abonnement Unibet Coolblue
pi_194018593
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat ontslaat PostNL van het leveren van de dienst?
De dienst is geleverd. Ze hebben het immers geprobeerd.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194018601
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:08 schreef daNpy het volgende:

[..]

De inspanningsverplichting behelst het aannemen van het pakket, waar, wanneer en of het vervolgens ergens aankomt is niks anders dan ijdele hoop. Zoals GmdB al zegt: Dat is makkelijk zaken doen.
Het staat een ieder vrij een andere vervoerder en/of dienst te kiezen die wél aansluit bij de wensen :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:02:05 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194018602
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:01 schreef baskick het volgende:

[..]

De dienst is geleverd. Ze hebben het immers geprobeerd.
Waar is het pakket?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:02:30 #29
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194018610
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:02 schreef baskick het volgende:

[..]

Het staat een ieder vrij een andere vervoerder en/of dienst te kiezen die wél aansluit bij de wensen :Y
True. Maar ik vind het een rare bedrijfsinstelling :P

In feite zeg je: Ja we kunnen het wel bezorgen, maar dat weten we niet zeker, er kan vanalles gebeuren waar wij geen verantwoordelijk voor nemen zolang het pakket in ons bezit is, dus jammer de bammer.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194019291
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

Waar is het pakket?
Onbekend, zoekgeraakt. Als TS een vergoeding wil, had hij een ander product moeten afnemen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194019297
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

True. Maar ik vind het een rare bedrijfsinstelling :P

In feite zeg je: Ja we kunnen het wel bezorgen, maar dat weten we niet zeker, er kan vanalles gebeuren waar wij geen verantwoordelijk voor nemen zolang het pakket in ons bezit is, dus jammer de bammer.
Vanuit de klant gezien wellicht. Vanuit de leverancier gezien logisch.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:58:23 #32
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194019334
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:55 schreef baskick het volgende:

[..]

Vanuit de klant gezien wellicht. Vanuit de leverancier gezien logisch.
Uhm, nee. Net als die bordjes "geen aansprakelijkheid voor diefstal/schade" bij garderobe's, ben je gewoon verantwoordelijk voor de dienst die je levert.

En als je jezelf niet vertrouwt, moet je je daarvoor als bedrijf verzekeren.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:03:07 #33
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_194019375
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:50 schreef Seven. het volgende:
Als je geen aanvullende verzekering hebt geregeld, dan heb je pech. Als het pakketje zo waardevol was, waarom heb je dat dan niet gedaan?
Misschien wilde de koper dat niet.. zou wel even checken of was afgesproken of de verzending het risico was van de koper of niet. Maar goed dan kom je in een getouwtrek waar we allemaal wel van weten waar dat op uitdraait of een rechtszaak of je verlies nemen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_194019388
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:58 schreef daNpy het volgende:

[..]

Uhm, nee. Net als die bordjes "geen aansprakelijkheid voor diefstal/schade" bij garderobe's, ben je gewoon verantwoordelijk voor de dienst die je levert.

En als je jezelf niet vertrouwt, moet je je daarvoor als bedrijf verzekeren.
Nou, vertel, wat adviseer je TS te doen?

Ik meen dat er pas sprake is van een wanprestatie als er niet voldoende inspanning is geleverd. Dus volgens mij is het aan TS om een onderzoek te laten starten. De uitkomst laat zich raden. TS Kan nauwelijks tot niet bewijzen dat er onvoldoende inspanning is geleverd de afgenomen dienst te leveren.

[ Bericht 9% gewijzigd door baskick op 10-07-2020 10:14:21 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194019588
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 08:12 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoezo? TS had zijn waardevolle pakketje kunnen verzekeren?
Dat is de omgekeerde wereld.

Uitgangspunt zou moeten zijn dat ze de dienstverlening op een normaal basisniveau uitvoeren. Met als resultaat een bezorging.

Stel dat AH zo'n voorwaarde had. "Wij doen een poging om uw boodschappen thuis te bezorgen voor 6,50. Het kan zijn dat we niet langskomen en dat is dan uw risico. Maar als u voor 2 euro extra een verzekering afsluit kunt u er zeker van zijn."

:')

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2020 10:30:34 ]
pi_194019643
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat is de omgekeerde wereld.

Uitgangspunt zou moeten zijn dat ze de dienstverlening op een normaal basisniveau uitvoeren. Met als resultaat een bezorging.

Stel dat AH zo'n voorwaarde had. "Wij doen een poging om uw boodschappen thuis te bezorgen voor 6,50. Het kan zijn dat we niet langskomen en dat is dan uw risico. Maar als u voor 2 euro extra een verzekering afsluit kunt u er zeker van zijn."

:')
Dat doe ze dan ook door 99,x% prima af te leveren.

Bij AH is geen sprake van een inspanningsverplichting, of wel? Zo nee, onvergelijkbaar.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194019662
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:31 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat doe ze dan ook door 99,x% prima af te leveren.
.
Maar niet vanuit een resultaatverplichting. Dus ja als dit afzakt naar 60% heeft niemand een poot om op te staan. Ik vind dat bizar
pi_194019676
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juli 2020 22:50 schreef Seven. het volgende:
Als je geen aanvullende verzekering hebt geregeld, dan heb je pech. Als het pakketje zo waardevol was, waarom heb je dat dan niet gedaan?
De verzekering bij PostNL is ook waardeloos. Je bent namelijk verzekerd voor de inkoopwaarde van het product en niet de marktwaarde of verkoopwaarde.

Voorbeeld: je verkoopt een zelfgemaakt schilderij voor 500 euro en PostNL verneukt het. Dan moet je facturen overleggen van de inkoop (doek en verf) en dat krijg je dan vergoed. In dit voorbeeld dus slechts een paar tientjes. De door jou als ondernemer toegevoegde waarde heeft PostNL schijt aan.

Dit alles pas nadat PostNL weken- tot maandenlang de tijd neemt om je pakket te "zoeken". Het is een ellendig lange strijd en je krijgt er niets voor terug.

Advies voor iedereen: hou er gewoon rekening mee dat een bepaald percentage pakketten verdwijnt en neem dat mee in je kosten. Aan PostNL heb je niets als er iets zoek raakt, beschouw dat gewoon als 100% verloren tijd/geld/moeite.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194019691
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

.
Maar niet vanuit een resultaatverplichting. Dus ja als dit afzakt naar 60% heeft niemand een poot om op te staan. Ik vind dat bizar
Klopt, precies het punt. Als het afzakt naar 60% houden ze geen klant meer over (uitgaande dat het bij anderen significant hoger blijft liggen). Zo werkt de markt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:36:59 #40
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_194019711
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:04 schreef baskick het volgende:

[..]

Nou, vertel, wat adviseer je TS te doen?
Even bij rechtsbijstand navragen, maar:
quote:
Ik meen dat er pas sprake is van een wanprestatie als er niet voldoende inspanning is geleverd. Dus volgens mij is het aan TS om een onderzoek te laten starten. De uitkomst laat zich raden. TS Kan nauwelijks tot niet bewijzen dat er onvoldoende inspanning is geleverd de afgenomen dienst te leveren.
Hij is akkoord gegaan met de voorwaarden als opdrachtgever.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_194019715
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:34 schreef baskick het volgende:

[..]

Klopt, precies het punt. Als het afzakt naar 60% houden ze geen klant meer over (uitgaande dat het bij anderen significant hoger blijft liggen). Zo werkt de markt.
Elk verstandig bedrijf gebruikt daarom ook niet PostNL voor waardevolle pakketjes. Alleen spul van een paar tientjes wordt met PostNL verzonden, voor duurdere zaken gebruikt vrijwel iedereen een betere aanbieder.

Dure les voor TS dit, dat wel.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194019776
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:02 schreef daNpy het volgende:

[..]

True. Maar ik vind het een rare bedrijfsinstelling :P

In feite zeg je: Ja we kunnen het wel bezorgen, maar dat weten we niet zeker, er kan vanalles gebeuren waar wij geen verantwoordelijk voor nemen zolang het pakket in ons bezit is, dus jammer de bammer.
PostNL is dan ook geen normaal bedrijf. Ze zijn door de overheid gedwongen een werkgebied te hebben dat Nederland 100% dekt: ze moeten overal post afleveren. Daarnaast is een postzegel naar Vlieland net zo duur als naar Amsterdam, terwijl de kosten voor die eerste veel hoger zijn. Vervolgens zijn er ook nog allerlei regels gebonden aan het bepalen van de postzegelprijs. PostNL is geen bedrijf dat kan werken met vrijemarkttarieven, zoals andere aanbieders dat wel kunnen.

Desalniettemin is PostNL kut voor ondernemers als het gaat om pakketjes.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_194019813
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:36 schreef daNpy het volgende:

[..]

Even bij rechtsbijstand navragen, maar:
[..]

Hij is akkoord gegaan met de voorwaarden als opdrachtgever.
Precies. En die voorwaarden zijn m.i. helder.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_194020027
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:41 schreef papernote het volgende:

[..]

PostNL is dan ook geen normaal bedrijf. Ze zijn door de overheid gedwongen een werkgebied te hebben dat Nederland 100% dekt: ze moeten overal post afleveren. Daarnaast is een postzegel naar Vlieland net zo duur als naar Amsterdam, terwijl de kosten voor die eerste veel hoger zijn. Vervolgens zijn er ook nog allerlei regels gebonden aan het bepalen van de postzegelprijs. PostNL is geen bedrijf dat kan werken met vrijemarkttarieven, zoals andere aanbieders dat wel kunnen.

Desalniettemin is PostNL kut voor ondernemers als het gaat om pakketjes.
Het punt is toch juist dat ze alleen hoeven te proberen overal te bezorgen.
pi_194020048
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:34 schreef baskick het volgende:

[..]

Klopt, precies het punt. Als het afzakt naar 60% houden ze geen klant meer over (uitgaande dat het bij anderen significant hoger blijft liggen). Zo werkt de markt.
Dat vind ik een race to the bottom. Het minimimniveau van dienstverlening moet voor de consument gewaarborgd zijn. Wat je minimaal van een postbezorgingsbedrijf mag verwachten is toch dat ze bezorgen. Als de markt hier niet in voorziet moet de overheid dat corrigeren. Concurrentie gaat namelijk niet werken als alle voorzieningen even kut worden of slechter. Dan is er geen 'corrigerende' keuze te maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2020 11:04:03 ]
pi_194020067
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 11:00 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het punt is toch juist dat ze alleen hoeven te proberen overal te bezorgen.
Ja. Landelijke dekking en verplicht aantal dagen. Verder is er géén resultaatverplichting.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 10 juli 2020 @ 11:26:44 #47
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194020287
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dat is de omgekeerde wereld.

Uitgangspunt zou moeten zijn dat ze de dienstverlening op een normaal basisniveau uitvoeren. Met als resultaat een bezorging.

Stel dat AH zo'n voorwaarde had. "Wij doen een poging om uw boodschappen thuis te bezorgen voor 6,50. Het kan zijn dat we niet langskomen en dat is dan uw risico. Maar als u voor 2 euro extra een verzekering afsluit kunt u er zeker van zijn."

:')
Het kost echt veel meer dan 5 euro om je pakketje in ontvangst te nemen, af te halen, te scannen, te sorteren, weer scannen en vervolgens uit te leveren.

Voor zulke lage prijzen kun je niet verwachten dat je ook nog garantie krijgt dat je geld terugkrijgt als je waardevolle pakketje onverhoopt kwijtraakt.
Resistance is futile.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 11:28:30 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194020298
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:33 schreef papernote het volgende:

[..]

De verzekering bij PostNL is ook waardeloos. Je bent namelijk verzekerd voor de inkoopwaarde van het product en niet de marktwaarde of verkoopwaarde.

Voorbeeld: je verkoopt een zelfgemaakt schilderij voor 500 euro en PostNL verneukt het. Dan moet je facturen overleggen van de inkoop (doek en verf) en dat krijg je dan vergoed. In dit voorbeeld dus slechts een paar tientjes. De door jou als ondernemer toegevoegde waarde heeft PostNL schijt aan.

Dit alles pas nadat PostNL weken- tot maandenlang de tijd neemt om je pakket te "zoeken". Het is een ellendig lange strijd en je krijgt er niets voor terug.

Advies voor iedereen: hou er gewoon rekening mee dat een bepaald percentage pakketten verdwijnt en neem dat mee in je kosten. Aan PostNL heb je niets als er iets zoek raakt, beschouw dat gewoon als 100% verloren tijd/geld/moeite.
Dat is de standaard in de logistieke industrie inderdaad. Anders is het wel heel makkelijk om als verzender winst te maken op kwijtgeraakte pakketjes, terwijl de vervoerder erop verliest
Resistance is futile.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 11:31:31 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194020333
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:31 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat doe ze dan ook door 99,x% prima af te leveren.

Bij AH is geen sprake van een inspanningsverplichting, of wel? Zo nee, onvergelijkbaar.
En wat hij zegt ^O^
Resistance is futile.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 11:33:04 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194020351
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

.
Maar niet vanuit een resultaatverplichting. Dus ja als dit afzakt naar 60% heeft niemand een poot om op te staan. Ik vind dat bizar
Dan maakt niemand meer gebruik van PostNL, want DPD en UPS bieden wel 99,x% service.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')