abonnement Unibet Coolblue
pi_194065875



Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je dringend voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!






SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Cashback XL - Wel goed? Geld terug!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER: Trading markets
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Taobao/Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Free shipping
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Free registered shipping
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Express shipping
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Tracking
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trackstatus legenda
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verpakking en transporthandling
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)
[cimg=512,288]https://www.wisselkoers.nl/dollar-euro
[img=515,1]http://i.imgur.com/aywre.gif[/img]
PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.



Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: JA HALLO! WAAR ZIJN WE NOU HELEMAAL MEE BEZIG?!!1!? -> Koop lokaal!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


FOK!Frontpage > Review > Gadgets uit China
De FP heeft een reviewsectie met een gadgetsubcategorie. Hier vind je uitgebreide impressies van gadgets die een hoop mensen waarschijnlijk wel zullen aanspreken. Ook userreviews van het forum kunnen er in de spotlights worden gezet.

&rsaquo
pi_194065942
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij is de OP kapot vanwege een bug of wijziging in het systeem.

quote:
Je bericht is te groot en kan niet in zijn geheel worden opgeslagen. Kort de tekst in en verdeel deze over meerdere berichten.
  maandag 13 juli 2020 @ 11:21:59 #3
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194066239
:|W
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194067849
quote:
16s.gif Op zondag 12 juli 2020 23:01 schreef tokko1 het volgende:
Maar we open allemaal zo op eindelijk ook NFC implementatie die standaard met android en de bank-apps werkt... hopen mag toch? ;(
Dan is het nog steeds aan de (individuele) banken om de Mi band te gaan ondersteunen.
En eerlijk gezegd zie ik dat nog niet zo snel gebeuren.

Misschien als Google Pay in Nederland beschikbaar wordt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 19:38 schreef Miniem het volgende:
Zijn er hier ervaringen met autoradio's?
Ik zoek een mooie dubbeldin radio.
Maar weet niet of Chinese radio's ok zijn of dat je beter een merk zoals Pioneer in NL kan kopen?
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 23:15 schreef Miniem het volgende:
Heb wel een beetje rondgekeken maar zie door de bomen het bos niet meer.

Iemand suggesties?
Ik denk dat je hier meer succes hebt: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1740515
  woensdag 15 juli 2020 @ 12:41:43 #5
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194098895
Woooahh... look what the cat dragged in! Na die Pagani Design het virus (niet Corona) goed te pakken. :+

Superclassy als je het mij vraagt! :9~ :7https://www.aliexpress.com/item/4000743617114.html 81.29 USD
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194101898
En hierom dus altijd geruchten met een korrel pot zout nemen:
De Global version van de Mi Band 5 is gelijk aan de al eerder aangekochte Chinese versie.
Geen NFC of SpO2 dus. Tot zover de hype.

Ook hebben ze de Mi Stick TV aangekondigd (zie 55:50); feitelijk een Mi Box S met maximum output van 1080p (i.p.v. 4K) voor ¤40.
IMHO kun je dan beter de Mi Box nemen voor een tientje meer die wél 4K output heeft en eventueel via een USB-ethernet adapter bekabeld aan je netwerk kan hangen.


Persoonlijk ben ik benieuwd naar de Google Sabrina; de Chromecast opvolger met Android TV en remote voor waarschijnlijk zo'n ¤80.

[ Bericht 14% gewijzigd door Iemand91 op 15-07-2020 17:05:51 ]
  woensdag 15 juli 2020 @ 18:56:49 #7
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194103871
Dan waren de geruchten van laatst die ons al deden voorbereiden op geen NFC toch gewoon gerechtvaardigd en juist? :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194104054
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 18:56 schreef shiz het volgende:
Dan waren de geruchten van laatst die ons al deden voorbereiden op geen NFC toch gewoon gerechtvaardigd en juist? :9
Geruchten van hetzelfde niveau dat ze wél NFC en SpO2 zouden ondersteunen. ;) :P
  woensdag 15 juli 2020 @ 19:17:05 #9
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194104132
Alle hoop is nu gevestigd op een Google Pixel Watch. :') :|W
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194104760
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juli 2020 19:17 schreef shiz het volgende:
Alle hoop is nu gevestigd op een Google Pixel Watch. :') :|W
Nee joh, gewoon lekker meestromen met de Mi Band 5 Pro hype.
pi_194140651
Hoe lang gaat het duren voordat Neerlands grootste postbedrijf de achterstand in Luik heeft weggewerkt?

Ze mekkeren zoveel terwijl ze op dat gebied bijna monopolist zijn. Nu werk zat en dan toch dingen nalaten. 25 euro voor shipping met tracking vanaf NL betalen en dan halverwege niet eens meer kunnen tracken, enz. _O-
pi_194140669
quote:
11s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:41 schreef shiz het volgende:
Woooahh... look what the cat dragged in! Na die Pagani Design het virus (niet Corona) goed te pakken. :+
[ afbeelding ]
Superclassy als je het mij vraagt! :9~ :7https://www.aliexpress.com/item/4000743617114.html 81.29 USD
Koop liever een Seagull replica. Meer waard voor je geld en sowieso meer originaliteit. :P
  zaterdag 18 juli 2020 @ 13:35:47 #13
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194142939
Neuh. Wel mooi werkje en alles, maar je koopt een horloge voornamelijk omdat het jouw stijl is natuurlijk en de mijne is zo'n Seagull nou niet echt. :P En die zijn drie keer zo duur ook nog eens ofzo.

De Carnival is in mijn ogen erg geslaagd en vind de blik op de 'inner workings' echt tof als iemand die wat probeert te leren over hoe de boel nu precies werkt. Deze is eigenlijk te mooi om uit elkaar te gaan halen wat ook een keer de bedoeling is. Wil nog een keer een workshop bijwonen, kan ik zelf die dingen servicen. LEGO, K'NEX, horloges, blijft altijd geinig om dingen uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. :D

Ja, hopelijk komt er weer een beetje beweging in die hele pakketjesstroom en bottleneck toestanden. Dat is in China ook nogal een issue geweest. Twee keer bij customs blijven liggen en na verloop weer teruggestuurd, dus nu is iets voor de derde keer onderweg... wacht er al twee maanden op...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194242111
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2020 13:35 schreef shiz het volgende:
Neuh. Wel mooi werkje en alles, maar je koopt een horloge voornamelijk omdat het jouw stijl is natuurlijk en de mijne is zo'n Seagull nou niet echt. :P En die zijn drie keer zo duur ook nog eens ofzo.

De Carnival is in mijn ogen erg geslaagd en vind de blik op de 'inner workings' echt tof als iemand die wat probeert te leren over hoe de boel nu precies werkt. Deze is eigenlijk te mooi om uit elkaar te gaan halen wat ook een keer de bedoeling is. Wil nog een keer een workshop bijwonen, kan ik zelf die dingen servicen. LEGO, K'NEX, horloges, blijft altijd geinig om dingen uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. :D

Ja, hopelijk komt er weer een beetje beweging in die hele pakketjesstroom en bottleneck toestanden. Dat is in China ook nogal een issue geweest. Twee keer bij customs blijven liggen en na verloop weer teruggestuurd, dus nu is iets voor de derde keer onderweg... wacht er al twee maanden op...
Niet echt 3x zo duur meer hoor Shiz. :)
  vrijdag 24 juli 2020 @ 21:12:43 #15
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194244784
Oh het tienvoudige voor de 65 anniversary 1962, jij je zin. :D :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194246389
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 21:12 schreef shiz het volgende:
Oh het tienvoudige voor de 65 anniversary 1962, jij je zin. :D :9
Je hebt ze al voor 130. :P
  vrijdag 24 juli 2020 @ 23:10:19 #17
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194246794
Je hebt ze ook voor $25200. :P Met stoute tafereeltjes achterop.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194250083
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 23:10 schreef shiz het volgende:
Je hebt ze ook voor $25200. :P Met stoute tafereeltjes achterop.
_O-

Dit is idd niks en teveel van het goede. :N
pi_194374516
Een pakket van Ali besteld op 27 april is 2 weken geleden eindelijk overgedragen aan PostNL. Poging tot bezorging was echter tijdens mijn vakantie en daardoor is het pakket afgeleverd op het postkantoor (briefje zat in de brievenbus, dus niet de standaard Ali melding). Na terugkomst is het pakket weer overgedragen aan PostNL en retour gestuurd.

Kan ik een dispute indienden of heb ik gewoon pech dat na 3 maanden het pakket toevallig tijdens mijn vakantie wordt afgeleverd?
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:02:45 #20
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194375746
Als zij dat pakketje terugkrijgen dan moeten ze je in principe een refund geven (misschien min onkosten shipping & handling/re-stock fee) of overeenkomen met ze het nog een keer te sturen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 2 augustus 2020 @ 21:05:19 #21
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194375805
Ik mis nog twee shipments die er toch wel al hadden mogen zijn met laatste status update 16.6 en 19.6. ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194376605
Bij mij druppelt het heel langzaam binnen. Gister nog wat van half maart ontvangen.
  zondag 2 augustus 2020 @ 23:12:13 #23
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194377959
Daaaannnggg soooon |:( -O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194379316
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:05 schreef shiz het volgende:
Ik mis nog twee shipments die er toch wel al hadden mogen zijn met laatste status update 16.6 en 19.6. ;(
onze douane is ook erg slow.
pi_194381577
Er is weer een sale op AliExpress.
Soms toch een paar euro minder op de normale prijs. :)
pi_194382345
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 10:18 schreef Gruj0 het volgende:
Er is weer een sale op AliExpress.
Soms toch een paar euro minder op de normale prijs. :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 23:10 schreef shiz het volgende:
Je hebt ze ook voor $25200. :P Met stoute tafereeltjes achterop.
Nu voor $24.480 en met coupon zelfs voor slechts $24.460! :7
  maandag 3 augustus 2020 @ 11:45:46 #27
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194382676
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 11:23 schreef J.B. het volgende:

[..]

[..]

Nu voor $24.480 en met coupon zelfs voor slechts $24.460! :7
Oh yo! Waarom staat 'ie nog niet op 'Orders: 83294'. :o Snel toeslaan!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194382992
quote:
1s.gif Op maandag 3 augustus 2020 11:23 schreef J.B. het volgende:

[..]

[..]

Nu voor $24.480 en met coupon zelfs voor slechts $24.460! :7
:D _O-

Is toch wel een flinke korting. :P
Maar ze hebben een paar dagen geleden de prijzen nog eens opgehoogd, zodat het lijkt alsof je nog meer korting krijgt.

Maar de dingen die ik wil, hou ik al langer in de gaten dus dan weet ik of het wel of niet een goede deal is. :P

Ik zou voor dit horloge nog geen 10k geven als ik die al zou hebben. _O-
Dan liever een Rolex of Tudor.

Mijn interesse ging naar een Seagull die nu voor net geen 130¤ te koop is. :P
pi_194411329
https://store-2puz4xsh.mybigcommerce.com/sidy-dm-3/

Deze net besteld incl 15% coupon nog geen 25.-
Ik ben benieuwd :)
  woensdag 5 augustus 2020 @ 12:55:48 #30
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194411542
Ok, random keuze. :P
Was die ergens opgehyped op Head-Fi ofzo?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194411645
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:55 schreef shiz het volgende:
Ok, random keuze. :P
Was die ergens opgehyped op Head-Fi ofzo?
Pure gok.
pi_194412053
Op 21 juli heb ik wat besteld op banggood en voor verzending Priority Direct Mail gekozen, het pakketje is zojuist thuis binnengekomen. Valt me zeker niet tegen, misschien toch weer eens wat vaker bij hun bestellen. Bij AliExpress wacht ik nog op dingen die ik in mei al heb besteld 8)7
pi_194412227
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 13:29 schreef J.B. het volgende:
Op 21 juli heb ik wat besteld op banggood en voor verzending Priority Direct Mail gekozen, het pakketje is zojuist thuis binnengekomen. Valt me zeker niet tegen, misschien toch weer eens wat vaker bij hun bestellen. Bij AliExpress wacht ik nog op dingen die ik in mei al heb besteld 8)7
Welke shipping methode heb je gebruikt bij AE? Standaard Shipping is volgens mij gelijk aan BG Priority Direct Mail (Sinotrans).
pi_194428077
Iemand enig idee wanneer AE weer met een sale komt? :? Ik ben iets vergeten te bestellen dat nu 10 euro duurder is. :{ _O-

En Amazon.de, iemand die weet of je daar korting kan krijgen met gratis verkrijgbare kortingsbonnen of zo?
pi_194429235
Lang geleden dat ik hier wat gepost heb.
Ik vind die (nieuwe) draadloze in-ears van Xiaomi er wel nice uitzien! Ik vind het wel vaag, want na lang zoeken kwam ik erachter dat het misschien geen (origineel) Xiaomi product is? Het gaat om de Xiaomi T3 TWS, die ook als QCY T3 TWS te vinden is. Iemand hier ervaring mee of info over?
pi_194429681
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 15:31 schreef Onufriev het volgende:
.... Het gaat om de Xiaomi T3 TWS, die ook als QCY T3 TWS te vinden is. Iemand hier ervaring mee of info over?
Xiaomi verbindt soms zijn naam aan producten van een andere producent of startup (eventueel tijdelijk) . Vroeger werd een dergelijk product als "Xiaomi" verkocht, maar tegenwoordig onder de eigen naam met als toevoeging "Xiaomi product"
Echter, om marketing redenen, noemen webshops dergelijke producten vaak "Xiaomi" en (soms) de naam van de producent wat minder opvallend.
pi_194435541
Gisteren weer wat vreemds meegemaakt. Ik had twee dingen besteld, afzonderlijk van elkaar bij twee verschillende verkopers op AliExpress met 2 dagen ertussen. Die werden gisteren gebundeld in 1 pakket afgeleverd. Er zat een nieuwe verpakking om de twee afzonderlijke pakketjes heen. Dus in die verpakking zaten twee normale AliExpress pakketjes met juiste sticker en alles. Worden die dingen ergens gebundeld nog halverwege de reis :?
Don't let my username fool you...
pi_194436182
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 22:05 schreef Metalfreak het volgende:
Gisteren weer wat vreemds meegemaakt. Ik had twee dingen besteld, afzonderlijk van elkaar bij twee verschillende verkopers op AliExpress met 2 dagen ertussen. Die werden gisteren gebundeld in 1 pakket afgeleverd. Er zat een nieuwe verpakking om de twee afzonderlijke pakketjes heen. Dus in die verpakking zaten twee normale AliExpress pakketjes met juiste sticker en alles. Worden die dingen ergens gebundeld nog halverwege de reis :?
heb ik ook gehad, is om de reistijd te verkorten. bij Ali staat dan ook dat het tracking nr is gewijzigd.
pi_194455097
Ik heb eerder dit jaar een paar schoenen besteld bij een bedrijf dat verzend vanuit China. Tegengehouden door douane en netjes de inklaring betaald. Nu waren de schoenen niet goed en heb ik deze teruggestuurd en geruild voor een ander paar die wel goed waren (de andere hadden een fabricagefout).

Nu zie ik dat mijn pakket gisteren is tegengehouden door de douane en ik vrees alweer het ergste. Omdat ik niks heb betaald voor dit pakket, kan ik dit beargumenteren zodat ik niet weer hoef te betalen?
  maandag 10 augustus 2020 @ 12:37:26 #40
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_194487508
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:02 schreef mtchel112 het volgende:
Ik heb eerder dit jaar een paar schoenen besteld bij een bedrijf dat verzend vanuit China. Tegengehouden door douane en netjes de inklaring betaald. Nu waren de schoenen niet goed en heb ik deze teruggestuurd en geruild voor een ander paar die wel goed waren (de andere hadden een fabricagefout).

Nu zie ik dat mijn pakket gisteren is tegengehouden door de douane en ik vrees alweer het ergste. Omdat ik niks heb betaald voor dit pakket, kan ik dit beargumenteren zodat ik niet weer hoef te betalen?
Altijd een poging waard lijkt me, verzendbewijs en documentatie van je retour bijvoegen en dan ons laten weten wat het geworden is. :Y
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_194487842
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:02 schreef mtchel112 het volgende:
Ik heb eerder dit jaar een paar schoenen besteld bij een bedrijf dat verzend vanuit China. Tegengehouden door douane en netjes de inklaring betaald. Nu waren de schoenen niet goed en heb ik deze teruggestuurd en geruild voor een ander paar die wel goed waren (de andere hadden een fabricagefout).

Nu zie ik dat mijn pakket gisteren is tegengehouden door de douane en ik vrees alweer het ergste. Omdat ik niks heb betaald voor dit pakket, kan ik dit beargumenteren zodat ik niet weer hoef te betalen?
Je hebt toch wél de inklaring betaald? Waarom zou je moeten betalen voor een uitvoer?
pi_194488353
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:02 schreef mtchel112 het volgende:
Ik heb eerder dit jaar een paar schoenen besteld bij een bedrijf dat verzend vanuit China. Tegengehouden door douane en netjes de inklaring betaald. Nu waren de schoenen niet goed en heb ik deze teruggestuurd en geruild voor een ander paar die wel goed waren (de andere hadden een fabricagefout).

Nu zie ik dat mijn pakket gisteren is tegengehouden door de douane en ik vrees alweer het ergste. Omdat ik niks heb betaald voor dit pakket, kan ik dit beargumenteren zodat ik niet weer hoef te betalen?
Volgens mij moet je betalen als ze erom vragen en dan achteraf bezwaar indienen, waarbij je dan de omruildocumentatie (mailwisseling, enz). Aanlevert. Als het goed is krijg je dan alles terug. Zelf nooit gedaan, maar je betaalt op reparatie/omruilen alles maar 1x.
pi_194489349
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 10:02 schreef mtchel112 het volgende:
Ik heb eerder dit jaar een paar schoenen besteld bij een bedrijf dat verzend vanuit China. Tegengehouden door douane en netjes de inklaring betaald. Nu waren de schoenen niet goed en heb ik deze teruggestuurd en geruild voor een ander paar die wel goed waren (de andere hadden een fabricagefout).

Nu zie ik dat mijn pakket gisteren is tegengehouden door de douane en ik vrees alweer het ergste. Omdat ik niks heb betaald voor dit pakket, kan ik dit beargumenteren zodat ik niet weer hoef te betalen?
kreeg je voor het betalen een formulier, waarop je moest invullen wat erin zat?
het lijkt mij dat je maar 1x moet betalen bij een garantie geval.
je kan nu alvast bellen met de douane over hoe en wat.
pi_194552104
Zag net een leuke aanbieding van een Xiaomi tv kastje via pepper.
https://nl.pepper.com/aan(...)anse-magazijn-153261

Mensen hier ervaring met zo'n kastje?

Las ook wat over wesopro. Draait iemand dit? Ben er wel nieuwsgierig naar aangezien je dan ook geen provider voor tv nodig hebt.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_194585284
Is iedereen dood hier?
Shiz ook niks zinnigs over te zeggen?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 16 augustus 2020 @ 13:22:53 #46
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194585885
Komt de laatste tijd niet veel interessants op de markt. Heb een tijdje weer veel besteld en nu eigenlijk al een maand of twee niet meer eigenlijk.

Sure, my 2cts en reacties erop: moet je ff vanaf hier lezen: CHI / [Chinese Webshops] Topic #404 , maar die had je al gezien neem ik aan. Die Mecool is trouwens nooit aangekomen... misschien dan maar aan zo'n ODROID met OpenELEC ofzo. CHI / [Chinese Webshops] Topic #404

Kijk ook eens op: https://www.youtube.com/c/CuriosityCafe/videos

[ Bericht 6% gewijzigd door shiz op 16-08-2020 13:28:01 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194589556
@Miniem: Het is koffiedik kijken; maar er zijn sterke geruchten dat Google met een nieuwe versie van de Chromecast komt die ook AndroidTV zal krijgen, inclusief remote. Prijs zou rond de ¤80 moeten komen.
Maar ja; het is de vraag wanneer (ik lees rond september/oktober) en hoever deze geruchten gaan kloppen (IMHO AndroidTV met ingebouwde Chromecast en remote van Google zélf voor ¤80 is een steal).
pi_194615268
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 14:03 schreef Gruj0 het volgende:
Iemand enig idee wanneer AE weer met een sale komt? :? Ik ben iets vergeten te bestellen dat nu 10 euro duurder is. :{ _O-

En Amazon.de, iemand die weet of je daar korting kan krijgen met gratis verkrijgbare kortingsbonnen of zo?
Weet niet of je er nog wat aan hebt, maar heb nog nooit een Amazon kortingsbon gezien (ben sinds 6 jaar Amazon.de prime klant). Doen ze niet aan geloof ik.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:17:59 #49
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_194616182
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2020 12:25 schreef Miniem het volgende:
Zag net een leuke aanbieding van een Xiaomi tv kastje via pepper.
https://nl.pepper.com/aan(...)anse-magazijn-153261

Mensen hier ervaring met zo'n kastje?
Yep, zeer tevreden gebruiker van een Xiaomi Mi Box S, het maakt een domme TV of verdouderde Smart TV weer smart met de moderne opties. Bediening gaat heel makkelijk en doet het out-of-the-box helemaal goed. Heeft bij mij een volwaardige HTPC vervangen.

quote:
Las ook wat over wesopro. Draait iemand dit? Ben er wel nieuwsgierig naar aangezien je dan ook geen provider voor tv nodig hebt.
Da's gewoon IPTV toch? Volgens mij mag dat hier niet helemaal besproken worden, maar is volop op AliExpress te verkrijgen.
Don't let my username fool you...
pi_194617376
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 13:17 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Yep, zeer tevreden gebruiker van een Xiaomi Mi Box S, het maakt een domme TV of verdouderde Smart TV weer smart met de moderne opties. Bediening gaat heel makkelijk en doet het out-of-the-box helemaal goed. Heeft bij mij een volwaardige HTPC vervangen.
[..]

Da's gewoon IPTV toch? Volgens mij mag dat hier niet helemaal besproken worden, maar is volop op AliExpress te verkrijgen.
IPTV ja, geen idee of dat hier mag.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_194617659
Met de Xiaomi tv box heb ik geen ervaring, maar ik heb van de week wel een Xiaomi 4S 43 inch smart tv voor m'n zusje gekocht. Ze gaat verhuizen en wilde gewoon een zo goed mogelijke nieuwe tv voor zo weinig mogelijk geld :P

Aangezien m'n ervaring met eerdere smart tv's is dat de ondersteuning nogal snel stopt bleven Xiaomi en Philips over omdat die Android gebruiken als besturingssysteem. Of dat uiteindelijk zal helpen is een andere vraag, maar voor ¤280 voor een tv van 43 inch wilde ik die gok wel nemen :)
pi_194675495
Jammer dat hij prijsverschil in producten bij AE soms zo groot is.
Soms verschilt hetzelfde product bij de andere verkoper 10 euro vanwege verzendkosten of zo. 8)7

Je moet echt goed zoeken en kijken wil je niet teveel betalen. :D _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 23-08-2020 10:22:28 ]
pi_194684647
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 12:43 schreef Questular het volgende:
https://store-2puz4xsh.mybigcommerce.com/sidy-dm-3/

Deze net besteld incl 15% coupon nog geen 25.-
Ik ben benieuwd :)
Gisteren binnengekomen, lekkere snelle levering. Naast de oortjes zelf een stevig opbergdoosje en een shitload aan verschillende dopjes. Het geluid is prima, bass is lekker en de midden en hoge tonen zijn ook goed aanwezig. Voor het geld zeker een aanrader.
pi_194685049
AE houdt vanaf morgen een sale. :P
pi_194686743
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 09:45 schreef Gruj0 het volgende:
AE houdt vanaf morgen een sale. :P
de prijs met 70% verhogen en dan 75% korting bieden _O-
pi_194686746
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 09:45 schreef Gruj0 het volgende:
AE houdt vanaf morgen een sale. :P
Ah want de normale prijzen zijn onbetaalbaar :')___
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_194686853
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

de prijs met 70% verhogen en dan 75% korting bieden _O-
Dat doen sommigen idd. Maar je hebt ook verkopers die serieus korting geven op de originele prijs. :)

quote:
81s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:14 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ah want de normale prijzen zijn onbetaalbaar :')___
Dat zeg ik niet, maar met de sale scheelt het bij sommige verkopers wel een tientje of meer.
  dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:50:26 #58
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_194716800
Bestaan de 1 cent deals nog? Zo ja, waar?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_194722782
quote:
2s.gif Op zondag 2 augustus 2020 21:51 schreef kikoooooo het volgende:
Bij mij druppelt het heel langzaam binnen. Gister nog wat van half maart ontvangen.
Kreeg gister een envelop binnen die 28-02 was verstuurd :X
pi_194723482
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:24 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Dat doen sommigen idd. Maar je hebt ook verkopers die serieus korting geven op de originele prijs. :)
[..]

Dat zeg ik niet, maar met de sale scheelt het bij sommige verkopers wel een tientje of meer.
True dat! :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2020 18:50 schreef hollandia02 het volgende:
Bestaan de 1 cent deals nog? Zo ja, waar?
I think not. Nou ja, nu op AliExpress kun je een spel spelen en als het je lukt genoeg punten te scoren kun je iets voor 0.01 ct krijgen. Af en toe heb je ook wel een of andere 1ct grab toestanden op BG geloof ik. Maar, is meestal toch meuk waar je niet blij van wordt, laten we eerlijk zijn. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194723907
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2020 12:13 schreef THEFXR het volgende:

[..]

de prijs met 70% verhogen en dan 75% korting bieden _O-
AliExpress Assistant als extensie in Chrome installeren en je kunt de prijshistorie zien.

De bluetooth muis die ik besteld heb, was al tijden dezelfde prijs en was daadwerkelijk zo veel goedkoper.
Don't let my username fool you...
pi_194727936
Gister een NintendoEntertainmentSystem gekocht op Wish, iemand hier ervaringen mee?

Is een soort miniatuur versie, en de recensies weet ik vaak ook niet of die nou echt zijn.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_194733224
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 09:22 schreef shiz het volgende:

[..]

True dat! :Y
[..]

I think not. Nou ja, nu op AliExpress kun je een spel spelen en als het je lukt genoeg punten te scoren kun je iets voor 0.01 ct krijgen. Af en toe heb je ook wel een of andere 1ct grab toestanden op BG geloof ik. Maar, is meestal toch meuk waar je niet blij van wordt, laten we eerlijk zijn. :P
Deze man weet. _O_

En die 1ct meuk, dat loont niet eens om te bestellen.
pi_194734409
Had zoveel troep gewoon 'omdat het kon'. :') Maar je hebt er echt niks aan. :P
En sowieso tegenwoordig is 'free shipping' of al in de prijs inbegrepen, of komt er nog eens bovenop bij checkout. ;(

Maar nu in de sale... :P een horloge bestellen ofzo is idd 10~20 USD goedkoper. Voorbeeldje:

https://nl.aliexpress.com/item/4001261375845.html $104.73 list, $78.33 mandjesprijs. Kinda neat?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194819564
Hoe staat het met de zaklampen fetish hier? Heb al een tijd een sofirn sf32, erg goede lamp voor het geld!
Aigh aigh Captain!
pi_194829819
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:16 schreef Captain_koek het volgende:
sofirn sf32
Ik heb eigenlijk wel weer wat zaklampen nodig. Helaas lijken de wat goedkopere/veel verkochte exemplaren toch snel kuren te krijgen. Als meerdere malen gehad dat ze begonnen te knipperen of helemaal niet meer deden.

In other news: Google’s ‘Sabrina’ Android TV dongle appears at major retailers suggesting $49-$59 price

Als dat waar is gaat de Mi Box stevige concurrentie krijgen. Lijkt er ook op dat Sabrina eind deze maand onthuld zal worden.
  dinsdag 1 september 2020 @ 19:05:29 #67
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194832134
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:16 schreef Captain_koek het volgende:
Hoe staat het met de zaklampen fetish hier? Heb al een tijd een sofirn sf32, erg goede lamp voor het geld!
Meh. De XM-L T6 geloof ik tijden waren wel geinig, vooral met de multi BIN types. Sinds wel XM-L2 U2 en ook XP-H series gehad, maar... kweenie, raakte er niet meer enthusiast van eigenlijk. Wel nog eens wat recenter een COB worklight gekocht, superhandig. :Y HEDELI is weleens aardig om bij te snuffelen: https://hedeli.aliexpress.com/store/130436 (e.g. zoiets? https://www.aliexpress.com/item/4001034785699.html -- ah, schijnbaar een 'paweinuo' en die hebben een eigen store waar 'ie goedkoper is: https://www.aliexpress.com/item/4000764075199.html :Y) ). Voor 18650 accus is mijn go-to altijd Soshine, e.g.: https://www.aliexpress.com/store/1919027 .

Een goede source blijft natuurlijk altijd forums zoals CandlePowerForums & BudgetLightForum. En vergeet ook https://flashlightwiki.com/Cree niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door shiz op 01-09-2020 19:22:52 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194833536
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 16:50 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk wel weer wat zaklampen nodig. Helaas lijken de wat goedkopere/veel verkochte exemplaren toch snel kuren te krijgen. Als meerdere malen gehad dat ze begonnen te knipperen of helemaal niet meer deden
Is dat ook je ervaring met sofirn? Herken ik niet! Maar ook incidenteel gebruik alleen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:05 schreef shiz het volgende:

[..]

Meh. De XM-L T6 geloof ik tijden waren wel geinig, vooral met de multi BIN types. Sinds wel XM-L2 U2 en ook XP-H series gehad, maar... kweenie, raakte er niet meer enthusiast van eigenlijk. Wel nog eens wat recenter een COB worklight gekocht, superhandig. :Y HEDELI is weleens aardig om bij te snuffelen: https://hedeli.aliexpress.com/store/130436 (e.g. zoiets? https://www.aliexpress.com/item/4001034785699.html -- ah, schijnbaar een 'paweinuo' en die hebben een eigen store waar 'ie goedkoper is: https://www.aliexpress.com/item/4000764075199.html :Y) ). Voor 18650 accus is mijn go-to altijd Soshine, e.g.: https://www.aliexpress.com/store/1919027 .

Een goede source blijft natuurlijk altijd forums zoals CandlePowerForums & BudgetLightForum. En vergeet ook https://flashlightwiki.com/Cree niet.
Hedeli etc kende ik niet! Ga ff browsen!!
Aigh aigh Captain!
pi_194878937
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:05 schreef shiz het volgende:

[..]

Meh. De XM-L T6 geloof ik tijden waren wel geinig, vooral met de multi BIN types. Sinds wel XM-L2 U2 en ook XP-H series gehad, maar... kweenie, raakte er niet meer enthusiast van eigenlijk. Wel nog eens wat recenter een COB worklight gekocht, superhandig. :Y HEDELI is weleens aardig om bij te snuffelen: https://hedeli.aliexpress.com/store/130436 (e.g. zoiets? https://www.aliexpress.com/item/4001034785699.html -- ah, schijnbaar een 'paweinuo' en die hebben een eigen store waar 'ie goedkoper is: https://www.aliexpress.com/item/4000764075199.html :Y) ). Voor 18650 accus is mijn go-to altijd Soshine, e.g.: https://www.aliexpress.com/store/1919027 .

Een goede source blijft natuurlijk altijd forums zoals CandlePowerForums & BudgetLightForum. En vergeet ook https://flashlightwiki.com/Cree niet.
Ah, ik ben net dit draadje weer eens aan het lezen omdat ik op zoek ben naar 18650 accu's en een lader. Nitecore is dus niet meer het to-go-to merk? Heb je nog adviezen m.b.t. een goeie/eenvoudige lader voor 2 of eventueel 4 18650 accu's?
pi_194880387
Ik heb bijna twee jaar geleden een Soocas X3 tandenborstel gekocht bij Banggood. Superfijn apparaat alleen is hij nu kapot. Heeft het zin denken jullie om contact op te nemen met Banggood? Ik kan nergens wat vinden over garantie.
pi_194880547
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 11:20 schreef TheDoors het volgende:
Ik heb bijna twee jaar geleden een Soocas X3 tandenborstel gekocht bij Banggood. Superfijn apparaat alleen is hij nu kapot. Heeft het zin denken jullie om contact op te nemen met Banggood? Ik kan nergens wat vinden over garantie.
Ik geef je weinig kans. Zeker na zo'n lange tijd. Ik zou gewoon een nieuwe kopen.
pi_194882467
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 09:53 schreef Duconda het volgende:

[..]

Ah, ik ben net dit draadje weer eens aan het lezen omdat ik op zoek ben naar 18650 accu's en een lader. Nitecore is dus niet meer het to-go-to merk? Heb je nog adviezen m.b.t. een goeie/eenvoudige lader voor 2 of eventueel 4 18650 accu's?
Ongeduldig als ik ben heb ik inmiddels een paar Soshine accu's en een Nitecore D4 lader besteld. Ik ben benieuwd 😋
  vrijdag 4 september 2020 @ 17:03:37 #73
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_194886393
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 13:21 schreef Duconda het volgende:

[..]

Ongeduldig als ik ben heb ik inmiddels een paar Soshine accu's en een Nitecore D4 lader besteld. Ik ben benieuwd 😋
Dat is ook pretty much the way to go about it. :Y Hier ook: Soshine accus en Nitecore lader.
Nitecore flashlights zijn natuurlijk ook wel ok, maar vergeleken met andere opties wat prijzig.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_194889033
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 11:32 schreef Duconda het volgende:

[..]

Ik geef je weinig kans. Zeker na zo'n lange tijd. Ik zou gewoon een nieuwe kopen.
Ik heb inmiddels de Oclean X Pro bestelt ter vervanging. Heeft iemand daar ervaring mee?
  zaterdag 5 september 2020 @ 12:37:16 #75
383601 ADconvertor
The nitwit from the net
pi_194898709
quote:
14s.gif Op maandag 31 augustus 2020 23:16 schreef Captain_koek het volgende:
sofirn sf32
Heb net https://nl.aliexpress.com(...)1.0.0.78494c4dcruCQ6 deze besteld.. Met de xhp 70.2 led. (weer twee generaties na de T6). Ik ben erg benieuwd naar het verschil.

Ook leuk: USB opladen.
pi_194899159
Jammer alleen dat er zoveel geknoeid wordt met nep spul. Die zaklamp heeft waarschijnlijk geen échte Cree XHP70.2 en die store die @shiz linkte verkoopt o.a. spul met een XHP90.2 (30.000 lumen! :') ) en XHP100 die niet eens bestaan.
Zegt dan wel genoeg over de rest wat ze verkopen...

Niet dat ik ook wel zit te kijken naar de meest verkochte 'flashlights' op Aliexpress en dat neppe spul wordt ook veel gekocht en de reviews zijn ook niet slecht. Zal wel zijn omdat ze toch licht geven en ook veel licht.
(LED's overdriven en dus worden ze ook zo heet)

EDIT:
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 september 2020 19:59 schreef Captain_koek het volgende:
Is dat ook je ervaring met sofirn? Herken ik niet! Maar ook incidenteel gebruik alleen.
Even gecheckt; een Sofirn C8A heeft af en toe last van dat lamp gaat knipperen (alsof die in de strobe functie blijft)
maar dat kan achteraf ook zijn dat batterij leeg was (gisteren opgeladen en batterij was vrij leeg)
Mijn Trustfire t1 doet het niet meer (lijkt de LED/driver te zijn, andere connecties in de zaklamp zijn goed en batterij rechtstreeks op de driver (met een stukje draad) doet de lamp ook niet.

[ Bericht 24% gewijzigd door Iemand91 op 05-09-2020 18:05:52 ]
pi_195059149
Ik wist niet dat volgend jaar de 22 euro vrijstelling op de BTW komt te vervallen.

Lijkt mij dat iets op AE kopen (als het niet vanuit de EU verzonden wordt) dan niet echt meer rendabel is voor veel items. -O- Want logisch gezien moet ik dan ook de 'administratie-kosten' betalen als PostNL mijn screenprotector á 2 USD levert?

Overigens is het mij niet helemaal duidelijk of dit ook voor particulieren geldt, maar ik denk niet dat veel bedrijven onder de 22 euro importeren :?
pi_195059596
@davedavy: Het is al uitgesteld tot 1 juli 2021 en Nederland en Duitsland willen dit liever naar 1 januari 2022.

Hoe het precies gaat uitwerken geen idee maar het geldt ook voor consumenten.

EDIT: Als je zoekt naar zaklampen kom je ook in een rabbit hole terecht zeg. :X
Ik *denk* dat ik nu min of meer de keuzes heb teruggebracht naar de Convoy C8+ met SST40 5000K of de FT03 XHP50.2.
Die laatste is een beest maar je koopt daar ook (bijna) 2x die Convoy voor welke uiteindelijk ook prima is. :%



[ Bericht 40% gewijzigd door Iemand91 op 14-09-2020 21:24:50 ]
pi_195225651
Vorige week dinsdag wat spul op Aliexpress besteld, vandaag eerste al binnen en de volgende is ook al in Nederland.
Dat schiet op zo. :9
(Maar ook gekozen voor AliExpress Standard Shipping)
pi_195227061
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 18:53 schreef Iemand91 het volgende:
@:davedavy: Het is al uitgesteld tot 1 juli 2021 en Nederland en Duitsland willen dit liever naar 1 januari 2022.

Hoe het precies gaat uitwerken geen idee maar het geldt ook voor consumenten.
Ik wist het ook nog niet, maar ze kunnen nu al niet alle pakketjes controleren, hoe denken ze dat dan wel te kunnen? En die absurd hoge administratiekosten komen dan te vervallen? BTW betalen heb ik nog niet zo'n moeite mee, maar die administratiekosten die volledig uit de lucht zijn gegrepen...

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 22:13 schreef Iemand91 het volgende:
Vorige week dinsdag wat spul op Aliexpress besteld, vandaag eerste al binnen en de volgende is ook al in Nederland.
Dat schiet op zo. :9
(Maar ook gekozen voor AliExpress Standard Shipping)
Hier ook, AliExpress Standard Shipping is echt snel nu.
Don't let my username fool you...
pi_195247369
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 00:04 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik wist het ook nog niet, maar ze kunnen nu al niet alle pakketjes controleren, hoe denken ze dat dan wel te kunnen? En die absurd hoge administratiekosten komen dan te vervallen? BTW betalen heb ik nog niet zo'n moeite mee, maar die administratiekosten die volledig uit de lucht zijn gegrepen...
Naja dat is het hem.. nu kun je ze niet allemaal controleren want het gros van de pakketjes is ook daadwerkelijk onder de drempelwaarde. Zometeen vervalt die drempelwaarde dus en ben je hoe dan ook belastingplichtig. Ze zullen dan wellicht wel gewoon uitgaan van de aangegeven waardes op een steekproef hier en daar na, maar toch.

Hoe ze dat gaan doen met die administratiekosten is inderdaad nog een raadsel... Zakelijk kun je relatief eenvoudig via de douane import aangifte doen, particulier kan dit niet en is de vervoerder dus altijd opgezadeld met een administratieve verplichting. Ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.
pi_195253660
Meer shops gaan werken met European warehouses..?
Dan betaal je ook iets meer, maar is het sowieso beter geregeld. Alleen de dagen van Buyincoins iets voor een paar cent bestellen en dat dat de wereld over reist voor nop zit er dan niet echt meer bij.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_195254819
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 17:35 schreef shiz het volgende:
Meer shops gaan werken met European warehouses..?
Dan betaal je ook iets meer, maar is het sowieso beter geregeld. Alleen de dagen van Buyincoins iets voor een paar cent bestellen en dat dat de wereld over reist voor nop zit er dan niet echt meer bij.
varkentjes :D
pi_195255548
oh ja! _O- keychain LED pig
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_195264240
Ik weet nog dat die keychains een hele hit waren hier. Voor een cent of zo gekocht en verzonden toch? _O-
Zelf nooit gekocht, want wat heb je aan dat soort troep?
pi_195375348
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2020 19:41 schreef shiz het volgende:
oh ja! _O- keychain LED pig
Zijn die er ook niet met fok opdruk geweest?


Ik heb wat zwave sonoff spul onderweg en een ugreen hddcase!

Mijn allereerste china aankoop uit augustus 2008 gebruik ik nog wekelijks! Een nagelschaartje!
Aigh aigh Captain!
pi_195380393
quote:
15s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:40 schreef Captain_koek het volgende:

[..]

Zijn die er ook niet met fok opdruk geweest?

Hahaha JA!!! God wat een tijd was dat.
pi_195391501
quote:
15s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 22:40 schreef Captain_koek het volgende:

[..]

Zijn die er ook niet met fok opdruk geweest?

Ik heb wat zwave sonoff spul onderweg en een ugreen hddcase!

Mijn allereerste china aankoop uit augustus 2008 gebruik ik nog wekelijks! Een nagelschaartje!
Mijn allereerste aankoop waren dobbelstenen :P
  zondag 4 oktober 2020 @ 02:04:19 #89
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195417377
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:16 schreef Iemand91 het volgende:
En hierom dus altijd geruchten met een korrel pot zout nemen:
De Global version van de Mi Band 5 is gelijk aan de al eerder aangekochte Chinese versie.
Geen NFC of SpO2 dus. Tot zover de hype.

Ook hebben ze de Mi Stick TV aangekondigd (zie 55:50); feitelijk een Mi Box S met maximum output van 1080p (i.p.v. 4K) voor ¤40.
IMHO kun je dan beter de Mi Box nemen voor een tientje meer die wél 4K output heeft en eventueel via een USB-ethernet adapter bekabeld aan je netwerk kan hangen.

Persoonlijk ben ik benieuwd naar de Google Sabrina; de Chromecast opvolger met Android TV en remote voor waarschijnlijk zo'n ¤80.

https://store.google.com/de/product/chromecast_google_tv

70 euro in Duitsland
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zondag 4 oktober 2020 @ 02:19:09 #90
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195417459
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juli 2020 16:16 schreef Iemand91 het volgende:
En hierom dus altijd geruchten met een korrel pot zout nemen:
De Global version van de Mi Band 5 is gelijk aan de al eerder aangekochte Chinese versie.
Geen NFC of SpO2 dus. Tot zover de hype.

Ook hebben ze de Mi Stick TV aangekondigd (zie 55:50); feitelijk een Mi Box S met maximum output van 1080p (i.p.v. 4K) voor ¤40.
IMHO kun je dan beter de Mi Box nemen voor een tientje meer die wél 4K output heeft en eventueel via een USB-ethernet adapter bekabeld aan je netwerk kan hangen.

Persoonlijk ben ik benieuwd naar de Google Sabrina; de Chromecast opvolger met Android TV en remote voor waarschijnlijk zo'n ¤80.

https://store.google.com/de/product/chromecast_google_tv

Al in Duitsland te koop
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zondag 4 oktober 2020 @ 10:02:25 #91
327191 RobertNL
For your gear.
pi_195419658
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 09:06 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Hahaha JA!!! God wat een tijd was dat.
Helaas niet. Mocht niet van Danny. Maar het plan heeft er gelegen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 22:19 schreef shiz het volgende:

[..]

Little-Bear P-1 lijkt me ook wel nice :9 http://www.ebay.nl/itm/400697607764
Little-Bear ook op AliExpress: http://www.aliexpress.com/store/401371 .
[..]

Beats me. Punt intended. :P
Over de oude doos gesproken.
Iemand nog tips voor een goedkope (pre)amp? Of is zo'n little bear nog steeds een redelijke keuze?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 4 oktober 2020 @ 11:21:32 #92
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195420850
Idd. :P Copyright op het logo en whatnot. Partypooper. Maar volgens mij hadden mensen het trotzdem gedaan. _O-

https://drop.com heeft af en toe wel wat leuk ampsspul. Ik had niet te lang geleden nog gekeken en idd Little Bear, S.M.S.L. etc doen daar nog wel veel in die richting. Topping een aardige naam ook. En xDuoo bekent van die kleine flac spelertjes doet daar ook al een tijdje mee. Toen ook een beetje non-tube DACs ingelezen, was dit wel een aardige: https://www.lexicommultim(...)dsd-black-label-dac/ | https://blog.artsexcellence.nl/ifi-nano-idsd-black-label-review/ .

[ Bericht 10% gewijzigd door shiz op 04-10-2020 11:28:22 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_195423965
quote:
Prijs is ietwat teleurstellend (na de eerste bekendmakingen van de prijzen in de VS), maar als nog een verbeterde Chromecast Ultra voor net zoveel/minder geld.
Denk wel dat ik die ga bestellen te zijner tijd. :Y
  zondag 4 oktober 2020 @ 16:06:23 #94
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_195426329
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 14:08 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Prijs is ietwat teleurstellend (na de eerste bekendmakingen van de prijzen in de VS), maar als nog een verbeterde Chromecast Ultra voor net zoveel/minder geld.
Denk wel dat ik die ga bestellen te zijner tijd. :Y
Als je een Stadia fanboy bent nog even half jaar+ wachten.. dat werkt nog niet op de nieuwe chromecast. Raar verhaal.. maar misschien gaan de 'oude' chromecast Ultra's wel in de aanbieding. Ik moet voorlopig nog even wachten in ieder geval.

Vanmiddag trouwens naar de nieuw geopende (afgelopen vrijdag) Xiaomi benelux store geweest in Rotterdam. Prima gerpijsd, zonder korting tikkeltje duurder dan rechtstreeks uit China maar wel direct in de hand en geen kans op invoer heffingen ed.
Ze hebben nu openingsakties die het wel serieus voordelig maken (bijv. 21+ euro besteed 10 euro korting). En voor de eerste zoveel mensen kreeg je ook een cadeau erbij.. heb oa mensen met gratis Xiaomi weegschaal en powerbanks zien weglopen. Zelf ook een powerbank gekregen bij mijn aankoop, dat ook een powerbank (met wireless) was. Vermakelijk om is te gaan buurten als je toch in Rotterdam bent.

Overgens kreeg ik van de manager ook nog een Xiaomi Mi Fan Festival pakketje omdat hij mijn Xiaomi Shirt zag :7 fanboy op en top, tijd geleden in Shanghai bij de Mi store daar gehaald o|O
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  zondag 4 oktober 2020 @ 17:42:30 #95
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195428263
Noice. Oh ja, ik heb ook ergens nog een blauwe MI polo. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_195429710
quote:
16s.gif Op zondag 4 oktober 2020 16:06 schreef tokko1 het volgende:
Als je een Stadia fanboy bent nog even half jaar+ wachten.. dat werkt nog niet op de nieuwe chromecast. Raar verhaal.. maar misschien gaan de 'oude' chromecast Ultra's wel in de aanbieding. Ik moet voorlopig nog even wachten in ieder geval.
Nope geen Stadia fanboy.

Ook geen interesse in de Chomecast Ultra; want deze nieuwe heeft Android TV (of Google TV zoals het nu weer het...) en een remote en dat maakt 'm juist aantrekkelijk. Ook voor Kodi en installeren van apps enzo.

Maar ik heb geduld; ik zie nog wel een keer een goede deal gebeuren ergens de komende tijd of voor de feestdagen o.i.d.
pi_195453360
quote:
11s.gif Op woensdag 15 juli 2020 12:41 schreef shiz het volgende:
Woooahh... look what the cat dragged in! Na die Pagani Design het virus (niet Corona) goed te pakken. :+
[ afbeelding ]
Superclassy als je het mij vraagt! :9~ :7https://www.aliexpress.com/item/4000743617114.html 81.29 USD
Hey shiz!

Toevallig deze nog gehaald?
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:47:20 #98
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195461755
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:03 schreef J03llV het volgende:

[..]

Hey shiz!

Toevallig deze nog gehaald?
Nou ja 'look what the cat dragged in' betekent 'kijk eens wat er binnen is gekomen'. :+ Dus ja, die had ik gehaald en binnen.
Voor de prijs een supernice klokje en was positief verrast. 't Is geen tourbillon ofzo, maar een leuk kijkje in het werkje aan zowel de voorkant waar je de 'pallet fork' en 'escape wheel' in actie ziet. De achterkant heeft een display case dus zie je ook nog wat, incl. de 'Geneva stripes', het special milling process waardoor er doorlopende lijnen zitten op de individuele aparte componenten die dus op elkaar aansluiten. De dial is prachtig. Die wat grijsgoude dial heeft een subtiele sunburst effect. Overal kwaliteit en indruk zijn gewoon heel goed. Vooral voor zo'n 80 USD. Enige puntje met mechanische klokjes is natuurlijk de time reserve en deze is een beetje aan de korte kant, dus je kan hem niet te lang te laten liggen, dan moet je hem opnieuw instellen. Maar 't is een mooie dressy-achtige horloge voor de collectie. Erg content mee. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_195471176
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 10:47 schreef shiz het volgende:

[..]

Nou ja 'look what the cat dragged in' betekent 'kijk eens wat er binnen is gekomen'. :+ Dus ja, die had ik gehaald en binnen.
Voor de prijs een supernice klokje en was positief verrast. 't Is geen tourbillon ofzo, maar een leuk kijkje in het werkje aan zowel de voorkant waar je de 'pallet fork' en 'escape wheel' in actie ziet. De achterkant heeft een display case dus zie je ook nog wat, incl. de 'Geneva stripes', het special milling process waardoor er doorlopende lijnen zitten op de individuele aparte componenten die dus op elkaar aansluiten. De dial is prachtig. Die wat grijsgoude dial heeft een subtiele sunburst effect. Overal kwaliteit en indruk zijn gewoon heel goed. Vooral voor zo'n 80 USD. Enige puntje met mechanische klokjes is natuurlijk de time reserve en deze is een beetje aan de korte kant, dus je kan hem niet te lang te laten liggen, dan moet je hem opnieuw instellen. Maar 't is een mooie dressy-achtige horloge voor de collectie. Erg content mee. :Y
Hmm!! Klinkt interessant! Ik ga eens kijken :) :Y
pi_195491168
Maatregel voor alle bestellingen is uitgesteld?
pi_195495239
Iemand enig idee of er ergens in China nog bluetooth oordopjes te krijgen zijn zoals oordopjes vroeger gemaakt werden? In-Ear vind ik totaal niet comfortabel zitten en ik wil via YouTube in gezelschap niet altijd een koptelefoon opzetten. Als ik zoiets zoek vind ik alleen maar die wannabee Apple Airpods die allen in-ear zijn.
- Met zuidelijke groet -
  woensdag 7 oktober 2020 @ 23:23:47 #102
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195497495
@Schnitzels Not that I know of.
Ik ben persoonlijk wel van 'steeltjes'-in-ears (met silicone dopjes) i.p.v. de ruimteschepen die je af en toe hebt. Maar zonder silicone tips wordt denk ik lastig. Wat je dan kunt doen is een bluetooth receiver nemen en oordopjes naar wens nemen die zodoende 'draadloos' maken.
Maar ik zou de silicone tips-style BT oordopjes met steeltje toch eens overwegen. Ligt er natuurlijk net aan het model of het lekker zit of niet.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_195524371
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 21:56 schreef Schnitzels het volgende:
Iemand enig idee of er ergens in China nog bluetooth oordopjes te krijgen zijn zoals oordopjes vroeger gemaakt werden? In-Ear vind ik totaal niet comfortabel zitten en ik wil via YouTube in gezelschap niet altijd een koptelefoon opzetten. Als ik zoiets zoek vind ik alleen maar die wannabee Apple Airpods die allen in-ear zijn.
Zou met gewicht te maken kunnen hebben. Die gewone oordopjes blijven denk niet zitten al ze te zwaar worden.
pi_195715086
Heb nu inderdaad van die soort van in-ear dingetjes gehaald, even wachten wanneer het binnenkomt.

Is de Android TV boxen markt nooit vooruit gegaan? Een tvbox die ik vier jaar geleden kocht was de Tronsmart Vega S95 Meta Amlogic S905. Deze kocht ik toen met de FOK korting voor 44 euro ongeveer. Nu staat diezelfde online voor 59 euro.

Ik wil een nieuwe omdat die box wel zijn leven gehad heeft. Ik wilde eigenlijk per see een box die Android 9 of 10 had en eentje met Wi-Fi 802.11ac omdat dit de snelste variant nu is. Het liefst ook vanuit Europa verzonden omdat zo een box altijd over de invoerwaarde heen gaat. Zijn er nog adviezen welke dan goed werken? Ik gebruik hem puur voor het streamen van films en series. Netflix niet eens dat doen we via de TV decoder zelf.
- Met zuidelijke groet -
  zondag 18 oktober 2020 @ 21:29:58 #105
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195720904
@Schnitzels moet je ff vanaf hier een beetje lezen: CHI / [Chinese Webshops] Topic #404
Was ook iets van een nieuwe Chromecast?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_195723037
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 21:29 schreef shiz het volgende:
@:Schnitzels moet je ff vanaf hier een beetje lezen: CHI / [Chinese Webshops] Topic #404
Was ook iets van een nieuwe Chromecast?
Wait.. Dacht dat die 60 euro zou gaan kosten..? -O-
pi_195723553
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 23:43 schreef J03llV het volgende:
Wait.. Dacht dat die 60 euro zou gaan kosten..? -O-
Shiz bedoelde deze: https://tweakers.net/nieu(...)-europa-70-euro.html

(Nog) niet verkrijgbaar in Nederland. Wel via het buitenland verkrijgbaar.
pi_195730943
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:53 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Shiz bedoelde deze: https://tweakers.net/nieu(...)-europa-70-euro.html

(Nog) niet verkrijgbaar in Nederland. Wel via het buitenland verkrijgbaar.
Ah ja die bedoelde ik ook! Helaas is 16 oktober niet gelukt voor google
pi_195744514
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 15:52 schreef J03llV het volgende:
Ah ja die bedoelde ik ook! Helaas is 16 oktober niet gelukt voor google
Hij is gewoon te bestellen in het buitenland.
Bij de buren bestellen ze 'm met succes bij fnac.com.
Aan de ene kant wil ik wachten op een Nederlandse aanbieder/Google zelf en/of een goede aanbieding (Black Friday o.i.d.); aan de andere kant wil ik 'm nu al bestellen want ik denk dat ik mijn Chromecast kwijt ben en ik mis 'm nu al.
(Aan broer gegeven om te kijken of hij het wat vond en hij lijkt 'm te houden...)
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:57:57 #110
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_195744846
Die ja. Ik heb wel goede ervaringen met logoix.com , de Duitse doorstuurverzendservice. :)
Supersnel en kost je misschien een eurootje of 6.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_196063789
Wat zij. Jullie lijstjes mbt 11.11 danwel black friday?

Zoek inspiratie
Aigh aigh Captain!
pi_196179496
Volgens de m'n internationale tijdklok is het al 11.11 in China. Waarom staan die sales dan nog niet open?
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 11 november 2020 @ 09:22:09 #114
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196182338
Voor het AE platform begint de dag altijd om 09:00 NL/16:00 CN tijd (middernacht 00:00 Westcoast USA), zojuist dus.
(Dat is namelijk ook zo voor je daily check-in gratis portie coins en spelletjes :P )

Happy 11.11 shopping festival i.i.g.! *O*
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 11 november 2020 @ 09:35:41 #115
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196182494
Nog een couponnetje via Honey: SINGLEDAY7 voor $7 off (vanaf $70 ofzo?).
En vergeet je Cashback niet. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_196187088

https://www.banggood.com/(...)rch&cur_warehouse=CN

Iemand ervaring met een draadloze microfoon? Heb dit nodig voor het opnemen van video's. De camera zal hierbij één a twee meter van de te filmen persoon af staan. Liefst film ik gewoon met een moderne smartphone. Voornamelijk voor uitleg, presentaties en rondleidingen te filmen voor sociale media. Werkt dit een beetje?
- Met zuidelijke groet -
pi_196187869
De 11.11 heeft mij doen weer zoeken/oriënteren naar een telefoonhouder voor in de auto.
Dit type is heel populair omdat het zo eenvoudig werkt. Metalen plaatje tussen je telefoon en hoesje en klaar.

Maar mijn ervaring met houders op de ventilatieroosters is vrij slecht.
Toevallig kwam ik thuis nog zoiets tegen. Waardeloos ding; telefoon zit niet goed vast, kan te makkelijk ronddraaien en die klem die op de ventilatieroosters schuift, schuift snel van de lamellen af.
Daarnaast zakken de lamellen altijd meteen waardoor je telefoon naar beneden hangt.

Die gelinkte magneethouder lijkt me erg fijn, maar met zo'n sterke magneet trek je de houder toch ook zo van de lamellen af?
En de telefoon gaat dan altijd naar beneden hangen.

Deze Baseus leek mij ook wel wat.
De air vent holder ziet er degelijk uit (klemt namelijk ook achter de lamel en heeft extra steun eronder), komt met een extra zuignap (handig voor andere situaties waarbij de houder niet in de ventilatierooster kan) en voor een paar euro kun je ook nog eens kijken of Qi charging werkt.
Maar de houder lijkt stroom nodig te hebben om los en dicht te gaan; dat lijkt me zeer onhandig.

Tevens vraag ik me af of mijn Poco X3 wel in dat ding past. (te dik en te breed)

Zoek eigenlijk wel iets voor de ventilatierooster, want dat lijkt in de vaste auto de meest praktische plek.
pi_196188114
Welk TWS oortjes met een degelijk accuduur en geschikt voor sporten zijn op dit moment de 'must-have'?
pi_196188784
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 15:45 schreef Iemand91 het volgende:
De 11.11 heeft mij doen weer zoeken/oriënteren naar een telefoonhouder voor in de auto.
Dit type is heel populair omdat het zo eenvoudig werkt. Metalen plaatje tussen je telefoon en hoesje en klaar.

Maar mijn ervaring met houders op de ventilatieroosters is vrij slecht.
Toevallig kwam ik thuis nog zoiets tegen. Waardeloos ding; telefoon zit niet goed vast, kan te makkelijk ronddraaien en die klem die op de ventilatieroosters schuift, schuift snel van de lamellen af.
Daarnaast zakken de lamellen altijd meteen waardoor je telefoon naar beneden hangt.

Die gelinkte magneethouder lijkt me erg fijn, maar met zo'n sterke magneet trek je de houder toch ook zo van de lamellen af?
En de telefoon gaat dan altijd naar beneden hangen.

Deze Baseus leek mij ook wel wat.
De air vent holder ziet er degelijk uit (klemt namelijk ook achter de lamel en heeft extra steun eronder), komt met een extra zuignap (handig voor andere situaties waarbij de houder niet in de ventilatierooster kan) en voor een paar euro kun je ook nog eens kijken of Qi charging werkt.
Maar de houder lijkt stroom nodig te hebben om los en dicht te gaan; dat lijkt me zeer onhandig.

Tevens vraag ik me af of mijn Poco X3 wel in dat ding past. (te dik en te breed)

Zoek eigenlijk wel iets voor de ventilatierooster, want dat lijkt in de vaste auto de meest praktische plek.
Ik had deze en beviel eigenlijk prima totdat mijn zusje hem stal. Nu heb ik eigenlijk bijna dezelfde, maar dan van Xiaomi, die ik nu niet zo 1,2,3 kan terug vinden. Telefoon valt in de houder en dan zit hij ook echt vast. Ik heb hem ondertussen al een jaar aan mijn ventilatierooster geklemd en is er nog nooit afgevallen.

Edit: blijkbaar heb ik nog steeds die Ugreen. Bevalt dus nog goed.

[ Bericht 2% gewijzigd door dimmak op 11-11-2020 19:33:11 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_196189007
quote:
12s.gif Op woensdag 4 november 2020 23:55 schreef Captain_koek het volgende:
Wat zij. Jullie lijstjes mbt 11.11 danwel black friday?

Zoek inspiratie
Jaaa

Kom op @shiz @dimmak
Gino ♥
pi_196191287
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 17:11 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Jaaa

Kom op @:shiz @:dimmak
Heb nog niet de noodzaak gehad om te kijken. :P
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 11 november 2020 @ 21:36:34 #122
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196194192
'k Ben de laatste tijd nogal niet meer zo into elektronische gadgets/audio enzo ofzo.
Mijn ding is nu voornamelijk mechanische horloges... dus

• I&W Carnival Horloge https://www.aliexpress.com/item/1005001623586151.html


Op leren strap besteld. Moest deze maar in m'n mandje gooien, dan zouden ze er ook die originele metalen bijdoen.

Over bracelets gesproken...
https://www.aliexpress.com/item/33061355545.html deze voor de Seiko 5 SNXS79 (heb een K & J onderweg)

Wat is een sale zonder een Pagani Design horloge te scoren... c_/
https://www.aliexpress.com/item/4000026141923.html



Dan wat anders... op m'n werk gebruiken we een Microsoft Surface 3 Pro. Die lader is een beetje ruk. De Baseus GaN 65W PD charger werkte niet met de USB-C naar Surface pro charger kabel (ook via AE gekocht: Rocketek), maar die van Mcdodo doet het prima, dus daar nog eentje opgepikt:

• Mcdodo 65W PD GaN charger: https://www.aliexpress.com/item/1005001458122451.html en 4-in-1 kabel: https://www.aliexpress.com/item/1005001291784255.html

• Tot slot... paraplus https://www.aliexpress.com/item/1005001384136203.htmlhttps://www.aliexpress.com/item/32963593881.html altijd handig om overal eentje te hebben. Parachase/Housure weleens eerder besteld, bevalt goed.

Dat was het eigenlijk wel.

Verder tevreden met gadgets die ik vroeger uit China zou halen, maar nu gewoon hier haal. Zoals phone: Huawei. Tablet: Lenovo Yoga Tab.

Wat uit China gebruik ik nog wel vaak? Qua oordopjes heb ik dan de Anker Soundcore Liberty Air 2. Als powerbank heb ik een compacte Baseus PD Qi charger. Ganzo, Sanrenmu & LAND mesjes ( https://sanrenmu-store.aliexpress.com/store/4665095https://sanrenmu.aliexpress.com/store/4448001 ). Nu is het bijna weer tijd voor handschoenen, heb ik nog ergens een paar leren lamswol touchscreen gloves liggen geassocieerd met Youpin (Xiaomi).

Nog dingen die ik wil? Er is een nieuwe Amlogic chipset voor Android mediaboxjes... Amlogic S905X4 met AV1 support. Daar die ene bestelling van Mecool nooit aankwam en AliExpress het verknalde en niet eens een refund issuede :{ misschien een andere halen, of denken aan die nieuwe Chromecast of wat dan ook.

Mobvoi is een van de eerste met de nieuwe Qualcomm 4100 chipset in de nieuwe TicWatch Pro 3 GPS wearable smartwatch. Eigenlijk wil ik er eentje met 4100+ en net betere look misschien. Maar de reviews over het nieuwe leven dat hierdoor in Wear OS geblazen is zijn vrij lovend.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 11 november 2020 @ 21:42:41 #123
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196194287
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 14:54 schreef Schnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.banggood.com/(...)rch&cur_warehouse=CN

Iemand ervaring met een draadloze microfoon? Heb dit nodig voor het opnemen van video's. De camera zal hierbij één a twee meter van de te filmen persoon af staan. Liefst film ik gewoon met een moderne smartphone. Voornamelijk voor uitleg, presentaties en rondleidingen te filmen voor sociale media. Werkt dit een beetje?
Dat is behoorlijk prut natuurlijk. Kijk eens bij een https://geekman.aliexpres(...)=Wireless+Microphone .
Ik heb een setje van Comica. BoomX-D, 1x UC1 en 1x D1 kitje.
Volgens velen is audio >50% van een video. Mensen kunnen leven met video die lijkt geschoten is op een aardappel als de audio te pruimen is. Is de audio prut ondanks gave beelden, dan is men weg, so don't skimp out!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_196199934
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 21:42 schreef shiz het volgende:

[..]

Dat is behoorlijk prut natuurlijk. Kijk eens bij een https://geekman.aliexpres(...)=Wireless+Microphone .
Ik heb een setje van Comica. BoomX-D, 1x UC1 en 1x D1 kitje.
Volgens velen is audio >50% van een video. Mensen kunnen leven met video die lijkt geschoten is op een aardappel als de audio te pruimen is. Is de audio prut ondanks gave beelden, dan is men weg, so don't skimp out!
Ik snap je argument. Ik heb nog niet eerder met een draadloze microfoon gewerkt. Meeste filmpjes werden tot nu toe gefilmd in een winkel op een afstand van twee meter en dan hoor je de gesprekken niet geweldig meer doordat je enkel de microfoon van de smartphone hebt. Ik hoopte dit ietsje te verbeteren met een goedkope oplossing.

Voor dit soort bedragen koop ik het alleen niet in China. Wil dan wel iets meer zekerheid qua garantie, levertijd en ondersteuning hebben. En voor dit soort bedragen kan ik in Nederland ook een vergelijkbare oplossing vinden.
- Met zuidelijke groet -
pi_196202182
Al het budgetspul komt sowieso uit China. Maar je kunt het tegen opprijs natuurlijk bij Kamera Express, Amazon & co halen. Die Comica UC1+D1 gewoon van die store daar gehaald. Scheelt behoorlijk qua prijs en heb toch vrijwel nooit issues met garantie/levertijd of ondersteuning dat ik liever vaker geld in m'n pocket houd en dat risico neem, dan er de volle pond voor neer te leggen heb.

Maar je kan natuurlijk ook een smartphone holder met wat coldshoes nemen en er dan een directional mini shotgun mic en een lampie op mikken. Als je een iPhone hebt kun je ook direct deze erop gooien: https://www.kamera-expres(...)omic-me-l-lightning/ .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_196209233
Iemand een suggestie voor een leuke Bluetooth speaker uit China?
<¤100 en rond de 20-30W zou wel leuk zijn. Lange batterijduur hoeft niet, maar is mooi meegenomen. De speaker moet wel "portable" zijn.

Op dit moment heb ik de Blitzwolf BW-AS2 op het oog.
pi_196209459
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_196209550
quote:
Ik was niet op de hoogte dat die speaker voor die prijs te verkrijgen was. Bedankt. :)

Edit: Gekocht voor ¤58,65(-¤10 coupon in de link die je me gegeven hebt). Heel erg bedankt! _O_

[ Bericht 11% gewijzigd door Brecht35 op 12-11-2020 19:26:48 ]
pi_196210091
yw. ^O^ *O* Ja, ik las daar gisteren toevallig over, ze gaven die vrij veel lof. :D
Geen gekke site hebben die gastjes, kijk er weleens vaker, maken goede vergelijkingen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_196211321
Na jaren twijfelen toch maar xiaomi vacuum gekocht !
Wel een “oudje” maar komt nog altijd goed uit de test! Kijk er naar uit!
Aigh aigh Captain!
pi_196213748
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2020 19:20 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Ik was niet op de hoogte dat die speaker voor die prijs te verkrijgen was. Bedankt. :)

Edit: Gekocht voor ¤58,65(-¤10 coupon in de link die je me gegeven hebt). Heel erg bedankt! _O_
Voor die prijs moet je er eigenlijk 2 pakken, ze kunnen gekoppeld worden voor een stereo beleving.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_196214916
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2020 22:34 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Voor die prijs moet je er eigenlijk 2 pakken, ze kunnen gekoppeld worden voor een stereo beleving.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ga dat dus nooit nodig hebben, dan is het zonde van het geld.
pi_196315878
Heeft er iemand ervaring met goedkope extra draagbare schermen voor laptops/telefoons? Ik zoek een tweede scherm voor mijn laptop. Zoiets lijkt mij wel handig.
pi_196379813
Hmm, ging misschien een 2de box kopen(Anker Soundcore Motion Plus) als cadeau, maar de coupon code werkt jammer genoeg niet meer. :(

https://www.aliexpress.co(...)1.0.0.b9fc4c4dkf7fZ1
pi_196556115
Ik kreeg vanavond een zak met AliExpress bedrukking met daarin 3 losse bestellingen (van verschillende verkopers)

Jullie dat wel eens gehad? Hoe werkt dat in godsnaam?
  zaterdag 5 december 2020 @ 08:02:07 #136
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_196559516
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2020 22:06 schreef kikoooooo het volgende:
Ik kreeg vanavond een zak met AliExpress bedrukking met daarin 3 losse bestellingen (van verschillende verkopers)

Jullie dat wel eens gehad? Hoe werkt dat in godsnaam?
Ja, ook al tweemaal gehad.
pi_196607854
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 december 2020 22:06 schreef kikoooooo het volgende:
Ik kreeg vanavond een zak met AliExpress bedrukking met daarin 3 losse bestellingen (van verschillende verkopers)

Jullie dat wel eens gehad? Hoe werkt dat in godsnaam?
Voor zo ver ik weet, heeft AliExpress in Schiedam een soort sub-sorteercentrum geopend. In de tracktrace heet dat "the hand over point to the local delivery company" of iets dergelijks. Het is ook het retour adres dat in de postnl app verschijnt. Ik weet niet of alles daar langs gaat, maar veel wel. Daar combineren ze de laatste tijd vaak zendingen naar 1 zak, zodat het voor de lokale vervoerder (gewoonlijk postnl in mijn ervaring) maar 1 pakketje is. Dat scheelt hen waarschijnlijk weer verzendkosten.

Momenteel lijkt Postnl trouwens geen pakketten meer op te halen bij dat warenhuis, zoals ze zelf ook aangeven in interviews (https://www.nu.nl/economi(...)es-duurt-langer.html). Al mijn bestellingen die daar sinds 26 november langs gekomen zijn, zitten daar vast :( Via DHL krijg ik wel gewoon spul binnen.
  maandag 7 december 2020 @ 21:27:54 #138
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196608079
Ah, same idd. :{ ;(
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 8 december 2020 @ 11:39:47 #139
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_196615417
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:19 schreef Pulsy het volgende:

[..]

Voor zo ver ik weet, heeft AliExpress in Schiedam een soort sub-sorteercentrum geopend. In de tracktrace heet dat "the hand over point to the local delivery company" of iets dergelijks. Het is ook het retour adres dat in de postnl app verschijnt. Ik weet niet of alles daar langs gaat, maar veel wel. Daar combineren ze de laatste tijd vaak zendingen naar 1 zak, zodat het voor de lokale vervoerder (gewoonlijk postnl in mijn ervaring) maar 1 pakketje is. Dat scheelt hen waarschijnlijk weer verzendkosten.

Momenteel lijkt Postnl trouwens geen pakketten meer op te halen bij dat warenhuis, zoals ze zelf ook aangeven in interviews (https://www.nu.nl/economi(...)es-duurt-langer.html). Al mijn bestellingen die daar sinds 26 november langs gekomen zijn, zitten daar vast :( Via DHL krijg ik wel gewoon spul binnen.
Hopelijk gaat dat deze week weer lopen, zitten bij mij ook een paar pakketjes in limboland volgens mij.

En inderdaad si er een soort van hersorteerd/verdeelhub/combineerhub in schiedam.. zou leuk zijn om daar is wat meer info van te krijgen. Stuurt een aliexpress shipper dat naar een aliexpress warehouse "NL" en dan vanaf daar naar nederland, her-labeld (vaak zo tegenwoordig.. 2 labels over elkaar heen) en dan naar je deur hier?

Zal nog wel van deze deal afstammen:
https://www.postnl.nl/ove(...)archResult=position1
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_196618286
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:19 schreef Pulsy het volgende:

[..]

Momenteel lijkt Postnl trouwens geen pakketten meer op te halen bij dat warenhuis, zoals ze zelf ook aangeven in interviews (https://www.nu.nl/economi(...)es-duurt-langer.html). Al mijn bestellingen die daar sinds 26 november langs gekomen zijn, zitten daar vast :( Via DHL krijg ik wel gewoon spul binnen.
AliExpress en ander Chinees spul heeft de laagste prioriteit, aangezien Postnl nu dichtbij de maximale capaciteit zit blijft dat dus staan. De loodsen op het vliegveld in Luik staan om diezelfde reden nu ook vol met pakketten. Zodra het weer rustiger wordt komt dat spul vanzelf weer, afgelopen zomer kreeg ik alle Chinese stilstaande pakketten binnen een week :P
pi_196619559
Het lijkt weer langzaam op gang te komen: 2 pakketjes zijn afgelopen nacht door Postnl ontvangen, en een derde, die weliswaar door de brievenbus paste, is opeens geleverd *O*
  woensdag 9 december 2020 @ 14:08:23 #142
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_196637188
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2020 21:19 schreef Pulsy het volgende:

[..]

Voor zo ver ik weet, heeft AliExpress in Schiedam een soort sub-sorteercentrum geopend. In de tracktrace heet dat "the hand over point to the local delivery company" of iets dergelijks. Het is ook het retour adres dat in de postnl app verschijnt. Ik weet niet of alles daar langs gaat, maar veel wel. Daar combineren ze de laatste tijd vaak zendingen naar 1 zak, zodat het voor de lokale vervoerder (gewoonlijk postnl in mijn ervaring) maar 1 pakketje is. Dat scheelt hen waarschijnlijk weer verzendkosten.

Momenteel lijkt Postnl trouwens geen pakketten meer op te halen bij dat warenhuis, zoals ze zelf ook aangeven in interviews (https://www.nu.nl/economi(...)es-duurt-langer.html). Al mijn bestellingen die daar sinds 26 november langs gekomen zijn, zitten daar vast :( Via DHL krijg ik wel gewoon spul binnen.
Ah vandaar! Had van een pakketje al wel paar keer een bezorgmoment gekregen in de postnl app (twee keer verzet ofzo, stond wel bij dat het pakket nog niet ontvangen/verwerkt is) en sinds ongeveer 1,5 week staat de status op bezorgtijd onbekend.

We wachten rustig af.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  vrijdag 11 december 2020 @ 08:51:45 #143
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_196667804
quote:
1s.gif Op woensdag 9 december 2020 14:08 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Ah vandaar! Had van een pakketje al wel paar keer een bezorgmoment gekregen in de postnl app (twee keer verzet ofzo, stond wel bij dat het pakket nog niet ontvangen/verwerkt is) en sinds ongeveer 1,5 week staat de status op bezorgtijd onbekend.

We wachten rustig af.
Dat heb ik ook met 1 pakket, dat is al meerdere dagen met een bezorger onderweg geweest volgens de app. Ik begin me echt zorgen te maken over die bezorger :+

Gisteren kreeg ik wel zo'n gebundeld pakket binnen met 7 pakketjes in 1 zak, dat schiet op :)
Don't let my username fool you...
pi_196837508
Waar kan ik kwalitatief goede tegen een gunstige prijs LED strips kopen?
  zondag 20 december 2020 @ 12:00:31 #145
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_196838090
zouden jullie mij willen helpen kiezen?
ik heb deze lader en ben op zoek naar een goede,veilige USB-C naar USB_C kabel
welke kabel zouden jullie aanraden?
.
pi_196838360
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:00 schreef THEFXR het volgende:
zouden jullie mij willen helpen kiezen?
ik heb deze lader en ben op zoek naar een goede,veilige USB-C naar USB_C kabel
welke kabel zouden jullie aanraden?
.[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
gewoon een anker usb-c kabel?
  zondag 20 december 2020 @ 13:53:27 #147
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196840638
Momenteel mijn favo power gizmos:
› lader: https://www.aliexpress.com/item/1005001458122451.html
› kabel: https://www.aliexpress.com/item/1005001291784255.html
› powerbank: https://www.aliexpress.com/item/33043792567.html

Kabels: let op rating. Vanaf 2.8A of 3A in ieder geval (denk Ugreen e.d.). :Y
Beste keuze zijn 5A. Met 100W en Thunderbolt 3 met 40Gbps. Zie [x] (e.g. Orico, STOD).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 20 december 2020 @ 14:43:42 #148
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_196841719
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 12:13 schreef mschol het volgende:

[..]

gewoon een anker usb-c kabel?
dat is breed omschreven, welke kabel precies?
  zondag 20 december 2020 @ 15:23:25 #149
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196842669
https://www.amazon.de/dp/B07ZPQZ2Z1/


Anker, BlitzWolf, Aukey e.d. waren altijd de go-to power merken (met voornamelijk ook Amazon-aanwezigheid).

Ik ben tegenwoordig meer van Ugreen, Baseus, Rocketek, Mcdodo, FLOVME e.d. . :Y Gewoon lekker uit China halen. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 20 december 2020 @ 15:43:54 #150
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_196843143
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2020 15:23 schreef shiz het volgende:
https://www.amazon.de/dp/B07ZPQZ2Z1/
[ afbeelding ]

Anker, BlitzWolf, Aukey e.d. waren altijd de go-to power merken (met voornamelijk ook Amazon-aanwezigheid).

Ik ben tegenwoordig meer van Ugreen, Baseus, Rocketek, Mcdodo, FLOVME e.d. . :Y Gewoon lekker uit China halen. :P
heb de lader ook van Ali, denk dat ik gewoon 5A/100W neem van Baseus
pi_196947637
Wat is de beste chinese ereader? Ik ben op mijn pocketbook gaan zitten (ik had hem pas een paar maanden) en wil nu liever iets goedkopers terug kopen.
  vrijdag 25 december 2020 @ 22:28:04 #152
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_196953984
Dunno, las geloof ik laatst op een site over een nieuwe van Xiaomi?
https://www.gizmochina.com/?s=ereaderhttps://www.gizchina.com/?s=ereader
Had wel eens van 't geloof ik Nederlandse Icarus eentje, 6 of 8", weet niet meer precies, heb ik m'n moeder cadeau gedaan.
Dit was altijd wel een goede plek om je research te starten: https://www.youtube.com/c/goodereaderreviews/videos

Ik vind persoonlijk 10" Readers wel fijn, dan is het een beetje net als een A4'tje lezen toch ook wel.
Ik heb net de nieuwe van https://remarkable.com binnen, da's zo'n beetje de beste die er op de markt is (en ook zo geprijsd, al is de nieuwe goedkoper dan de eerste, die ik ook nog heb, beide geen achtergrondbelichting, maar wel echte paperlike feel).

[ Bericht 5% gewijzigd door shiz op 25-12-2020 22:33:56 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_196969007
Wat is een goede robotstofzuiger? Begrijp niet zo goed wat het verschil is tussen een van 150 en 250 en 350 lol.

@shiz @dimmak
Gino ♥
  zaterdag 26 december 2020 @ 21:12:16 #154
327191 RobertNL
For your gear.
pi_196973210
Vooral de functies die ze hebben.
Dom en overal tegenaan botsen, geen route maken en zuigen tot de batterij nog 20% heeft, en dan hopelijk tijdig het Dock terug vinden (goedkoop).

Met lidar die zorgt dat er een kaart gemaakt wordt. Zuigt de ruimte logisch en knalt niet overal tegenaan(iets duurder).

Met kaart zoals die hierboven, maar kan dan ook die kaarten onthouden zodat je kan zeggen dat hij bepaalde ruimtes moet zuigen. Of je kan dan no-go zones instellen in een ruimte. Ook hebben ze vaak ruimte om meerdere verdiepingen te onthouden. (nog iets duurder).

Dan nog kan hij 'dweilen' of niet (en kan hij dit zelf uit/Aan zetten).

Zelf heb ik nu al een aantal jaren de eerste generatie Xiaomi rond crossen (met lidar). En die bevalt nog steeds goed. No go zones en dweilen mis ik zelf niet.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_196975294
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 december 2020 21:12 schreef RobertNL het volgende:
Vooral de functies die ze hebben.
Dom en overal tegenaan botsen, geen route maken en zuigen tot de batterij nog 20% heeft, en dan hopelijk tijdig het Dock terug vinden (goedkoop).

Met lidar die zorgt dat er een kaart gemaakt wordt. Zuigt de ruimte logisch en knalt niet overal tegenaan(iets duurder).

Met kaart zoals die hierboven, maar kan dan ook die kaarten onthouden zodat je kan zeggen dat hij bepaalde ruimtes moet zuigen. Of je kan dan no-go zones instellen in een ruimte. Ook hebben ze vaak ruimte om meerdere verdiepingen te onthouden. (nog iets duurder).

Dan nog kan hij 'dweilen' of niet (en kan hij dit zelf uit/Aan zetten).

Zelf heb ik nu al een aantal jaren de eerste generatie Xiaomi rond crossen (met lidar). En die bevalt nog steeds goed. No go zones en dweilen mis ik zelf niet.
¤ 176,33 16%OFF | Xiaomi Mijia Mi Vegen Dweilen Robot Stofzuiger 1C Voor Thuis Auto Dust Steriliseren 2500Pa Cyclone Zuigkracht Smart Gepland wifi
https://a.aliexpress.com/_BOVkAm is dit wat
Gino ♥
  zondag 27 december 2020 @ 13:47:53 #156
327191 RobertNL
For your gear.
pi_196988659
Dan zou ik eerder voor eentje met lidar gaan. Ik weet niet goed hoe die camera mapping werkt.

https://a.aliexpress.com/_BULOam
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 28 december 2020 @ 01:25:22 #157
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_197010626
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 december 2020 22:28 schreef shiz het volgende:
beide geen achtergrondbelichting
Vind je dat fijn lezen ?
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  maandag 28 december 2020 @ 20:10:15 #158
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_197033965
Heb geen verstand van robotzuigers. Ik kan het zelf in 5 min en kom dan ook echt overal bij. :P
quote:
1s.gif Op maandag 28 december 2020 01:25 schreef N22 het volgende:

[..]

Vind je dat fijn lezen ?
Ja, is easier on the eyes. Papier geeft van zichzelf ook geen licht, dus wat dat betreft is het ook de meest authentische feel.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_197036725
Mensen ervaring hier met kastjes voor iptv en het abbo zelf? Pb mag ook :P

Net gezien bij iemand anders maar vroeg me af of jullie hier ook ervaringen mee hebben.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 28 december 2020 @ 21:17:21 #160
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_197036748
quote:
0s.gif Op maandag 28 december 2020 20:10 schreef shiz het volgende:
[..]

Ja, is easier on the eyes. Papier geeft van zichzelf ook geen licht, dus wat dat betreft is het ook de meest authentische feel.
Ah oké. Heb zelf een e-ink model van Icarus van 6+ jaar oud, een van de eerste modellen, zonder back light. Ik ervaar persoonlijk wel extreme hinder van het ontbreken van een backlight (i.c.m. night modus), zeker rond de donkere uren begin/einde van de werkdag, en ben momenteel aan het kijken voor een vervanger. Een backlight functie (op een e-ink scherm) lijkt mij toch van onmisbare waarde, derhalve mijn vraag.
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  vrijdag 8 januari 2021 @ 10:07:48 #161
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_197281671
Nog 3 daagjes, dan AliExpress winter sale.
Er is een nieuw klokje van Pagani Design in zwart of blauw met twee verschillende lume styles. Wel nice.

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 9 januari 2021 @ 19:15:57 #162
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197311081
weet iemand een trucje om op aliexpress een agent te spreken te krijgen ipv rondjes te rennen met die eva bot?
  zondag 10 januari 2021 @ 22:29:44 #163
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_197334856
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 januari 2021 19:15 schreef THEFXR het volgende:
weet iemand een trucje om op aliexpress een agent te spreken te krijgen ipv rondjes te rennen met die eva bot?
Ik had er laatst zo een te pakken nadat ik aangaf dat de bot het niet goed deed.

Niks aan gehad uiteindelijk, ook al werden er wat beloftes gemaakt door de agent. Weet dus niet wat je er van mag verwachten
Aigh aigh Captain!
pi_197350387
Als we dan toch met een reünie bezig zijn...
Zo dat is een tijd geleden!
  maandag 11 januari 2021 @ 21:31:37 #165
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_197352191
@wesselbraaksma eyooo! :W Nog wat besteld lately? :7
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 12 januari 2021 @ 18:20:23 #166
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_197366258
Hele poes-pas launch even rond de nieuwe Anker Soundcore Liberty Air 2 Pro...
https://eu.soundcore.com/collections/frontpage/products/a3951011

--
quote:
bei Soundcore für 91¤ (Gutschein: WSBLACK30) | Amazon für 99,99¤ (Gutschein: SCLA2PDE)
~ https://www.china-gadgets(...)ir-2-pro-kopfhoerer/


[ Bericht 11% gewijzigd door shiz op 13-01-2021 20:16:26 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_197368399
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:31 schreef shiz het volgende:
@:wesselbraaksma eyooo! :W Nog wat besteld lately? :7
Ja watte, inmiddels bijna 300 bestellingen verder.
Vroeger kwam bijna alles bij chinese webshops als BIC (is inmiddels ter ziele gegaan volgens mij) Banggood, Gearbest, Ebay en Lighttake vandaan.
Tegenwoordig alleen nog bij Ali, die zijn vrijwel altijd het goedkoopst.
Bestel niet heel veel goedkope chinese frutsels meer, veel electronica, elektro componenten en vooral horloges.

https://www.aliexpress.co(...)1.0.0.2ff14c4dbqi5EX
Bandje voor mijn recenste klokje.
https://www.aliexpress.co(...)1.0.0.2ff14c4dbqi5EX
Kentekenverlichting, ander type. Hopen dat deze het wel langer dan een jaar uithouden
https://www.aliexpress.co(...)1.0.0.2ff14c4dbqi5EX
Oortjes (cadeautje), vind deze erg fijn en gaan lang mee.
https://www.aliexpress.co(...)1.0.0.2ff14c4dbqi5EX
Encoder (voor de hobby).
https://www.aliexpress.co(...)1.0.0.2ff14c4dbqi5EX
Mitsubishi Zero model.
Heb inmiddels een hele hangar vol staan met deze modelletjes, leuk om te bouwen en je hoeft ze gelukkig niet te verven.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 20:46:30 #168
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_197371045
Oh ja, Lightake... was dat niet van die Jack gast? :P

Las trouwens dat Jack Ma spoorloos is verdwenen, naja, misschien ondergedoken of wordt gedisciplineerd. :o Schijnt nog wat gedoe te hebben met de instanties en is al een tijdje niks meer van hem vernomen, terwijl hij toch vaak in de spotlights heeft gestaan om z'n 2 cts te geven. :P

Ja, horloges. :7 Superfan van lately. Ik heb dan ook die eerder geposte Pagani Design horloges besteld. O-) Wilde eigenlijk een Seiko SPB143J1 als volgend klokje, maar dat moet nog ff wachten. Deze hebben wel wat weg van zo'n 62MAS style watch. Heb er ook een 62MAS style bandje besteld laatst: https://www.aliexpress.com/item/4000147106823.html . UTHAI heeft ook veel smaken horlogebandjes: https://www.aliexpress.com/store/4680005 , ook Beafiry: https://www.aliexpress.com/store/4312028 en DOM: https://www.aliexpress.com/store/2995018 en Anbeer: https://www.aliexpress.com/store/5123113 . Metaal: https://www.aliexpress.com/store/4396011 . Heb ook een mooie travelcase: https://www.aliexpress.com/item/4000087872946.html .

:+ Deze Sollen horloge staat ook nog op de lijst van kanshebbers: https://www.aliexpress.com/item/1005001610589456.html

Ooh, die metalen vliegtuigjes zijn wel vet. Ik voel idd een nieuwe hobby aankomen. :') _O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_197373368
Ik meld me ook weer even voor de reunie. Zoveel lol gehad aan 10+ jaar aan Chinese Webshops. Ik bestel er nog steeds.Op dit moment nanoblocks onderweg. Daarvoor: hard case for Nintendo Switch, wat naaibenodigdheden, en fotospullen (filters, flitsers en licht).

Ik ben er nog steeds blij mee, al vind ik de prijzen toch wel behoorlijk omhoog gegaan de laatste jaren. Soms is het goedkoper om te shoppen bij de Action of de So Low of Big Bazaar.
pi_197401447
Ben sinds kort helemaal fan van de bouw auto's van "blokjes". Voor ¤25 op AE, terwijl dezelfde blokjes bij een Deens merk over de ¤100 gaan.
  donderdag 14 januari 2021 @ 21:59:01 #171
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_197415363
quote:
3s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 18:20 schreef shiz het volgende:
Hele poes-pas launch even rond de nieuwe Anker Soundcore Liberty Air 2 Pro...
https://eu.soundcore.com/collections/frontpage/products/a3951011

--
[..]

Dat was rap (Hong Kong - Polen - NL). :P

Aardige review zoals altijd van de oosterburen: https://www.china-gadgets.de/soundcore-liberty-air-2-pro/
(En ¤10,- teveel betaald. :% Kreeg vanwege voorhype aanmelding een ¤40,- coupon, maar met WSGPX550 is het -¤50)
Morgen ff aanslingeren. :Y)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_197599568
Ik ben opzoek naar een oplaadkabel voor mijn IPhone 8 + van Blitzwolf, wie kan mij helpen?
  zaterdag 23 januari 2021 @ 23:02:25 #173
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_197600454
quote:
2s.gif Op zondag 20 december 2020 15:23 schreef shiz het volgende:
[..]

Anker, BlitzWolf, Aukey e.d. waren altijd de go-to power merken (met voornamelijk ook Amazon-aanwezigheid).

Ik ben tegenwoordig meer van Ugreen, Baseus, Rocketek, Mcdodo, FLOVME e.d. . :Y Gewoon lekker uit China halen. :P
Meeste merken hebben hun eigen stores op AliExpress. En anders Banggood ofzo.
quote:
0s.gif Op zondag 20 december 2020 13:53 schreef shiz het volgende:
Momenteel mijn favo power gizmos:
› lader: https://www.aliexpress.com/item/1005001458122451.html
› kabel: https://www.aliexpress.com/item/1005001291784255.html
› powerbank: https://www.aliexpress.com/item/33043792567.html

Kabels: let op rating. Vanaf 2.8A of 3A in ieder geval (denk Ugreen e.d.). :Y
Beste keuze zijn 5A. Met 100W en Thunderbolt 3 met 40Gbps. Zie [x] (e.g. Orico, STOD).
Meer all-in-one kabelideeën:
https://www.aliexpress.com/item/1005001831305642.htmlhttps://www.aliexpress.com/item/4001252955226.htmlhttps://www.aliexpress.com/item/1005001664713493.htmlhttps://www.aliexpress.com/item/1005001907513075.html
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 28 januari 2021 @ 10:05:05 #174
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_197681292
Hoi,

Doen we nog aan coupons op Gearbest ? Moet nieuwe telefoon hebben en de vorige had ik via een coupon hier maar volgens mij is dat subforum nu dicht...
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_197683186
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 11:30 schreef larry_flynt het volgende:
Ben sinds kort helemaal fan van de bouw auto's van "blokjes". Voor ¤25 op AE, terwijl dezelfde blokjes bij een Deens merk over de ¤100 gaan.
Waar bestel jij die blokjes?
pi_197705546
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:09 schreef Questular het volgende:

[..]

Waar bestel jij die blokjes?
Dat zegt hij toch? :? Aliexpress (AE).
  vrijdag 29 januari 2021 @ 21:30:04 #177
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_197712136
https://www.ad.nl/economi(...)r-22-euro~a0127a1ad/
"Bol.com, een van de grootste webwinkels in Nederland, is blij met de wetswijziging."
Ja, die willen natuurlijk dezelfde spullen als op AE blijven verkopen tegen 1500% markup :')_!
Bah.
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  vrijdag 29 januari 2021 @ 22:06:55 #178
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_197713239
Mja, al die massa aan post lijkt me idd moeilijk te controleren.
Dan moet je een beetje op gewicht/metaalaandeel/scans e.d. voorsorteren wat mogelijk wat verdacht is.
Sowieso ga je dan net als nu eigenlijk al het geval is, vermeerd zien dat webshops en AE stores gewoon EU warehouses doen en van daaruit leveren. Da's dan nog altijd zonder de belachelijke Bol.com / Marktplaats beunhazen markup.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_197721602
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 22:06 schreef shiz het volgende:
Mja, al die massa aan post lijkt me idd moeilijk te controleren.
Dan moet je een beetje op gewicht/metaalaandeel/scans e.d. voorsorteren wat mogelijk wat verdacht is.
Sowieso ga je dan net als nu eigenlijk al het geval is, vermeerd zien dat webshops en AE stores gewoon EU warehouses doen en van daaruit leveren. Da's dan nog altijd zonder de belachelijke Bol.com / Marktplaats beunhazen markup.
Per wanneer gaat dit in?
In NL kan je beter dan bij de Action gaan kopen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Gruj0 op 30-01-2021 13:25:48 ]
pi_197724758
Persoonlijk denk ik dat er minder van te merken zal zijn, dan wordt voorgesteld.
Tenminste als Ali direct de BTW doorberekent, net als bv Amazon reeds doet.
Er is niet voor niks een Europees distributiecentrum in Luik geplaatst.
Tot nu toe was met een relatief laag aankoopbedrag de zgn afhandelingskosten van 13-17 Euro de grootste kostenpost.
Deze zal nu waarschijnlijk door Ali per bulk gaan en merk je daar waarschijnlijk weinig van.
Zo niet? ...... Dan zal er niet meer zoveel aangekocht worden bij Ali.
pi_197869443
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 12:09 schreef Questular het volgende:

[..]

Waar bestel jij die blokjes?
Verschillende merken. Gewoon zoeken op auto en blocks.
pi_197871804
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 21:30 schreef N22 het volgende:
https://www.ad.nl/economi(...)r-22-euro~a0127a1ad/
"Bol.com, een van de grootste webwinkels in Nederland, is blij met de wetswijziging."
Ja, die willen natuurlijk dezelfde spullen als op AE blijven verkopen tegen 1500% markup :')_!
Bah.
mooie is dat bol zelf dat niet doet, maar alleen bepaalde partner huichelaars.

mooi dat die dood gaan O+
  zondag 7 februari 2021 @ 21:43:30 #183
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_197879821
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 13:43 schreef mschol het volgende:

[..]

mooie is dat bol zelf dat niet doet, maar alleen bepaalde partner huichelaars.

mooi dat die dood gaan O+
bol.com laat dat en masse toe dus ze zijn mijns inziens net zo schuldig als de partners in kwestie.
Ze mogen beiden flink lijden :)
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
pi_197880142
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 21:43 schreef N22 het volgende:

[..]

bol.com laat dat en masse toe dus ze zijn mijns inziens net zo schuldig als de partners in kwestie.
Ze mogen beiden flink lijden :)
meh bol staat gewoon elk product met een barcode toe, niet meer dan terecht, probleem zijn de mensen die alles wel prima vinden en tienen aan dat soort zaken uitdelen..

platform mag het wat mij betreft dat product best aanbieden, zolang je maar niet dropshipt als verkoper
  maandag 8 februari 2021 @ 02:33:13 #185
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_197882870
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2021 22:01 schreef mschol het volgende:

[..]

meh bol staat gewoon elk product met een barcode toe, niet meer dan terecht, probleem zijn de mensen die alles wel prima vinden en tienen aan dat soort zaken uitdelen..

platform mag het wat mij betreft dat product best aanbieden, zolang je maar niet dropshipt als verkoper
Persoonlijk mogen ze daar best wat grondiger op controleren, hetgeen wat aangeboden wordt en tegen welke prijzen, bol.com staat overigens nou niet echt bekend om hun proactieve aanpak jegens dropshipping. Tot voor kort werd dat zelfs nog aangeprezen als makkelijk verdienmodel op YouTube in bepaalde kringen.
Om het nou af te schuiven op de digibete afnemers zonder kennis van zaken die die praktijken in stand houden... Het citaat 'Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen' schiet mij te binnen daarbij.
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
pi_197883387
quote:
10s.gif Op maandag 8 februari 2021 02:33 schreef N22 het volgende:

[..]

Persoonlijk mogen ze daar best wat grondiger op controleren, hetgeen wat aangeboden wordt en tegen welke prijzen, bol.com staat overigens nou niet echt bekend om hun proactieve aanpak jegens dropshipping. Tot voor kort werd dat zelfs nog aangeprezen als makkelijk verdienmodel op YouTube in bepaalde kringen.
Om het nou af te schuiven op de digibete afnemers zonder kennis van zaken die die praktijken in stand houden... Het citaat 'Vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen' schiet mij te binnen daarbij.
als medewerker van een partner van bol: Bol heeft al behoorlijk strikte regels, die redelijk worden gehandhaafd.
er is een limiet van hoeverre je kan ingrijpen/controleren zonder dat je legitieme zaken ook dwars gaat zitten, als men daar aan voldoet heb je als platform ook weinig keus, dan is het aan de gebruikers om een reden te geven. (lage score = exit van platform)

Amazon is overigens schijnbaar nog strikter en daar stikt het ook van de dropshippers
  zaterdag 13 februari 2021 @ 13:11:02 #187
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_197981280
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 13 februari 2021 @ 22:17:06 #188
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_197991429
Wat me er natuurlijk niet van weerhoudt een ander horloge/merk voor de collectie te bestellen... :P

~ https://changshayaqing.al(...)Type=orders_desc&g=y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 15 februari 2021 @ 21:33:00 #189
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_198025281
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 22:17 schreef shiz het volgende:
Wat me er natuurlijk niet van weerhoudt een ander horloge/merk voor de collectie te bestellen... :P
[ afbeelding ]
~ https://changshayaqing.al(...)Type=orders_desc&g=y
Zitten al die horloge doosjes die je uit china hebt niet al lang over-vol? ;)

Hier weer is aan het zoeken naar een messenslijper set. Vorige plastic stellage heeft het begeven. Iemand ervaring met bepaalde messenslijp systemen?
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  maandag 15 februari 2021 @ 22:23:49 #190
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_198026045
xD The wall of doom van vroeger met oordopjes repurposed voor horloges. :P Gekkigheid.

Ja, idd watch display box zit vol, ook de hardcase travel pouch.

Monkeybrain & co hadden het toch altijd over wetsanding gebeuren?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 15 februari 2021 @ 23:02:45 #191
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_198026540
quote:
16s.gif Op maandag 15 februari 2021 21:33 schreef tokko1 het volgende:
Hier weer is aan het zoeken naar een messenslijper set. Vorige plastic stellage heeft het begeven. Iemand ervaring met bepaalde messenslijp systemen?
Had je zo'n Apex Edge Pro clone met verwisselbare wetstenen?
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  dinsdag 16 februari 2021 @ 20:35:28 #192
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_198043625
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 23:02 schreef N22 het volgende:

[..]

Had je zo'n Apex Edge Pro clone met verwisselbare wetstenen?
Uiteraard! *O*

Heeft het ook nog is een paar jaar volgehouden dus uiteindelijk best een goede koop :Y
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  woensdag 17 februari 2021 @ 02:31:54 #193
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_198049319
quote:
16s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 20:35 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Uiteraard! *O*

Heeft het ook nog is een paar jaar volgehouden dus uiteindelijk best een goede koop :Y
De 5e(?)generatie is mijns inziens een aanrader, enorme verbetering ten opzichte van de eerdere generaties.
https://aliexpress.com/item/1005001610090085.html Makkelijk aan een werkblad te bevestigen, klem voor het mes en deze is volledig draaibaar waardoor je het mes niet steeds opnieuw moet los en vastmaken bij het wisselen van kant, kan twee wetstenen tegelijk vasthouden in de houder, dat scheelt een slok op een borrel qua efficiëntie. En van metaal ^O^

De Ruixin Pro RX008 biedt dezelfde voordelen behalve twee wetstenen in 1x.

[ Bericht 1% gewijzigd door N22 op 17-02-2021 13:20:54 ]
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  woensdag 17 februari 2021 @ 13:13:06 #194
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_198054621
Nu zelf ook maar een Ruixin Pro RX008 besteld ter vervanging van mijn 2e generatie Apex clone, die zuignap doet het al tijden niet meer goed.
Daarnaast kun je met die RX008 ook makkelijk beitels vastklemmen en slijpen,dat deed ik tot nu toe vanuit de losse pols met een platte wetsteen los op een werkblad (met wisselend resultaat).
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  vrijdag 19 februari 2021 @ 11:42:30 #195
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_198092267
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2021 02:31 schreef N22 het volgende:

[..]

De 5e(?)generatie is mijns inziens een aanrader, enorme verbetering ten opzichte van de eerdere generaties.
https://aliexpress.com/item/1005001610090085.html Makkelijk aan een werkblad te bevestigen, klem voor het mes en deze is volledig draaibaar waardoor je het mes niet steeds opnieuw moet los en vastmaken bij het wisselen van kant, kan twee wetstenen tegelijk vasthouden in de houder, dat scheelt een slok op een borrel qua efficiëntie. En van metaal ^O^

De Ruixin Pro RX008 biedt dezelfde voordelen behalve twee wetstenen in 1x.
Kijk wat een top advies, thanks!

Had zelf deze gevonden:
https://nl.aliexpress.com(...)233422%2315392%23113


Ziet er ook wel -smart- uit met de uitsnedes in het metaal. En maakt gebruik van hetzeflde double sided systeem. Binnenkort maar is de knoop doorhakken en er eentje bestellen.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  vrijdag 19 februari 2021 @ 12:34:05 #196
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_198093151
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:42 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Kijk wat een top advies, thanks!

Had zelf deze gevonden:
https://nl.aliexpress.com(...)233422%2315392%23113
[ afbeelding ]

Ziet er ook wel -smart- uit met de uitsnedes in het metaal. En maakt gebruik van hetzeflde double sided systeem. Binnenkort maar is de knoop doorhakken en er eentje bestellen.
Die je linkt mist wel de roterende klem, dat is mijns inziens wel een nadeel.
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
pi_198182951
Mijn slaapkamer is niet zo heel diep en zou eigenlijk wel af en toe als ik te lui ben om mijn bed uit te komen een youtube filmpje willen kijken zonder dat ik een stijve nek krijg van het kijken op een telefoon. Het gaat dus echt maar om max een uurtje per week. Blitzwolf en Xiaomi hebben wel goedkope projectors maar vraag mij af of iemand uit dit topic ervaring heeft met dit spul.

https://www.banggood.com/(...)eamer-p-1701167.html
https://www.banggood.com/(...)eamer-p-1810658.html

Een ingebouwde speaker is wel vereist. :) Ik hang er een Chromecast aan dus opties maken mij geen ruk uit.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_198197966
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2021 02:31 schreef N22 het volgende:

[..]

De 5e(?)generatie is mijns inziens een aanrader, enorme verbetering ten opzichte van de eerdere generaties.
https://aliexpress.com/item/1005001610090085.html Makkelijk aan een werkblad te bevestigen, klem voor het mes en deze is volledig draaibaar waardoor je het mes niet steeds opnieuw moet los en vastmaken bij het wisselen van kant, kan twee wetstenen tegelijk vasthouden in de houder, dat scheelt een slok op een borrel qua efficiëntie. En van metaal ^O^

De Ruixin Pro RX008 biedt dezelfde voordelen behalve twee wetstenen in 1x.
Toevallig sinds maaaaanden kijk eens in dit draadje en jullie hebben het over iets waar ik al langer (tegen lage prijs) naar opzoek was. :D
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_198202061
Vandaag een pakketje van 3 nachtlampjes binnen gekregen. Moest aangeven welk type stekker ik erbij wilde, EU dus. Krijg ik bij 3 lampjes 1 adapter.

Schijnt standaard zo te zijn, wat moet ik met 2 onbruikbare lampjes nu :') Niet dat ik ook ergens kon aangeven dat ik 3 adapters wilde |:(
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_198204350
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 18:49 schreef Eric_Cantona het volgende:
Vandaag een pakketje van 3 nachtlampjes binnen gekregen. Moest aangeven welk type stekker ik erbij wilde, EU dus. Krijg ik bij 3 lampjes 1 adapter.

Schijnt standaard zo te zijn, wat moet ik met 2 onbruikbare lampjes nu :') Niet dat ik ook ergens kon aangeven dat ik 3 adapters wilde |:(
geschil aanmaken, advertentie voldeed niet?
pi_198244690
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 20:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

geschil aanmaken, advertentie voldeed niet?
Gedaan inderdaad, verkoper reageert ook niet meer. Eens kijken wat er gaat gebeuren.
"If you're not a manc, you're a wank"
  zondag 28 februari 2021 @ 12:11:24 #202
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198247553
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2021 07:48 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Gedaan inderdaad, verkoper reageert ook niet meer. Eens kijken wat er gaat gebeuren.
wordt meestal toegekend door ali, even een foto/clipje erbij uploaden als bewijs?
pi_198253516
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 12:11 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wordt meestal toegekend door ali, even een foto/clipje erbij uploaden als bewijs?
Already done idd :Y
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_198456786
Heeft 1 van jullie een draadloze accu stofzuiger zoals de dreame t10 of V11 oid?
Zag nu ook een mija K10 voorbij komen.

Maar wou ff wat persoonlijke ervaringen weten.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  vrijdag 12 maart 2021 @ 19:57:01 #205
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_198467055
Ik heb een Roidmi F8.
Prima ding!
pi_198492138
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 07:31 schreef Miniem het volgende:
Heeft 1 van jullie een draadloze accu stofzuiger zoals de dreame t10 of V11 oid?
Zag nu ook een mija K10 voorbij komen.

Maar wou ff wat persoonlijke ervaringen weten.
wij hebben deze nu al een paar maand: Xiaomi Jimmy JV53
https://www.geekbuying.co(...)ner-grey-421853.html
en zijn tevreden van de aankoop
  woensdag 17 maart 2021 @ 19:09:45 #207
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_198552714
Ik lees steeds meer geruchten dat het bij Gearbest niet zo goed gaat. Ze betalen hun affiliates niet uit, doen moeilijk met refunds en geven aan dat producten op voorraad zijn, maar dat niet zo blijkt te zijn.

Xiaomify heeft er ook een video aan geweid.

Het is een tijd terug dat ik daar wat heb besteld omdat ze vaak duurder zijn dan AliExpress, maar wilde in dit topic even waarschuwen voor de mensen die daar wel nog bestellen.
  woensdag 17 maart 2021 @ 20:33:30 #208
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_198554662
Misschien handig op die vid dan ook maar meteen te droppen:

Sounds suspish inderdaad. Maar veel websites hebben het niet overleefd. Een aantal van de jongens genoemd in de OP zijn al tijden pleite van de scene. Dacht laatst ook nog terug aan merken die we vroeger hadden zoals Ainol en later PiPO tablets en wat te denken van de Jiayu smartphones. Heel veel van vroeger heeft het niet overleefd.

Nu zie je ook op AliExpress heel veel 'official stores' waar je in principe direct van de fabrikant koopt. Dat zie je de laatste jaren steeds sterker, misschien ook gefueld door crowdfunding als voorbeeld en nu met COVID een nog sterkere positie voor online shops. De 'cut out the middleman' zet goed door. En met landen en regios die de import sterker willen gaan reguleren zie je ook vermeerderd dat de fabrikanten niet alleen op AliExpress aanwezig zijn (en dat met Europese warehouses) maar ook gewoon op Amazon, of zelfs hun eigen portaal (meestal als franchise net als MI Benelux). Dan is het ook niet zo gek dat de reguliere webshops met bosjes omvallen... denk dat er straks geen eentje meer overblijft. Waarom zou je ook iets direct bij een of andere zelfstandige webshop afnemen als je op AliExpress zonder middleman dat ook kunt bestellen. En dan heb je AliExpress zelf nog om de shop op het matje te roepen dan komt er tenminste nog eens een einde aan 'ja, wacht nog ff een weekje'x999.

Vroeger was GearBest ook nog wel van de partnerships met exclusieve launches van bepaalde producten, maar het is ook een beetje tote hose de laatste tijd. Ook Banggood heb ik al geruime tijd niks besteld eigenlijk. Maar vorig jaar sporadisch misschien nog een dingetje ofzo. Maar zou me ook niks verrassen als die er ook een keer de brui aan geven. Tis what it is.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 18 maart 2021 @ 04:13:16 #209
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_198564018
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 19:09 schreef ThaBrain het volgende:
Ik lees steeds meer geruchten dat het bij Gearbest niet zo goed gaat. Ze betalen hun affiliates niet uit, doen moeilijk met refunds en geven aan dat producten op voorraad zijn, maar dat niet zo blijkt te zijn.
Ik kreeg paar dagen terug een email met een "urgent message" van Gearbest, niks mee gedaan verder maar n.a.v. de berichten in dit topic maar even ingelogd op hun site om te kijken wat het bericht was.
quote:
Dear Valuable Customer,

Thank you for ordering from Gearbest
-Are you satisfied with our customer service?
-Are you satisfied with our product(s)?

If you need any help regarding your order,please reply with your order number,the related SKU number and issue.We’ll resolve this for you.

-If you don’t have any issue, we’d like to invite to share your shopping experience on review websites. As a proof of good will we can provide 300 points to your Gearbest account for each posted review.
Geen idee op welke order ze doelen, heb er al 1+ jaar niks meer besteld, maar dat bedelen om positieve reviews online belooft weinig goeds.
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
pi_198565952
Mensen onder jullie die ook steeds vaker problemen ondervinden bij Aliexpress? Zeer lange levertijden 3 tot zelfs 4 maanden wachten. Dan is je 'geschillenperiode' vaak ook al voorbij.
Ofwel gewoon geen levering.
Cindy De Vuyst
  donderdag 18 maart 2021 @ 10:02:22 #211
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198566371
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 09:32 schreef einzeinz het volgende:
Mensen onder jullie die ook steeds vaker problemen ondervinden bij Aliexpress? Zeer lange levertijden 3 tot zelfs 4 maanden wachten. Dan is je 'geschillenperiode' vaak ook al voorbij.
Ofwel gewoon geen levering.
waar blijft de tracking hangen?
pi_198567614
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 10:02 schreef THEFXR het volgende:

[..]

waar blijft de tracking hangen?
Gewoon al bij 'No results', de tracking wordt niet gevonden.
Cindy De Vuyst
  donderdag 18 maart 2021 @ 11:57:22 #213
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198568329
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 11:20 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Gewoon al bij 'No results', de tracking wordt niet gevonden.
ooh, nooit verstuurd, jammer dat je geen dispute meer kan aanmaken.
pi_198568569
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 11:57 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ooh, nooit verstuurd, jammer dat je geen dispute meer kan aanmaken.
Verkoper is zelfs met de noorderzon verdwenen. Vraag me uberhaupt dan af of je zelfs je geld ooit terug kunt eisen?
Cindy De Vuyst
  donderdag 18 maart 2021 @ 13:38:05 #215
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198569999
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 12:12 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Verkoper is zelfs met de noorderzon verdwenen. Vraag me uberhaupt dan af of je zelfs je geld ooit terug kunt eisen?
ja, de termijn is iets van 3 mnd om een dispute aan te maken, moet je gewoon kijken wat kan?
pi_198579723
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 09:32 schreef einzeinz het volgende:
Mensen onder jullie die ook steeds vaker problemen ondervinden bij Aliexpress? Zeer lange levertijden 3 tot zelfs 4 maanden wachten. Dan is je 'geschillenperiode' vaak ook al voorbij.
Ofwel gewoon geen levering.
Er waren de laatste tijd (nu misschien ook nog wel) een paar fake shops met locatie ergens in Frankrijk.
Je kon ze herkennen aan zo'n naam als "shop756654543568". Ze verkochten duizenden populaire dingen tegen enorm scherpe prijzen (SSD's, moederborden, graka's, enz), leverden fake tracking numbers of numbers van allang verzonden kleine dingen en cashten zo al het geld.

Op Reddit is er een heel topic over te vinden.
pi_198582193
Ik koop af en toe bij zo'n shop1654884 en steeds ging het goed. Tot nu
Cindy De Vuyst
pi_198690964
Hier ook te maken gehad met een fake shop...
Baseus powerbank op Ali besteld bij Shop9113912224
tracking gekregen dat 't verzonden is, maar niets ontvangen
dispute geopend, en geld terug gekregen (met ondertussen betere koers $ - ¤ en winstje gemaakt :7
'k zie ondertussen dat de shop weg is van Ali...
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:25:01 #219
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_198691446
Ja, meestal bestel ik wel gewoon bij een van de 'official store', 'factory store', 'global store' etc van zo'n merk.
Uiteindelijk bestel je iets dat je wel in huis wilt halen en niet omdat gedoe zo leuk is. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:31:03 #220
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_198696404
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 09:32 schreef einzeinz het volgende:
Mensen onder jullie die ook steeds vaker problemen ondervinden bij Aliexpress? Zeer lange levertijden 3 tot zelfs 4 maanden wachten. Dan is je 'geschillenperiode' vaak ook al voorbij.
Ofwel gewoon geen levering.
Ik hou altijd wel bij wanneer die dispute tijden zijn. Dan kun je gewoon een dispute aanmaken en wordt 'ie normaal gesproken ook wel toegekend. Normaal gesproken krijg je er ook wel een melding van via de app.
Don't let my username fool you...
pi_198701268
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:59 schreef bartvangils het volgende:
Hier ook te maken gehad met een fake shop...
Baseus powerbank op Ali besteld bij Shop9113912224
tracking gekregen dat 't verzonden is, maar niets ontvangen
dispute geopend, en geld terug gekregen (met ondertussen betere koers $ - ¤ en winstje gemaakt :7
'k zie ondertussen dat de shop weg is van Ali...
Je krijgt terug wat je er voor betaald hebt, ook al is er een wisselkoers.
Cindy De Vuyst
pi_198704769
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:25 schreef shiz het volgende:
Ja, meestal bestel ik wel gewoon bij een van de 'official store', 'factory store', 'global store' etc van zo'n merk.
Uiteindelijk bestel je iets dat je wel in huis wilt halen en niet omdat gedoe zo leuk is. :P
Van een official store bestellen is idd de gouden tip. Dan zit je altijd goed. Gewoon niet op een eurotje verschil opkijken.

Sommige merken hebben dan wel weer meer dan 1 official store. :+
pi_198704783
1 juni nadert. Is er al meer info over die nieuwe maatregelen? :?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:03:14 #224
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_198711488
Er zal wel 'IOSS" door aliexpress (en andere shops) toegepast gaan worden..

"Import One Stop Shop" aka belasting vooraf betalen aan aliexpress die het weer aan de belastingdienst doorsluisd.

quote:
Douane-inzicht.nl

"Als een niet-EU-leverancier straks kiest voor de IOSS-optie, betekent dit dat de consument die via zijn website een product koopt al op het moment van de aanschaf de btw van zijn thuisland dient te voldoen."
Kortom, gewoon 21% extra aftikken bij de aankoop.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:34:31 #225
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198711832
quote:
16s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:03 schreef tokko1 het volgende:
Er zal wel 'IOSS" door aliexpress (en andere shops) toegepast gaan worden..

"Import One Stop Shop" aka belasting vooraf betalen aan aliexpress die het weer aan de belastingdienst doorsluisd.
[..]

Kortom, gewoon 21% extra aftikken bij de aankoop.
RIP ALi voor NL
  zaterdag 27 maart 2021 @ 20:34:36 #226
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_198722456
Zolang die achterlijke 13¤ afhandeling die de douane vraagt maar achterwege blijft ben ik best bereid wat meer te betalen, vaak is het zelfs met die 21% zelfs nog veel goedkoper dan in Nederland. Wie weet vinden ze een creatieve manier om de waarde (en dus de belasting) lager te houden dan de daadwerkelijke waarde, net zoals de waarde op de pakketjes vaak niet klopt.

Tevens:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ine-shoppen-china-eu
In nationale media pochen dat je net namaak merkkleding hebt aangeschaft, incl foto van je collectie :')_!

[ Bericht 0% gewijzigd door N22 op 28-03-2021 20:52:53 ]
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
  zaterdag 27 maart 2021 @ 22:11:40 #227
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_198724059
Al is veel van dat spul nu al via EU warehouses of Amazon beschikbaar. Of de Action. :+
Doe ik dat liever en dan snel in huis dan iets moeten importeren, lang wachten, onzekerheden en dan ook nog doodleuk 21% erbovenop klappen. Ik denk dat die trend ook doorzet, dus steeds meer spul binnen de EU-grenzen te halen. Ach en als je dan die ene keer er eigenlijk niet omheen komt... je krijgt sommige dingen nu eenmaal hier niet (of voor die prijs). Maar officieel gezien moet je dan maar denken eigenlijk is dat de norm en hadden we geluk dat veel tot op heden gewoon 'onder de radar vloog'. Al zou het idd fijn dan niet voor elke order die in kosten gemaakte ¤13 te hoeven lappen idd.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_198733306
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 20:34 schreef N22 het volgende:
Zolang die achterlijke 13¤ afhandeling die de douane vraagt maar achterwege blijft ben ik best bereid wat meer te betalen, vaak is het zelfs met die 21% zelfs nog veel goedkoper dan in Nederland. Wie weet vinden ze een creatieve manier om de waarde (en dus de belasting) lager te houden dan de daadwerkelijke waarde, net zoals de waarde op de pakketjes vaak niet klopt.

Tevens:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ine-shoppen-china-eu
In nationale media te pochen dat je net namaak merkkleding hebt aangeschaft, incl foto van je collectie :')_!
:D _O-
  maandag 29 maart 2021 @ 13:01:09 #229
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_198749418
Grote AliExpress sale. Nog iets op de kop getikt? :Y)

Pagani Design had weer een nieuw modelletje: https://www.aliexpress.com/item/1005002258053538.html


Tudor Black Bay/Pelagos mashup hommage (met pattern dial als een vroege 50's Rolex Milgauss).

Ook wel benieuwd naar deze van Ailang: https://www.aliexpress.com/item/32836212238.html


Vergeet CashbackXL en Honey coupons niet. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_198764077
Ben benieuwd voor hoeveel het op AliExpress gaat staan :P
twitter


  woensdag 31 maart 2021 @ 10:48:20 #231
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_198777044
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 20:34 schreef N22 het volgende:
Tevens:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ine-shoppen-china-eu
In nationale media pochen dat je net namaak merkkleding hebt aangeschaft, incl foto van je collectie :')_!
quote:
"Ik denk dat er elke week wel een pakketje binnenkomt"
Amateur! :P
Don't let my username fool you...
pi_198777234
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 20:34 schreef N22 het volgende:
Zolang die achterlijke 13¤ afhandeling die de douane vraagt maar achterwege blijft ben ik best bereid wat meer te betalen, vaak is het zelfs met die 21% zelfs nog veel goedkoper dan in Nederland. Wie weet vinden ze een creatieve manier om de waarde (en dus de belasting) lager te houden dan de daadwerkelijke waarde, net zoals de waarde op de pakketjes vaak niet klopt.

Tevens:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ine-shoppen-china-eu
In nationale media pochen dat je net namaak merkkleding hebt aangeschaft, incl foto van je collectie :')_!
het is niet de douane die dat vraagt maar gewoon postNL/vervoerder omdat ze het moeten inklaren..
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 09:07:48 #233
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198789972
Worden pakketjes van Aliexpress die vanuit een EU warehouse (Polen in dit geval) zijn verstuurd ook wel eens direct naar een PostNL punt gebracht zonder bericht?

Maarja, welk postkantoor? Ik weet niet eens met welke maatschappij t pakket is verstuurd. Het is een pakket van de Dreame Official Store, dus dat zou wel prima moeten zijn normaal gesproken

edit: NVM, pakket blijkt bij buren te staan zonder briefje :')

[ Bericht 28% gewijzigd door noodgang op 01-04-2021 10:02:33 ]
pi_198860063
Heeft er iemand hnog een bandje voor de mi fit 4 hier voor me liggen?

Heb er 1 zsm nodig omdat die van mij kapot is. China is dus geen optie. Dus dacht vraag het hier ff :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_199179103
Zakken ongeopende AliExpress-pakketjes te koop, maar herkomst is mysterie
quote:
Voor een euro of vijftig een zak vol ongeopende pakketjes van AliExpress kopen, zonder dat je weet wat erin zit. Op social media duiken allerlei advertenties op waarin mensen deze 'verloren pakketjes' verkopen. Maar waar al deze pakjes vandaan komen, is een mysterie. De Consumentenbond waarschuwt daarom.
pi_199382625
Vandaag een telefoonhoesje binnengekregen.

Bestel al bijna nooit meer wat, maar gezien de nieuwe regels van 1 juli voorlopig ook maar even afwachten hoe dat zich gaat ontwikkelen...
  woensdag 12 mei 2021 @ 09:05:54 #237
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_199384219
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 00:01 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag een telefoonhoesje binnengekregen.

Bestel al bijna nooit meer wat, maar gezien de nieuwe regels van 1 juli voorlopig ook maar even afwachten hoe dat zich gaat ontwikkelen...
Ik bestel nog juist heel veel via AliExpress, juist nog wat extra zaken besteld onlangs zodat die voor 1 juli binnen zijn. Ik ben ook benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen en zeker met de overgangsperiode. Pakketjes die onderweg zijn terwijl die regeling ingaat en zo. Verder verwacht ik eigenlijk dat AliExpress gewoon de BTW afdracht gaat regelen.
Don't let my username fool you...
pi_199384627
Ik ben gestopt met AliExpress nadat drie disputes van verschillende verkopers in mijn nadeel besloten zijn.

Twee auto/handstofzuigertjes 25-45 euro en één dingetje van 15 euro. Allen nooit opgestuurd. Tracking geeft aan wél bezorgd dus dan kun je fluiten naar alles. PostNL Punt en PostNL bezorgen hebben allen niks gezien en iedere partij stuurt me naar een andere. Ga er geen aandacht meer aan besteden, ben er wel klaar mee.
- Met zuidelijke groet -
pi_199385770
quote:
Ik mis nog een aantal pakketjes dus die zullen daar wel tussen zitten.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_199386427
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:05 schreef Metalfreak het volgende:
Ik bestel nog juist heel veel via AliExpress, juist nog wat extra zaken besteld onlangs zodat die voor 1 juli binnen zijn. Ik ben ook benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen en zeker met de overgangsperiode. Pakketjes die onderweg zijn terwijl die regeling ingaat en zo. Verder verwacht ik eigenlijk dat AliExpress gewoon de BTW afdracht gaat regelen.
Op Tweakers zie je dat men ook even bestellen afhoudt. Ik heb toch eigenlijk niets nodig (althans voorlopig) en de laatste tijd zijn spullen erg lang onderweg (persoonlijke ervaring).

Overgangsregeling is vrij simpel; alles wat op 1 juli of later Europa/Nederland binnenkomt valt onder de nieuwe regeling.
Dus bestel je op 1 juni wat maar is het een maand onderweg; pech.

[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 12-05-2021 12:19:13 ]
  woensdag 12 mei 2021 @ 18:23:38 #241
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_199391534
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 12:07 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Op Tweakers zie je dat men ook even bestellen afhoudt. Ik heb toch eigenlijk niets nodig (althans voorlopig) en de laatste tijd zijn spullen erg lang onderweg (persoonlijke ervaring).
Mijn ervaring is juist dat het de laatste tijd allemaal vrij snel binnen is.

Daarbij zie ik het nog echt niet voor me dat ze meteen iets gevonden hebben om een 100% controle te hebben, volgens mij moet half Nederland dan bij de postdiensten gaan werken.
Don't let my username fool you...
  zaterdag 15 mei 2021 @ 10:30:11 #242
332613 Captain_koek
Internetpiraat
pi_199429892
Ik zie dat het voor vele bekende merk SJCAM weer iets moois op de markt heeft gebracht: de c200



Is dit nog een ding voor jullie?

Misschien leuk voor mijn motorvakantie
Aigh aigh Captain!
  zaterdag 15 mei 2021 @ 11:34:54 #243
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_199430734
Oh ja, wat was dat ookweer een SJ4000+ WiFi ofzo en dan had je geen idee of het nu de echte was of een kloon. 😂 Chinese rippin off the Chinese. 😄 Deze is meer die andere oldschool actioncam form factor, die MiniDV cam MD80, remember those? :Y) lol, met klittenband een 808 knder je WLToys V929 quadcopter mikken, supergare videokealiteit als je ziet wat er nu mogelijk is.

Ben wel een beetje teleurgesteld dat na die YI 4K+ actioncam uit die hoek niks meer is gekomen... DJI en GoPro hebben wel leuke features en kwaliteit, maar tbh behalve een keer skiën eigenlijk niet meer gebruikt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_199438219
Ik ben benieuwd hoe hoe het uit gaat pakken na 1 juli.

21% meer, is nooit een probleem geweest, maar die 13 inklaringskosten die PostNL vraagt zijn gewoon kak. Zeker als je ze moet betalen op een product van 3 euro. Veel hobby dingen gaan te duur worden zo.
  woensdag 19 mei 2021 @ 13:26:12 #245
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199503429
Afhandelingskosten betalen
De verschuldigde heffing/belasting betaal je bij de koerier of op het afhaalpunt. Soms worden daarbij nog extra afhandelingskosten in rekening gebracht.

Het gaat om bedragen rond de 15 euro:

PostNL: ¤13
UPS: ¤13
DHL: ¤14
https://www.iculture.nl/gids/bestellen-uit-china/
pi_199507979
Wil iets bestellen voor 170 euro, zijn er nog algemene kortingcodes voor aliexpress?
  woensdag 19 mei 2021 @ 18:28:21 #247
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_199508527
Heb je Honey.io al?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_199508746
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 18:28 schreef shiz het volgende:
Heb je Honey.io al?
Uuuh nee dat ken ik eigenlijk niet
  woensdag 19 mei 2021 @ 19:05:11 #249
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_199509127
quote:
4s.gif Op woensdag 19 mei 2021 18:43 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Uuuh nee dat ken ik eigenlijk niet
Slaat van tig stores uit de community codes op en past ze zelf toe op de items in je winkelmandje bij checkout. :) Superhandig. Eventueel kun je http://joinhoney.com/ref/61on0ue gebruiken krijgen we beiden 500 Honey Gold geloof ik, dus het is en coupons toepassen en als ze geen coupons kunnen vinden krijg je vaak dan wel Honey cashback. En die kun je tzt weer inruilen voor Amazon.de ofzo giftcards (bol.com geloof ik ook -- jup, zelfs de Bijenkorf en Mediamarkt).
Daarnaast is er nog een mogelijkheid van CashbackXL bijv. :Y
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 19 mei 2021 @ 21:44:12 #250
327191 RobertNL
For your gear.
pi_199511658
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 20:17 schreef Gruj0 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe hoe het uit gaat pakken na 1 juli.

21% meer, is nooit een probleem geweest, maar die 13 inklaringskosten die PostNL vraagt zijn gewoon kak. Zeker als je ze moet betalen op een product van 3 euro. Veel hobby dingen gaan te duur worden zo.
Als ze aangesloten zijn bij het EU btw systeem dan zijn de afhandelingskosten niet van toepassing natuurlijk.
Daarnaast komt tegenwoordig al veel vanuit de EU opslag.

Uiteindelijk gewoonlijk terecht dat we BTW moeten afdragen. Heb ik persoonlijk weinig problemen mee.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 19 mei 2021 @ 23:24:20 #251
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_199513335
Nou ja, dat 'onder de radar vliegen' van wat duurdere spulletjes kwam natuurlijk altijd wel leuk uit, not gonna lie. :Y) :9
Maar ja, dat is een beetje gevalletje 'kijk- en luistergeld'. In NL kom je daar eigenlijk niet omheen, tegenwoordig komt dat gewoon uit de grote pot belastingopbrengsten, dus iedereen draagt daar aan bij. In Oostenrijk moet elk huishouden met manieren om tv te kijken of radio te luisteren zich nog aanmelden om deze gelden te betalen. Wat natuurlijk niemand doet. Dus dan krijg je lui die in naam van de GIS langs de deuren te gaan om mensen erop te wijzen dat ze zich dienen aan te melden (ook als je alleen een mobieltje met internet hebt ondertussen meen ik, want daar kun je immers theoretisch livestreams mee kijken), maar niemand die ooit vrijwillig opendoet natuurlijk. _O- Dus... eigenlijk hoort het wel, zoals in NL, iedereen de sjaak. Maar als je er onderuit kunt komen, is het ergens toch wel mooi meegenomen. :+

Maar nu is het dus wel ff wennen aan de gang van zaken zoals het systeem eigenlijk behoort te werken. :@ Wat denk ik als resultaat heeft dat er toch minder direct uit China besteld wordt (en meer vanuit de EU zelf).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 25 mei 2021 @ 14:20:39 #252
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_199612058
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 23:24 schreef shiz het volgende:
Nou ja, dat 'onder de radar vliegen' van wat duurdere spulletjes kwam natuurlijk altijd wel leuk uit, not gonna lie. :Y) :9
Maar ja, dat is een beetje gevalletje 'kijk- en luistergeld'. In NL kom je daar eigenlijk niet omheen, tegenwoordig komt dat gewoon uit de grote pot belastingopbrengsten, dus iedereen draagt daar aan bij. In Oostenrijk moet elk huishouden met manieren om tv te kijken of radio te luisteren zich nog aanmelden om deze gelden te betalen. Wat natuurlijk niemand doet. Dus dan krijg je lui die in naam van de GIS langs de deuren te gaan om mensen erop te wijzen dat ze zich dienen aan te melden (ook als je alleen een mobieltje met internet hebt ondertussen meen ik, want daar kun je immers theoretisch livestreams mee kijken), maar niemand die ooit vrijwillig opendoet natuurlijk. _O- Dus... eigenlijk hoort het wel, zoals in NL, iedereen de sjaak. Maar als je er onderuit kunt komen, is het ergens toch wel mooi meegenomen. :+

Maar nu is het dus wel ff wennen aan de gang van zaken zoals het systeem eigenlijk behoort te werken. :@ Wat denk ik als resultaat heeft dat er toch minder direct uit China besteld wordt (en meer vanuit de EU zelf).
Komt het er neit gewoon op neer dat prijzen iets hoger zijn en mensen alsnog bestellen omdat het alsnog goedkoper is dan vanaf bol.com ed...? ;)

Ik ben nogsteeds benieuwd naar de afhandeling en implementatie, met name ook in de overgangsperiode wat denken ze daar te gaan doen? Afhankelijk van de geplande levertijd wel of niet betalen, of toch bij aankomst pas bedenken of het wel of niet moet..
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  dinsdag 25 mei 2021 @ 16:07:41 #253
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_199613698
@tokko1 , nou ja, met 'Wat denk ik als resultaat heeft dat er toch minder direct uit China besteld wordt (en meer vanuit de EU zelf)' bedoel ik niet een Bol.com . :P Maar bijv. wel Soundcore producten van Amazon of AliExpress (of gewone web-)shops waarbij het dan uit Polen, Duitsland, Frankrijk ofzo komt. Dus het 'indirecte' 'directe' China. We zijn hier anti-Sjonnie handerlaartjes met webshoppies en dropshipping natuurlijk.

Speaking of which. Was ik net 2 jaar in NL terug, nu moest ik vanwege veranderde werkomstandigheden weer terug naar Oostenrijk. ;( Maar wel een voordeel is dat hier elektrische steps gewoon toegestaan zijn. :D Zag bij een lokale supermarkt al een KSR Group (die kende ik al van de tijden dat ik naar een 125cc motor keek) product onder de A-TO voorbijkomen voor ¤399. Maar goed, als fervente Chinashopper toch eens rondgekeken, je hoort natuurlijk altijd Xiaomi & Ninebot e.d.. Maar nu vond ik nog iets beters. Een Chinese fabrikant die ook de escooters bouwt voor rideshare/rental stepjes! www.kuickwheel.com . Launchen over een maand of twee ook een nieuwe reeks met de Aspire & Aspire Pro (niet te verwarren met de DJI drones :Y) ), maar ik ben gegaan voor de S1-C Pro die direct geleverd kon worden uit Europese Warehouse. Super range, krachtige 500W motor (hier mogen ze zonder problemen tot 600W), NFC unlocken, alarm, run-flat solid tyres, dubbele vering voor, verlichting met richtingaanwijzerfunctie, IPX5 waterdichtheid, IPX7 voor de core components e.d. :Y moet nog binnenkomen, maar ik ben benieuwd. Hier staan overal Lime, Bird, Kiwi, Link etc rental scooters en het is toch wel chill zo in de grote stad.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 25 mei 2021 @ 18:32:22 #254
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_199615827
quote:
0s.gif Op woensdag 19 mei 2021 23:24 schreef shiz het volgende:
Nou ja, dat 'onder de radar vliegen' van wat duurdere spulletjes kwam natuurlijk altijd wel leuk uit, not gonna lie. :Y) :9
Maar ja, dat is een beetje gevalletje 'kijk- en luistergeld'. In NL kom je daar eigenlijk niet omheen, tegenwoordig komt dat gewoon uit de grote pot belastingopbrengsten, dus iedereen draagt daar aan bij. In Oostenrijk moet elk huishouden met manieren om tv te kijken of radio te luisteren zich nog aanmelden om deze gelden te betalen. Wat natuurlijk niemand doet. Dus dan krijg je lui die in naam van de GIS langs de deuren te gaan om mensen erop te wijzen dat ze zich dienen aan te melden (ook als je alleen een mobieltje met internet hebt ondertussen meen ik, want daar kun je immers theoretisch livestreams mee kijken), maar niemand die ooit vrijwillig opendoet natuurlijk. _O- Dus... eigenlijk hoort het wel, zoals in NL, iedereen de sjaak. Maar als je er onderuit kunt komen, is het ergens toch wel mooi meegenomen. :+

Maar nu is het dus wel ff wennen aan de gang van zaken zoals het systeem eigenlijk behoort te werken. :@ Wat denk ik als resultaat heeft dat er toch minder direct uit China besteld wordt (en meer vanuit de EU zelf).
Als het spul dat ik in China bestel eens wat makkelijker te vinden zou zijn ja. Veel van wat ik bestel kan ik hier niet eens vinden, soms alleen bij obscure speciaalzaken aan de andere kant van het land of alleen bij business to business zaakjes. Dat schiet ook niet op. Bol vind ik eigenlijk nooit echt een goed alternatief, veel te duur normaal gesproken.
Don't let my username fool you...
pi_199623797
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 mei 2021 16:07 schreef shiz het volgende:
@:tokko1 , nou ja, met 'Wat denk ik als resultaat heeft dat er toch minder direct uit China besteld wordt (en meer vanuit de EU zelf)' bedoel ik niet een Bol.com . :P Maar bijv. wel Soundcore producten van Amazon of AliExpress (of gewone web-)shops waarbij het dan uit Polen, Duitsland, Frankrijk ofzo komt. Dus het 'indirecte' 'directe' China. We zijn hier anti-Sjonnie handerlaartjes met webshoppies en dropshipping natuurlijk.

Speaking of which. Was ik net 2 jaar in NL terug, nu moest ik vanwege veranderde werkomstandigheden weer terug naar Oostenrijk. ;( Maar wel een voordeel is dat hier elektrische steps gewoon toegestaan zijn. :D Zag bij een lokale supermarkt al een KSR Group (die kende ik al van de tijden dat ik naar een 125cc motor keek) product onder de A-TO voorbijkomen voor ¤399. Maar goed, als fervente Chinashopper toch eens rondgekeken, je hoort natuurlijk altijd Xiaomi & Ninebot e.d.. Maar nu vond ik nog iets beters. Een Chinese fabrikant die ook de escooters bouwt voor rideshare/rental stepjes! www.kuickwheel.com . Launchen over een maand of twee ook een nieuwe reeks met de Aspire & Aspire Pro (niet te verwarren met de DJI drones :Y) ), maar ik ben gegaan voor de S1-C Pro die direct geleverd kon worden uit Europese Warehouse. Super range, krachtige 500W motor (hier mogen ze zonder problemen tot 600W), NFC unlocken, alarm, run-flat solid tyres, dubbele vering voor, verlichting met richtingaanwijzerfunctie, IPX5 waterdichtheid, IPX7 voor de core components e.d. :Y moet nog binnenkomen, maar ik ben benieuwd. Hier staan overal Lime, Bird, Kiwi, Link etc rental scooters en het is toch wel chill zo in de grote stad.
Dat vraagt om een link hè!

Van het weekend nog op de camping gezeten, de e-steps vliegen je om de oren alsof het de normaalste zaak van de wereld is, en het volk erop wordt steeds jonger ook nog. Daarbij de vraag of ze dat ding op volle snelheid onder controle kunnen houden.
"If you're not a manc, you're a wank"
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:04:20 #256
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_199624365
@Eric_Cantona , erm, in die post zit een link? :P Ik was gewoon zo vrij om gewoon de fabrikant er zelf op aan te spreken ipv een shop te zoeken. Die gast die mij beantwoorde kwam net uit Fast and the Furious 9 zetten die al uit is in China. :D En zei dat er wel wat te regelen viel (ook qua prijs, geen MSRP $899 maar $599, via PayPal incl. verz. vanuit EU Warehouse). :Y I'm all about cutting out the middleman, je weet togh! Sure, er zijn goedkopere stepjes, maar niet met die range, motor, vering & features.

Je kunt 'em in sport mode gooien, gaat 'ie niet 25 maar 30km/h. Hij is nu bij DPD aangemeld, hoop dat 'ie er vrijdag is.

-- Hier, vergelijkje:

In de vergelijking mist nog een belangrijk puntje: suspension.

[ Bericht 4% gewijzigd door shiz op 26-05-2021 11:14:09 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_199630969
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 11:04 schreef shiz het volgende:
@:Eric_Cantona , erm, in die post zit een link? :P Ik was gewoon zo vrij om gewoon de fabrikant er zelf op aan te spreken ipv een shop te zoeken. Die gast die mij beantwoorde kwam net uit Fast and the Furious 9 zetten die al uit is in China. :D En zei dat er wel wat te regelen viel (ook qua prijs, geen MSRP $899 maar $599, via PayPal incl. verz. vanuit EU Warehouse). :Y I'm all about cutting out the middleman, je weet togh! Sure, er zijn goedkopere stepjes, maar niet met die range, motor, vering & features.

Je kunt 'em in sport mode gooien, gaat 'ie niet 25 maar 30km/h. Hij is nu bij DPD aangemeld, hoop dat 'ie er vrijdag is.

-- Hier, vergelijkje:
[ afbeelding ]
In de vergelijking mist nog een belangrijk puntje: suspension.
Ja, dju zeg! Daarom vond ik 't al zo raar. Ik kon op de link niks vinden qua aankoopprijs. Vandaar mijn reactie.

't Is dat ik eigenlijk helemaal niks met zo'n ding kan doen, ik heb 2 jaar geleden m'n M365 weggedaan omdat ik er niet meer mee naar 't werk ging. Waarom zou ik er nu dan weer eentje aanschaffen? Must resist.
"If you're not a manc, you're a wank"
  donderdag 27 mei 2021 @ 12:24:57 #258
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_199640262
True. :P Daarom begon ik er in NL maar niet aan. En ik had ooit eens voor 180 EUR ofzo een van de eerste elektrische steps gehaald uit Duitsland, maar dat ding was superzwaar, had skatewielen, had slippende v-snaar aandrijving, alles trilde en maakte herrie als je ermee reed. Maar die rentaldingen zijn oerdegelijk en praktisch gebleken hier... en dus legal, dus nu wil ik er best een! Maar ja, als je hem niet mag gebruiken voor je commutes en er alleen op de camping wat aan hebt... dan is het idd een beetje overkill.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_199643202
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 12:24 schreef shiz het volgende:
True. :P Daarom begon ik er in NL maar niet aan. En ik had ooit eens voor 180 EUR ofzo een van de eerste elektrische steps gehaald uit Duitsland, maar dat ding was superzwaar, had skatewielen, had slippende v-snaar aandrijving, alles trilde en maakte herrie als je ermee reed. Maar die rentaldingen zijn oerdegelijk en praktisch gebleken hier... en dus legal, dus nu wil ik er best een! Maar ja, als je hem niet mag gebruiken voor je commutes en er alleen op de camping wat aan hebt... dan is het idd een beetje overkill.
Vorig jaar in Antwerpen ook nog dankbaar gebruik van gemaakt ja. Met paar vrienden in de auto, aan de rand van de stad geparkeerd en overnachten midden in het centrum. Volgende dag moest ik terug voor een uitvaart dus zo'n step gepakt. Heerlijk om op zo'n ding te rijden.

Toen ik er nog mee naar het werk ging ook prima, maar 14 km heen en 14 terug elke dag was me iets teveel.
"If you're not a manc, you're a wank"
  donderdag 27 mei 2021 @ 17:21:29 #260
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_199644463
Ja, ze zouden micromobility juist moeten toejuichen. Ik heb in mijn 16 jaar rijbewijshouderschap maar 1 voertuig gehad en dat was een motor. Je hopt hier in de hoofdstad met een jaarkaart voor 1,- p/dag in alle bussen, trams, metro & treinen, dus je hebt 't eigenlijk ook niet nodig, maar snel ff ergens naartoe is toch wel fijn zonder over te moeten stappen, of als je gewoon in de buurt een snelle boodschap wilt halen is ff snel heen met eigen vervoer ipv lopend wel nice. Gisteren nog een BOLT (UBER concurrent) genomen richting een verjaardagsfeestje, maar man, dat autoverkeer overal en vaststaan schiet ook niet op eigenlijk... en dan de uitstoot. Kun je wel in 2030 ofzo alles elektrisch willen laten rijden, maar eigenlijk is een eigen auto hier gewoon overkill, irritant en duur. Ik heb wel een elektrische fiets, daar stap ik net af, maar die moet ik dan helemaal uit de kelder halen en je moet nog altijd trappen & ik = lui natuurlijk. :P

Beetje gedoe, net als quadcopters willen vliegen. Laat het gewoon lekker toe zonder het compleet ontoegankelijk te maken en supermega rompslomp te vereisen. Stel gewoon een solide beleid op dat duidelijk is en klaar. Maar ze doen er altijd zo fakking lang over. Elders hebben ze allang PLEV regelgeving. Nou ja, misschien dat dit nog helpt:
https://legaliseerplevs.petities.nl
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_199645829
Meteen ondertekend!
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_199645918
quote:
0s.gif Op donderdag 27 mei 2021 17:21 schreef shiz het volgende:
Ja, ze zouden micromobility juist moeten toejuichen. Ik heb in mijn 16 jaar rijbewijshouderschap maar 1 voertuig gehad en dat was een motor. Je hopt hier in de hoofdstad met een jaarkaart voor 1,- p/dag in alle bussen, trams, metro & treinen, dus je hebt 't eigenlijk ook niet nodig, maar snel ff ergens naartoe is toch wel fijn zonder over te moeten stappen, of als je gewoon in de buurt een snelle boodschap wilt halen is ff snel heen met eigen vervoer ipv lopend wel nice. Gisteren nog een BOLT (UBER concurrent) genomen richting een verjaardagsfeestje, maar man, dat autoverkeer overal en vaststaan schiet ook niet op eigenlijk... en dan de uitstoot. Kun je wel in 2030 ofzo alles elektrisch willen laten rijden, maar eigenlijk is een eigen auto hier gewoon overkill, irritant en duur. Ik heb wel een elektrische fiets, daar stap ik net af, maar die moet ik dan helemaal uit de kelder halen en je moet nog altijd trappen & ik = lui natuurlijk. :P

Beetje gedoe, net als quadcopters willen vliegen. Laat het gewoon lekker toe zonder het compleet ontoegankelijk te maken en supermega rompslomp te vereisen. Stel gewoon een solide beleid op dat duidelijk is en klaar. Maar ze doen er altijd zo fakking lang over. Elders hebben ze allang PLEV regelgeving. Nou ja, misschien dat dit nog helpt:
https://legaliseerplevs.petities.nl
mja gezien het incident met de stint zijn ze, terecht, heel voorzichtig.

elektrische steps zijn op de drukke wegen in NL best een gevaar op de weg
  donderdag 27 mei 2021 @ 20:00:41 #263
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_199646633
Een Stint is nu niet echt iets waar inzittenden vanaf kunnen springen als het misgaat en iets dat in een compleet andere categorie valt dan een personal mobility vehicle. Een freak accident en dan meteen maar nooit meer iets in die richting op de weg laten, da's toch ook geen beleid?

Verkeer überhaupt is gevaarlijk. Krijgen we weer het argument dat je ook lekker veilig thuis kunt blijven, ja super, maar zo werkt het natuurlijk niet. Als je nu op een fiets naar buiten gaat heb je ook risico op letsel. En elektrische fietsen en Pedelecs zijn gewoon toegestaan en terecht. Hoe is een elektrische step nu zoveel anders dan een fiets? It's not... en daarom is NL ook een van de laatste landen in Europa waar ze nog niet toegestaan zijn en is het in menig land wel gewoon al een feit.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_199652950
Zou Aliexpress de komende dagen/weken meer en meer 'Europese handelaars' gaan promoten? Lijkt me dat de nieuwe regelgeving vanaf 1/7/2021 wel nefast is voor de Chinese webshops.

Bv. smartphonehoesjes of protectors koop ik altijd op Ali. Voor 10 euro heb je al een goeie, terwijl het hier (lokaal) vaak 20 euro of meer is.
Als je dat kan omzeilen door ergens een Europese vestiging te hebben, ontwijk je die kost.

Of zie ik het te optimistisch?
Cindy De Vuyst
  vrijdag 28 mei 2021 @ 11:42:44 #265
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199653672
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 10:44 schreef einzeinz het volgende:
Zou Aliexpress de komende dagen/weken meer en meer 'Europese handelaars' gaan promoten? Lijkt me dat de nieuwe regelgeving vanaf 1/7/2021 wel nefast is voor de Chinese webshops.

Bv. smartphonehoesjes of protectors koop ik altijd op Ali. Voor 10 euro heb je al een goeie, terwijl het hier (lokaal) vaak 20 euro of meer is.
Als je dat kan omzeilen door ergens een Europese vestiging te hebben, ontwijk je die kost.

Of zie ik het te optimistisch?
ik merk vaker dat NL niet meer als land van verzenden mogelijk is
  vrijdag 28 mei 2021 @ 13:16:17 #266
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_199654694
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik merk vaker dat NL niet meer als land van verzenden mogelijk is
Dat zie ik eigenlijk alleen als je andere landen als verzendlocatie selecteert, maar dat was bij mijn weten altijd al zo. Vanuit China is het eigenlijk altijd mogelijk.

Overigens gaat het niet alleen over NL, maar over de gehele EU.
Don't let my username fool you...
pi_199654743
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 11:42 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik merk vaker dat NL niet meer als land van verzenden mogelijk is
Klopt wel.

Maar het geldt op Europees gebied, daar moet Ali toch op inspelen? Warehouses in Roemenië, Polen, Spanje, ... en gewoon van daaruit verzenden zodat je die taksen kunt vermijden.
Cindy De Vuyst
pi_199706580
Iemand enig idee waar je van die plastic dopjes voor de Xiaomi Piston Hybrid kunt kopen? Veruit de degelijkste oortjes die ik ooit gehad heb, ze houden het al vijf jaar uit. Echter, af en toe verdwijnt er eens een opzetstukje en nu heb ik er geen meer over, en veel andere exemplaren blijven niet echt lekker zitten.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 15:28:21 #269
366734 dimmak
bitcoin
pi_199706995
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 14:58 schreef J.B. het volgende:
Iemand enig idee waar je van die plastic dopjes voor de Xiaomi Piston Hybrid kunt kopen? Veruit de degelijkste oortjes die ik ooit gehad heb, ze houden het al vijf jaar uit. Echter, af en toe verdwijnt er eens een opzetstukje en nu heb ik er geen meer over, en veel andere exemplaren blijven niet echt lekker zitten.
Zoek eens naar Xiaomi Pistons Ear Tips op Ali.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_199707370
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juni 2021 15:28 schreef dimmak het volgende:

[..]

Zoek eens naar Xiaomi Pistons Ear Tips op Ali.
Dit blijkt de gouden tip te zijn, hartelijk dank. Nu maar hopen dat ze voor 1 juli binnenkomen.
pi_199709832
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 mei 2021 13:19 schreef einzeinz het volgende:
.. Warehouses in Roemenië, Polen, Spanje, ... en gewoon van daaruit verzenden zodat je die taksen kunt vermijden.
Het moet daar toch op één of andere manier naar toe. Lijkt me dat er dan belasting afgedragen moet worden.
  dinsdag 1 juni 2021 @ 21:08:18 #272
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_199710788
Alsof ze dat voorheen gewoon naar dat warenhuis sturen als 'Gift, 3 USD'. :D
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 11 juni 2021 @ 08:22:34 #273
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_199827465
Langzaam aan wordt er meer duidelijk over de nieuwe regels/regelingen.

PostNL gaat tot 150 euro waarde 4 euro (online) of 7 euro (winkel) voor de inklaring rekenen.
Dus aanschafprijs + BTW + Inklaringskosten 4 euro.
En respectievelijk boven de 150 euro 10 en 13 euro + invoerrechten.



https://www.postnl.nl/campagnes/aankopen-buitenland

Maar voor aliexpress en andere grote shops zullen wel zelf-inklaringen gedaan worden.. benieuwd wat daar de -prijs bump- gaat worden..
quote:
0s.gif PostNL
Er zijn ook webshops waar het iets anders werkt. Daar betaal je de btw al op het moment dat je je bestelling afrekent. Wij doen dan nog steeds aangifte als je pakket aankomt in Nederland. Maar je hoeft in dat geval geen inklaringskosten te betalen. En je ontvangt dus ook geen betaalverzoek. Let op: dit geldt alleen als de waarde van je aankoop lager is dan 150 euro. Vanaf dat bedrag moet je namelijk invoerrechten betalen.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:11:08 #274
385966 N22
Ditmael niet tevergeefs
pi_199830067
En voor die waardebepaling gebruiken ze de waarde op 't etiket?
Op de dementie-afdeling bestaat elke avondmaaltijd uit vergeten groenten
pi_199831585
Dat het bij Gearbest niet zo lekker ging was hier geloof ik al bekend, maar volgens onze Duitse vrienden van China Gadgets zouden ze nu ook (zo goed als) failliet zijn:

Gearbest Muttergesellschaft Globalegrow E-Commerce droht Insolvenz
https://www.china-gadgets(...)alegrowe-e-commerce/
pi_199831768
quote:
16s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:22 schreef tokko1 het volgende:
Langzaam aan wordt er meer duidelijk over de nieuwe regels/regelingen.

PostNL gaat tot 150 euro waarde 4 euro (online) of 7 euro (winkel) voor de inklaring rekenen.
Dus aanschafprijs + BTW + Inklaringskosten 4 euro.
En respectievelijk boven de 150 euro 10 en 13 euro + invoerrechten.

[ afbeelding ]

https://www.postnl.nl/campagnes/aankopen-buitenland

Maar voor aliexpress en andere grote shops zullen wel zelf-inklaringen gedaan worden.. benieuwd wat daar de -prijs bump- gaat worden..
[..]

In Duitsland doen ze het blijkbaar weer anders, op goederen tot ¤5,23 wordt geen BTW geheven omdat het te betalen bedrag minder dan ¤1 zou bedragen:

https://www.china-gadgets(...)sendungen-aus-china/
quote:
neue Regelung ab 1.7.20210
0,01 bis 5,23¤: EUSt fällt an, wird aber nicht erhoben, da unter 1¤
ab 5,24¤: EUSt von 19% auf den Bestellwert wird erhoben
Vraag me ook af hoe het gaat met verzendopties als Priority Direct Mail bij o.a. Banggood, daarmee kon voorheen ook al de belasting ontweken worden...
pi_199831843
Gearbest lijkt in ieder geval niet meer mee te doen.
https://www.china-gadgets(...)alegrowe-e-commerce/
pi_199870590
Nog een vliegtuig vol pakketjes onderweg. Hopen dat alles voor 1 juli binnen is. Ben benieuwd hoe AE met de nieuwe regels omgaat.
pi_199871576
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:01 schreef wesselbraaksma het volgende:
Nog een vliegtuig vol pakketjes onderweg. Hopen dat alles voor 1 juli binnen is. Ben benieuwd hoe AE met de nieuwe regels omgaat.
Afgelopen zaterdag mijn voorlopig laatste pakje netjes op tijd ontvangen.
Ik wacht nu ook even af tot 1 juli voor ik eventueel weer bestellingen ga plaatsen.
  zondag 13 juni 2021 @ 21:52:26 #280
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199872132
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 21:01 schreef wesselbraaksma het volgende:
Nog een vliegtuig vol pakketjes onderweg. Hopen dat alles voor 1 juli binnen is. Ben benieuwd hoe AE met de nieuwe regels omgaat.
langzaam
  zondag 13 juni 2021 @ 22:29:22 #281
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_199873313
Grappig op AE schreef een store 'we hebben gehoord dat vanaf volgende maand er btw afgedragen moet worden, kun je dat bevestigen?', ik zo 'ja, dat klopt -sadface-' en kreeg een 'sadface' terug.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 14 juni 2021 @ 22:51:03 #282
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_199889989
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 22:29 schreef shiz het volgende:
Grappig op AE schreef een store 'we hebben gehoord dat vanaf volgende maand er btw afgedragen moet worden, kun je dat bevestigen?', ik zo 'ja, dat klopt -sadface-' en kreeg een 'sadface' terug.
Als je zeker weet dat het bedrag wat je betaald ook gewoon het bedag is waar je het product voor in huis haalt heeft het opzich ook nog voordelen. Nu heb je kans dat je ineens dik moet dokken en allemaal verwerkings kosten er nog bovenop krijgt, helemaal bij DHL is dat schurken handel.
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_199890509
quote:
0s.gif Op zondag 13 juni 2021 22:29 schreef shiz het volgende:
Grappig op AE schreef een store 'we hebben gehoord dat vanaf volgende maand er btw afgedragen moet worden, kun je dat bevestigen?', ik zo 'ja, dat klopt -sadface-' en kreeg een 'sadface' terug.
"we hebben gehoord"
lol... die gaan een hoop vermiste en return to sender pakjes krijgen :D
pi_199987028
Niet echt China shopping maar wellicht interessant voor de topicgangers: op Amazon is het vandaag Prime Day, en er zijn onder andere wat dingen van Xiaomi in de aanbieding. Ik woon zelf in Duitsland en heb een Poco X3 Pro 8/256GB voor ¤200 gekocht, al zullen de Nederlandse aanbiedingen anders zijn.
  maandag 21 juni 2021 @ 10:48:17 #285
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_199987234
Mja, die hele Prime sales das altijd een beetje 'door de bomen het bos niet zien' zo'n beetje, dus I don't even bother eigenlijk.
Tenzij je al een tijd iets op een lijstje hebt staan ofzo en nu ff kijkt of die ook in de aanbiedinges is, is het geloof ik ook niet bijster interessant of makkelijk om een goede deal te vinden. Misschien dat dealsites er een paar dingen hebben uitgepikt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_199995745
Amazon zoekmachine is gewoon slecht, erg jammer. Zoeken is nu een heel avontuur op zich. _O-
  dinsdag 22 juni 2021 @ 19:03:19 #287
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_200012868
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 19:25 schreef Gruj0 het volgende:
Amazon zoekmachine is gewoon slecht, erg jammer. Zoeken is nu een heel avontuur op zich. _O-
Echt hopeloos.. mijn methode is altijd googlen met "amazon.nl productnaam" en dan vindt je vaak wat je moet hebben :p

Voor de oldscoolers heeft SJcam weer een nieuwertje _O-
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
pi_200013134
quote:
16s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 19:03 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Echt hopeloos.. mijn methode is altijd googlen met "amazon.nl productnaam" en dan vindt je vaak wat je moet hebben :p

Voor de oldscoolers heeft SJcam weer een nieuwertje _O-
AE zoekmachine is ook behoorlijk kut. Jammer dat je voor die Poco X3 Pro Amazon Prime nodig hebt.
In NL is die ook in de aanbieding, maar dan 30 euro duurder.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 21:11:42 #289
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_200015122
Nou ja, je kunt natuurlijk iemand met Prime 't bedrag op z'n PayPal storten en dat die het dan voor jou bestelt.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_200016548
Of de gratis proefperiode nemen, maar is prime niet iets van 3 euro? Volgens mij is 30 - 3 nog steeds korting :Y
pi_200017379
Heb naast m'n Poco ook nog een Viofo A129 Duo + 256GB SD-kaart tijdens de Prime Days gekocht, ga vrijdag m'n nieuwe auto ophalen dus het komt goed uit.
pi_200076303
quote:
0s.gif Op maandag 14 juni 2021 23:16 schreef mschol het volgende:

[..]

"we hebben gehoord"
lol... die gaan een hoop vermiste en return to sender pakjes krijgen :D
Ik denk dat dat wel meevalt, in china zijn veel dingen te vinden die in de EU niet eens te krijgen zijn.
Die 21 procent BTW bijbetalen heb ik helemaal geen moeite mee, dat doe je hier in de winkel natuurlijk ook.
De 4 euro die PostNL weer op wil strijken heb ik echter wel moeite mee, volledig digitaal en komt geen mens aan te pas. Hopen dat het snel mogelijk wordt om direct de BTW af te dragen (over de bedragen die nu op de pakketjes gezet worden zou natuurlijk helemaal mooi zijn :7 ).
  woensdag 30 juni 2021 @ 10:19:06 #293
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_200138422
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 18:33 schreef wesselbraaksma het volgende:

[..]

Hopen dat het snel mogelijk wordt om direct de BTW af te dragen (over de bedragen die nu op de pakketjes gezet worden zou natuurlijk helemaal mooi zijn :7 ).
De spanning stijgt.. gaat alie dat al doen vanaf morgen of is het toch lastig met it werkzaamheden en gaat het over een tijdje pas automatisch werken.. :X

Vast geneog mensen (in hele EU) die afgelopen maand niets meer besteld hebben en morgen massaal gaan kopen. Verwacht weer toename in verzenddtijden _O-
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  donderdag 1 juli 2021 @ 14:02:25 #294
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_200155554
Update wat betreft aliexpress en het inhouden van de belasting.

Als je nu besteld krijg je bij het afrekenen de extra positie "Vat (?)". Als je op het vraagteken klikt krijg je de volgende uitleg:

"From 1 July 2021, AliExpress generally will need to collect VAT on sales of goods delivered to EU consumers, including circumstances where goods are delivered from outside of the EU with order value of up to EUR 150, or where goods are shipped from within EU where the seller is established outside the EU. For more information, please refer to the Help Center."



Dus wordt bij het bestellen al ingehouden en hoeft je naast de belasting dus geen extra kosten te betalen aan PostNL ed.

Voor meer informatie zie de hulp pagina van aliexpress.
https://service.aliexpres(...)60863305&language=en
Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net
  donderdag 1 juli 2021 @ 14:59:06 #295
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_200156339
Dat voorbeeld is ook zo mooi. :D
Ik kan me herinneren dat 'ie bij Dirk ¤9.99 was.

Drom had ik destijds in de OP een spoiler 'JA HALLO! WAAR ZIJN WE NOU HELEMAAL MEE BEZIG?!!1!? -> Koop lokaal!' gemikt.
quote:
Soms slaat de China-gekte wel een beetje heel ver door. Je kijkt nog net niet of je ook uit China pakken melk en hagelslag kunt laten bezorgen, maar bij simpele goedkope prulletjes, of zaken die eigenlijk bekendstaan om gefaked te worden, haal je die het liefst ook nog uit de Aziatische contreien. Echter zijn veel van deze producten gewoon in je onmiddellijke nabijheid te verkrijgen en dat tegen erg vergelijkbare prijzen. Goedkope prulletjes kun je doorgaans ook voor weinig halen bij de Action, ALDI, Lidl, 1 Euro shop, Blokker, Marskramer, Kruidvat, Trekpleister, Xenos, HEMA, Wibra, Zeeman, Gamma, Bart Smit, Intertoys e.a. namelijk. Helpen door aanbiedingen te spitten doet misschien een voordeelmuis.nl .
Sowieso denk ik vermeerd China-producten bij lokale toko's te gaan zien. :Y Interessant in die passage gaat het over EU warehouse producten maar waar de verkoper in CN zit? Hum, gaat die hele vlieger dan ook niet meer op? Nou ja, we gaan het de komende tijd zien iig.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_200467666
Sinds wanneer komen pakketten van AE via Limburg het land binnen? Krijg net bericht dat door de overstromingen in Limburg er een vertraging is vann7-10 dagen
pi_200468297
quote:
4s.gif Op woensdag 21 juli 2021 10:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sinds wanneer komen pakketten van AE via Limburg het land binnen? Krijg net bericht dat door de overstromingen in Limburg er een vertraging is vann7-10 dagen
Dc zit toch in Luik?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 21 juli 2021 @ 13:47:43 #298
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200471292
quote:
4s.gif Op woensdag 21 juli 2021 10:10 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sinds wanneer komen pakketten van AE via Limburg het land binnen? Krijg net bericht dat door de overstromingen in Limburg er een vertraging is vann7-10 dagen
ze zitten in Luik en daar is het nog erger.
pi_200471670
Is het nog de moeite waard in China te kijken voor een dashcam? Had vroeger altijd die oldskool G1W-C.

Tot op heden hebben de Nederlandse webshops nog altijd veel tussen 100 en 300 euro, maar weinig bekends daaronder.
- Met zuidelijke groet -
pi_200704161
Zijn er al wat meer ervaringen m.b.t. AliExpress vs BTW en de afwikkeling door PostNL hiervan? En dan met name voor pakketjes besteld na 1 juli j.l.
  maandag 2 augustus 2021 @ 23:50:40 #301
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200705358
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 22:31 schreef Horsemen het volgende:
Zijn er al wat meer ervaringen m.b.t. AliExpress vs BTW en de afwikkeling door PostNL hiervan? En dan met name voor pakketjes besteld na 1 juli j.l.
heb een kabeltje onderweg en daar bij Ali al 21% btw op betaald.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')