abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 juli 2020 @ 01:18:47 #76
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194031702
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 00:48 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja. Aan inkoop waarde. :')
Ja maar dat is logisch. Je moet ook een factuur tonen van jouw inkoop. Anders kun je frauderen door een item naar iemand te sturen die je kent en te claimen dat 't hem 499 kostte, terwijl hij je niks heeft betaald, zodat jij die 499 kunt claimen. Ook bij schade dient Postnl uit te keren, dus kwijtraken is niet nodig.

Heb verder trouwens niet gekeken om wat voor item het ging. Particulieren kunnen ook verzekerd versturen en die hebben het uiteraard niet ingekocht om te verkopen. Tevens zijn er voor bedrijven c.q. Zzpers ook dingen te bedenken die bijvoorbeeld eigen werk zijn, bijvoorbeeld een schilderij. Maar goed, dit is de pollesie van postnl en dat had je kunnen of wellicht moeten weten.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 01:23:03 #77
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194031726
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 01:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik snap niet wat hier staat. Blijft gek dat de ontvanger die moedwillig de zending weigert geen enkele blaam treft voor deze actie, en de verzender hiermee het risico blijft dragen? Gevoelsmatig is dat krom.
Mij lijkt dat er dan iig wel bewezen moet worden dat die persoon het heeft besteld. Dat kun je maar Postnl zal geen zin hebben dat te bekijken en het zal niet in hun pollesie/protocol staan, dus gebeurt 't niet. Gok ik.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 06:38:00 #78
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194032661
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 23:59 schreef Skv het volgende:

[..]

Nee hoor. Verzekerd verzenden is tot de inkoopwaarde. Niet verkoopwaarde. Althans, dat is de standaard verzekerde verzending. Je kan het vast voor veel geld extra verzekeren.
Als je bereid bent om aanvullende verzekering te betalen, dan kan dat bij de meeste vervoerders wel. Vaak zie je dat, als het risico te hoog is, dat men dan gewoon een 'dedicated rit' inzet. Een pakketje dat een half miljoen waard is, verstuur je natuurlijk op zo'n manier.

Hoewel ik dus ook wel een keer een situatie heb meegemaakt dat 2 pallets die elk een half miljoen waard waren, niet als waardevolle zending gemarkeerd waren. Die werden gewoon in een normaal pallet netwerk doorgestuurd, dan word het met 60 andere pallets in een trailer gestapeld.. klant was best over de rooie toen het mis ging en de inhoud van de pallets van de trailer geschept moest worden :+ . Uiteindelijk voor tienduizenden eurootjes schade.

Ik denk dan, als het zo waardevol is, waarom dan proberen om te beknibbelen? Het is helemaal geen overbodige luxe om 1000 euro uit te geven in zo'n geval.
Resistance is futile.
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 08:02:58 #79
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194032836
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 00:25 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Heel snel terug in de schoolbankjes jij ;) ! Een koopovereenkomst vereist helemaal geen levering om tot stand te komen. Enkel aanbod en aanvaarding.

De drieslag levering, geldige titel, beschikkingsbevoegdheid geldt voor eigendomsoverdracht.
Maar her goed is niet in zijn bezit? Of onder hem. Dan is postnl de houder voor de koper?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194033671
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 08:02 schreef Rene het volgende:

[..]

Maar her goed is niet in zijn bezit? Of onder hem. Dan is postnl de houder voor de koper?
Als je iets online bestelt is de overeenkomst ook gesloten, zonder fysieke overdracht. Pas als de verkoper niet (het juiste) levert, kan de koper ontbinden.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 11 juli 2020 @ 10:28:22 #81
408813 crew  trein2000
pi_194033720
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 08:02 schreef Rene het volgende:

[..]

Maar her goed is niet in zijn bezit? Of onder hem. Dan is postnl de houder voor de koper?
De koper is nooit eigenaar geworden. Maar dat heeft geen gevolgen voor de geldigheid van de koopovereenkomst.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 10:31:03 #82
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194033742
Ahja. Het is alweer 9 jaar geleden dat ik dit effectief gebruikt heb. In een tentamen. :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194033745
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 01:23 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Mij lijkt dat er dan iig wel bewezen moet worden dat die persoon het heeft besteld. Dat kun je maar Postnl zal geen zin hebben dat te bekijken en het zal niet in hun pollesie/protocol staan, dus gebeurt 't niet. Gok ik.
Dit is ook wat ik gok. En ik ben niet bepaald onder de indruk van het niveau waarop postnl communiceert. Dus dit ga ik nergens tussen de oren krijgen daar.

Ik kan bewijzen dat de koper het product heeft besteld. Uiteraard.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_194033765
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 06:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als je bereid bent om aanvullende verzekering te betalen, dan kan dat bij de meeste vervoerders wel. Vaak zie je dat, als het risico te hoog is, dat men dan gewoon een 'dedicated rit' inzet. Een pakketje dat een half miljoen waard is, verstuur je natuurlijk op zo'n manier.

Hoewel ik dus ook wel een keer een situatie heb meegemaakt dat 2 pallets die elk een half miljoen waard waren, niet als waardevolle zending gemarkeerd waren. Die werden gewoon in een normaal pallet netwerk doorgestuurd, dan word het met 60 andere pallets in een trailer gestapeld.. klant was best over de rooie toen het mis ging en de inhoud van de pallets van de trailer geschept moest worden :+ . Uiteindelijk voor tienduizenden eurootjes schade.

Ik denk dan, als het zo waardevol is, waarom dan proberen om te beknibbelen? Het is helemaal geen overbodige luxe om 1000 euro uit te geven in zo'n geval.
Mijn pakketje had ik verkocht voor 300 Euro.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_194033774
Anyway. Volgens mij is Postnl een tyfusbedrijf en heb ik correct gehandeld door zelf een vervangend product te sturen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:37:35 #86
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194033804
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:34 schreef Skv het volgende:
Anyway. Volgens mij is Postnl een tyfusbedrijf en heb ik correct gehandeld door zelf een vervangend product te sturen.
Is die wel ontvangen?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:38:14 #87
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194033809
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Mijn pakketje had ik verkocht voor 300 Euro.
Hoeveel heb je betaald voor de verzending?
Resistance is futile.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:41:08 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194033844
Volgens mij heb jij als verzender aan de leveringsplicht voldaan toen het pakketje werd aangeboden, en is het daarmee de verantwoordelijkheid geworden van de klant, en had je niks hoeven vergoeden. Maar dan had je wel 100000% zeker moeten weten dat PostNL daadwerkelijk bij jouw klant aan de deur heeft gestaan en het heeft aangeboden, en je niet gewoon een luie of criminele pakketbezorger hebt getroffen.
Maar die bewijslast is lastig.
Was de klant het pakketje kwijt geraakt tussen de voordeur en keukentafel, had jij niks hoeven vergoeden.
Had hij het pakketje geopend, retour gestuurd en was het tijdens die retourzending kwijt geraakt, had jij niks hoeven vergoeden.
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:43:59 #89
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194033880
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:41 schreef Burdie het volgende:
Volgens mij heb jij als verzender aan de leveringsplicht voldaan toen het pakketje werd aangeboden, en is het daarmee de verantwoordelijkheid geworden van de klant, en had je niks hoeven vergoeden. Maar dan had je wel 100000% zeker moeten weten dat PostNL daadwerkelijk bij jouw klant aan de deur heeft gestaan en het heeft aangeboden, en je niet gewoon een luie of criminele pakketbezorger hebt getroffen.
Maar die bewijslast is lastig.
Was de klant het pakketje kwijt geraakt tussen de voordeur en keukentafel, had jij niks hoeven vergoeden.
Had hij het pakketje geopend, retour gestuurd en was het tijdens die retourzending kwijt geraakt, had jij niks hoeven vergoeden.
Ik vind 't een raar verhaal iig.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  zaterdag 11 juli 2020 @ 10:50:31 #90
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_194033949
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:43 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ik vind 't een raar verhaal iig.
Ja he. Ik heb een aantal jaar een webwinkel gehad, en kon me hier altijd flink boos om maken. Alsof je je rare oom vraagt: "wil je dit voor me meenemen?" En dat hij het dan kwijt raakt en zegt: "ja sorry, niet mijn probleem".
KuikenGuppy
  zaterdag 11 juli 2020 @ 11:07:16 #91
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194034152
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja he. Ik heb een aantal jaar een webwinkel gehad, en kon me hier altijd flink boos om maken. Alsof je je rare oom vraagt: "wil je dit voor me meenemen?" En dat hij het dan kwijt raakt en zegt: "ja sorry, niet mijn probleem".
Ik heb mijn vraagtekens bij het verhaal van Postnl. Maar weet de TS @Skv wat de ontvanger precies zei?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194035587
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:37 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Is die wel ontvangen?
Ja.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_194035595
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 10:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoeveel heb je betaald voor de verzending?
Geen idee. Standaard verzending als pakket. 7 euro ofzo.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_194035611
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 11:07 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ik heb mijn vraagtekens bij het verhaal van Postnl. Maar weet de TS @:Skv wat de ontvanger precies zei?
Wat bedoel je? Ik heb gisteren al in dit topic geschreven wat de bezorger tegen de ontvanger heeft verteld. Waardoor de ontvanger het pakket niet heeft aangenomen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 13:31:14 #95
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194035939
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:03 schreef Skv het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Ik heb gisteren al in dit topic geschreven wat de bezorger tegen de ontvanger heeft verteld. Waardoor de ontvanger het pakket niet heeft aangenomen.
Ja maar je hebt neem ik aan contact met de koper gehad. Ik vroeg me dus af wat die te zeggen had.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194036221
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 13:31 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Ja maar je hebt neem ik aan contact met de koper gehad. Ik vroeg me dus af wat die te zeggen had.
Daar heb ik deze informatie vandaan. Het is niet zo dat de pakketbezorger mij ging bellen om te vertellen dat hij wat rare dingen had geroepen en het pakje daarom niet werd aangenomen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_194036248
De ontvanger mailde mij dus dat het pakket was aangeboden met de melding dat als hij het zou accepteren, het niet retour zou kunnen. Dat vond hij niet oké, want het was een aanschaf van 300E waarop wettelijk retourrecht zit. Hij heeft daarom gekozen het niet aan te nemen. Ik kreeg de vraag hoe nu verder want hij wilde wel graag gebruik kunnen maken van het recht op retour.

Daarna is het pakje verdwenen bij postnl. En heb ik uiteindelijk een vervangend product gestuurd.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:21:51 #98
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194036395
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:05 schreef Skv het volgende:
De ontvanger mailde mij dus dat het pakket was aangeboden met de melding dat als hij het zou accepteren, het niet retour zou kunnen. Dat vond hij niet oké, want het was een aanschaf van 300E waarop wettelijk retourrecht zit. Hij heeft daarom gekozen het niet aan te nemen. Ik kreeg de vraag hoe nu verder want hij wilde wel graag gebruik kunnen maken van het recht op retour.

Daarna is het pakje verdwenen bij postnl. En heb ik uiteindelijk een vervangend product gestuurd.
Wat is dat voor raar iets om te zeggen? Heb je toevallig een postbus? (niet dat het dan niet retour kan maar ik probeer 't een beetje te begrijpen). Misschien vroeg die koper of ie 't gratis kon retourneren zoals bij bol.com e.d. Dat lijkt me het meest voor de hand liggend eigk.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_194037142
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:21 schreef MissGiraffe het volgende:

[..]

Wat is dat voor raar iets om te zeggen? Heb je toevallig een postbus? (niet dat het dan niet retour kan maar ik probeer 't een beetje te begrijpen). Misschien vroeg die koper of ie 't gratis kon retourneren zoals bij bol.com e.d. Dat lijkt me het meest voor de hand liggend eigk.
Ik denk dat de bezorger bedoelde: dit pakket heeft een afwijkend formaat en ik weet niet of het zo retour verstuurd mag worden. En heeft gezegd, als je deze aanneemt dan kan je hem niet zo retour sturen.

En de ontvanger ving dat op als 'als ik hem nu aanneem dan heb ik geen recht meer op retour.' en zelf heeft ingevuld dat het dat over het wettelijke retourrecht. In plaats van over de formaten van pakjes die PostNL accepteert. En toen heeft gezegd, neem hem dan maar mee terug. Zonder dat 1 van beide partijen even heeft geverifieerd wat de ander bedoelde. :')

Dat is mijn theorie althans. Ik schat beide partijen niet als erg snugger in. Pakket was iets afwijkend qua formaat, maar werd gewoon geaccepteerd bij verzending vanaf het PostNL punt. Maargoed, dit is een theorie.

Als ik het Track Trace nummer opzoek staat er dat het pakket is geweigerd en op weg is naar het distributiecentrum. Dat staat er al vanaf 3 juni.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 16:03:28 #100
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_194037671
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 15:24 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik denk dat de bezorger bedoelde: dit pakket heeft een afwijkend formaat en ik weet niet of het zo retour verstuurd mag worden. En heeft gezegd, als je deze aanneemt dan kan je hem niet zo retour sturen.

En de ontvanger ving dat op als 'als ik hem nu aanneem dan heb ik geen recht meer op retour.' en zelf heeft ingevuld dat het dat over het wettelijke retourrecht. In plaats van over de formaten van pakjes die PostNL accepteert. En toen heeft gezegd, neem hem dan maar mee terug. Zonder dat 1 van beide partijen even heeft geverifieerd wat de ander bedoelde. :')

Dat is mijn theorie althans. Ik schat beide partijen niet als erg snugger in. Pakket was iets afwijkend qua formaat, maar werd gewoon geaccepteerd bij verzending vanaf het PostNL punt. Maargoed, dit is een theorie.

Als ik het Track Trace nummer opzoek staat er dat het pakket is geweigerd en op weg is naar het distributiecentrum. Dat staat er al vanaf 3 juni.
Wellicht komt 't ooit nog boven water maar als ik de postnl site kijk staat er zelfs een stukje over het weigeren van een postpakket. Dan gaat er dus een retoursticker op en gaat ie terug naar de afzender. Blijkbaar zijn ze dus bekend met het fenomeen postpakketten weigeren, al is het altijd de vraag in hoeverre die medewerkers van procedures op de hoogte zijn, hoewel 't blijkbaar van zijn kant wel goed is gegaan en 't als retour is aangemeld.
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')