Gedaan inderdaad, verkoper reageert ook niet meer. Eens kijken wat er gaat gebeuren.quote:Op donderdag 25 februari 2021 20:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
geschil aanmaken, advertentie voldeed niet?
wordt meestal toegekend door ali, even een foto/clipje erbij uploaden als bewijs?quote:Op zondag 28 februari 2021 07:48 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Gedaan inderdaad, verkoper reageert ook niet meer. Eens kijken wat er gaat gebeuren.
Already done iddquote:Op zondag 28 februari 2021 12:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wordt meestal toegekend door ali, even een foto/clipje erbij uploaden als bewijs?
wij hebben deze nu al een paar maand: Xiaomi Jimmy JV53quote:Op vrijdag 12 maart 2021 07:31 schreef Miniem het volgende:
Heeft 1 van jullie een draadloze accu stofzuiger zoals de dreame t10 of V11 oid?
Zag nu ook een mija K10 voorbij komen.
Maar wou ff wat persoonlijke ervaringen weten.
Ik kreeg paar dagen terug een email met een "urgent message" van Gearbest, niks mee gedaan verder maar n.a.v. de berichten in dit topic maar even ingelogd op hun site om te kijken wat het bericht was.quote:Op woensdag 17 maart 2021 19:09 schreef ThaBrain het volgende:
Ik lees steeds meer geruchten dat het bij Gearbest niet zo goed gaat. Ze betalen hun affiliates niet uit, doen moeilijk met refunds en geven aan dat producten op voorraad zijn, maar dat niet zo blijkt te zijn.
Geen idee op welke order ze doelen, heb er al 1+ jaar niks meer besteld, maar dat bedelen om positieve reviews online belooft weinig goeds.quote:Dear Valuable Customer,
Thank you for ordering from Gearbest
-Are you satisfied with our customer service?
-Are you satisfied with our product(s)?
If you need any help regarding your order,please reply with your order number,the related SKU number and issue.We’ll resolve this for you.
-If you don’t have any issue, we’d like to invite to share your shopping experience on review websites. As a proof of good will we can provide 300 points to your Gearbest account for each posted review.
waar blijft de tracking hangen?quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:32 schreef einzeinz het volgende:
Mensen onder jullie die ook steeds vaker problemen ondervinden bij Aliexpress? Zeer lange levertijden 3 tot zelfs 4 maanden wachten. Dan is je 'geschillenperiode' vaak ook al voorbij.
Ofwel gewoon geen levering.
ooh, nooit verstuurd, jammer dat je geen dispute meer kan aanmaken.quote:Op donderdag 18 maart 2021 11:20 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Gewoon al bij 'No results', de tracking wordt niet gevonden.
Verkoper is zelfs met de noorderzon verdwenen. Vraag me uberhaupt dan af of je zelfs je geld ooit terug kunt eisen?quote:Op donderdag 18 maart 2021 11:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ooh, nooit verstuurd, jammer dat je geen dispute meer kan aanmaken.
ja, de termijn is iets van 3 mnd om een dispute aan te maken, moet je gewoon kijken wat kan?quote:Op donderdag 18 maart 2021 12:12 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Verkoper is zelfs met de noorderzon verdwenen. Vraag me uberhaupt dan af of je zelfs je geld ooit terug kunt eisen?
Er waren de laatste tijd (nu misschien ook nog wel) een paar fake shops met locatie ergens in Frankrijk.quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:32 schreef einzeinz het volgende:
Mensen onder jullie die ook steeds vaker problemen ondervinden bij Aliexpress? Zeer lange levertijden 3 tot zelfs 4 maanden wachten. Dan is je 'geschillenperiode' vaak ook al voorbij.
Ofwel gewoon geen levering.
Ik hou altijd wel bij wanneer die dispute tijden zijn. Dan kun je gewoon een dispute aanmaken en wordt 'ie normaal gesproken ook wel toegekend. Normaal gesproken krijg je er ook wel een melding van via de app.quote:Op donderdag 18 maart 2021 09:32 schreef einzeinz het volgende:
Mensen onder jullie die ook steeds vaker problemen ondervinden bij Aliexpress? Zeer lange levertijden 3 tot zelfs 4 maanden wachten. Dan is je 'geschillenperiode' vaak ook al voorbij.
Ofwel gewoon geen levering.
Je krijgt terug wat je er voor betaald hebt, ook al is er een wisselkoers.quote:Op donderdag 25 maart 2021 20:59 schreef bartvangils het volgende:
Hier ook te maken gehad met een fake shop...
Baseus powerbank op Ali besteld bij Shop9113912224
tracking gekregen dat 't verzonden is, maar niets ontvangen
dispute geopend, en geld terug gekregen (met ondertussen betere koers $ - ¤ en winstje gemaakt
'k zie ondertussen dat de shop weg is van Ali...
Van een official store bestellen is idd de gouden tip. Dan zit je altijd goed. Gewoon niet op een eurotje verschil opkijken.quote:Op donderdag 25 maart 2021 21:25 schreef shiz het volgende:
Ja, meestal bestel ik wel gewoon bij een van de 'official store', 'factory store', 'global store' etc van zo'n merk.
Uiteindelijk bestel je iets dat je wel in huis wilt halen en niet omdat gedoe zo leuk is.
Kortom, gewoon 21% extra aftikken bij de aankoop.quote:Douane-inzicht.nl
"Als een niet-EU-leverancier straks kiest voor de IOSS-optie, betekent dit dat de consument die via zijn website een product koopt al op het moment van de aanschaf de btw van zijn thuisland dient te voldoen."
RIP ALi voor NLquote:Op zaterdag 27 maart 2021 09:03 schreef tokko1 het volgende:
Er zal wel 'IOSS" door aliexpress (en andere shops) toegepast gaan worden..
"Import One Stop Shop" aka belasting vooraf betalen aan aliexpress die het weer aan de belastingdienst doorsluisd.
[..]
Kortom, gewoon 21% extra aftikken bij de aankoop.
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 20:34 schreef N22 het volgende:
Zolang die achterlijke 13¤ afhandeling die de douane vraagt maar achterwege blijft ben ik best bereid wat meer te betalen, vaak is het zelfs met die 21% zelfs nog veel goedkoper dan in Nederland. Wie weet vinden ze een creatieve manier om de waarde (en dus de belasting) lager te houden dan de daadwerkelijke waarde, net zoals de waarde op de pakketjes vaak niet klopt.
Tevens:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ine-shoppen-china-eu
In nationale media te pochen dat je net namaak merkkleding hebt aangeschaft, incl foto van je collectie _!
quote:Op zaterdag 27 maart 2021 20:34 schreef N22 het volgende:
Tevens:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ine-shoppen-china-eu
In nationale media pochen dat je net namaak merkkleding hebt aangeschaft, incl foto van je collectie _!
Amateur!quote:"Ik denk dat er elke week wel een pakketje binnenkomt"
het is niet de douane die dat vraagt maar gewoon postNL/vervoerder omdat ze het moeten inklaren..quote:Op zaterdag 27 maart 2021 20:34 schreef N22 het volgende:
Zolang die achterlijke 13¤ afhandeling die de douane vraagt maar achterwege blijft ben ik best bereid wat meer te betalen, vaak is het zelfs met die 21% zelfs nog veel goedkoper dan in Nederland. Wie weet vinden ze een creatieve manier om de waarde (en dus de belasting) lager te houden dan de daadwerkelijke waarde, net zoals de waarde op de pakketjes vaak niet klopt.
Tevens:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ine-shoppen-china-eu
In nationale media pochen dat je net namaak merkkleding hebt aangeschaft, incl foto van je collectie _!
quote:Voor een euro of vijftig een zak vol ongeopende pakketjes van AliExpress kopen, zonder dat je weet wat erin zit. Op social media duiken allerlei advertenties op waarin mensen deze 'verloren pakketjes' verkopen. Maar waar al deze pakjes vandaan komen, is een mysterie. De Consumentenbond waarschuwt daarom.
Ik bestel nog juist heel veel via AliExpress, juist nog wat extra zaken besteld onlangs zodat die voor 1 juli binnen zijn. Ik ben ook benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen en zeker met de overgangsperiode. Pakketjes die onderweg zijn terwijl die regeling ingaat en zo. Verder verwacht ik eigenlijk dat AliExpress gewoon de BTW afdracht gaat regelen.quote:Op woensdag 12 mei 2021 00:01 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag een telefoonhoesje binnengekregen.
Bestel al bijna nooit meer wat, maar gezien de nieuwe regels van 1 juli voorlopig ook maar even afwachten hoe dat zich gaat ontwikkelen...
Ik mis nog een aantal pakketjes dus die zullen daar wel tussen zitten.quote:Op dinsdag 27 april 2021 14:12 schreef Iemand91 het volgende:
Zakken ongeopende AliExpress-pakketjes te koop, maar herkomst is mysterie
[..]
Op Tweakers zie je dat men ook even bestellen afhoudt. Ik heb toch eigenlijk niets nodig (althans voorlopig) en de laatste tijd zijn spullen erg lang onderweg (persoonlijke ervaring).quote:Op woensdag 12 mei 2021 09:05 schreef Metalfreak het volgende:
Ik bestel nog juist heel veel via AliExpress, juist nog wat extra zaken besteld onlangs zodat die voor 1 juli binnen zijn. Ik ben ook benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen en zeker met de overgangsperiode. Pakketjes die onderweg zijn terwijl die regeling ingaat en zo. Verder verwacht ik eigenlijk dat AliExpress gewoon de BTW afdracht gaat regelen.
Mijn ervaring is juist dat het de laatste tijd allemaal vrij snel binnen is.quote:Op woensdag 12 mei 2021 12:07 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Op Tweakers zie je dat men ook even bestellen afhoudt. Ik heb toch eigenlijk niets nodig (althans voorlopig) en de laatste tijd zijn spullen erg lang onderweg (persoonlijke ervaring).
Slaat van tig stores uit de community codes op en past ze zelf toe op de items in je winkelmandje bij checkout. Superhandig. Eventueel kun je http://joinhoney.com/ref/61on0ue gebruiken krijgen we beiden 500 Honey Gold geloof ik, dus het is en coupons toepassen en als ze geen coupons kunnen vinden krijg je vaak dan wel Honey cashback. En die kun je tzt weer inruilen voor Amazon.de ofzo giftcards (bol.com geloof ik ook -- jup, zelfs de Bijenkorf en Mediamarkt).quote:Op woensdag 19 mei 2021 18:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Uuuh nee dat ken ik eigenlijk niet
Als ze aangesloten zijn bij het EU btw systeem dan zijn de afhandelingskosten niet van toepassing natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 mei 2021 20:17 schreef Gruj0 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe hoe het uit gaat pakken na 1 juli.
21% meer, is nooit een probleem geweest, maar die 13 inklaringskosten die PostNL vraagt zijn gewoon kak. Zeker als je ze moet betalen op een product van 3 euro. Veel hobby dingen gaan te duur worden zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |