abonnement Unibet Coolblue
pi_194006586
Hoi.

Ik heb als verkoper een online gekocht product verzonden naar de koper met PostNL standaard verzending.

Het pakket is aangeboden bij de koper, maar deze heeft het pakket door wat rare communicatie van de bezorger aan de deur geweigerd.

Het pakket zou terug moeten komen naar mij, maar is door PostNL zoek geraakt. Geen compensatie mogelijk want verzonden als standaard pakket.

Ik heb me schappelijk opgesteld en een nieuw product gestuurd. Die is wel aangenomen. Ik baal er wel van want de waarde is bijna 300 euro.

Los van hoe ik het heb opgelost ben ik wel benieuwd naar wie er nu wettelijk gezien verantwoordelijk is. Volgens mij ben ik dat als afzender tot aan de aflevering. En zijn retourzendingen altijd op risico van de consument.

Maar hoe werkt dit bij weigeren aan de deur? Is het dan mijn verantwoordelijkheid of die van de koper? Is weigeren gelijk aan het retourneren van het product?

dank voor jullie inzichten.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_194006685
Weet je zeker dat die is geweigerd?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194007073
quote:
wat rare communicatie van de bezorger aan de deur
Wat houdt dit precies in?
Wat was precies de reden om het pakket te weigeren?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_194007145
Zie: https://www.ictrecht.nl/blog/pakket-niet-aangenomen-en-nu
quote:
Als de klant het pakket nooit heeft gehad (ook al is het dus zijn eigen schuld!!) is er geen risico-overdracht.
en
quote:
Er is nu nog geen sprake van een retour, waarbij de kosten en risico voor de klant komen, dus die kosten zijn voor rekening van de verkoper, als het product terug gaat naar de shop.
De eventuele retourkosten zijn ook voor jou (de webshop) bij weigering.

Je kunt de klant er wel op aanspreken en bijvoorbeeld eisen dat bij een tweede leverpoging de klant de verzendkosten alsnog betaald.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:28:34 #5
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_194007155
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:22 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Wat houdt dit precies in?
Wat was precies de reden om het pakket te weigeren?

quote:
Hallo meneer ik heb een pakketje voor u.
quote:
WOLLAH BILA ZEMMEL WAT ZEG JE PAKKETJE PFFTOEOE
quote:
Ok, fijne dag meneer.
Thinking about thinking of you.
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:29:24 #6
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194007168
Waarom is TNT post niet verantwoordelijk?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194007204
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:29 schreef daNpy het volgende:
Waarom is TNT post niet verantwoordelijk?
Onverzekerd verzonden waarschijnlijk. Is 2 euro goedkoper :7
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:47:03 #8
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194007394
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:33 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]

Onverzekerd verzonden waarschijnlijk. Is 2 euro goedkoper :7
Dus dan levert TNT post geen fatsoenlijke dienst meer?
Het pakket is in hun bezit kwijt geraakt. Je betaald ze om het van A naar B te brengen, niet om het misschien te bezorgen toch?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194007660
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:47 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dus dan levert TNT post geen fatsoenlijke dienst meer?
Het pakket is in hun bezit kwijt geraakt. Je betaald ze om het van A naar B te brengen, niet om het misschien te bezorgen toch?
Dat is blijkbaar niet gelukt, dus dan krijg je de drie euro verzendkosten terug van PostNL. Dat je vervolgens honderden euro's aan koopwaar kwijt bent, daar heeft PostNL scheijdt aan.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194007938
Er is geen sprake van een retourzending (door jouw klant), maar van een onbestelbaar poststuk:
quote:
Onbestelbaar Poststuk: een Poststuk dat niet bezorgd kan worden op het op het Poststuk vermelde adres of dat door de geadresseerde (onverwijld) wordt geweigerd of door de geadresseerde niet (tijdig) wordt opgehaald op een Postvestiging.
En op basis van artikel 4 Algemene Voorwaarden voor de Universele Postdienst 2019:
quote:
Een Onbestelbaar Poststuk wordt kosteloos aan de Afzender teruggezonden, indien:
[...]
c. de geadresseerde weigert het Poststuk in ontvangst te nemen. De weigering dient te geschieden direct bij, dan
wel onmiddellijk na de Bezorging en zonder dat de sluiting of verzegeling is geschonden of van de inhoud is kennis genomen.
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:47 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dus dan levert TNT post geen fatsoenlijke dienst meer?
Het pakket is in hun bezit kwijt geraakt. Je betaald ze om het van A naar B te brengen, niet om het misschien te bezorgen toch?
Artikel 4.3 Algemene Voorwaarden voor de Universele Postdienst 2019:
quote:
Koninklijke PostNL streeft ernaar om Poststukken binnen een redelijk termijn ongeschonden op het op het Poststuk vermelde adres te bezorgen. Koninklijke PostNL geeft daarvoor geen garantie.
Lijkt me een inspanningsverplichting :Y

[ Bericht 18% gewijzigd door baskick op 09-07-2020 20:05:16 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194007980
Van jou lijkt mij, jij hebt gekozen om met deze partij samen te werken op deze onverzekerde wijze.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_194008535
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:47 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dus dan levert TNT post geen fatsoenlijke dienst meer?
Het pakket is in hun bezit kwijt geraakt. Je betaald ze om het van A naar B te brengen, niet om het misschien te bezorgen toch?
Oh een fatsoenlijke dienst leveren ze al jaren niet meer, maar ze staan in hun recht. Heb al vaak genoeg meegemaakt dat pakketjes of brievenbuspakjes verdwijnen en ze doen er helemaal niets mee. Ballenbedrijf... maar ja, van DHL word je ook niet vrolijk.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 9 juli 2020 @ 17:21:23 #13
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194008613
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 16:25 schreef baskick het volgende:
Koninklijke PostNL streeft ernaar om Poststukken binnen een redelijk termijn ongeschonden op het op het Poststuk vermelde adres te bezorgen. Koninklijke PostNL geeft daarvoor geen garantie.
Geen garantie op wat? Op ongeschonden pakketten? Op een redelijke termijn? Of op de bezorging überhaupt?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194009122
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 17:21 schreef daNpy het volgende:

[..]

Geen garantie op wat? Op ongeschonden pakketten? Op een redelijke termijn? Of op de bezorging überhaupt?
alle 3

Alleen bij verzekerde paketten is er enige vorm van garantie.

Er zijn wel koeriers die wel garantie geven trouwens, maar de algemene postbezorgers geven nooit garantie, tenzij verzekerd pakket.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194010466
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 17:21 schreef daNpy het volgende:

[..]

Geen garantie op wat? Op ongeschonden pakketten? Op een redelijke termijn? Of op de bezorging überhaupt?
Begrijpend lezen doet mij vermoeden dat "daarvoor" slaat op "binnen een redelijk termijn ongeschonden op het op het poststuk vermelde adres". Het kan lang duren, het kan geschonden zijn én het kan op een onjuist adres bezorgd worden. Fijn he!?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194011741
quote:
5s.gif Op donderdag 9 juli 2020 14:42 schreef Skv het volgende:
Hoi.

Ik heb als verkoper een online gekocht product verzonden naar de koper met PostNL standaard verzending.

Het pakket is aangeboden bij de koper, maar deze heeft het pakket door wat rare communicatie van de bezorger aan de deur geweigerd.

Het pakket zou terug moeten komen naar mij, maar is door PostNL zoek geraakt. Geen compensatie mogelijk want verzonden als standaard pakket.

Ik heb me schappelijk opgesteld en een nieuw product gestuurd. Die is wel aangenomen. Ik baal er wel van want de waarde is bijna 300 euro.

Los van hoe ik het heb opgelost ben ik wel benieuwd naar wie er nu wettelijk gezien verantwoordelijk is. Volgens mij ben ik dat als afzender tot aan de aflevering. En zijn retourzendingen altijd op risico van de consument.

Maar hoe werkt dit bij weigeren aan de deur? Is het dan mijn verantwoordelijkheid of die van de koper? Is weigeren gelijk aan het retourneren van het product?

dank voor jullie inzichten.
Dit was volgens mij ook geen retourzending, want hij was gewoon niet aangenomen.
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:41:42 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_194015044
Volgens mij kan je hooguit aangifte doen van verduistering.
So we just called him Fred
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:50:31 #18
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194015229
Als je geen aanvullende verzekering hebt geregeld, dan heb je pech. Als het pakketje zo waardevol was, waarom heb je dat dan niet gedaan?
Resistance is futile.
  donderdag 9 juli 2020 @ 22:53:02 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194015307
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:29 schreef daNpy het volgende:
Waarom is TNT post niet verantwoordelijk?
Omdat TNT een ander bedrijf is dan PostNL. En omdat TS geen verzekering heeft geregeld.
Resistance is futile.
  donderdag 9 juli 2020 @ 23:00:57 #20
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194015514
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 19:06 schreef baskick het volgende:

[..]

Begrijpend lezen doet mij vermoeden dat "daarvoor" slaat op "binnen een redelijk termijn ongeschonden op het op het poststuk vermelde adres". Het kan lang duren, het kan geschonden zijn én het kan op een onjuist adres bezorgd worden. Fijn he!?
Je zou zeggen dat betaling na levering dienst iig een stok achter de deur is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194017823
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:00 schreef daNpy het volgende:

[..]

Je zou zeggen dat betaling na levering dienst iig een stok achter de deur is.
Er is nadrukkelijk een dienst afgenomen met een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194018064
Belachelijke voorwaarde van postnl. Zo kan ik ook wel zaken doen
  vrijdag 10 juli 2020 @ 08:08:04 #23
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194018154
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:01 schreef baskick het volgende:

[..]

Er is nadrukkelijk een dienst afgenomen met een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting.
De inspanningsverplichting behelst het aannemen van het pakket, waar, wanneer en of het vervolgens ergens aankomt is niks anders dan ijdele hoop. Zoals GmdB al zegt: Dat is makkelijk zaken doen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 08:12:20 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194018185
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 07:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Belachelijke voorwaarde van postnl. Zo kan ik ook wel zaken doen
Hoezo? TS had zijn waardevolle pakketje kunnen verzekeren?
Resistance is futile.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 08:34:28 #25
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194018343
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoezo? TS had zijn waardevolle pakketje kunnen verzekeren?
Dat ontslaat PostNL van het leveren van de dienst?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194018593
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat ontslaat PostNL van het leveren van de dienst?
De dienst is geleverd. Ze hebben het immers geprobeerd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194018601
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

De inspanningsverplichting behelst het aannemen van het pakket, waar, wanneer en of het vervolgens ergens aankomt is niks anders dan ijdele hoop. Zoals GmdB al zegt: Dat is makkelijk zaken doen.
Het staat een ieder vrij een andere vervoerder en/of dienst te kiezen die wél aansluit bij de wensen :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:02:05 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194018602
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:01 schreef baskick het volgende:

[..]

De dienst is geleverd. Ze hebben het immers geprobeerd.
Waar is het pakket?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:02:30 #29
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194018610
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:02 schreef baskick het volgende:

[..]

Het staat een ieder vrij een andere vervoerder en/of dienst te kiezen die wél aansluit bij de wensen :Y
True. Maar ik vind het een rare bedrijfsinstelling :P

In feite zeg je: Ja we kunnen het wel bezorgen, maar dat weten we niet zeker, er kan vanalles gebeuren waar wij geen verantwoordelijk voor nemen zolang het pakket in ons bezit is, dus jammer de bammer.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194019291
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waar is het pakket?
Onbekend, zoekgeraakt. Als TS een vergoeding wil, had hij een ander product moeten afnemen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194019297
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

True. Maar ik vind het een rare bedrijfsinstelling :P

In feite zeg je: Ja we kunnen het wel bezorgen, maar dat weten we niet zeker, er kan vanalles gebeuren waar wij geen verantwoordelijk voor nemen zolang het pakket in ons bezit is, dus jammer de bammer.
Vanuit de klant gezien wellicht. Vanuit de leverancier gezien logisch.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:58:23 #32
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194019334
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:55 schreef baskick het volgende:

[..]

Vanuit de klant gezien wellicht. Vanuit de leverancier gezien logisch.
Uhm, nee. Net als die bordjes "geen aansprakelijkheid voor diefstal/schade" bij garderobe's, ben je gewoon verantwoordelijk voor de dienst die je levert.

En als je jezelf niet vertrouwt, moet je je daarvoor als bedrijf verzekeren.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:03:07 #33
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194019375
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:50 schreef Seven. het volgende:
Als je geen aanvullende verzekering hebt geregeld, dan heb je pech. Als het pakketje zo waardevol was, waarom heb je dat dan niet gedaan?
Misschien wilde de koper dat niet.. zou wel even checken of was afgesproken of de verzending het risico was van de koper of niet. Maar goed dan kom je in een getouwtrek waar we allemaal wel van weten waar dat op uitdraait of een rechtszaak of je verlies nemen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194019388
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:58 schreef daNpy het volgende:

[..]

Uhm, nee. Net als die bordjes "geen aansprakelijkheid voor diefstal/schade" bij garderobe's, ben je gewoon verantwoordelijk voor de dienst die je levert.

En als je jezelf niet vertrouwt, moet je je daarvoor als bedrijf verzekeren.
Nou, vertel, wat adviseer je TS te doen?

Ik meen dat er pas sprake is van een wanprestatie als er niet voldoende inspanning is geleverd. Dus volgens mij is het aan TS om een onderzoek te laten starten. De uitkomst laat zich raden. TS Kan nauwelijks tot niet bewijzen dat er onvoldoende inspanning is geleverd de afgenomen dienst te leveren.

[ Bericht 9% gewijzigd door baskick op 10-07-2020 10:14:21 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194019588
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoezo? TS had zijn waardevolle pakketje kunnen verzekeren?
Dat is de omgekeerde wereld.

Uitgangspunt zou moeten zijn dat ze de dienstverlening op een normaal basisniveau uitvoeren. Met als resultaat een bezorging.

Stel dat AH zo'n voorwaarde had. "Wij doen een poging om uw boodschappen thuis te bezorgen voor 6,50. Het kan zijn dat we niet langskomen en dat is dan uw risico. Maar als u voor 2 euro extra een verzekering afsluit kunt u er zeker van zijn."

:')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2020 10:30:34 ]
pi_194019643
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat is de omgekeerde wereld.

Uitgangspunt zou moeten zijn dat ze de dienstverlening op een normaal basisniveau uitvoeren. Met als resultaat een bezorging.

Stel dat AH zo'n voorwaarde had. "Wij doen een poging om uw boodschappen thuis te bezorgen voor 6,50. Het kan zijn dat we niet langskomen en dat is dan uw risico. Maar als u voor 2 euro extra een verzekering afsluit kunt u er zeker van zijn."

:')
Dat doe ze dan ook door 99,x% prima af te leveren.

Bij AH is geen sprake van een inspanningsverplichting, of wel? Zo nee, onvergelijkbaar.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194019662
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:31 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat doe ze dan ook door 99,x% prima af te leveren.
.
Maar niet vanuit een resultaatverplichting. Dus ja als dit afzakt naar 60% heeft niemand een poot om op te staan. Ik vind dat bizar
pi_194019676
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:50 schreef Seven. het volgende:
Als je geen aanvullende verzekering hebt geregeld, dan heb je pech. Als het pakketje zo waardevol was, waarom heb je dat dan niet gedaan?
De verzekering bij PostNL is ook waardeloos. Je bent namelijk verzekerd voor de inkoopwaarde van het product en niet de marktwaarde of verkoopwaarde.

Voorbeeld: je verkoopt een zelfgemaakt schilderij voor 500 euro en PostNL verneukt het. Dan moet je facturen overleggen van de inkoop (doek en verf) en dat krijg je dan vergoed. In dit voorbeeld dus slechts een paar tientjes. De door jou als ondernemer toegevoegde waarde heeft PostNL schijt aan.

Dit alles pas nadat PostNL weken- tot maandenlang de tijd neemt om je pakket te "zoeken". Het is een ellendig lange strijd en je krijgt er niets voor terug.

Advies voor iedereen: hou er gewoon rekening mee dat een bepaald percentage pakketten verdwijnt en neem dat mee in je kosten. Aan PostNL heb je niets als er iets zoek raakt, beschouw dat gewoon als 100% verloren tijd/geld/moeite.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194019691
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

.
Maar niet vanuit een resultaatverplichting. Dus ja als dit afzakt naar 60% heeft niemand een poot om op te staan. Ik vind dat bizar
Klopt, precies het punt. Als het afzakt naar 60% houden ze geen klant meer over (uitgaande dat het bij anderen significant hoger blijft liggen). Zo werkt de markt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:36:59 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194019711
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:04 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, vertel, wat adviseer je TS te doen?
Even bij rechtsbijstand navragen, maar:
quote:
Ik meen dat er pas sprake is van een wanprestatie als er niet voldoende inspanning is geleverd. Dus volgens mij is het aan TS om een onderzoek te laten starten. De uitkomst laat zich raden. TS Kan nauwelijks tot niet bewijzen dat er onvoldoende inspanning is geleverd de afgenomen dienst te leveren.
Hij is akkoord gegaan met de voorwaarden als opdrachtgever.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194019715
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:34 schreef baskick het volgende:

[..]

Klopt, precies het punt. Als het afzakt naar 60% houden ze geen klant meer over (uitgaande dat het bij anderen significant hoger blijft liggen). Zo werkt de markt.
Elk verstandig bedrijf gebruikt daarom ook niet PostNL voor waardevolle pakketjes. Alleen spul van een paar tientjes wordt met PostNL verzonden, voor duurdere zaken gebruikt vrijwel iedereen een betere aanbieder.

Dure les voor TS dit, dat wel.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194019776
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

True. Maar ik vind het een rare bedrijfsinstelling :P

In feite zeg je: Ja we kunnen het wel bezorgen, maar dat weten we niet zeker, er kan vanalles gebeuren waar wij geen verantwoordelijk voor nemen zolang het pakket in ons bezit is, dus jammer de bammer.
PostNL is dan ook geen normaal bedrijf. Ze zijn door de overheid gedwongen een werkgebied te hebben dat Nederland 100% dekt: ze moeten overal post afleveren. Daarnaast is een postzegel naar Vlieland net zo duur als naar Amsterdam, terwijl de kosten voor die eerste veel hoger zijn. Vervolgens zijn er ook nog allerlei regels gebonden aan het bepalen van de postzegelprijs. PostNL is geen bedrijf dat kan werken met vrijemarkttarieven, zoals andere aanbieders dat wel kunnen.

Desalniettemin is PostNL kut voor ondernemers als het gaat om pakketjes.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194019813
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Even bij rechtsbijstand navragen, maar:
[..]

Hij is akkoord gegaan met de voorwaarden als opdrachtgever.
Precies. En die voorwaarden zijn m.i. helder.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194020027
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:41 schreef papernote het volgende:

[..]

PostNL is dan ook geen normaal bedrijf. Ze zijn door de overheid gedwongen een werkgebied te hebben dat Nederland 100% dekt: ze moeten overal post afleveren. Daarnaast is een postzegel naar Vlieland net zo duur als naar Amsterdam, terwijl de kosten voor die eerste veel hoger zijn. Vervolgens zijn er ook nog allerlei regels gebonden aan het bepalen van de postzegelprijs. PostNL is geen bedrijf dat kan werken met vrijemarkttarieven, zoals andere aanbieders dat wel kunnen.

Desalniettemin is PostNL kut voor ondernemers als het gaat om pakketjes.
Het punt is toch juist dat ze alleen hoeven te proberen overal te bezorgen.
pi_194020048
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:34 schreef baskick het volgende:

[..]

Klopt, precies het punt. Als het afzakt naar 60% houden ze geen klant meer over (uitgaande dat het bij anderen significant hoger blijft liggen). Zo werkt de markt.
Dat vind ik een race to the bottom. Het minimimniveau van dienstverlening moet voor de consument gewaarborgd zijn. Wat je minimaal van een postbezorgingsbedrijf mag verwachten is toch dat ze bezorgen. Als de markt hier niet in voorziet moet de overheid dat corrigeren. Concurrentie gaat namelijk niet werken als alle voorzieningen even kut worden of slechter. Dan is er geen 'corrigerende' keuze te maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2020 11:04:03 ]
pi_194020067
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 11:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het punt is toch juist dat ze alleen hoeven te proberen overal te bezorgen.
Ja. Landelijke dekking en verplicht aantal dagen. Verder is er géén resultaatverplichting.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 10 juli 2020 @ 11:26:44 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194020287
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat is de omgekeerde wereld.

Uitgangspunt zou moeten zijn dat ze de dienstverlening op een normaal basisniveau uitvoeren. Met als resultaat een bezorging.

Stel dat AH zo'n voorwaarde had. "Wij doen een poging om uw boodschappen thuis te bezorgen voor 6,50. Het kan zijn dat we niet langskomen en dat is dan uw risico. Maar als u voor 2 euro extra een verzekering afsluit kunt u er zeker van zijn."

:')
Het kost echt veel meer dan 5 euro om je pakketje in ontvangst te nemen, af te halen, te scannen, te sorteren, weer scannen en vervolgens uit te leveren.

Voor zulke lage prijzen kun je niet verwachten dat je ook nog garantie krijgt dat je geld terugkrijgt als je waardevolle pakketje onverhoopt kwijtraakt.
Resistance is futile.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 11:28:30 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194020298
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:33 schreef papernote het volgende:

[..]

De verzekering bij PostNL is ook waardeloos. Je bent namelijk verzekerd voor de inkoopwaarde van het product en niet de marktwaarde of verkoopwaarde.

Voorbeeld: je verkoopt een zelfgemaakt schilderij voor 500 euro en PostNL verneukt het. Dan moet je facturen overleggen van de inkoop (doek en verf) en dat krijg je dan vergoed. In dit voorbeeld dus slechts een paar tientjes. De door jou als ondernemer toegevoegde waarde heeft PostNL schijt aan.

Dit alles pas nadat PostNL weken- tot maandenlang de tijd neemt om je pakket te "zoeken". Het is een ellendig lange strijd en je krijgt er niets voor terug.

Advies voor iedereen: hou er gewoon rekening mee dat een bepaald percentage pakketten verdwijnt en neem dat mee in je kosten. Aan PostNL heb je niets als er iets zoek raakt, beschouw dat gewoon als 100% verloren tijd/geld/moeite.
Dat is de standaard in de logistieke industrie inderdaad. Anders is het wel heel makkelijk om als verzender winst te maken op kwijtgeraakte pakketjes, terwijl de vervoerder erop verliest
Resistance is futile.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 11:31:31 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194020333
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:31 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat doe ze dan ook door 99,x% prima af te leveren.

Bij AH is geen sprake van een inspanningsverplichting, of wel? Zo nee, onvergelijkbaar.
En wat hij zegt ^O^
Resistance is futile.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 11:33:04 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194020351
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

.
Maar niet vanuit een resultaatverplichting. Dus ja als dit afzakt naar 60% heeft niemand een poot om op te staan. Ik vind dat bizar
Dan maakt niemand meer gebruik van PostNL, want DPD en UPS bieden wel 99,x% service.
Resistance is futile.
pi_194021173
Zal wel ergens in de kleine lettertjes staan dan tnt of postnl en andere koerier diensten van pakketten, wel een inspanningsplicht of iets dergelijks hebben, maar dat er geen 100% garantie is.

Verzekerd verzenden is eigenlijk de beste manier om je als verkoper in te dekken.

Zeker als je dit vaker doet, tenzij je marges zo klein zijn dat je zelfs die 2eu per keer nauwelijks kan dragen, maar dan moet je je afvragen wat het nut van een zaak hebben is.
pi_194021198
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 11:33 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dan maakt niemand meer gebruik van PostNL, want DPD en UPS bieden wel 99,x% service.
UPS blijf ik persoonlijk toch wel een van de beste vinden, nooit gezeik met ze gehad en zodra er wat was hingen de koeriers meteen aan de lijn.
pi_194021960
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 11:28 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat is de standaard in de logistieke industrie inderdaad. Anders is het wel heel makkelijk om als verzender winst te maken op kwijtgeraakte pakketjes, terwijl de vervoerder erop verliest
Overal ter wereld kun je verzekeringen afsluiten in de strekking van: als X gebeurd, dan ontvang ik bedrag Y. Met X en Y vrij in te vullen; waarna je vanzelf een premie voor je neus krijgt. Behalve bij de posterijen blijkbaar.

Als men de kosten van verzekerd verzenden laat afhangen van de (door de verzender zelf te bepalen) waarde van het pakket, dan is al dit gezeik ineens verholpen. Maar de posterijen zijn blijven hangen in de 18e eeuw als het hier om gaat.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194022032
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 11:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Het kost echt veel meer dan 5 euro om je pakketje in ontvangst te nemen, af te halen, te scannen, te sorteren, weer scannen en vervolgens uit te leveren.

Voor zulke lage prijzen kun je niet verwachten dat je ook nog garantie krijgt dat je geld terugkrijgt als je waardevolle pakketje onverhoopt kwijtraakt.
In dit geval zouden dus de prijzen moeten stijgen. En als postnl zich uit de markt prijst dan gaat een meer efficient bedrijf het overmemen
  vrijdag 10 juli 2020 @ 15:50:45 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194024094
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:03 schreef papernote het volgende:

[..]

Overal ter wereld kun je verzekeringen afsluiten in de strekking van: als X gebeurd, dan ontvang ik bedrag Y. Met X en Y vrij in te vullen; waarna je vanzelf een premie voor je neus krijgt. Behalve bij de posterijen blijkbaar.

Als men de kosten van verzekerd verzenden laat afhangen van de (door de verzender zelf te bepalen) waarde van het pakket, dan is al dit gezeik ineens verholpen. Maar de posterijen zijn blijven hangen in de 18e eeuw als het hier om gaat.
En dat kan ook gewoon met PostNL, zo een verzekering gebaseerd op verkoopwaarde. Als je maar bereid bent om ervoor te betalen.
Resistance is futile.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 15:51:57 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194024122
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

In dit geval zouden dus de prijzen moeten stijgen. En als postnl zich uit de markt prijst dan gaat een meer efficient bedrijf het overmemen
Dat klopt. Logistiek is een branche waarin de concurrentie moordend is.
Resistance is futile.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 15:53:09 #57
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194024143
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

UPS blijf ik persoonlijk toch wel een van de beste vinden, nooit gezeik met ze gehad en zodra er wat was hingen de koeriers meteen aan de lijn.
Klopt, ik ben jarenlang klant geweest en zij leveren in de regel prima service. En als je meer dan 100 pakketjes per dag verstuurt, dan zijn de prijzen ook erg interessant.
Resistance is futile.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:00:37 #58
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_194024286
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 12:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

UPS blijf ik persoonlijk toch wel een van de beste vinden, nooit gezeik met ze gehad en zodra er wat was hingen de koeriers meteen aan de lijn.
Je bedoelt UPS waarbij het tijdvak van levering “Voor het einde van de dag” is? En dat dat tijdvak geldt vanaf bijvoorbeeld 05.40 als het pakket gesorteerd is en zogenaamd onderweg met de bezorger? Ik vind dat aspect nog steeds bizar slecht en vooral erg bijzonder in 2020. Voor het einde van de werkdag bij zakelijke leveringen, oké, maar een tijdvak waarbij de bezorger 09.30, 15.30 of 19.30 kan langskomen? Snap het niet.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_194024332
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:00 schreef MacorgaZ het volgende:
Voor het einde van de werkdag bij zakelijke leveringen, oké, maar een tijdvak waarbij de bezorger 09.30, 15.30 of 19.30 kan langskomen?
Een werkdag eindigt in het geval van kantoortijden doorgaans wel zo'n beetje tussen 17 en 18, dus bij zakelijke zendingen is alles erna ruk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:16:21 #60
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194024545
Zoals gewoonlijk ben je weer de sjaak, TS. Helaas.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194024786
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:00 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Je bedoelt UPS waarbij het tijdvak van levering “Voor het einde van de dag” is? En dat dat tijdvak geldt vanaf bijvoorbeeld 05.40 als het pakket gesorteerd is en zogenaamd onderweg met de bezorger? Ik vind dat aspect nog steeds bizar slecht en vooral erg bijzonder in 2020. Voor het einde van de werkdag bij zakelijke leveringen, oké, maar een tijdvak waarbij de bezorger 09.30, 15.30 of 19.30 kan langskomen? Snap het niet.
Dat gedoe heb ik niet mee gemaakt, dat wil zeggen, waar het uiteindelijk binnen valt qua tijdsbestek is zeker niet ideaal maar het komt altijd aan no matter what.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:46:59 #62
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_194025009
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 16:03 schreef baskick het volgende:

[..]

Een werkdag eindigt in het geval van kantoortijden doorgaans wel zo'n beetje tussen 17 en 18, dus bij zakelijke zendingen is alles erna ruk.
Precies, ik doelde ook meer op dat zakelijk de indicatie “einde werkdag” wel te doen is, maar als particulier “einde van de dag”? Dat kan je gewoon niet meer maken als bedrijf waarvoor je juist extra betaalt.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 20:26:43 #63
67670 Skv
Cynist.
pi_194027569
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:04 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, vertel, wat adviseer je TS te doen?

Ik meen dat er pas sprake is van een wanprestatie als er niet voldoende inspanning is geleverd. Dus volgens mij is het aan TS om een onderzoek te laten starten. De uitkomst laat zich raden. TS Kan nauwelijks tot niet bewijzen dat er onvoldoende inspanning is geleverd de afgenomen dienst te leveren.
Dat betwijfel ik.

De reden dat het geweigerd is, is dat de bezorger aan de ontvanger meldde dat als hij het aan zou nemen, hij het niet retour zou mogen sturen. Geen flauw idee waarom. Misschien omdat het formaat wat afwijkte van een standaard formaat pakket.

De ontvanger heeft gewoon recht op de wettelijke twee weken zichttermijn. Maar is geschrokken van dit bericht en heeft toen gekozen om het maar niet te accepteren.

Daarna is het pakket kwijt geraakt door PostNL op weg terug naar mij.

Maargoed. Het is woord tegen woord.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_194027928
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 20:26 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik.

De reden dat het geweigerd is, is dat de bezorger aan de ontvanger meldde dat als hij het aan zou nemen, hij het niet retour zou mogen sturen. Geen flauw idee waarom. Misschien omdat het formaat wat afwijkte van een standaard formaat pakket.

De ontvanger heeft gewoon recht op de wettelijke twee weken zichttermijn. Maar is geschrokken van dit bericht en heeft toen gekozen om het maar niet te accepteren.

Daarna is het pakket kwijt geraakt door PostNL op weg terug naar mij.

Maargoed. Het is woord tegen woord.
Mijn post ging over het feit dat het kwijtraken geen wanprestatie is bij een inspanningsverplichting. Dáár gaat het topic toch over?
De handelswijze van de bezorger, daar heb ik niets over gezegd (of te zeggen).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator vrijdag 10 juli 2020 @ 22:44:54 #65
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194029494
Vrees dat dit voor de verkoper is. Want er is geen koopovereenkomst tot stand gekomen. Want er is geen ‘levering’ tot stand gekomen

„De levering vereist voor de overdracht van roerende zaken, niet-registergoederen, die in de macht van de vervreemder zijn, geschiedt door aan de verkrijger het bezit der zaak te verschaffen.”
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:15:59 #66
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194030091
Les voor deze enigszins onwetende TS: aangetekend versturen als hetgeen je stuurt het waard is.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:58:34 #67
67670 Skv
Cynist.
pi_194030881
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:15 schreef MissGiraffe het volgende:
Les voor deze enigszins onwetende TS: aangetekend versturen als hetgeen je stuurt het waard is.
Super bedankt voor je extreem slimme tip! Precies waar dit topic over ging.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 23:59:34 #68
67670 Skv
Cynist.
pi_194030900
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

En dat kan ook gewoon met PostNL, zo een verzekering gebaseerd op verkoopwaarde. Als je maar bereid bent om ervoor te betalen.
Nee hoor. Verzekerd verzenden is tot de inkoopwaarde. Niet verkoopwaarde. Althans, dat is de standaard verzekerde verzending. Je kan het vast voor veel geld extra verzekeren.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 00:10:06 #69
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194031056
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:58 schreef Skv het volgende:

[..]

Super bedankt voor je extreem slimme tip! Precies waar dit topic over ging.
Oh dan heb ik 't blijkbaar niet begrepen. Postnl claimt toch te verzekeren tot ¤500 bij standaard aangetekend?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 11 juli 2020 @ 00:25:44 #70
408813 crew  trein2000
pi_194031286
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:44 schreef Rene het volgende:
Vrees dat dit voor de verkoper is. Want er is geen koopovereenkomst tot stand gekomen. Want er is geen ‘levering’ tot stand gekomen

„De levering vereist voor de overdracht van roerende zaken, niet-registergoederen, die in de macht van de vervreemder zijn, geschiedt door aan de verkrijger het bezit der zaak te verschaffen.”
Heel snel terug in de schoolbankjes jij ;) ! Een koopovereenkomst vereist helemaal geen levering om tot stand te komen. Enkel aanbod en aanvaarding.

De drieslag levering, geldige titel, beschikkingsbevoegdheid geldt voor eigendomsoverdracht.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 11 juli 2020 @ 00:36:00 #71
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_194031398
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:28 schreef shifto het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

_O-
pi_194031489
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 00:10 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Oh dan heb ik 't blijkbaar niet begrepen. Postnl claimt toch te verzekeren tot ¤500 bij standaard aangetekend?
Ja. Aan inkoop waarde. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_194031520
quote:
2s.gif Op donderdag 9 juli 2020 15:27 schreef papernote het volgende:
Zie: https://www.ictrecht.nl/blog/pakket-niet-aangenomen-en-nu
[..]

en
[..]

De eventuele retourkosten zijn ook voor jou (de webshop) bij weigering.

Je kunt de klant er wel op aanspreken en bijvoorbeeld eisen dat bij een tweede leverpoging de klant de verzendkosten alsnog betaald.
Het gaat niet om de retour kosten. Maar om het feit dat het pakje kwijt is geraakt op weg terug nadat het is geweigerd
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_194031576
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:33 schreef papernote het volgende:

[..]

De verzekering bij PostNL is ook waardeloos. Je bent namelijk verzekerd voor de inkoopwaarde van het product en niet de marktwaarde of verkoopwaarde.

Voorbeeld: je verkoopt een zelfgemaakt schilderij voor 500 euro en PostNL verneukt het. Dan moet je facturen overleggen van de inkoop (doek en verf) en dat krijg je dan vergoed. In dit voorbeeld dus slechts een paar tientjes. De door jou als ondernemer toegevoegde waarde heeft PostNL schijt aan.

Dit alles pas nadat PostNL weken- tot maandenlang de tijd neemt om je pakket te "zoeken". Het is een ellendig lange strijd en je krijgt er niets voor terug.

Advies voor iedereen: hou er gewoon rekening mee dat een bepaald percentage pakketten verdwijnt en neem dat mee in je kosten. Aan PostNL heb je niets als er iets zoek raakt, beschouw dat gewoon als 100% verloren tijd/geld/moeite.
Precies dit ja. Verzekerd verzenden is ook een groot farce bij die idioten. Daarbij hebben ze de meest beroerde klantenservice ooit. Ik ken echt geen enkel bedrijf dat zo waardeloos is in het behandelen van vragen en klachten.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_194031633
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:44 schreef Rene het volgende:
Vrees dat dit voor de verkoper is. Want er is geen koopovereenkomst tot stand gekomen. Want er is geen ‘levering’ tot stand gekomen

„De levering vereist voor de overdracht van roerende zaken, niet-registergoederen, die in de macht van de vervreemder zijn, geschiedt door aan de verkrijger het bezit der zaak te verschaffen.”
Ik snap niet wat hier staat. Blijft gek dat de ontvanger die moedwillig de zending weigert geen enkele blaam treft voor deze actie, en de verzender hiermee het risico blijft dragen? Gevoelsmatig is dat krom.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 01:18:47 #76
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194031702
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 00:48 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja. Aan inkoop waarde. :')
Ja maar dat is logisch. Je moet ook een factuur tonen van jouw inkoop. Anders kun je frauderen door een item naar iemand te sturen die je kent en te claimen dat 't hem 499 kostte, terwijl hij je niks heeft betaald, zodat jij die 499 kunt claimen. Ook bij schade dient Postnl uit te keren, dus kwijtraken is niet nodig.

Heb verder trouwens niet gekeken om wat voor item het ging. Particulieren kunnen ook verzekerd versturen en die hebben het uiteraard niet ingekocht om te verkopen. Tevens zijn er voor bedrijven c.q. Zzpers ook dingen te bedenken die bijvoorbeeld eigen werk zijn, bijvoorbeeld een schilderij. Maar goed, dit is de pollesie van postnl en dat had je kunnen of wellicht moeten weten.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 01:23:03 #77
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194031726
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 01:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik snap niet wat hier staat. Blijft gek dat de ontvanger die moedwillig de zending weigert geen enkele blaam treft voor deze actie, en de verzender hiermee het risico blijft dragen? Gevoelsmatig is dat krom.
Mij lijkt dat er dan iig wel bewezen moet worden dat die persoon het heeft besteld. Dat kun je maar Postnl zal geen zin hebben dat te bekijken en het zal niet in hun pollesie/protocol staan, dus gebeurt 't niet. Gok ik.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 06:38:00 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194032661
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:59 schreef Skv het volgende:

[..]

Nee hoor. Verzekerd verzenden is tot de inkoopwaarde. Niet verkoopwaarde. Althans, dat is de standaard verzekerde verzending. Je kan het vast voor veel geld extra verzekeren.
Als je bereid bent om aanvullende verzekering te betalen, dan kan dat bij de meeste vervoerders wel. Vaak zie je dat, als het risico te hoog is, dat men dan gewoon een 'dedicated rit' inzet. Een pakketje dat een half miljoen waard is, verstuur je natuurlijk op zo'n manier.

Hoewel ik dus ook wel een keer een situatie heb meegemaakt dat 2 pallets die elk een half miljoen waard waren, niet als waardevolle zending gemarkeerd waren. Die werden gewoon in een normaal pallet netwerk doorgestuurd, dan word het met 60 andere pallets in een trailer gestapeld.. klant was best over de rooie toen het mis ging en de inhoud van de pallets van de trailer geschept moest worden :+ . Uiteindelijk voor tienduizenden eurootjes schade.

Ik denk dan, als het zo waardevol is, waarom dan proberen om te beknibbelen? Het is helemaal geen overbodige luxe om 1000 euro uit te geven in zo'n geval.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 08:02:58 #79
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194032836
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 00:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heel snel terug in de schoolbankjes jij ;) ! Een koopovereenkomst vereist helemaal geen levering om tot stand te komen. Enkel aanbod en aanvaarding.

De drieslag levering, geldige titel, beschikkingsbevoegdheid geldt voor eigendomsoverdracht.
Maar her goed is niet in zijn bezit? Of onder hem. Dan is postnl de houder voor de koper?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194033671
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 08:02 schreef Rene het volgende:

[..]

Maar her goed is niet in zijn bezit? Of onder hem. Dan is postnl de houder voor de koper?
Als je iets online bestelt is de overeenkomst ook gesloten, zonder fysieke overdracht. Pas als de verkoper niet (het juiste) levert, kan de koper ontbinden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 11 juli 2020 @ 10:28:22 #81
408813 crew  trein2000
pi_194033720
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 08:02 schreef Rene het volgende:

[..]

Maar her goed is niet in zijn bezit? Of onder hem. Dan is postnl de houder voor de koper?
De koper is nooit eigenaar geworden. Maar dat heeft geen gevolgen voor de geldigheid van de koopovereenkomst.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 10:31:03 #82
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194033742
Ahja. Het is alweer 9 jaar geleden dat ik dit effectief gebruikt heb. In een tentamen. :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194033745
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 01:23 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Mij lijkt dat er dan iig wel bewezen moet worden dat die persoon het heeft besteld. Dat kun je maar Postnl zal geen zin hebben dat te bekijken en het zal niet in hun pollesie/protocol staan, dus gebeurt 't niet. Gok ik.
Dit is ook wat ik gok. En ik ben niet bepaald onder de indruk van het niveau waarop postnl communiceert. Dus dit ga ik nergens tussen de oren krijgen daar.

Ik kan bewijzen dat de koper het product heeft besteld. Uiteraard.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_194033765
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 06:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als je bereid bent om aanvullende verzekering te betalen, dan kan dat bij de meeste vervoerders wel. Vaak zie je dat, als het risico te hoog is, dat men dan gewoon een 'dedicated rit' inzet. Een pakketje dat een half miljoen waard is, verstuur je natuurlijk op zo'n manier.

Hoewel ik dus ook wel een keer een situatie heb meegemaakt dat 2 pallets die elk een half miljoen waard waren, niet als waardevolle zending gemarkeerd waren. Die werden gewoon in een normaal pallet netwerk doorgestuurd, dan word het met 60 andere pallets in een trailer gestapeld.. klant was best over de rooie toen het mis ging en de inhoud van de pallets van de trailer geschept moest worden :+ . Uiteindelijk voor tienduizenden eurootjes schade.

Ik denk dan, als het zo waardevol is, waarom dan proberen om te beknibbelen? Het is helemaal geen overbodige luxe om 1000 euro uit te geven in zo'n geval.
Mijn pakketje had ik verkocht voor 300 Euro.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_194033774
Anyway. Volgens mij is Postnl een tyfusbedrijf en heb ik correct gehandeld door zelf een vervangend product te sturen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:37:35 #86
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194033804
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:34 schreef Skv het volgende:
Anyway. Volgens mij is Postnl een tyfusbedrijf en heb ik correct gehandeld door zelf een vervangend product te sturen.
Is die wel ontvangen?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:38:14 #87
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194033809
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Mijn pakketje had ik verkocht voor 300 Euro.
Hoeveel heb je betaald voor de verzending?
Resistance is futile.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:41:08 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194033844
Volgens mij heb jij als verzender aan de leveringsplicht voldaan toen het pakketje werd aangeboden, en is het daarmee de verantwoordelijkheid geworden van de klant, en had je niks hoeven vergoeden. Maar dan had je wel 100000% zeker moeten weten dat PostNL daadwerkelijk bij jouw klant aan de deur heeft gestaan en het heeft aangeboden, en je niet gewoon een luie of criminele pakketbezorger hebt getroffen.
Maar die bewijslast is lastig.
Was de klant het pakketje kwijt geraakt tussen de voordeur en keukentafel, had jij niks hoeven vergoeden.
Had hij het pakketje geopend, retour gestuurd en was het tijdens die retourzending kwijt geraakt, had jij niks hoeven vergoeden.
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:43:59 #89
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194033880
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:41 schreef Burdie het volgende:
Volgens mij heb jij als verzender aan de leveringsplicht voldaan toen het pakketje werd aangeboden, en is het daarmee de verantwoordelijkheid geworden van de klant, en had je niks hoeven vergoeden. Maar dan had je wel 100000% zeker moeten weten dat PostNL daadwerkelijk bij jouw klant aan de deur heeft gestaan en het heeft aangeboden, en je niet gewoon een luie of criminele pakketbezorger hebt getroffen.
Maar die bewijslast is lastig.
Was de klant het pakketje kwijt geraakt tussen de voordeur en keukentafel, had jij niks hoeven vergoeden.
Had hij het pakketje geopend, retour gestuurd en was het tijdens die retourzending kwijt geraakt, had jij niks hoeven vergoeden.
Ik vind 't een raar verhaal iig.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:50:31 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194033949
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:43 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ik vind 't een raar verhaal iig.
Ja he. Ik heb een aantal jaar een webwinkel gehad, en kon me hier altijd flink boos om maken. Alsof je je rare oom vraagt: "wil je dit voor me meenemen?" En dat hij het dan kwijt raakt en zegt: "ja sorry, niet mijn probleem".
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:07:16 #91
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194034152
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja he. Ik heb een aantal jaar een webwinkel gehad, en kon me hier altijd flink boos om maken. Alsof je je rare oom vraagt: "wil je dit voor me meenemen?" En dat hij het dan kwijt raakt en zegt: "ja sorry, niet mijn probleem".
Ik heb mijn vraagtekens bij het verhaal van Postnl. Maar weet de TS @Skv wat de ontvanger precies zei?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194035587
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:37 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Is die wel ontvangen?
Ja.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_194035595
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoeveel heb je betaald voor de verzending?
Geen idee. Standaard verzending als pakket. 7 euro ofzo.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_194035611
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:07 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ik heb mijn vraagtekens bij het verhaal van Postnl. Maar weet de TS @:Skv wat de ontvanger precies zei?
Wat bedoel je? Ik heb gisteren al in dit topic geschreven wat de bezorger tegen de ontvanger heeft verteld. Waardoor de ontvanger het pakket niet heeft aangenomen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 13:31:14 #95
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194035939
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:03 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Ik heb gisteren al in dit topic geschreven wat de bezorger tegen de ontvanger heeft verteld. Waardoor de ontvanger het pakket niet heeft aangenomen.
Ja maar je hebt neem ik aan contact met de koper gehad. Ik vroeg me dus af wat die te zeggen had.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194036221
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:31 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ja maar je hebt neem ik aan contact met de koper gehad. Ik vroeg me dus af wat die te zeggen had.
Daar heb ik deze informatie vandaan. Het is niet zo dat de pakketbezorger mij ging bellen om te vertellen dat hij wat rare dingen had geroepen en het pakje daarom niet werd aangenomen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_194036248
De ontvanger mailde mij dus dat het pakket was aangeboden met de melding dat als hij het zou accepteren, het niet retour zou kunnen. Dat vond hij niet oké, want het was een aanschaf van 300E waarop wettelijk retourrecht zit. Hij heeft daarom gekozen het niet aan te nemen. Ik kreeg de vraag hoe nu verder want hij wilde wel graag gebruik kunnen maken van het recht op retour.

Daarna is het pakje verdwenen bij postnl. En heb ik uiteindelijk een vervangend product gestuurd.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:21:51 #98
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194036395
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:05 schreef Skv het volgende:
De ontvanger mailde mij dus dat het pakket was aangeboden met de melding dat als hij het zou accepteren, het niet retour zou kunnen. Dat vond hij niet oké, want het was een aanschaf van 300E waarop wettelijk retourrecht zit. Hij heeft daarom gekozen het niet aan te nemen. Ik kreeg de vraag hoe nu verder want hij wilde wel graag gebruik kunnen maken van het recht op retour.

Daarna is het pakje verdwenen bij postnl. En heb ik uiteindelijk een vervangend product gestuurd.
Wat is dat voor raar iets om te zeggen? Heb je toevallig een postbus? (niet dat het dan niet retour kan maar ik probeer 't een beetje te begrijpen). Misschien vroeg die koper of ie 't gratis kon retourneren zoals bij bol.com e.d. Dat lijkt me het meest voor de hand liggend eigk.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194037142
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:21 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Wat is dat voor raar iets om te zeggen? Heb je toevallig een postbus? (niet dat het dan niet retour kan maar ik probeer 't een beetje te begrijpen). Misschien vroeg die koper of ie 't gratis kon retourneren zoals bij bol.com e.d. Dat lijkt me het meest voor de hand liggend eigk.
Ik denk dat de bezorger bedoelde: dit pakket heeft een afwijkend formaat en ik weet niet of het zo retour verstuurd mag worden. En heeft gezegd, als je deze aanneemt dan kan je hem niet zo retour sturen.

En de ontvanger ving dat op als 'als ik hem nu aanneem dan heb ik geen recht meer op retour.' en zelf heeft ingevuld dat het dat over het wettelijke retourrecht. In plaats van over de formaten van pakjes die PostNL accepteert. En toen heeft gezegd, neem hem dan maar mee terug. Zonder dat 1 van beide partijen even heeft geverifieerd wat de ander bedoelde. :')

Dat is mijn theorie althans. Ik schat beide partijen niet als erg snugger in. Pakket was iets afwijkend qua formaat, maar werd gewoon geaccepteerd bij verzending vanaf het PostNL punt. Maargoed, dit is een theorie.

Als ik het Track Trace nummer opzoek staat er dat het pakket is geweigerd en op weg is naar het distributiecentrum. Dat staat er al vanaf 3 juni.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:03:28 #100
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194037671
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik denk dat de bezorger bedoelde: dit pakket heeft een afwijkend formaat en ik weet niet of het zo retour verstuurd mag worden. En heeft gezegd, als je deze aanneemt dan kan je hem niet zo retour sturen.

En de ontvanger ving dat op als 'als ik hem nu aanneem dan heb ik geen recht meer op retour.' en zelf heeft ingevuld dat het dat over het wettelijke retourrecht. In plaats van over de formaten van pakjes die PostNL accepteert. En toen heeft gezegd, neem hem dan maar mee terug. Zonder dat 1 van beide partijen even heeft geverifieerd wat de ander bedoelde. :')

Dat is mijn theorie althans. Ik schat beide partijen niet als erg snugger in. Pakket was iets afwijkend qua formaat, maar werd gewoon geaccepteerd bij verzending vanaf het PostNL punt. Maargoed, dit is een theorie.

Als ik het Track Trace nummer opzoek staat er dat het pakket is geweigerd en op weg is naar het distributiecentrum. Dat staat er al vanaf 3 juni.
Wellicht komt 't ooit nog boven water maar als ik de postnl site kijk staat er zelfs een stukje over het weigeren van een postpakket. Dan gaat er dus een retoursticker op en gaat ie terug naar de afzender. Blijkbaar zijn ze dus bekend met het fenomeen postpakketten weigeren, al is het altijd de vraag in hoeverre die medewerkers van procedures op de hoogte zijn, hoewel 't blijkbaar van zijn kant wel goed is gegaan en 't als retour is aangemeld.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:20:37 #101
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194037959
Lees dit eens. Het pakket was feitelijk een retourzending, en die is kwijt geraakt. Heel coulant van jou @Skv dat je alsnog een vervangend product hebt opgestuurd, maar de verantwoordelijkheid lag bij de klant. (En volgens de wet had die dus pech)

https://radar.avrotros.nl(...)llingen-retourneren/
KuikenGuppy
pi_194038009
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:20 schreef Burdie het volgende:
Lees dit eens. Het pakket was feitelijk een retourzending, en die is kwijt geraakt. Heel coulant van jou @:skv dat je alsnog een vervangend product hebt opgestuurd, maar de verantwoordelijkheid lag bij de klant. (En volgens de wet had die dus pech)

https://radar.avrotros.nl(...)llingen-retourneren/
Onzin, de ontvanger heeft het pakket nooit in handen gehad en niet zelf geretourneerd. Dit pakket was onbestelbaar en geen retourzending zoals in dat artikel.
dag
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:44:35 #103
51385 baskick
Juist ja!
pi_194038345
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:03 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Wellicht komt 't ooit nog boven water maar als ik de postnl site kijk staat er zelfs een stukje over het weigeren van een postpakket. Dan gaat er dus een retoursticker op en gaat ie terug naar de afzender. Blijkbaar zijn ze dus bekend met het fenomeen postpakketten weigeren, al is het altijd de vraag in hoeverre die medewerkers van procedures op de hoogte zijn, hoewel 't blijkbaar van zijn kant wel goed is gegaan en 't als retour is aangemeld.
Je hebt zojuist ontdekt dat het weigeren van pakketten een normale, bekende handeling is?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:46:55 #104
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194038393
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:23 schreef Peter het volgende:

[..]

Onzin, de ontvanger heeft het pakket nooit in handen gehad en niet zelf geretourneerd. Dit pakket was onbestelbaar en geen retourzending zoals in dat artikel.
Oh, het verschil zit m in het aanraken van het pakket? De verkoper heeft het pakket geleverd, de klant heeft door te weigeren het pakket geretourneerd.
Maar ik zie graag artikelen waaruit mijn ongelijk blijkt, ik leer graag bij :).
KuikenGuppy
pi_194038507
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh, het verschil zit m in het aanraken van het pakket? De verkoper heeft het pakket geleverd, de klant heeft door te weigeren het pakket geretourneerd.
Maar ik zie graag artikelen waaruit mijn ongelijk blijkt, ik leer graag bij :).
Het is niet geleverd, het is geweigerd.
https://www.postnl.nl/kla(...)emen/pakket-weigeren
https://zakelijk.infonu.n(...)s-aansprakelijk.html
https://www.webwinkelkeur(...)et-de-verzendkosten/

Zie ook gerelateerd deze blog: https://blog.iusmentis.co(...)articuliere-verkoop/
dag
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:55:47 #106
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194038622
quote:
Dit zegt niks, sorry. In twee van de links die je plaatst, wordt het pakket na weigering "retour" genoemd, de andere twee zeggen niks over weigeren.
Ik blijf overtuigd dat het kan worden beschouwd als een retourzending, met risico voor de consument.
KuikenGuppy
pi_194038689
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:55 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit zegt niks, sorry. In twee van de links die je plaatst, wordt het pakket na weigering "retour" genoemd, de andere twee zeggen niks over weigeren.
Ik blijf overtuigd dat het kan worden beschouwd als een retourzending, met risico voor de consument.
Bron?
dag
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:03:16 #108
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194038750
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:44 schreef baskick het volgende:

[..]

Je hebt zojuist ontdekt dat het weigeren van pakketten een normale, bekende handeling is?
Niks normaal aan. Als 't door de brievenbus had gepast had je 't hoe dan ook gekregen. Postpakketten aan jou geadresseerd weigeren slaat nergens op. Nee ook niet als je denkt aan oplichting, want als je ongevraagd troep van een of ander kutbedrijf krijgt met het verzoek te betalen hebben ze pech, want dat is dan gewoon al van jou.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:03:53 #109
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194038763
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 16:58 schreef Peter het volgende:

[..]

Bron?
Zie post #101.
Maar nogmaals, ik laat me graag van mijn ongelijk overtuigen. We zoeken hier geloof ik allemaal naar hoe het juridisch in elkaar zit.
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:10:30 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194038839
Onderstaande artikel gaat over (brief)post. Maar daar geldt dat geweigerd= een actie van de ontvanger, en dus de verantwoordelijkheid van de ontvanger.

https://www.actio.nl/blog(...)-van-verzonden-post/


quote:
Gevolgen weigeren of niet ophalen
Is de ontvanger dan juridisch onder de boodschap in de brief uitgekomen? Nee. Als het niet bereiken van een bericht het gevolg is van een handeling van de ontvanger zelf, dan wordt hij niet langer beschermd. Het weigeren van een aangetekende brief en/of het niet afhalen bij het postkantoor, komt voor rekening van de ontvanger.
KuikenGuppy
pi_194040462
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

En dat kan ook gewoon met PostNL, zo een verzekering gebaseerd op verkoopwaarde. Als je maar bereid bent om ervoor te betalen.
Dat kan bij PostNL? Dat is echt compleet nieuwe informatie voor mij en kan ik ook niet zo gauw terugvinden bij ze. Waar staat dat precies op hun website?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:30:10 #112
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194040855
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:03 schreef papernote het volgende:

[..]

Dat kan bij PostNL? Dat is echt compleet nieuwe informatie voor mij en kan ik ook niet zo gauw terugvinden bij ze. Waar staat dat precies op hun website?
Als je een zakelijke klant van formaat bent, dan kun je daar ongetwijfeld over onderhandelen. Dat kan namelijk met elke vervoerder.
Resistance is futile.
pi_194041023
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:03 schreef papernote het volgende:

[..]

Dat kan bij PostNL? Dat is echt compleet nieuwe informatie voor mij en kan ik ook niet zo gauw terugvinden bij ze. Waar staat dat precies op hun website?
https://www.postnl.nl/ver(...)endopties/verzekerd/ ( van 500-5500 euro)
https://www.postnl.nl/ver(...)dopties/aangetekend/ (tot 500 euro)

En zakelijk zullen er best er op maat gemaakte oplossingen beschikbaar zijn. PostNL doet zoveel bijzondere dienstverlening, als het maar schuift..

[ Bericht 8% gewijzigd door Peter op 11-07-2020 19:48:57 ]
dag
  zaterdag 11 juli 2020 @ 20:00:07 #114
51385 baskick
Juist ja!
pi_194041223
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:03 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Niks normaal aan. Als 't door de brievenbus had gepast had je 't hoe dan ook gekregen. Postpakketten aan jou geadresseerd weigeren slaat nergens op. Nee ook niet als je denkt aan oplichting, want als je ongevraagd troep van een of ander kutbedrijf krijgt met het verzoek te betalen hebben ze pech, want dat is dan gewoon al van jou.
Volkomen normaal als in er bestaat een procedure voor. Het staat op de website beschreven. Aangetekende zendingen kunnen net zo goed geweigerd worden. Dat je het niet kende en/of dat het wellicht niet vaak gebeurt is iets anders.

En nee, brievenbuspost kan je moeilijk weigeren, maar wél gewoon retour afzender sturen. Echter irrelevant. Ongevraagde zendingen hebben er ook niets mee te maken.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 11 juli 2020 @ 20:22:52 #115
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194041521
Dus je verzend als particulier iets van 300¤ en dan ga je voor de goedkoopste zendingsoptie zonder enige verzekering? Beetje dom.

Als ik dure zooi verkoop en de koper wil het per post verzonden hebben dan doe ik het aangetekend versturen en de koper mag de zending betalen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 11 juli 2020 @ 20:26:33 #116
408813 crew  trein2000
pi_194041571
quote:
6s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:22 schreef Twiitch het volgende:
Dus je verzend als particulier iets van 300¤ en dan ga je voor de goedkoopste zendingsoptie zonder enige verzekering? Beetje dom.

Als ik dure zooi verkoop en de koper wil het per post verzonden hebben dan doe ik het aangetekend versturen en de koper mag de zending betalen.
En vervolgens stelt de koper een baksteen te hebben ontvangen.
Ik denk dat uiteindelijk gewoon de goedkoopste optie kiezen bij dit soort bedragen het beste is. Kost uiteindelijk het minst.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 11 juli 2020 @ 20:29:57 #117
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194041619
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En vervolgens stelt de koper een baksteen te hebben ontvangen.
Ja? En dan?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 11 juli 2020 @ 20:31:51 #118
408813 crew  trein2000
pi_194041647
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:29 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ja? En dan?
Ja ga dan als verkoper maar bewijzen dat je wel geleverd hebt.
Die verzekering dekt eigenlijk alleen pakketjes die bij de post verloren. Hij is 2 euro duurder, dus bij 300¤ betekent dat dat er 1 op de 150 pakketjes verloten moeten gaan om het rendabel te laten zijn. Ik geloof daar niet in.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 11 juli 2020 @ 20:34:26 #119
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194041692
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:31 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja ga dan als verkoper maar bewijzen dat je wel geleverd hebt.

En hoe ga jij als iemand die stelt een baksteen ontvangen te hebben bewijzen dat ik daadwerkelijk een baksteen gestuurd heb?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 11 juli 2020 @ 20:35:59 #120
408813 crew  trein2000
pi_194041717
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:34 schreef Twiitch het volgende:

[..]

En hoe ga jij als iemand die stelt een baksteen ontvangen te hebben bewijzen dat ik daadwerkelijk een baksteen gestuurd heb?
Dat hoef ik als consument niet te bewijzen. Jij moet bewijzen dat je geleverd hebt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 11 juli 2020 @ 20:36:27 #121
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194041722
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat hoef ik als consument niet te bewijzen. Jij moet bewijzen dat je geleverd hebt.
Zo werkt het bij webwinkels. Ik ben geen webwinkel. TS volgens mij ook niet.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 11 juli 2020 @ 20:38:27 #122
408813 crew  trein2000
pi_194041750
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:36 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Zo werkt het bij webwinkels. Ik ben geen webwinkel. TS volgens mij ook niet.
Dan nog moet jij bewijzen dat je het verstuurd hebt ;) https://blog.iusmentis.co(...)ntvangen-bestelling/
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 11 juli 2020 @ 20:40:29 #123
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194041776
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan nog moet jij bewijzen dat je het verstuurd hebt ;) https://blog.iusmentis.co(...)ntvangen-bestelling/
Ik heb toch een track & trace code die bewijst dat m'n pakket is aangekomen? Dan mag jij als ontvanger bewijzen dat ik een baksteen ipv het verkochte item verstuurd heb? Jouw link gaat erover als een pakket gewoonweg niet aankomt.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 20:48:00 #124
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194041859
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:00 schreef baskick het volgende:

[..]

Volkomen normaal als in er bestaat een procedure voor. Het staat op de website beschreven. Aangetekende zendingen kunnen net zo goed geweigerd worden. Dat je het niet kende en/of dat het wellicht niet vaak gebeurt is iets anders.

En nee, brievenbuspost kan je moeilijk weigeren, maar wél gewoon retour afzender sturen. Echter irrelevant. Ongevraagde zendingen hebben er ook niets mee te maken.
Waarom zou je weigeren als ik vragen mag?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 21:08:17 #125
51385 baskick
Juist ja!
pi_194042113
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:48 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Waarom zou je weigeren als ik vragen mag?
Bijvoorbeeld als je een bestelling hebt herroepen en de winkel desondanks heeft verzonden. Geen gedoe met retourneren, geen risico voor koper.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 11 juli 2020 @ 21:09:53 #126
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194042138
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:08 schreef baskick het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld als je een bestelling hebt herroepen en de winkel desondanks heeft verzonden. Geen gedoe met retourneren, geen risico voor koper.
Werkt dat? Ik dacht dat je eerst je retour moest aanmelden.

Edit: verkeerd gelezen. Als ze na cancellen alsnog sturen dan is 't idd logisch.

[ Bericht 6% gewijzigd door MissGiraffe op 11-07-2020 21:35:51 ]
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 21:39:15 #127
51385 baskick
Juist ja!
pi_194042669
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:09 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Werkt dat? Ik dacht dat je eerst je retour moest aanmelden.

Edit: verkeerd gelezen. Als ze na cancellen alsnog sturen dan is 't idd logisch.
Eerst herroepen is wellicht niet eens noodzakelijk.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zaterdag 11 juli 2020 @ 22:53:59 #128
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194044347
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 21:39 schreef baskick het volgende:

[..]

Eerst herroepen is wellicht niet eens noodzakelijk.
Je bedoelt dat 't binnen 2 weken terug is en dus moet worden gezien als een retour? Dat is dat wel 't best voor ze, de verpakking is dan niet eens geopend. Ik denk echter dat ze graag hun zending terug krijgen en het geld houden.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zondag 12 juli 2020 @ 08:33:48 #129
134783 papernote
Een echte.
pi_194048048
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 19:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als je een zakelijke klant van formaat bent, dan kun je daar ongetwijfeld over onderhandelen. Dat kan namelijk met elke vervoerder.
Ah, je weet het dus niet. Dat vermoeden had ik al.

Ik werkte namelijk bij een "klant van formaat" en onderhandelen met PostNL hierover is kansloos. Verder gaat je antwoord de TS ook niet helpen, want bij hem lijkt het mij om kleine volumes te gaan.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  zondag 12 juli 2020 @ 09:13:29 #130
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_194048249
TS ging het gesprek zo?

bezorger: hier is uw pakket, wel een gek formaat zeg? :{
klant: ja maar het is dan ook een Nimbus 2000 twv 300 euro O+
b: oh ja logisch. U weet wel dat het dan niet geretourneerd kan worden? O-)
k: oei nee dat wist ik niet :o nou dan weiger ik m want ik wil wel t recht houden op retourneren :{w

En de bezorger is een Nimbus 2000 rijker B-)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 12 juli 2020 @ 09:17:56 #131
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194048289
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 08:33 schreef papernote het volgende:

[..]

Ah, je weet het dus niet. Dat vermoeden had ik al.

Ik werkte namelijk bij een "klant van formaat" en onderhandelen met PostNL hierover is kansloos. Verder gaat je antwoord de TS ook niet helpen, want bij hem lijkt het mij om kleine volumes te gaan.
Met klant van formaat bedoel ik 100+ pakketjes per dag. Ik denk niet dat TS zulke volumes haalt. En ik ben er ook niet direct van overtuigd dat jij dan een klant van formaat was.

Maar OK, ik heb zelf nooit met PostNL willen onderhandelen want mijn 100+ pakketjes waren voor de internationale markt en dan kom je eerder bij UPS, DHL en DPD uit.
Resistance is futile.
  zondag 12 juli 2020 @ 12:42:34 #132
134783 papernote
Een echte.
pi_194050573
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:17 schreef Seven. het volgende:

[..]

Met klant van formaat bedoel ik 100+ pakketjes per dag. Ik denk niet dat TS zulke volumes haalt. En ik ben er ook niet direct van overtuigd dat jij dan een klant van formaat was.

Maar OK, ik heb zelf nooit met PostNL willen onderhandelen want mijn 100+ pakketjes waren voor de internationale markt en dan kom je eerder bij UPS, DHL en DPD uit.
Waar ik werkte zaten we op 1500+ per dag. Groot genoeg, maar ook weer geen Ahold-formaat natuurlijk. Andere verzenders bieden inderdaad betere kwaliteit. Met PostNL zijn de verliezen gewoon ingecalculeerd.

Let wel, mijn ervaringen zijn inmiddels wel enige jaren oud, want ik doe al langere tijd weer wat anders.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  zondag 12 juli 2020 @ 12:56:01 #133
134783 papernote
Een echte.
pi_194050723
De beste optie is nog om al je verliezen bij PostNL zelf bij te houden en dit te gebruiken in de onderhandelingen over de pakketprijs.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  maandag 13 juli 2020 @ 22:18:14 #134
67670 Skv
Cynist.
pi_194076091
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 20:36 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Zo werkt het bij webwinkels. Ik ben geen webwinkel. TS volgens mij ook niet.
Wel. Ik heb een webshopje. Kleine volumes. Daarom heb ik ook maar een vervangend product gestuurd. Voor je het weet pleurt iemand alle review sites en Facebook vol.

Alsnog was ik benieuwd naar hoe dit juridisch zat.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  maandag 13 juli 2020 @ 22:18:55 #135
67670 Skv
Cynist.
pi_194076104
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 09:13 schreef tombolafan het volgende:
TS ging het gesprek zo?

bezorger: hier is uw pakket, wel een gek formaat zeg? :{
klant: ja maar het is dan ook een Nimbus 2000 twv 300 euro O+
b: oh ja logisch. U weet wel dat het dan niet geretourneerd kan worden? O-)
k: oei nee dat wist ik niet :o nou dan weiger ik m want ik wil wel t recht houden op retourneren :{w

En de bezorger is een Nimbus 2000 rijker B-)
Weet ik veel. Ik was er niet bij.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')