UPS blijf ik persoonlijk toch wel een van de beste vinden, nooit gezeik met ze gehad en zodra er wat was hingen de koeriers meteen aan de lijn.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 11:33 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dan maakt niemand meer gebruik van PostNL, want DPD en UPS bieden wel 99,x% service.
Overal ter wereld kun je verzekeringen afsluiten in de strekking van: als X gebeurd, dan ontvang ik bedrag Y. Met X en Y vrij in te vullen; waarna je vanzelf een premie voor je neus krijgt. Behalve bij de posterijen blijkbaar.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 11:28 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is de standaard in de logistieke industrie inderdaad. Anders is het wel heel makkelijk om als verzender winst te maken op kwijtgeraakte pakketjes, terwijl de vervoerder erop verliest
In dit geval zouden dus de prijzen moeten stijgen. En als postnl zich uit de markt prijst dan gaat een meer efficient bedrijf het overmemenquote:Op vrijdag 10 juli 2020 11:26 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het kost echt veel meer dan 5 euro om je pakketje in ontvangst te nemen, af te halen, te scannen, te sorteren, weer scannen en vervolgens uit te leveren.
Voor zulke lage prijzen kun je niet verwachten dat je ook nog garantie krijgt dat je geld terugkrijgt als je waardevolle pakketje onverhoopt kwijtraakt.
En dat kan ook gewoon met PostNL, zo een verzekering gebaseerd op verkoopwaarde. Als je maar bereid bent om ervoor te betalen.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 13:03 schreef papernote het volgende:
[..]
Overal ter wereld kun je verzekeringen afsluiten in de strekking van: als X gebeurd, dan ontvang ik bedrag Y. Met X en Y vrij in te vullen; waarna je vanzelf een premie voor je neus krijgt. Behalve bij de posterijen blijkbaar.
Als men de kosten van verzekerd verzenden laat afhangen van de (door de verzender zelf te bepalen) waarde van het pakket, dan is al dit gezeik ineens verholpen. Maar de posterijen zijn blijven hangen in de 18e eeuw als het hier om gaat.
Dat klopt. Logistiek is een branche waarin de concurrentie moordend is.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 13:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
In dit geval zouden dus de prijzen moeten stijgen. En als postnl zich uit de markt prijst dan gaat een meer efficient bedrijf het overmemen
Klopt, ik ben jarenlang klant geweest en zij leveren in de regel prima service. En als je meer dan 100 pakketjes per dag verstuurt, dan zijn de prijzen ook erg interessant.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 12:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
UPS blijf ik persoonlijk toch wel een van de beste vinden, nooit gezeik met ze gehad en zodra er wat was hingen de koeriers meteen aan de lijn.
Je bedoelt UPS waarbij het tijdvak van levering “Voor het einde van de dag” is? En dat dat tijdvak geldt vanaf bijvoorbeeld 05.40 als het pakket gesorteerd is en zogenaamd onderweg met de bezorger? Ik vind dat aspect nog steeds bizar slecht en vooral erg bijzonder in 2020. Voor het einde van de werkdag bij zakelijke leveringen, oké, maar een tijdvak waarbij de bezorger 09.30, 15.30 of 19.30 kan langskomen? Snap het niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 12:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
UPS blijf ik persoonlijk toch wel een van de beste vinden, nooit gezeik met ze gehad en zodra er wat was hingen de koeriers meteen aan de lijn.
Een werkdag eindigt in het geval van kantoortijden doorgaans wel zo'n beetje tussen 17 en 18, dus bij zakelijke zendingen is alles erna ruk.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 16:00 schreef MacorgaZ het volgende:
Voor het einde van de werkdag bij zakelijke leveringen, oké, maar een tijdvak waarbij de bezorger 09.30, 15.30 of 19.30 kan langskomen?
Dat gedoe heb ik niet mee gemaakt, dat wil zeggen, waar het uiteindelijk binnen valt qua tijdsbestek is zeker niet ideaal maar het komt altijd aan no matter what.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 16:00 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Je bedoelt UPS waarbij het tijdvak van levering “Voor het einde van de dag” is? En dat dat tijdvak geldt vanaf bijvoorbeeld 05.40 als het pakket gesorteerd is en zogenaamd onderweg met de bezorger? Ik vind dat aspect nog steeds bizar slecht en vooral erg bijzonder in 2020. Voor het einde van de werkdag bij zakelijke leveringen, oké, maar een tijdvak waarbij de bezorger 09.30, 15.30 of 19.30 kan langskomen? Snap het niet.
Precies, ik doelde ook meer op dat zakelijk de indicatie “einde werkdag” wel te doen is, maar als particulier “einde van de dag”? Dat kan je gewoon niet meer maken als bedrijf waarvoor je juist extra betaalt.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 16:03 schreef baskick het volgende:
[..]
Een werkdag eindigt in het geval van kantoortijden doorgaans wel zo'n beetje tussen 17 en 18, dus bij zakelijke zendingen is alles erna ruk.
Dat betwijfel ik.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 10:04 schreef baskick het volgende:
[..]
Nou, vertel, wat adviseer je TS te doen?
Ik meen dat er pas sprake is van een wanprestatie als er niet voldoende inspanning is geleverd. Dus volgens mij is het aan TS om een onderzoek te laten starten. De uitkomst laat zich raden. TS Kan nauwelijks tot niet bewijzen dat er onvoldoende inspanning is geleverd de afgenomen dienst te leveren.
Mijn post ging over het feit dat het kwijtraken geen wanprestatie is bij een inspanningsverplichting. Dáár gaat het topic toch over?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 20:26 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik.
De reden dat het geweigerd is, is dat de bezorger aan de ontvanger meldde dat als hij het aan zou nemen, hij het niet retour zou mogen sturen. Geen flauw idee waarom. Misschien omdat het formaat wat afwijkte van een standaard formaat pakket.
De ontvanger heeft gewoon recht op de wettelijke twee weken zichttermijn. Maar is geschrokken van dit bericht en heeft toen gekozen om het maar niet te accepteren.
Daarna is het pakket kwijt geraakt door PostNL op weg terug naar mij.
Maargoed. Het is woord tegen woord.
Super bedankt voor je extreem slimme tip! Precies waar dit topic over ging.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 23:15 schreef MissGiraffe het volgende:
Les voor deze enigszins onwetende TS: aangetekend versturen als hetgeen je stuurt het waard is.
Nee hoor. Verzekerd verzenden is tot de inkoopwaarde. Niet verkoopwaarde. Althans, dat is de standaard verzekerde verzending. Je kan het vast voor veel geld extra verzekeren.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 15:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
En dat kan ook gewoon met PostNL, zo een verzekering gebaseerd op verkoopwaarde. Als je maar bereid bent om ervoor te betalen.
Oh dan heb ik 't blijkbaar niet begrepen. Postnl claimt toch te verzekeren tot ¤500 bij standaard aangetekend?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 23:58 schreef Skv het volgende:
[..]
Super bedankt voor je extreem slimme tip! Precies waar dit topic over ging.
Heel snel terug in de schoolbankjes jij ! Een koopovereenkomst vereist helemaal geen levering om tot stand te komen. Enkel aanbod en aanvaarding.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 22:44 schreef Rene het volgende:
Vrees dat dit voor de verkoper is. Want er is geen koopovereenkomst tot stand gekomen. Want er is geen ‘levering’ tot stand gekomen
„De levering vereist voor de overdracht van roerende zaken, niet-registergoederen, die in de macht van de vervreemder zijn, geschiedt door aan de verkrijger het bezit der zaak te verschaffen.”
Ja. Aan inkoop waarde.quote:Op zaterdag 11 juli 2020 00:10 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Oh dan heb ik 't blijkbaar niet begrepen. Postnl claimt toch te verzekeren tot ¤500 bij standaard aangetekend?
Het gaat niet om de retour kosten. Maar om het feit dat het pakje kwijt is geraakt op weg terug nadat het is geweigerdquote:Op donderdag 9 juli 2020 15:27 schreef papernote het volgende:
Zie: https://www.ictrecht.nl/blog/pakket-niet-aangenomen-en-nu
[..]
en
[..]
De eventuele retourkosten zijn ook voor jou (de webshop) bij weigering.
Je kunt de klant er wel op aanspreken en bijvoorbeeld eisen dat bij een tweede leverpoging de klant de verzendkosten alsnog betaald.
Precies dit ja. Verzekerd verzenden is ook een groot farce bij die idioten. Daarbij hebben ze de meest beroerde klantenservice ooit. Ik ken echt geen enkel bedrijf dat zo waardeloos is in het behandelen van vragen en klachten.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 10:33 schreef papernote het volgende:
[..]
De verzekering bij PostNL is ook waardeloos. Je bent namelijk verzekerd voor de inkoopwaarde van het product en niet de marktwaarde of verkoopwaarde.
Voorbeeld: je verkoopt een zelfgemaakt schilderij voor 500 euro en PostNL verneukt het. Dan moet je facturen overleggen van de inkoop (doek en verf) en dat krijg je dan vergoed. In dit voorbeeld dus slechts een paar tientjes. De door jou als ondernemer toegevoegde waarde heeft PostNL schijt aan.
Dit alles pas nadat PostNL weken- tot maandenlang de tijd neemt om je pakket te "zoeken". Het is een ellendig lange strijd en je krijgt er niets voor terug.
Advies voor iedereen: hou er gewoon rekening mee dat een bepaald percentage pakketten verdwijnt en neem dat mee in je kosten. Aan PostNL heb je niets als er iets zoek raakt, beschouw dat gewoon als 100% verloren tijd/geld/moeite.
Ik snap niet wat hier staat. Blijft gek dat de ontvanger die moedwillig de zending weigert geen enkele blaam treft voor deze actie, en de verzender hiermee het risico blijft dragen? Gevoelsmatig is dat krom.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 22:44 schreef Rene het volgende:
Vrees dat dit voor de verkoper is. Want er is geen koopovereenkomst tot stand gekomen. Want er is geen ‘levering’ tot stand gekomen
„De levering vereist voor de overdracht van roerende zaken, niet-registergoederen, die in de macht van de vervreemder zijn, geschiedt door aan de verkrijger het bezit der zaak te verschaffen.”
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |