinterklaas met Zwarte Pieten te zien, want het was Sinterklaastijd, en in 2012 was Sinterklaas nog gewoon een kinderfeest zonder bijbehorende door de MSM en NPO opgezweepte hysterische burgeroorlogtaferelen.

Maar een nieuwswebsite uit Baltimore kreeg de foto ook onder ogen en aangezien ‘Zwarte Piet’ uitsluitend voor autochtone blanke Nederlanders géén blackface of ‘racistische karikatuur’ is, was de rel al snel geboren. Inwoners van Baltimore vroegen zich af of een architectenbureau waar ze aan kennelijk aan blackfacing doen wel het juiste architectenbureau is om woonwijken te bouwen in Baltimore. Laat staan woonwijken voor zwarte inwoners.

Nog voor de rel goed en wel NPO-proporties kon krijgen besloot West 8 zelf om de opdracht terug te geven en vervolgens snel te bukken en te knielen. West 8 liet zoals vrijwel alle bedrijven en merken anno 2020 meteen weten dat Zwarte Piet inderdaad racistisch is en zelfs dat Zwarte Piet al sinds 2012 van hun bedrijfsfeesten wordt gecensureerd. Sowieso waren die architecten al een tijdje bezig met overdadig deugen, want dat is tegenwoordig een belangrijke marketingstrategie.

Dit zal de usual suspects in de RACISME!-dramhoek en alle overige vuistjesmaaiende moraalriddertjes op Twitter natuurlijk niet tegenhouden om dit architectenbureau alsnog helemaal de touwtyfus te cancelen dus de kans dat deze Rotterdamse architecten binnen niet al te lange tijd openlijk ‘sorry’ zeggen en gaan herstelbetalen is enorm groot.
Prima maatregel van de mensen in Baltimore.
In 1 klap is een Nederlands bedrijf een opdracht van 3 ton kwijt. _O_

Nou hopen dat dit steeds vaker gebeurt vanuit Amerikaanse bedrijven. Als de economie geschaad wordt, zijn we iets sneller van blackface af. :)
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_194071260
ik ben benieuwd welke nederlandse opdrachten dit bedrijf kwijtraakt door te knielen hiervoor....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 13 juli 2020 @ 17:21:31 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194071296
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik ben benieuwd welke nederlandse opdrachten dit bedrijf kwijtraakt door te knielen hiervoor....
Het is vooral dat het bedrijf in Baltimore zelfmoord pleegt door dit door te laten gaan.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_194072011
Amerika, het land van slavernij, Jim Crow en schietgrage rednecks, komt ons even de les lezen.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 13 juli 2020 @ 18:08:30 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194072039
Prima toch. Dan trekken we onze dijken en dammen bouwers ook terug. Laat die klerezooi maar overstromen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 13 juli 2020 @ 18:19:36 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_194072224
Ik profiteer toch niet van die opdracht. Daarnaast is Amerika een 3e wereld bananenrepubliek die niet hoeft te profiteren van Nederlandse kennis en kunde.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 13 juli 2020 @ 18:30:39 #7
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194072382
"Nutteloos social media account kost bedrijf 3 ton."

Hopelijk is die cancel culture de aanleiding voor veel B2B-bedrijven om hun gebruik van social media eens te evalueren. Levert veelal alleen wat baantjes op voor "marketeers".
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194072740
Sowieso beter om geen zaken te doen met dat primitieve christelijke land.
Conscience do cost.
  maandag 13 juli 2020 @ 19:00:17 #9
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194072845
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:55 schreef ems. het volgende:
Sowieso beter om geen zaken te doen met dat primitieve christelijke land.
Cringe. Ik kan je uit je droom helpen. Het geld zit niet in de christelijke gebieden maar in 'progressieve' plaatsen met trannies zoals San Francisco.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 19:08:35 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194072997
quote:
11s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:14 schreef Mikeytt het volgende:
https://tpo.nl/2020/07/13(...)warte-piet-uit-2012/
[..]

Prima maatregel van de mensen in Baltimore.
In 1 klap is een Nederlands bedrijf een opdracht van 3 ton kwijt. _O_

Nou hopen dat dit steeds vaker gebeurt vanuit Amerikaanse bedrijven. Als de economie geschaad wordt, zijn we iets sneller van blackface af. :)
Het is maar wat je prioriteiten zijn.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 13-07-2020 21:22:09 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194073919
quote:
6s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:08 schreef Nikonlover het volgende:
Prima toch. Dan trekken we onze dijken en dammen bouwers ook terug. Laat die klerezooi maar overstromen.
Would pay to see that happen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 13 juli 2020 @ 20:51:36 #12
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_194074637
Kunnen we Putin of Orban niet invliegen om hier orde op zaken te stellen. We naderen de totale geschiftheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eendenkooi op 13-07-2020 21:10:10 ]
pi_194074838
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:00 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Cringe. Ik kan je uit je droom helpen. Het geld zit niet in de christelijke gebieden maar in 'progressieve' plaatsen met trannies zoals San Francisco.
Ach, zolang we maar niet met christenen dealen. Dan beter de trannies inderdaad, ondanks dat het amerikanen zijn.
Conscience do cost.
  maandag 13 juli 2020 @ 21:10:58 #14
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194074962
Maar dat kobalt voor iPhone- of Teslabatterijen door Congolese kindslaven wordt opgegraven, dat is niet erg. Gewoon kopen.

Een acht jaar oude foto van een kinderfeest in Nederland, dat is wel een goede reden om opdrachten in te trekken. :')
  maandag 13 juli 2020 @ 21:13:23 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194075004
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:10 schreef Repentless het volgende:
Maar dat kobalt voor iPhone- of Teslabatterijen door Congolese kindslaven wordt opgegraven, dat is niet erg. Gewoon kopen.

Een acht jaar oude foto van een kinderfeest in Nederland, dat is wel een goede reden om opdrachten in te trekken. :')
Als ik erachter kom dat de plaatselijke bakker 8 jaar geleden bij een neo-nazi beweging zat, zou ik ook in 2020 geen brood bij m kopen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 13 juli 2020 @ 21:20:21 #16
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194075128
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:13 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Als ik erachter kom dat de plaatselijke bakker 8 jaar geleden bij een neo-nazi beweging zat, zou ik ook in 2020 geen brood bij m kopen.
Een kinderfeest vieren met bij een neo-nazi beweging zitten vergelijken. Erg sterk.

Daarnaast: blijf je nog wel lekker je elektronische gadgets kopen, terwijl je weet dat de grondstoffen door kindslaven worden gewonnen en de assemblage ook onder moderne slavernij-omstandigheden plaatsvinden? Of is dat minder belangrijk voor je?
pi_194075197
Dan heb je ook geen ballen.
pi_194078963
De hele wereld is gek. Behalve de Pro-Zwarte-Pieten in Nederland!
"Grenzen dicht" We zetten ons land in quarantaine!!
We willen niks meer met de rest van de wereld te maken hebben!!

Die 80% landbouwproducten eten we zelf wel op.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 14 juli 2020 @ 07:33:10 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194078998
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:10 schreef Repentless het volgende:
Maar dat kobalt voor iPhone- of Teslabatterijen door Congolese kindslaven wordt opgegraven, dat is niet erg. Gewoon kopen.

Een acht jaar oude foto van een kinderfeest in Nederland, dat is wel een goede reden om opdrachten in te trekken. :')
Geen onzin verkondigen graag.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194079083
Ik ga nooit meer mijn huizenblokken door West 8 latuh onwerpuh!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_194079085
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik ben benieuwd welke nederlandse opdrachten dit bedrijf kwijtraakt door te knielen hiervoor....
Haha.
Tegenwoordig zal bij iedere opdrachtbevestiging staan:

quote:
Leverancier dient te bewijzen dat zij in de afgelopen 10 jaren telkenmale jaarlijks een Sint Nicolaasfeest heeft georganiseerd in de personeelskantine alwaar ten minste vijf Pieterbazen acte de presence vertoonden denwelke uitsluitend met den kleur RAL 9005 waren geschminkt.
Indien sprake is van Pieterbazen in roetveeg-achtige uitmonsteringen zal den opdracht onverwijld worden ingetrokken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194079109
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:20 schreef Repentless het volgende:

[..]

Een kinderfeest vieren met bij een neo-nazi beweging zitten vergelijken. Erg sterk.

Daarnaast: blijf je nog wel lekker je elektronische gadgets kopen, terwijl je weet dat de grondstoffen door kindslaven worden gewonnen en de assemblage ook onder moderne slavernij-omstandigheden plaatsvinden? Of is dat minder belangrijk voor je?
Je vergeet nog de kleding gemaakt in armentierige toestanden ergens in Bangladesh of zo, maar daar zitten de linkse gutmenschen denk ik niet echt mee, ze moeten immers toch iets aantrekken ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_194079110
Waarom zou je in vredesnaam als bedrijf foto's van de activiteiten van de personeelsvereniging op sociale media plaatsen? Dat gaat, buiten je werknemers, toch niemand iets aan?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194079123
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 07:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam als bedrijf foto's van de activiteiten van de personeelsvereniging op sociale media plaatsen? Dat gaat, buiten je werknemers, toch niemand iets aan?
Ook een bedrijf heeft schijnbaar de behoefte om te laten zien hoe heel erg leuk ze het hebben.
pi_194079125
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:20 schreef Repentless het volgende:

[..]

Een kinderfeest vieren met bij een neo-nazi beweging zitten vergelijken. Erg sterk.

Daarnaast: blijf je nog wel lekker je elektronische gadgets kopen, terwijl je weet dat de grondstoffen door kindslaven worden gewonnen en de assemblage ook onder moderne slavernij-omstandigheden plaatsvinden? Of is dat minder belangrijk voor je?
Allereerst "het is een kinderfeest" is alleen maar een zinsnede in Nederland.

Ga jij maar in de rest van de wereld uitleggen:

"It is only a child party, it has nothing to do with racism"

Spreek uit;

"It is oonlie a tjaild partie, it hes nossssing toeoe doeoe wissssss reeeesism"

En o ja: wij vinden nazi's erger dan kolonialisme. Tuurlijk: omdat we zelf slachtoffer waren van het nazi-dom.

En dat tweede is altijd zo kinderachtig.
"Kindergartenlogik" noemen de Duitsers dat.
"Hunnie zijn erger"
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194079128
Baltimore... moest ineens weer aan Hamsterdam uit The Wire denken.
pi_194079134
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 07:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Allereerst "het is een kinderfeest" is alleen maar een zinsnede in Nederland.

Ga jij maar in de rest van de wereld uitleggen:

"It is only a child party, it has nothing to do with racism"

Spreek uit;

"It is oonlie a tjaild partie, it hes nossssing toeoe doeoe wissssss reeeesism"

En o ja: wij vinden nazi's erger dan kolonialisme. Tuurlijk: omdat we zelf slachtoffer waren van het nazi-dom.

En dat tweede is altijd zo kinderachtig.
"Kindergartenlogik" noemen de Duitsers dat.
"Hunnie zijn erger"
Je hebt het er maar moeilijk mee...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194079146
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 07:56 schreef TLC het volgende:

[..]

Je vergeet nog de kleding gemaakt in armentierige toestanden ergens in Bangladesh of zo, maar daar zitten de linkse gutmenschen denk ik niet echt mee, ze moeten immers toch iets aantrekken ?
Waaruit blijkt dat linkse "gutmenschen" niet begaan zijn met het lot van Bangladesh-kinderen?
Stel: er staan 2 huizen in brand. Huis A en Huis B. En iemand is druk bezig met het blussen van huis A. En jij staat er bij met je handen in je zakken kritiek te leveren omdat de blusser niet bezig is met het blussen van huis B.
Misschien kun jij dan huis B blussen. Dan zijn we allemaal gelukkig.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194079153
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:00 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Je hebt het er maar moeilijk mee...
Helemaal niet hoor. Ik geef alleen aan dat we als landje niet alleen in de wereld staan, en niet ons "eigen geljk" meteen als algehele maatstaf voor de wereld kunnen verklaren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194079159
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:01 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat linkse "gutmenschen" niet begaan zijn met het lot van Bangladesh-kinderen?
Stel: er staan 2 huizen in brand. Huis A en Huis B. En iemand is druk bezig met het blussen van huis A. En jij staat er bij met je handen in je zakken kritiek te leveren omdat de blusser niet bezig is met het blussen van huis B.
Misschien kun jij dan huis B blussen. Dan zijn we allemaal gelukkig.
Dus het vermeende racistische karakter van zwarte piet is belangrijker dan daadwerkelijke uitbuiting van mensen en kinderarbeid? Lees je nu wel wat je schrijft? _O-
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194079181
quote:
11s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:14 schreef Mikeytt het volgende:
https://tpo.nl/2020/07/13(...)warte-piet-uit-2012/
[..]

Prima maatregel van de mensen in Baltimore.
In 1 klap is een Nederlands bedrijf een opdracht van 3 ton kwijt. _O_

Nou hopen dat dit steeds vaker gebeurt vanuit Amerikaanse bedrijven. Als de economie geschaad wordt, zijn we iets sneller van blackface af. :)
Ja, leuk die cancel culture ( :') ) maar Zwarte piet heeft niets met blackface te maken.

Hoe graag jij dat ook zou willen. Jammer joh!
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_194079183
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:02 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Helemaal niet hoor. Ik geef alleen aan dat we als landje niet alleen in de wereld staan, en niet ons "eigen geljk" meteen als algehele maatstaf voor de wereld kunnen verklaren.
De hele wereld hoeft ook niet te weten hoe wij onze feestjes hier vieren. Dat interesseert mij van het buitenland eerlijk gezegd ook niet en bovendien interesseert mijn mening over buitenlandse feestjes volledig terecht niemand iets. Moeten zij weten hoe ze hun feestjes vieren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194079201
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:03 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dus het vermeende racistische karakter van zwarte piet is belangrijker dan daadwerkelijke uitbuiting van mensen en kinderarbeid? Lees je nu wel wat je schrijft? _O-
Ik zeg toch niet dat Huis A belangrijker of minder belangrijk is dan Huis B.
In de rest van de wereld is het veel "gebruikelijker" om moeite te hebben met een zwart geschminkt figuur dan in Nederland.

Kijk maar hoeveel de Canadese president Trudeau over zich heen kreeg:

https://www.parool.nl/wer(...)-blackface~b88b79e9/

quote:
“Zwarte schmink getuigt van spot en racisme,” zei Andrew Scheer van de Canadese Conservatieve Partij. “Wat we vandaag hebben gezien, is iemand met een totaal gebrek aan inschattingsvermogen en integriteit. Iemand die ongeschikt is als premier.”

Jagmeet Singh van de Nieuwe Democraten: “Dit herinnert mij en honderdduizenden Canadezen aan al die keren dat we belachelijk zijn ­gemaakt, pijn zijn gedaan en beledigd zijn om wie we zijn.”
Nota bene de Conservatieven en de Nieuwe Democraten. Een brede vertegenwoordiging in het parlement.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194079219
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:06 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De hele wereld hoeft ook niet te weten hoe wij onze feestjes hier vieren. Dat interesseert mij van het buitenland eerlijk gezegd ook niet en bovendien interesseert mijn mening over buitenlandse feestjes volledig terecht niemand iets. Moeten zij weten hoe ze hun feestjes vieren.
Prima. Punt is alleen dat het buitenland ons dan orders ontzegt. Dat zijn de feiten. Je hebt hoe dan ook toch te maken met het buitenland.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194079247
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:06 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja, leuk die cancel culture ( :') ) maar Zwarte piet heeft niets met blackface te maken.

Hoe graag jij dat ook zou willen. Jammer joh!
Tuurlijk heeft Zwarte Piet met Blackface te maken.
Het zwart schminken van blanke mensen heeft een gemeenschappelijke oorsprong. De Blackface Minstrels waren net zo min (of net zo veel) racistisch als de Zwarte-Piet-geschminkten.

Dit is weer zo'n typisch Nederlandse eigenschap.
Wij zijn beter dan de rest van de wereld.

Net zoals wij een koloniale oorlog een "politionele actie" noemen en oorlogsmisdaden "excessen".

De arrogantie om te denken dat wij gidsland voor de wereld zijn. Door God gezonden of zoiets.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194079250
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:10 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Prima. Punt is alleen dat het buitenland ons dan orders ontzegt. Dat zijn de feiten. Je hebt hoe dan ook toch te maken met het buitenland.
Dat zal reuze mee vallen. In de grotemensenwereld tellen alleen keiharde knaken, niet wat mensen in hun vrije tijd doen. Zet die stomme foto's van je personeelsfeestjes gewoon op het interne netwerk ipv op sociale media en de opdrachten blijven gewoon binnenstromen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194079333
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:14 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Dat zal reuze mee vallen. In de grotemensenwereld tellen alleen keiharde knaken, niet wat mensen in hun vrije tijd doen. Zet die stomme foto's van je personeelsfeestjes gewoon op het interne netwerk ipv op sociale media en de opdrachten blijven gewoon binnenstromen...
De foto's van Trudeau als Zwarte Piet heeft meneer Trudeau ook niet op facebook gezet. Ze zijn via via opgedoken en de premier zat er duidelijk mee in zijn maag. En het was meteen een rel.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194079350
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:23 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De foto's van Trudeau als Zwarte Piet heeft meneer Trudeau ook niet op facebook gezet. Ze zijn via via opgedoken en de premier zat er duidelijk mee in zijn maag. En het was meteen een rel.
En vervolgens is hij nog altijd gewoon premier. Glas, plas, was...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 08:27:20 #39
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194079365
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Tuurlijk heeft Zwarte Piet met Blackface te maken.
Het zwart schminken van blanke mensen heeft een gemeenschappelijke oorsprong. De Blackface Minstrels waren net zo min (of net zo veel) racistisch als de Zwarte-Piet-geschminkten.

Dit is weer zo'n typisch Nederlandse eigenschap.
Wij zijn beter dan de rest van de wereld.

Net zoals wij een koloniale oorlog een "politionele actie" noemen en oorlogsmisdaden "excessen".

De arrogantie om te denken dat wij gidsland voor de wereld zijn. Door God gezonden of zoiets.
Godskolere. Zijn we nu nog niet van die onzin af?

Het is niet hetzelfde.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194079374
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:25 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En vervolgens is hij nog altijd gewoon premier. Glas, plas, was...
https://www.trouw.nl/buit(...)facefoto-s~b88960ee/

Nadat hij dus "diep door het stof" is gegaan.
En dus komen we op het terrein van "excuses slavernijverleden" of kolonialisme. Als we straks nog orders uit Indonesië willen hebben zal dat misschien ook een rol spelen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194079390
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:27 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Godskolere. Zijn we nu nog niet van die onzin af?

Het is niet hetzelfde.
O ja, wij zijn Nederlanders. Dat is heel wat anders dan die zondige landen om ons heen.
Wij zijn altijd beter. Ook al zijn de feiten hetzelfde.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 08:30:55 #42
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194079404
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

O ja, wij zijn Nederlanders. Dat is heel wat anders dan die zondige landen om ons heen.
Wij zijn altijd beter. Ook al zijn de feiten hetzelfde.
Ik heb het over BF en ZP.

Daarnaast; de grootste betweters zitten bij GL en D66. Dat zijn de überdeugers. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194079418
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:30 schreef MichaelScott het volgende:
"Nutteloos social media account kost bedrijf 3 ton."

Hopelijk is die cancel culture de aanleiding voor veel B2B-bedrijven om hun gebruik van social media eens te evalueren. Levert veelal alleen wat baantjes op voor "marketeers".
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 07:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam als bedrijf foto's van de activiteiten van de personeelsvereniging op sociale media plaatsen? Dat gaat, buiten je werknemers, toch niemand iets aan?
Het was een persoon die anoniem de foto in handen heeft gekregen en naar het stadsbestuur van Baltimore gemaild heeft met als bijgevoegde tekst dat het een vreselijk racistisch bedrijf is.
De foto was niet openbaar te zien op de website van West 8.

quote:
De zaak kwam aan het rollen nadat leden van het stadsbestuur en andere betrokkenen bij het miljoenenproject op 29 juni een anonieme e-mail ontvingen. De schrijver stelde daarin dat het ontwerpbureau een ‘racistische organisatie’ is. Bij de mail zat een bijlage met een foto met daarop Sinterklaas en de drie Zwarte Pieten. Na bestudering bood West8 het stadsbestuur op 2 juli aan zich terug te trekken ‘om het project niet te vertragen’. Het bureau werpt de aantijging van de hand dat het een racistische organisatie is.
https://www.ad.nl/rotterd(...)piet-foto~a18182700/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194079420
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

https://www.trouw.nl/buit(...)facefoto-s~b88960ee/

Nadat hij dus "diep door het stof" is gegaan.
En dus komen we op het terrein van "excuses slavernijverleden" of kolonialisme. Als we straks nog orders uit Indonesië willen hebben zal dat misschien ook een rol spelen.
Dat zeg ik toch ook? Ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was. "Diep door het stof"... :') _O-
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194079430
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:30 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Ik heb het over BF en ZP.

Daarnaast; de grootste betweters zitten bij GL en D66. Dat zijn de überdeugers. :Y
Waarom vind jij de Amerikaanse Blackface-traditie slechter dan onze Zwarte Piet-traditie.
Zoiets is toch puur nationalisme om daar onderscheid in te maken.
Het zegt gewoon iets over onze eigenwijzigheid om fouten uit het verleden niet te willen erkennen.
Iets wat de VS en Canada schijnbaar wél kunnen. Duitsland trouwens ook. Maar nu zul je ook wel weer uit je vel springen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_194079436
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]


[..]

Het was een persoon die anoniem de foto in handen heeft gekregen en naar het stadsbestuur van Baltimore gemaild heeft met als bijgevoegde tekst dat het een vreselijk racistisch bedrijf is.
De foto was niet openbaar te zien op de website van West 8.
[..]

Baltimore heeft die opdracht waarschijnlijk gewoon geannuleerd omdat de bodem van de gemeentekas in zicht is.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 08:34:37 #47
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_194079438
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:21 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Het is vooral dat het bedrijf in Baltimore zelfmoord pleegt door dit door te laten gaan.
Het is meer een voorbeeld dat Amerikanen maar weinig weten over de Nederlandse gebruiken en cultuur. Het is maar een kleine groep met een grote bek die zwarte piet verbindt met racisme.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 08:37:27 #48
490332 Lokfiets
Waar is mijn fiets!?
pi_194079460
quote:
11s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:14 schreef Mikeytt het volgende:
https://tpo.nl/2020/07/13(...)warte-piet-uit-2012/
[..]

Prima maatregel van de mensen in Baltimore.
In 1 klap is een Nederlands bedrijf een opdracht van 3 ton kwijt. _O_

Nou hopen dat dit steeds vaker gebeurt vanuit Amerikaanse bedrijven. Als de economie geschaad wordt, zijn we iets sneller van blackface af. :)
:')

3 ton, LB.

Amerika :')
  dinsdag 14 juli 2020 @ 08:40:35 #49
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194079483
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:33 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Waarom vind jij de Amerikaanse Blackface-traditie slechter dan onze Zwarte Piet-traditie.
Zoiets is toch puur nationalisme om daar onderscheid in te maken.

Het zegt gewoon iets over onze eigenwijzigheid om fouten uit het verleden niet te willen erkennen.
Iets wat de VS en Canada schijnbaar wél kunnen. Duitsland trouwens ook. Maar nu zul je ook wel weer uit je vel springen.
Ik zeg dat het niet hetzelfde is. Of iets beter of slechter is heb ik niet gezegd.

Dit is dan ook weer een prachtvoorbeeld van een volledig ontspoorde discussie, die eigenlijk helemaal geen discussie is.

Te snel getrokken conclusies, vooroordelen en dogmatisch zwart-wit denken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_194079508
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:34 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Baltimore heeft die opdracht waarschijnlijk gewoon geannuleerd omdat de bodem van de gemeentekas in zicht is.
Zou goed kunnen. Maar de foto is waarschijnlijk in handen gekomen van die stad omdat radicale pietenhaters alles doen om bedrijven ten gronde te richten die nu of ooit in het verleden een zwarte piet hebben gebruikt. Zeker niet omdat het bedrijf voor iedereen zichtbaar die foto had staan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')