abonnement Unibet Coolblue
pi_194022165
Uitgerekende data:

14 juli: Nolita (meisje)
30 juli: wolfrolf (jongen)

2 augustus: ***Sunshine1982*** (jongen)
6 augustus: Hilmo (jongen)
11 augustus: Toekito (meisje)
30 augustus: NicolasJoy (meisje)

10 september: Miezziej (jongen)
14 september: Michelangela (jongen)
17 september: Seven. (jongen)
21 september: Ggirl
26 september: Smart_ass (meisje)

5 oktober: Kleurdoos (jongen)
5 oktober: ***SQ en bleiblei***
9 oktober: Peejtur (meisje)
10 oktober: LittleTeaCup
27 oktober: MaJo (jongen)

4 november: PKM (meisje)
14 november: 1inamelon (meisje)
20 november: D.U.M.A.N. (meisje)
26 november: Wolken (jongen)
29 november: Donna (meisje)

1 december: Gaddle
26 december: Sway- (jongen)

2021

3 januari: Gogo83
27 januari: Nanuke

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 11-07-2020 09:20:57 ]
  vrijdag 10 juli 2020 @ 13:21:31 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_194022219
ik pak de schandpaal alvast uit de kast, miezziej :Y)
disclaimer
pi_194022398
Ik schaam me diep, ik hoop dat M. dit trauma te boven komt. Het was alleen voor de foto, ik meen het! Vergeef mij :'( :+

Ik had zo'n zwangerschapsapp gedownload want dan hoef ik niet zelf te onthouden hoe lang ik zwanger ben :+ En daar stond dat zwangere vrouwen vanaf "nu" (31 weken) gemiddeld een halve kg aankomen per week. Ik heb de Tony's en Haribo dus uit de kast getrokken dat snappen jullie wel.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 13:32:48 #4
149959 SQ
snelle trees
pi_194022427
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:30 schreef Miezziej het volgende:
Ik schaam me diep, ik hoop dat M. dit trauma te boven komt. Het was alleen voor de foto, ik meen het! Vergeef mij :'( :+

Ik had zo'n zwangerschapsapp gedownload want dan hoef ik niet zelf te onthouden hoe lang ik zwanger ben :+ En daar stond dat zwangere vrouwen vanaf "nu" (31 weken) gemiddeld een halve kg aankomen per week. Ik heb de Tony's en Haribo dus uit de kast getrokken dat snappen jullie wel.
ja, je wil natuurlijk niet onder het gemiddelde blijven plakken :Y)
Enjoy!
disclaimer
pi_194022727
Ik heb inmiddels het stadium bereikt dat mijn gewicht stilstaat en tov die 30 graden een aantal dagen ben afgevallen. *O*

Mijn afspraak bij de vk is verzet naar vanavond ivm een bevalling...ik wil ook!
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 14:30:52 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194023089
Mijn collega doet dus van die paaseistrikken op haar kinderen en ik weet vrij zeker dat ze me er ook een cadeau zou doen want “zo schattig” :'( :')

Ik vreet me suf aan haribo en magnums maar ik kom niks aan :?

Trouwens goedgekeurd door de VK *O* De groeiecho is met 2 weken vervroegd omdat de lammer 2 cm hoger ligt dan normaal met deze termijn. Het kan ook zijn dat mijn navel laag ligt, we gaan het zien :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194023140
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:30 schreef MaJo het volgende:
Mijn collega doet dus van die paaseistrikken op haar kinderen en ik weet vrij zeker dat ze me er ook een cadeau zou doen want “zo schattig” :'( :')

Ik vreet me suf aan haribo en magnums maar ik kom niks aan :?

Trouwens goedgekeurd door de VK *O* De groeiecho is met 2 weken vervroegd omdat de lammer 2 cm hoger ligt dan normaal met deze termijn. Het kan ook zijn dat mijn navel laag ligt, we gaan het zien :)
Al de magnums en haribo direct naar de baby dus :7 Wanneer heb je de echo?
Ik mag maandag weer, ben benieuwd.

Bijna Nolita! Wanneer gaat je Vk ook alweer met vakantie?
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 15:01:46 #8
382129 crew  Donna
pi_194023411
Ik heb net 30cm haar af laten knippen. Laatste kappersbeurt was tijdens de zwangerschap van G. Was wel even nodig dit.


Fresh!
pi_194023555
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:30 schreef MaJo het volgende:
Mijn collega doet dus van die paaseistrikken op haar kinderen en ik weet vrij zeker dat ze me er ook een cadeau zou doen want “zo schattig” :'( :')

Ik vreet me suf aan haribo en magnums maar ik kom niks aan :?

Trouwens goedgekeurd door de VK *O* De groeiecho is met 2 weken vervroegd omdat de lammer 2 cm hoger ligt dan normaal met deze termijn. Het kan ook zijn dat mijn navel laag ligt, we gaan het zien :)
Ik zou willen dat ik me suf kon vreten en niets aan kwam! Gisteren weer op de weegschaal gestaan bij de vk en alles is hier natuurlijk in lbs (ponden), schrik elke keer weer van het getal!! ;( :D

Ben trouwens gisteren vergeten te vragen hoe de baby erbij ligt, maar ik weet ook niet of ze dat met 29 weken al goed kan voelen. Volgende keer dan maar. En vanmiddag maar gelijk die kinkhoest vaccinatie halen.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 15:18:41 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_194023591
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:15 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik zou willen dat ik me suf kon vreten en niets aan kwam! Gisteren weer op de weegschaal gestaan bij de vk en alles is hier natuurlijk in lbs (ponden), schrik elke keer weer van het getal!! ;( :D

Ben trouwens gisteren vergeten te vragen hoe de baby erbij ligt, maar ik weet ook niet of ze dat met 29 weken al goed kan voelen. Volgende keer dan maar. En vanmiddag maar gelijk die kinkhoest vaccinatie halen.
Heb je een zwangerschapskaart? Daar staat het vaak wel op ;)
disclaimer
pi_194023633
Wat is een zwangerschapskaart? :@ Nee dus :P
  vrijdag 10 juli 2020 @ 15:23:01 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_194023669
Je dossier, op 1 a4 eigenlijk. ;)
disclaimer
pi_194023862
Ah ik zie het inderdaad. Volgens mij is mijn dossier geheel digitaal. Krijg ook telkens meldingen als er dingen zijn toegevoegd enzo.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 15:34:26 #14
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194023864
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:01 schreef Donna het volgende:
Ik heb net 30cm haar af laten knippen. Laatste kappersbeurt was tijdens de zwangerschap van G. Was wel even nodig dit.


Fresh!
New baby, new hair 💁🏻♀
Protège moi de mes désirs.
pi_194025065
Ik heb volgens mij van alles gemist hier. lees straks bij. Heb ook nieuws maar vertel ik later ff.

Even reagerend: perenium ofzo masseren bij R gedaan, keurig bijna elke dag met speciale olie. Super ongemakkelijk en brandend gevoel. Resultaat na 4,7 kilo baby: subtotaal ruptuur. }:| Bij deze zwangerschap heb ik er gewoon geen zin in. Durf niet echt te denken aan wat dat voor consequenties heeft maar de meeste mensen doen het toch niet en dat gaat dan ook goed... Misschien op het einde maar de spataderen daar beneden maakt het sowieso een krappe bedoeling...

Nationale Nederlanden kraampakket had trouwens als leuk ding een elektrische bad thermometer... Nou ja idee is leuk.

Placenta injectie, gehad met aankondiging maar daarna drukken op de buik. Dát is dus echt niet een aanrader... :X
pi_194025081
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:51 schreef Hilmo het volgende:
Ik heb volgens mij van alles gemist hier. lees straks bij. Heb ook nieuws maar vertel ik later ff.

Even reagerend: perenium ofzo masseren bij R gedaan, keurig bijna elke dag met speciale olie. Super ongemakkelijk en brandend gevoel. Resultaat na 4,7 kilo baby: subtotaal ruptuur. }:| Bij deze zwangerschap heb ik er gewoon geen zin in. Durf niet echt te denken aan wat dat voor consequenties heeft maar de meeste mensen doen het toch niet en dat gaat dan ook goed... Misschien op het einde maar de spataderen daar beneden maakt het sowieso een krappe bedoeling...

Nationale Nederlanden kraampakket had trouwens als leuk ding een elektrische bad thermometer... Nou ja idee is leuk.

Placenta injectie, gehad met aankondiging maar daarna drukken op de buik. Dát is dus echt niet een aanrader... :X
Jemig, wat een beer van een baby had jij. Dat wist ik helemaal niet!
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 16:52:58 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194025082
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:33 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Al de magnums en haribo direct naar de baby dus :7 Wanneer heb je de echo?
Ik mag maandag weer, ben benieuwd.

Bijna Nolita! Wanneer gaat je Vk ook alweer met vakantie?
Ik merk ook dat de baby meteen actief wordt zodra ik snoep, dat gaat nog wat worden _O-

Ik heb nu een groeiecho met 28 weken, over 4 weken. Ik wil weer baby spieken O+

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:01 schreef Donna het volgende:
Ik heb net 30cm haar af laten knippen. Laatste kappersbeurt was tijdens de zwangerschap van G. Was wel even nodig dit.

Fresh!
Wow dat is wel even geleden dan! Ik ben ook onlangs naar de kapper geweest. Heb daar 1 dag mee kunnen shinen en ging toen op mijn bek :') Maar gelukkig is mijn hoofd weer opgeknapt inmiddels :D

quote:
10s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:15 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik zou willen dat ik me suf kon vreten en niets aan kwam! Gisteren weer op de weegschaal gestaan bij de vk en alles is hier natuurlijk in lbs (ponden), schrik elke keer weer van het getal!! ;( :D

Ben trouwens gisteren vergeten te vragen hoe de baby erbij ligt, maar ik weet ook niet of ze dat met 29 weken al goed kan voelen. Volgende keer dan maar. En vanmiddag maar gelijk die kinkhoest vaccinatie halen.
Ik keek vandaag even mee op het scherm wat ze allemaal noteerde en zag dat de baby rechtop ligt nu. Maar ze vertelde dat ze pas vanaf 28 weken kunnen voelen wat precies kop en kont is, dus hoe die precies lag weet ik nog niet :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 16:54:45 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194025103
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:51 schreef Hilmo het volgende:
Ik heb volgens mij van alles gemist hier. lees straks bij. Heb ook nieuws maar vertel ik later ff.

Even reagerend: perenium ofzo masseren bij R gedaan, keurig bijna elke dag met speciale olie. Super ongemakkelijk en brandend gevoel. Resultaat na 4,7 kilo baby: subtotaal ruptuur. }:| Bij deze zwangerschap heb ik er gewoon geen zin in. Durf niet echt te denken aan wat dat voor consequenties heeft maar de meeste mensen doen het toch niet en dat gaat dan ook goed... Misschien op het einde maar de spataderen daar beneden maakt het sowieso een krappe bedoeling...

Nationale Nederlanden kraampakket had trouwens als leuk ding een elektrische bad thermometer... Nou ja idee is leuk.

Placenta injectie, gehad met aankondiging maar daarna drukken op de buik. Dát is dus echt niet een aanrader... :X
Ik kan me ook voorstellen dat niets helpt bij zo'n grote baby. Ik heb man al geïnstrueerd dat hij aan de perineummassage mag, hij vindt het allemaal wel best :D

Dat drukken op de buik heb ik vaker over gehoord ja, dat dit geen pretje is :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194025289
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:51 schreef Hilmo het volgende:
Ik heb volgens mij van alles gemist hier. lees straks bij. Heb ook nieuws maar vertel ik later ff.

Even reagerend: perenium ofzo masseren bij R gedaan, keurig bijna elke dag met speciale olie. Super ongemakkelijk en brandend gevoel. Resultaat na 4,7 kilo baby: subtotaal ruptuur. }:| Bij deze zwangerschap heb ik er gewoon geen zin in. Durf niet echt te denken aan wat dat voor consequenties heeft maar de meeste mensen doen het toch niet en dat gaat dan ook goed... Misschien op het einde maar de spataderen daar beneden maakt het sowieso een krappe bedoeling...

Nationale Nederlanden kraampakket had trouwens als leuk ding een elektrische bad thermometer... Nou ja idee is leuk.

Placenta injectie, gehad met aankondiging maar daarna drukken op de buik. Dát is dus echt niet een aanrader... :X
Zo jij had dan echt een grote baby!

Ik beviel met exact 37 weken van een baby die 2,3kg woog en heb daar 5 hechtingen aan overgehouden. Ik wil niet weten hoe ik zou eindigen als ze bijna 5 kilo woog :P

Ok en nu stop ik met gluren in dit topic.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 17:16:18 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194025290
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:01 schreef Nolita het volgende:
Ik heb inmiddels het stadium bereikt dat mijn gewicht stilstaat en tov die 30 graden een aantal dagen ben afgevallen. *O*

Mijn afspraak bij de vk is verzet naar vanavond ivm een bevalling...ik wil ook!
Misschien wil ze je wel strippen? ;)
Resistance is futile.
pi_194025315
Er komen zoveel factoren bij kijken joh. De een baart een baby van 5 kilo zonder kleerscheuren, een ander heeft een totaalruptuur van 2,5 kilo. Genen, bouw, snelheid van de bevalling, het speelt allemaal mee.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 17:22:17 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_194025369
Ik kan me nog een user herinneren wiens vliezen braken in bed en waarvan de baby onderweg naar de badkamer zo'n beetje werd opgevangen door haar echtgenoot. Was ook een baby van 4600 gram ofzo. Geen scheurtje. :D
disclaimer
pi_194025379
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:52 schreef MaJo het volgende:

Ik keek vandaag even mee op het scherm wat ze allemaal noteerde en zag dat de baby rechtop ligt nu. Maar ze vertelde dat ze pas vanaf 28 weken kunnen voelen wat precies kop en kont is, dus hoe die precies lag weet ik nog niet :D
Ahh ja ik zou ook even hebben gegluurd haha!! Rechtop is ook in stuit dan dus? Bij mij heeft ze gisteren eigenlijk niet gevoeld, alleen maar het hartje geluisterd (was een controle afspraak, dus geen echo ofzo), maar ik had wel willen weten hoe ze erbij ligt nu aangezien ze de afgelopen keer nog in stuit lag. Maargoed ik hoor het bij 32 wel weer, ze kan nu toch nog alle kanten op draaien.

Trouwens over dat uitscheuren, dat is een van de redenen waarom ik dus een badbevalling overweeg, schijnbaar scheur je dan minder snel uit omdat het in het warme water allemaal wat soepeler wordt. Maargoed dat is natuurlijk ook allemaal weer per persoon verschillend.
pi_194025487
Heb de eerste 7 cm in bad gezeten trouwens, zou thuis bevallen. Hielp niets bij mij dus hahah. Was ook mijn idee smart

Haha ja sun, vandaar dat nu baby weer groot is, er van alles in gang wordt gezet. Eerst bij VK op mijn verzoek want VK is terughoudend maar vandaag hadden we zkh gesprek over plan van aanpak met inleiden. Arts haar voorstel: per direct medisch. Oh wow die zag ik niet aankomen. Verder zei ze, raden aan inleiden bij 38 of 39 weken. Oh help dat is op zijn vroegst over twee weken. Anders was het inleiden met 40 en strippen 2x met 39 weken, dat was mijn plan. VK had geen plan. Zkh pakte heerlijk door en klonk echt heel goed. Ook zo natuurlijk mogelijk maar wel doorpakkend, om complicaties zoals we bij R hadden, zoveel mogelijk hopelijk te voorkomen. Voor mij en de baby. Ze was van alles op de hoogte, echt top. Ik verwachtte voor niks te komen vandaag en dit was totaal een verrassing voor mij. Voor man niet, die vond het gek dat ik niet meteen medisch ben. Ik had wel even stress, adrenaline daarna. Moest nog bloeddruk laten meten en ik zei nou zal wel omhoog schieten maar was 105/70 ofzo, super laag haha. Liggingsecho kreeg ik ook meteen, lag al goed diep maar kon er nog wel uit bekken komen. Kind was qua buik p99, had ze nu ook opgemeten. Lange benen ook nog. Hoofd kon niet gemeten worden. Ik voel me heel blij maar ook gespannen, van de verandering en dat vind ik soms wat lastig. Daarnaast zijn de babykleren nog niet gewassen maar heb nog twee weken. Ze gaan in medisch team bespreken wat ze me aanraden,38 of 39 weken en volgende week horen we dat. Ik vind het wel wat verdrietig dat VK dan niet echt meer een rol heeft ineens, al wil ik 1 VK er wel graag bij als begeleider zeg maar, niet medisch. Als ze dienst heeft en tijd, kon dat geloof ik.
Vandaag in elk geval het raam en houtwerk gepoetst en gekit :+
  vrijdag 10 juli 2020 @ 17:38:48 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_194025518
Fijn dat ze luisteren en doorpakken Hilmo! Ik hoop ook echt dat dit een fijnere en gezondere ervaring gaat zijn voor jullie :*

En och die wasjes zijn ook in 2 dagen gedaan toch ;)
disclaimer
  vrijdag 10 juli 2020 @ 17:40:27 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_194025540
Hier is overigens de maagzuurfase ingegaan ;(
disclaimer
pi_194025560
Heel fijn en spannend Hilmo!! Ik denk dat er inderdaad weinig geholpen zou hebben met een baby van 4,7 kg :P

Hebben ze dan een idee hoe zwaar je baby nu ongeveer is, of niet? In ieder geval dat ze liever niet tot 40 weken wachten met het risico dat ie heel groot is dus.
pi_194025567
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:40 schreef SQ het volgende:
Hier is overigens de maagzuurfase ingegaan ;(
Heb je daar al die tijd nog geen last van gehad?! Bij mij kwam het maagzuur direct naar boven toen ik een positieve test in mijn handen had :') :r . Lekker aan de rennies dus!! :D
  vrijdag 10 juli 2020 @ 17:44:04 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_194025575
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:43 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Heb je daar al die tijd nog geen last van gehad?! Bij mij kwam het maagzuur direct naar boven toen ik een positieve test in mijn handen had :') :r . Lekker aan de rennies dus!! :D
Nee, pas als mijn maag ruimte moet inleveren meestal :P
disclaimer
pi_194025636
Klinkt logisch ja :P. Ik heb ondertussen constant het gevoel dat ik moet plassen als ik loop, vooral de eerste paar meters. Met zitten dan weer niet. En begin af en toe een klein beetje rugpijn te krijgen maar verder klachtenvrij :D. Morgen ga ik die vaccinatie halen, vandaag was een bepaald persoon er niet. Hoop dat ie niet teveel pijn doet.
pi_194025955
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 14:33 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Al de magnums en haribo direct naar de baby dus :7 Wanneer heb je de echo?
Ik mag maandag weer, ben benieuwd.

Bijna Nolita! Wanneer gaat je Vk ook alweer met vakantie?
Ze heeft geen aaneengesloten vakantie maar wat losse (of 2 aaneen) vrije dagen. Net een schema meegekregen. Ik hoop voor maandagavond te bevallen; vanaf dan is het dus een gatenkaas met soms een dag wel en dan weer niet.

@Seven. Strippen heeft ze niet aangeboden en ik voel me lichamelijk prima dus voel er nu ook niet echt noodzaak voor. Ze heeft het wel aangeboden voor as woensdag, maar 11 uur later heeft ze weer vrij dus weet niet wat ik daar woensdag van vindt. :@
Ze hoopte nog 3 bevallingen te kunnen doen voor as maandagavond en daar ben ik er 1 van. Duimen jullie mee?
Tips waren seks, bitter lemon en ananas, maar weeën moeten natuurlijk toch echt zelf komen..iig de seks maar eens proberen dan..
pi_194026138
Seks, bitter lemon en ananas.. die ga ik onthouden :D. Hopelijk komt ze snel, ik duim voor je mee!
  vrijdag 10 juli 2020 @ 18:43:44 #33
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194026332
Ananashart moet je hebben, dat werkte hier. ;)

Maar vooral zen zijn in je hoofd.
Protège moi de mes désirs.
pi_194026505
Ik hoor hier niet en niet de intentie om er wel te horen, maar een tip voor Nolita. Ten einde raad ben ik bij Mijm met 41+3 naar voetreflexmassage gegaan. Ik was ontzettend sceptisch, maar voelde daar in de stoel mijn buik rommelen en draaien. Uiteindelijk braken 2 uur later mijn vliezen en begon de bevalling.
En baadt het niet, dan heb je gewoon een lekkere massage van je voeten gehad *)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_194026527
Nolita ik duim voor je!
VK zei bij ons dat het fabeltjes waren, al kon sex wel. Tepelstimulatie en orgasmes ook haha.

Maagzuur was hier afgelopen weken ook en soms nog steeds ook al ligt hij lager. Maar ik merk alleen druk aan onderkant en verder boxt hij nog net zo hard in ribben en maag heb ik het idee.

Smart, kinkhoest prik was zelfs voor mij met prikangst peanuts. Nauwelijks pijn. Duurde ook niet lang. Tip hier was wel de hele dag goed de arm bewegen. Heb ik dus extreem veel gedaan :D

Klopt smart, en hij is nú al te groot dus dat hij groter is dan normaal is een feit. Zkh doet geen uitspraken over grootte en daar ben ik blij om want dat kunnen ze gewoon niet inschatten. VK deed dat bij R wel (dat pakte helemaal verkeerd uit, zeiden 7 pond, en na bevalling 'ja dachten al grote baby }:| ) en deden nu weer zo'n uitspraak ('zal niet minder dan 4 kg wegen') maar die uitspraken zijn niet betrouwbaar. Groter of gemiddeld enzo, dat kunnen ze zeggen maar voorspellingen kunnen ze beter laten.

Sq jij weet niet wat ik allemaal wil uitwassen :X :+ qua babykleding idd is dat snel gedaan al wil ik wel wit bij wit en kleur bij kleur. Maar beddengoed ook, boxkleden :') knuffeltjes, slaapzakken. En ons eigen wasgoed loopt ook wat achter en de gordijnen moéten ook. *)
pi_194026567
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 18:58 schreef LeSage het volgende:
Ik hoor hier niet en niet de intentie om er wel te horen, maar een tip voor Nolita. Ten einde raad ben ik bij Mijm met 41+3 naar voetreflexmassage gegaan. Ik was ontzettend sceptisch, maar voelde daar in de stoel mijn buik rommelen en draaien. Uiteindelijk braken 2 uur later mijn vliezen en begon de bevalling.
En baadt het niet, dan heb je gewoon een lekkere massage van je voeten gehad *)
Helpt ook voor de dames met maagzuur hoorde ik van medezwangere bij fit cursus. Ik hoop dat volgende week mijn shiatsu masseur dat ook al wil uitvoeren, zou niet gek zijn. Wordt soms ook nog vergoed!
pi_194026711
Ik heb nog staan dansen bij een bloedmaan maar hij wilde er bij mij echt niet uit ;)

https://www.nu.nl/binnenl(...)duistering-eeuw.html

Zijn er dames die B12 tekort hebben? De internist wil dat ik weer injecties ga zetten maar ik moet het eerst nog met de gynaecoloog bespreken. Mijn suiker was zelfs aan de lage kant wat wel klopt want daar schommel ik gigantisch in en heb nu ook vaak een hypo. Dus voor mij geen Haribo meer.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_194027229
Bij mijn vk stond seks ook op nummer 1 ja. Zelf heb ik voor morgen al pannenkoeken op het menu staan, ook wel eens ergens gelezen. Verder afwachten maar..

Over voetreflex lees ik vooral dat het ingezet wordt wanneer je overtijd bent, dat ben ik nog niet. :)
Buiten dat ben ik heel gevoelig voor aanraking aan mijn voeten, dat kietelt mij al meteen. Geen idee of voetreflex dan een succes gaat worden. :+
  vrijdag 10 juli 2020 @ 20:18:41 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_194027480
Zo dan, ik at twee Rennie Duo en het is meteen weg ook :')

Weten we dat ook weer.

Pannenkoekenmythe is op fok ontstaan. Maar ik denk dat het komt omdat je darmen dan in opstand komen en hopelijk je baarmoeder dan mee gaat doen :D
disclaimer
pi_194028097
Ik heb even teruggelezen, bijgelezen.. maar kan niet zoveel reageren.

Doe lekker m'n egopost; ik mag weer mee naar de verloskundige! O+ Ga eindelijk de (nieuwe) verloskundige ontmoeten. :9
pi_194028133
Nou, ik heb gisteren aardig wat pannekoeken weg zitten stouwen, maar tot op heden niks gelukkig. Seks of een orgasme zou ook een mythe zijn.

Skippy ballen misschien? :+
pi_194028168
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 20:18 schreef SQ het volgende:
Zo dan, ik at twee Rennie Duo en het is meteen weg ook :')

Weten we dat ook weer.

Pannenkoekenmythe is op fok ontstaan. Maar ik denk dat het komt omdat je darmen dan in opstand komen en hopelijk je baarmoeder dan mee gaat doen :D
Niks mythe :( 10 uur na de pannenkoeken had ik mijn baby aan de borst O+
pi_194028171
Ik dacht juist dat seks zou helpen door sperma?
pi_194028187
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:17 schreef Smart_ass het volgende:
Ik dacht juist dat seks zou helpen door sperma?
Wat heeft sperma dan voor aandeel?

Heb het effe opgezocht:

Een orgasme laat de baarmoeder namelijk samentrekken. Aangezien een wee het samentrekken van de baarmoeder is, wordt beweerd dat je hiermee de bevalling op gang kan brengen. Bovendien bevat sperma het hormoon prostaglandine, dat dit ook doet.

Mwah, ik weet het niet hoor. Als je lichaam er klaar voor is, is je lichaam er klaar voor. Ik geloof niet dat dit een complete bevalling kan opwekken.
pi_194028230
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat heeft sperma dan voor aandeel?
Sperma bevat het hormoon prostaglandine en dit is hetzelfde hormoon dat je lichaam stimuleert om de bevalling in gang te zetten.
pi_194028241
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:22 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Sperma bevat het hormoon prostaglandine en dit is hetzelfde hormoon dat je lichaam stimuleert om de bevalling in gang te zetten.
Klopt, ik las het inderdaad :)
pi_194028258
Dan doe ik ook eentje, vorige keer met man zijn verjaardag sushi gegeten en de volgende ochtend braken mijn vliezen. Coincidence? :7 :+
pi_194028346
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Klopt, ik las het inderdaad :)
Ik weet inderdaad ook niet in hoeverre het echt werkt hoor, maar het wordt dus wel beweerd. Wie weet dat ik het tegen die tijd ga proberen mocht ik wanhopig zijn haha. Jouw ud is trouwens ook over 3 weken al zag ik!
pi_194028366
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:31 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik weet inderdaad ook niet in hoeverre het echt werkt hoor, maar het wordt dus wel beweerd. Wie weet dat ik het tegen die tijd ga proberen mocht ik wanhopig zijn haha. Jouw ud is trouwens ook over 3 weken al zag ik!
Klopt, alleen ik vergeet steeds te zeggen tegen @SQ dat het al in het begin naar 2 augustus was bijgesteld.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 21:35:22 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_194028389
die baby zal zich van die ene dag weinig aantrekken hoor sun :P
disclaimer
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 21:41:25 #51
382129 crew  Donna
pi_194028465
Ik ga voor seks en heel hard hoesten. Mijn vliezen braken tijdens een hoestbui. :Y)
pi_194028503
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Klopt, alleen ik vergeet steeds te zeggen tegen @:SQ dat het al in het begin naar 2 augustus was bijgesteld.
Komt alsnog dichtbij! Mijn datum volgens de verloskundige is 24 september maar die 2 dagen zullen ook weinig uitmaken denk ik :D.
pi_194028525
In tonic en bitter lemon schijnt ook wat te zitten wat gunstig kan zijn voor het opwekken van een bevalling :9

Als mijn UD eraan komt maar even wat liters weglurken :9 :+
pi_194028540
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:44 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Komt alsnog dichtbij! Mijn datum volgens de verloskundige is 24 september maar die 2 dagen zullen ook weinig uitmaken denk ik :D.
Da's ook al snel! Hoe zit het in Amerika met zwangerschapsverlof eigenlijk?
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 21:53:23 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194028616
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:23 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ahh ja ik zou ook even hebben gegluurd haha!! Rechtop is ook in stuit dan dus? Bij mij heeft ze gisteren eigenlijk niet gevoeld, alleen maar het hartje geluisterd (was een controle afspraak, dus geen echo ofzo), maar ik had wel willen weten hoe ze erbij ligt nu aangezien ze de afgelopen keer nog in stuit lag. Maargoed ik hoor het bij 32 wel weer, ze kan nu toch nog alle kanten op draaien.

Trouwens over dat uitscheuren, dat is een van de redenen waarom ik dus een badbevalling overweeg, schijnbaar scheur je dan minder snel uit omdat het in het warme water allemaal wat soepeler wordt. Maargoed dat is natuurlijk ook allemaal weer per persoon verschillend.
Nee ik weet niet precies hoe hij zit, kan dus ook ondersteboven zijn maar in ieder geval niet overdwars. Overigens heb ik wel het gevoel dat ie in stuit ligt, volgens mij voel ik zijn hoofd naast mijn navel en is het getrappel tegen mijn blaas voetenwerk. Maar daar zullen we pas echt achter komen met een echo :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:40 schreef SQ het volgende:
Hier is overigens de maagzuurfase ingegaan ;(
Dat heb je nog lang volgehouden! Ik heb ook al weken maagzuur en afgelopen zaterdag was het zo erg dat ik een vinger in mijn keel heb gestoken in de hoop dat dit zou helpen. Nou dat werkt dus niet, het werd alleen maar erger :X Maandag meteen rennies gekocht en die werken perfect! Alleen de smaak, bah :r

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:48 schreef Smart_ass het volgende:
Klinkt logisch ja :P. Ik heb ondertussen constant het gevoel dat ik moet plassen als ik loop, vooral de eerste paar meters. Met zitten dan weer niet. En begin af en toe een klein beetje rugpijn te krijgen maar verder klachtenvrij :D. Morgen ga ik die vaccinatie halen, vandaag was een bepaald persoon er niet. Hoop dat ie niet teveel pijn doet.
Die plasdrang wordt bij mij ook steeds erger. Vandaag weer getest op blaasontsteking maar dat was schoon. Dus het is echt de baby die tegen de blaas drukt.

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 20:18 schreef SQ het volgende:
Zo dan, ik at twee Rennie Duo en het is meteen weg ook :')

Weten we dat ook weer.

Pannenkoekenmythe is op fok ontstaan. Maar ik denk dat het komt omdat je darmen dan in opstand komen en hopelijk je baarmoeder dan mee gaat doen :D
Waarom is dat zo met pannenkoeken dat je darmen in opstand komen? Ik moet na pannenkoeken altijd meteen uitgebreid naar de wc _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:12 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik heb even teruggelezen, bijgelezen.. maar kan niet zoveel reageren.

Doe lekker m'n egopost; ik mag weer mee naar de verloskundige! O+ Ga eindelijk de (nieuwe) verloskundige ontmoeten. :9
Fijn dat je mee mag he O+ Man had vandaag ook mee gemogen maar nu niet gedaan. Wel met de volgende afspraak want echo *O*

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:18 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat heeft sperma dan voor aandeel?

Heb het effe opgezocht:

Een orgasme laat de baarmoeder namelijk samentrekken. Aangezien een wee het samentrekken van de baarmoeder is, wordt beweerd dat je hiermee de bevalling op gang kan brengen. Bovendien bevat sperma het hormoon prostaglandine, dat dit ook doet.

Mwah, ik weet het niet hoor. Als je lichaam er klaar voor is, is je lichaam er klaar voor. Ik geloof niet dat dit een complete bevalling kan opwekken.
Maar als dat zo is, dan zou je toch altijd met seks/orgasme weeën kunnen opwekken? Ik denk dat je lichaam er gewoon al klaar voor is en het dan eventueel een laatste zetje geeft.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 22:00:01 #56
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194028720
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 19:14 schreef Wolken het volgende:
Ik heb nog staan dansen bij een bloedmaan maar hij wilde er bij mij echt niet uit ;)

https://www.nu.nl/binnenl(...)duistering-eeuw.html

Zijn er dames die B12 tekort hebben? De internist wil dat ik weer injecties ga zetten maar ik moet het eerst nog met de gynaecoloog bespreken. Mijn suiker was zelfs aan de lage kant wat wel klopt want daar schommel ik gigantisch in en heb nu ook vaak een hypo. Dus voor mij geen Haribo meer.
Ik heb ook B12 tekort :Y Maar al een paar jaar geen injecties gezet :@ Goed om wel even te bespreken ^O^
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194028739
Dat zou zomaar kunnen inderdaad @Majo. Maar zolang je lichaam er niet klaar voor is denk ik niet dat sperma, sex, pannekoeken etc. wat gaan doen :)
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 22:08:58 #58
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194028821
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:01 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat zou zomaar kunnen inderdaad @:Majo. Maar zolang je lichaam er niet klaar voor is denk ik niet dat sperma, sex, pannekoeken etc. wat gaan doen :)
Als dat zo was had ik dinsdag goeie kans gehad met sex en pannenkoeken op mijn verjaardag :9
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194028886
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:08 schreef MaJo het volgende:

[..]

Als dat zo was had ik dinsdag goeie kans gehad met sex en pannenkoeken op mijn verjaardag :9
Gelukkig is er niks gebeurd! :o
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 22:16:19 #60
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194028907
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:14 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Gelukkig is er niks gebeurd! :o
Gelukkig niet nee :D Maar ik geloof ook niet zo in de pannenkoeken, ananasharten en pittig eten. Anders zou je daar aan het einde van je zwangerschap mee uit moeten kijken. Maar het is altijd leuk om dingen te proberen natuurlijk ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 10 juli 2020 @ 22:18:32 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_194028939
Het kan ook alleen een allerlaatste zetje geven he ;)
disclaimer
pi_194028984
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Da's ook al snel! Hoe zit het in Amerika met zwangerschapsverlof eigenlijk?
Verschilt hier heel erg per werkgever maar ik geloof niet dat er wettelijk iets geregeld is. Maar ik werk momenteel niet dus ik zit in een redelijk luxe positie :@. Mijn vriend heeft ook geen ouderschapsverlof ofzo, hij neemt een week vrij en werkt de drie weken daarna vanuit huis, dus dat is in ieder geval iets O+.

@MaJo ik heb precies hetzelfde gevoel, ik voel haar vrij laag en ook heel erg rond mijn blaas dus daarom zou het mij ook niet verbazen als ze nog in stuit ligt.

Ik heb door jullie nu heel erg zin in pannenkoeken en ik heb hier nog een pak staan, maar vriendlief vindt het geen avondeten maar meer ontbijt...
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 22:23:10 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194029027
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:18 schreef SQ het volgende:
Het kan ook alleen een allerlaatste zetje geven he ;)
Dat geloof ik wel ja :Y Sterker nog, dat zeg ik eerder ook ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 23:03:23 #64
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194029847
Hebben jullie trouwens zwangerschapscursussen gedaan? Ik twijfel nog steeds wat ik precies wil. Iets van yoga of toch gewoon een ouderwets "pufclubje". Het leuke van het laatste lijkt me dat je contact hebt met andere zwangeren, dat mis ik toch wel een beetje in het echte leven.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194029848
Even iets anders trouwens, ik weet niet hoe dat in Nederland precies zit, maar de verloskundigepraktijk waar ik naartoe ga daar werkt dus een aantal verloskundigen. Ik heb er nu een paar gezien (dat promoten ze daar geloof ik ook een beetje, of in ieder geval dat je er meerdere gezien hebt), maar ik vind niet iedereen even "leuk". Er is er vooral eentje die ik erg aardig vind, en haar zou ik ook eigenlijk zien deze week, maar die afspraak was niet goed ingepland en vandaar dat ik gisteren iemand anders heb gezien. Ik vond haar eigenlijk niet zo heel fijn, vooral over dat hele bloeddruk verhaal deed ze een beetje neerbuigend of dat ze me niet geloofde ofzo, ik weet het niet. Enfin, ze gaf me niet per se een fijn gevoel.
Ik wilde de volgende afspraak dus weer bij die andere verloskundige maken, maar de receptioniste plande me weer bij dezelfde in, en aangezien zij vlak achter haar stond vond ik het ook niet fijn om een andere verloskundige te vragen.

Anyway wat ik me eigenlijk af vroeg, kun je kiezen wie er bij je bevalling aanwezig is? Of ligt dat er maar net aan wie er dienst heeft die dag?
pi_194029936
quote:
5s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:03 schreef Smart_ass het volgende:
Even iets anders trouwens, ik weet niet hoe dat in Nederland precies zit, maar de verloskundigepraktijk waar ik naartoe ga daar werkt dus een aantal verloskundigen. Ik heb er nu een paar gezien (dat promoten ze daar geloof ik ook een beetje, of in ieder geval dat je er meerdere gezien hebt), maar ik vind niet iedereen even "leuk". Er is er vooral eentje die ik erg aardig vind, en haar zou ik ook eigenlijk zien deze week, maar die afspraak was niet goed ingepland en vandaar dat ik gisteren iemand anders heb gezien. Ik vond haar eigenlijk niet zo heel fijn, vooral over dat hele bloeddruk verhaal deed ze een beetje neerbuigend of dat ze me niet geloofde ofzo, ik weet het niet. Enfin, ze gaf me niet per se een fijn gevoel.
Ik wilde de volgende afspraak dus weer bij die andere verloskundige maken, maar de receptioniste plande me weer bij dezelfde in, en aangezien zij vlak achter haar stond vond ik het ook niet fijn om een andere verloskundige te vragen.

Anyway wat ik me eigenlijk af vroeg, kun je kiezen wie er bij je bevalling aanwezig is? Of ligt dat er maar net aan wie er dienst heeft die dag?
Over het algemeen is het vaak net wie er dienst heeft. Als je met iemand helemaal geen klik hebt kun je dat wel bespreken, wie weet zijn er alternatieven mogelijk. Als er 2 mensen tegelijk bevallen moeten ze er ook back-up bij halen natuurlijk.
pi_194030082
Oke dat dacht ik eigenlijk wel ja. Ach, zolang mijn vriend en hopelijk mijn beste vriendin er maar bij zijn maakt de verloskundige me ook minder uit, maar als ik zou mogen kiezen weet ik wel wie dat zou worden en wie niet in elk geval :D.
pi_194030103
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:15 schreef Smart_ass het volgende:
Oke dat dacht ik eigenlijk wel ja. Ach, zolang mijn vriend en hopelijk mijn beste vriendin er maar bij zijn maakt de verloskundige me ook minder uit, maar als ik zou mogen kiezen weet ik wel wie dat zou worden en wie niet in elk geval :D.
Hebben ze daar in Amerika geen coronaregels omtrent wie er allemaal bij de bevalling mag zijn?

In het ziekenhuis waar ik ga bevallen mag alleen partner aanwezig zijn plus eventuele vk.
pi_194030168
Oh daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht.. :@. Ik moet echt meer vragen gaan stellen! Zou heel goed kunnen want bij afspraken mag de partner ook niet mee, alleen echo’s. Hopelijk is dat eind september weer anders. Ik ga eens kijken of ik daar online iets over kan vinden.
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 23:22:49 #70
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194030242
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:19 schreef Smart_ass het volgende:
Oh daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht.. :@. Ik moet echt meer vragen gaan stellen! Zou heel goed kunnen want bij afspraken mag de partner ook niet mee, alleen echo’s. Hopelijk is dat eind september weer anders. Ik ga eens kijken of ik daar online iets over kan vinden.
In Nederland mag inmiddels de partner weer mee naar afspraken maar bij de bevalling mag alleen nog de partner aanwezig zijn. Ook mag je nog geen bezoek ontvangen als je in het ziekenhuis ligt. Ik kan me zo voorstellen dat de maatregelen in de VS nog meer aangescherpt zijn omdat het virus daar nog niet onder controle is. Hoe zit dat trouwens in jouw staat?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194030250
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:19 schreef Smart_ass het volgende:
Oh daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht.. :@. Ik moet echt meer vragen gaan stellen! Zou heel goed kunnen want bij afspraken mag de partner ook niet mee, alleen echo’s. Hopelijk is dat eind september weer anders. Ik ga eens kijken of ik daar online iets over kan vinden.
En wanneer de baby geboren is mag er een broertje of zusje bij komen kijken.

Ik ken iemand die voor de derde keer gaat bevallen in datzelfde ziekenhuis en er mag na de geboorte echt maar 1 van de 2 kinderen op bezoek komen :{
pi_194030418
@MaJo de regels zijn hier juist onlangs redelijk versoepeld, veel dingen zijn ook weer open enzo, maar onder controle is het allerminst. Het wordt nu juist alleen maar erger, Georgia heeft vandaag weer een nieuw record aan nieuwe geinfecteerden op een dag gerapporteerd.. Zou dus inderdaad goed kunnen dat er maar 1 persoon bij de bevalling mag zijn. Binnenkort even naar informeren.

@Sunshine1982 Ah wat flauw zeg! Moet je gaan kiezen wie zijn/haar broertje/zusje het eerste mag zien!
pi_194030623
Heb trouwens direct maar even gebeld maar zoals de regels nu gelden is het inderdaad maar 1 “support person”, plus eventueel een doula. Hopelijk is dat eind september weer anders.
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 00:18:32 #74
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194031182
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:43 schreef Smart_ass het volgende:
Heb trouwens direct maar even gebeld maar zoals de regels nu gelden is het inderdaad maar 1 “support person”, plus eventueel een doula. Hopelijk is dat eind september weer anders.
Kan je vriendin niet fungeren als doula? O-) ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194031414
Ik zie niet in waarom niet :D.

Wat betreft zwangerschapscursus, ik heb me alleen nog maar ingeschreven voor een bevallingscursus dus ik heb geen ervaring!
pi_194032693
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:03 schreef MaJo het volgende:
Hebben jullie trouwens zwangerschapscursussen gedaan? Ik twijfel nog steeds wat ik precies wil. Iets van yoga of toch gewoon een ouderwets "pufclubje". Het leuke van het laatste lijkt me dat je contact hebt met andere zwangeren, dat mis ik toch wel een beetje in het echte leven.
Ik doe aan zwangerschapsyoga en heb een van m’n beste vriendinnen overgehouden aan de vorige keer.
Protège moi de mes désirs.
pi_194032712
Ik vond zwangerschapsyoga heerlijk vorige keer O+ we deden veel ademhalingsoefeningen, daar heb ik ook veel aan gehad tijdens de bevalling :) En ook veel vertrouwensoefeningen, zodat je leerde jezelf over te geven aan een onbekend persoon. Omdat je nooit weet wie je nou uiteindelijk aan je bed/bad/whatever hebt staan :P Dat laatste was voor mij niet perse nodig, ik ben erg makkelijk in mezelf overgeven :P maar ik weet dat dat andere dames erg heeft geholpen :)
pi_194032859
Hier in de buurt hebben we helaas niet van die ‘pufclubjes’ of ik zoek niet goed genoeg :') heb het bij de vorige zwangerschap niet gedaan maar lijkt me wel fijn om te doen deze keer, vooral ook omdat ik (nog) geen vriendinnen heb die zwanger zijn of jonge kids hebben.

Waar de symptomen net een week heerlijk weg waren, zijn ze nu 3 keer zo hard terug gekomen ;(. Helpt niet mee dat er ook nog een dreumes is die het fijn vind om om half 3 ‘snachts wakker te worden om vervolgens bij mij in bed helemaal dwars te liggen waardoor ik op het randje van ‘t bed lag en dus amper kon slapen :')

Wat wel lief is is dat ze constant naar m’n buik wijst en ‘BIBIIII’ (baby) zegt. O+
pi_194032875
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 08:12 schreef Framblij89 het volgende:
Hier in de buurt hebben we helaas niet van die ‘pufclubjes’ of ik zoek niet goed genoeg :')
Kan je ook even navragen bij je vk. ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_194032914
Mag ik in de OP met 27 januari? Gisteren was er een flink bewegend minikind op de echo te zien. O+
Aansluitend een fijn gesprek met de gyn, alleen jammer dat we er erg lang op moesten wachten. Komt er op neer dat tenzij er rare ontwikkelingen ontstaan, ik waarschijnlijk na 20 weken (ivm de verhuizing, anders had dat nu al gekund) naar de verloskundige mag. De gyn vond dat de kans dat ik thuis kon bevallen zonder complicaties zelfs vrij groot. :o Nou denk ik dat mijn man zich daar niet in kan vinden, en voor mij heeft het ook geen romantisch aspect. Maar gezien de snelheid vorige keer, vind ik het wel een geruststellende gedachte.

Ik ga ook als we eenmaal verhuisd zijn een cursus zoeken. Ik heb alleen nog geen idee wat. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 09:20:34 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_194033115
Wat fijn Nanuke! Ik zet je er bij!
disclaimer
pi_194033229
Fijn Nanuke!

Hier in ons ziekenhuis in het noorden mag partner bij de bevalling zijn plus 1 iemand. Kan dus een vriendin/moeder of eigen VK zijn zoals ik misschien wil, zonder dat zij zorg verleend zeg maar. Bij op visite komen mag naast partner 1 iemand.

Oh ja voorkeur VK; ik ben in bevalplan staan: indien mogelijk graag begeleiding van VK .... (Naam). Man vond dat wat sneu maar VK reageerde prima erop. Zou dat dus doen dan.

Zijn de pufclubjes weer normaal gestart? Ik heb dus zwanger en fit, buiten zonder kletsen, nou ja er wordt wel onder het sporten gekletst.

We hebben nog geen voorlichting over bevallig gekregen, de fases enzo. Wanneer gebeurt dat normaal gesproken? Denk dat ik zelf maar even Google op hoe het ook alweer werkt. Zo ingewikkeld is het niet toch? Vannacht van de adrenaline zo lang wakker gelegen, en baby was net zo zenuwachtig als ik dat ik dacht die breekt zo de vliezen en komt eruit :o en daar werd ik weer zenuwachtig van want shit vluchttas en ik lig nog niet op een matje haha. Gaat weer lekker. Zometeen eerst lekker met elkaar naar de bios O+
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 09:55:48 #83
382129 crew  Donna
pi_194033364
Ik heb me wel ingeschreven voor cursus. Samen met 2 vriendinnen. O+
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:16:55 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194033595
Ik weet ineens niet meer zeker of ik me heb aangemeld voor kraamzorg :') . Maandag maar ff bellen met Naviva :+ .
Resistance is futile.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:21:55 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_194033652
Ik hoop het toch wel voor je, Seven :o anders vrees ik dat het weinig kraamzorg wordt :X
disclaimer
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:54:20 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194033999
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:21 schreef SQ het volgende:
Ik hoop het toch wel voor je, Seven :o anders vrees ik dat het weinig kraamzorg wordt :X
:+ Nou ja, denk dat we dat ook wel overleven :P
Resistance is futile.
pi_194034268
Ik vond het toch wel erg jammer dat mijn kraamzorg weg ging. Niet voor de dingen die ze deed, maar ze was zo lief O+ En ook omdat we er vanaf toen 'alleen' voor stonden. Ik kan me herinneren dat ik dat best wel heul spannend vond. Ik heb nu gevraagd om dezelfde, ik hoop dat het lukt :)
pi_194034593
Het enige wat ik echt spannend vond en waarbij de kv echt moest helpen was het eerste badje. Gelukkig heeft manlief dat snel op zich genomen en doet U. nog steeds in bad . :+
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:54:03 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_194034664
De kraamzorg is er vooral om je algehele welzijn te bewaken de eerste dagen. Het is wel een gemis om het niet te hebben, zeker bij je eerste.
disclaimer
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 13:28:00 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194035908
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 06:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik doe aan zwangerschapsyoga en heb een van m’n beste vriendinnen overgehouden aan de vorige keer.
Dat lijkt me wel tof, dat je ook echt mensen kunt ontmoeten waar je samen mee optrekt.

Ik vraag me alleen af of yoga niet teveel overeen komt met de haptonoom. Ik ga me nog even inlezen :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194036036
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:54 schreef SQ het volgende:
De kraamzorg is er vooral om je algehele welzijn te bewaken de eerste dagen. Het is wel een gemis om het niet te hebben, zeker bij je eerste.
Dat, het is handig dat iemand de kleur poep kan beoordelen, naar het naveltje van de baby kijkt, ziet of je hechtingen goed genezen en bijv uitlegt wat je moet doen als je baby ondertemperatuur heeft. Mijn kraamzorg heeft me in ieder geval echt veel geleerd.
pi_194036175
Ik vond het ook wel fijn om haar in huis te hebben. Ze heeft mij regelmatig terug naar bed gestuurd :P ik denk dat ik een flink pittiger herstel had gehad als zij er niet was geweest.
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 15:18:27 #93
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194037072
Ik kan me niet voorstellen dat ik het zonder kraamhulp kan doen. Het lijkt me zo fijn om iemand te hebben die je kan helpen. Ik raak nu al in paniek van zo’n eerste keer een kindje in bed leggen en warm houden bijvoorbeeld :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 11 juli 2020 @ 15:26:15 #94
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_194037172
Vanochtend voor het eerst in 3/4 weken weer moeten kokhalzen. :') Mijn neus snuiten triggerde. En op werk moest een oudje spugen, gelukkig had ik een collega bij me die meteen overnam, ik de badkamer van het oudje inrennen om zelf te kokhalzen. _O- Gelukkig kwam er niets uit.

Zucht......kan niet wachten tot het de 20e is. Eindelijk mijn scan en kijken of alles goed is! O+ Ze hadden namelijk geen plek aankomende week op mijn dagen vrij.
pi_194037871
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:18 schreef MaJo het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ik het zonder kraamhulp kan doen. Het lijkt me zo fijn om iemand te hebben die je kan helpen. Ik raak nu al in paniek van zo’n eerste keer een kindje in bed leggen en warm houden bijvoorbeeld :@
Dat lijkt me niet meer dan logisch. Ik had bij de eerste ook allerlei angsten omdat ik niet wist hoe het werkte, en nu met de tweede weer heel andere angsten. Het voordeel van een tweede is wel dat ik ook weet hoe snel je leert, en wat een paar dagen aan verschil kunnen maken. Komt vast allemaal goed. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:18:13 #96
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194037922
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:18 schreef MaJo het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ik het zonder kraamhulp kan doen. Het lijkt me zo fijn om iemand te hebben die je kan helpen. Ik raak nu al in paniek van zo’n eerste keer een kindje in bed leggen en warm houden bijvoorbeeld :@
:* jij gaat sowieso rocken als jullie kleine er is hoor
Resistance is futile.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:20:29 #97
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194037954
We gaan het zien maandag. Als ik me wel heb aangemeld heb, des te beter. Zo niet.. nou ja, dan heb ik weinig opties en dan kan ik me er maar beter direct bij neerleggen. Ik ben wel gruwelijk blij dat mijn man dit allemaal al 2x meegemaakt heeft.
Resistance is futile.
pi_194037955
Naar Bienelientjee :*

Poeh sinds gister ben ik ineens wat licht in het hoofd. Weet niet goed hoe te omschrijven. Alsof je te weinig eet maar dat is het niet en heb geen honger. Wat duizelig en opvliegers, en licht. Net in de bios had ik het meteen, maar ook bij was ophangen/vouwen, traplopen (die is wel logisch) en in de auto ook. Had wel redelijke lage bloeddruk maar dat is steeds en zeiden ze niks van. Misschien toch ook stress maar ik adem ook niet goed vanuit mijn buik merk ik, dus zuurstofgebrek kan ook goed. Herkenbaar? Maak me geen zorgen voor baby, dan zou ik zkh wel bellen maar voelt gewoon stom. Ik ging zo goed namelijk. Morgen het daguitje om naar een groot dino landgoed te gaan :X maar uitgesteld tot ooit. Dat voelt nu echt niet prettig/verstandig.

Wel kort de praxis in geweest. Twee plantjes rijker O+ ik ben zo into plantjes ineens. Een luchtplantje oa. En witte kit zodat ik verder kan kitten deze dagen :D
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:21:38 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194037975
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:26 schreef Bienelientjee het volgende:
Vanochtend voor het eerst in 3/4 weken weer moeten kokhalzen. :') Mijn neus snuiten triggerde. En op werk moest een oudje spugen, gelukkig had ik een collega bij me die meteen overnam, ik de badkamer van het oudje inrennen om zelf te kokhalzen. _O- Gelukkig kwam er niets uit.

Zucht......kan niet wachten tot het de 20e is. Eindelijk mijn scan en kijken of alles goed is! O+ Ze hadden namelijk geen plek aankomende week op mijn dagen vrij.
Hopelijk knap je gauw weer op :*
Resistance is futile.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:23:11 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194037996
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:20 schreef Hilmo het volgende:
Naar Bienelientjee :*

Poeh sinds gister ben ik ineens wat licht in het hoofd. Weet niet goed hoe te omschrijven. Alsof je te weinig eet maar dat is het niet en heb geen honger. Wat duizelig en opvliegers, en licht. Net in de bios had ik het meteen, maar ook bij was ophangen/vouwen, traplopen (die is wel logisch) en in de auto ook. Had wel redelijke lage bloeddruk maar dat is steeds en zeiden ze niks van. Misschien toch ook stress maar ik adem ook niet goed vanuit mijn buik merk ik, dus zuurstofgebrek kan ook goed. Herkenbaar? Maak me geen zorgen voor baby, dan zou ik zkh wel bellen maar voelt gewoon stom. Ik ging zo goed namelijk. Morgen het daguitje om naar een groot dino landgoed te gaan :X maar uitgesteld tot ooit. Dat voelt nu echt niet prettig/verstandig.

Wel kort de praxis in geweest. Twee plantjes rijker O+ ik ben zo into plantjes ineens. Een luchtplantje oa. En witte kit zodat ik verder kan kitten deze dagen :D
Jammer maar klinkt als een verstandige beslissing. Het laatste wat je wil is van je stokje gaan. Ik heb ook lage bloeddruk, maar nooit zulke klachten. Heb je de VK of HA al gebeld?
Resistance is futile.
pi_194038303
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

:* jij gaat sowieso rocken als jullie kleine er is hoor
Heel lief dit, maar dat weet je dus niet en dan ik het verdomd fijn om er een kraamverzorgster bij te hebben. Ik kan mij niet voorstellen dat er nieuwe ouders zijn die alles al weten en / of meteen goed doen. Zelfs de "geboren" moeders hebben ook tips en trucs gehad. En hoewel je denkt dat je er helemaal klaar voor bent en gaat "rocken" , zo een heel klein frummeltje de eerste keer meenemen onder de douche of in bad doen is mega spannend. Begeleiding waarvan je zeker weet dat ze weten wat ze doen is goud waard.

Ik had de liefste kraamverzorgende ooit O+ . Ze heeft mij zoveel geleerd over baby's en over borstvoeding. Ze is oudere Algerijnse en had echt van die wijsheden en trucs en ik moest ook huilen toen ze weg ging. Helaas werkt ze bij een organisatie waar ik niet tevreden over ben en heb dus een zzp'er deze keer.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:48:57 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194038477
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:42 schreef Wolken het volgende:

[..]

Heel lief dit, maar dat weet je dus niet en dan ik het verdomd fijn om er een kraamverzorgster bij te hebben.
Rustig maar. Ik wil MaJo alleen een hart onder de riem steken. Ze zal hoe dan ook rocken, zelfs al is ze daar (nu) onzeker over.
Resistance is futile.
pi_194038669
Ik vond de eerste keer onder de douche ook wat spannend inderdaad, maar wel echt zoooo fijn O+ en de kraam heeft er foto's van gemaakt O+ zo dierbaar. We douchen nog steeds samen alleen speelt hij nu onder de douche en hoef ik hem niet meer vast te houden :P
pi_194038835
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:20 schreef Seven. het volgende:
We gaan het zien maandag. Als ik me wel heb aangemeld heb, des te beter. Zo niet.. nou ja, dan heb ik weinig opties en dan kan ik me er maar beter direct bij neerleggen. Ik ben wel gruwelijk blij dat mijn man dit allemaal al 2x meegemaakt heeft.
Hey als je je niet hebt aangemeld, dan ben je niet de enige zonder kraamverzorgster. Geen kraamverzorgster hier. Heel jammer, maar het is niet anders. Komen we ook wel weer bovenop :D.
pi_194038859
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:48 schreef Seven. het volgende:

[..]

Rustig maar. Ik wil MaJo alleen een hart onder de riem steken. Ze zal hoe dan ook rocken, zelfs al is ze daar (nu) onzeker over.
Sorry, maar wat is dan precies het rocken waar je op doelt? Dat het goed komt? Of dat ze zich zeker gaat voelen? Of dat ineens als de baby er is al die angsten weg zijn? Want ik kan je vertellen dat dat echt zo makkelijk niet is voor iedereen.

Ik vind het echt heel fijn voor mensen als ze heel zeker in hun schoenen staan en heel veel vertrouwen hebben in hun kunnen. Maar alsjeblieft, dit soort uitspraken zijn supergevaarlijk voor de mensen waarbij dat niet zo is. Ik zeg niet dat dat voor Majo geld, maar ik heb echt bijna een jaar flínk moeten aanpoten voor ik weer vaste grond onder mijn voeten had na de geboorte van mijn eerste. Ik heb dat niet gerockt. Ik vond het hels en zwaar en heb meer tranen gelaten dan ik dacht überhaupt in me te hebben. En dan had ik vantevoren hulp ingeschakeld en een onwijs goede achterban die me in de gaten hield en kon vangen als het echt niet meer goed zou gaan.

Misschien een overdreven reactie, je bedoelt het vast niet zoals het bij mij binnenkomt, maar echt, alsjeblieft, niet de angsten van iemand bagetaliseren. Zeker niet op dit gebied.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:18:48 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194038942
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:11 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Sorry, maar wat is dan precies het rocken waar je op doelt? Dat het goed komt? Of dat ze zich zeker gaat voelen? Of dat ineens als de baby er is al die angsten weg zijn? Want ik kan je vertellen dat dat echt zo makkelijk niet is voor iedereen.

Ik vind het echt heel fijn voor mensen als ze heel zeker in hun schoenen staan en heel veel vertrouwen hebben in hun kunnen. Maar alsjeblieft, dit soort uitspraken zijn supergevaarlijk voor de mensen waarbij dat niet zo is. Ik zeg niet dat dat voor Majo geld, maar ik heb echt bijna een jaar flínk moeten aanpoten voor ik weer vaste grond onder mijn voeten had na de geboorte van mijn eerste. Ik heb dat niet gerockt. Ik vond het hels en zwaar en heb meer tranen gelaten dan ik dacht überhaupt in me te hebben. En dan had ik vantevoren hulp ingeschakeld en een onwijs goede achterban die me in de gaten hield en kon vangen als het echt niet meer goed zou gaan.

Misschien een overdreven reactie, je bedoelt het vast niet zoals het bij mij binnenkomt, maar echt, alsjeblieft, niet de angsten van iemand bagetaliseren. Zeker niet op dit gebied.
Ik bedoel dat MaJo, ondanks angsten en onzekerheden, ook gewoon rockt, en dat dat prima is. Jij hebt ook gerockt, misschien wel juist omdat je het een zware tijd vond.
Resistance is futile.
pi_194038955
Nou, volgens mij wordt er veel meer in Sevens reactie gelezen dan dat zij ermee bedoelde. Om elkaar nu allemaal onzekerheden aan te gaan praten lijkt me ook niet positief. Natuurlijk is het moeilijk en zwaar en lastig, maar ik ga er vanuit dat dat bij de meeste moeders wel goed komt, toch?
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:21:51 #108
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194038980
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:10 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Hey als je je niet hebt aangemeld, dan ben je niet de enige zonder kraamverzorgster. Geen kraamverzorgster hier. Heel jammer, maar het is niet anders. Komen we ook wel weer bovenop :D.
Sowieso wel redelijk Nederlands fenomeen, geloof ik? Evengoed: fingers crossed.
Resistance is futile.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:32:30 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194039159
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:19 schreef Smart_ass het volgende:
Nou, volgens mij wordt er veel meer in Sevens reactie gelezen dan dat zij ermee bedoelde. Om elkaar nu allemaal onzekerheden aan te gaan praten lijkt me ook niet positief. Natuurlijk is het moeilijk en zwaar en lastig, maar ik ga er vanuit dat dat bij de meeste moeders wel goed komt, toch?
Maakt niet uit hoor, ik voel me niet beledigd en ik snap het wel. In de laatste paar dagen heb ik gewoon m'n eigen plan getrokken en dat uitgebreid gedeeld met een groep die daar overwegend anders ij staat. Dat ik weinig hulp wil, is denk ik als arrogant opgevat en zo gek is dat niet.

Ik ben ook onzeker, alleen eigenlijk niet over de praktische kant want ik zie wat dat betreft zelden beren op de weg. Ik pieker veel meer over de psychische kant want donorkindje, fulltime werkende moeder, ik heb zelf moeite met veilige hechting. Daarmee leren dealen gaat voor mij waarschijnlijk veel zwaarder worden dan de meesten hier ;) . En daar kun je je kind ook veel ernstiger mee beschadigen dan al die praktische dingen. Daarvan vraag ik me serieus af of het straks 'vanzelf' gaat.
Resistance is futile.
pi_194039160
Dat was mijn punt dus. Ik rockte niet. Ik deed wat ik kon en dat is prima. Dat daar dan wel zo'n term aan wordt gegeven doet simpelweg pijn.

Maar ik zal even mijn tenen intrekken en pleite gaan. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:34:46 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194039182
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:32 schreef Nanuke het volgende:
Dat was mijn punt dus. Ik rockte niet. Ik deed wat ik kon en dat is prima. Dat daar dan wel zo'n term aan wordt gegeven doet simpelweg pijn.

Maar ik zal even mijn tenen intrekken en pleite gaan. ;)
Doen wat je kunt is al zwaar rocken, wat mij betreft.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 17:37:28 #112
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194039222
Oh wow wat een discussie :o ik vatte het juist op als hart onder de riem van Seven, dat het allemaal wel goed gaat komen. Dus ik word er niet onzeker door maar juist extra gesteund.

Ik vind ook wanneer je gewoon je best doet dat je dan rockt, ook wanneer het je zwaar valt :*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194039256
Iemand geeft net aan dat ze het pijnlijk vindt dat er gezegd wordt dat zij ook heeft gerockt.. Ik snap niet zo goed waarom dat dan nog in de herhaling moet als zij aangeeft dat zij het niet zo voelt.
pi_194039365
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Maakt niet uit hoor, ik voel me niet beledigd en ik snap het wel. In de laatste paar dagen heb ik gewoon m'n eigen plan getrokken en dat uitgebreid gedeeld met een groep die daar overwegend anders ij staat. Dat ik weinig hulp wil, is denk ik als arrogant opgevat en zo gek is dat niet.

Ik ben ook onzeker, alleen eigenlijk niet over de praktische kant want ik zie wat dat betreft zelden beren op de weg. Ik pieker veel meer over de psychische kant want donorkindje, fulltime werkende moeder, ik heb zelf moeite met veilige hechting. Daarmee leren dealen gaat voor mij waarschijnlijk veel zwaarder worden dan de meesten hier ;) . En daar kun je je kind ook veel ernstiger mee beschadigen dan al die praktische dingen. Daarvan vraag ik me serieus af of het straks 'vanzelf' gaat.
Ik begrijp het wel, vanuit iedereens standpunt gezien. Iedereen ziet en wil het anders en iedereen ervaart het anders en dat is ook goed. Je moet doen wat goed voelt voor jou. En iedereen is natuurlijk onzeker, maar misschien over andere dingen. Jij bent dus weer onzeker over andere dingen dan de praktische, kan ook.

Wij hebben hier geen kraamhulp en daar ben ik ook onzeker over. Het is voor allebei onze eerste, we hebben geen familie/vrienden in de buurt en staan er letterlijk alleen voor. Dat vind ik ook eng, zowel fysiek maar zeker ook mentaal. Maargoed ik sta er positief in en hoop dat alles wel los loopt, want heel onzeker/angstig worden gaat me ook niet helpen. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan :D.

Overigens daarnet de kinkhoest vaccinatie gehaald en voelde er niets van *O* .
pi_194039443
Ik weet niet hoe jullie financieel zitten, maar ik weet dat er ook zelfstandige kraamhulpen zijn die Nederlandse expats ondersteunen. Misschien is dat een idee? Volgens mij dus wel takkeduur :P
pi_194039540
Haha ja dat is dus reteduur. Je hebt hier inderdaad ook postpartum doula’s (volgens mij hetzelfde idee) maar daar betaal je je echt scheel aan :P. Ach ja we zien allemaal wel :D. Hopelijk komen mijn ouders snel na de geboorte en kunnen zij ook wat helpen.
pi_194039569
Tsja, dochter van collega woont in Spanje en daar hebben ze nog nooit van kraamzorg gehoord. Maar daar is het gebruikelijk dat familie elkaar helpt.

Kraamzorg is hier wel ontzettend welkom, al is het alleen maar omdat ik er maandelijks een flinke duit voor neerleg :P

Hallelujah, we hebben een naam!
  zaterdag 11 juli 2020 @ 18:31:33 #118
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194039955
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

Hallelujah, we hebben een naam!
Jeeej! Wij ook! Twee namen zelfs. *;
Protège moi de mes désirs.
pi_194040003
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:31 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Jeeej! Wij ook! Twee namen zelfs. *;
Da's helemaal mooi! Wij hebben met moeite 1 naam kunnen verzinnen, dus daar blijft het ook bij. Onze dochter heeft er ook eentje.

Het is een Engelse naam en dat is best verbazingwekkend, want ik vind Engelse namen over het algemeen niet zo super.
pi_194040017
Er zijn volgens mij best wat landen waarin dat inderdaad gebruikelijk is, dat de familie helpt. Maar hier is dat natuurlijk veel minder, daarom vind ik het wel heel fijn dat we hier wel kraamzorg hebben, en tegenwoordig ook nog eens in best wel wat verschillende soorten en maten. Ik denk dat ik zelf weer voor dezelfde (grote) organisatie ga, eigenlijk wil ik dan ook dezelfde kraamhulp. Goede ervaring mee de vorige keer.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 18:35:56 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194040024
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tsja, dochter van collega woont in Spanje en daar hebben ze nog nooit van kraamzorg gehoord. Maar daar is het gebruikelijk dat familie elkaar helpt.

Kraamzorg is hier wel ontzettend welkom, al is het alleen maar omdat ik er maandelijks een flinke duit voor neerleg :P

Hallelujah, we hebben een naam!
*O* kijk, dat zijn leuke berichten.
Resistance is futile.
pi_194040151
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:35 schreef Aure het volgende:
Er zijn volgens mij best wat landen waarin dat inderdaad gebruikelijk is, dat de familie helpt. Maar hier is dat natuurlijk veel minder, daarom vind ik het wel heel fijn dat we hier wel kraamzorg hebben, en tegenwoordig ook nog eens in best wel wat verschillende soorten en maten. Ik denk dat ik zelf weer voor dezelfde (grote) organisatie ga, eigenlijk wil ik dan ook dezelfde kraamhulp. Goede ervaring mee de vorige keer.
Als ik heel eerlijk ben zou ik kraamhulp boven mijn eigen familie verkiezen. Mijn moeder bijvoorbeeld. Ze is heel lief en heeft 2 kinderen groot gebracht, maar ze bemoeit zich overal mee :@ Ik zou echt gillend gek worden denk ik.
pi_194040199
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:35 schreef Aure het volgende:
Er zijn volgens mij best wat landen waarin dat inderdaad gebruikelijk is, dat de familie helpt. Maar hier is dat natuurlijk veel minder, daarom vind ik het wel heel fijn dat we hier wel kraamzorg hebben, en tegenwoordig ook nog eens in best wel wat verschillende soorten en maten. Ik denk dat ik zelf weer voor dezelfde (grote) organisatie ga, eigenlijk wil ik dan ook dezelfde kraamhulp. Goede ervaring mee de vorige keer.
Ik heb ook 2x geen kraamzorg gehad. Bij de eerste was ik de eerste 3 dagen in het ziekenhuis, maar dat was ook niet echt hoogdravend qua begeleiding. Op de 3e dag kwam een verpleegster om te laten zien hoe ik borstvoeding moest geven. Mm, ok. Die 2 dagen daarvoor dan?

Mijn ouders waren er om te koken, voor de rest kwam er 1x per 3 dagen een verloskundige om baby te meten en wegen, en die heeft 1x naar m'n scheuren gekeken.

Bij de 2e was ik thuis, en kwam de eerste week elke dag de verloskundige een half uurtje langs.

Ik vond het eigenlijk wel heel fijn, want ik had er niet aan moeten denken de hele dag een vreemde om me heen te moeten hebben...
pi_194040203
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk ben zou ik kraamhulp boven mijn eigen familie verkiezen. Mijn moeder bijvoorbeeld. Ze is heel lief en heeft 2 kinderen groot gebracht, maar ze bemoeit zich overal mee :@ Ik zou echt gillend gek worden denk ik.
Dat zou ook niks voor mij zijn hoor :P alleen als het echt niet anders kan :D
pi_194040230
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:48 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik heb ook 2x geen kraamzorg gehad. Bij de eerste was ik de eerste 3 dagen in het ziekenhuis, maar dat was ook niet echt hoogdravend qua begeleiding. Op de 3e dag kwam een verpleegster om te laten zien hoe ik borstvoeding moest geven. Mm, ok. Die 2 dagen daarvoor dan?

Mijn ouders waren er om te koken, voor de rest kwam er 1x per 3 dagen een verloskundige om baby te meten en wegen, en die heeft 1x naar m'n scheuren gekeken.

Bij de 2e was ik thuis, en kwam de eerste week elke dag de verloskundige een half uurtje langs.

Ik vond het eigenlijk wel heel fijn, want ik had er niet aan moeten denken de hele dag een vreemde om me heen te moeten hebben...
Ja dat kan natuurlijk ook nog :)

Een hele dag zou ik ook niet trekken hoor. Maar die van mij was er van 8 tot 13 en daarvan was ze meer dan de helft van de tijd bezig met schoonmaken of de was doen. Dus dat was voor mij echt heel prima ^O^
pi_194040248
De wasmand was ook gewoon leeg toen ze weg was O+ dat was ook meteen de laatste lege wasmand :')
pi_194040283
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Da's helemaal mooi! Wij hebben met moeite 1 naam kunnen verzinnen, dus daar blijft het ook bij. Onze dochter heeft er ook eentje.

Het is een Engelse naam en dat is best verbazingwekkend, want ik vind Engelse namen over het algemeen niet zo super.
Leuk!! Ik ben heel benieuwd.
pi_194040601
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:52 schreef Aure het volgende:
De wasmand was ook gewoon leeg toen ze weg was O+ dat was ook meteen de laatste lege wasmand :')
Oh, ik was het al helemaal vergeten. Na de geboorte van de 2e waren mijn ouders een week bij ons in huis, en dat was hemels. Er was entertainment voor de oudste, alles was gewassen en gestreken en schoon, etc. Je lege wasmand deed het me herinneren. Het huishouden vond ik niet eens het belangrijkste, maar vooral de entertainment voor de oudste, waardoor wij ons echt ongestoord op baby konden focussen was heerlijk....

Na een week was ik ook wel weer blij dat ze naar huis gingen, trouwens...
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 20:02:23 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194041246
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tsja, dochter van collega woont in Spanje en daar hebben ze nog nooit van kraamzorg gehoord. Maar daar is het gebruikelijk dat familie elkaar helpt.

Kraamzorg is hier wel ontzettend welkom, al is het alleen maar omdat ik er maandelijks een flinke duit voor neerleg :P

Hallelujah, we hebben een naam!
Wat fijn! Wij zijn er ook helemaal uit, ook qua tweede naam :) eerst leek het zo lastig maar ik vind het nu al helemaal bij ons passen O+

Ik ben wel blij met de onafhankelijke kraamzorg. Je zou maar zo’n zeurmoeder hebben die zich overal tegenaan bemoeid :X er is zoveel veranderd in de decennia sinds zij ouders zijn geworden, lijkt me heel lastig om je daar dan tegen te weren.

Trouwens Seven, heb je al in je mail gekeken of je daar geen bevestiging hebt van de kraamzorg? Zelf heb ik ook alleen een bevestigingsmail, verder heb ik nog niks gehoord.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 20:03:36 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194041261
Over familie gesproken: mijn Marokkaanse collega krijgt dan altijd haar schoonfamilie voor een maand op bezoek. En niet dat die dan helpen hè :X
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194041341
Da's wel een goeie van de mail Majo. Ik heb al verschillende mails van de kraamorganisatie gehad omtrent corona.
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 20:23:48 #132
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194041537
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:10 schreef Sunshine1982 het volgende:
Da's wel een goeie van de mail Majo. Ik heb al verschillende mails van de kraamorganisatie gehad omtrent corona.
Ik belde laatst met mijn zorgverzekering om het kraampakket aan te vragen en daar vroegen ze ook weer om de kraamzorg, die zouden ook weer contact met hen opnemen. Verder heb ik niks meer gehad (behalve dus de bevestiging) dus kan me goed voorstellen dat je dan twijfelt over je aanmelding :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 11 juli 2020 @ 20:26:44 #133
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194041575
@MaJo, ik kan zelfs geen bevestigingsmail vinden..!
Resistance is futile.
pi_194041655
Ik was ook erg blij met de kraamzorg. Mijn moeder en schoonmoeder deden dingen toch anders, 'ouderwets'. Ook heeft mijn schoonmoeder alleen zoons en had geen ervaring met baby meisjes. Toen M. een beetje bloed verloor uit haar vagina raakte ze helemaal in de stress terwijl het gewoon normaal is, dat soort dingen had ik zonder de kraam wss niet zo goed getrokken :+
In verband met de vakantieperiode moest ik mijn kraam na een paar dagen wel delen met een ander gezin, dus effectief ook minder uren.
pi_194041693
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:26 schreef Seven. het volgende:
@:MaJo, ik kan zelfs geen bevestigingsmail vinden..!
Ik zou maandag even bellen naar de kraamorganisatie die je op het oog hebt. Kans is dat er wat organisaties vol zullen zitten, maar ik denk dat het wel goed komt :) Misschien dat je wel minder uur kraamzorg krijgt.

Kraampakket heb ik veel te laat besteld. Ik dacht dat ik dat vanzelf zou krijgen :') Totdat de kraamzorg met het intakegesprek me vertelde dat bij er zelf achteraan moest gaan. Ik heb pas met 32 weken dat pakket besteld en netjes op tijd binnen gekregen.
pi_194042190
Wij hebben samen echt gehuild toen de kraamzorg weg ging. :9 Ze hielp met de was, het koken, zorgde dat we af en toe rust hadden.. Maar vooral gewoon die jumpstart, alle vragen, tips, tricks.. Wij hadden twee dames met een duobaan. Kregen eerst een wat oudere dame met tig jaren ervaring, vervolgens een jongere dame van ~ 5 jaar ouder dan wij schat ik zo. Juist dat verschil vond ik ook erg fijn. Helaas kunnen we ze nu niet meer allebei krijgen, dus werd kiezen..
pi_194043681
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:03 schreef MaJo het volgende:
Over familie gesproken: mijn Marokkaanse collega krijgt dan altijd haar schoonfamilie voor een maand op bezoek. En niet dat die dan helpen hè :X
Ik was echt bang dat wij mijn schoonmoeder ook voor een maand over de vloer zouden krijgen, maar gelukkig blijft ze 'maar' 2 weken. Lijkt me lang zat :D.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 22:32:36 #138
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194043833
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:24 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ik was echt bang dat wij mijn schoonmoeder ook voor een maand over de vloer zouden krijgen, maar gelukkig blijft ze 'maar' 2 weken. Lijkt me lang zat :D.
Ik zou 2 weken al niet trekken. Vooral die eerste tijd wil ik echt niemand (continu) in m’n huis.
Protège moi de mes désirs.
pi_194044001
We gaan zien hoe ik het ga trekken.. Ze moet van verder komen dus vandaar dat ze redelijk lang blijft, maar langer dan 2 weken wordt het sowieso niet.
pi_194044010
Ik zou tegen die tijd dat ik oma word vragen of en hoe lang mijn gezelschap gewenst is. Ik zou in ieder geval nooit zo langskomen en maar ongevraagd blijven voor een bepaalde periode.

Ik snap niet dat mensen zoiets doen eerlijk gezegd. Vast lief bedoeld, maar vraag het gewoon eerst.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 11-07-2020 22:48:25 ]
  zaterdag 11 juli 2020 @ 22:43:22 #141
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194044089
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:38 schreef Smart_ass het volgende:
We gaan zien hoe ik het ga trekken.. Ze moet van verder komen dus vandaar dat ze redelijk lang blijft, maar langer dan 2 weken wordt het sowieso niet.
Betreffende oma woont ook ver. ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_194044335
Ach, iedereen is anders. Misschien vind ik het wel gezellig en we kunnen de hulp waarschijnlijk goed gebruiken. Langer dan 2 weken blijft ze sowieso niet, en we hebben het er wel over gehad, het is niet zo dat ze onaangekondigd even 2 weken blijft.
En als ik haar zat ben is het hier ruim genoeg om haar 2 weken (vrijwel) niet te zien :') .
pi_194044667
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 22:53 schreef Smart_ass het volgende:
Ach, iedereen is anders. Misschien vind ik het wel gezellig en we kunnen de hulp waarschijnlijk goed gebruiken. Langer dan 2 weken blijft ze sowieso niet, en we hebben het er wel over gehad, het is niet zo dat ze onaangekondigd even 2 weken blijft.
En als ik haar zat ben is het hier ruim genoeg om haar 2 weken (vrijwel) niet te zien :') .
Misschien was mijn post in jouw geval wat kort door de bocht :@ Maar er zijn zat moeders/schoonmoeders die daar wel toe in staat zijn :)
pi_194045599
Oh nee hoor! Lijkt me ook heel vervelend als mensen (schoonmoeders) dat doen en ik weet dat die er zeker tussen zitten. Wilde alleen even zeggen dat dat in ons geval niet zo is :P. En mocht ik haar eerder dan 2 weken helemaal zat zijn dan wordt ze vriendelijk uitgezwaaid :D.
  zondag 12 juli 2020 @ 09:00:19 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_194048180
Die arme schoonmoeders weer. ;(
disclaimer
pi_194048216
En straks zijn wij die schoonmoeders ;( :+
Ik denk dat ik toch liever mijn schoonmoeder in huis zou hebben dan mijn eigen moeder :P

Ik ging trouwens de kruiken eens opzoeken en de onderkant staat een beetje bol. Ze lekken verder niet. Zijn ze nu afgeschreven? ;(
  zondag 12 juli 2020 @ 09:08:50 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_194048224
Zolang ze niet lekken zou het wel moeten lukken denk ik. Maar vraag het anders voor de zekerheid even bij de kraamzorg na?
disclaimer
pi_194048283
Goede, aankomende week telefonische intake dus dan kan ik het meteen vragen :Y
Meteen even opschrijven anders vergeet ik het weer :')
  zondag 12 juli 2020 @ 09:35:10 #149
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194048427
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:17 schreef Miezziej het volgende:
Goede, aankomende week telefonische intake dus dan kan ik het meteen vragen :Y
Meteen even opschrijven anders vergeet ik het weer :')
Je kan ze ook nu even testen? :s)

Gister zijn we met U. naar een indoor speeltuin geweest waarbij ik ook heel even met hem heb gespeeld op de springkussens en in de ballenbak. Voel het nu nog. :X

Note to self.... niet meer doen.
Protège moi de mes désirs.
pi_194048816
Indoor speeltuinen vind ik de hel. Ik zorg ook dat als we gaan, we een vriendinnetje of vriendje meenemen zodat ik op een stoel kan zitten en voor me uit kan kijken.

Ik vind dat wel heel leuk om te zien hoe ouders enthousiast mee klimmen en klauteren O+ Ikzelf zie het als een bootcamp, alleen dan nog de overtreffende trap.
  zondag 12 juli 2020 @ 10:30:39 #151
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194049043
Haha, echt klimmen en klauteren deed (8>. We hadden wel het geluk dat we het eerste half uur helemaal alleen waren. Hebben we heerlijk rustig samen kunnen spelen.

Hopelijk kan hij over een paar jaar met z’n zusje spelen en laat ‘ie ons met rust. :P
Protège moi de mes désirs.
  zondag 12 juli 2020 @ 11:12:12 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_194049426
Ik ga pas met ze naar de speelhel als mijn assistentie niet meer overal bij nodig is :')
disclaimer
pi_194051236
Ja dat meeklimmen is binnen no time volledig bezweet zijn en spierpijn. :')

Wij hebben in onze buurt een park met indoorhal én buitenspeelpark en dierentuin the. Ideale combi waar we dan ook een Abo op hebben. :)
pi_194051626
Hier ook naar de binnenspeeltuin geweest vanochtend, maar met 15 weken ging dat meeklimmem nog wel. Bij deze maak ik de mental note dat ik dat over een paar weken vooral niet meer moet doen.
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 14:24:41 #155
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194051812
Zo'n binnenspeeltuin lijkt me juist heel leuk, lekker meespelen O+ Maar (hoog)zwanger is het waarschijnlijk een wat minder goed idee ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194052083
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:24 schreef MaJo het volgende:
Zo'n binnenspeeltuin lijkt me juist heel leuk, lekker meespelen O+ Maar (hoog)zwanger is het waarschijnlijk een wat minder goed idee ;)
Deze mag op een tegeltje met “wacht maar” er onder O+
Ik dacht er hetzelfde over toen ik zwanger was. En het eerste jaar vond ik het ook nog wel leuk.
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 14:51:27 #157
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194052181
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:44 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Deze mag op een tegeltje met “wacht maar” er onder O+
Ik dacht er hetzelfde over toen ik zwanger was. En het eerste jaar vond ik het ook nog wel leuk.
We gaan het zien :D Wie weet kan er wel een tegeltje onder met "het viel toch wel mee" ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194052228
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:44 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Deze mag op een tegeltje met “wacht maar” er onder O+
Ik dacht er hetzelfde over toen ik zwanger was. En het eerste jaar vond ik het ook nog wel leuk.
Inderdaad. Het eerste jaar kun je nog relaxed zitten op een speelmat terwijl je kind rond aan het keutelen is. Worden ze ouder dan willen ze vanzelf naar het klim en klautergedeelte. En als je conditie dan belabberd is, is dat geen pretje to say the least :P
pi_194052484
Ik vind het altijd wel leuk met M. samen. Ik vind het alleen niet leuk als andere kinderen dan ook opeens van alles van me willen :@ Ik ben niet goed met andere kinderen :')
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 15:58:16 #160
382129 crew  Donna
pi_194053644
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 15:07 schreef Miezziej het volgende:
Ik vind het altijd wel leuk met M. samen. Ik vind het alleen niet leuk als andere kinderen dan ook opeens van alles van me willen :@ Ik ben niet goed met andere kinderen :')
Ja same here haha. Ik vind het wel leuk verder O+
pi_194054031
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:24 schreef MaJo het volgende:
Zo'n binnenspeeltuin lijkt me juist heel leuk, lekker meespelen O+ Maar (hoog)zwanger is het waarschijnlijk een wat minder goed idee ;)
Is op zich leuk hoor, maar je loopt dan de halve dag gebukt. Alles is afgesteld op kinderen van max 1.50 ofzo.
pi_194054219
In verband met corona mag je momenteel toch niet meeklimmen en meespelen?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 16:42:05 #163
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194054634
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:19 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Is op zich leuk hoor, maar je loopt dan de halve dag gebukt. Alles is afgesteld op kinderen van max 1.50 ofzo.
Dat is wel lastig ja, ik ben zelf 1.83 dus dat wordt wel lastig. Maar ik hou van spelen O+ Ik zou zo graag weer eens in een ballenbak gaan of trampoline springen :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194054655
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:44 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Deze mag op een tegeltje met “wacht maar” er onder O+
Ik dacht er hetzelfde over toen ik zwanger was. En het eerste jaar vond ik het ook nog wel leuk.
Ik vind het nog steeds leuk :D :@ (maar wij gaan niet zo vaak). Met schoolreisjes naar zoiets ben ik ook altijd de juf die mee klimt, terwijl de meeste collega's vanaf de zijkant toezicht houden :D
pi_194055381
quote:
2s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:27 schreef Franny_G het volgende:
In verband met corona mag je momenteel toch niet meeklimmen en meespelen?
Waar ik vandaag was mocht dat wel. Alleen moesten volwassenen 1,5 meter afstand van elkaar houden. Het was niet druk, dus dat ging prima.
pi_194056094
Hier mochten van de week maar 4 volwassenen in het peutergedeelte erbij en dat met 30 peuters zo ongeveer. Nadat Bikkel daarna nog door een ouder kind in het gezicht werd geslagen was ik er wel weer klaar mee. Ik ga iig nooit meer tijdens vakanties en hou het lekker bij de peuterochtenden de rest van het jaar.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  zondag 12 juli 2020 @ 18:35:10 #167
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194056607
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 14:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Inderdaad. Het eerste jaar kun je nog relaxed zitten op een speelmat terwijl je kind rond aan het keutelen is. Worden ze ouder dan willen ze vanzelf naar het klim en klautergedeelte. En als je conditie dan belabberd is, is dat geen pretje to say the least :P
Of je past niet tussen die twee rolbalken door. _O-
Protège moi de mes désirs.
  zondag 12 juli 2020 @ 18:36:04 #168
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194056624
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 18:02 schreef Wolken het volgende:
Hier mochten van de week maar 4 volwassenen in het peutergedeelte erbij en dat met 30 peuters zo ongeveer. Nadat Bikkel daarna nog door een ouder kind in het gezicht werd geslagen was ik er wel weer klaar mee. Ik ga iig nooit meer tijdens vakanties en hou het lekker bij de peuterochtenden de rest van het jaar.
Wij waren heeeelemaal alleen, echt heerlijk. O+
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 19:47:35 #169
382129 crew  Donna
pi_194057762
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 16:19 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Is op zich leuk hoor, maar je loopt dan de halve dag gebukt. Alles is afgesteld op kinderen van max 1.50 ofzo.
Oh daarom voel ik me er vast thuis haha. Ben niet zoveel langer. (8>
pi_194057797
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 18:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Of je past niet tussen die twee rolbalken door. _O-
Nou, dat probleem had ik nooit gelukkig. Maar ik wil niet weten hoe het tafereel eruit zag als ik me daar tussendoor wurmde. Het zal ongetwijfeld erg lachwekkend geweest zijn :')

Ik ben zelf bijna 1,80 en hoe vaak ik mijn harses heb gestoten, ontelbaar. Het enige wat ik daar leuk vind zijn de trampolines. Samen trampoline springen O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 12-07-2020 19:56:12 ]
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 20:45:41 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194058816
Vraagje: tot hoeveel weken kun je nog een beetje relaxed op vakantie? Ik heb nu een deal voor Oostenrijk gevonden maar dat zou dan eind augustus/begin september worden, dan ben ik dus tussen de 30 en de 32 weken zwanger :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 12 juli 2020 @ 20:48:04 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_194058893
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:45 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: tot hoeveel weken kun je nog een beetje relaxed op vakantie? Ik heb nu een deal voor Oostenrijk gevonden maar dat zou dan eind augustus/begin september worden, dan ben ik dus tussen de 30 en de 32 weken zwanger :)
Ligt aan zoveel dingen: vervoer, activiteiten en accommodatie.
Vakantie hoeft niet heel belastend te zijn, maar als je 15 uur in de auto moet en dan op een luchtbed slaapt en gaat hiken, dan is het natuurlijk wel belastend :P
disclaimer
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 20:48:58 #173
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194058922
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:48 schreef SQ het volgende:

[..]

Ligt aan zoveel dingen: vervoer, activiteiten en accommodatie.
Vakantie hoeft niet heel belastend te zijn, maar als je 15 uur in de auto moet en dan op een luchtbed slaapt en gaat hiken, dan is het natuurlijk wel belastend :P
Zou met de auto zijn naar een hotel. En ter plaatsen gewoon af en toe wat doen :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194059027
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:45 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: tot hoeveel weken kun je nog een beetje relaxed op vakantie? Ik heb nu een deal voor Oostenrijk gevonden maar dat zou dan eind augustus/begin september worden, dan ben ik dus tussen de 30 en de 32 weken zwanger :)
Ik denk dat dat prima kan :) ik vond het zelf vanaf 34 weken wel zwaar worden allemaal
pi_194059100
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:52 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat prima kan :) ik vond het zelf vanaf 34 weken wel zwaar worden allemaal
Als ik naar mezelf keek, zou het ook prima gekund hebben. Toch vind ik het voor een ander moeilijk te zeggen. Je weet niet hoe je je dan voelt en of je dingen kunt ondernemen. Tenzij je heel de dag lekker terrasjes wilt doen ofzo.
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 20:56:58 #176
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194059166
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als ik naar mezelf keek, zou het ook prima gekund hebben. Toch vind ik het voor een ander moeilijk te zeggen. Je weet niet hoe je je dan voelt en of je dingen kunt ondernemen. Tenzij je heel de dag lekker terrasjes wilt doen ofzo.
Dat laatste waarschijnlijk ja :Y denk niet dat ik dan nog zin heb in lange wandelingen.

Momenteel voel ik me nog heel fit, ren de trap op en af. Heb weinig klachten :) het lijkt me best lekker om nog even samen er een weekje uit te kunnen voor de baby er is O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194059242
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:56 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat laatste waarschijnlijk ja :Y denk niet dat ik dan nog zin heb in lange wandelingen.

Momenteel voel ik me nog heel fit, ren de trap op en af. Heb weinig klachten :) het lijkt me best lekker om nog even samen er een weekje uit te kunnen voor de baby er is O+
Er zijn zat vrouwen die dat nog doen met hun partner :) Ik zou gewoon lekker boeken ;)
  zondag 12 juli 2020 @ 21:12:31 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_194059671
Ik zou het ook doen hoor!

Ik ga zelf niet meer, maar dat komt omdat ik dan óf naar cp moet óf kamperen, en dat vind ik hoogzwanger allebei geen optie voor mezelf :')
disclaimer
pi_194059725
Ik was met R zon 28 weken. Ook nog wel wat bergen enzo bezocht, trappen gelopen. Wel rekening houden met elk uur een wc onderweg. Ik was blij in Duitsland met de openbare wc's enzo. Dat werd toen wel een ding. En als je bekken problemen hebt of krijgt, kan het pittig zijn. Maar zou het doen denk ik.

Speelhal vind ik trouwens ook best leuk. Met 2/3 jaar moet je mee erin, dat is niet zoveel waard maar nu met 5 is het ideaal maar op voorwaarde dat er een vriendje is of wordt gemaakt. Anders ben je de klos. Boekje erbij, appeltaartje met slagroom hmm.
pi_194059845
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:45 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: tot hoeveel weken kun je nog een beetje relaxed op vakantie? Ik heb nu een deal voor Oostenrijk gevonden maar dat zou dan eind augustus/begin september worden, dan ben ik dus tussen de 30 en de 32 weken zwanger :)
Ik ga zelf midden september met alleen Bikkel vliegen naar mijn ouders in Frankrijk en mijn grootste zorg is Bikkel niet op Schiphol kwijt te raken. Wel heb ik assistentie aangevraagd bij KLM in het geval we naar gate ZZ99 zouden moeten lopen bij wijze van spreken. Dan kunnen we nu met het golfkarretje :') .

Wat wel belangrijk is vind ik is dat je ook makkelijk met de auto weer terug naar NL kan als er een lockdown komt of als je niet meer mag vliegen omdat er wat met de baby is. Ik zou daarom alleen niet naar heel ver weg gaan of naar een eiland. Een kennis van mij is zo noodgedwongen prematuur bevallen op de Canarische Eilanden en heeft daar ongeveer 2 maanden moeten blijven omdat ze niet mochten vliegen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  Moderator zondag 12 juli 2020 @ 21:22:26 #181
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194060004
Bedankt voor de antwoorden, ik heb geboekt ^O^ Het is inderdaad met de auto dus in geval van lockdown kunnen we terug. Ook boeken we halverwege een hotel zodat het een minder lange rit in 1x is. Ik heb er zin in O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194061019
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 21:22 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor de antwoorden, ik heb geboekt ^O^ Het is inderdaad met de auto dus in geval van lockdown kunnen we terug. Ook boeken we halverwege een hotel zodat het een minder lange rit in 1x is. Ik heb er zin in O+
Dat snap ik! Leuk!
pi_194061823
Lekker vooruitzicht Majo!
pi_194062639
Ik was donderdag in een speelhel met S en haar vriendje, ze hadden studiedag
Ze waren bijna de hele tijd met z’n tweeën daar :P

En al hadden ze gewild dat ik mee deed, er mochten geen volwassenen in de klimtoestelen door corona. Dus ik kon relaxen op een bankje met drankjes en tijdschriften *O*

Disclaimer voor hen die nog nooit in een speelhel zijn geweest; dit is geen afspiegeling van de realiteit :')
pi_194064662
Speelhel vind ik met dreumes / peuter iig best prima. Een apart gedeelte waar ze kunnen spelen en samen met papa en mama mocht ze ook best eens in het ‘grote kinderen’ deel, maar dat is idd continu bukken / op handen en knieën. Nu al sinds het najaar niet meer geweest.

En verder kom ik me nog maar even melden met niets te melden..
Seks, pannenkoeken, wandelen het doet allemaal niets. Detail:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 13 juli 2020 @ 08:52:39 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_194064792
Ik zou toch eerder denken aan een laatste restje blaasinhoud, Nolita. Zeker omdat het direct na het plassen was ;) er is echt maar een miniem beetje nodig voor een natte onderbroek.

Wanneer ga je weer naar de verloskundige?
disclaimer
pi_194065287
Tja, voor nu weten we het niet. Ik heb natuurlijk wel geroken, maar de twijfel zit echt in de hoeveelheid en eenmaligheid.

Woensdagochtend mag ik weer naar de verloskundige.
pi_194065382
Je kunt altijd bellen om te overleggen toch?
Toen bij mij mijn vliezen waren gebroken en M. ingedaald was verloor ik na de eerste... splash? niet zo veel meer, maar wel wat, het stopte dus niet helemaal.
Het was ook niet veel, maar wel genoeg om een beetje op te vangen en er lag ook wat op de vloer enzo :P Maar geen waterval zoals in de film haha

Vanavond groeiecho, ben benieuwd.
pi_194065515
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 09:53 schreef Nolita het volgende:
Tja, voor nu weten we het niet. Ik heb natuurlijk wel geroken, maar de twijfel zit echt in de hoeveelheid en eenmaligheid.

Woensdagochtend mag ik weer naar de verloskundige.
En als je de bovenkant van je hand tegen je mond doet, en blaast? Verlies je dan nog vocht?
pi_194067523
Spannend nolita!

Ik sliep vannacht voor het eerst op het beschermingmatje uit kraampakket. Twijfelde tussen bevalmatras en matras beschermer maar die laatste zag er dunner uit. Ik had uit het natuurlijk pakket nog een plastic zeil maar dat leek me dus 100x niks. Nou wat ik nu had kraakt ook flink maar daar kan ik nog wel aan wennen, maar ik zweette me een ongeluk tussen mijn benen. Heb het alleen daar liggen maar is dus al ongemakkelijk genoeg. Daardoor vier keer vannacht moeten plassen ook. }:| Nou ja hopelijk wendt het en wordt het niet bloedheet buiten, anders haal ik dat ding weer weg denk ik. Slaap ook altijd al op twee moltons :P

Gister werd ik wat weemoedig. Zo leuk geknutseld met R en dacht och jee, dat wordt straks een tijdje niks en hij is zo aanhankelijk en lief en behulpzaam naar mij toe de laatste tijd O+ en dan moet hij aandacht delen na vijf jaar. :'( en ik dacht ineens dit is het dan, de laatste zwangerschap, wat bijzonder eigenlijk. Mijn moeder komt dit weekend (ze komt haast nooit) en zo'n zin in en dan wil ik haar nog wat foto's laten maken van me. Voel me eigenlijk niet hoogzwanger, tijd vliegt voorbij.
pi_194067763
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:51 schreef Hilmo het volgende:
Spannend nolita!

Ik sliep vannacht voor het eerst op het beschermingmatje uit kraampakket. Twijfelde tussen bevalmatras en matras beschermer maar die laatste zag er dunner uit. Ik had uit het natuurlijk pakket nog een plastic zeil maar dat leek me dus 100x niks. Nou wat ik nu had kraakt ook flink maar daar kan ik nog wel aan wennen, maar ik zweette me een ongeluk tussen mijn benen. Heb het alleen daar liggen maar is dus al ongemakkelijk genoeg. Daardoor vier keer vannacht moeten plassen ook. }:| Nou ja hopelijk wendt het en wordt het niet bloedheet buiten, anders haal ik dat ding weer weg denk ik. Slaap ook altijd al op twee moltons :P

Gister werd ik wat weemoedig. Zo leuk geknutseld met R en dacht och jee, dat wordt straks een tijdje niks en hij is zo aanhankelijk en lief en behulpzaam naar mij toe de laatste tijd O+ en dan moet hij aandacht delen na vijf jaar. :'( en ik dacht ineens dit is het dan, de laatste zwangerschap, wat bijzonder eigenlijk. Mijn moeder komt dit weekend (ze komt haast nooit) en zo'n zin in en dan wil ik haar nog wat foto's laten maken van me. Voel me eigenlijk niet hoogzwanger, tijd vliegt voorbij.
Ik herken dat wel dat behulpzame. Normaal is het altijd drama wanneer vriend Noor naar bed brengt want IK WIL MAMAAAAA (nog steeds ja ;( ) en wanneer ze drama dreigt te maken en ik zeg dat papa het vanavond doet omdat mama moe is, dan laat ze het erbij zitten en gaat ze zonder teveel gemor mee naar boven :) Ik profiteer er maar nog even van zolang dat het duurt :')
  maandag 13 juli 2020 @ 13:13:01 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_194067796
Misschien is het ook omdat ze nu pas voor het eerst tegengas krijgt, sun :D

En niet vergeten, ze zijn allemaal al flink wat groter. Bijna zes, dan ben je echt wel al een beetje voor rede vatbaar af en toe ;)
disclaimer
  maandag 13 juli 2020 @ 13:40:53 #193
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194068228
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:13 schreef SQ het volgende:
Bijna zes, dan ben je echt wel al een beetje voor rede vatbaar af en toe ;)
Ja, dat is idd een ander verhaal dan met een tweejarige in huis. |:) |:(
Protège moi de mes désirs.
  maandag 13 juli 2020 @ 13:43:01 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_194068251
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ja, dat is idd een ander verhaal dan met een tweejarige in huis. |:) |:(
Ja nee, daar moet je inderdaad nog niet te veel van verwachten :D

Noud is nog heel erg mijn baby, dat wil hij zelf ook vooral :') maar ben m nu toch wel even wat gedrag aan het aanleren zoals zelf van de trap af gaan, zijn eigen troep opruimen en dat soort zaken, want ik trek dat fysiek allemaal niet meer zo.
Schoenen aantrekken wordt de volgende, maar daar vrees ik nog een beetje voor :')
disclaimer
  maandag 13 juli 2020 @ 13:47:06 #195
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194068294
U. heeft nu o.a. Vans Slipons, dus op mindere dagen mag hij die zelf aantrekken. O+ Verder klimt hij zelf in het autostoeltje. O+ Ik til ‘m al een tijdje niet meer op en af de trap, dat doet hij bij mij helemaal zelf. O+ Zulke dingen gaan wel goed.

Maar luisteren... ho maar. Hij moest net hard huilen in de AH omdat ik het bonnetje in de prullenbak had gegooid... |:)
Protège moi de mes désirs.
  maandag 13 juli 2020 @ 13:49:59 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_194068326
Noud klom in ons vorige huis ook zelf van de trap, maar deze trap is veel groter en breder en toen heeft ie angst gekregen.
En ik geef ook ruiterlijk toe dat ik een luie moeder ben en vaak voor de weg van de minste weerstand kies :')

Schoenen uittrekken kan ie trouwens als de beste. Hij komt altijd op zijn sokken de tuin uit en dan kan ik weer op schoenenspeurtocht :')
disclaimer
  maandag 13 juli 2020 @ 13:52:44 #197
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194068357
Zelf de trap af ;( . Voor hij naar de middelbare gaat, toch? :') . Zelfs op doe ik meestal. Jacob is echt een meegaand kind maar dit krijg ik er echt zo moeilijk uit.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 13 juli 2020 @ 13:53:20 #198
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_194068369
Oh Z&G |:( , ik waande me in het peutertopic. Doei.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 13 juli 2020 @ 13:54:10 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_194068383
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:52 schreef Lemijn het volgende:
Zelf de trap af ;( . Voor hij naar de middelbare gaat, toch? :') . Zelfs op doe ik meestal. Jacob is echt een meegaand kind maar dit krijg ik er echt zo moeilijk uit.
Jacob is jonger dan Noud, toch? En pas verhuisd? Komt goed hoor ;) :*
disclaimer
pi_194068725
M. gaat gelukkig al enige tijd zelf de trap op en af :+ Ze hangt nog wel erg aan mij, maar man is ook vaak weg voor werk met het naar bed brengen enzo dus dat snap ik dan ook wel weer. Ze lijkt het nu wel te accepteren dat de baby er op een gegeven moment uitkomt :+
Schoenen e.d. kan ze wel (zeiden ze op de psz :')), maar het is wel lekker makkelijk als ik het doe. Ik ben ook een luie moeder :+
  Moderator maandag 13 juli 2020 @ 14:30:14 #201
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194068856
Spannend Nolita! Heb je het ziekenhuis nog gebeld voor de zekerheid?

Hilmo dat klinkt niet lekker zo'n matje :X Heb je nog wel een beetje kunnen slapen?

Ik heb weer een ontzettende prutnacht gehad. De lammer heeft ontdekt dat het leuk is om in mijn zij te trappen als ik op mijn zij lig, ik denk dat de weerstand van het matras leuk is. Maar daar werd ik dus de hele tijd van wakker -O- En anders wel van mijn man die hoestte, de poes die kwam knorren, ik die moest plassen. Ik ben er geloof ik wel 10x uit geweest :Z
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194068860
Heel blij ook hier dat ze tegenwoordig zelf de trap op en af kan (wel zelf er nog onder lopend, just in case..), zelf de autostoel in en dat soort dingen..

Hebben hier het idee dat mevrouw is ingedaald, of aan het indalen is. Werd hier omschreven als breinaald in m'n doos gevoel. Nog net even zorgen dat de laatste week werken inclusief waggelen wordt. :9
pi_194069552
Jip gaat meestal ook wel zelf de trap op en af, soms moet ik tillen of een handje vast houden. Bij de trap af hou ik sowieso zijn hand nog wel vast.

4 augustus mag ik voor een eerste echo. Ben benieuwd. Had gister nog voor een laatste keer getest, die was mooi donker dus voor nu ben ik wel even klaar met testen :P
pi_194069901
Spannend Aure!

Dat in de zij trappen waar je op ligt is erg herkenbaar Majo.
En nee, verloskundige niet meer gebeld. Het is bij die ene keer gebleven en verder niets aan de hand. Ik ben ook gewoon geen beller.

NJ hoe gaat het met je vrouw, is het weer te doen voor haar om te werken?

Ik schat zo in dat deze dag ook weer gewoon voorbij gaat dus voor deze week zet ik in op woensdag of vrijdag; anders moet ik binnenhouden tot maandag. :')
pi_194069919
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:52 schreef Nolita het volgende:
Spannend Aure!

Dat in de zij trappen waar je op ligt is erg herkenbaar Majo.
En nee, verloskundige niet meer gebeld. Het is bij die ene keer gebleven en verder niets aan de hand. Ik ben ook gewoon geen beller.

NJ hoe gaat het met je vrouw, is het weer te doen voor haar om te werken?

Ik schat zo in dat deze dag ook weer gewoon voorbij gaat dus voor deze week zet ik in op woensdag of vrijdag; anders moet ik binnenhouden tot maandag. :')
Ik zeg 15 juli!
pi_194069928
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:45 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: tot hoeveel weken kun je nog een beetje relaxed op vakantie? Ik heb nu een deal voor Oostenrijk gevonden maar dat zou dan eind augustus/begin september worden, dan ben ik dus tussen de 30 en de 32 weken zwanger :)
Wij gaan volgende week naar Oostenrijk, bij vertrek 31 weken, bij terugkomst 33.
We gaan het meemaken! Gelukkig is er op iedere hoek wel een speeltuin voor peuter en kleuter en zal het dit jaar niet veel meer als de ‘kinderroutes’ zijn die we lopen.
pi_194070144
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:52 schreef Nolita het volgende:
Spannend Aure!

Dat in de zij trappen waar je op ligt is erg herkenbaar Majo.
En nee, verloskundige niet meer gebeld. Het is bij die ene keer gebleven en verder niets aan de hand. Ik ben ook gewoon geen beller.

NJ hoe gaat het met je vrouw, is het weer te doen voor haar om te werken?

Ik schat zo in dat deze dag ook weer gewoon voorbij gaat dus voor deze week zet ik in op woensdag of vrijdag; anders moet ik binnenhouden tot maandag. :')
Het is behoorlijk aanpassen. Veel zitten, rustig aan en weinig uurtjes.. maarr.. Nog twee werkdagen na vandaag en dan kan ze wel zeggen dat ze het tot haar verlof heeft volgehouden. O+

Voor jou gewoon morgen je UD! :o
  maandag 13 juli 2020 @ 19:35:27 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194073459
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 20:45 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: tot hoeveel weken kun je nog een beetje relaxed op vakantie? Ik heb nu een deal voor Oostenrijk gevonden maar dat zou dan eind augustus/begin september worden, dan ben ik dus tussen de 30 en de 32 weken zwanger :)
Ik zou nu nog wel kunnen reizen (30 weken), maar wel met ingebouwde zekerheden.

Tripje Uganda zou ik niet direct meer ondernemen maar met zekerheid dat je altijd kunt gaan zitten, dat de activiteiten relaxed zijn.. ik zou dat niet zo'n probleem vinden.

Ik denk dat het hele persoonlijke afwegingen zijn maar als ik nu met de auto voor mijn werk een tripje zou moeten ondernemen, dan zou ik dat wel doen. Verder zou ik voor Oostenrijk overwegen om een extra reisdag in te lassen. Vliegen... hmmm, twijfelachtig.

Maar je hebt dus geboekt: ^O^ leuk!
Resistance is futile.
pi_194073581
Pff de laatste loodjes vallen me zwaar. Alles kost zo verschrikkelijk veel energie en ik krijg meermaals mijn naam te horen snachts dat ik op moet houden met te snurken :{ :') Ja hallo, ik kan daar ook niks aan doen :'(
  maandag 13 juli 2020 @ 19:47:22 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_194073663
Geef je man oordoppen ^O^
disclaimer
pi_194073724
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:47 schreef SQ het volgende:
Geef je man oordoppen ^O^
Hij gaat al soms op de bank slapen :') Maar ik vind dat echt extreem saai ondanks ik dat toch niet merk. Ik val vaak gelijk in slaap savonds :O Het gaat om het idee denk ik.

Naja, nog een paar weekjes!
  maandag 13 juli 2020 @ 20:13:02 #212
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194074071
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:51 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hij gaat al soms op de bank slapen :') Maar ik vind dat echt extreem saai ondanks ik dat toch niet merk. Ik val vaak gelijk in slaap savonds :O Het gaat om het idee denk ik.

Naja, nog een paar weekjes!
Het aftellen begint... maar snap ik wel. Samen slapen vind ik ook fijner.
Resistance is futile.
pi_194074315
Ik denk dat ik zojuist het geboortekaartje heb gevonden. O+
pi_194079636
Ik ben vast een van de weinigen maar, alleen slapen O+

Geboortekaartjes moet ik ook maar eens naar kijken. Bij M. was het nogal een last minute beslissing :+
Groeiecho gisteren was goed *O* Baby heeft een groeispurt gemaakt, werd eerst geschat op P11 en nu P18.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 09:02:19 #215
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194079659
Ik hou ook niet van alleen slapen. :N

Wij hebben ook een kaartje. Gewoon heel simpel. En toevallig had dat kaartje de naam die wij ook gaan geven. Was meteen perfect. :)
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 09:28:26 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_194080087
@Gaddle hoe is jouw seo gisteren gegaan?

Alleen slapen O+

Ik ben op kantoor :o het is zó leeg dat ik zelfs een praatje kon maken met de grote baas :')
disclaimer
pi_194082006
Opeens zomaar de 40 weken gehaald hier! Dat had ik niet verwacht en kan ook niet zeggen dat ik het bijzonder of anders vind dan de andere dagen. :@

Dat is wel even lekker werken denk ik SQ? Even niet thuis en een rustig kantoor. Ik zou dan iig lekker wat meters kunnen maken.

Geboortekaartjes; ik ben heel blij met de onze, hopelijk kunnen we m snel laten drukken.

Over 9,5 uur is mijn verloskundige weer 23 uur beschikbaar. Ik heb morgen om 10:00 een afspraak en dan zou ze evt willen strippen, maar ik twijfel dus omdat de enige datum dat ik liever niet beval, donderdag is (verjaardag in mijn stamgezin en de verloskundige vanaf morgen 20:00 weer 25 uur vrij is). Ik zou dan eerder willen vragen of ze me donderdagavond wil strippen.
En ervaringen van anderen zeggen niet zoveel, maar toch. Bij degenen met ervaring met een succesvolle strippoging hoelang erna startte jullie bevalling?
pi_194082436
@Nolita: ik werd met 41+3 om half 12 ‘s ochtends gestript. Om 19.00 was de verloskundige er en is ze niet meer weggegaan. Strippen was bij mij echt het laatste zetje wat mijn lijf nodig had. Maar zoals je al schrijft ervaringen van een ander zeggen niet zoveel ;)
pi_194082451
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:34 schreef Nolita het volgende:
Opeens zomaar de 40 weken gehaald hier! Dat had ik niet verwacht en kan ook niet zeggen dat ik het bijzonder of anders vind dan de andere dagen. :@

Dat is wel even lekker werken denk ik SQ? Even niet thuis en een rustig kantoor. Ik zou dan iig lekker wat meters kunnen maken.

Geboortekaartjes; ik ben heel blij met de onze, hopelijk kunnen we m snel laten drukken.

Over 9,5 uur is mijn verloskundige weer 23 uur beschikbaar. Ik heb morgen om 10:00 een afspraak en dan zou ze evt willen strippen, maar ik twijfel dus omdat de enige datum dat ik liever niet beval, donderdag is (verjaardag in mijn stamgezin en de verloskundige vanaf morgen 20:00 weer 25 uur vrij is). Ik zou dan eerder willen vragen of ze me donderdagavond wil strippen.
En ervaringen van anderen zeggen niet zoveel, maar toch. Bij degenen met ervaring met een succesvolle strippoging hoelang erna startte jullie bevalling?
Met 40+2 gestript rond 12;00. Om 18:15 had ik mn baby.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 12:25:26 #220
149959 SQ
snelle trees
pi_194082748
Als het succesvol is beval je meestal vrij snel, als het niet succesvol is beval je niet, dus het is zeker het proberen waard lijkt me.

Ik bedoel, ik heb nog nooit gehoord dat het na strippen 24 uur later op gang kwam. En als, dan was het niet meer door het strippen, dan was het toch wel gebeurd.
disclaimer
pi_194082959
Ik had na strippen ongeveer 24 uur later een baby in mijn armen. De bevalling kwam binnen een uur na het strippen op gang, maar verliep toen wel vrij traag. Maar of het sneller was gegaan als ik een spontane start had afgewacht, kun je natuurlijk nooit weten.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 12:43:20 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_194082990
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 12:40 schreef lunapuella het volgende:
Ik had na strippen ongeveer 24 uur later een baby in mijn armen. De bevalling kwam binnen een uur na het strippen op gang, maar verliep toen wel vrij traag. Maar of het sneller was gegaan als ik een spontane start had afgewacht, kun je natuurlijk nooit weten.
Was dat bij je eerste of tweede baby?
Ja, het kan dan nog steeds wel even duren na start van de weeën.
@Nolita, hoe lang duurde je eerste bevalling?
disclaimer
pi_194083014
Dat was bij de eerste. Bij de tweede kwam het spontaan op gang en ging de bevalling veel sneller. Wel allebei dezelfde termijn trouwens - de bevalling startte met 41 weken.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 12:48:47 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_194083054
ik denk dat de vraag ook wel een beetje is: Hoe zat ben je het zelf?
Als je er echt helemaal klaar mee bent dan boeit het volgens mij echt niet of die baby nou op donderdag komt of niet. Als je nog prima een paar dagen door kunt (wil) dan zou ik ook niet laten strippen. Dan zou ik gewoon die paar dagen even afwachten. De kans dat baby zich tussen nu en komende maandag vanzelf aandient is ongeveer 80% ;)

Noud kwam eigenlijk net op de dag die het kutst uit kwam - de enige dag dat ik én geen kinderopvang had én mijn man een hele dag training had voor zijn werk.
Maar ja, hij kwam toch en dat zijn dingen waar je je vooraf heel erg druk om kan maken maar die achteraf echt helemaal geen zak meer boeien :D
disclaimer
pi_194083068
Ik ben in week 40 drie keer gestript, op maandag woensdag en vrijdag (rond 11:00). M’n vliezen zijn toen zaterdagochtend om half 7 gebroken (ook precies op de dag dat ik ingeleid zou worden dus was al blij genoeg) uiteindelijk zaterdag op zondag nacht om 0:49 bevallen, op exact 41 weken. Weet niet of het door het strippen is gebeurd, de vk zei toen na het strippen dat ik veel moest wandelen en veel douchen want dat zorgde (volgens haar) ook weer voor bepaalde stoffen die de bevalling op gang brengt.

Ik was het trouwens wel he-le-maal zat, hield teveel vocht vast en was ook 30+ kg aangekomen.
pi_194084390
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:34 schreef Nolita het volgende:
Bij degenen met ervaring met een succesvolle strippoging hoelang erna startte jullie bevalling?
Ik ben 3x gestript (40+4 en 40+6) en de derde poging heeft het laatste zetje gegeven, die was in het ziekenhuis toen ik ging voor de inleiding (41). Mijn lijf was al bezig en daarom mocht ik weer naar huis om thuis te bevallen.
Dus eigenlijk niet een goed voorbeeld maar ik ben rond half 8/8 uur savonds gestript en toen met harde buiken en krampen naar huis gegaan. Om half 4 snachts barste het los en om 06:25 geboren.
pi_194084711
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:40 schreef SQ het volgende:
Hier is overigens de maagzuurfase ingegaan ;(
I'm with you!
pi_194084734
hier nu onder toezicht van de Gyn. omdat t knulletje wel echt heel klein is (p8) en voor een p80 werper is dat natuurlijk wel wat vreemd, dus ik hoop dat hij nog ff flink wat bijspekt. verder voel ik me prima :)
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:24:15 #229
56471 pinquit
oh my lama!
pi_194084742
Hoe ist met jou en je meisje KD?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:24:30 #230
56471 pinquit
oh my lama!
pi_194084745
Ah, je was me voor :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:24:47 #231
56471 pinquit
oh my lama!
pi_194084750
Knulletje? Huh heh

Ohnee dat wist ik al. Je hebt zoveel babies ik ben de weg kwijt
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:35:10 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_194084898
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:24 schreef Kleurdoos het volgende:
hier nu onder toezicht van de Gyn. omdat t knulletje wel echt heel klein is (p8) en voor een p80 werper is dat natuurlijk wel wat vreemd, dus ik hoop dat hij nog ff flink wat bijspekt. verder voel ik me prima :)
Ooh, dat is wel wat aan de kleine kant ja. Was jouw laatste kindje ook zo groot?

Deze baby was de vorige meting p53 geloof ik. Ik ben wel toe aan een lekker gemiddelde baby :')
disclaimer
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 14:41:20 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194084973
Ik heb echt het idee dat mijn afspraken bij de VK totaal anders verlopen dan bij jullie :D Er is mij nog nooit iets verteld over hoeveel p de baby is :? Bij de 20 weken echo zag ik zelf dat de baby 3 dagen voorloopt qua groei en dat ie hoger ligt dan gebruikelijk. Ik zal er bij de volgende echo eens naar vragen :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:45:04 #234
149959 SQ
snelle trees
pi_194085060
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:41 schreef MaJo het volgende:
Ik heb echt het idee dat mijn afspraken bij de VK totaal anders verlopen dan bij jullie :D Er is mij nog nooit iets verteld over hoeveel p de baby is :? Bij de 20 weken echo zag ik zelf dat de baby 3 dagen voorloopt qua groei en dat ie hoger ligt dan gebruikelijk. Ik zal er bij de volgende echo eens naar vragen :)
Is mij ook niet expliciet verteld hoor, de metingen staan wel op mijn kaart/in de app ;) De meeste zwangeren weten niet eens wat die Pxx metingen betekenen en dus zeggen ze meestal alleen of iets onder, boven, of op het gemiddelde ligt.
Maar hoezo is dat dan "totaal anders"? :D
disclaimer
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 14:47:40 #235
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194085111
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:45 schreef SQ het volgende:

[..]

Is mij ook niet expliciet verteld hoor, de metingen staan wel op mijn kaart/in de app ;) De meeste zwangeren weten niet eens wat die Pxx metingen betekenen en dus zeggen ze meestal alleen of iets onder, boven, of op het gemiddelde ligt.
Maar hoezo is dat dan "totaal anders"? :D
Er wordt bij mij bijvoorbeeld ook nooit verteld hoe de baby ligt, dat lees ik ook steeds bij anderen. Dus dat heb ik laatst maar even van het scherm afgelezen :D Ik weet niet, ik vind controles steeds heel snel gaan zonder dat er echt iets verteld wordt, bij anderen lijkt het veel uitgebreider :?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:49:49 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_194085158
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:47 schreef MaJo het volgende:

[..]

Er wordt bij mij bijvoorbeeld ook nooit verteld hoe de baby ligt, dat lees ik ook steeds bij anderen. Dus dat heb ik laatst maar even van het scherm afgelezen :D Ik weet niet, ik vind controles steeds heel snel gaan zonder dat er echt iets verteld wordt, bij anderen lijkt het veel uitgebreider :?
Dat valt denk ik wel mee. Ik denk dat het verschil m vooral zit in dat het voor mij bijvoorbeeld de derde zwangerschap is en ik daar soort dingen gewoon heel gericht vraag omdat ik het zelf leuk vind om te weten ;) het is echt niet zo dat ik daar altijd 30 minuten uitgebreid zit te keuvelen ofzo :D
disclaimer
pi_194085173
Hier is het ook alleen maar verteld tijdens de groeiecho's, niet tijdens de 20-weken echo. De echoscopiste had volgens mij wel door dat ik getallen interessant vindt dus liet ze mij de P zien op scherm :+

Afgelopen keer met buik voelen (28 nog wat weken denk ik) werd wel verteld hoe de baby lag. Ik had ooit gelezen dat ze het daarvoor niet goed kunnen voelen, maar geen idee of dat klopt :P Maar mss dat ze het daarom niet vertelden?
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:51:37 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_194085193
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:50 schreef Miezziej het volgende:
Hier is het ook alleen maar verteld tijdens de groeiecho's, niet tijdens de 20-weken echo. De echoscopiste had volgens mij wel door dat ik getallen interessant vindt dus liet ze mij de P zien op scherm :+

Afgelopen keer met buik voelen (28 nog wat weken denk ik) werd wel verteld hoe de baby lag. Ik had ooit gelezen dat ze het daarvoor niet goed kunnen voelen, maar geen idee of dat klopt :P Maar mss dat ze het daarom niet vertelden?
Bij mij staat er zelfs bij ligging bij alle afspraken voor de laatste "niet relevant" op mijn kaart :')
disclaimer
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:52:44 #239
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194085215
@MaJo Vooral vragen! En aangeven dat je het fijn zou vinden als ze je misschien meer informatie kunnen geven tijdens de controle. ;)
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 14:57:00 #240
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194085279
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:51 schreef SQ het volgende:

[..]

Bij mij staat er zelfs bij ligging bij alle afspraken voor de laatste "niet relevant" op mijn kaart :')
Maar daar ga je al, ik heb geen kaart :? Online staan wel wat dingen maar geen metingen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:majo Vooral vragen! En aangeven dat je het fijn zou vinden als ze je misschien meer informatie kunnen geven tijdens de controle. ;)
Dat ga ik doen :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 14 juli 2020 @ 14:58:18 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_194085296
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar daar ga je al, ik heb geen kaart :? Online staan wel wat dingen maar geen metingen.
[..]

Dat ga ik doen :Y
Ik zou het eens navragen. Waarschijnlijk heb je die namelijk wel maar weet je m nog niet te vinden, en daar kan de assistente je prima bij helpen ;)
disclaimer
pi_194085298
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Maar daar ga je al, ik heb geen kaart :? Online staan wel wat dingen maar geen metingen.
[..]

Dat ga ik doen :Y
Heb je geen afsprakenkaart? Daar staat bij mij alles op.
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 14:59:57 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194085328
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:58 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik zou het eens navragen. Waarschijnlijk heb je die namelijk wel maar weet je m nog niet te vinden, en daar kan de assistente je prima bij helpen ;)
Zal ik doen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:58 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heb je geen afsprakenkaart? Daar staat bij mij alles op.
Nope :?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194085363
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:51 schreef SQ het volgende:

[..]

Bij mij staat er zelfs bij ligging bij alle afspraken voor de laatste "niet relevant" op mijn kaart :')
Hahaha lot van de derde? :+

Ik heb trouwens ook geen afsprakenkaart of iets dergelijks, alles digitaal. Ik kan daar wel mijn dossier inzien en de notities van de verloskundige/assistente. Maar vaak is 90% niet ingevuld omdat niet relevant.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:02:14 #245
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194085367
Ik heb een account op zwangerenportaal waar ik vrij veel terug kan vinden. Geen echo’s helaas..
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 15:07:06 #246
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194085446
Ik heb eens online gekeken en kan niks vinden behalve korte notities, bijvoorbeeld dat ik elke 4 weken urine moet inleveren en geen suikertest hoef te doen want geen verhoogd risico. Ik ga het bij de volgende afspraak navragen, ik hou wel van cijfers :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:07:12 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_194085448
Ja bij mij dus wel alle echo's. ALLE FOTO'S. Da's echt kut als je het geslacht niet wil weten :')
Ik hou die map dus angstvallig dicht _O-
disclaimer
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 15:12:00 #248
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194085505
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:07 schreef SQ het volgende:
Ja bij mij dus wel alle echo's. ALLE FOTO'S. Da's echt kut als je het geslacht niet wil weten :')
Ik hou die map dus angstvallig dicht _O-
Wij kregen een USB mee na de SEO maar daar stonden maar 9 foto's op. Geen een met de baby er helemaal op -O- Ik heb eigenlijk alleen maar vage echo foto's :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:14:02 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_194085540
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wij kregen een USB mee na de SEO maar daar stonden maar 9 foto's op. Geen een met de baby er helemaal op -O- Ik heb eigenlijk alleen maar vage echo foto's :@
Oh maar die heb ik ook niet. Als de baby er niet perfect voor ligt gaan ze daar echt geen moeite voor doen. SEO is puur medisch en de doorsneden die ze maken om de metingen te doen zijn naderhand nauwelijks herkenbaar.
Als je graag mooie foto's wil kun je beter een pretecho laten maken ;)
disclaimer
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 15:36:02 #250
382129 crew  Donna
pi_194085857
Ik heb ook geen mooie echo foto's hoor. In het ziekenhuis zei de VK meteen; deze is niet fotogeniek. :Y)
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:47:20 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_194086022
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:36 schreef Donna het volgende:
Ik heb ook geen mooie echo foto's hoor. In het ziekenhuis zei de VK meteen; deze is niet fotogeniek. :Y)
Haha, een hele generatie dwarsliggers hier :')

Dit kind heeft ook steeds de handen voor de kop of ligt met de neus in mijn ingewanden gedrukt. Ik bereid me maar vast voor op een lief kind :P
disclaimer
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 15:50:10 #252
382129 crew  Donna
pi_194086062
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:47 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha, een hele generatie dwarsliggers hier :')

Dit kind heeft ook steeds de handen voor de kop of ligt met de neus in mijn ingewanden gedrukt. Ik bereid me maar vast voor op een lief kind :P
Jep! G zat altijd met haar neus in de placenta dus daar zijn ook geen fatsoenlijke plaatjes van.

Ik heb dit keer wel een voet op een echo foto, das al heel wat (8>
pi_194086141
Ik had bij het EMC ook niet zo'n kaart en online stond er ook niet zoveel in het dossier. Maar al het nodige werd wel verteld.

Voor mooie foto's zou ik ook een pretecho aanraden MaJo! Ik vond een 3Decho tof om te laten doen, maar das niet iedereen z'n ding :P
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 15:55:54 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194086144
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:14 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh maar die heb ik ook niet. Als de baby er niet perfect voor ligt gaan ze daar echt geen moeite voor doen. SEO is puur medisch en de doorsneden die ze maken om de metingen te doen zijn naderhand nauwelijks herkenbaar.
Als je graag mooie foto's wil kun je beter een pretecho laten maken ;)
Ach ja, hoe vaak kijk je nog naar zo'n echo foto als de baby er eenmaal is? Ik denk dat ik dat geld bewaar voor een newborn shoot :) En we hebben een afspraak voor een beeldje van mijn lichaam gemaakt O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:36 schreef Donna het volgende:
Ik heb ook geen mooie echo foto's hoor. In het ziekenhuis zei de VK meteen; deze is niet fotogeniek. :Y)
Haha :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:47 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha, een hele generatie dwarsliggers hier :')

Dit kind heeft ook steeds de handen voor de kop of ligt met de neus in mijn ingewanden gedrukt. Ik bereid me maar vast voor op een lief kind :P
Ons kindje had ook steeds zijn handjes naast zijn gezicht O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:59:20 #255
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194086192
De 4D-echo’s zijn echt heel tof op dat moment, maar daarna kijk je er echt nooit meer naar.

Dat beeldje wordt vast heel tof!
Protège moi de mes désirs.
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 16:09:23 #256
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194086366
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:55 schreef Aure het volgende:
Ik had bij het EMC ook niet zo'n kaart en online stond er ook niet zoveel in het dossier. Maar al het nodige werd wel verteld.

Voor mooie foto's zou ik ook een pretecho aanraden MaJo! Ik vond een 3Decho tof om te laten doen, maar das niet iedereen z'n ding :P
Ik doe mee aan een onderzoek waarbij je ook een 20 en 30 weken echo krijgt in 3D. De 20 weken echo is niet doorgegaan wegens Corona maar de 30 weken echo misschien wel! Dus dat is dan ook nog een goeie :Y

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
De 4D-echo’s zijn echt heel tof op dat moment, maar daarna kijk je er echt nooit meer naar.

Dat beeldje wordt vast heel tof!
Ik snap nooit zo goed wat 4D is? :@

En ben erg benieuwd naar het beeldje!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 16:12:46 #257
382129 crew  Donna
pi_194086430
Ik heb bij G elke keer in 3D gekeken, maar neus in placenta dus.
Deze zwangerschap nog nooit, maarja zal ook vast weinig te zien zijn haha.

Ik heb vandaag een rompertje gekocht bij de HEMA die ook nog ineens 50% korting was.
Ouders van Nu zwangerdoos opgehaald bij Blokker. En ijs gegeten.

En nu kijk ik crime series terwijl ik al heel veel was had moeten doen. :X
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:17:40 #258
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_194086516
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:09 schreef MaJo het volgende:

Ik snap nooit zo goed wat 4D is? :@

A 4D ultrasound is similar to a 3D ultrasound, but the image shows movement. That means like a video, in a 4D sonogram you see your baby doing things in real time (like opening and closing his eyes and sucking his thumb).

Kan niet wachten tot a.s. maandag O+ Mijn (dan 13 weken) scan. Begin best nerveus te worden! :)
pi_194086540
Kaart of online systeem hebben we hier beide niet. Er is bij ons dus geen mogelijkheid tot nalezen van info. Kaart krijg je na de bevalling wel trouwens, dan printen ze alles in 1x uit. Die p scores vind ik nu interessant, bij de eerste had ik geen idee. Bijzonder om te lezen hier van p8 kindjes en dan ik met p99 , dat is echt dus het andere uiterste.

Nu ik eerder ingeleid word, stond ik er niet bij stil dat kind ook kleinere maat zal hebben. Heb maar twee setjes in 50... Ben nogal van zuunig :X maar neig naar toch 1 setje en dan afwachten.

Oh ja en sun, lekker dan dat jij wordt wakker gemaakt, je hebt je rust hard nodig. Wij slapen al langer apart maar ik zou niet weten hoe ik moet draaien in bed met iemand naast me?? Ik rol om en lig dan aan andere kant van bed en dat de hele nacht +plassen. (Wel relatief klein bed). Oh ja heb matras beschermer eraf getrokken, ik gok het er eerst wel op en als ik met een ballon naar huis mag, leg ik wel een onderlegger onder me. Maar voor nu ga ik voor slaapgenot. Die vliezen blijven vast wel intact nu nog.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:27:37 #260
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194086654
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik doe mee aan een onderzoek waarbij je ook een 20 en 30 weken echo krijgt in 3D. De 20 weken echo is niet doorgegaan wegens Corona maar de 30 weken echo misschien wel! Dus dat is dan ook nog een goeie :Y
[..]

Ik snap nooit zo goed wat 4D is? :@

En ben erg benieuwd naar het beeldje!
Hier was U. 30+6. O+ Was wel op het randje. Hij was te groot voor echt mooie foto’s.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:30:12 #261
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194086681
@Hilmo 2 setjes in maar 50? :@ Hoe lang zat je eerste in maat 50?

U. heeft een aantal weken in maat 50 gezeten. En had/heeft koemelkallergie en reflux... dus ik was heel blij met m’n vele kleertjes in maat 50. Heb desondanks nog wat bijgekocht.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:37:56 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_194086775
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:30 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:hilmo 2 setjes in maar 50? :@ Hoe lang zat je eerste in maat 50?

U. heeft een aantal weken in maat 50 gezeten. En had/heeft koemelkallergie en reflux... dus ik was heel blij met m’n vele kleertjes in maat 50. Heb desondanks nog wat bijgekocht.
De oudste van Hilmo was bijna 5 kilo bij geboorte he. Das anderhalf keer gemiddeld :') Ik denk niet dat die ooit maat 50 aan heeft gehad.
disclaimer
pi_194086814
Er is in principe snel genoeg bijgekocht toch Hilmo, als het nodig is?
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:54:41 #264
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194087000
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:37 schreef SQ het volgende:

[..]

De oudste van Hilmo was bijna 5 kilo bij geboorte he. Das anderhalf keer gemiddeld :') Ik denk niet dat die ooit maat 50 aan heeft gehad.
Oh, dat wist ik niet. :D
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 16:55:13 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_194087012
Nee, da's ook al even geleden natuurlijk :P
disclaimer
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 17:02:56 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194087129
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:12 schreef Donna het volgende:
Ik heb bij G elke keer in 3D gekeken, maar neus in placenta dus.
Deze zwangerschap nog nooit, maarja zal ook vast weinig te zien zijn haha.

Ik heb vandaag een rompertje gekocht bij de HEMA die ook nog ineens 50% korting was.
Ouders van Nu zwangerdoos opgehaald bij Blokker. En ijs gegeten.

En nu kijk ik crime series terwijl ik al heel veel was had moeten doen. :X
Af en toe toch ook lekker om even met de voetjes omhoog te zitten :*

Ik merk wel dat ik sinds ik zwanger ben veel meer het idee heb dat ik dingen "moet". Eergisteren de hele dag niks gedaan en voelde me meteen waardeloos. Gisteren maar weer ingehaald met een babywasje en het wegvouwen van een andere :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:17 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]

A 4D ultrasound is similar to a 3D ultrasound, but the image shows movement. That means like a video, in a 4D sonogram you see your baby doing things in real time (like opening and closing his eyes and sucking his thumb).

Kan niet wachten tot a.s. maandag O+ Mijn (dan 13 weken) scan. Begin best nerveus te worden! :)
Aha! Dat lijkt me wel gaaf met bewegingen erbij O+ Ik zou wel een camera in mijn buik willen om te zien wat hij allemaal uitspookt, hij is zo druk de hele dag :D

Spannend hoor, kan me voorstellen dat je nerveus begint te worden :*

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:18 schreef Hilmo het volgende:
Kaart of online systeem hebben we hier beide niet. Er is bij ons dus geen mogelijkheid tot nalezen van info. Kaart krijg je na de bevalling wel trouwens, dan printen ze alles in 1x uit. Die p scores vind ik nu interessant, bij de eerste had ik geen idee. Bijzonder om te lezen hier van p8 kindjes en dan ik met p99 , dat is echt dus het andere uiterste.

Nu ik eerder ingeleid word, stond ik er niet bij stil dat kind ook kleinere maat zal hebben. Heb maar twee setjes in 50... Ben nogal van zuunig :X maar neig naar toch 1 setje en dan afwachten.

Oh ja en sun, lekker dan dat jij wordt wakker gemaakt, je hebt je rust hard nodig. Wij slapen al langer apart maar ik zou niet weten hoe ik moet draaien in bed met iemand naast me?? Ik rol om en lig dan aan andere kant van bed en dat de hele nacht +plassen. (Wel relatief klein bed). Oh ja heb matras beschermer eraf getrokken, ik gok het er eerst wel op en als ik met een ballon naar huis mag, leg ik wel een onderlegger onder me. Maar voor nu ga ik voor slaapgenot. Die vliezen blijven vast wel intact nu nog.
Ik vond nog een hele tas vol rompertjes die ik van vrienden heb gekregen. Allemaal maat 50 en 50/56. Verwacht ook wel een lange baby te krijgen dus scheelt wel dat ik er zelf niet in hoef te investeren. En inderdaad, je hebt ze zo bijgekocht toch?

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 16:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

[ afbeelding ] Hier was U. 30+6. O+ Was wel op het randje. Hij was te groot voor echt mooie foto’s.
Wow, dat is wel heel gaaf O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194087133
Klopt hahahahha, meteen in 56 zat hij _O- vandaar mijn terughoudendheid. Maar Prénatal en HEMA hebben dagen nodig voor verzending. In zkh zijn wel wat winkels dus zouden we dan na bevalling kunnen kopen.
pi_194087148
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 12:43 schreef SQ het volgende:

[..]

Was dat bij je eerste of tweede baby?
Ja, het kan dan nog steeds wel even duren na start van de weeën.
@:Nolita, hoe lang duurde je eerste bevalling?
Mijn eerste bevalling duurde ongeveer 9 uur vanaf eerste krampen.
Maar idd strippen nu zou vooral uit nieuwsgierigheid zijn en niet uit dat ik fysiek niet meer kan. Het is vooral een mentaal dingetje en dat ik graag mijn eigen vk erbij wil hebben.
Nu vroeg de aannemer ook nog of ze morgen kunnen komen voegen. :')

Dus, dan ga ik toch maar inzetten op vrijdag bevallen ( of even tussendoor vannacht :+ ).
En tuurlijk, als het komt, komt het en zolang je daar nog voorkeuren in hebt is het einde op fysiek vlak nog niet in zicht.
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 17:05:25 #269
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194087151
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:03 schreef Hilmo het volgende:
Klopt hahahahha, meteen in 56 zat hij _O- vandaar mijn terughoudendheid. Maar Prénatal en HEMA hebben dagen nodig voor verzending. In zkh zijn wel wat winkels dus zouden we dan na bevalling kunnen kopen.
Zegt je eigen gewicht bij geboorte nog iets? Ik was ook ruim 8 pond en 56 cm. Dat was destijds behoorlijk flink :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194087181
Ik heb heel wat rompertjes met maat 50/56. Hoop dat ze passen...
pi_194087231
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:03 schreef Hilmo het volgende:
Klopt hahahahha, meteen in 56 zat hij _O- vandaar mijn terughoudendheid. Maar Prénatal en HEMA hebben dagen nodig voor verzending. In zkh zijn wel wat winkels dus zouden we dan na bevalling kunnen kopen.
Vraag of het eerste bezoek wat mee wil nemen voor eventuele «nood». Zij blij dat ze iets nuttigs kunnen kopen, jij blij dat je een nuttig cadeau krijgt :P
pi_194087249
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:05 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zegt je eigen gewicht bij geboorte nog iets? Ik was ook ruim 8 pond en 56 cm. Dat was destijds behoorlijk flink :D
goede vraag. Ik was niet zo enorm. Man wel en zijn moeder maakte ook meerdere grote kids.

Sun, dat zijn toch de beginner rompers? Maat 50 rompers zijn er weinig toch? Ik ga er vanuit dat 50/56 rompers gewoon bij beide maten passen eigenlijk. Maat 50 rompers heb ik niks in. Wel paar 56 maar die zijn net zo groot als 50/56. Ben nu soms al simpel van al die maten haha.

Ooh ledikant staat trouwens! En heb ik opgemaakt (ondanks cosleeper ). Gister was ik in totale paniek: schroeven waren volledig kwijt! Gelukkig toch ineens kunnen vinden voordat ik een zenuwinzinking kreeg. En toen harde buiken van blijdschap en inspanning haha. Nu kan ik vloer van andere kant van de kamer met azijn gaan poetsen :X :D
pi_194087269
Dus. Ik zag net mix voor choco lava cakejes. Gekocht, want die wilde ik na het avondeten maken. Plots schiet er door mijn hoofd, shit. Lava cakes zijn vloeibaar van binnen en er moet ei in. Volgens site van ah mag ik geen lava cake maar voor de rest zie ik er nergens wat over

Snert ;( }:| :X
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 17:28:25 #274
382129 crew  Donna
pi_194087385
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb heel wat rompertjes met maat 50/56. Hoop dat ze passen...
Jawel dat zijn de eerste rompers. 50 los bestaat ook wel, maar die zijn echt mini mini.
50/56 van HEMA heeft G best lang aan gehad.
We hadden 2 maat 50 gewoon rompers en die waren en niet fijn en best klein.
pi_194087434
Ik ben zelf heel makkelijk met rauw ei omdat het niet per se schadelijk is voor je kindje (zoals listeria dat wel is). Je kan er alleen zieker van worden dan normaal als je besmet wordt met salmonella. Dus indirect zou dat dan wel weer slecht voor je baby kunnen zijn, maar dat risico durf ik wel te nemen.
pi_194087478
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:33 schreef Aure het volgende:
Ik ben zelf heel makkelijk met rauw ei omdat het niet per se schadelijk is voor je kindje (zoals listeria dat wel is). Je kan er alleen zieker van worden dan normaal als je besmet wordt met salmonella. Dus indirect zou dat dan wel weer slecht voor je baby kunnen zijn, maar dat risico durf ik wel te nemen.
Ik heb wat Engelstalige sites geraadpleegd en zat die zo'n lava cake hebben gegeten. Het staat ook niet op het pak dat zwangeren het niet mogen. Ik bak zo lekker wat cakejes ;)
  dinsdag 14 juli 2020 @ 17:39:29 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_194087515
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik heb wat Engelstalige sites geraadpleegd en zat die zo'n lava cake hebben gegeten. Het staat ook niet op het pak dat zwangeren het niet mogen. Ik bak zo lekker wat cakejes ;)
Goed zo, lekker van genieten!

Ik kreeg van mijn collega's zaterdag een vreetpakket. Hartstikke lief, maar droge worst en rauwmelkse kaas enzo :')

Ik heb me nu maar toegelegd op de chips en bonbons die er in zaten en ga lijdzaam toekijken hoe mijn man die heerlijke kaas wegschrokt :')
disclaimer
  dinsdag 14 juli 2020 @ 18:03:12 #278
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_194087950
Onee! Ik heb nu sinds korte tijd een paar keer Beyaz Peynir gegeten, volgens mij mag dat ook niet. :@ Even Googlen.
Protège moi de mes désirs.
pi_194088021
Oh balen SQ }:| en de keuze van nietrauwmelkse kazen is tegenwoordig best groot! Suf dat ze daar niet op hebben gelet.

Ik weet zeker dat als ik binnenkort bij onze kaasboer vraag welke gepasteuriseerde kazen ze heeft voor bij de borrel, ze meteen weer weet hoe laat het is. Net zoals de vorige keer :')
pi_194089175
Heb laatst arretjescake gemaakt met rauw ei, had ik zin in :9.
pi_194089197
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Goed zo, lekker van genieten!

Ik kreeg van mijn collega's zaterdag een vreetpakket. Hartstikke lief, maar droge worst en rauwmelkse kaas enzo :')

Ik heb me nu maar toegelegd op de chips en bonbons die er in zaten en ga lijdzaam toekijken hoe mijn man die heerlijke kaas wegschrokt :')
Heerlijk over nagedacht weer ja :D. Zoals Aure zegt, hadden ze misschien best even op kunnen letten want tegenwoordig kun je echt veel kazen gepasteuriseerd kopen. Ik zit ook regelmatig aan de lekkere kaasjes :9.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:18:01 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_194089215
Nja het pakketje is gekocht door de vrouw van mijn manager, ze is 57 ofzo dus ik neem het haar niet echt kwalijk ;)
Maar ik vind het wel jammer want ik hou er wél van :9
disclaimer
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 19:27:27 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194089334
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:13 schreef Hilmo het volgende:

[..]

goede vraag. Ik was niet zo enorm. Man wel en zijn moeder maakte ook meerdere grote kids.

Sun, dat zijn toch de beginner rompers? Maat 50 rompers zijn er weinig toch? Ik ga er vanuit dat 50/56 rompers gewoon bij beide maten passen eigenlijk. Maat 50 rompers heb ik niks in. Wel paar 56 maar die zijn net zo groot als 50/56. Ben nu soms al simpel van al die maten haha.

Ooh ledikant staat trouwens! En heb ik opgemaakt (ondanks cosleeper ). Gister was ik in totale paniek: schroeven waren volledig kwijt! Gelukkig toch ineens kunnen vinden voordat ik een zenuwinzinking kreeg. En toen harde buiken van blijdschap en inspanning haha. Nu kan ik vloer van andere kant van de kamer met azijn gaan poetsen :X :D
Ik heb een aantal rompers in maat 50, die zijn inderdaad mini. Maar zoals je zelf ook zegt verschillen de maten onderling ook weer. Ik heb dingen in 50, 56 en 62 die gewoon even groot zijn. Wordt ook gewoon een kwestie van proberen :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dus. Ik zag net mix voor choco lava cakejes. Gekocht, want die wilde ik na het avondeten maken. Plots schiet er door mijn hoofd, shit. Lava cakes zijn vloeibaar van binnen en er moet ei in. Volgens site van ah mag ik geen lava cake maar voor de rest zie ik er nergens wat over

Snert ;( }:| :X
Dat heb ik ook al een paar keer op, zal wel meevallen toch? Nou heb ik ook al een paar keer een ei op die net niet helemaal hardgekookt was. Zolang het niet helemaal rauw is valt het volgens mij wel mee :) nu heb ik zin in lava cake :9
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 17:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Goed zo, lekker van genieten!

Ik kreeg van mijn collega's zaterdag een vreetpakket. Hartstikke lief, maar droge worst en rauwmelkse kaas enzo :')

Ik heb me nu maar toegelegd op de chips en bonbons die er in zaten en ga lijdzaam toekijken hoe mijn man die heerlijke kaas wegschrokt :')
Oei dat is niet zo handig. Lijkt me wel lastig! Ik heb op mijn verjaardag ook lijdzaam toe zitten kijken dat vrienden chorizo aten :') Ach nog een paar maandjes, dan mogen we weer!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 19:29:30 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194089364
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Onee! Ik heb nu sinds korte tijd een paar keer Beyaz Peynir gegeten, volgens mij mag dat ook niet. :@ Even Googlen.
Ik zie dat dit een soort feta is en volgens mij mag dat gewoon :Y

Ik krijg nu echt zin in worst, kaas, filet American etc :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194089542
Ohh Filet American, heerlijk. Denk dat ik nog bijna een jaar kan wachten voordat ik dat weer kan eten ;( :D.
pi_194089620
Ik heb gewoon chorizo en salami gegeten en per ongeluk ook iets met rauw opgeklopt eiwit :@
Ach ja :+
  dinsdag 14 juli 2020 @ 19:55:31 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_194089725
Rauw ei kan geen kwaad.
Misschien moet ik het eens in de OP gaan zetten :')
disclaimer
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 19:58:36 #288
382129 crew  Donna
pi_194089759
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:55 schreef SQ het volgende:
Rauw ei kan geen kwaad.
Misschien moet ik het eens in de OP gaan zetten :')
Voedingscentrum is het niet met je eens.

Ik ben er zelf niet zo moeilijk in. Nou moet ik ook zeggen dat ik groot fan ben van roomkaas met rookvlees (is rauw) en dat een grote craving is als ik zwanger ben. :X
Sushi met rauwe zalm durf ik dan weer niet zo goed.
pi_194089779
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:58 schreef Donna het volgende:

[..]

Voedingscentrum is het niet met je eens.

Ik ben er zelf niet zo moeilijk in. Nou moet ik ook zeggen dat ik groot fan ben van roomkaas met rookvlees (is rauw) en dat een grote craving is als ik zwanger ben. :X
Sushi met rauwe zalm durf ik dan weer niet zo goed.
Ik kijk niet eens meer naar het Voedingscentrum.... Ik ken mezelf en dan vreet ik vrij weinig meer :{
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 20:01:28 #290
382129 crew  Donna
pi_194089802
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik kijk niet eens meer naar het Voedingscentrum.... Ik ken mezelf en dan vreet ik vrij weinig meer :{
Ik heb aan het begin van deze zwangerschap die app gedownload, maar kon de helft van de (in mijn ogen) belangrijke dingen niet vinden, dus weer eraf geknikkerd.
Er waren ook alweer dingen veranderd ten opzichte van de zwangerschap bij G (2017/2018) en dat vind ik dan ook weer zo raar. Alsof ze pas in 2020 ontdekt hebben dat en tonijn een roofvis is. :X
pi_194089830
Zachtgekookt ei vind ik echt goddelijk, niet te snot maar tussenin maar dacht dat dat ook slecht was maar is dus valt ook wel wat mee. Als het zacht uit is gevallen, eet ik het wel maar te zacht niet.
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 20:17:07 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194090004
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:39 schreef Smart_ass het volgende:
Ohh Filet American, heerlijk. Denk dat ik nog bijna een jaar kan wachten voordat ik dat weer kan eten ;( :D.
Heb je niet iets soortgelijks in de VS? Misschien hebben ze ergens steak tartare? :9

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:47 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb gewoon chorizo en salami gegeten en per ongeluk ook iets met rauw opgeklopt eiwit :@
Ach ja :+
Tijdens een eerdere zwangerschap heb ik ook wel eens salami op. Ik heb ook het idee dat dit pas iets is van de laatste jaren :?

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:55 schreef SQ het volgende:
Rauw ei kan geen kwaad.
Misschien moet ik het eens in de OP gaan zetten :')
Dat zijn de zwangerschapspagina's niet met je eens.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:58 schreef Donna het volgende:

[..]

Voedingscentrum is het niet met je eens.

Ik ben er zelf niet zo moeilijk in. Nou moet ik ook zeggen dat ik groot fan ben van roomkaas met rookvlees (is rauw) en dat een grote craving is als ik zwanger ben. :X
Sushi met rauwe zalm durf ik dan weer niet zo goed.
Als ik zeker zou weten dat het verse vis is zou ik het wel durven, maar hoe weet je dat zeker?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_194090037
Even gepost van een ander forum:

Ik wil even een misverstand uit de wereld helpen. Ik lees hier heel vaak dat jullie geen bereidingen met rauwe eieren eten owv listeria.

Nu heb ik zelf per ongeluk iets gegeten met rauwe eieren en maakte me zorgen. Heb dan contact opgenomen met de huisarts en met het instituut voor voedeslinspectie. Beiden bevestigden het volgende:

Rauwe eieren zijn NIET gevaarlijk voor listeria (in ongebroken rauwe eieren kan listeria zelfs niet voorkomen), maar voor salmonella. Listeria is gevaarlijk voor je baby, salmonella niet. Dus als je iets eet met rauwe eieren (per ongeluk), laat je dan niet gek maken zoals ik door zappy en andere sites: je kan hoogstens salmonella oplopen en dat kan geen kwaad voor je baby, is alleen heel vervelend voor jezelf!
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 20:20:20 #294
382129 crew  Donna
pi_194090054
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

Als ik zeker zou weten dat het verse vis is zou ik het wel durven, maar hoe weet je dat zeker?
Ja precies, dat dus!
  dinsdag 14 juli 2020 @ 20:28:36 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_194090167
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 19:58 schreef Donna het volgende:

[..]

Voedingscentrum is het niet met je eens.

Ik ben er zelf niet zo moeilijk in. Nou moet ik ook zeggen dat ik groot fan ben van roomkaas met rookvlees (is rauw) en dat een grote craving is als ik zwanger ben. :X
Sushi met rauwe zalm durf ik dan weer niet zo goed.
Ze zeggen dat het niet mag omdat je er zelf ziek van kan worden. Voor de baby kan het geen kwaad.
disclaimer
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 20:30:19 #296
382129 crew  Donna
pi_194090194
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:28 schreef SQ het volgende:

[..]

Ze zeggen dat het niet mag omdat je er zelf ziek van kan worden. Voor de baby kan het geen kwaad.
Je kan er altijd ziek van worden.
Ik snap niet waarom ze mensen (zwangeren) zo bang maken dan. }:|
  dinsdag 14 juli 2020 @ 20:32:20 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_194090227
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:30 schreef Donna het volgende:

[..]

Je kan er altijd ziek van worden.
Ik snap niet waarom ze mensen (zwangeren) zo bang maken dan. }:|
Omdat zwangere vrouwen nu eenmaal extreem veel zekerheid zoeken.
Ik begrijp echt wel dat men voorzichtig wil zijn, maar die zwangerhap app zegt alleen maar EET DIT NIET, maar geeft nergens een uitleg waarom dan niet. Dat maakt het ook wel verrekte moeilijk om je eigen gezonde verstand te gebruiken :(
disclaimer
  Moderator dinsdag 14 juli 2020 @ 20:38:09 #298
382129 crew  Donna
pi_194090301
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:32 schreef SQ het volgende:

[..]

Omdat zwangere vrouwen nu eenmaal extreem veel zekerheid zoeken.
Ik begrijp echt wel dat men voorzichtig wil zijn, maar die zwangerhap app zegt alleen maar EET DIT NIET, maar geeft nergens een uitleg waarom dan niet. Dat maakt het ook wel verrekte moeilijk om je eigen gezonde verstand te gebruiken :(
Ja precies. :|W
pi_194090353
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:17 schreef MaJo het volgende:

[..]

Heb je niet iets soortgelijks in de VS? Misschien hebben ze ergens steak tartare? :9
[..]

Nope, nooit kunnen vinden. Waar de naam filet American vandaan komt is me dan ook een raadsel. Zelfde met die american frietsaus die ze in Nederland bij de McDonalds hebben. Ben ik hier ook nog nooit tegengekomen :D.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 20:42:45 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_194090379
Overigens kun je de meeste salmonella besmettingen vrij eenvoudig voorkomen door je ei goed te wassen voor consumptie. Het zit, als het er al is, vrijwel altijd op de schaal.
disclaimer
pi_194090727
Nou precies dat wat ik een pagina terug zei dus :P en dat risico durf ik persoonlijk wel te nemen. Met listeria doe ik dat niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')