abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 juli 2020 @ 17:14:10 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194071190
https://tpo.nl/2020/07/13(...)warte-piet-uit-2012/

quote:
Het Rotterdamse architectenbureau West 8 zelfcensureert een opdracht ter waarde van bijna drie ton in Baltimore. De reden is (uiteraard) ophef en gedram over ‘racisme’, zoals gebruikelijk veroorzaakt door een jaren oude Tweet foto van een bedrijfsfeest van West 8 in 2012. Op die foto is een Sinterklaas met Zwarte Pieten te zien, want het was Sinterklaastijd, en in 2012 was Sinterklaas nog gewoon een kinderfeest zonder bijbehorende door de MSM en NPO opgezweepte hysterische burgeroorlogtaferelen.

Maar een nieuwswebsite uit Baltimore kreeg de foto ook onder ogen en aangezien ‘Zwarte Piet’ uitsluitend voor autochtone blanke Nederlanders géén blackface of ‘racistische karikatuur’ is, was de rel al snel geboren. Inwoners van Baltimore vroegen zich af of een architectenbureau waar ze aan kennelijk aan blackfacing doen wel het juiste architectenbureau is om woonwijken te bouwen in Baltimore. Laat staan woonwijken voor zwarte inwoners.

Nog voor de rel goed en wel NPO-proporties kon krijgen besloot West 8 zelf om de opdracht terug te geven en vervolgens snel te bukken en te knielen. West 8 liet zoals vrijwel alle bedrijven en merken anno 2020 meteen weten dat Zwarte Piet inderdaad racistisch is en zelfs dat Zwarte Piet al sinds 2012 van hun bedrijfsfeesten wordt gecensureerd. Sowieso waren die architecten al een tijdje bezig met overdadig deugen, want dat is tegenwoordig een belangrijke marketingstrategie.

Dit zal de usual suspects in de RACISME!-dramhoek en alle overige vuistjesmaaiende moraalriddertjes op Twitter natuurlijk niet tegenhouden om dit architectenbureau alsnog helemaal de touwtyfus te cancelen dus de kans dat deze Rotterdamse architecten binnen niet al te lange tijd openlijk ‘sorry’ zeggen en gaan herstelbetalen is enorm groot.
Prima maatregel van de mensen in Baltimore.
In 1 klap is een Nederlands bedrijf een opdracht van 3 ton kwijt. _O_

Nou hopen dat dit steeds vaker gebeurt vanuit Amerikaanse bedrijven. Als de economie geschaad wordt, zijn we iets sneller van blackface af. :)
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_194071260
ik ben benieuwd welke nederlandse opdrachten dit bedrijf kwijtraakt door te knielen hiervoor....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 13 juli 2020 @ 17:21:31 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194071296
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik ben benieuwd welke nederlandse opdrachten dit bedrijf kwijtraakt door te knielen hiervoor....
Het is vooral dat het bedrijf in Baltimore zelfmoord pleegt door dit door te laten gaan.
pi_194072011
Amerika, het land van slavernij, Jim Crow en schietgrage rednecks, komt ons even de les lezen.
  maandag 13 juli 2020 @ 18:08:30 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194072039
Prima toch. Dan trekken we onze dijken en dammen bouwers ook terug. Laat die klerezooi maar overstromen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 13 juli 2020 @ 18:19:36 #6
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_194072224
Ik profiteer toch niet van die opdracht. Daarnaast is Amerika een 3e wereld bananenrepubliek die niet hoeft te profiteren van Nederlandse kennis en kunde.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 13 juli 2020 @ 18:30:39 #7
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_194072382
"Nutteloos social media account kost bedrijf 3 ton."

Hopelijk is die cancel culture de aanleiding voor veel B2B-bedrijven om hun gebruik van social media eens te evalueren. Levert veelal alleen wat baantjes op voor "marketeers".
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_194072740
Sowieso beter om geen zaken te doen met dat primitieve christelijke land.
Conscience do cost.
  maandag 13 juli 2020 @ 19:00:17 #9
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194072845
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:55 schreef ems. het volgende:
Sowieso beter om geen zaken te doen met dat primitieve christelijke land.
Cringe. Ik kan je uit je droom helpen. Het geld zit niet in de christelijke gebieden maar in 'progressieve' plaatsen met trannies zoals San Francisco.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 13 juli 2020 @ 19:08:35 #10
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_194072997
quote:
11s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:14 schreef Mikeytt het volgende:
https://tpo.nl/2020/07/13(...)warte-piet-uit-2012/
[..]

Prima maatregel van de mensen in Baltimore.
In 1 klap is een Nederlands bedrijf een opdracht van 3 ton kwijt. _O_

Nou hopen dat dit steeds vaker gebeurt vanuit Amerikaanse bedrijven. Als de economie geschaad wordt, zijn we iets sneller van blackface af. :)
Het is maar wat je prioriteiten zijn.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 13-07-2020 21:22:09 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator / Redactie FP maandag 13 juli 2020 @ 20:02:05 #11
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_194073919
quote:
6s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:08 schreef Nikonlover het volgende:
Prima toch. Dan trekken we onze dijken en dammen bouwers ook terug. Laat die klerezooi maar overstromen.
Would pay to see that happen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 13 juli 2020 @ 20:51:36 #12
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_194074637
Kunnen we Putin of Orban niet invliegen om hier orde op zaken te stellen. We naderen de totale geschiftheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eendenkooi op 13-07-2020 21:10:10 ]
pi_194074838
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:00 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Cringe. Ik kan je uit je droom helpen. Het geld zit niet in de christelijke gebieden maar in 'progressieve' plaatsen met trannies zoals San Francisco.
Ach, zolang we maar niet met christenen dealen. Dan beter de trannies inderdaad, ondanks dat het amerikanen zijn.
Conscience do cost.
  maandag 13 juli 2020 @ 21:10:58 #14
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194074962
Maar dat kobalt voor iPhone- of Teslabatterijen door Congolese kindslaven wordt opgegraven, dat is niet erg. Gewoon kopen.

Een acht jaar oude foto van een kinderfeest in Nederland, dat is wel een goede reden om opdrachten in te trekken. :')
  maandag 13 juli 2020 @ 21:13:23 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_194075004
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:10 schreef Repentless het volgende:
Maar dat kobalt voor iPhone- of Teslabatterijen door Congolese kindslaven wordt opgegraven, dat is niet erg. Gewoon kopen.

Een acht jaar oude foto van een kinderfeest in Nederland, dat is wel een goede reden om opdrachten in te trekken. :')
Als ik erachter kom dat de plaatselijke bakker 8 jaar geleden bij een neo-nazi beweging zat, zou ik ook in 2020 geen brood bij m kopen.
  maandag 13 juli 2020 @ 21:20:21 #16
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_194075128
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:13 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Als ik erachter kom dat de plaatselijke bakker 8 jaar geleden bij een neo-nazi beweging zat, zou ik ook in 2020 geen brood bij m kopen.
Een kinderfeest vieren met bij een neo-nazi beweging zitten vergelijken. Erg sterk.

Daarnaast: blijf je nog wel lekker je elektronische gadgets kopen, terwijl je weet dat de grondstoffen door kindslaven worden gewonnen en de assemblage ook onder moderne slavernij-omstandigheden plaatsvinden? Of is dat minder belangrijk voor je?
pi_194075197
Dan heb je ook geen ballen.
pi_194078963
De hele wereld is gek. Behalve de Pro-Zwarte-Pieten in Nederland!
"Grenzen dicht" We zetten ons land in quarantaine!!
We willen niks meer met de rest van de wereld te maken hebben!!

Die 80% landbouwproducten eten we zelf wel op.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 07:33:10 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194078998
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:10 schreef Repentless het volgende:

Geen onzin verkondigen graag.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194079083
Ik ga nooit meer mijn huizenblokken door West 8 latuh onwerpuh!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_194079085
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
Haha.
Tegenwoordig zal bij iedere opdrachtbevestiging staan:

quote:
Leverancier dient te bewijzen dat zij in de afgelopen 10 jaren telkenmale jaarlijks een Sint Nicolaasfeest heeft georganiseerd in de personeelskantine alwaar ten minste vijf Pieterbazen acte de presence vertoonden denwelke uitsluitend met den kleur RAL 9005 waren geschminkt.
Indien sprake is van Pieterbazen in roetveeg-achtige uitmonsteringen zal den opdracht onverwijld worden ingetrokken.
pi_194079109
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:20 schreef Repentless het volgende:

[..]

Een kinderfeest vieren met bij een neo-nazi beweging zitten vergelijken. Erg sterk.

Daarnaast: blijf je nog wel lekker je elektronische gadgets kopen, terwijl je weet dat de grondstoffen door kindslaven worden gewonnen en de assemblage ook onder moderne slavernij-omstandigheden plaatsvinden? Of is dat minder belangrijk voor je?
Je vergeet nog de kleding gemaakt in armentierige toestanden ergens in Bangladesh of zo, maar daar zitten de linkse gutmenschen denk ik niet echt mee, ze moeten immers toch iets aantrekken ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_194079110
Waarom zou je in vredesnaam als bedrijf foto's van de activiteiten van de personeelsvereniging op sociale media plaatsen? Dat gaat, buiten je werknemers, toch niemand iets aan?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_194079123
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 07:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam als bedrijf foto's van de activiteiten van de personeelsvereniging op sociale media plaatsen? Dat gaat, buiten je werknemers, toch niemand iets aan?
Ook een bedrijf heeft schijnbaar de behoefte om te laten zien hoe heel erg leuk ze het hebben.
pi_194079125
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:20 schreef Repentless het volgende:

[..]

Allereerst "het is een kinderfeest" is alleen maar een zinsnede in Nederland.

Ga jij maar in de rest van de wereld uitleggen:

"It is only a child party, it has nothing to do with racism"

Spreek uit;

"It is oonlie a tjaild partie, it hes nossssing toeoe doeoe wissssss reeeesism"

En o ja: wij vinden nazi's erger dan kolonialisme. Tuurlijk: omdat we zelf slachtoffer waren van het nazi-dom.

En dat tweede is altijd zo kinderachtig.
"Kindergartenlogik" noemen de Duitsers dat.
"Hunnie zijn erger"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')