abonnement Unibet Coolblue
pi_193945616
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193945633
Harde wind idd! Ik zou vandaag zo rond de 100 km fietsen, het werden er 144.

Heb na 110 km maar ff een supermarkt bezocht en croissants, cola en Aquarius gekocht. Had veel te weinig eten mee :')
pi_193945636
Pokke weer vandaag
pi_193945908
Ik lekker een stukkie knallen op de ringvaart met wind mee (zeg 45 kmpu), wordt ik ingehaald door een auto die me net voor een afslag nog even wil passeren. Dus ik moet vol in de ankers, wiel blokkeert (want regen en glad) en ik weet het net allemaal nog te corrigeren. Wat een ongelofelijke zakkewasser!
Aldus.
pi_193945939
Het is nu wel lekker. Maar moet nu rusten van mijn schema :7
Whatever...
pi_193946286
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 14:06 schreef Patroon het volgende:

[..]

He is dat nou nodig? Ik geef toch zelf ook wel aan dat dat het geval zal zijn? :D
Love you.. ;-)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193946324
quote:
2s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:15 schreef Z het volgende:
Ik lekker een stukkie knallen op de ringvaart met wind mee (zeg 45 kmpu), wordt ik ingehaald door een auto die me net voor een afslag nog even wil passeren. Dus ik moet vol in de ankers, wiel blokkeert (want regen en glad) en ik weet het net allemaal nog te corrigeren. Wat een ongelofelijke zakkewasser!
Irritant zeg, en altijd maar zeuren op die wielrenners.
Op mijn rondje van vandaag moest ik me ook constant aanpassen aan raar gedrag van andere weggebruikers. Ik zag het vandaag ver van tevoren aankomen. Mensen die honden uitlaten en zonder te kijken het fietspad oversteken, auto's die pas op het allerlaatste moment remmen, pubers die slingeren met een telefoon in hun hand, enz.

Aanpassen aan andere weggebruikers hoort erbij, dat vind ik ook helemaal niet erg. Bovendien ben je als wielrenner kwetsbaar, en daarom altijd wel scherp. Maar vervolgens zeikt iedereen altijd alleen maar op wielrenners.
pi_193946434
Perfect weertje vandaag. Lekker knallen met wind mee. ;)
  zondag 5 juli 2020 @ 18:55:46 #9
117107 MarcoD
.........
pi_193946483
Wel vaker met automobilisten die je inhalen vlak voor ze af moeten slaan. Stadsfiets, brommer of racefiets maakt weinig uit. Als ik af moet slaan (met de auto) blijf ik gewoon lekker achter de gebruiker zodat er geen onveilig situatie ontstaat, auto achter je toeteren dan wel eens of gaan bumperkleven want stel dat je 2 seconden later bij het stoplicht aankomt...
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_193946507
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:55 schreef MarcoD het volgende:
Wel vaker met automobilisten die je inhalen vlak voor ze af moeten slaan. Stadsfiets, brommer of racefiets maakt weinig uit. Als ik af moet slaan (met de auto) blijf ik gewoon lekker achter de gebruiker zodat er geen onveilig situatie ontstaat, auto achter je toeteren dan wel eens of gaan bumperkleven want stel dat je 2 seconden later bij het stoplicht aankomt...
Ja wat ook altijd schijt irritant is als er een auto op rechts geparkeerd staat en een automobilist nog net even moet inhalen voor die geparkeerde auto, maar dan als een gek in de ankers moet omdat er van de andere kant een auto komt, die hij/zij (bij een beetje anticiperen) allang had kunnen zien aankomen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193946889
De agressie richting fietser groeit meer en meer, omdat ook steeds meer wielrenners op de weg komen waarvan er genoeg zich niet netjes gedragen. De goede wielrenners zullen hier de dupe van worden helaas.

Gisteren werd gewoon 2 keer op ons getoeterd terwijl wij ons aan de regels hielden maar de automobilist zelf niet...
pi_193946902
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 18:45 schreef papert het volgende:

[..]

Irritant zeg, en altijd maar zeuren op die wielrenners.
Op mijn rondje van vandaag moest ik me ook constant aanpassen aan raar gedrag van andere weggebruikers. Ik zag het vandaag ver van tevoren aankomen. Mensen die honden uitlaten en zonder te kijken het fietspad oversteken, auto's die pas op het allerlaatste moment remmen, pubers die slingeren met een telefoon in hun hand, enz.

Aanpassen aan andere weggebruikers hoort erbij, dat vind ik ook helemaal niet erg. Bovendien ben je als wielrenner kwetsbaar, en daarom altijd wel scherp. Maar vervolgens zeikt iedereen altijd alleen maar op wielrenners.
Ja, alleen is respect naar wielrenners naar nulpunt gedaald, tis echt wachten tot er een dwars door een groep heenrijdt.
Vakman pur sang
  zondag 5 juli 2020 @ 19:18:52 #13
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193946949
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja, alleen is respect naar wielrenners naar nulpunt gedaald, tis echt wachten tot er een dwars door een groep heenrijdt.
Nou is het ook wel vaak zo dat ze in een groep rijden over een weg waar ook een verplicht fietspad naast ligt.
En dat is dan vet irritant als je daar dan met auto @sukkeldraf achteraan moet hobbelen en niet in kunt halen :@
pindazakje
pi_193947178
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:18 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Nou is het ook wel vaak zo dat ze in een groep rijden over een weg waar ook een verplicht fietspad naast ligt.
En dat is dan vet irritant als je daar dan met auto @:sukkeldraf achteraan moet hobbelen en niet in kunt halen :@
Welk deel van het land? Want dit maak ik echt nooit mee.

Wij nemen ook wel kleine stukjes weg waar er een waardeloos fietspad is maar dan zo dat auto s er veenmossen van hebben.
Vakman pur sang
  zondag 5 juli 2020 @ 19:33:25 #15
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193947217
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Welk deel van het land? Want dit maak ik echt nooit mee.

Wij nemen ook wel kleine stukjes weg waar er een waardeloos fietspad is maar dan zo dat auto s er veenmossen van hebben.
In Brabant kut!
pindazakje
pi_193947471
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

In Brabant kut!
Hier gebeurt het ook bijna niet. Weet je zeker dat het verplichte fietspaden zijn? Met een een rond bord, en geen niet-verplichte fietspaden? Met een rechthoekig bord?
  zondag 5 juli 2020 @ 19:49:57 #17
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193947525
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:18 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Nou is het ook wel vaak zo dat ze in een groep rijden over een weg waar ook een verplicht fietspad naast ligt.
En dat is dan vet irritant als je daar dan met auto @:sukkeldraf achteraan moet hobbelen en niet in kunt halen :@
Gewoon verbieden dat toeren in een groepje, genoeg wielrverenigingen waar je op een afgesloten parcours veilig kan koersen.
pi_193947739
Beste thuis klussers... Ketting vervangen bij .5 of.75?
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 5 juli 2020 @ 20:04:22 #19
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193947761
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:03 schreef the_critic het volgende:
Beste thuis klussers... Ketting vervangen bij .5 of.75?
Gewoon als die versleten is.
Lospedrosa
  zondag 5 juli 2020 @ 20:07:40 #20
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193947814
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:47 schreef papert het volgende:

[..]

Hier gebeurt het ook bijna niet. Weet je zeker dat het verplichte fietspaden zijn? Met een een rond bord, en geen niet-verplichte fietspaden? Met een rechthoekig bord?
Let ik niet op, maar zijn wegen waar alle fietsers normaal gewoon op het fietspad rijden en waar de auto's met 80 voorbij zeilen.
pindazakje
  zondag 5 juli 2020 @ 20:08:08 #21
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193947823
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 19:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Gewoon verbieden dat toeren in een groepje, genoeg wielrverenigingen waar je op een afgesloten parcours veilig kan koersen.
Of gewoon op het fietspad blijven dan is het ook opgelost.
pindazakje
  zondag 5 juli 2020 @ 20:21:50 #22
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193948049
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Gewoon als die versleten is.
Lospedrosa
Kan je dan nog wel snel schakelen? :P
.
pi_193948267
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Gewoon als die versleten is.
Lospedrosa
_O-
Klopt wel.
Vakman pur sang
pi_193948325
Zit nu in Bayern.
Maar die Duitsers kunnen helemaal niet snel schakelen, lopen overal met een mondkapje te kutten. (Meeste met de neus erbuiten :') )
En ze rijden hier alleen Ebikes.
Had zeker wel de MTB mee kunnen nemen maar heb de teammachine mee.
Morgen eerste ronde samenstellen. :9
Vakman pur sang
  zondag 5 juli 2020 @ 20:42:49 #25
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193948427
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Zit nu in Bayern.
Maar die Duitsers kunnen helemaal niet snel schakelen, lopen overal met een mondkapje te kutten. (Meeste met de neus erbuiten :') )
En ze rijden hier alleen Ebikes.
Had zeker wel de MTB mee kunnen nemen maar heb de teammachine mee.
Morgen eerste ronde samenstellen. :9
Jezus beetje voorbereiding, die rondjes hoor je allang op de Garmin te hebben ouwe reus
.
pi_193948484
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:42 schreef Yankee het volgende:

[..]

Jezus beetje voorbereiding, die rondjes hoor je allang op de Garmin te hebben ouwe reus
Kan niet heb wahoo.
Vakman pur sang
  zondag 5 juli 2020 @ 20:48:15 #27
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193948509
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Kan niet heb wahoo.
Sterkte
.
pi_193948514
Maar heb al wat rondjes gedownload, maar rijdt liever zelf rond om te kijken wat mooi is.
Vandaag hebben we veel gereden en daarvan al wat stukken getipt die ik morgen ga pakken.

Heb al te vaak een gpx gedownload die gewoon bagger was. Hou wel een beetje van de kleinere wegen en dorpjes.
Vakman pur sang
  zondag 5 juli 2020 @ 20:49:36 #29
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193948531
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar heb al wat rondjes gedownload, maar rijdt liever zelf rond om te kijken wat mooi is.
Vandaag hebben we veel gereden en daarvan al wat stukken getipt die ik morgen ga pakken.

Heb al te vaak een gpx gedownload die gewoon bagger was. Hou wel een beetje van de kleinere wegen en dorpjes.
Route maken door gebruik te maken van de heatmap op Strava is wel een aanrader
.
pi_193948538
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:49 schreef Yankee het volgende:

[..]

Route maken door gebruik te maken van de heatmap op Strava is wel een aanrader
Oh ken ik niet. Kan dat mobiel? Heb de sleptop thuis gelaten. :P
Vakman pur sang
  zondag 5 juli 2020 @ 20:59:34 #31
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193948633
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 16:15 schreef Zwansen het volgende:
Iemand ervaring met het fietsen in Umbrië? We zitten volgende maand in het Oosten van Umbrië, tegen de Apennijnen aan.

Ik zit een beetje routes te zoeken op Strava en Google Maps, maar lijkt er soms op dat ik beter een gravelbike kan meenemen. Echt heel veel onverharde klimmetjes daar.
Vorige topic was meteen na m’n post vol dus nog even een repost. :+

Iemand?
pi_193950188
@ddx: we zijn elkaar gepasseerd vandaag. In Welkenraedt om precies te zijn. :)
pi_193950832
Oei, ik ging vandaag rond 17u nog een stukje fietsen. Ging zo snel dat we ineens 60km hadden gefietst, even wat gegeten in Zandvoort maar toen was de terugrit wel heel erg lang afzien 😅
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 6 juli 2020 @ 06:04:21 #34
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193953627
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 20:49 schreef Yankee het volgende:

[..]

Route maken door gebruik te maken van de heatmap op Strava is wel een aanrader
Dan fiets je waar iedereen fietst? :')
  maandag 6 juli 2020 @ 07:49:29 #35
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193953949
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 06:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dan fiets je waar iedereen fietst? :')
Dat is uiteraard afhankelijk van hoe je het gebruikt :')
.
pi_193954243
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 06:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dan fiets je waar iedereen fietst? :')
Daarmee vermijdt je vaak wel de door de fietsroutebordjes aangegeven routes, die heel onhandig midden door een woonwijk slingeren of langs 100 stoplichten gaan om een stad door te komen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 6 juli 2020 @ 08:55:15 #37
62913 Blik
The one and Only!
pi_193954329
Je komt dan wel opeens een bak met gravel tegen die je niet verwacht. Of moet je opeens over een mtb-track als je de omgeving niet kent (had ik in Denemarken) Prima met een mtb of gravelbike, maar niet met mijn racefiets.

Doe mij maar Komoot, die geeft de ondergrond tenminste aan
  maandag 6 juli 2020 @ 09:03:54 #38
130803 Gripper
Get a grip
pi_193954405
Mijn werkgever wil graag dat ik ook in de bouwvak-periode (waarin het bij ons heel rustig is) wat vakantie opneem, wat ik normaal eigenlijk nooit doe midden in de zomer. Maar enfin, week 30 toch maar wat vrije dagen opgenomen en omdat mn liefste niet vrij kan hebben, ga ik in mn uppie een week fietsen in de Alpen.

Ik heb de Vanoise in gedachten, en wil vanuit dit dorpje als standplaats lekker wat gaan fietsen.

Col de la Madeleine, Croix de Fer + Glandon / La Toussuire een diy marmotte rondje, lacets de montvernier en diverse kleine klimmetjes rondom de vallei staan uiteraard op het lijstje, en je kan zelfs een (best grote) ronde maken met de Madeleine en Iseran samen, maar dan is het wel 230 km/5000 hm.

De CX gaat ook mee om eens om/bij een piste of net naast de col wat gravelwegen te rijden, maar ik wil in m'n eentje geen grote onherbergzame gebieden in waar het zo dagen kan duren voor ze je vinden als je op je bakkes gaat.

Nog andere tips voor die omgeving?

[ Bericht 4% gewijzigd door Gripper op 06-07-2020 09:43:46 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 6 juli 2020 @ 10:04:33 #39
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193955183
Ik ben in seent sjan de mauriejenne geweest. Prima camping net boven het dorp. Vanaf daar de Col du mollard opgeweest, rondje croixde fer en glandon, telegraphe/galiBIER en niet te vergeten les lacets de montvernier en col du chaussy. Bij de chaussy ging het onverhard verder meen ik en kan je zo naar le chambre terugrijden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 6 juli 2020 @ 10:14:19 #40
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193955281
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 09:03 schreef Gripper het volgende:
Mijn werkgever wil graag dat ik ook in de bouwvak-periode (waarin het bij ons heel rustig is) wat vakantie opneem, wat ik normaal eigenlijk nooit doe midden in de zomer. Maar enfin, week 30 toch maar wat vrije dagen opgenomen en omdat mn liefste niet vrij kan hebben, ga ik in mn uppie een week fietsen in de Alpen.

Ik heb de Vanoise in gedachten, en wil vanuit dit dorpje als standplaats lekker wat gaan fietsen.

Col de la Madeleine, Croix de Fer + Glandon / La Toussuire een diy marmotte rondje, lacets de montvernier en diverse kleine klimmetjes rondom de vallei staan uiteraard op het lijstje, en je kan zelfs een (best grote) ronde maken met de Madeleine en Iseran samen, maar dan is het wel 230 km/5000 hm.

De CX gaat ook mee om eens om/bij een piste of net naast de col wat gravelwegen te rijden, maar ik wil in m'n eentje geen grote onherbergzame gebieden in waar het zo dagen kan duren voor ze je vinden als je op je bakkes gaat.

Nog andere tips voor die omgeving?
Hotel pakken voor de grote ronde en alleen een tandenborstel mee nemen?
  maandag 6 juli 2020 @ 10:27:00 #41
130803 Gripper
Get a grip
pi_193955418
Ja precies, ik ken die Mauri-jenne vallei dus tot nu toe alleen maar van de Marmotte en dan is het veel vreten, zo hard mogelijk richting de voet van de Teelegraf rije, en oppassen op die schuine treinrails bij de fabrieken.
Heb nooit echt naar campings en zo gekeken.

Heb nu trouwens deze camping in gedachten.
https://www.zoover.nl/fra(...)le-bois-joli/camping
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 6 juli 2020 @ 10:32:51 #42
130803 Gripper
Get a grip
pi_193955480
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 10:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Hotel pakken voor de grote ronde en alleen een tandenborstel mee nemen?
Als de benen goed zijn wil ik die 2 buitencategorie klabatsers op de laatste of een na laatste dag aanpakken hoor. De Iseran is heel lang, maar als je m rechtsom doet is het vanaf de top 40-50 km lang afdalen terug naar het beginpunt.

Heb tegenwoordig ook wat van die bikepack tassen, dus een paar dingetjes meenemen voor een overnachting is zeker ook mogelijk, wil natuurlijk niet in mn fietskleren aan het buffet staan :P Vind eigelijks vooral dat zo'n rondje gewoon in 1x moet kunnen van mezelf :@
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193956301
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:55 schreef Blik het volgende:
Je komt dan wel opeens een bak met gravel tegen die je niet verwacht. Of moet je opeens over een mtb-track als je de omgeving niet kent (had ik in Denemarken) Prima met een mtb of gravelbike, maar niet met mijn racefiets.

Doe mij maar Komoot, die geeft de ondergrond tenminste aan
Dat doet strava ook tegenwoordig?
pi_193956541
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:55 schreef Blik het volgende:
Je komt dan wel opeens een bak met gravel tegen die je niet verwacht. Of moet je opeens over een mtb-track als je de omgeving niet kent (had ik in Denemarken) Prima met een mtb of gravelbike, maar niet met mijn racefiets.

Doe mij maar Komoot, die geeft de ondergrond tenminste aan
Wat kost komoot?
Vakman pur sang
pi_193956577
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:55 schreef Blik het volgende:
Je komt dan wel opeens een bak met gravel tegen die je niet verwacht. Of moet je opeens over een mtb-track als je de omgeving niet kent (had ik in Denemarken) Prima met een mtb of gravelbike, maar niet met mijn racefiets.

Doe mij maar Komoot, die geeft de ondergrond tenminste aan
Bij Strava kan je in de betaalde versie ook aangever dat je verharde wegen wilt (of juist onverhard).
Maar ik ben ook tevreden over Komoot. Beide werken anders en hebben hun sterke en zwakke punten.
pi_193956731
Zaterdag ga ik mijn eerste wedstrijdje rijden. Een trimmerskoers op sloten. Vind het wel spannend. Doel is heelhuids in het peloton over de finish komen zonder andere renners te irriteren.
  maandag 6 juli 2020 @ 12:14:43 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_193956941
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:46 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat kost komoot?
20 euro voor permanente toegang heb ik betaald. Ze vertellen je eerst 30 euro, maar als je dan even wacht krijg je na een weekje het aanbod voor 20 euro
  maandag 6 juli 2020 @ 12:15:11 #48
62913 Blik
The one and Only!
pi_193956947
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:48 schreef Coppi het volgende:

[..]

Bij Strava kan je in de betaalde versie ook aangever dat je verharde wegen wilt (of juist onverhard).
Maar ik ben ook tevreden over Komoot. Beide werken anders en hebben hun sterke en zwakke punten.
Ah, dan is dat nieuw, dat wist ik niet. Heb geen premium strava account
pi_193957031
Strava heeft inderdaad de route bouwer vernieuwd, al gebruik ik gewoon Komoot.
pi_193957114
quote:
4s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:22 schreef Leonos het volgende:
Strava heeft inderdaad de route bouwer vernieuwd, al gebruik ik gewoon Komoot.
Hoe kom je bij de routebouwer dan?
Vakman pur sang
pi_193957130
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 12:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Hoe kom je bij de routebouwer dan?
https://www.strava.com/routes/new?v2=true
pi_193957229
Ik ga over 2 weken ook naar de Alpen en ga daar denk ik wel ff een mtb huren om wat offroad te gaan :)
pi_193957325
Ik ga over 7 weken naar de Alpen :)
pi_193957694
Ik zoek een Shimano FC-5800 crankbout online, iemand weet welke shop dit verkoopt?
Of heet zo'n dop op de crank anders? Want maar weinig resultaten ;(
pi_193957836
Mag ik mee komen schrijven?

(Ik heb afgelopen zaterdag een racefiets gekocht. Zonet m’n tweede rondje gefietst.)
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193957838
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:47 schreef -Ferb- het volgende:
Mag ik mee komen schrijven?

(Ik heb afgelopen zaterdag een racefiets gekocht. Zonet m’n tweede rondje gefietst.)
Welkom! :W
Welke fiets heb je gekocht?
pi_193957905
quote:
4s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:47 schreef Leonos het volgende:

[..]

Welkom! :W
Welke fiets heb je gekocht?
Dank je.

Een Merida Scultura 100 (Juliet).
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193957935
Ik krijg Komoot echt niet onder de knie.. misschien ligt het aan mijn browserinstellingen of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 6 juli 2020 @ 13:59:09 #59
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193957966
quote:
4s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:30 schreef Leonos het volgende:
Ik zoek een Shimano FC-5800 crankbout online, iemand weet welke shop dit verkoopt?
Of heet zo'n dop op de crank anders? Want maar weinig resultaten ;(
Geen crankbout vriend
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193957973
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:59 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Geen crankbout vriend
hoe dan :P
  maandag 6 juli 2020 @ 14:04:05 #61
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193958037
quote:
4s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:59 schreef Leonos het volgende:

[..]

hoe dan :P
My bad, kennelijk vinden ze dat ding een bout (is het misschien ook wel, maar dan een hele korte)

https://www.bike-componen(...)a6YwGaQaAm_bEALw_wcB
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193958050
quote:
4s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:59 schreef Leonos het volgende:

[..]

hoe dan :P
Dopje
Vakman pur sang
pi_193958069
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:04 schreef Fretwork het volgende:

[..]

My bad, kennelijk vinden ze dat ding een bout (is het misschien ook wel, maar dan een hele korte)

https://www.bike-componen(...)a6YwGaQaAm_bEALw_wcB
Dit is de 5700, ik zoek de 5800 ;(

Edit: Gevonden
https://www.bike24.com/p2237651.html

_O_

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2020 14:10:13 ]
pi_193958126
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 13:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik krijg Komoot echt niet onder de knie.. misschien ligt het aan mijn browserinstellingen of zo.
Wat gaat er mis?
  maandag 6 juli 2020 @ 14:17:11 #65
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193958183
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 06:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dan fiets je waar iedereen fietst? :')
Alleen als je dikke lijnen volgt.


quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 08:55 schreef Blik het volgende:
Je komt dan wel opeens een bak met gravel tegen die je niet verwacht. Of moet je opeens over een mtb-track als je de omgeving niet kent (had ik in Denemarken) Prima met een mtb of gravelbike, maar niet met mijn racefiets.

Doe mij maar Komoot, die geeft de ondergrond tenminste aan
Strava ook.
  maandag 6 juli 2020 @ 14:22:38 #66
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193958232
quote:
4s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:06 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dit is de 5700, ik zoek de 5800 ;(

Edit: Gevonden
https://www.bike24.com/p2237651.html

_O_
Had hem ook net voor je :P

Maar die y1p417000 moet je hebben dus
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193958287
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:22 schreef Fretwork het volgende:
y1p417000
10 euro voor een doppie :')
Maar oke, dan is de fiets weer compleet.
  maandag 6 juli 2020 @ 14:27:48 #68
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193958304
quote:
4s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:26 schreef Leonos het volgende:

[..]

10 euro voor een doppie :')
Maar oke, dan is de fiets weer compleet.
Had je kunnen besparen hè ;)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193958523
quote:
4s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:11 schreef Leonos het volgende:

[..]

Wat gaat er mis?
Tussenpunten creëren of de route omleggen. Meestal trek ik eerst een streep volgens de 'popularity' van A naar B en dan ga ik daarna op specifieke punten kijken of ik wel zo wil fietsen, of leg ik hem een beetje om. Dat werkt in Strava goed, Komoot niet.
Ik heb me er ook nooit heel erg in verdiept, maar vond het erg tegenintuitief de keren dat ik het probeerde.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193958570
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Tussenpunten creëren of de route omleggen. Meestal trek ik eerst een streep volgens de 'popularity' van A naar B en dan ga ik daarna op specifieke punten kijken of ik wel zo wil fietsen, of leg ik hem een beetje om. Dat werkt in Strava goed, Komoot niet.
Ik heb me er ook nooit heel erg in verdiept, maar vond het erg tegenintuitief de keren dat ik het probeerde.
Gewoon klikken waar je heen wilt :P
pi_193958738
quote:
4s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:50 schreef Leonos het volgende:

[..]

Gewoon klikken waar je heen wilt :P
Ja dat doe ik ook, de eindbestemming dus.. Maar de weg daarheen verleggen lukt niet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 6 juli 2020 @ 15:13:59 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_193958868
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja dat doe ik ook, de eindbestemming dus.. Maar de weg daarheen verleggen lukt niet.
Ik voeg gewoon waypoints toe, die waypoints kun je verplaatsen.
pi_193959128
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 15:13 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik voeg gewoon waypoints toe, die waypoints kun je verplaatsen.
Dit inderdaad.
pi_193960008
quote:
Thanks. Net even geprobeerd en hij geeft niet aan als het een autoweg betreft. 😬 Maar goed smalle weggetjes doen dus. Of inzoomen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193960073
Ik heb een lichtelijke irritatie trouwens. Ze hebben hier bepaalde fietspaden volgegooid met grind, wat nog ingereden moet worden. Daar kan ik dus niet overheen, ben bang dat ik m’n banden erop lekrij.

Ik wilde naar een grotere plaats hier vlakbij rijden en kwam een andere wielrenster tegen. Een man die bij een auto stond, en bij haar hoorde, riep haar al toe dat ze straks niet het fietspad moest nemen maar op de weg moest blijven. Toen ik daar kwam zag ik dus waarom. Ben ook maar over de weg gereden. Geen boos getoeter gelukkig. :P
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/1s.gif[/img] Op zaterdag 22 mei 2021 10:44 schreef Catkiller het volgende:
Dat je gestoord bent was al duidelijk.
[/quote]
pi_193960294
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 16:29 schreef -Ferb- het volgende:

[..]

Thanks. Net even geprobeerd en hij geeft niet aan als het een autoweg betreft. 😬 Maar goed smalle weggetjes doen dus. Of inzoomen.
Ligt eraan waar je gaat fietsen, in Nederland ontwijkt hij wel de provinciale wegen.
In het buitenland mag je vaak op die wegen fietsen, dus dan gaat Strave ook via die routes.
pi_193961342
Zo wat een gekloot. Maar nu duidelijk.
In strava app bij profiel->routes->+ nieuwe route maken.

Dan zorgen dat je WiFi op de wahoo app en element is ingelogd.

Dan op de Elemnt pag->route->sync
En je strava route staat op je wahoo onder routes.
Vakman pur sang
pi_193962357
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 17:57 schreef Lospedrosa het volgende:
Zo wat een gekloot. Maar nu duidelijk.
In strava app bij profiel->routes->+ nieuwe route maken.

Dan zorgen dat je WiFi op de wahoo app en element is ingelogd.

Dan op de Elemnt pag->route->sync
En je strava route staat op je wahoo onder routes.
Je kan ook gewoon via je Element app een route laden op je Wahoo door route te selecteren. Hoef je niet te syncen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 6 juli 2020 @ 19:27:14 #79
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193962609
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 14:04 schreef Fretwork het volgende:

[..]

My bad, kennelijk vinden ze dat ding een bout (is het misschien ook wel, maar dan een hele korte)

https://www.bike-componen(...)a6YwGaQaAm_bEALw_wcB
Kort of lang, een bout is een bout...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 6 juli 2020 @ 19:28:48 #80
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193962623
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 11:58 schreef papert het volgende:
Zaterdag ga ik mijn eerste wedstrijdje rijden. Een trimmerskoers op sloten. Vind het wel spannend. Doel is heelhuids in het peloton over de finish komen zonder andere renners te irriteren.
Tof! Hou je rekening met het aanmeldprotocol wat ze nu hebben?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 6 juli 2020 @ 19:31:56 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193962679
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 10:27 schreef Gripper het volgende:
Ja precies, ik ken die Mauri-jenne vallei dus tot nu toe alleen maar van de Marmotte en dan is het veel vreten, zo hard mogelijk richting de voet van de Teelegraf rije, en oppassen op die schuine treinrails bij de fabrieken.
Heb nooit echt naar campings en zo gekeken.

Heb nu trouwens deze camping in gedachten.
https://www.zoover.nl/fra(...)le-bois-joli/camping
https://www.zoover.nl/fra(...)-grands-cols/camping

Deze bedoelde ik. Reviews zijn ook even beter dan die jij hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193962733
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 19:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tof! Hou je rekening met het aanmeldprotocol wat ze nu hebben?
Ja, van tevoren aanmelden via de mail en inschrijfgeld overmaken.
Twijfel over het huren van een MyLapps sensor. De kans dat ik bij de eerste 3 over de finish kom is nul. Toch voelt het gek om voor spek en bonen mee te rijden.
  maandag 6 juli 2020 @ 19:41:50 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193962813
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 19:35 schreef papert het volgende:

[..]

Ja, van tevoren aanmelden via de mail en inschrijfgeld overmaken.
Twijfel over het huren van een MyLapps sensor. De kans dat ik bij de eerste 3 over de finish kom is nul. Toch voelt het gek om voor spek en bonen mee te rijden.
Ik snap dat wel. Als je het een keer wilt proberen zou ik er 1 huren, het is ook wel weer zo leuk als je in de uitslag staat. Als je de smaak te pakken heb zou ik er wel 1 kopen, zo duur zijn ze volgens mij ook weer niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193962860
Lang geleden dat we daar wat ritjes meegereden hebben kano..
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 6 juli 2020 @ 21:03:47 #85
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193964325
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 19:45 schreef the_critic het volgende:
Lang geleden dat we daar wat ritjes meegereden hebben kano..
Toen ik nog dacht wedstrijdrijder te kunnen worden :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193964569
Ook zonder ambities best leuk af en toe.. Verandering van spijs..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193965499
Poeh wel bergjes hier, 50km 1100 Hm.
Vakman pur sang
  maandag 6 juli 2020 @ 22:32:51 #88
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193966026
quote:
1s.gif Op maandag 6 juli 2020 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Poeh wel bergjes hier, 50km 1100 Hm.
Lekker!
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 6 juli 2020 @ 22:34:32 #89
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193966052
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 19:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kort of lang, een bout is een bout...
Kort, plastic en zo goed als hol, dat is wel op het randje
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 7 juli 2020 @ 06:24:44 #90
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193968903
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2020 19:35 schreef papert het volgende:

[..]

Ja, van tevoren aanmelden via de mail en inschrijfgeld overmaken.
Twijfel over het huren van een MyLapps sensor. De kans dat ik bij de eerste 3 over de finish kom is nul. Toch voelt het gek om voor spek en bonen mee te rijden.
Daar ben ik ook ooit begonnen met mijn eerste wedstrijd.
Opaatjes in rolstoelen langs de kant als publiek.
Hoogblonde mevrouw achter de inschrijftafel.
Vergeelde foto's aan de muur.
Smartlappen die uit de speakers schallen.
De geur van midalgan in de bruine kleedruimtes.
Koffie voor 2 kwartjes.
Heerlijk.

Gewoon toch ff huren die transponder.
pi_193969410
Midalgan ken ik niet.. Ruikt dat net als sportbalm? DE geur. Zodra je dat ruikt, ruik je koers!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193970412
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:32 schreef the_critic het volgende:
Midalgan ken ik niet.. Ruikt dat net als sportbalm? DE geur. Zodra je dat ruikt, ruik je koers!
Klopt idd. Regelmatig voor een pittige training snuif ik even aan het flesje, gelijk moraal. 8-)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193970493
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:49 schreef Patroon het volgende:

[..]

Klopt idd. Regelmatig voor een pittige training snuif ik even aan het flesje, gelijk moraal. 8-)
Typisch wielrenners overal aan snuiven.
Vakman pur sang
  dinsdag 7 juli 2020 @ 09:59:42 #94
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193970564
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 08:32 schreef the_critic het volgende:
Midalgan ken ik niet.. Ruikt dat net als sportbalm? DE geur. Zodra je dat ruikt, ruik je koers!
Ik heb ook die van Born die is nog het heetst en die ruikt ook erg krachtig. Je moet het alleen altijd aanbrengen met de koersbroek aan want het mag onder geen beding in direct of indirect contact komen met de edele delen. 🔥
pi_193970607
quote:
14s.gif Op zondag 5 juli 2020 22:43 schreef RealBizkit666 het volgende:
@:ddx: we zijn elkaar gepasseerd vandaag. In Welkenraedt om precies te zijn. :)
Niet veel fietsers gezien en jou ook niet bewust gezien.

Paar lekkere dagen gefiets in/rond Limburg.
pi_193970752
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:03 schreef ddx het volgende:

[..]

Niet veel fietsers gezien en jou ook niet bewust gezien.

Paar lekkere dagen gefiets in/rond Limburg.
Ik was met de club. Met 8 personen. Zwart-gele pakjes. :)
pi_193971282
Ik mag zaterdag een dagje fietsen met mn vrouw in Limburg.. Heerlijk!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193971313
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 09:59 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik heb ook die van Born die is nog het heetst en die ruikt ook erg krachtig. Je moet het alleen altijd aanbrengen met de koersbroek aan want het mag onder geen beding in direct of indirect contact komen met de edele delen. 🔥
En na de koers het van je benen wassen met speciaal spul, en onder de warme douche fikt het alsnog.. Haha
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193972269
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:47 schreef the_critic het volgende:
Ik mag zaterdag een dagje fietsen met mn vrouw in Limburg.. Heerlijk!
Geniet er van. ^O^
En je bent welkom op de koffie.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 12:13:29 #100
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193972660
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 10:48 schreef the_critic het volgende:

[..]

En na de koers het van je benen wassen met speciaal spul, en onder de warme douche fikt het alsnog.. Haha
Ja het lijkt alsof water het activeert.

[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 07-07-2020 13:11:52 ]
  dinsdag 7 juli 2020 @ 15:56:20 #101
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193975495
Gewoon uit interesse, weet iemand of die IQ2 dingen nou al geproduceerd worden? Ze hebben GPLama en DC Rainmaker (en mogelijk nog een paar anderen) een exemplaar gegeven in mei, maar verder staat alles stil volgens mij.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193975656
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:56 schreef Fretwork het volgende:
Gewoon uit interesse, weet iemand of die IQ2 dingen nou al geproduceerd worden? Ze hebben GPLama en DC Rainmaker (en mogelijk nog een paar anderen) een exemplaar gegeven in mei, maar verder staat alles stil volgens mij.
Op fiets.nl/forum het nog niemand iets ontvangen.. Dus gok dat het nog wel ff duren gaat
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:39:33 #103
545 dop
:copyright: dop
pi_193976115
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 15:56 schreef Fretwork het volgende:
Gewoon uit interesse, weet iemand of die IQ2 dingen nou al geproduceerd worden? Ze hebben GPLama en DC Rainmaker (en mogelijk nog een paar anderen) een exemplaar gegeven in mei, maar verder staat alles stil volgens mij.
Expected delivery 3rd quarter of 2020

Staat op de site
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 7 juli 2020 @ 16:44:50 #104
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193976217
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:39 schreef dop het volgende:

[..]

Expected delivery 3rd quarter of 2020

Staat op de site
Oh dat is dan veranderd de laatste week, was tot onlangs in juli.
"We're currently cranking up production to meet the huge demand for our power meters. If you get in line for your Road power meter now, we expect to deliver to you in July. For MTB pedals we expect August delivery." uit de FAQ

Maar lekkere strontpot dus, die backers schijnen ook niks te horen :P

In november zouden ze al bijna klaar zijn:
powermeterIQ2 twitterde op dinsdag 12-11-2019 om 16:07:21 Hi all, clicking into the pedal does not feel 100% natural yet. We'll have to make an alteration in the injection molding which takes at least two weeks extra. Our apologies. Everything else is functioning accurately. The new packaging came in as well, so we can ship ASAP. https://t.co/OMC2j3SKlu reageer retweet
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 7 juli 2020 @ 17:08:58 #105
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193976591
Ik zou m’n vingers er niet aan branden...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193976658
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:08 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zou m’n vingers er niet aan branden...
Ik ook niet, dan wat meer tientjes uitgeven en iets bewezen werkends kopen.
(Al hebben ze als eerste mtb powerpedalen)
Vakman pur sang
pi_193976916
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 12:13 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja het lijkt alsof water het activeert.
Die wash lotion van Born werkt goed. Neem dat altijd mee, plus een handdoekje. Zodat m’n handen niet vies blijven. En je moet natuurlijk niet teveel smeren, anders belandt het in je sokken :9
  dinsdag 7 juli 2020 @ 17:55:35 #108
62913 Blik
The one and Only!
pi_193977394
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 16:44 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Oh dat is dan veranderd de laatste week, was tot onlangs in juli.
"We're currently cranking up production to meet the huge demand for our power meters. If you get in line for your Road power meter now, we expect to deliver to you in July. For MTB pedals we expect August delivery." uit de FAQ

Maar lekkere strontpot dus, die backers schijnen ook niks te horen :P

In november zouden ze al bijna klaar zijn:
powermeterIQ2 twitterde op dinsdag 12-11-2019 om 16:07:21 Hi all, clicking into the pedal does not feel 100% natural yet. We'll have to make an alteration in the injection molding which takes at least two weeks extra. Our apologies. Everything else is functioning accurately. The new packaging came in as well, so we can ship ASAP. https://t.co/OMC2j3SKlu reageer retweet
Juli/augustus ofwel q3-2020 verschilt niet zoveel. ;)
pi_193977856
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:27 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Die wash lotion van Born werkt goed. Neem dat altijd mee, plus een handdoekje. Zodat m’n handen niet vies blijven. En je moet natuurlijk niet teveel smeren, anders belandt het in je sokken :9
Zelf na die wash-lotion is douchen verschrikkelijk hoor haha
Maar alles voor de geur en het bruine kleurtje
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 7 juli 2020 @ 21:10:40 #110
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193980367
Nou, kogel is door de kerk. Vrij van m'n werk gekregen. Ik ga met Gripper mee naar de Alpen.

Omdat hij de hele week berg op wilt fietsen en ik dat fysiek en mentaal niet trek :+ heb ik besloten om een dag of 2 bij hem te blijven en dan naar huis te fietsen *O*

Toen ik dat bedacht had zei ik dat tegen een vriend van me, die gaat met de tandem naar Spanje toe fietsen omdat zowel hij als zijn vriendin veel vrije tijd hebben op 't moment. Die gaan op dezelfde dag weg als ik, dus dan komen we elkaar halverwege tegen.

Zin in! *O*
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193980736
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:10 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, kogel is door de kerk. Vrij van m'n werk gekregen. Ik ga met Gripper mee naar de Alpen.

Omdat hij de hele week berg op wilt fietsen en ik dat fysiek en mentaal niet trek :+ heb ik besloten om een dag of 2 bij hem te blijven en dan naar huis te fietsen *O*

Toen ik dat bedacht had zei ik dat tegen een vriend van me, die gaat met de tandem naar Spanje toe fietsen omdat zowel hij als zijn vriendin veel vrije tijd hebben op 't moment. Die gaan op dezelfde dag weg als ik, dus dan komen we elkaar halverwege tegen.

Zin in! *O*
Poeh lekker!
Vakman pur sang
pi_193980779
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:10 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, kogel is door de kerk. Vrij van m'n werk gekregen. Ik ga met Gripper mee naar de Alpen.

Omdat hij de hele week berg op wilt fietsen en ik dat fysiek en mentaal niet trek :+ heb ik besloten om een dag of 2 bij hem te blijven en dan naar huis te fietsen *O*

Toen ik dat bedacht had zei ik dat tegen een vriend van me, die gaat met de tandem naar Spanje toe fietsen omdat zowel hij als zijn vriendin veel vrije tijd hebben op 't moment. Die gaan op dezelfde dag weg als ik, dus dan komen we elkaar halverwege tegen.

Zin in! *O*
Mooi man. Ik kon helaas zo kort dag niet meer vrij regelen omdat mijn directe collega vanaf volgende week vakantie heeft. Gelukkig hoeft Grip nu niet alleen ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 7 juli 2020 @ 21:50:24 #113
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193981103
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Poeh lekker!
Echt wel!
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:33 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mooi man. Ik kon helaas zo kort dag niet meer vrij regelen omdat mijn directe collega vanaf volgende week vakantie heeft. Gelukkig hoeft Grip nu niet alleen ;)
Ik hoop wel dat hij nu niet bij mij komt knuffelen nu hij jou moet missen...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193981310
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:10 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, kogel is door de kerk. Vrij van m'n werk gekregen. Ik ga met Gripper mee naar de Alpen.

Omdat hij de hele week berg op wilt fietsen en ik dat fysiek en mentaal niet trek :+ heb ik besloten om een dag of 2 bij hem te blijven en dan naar huis te fietsen *O*

Toen ik dat bedacht had zei ik dat tegen een vriend van me, die gaat met de tandem naar Spanje toe fietsen omdat zowel hij als zijn vriendin veel vrije tijd hebben op 't moment. Die gaan op dezelfde dag weg als ik, dus dan komen we elkaar halverwege tegen.

Zin in! *O*
Tof man.. Leuke avonturen!
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:03:28 #115
279824 Mansjester
City>United
pi_193981394
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:10 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, kogel is door de kerk. Vrij van m'n werk gekregen. Ik ga met Gripper mee naar de Alpen.

Omdat hij de hele week berg op wilt fietsen en ik dat fysiek en mentaal niet trek :+ heb ik besloten om een dag of 2 bij hem te blijven en dan naar huis te fietsen *O*

Toen ik dat bedacht had zei ik dat tegen een vriend van me, die gaat met de tandem naar Spanje toe fietsen omdat zowel hij als zijn vriendin veel vrije tijd hebben op 't moment. Die gaan op dezelfde dag weg als ik, dus dan komen we elkaar halverwege tegen.

Zin in! *O*
Tof,waar gaan jullie precies heen?

Ik zit ook te kijken naar volgende vakantie. Zit nu hieraan te denken. Vrees alleen dat het op de plaatjes er enorm vet uitziet,maar in de praktijk te zwaar is vanwege mn bagage (ook al ga ik zo licht mogelijk). Plus ik moet nog heen en terug naar NL.

https://www.schweizmobil.(...)erland/route-01.html
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:08:01 #116
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193981473
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:03 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Tof,waar gaan jullie precies heen?

Ik zit ook te kijken naar volgende vakantie. Zit nu hieraan te denken. Vrees alleen dat het op de plaatjes er enorm vet uitziet,maar in de praktijk te zwaar is vanwege mn bagage (ook al ga ik zo licht mogelijk). Plus ik moet nog heen en terug naar NL.

https://www.schweizmobil.(...)erland/route-01.html
De Mauriennevallei. En vanaf daar rij ik via de Iseran, dan de Cormet de Roselend & Annecy en uiteindelijk de grand ballon/vogezen naar huis.

Die tocht van jou is van hotel naar hotel toch? Dan kan je dat toch prima doen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:12:53 #117
279824 Mansjester
City>United
pi_193981547
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

De Mauriennevallei. En vanaf daar rij ik via de Iseran, dan de Cormet de Roselend & Annecy en uiteindelijk de grand ballon/vogezen naar huis.

Die tocht van jou is van hotel naar hotel toch? Dan kan je dat toch prima doen?
Genot!

Nee ik ga wel met kampeerspullen en kookspullen.Hiervoor heb ik wel 2500 meter op asfalt gedaan, onverhard 2500 meter klimmen is dan misschien iets teveel van het goede.
  FOK!fotograaf dinsdag 7 juli 2020 @ 22:28:28 #118
73911 ultra_ivo
pi_193981831
Ik vertrek ook over een paar dagen. Fietsen van de Noordzee naar de Oostzee. Onderweg nog wat gemeentes scoren. Uiteindelijk neem ik de trein terug vanaf Berlijn.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:39:55 #119
279824 Mansjester
City>United
pi_193982046
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik vertrek ook over een paar dagen. Fietsen van de Noordzee naar de Oostzee. Onderweg nog wat gemeentes scoren. Uiteindelijk neem ik de trein terug vanaf Berlijn.
Ik wil misschien ook met trein (incl fiets) terug. Heb je tips voor sites waar ik makkelijk mn reis kan checken/voorbereiden ?Ik vertrek dan vanuit Duitsland,Zwiterland of Frankrijk eventueel.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:47:34 #120
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193982182
Iemand hier nog een leuke tip voor hotel ik Valkenburg? Wil deze donderdag tm zondag weekendje spontaan weg en meteen wat heuveltjes doen :)

Liefst met een lobby waar ik vrijdag overdag kan thuiswerken en was mijn vrouw kan relaxen (sauna, spa ofzo).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 7 juli 2020 @ 22:51:18 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193982267
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:47 schreef sanger het volgende:
Iemand hier nog een leuke tip voor hotel ik Valkenburg? Wil deze donderdag tm zondag weekendje spontaan weg en meteen wat heuveltjes doen :)

Liefst met een lobby waar ik vrijdag overdag kan thuiswerken en was mijn vrouw kan relaxen (sauna, spa ofzo).
Huisje in dat vakantiepark bovenop de cauberg?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193982645
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:47 schreef sanger het volgende:
Iemand hier nog een leuke tip voor hotel ik Valkenburg? Wil deze donderdag tm zondag weekendje spontaan weg en meteen wat heuveltjes doen :)

Liefst met een lobby waar ik vrijdag overdag kan thuiswerken en was mijn vrouw kan relaxen (sauna, spa ofzo).
Huisje op de mechelerhof.. Van alle gemak voorzien, voet van de camerig en gulperberg vlakbij.. Top tip
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 7 juli 2020 @ 23:18:21 #123
130803 Gripper
Get a grip
pi_193982752
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:03 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Tof,waar gaan jullie precies heen?

Waarschijnlijk st Jean de Maurienne als uitvalsbasis. Het kwam ons beiden goed uit om de reis samen te doen, scheelt toch weer qua aanspraak en slaapgebrek. En we hebben allebei andere doelen, Kano lekker bikepacken naar huis, en ik wil (zonder bagage) de hoogte in.

Misschien gaan we ook 1 gravel avontuurtje doen in de bergen rondom de Madeleine en Val Thorens. Had eerst 130 km en 5000+ hoogtemeters getekend, beetje gortig. Nu 90 en 3700 hm. Nog steeds pittig. Vooral als het pad wat je intekent per ongeluk een zigzaggend klauterpad blijkt ipv mooie slingerende gravelweg naar een skilift station.

Zit al de hele avond met de strava routebuilder en google earth voor mn neus :)
https://www.strava.com/routes/2714785666813552508

En we hebben een hele leuke estafette in gedachten, waarbij we op de top van de Iseran een mini-fokmeet houden :)

Met Tommeke en meisje 1 dag de Alpe op zou ook nog ergens in het program gaan voorkomen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193982941
Mooie plannen Vinnie!

En idd, ik zit dan ook redelijk in de buurt en m’n vriendin wil dolgraag eens de Alpe opfietsen, dus dat gaan we als ‘t ff kan in ‘t wiel van Grip doen.

Zelf kijk ik ook vet uit naar de Parpaillon, die voor de laatste 8 km onverhard is :)
pi_193982950
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:32 schreef the_critic het volgende:

[..]

Zelf na die wash-lotion is douchen verschrikkelijk hoor haha
Maar alles voor de geur en het bruine kleurtje
Haha precies. Ik gebruik die lotion alleen voor m’n handen, zodat ik m’n sokken en broek goed kan doen zonder dat er vlekken in komen :')
  woensdag 8 juli 2020 @ 06:19:38 #126
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193984375
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 23:18 schreef Gripper het volgende:

[..]

Waarschijnlijk st Jean de Maurienne als uitvalsbasis. Het kwam ons beiden goed uit om de reis samen te doen, scheelt toch weer qua aanspraak en slaapgebrek. En we hebben allebei andere doelen, Kano lekker bikepacken naar huis, en ik wil (zonder bagage) de hoogte in.

Misschien gaan we ook 1 gravel avontuurtje doen in de bergen rondom de Madeleine en Val Thorens. Had eerst 130 km en 5000+ hoogtemeters getekend, beetje gortig. Nu 90 en 3700 hm. Nog steeds pittig. Vooral als het pad wat je intekent per ongeluk een zigzaggend klauterpad blijkt ipv mooie slingerende gravelweg naar een skilift station.

Zit al de hele avond met de strava routebuilder en google earth voor mn neus :)
https://www.strava.com/routes/2714785666813552508

En we hebben een hele leuke estafette in gedachten, waarbij we op de top van de Iseran een mini-fokmeet houden :)

Met Tommeke en meisje 1 dag de Alpe op zou ook nog ergens in het program gaan voorkomen.
Mij te kort dag, als je nou volgend jaar ofzo hetzelfde avontuur in gaat naar de pyreneeën ga ik mss wel mee ook. ^O^
  woensdag 8 juli 2020 @ 06:21:42 #127
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193984384
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 18:32 schreef the_critic het volgende:

[..]

Zelf na die wash-lotion is douchen verschrikkelijk hoor haha
Maar alles voor de geur en het bruine kleurtje
De geur triggered wel ja, kleurtje doet het niet echt. Je hebt wel van die oranje olie maar dat vind ik maar troep. Ik gebruik die Born vanwege de betere doorbloeding van de spieren.
  FOK!fotograaf woensdag 8 juli 2020 @ 06:53:45 #128
73911 ultra_ivo
pi_193984502
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:39 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ik wil misschien ook met trein (incl fiets) terug. Heb je tips voor sites waar ik makkelijk mn reis kan checken/voorbereiden ?Ik vertrek dan vanuit Duitsland,Zwiterland of Frankrijk eventueel.
Een site waarop alles staat is er niet. bahn.de komt nog wel in de buurt maar laat veel steken vallen voor België.
Op dit moment is Frankrijk heel lastig. Alle TGV's ten noorden van Parijs nemen geen fietsen meer mee, een forse belemmering. Duitsland loopt dan weer heel goed. Alleen kun je dan weer geen fietskaartje online kopen voor een internationale verbinding. Het blijft lapwerk.
NS internationaal is een grote brok ellende.
  woensdag 8 juli 2020 @ 10:01:52 #129
117107 MarcoD
.........
pi_193985970
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 21:10 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, kogel is door de kerk. Vrij van m'n werk gekregen. Ik ga met Gripper mee naar de Alpen.

Omdat hij de hele week berg op wilt fietsen en ik dat fysiek en mentaal niet trek :+ heb ik besloten om een dag of 2 bij hem te blijven en dan naar huis te fietsen *O*

Toen ik dat bedacht had zei ik dat tegen een vriend van me, die gaat met de tandem naar Spanje toe fietsen omdat zowel hij als zijn vriendin veel vrije tijd hebben op 't moment. Die gaan op dezelfde dag weg als ik, dus dan komen we elkaar halverwege tegen.

Zin in! *O*
lekker bezig, ik had dit idee ook heel kort maar de planning van Gripper kwam niet overeen
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 23:40 schreef Tommeke het volgende:
Mooie plannen Vinnie!

En idd, ik zit dan ook redelijk in de buurt en m’n vriendin wil dolgraag eens de Alpe opfietsen, dus dat gaan we als ‘t ff kan in ‘t wiel van Grip doen.

Zelf kijk ik ook vet uit naar de Parpaillon, die voor de laatste 8 km onverhard is :)
^O^

Naar de tunnel, ooits eens aan het begin van het gravel gestaan met de racefiets, toch maar niet gedaan toen.

@Gripper; je kan ook naar Oulx rijden en dan een rondje Colle delle Finestre en strada Assieta doen? Heb wel een route.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_193986063
Volgens mij heeft Grip het hele forum gevraagd om mee te gaan :D

Volgend jaar maar een weekje plannen met Grip, Kaas, Kano, Marco en Tommeke etc. Beetje fietsen, bbqen, gravel en op de weg etc. ^O^
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193986072
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:07 schreef Patroon het volgende:
Volgens mij heeft Grip het hele forum gevraagd om mee te gaan :D

Volgend jaar maar een weekje plannen met Grip, Kaas, Kano, Marco en Tommeke etc. Beetje fietsen, bbqen, gravel en op de weg etc. ^O^
;(
  woensdag 8 juli 2020 @ 10:09:28 #132
117107 MarcoD
.........
pi_193986087
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:07 schreef Patroon het volgende:
Volgens mij heeft Grip het hele forum gevraagd om mee te gaan :D

Volgend jaar maar een weekje plannen met Grip, Kaas, Kano, Marco en Tommeke etc. Beetje fietsen, bbqen, gravel en op de weg etc. ^O^
Volgens mij nodigt het halve forum zichzelf uit :P *ik heb geen ruggespraak gehad met Gripper (dat gebeurt meestal toch pas in het tentje?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  woensdag 8 juli 2020 @ 10:10:17 #133
130803 Gripper
Get a grip
pi_193986099
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:07 schreef Patroon het volgende:
Volgens mij heeft Grip het hele forum gevraagd om mee te gaan :D

Volgend jaar maar een weekje plannen met Grip, Kaas, Kano, Marco en Tommeke etc. Beetje fietsen, bbqen, gravel en op de weg etc. ^O^
WTF :D

Nee hoor, alleen jou vriendje :*
Kano meldde zich zelf en verder had ik geen gemiste oproepen

Een week BBQ-en, gruis uit je oren peuteren en elkaars hete carbon wielen ruiken in de afdaling klinkt me als muziek in de oren evengoed!

[ Bericht 6% gewijzigd door Gripper op 08-07-2020 10:18:55 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193986101
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:09 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Volgens mij nodigt het halve forum zichzelf uit :P *ik heb geen ruggespraak gehad met Gripper (dat gebeurt meestal toch pas in het tentje?
Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt... :')
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193986107
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:10 schreef Gripper het volgende:

[..]

WTF :D

Nee hoor, alleen jou vriendje :*
Kano meldde zich zelf en verder had ik geen gemiste oproepen
Zou het anders goed snappen hoor, ik zou ook liever niet alleen gaan. ^O^
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 8 juli 2020 @ 10:29:27 #136
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193986308
Mwoah, als de keuze alleen of met een Fries is.. :*
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193986327
@Gripper

De klim naar Montvernier is ook heel mooi: https://www.strava.com/segments/4803742

Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 8 juli 2020 @ 10:38:14 #138
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193986425
Lacets de Montvernier is inderdaad prachtig, lijkt me gaaf om die een keer te fietsen.

Wel bovenop wat goede foto's maken voor de insta's uiteraard.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 8 juli 2020 @ 10:45:04 #139
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193986513
Liefst met roofvogel.
  woensdag 8 juli 2020 @ 10:47:45 #140
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193986550
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:45 schreef kaasplankje het volgende:
Liefst met roofvogel.
Dat zijn de beste foto's
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193986743
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:38 schreef Fretwork het volgende:
Lacets de Montvernier is inderdaad prachtig, lijkt me gaaf om die een keer te fietsen.

Wel bovenop wat goede foto's maken voor de insta's uiteraard.
Heb die 1x opgereden, al vind ik de klim om te fietsen minder bijzonder dan dat hij eruit ziet op de foto...
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193986910
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:39 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ik wil misschien ook met trein (incl fiets) terug. Heb je tips voor sites waar ik makkelijk mn reis kan checken/voorbereiden ?Ik vertrek dan vanuit Duitsland,Zwiterland of Frankrijk eventueel.
Je kan ook kijken of er lokale vervoers(vrachtwagen)bedrijven zijn die op Frankrijk rijden. Vragen wat het kost om een fiets mee terug te nemen van een depot van hun. Meestal is er dan ergens nog wel ruimte over, zeker omdat het geen haastklus is. Dan kan je fiets vrij goedkoop terug, en ben je zelf flexibeler om met het openbaar vervoer terug te gaan.
pi_193987139
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:14 schreef papert het volgende:

[..]

Je kan ook kijken of er lokale vervoers(vrachtwagen)bedrijven zijn die op Frankrijk rijden. Vragen wat het kost om een fiets mee terug te nemen van een depot van hun. Meestal is er dan ergens nog wel ruimte over, zeker omdat het geen haastklus is. Dan kan je fiets vrij goedkoop terug, en ben je zelf flexibeler om met het openbaar vervoer terug te gaan.
Dat zou ik zelf echt nooit aandurven met mijn fietsie!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193987245
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:45 schreef kaasplankje het volgende:
Liefst met roofvogel.
Laatste keer dat ik dat deed ging die er met mijn lunch vandoor.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 8 juli 2020 @ 12:09:38 #145
130803 Gripper
Get a grip
pi_193987680
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:31 schreef Patroon het volgende:
@:Gripper

De klim naar Montvernier is ook heel mooi: https://www.strava.com/segments/4803742

[ afbeelding ]
Die ga ik zeker doen ja! En dan naar dat uitzichtpunt waar ook deze foto gemaakt is zodat je de bochten mooi kunt zien.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193987905
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:01 schreef MarcoD het volgende:

[..]

lekker bezig, ik had dit idee ook heel kort maar de planning van Gripper kwam niet overeen
[..]

^O^

Naar de tunnel, ooits eens aan het begin van het gravel gestaan met de racefiets, toch maar niet gedaan toen.

@:Gripper; je kan ook naar Oulx rijden en dan een rondje Colle delle Finestre en strada Assieta doen? Heb wel een route.
Ik heb ooit 50 meter gravel gedaan en ben toen omgedraaid :P
pi_193988256
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat zou ik zelf echt nooit aandurven met mijn fietsie!
Lijkt me ook niks.
pi_193988278
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 22:39 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ik wil misschien ook met trein (incl fiets) terug. Heb je tips voor sites waar ik makkelijk mn reis kan checken/voorbereiden ?Ik vertrek dan vanuit Duitsland,Zwiterland of Frankrijk eventueel.
Vanuit Duitsland of Zwitserland gewoon intercities (let op dat je IC boekt, in de meeste ICE's kun volgens mij geen fiets meenemen) boeken met een gereserveerde fietsplaats, kan via www.bahn.de
  woensdag 8 juli 2020 @ 12:56:10 #149
279824 Mansjester
City>United
pi_193988354
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 06:53 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Een site waarop alles staat is er niet. bahn.de komt nog wel in de buurt maar laat veel steken vallen voor België.
Op dit moment is Frankrijk heel lastig. Alle TGV's ten noorden van Parijs nemen geen fietsen meer mee, een forse belemmering. Duitsland loopt dan weer heel goed. Alleen kun je dan weer geen fietskaartje online kopen voor een internationale verbinding. Het blijft lapwerk.
NS internationaal is een grote brok ellende.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:14 schreef papert het volgende:

[..]

Je kan ook kijken of er lokale vervoers(vrachtwagen)bedrijven zijn die op Frankrijk rijden. Vragen wat het kost om een fiets mee terug te nemen van een depot van hun. Meestal is er dan ergens nog wel ruimte over, zeker omdat het geen haastklus is. Dan kan je fiets vrij goedkoop terug, en ben je zelf flexibeler om met het openbaar vervoer terug te gaan.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 12:52 schreef MCH het volgende:

[..]

Vanuit Duitsland of Zwitserland gewoon intercities (let op dat je IC boekt, in de meeste ICE's kun volgens mij geen fiets meenemen) boeken met een gereserveerde fietsplaats, kan via www.bahn.de
Thanks all!
pi_193989125
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:10 schreef Gripper het volgende:

[..]

WTF :D

Nee hoor, alleen jou vriendje :*
Kano meldde zich zelf en verder had ik geen gemiste oproepen

Een week BBQ-en, gruis uit je oren peuteren en elkaars hete carbon wielen ruiken in de afdaling klinkt me als muziek in de oren evengoed!
Moet zeggen dat ik mijn Carbon wielen hier in de bergen nog niet heel fantastisch vind, zijn dan ook wel vrij hoog 65mm Edco cesero. Ze remmen wel fantastisch maar die wind op de vlaktes :%
Voor de bergen en gravel maar eens een laag licht setje kopen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lospedrosa op 08-07-2020 13:45:21 ]
Vakman pur sang
pi_193989910
quote:
1s.gif Op woensdag 8 juli 2020 13:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Moet zeggen dat ik mijn Carbon wielen hier in de bergen nog niet heel fantastisch vind, zijn dan ook wel vrij hoog 65mm Edco cesero. Ze remmen wel fantastisch maar die wind op de vlaktes :%
Voor de bergen en gravel maar eens een laag licht setje kopen.
Met een cyclo rij ik zonder problemen met carbon, maar als ik op vakantie ben en ook wel eens wat rustig aan het dalen ben met mijn vrouw vind ik het wel prettig om gewoon met alu te rijden.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193990034
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 17:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik ook niet, dan wat meer tientjes uitgeven en iets bewezen werkends kopen.
(Al hebben ze als eerste mtb powerpedalen)
Ik zag Fernwee laatst GPLama nadoen:
Power Meter Pedals: Favero Assioma // Xpedo SPD Hack // Gravel Power!

GPLama nog niet bekeken maar Fernwee lukte het ook..dus het zijn met een beetje moeite niet de enige met mtb/gravel poweropties
pi_193991126
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 14:24 schreef Patroon het volgende:

[..]

Met een cyclo rij ik zonder problemen met carbon, maar als ik op vakantie ben en ook wel eens wat rustig aan het dalen ben met mijn vrouw vind ik het wel prettig om gewoon met alu te rijden.
Snap ik!

Ik baal wel een beetje. Heb een heel mooi setje alu Roval wielen met tubeless bandjes, die echt heel fijn bollen. Ze zijn echter zo uitgeremd dat ik er niet meer mee de bergen in durf. Nu moet ik maar met m’n Racing Quattro’s.

Wat zouden jullie doen? Die ook ff tubeless maken?
  woensdag 8 juli 2020 @ 17:38:01 #154
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193993199
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 11:00 schreef Patroon het volgende:

[..]

Heb die 1x opgereden, al vind ik de klim om te fietsen minder bijzonder dan dat hij eruit ziet op de foto...
Dit.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:09 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Volgens mij nodigt het halve forum zichzelf uit :P *ik heb geen ruggespraak gehad met Gripper (dat gebeurt meestal toch pas in het tentje?
Oja, alleen met Gripper in een tentje...
* kanovinnie stopt een condoom in de tas
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 10:01 schreef MarcoD het volgende:

[..]

lekker bezig, ik had dit idee ook heel kort maar de planning van Gripper kwam niet overeen
[..]

^O^

Naar de tunnel, ooits eens aan het begin van het gravel gestaan met de racefiets, toch maar niet gedaan toen.

@:Gripper; je kan ook naar Oulx rijden en dan een rondje Colle delle Finestre en strada Assieta doen? Heb wel een route.
Het gaat fantastisch worden of verschrikkelijk.

Gelukkig kom ik halverwege ene P. A. uit Amsterdam tegen voor het geval ik een motivatie dipje heb.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193993256
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 15:37 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Snap ik!

Ik baal wel een beetje. Heb een heel mooi setje alu Roval wielen met tubeless bandjes, die echt heel fijn bollen. Ze zijn echter zo uitgeremd dat ik er niet meer mee de bergen in durf. Nu moet ik maar met m’n Racing Quattro’s.

Wat zouden jullie doen? Die ook ff tubeless maken?
Nee joh gewoon binnenbrandjes mee. Kun je altijd vlot vervangen.
En ben ook een hele berg afgereden over een snel gravelpad met de 25mm racebandjes en zelfs daar geen lek gereden. Dus.
Vakman pur sang
pi_193999037
Door dr over te beginnen heb je het gejinxd tommeke dus nu moet je met bb.
pi_193999443
Shit ;(

Het gaat mij niet om de lekbestendigheid, maar om het rijgedrag!
  donderdag 9 juli 2020 @ 06:14:39 #158
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194001568
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juli 2020 23:10 schreef Tommeke het volgende:
Shit ;(

Het gaat mij niet om de lekbestendigheid, maar om het rijgedrag!
Waarom die 4 tubeless maken dan ik snap der nix van
  donderdag 9 juli 2020 @ 06:24:38 #159
545 dop
:copyright: dop
pi_194001622
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 06:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Waarom die 4 tubeless maken dan ik snap der nix van
Tubles bolt anders.
Net als latex binnenband anders bolt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 9 juli 2020 @ 07:14:44 #160
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194001759
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 06:24 schreef dop het volgende:

[..]

Tubles bolt anders.
Net als latex binnenband anders bolt.
Doe je toch een latex biba in die 4. En als je een 19"wiel onder een Hyundai I30 zet rijdt die ook niet zoals een Porsche carrera he?

Heb je nog werk btw? :o
  donderdag 9 juli 2020 @ 12:29:54 #161
545 dop
:copyright: dop
pi_194005131
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 07:14 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Doe je toch een latex biba in die 4. En als je een 19"wiel onder een Hyundai I30 zet rijdt die ook niet zoals een Porsche carrera he?

Heb je nog werk btw? :o
jep ik heb nog werk.
Maar we gaan reorganiseren.
Kans is klein dat ik er uit wordt gegooid. Maar nog geen harde garantie gekregen.

Wat je zegt over banden klopt natuurlijk.
Maar denk wel dat Tom het verschil in rijgedrag bedoelde
Een setje fulcrum 4 is een prima budget wiel, maar wordt tubles geen Ferrari
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_194005699
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:29 schreef dop het volgende:

[..]

jep ik heb nog werk.
Maar we gaan reorganiseren.
Kans is klein dat ik er uit wordt gegooid. Maar nog geen harde garantie gekregen.

Wat je zegt over banden klopt natuurlijk.
Maar denk wel dat Tom het verschil in rijgedrag bedoelde
Een setje fulcrum 4 is een prima budget wiel, maar wordt tubles geen Ferrari
fulcrum 4 budget?
350 euries :{
  donderdag 9 juli 2020 @ 15:38:26 #163
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194007273
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 12:29 schreef dop het volgende:

[..]

jep ik heb nog werk.
Maar we gaan reorganiseren.
Kans is klein dat ik er uit wordt gegooid. Maar nog geen harde garantie gekregen.

Wat je zegt over banden klopt natuurlijk.
Maar denk wel dat Tom het verschil in rijgedrag bedoelde
Een setje fulcrum 4 is een prima budget wiel, maar wordt tubles geen Ferrari
Zeg dat ze high end alu race frames moeten gaan ontwikkelen en produceren.
  donderdag 9 juli 2020 @ 21:37:56 #164
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194013820
quote:
4s.gif Op donderdag 9 juli 2020 13:19 schreef Leonos het volgende:

[..]

fulcrum 4 budget?
350 euries :{
Allemaal high rollers hier jonguh
.
pi_194016309
quote:
4s.gif Op donderdag 9 juli 2020 13:19 schreef Leonos het volgende:

[..]

fulcrum 4 budget?
350 euries :{
Ja, best wel erg hè? Hoe duur die meuk is. Maar goed, heb ze al meer dan 2 jaar (toen zelfs tweedehands gekocht voor 150 piek) en ze geven geen krimp. Heb er zelfs een koersje op gewonnen :9

Ik moet er nog wel ff nieuwe lagers in drukken. Heb inmiddels geleerd hoe dat bij de body kan en dat scheelt je een hoop centen joh. Een nieuwe body kost gewoon 70-80 piek ofzo.

Overigens heb ik deze week een setje Fulcrums van m’n vriendin voorzien en daaraan kun je wel zien dat ‘t typisch belabberde Italiaanse kwaliteit is. In het voorwiel zitten lagers die alleen aan de buitenkant afgedicht zijn :')
Wat krijg je dan? Inderdaad, het vet spoelt er veel rapper uit.
pi_194016344
Heb ook een setje Roval SL35 dus. Ook alu wielen. Die bollen wel veel en veel mooier, maar zijn ook meteen twee keer zo duur. Helaas zijn die velgen wel helemaal op. Zitten wel mooie naven in, ga ze nog wel hergebruiken voor een nieuw setje wielen.

Die krengen heb ik ooit eens uit de oudijzerbak gevist toen ik nog bij een FM werkte. Moest alleen ff een nieuwe spaak en nippel in. Kon ik zelf natuurlijk wel, voor een paar euro 2 jaar plezier gehad :)
pi_194016454
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Heb ook een setje Roval SL35 dus. Ook alu wielen. Die bollen wel veel en veel mooier, maar zijn ook meteen twee keer zo duur. Helaas zijn die velgen wel helemaal op. Zitten wel mooie naven in, ga ze nog wel hergebruiken voor een nieuw setje wielen.

Die krengen heb ik ooit eens uit de oudijzerbak gevist toen ik nog bij een FM werkte. Moest alleen ff een nieuwe spaak en nippel in. Kon ik zelf natuurlijk wel, voor een paar euro 2 jaar plezier gehad :)
Haha, een fietsenmaker
  vrijdag 10 juli 2020 @ 06:27:58 #168
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194017728
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:37 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ja, best wel erg hè? Hoe duur die meuk is. Maar goed, heb ze al meer dan 2 jaar (toen zelfs tweedehands gekocht voor 150 piek) en ze geven geen krimp. Heb er zelfs een koersje op gewonnen :9

Ik moet er nog wel ff nieuwe lagers in drukken. Heb inmiddels geleerd hoe dat bij de body kan en dat scheelt je een hoop centen joh. Een nieuwe body kost gewoon 70-80 piek ofzo.

Overigens heb ik deze week een setje Fulcrums van m’n vriendin voorzien en daaraan kun je wel zien dat ‘t typisch belabberde Italiaanse kwaliteit is. In het voorwiel zitten lagers die alleen aan de buitenkant afgedicht zijn :')
Wat krijg je dan? Inderdaad, het vet spoelt er veel rapper uit.
Alles voor minder rolweerstand he? ;) Alleen in Zuid Holland doen ze aan onderwaterfietsen. Dus enkelzijdig afgedicht is goed genoeg.
pi_194018641
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 06:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Alles voor minder rolweerstand he? ;) Alleen in Zuid Holland doen ze aan onderwaterfietsen. Dus enkelzijdig afgedicht is goed genoeg.
Groningen is onder NAP ;)
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:09:30 #170
130803 Gripper
Get a grip
pi_194018693
@kanovinnie @Tommeke nog een weekje werken Jungs en dan kunnen we ook deze plaatjes op onze insta zetten! :9

https://www.strava.com/activities/3737382139
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 10 juli 2020 @ 09:26:06 #171
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194018965
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:09 schreef Gripper het volgende:
@:Kanovinnie @:Tommeke nog een weekje werken Jungs en dan kunnen we ook deze plaatjes op onze insta zetten! :9

https://www.strava.com/activities/3737382139
_O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194019157
jaloers! :Y

Have fun daar!
pi_194019250
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:09 schreef Gripper het volgende:
@:Kanovinnie @:Tommeke nog een weekje werken Jungs en dan kunnen we ook deze plaatjes op onze insta zetten! :9

https://www.strava.com/activities/3737382139
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

_O_
Wat is jullie insta dan :9
pi_194019442
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:09 schreef Gripper het volgende:
@:Kanovinnie @:Tommeke nog een weekje werken Jungs en dan kunnen we ook deze plaatjes op onze insta zetten! :9

https://www.strava.com/activities/3737382139
Ja, zin an! Nog ff de laatste loodjes op werk en dan beentjes spreekwoordelijk omhoog.
pi_194019452
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juli 2020 23:47 schreef MCH het volgende:

[..]

Haha, een fietsenmaker
Volgens mij is er niks mis met het beroep fietsenmaker :s)
Ik werkte daar op kantoor, maar hielp ook wel mee in de winkel, werkplaats en op de inkoop afdeling. Echt een leuke tijd gehad!
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:30:01 #176
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194019624
quote:
4s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:51 schreef Leonos het volgende:

[..]


[..]

Wat is jullie insta dan :9
milfhunter3000
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194019640
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

milfhunter3000
:9 :9
pi_194019704
Ik vind fietsenmakers altijd wel tof, er is ook altijd ruimte voor iemand met een rugzakje. Dat is fijn O+
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:37:18 #179
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194019714
Word mijn tweede bezoekje aan de iseran. Nu vanaf de andere kant.

De vorige keer moest ik een keer of 5 voor de top stoppen om weer wat lucht te krijgen, dat was een hele vreemde gewaarwording. Het was niet zo (nouja, ook wel een beetje) dat mijn benen niet meer konden, maar meer dat je lichaam niet meer kon.

Al is dat op 2500+ ook niet vreemd. Ben benieuwd hoe dat met minder conditie en een zwaardere fiets gaat _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:37:33 #180
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194019719
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:36 schreef Patroon het volgende:
Ik vind fietsenmakers altijd wel tof, er is ook altijd ruimte voor iemand met een rugzakje. Dat is fijn O+
godverdomme, daar gaat mijn koffie :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194019735
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:36 schreef Patroon het volgende:
Ik vind fietsenmakers altijd wel tof, er is ook altijd ruimte voor iemand met een rugzakje. Dat is fijn O+
Wil je nu een stempel op Tommeke plaatsen?
  vrijdag 10 juli 2020 @ 10:40:09 #182
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194019751
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:38 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Wil je nu een stempel op Tommeke plaatsen?
Tommeke kan er ook niets aan doen dat hij is zoals hij is.

Dat maakt hem uniek.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194019917
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:38 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Wil je nu een stempel op Tommeke plaatsen?
Wie zegt dat ik het over Tommeke heb? :D
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 10 juli 2020 @ 11:04:59 #184
117107 MarcoD
.........
pi_194020071
quote:
4s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:51 schreef Leonos het volgende:

[..]


[..]

Wat is jullie insta dan :9
https://instagram.com/womenridebikes Deze is van Gripper
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_194020173
Eikels :(
pi_194020184
quote:
4s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 09:51 schreef Leonos het volgende:

[..]


[..]

Wat is jullie insta dan :9
Instagram.com/puckmoonen
pi_194022254
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 10:13 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Volgens mij is er niks mis met het beroep fietsenmaker :s)
Ik werkte daar op kantoor, maar hielp ook wel mee in de winkel, werkplaats en op de inkoop afdeling. Echt een leuke tijd gehad!
Helemaal niks Tommeke, vind Belga alleen niet echt een FM. ;)
pi_194024074


Waarom ben ik zo'n grote debiel :'(
  vrijdag 10 juli 2020 @ 15:52:48 #189
130803 Gripper
Get a grip
pi_194024137
Wat heb je nou weer gedaan druifje. :|W
Krat bier op je bovenhuis vervoerd?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_194024148
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:52 schreef Gripper het volgende:
Wat heb je nou weer gedaan druifje. :|W
Krat bier op je bovenhuis vervoerd?
Stickerresten verwijderen met een schuursponsje ;(
  vrijdag 10 juli 2020 @ 16:49:18 #191
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194025035
quote:
4s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:53 schreef Leonos het volgende:

[..]

Stickerresten verwijderen met een schuursponsje ;(
Dat is niet heel erg slim _O-
.
pi_194025137
Dan maar hele fiets schuren en nieuwe kleurtje erop :o
pi_194025200
Mooi mat maken, dus even door schuren. ;)
  vrijdag 10 juli 2020 @ 17:32:51 #194
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194025464
:D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194025475
quote:
4s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:53 schreef Leonos het volgende:

[..]

Stickerresten verwijderen met een schuursponsje ;(
Maar een sticker terugplakken dan. :D
Vakman pur sang
  vrijdag 10 juli 2020 @ 17:35:51 #196
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194025493
Is het een nieuwe fiets? Zo niet, boeiend. :P
pi_194025521
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 17:35 schreef Zwansen het volgende:
Is het een nieuwe fiets? Zo niet, boeiend. :P
Rond de 3/4 jaar ;(
pi_194026002
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 13:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Helemaal niks Tommeke, vind Belga alleen niet echt een FM. ;)
Dat snap ik wel. Harkstede is wel echt een FM vind ik.
pi_194026295
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194027040
quote:
4s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:53 schreef Leonos het volgende:

[..]

Stickerresten verwijderen met een schuursponsje ;(
:X 8)7 |:(
Whatever...
  vrijdag 10 juli 2020 @ 20:02:43 #201
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194027296
Tijd voor een nieuwe Leo
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194027429
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 20:02 schreef Fretwork het volgende:
Tijd voor een nieuwe Leo
Liever geen nieuwe Leo, deze Leo is prima. ;)
pi_194027977
;(
pi_194028057
quote:
4s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 15:53 schreef Leonos het volgende:

[..]

Stickerresten verwijderen met een schuursponsje ;(
Oef, die fout heb ik ook wel eens gemaakt. Die stomme sticker met de bergjes van de climclassic proberen te verwijderen. Als er iemand tips heeft om de lak weer wat te laten glanzen dan hoor ik het graag.
pi_194028074
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:09 schreef Coppi het volgende:

[..]

Oef, die fout heb ik ook wel eens gemaakt. Die stomme sticker met de bergjes van de climclassic proberen te verwijderen. Als er iemand tips heeft om de lak weer wat te laten glanzen dan hoor ik het graag.
Juist, AGR sticker van jaar geleden ofzo :P
pi_194029266
Vind dan wel weer stoer van je dat je al je Fuck-ups hier durft te delen..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_194029751
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:34 schreef the_critic het volgende:
Vind dan wel weer stoer van je dat je al je Fuck-ups hier durft te delen..
Misschien is dit nog niet alles. :P
Vakman pur sang
  zaterdag 11 juli 2020 @ 08:04:05 #208
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194032839
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 22:34 schreef the_critic het volgende:
Vind dan wel weer stoer van je dat je al je Fuck-ups hier durft te delen..
Ik zit net te denken wat het laaste is dat ik zelf heb verkloot.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 08:17:13 #209
545 dop
:copyright: dop
pi_194032873
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 21:09 schreef Coppi het volgende:

[..]

Oef, die fout heb ik ook wel eens gemaakt. Die stomme sticker met de bergjes van de climclassic proberen te verwijderen. Als er iemand tips heeft om de lak weer wat te laten glanzen dan hoor ik het graag.
commandant (4) cleaner.
Daar mee polijst je de boel.
Opletten niet week in je fiets mee poetsen. Dan blijft er op een duur geen lak meer over.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 11 juli 2020 @ 08:23:26 #210
545 dop
:copyright: dop
pi_194032892
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 08:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik zit net te denken wat het laaste is dat ik zelf heb verkloot.
ik heb niet echt een fuckup. Maar komt in de buurt.
Gister liep mijn schijfrem aan.
Ik de boel uit elkaar halen.
Oeps een van de blokken voor een deel al helemaal weg.
De veertjes van de blokken kunnen de schijf al raken.
Volgende keer toch wat eerder controleren en nieuwe blokken zetten.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 11 juli 2020 @ 09:04:21 #211
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194033039
Meerdere fuckups, maar in de trein naar een mountainbikerit toe nog even de remmen centreren en in plaats daarvan mijn leiding opendraaien is wel een topper.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194033286
Mijn ergste fuck-up aan de fiets is een doorgedraaid bladboutje (op de TCR). En dat zit er nog steeds op. :P
pi_194033657
Nou ja de avond voor een rit in het buitenland proberen het wiel Ff tubeless te maken. De band had nogal ruime passing. Pomp lukte niet. CO2 patronen lukten niet.
Wiel in de auto en naar een tankstation met lucht.
Aangekomen de latex natuurlijk in de hele achterbak.
Natuurlijk maar gewoon een biba gezet daarna :P
Vakman pur sang
pi_194035840
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 08:17 schreef dop het volgende:

[..]

commandant (4) cleaner.
Daar mee polijst je de boel.
Opletten niet week in je fiets mee poetsen. Dan blijft er op een duur geen lak meer over.
Bedankt voor je tip. Ik ga hem uitproberen.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 13:39:33 #215
62913 Blik
The one and Only!
pi_194036007
Mijn laatste fuck-up was de schroefdraad van een volledig nieuwe derailleur kapotdraaien op het derailleurpad. Kon ik direct een nieuwe pad en derailleur kopen.

De grootste grap was nog wel dat ik eigenlijk alleen een nieuwe derailleurpad nodig had, maar daar pas achter kwam toen ik de nieuwe derailleur al een tijdje in huis had liggen
  zaterdag 11 juli 2020 @ 13:40:52 #216
62913 Blik
The one and Only!
pi_194036020
Mijn laatste pech onderweg was overigens vorige week, zadel afgebroken in de afdaling van de Fromberg. Gelukkig genoeg fietsenmakers in de buurt om je af te zetten
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:05:05 #217
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194036242
Toen ik met mijn pa in de Alpen was, ik had net een nieuwe racefiets en ik wilde het stuur even anders zetten, draai ik die bout dol in de stuurpen.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 14:17:01 #218
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194036367
Oja en toen ik mijn Magura rem voor 't eerst ging ontluchten, filmpjes gekeken op Youtube en aan de slag. Ik had 2 grote spuiten maar het duurde me te lang dus ik drukte zo hard op die spuit dat het hele reservoir op de remhendel explodeerde en alles onder de minerale olie zat. Ook allemaal maar plastic.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 20:07:47 #219
545 dop
:copyright: dop
pi_194041315
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 14:17 schreef kaasplankje het volgende:
Oja en toen ik mijn Magura rem voor 't eerst ging ontluchten, filmpjes gekeken op Youtube en aan de slag. Ik had 2 grote spuiten maar het duurde me te lang dus ik drukte zo hard op die spuit dat het hele reservoir op de remhendel explodeerde en alles onder de minerale olie zat. Ook allemaal maar plastic.
Ow remmen ontluchten en je blokken laten zitten.
Natuurlijk olie op mijn blokken gekomen en dat heeft z'n fijn piepend resultaat.
Krijg je ook never nooit goed ontvet omdat het in de blokken trekt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_194042966
Ik heb eens een zadelpen kapotgemaakt omdat ik de bout te hard doordraaide :')

En verder vaak boutjes dolgedraaid.
pi_194051138
Mijn hoogtepunt is het afbreken van m'n remhendel op een onmogelijke manier.
Aldus.
  zondag 12 juli 2020 @ 14:41:09 #222
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_194052034
Vrij recent heb ik het lockoutwieltje van mijn geveerde voorvork dolgedraaid.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 12 juli 2020 @ 16:12:29 #223
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194053891
Eind juli voor 2 weken naar Umbrië. Vanwege de vele onverharde wegen en klimmen daar heb ik een gravelbike gehuurd. *O*

Kost wel wat, maar dan heb je (hopelijk) wel wat. Ben wel benieuwd.
  zondag 12 juli 2020 @ 18:07:42 #224
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194056177
Zou ik toch niet zo snel doen een sportieve fiets huren op vakantie. Ik wil toch altijd mijn eigen geometrie en afstelling.
pi_194056215
Ik na een halfjaar gravelbike rijden en lekke band hebben om dan te ontdekken dat ik al die tijd enkel een race biba bij me had. Ben er mee thuis gekomen, maar hield niet over..
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 12 juli 2020 @ 19:43:54 #226
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194057722
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 18:07 schreef kaasplankje het volgende:
Zou ik toch niet zo snel doen een sportieve fiets huren op vakantie. Ik wil toch altijd mijn eigen geometrie en afstelling.
Het is lastig om mn eigen fiets mee te nemen en met wat speuren op Google Maps en Streetview zijn er heel veel onverharde paadjes daar zodat het ook moeilijk fietsen is met een racer. En aangezien het geen optie is om niet te fietsen, dan maar zo. :)
pi_194065553
Ik heb de laatste tijd een beetje moeie en een beetje zere knieën bij door mijn knieën buigen.. Ik heb het idee dat het met fietsen te maken heeft, misschien ook met krachttraining. Mijn theorie is dat mijn hamstrings misschien te sterk zijn t.o.v. de quadriceps en dat het daardoor geïrriteerd wordt of zo.. Heeft iemand ervaring met deze issues bij/door fietsen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194065955
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb de laatste tijd een beetje moeie en een beetje zere knieën bij door mijn knieën buigen.. Ik heb het idee dat het met fietsen te maken heeft, misschien ook met krachttraining. Mijn theorie is dat mijn hamstrings misschien te sterk zijn t.o.v. de quadriceps en dat het daardoor geïrriteerd wordt of zo.. Heeft iemand ervaring met deze issues bij/door fietsen?
Welke krachttraining doe je?
Ik denk eerder aan een lichte overtraining.
Vakman pur sang
pi_194065980
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb de laatste tijd een beetje moeie en een beetje zere knieën bij door mijn knieën buigen.. Ik heb het idee dat het met fietsen te maken heeft, misschien ook met krachttraining. Mijn theorie is dat mijn hamstrings misschien te sterk zijn t.o.v. de quadriceps en dat het daardoor geïrriteerd wordt of zo.. Heeft iemand ervaring met deze issues bij/door fietsen?
Misschien eens rust pakken ipv elke week 5000km te fietsen vanuit het niets.
pi_194066062
quote:
4s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:02 schreef Leonos het volgende:

[..]

Misschien eens rust pakken ipv elke week 5000km te fietsen vanuit het niets.
Zij weet wel wat ze doet hoor...vanuit niets??
Vakman pur sang
pi_194066065
quote:
4s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:02 schreef Leonos het volgende:

[..]

Misschien eens rust pakken ipv elke week 5000km te fietsen vanuit het niets.
Niet vanuit het niets hoor, ik heb de hele winter goed doorgetraind en vorig jaar ook al vrij veel fietskilometers gemaakt in de zomer. En ik heb de laatste weken juist minder gefietst dan in april/mei, dus die rust heb ik nu wel. Ben nu wel weer wat meer aan het hardlopen, misschien komt het door de combinatie. Maar de komende 2 weken druk met verhuizingen etc. dus zal nog wel meer rust komen vanzelf.

Qua krachttraining; 3x in de week met ongeveer 4 oefeningen, 1 grote compound oefening squat of deadlift, iets voor rug en schouders en nog wat core.
Het voelt niet echt als zo'n scherpe geirriteerde pijn zoals je normaal bij overbelasting hebt, maar meer als wanneer je heel zwaar je benen getraind hebt en je niet meer de kracht hebt om vanuit gehurkte positie omhoog te komen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194066072
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Niet vanuit het niets hoor, ik heb de hele winter goed doorgetraind en vorig jaar ook al vrij veel fietskilometers gemaakt in de zomer. En ik heb de laatste weken juist minder gefietst dan in april/mei, dus die rust heb ik nu wel. Ben nu wel weer wat meer aan het hardlopen, misschien komt het door de combinatie. Maar de komende 2 weken druk met verhuizingen etc. dus zal nog wel meer rust komen vanzelf.

Qua krachttraining; 3x in de week met ongeveer 4 oefeningen, 1 grote compound oefening squat of deadlift, iets voor rug en schouders en nog wat core.
Het voelt niet echt als zo'n scherpe geirriteerde pijn zoals je normaal bij overbelasting hebt, maar meer als wanneer je heel zwaar je benen getraind hebt en je niet meer de kracht hebt om vanuit gehurkte positie omhoog te komen.
Ben wel benieuwd naar pics, volgens mij ben je een echte fitgurl
  maandag 13 juli 2020 @ 11:10:08 #233
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194066088
quote:
4s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:02 schreef Leonos het volgende:

[..]

Misschien eens rust pakken ipv elke week 5000km te fietsen vanuit het niets.
Nounou ze heeft wel een triatlon achtergrond. Maar overbelasting zou wel mogelijk zijn. Ik heb zelf momenteel ook een blessure aan de bil. Een aanhechting van de beenspier ik heb er al een paar weken last van. Het gaat al wel beter maar vorige week had ik een terugval.
pi_194066092
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Niet vanuit het niets hoor, ik heb de hele winter goed doorgetraind en vorig jaar ook al vrij veel fietskilometers gemaakt in de zomer. En ik heb de laatste weken juist minder gefietst dan in april/mei, dus die rust heb ik nu wel. Ben nu wel weer wat meer aan het hardlopen, misschien komt het door de combinatie. Maar de komende 2 weken druk met verhuizingen etc. dus zal nog wel meer rust komen vanzelf.

Qua krachttraining; 3x in de week met ongeveer 4 oefeningen, 1 grote compound oefening squat of deadlift, iets voor rug en schouders en nog wat core.
Het voelt niet echt als zo'n scherpe geirriteerde pijn zoals je normaal bij overbelasting hebt, maar meer als wanneer je heel zwaar je benen getraind hebt en je niet meer de kracht hebt om vanuit gehurkte positie omhoog te komen.
Shit, had iemand anders in mijn hoofd, sorry ;( :*
pi_194066145
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:10 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Nounou ze heeft wel een triatlon achtergrond. Maar overbelasting zou wel mogelijk zijn. Ik heb zelf momenteel ook een blessure aan de bil. Een aanhechting van de beenspier ik heb er al een paar weken last van. Het gaat al wel beter maar vorige week had ik een terugval.
Haha mijn triatlon achtergrond is dat ik 1 keer een zelfbedachte triatlon in en om de recreatieplas heb gedaan hier 2 weken terug :P En dat was meer spetteren dan zwemmen.

Maar al wel 10 jaar in het bezig van een racefiets. Meestal fiets ik zo'n 2000-3000km per jaar en loop ik er ook zo'n 2500, nu zit ik echter al op 5100km fietskilometers halverwege het jaar omdat ik een paar maanden niet kon hardlopen. Dus het is wel waar dat het een oorzaak kan zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194066179
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha mijn triatlon achtergrond is dat ik 1 keer een zelfbedachte triatlon in en om de recreatieplas heb gedaan hier 2 weken terug :P En dat was meer spetteren dan zwemmen.

Maar al wel 10 jaar in het bezig van een racefiets. Meestal fiets ik zo'n 2000-3000km per jaar en loop ik er ook zo'n 2500, nu zit ik echter al op 5100km fietskilometers halverwege het jaar omdat ik een paar maanden niet kon hardlopen. Dus het is wel waar dat het een oorzaak kan zijn.
Probeer eens geen deadlifts en meer core te doen.
Dat overbelast vnl je knieën en bijhorend spieren terwijl fietsen ansich dat niet doen.
En hardlopen skippen natuurlijk :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Lospedrosa op 13-07-2020 11:27:25 ]
Vakman pur sang
  maandag 13 juli 2020 @ 12:26:00 #237
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194067222
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 10:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb de laatste tijd een beetje moeie en een beetje zere knieën bij door mijn knieën buigen.. Ik heb het idee dat het met fietsen te maken heeft, misschien ook met krachttraining. Mijn theorie is dat mijn hamstrings misschien te sterk zijn t.o.v. de quadriceps en dat het daardoor geïrriteerd wordt of zo.. Heeft iemand ervaring met deze issues bij/door fietsen?
Zou het "lopersknie"kunnen zijn?
Klinkt wel als een probleem dat niet direct in de knie zelf zit als ik het zo hoor.
Een meisje dat ik ken dàt veel aan verspringen en hordelopen doet heeft mijn knieklachten ook weleens onder de oorzaak hamstring/quadriceps verklaard.

Tevens zijn we ingehaald door het Coronaforum :'(
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194067263
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:26 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Zou het "lopersknie"kunnen zijn?
Klinkt wel als een probleem dat niet direct in de knie zelf zit als ik het zo hoor.
Een meisje dat ik ken dàt veel aan verspringen en hordelopen doet heeft mijn knieklachten ook weleens onder de oorzaak hamstring/quadriceps verklaard.

Tevens zijn we ingehaald door het Coronaforum :'(
Nee dat kan ik wel uitsluiten, lopersknie zit aan de zijkant van je knie, door irritatie van de aanhechting van de IT-band. Bij mij zit het meer aan de voorkant.
Ik heb ook totaal geen last met hardlopen of fietsen als ik eenmaal op gang ben. Alleen met bukken, opstaan uit een stoel, traplopen, en bij fietsen vanuit laag tempo moeten gaan staan op de pedalen. Dus met veel kracht zetten vanuit een gebogen knie-positie.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194067339
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee dat kan ik wel uitsluiten, lopersknie zit aan de zijkant van je knie, door irritatie van de aanhechting van de IT-band. Bij mij zit het meer aan de voorkant.
Ik heb ook totaal geen last met hardlopen of fietsen als ik eenmaal op gang ben. Alleen met bukken, opstaan uit een stoel, traplopen, en bij fietsen vanuit laag tempo moeten gaan staan op de pedalen. Dus met veel kracht zetten vanuit een gebogen knie-positie.
Dan kunnen wij de hand schudden. Sinds eind mei last van een jumpersknee door teveel intensief werk incl sprinten. Aanhechting van de pees aan het onderbeen. Ben er net vanaf, nu rustig weer opbouwen. Trap aflopen vooral etc.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194067771
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 12:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee dat kan ik wel uitsluiten, lopersknie zit aan de zijkant van je knie, door irritatie van de aanhechting van de IT-band. Bij mij zit het meer aan de voorkant.
Ik heb ook totaal geen last met hardlopen of fietsen als ik eenmaal op gang ben. Alleen met bukken, opstaan uit een stoel, traplopen, en bij fietsen vanuit laag tempo moeten gaan staan op de pedalen. Dus met veel kracht zetten vanuit een gebogen knie-positie.
Overbelasting dus. Het enige wat helpt is rust. Ik heb ruim 9 weken aan de kant gestaan met een peesontsteking door overbelasting.
pi_194068081
Zaterdag voor het eerst gekoerst. De eerste 30 minuten een beetje achterin het peloton gehangen, en door gebrek aan ervaring elke keer aan de verkeerde kant waardoor ik niet echt goed in de slipstream zat. Dat moet ik nog leren. Met het peloton meerijden ging wel erg gemakkelijk.
Na 30 minuten naar voren gereden, en toen ik in de verte 2 koplopers zag er gelijk naartoe gesprongen. Ik kwam erbij, maar moest daar vrij snel op kop, terwijl ik mezelf al aardig had opgeblazen. Binnen een rondje kwam het peloton toen heel hard voorbij, en ik kon nergens inpikken. Toen heb ik nog 2 rondes zitten harken om het peloton bij te houden in het achterste wiel, maar dat viel niet stil, en ik kwam niet goed uit de wind te zitten. Doordat ik niet kon herstellen, waaide ik er genadeloos af.
Desalniettemin vond ik het prachtig, en ga ik de volgende keer dat ik kan weer.
Zondag met een vriend gefietst, en toen had ik echt geweldige benen. Maar dat zou ook toeval kunnen zijn.
pi_194068515
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:30 schreef papert het volgende:
Zaterdag voor het eerst gekoerst. De eerste 30 minuten een beetje achterin het peloton gehangen, en door gebrek aan ervaring elke keer aan de verkeerde kant waardoor ik niet echt goed in de slipstream zat. Dat moet ik nog leren. Met het peloton meerijden ging wel erg gemakkelijk.
Na 30 minuten naar voren gereden, en toen ik in de verte 2 koplopers zag er gelijk naartoe gesprongen. Ik kwam erbij, maar moest daar vrij snel op kop, terwijl ik mezelf al aardig had opgeblazen. Binnen een rondje kwam het peloton toen heel hard voorbij, en ik kon nergens inpikken. Toen heb ik nog 2 rondes zitten harken om het peloton bij te houden in het achterste wiel, maar dat viel niet stil, en ik kwam niet goed uit de wind te zitten. Doordat ik niet kon herstellen, waaide ik er genadeloos af.
Desalniettemin vond ik het prachtig, en ga ik de volgende keer dat ik kan weer.
Zondag met een vriend gefietst, en toen had ik echt geweldige benen. Maar dat zou ook toeval kunnen zijn.
Gaaf man, en een gat dichtrijden en genadeloos gestraft worden ken ik. :P
Vakman pur sang
pi_194069035
Komend weekend een leuke ronde rijden door Limburg. Wil zo'n 100km met 1000 hoogtemeters.

Gpx welkom.

Iemand tips?

Of kom je dan uit bij één van de lussen van de Amstel Gold race...?
Love is in the air!
pi_194069355
Iemand die nog mooie campings weet in de Vogezen?
  maandag 13 juli 2020 @ 15:28:30 #245
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_194069550
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:47 schreef Landgeld het volgende:
Komend weekend een leuke ronde rijden door Limburg. Wil zo'n 100km met 1000 hoogtemeters.

Gpx welkom.

Iemand tips?

Of kom je dan uit bij één van de lussen van de Amstel Gold race...?
Zijn er klimmen die je per se wilt doen of wilt vermijden? En waar wil je starten?
  maandag 13 juli 2020 @ 15:47:33 #246
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194069842
quote:
4s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:15 schreef Leonos het volgende:
Iemand die nog mooie campings weet in de Vogezen?
Over een week of 2 misschien :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194069846
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Over een week of 2 misschien :P
Dan ga ik ook :o
  maandag 13 juli 2020 @ 16:05:38 #248
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_194070124
Wij zaten vorig jaar hier: https://europe.huttopia.com/nl/site/wattwiller/
Wel veel gezinnen/kinderen.

Is wel buitenkant Vogezen, eigenlijk Elzas.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_194070245
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 14:47 schreef Landgeld het volgende:
Komend weekend een leuke ronde rijden door Limburg. Wil zo'n 100km met 1000 hoogtemeters.

Gpx welkom.

Iemand tips?

Of kom je dan uit bij één van de lussen van de Amstel Gold race...?
Zeg welke beklimmingen je wel en welke je zeker niet wilt, en ik maak wel een route voor je. :)

Edit:
Ik heb dit gereden gisteren: https://www.strava.com/activities/3750495966
Maar dat gaat dan Belgie in, en ik kan hem wel aanvullen naar 100km zonder al te veel extra hoogtemeters erbij te maken.

Edit2:
En the_critic heeft zaterdag een mooi rondje gemaakt van 100km, maar die is wel met 1400hm. :)
pi_194072429
quote:
10s.gif Op maandag 13 juli 2020 16:05 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Wij zaten vorig jaar hier: https://europe.huttopia.com/nl/site/wattwiller/
Wel veel gezinnen/kinderen.

Is wel buitenkant Vogezen, eigenlijk Elzas.
Meh, zoek iets eenvoudigers denk, maar thanks!
  maandag 13 juli 2020 @ 18:40:56 #251
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_194072527
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 16:14 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Zeg welke beklimmingen je wel en welke je zeker niet wilt, en ik maak wel een route voor je. :)

Edit:
Ik heb dit gereden gisteren: https://www.strava.com/activities/3750495966
Maar dat gaat dan Belgie in, en ik kan hem wel aanvullen naar 100km zonder al te veel extra hoogtemeters erbij te maken.

Edit2:
En the_critic heeft zaterdag een mooi rondje gemaakt van 100km, maar die is wel met 1400hm. :)
Oei, aardig tempo! :P
  maandag 13 juli 2020 @ 18:55:30 #252
117107 MarcoD
.........
pi_194072745
quote:
4s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:33 schreef Leonos het volgende:

[..]

Meh, zoek iets eenvoudigers denk, maar thanks!
Wat zoek je dan precies? Ik kan er ook net als kano over twee weken meer over zeggen, maar er zijn genoeg simpele campings
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_194073309
quote:
4s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:15 schreef Leonos het volgende:
Iemand die nog mooie campings weet in de Vogezen?
Osenbach is een chille en een goede uitvalsbasis voor fietstochten. In ‘t dorp kun je lekkere wijn kopen :9

Verder gewoon een heel simpele camping, waar niks teveel is.
  maandag 13 juli 2020 @ 20:04:14 #254
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194073958
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:55 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Wat zoek je dan precies? Ik kan er ook net als kano over twee weken meer over zeggen, maar er zijn genoeg simpele campings
Als het goed is niet, want met een beetje geluk staan we op dezelfde camping B-)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194074281
http://www.camping-muhlenbach.com/acces/

Ga deze boeken denk, zondag tm woensdag/donderdag.
Maar ga met dinnetje, dus niet alleen maar fietsen.
  maandag 13 juli 2020 @ 21:44:00 #256
117107 MarcoD
.........
pi_194075484
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als het goed is niet, want met een beetje geluk staan we op dezelfde camping B-)
Bedoel dan ook mijn weg erheen, voor overnachtingscampings kan ik je wel vertellen dat ik in mijn korte zoektocht een hoop aftandse zooi ben tegengekomen. Ten noordoosten van de vogezen..
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  maandag 13 juli 2020 @ 21:48:25 #257
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194075550
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:44 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Bedoel dan ook mijn weg erheen, voor overnachtingscampings kan ik je wel vertellen dat ik in mijn korte zoektocht een hoop aftandse zooi ben tegengekomen. Ten noordoosten van de vogezen..
Ik ga het wel zien. Heel veel treuriger dan de camping die ik vorig jaar in Frankrijk had kan niet. Regen, alleen maar stacaravans en gedateerd sanitair. En alleen maar kampvolk en tokkies.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194075592
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik ga het wel zien. Heel veel treuriger dan de camping die ik vorig jaar in Frankrijk had kan niet. Regen, alleen maar stacaravans en gedateerd sanitair. En alleen maar kampvolk en tokkies.
Frankrijk kan echt enorm lelijk en verlaten zijn, ook zo in de Alpen enzo, dan liever wat meer betalen en een beetje de drukte opzoeken.
Vakman pur sang
pi_194075653
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 16:14 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Zeg welke beklimmingen je wel en welke je zeker niet wilt, en ik maak wel een route voor je. :)

Edit:
Ik heb dit gereden gisteren: https://www.strava.com/activities/3750495966
Maar dat gaat dan Belgie in, en ik kan hem wel aanvullen naar 100km zonder al te veel extra hoogtemeters erbij te maken.

Edit2:
En the_critic heeft zaterdag een mooi rondje gemaakt van 100km, maar die is wel met 1400hm. :)
Top. Heb nu de Amstel Gold race lus 100km en 1100 hoogtemeters. Of zou je die niet aanraden?
Love is in the air!
pi_194075926
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:54 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Top. Heb nu de Amstel Gold race lus 100km en 1100 hoogtemeters. Of zou je die niet aanraden?
Die van 100km heeft 1500hm, en die andere 2 zijn ruim onder de 100km. De ene met 80 km en 600hm en de andere met 65km en 1100hm. Dus ik weet niet wat je nu precies hebt. :)
pi_194075965
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 22:09 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Die van 100km heeft 1500hm, en die andere 2 zijn ruim onder de 100km. De ene met 80 km en 600hm en de andere met 65km en 1100hm. Dus ik weet niet wat je nu precies hebt. :)
In de 100 kilometer route moeten 1.129 hoogtemeters overwonnen worden. In jouw tocht kom je onder andere de volgende beklimmingen tegen:

https://www.amstel.nl/amstelgoldrace/toerversie/agr/agr-100km
Love is in the air!
pi_194076085
Oh, je hebt een route van de toerversie. Dat zijn niet de "lussen". Dat verklaart.

Maar dat zijn wel de saaiere beklimmingen afgezien van de Maasberg.
  maandag 13 juli 2020 @ 22:35:58 #263
117107 MarcoD
.........
pi_194076433
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 21:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik ga het wel zien. Heel veel treuriger dan de camping die ik vorig jaar in Frankrijk had kan niet. Regen, alleen maar stacaravans en gedateerd sanitair. En alleen maar kampvolk en tokkies.
Het heeft wel wat. Er zitten overigens wel wat betere tussen, maar door dichter bij de vogezen te blijven zal het kwalitatief ook wel iets beter zijn als dat je in het vergeten land tussen de grens en de ballonnen in tegenkom.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  dinsdag 14 juli 2020 @ 06:10:18 #264
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_194078861
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 11:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha mijn triatlon achtergrond is dat ik 1 keer een zelfbedachte triatlon in en om de recreatieplas heb gedaan hier 2 weken terug :P En dat was meer spetteren dan zwemmen.

Maar al wel 10 jaar in het bezig van een racefiets. Meestal fiets ik zo'n 2000-3000km per jaar en loop ik er ook zo'n 2500, nu zit ik echter al op 5100km fietskilometers halverwege het jaar omdat ik een paar maanden niet kon hardlopen. Dus het is wel waar dat het een oorzaak kan zijn.
Leugenaar je kwam hier een paar jaar terug al over triatlon vertellen.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 08:48:02 #265
130803 Gripper
Get a grip
pi_194079539
quote:
4s.gif Op maandag 13 juli 2020 18:33 schreef Leonos het volgende:

[..]

Meh, zoek iets eenvoudigers denk, maar thanks!
Patroon en ik stonden in 2018 op Camping de la broche in Fresse. Klein & rustig, geen jankende kinderen want er is toch geen glijbaan en animatie. Boulangerie in het dorpje, direct aan de route van de drie klabatsers, alleen als je naar een supermarkt wilt moet je even wat langer rijden. Best een mooi plekje in elk geval, en mooie uitvalsbasis richting de grote Tiet, de Tiet van de Elzas, en de berg van de meisjes met mooie tietjes.

https://www.strava.com/activities/1622872090

Die camping Muhlenbach van jou is wel een totaal andere hoek van de Vogezen trouwens. Jij wilt gewoon een foto maken bij het plaatsje Bitch :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Gripper op 14-07-2020 08:54:23 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 14 juli 2020 @ 09:04:40 #266
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194079704
En Leo, laat je niet verleiden tot Grand Ballon vanaf Moosch, tenzij je een sadomasochist bent.

Of ze nieuw asfalt hebben gelegd..
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194080786
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:04 schreef Fretwork het volgende:
En Leo, laat je niet verleiden tot Grand Ballon vanaf Moosch, tenzij je een sadomasochist bent.

Of ze nieuw asfalt hebben gelegd..
hmmmmm
https://climbfinder.com/nl/beklimmingen/grand-ballon

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2020 10:21:44 ]
pi_194080814
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 08:48 schreef Gripper het volgende:

[..]

Patroon en ik stonden in 2018 op Camping de la broche in Fresse. Klein & rustig, geen jankende kinderen want er is toch geen glijbaan en animatie. Boulangerie in het dorpje, direct aan de route van de drie klabatsers, alleen als je naar een supermarkt wilt moet je even wat langer rijden. Best een mooi plekje in elk geval, en mooie uitvalsbasis richting de grote Tiet, de Tiet van de Elzas, en de berg van de meisjes met mooie tietjes.

https://www.strava.com/activities/1622872090

Die camping Muhlenbach van jou is wel een totaal andere hoek van de Vogezen trouwens. Jij wilt gewoon een foto maken bij het plaatsje Bitch :P

Dat was idd wel een fijne camping, maar eigenlijk zijn alle campings zonder kinderen fijn. :@
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 14 juli 2020 @ 10:27:52 #269
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_194080872
quote:
Op eigen risico vriend, het asfalt is zo slecht dat Walen erop spugen
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_194081190
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 06:10 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Leugenaar je kwam hier een paar jaar terug al over triatlon vertellen.
Een duathlon was dat! Dat was ook tijdens een blessureperiode.. 5km rennen, 20km fietsen en 5km rennen. Was wel superleuk, zonder zwemmen is veel beter haha.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194081206
Ik ga in augustus naar de Vogezen, maar wel in een huisje want dat is met een groep toch leuker vind ik. Bij Bresse zit ik nu te kijken, volgens mij wel een prima uitvalsbasis.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194081821
quote:
4s.gif Op maandag 13 juli 2020 20:29 schreef Leonos het volgende:
http://www.camping-muhlenbach.com/acces/

Ga deze boeken denk, zondag tm woensdag/donderdag.
Maar ga met dinnetje, dus niet alleen maar fietsen.
Ga deze dan toch annuleren na wat recensies gelezen te hebben.
Dus tips mogen nog :P
pi_194081959
Hebben jullie ook weleens als je een klim op sprint staand dat het achterwiel doorslipt?
Vakman pur sang
pi_194081999
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Hebben jullie ook weleens als je een klim op sprint staand dat het achterwiel doorslipt?
Mij vliegt het voorwiel altijd van de grond...soort teveel tractie dan :D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194082013
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Hebben jullie ook weleens als je een klim op sprint staand dat het achterwiel doorslipt?
Als het nat en stijl is ;)
pi_194082029
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:34 schreef Patroon het volgende:

[..]

Mij vliegt het voorwiel altijd van de grond...soort teveel tractie dan :D
Ja beetje leunend naar voren wielspin en naar achter wheelent. :D
Vakman pur sang
pi_194082361
gewoon als Sagan Wheeliend naar boven gaan joh :P
pi_194082495
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:56 schreef Flipmoehoe het volgende:
gewoon als Sagan Wheeliend naar boven gaan joh :P
Dat kun je doen en er alsnog belachelijk uitzien want beenstukjen zakken af :')
Vakman pur sang
pi_194082553
Hahah wat een foto _O-
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_194082564
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 12:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat kun je doen en er alsnog belachelijk uitzien want beenstukjen zakken af :') [ afbeelding ]
Dat ben jij toch hoop ik niet he _O-
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194082597
J
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 12:13 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat ben jij toch hoop ik niet he _O-
azeker, veel te warm gekleed de duez op. :P
Vakman pur sang
pi_194082633
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:
J
[..]

azeker, veel te warm gekleed de duez op. :P
Ben jij Burry? :D

@Tommeke
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_194082686
Nee
Wie is Barry?
Vakman pur sang
pi_194082768
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Hebben jullie ook weleens als je een klim op sprint staand dat het achterwiel doorslipt?
Alleen met nat weer, en alleen op glad asfalt. Met droog weer nog nooit last van gehad.
pi_194083369
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 11:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Hebben jullie ook weleens als je een klim op sprint staand dat het achterwiel doorslipt?
Waar ik nu zit, gebeurt dat regelmatig. Tantoe steil en steentjes op de weg.
Aldus.
pi_194084068
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 22:11 schreef Landgeld het volgende:

[..]

In de 100 kilometer route moeten 1.129 hoogtemeters overwonnen worden. In jouw tocht kom je onder andere de volgende beklimmingen tegen:

https://www.amstel.nl/amstelgoldrace/toerversie/agr/agr-100km
Ik heb wat voor je in elkaar geflanst. Naar Limburg en dan niet de Loorberg en Camerig doen is zonde: https://www.strava.com/routes/2718088500282681696

En na 60km ligt het Hijgend Hert waar je kan lunchen.
pi_194084752
Routes tekenen en dan beperkt worden door hoogtemeters is kut..
Ik mis meteen de doorsteek naar bemelerberg, kruisberg trek je omheen.. Zoveel moois daar.. Ppfff
everyone's a critic...
even you ! !
pi_194084761
Ik had vorige week voor m'n vrouw ook veel te zware route uitgetekend.. :-(
everyone's a critic...
even you ! !
pi_194084866
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:24 schreef the_critic het volgende:
Routes tekenen en dan beperkt worden door hoogtemeters is kut..
Ik mis meteen de doorsteek naar bemelerberg, kruisberg trek je omheen.. Zoveel moois daar.. Ppfff
Helemaal gelijk. Normaal moet je minimaal 1500hm uittrekken voor 100km in Limburg. Tenzij je inderdaad de minder mooie gedeelten wilt zien.
pi_194084945
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:25 schreef the_critic het volgende:
Ik had vorige week voor m'n vrouw ook veel te zware route uitgetekend.. :-(
Vandaar dat ze er zo moe uit zag. :P
pi_194085962
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 14:24 schreef the_critic het volgende:
Routes tekenen en dan beperkt worden door hoogtemeters is kut..
Ik mis meteen de doorsteek naar bemelerberg, kruisberg trek je omheen.. Zoveel moois daar.. Ppfff
Ik heb hem nog aangepast voor hem. Nu met Bemelerberg en Kruisberg, maar de Geulhemmerberg niet meer en de Fromberg niet meer helemaal, alleen het eerste stuk.
  dinsdag 14 juli 2020 @ 15:43:40 #292
279824 Mansjester
City>United
pi_194085969
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 10:47 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga in augustus naar de Vogezen, maar wel in een huisje want dat is met een groep toch leuker vind ik. Bij Bresse zit ik nu te kijken, volgens mij wel een prima uitvalsbasis.
Klopt, vond dat ook prima uitvalsbasis!
pi_194088871
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 15:42 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb hem nog aangepast voor hem. Nu met Bemelerberg en Kruisberg, maar de Geulhemmerberg niet meer en de Fromberg niet meer helemaal, alleen het eerste stuk.
Super! Echt thanks voor je moeite.

Zou je er ook eentje willen maken als 'ideale route' rond de 85-100km, met eventueel meer hoogtemeters? ;)

Ik kom vanuit regio Utrecht dus ga auto ergens parkeren en een rondje is dan handig. Moet dus wel op dezelfde plek eindigen ;)

Benieuwd!

Die Amstel Gold race route is dus niet ideaal?

[ Bericht 4% gewijzigd door Landgeld op 14-07-2020 19:09:57 ]
Love is in the air!
pi_194090582
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 18:59 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Super! Echt thanks voor je moeite.

Zou je er ook eentje willen maken als 'ideale route' rond de 85-100km, met eventueel meer hoogtemeters? ;)

Ik kom vanuit regio Utrecht dus ga auto ergens parkeren en een rondje is dan handig. Moet dus wel op dezelfde plek eindigen ;)

Benieuwd!

Die Amstel Gold race route is dus niet ideaal?
85km met 1500hm: https://www.strava.com/routes/2718193879818515606
100km met 1700hm: https://www.strava.com/routes/2718194306550263922

Parkeren en start bij AGR gebouw in Valkenburg op de Oda parkeerplaats.

Edit:
Ik heb alle klimmen bij de routes ingevoegd.

Edit2:
En de de lengte en percentages van de meeste klimmen zijn te vinden bij deze route:
https://www.strava.com/routes/2796645

[ Bericht 3% gewijzigd door RealBizkit666 op 14-07-2020 21:05:44 ]
pi_194090945
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:56 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

85km met 1500hm: https://www.strava.com/routes/2718193879818515606
100km met 1700hm: https://www.strava.com/routes/2718194306550263922

Parkeren en start bij AGR gebouw in Valkenburg op de Oda parkeerplaats.

Edit:
Ik heb alle klimmen bij de routes ingevoegd.

Edit2:
En de de lengte en percentages van de meeste klimmen zijn te vinden bij deze route:
https://www.strava.com/routes/2796645
Wauw, top! Dus één van deze is leuker dan die Amstel-goldrace ;)?

Nog leuke lunch-plek en vlaai - koffie tips op de route van 85 of 100km? Ben benieuwd! Top :)
Love is in the air!
pi_194091067
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 21:13 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Wauw, top! Dus één van deze is leuker dan die Amstel-goldrace ;)?

Nog leuke lunch-plek en vlaai - koffie tips op de route van 85 of 100km? Ben benieuwd! Top :)
Ja, deze zijn zeker te weten leuker dan die 100km route van de AGR. En ook beter dan de lussen van de AGR zelf. :)

En qua koffie/vlaai/lunch: Hijgend Hert. Ik heb ze even in de route ingetekend. Na 42/55 kilometer. :)
pi_194091160
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 21:18 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ja, deze zijn zeker te weten leuker dan die 100km route van de AGR. En ook beter dan de lussen van de AGR zelf. :)

En qua koffie/vlaai/lunch: Hijgend Hert. Ik heb ze even in de route ingetekend. Na 42/55 kilometer. :)
Super! Nog andere tips? Starten vanuit Valkenburg , parkeren (gratis?) bij AGR gebouw. En dan gewoon starten :D
Love is in the air!
pi_194091205
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 21:22 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Super! Nog andere tips? Starten vanuit Valkenburg , parkeren (gratis?) bij AGR gebouw. En dan gewoon starten :D
Is niet gratis. Max 8 euro per dag. Zolang je maar niet op de Cauberg parkeert, daar is geen daglimiet. Valkenburg is nergens gratis helaas, toeristennest he. :P
  dinsdag 14 juli 2020 @ 21:27:37 #299
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_194091232
Gewoon buiten het dorp parkeren en er heen fietsen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_194091252
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 21:27 schreef kanovinnie het volgende:
Gewoon buiten het dorp parkeren en er heen fietsen?
Ook een goede.

Maar ik vond ook dit:
Gratis parkeren
parkeren valkenburg Aan de noordzijde van de spoorbaan kunt u gratis parkeren aan de Parallelweg. Een goede parkeerplek voor enkele dagen in Valkenburg.
pi_194091298
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 21:22 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Super! Nog andere tips? Starten vanuit Valkenburg , parkeren (gratis?) bij AGR gebouw. En dan gewoon starten :D
Bij agr gebouw (parkeerplaats 'polfermolen'). Binnen even melden. Heb je voor 8,50 euro 8 uur parkeren, kun je daar een kluis gebruiken voor kleding en spullen en mag je na je rit gebruik maken van douche.. Top!
everyone's a critic...
even you ! !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')