Ik zeg 15 juli!quote:Op maandag 13 juli 2020 15:52 schreef Nolita het volgende:
Spannend Aure!
Dat in de zij trappen waar je op ligt is erg herkenbaar Majo.
En nee, verloskundige niet meer gebeld. Het is bij die ene keer gebleven en verder niets aan de hand. Ik ben ook gewoon geen beller.
NJ hoe gaat het met je vrouw, is het weer te doen voor haar om te werken?
Ik schat zo in dat deze dag ook weer gewoon voorbij gaat dus voor deze week zet ik in op woensdag of vrijdag; anders moet ik binnenhouden tot maandag.
Wij gaan volgende week naar Oostenrijk, bij vertrek 31 weken, bij terugkomst 33.quote:Op zondag 12 juli 2020 20:45 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: tot hoeveel weken kun je nog een beetje relaxed op vakantie? Ik heb nu een deal voor Oostenrijk gevonden maar dat zou dan eind augustus/begin september worden, dan ben ik dus tussen de 30 en de 32 weken zwanger
Het is behoorlijk aanpassen. Veel zitten, rustig aan en weinig uurtjes.. maarr.. Nog twee werkdagen na vandaag en dan kan ze wel zeggen dat ze het tot haar verlof heeft volgehouden.quote:Op maandag 13 juli 2020 15:52 schreef Nolita het volgende:
Spannend Aure!
Dat in de zij trappen waar je op ligt is erg herkenbaar Majo.
En nee, verloskundige niet meer gebeld. Het is bij die ene keer gebleven en verder niets aan de hand. Ik ben ook gewoon geen beller.
NJ hoe gaat het met je vrouw, is het weer te doen voor haar om te werken?
Ik schat zo in dat deze dag ook weer gewoon voorbij gaat dus voor deze week zet ik in op woensdag of vrijdag; anders moet ik binnenhouden tot maandag.
Ik zou nu nog wel kunnen reizen (30 weken), maar wel met ingebouwde zekerheden.quote:Op zondag 12 juli 2020 20:45 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: tot hoeveel weken kun je nog een beetje relaxed op vakantie? Ik heb nu een deal voor Oostenrijk gevonden maar dat zou dan eind augustus/begin september worden, dan ben ik dus tussen de 30 en de 32 weken zwanger
Hij gaat al soms op de bank slapenquote:
Het aftellen begint... maar snap ik wel. Samen slapen vind ik ook fijner.quote:Op maandag 13 juli 2020 19:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hij gaat al soms op de bank slapenMaar ik vind dat echt extreem saai ondanks ik dat toch niet merk. Ik val vaak gelijk in slaap savonds
Het gaat om het idee denk ik.
Naja, nog een paar weekjes!
Met 40+2 gestript rond 12;00. Om 18:15 had ik mn baby.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 11:34 schreef Nolita het volgende:
Opeens zomaar de 40 weken gehaald hier! Dat had ik niet verwacht en kan ook niet zeggen dat ik het bijzonder of anders vind dan de andere dagen.![]()
Dat is wel even lekker werken denk ik SQ? Even niet thuis en een rustig kantoor. Ik zou dan iig lekker wat meters kunnen maken.
Geboortekaartjes; ik ben heel blij met de onze, hopelijk kunnen we m snel laten drukken.
Over 9,5 uur is mijn verloskundige weer 23 uur beschikbaar. Ik heb morgen om 10:00 een afspraak en dan zou ze evt willen strippen, maar ik twijfel dus omdat de enige datum dat ik liever niet beval, donderdag is (verjaardag in mijn stamgezin en de verloskundige vanaf morgen 20:00 weer 25 uur vrij is). Ik zou dan eerder willen vragen of ze me donderdagavond wil strippen.
En ervaringen van anderen zeggen niet zoveel, maar toch. Bij degenen met ervaring met een succesvolle strippoging hoelang erna startte jullie bevalling?
Was dat bij je eerste of tweede baby?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 12:40 schreef lunapuella het volgende:
Ik had na strippen ongeveer 24 uur later een baby in mijn armen. De bevalling kwam binnen een uur na het strippen op gang, maar verliep toen wel vrij traag. Maar of het sneller was gegaan als ik een spontane start had afgewacht, kun je natuurlijk nooit weten.
Ik ben 3x gestript (40+4 en 40+6) en de derde poging heeft het laatste zetje gegeven, die was in het ziekenhuis toen ik ging voor de inleiding (41). Mijn lijf was al bezig en daarom mocht ik weer naar huis om thuis te bevallen.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 11:34 schreef Nolita het volgende:
Bij degenen met ervaring met een succesvolle strippoging hoelang erna startte jullie bevalling?
Ooh, dat is wel wat aan de kleine kant ja. Was jouw laatste kindje ook zo groot?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:24 schreef Kleurdoos het volgende:
hier nu onder toezicht van de Gyn. omdat t knulletje wel echt heel klein is (p8) en voor een p80 werper is dat natuurlijk wel wat vreemd, dus ik hoop dat hij nog ff flink wat bijspekt. verder voel ik me prima
Is mij ook niet expliciet verteld hoor, de metingen staan wel op mijn kaart/in de appquote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:41 schreef MaJo het volgende:
Ik heb echt het idee dat mijn afspraken bij de VK totaal anders verlopen dan bij jullieEr is mij nog nooit iets verteld over hoeveel p de baby is
Bij de 20 weken echo zag ik zelf dat de baby 3 dagen voorloopt qua groei en dat ie hoger ligt dan gebruikelijk. Ik zal er bij de volgende echo eens naar vragen
Er wordt bij mij bijvoorbeeld ook nooit verteld hoe de baby ligt, dat lees ik ook steeds bij anderen. Dus dat heb ik laatst maar even van het scherm afgelezenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Is mij ook niet expliciet verteld hoor, de metingen staan wel op mijn kaart/in de appDe meeste zwangeren weten niet eens wat die Pxx metingen betekenen en dus zeggen ze meestal alleen of iets onder, boven, of op het gemiddelde ligt.
Maar hoezo is dat dan "totaal anders"?
Dat valt denk ik wel mee. Ik denk dat het verschil m vooral zit in dat het voor mij bijvoorbeeld de derde zwangerschap is en ik daar soort dingen gewoon heel gericht vraag omdat ik het zelf leuk vind om te wetenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Er wordt bij mij bijvoorbeeld ook nooit verteld hoe de baby ligt, dat lees ik ook steeds bij anderen. Dus dat heb ik laatst maar even van het scherm afgelezenIk weet niet, ik vind controles steeds heel snel gaan zonder dat er echt iets verteld wordt, bij anderen lijkt het veel uitgebreider
Bij mij staat er zelfs bij ligging bij alle afspraken voor de laatste "niet relevant" op mijn kaartquote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:50 schreef Miezziej het volgende:
Hier is het ook alleen maar verteld tijdens de groeiecho's, niet tijdens de 20-weken echo. De echoscopiste had volgens mij wel door dat ik getallen interessant vindt dus liet ze mij de P zien op scherm
Afgelopen keer met buik voelen (28 nog wat weken denk ik) werd wel verteld hoe de baby lag. Ik had ooit gelezen dat ze het daarvoor niet goed kunnen voelen, maar geen idee of dat kloptMaar mss dat ze het daarom niet vertelden?
Maar daar ga je al, ik heb geen kaartquote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij mij staat er zelfs bij ligging bij alle afspraken voor de laatste "niet relevant" op mijn kaart
Dat ga ik doenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:majo Vooral vragen! En aangeven dat je het fijn zou vinden als ze je misschien meer informatie kunnen geven tijdens de controle.
Ik zou het eens navragen. Waarschijnlijk heb je die namelijk wel maar weet je m nog niet te vinden, en daar kan de assistente je prima bij helpenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar daar ga je al, ik heb geen kaartOnline staan wel wat dingen maar geen metingen.
[..]
Dat ga ik doen
Heb je geen afsprakenkaart? Daar staat bij mij alles op.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Maar daar ga je al, ik heb geen kaartOnline staan wel wat dingen maar geen metingen.
[..]
Dat ga ik doen
Zal ik doen!quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik zou het eens navragen. Waarschijnlijk heb je die namelijk wel maar weet je m nog niet te vinden, en daar kan de assistente je prima bij helpen
Nopequote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Heb je geen afsprakenkaart? Daar staat bij mij alles op.
Hahaha lot van de derde?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 14:51 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij mij staat er zelfs bij ligging bij alle afspraken voor de laatste "niet relevant" op mijn kaart
Wij kregen een USB mee na de SEO maar daar stonden maar 9 foto's op. Geen een met de baby er helemaal opquote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:07 schreef SQ het volgende:
Ja bij mij dus wel alle echo's. ALLE FOTO'S. Da's echt kut als je het geslacht niet wil weten
Ik hou die map dus angstvallig dicht
Oh maar die heb ik ook niet. Als de baby er niet perfect voor ligt gaan ze daar echt geen moeite voor doen. SEO is puur medisch en de doorsneden die ze maken om de metingen te doen zijn naderhand nauwelijks herkenbaar.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:12 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wij kregen een USB mee na de SEO maar daar stonden maar 9 foto's op. Geen een met de baby er helemaal opIk heb eigenlijk alleen maar vage echo foto's
Haha, een hele generatie dwarsliggers hierquote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:36 schreef Donna het volgende:
Ik heb ook geen mooie echo foto's hoor. In het ziekenhuis zei de VK meteen; deze is niet fotogeniek.
Jep! G zat altijd met haar neus in de placenta dus daar zijn ook geen fatsoenlijke plaatjes van.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:47 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha, een hele generatie dwarsliggers hier
Dit kind heeft ook steeds de handen voor de kop of ligt met de neus in mijn ingewanden gedrukt. Ik bereid me maar vast voor op een lief kind
Ach ja, hoe vaak kijk je nog naar zo'n echo foto als de baby er eenmaal is? Ik denk dat ik dat geld bewaar voor een newborn shootquote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:14 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh maar die heb ik ook niet. Als de baby er niet perfect voor ligt gaan ze daar echt geen moeite voor doen. SEO is puur medisch en de doorsneden die ze maken om de metingen te doen zijn naderhand nauwelijks herkenbaar.
Als je graag mooie foto's wil kun je beter een pretecho laten maken
Hahaquote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:36 schreef Donna het volgende:
Ik heb ook geen mooie echo foto's hoor. In het ziekenhuis zei de VK meteen; deze is niet fotogeniek.
Ons kindje had ook steeds zijn handjes naast zijn gezichtquote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:47 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha, een hele generatie dwarsliggers hier
Dit kind heeft ook steeds de handen voor de kop of ligt met de neus in mijn ingewanden gedrukt. Ik bereid me maar vast voor op een lief kind
Ik doe mee aan een onderzoek waarbij je ook een 20 en 30 weken echo krijgt in 3D. De 20 weken echo is niet doorgegaan wegens Corona maar de 30 weken echo misschien wel! Dus dat is dan ook nog een goeiequote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:55 schreef Aure het volgende:
Ik had bij het EMC ook niet zo'n kaart en online stond er ook niet zoveel in het dossier. Maar al het nodige werd wel verteld.
Voor mooie foto's zou ik ook een pretecho aanraden MaJo! Ik vond een 3Decho tof om te laten doen, maar das niet iedereen z'n ding
Ik snap nooit zo goed wat 4D is?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 15:59 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
De 4D-echo’s zijn echt heel tof op dat moment, maar daarna kijk je er echt nooit meer naar.
Dat beeldje wordt vast heel tof!
A 4D ultrasound is similar to a 3D ultrasound, but the image shows movement. That means like a video, in a 4D sonogram you see your baby doing things in real time (like opening and closing his eyes and sucking his thumb).quote:
quote:Op dinsdag 14 juli 2020 16:09 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik doe mee aan een onderzoek waarbij je ook een 20 en 30 weken echo krijgt in 3D. De 20 weken echo is niet doorgegaan wegens Corona maar de 30 weken echo misschien wel! Dus dat is dan ook nog een goeie
[..]
Ik snap nooit zo goed wat 4D is?
En ben erg benieuwd naar het beeldje!
De oudste van Hilmo was bijna 5 kilo bij geboorte he. Das anderhalf keer gemiddeldquote:Op dinsdag 14 juli 2020 16:30 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:hilmo 2 setjes in maar 50?Hoe lang zat je eerste in maat 50?
U. heeft een aantal weken in maat 50 gezeten. En had/heeft koemelkallergie en reflux... dus ik was heel blij met m’n vele kleertjes in maat 50. Heb desondanks nog wat bijgekocht.
Oh, dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 16:37 schreef SQ het volgende:
[..]
De oudste van Hilmo was bijna 5 kilo bij geboorte he. Das anderhalf keer gemiddeldIk denk niet dat die ooit maat 50 aan heeft gehad.
Af en toe toch ook lekker om even met de voetjes omhoog te zittenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 16:12 schreef Donna het volgende:
Ik heb bij G elke keer in 3D gekeken, maar neus in placenta dus.
Deze zwangerschap nog nooit, maarja zal ook vast weinig te zien zijn haha.
Ik heb vandaag een rompertje gekocht bij de HEMA die ook nog ineens 50% korting was.
Ouders van Nu zwangerdoos opgehaald bij Blokker. En ijs gegeten.
En nu kijk ik crime series terwijl ik al heel veel was had moeten doen.
Aha! Dat lijkt me wel gaaf met bewegingen erbijquote:Op dinsdag 14 juli 2020 16:17 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
A 4D ultrasound is similar to a 3D ultrasound, but the image shows movement. That means like a video, in a 4D sonogram you see your baby doing things in real time (like opening and closing his eyes and sucking his thumb).
Kan niet wachten tot a.s. maandagMijn (dan 13 weken) scan. Begin best nerveus te worden!
Ik vond nog een hele tas vol rompertjes die ik van vrienden heb gekregen. Allemaal maat 50 en 50/56. Verwacht ook wel een lange baby te krijgen dus scheelt wel dat ik er zelf niet in hoef te investeren. En inderdaad, je hebt ze zo bijgekocht toch?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 16:18 schreef Hilmo het volgende:
Kaart of online systeem hebben we hier beide niet. Er is bij ons dus geen mogelijkheid tot nalezen van info. Kaart krijg je na de bevalling wel trouwens, dan printen ze alles in 1x uit. Die p scores vind ik nu interessant, bij de eerste had ik geen idee. Bijzonder om te lezen hier van p8 kindjes en dan ik met p99 , dat is echt dus het andere uiterste.
Nu ik eerder ingeleid word, stond ik er niet bij stil dat kind ook kleinere maat zal hebben. Heb maar twee setjes in 50... Ben nogal van zuunigmaar neig naar toch 1 setje en dan afwachten.
Oh ja en sun, lekker dan dat jij wordt wakker gemaakt, je hebt je rust hard nodig. Wij slapen al langer apart maar ik zou niet weten hoe ik moet draaien in bed met iemand naast me?? Ik rol om en lig dan aan andere kant van bed en dat de hele nacht +plassen. (Wel relatief klein bed). Oh ja heb matras beschermer eraf getrokken, ik gok het er eerst wel op en als ik met een ballon naar huis mag, leg ik wel een onderlegger onder me. Maar voor nu ga ik voor slaapgenot. Die vliezen blijven vast wel intact nu nog.
Wow, dat is wel heel gaafquote:Op dinsdag 14 juli 2020 16:27 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Hier was U. 30+6.Was wel op het randje. Hij was te groot voor echt mooie foto’s.
Mijn eerste bevalling duurde ongeveer 9 uur vanaf eerste krampen.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 12:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Was dat bij je eerste of tweede baby?
Ja, het kan dan nog steeds wel even duren na start van de weeën.
@:Nolita, hoe lang duurde je eerste bevalling?
Zegt je eigen gewicht bij geboorte nog iets? Ik was ook ruim 8 pond en 56 cm. Dat was destijds behoorlijk flinkquote:Op dinsdag 14 juli 2020 17:03 schreef Hilmo het volgende:
Klopt hahahahha, meteen in 56 zat hijvandaar mijn terughoudendheid. Maar Prénatal en HEMA hebben dagen nodig voor verzending. In zkh zijn wel wat winkels dus zouden we dan na bevalling kunnen kopen.
Vraag of het eerste bezoek wat mee wil nemen voor eventuele «nood». Zij blij dat ze iets nuttigs kunnen kopen, jij blij dat je een nuttig cadeau krijgtquote:Op dinsdag 14 juli 2020 17:03 schreef Hilmo het volgende:
Klopt hahahahha, meteen in 56 zat hijvandaar mijn terughoudendheid. Maar Prénatal en HEMA hebben dagen nodig voor verzending. In zkh zijn wel wat winkels dus zouden we dan na bevalling kunnen kopen.
goede vraag. Ik was niet zo enorm. Man wel en zijn moeder maakte ook meerdere grote kids.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 17:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zegt je eigen gewicht bij geboorte nog iets? Ik was ook ruim 8 pond en 56 cm. Dat was destijds behoorlijk flink
Jawel dat zijn de eerste rompers. 50 los bestaat ook wel, maar die zijn echt mini mini.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 17:08 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb heel wat rompertjes met maat 50/56. Hoop dat ze passen...
Ik heb wat Engelstalige sites geraadpleegd en zat die zo'n lava cake hebben gegeten. Het staat ook niet op het pak dat zwangeren het niet mogen. Ik bak zo lekker wat cakejesquote:Op dinsdag 14 juli 2020 17:33 schreef Aure het volgende:
Ik ben zelf heel makkelijk met rauw ei omdat het niet per se schadelijk is voor je kindje (zoals listeria dat wel is). Je kan er alleen zieker van worden dan normaal als je besmet wordt met salmonella. Dus indirect zou dat dan wel weer slecht voor je baby kunnen zijn, maar dat risico durf ik wel te nemen.
Goed zo, lekker van genieten!quote:Op dinsdag 14 juli 2020 17:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb wat Engelstalige sites geraadpleegd en zat die zo'n lava cake hebben gegeten. Het staat ook niet op het pak dat zwangeren het niet mogen. Ik bak zo lekker wat cakejes
Heerlijk over nagedacht weer jaquote:Op dinsdag 14 juli 2020 17:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Goed zo, lekker van genieten!
Ik kreeg van mijn collega's zaterdag een vreetpakket. Hartstikke lief, maar droge worst en rauwmelkse kaas enzo
Ik heb me nu maar toegelegd op de chips en bonbons die er in zaten en ga lijdzaam toekijken hoe mijn man die heerlijke kaas wegschrokt
Ik heb een aantal rompers in maat 50, die zijn inderdaad mini. Maar zoals je zelf ook zegt verschillen de maten onderling ook weer. Ik heb dingen in 50, 56 en 62 die gewoon even groot zijn. Wordt ook gewoon een kwestie van proberenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 17:13 schreef Hilmo het volgende:
[..]
goede vraag. Ik was niet zo enorm. Man wel en zijn moeder maakte ook meerdere grote kids.
Sun, dat zijn toch de beginner rompers? Maat 50 rompers zijn er weinig toch? Ik ga er vanuit dat 50/56 rompers gewoon bij beide maten passen eigenlijk. Maat 50 rompers heb ik niks in. Wel paar 56 maar die zijn net zo groot als 50/56. Ben nu soms al simpel van al die maten haha.
Ooh ledikant staat trouwens! En heb ik opgemaakt (ondanks cosleeper ). Gister was ik in totale paniek: schroeven waren volledig kwijt! Gelukkig toch ineens kunnen vinden voordat ik een zenuwinzinking kreeg. En toen harde buiken van blijdschap en inspanning haha. Nu kan ik vloer van andere kant van de kamer met azijn gaan poetsen![]()
Dat heb ik ook al een paar keer op, zal wel meevallen toch? Nou heb ik ook al een paar keer een ei op die net niet helemaal hardgekookt was. Zolang het niet helemaal rauw is valt het volgens mij wel meequote:Op dinsdag 14 juli 2020 17:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dus. Ik zag net mix voor choco lava cakejes. Gekocht, want die wilde ik na het avondeten maken. Plots schiet er door mijn hoofd, shit. Lava cakes zijn vloeibaar van binnen en er moet ei in. Volgens site van ah mag ik geen lava cake maar voor de rest zie ik er nergens wat over
Snert![]()
![]()
Oei dat is niet zo handig. Lijkt me wel lastig! Ik heb op mijn verjaardag ook lijdzaam toe zitten kijken dat vrienden chorizo atenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 17:39 schreef SQ het volgende:
[..]
Goed zo, lekker van genieten!
Ik kreeg van mijn collega's zaterdag een vreetpakket. Hartstikke lief, maar droge worst en rauwmelkse kaas enzo
Ik heb me nu maar toegelegd op de chips en bonbons die er in zaten en ga lijdzaam toekijken hoe mijn man die heerlijke kaas wegschrokt
Ik zie dat dit een soort feta is en volgens mij mag dat gewoonquote:Op dinsdag 14 juli 2020 18:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Onee! Ik heb nu sinds korte tijd een paar keer Beyaz Peynir gegeten, volgens mij mag dat ook niet.Even Googlen.
Voedingscentrum is het niet met je eens.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:55 schreef SQ het volgende:
Rauw ei kan geen kwaad.
Misschien moet ik het eens in de OP gaan zetten
Ik kijk niet eens meer naar het Voedingscentrum.... Ik ken mezelf en dan vreet ik vrij weinig meerquote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Voedingscentrum is het niet met je eens.
Ik ben er zelf niet zo moeilijk in. Nou moet ik ook zeggen dat ik groot fan ben van roomkaas met rookvlees (is rauw) en dat een grote craving is als ik zwanger ben.![]()
Sushi met rauwe zalm durf ik dan weer niet zo goed.
Ik heb aan het begin van deze zwangerschap die app gedownload, maar kon de helft van de (in mijn ogen) belangrijke dingen niet vinden, dus weer eraf geknikkerd.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik kijk niet eens meer naar het Voedingscentrum.... Ik ken mezelf en dan vreet ik vrij weinig meer
Heb je niet iets soortgelijks in de VS? Misschien hebben ze ergens steak tartare?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:39 schreef Smart_ass het volgende:
Ohh Filet American, heerlijk. Denk dat ik nog bijna een jaar kan wachten voordat ik dat weer kan eten![]()
.
Tijdens een eerdere zwangerschap heb ik ook wel eens salami op. Ik heb ook het idee dat dit pas iets is van de laatste jarenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:47 schreef Miezziej het volgende:
Ik heb gewoon chorizo en salami gegeten en per ongeluk ook iets met rauw opgeklopt eiwit
Ach ja
Dat zijn de zwangerschapspagina's niet met je eens.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:55 schreef SQ het volgende:
Rauw ei kan geen kwaad.
Misschien moet ik het eens in de OP gaan zetten
Als ik zeker zou weten dat het verse vis is zou ik het wel durven, maar hoe weet je dat zeker?quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ben er zelf niet zo moeilijk in. Nou moet ik ook zeggen dat ik groot fan ben van roomkaas met rookvlees (is rauw) en dat een grote craving is als ik zwanger ben.![]()
Ja precies, dat dus!quote:Op dinsdag 14 juli 2020 20:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als ik zeker zou weten dat het verse vis is zou ik het wel durven, maar hoe weet je dat zeker?
Ze zeggen dat het niet mag omdat je er zelf ziek van kan worden. Voor de baby kan het geen kwaad.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 19:58 schreef Donna het volgende:
[..]
Je kan er altijd ziek van worden.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 20:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Ze zeggen dat het niet mag omdat je er zelf ziek van kan worden. Voor de baby kan het geen kwaad.
Omdat zwangere vrouwen nu eenmaal extreem veel zekerheid zoeken.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 20:30 schreef Donna het volgende:
[..]
Je kan er altijd ziek van worden.
Ik snap niet waarom ze mensen (zwangeren) zo bang maken dan.
Ja precies.quote:Op dinsdag 14 juli 2020 20:32 schreef SQ het volgende:
[..]
Omdat zwangere vrouwen nu eenmaal extreem veel zekerheid zoeken.
Ik begrijp echt wel dat men voorzichtig wil zijn, maar die zwangerhap app zegt alleen maar EET DIT NIET, maar geeft nergens een uitleg waarom dan niet. Dat maakt het ook wel verrekte moeilijk om je eigen gezonde verstand te gebruiken
Nope, nooit kunnen vinden. Waar de naam filet American vandaan komt is me dan ook een raadsel. Zelfde met die american frietsaus die ze in Nederland bij de McDonalds hebben. Ben ik hier ook nog nooit tegengekomenquote:Op dinsdag 14 juli 2020 20:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb je niet iets soortgelijks in de VS? Misschien hebben ze ergens steak tartare?
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |