Moest ik inderdaad ook aan denken. Iedereen op Schiphol weet dit.quote:Op maandag 6 juli 2020 23:06 schreef trein2000 het volgende:
Je kent het verhaal van het geopende zakje pinda's niet? Dit is waarschijnlijk weer die cateraar op schiphol die een heel streng anti-diefstal beleid heeft.
Je weet als werknemer daar perfect waar je aan toe bent. Niks mis mee wat mij betreft. Stelen = weg. Waar trek je anders de grens.
Ook als je de telefoon verplicht moet gebruiken voor je werk? Dan lever je gewoon de telefoon in en zoekt de werkgever het maar uit. Het is notabene een tool om uberhaupt werkzaamheden te kunnen verrichten. Dit is toch waanzin. Hier heb ik nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 6 juli 2020 23:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar werd een mevrouw in Duitsland voor ontslagenTelefoon opladen op het werk was electriciteit stelen
Die grens zal de rechter bepalen. Maar zo behoort ook een rechter de persoonlijke omstandigheden mee te nemen. En dat houd ook in, zijn arbeidsverleden etc. Zeker bij dit soort diefstallen. Maw je bent overgeleverd aan de grillen van een rechter. En als je dan ook nog geen advocaat hebt maar een juriste terwijl een werkgever met vol geschut komt dan moet je wat mazzel hebben.quote:Op maandag 6 juli 2020 23:10 schreef karr-1 het volgende:
en verder je mag het onredelijk vinden, maar de grens is heel duidelijk. Diefstal is diefstal en dat had hij moeten weten als je er al 25 jaar werkt.
Waar trek je anders de grens? Dit zie je door de vingers en dan ga je op de glijdende schaal.
KLM is een prima werkgever met prima arbeidsvoorwaarden. Ook zijn er enorm goede voorzieningen met betrekking tot het niet punitief melden afhandelen van fouten etc. Wat dat betreft is KLM echt geen bedrijf dat op zoek is naar redenen om mensen eruit te werken, integendeel.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 01:34 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nou, 53 jaar met een ontslag op staande voet en mogelijk daardoor ook nog een strafblad wegens diefstal. Ik wens hem veel succes. In theorie klopt het allemaal wel. Maar het is onmenselijk. Je raakt hiermee niet alleen de werknemer maar ook zijn vrouw/partner.
Je man/vrouw zal maar thuis komen met het bericht ontslag vanwege een flesje water.
Met een veroordeling van diefstal achter zijn naam. Good luck with that.quote:Op maandag 6 juli 2020 23:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Levenslang? Hij moet ander werk zoeken, dat is alles.
Is er aangifte gedaan dan?quote:Op dinsdag 7 juli 2020 04:47 schreef RTR het volgende:
[..]
Met een veroordeling van diefstal achter zijn naam. Good luck with that.
Dit komt hoe dan ook uit.quote:
Dat mag niet want het is een belangrijke "banenmachine" en dus "essentieel" voor Nederland. Daarom krijgen ze ook miljardensteun van de overheid, natuurlijk wel met als voorwaarde dat ze flink in de kosten gaan snijden en dus een flink deel van de werknemers eruit tiefen.quote:
Bij redelijkheid en billijkheid..quote:Op maandag 6 juli 2020 23:06 schreef trein2000 het volgende:
Je kent het verhaal van het geopende zakje pinda's niet? Dit is waarschijnlijk weer die cateraar op schiphol die een heel streng anti-diefstal beleid heeft.
Je weet als werknemer daar perfect waar je aan toe bent. Niks mis mee wat mij betreft. Stelen = weg. Waar trek je anders de grens.
Dit zou ik niet te hard roepen bij deze werkgever.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 06:22 schreef cempexo het volgende:
Als deze man in het verleden zich had ontwikkeld als een prima werknemer dan was dit niet gebeurd. Dus...wat is de werkelijke basisreden ?
Dat wat vermeld is als reden voor ontslag is in de verste niet alles, er is veel meer aan de hand geweest.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 07:25 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit zou ik niet te hard roepen bij deze werkgever.
Een bedrijf betaalt geen omzetbelasting.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 07:49 schreef zatoichi het volgende:
Wat een kut bedrijf is KLM zeg...
4 miljard en vervolgens zoveel mogelijk personeel eruit werken. Waar komt dat geld vandaan als die mensen bij de UWV zitten? Juist, weer uit onze zakken.
Ben benieuwd hoeveel omzetbelasting de KLM eigenlijk betaalt.
Neu, juist hard mensen nodig.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 07:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lijkt me eerder dat ze gewoon een reden nodig hadden om mensen eruit te sturen?
DIt kost ze namelijk geld. Iemand die zo lang in dienst is werkt erg efficient.
Dat was (toen iig) ook bij Albert Heijn zo. Ik denk om te voorkomen dat werknemers express dingen gingen afschrijven in het systeem (bv door iets 'per ongeluk' te laten vallen) en dan opeten.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 00:31 schreef Jemoederniet het volgende:
Het is wel streng dat je zelfs eten dat weggegooid wordt niet mag nuttigen. Heb zelf in de horeca gewerkt en we mochten gewoon eten nuttigen en meenemen naar huis als het toch weggegooid zou worden.
Maar als de afspraken duidelijk zijn en er steeds herhaald worden, dan moet je je gewoon daaraan houden. Het is uiteindelijk de werkgever die bepaalt. Zonder toestemming is het diefstal, zelfs bij dingen van weinig waarde.
Ik vergelijk het altijd met hoe zou ik het vinden als een vriend of iemand anders bij mij in huis zonder te vragen 50 cent, een wc-rol of een pak printerpapier in z'n zak steekt? Het gaat niet om de waarde, maar om het verlies van vertrouwen.
Ja. De regels zijn soms onbegrijpelijk. Bij de RAI mochten wij overgebleven broodjes bijv. wel zlf opeten maar niet aan de voedselbank etc. geven. Daar stond een hoge boete op.quote:Op dinsdag 7 juli 2020 08:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat was (toen iig) ook bij Albert Heijn zo. Ik denk om te voorkomen dat werknemers express dingen gingen afschrijven in het systeem (bv door iets 'per ongeluk' te laten vallen) en dan opeten.
In de praktijk was dat gewoon bizar. Die kleine taartjes vielen soms om in hun doosjes, waardoor niemand ze meer wil kopen. Die moet je dan afschrijven als kapot maar vervolgens mag je het ook niet opeten. Gelukkig vonden de managers dat zelfs onzin en ging die taart gewoon naar de kantine
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |