abonnement Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 maandag 13 juli 2020 @ 08:53:53 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194064801
President:
Donald Trump

Vice President:
Mike Pence
SPOILER: Het Kabinet-Trump
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amerikaans Congres:



Political groups house:
Democratic (235)
Republican (197)
Vacant (3)

Political groups Senate:
Republican (53)
Democratic (45)
Independents (2)

SPOILER: Overzicht van lopende onderzoeken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe werkt een impeachment?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic normale bronnen. Hier te verifiëren: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen:
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_194065098
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 08:52 schreef Ulx het volgende:
Maar dat is nog steeds geen antwoord. Het blijft bij vaagheid.
Aan het begin van mijn reactie geef ik dat zelf ook al aan. Je kunt niet alles in Harde Cijfers (be)vatten.
En voor wie het zelf ervaart, is van vaagheid geen enkele sprake. Dat kan ik je wel verzekeren. Ik ben er, als uitzendkracht in mijn branche, de laatste jaren bruto fors op achteruit gegaan. Het is sappelen geworden. Maar in de 'clubs' waar ik terechtkwam, waren alle managers de laatste jaren opgeschaald, met goedkeuring van directie en/of de politiek. Dat gemopper heb ik van de lager ingeschaalden meer dan eens moeten aanhoren.
Ook die zo sociaal bewogen linkse partijen laten het op lokaal en regionaal bestuurlijk niveau vaak afweten. En als het nieuwe functieboek is goedgekeurd, dan helpt geen enkel bezwaarschrift meer. Dat is heel vaak de frustratie die wordt ervaren.

Ik denk dat de teleurstelling over 8 jaar Obama met die frustratie te vergelijken is. (Maar ook daarin kan ik je niet verblijden met keiharde cijfers.)

Veel klachten vanuit de BlackLivesMatter zijn trouwens net zo vaag en blijven vaak op microniveau hangen, en ze zijn moeilijk om continu keihard te bewijzen. Hoe bewijs je dat politie mensen staande houdt en zich daarbij door huidskleur laat leiden?
Er doen trouwens mensen mee aan protesten die persoonlijk misschien niet eens de problematiek aan den lijve hebben ondervonden. Maar ze realiseren zich dat de klachten vaak wel gebaseerd zijn op een opeenstapeling van ervaringen en emoties die serieus moeten worden genomen. Rutte heeft ook jarenlang problemen geprobeerd weg te lachen en gevraagd om 'harde' bewijzen en statistieken... dat zie je hem steeds minder vaak doen.

Er is toenemende onrust bij de kiezers, al sinds zo'n 20 jaar, in meerdere Westerse democratieën en ook andere landen, en dat komt niet nergens vandaan. Wie dat blijft afdoen met 'vaag gelul' heeft zelf waarschijnlijk niet direct met die problemen te maken, en wil zich er ook niet door laten afleiden. En is dus blij dat alles bij 'het oude' blijft. De vraag is: hoe lang blijft dat 'goed' gaan?

Verder hoop ik, voor de USA en voor de bondgenoten, dat Biden wint met een landslide. En dat hij, eenmaal in het Witte Huis, zijn oren goed te luisteren legt, en niet terugzakt in een modus van "ziezo, alles is weer lekker bij het oude. Carry on."
Ik doe het ff rustig aan.
  Overall beste user 2022 maandag 13 juli 2020 @ 09:43:32 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194065199
Erg veel aannames.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_194065238
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:43 schreef Ulx het volgende:
Erg veel aannames.
Zoals ik al zei, niet voor de mensen die de problemen zelf ervaren.
En die niet worden gehoord.

Een groeiende groep, en ze zijn stemgerechtigd. En steeds meer ontevreden. Of ze nu wit of zwart zijn, ongelovig of religieus, man of vrouw, links of rechts. Een groeiende groep proteststemmers. Ze schieten van SP naar Wilders, en van Sanders naar Trump. (En desnoods weer terug.)

En de 'verstandige' mensen, die alleen statistiekjes willen zien, blijven die groepen benaderen met: "erg veel aannames."
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194065246
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:43 schreef Ulx het volgende:
Erg veel aannames.
Kan zijn, maar het is op z'n minst plausibel.
Daarnaast geeft geeft het een verklaring waarom in westerse landen populisme op komt en waarom Sanders populariteit geniet.
pi_194065311
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:49 schreef Weird- het volgende:

[..]

Kan zijn, maar het is op z'n minst plausibel.
Daarnaast geeft geeft het een verklaring waarom in westerse landen populisme op komt en waarom Sanders populariteit geniet.
En de blunder waardoor Hillary Clinton de verkiezingen niet wist te winnen: "We don't need to make America great again, because we are already great."
Daarmee heeft ze, met name bij de kansarmen in swing states en in het Heartland, haar kansen verprutst.
"Ga maar rustig slapen mensen, er is niets aan de hand. Al uw problemen zijn aannames."

Veel mensen denken blijkbaar dat het leven alleen uit zekerheden bestaat. Maar ieder wetenschappelijk onderzoek begint met waarnemen, aannames en hypotheses. Wie meteen een harde theorie wil zien, heeft weinig begrepen van het proces dat tot feiten leidt. (Om van oplossingen nog maar te zwijgen.)
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194065359
Ik ben wel enigszins gefascineerd door het Corona-debat in de VS.

In mijn Twitter-bubble worden Republikeinen al tijden afgeslacht omdat ze tegen mondkapjes (of niet genoeg vóór mondkapjes) zijn, en omdat ze de scholen willen openen.

Dat is gewoon de lijn Jaap van Dissel.
pi_194065400
quote:
10s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik ben wel enigszins gefascineerd door het Corona-debat in de VS.

In mijn Twitter-bubble worden Republikeinen al tijden afgeslacht omdat ze tegen mondkapjes (of niet genoeg vóór mondkapjes) zijn, en omdat ze de scholen willen openen.

Dat is gewoon de lijn Jaap van Dissel.
Dat is de lijn Jaap van Dissel voor Nederland.

Hij heeft er vast geen tijd voor, maar vraag hem eens om de huidige situatie in de USA te bekijken. En hoe zijn 'lijn' of advies dan zou zijn.

Vanaf het begin heeft de USA een andere lijn gekozen dan Nederland. En als de Amerikaanse 'Van Dissel'' (Fauci) iets verstandigs te berde bracht, werd hij door Trump en diens vrienden wel weer overruled. Dat is hier, met Van Dissel en Rutte, wel even iets anders gegaan.

Sommige ontwikkelingen in de USA en Europa zijn met elkaar te vergelijken. Dat gold in aanvang ook voor het coronavirus.
De huidige ontwikkeling in het coronaverhaal zijn in de USA en grote delen van Europa inmiddels volstrekt onvergelijkbaar geworden.

Er staat trouwens nog niets vast, zolang er geen vaccin is. Ook hier kan het weer oplaaien. En dan zal Van Dissel zijn 'lijn' ongetwijfeld weer (moeten) aanpassen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194065452
quote:
10s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik ben wel enigszins gefascineerd door het Corona-debat in de VS.

In mijn Twitter-bubble worden Republikeinen al tijden afgeslacht omdat ze tegen mondkapjes (of niet genoeg vóór mondkapjes) zijn, en omdat ze de scholen willen openen.

Dat is gewoon de lijn Jaap van Dissel.
Onze scholen gingen ook pas open toen de curve was geflattened. Dat is in veel gebieden in de VS natuurlijk allerminst het geval.

Verder zal het mij persoonlijk een rotzorg of ze in de VS mondkapjes dragen en de boel open gooien.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194065511
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onze scholen gingen ook pas open toen de curve was geflattened. Dat is in veel gebieden in de VS natuurlijk allerminst het geval.
Inderdaad.

quote:
Verder zal het mij persoonlijk een rotzorg of ze in de VS mondkapjes dragen en de boel open gooien.
Geweldig gewoon.
Dat zeg ik ook altijd als, door chronisch falend politiek en bestuurlijk beleid (nationaal en internationaal), de oogsten mislukken en tienduizenden mensen doodhongeren in de Sahel.

Alleen al als voorbeeld hoe het niet moet, is het mij wel een rotzorg wat er in de VS gebeurd i.v.m. Corona.
In het algemeen: als dit je al geen ruk meer kan schelen, waarom zou je hier dan überhaupt posten? Kunnen andere geschifte uitspraken en handelingen van Trump, met alle gevolgen daarbij, je wel wat schelen? En zo ja, waarom dan?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194065585
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:16 schreef Toby56 het volgende:

Geweldig gewoon.
Dat zeg ik ook altijd als, door chronisch falend politiek en bestuurlijk beleid (nationaal en internationaal), de oogsten mislukken en tienduizenden mensen doodhongeren in de Sahel.

Alleen al als voorbeeld hoe het niet moet, is het mij wel een rotzorg wat er in de VS gebeurd i.v.m. Corona.
In het algemeen: als dit je al geen ruk meer kan schelen, waarom zou je hier dan überhaupt posten? Kunnen andere geschifte uitspraken en handelingen van Trump, met alle gevolgen daarbij, je wel wat schelen? En zo ja, waarom dan?
Ik zie de Amerikaanse politiek vooral als een interessant en fascinerend schouwspel. Daarom post ik hier.

Dat het de Amerikanen niet lukt om het coronavirus onder controle te krijgen, daar lig ik verder niet wakker van.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194065601
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zie de Amerikaanse politiek vooral als een interessant en fascinerend schouwspel. Daarom post ik hier.

Dat het de Amerikanen niet lukt om het coronavirus onder controle te krijgen, daar lig ik verder niet wakker van.
OK.
Helder.

Ik vind het zelf bijzonder tragisch. Of ze nu wel op een idioot stemmen of niet, dit gun ik niemand. Ik hoop dat het ze alsnog lukt om het virus onder controle te krijgen. Niet alleen bij ons of in de USA, maar overal.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 13 juli 2020 @ 10:28:31 #13
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_194065631
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]

OK.
Helder.

Ik vind het zelf bijzonder tragisch. Of ze nu wel op een idioot stemmen of niet, dit gun ik niemand. Ik hoop dat het ze alsnog lukt om het virus onder controle te krijgen. Niet alleen bij ons of in de USA, maar overal.
Elk volk krijgt de leider die het verdient.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 juli 2020 @ 10:29:19 #14
426493 crew  PippenScottie
pi_194065637
quote:
10s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik ben wel enigszins gefascineerd door het Corona-debat in de VS.

In mijn Twitter-bubble worden Republikeinen al tijden afgeslacht omdat ze tegen mondkapjes (of niet genoeg vóór mondkapjes) zijn, en omdat ze de scholen willen openen.

Dat is gewoon de lijn Jaap van Dissel.
Ik denk dat het meer gaat om het idee dat een deel van Amerika niets voor een ander wil doen wat ze ook maar mild ongemakkelijk ervaren, want ‘My freedom’.

Het hele land heeft te lijden vanwege dit gedrag.
pi_194065639
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:30 schreef Toby56 het volgende:
Hoe bewijs je dat politie mensen staande houdt en zich daarbij door huidskleur laat leiden?
Een manier die mij wel tot de verbeelding sprak was dat onderzoekers keken naar het gedrag van agenten bij daglicht en na zonsondergang, zodat ze moeilijker de huidskleur konden waarnemen... althans, zo is de gedachte: https://www.sciencedaily.com/releases/2020/05/200507094621.htm

Hiermee wordt overigens niet gezegd dat het per se een bewuste gedachte zou zijn van die agenten oid, maar dat is ook niet waar institutioneel racisme om draait zoals ik het snap.
pi_194065666
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:28 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Elk volk krijgt de leider die het verdient.
De wereld is een dorp.
Zelfs in strikt politieke en zakelijke zin is het voor mij een 'rotzorg' wat er in de VS gebeurt. Dat is de laatste plusminus 60 tot 70 jaar wel vaker gebleken.
Een coronavirus dat blijft voortwoekeren in een land als de VS, met alle mogelijke gevolgen, is geen goed teken voor diens vele economische en politieke partners en bondgenoten.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 13 juli 2020 @ 10:35:20 #17
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_194065694
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:32 schreef Toby56 het volgende:

[..]

De wereld is een dorp.
Zelfs in strikt politieke en zakelijke zin is het voor mij een 'rotzorg' wat er in de VS gebeurt. Dat is de laatste plusminus 60 tot 70 jaar wel vaker gebleken.
Een coronavirus dat blijft voortwoekeren in een land als de VS, met alle mogelijke gevolgen, is geen goed teken voor diens vele economische en politieke partners en bondgenoten.
Ik zeg ook niet dat het mij een rotzorg is, maar het is wel een 'self-inflicted injury'.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_194065709
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:32 schreef Toby56 het volgende:

[..]

De wereld is een dorp.
Zelfs in strikt politieke en zakelijke zin is het voor mij een 'rotzorg' wat er in de VS gebeurt. Dat is de laatste plusminus 60 tot 70 jaar wel vaker gebleken.
Een coronavirus dat blijft voortwoekeren in een land als de VS, met alle mogelijke gevolgen, is geen goed teken voor diens vele economische en politieke partners en bondgenoten.
Tsja, het virus is niet onverslaanbaar. De meeste Europese landen hebben het tij weten te keren door uiteenlopende lockdowns in te stellen.

De Amerikanen waren eigenwijs en vonden de economie belangrijker. Dit is het gevolg.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194065712
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:35 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het mij een rotzorg is, maar het is wel een 'self-inflicted injury'.
Wat het wat mij betreft niet minder tragisch maakt.
(Misschien zelfs integendeel.)
Was er maar wat meer gestroomlijnde internationale samenwerking. Nu Trump de WHO heeft verlaten, wordt dat er niet beter op. Want er is in de VS medische kennis genoeg. Meer dan genoeg zelfs. Daar zou de hele wereld van kunnen profiteren.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194065725
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, het virus is niet onverslaanbaar. De meeste Europese landen hebben het tij weten te keren door uiteenlopende lockdowns in te stellen.

De Amerikanen waren eigenwijs en vonden de economie belangrijker. Dit is het gevolg.
"De Amerikanen" bestaan niet. En zeker niet in dit geval. Als je de politieke toestand aldaar zo interessant vindt, neem ik aan dat je zo nu en dan ook diverse nieuwszenders aldaar bezoekt. Zelfs op FoxNews zijn kritische geluiden over de huidige aanpak te horen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194065763
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:38 schreef Toby56 het volgende:

[..]

"De Amerikanen" bestaan niet. En zeker niet in dit geval. Als je de politieke toestand aldaar zo interessant vindt, neem ik aan dat je zo nu en dan ook diverse nieuwszenders aldaar bezoekt. Zelfs op FoxNews zijn kritische geluiden over de huidige aanpak te horen.
Zowel op staats- als federaal niveau is deze crisis verkeerd aangepakt. Dit is het gevolg.

Jammer maar helaas.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_194065819
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zowel op staats- als federaal niveau is deze crisis verkeerd aangepakt. Dit is het gevolg.

Jammer maar helaas.
"Jammer maar helaas." Copyright Wim T. Schippers.

Voor de rest doe ik er liever het zwijgen toe. Het klinkt als ene Adolf H. die in april 1945 ook schijnt te hebben gezegd (volgens zijn vrind Albert Speer): ik ga NIET praten met de Russen of Amerikanen, ten behoeve van het lijdende Duitse volk. Het Duitse volk heeft voor mij gekozen en verdient het nu om met mij ten onder te gaan.

Uiteraard een zeer zware vergelijking, maar de gedachtegang is hetzelfde. Ik heb er persoonlijk helemaal NIKS mee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Toby56 op 13-07-2020 11:19:33 ]
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194065957
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:06 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Dat is de lijn Jaap van Dissel voor Nederland.

Hij heeft er vast geen tijd voor, maar vraag hem eens om de huidige situatie in de USA te bekijken. En hoe zijn 'lijn' of advies dan zou zijn.

Vanaf het begin heeft de USA een andere lijn gekozen dan Nederland. En als de Amerikaanse 'Van Dissel'' (Fauci) iets verstandigs te berde bracht, werd hij door Trump en diens vrienden wel weer overruled. Dat is hier, met Van Dissel en Rutte, wel even iets anders gegaan.

Sommige ontwikkelingen in de USA en Europa zijn met elkaar te vergelijken. Dat gold in aanvang ook voor het coronavirus.
De huidige ontwikkeling in het coronaverhaal zijn in de USA en grote delen van Europa inmiddels volstrekt onvergelijkbaar geworden.

Er staat trouwens nog niets vast, zolang er geen vaccin is. Ook hier kan het weer oplaaien. En dan zal Van Dissel zijn 'lijn' ongetwijfeld weer (moeten) aanpassen.
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onze scholen gingen ook pas open toen de curve was geflattened. Dat is in veel gebieden in de VS natuurlijk allerminst het geval.

Verder zal het mij persoonlijk een rotzorg of ze in de VS mondkapjes dragen en de boel open gooien.
Van Dissel wilde de scholen ook in maart gewoon open houden he. Dat was een politieke beslissing die onder grote maatschappelijke en politieke druk werd genomen.

En qua mondkapjes ben ik benieuwd wat het verschil tussen de VS en Nederland dan is. Een Chinese vriend van mij zei dat mondkapjes daar gemeengoed zijn (ook) omdat afstand houden gewoon onmogelijk is. Daar kan ik inkomen en dat is nu ook een beetje de lijn van Nederland geworden.
pi_194066013
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:29 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer gaat om het idee dat een deel van Amerika niets voor een ander wil doen wat ze ook maar mild ongemakkelijk ervaren, want ‘My freedom’.

Het hele land heeft te lijden vanwege dit gedrag.
Dat is inderdaad opvallend. Hier wordt ook wel een beetje gemopperd als je mondkapjes moet dragen in het OV, maar in Amerika lijken veel mensen ziedend als dat moet (zou moeten) en/of weigeren ze pertinent. Tot Trump het doet natuurlijk, dan is het opeens cool.

Trump, en de Republikeinen in het algemeen, laten wel veel mensen zich enorm content voelen met het regime waaronder ze leven - zowel in Europa als in China.
pi_194066120
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

[..]

Van Dissel wilde de scholen ook in maart gewoon open houden he. Dat was een politieke beslissing die onder grote maatschappelijke en politieke druk werd genomen.

En qua mondkapjes ben ik benieuwd wat het verschil tussen de VS en Nederland dan is. Een Chinese vriend van mij zei dat mondkapjes daar gemeengoed zijn (ook) omdat afstand houden gewoon onmogelijk is. Daar kan ik inkomen en dat is nu ook een beetje de lijn van Nederland geworden.
Ik zou ook zeker niet durven claimen dat Van Dissel (of welke andere viroloog dan ook) consequent is geweest. Duidelijk is, dat internationaal er nauwelijks een land goed was voorbereid op een dergelijke pandemie. Van de meest genoemde landen, waren Zuid-Korea en Nieuw-Zeeland wellicht het meest kordaat en consequent.

Verder ben ik het met je eens: wat mij betreft zouden mondkapjes in afgesloten ruimtes verplicht mogen worden. Ik merk dat veel mensen het nalaten omdat ze zich ervoor schamen, en (uiteraard) omdat het hier (nog?) niet overal verplicht is.

Overigens is in Frankrijk een buschauffeur hersendood gemept omdat hij mensen die geen mondkapje wilden dragen de bus wilde uitzetten. Inmiddels is hij overleden. Wat een waanzinnige toestand.
Ik doe het ff rustig aan.
  maandag 13 juli 2020 @ 11:14:52 #26
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194066131
quote:
10s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:01 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik ben wel enigszins gefascineerd door het Corona-debat in de VS.

In mijn Twitter-bubble worden Republikeinen al tijden afgeslacht omdat ze tegen mondkapjes (of niet genoeg vóór mondkapjes) zijn, en omdat ze de scholen willen openen.

Dat is gewoon de lijn Jaap van Dissel.
Omdat het daar dus een zwaar vergiftigd en gepolitiseerd debat is. Waar het zou moeten gaan om het instellen van maatregelen daar waar die noodzakelijk zijn, is elke keuze of het uitblijven daarvan, het resultaat van de politieke gezindheid.
Republikeinen hebben het zich in hun achterlijke kop gehaald dat deze coronacrisis zo slecht is voor de economie, dat ze het beter niet teveel maatregelen kunnen nemen want de economie is zogenaamd iets waar ze goed in zijn. Bovendien heeft het ook nog iets met vrijheid te maken. Allemaal nonsens. De Democraten zagen in de aanvankelijke weigering van de Republikeinen om het serieus te nemen een soort 'zie je wel, ze willen ons dood hebben' en verdenken nu automatisch iedereen die niet een mondkapje draagt van kwaadwillendheid. De Republikeinen zetten zich daar weer tegen af en zo escaleert het steeds verder.
Dit, plus je hebt ook gewoon significant meer mongolen in de VS.

Hier in Nederland heb je er ook veel, kijk maar eens op Twitter, en je hier heb je ook mensen als Jan Roos, Robert Jensen, Jan Dijkgraaf, Maurice de Hond, van die dikkige padden zonder kwaliteiten die zich vooral heel erg graag afzetten tegen de overheid. Maar hun aanhang is relatief beperkt en ze kunnen niet een lagere overheid onder druk zetten om mee te gaan in hun verzinsels over corona, zoals je in de VS wel kan met de counties en de staten.
In de VS hoef je maar de pech te hebben dat je gouverneur een onzekere randdebiel is en dan was je staat hoe dan ook een keer naar knoppen gegaan. Daar had een Fauci of van Dissel weinig aan kunnen veranderen.
  Overall beste user 2022 maandag 13 juli 2020 @ 11:21:08 #27
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194066229
Dit dus.

PeteButtigieg twitterde op zondag 12-07-2020 om 15:10:17 Listening to medical experts should not be political. reageer retweet
Reactie:

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_194070912
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:38 schreef Toby56 het volgende:

[..]

"De Amerikanen" bestaan niet. En zeker niet in dit geval. Als je de politieke toestand aldaar zo interessant vindt, neem ik aan dat je zo nu en dan ook diverse nieuwszenders aldaar bezoekt. Zelfs op FoxNews zijn kritische geluiden over de huidige aanpak te horen.
Ik volg dat wel en die kritische geluiden zijn er pas sinds kort hoor. Ze hebben heel lang het virus afgedaan als niet erger dan een griepje/ een hoax van links, besteedden er sws veel minder (serieuze) aandacht aan dan andere nieuwszenders en zijn de nieuwe pieken in het aantal coronagevallen zelfs nu nog aan het downplayen met als bewijs het aantal doden. Dat allemaal geheel in lijn met het beleid van Trump & Co.

The data is in: Fox News may have kept millions from taking the coronavirus threat seriously

New research explores how conservative media misinformation may have intensified the severity of the pandemic

The three studies paint a picture of a media ecosystem that entertains conspiracy theories and discourages audiences from taking steps to protect themselves and others



[ Bericht 8% gewijzigd door Kijkertje op 13-07-2020 17:12:27 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194071400
quote:
15s.gif Op maandag 13 juli 2020 16:58 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik volg dat wel en die kritische geluiden zijn er pas sinds kort hoor. [...]

Met ups and downs, verschillend per presentator of anchor, toch al sinds half maart, zoals het door jezelf geplaatste filmpje laat zien.
Dat ze verder niet graag zien dat deze crisis leidt tot winst voor de Democraten, lijkt me verder vrij logisch. Voor Fox is dat hetzelfde als een enkele reis naar de hel.

Er zullen ook genoeg 'libtards' zijn die juichen bij ieder nieuw Corona-record. Weer een grotere kans dat Trump in november kan worden weggestemd.

De hele toestand, die feitelijk 'alleen maar' met volksgezondheid te maken heeft, is één groot verziekt (sic) politiek schouwspel geworden. Bah.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_194071714
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:27 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Met ups and downs, verschillend per presentator of anchor, toch al sinds half maart, zoals het door jezelf geplaatste filmpje laat zien.
Dat ze verder niet graag zien dat deze crisis leidt tot winst voor de Democraten, lijkt me verder vrij logisch. Voor Fox is dat hetzelfde als een enkele reis naar de hel.

Er zullen ook genoeg 'libtards' zijn die juichen bij ieder nieuw Corona-record. Weer een grotere kans dat Trump in november kan worden weggestemd.

De hele toestand, die feitelijk 'alleen maar' met volksgezondheid te maken heeft, is één groot verziekt (sic) politiek schouwspel geworden. Bah.
Wat mij vooral stoort is het gesjoemel van politici met data voor hun eigen politieke gewin. Florida is daar een triest voorbeeld van.

Florida ordered coroners to stop releasing coronavirus death data: report

Florida Scientist Says She Was Fired For Not Manipulating COVID-19 Data
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194071902
En dan is er een president dit retweet:

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194071965
quote:
9s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:00 schreef Kijkertje het volgende:
En dan is er een president dit retweet:

[ afbeelding ]
Waarom draagt die president dan een mondkapje? :? Beetje vreemde paradox zo.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194072004
quote:
9s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:00 schreef Kijkertje het volgende:
En dan is er een president dit retweet:

[ afbeelding ]
Ik zie de plaatjes die jij post nooit.
Als ik ze wil zien moet ik eerst je post quoten en dan kan ik in het quote-voorbeeld op een link klikken.
Radio Espantoso
pi_194072061
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:05 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

Ik zie de plaatjes die jij post nooit.
Als ik ze wil zien moet ik eerst je post quoten en dan kan ik in het quote-voorbeeld op een link klikken.
Oh? Vreemd hebben meer mensen daar last van hier? Ik zie ze nl wel gewoon.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194072114
quote:
11s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:09 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Oh? Vreemd hebben meer mensen daar last van hier? Ik zie ze nl wel gewoon.
Bij sommige users zie je de plaatjes wel en bij anderen is het hetzelfde als bij jou.
Ik dacht dat het misschien aan de manier lag waarop je je plaatjes post.
Radio Espantoso
pi_194072132
quote:
11s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:09 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Oh? Vreemd hebben meer mensen daar last van hier? Ik zie ze nl wel gewoon.
Ik zie ze wel. Kan zijn dat hij via een proxy zit, waarmee plaatjes die via twitter gehost worden soms wel problemen kunnen geven of misschien de voorwaarden van twitter nooit geaccepteerd?
pi_194072225
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:13 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik zie ze wel. Kan zijn dat hij via een proxy zit, waarmee plaatjes die via twitter gehost worden soms wel problemen kunnen geven of misschien de voorwaarden van twitter nooit geaccepteerd?
Geen idee. Bij de oude layout (die sinds kort niet meer ondersteund wordt door twitter }:| ) kon je makkelijker een plaatje copy/pasten idd. Ik maak nu gebruik van de mogelijkheid 'open image in new tab' om ze te posten.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194072228
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:13 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik zie ze wel. Kan zijn dat hij via een proxy zit, waarmee plaatjes die via twitter gehost worden soms wel problemen kunnen geven of misschien de voorwaarden van twitter nooit geaccepteerd?
Ok, dan zal het probleem idd wel bij mij liggen. :@
Heb geen twitter en dus ws ook nooit voorwaarden geaccepteerd.
Radio Espantoso
pi_194072577
Man man man wat een chaos:

sangerkatz twitterde op maandag 13-07-2020 om 14:46:38 In Houston, the fax is so overwhelmed that it is spitting pages all over the floor.

In Philadelphia, a team is looking up phone numbers on Lexis Nexis.

In Washington, the governor called in the National Guard...to do manual data entry.

https://t.co/IRAR9SObXo reageer retweet
Bottleneck for U.S. Coronavirus Response: The Fax Machine

Before public health officials can manage the pandemic, they must deal with a broken data system that sends incomplete results in formats they can’t easily use.
quote:
As hard as the United States works to control coronavirus, it keeps running into problems caused by its fragmented health system, a jumble of old and new technology, and data standards that don’t meet epidemiologists’ needs. Public health officials and private laboratories have managed to expand testing to more than half a million performed daily, but they do not have a system that can smoothly handle that avalanche of results.

Health departments track the virus’s spread with a distinctly American patchwork: a reporting system in which some test results arrive via smooth data feeds but others come by phone, email, physical mail or fax, a technology retained because it complies with digital privacy standards for health information. These reports often come in duplicate, go to the wrong health department, or are missing crucial information such as a patient’s phone number or address.

The absence of a standard digital process is hampering case reporting and contact tracing, crucial to slowing the spread of the disease. Many labs joined the effort but had limited public health experience, increasing the confusion.

“From an operational standpoint, it makes things incredibly difficult,” Dr. Shah said. “The data is moving slower than the disease.”

The torrent of paper data led at least one health department to request additional forces. Washington State recently brought in 25 members of the National Guard to assist with manual data entry for results not reported electronically.

[..]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194072682
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:19 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

Ok, dan zal het probleem idd wel bij mij liggen. :@
Heb geen twitter en dus ws ook nooit voorwaarden geaccepteerd.
Kan. Voor de duidelijkheid: ik doel dan op de voorwaarden die elke site moet hebben van de EU.
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 19:12:44 #41
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194073055
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194073100
quote:
Het percentage an sich doet het wel wat dramatischer lijken dan het is:

quote:
In April, May and June, the majority of missed housing payments were made by the end of month, Apartment List reports. Almost 90% of households had paid some or all of their rent or mortgage payment by the end of June. But with late fees tacked on, those households may be more likely to miss their next housing bill, perpetuating a vicious cycle.
Maar zo'n vicieuze cirkel is natuurlijk wel een probleem dat je veel ziet. Zeker in de VS met van die ongein als pay day loans zitten mensen gewoon vast in schuldencycli.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194073552
DingusJMcGee twitterde op maandag 13-07-2020 om 00:04:33 For literally the first time in my decade long career, and even in the careers of every single carrier in my office, including 40 year vets, we are being given orders to DELIBERATELY. DELAY. FIRST. CLASS. MAIL. Not just your credit card bills or magazines, but packages and checks reageer retweet
Lang verhaal over deplorabele staat van de postbezorging.
Moet toch ook wel even worden gereorganiseerd. -O-
pi_194073568
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
Trumps barbiepop op cnn, kayleigh mcenany, wat een onzin komt daaruit.
Dat kon ik niet meer aanhoren.
En de vrouw heeft een respectabele opleiding als Harvard.😳
pi_194073648
De tweet is echt niet voldoende, de rechter wil een kopie van zijn EO

KlasfeldReports twitterde op maandag 13-07-2020 om 17:37:29 Judge Amy Berman Jackson wants a copy of Trump's executive order commuting Roger Stone's sentence by tomorrow. @CourthouseNews https://t.co/CFfa6gF5AA reageer retweet
MMineiro_CNS twitterde op maandag 13-07-2020 om 17:36:07 Movement on the #RogerStone docket: judge wants to know if Trump commuting his longtime ally's sentence includes the parole sentence along with the term of incarceration. https://t.co/nlpOph52qf reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194073819
Waarom horen we trouwens niks van Barr?

Reminder video:

aryi3025 twitterde op zondag 12-07-2020 om 06:40:58 Sen. Leahy: “Do you believe a president could lawfully issue a pardon in exchange for the recipient’s promise not to incriminate him?”

AG Barr: “No. That would be a crime.”

#PardonMeTrump
@ProjectLincoln https://t.co/mH9S3lekOT reageer retweet
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 20:04:18 #48
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194073961
quote:
6s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:56 schreef Kijkertje het volgende:
Waarom horen we trouwens niks van Barr?

Reminder video:

aryi3025 twitterde op zondag 12-07-2020 om 06:40:58 Sen. Leahy: “Do you believe a president could lawfully issue a pardon in exchange for the recipient’s promise not to incriminate him?”

AG Barr: “No. That would be a crime.”

#PardonMeTrump

@:ProjectLincoln https://t.co/mH9S3lekOT reageer retweet
Hij heeft geen pardon verleent.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194074031
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Hij heeft geen pardon verleent.
Ja maar je mag toch aannemen dat kwijtschelding van straf ook strafbaar is om precies dezelfde reden.

Bedenk daarbij ook dat Barr zijn zin kreeg in het bedingen van een lagere straf (de reden dat 4 aanklagers opstapten in de zaak) en alsnog wordt deze kwijtgescholden?

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 13-07-2020 20:15:59 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194074227
quote:
6s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja maar je mag toch aannemen dat kwijtschelding van straf ook strafbaar is om precies dezelfde reden.

Bedenk daarbij ook dat Barr zijn zin kreeg in het bedingen van een lagere straf (de reden dat 4 aanklagers opstapten in de zaak) en alsnog wordt deze kwijtgescholden?
Gut, was ik al weer vergeten. Tis mij wat.

En dan hoor je Rutte bijv. zoiets zeggen/tweeten:
svdate twitterde op maandag 13-07-2020 om 13:45:33 Trump is now warning TV networks that a Biden presidency would be boring and bad for their ratings. https://t.co/7DNpI8SGnR reageer retweet
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 20:26:16 #51
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194074242
quote:
6s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ja maar je mag toch aannemen dat kwijtschelding van straf ook strafbaar is om precies dezelfde reden.

Bedenk daarbij ook dat Barr zijn zin kreeg in het bedingen van een lagere straf (de reden dat 4 aanklagers opstapten in de zaak) en alsnog wordt deze kwijtgescholden?
Pardon is een specifieke term en actie, commutation, waar Leahy niet naar vroeg, is wat er gebeurt is.

Maar goed, het is Barr, die is in de eerste leugen ook niet gestikt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 13 juli 2020 @ 20:33:48 #52
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_194074341
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:24 schreef AnneX het volgende:

[..]

Gut, was ik al weer vergeten. Tis mij wat.

En dan hoor je Rutte bijv. zoiets zeggen/tweeten:
svdate twitterde op maandag 13-07-2020 om 13:45:33 Trump is now warning TV networks that a Biden presidency would be boring and bad for their ratings. https://t.co/7DNpI8SGnR reageer retweet
Genoeg gaffes met Biden. Sterke nog, Biden moet als reactie gewoon aankondigen dat hij binnenkort weer een gaffe gaat maken. Dan heeft hij een gratis excuus bij de eerste.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 13 juli 2020 @ 20:50:24 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_194074621
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:40 schreef AnneX het volgende:

[..]

Dat kon ik niet meer aanhoren.
En de vrouw heeft een respectabele opleiding als Harvard.😳
Levensgrote kans dat ze daar uberhaupt niet thuis hoorde.

quote:
The study, published earlier this month in the National Bureau of Economic Research, found that 43 percent of white students admitted to Harvard University were recruited athletes, legacy students, children of faculty and staff, or on the dean’s interest list — applicants whose parents or relatives have donated to Harvard.

That number drops dramatically for black, Latino and Asian American students, according to the study, with less than 16 percent each coming from those categories.

The study also found that roughly 75 percent of the white students admitted from those four categories, labeled 'ALDCs' in the study, “would have been rejected if they had been treated as white non-ALDCs,” the study said.

Almost 70 percent of all legacy applicants are white, compared with 40 percent of all applicants who do not fall under those categories, the authors found.

https://www.nbcnews.com/n(...)cy-athletes-n1060361
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 13 juli 2020 @ 21:13:25 #54
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_194075006
quote:
6s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:56 schreef Kijkertje het volgende:
Waarom horen we trouwens niks van Barr?

Reminder video:

aryi3025 twitterde op zondag 12-07-2020 om 06:40:58 Sen. Leahy: “Do you believe a president could lawfully issue a pardon in exchange for the recipient’s promise not to incriminate him?”

AG Barr: “No. That would be a crime.”

#PardonMeTrump

@:ProjectLincoln https://t.co/mH9S3lekOT reageer retweet
NBCNews twitterde op maandag 13-07-2020 om 00:31:06 AG Barr discussed Roger Stone's sentence with Pres. Trump and recommended clemency not be offered, multiple sources say, and other White House officials, including White House Chief of Staff Mark Meadows, also advised the president against the commutation. https://t.co/41czqmArfl reageer retweet
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_194075185
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

NBCNews twitterde op maandag 13-07-2020 om 00:31:06 AG Barr discussed Roger Stone's sentence with Pres. Trump and recommended clemency not be offered, multiple sources say, and other White House officials, including White House Chief of Staff Mark Meadows, also advised the president against the commutation. https://t.co/41czqmArfl reageer retweet
Ja dat heb ik ook gelezen. Ik bedoel meer in het openbaar ;)
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194077475
PpollingNumbers twitterde op maandag 13-07-2020 om 22:06:44 National Poll:
Biden 48% (+8)
Trump 40%
Jorgensen (L) 1%
Hawkins (G) 1%

When @kanyewest included in the poll:
Biden 48% (+9)
Trump 39%
West 2%
Jorgensen (L) 2%
Hawkins (G) 1%
@RedfieldWilton (July 9) reageer retweet
Kanye’s neppe deelname doet zo te zien helemaal niks en de notie dat zwarten op iemand stemmen want zwart ook al is die persoon iemand die de Republikeinen zou willen helpen kan de prullenbak in.
  maandag 13 juli 2020 @ 23:33:09 #57
8369 speknek
Another day another slay
pi_194077648
atrupar twitterde op maandag 13-07-2020 om 21:03:33 "Biden & Obama stopped their testing ... I'm sure you don't want to report it" - Trump absurdly tries to blame Obama for problems w / testing for Covid-19, which didn't exist until nearly 3 years after he left office. He then falsely suggests the 1918 flu pandemic started in 1917. https://t.co/uXu4NT3sxt reageer retweet
Thanks Obummer.

Laten we het nog een keer hebben over de misschien wel beginnende dementie van Joe Biden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_194077801
quote:
5s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:12 schreef Peligrosso het volgende:

[..]

Bij sommige users zie je de plaatjes wel en bij anderen is het hetzelfde als bij jou.
Ik dacht dat het misschien aan de manier lag waarop je je plaatjes post.
Joh, troost je. Ik kan mijn eigen posts niet meer wijzigen want dan grijst het beeld een beetje uit maar verschijnt geen wijzig popup. Spoilers ken ik niet op klikken want dan gebeurt er niets. Ongeacht of ik een script blocker gebruik of niet 😒
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_194078115
De man is weer lekker onbegrijpelijk aan het raaskallen.

En raad eens:
tomlobianco twitterde op maandag 13-07-2020 om 22:36:00 NEW: Trump is planting his own direct lines into battleground states in end-run around Kushner as the president takes the reins of his embattled campaign https://t.co/sqhAiDPFad reageer retweet
Comments in tweet zijn weer great.
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 01:17:20 #60
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194078519
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:03 schreef AnneX het volgende:
De man is weer lekker onbegrijpelijk aan het raaskallen.

En raad eens:
tomlobianco twitterde op maandag 13-07-2020 om 22:36:00 NEW: Trump is planting his own direct lines into battleground states in end-run around Kushner as the president takes the reins of his embattled campaign https://t.co/sqhAiDPFad reageer retweet
Comments in tweet zijn weer great.
Dus er is nu een officieele campagne geleid door Jared "incompetent" Kushner en een campagne van Trump zelf? _O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194078683
peterbakernyt twitterde op dinsdag 14-07-2020 om 01:01:35

The coronavirus pandemic stripped an estimated 5.4 million Americans of their health insurance between February and May, a stretch in which more adults became uninsured because of job losses than have ever lost coverage in a single year. ⁦@SherylNYT⁩ https://t.co/eW5P82Yi0b reageer retweet
quote:
The coronavirus pandemic stripped an estimated 5.4 million Americans of their health insurance between February and May, a stretch in which more adults became uninsured because of job losses than have ever lost coverage in a single year, according to a new analysis.

As Sheryl Gay Stolberg reports, the study, to be released Tuesday by the nonpartisan consumer advocacy group Families U.S.A., found that the estimated increase in uninsured laid-off workers over the three-month period was nearly 40 percent higher than the highest previous increase, which occurred during the recession of 2008 and 2009. In that period, 3.9 million adults lost insurance.

“We knew these numbers would be big,’’ said Stan Dorn, who directs the group’s National Center for Coverage Innovation and was the author of the study. “This is the worst economic downturn since World War II. It dwarfs the Great Recession. So it’s not surprising that we would also see the worst increase in the uninsured.”

The findings are certain to fuel the debate in Congress over the next round of virus relief.

The study is a state-by-state examination of the effects of the pandemic on laid-off adults younger than 65, the age at which Americans become eligible for Medicare. It found that nearly half — 46 percent — of the coverage losses from the pandemic came in five states: California, Texas, Florida, New York, and North Carolina.

In Texas alone, the number of uninsured jumped from about 4.2 million to nearly 4.9 million, the research found, leaving three out of every 10 Texans uninsured.

In the 37 states that expanded Medicaid under the Affordable Care Act, 23 percent of laid off workers became uninsured. The percentage was nearly double that — 43 percent — in the 13 states that did not expand Medicaid, which include Texas, Florida and North Carolina.

[..]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_194078710
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 01:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus er is nu een officieele campagne geleid door Jared "incompetent" Kushner en een campagne van Trump zelf? _O-
Dat begrijp ik (ook) ervan.

Wat een trieste gevolgen van de corona ontwikkelingen daar.8)7
pi_194078950
Hoe kan het dat nie.mand dan zegt: “wat een onzin mn. de president “...van niks.
Nou ja, dat laatste dan niet, want dan draagt de security je naar buiten.
atrupar twitterde op dinsdag 14-07-2020 om 00:11:27 Actually, people would be sick — the cases would exist — they would just be misdiagnosed. This is pretty basic stuff. https://t.co/wZlsBIfMu5 reageer retweet
:r
Op papier en in tweets en in talkshows zijn de reacties op foute uitspraken scherp.
En live blijft men beleefd alsof het oprechte gedachtenwisseling is i.p.v. een confrontatie met feiten en doden. “Excuse me sir...Just 200.000 cases.“ ( not people?)
Vergelijk het dodenaantal eens met het aantal inwoners van een bepaalde stad.

De keizer zonder kleren in de grote stratenmaker op zee show.
pi_194080420
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 00:03 schreef AnneX het volgende:
De man is weer lekker onbegrijpelijk aan het raaskallen.

En raad eens:
tomlobianco twitterde op maandag 13-07-2020 om 22:36:00 NEW: Trump is planting his own direct lines into battleground states in end-run around Kushner as the president takes the reins of his embattled campaign https://t.co/sqhAiDPFad reageer retweet
Comments in tweet zijn weer great.
Als Trump zelf zijn campagne gaat leiden, wie gaat dan de desastreuze polls voor hem verborgen houden?
pi_194080447
offtopic:
Mochten hier personen zijn die op The Hill posten (disqus comments):
Enkele (anti-Trump) "commenters" (SpartanRevenge✓TEAM SOROS™, jackinec, ..) ontevreden met de comment policy en moderatie (downvote bombing, wegmodereren van top comments, en recent het uitschakelen van up/down votes) hebben een alternatieve site opgezet: https://nationalzero.com
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 14 juli 2020 @ 10:02:09 #66
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194080521
quote:
Recordaantal Amerikanen onverzekerd vanwege coronacrisis
Een recordaantal Amerikanen heeft geen zorgverzekering meer omdat ze hun baan kwijtraakten door de coronacrisis. Dat meldt New York Times op basis van een onderzoek van de belangenvereniging Families USA.

De geschatte toename van onverzekerde werknemers was met bijna 40 procent in drie maanden de hoogste ooit. 5,4 miljoen Amerikanen kunnen nu geen beroep meer doen op een verzekering als ze ziek worden. Alleen al in Texas steeg het aantal onverzekerden van ongeveer 4,2 miljoen naar bijna 4,9 miljoen, zo bleek uit het onderzoek, waardoor drie op de tien Texanen onverzekerd is.

"Dit is de ergste economische neergang sinds de Tweede Wereldoorlog", zegt een van de onderzoekers. "Het overschaduwt zelfs de 'grote recessie' (tussen 2007 en 2009, red.). Het is dus niet verwonderlijk dat we ook de ergste toename van onverzekerden zouden zien."
pi_194080660
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:55 schreef budha het volgende:

[..]

Als Trump zelf zijn campagne gaat leiden, wie gaat dan de desastreuze polls voor hem verborgen houden?
Minder testen net zoals met corona en hem wat verzonnen cijfertjes geven om hem niet te laten exploderen. :P
pi_194080670
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Minder testen net zoals met corona en hem wat verzonnen cijfertjes geven om hem niet te laten exploderen. :P
OAN zal wel de peilingen mogen doen en dan gewoon gefabriceerde cijfers tonen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_194080826
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:55 schreef budha het volgende:

[..]

Als Trump zelf zijn campagne gaat leiden, wie gaat dan de desastreuze polls voor hem verborgen houden?
In ieder geval geen lastige vragen stellen!
En polls interpreteren kan de man als de beste, toch?
pi_194080881
Als je maar heel erg vaak
roept, dan komen de stemmers vanzelf. ^O^
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 14 juli 2020 @ 10:30:43 #71
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_194080912
Law and order voor Stone!
Géén kloon van tvlxd!
pi_194081115
Er is dus nog iemand, die zich verbaast over de Amerikaanse journalistiek.
Lees de ‘verklarende’ comments.

rezaaslan twitterde op dinsdag 14-07-2020 om 02:36:28 As long as I live I will never understand why the press lets him just say this shit. This doesn’t happen elsewhere. There’s not a journalist in all of Europe that would sit there quietly while the person they asked a question to started spouting shit like this. https://t.co/m8Ggdb7xzR reageer retweet
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 10:45:47 #73
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194081168
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
Als je maar heel erg vaak
roept, dan komen de stemmers vanzelf. ^O^
Law & Order voor jullie, niet voor mij. Toch?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 10:55:50 #74
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_194081383
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Minder testen net zoals met corona en hem wat verzonnen cijfertjes geven om hem niet te laten exploderen. :P
geniaal plan, als je je niet weegt, word je ook niet zwaarder en kun je elke dag hamberders eten.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 juli 2020 @ 11:06:42 #75
426493 crew  PippenScottie
pi_194081555
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:55 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

geniaal plan, als je je niet weegt, word je ook niet zwaarder en kun je elke dag hamberders eten.
Mijn vrouw en ik zijn na het tweede kind gestopt met zwangerschapstesten. ^O^
pi_194081661
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Law & Order voor jullie, niet voor mij. Toch?
Goerge orwell 1984 in uitvoering.

quote:
All animals are equal, but some animals are more equal than others
  dinsdag 14 juli 2020 @ 11:21:19 #77
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194081809
@AnneX; quoten werkt niet meer geloof ik. Maar je tweet over journalisten die daar maar zitten vind ik een goede. Kennelijk is het cultuur daar dat je slappe eenvoudige vragen stelt en vooral niet een ander harnas in jaagt.

Al zijn er wel een paar journalisten toegang geweigerd door Trump maar dat werd weer teruggedraaid door de rechter. Ik vind het wel jammer dat ze daar in Amerika niet tegen president durven te zeggen dat wat hij zegt volledig tegenstrijdig is met zijn eerdere uitspraken of dat de aantallen totaal niet kloppen.

Ik kom dan altijd terug op onderstaande filmpje wat ik hilarisch vind. Hoe die man daar staat te stuntelen en gered moet worden door zijn assistente. De reacties onder filmpje zegt mij ook genoeg.

pi_194081836
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Goerge orwell 1984 in uitvoering.
[..]

Animal farm ;)
  dinsdag 14 juli 2020 @ 11:25:08 #79
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_194081851
Oja, die borstklopperij van het Nederlandse journaille omdat ze een Amerikaan tegenover zich hebben. Laat ze eerst naar zichzelf kijken en bezien hoe ze, om een recent voorbeeld te nemen, klakkeloos alle onzin van de terrorboeren van FDF laten passeren (vorige week nog die kenau in Op1 die zonder gedegen argumentatie of bevraging mocht leeglopen over Schouten).
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 11:42:06 #80
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194082139
@Szura schreef:
quote:
Oja, die borstklopperij van het Nederlandse journaille omdat ze een Amerikaan tegenover zich hebben. Laat ze eerst naar zichzelf kijken en bezien hoe ze, om een recent voorbeeld te nemen, klakkeloos alle onzin van de terrorboeren van FDF laten passeren (vorige week nog die kenau in Op1 die zonder gedegen argumentatie of bevraging mocht leeglopen over Schouten).
Dit ja.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 12:01:26 #81
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194082432
@Szura mee eens hoor. Is ook elders in een SC gezegd dat het vrij treurig is hoe talkshows gewoon een debiel aan tafel vragen die allerlei dingen mag beweren zodat er lekker gepolariseerd kan worden. Ruimte voor nuance is er nooit. Het moet lekker eenzijdig en overkomen alsof het waar is

En tegenspreken is sowieso uit den boze. Hee Ab en Mauries!
pi_194082746
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 12:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
@:Szura mee eens hoor. Is ook elders in een SC gezegd dat het vrij treurig is hoe talkshows gewoon een debiel aan tafel vragen die allerlei dingen mag beweren zodat er lekker gepolariseerd kan worden. Ruimte voor nuance is er nooit. Het moet lekker eenzijdig en overkomen alsof het waar is

En tegenspreken is sowieso uit den boze. Hee Ab en Mauries!
Soms denk ik, dat de talkshows denken dat het publiek dan wel doorheeft hóe absurd en uit de context dat geblaat is van populistische gasten.
Helaasch... -O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 12:43:09 #83
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_194082989
Ja, de MSM is bedroevend....of bedoelen jullie dat niet?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 14 juli 2020 @ 12:50:08 #84
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_194083067
Dit heeft niet zoveel met MSM te maken. Echt niveauloze interviews vind je namelijk bij de mallotenverzameling Café Weltschmerz, bij Joost Niemöllers mentaal geretardeerde youtubekanaal of bij het FvD-journaal.
Het is alleen jammer dat er ook bij de gangbare kanalen zovaak schijndiscussies gevoerd worden en interviewers te weinig kritisch zijn naar de gasten en de onzin die ze uitkramen.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 juli 2020 @ 13:12:02 #85
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194083319
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 14-07-2020 om 13:00:00 The House is planning to quickly revisit its effort to obtain Trump's personal financial records:

The House's top lawyer has just urged the Supreme Court to take its final formal steps on the matter so lawmakers can reignite the issue in the lower courts.
https://t.co/51Dk0Ppgtg reageer retweet
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 juli 2020 @ 13:59:37 #86
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_194084184
Biden gaat voor een tsunami.

edokeefe twitterde op dinsdag 14-07-2020 om 13:39:21 NEW THIS AM: @JoeBiden is now on the air in Texas, with a message focused on the spread of #Coronavirus in the Lone Star State. First general election ad in the state, part of expanded buy also in AZ, FL and NC. https://t.co/YeHURRR5XR reageer retweet
Hij heeft gelijk. Het dwingt Trump daar in de verdediging te gaan terwijl Biden de staten niet persé nodig heeft.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_194084886
realDonaldTrump twitterde op zondag 12-07-2020 om 13:32:55 I disagreed with doing this very small (tiny) section of wall, in a tricky area, by a private group which raised money by ads. It was only done to make me look bad, and perhsps it now doesn’t even work. Should have been built like rest of Wall, 500 plus miles. https://t.co/L8RUPCAhqc reageer retweet
Dit blijft ook zo'n prachtig domme tweet. Dus, je hebt wat fans die kosten nog moeite hebben bespaard om je te helpen je droom van een muur waar te maken, maar wat doe je dan, je zegt dat ze het enkel hebben gedaan om je slecht te laten afsteken. _O- _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door xpompompomx op 14-07-2020 15:05:09 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_194085388
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:34 schreef xpompompomx het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zondag 12-07-2020 om 13:32:55 I disagreed with doing this very small (tiny) section of wall, in a tricky area, by a private group which raised money by ads. It was only done to make me look bad, and perhsps it now doesn’t even work. Should have been built like rest of Wall, 500 plus miles. https://t.co/L8RUPCAhqc reageer retweet
Dit blijft ook zo'n prachtig domme tweet. Dus, je hebt wat fans die kosten nog moeite hebben bespaard om je helpen je droom van een muur waar te maken, maar wat doe je dan, je zegt dat ze het enkel hebben gedaan om je slecht te laten afsteken. _O- _O-
Als het echte Trump-fans zijn, moeten ze nu toegeven dat ze het idd hebben gedaan om Trump er slecht uit te laten zien.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:50:48 #89
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_194086954
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:06 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Mijn vrouw en ik zijn na het tweede kind gestopt met zwangerschapstesten. ^O^
Dat zal die kinderen leren om zomaar op de wereld te verschijnen!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_194086961
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 12:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
@:Szura mee eens hoor. Is ook elders in een SC gezegd dat het vrij treurig is hoe talkshows gewoon een debiel aan tafel vragen die allerlei dingen mag beweren zodat er lekker gepolariseerd kan worden. Ruimte voor nuance is er nooit. Het moet lekker eenzijdig en overkomen alsof het waar is

En tegenspreken is sowieso uit den boze. Hee Ab en Mauries!
Nuance trekt geen kijkers of in ieder geval minder dan wat ze nu doen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_194086975
Hebben ze in VS ook azc's overal in de buurt?
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:55:10 #92
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_194087011
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 13:59 schreef Ulx het volgende:
Biden gaat voor een tsunami.

edokeefe twitterde op dinsdag 14-07-2020 om 13:39:21 NEW THIS AM: @:JoeBiden is now on the air in Texas, with a message focused on the spread of #Coronavirus in the Lone Star State. First general election ad in the state, part of expanded buy also in AZ, FL and NC. https://t.co/YeHURRR5XR reageer retweet
Hij heeft gelijk. Het dwingt Trump daar in de verdediging te gaan terwijl Biden de staten niet persé nodig heeft.
Biden hoeft alleen maar te wachten tot Trump in zijn eigen botte mes valt. aan de ene kant is dit wel slim, aan de andere kant moet hij natuurlijk ook de kiezer te motiveren om op HEM te stemmen. vooralsnog hoeft hij geen campagne voor de democraten te doen. The Lincoln Project doet dit al voor hem. Scheelt hem een smak geld. Maar er zitten wel risico's aan verbonden.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:55:47 #93
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_194087026
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:52 schreef Detoeschouwer het volgende:
Hebben ze in VS ook azc's overal in de buurt?
ze hebben gevangenissen bij de zuidelijke grenzen. telt dit ook?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 14 juli 2020 @ 17:10:18 #94
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_194087213
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:51 schreef vipergts het volgende:

[..]

Nuance trekt geen kijkers of in ieder geval minder dan wat ze nu doen.
Dat weet ik.

Maar ja. Dan zijn de kijkcijfers belangrijker dan mensen juist informeren.
pi_194087485
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat weet ik.

Maar ja. Dan zijn de kijkcijfers belangrijker dan mensen juist informeren.
Ook daar moet de schoorsteen roken helaas.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_194087501
De MSM in Amerika heeft ook geen groot bereik toch? De tv in ieder geval niet.
pi_194088345
katieglueck twitterde op dinsdag 14-07-2020 om 18:12:05 NEW: in an interview, @JayInslee blesses new Biden climate plan:
“This is not a status quo plan,” said Inslee, who's spoken with Biden. “This is not some sort of, ‘Let me just throw a bone to those who care about climate change.’” with @LFFriedman
https://t.co/48VII8zIv5 reageer retweet
quote:
Biden to Release $2 Trillion Climate Plan

Mr. Biden's plan links tackling climate change with economic recovery from the coronavirus and addressing racism, drawing praise from onetime critics.

Joseph R. Biden Jr. will announce on Tuesday a new plan to spend $2 trillion over four years to significantly escalate the use of clean energy in the transportation, electricity and building sectors, part of a suite of sweeping proposals designed to create economic opportunities and build infrastructure while also tackling climate change.

In a speech in Wilmington, Del., Mr. Biden intends to build on his plans, released last week, for reviving the economy in the wake of the coronavirus crisis, with a new focus on enhancing the nation’s infrastructure and emphasizing the importance of putting the United States on a path to significantly cut fossil fuel emissions.

The proposal is the second plank in Mr. Biden’s economic recovery plan. His team sees an opportunity to take direct aim at President Trump, who has struggled to deliver on his pledges to finance major improvements to American infrastructure. Republicans are sure to criticize the proposal as an attack on jobs in the energy sector — but the plan will also test whether Mr. Biden has found a way to win over environmental activists and other progressives who have long been skeptical about the scope of his ambitions on climate.

His plan outlines specific and aggressive targets, including achieving an emissions-free power sector by 2035 and upgrading four million buildings over four years to meet the highest standards for energy efficiency. The plan also calls for establishing an office of environmental and climate justice at the Department of Justice and developing a broad set of tools to address how “environmental policy decisions of the past have failed communities of color.”

In an interview, Gov. Jay Inslee of Washington, a prominent environmentalist who ran for the Democratic presidential nomination on a platform of combating climate change and later endorsed Mr. Biden, called the proposal a “triple-A-rated clean energy plan,” saying that Mr. Biden has “vigorously seized this moment.”

“This is not a status quo plan,” said Mr. Inslee, who has spoken with Mr. Biden about climate. He added, “It is comprehensive. This is not some sort of, ‘Let me just throw a bone to those who care about climate change.’” He called the proposal “visionary.”

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 19:04:29 #98
54278 crew  Tijger_m
42
pi_194088989
Als je dit hoort of leest dan vrij ik mij toch echt af wie er nu eigenlijk seniel is:

quote:
President Trump on Monday again sought to redirect blame for his coronavirus response to the Obama administration.

Trump, who has repeatedly claimed that increased testing has led to a spike in U.S. COVID-19 cases, was asked by a reporter at the White House whether he was concerned about a resurgence of the virus that has killed more than 135,000 Americans and infected more than 3.3 million.

“We have one of the lowest mortality rates anywhere,” the president said before pivoting to an attack on Barack Obama and Joe Biden, the presumptive 2020 Democratic nominee.

“Biden and Obama stopped their testing,” Trump said. “They just stopped it. You probably know that. I’m sure you don’t want to report it. But they stopped testing. Right in the middle, they just went, ‘No more testing.’

https://news.yahoo.com/tr(...)check-204552449.html
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_194089082
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:04 schreef Tijger_m het volgende:
Als je dit hoort of leest dan vrij ik mij toch echt af wie er nu eigenlijk seniel is:
[..]

Aan de andere kant zijn het allemaal mooie of minder mooie afleidingen van het grote nieuws rond het machtsmisbruik van Trump en de republikeinen.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:28:15 #100
323401 Kijkertje
met filter
pi_194089346
Roger Stone kan dus gewoon opnieuw vervolgd worden

neal_katyal twitterde op dinsdag 14-07-2020 om 18:48:46 Here’s why I think Roger Stone can and should be tried again, despite Trump’s commutation, written with the fabulous ⁦@jgeltzer⁩ https://t.co/dexwD9WHa5 reageer retweet
quote:
A future Justice Department would be well within its rights to open a new investigation into Stone’s activities. Such an investigation wouldn’t be hard: The very facts the jury found sufficient to convict Stone suggest that he may be guilty of other criminal offenses. For example, Stone was charged with (and convicted of) making false statements under the general false-statements law. That law criminalizes false statements when made in the context of any “matter within the jurisdiction of the executive, legislative, or judicial branch.” But another law specifically criminalizes “cover[ing] up … any record” to impede a federal investigation. It appears Stone did just that, as his indictment alleges that he lied about no longer having emails and text messages that he did still possess. That could be the basis for a new charge—and it certainly provides a basis for a reopened investigation. Stone’s claims might also violate the federal perjury statute, which punishes making a false statement under oath.

Likewise, Stone was charged with (and convicted of) obstruction of Congress under a federal law. That behavior likely runs afoul of other federal laws, such as the omnibus obstruction-of-justice provision.

There’s more. Mueller brought charges against Russian intelligence officials for their hacking of the Democratic National Committee and for conspiring with WikiLeaks to release the hacked emails. Recent litigation has revealed some previously redacted sections of Mueller’s final report. Those passages that the former Trump-campaign chair Paul Manafort told Mueller that Stone knew of the WikiLeaks releases before they happened and, strikingly, that Stone told Trump about those releases before they happened. Put that together, and Stone could be charged with aiding and abetting the hack-and-dump that was the cornerstone of Russia’s interference in the 2016 election. Again, the point isn’t that Stone necessarily could be charged—it’s that there’s enough evidence to reopen an investigation into him, and that he’s far from being in the clear.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')