Prima maatregel van de mensen in Baltimore.quote:Het Rotterdamse architectenbureau West 8 zelfcensureert een opdracht ter waarde van bijna drie ton in Baltimore. De reden is (uiteraard) ophef en gedram over ‘racisme’, zoals gebruikelijk veroorzaakt door een jaren oude Tweet foto van een bedrijfsfeest van West 8 in 2012. Op die foto is een Sinterklaas met Zwarte Pieten te zien, want het was Sinterklaastijd, en in 2012 was Sinterklaas nog gewoon een kinderfeest zonder bijbehorende door de MSM en NPO opgezweepte hysterische burgeroorlogtaferelen.
Maar een nieuwswebsite uit Baltimore kreeg de foto ook onder ogen en aangezien ‘Zwarte Piet’ uitsluitend voor autochtone blanke Nederlanders géén blackface of ‘racistische karikatuur’ is, was de rel al snel geboren. Inwoners van Baltimore vroegen zich af of een architectenbureau waar ze aan kennelijk aan blackfacing doen wel het juiste architectenbureau is om woonwijken te bouwen in Baltimore. Laat staan woonwijken voor zwarte inwoners.
Nog voor de rel goed en wel NPO-proporties kon krijgen besloot West 8 zelf om de opdracht terug te geven en vervolgens snel te bukken en te knielen. West 8 liet zoals vrijwel alle bedrijven en merken anno 2020 meteen weten dat Zwarte Piet inderdaad racistisch is en zelfs dat Zwarte Piet al sinds 2012 van hun bedrijfsfeesten wordt gecensureerd. Sowieso waren die architecten al een tijdje bezig met overdadig deugen, want dat is tegenwoordig een belangrijke marketingstrategie.
Dit zal de usual suspects in de RACISME!-dramhoek en alle overige vuistjesmaaiende moraalriddertjes op Twitter natuurlijk niet tegenhouden om dit architectenbureau alsnog helemaal de touwtyfus te cancelen dus de kans dat deze Rotterdamse architecten binnen niet al te lange tijd openlijk ‘sorry’ zeggen en gaan herstelbetalen is enorm groot.
Het is vooral dat het bedrijf in Baltimore zelfmoord pleegt door dit door te laten gaan.quote:Op maandag 13 juli 2020 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik ben benieuwd welke nederlandse opdrachten dit bedrijf kwijtraakt door te knielen hiervoor....
Cringe. Ik kan je uit je droom helpen. Het geld zit niet in de christelijke gebieden maar in 'progressieve' plaatsen met trannies zoals San Francisco.quote:Op maandag 13 juli 2020 18:55 schreef ems. het volgende:
Sowieso beter om geen zaken te doen met dat primitieve christelijke land.
Het is maar wat je prioriteiten zijn.quote:Op maandag 13 juli 2020 17:14 schreef Mikeytt het volgende:
https://tpo.nl/2020/07/13(...)warte-piet-uit-2012/
[..]
Prima maatregel van de mensen in Baltimore.
In 1 klap is een Nederlands bedrijf een opdracht van 3 ton kwijt.
Nou hopen dat dit steeds vaker gebeurt vanuit Amerikaanse bedrijven. Als de economie geschaad wordt, zijn we iets sneller van blackface af.
Would pay to see that happen.quote:Op maandag 13 juli 2020 18:08 schreef Nikonlover het volgende:
Prima toch. Dan trekken we onze dijken en dammen bouwers ook terug. Laat die klerezooi maar overstromen.
Ach, zolang we maar niet met christenen dealen. Dan beter de trannies inderdaad, ondanks dat het amerikanen zijn.quote:Op maandag 13 juli 2020 19:00 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Cringe. Ik kan je uit je droom helpen. Het geld zit niet in de christelijke gebieden maar in 'progressieve' plaatsen met trannies zoals San Francisco.
Als ik erachter kom dat de plaatselijke bakker 8 jaar geleden bij een neo-nazi beweging zat, zou ik ook in 2020 geen brood bij m kopen.quote:Op maandag 13 juli 2020 21:10 schreef Repentless het volgende:
Maar dat kobalt voor iPhone- of Teslabatterijen door Congolese kindslaven wordt opgegraven, dat is niet erg. Gewoon kopen.
Een acht jaar oude foto van een kinderfeest in Nederland, dat is wel een goede reden om opdrachten in te trekken.
Een kinderfeest vieren met bij een neo-nazi beweging zitten vergelijken. Erg sterk.quote:Op maandag 13 juli 2020 21:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als ik erachter kom dat de plaatselijke bakker 8 jaar geleden bij een neo-nazi beweging zat, zou ik ook in 2020 geen brood bij m kopen.
Geen onzin verkondigen graag.quote:Op maandag 13 juli 2020 21:10 schreef Repentless het volgende:
Maar dat kobalt voor iPhone- of Teslabatterijen door Congolese kindslaven wordt opgegraven, dat is niet erg. Gewoon kopen.
Een acht jaar oude foto van een kinderfeest in Nederland, dat is wel een goede reden om opdrachten in te trekken.
Haha.quote:Op maandag 13 juli 2020 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik ben benieuwd welke nederlandse opdrachten dit bedrijf kwijtraakt door te knielen hiervoor....
quote:Leverancier dient te bewijzen dat zij in de afgelopen 10 jaren telkenmale jaarlijks een Sint Nicolaasfeest heeft georganiseerd in de personeelskantine alwaar ten minste vijf Pieterbazen acte de presence vertoonden denwelke uitsluitend met den kleur RAL 9005 waren geschminkt.
Indien sprake is van Pieterbazen in roetveeg-achtige uitmonsteringen zal den opdracht onverwijld worden ingetrokken.
Je vergeet nog de kleding gemaakt in armentierige toestanden ergens in Bangladesh of zo, maar daar zitten de linkse gutmenschen denk ik niet echt mee, ze moeten immers toch iets aantrekken ?quote:Op maandag 13 juli 2020 21:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Een kinderfeest vieren met bij een neo-nazi beweging zitten vergelijken. Erg sterk.
Daarnaast: blijf je nog wel lekker je elektronische gadgets kopen, terwijl je weet dat de grondstoffen door kindslaven worden gewonnen en de assemblage ook onder moderne slavernij-omstandigheden plaatsvinden? Of is dat minder belangrijk voor je?
Ook een bedrijf heeft schijnbaar de behoefte om te laten zien hoe heel erg leuk ze het hebben.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 07:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam als bedrijf foto's van de activiteiten van de personeelsvereniging op sociale media plaatsen? Dat gaat, buiten je werknemers, toch niemand iets aan?
Allereerst "het is een kinderfeest" is alleen maar een zinsnede in Nederland.quote:Op maandag 13 juli 2020 21:20 schreef Repentless het volgende:
[..]
Een kinderfeest vieren met bij een neo-nazi beweging zitten vergelijken. Erg sterk.
Daarnaast: blijf je nog wel lekker je elektronische gadgets kopen, terwijl je weet dat de grondstoffen door kindslaven worden gewonnen en de assemblage ook onder moderne slavernij-omstandigheden plaatsvinden? Of is dat minder belangrijk voor je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |