Wat houdt dit precies in?quote:wat rare communicatie van de bezorger aan de deur
enquote:Als de klant het pakket nooit heeft gehad (ook al is het dus zijn eigen schuld!!) is er geen risico-overdracht.
De eventuele retourkosten zijn ook voor jou (de webshop) bij weigering.quote:Er is nu nog geen sprake van een retour, waarbij de kosten en risico voor de klant komen, dus die kosten zijn voor rekening van de verkoper, als het product terug gaat naar de shop.
quote:Op donderdag 9 juli 2020 15:22 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Wat houdt dit precies in?
Wat was precies de reden om het pakket te weigeren?
quote:Hallo meneer ik heb een pakketje voor u.
quote:WOLLAH BILA ZEMMEL WAT ZEG JE PAKKETJE PFFTOEOE
quote:Ok, fijne dag meneer.
Onverzekerd verzonden waarschijnlijk. Is 2 euro goedkoperquote:
Dus dan levert TNT post geen fatsoenlijke dienst meer?quote:Op donderdag 9 juli 2020 15:33 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Onverzekerd verzonden waarschijnlijk. Is 2 euro goedkoper
Dat is blijkbaar niet gelukt, dus dan krijg je de drie euro verzendkosten terug van PostNL. Dat je vervolgens honderden euro's aan koopwaar kwijt bent, daar heeft PostNL scheijdt aan.quote:Op donderdag 9 juli 2020 15:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus dan levert TNT post geen fatsoenlijke dienst meer?
Het pakket is in hun bezit kwijt geraakt. Je betaald ze om het van A naar B te brengen, niet om het misschien te bezorgen toch?
En op basis van artikel 4 Algemene Voorwaarden voor de Universele Postdienst 2019:quote:Onbestelbaar Poststuk: een Poststuk dat niet bezorgd kan worden op het op het Poststuk vermelde adres of dat door de geadresseerde (onverwijld) wordt geweigerd of door de geadresseerde niet (tijdig) wordt opgehaald op een Postvestiging.
quote:Een Onbestelbaar Poststuk wordt kosteloos aan de Afzender teruggezonden, indien:
[...]
c. de geadresseerde weigert het Poststuk in ontvangst te nemen. De weigering dient te geschieden direct bij, dan
wel onmiddellijk na de Bezorging en zonder dat de sluiting of verzegeling is geschonden of van de inhoud is kennis genomen.
Artikel 4.3 Algemene Voorwaarden voor de Universele Postdienst 2019:quote:Op donderdag 9 juli 2020 15:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus dan levert TNT post geen fatsoenlijke dienst meer?
Het pakket is in hun bezit kwijt geraakt. Je betaald ze om het van A naar B te brengen, niet om het misschien te bezorgen toch?
Lijkt me een inspanningsverplichtingquote:Koninklijke PostNL streeft ernaar om Poststukken binnen een redelijk termijn ongeschonden op het op het Poststuk vermelde adres te bezorgen. Koninklijke PostNL geeft daarvoor geen garantie.
Oh een fatsoenlijke dienst leveren ze al jaren niet meer, maar ze staan in hun recht. Heb al vaak genoeg meegemaakt dat pakketjes of brievenbuspakjes verdwijnen en ze doen er helemaal niets mee. Ballenbedrijf... maar ja, van DHL word je ook niet vrolijk.quote:Op donderdag 9 juli 2020 15:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus dan levert TNT post geen fatsoenlijke dienst meer?
Het pakket is in hun bezit kwijt geraakt. Je betaald ze om het van A naar B te brengen, niet om het misschien te bezorgen toch?
Geen garantie op wat? Op ongeschonden pakketten? Op een redelijke termijn? Of op de bezorging überhaupt?quote:Op donderdag 9 juli 2020 16:25 schreef baskick het volgende:
Koninklijke PostNL streeft ernaar om Poststukken binnen een redelijk termijn ongeschonden op het op het Poststuk vermelde adres te bezorgen. Koninklijke PostNL geeft daarvoor geen garantie.
alle 3quote:Op donderdag 9 juli 2020 17:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Geen garantie op wat? Op ongeschonden pakketten? Op een redelijke termijn? Of op de bezorging überhaupt?
Begrijpend lezen doet mij vermoeden dat "daarvoor" slaat op "binnen een redelijk termijn ongeschonden op het op het poststuk vermelde adres". Het kan lang duren, het kan geschonden zijn én het kan op een onjuist adres bezorgd worden. Fijn he!?quote:Op donderdag 9 juli 2020 17:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Geen garantie op wat? Op ongeschonden pakketten? Op een redelijke termijn? Of op de bezorging überhaupt?
Dit was volgens mij ook geen retourzending, want hij was gewoon niet aangenomen.quote:Op donderdag 9 juli 2020 14:42 schreef Skv het volgende:
Hoi.
Ik heb als verkoper een online gekocht product verzonden naar de koper met PostNL standaard verzending.
Het pakket is aangeboden bij de koper, maar deze heeft het pakket door wat rare communicatie van de bezorger aan de deur geweigerd.
Het pakket zou terug moeten komen naar mij, maar is door PostNL zoek geraakt. Geen compensatie mogelijk want verzonden als standaard pakket.
Ik heb me schappelijk opgesteld en een nieuw product gestuurd. Die is wel aangenomen. Ik baal er wel van want de waarde is bijna 300 euro.
Los van hoe ik het heb opgelost ben ik wel benieuwd naar wie er nu wettelijk gezien verantwoordelijk is. Volgens mij ben ik dat als afzender tot aan de aflevering. En zijn retourzendingen altijd op risico van de consument.
Maar hoe werkt dit bij weigeren aan de deur? Is het dan mijn verantwoordelijkheid of die van de koper? Is weigeren gelijk aan het retourneren van het product?
dank voor jullie inzichten.
Omdat TNT een ander bedrijf is dan PostNL. En omdat TS geen verzekering heeft geregeld.quote:
Je zou zeggen dat betaling na levering dienst iig een stok achter de deur is.quote:Op donderdag 9 juli 2020 19:06 schreef baskick het volgende:
[..]
Begrijpend lezen doet mij vermoeden dat "daarvoor" slaat op "binnen een redelijk termijn ongeschonden op het op het poststuk vermelde adres". Het kan lang duren, het kan geschonden zijn én het kan op een onjuist adres bezorgd worden. Fijn he!?
Er is nadrukkelijk een dienst afgenomen met een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting.quote:Op donderdag 9 juli 2020 23:00 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat betaling na levering dienst iig een stok achter de deur is.
De inspanningsverplichting behelst het aannemen van het pakket, waar, wanneer en of het vervolgens ergens aankomt is niks anders dan ijdele hoop. Zoals GmdB al zegt: Dat is makkelijk zaken doen.quote:Op vrijdag 10 juli 2020 07:01 schreef baskick het volgende:
[..]
Er is nadrukkelijk een dienst afgenomen met een inspanningsverplichting, geen resultaatverplichting.
Hoezo? TS had zijn waardevolle pakketje kunnen verzekeren?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 07:57 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Belachelijke voorwaarde van postnl. Zo kan ik ook wel zaken doen
Dat ontslaat PostNL van het leveren van de dienst?quote:Op vrijdag 10 juli 2020 08:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hoezo? TS had zijn waardevolle pakketje kunnen verzekeren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |