abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:58:19 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193778558
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:59:21 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193778568
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:33 schreef the_critic het volgende:
Een tip @:jeukende bultjes van de progressierups.. Hooikoorts tabletjes. Is anti-allergie, en de jeuk is een allergische reactie op de haartjes. Gewoon in vrije verkoop bij de kruitvat of Etos
Heel veel allergieën zijn een afgeleide van hooikoorts :Y Dus je tip zou weleens heel goed waar kunnen zijn :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 25 juni 2020 @ 09:37:08 #3
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193778913
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 07:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Toch even gekeken hoe dat nou werkt met teken. De grootste kans is denk ik met je benen langs hoog gras in de berm.
Al weet ik bijna zeker dat ze wel uit bomen of lage takken vallen. Herinner me dat ik ze gewoon eens heb voelen vallen. En ja savonds met douchen zat het kreng er wel.

https://www.citypestcontrolpros.com/how-far-can-a-tick-jump/
Dan ben je wel hypersensitief hoor :P . Teken zijn zo licht dat je ze niet eens voelt lopen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 25 juni 2020 @ 10:00:40 #4
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193779165
Nou Gripper ik weet het niet hoor. Er zijn in Duitsland reuzenteken die achter je aan rennen. Dus ik kan me best voorstellen dat zo'n beest in een boom klimt. Misschien vergis je je wel in de fysieke vermogens van dit dier.
pi_193779413
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193779780
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:00 schreef kaasplankje het volgende:
Nou Gripper ik weet het niet hoor. Er zijn in Duitsland reuzenteken die achter je aan rennen. Dus ik kan me best voorstellen dat zo'n beest in een boom klimt. Misschien vergis je je wel in de fysieke vermogens van dit dier.
Rennende teken. _O_
pi_193780011
Met steekvliegen in de bergen geldt dat je harder dan 10km/u moet fietsen om ze af te schudden, misschien is er bij teken ook een soort snelheidslimiet waarbij ze nog op je kunnen springen? :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193781068
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 11:09 schreef La_Tramposa het volgende:
Met steekvliegen in de bergen geldt dat je harder dan 10km/u moet fietsen om ze af te schudden, misschien is er bij teken ook een soort snelheidslimiet waarbij ze nog op je kunnen springen? :P
Dat klopt ja. Op de Col d' Cayolle vanuit Barcelonnette (overigens 1 van de mooiste cols qua omgeving die ik heb gereden) had je ook van die steekvliegen. Ik had er geen last van maar MissPatty werd constant gestoken. Had ze maar sneller moeten rijden :D

Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193781163
Zo, lekker temperatuurtje. Gisteren rondje wezen rijden, alsof je in een grote fohn aan het fietsen was. maar op zich best lekker, was wel een beetje uitgedroogd- maar had geen echte last van de warmte.

En barcelonette vond ik een mooie omgeving, niet gefietst, in de bergen ben ik meer van het wandelen (en dan begin ik het liefst waar de wielrenners - en mtb-ers niet meer kunnen komen)
Whatever...
  donderdag 25 juni 2020 @ 13:12:09 #10
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_193781899
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 10:00 schreef kaasplankje het volgende:
Nou Gripper ik weet het niet hoor. Er zijn in Duitsland reuzenteken die achter je aan rennen. Dus ik kan me best voorstellen dat zo'n beest in een boom klimt. Misschien vergis je je wel in de fysieke vermogens van dit dier.
Dat is de Hyalomma teek, ook in Nederland al gevonden overigens. Die kan het Krim Congovirus bij zich dragen , maar dat is in west-Europa voor zover ik het weet nog niet gevonden.

De "normale teken" laten zich inderdaad niet vallen uit bomen en vind je in struikgewas, varens, lage begroeiing en hoge grassen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_193784619
Ik zag vanochtend dit op mijn achterrem. Dit weekend naar Limburg geweest, dus aardig wat geremd in de afdaling. Er zit een donkere veeg op de schijf. Weten jullie wat dit is? Ben ik door de kak gereden?
https://m.imgur.com/gallery/zmMt8iK

[ Bericht 10% gewijzigd door Alcatranz. op 25-06-2020 16:14:10 ]
  donderdag 25 juni 2020 @ 16:16:37 #12
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193784833
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:03 schreef Alcatranz. het volgende:
Ik zag vanochtend dit op mijn achterrem. Dit weekend naar Limburg geweest, dus aardig wat geremd in de afdaling. Er zit een donkere veeg op de schijf. Weten jullie wat dit is? Ben ik door de kak gereden?
https://m.imgur.com/gallery/zmMt8iK
Lijkt wel verkleuring door hitte, maar op een gekke lijn.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193784861
Is het er af te wassen?
pi_193785094
Ik ben wat aan het oriënteren voor onze vakantie en wellicht zitten hier nog wat ideeën. Wij gaan de 1e weken van september en willen weer met de auto en tent naar Zuid Frankrijk. Vorig jaar bij Cannes gezeten en dat beviel erg goed. Cote d'Azur spreekt ons aan door het fietsen in de bergen met de zee op de achtergrond. We zijn eerst in de Vercors geweest en dat was ook erg mooi (DDX weet er alles van) maar in september avonds, nachts en ochtends alweer redelijk fris.

Wat zijn in september nog meer mooie plekken in het zuiden van Frankrijk? Mont Ventoux hebben we al gehad, en willen nooit 2 jaar achter elkaar naar hetzelfde.

Is dat gedeelte onder Aix en Provence in de hoek Marseille - Toulon iets? Hoeft trouwens ook niet perse bij de zee te zijn, maar de sfeer daar was prima. Zwemmen doen we toch meestal in een zwembad op de camping.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193785439
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:17 schreef McM77 het volgende:
Is het er af te wassen?
Met water? Zal dat morgen eens proberen.
pi_193785461
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 13:12 schreef No-P het volgende:

[..]

Dat is de Hyalomma teek, ook in Nederland al gevonden overigens. Die kan het Krim Congovirus bij zich dragen , maar dat is in west-Europa voor zover ik het weet nog niet gevonden.

De "normale teken" laten zich inderdaad niet vallen uit bomen en vind je in struikgewas, varens, lage begroeiing en hoge grassen.
Nou dat lees je in nl overal maar toch twijfel ik daaraan. Een US site zegt dit
quote:
How Far Can A Tick Jump?
Ticks can jump one place to another and spread. How far can a tick jump depends on how high up they are. ticks can fall out of trees, or fall off ledges or items and spread that way. Ticks themselves cannot jump off the ground for a far distance.
En heb ze ook weleens in mijn haar gehad na het fietsen. Maar misschien ging ik zo plat door de bocht dat mijn helm het gras raakte :7
Vakman pur sang
pi_193785774
Vandaag de opa van DDX tegengekomen toen ik halverwege mijn tochtje op een bankje in de schaduw mijn warme platgedrukte boterhammen met pindakaas zat op te eten.
Hij deed het vandaag rustig aan, want hij had gisteren 145km gereden en ging komende zaterdag vanuit oost brabant naar middelburg (200km)
Tot een paar jaar terug reed hij nog soloritten van boven de 300, maar nu niet meer, want hij is 81.
Prachtige mens! _O_
pi_193786233
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 17:08 schreef cafca het volgende:
Vandaag de opa van DDX tegengekomen toen ik halverwege mijn tochtje op een bankje in de schaduw mijn warme platgedrukte boterhammen met pindakaas zat op te eten.
Hij deed het vandaag rustig aan, want hij had gisteren 145km gereden en ging komende zaterdag vanuit oost brabant naar middelburg (200km)
Tot een paar jaar terug reed hij nog soloritten van boven de 300, maar nu niet meer, want hij is 81.
Prachtige mens! _O_
Ik zou ervoor tekenen.
Zo op de hetmanswege in Duitsland een 78 jarige hardlopende opa tegengekomen, op een hele steile klim. Hij deed dat rondje 5 x per week. :P
Vakman pur sang
pi_193786767
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:03 schreef Alcatranz. het volgende:
Ik zag vanochtend dit op mijn achterrem. Dit weekend naar Limburg geweest, dus aardig wat geremd in de afdaling. Er zit een donkere veeg op de schijf. Weten jullie wat dit is? Ben ik door de kak gereden?
https://m.imgur.com/gallery/zmMt8iK
Patina/ roest op het gedeelte waar de blokken niet komen?

Ziet er meer uit als patina/vuil/vet dan roest.
Whatever...
pi_193786788
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou dat lees je in nl overal maar toch twijfel ik daaraan. Een US site zegt dit
[..]

En heb ze ook weleens in mijn haar gehad na het fietsen. Maar misschien ging ik zo plat door de bocht dat mijn helm het gras raakte :7
Zou me in jouw geval niets verbazen.

Maar die hyaloma kan een prooi wel
Achtervolgen. Honderd meter ofzo.

Er zijn best vee verschillende soorten. Dus die site uit Amerika kan het best hebben over een andere teek dan we hier hebben.
Whatever...
  donderdag 25 juni 2020 @ 18:58:33 #21
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193787223
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:27 schreef Patroon het volgende:
Ik ben wat aan het oriënteren voor onze vakantie en wellicht zitten hier nog wat ideeën. Wij gaan de 1e weken van september en willen weer met de auto en tent naar Zuid Frankrijk. Vorig jaar bij Cannes gezeten en dat beviel erg goed. Cote d'Azur spreekt ons aan door het fietsen in de bergen met de zee op de achtergrond. We zijn eerst in de Vercors geweest en dat was ook erg mooi (DDX weet er alles van) maar in september avonds, nachts en ochtends alweer redelijk fris.

Wat zijn in september nog meer mooie plekken in het zuiden van Frankrijk? Mont Ventoux hebben we al gehad, en willen nooit 2 jaar achter elkaar naar hetzelfde.

Is dat gedeelte onder Aix en Provence in de hoek Marseille - Toulon iets? Hoeft trouwens ook niet perse bij de zee te zijn, maar de sfeer daar was prima. Zwemmen doen we toch meestal in een zwembad op de camping.
Cevennen.
pi_193787305
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nou dat lees je in nl overal maar toch twijfel ik daaraan. Een US site zegt dit
[..]

En heb ze ook weleens in mijn haar gehad na het fietsen. Maar misschien ging ik zo plat door de bocht dat mijn helm het gras raakte :7
Ze lopen omhoog naar de bekende plekjes. Lies, knieholte, oksels
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193787356
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:27 schreef Patroon het volgende:
Ik ben wat aan het oriënteren voor onze vakantie en wellicht zitten hier nog wat ideeën. Wij gaan de 1e weken van september en willen weer met de auto en tent naar Zuid Frankrijk. Vorig jaar bij Cannes gezeten en dat beviel erg goed. Cote d'Azur spreekt ons aan door het fietsen in de bergen met de zee op de achtergrond. We zijn eerst in de Vercors geweest en dat was ook erg mooi (DDX weet er alles van) maar in september avonds, nachts en ochtends alweer redelijk fris.

Wat zijn in september nog meer mooie plekken in het zuiden van Frankrijk? Mont Ventoux hebben we al gehad, en willen nooit 2 jaar achter elkaar naar hetzelfde.

Is dat gedeelte onder Aix en Provence in de hoek Marseille - Toulon iets? Hoeft trouwens ook niet perse bij de zee te zijn, maar de sfeer daar was prima. Zwemmen doen we toch meestal in een zwembad op de camping.
Waarom France? Zwitserland meer van Lugano, of noord Italië, como-meer ofzo?
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193788055
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:07 schreef the_critic het volgende:

[..]

Waarom France? Zwitserland meer van Lugano, of noord Italië, como-meer ofzo?
Als we naar Italië zouden gaan dan is het Toscane. Noord Italië is net als Zwitersland, niet onze smaak qua eten en rond die meren is het mega toeristisch. Zwitserland is trouwens ook mega duur en hebben we niks mee.

Frankrijk is heerlijk qua sfeer etc. Voor rond de Cote d'Azur hebben we echt het idee Frankrijk opnieuw te hebben ontdekt.

Cevennen zullen we eens naar kijken.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:48:11 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193789975
jezus wat een dag.

Ik was naar kennissen met een bootje in Zeeland gefietst om daar even een dagje te chillen, en daarna weer terug te fietsen. Twee dagen heen en in twee dagen terug was het plan (niet iedereen heet DDX en rijd dat op een dagje)

Maar ik had na 2 dagen fietsen en een dag op het water niet zo'n zin om nog terug te fietsen. Dat ik ook een beetje gebrand door de zon was hielp niet mee.

Het plan was simpel, in 1 dag terug. Eerst was het idee om wel nog een stukje van de orginele route te doen, maar al snel bedacht ik me en wilde ik met de trein terug vanaf Rotterdam CS. Het was simpelweg te warm. Dus eerst even op de koffie bij een fietsvriendje, en toen naar het station. Mocht ik niet mee vanwege de coronaperikelen. Ergens wist ik dat wel, maar ik wilde het toch proberen. De bewaking was onverbiddelijk en stuurde me het station weer uit.

Dus toen maar naar huis gefietst. Wat was dat kut zeg. Warm, de hele tijd de zon in m'n nek/rug en ik liep helemaal leeg van het zweet. Ik heb wel 10 liter gedronken en ik heb nog een droge bek. :'(

Met nog 50km te gaan had ik ook een serieuze motivatiedip. Maargoed, iedereen is aan het werk of heeft kinderen. En mijn ouders zijn op vakantie. Dus opgeven was niet echt een optie. Ik ben maar van schaduwplekje naar schaduwplekje gefietst. Met nog 3 km te gaan wilde ik eigenlijk in de berm gaan liggen om te wachten tot het weer leuk zou worden, maar ik achte die kans niet zo groot en ben maar doorgereden. Mijn neefje stelde meteen voor om weer eens samen te fietsen, ik heb 'm gezegd dat ik de komende week even helemaal niet aan mijn fiets wil denken :+

En tot overmaat van ramp ben ik 20 km kwijt van de route :{

En Goeree Overflakkee is maar een saaie bedoeling. Sommige dorpjes zijn wel leuk, sommige dijkjes ook, maar de meeste zijn nog lelijke rdan bij ons in de polder, en dat is knap.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193790019
Jezus kano, zag de foto's al op strava, gekkenhuis :P
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:51:07 #27
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193790031


En nu dus maar aan wat alchoholvrij bier wat erfrischend isotonic is volgens de verpakking,
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:52:09 #28
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193790061
quote:
4s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:50 schreef Leonos het volgende:
Jezus kano, zag de foto's al op strava, gekkenhuis :P
Ik was aan het einde ook wel goed naar de klote :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193790075
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik was aan het einde ook wel goed naar de klote :D
maar, fiets mag nog niet in de trein toch?
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:53:49 #30
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193790094
quote:
4s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:53 schreef Leonos het volgende:

[..]

maar, fiets mag nog niet in de trein toch?
Klopt, daarom moest ik dus van Rotterdam naar huis fietsen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193790112
quote:
Mocht ik niet mee vanwege de coronaperikelen. Ergens wist ik dat wel, maar ik wilde het toch proberen. De bewaking was onverbiddelijk en stuurde me het station weer uit.
:P
  FOK!fotograaf donderdag 25 juni 2020 @ 21:57:58 #32
73911 ultra_ivo
pi_193790199
Nu is dat fietsverbod in de trein in drogreden. Nergens anders in Europa komt dat voor. Het is meer volgens het adagium 'never waste a good crisis' en veel NS-ers wilden eigenlijk al van de fietsen af.
De 2e kamer heeft hier een paar weken geleden een stokje voor gestoken.
  donderdag 25 juni 2020 @ 22:24:23 #33
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193790709
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Klopt, daarom moest ik dus van Rotterdam naar huis fietsen.
Wat is dan de totale afstand die je vandaag hebt gereden in deze hitte? :D
  donderdag 25 juni 2020 @ 22:28:14 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193790801
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:24 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Wat is dan de totale afstand die je vandaag hebt gereden in deze hitte? :D
146km met 47 mm banden en m'n bikepackingtassen+bagage
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193791039
Je had je wielen uit je fiets kunne halen/vuilniszak eroverheen.
Vouwfiets mag wel en als je vuilniszak eroverheen had gedaan was het gewoon pakketje ;)

Was vandaag idd goed warm, ik had ook heel ander plan maar veel te warm/teveel wind tegen...
  donderdag 25 juni 2020 @ 22:49:42 #36
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193791340
Wat wel heerlijk was, was om door de Heinenoordtunnel rijden.

Ik denk dat het daar 12-15 graden in is oid.

[ Bericht 1% gewijzigd door kanovinnie op 25-06-2020 22:55:03 ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193791624
Ja jammer dat wij niet zo'n tunnel onder Noordzeekanaal hebben.
pi_193791767
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:59 schreef ddx het volgende:
Ja jammer dat wij niet zo'n tunnel onder Noordzeekanaal hebben.
En dat die fokking sluizen nog steeds niet open zijn.
Aldus.
pi_193791882
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juni 2020 23:04 schreef Z het volgende:

[..]

En dat die fokking sluizen nog steeds niet open zijn.
En de houtribdijk deze week weer afgesloten was :o
  vrijdag 26 juni 2020 @ 00:11:34 #40
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193792753
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als we naar Italië zouden gaan dan is het Toscane. Noord Italië is net als Zwitersland, niet onze smaak qua eten en rond die meren is het mega toeristisch. Zwitserland is trouwens ook mega duur en hebben we niks mee.

Frankrijk is heerlijk qua sfeer etc. Voor rond de Cote d'Azur hebben we echt het idee Frankrijk opnieuw te hebben ontdekt.

Cevennen zullen we eens naar kijken.
En rond Parma, Modena dan?

Al is Toscane wel heel erg genieten.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 26 juni 2020 @ 06:19:29 #41
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193795550
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Als we naar Italië zouden gaan dan is het Toscane. Noord Italië is net als Zwitersland, niet onze smaak qua eten en rond die meren is het mega toeristisch. Zwitserland is trouwens ook mega duur en hebben we niks mee.

Frankrijk is heerlijk qua sfeer etc. Voor rond de Cote d'Azur hebben we echt het idee Frankrijk opnieuw te hebben ontdekt.

Cevennen zullen we eens naar kijken.
Klopt, je kan rond de meren in Italië wel mooi op vakantie gaan maar dan moet je begin september gaan. Anders staat het vol met Hollanders.

In Z. Frankrijk is het ook druk bij het water in 't hoogseizoen. Maar in het binnenland ben je de enige.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 07:18:03 #42
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193795714
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
Dat ik ook een beetje gebrand door de zon was hielp niet mee.
Hmm ja vooral dat denk ik.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 07:50:38 #43
130803 Gripper
Get a grip
pi_193795848
Ik denk dat je de Dolomieten ook wel erg mooi zult vinden Patroon, vooral het decor en het fietsen. Het eten is er uiteraard heerlijk maar misschien dat die Tiroler sfeer en gebouwen jullie wat minder aanspreken dan de sfeer van Franse stadjes. Je zou ook nog naar de Dordogne kunnen kijken, midden Frankrijk en mooie glooiende omgeving.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193796018
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 07:50 schreef Gripper het volgende:
Ik denk dat je de Dolomieten ook wel erg mooi zult vinden Patroon, vooral het decor en het fietsen. Het eten is er uiteraard heerlijk maar misschien dat die Tiroler sfeer en gebouwen jullie wat minder aanspreken dan de sfeer van Franse stadjes. Je zou ook nog naar de Dordogne kunnen kijken, midden Frankrijk en mooie glooiende omgeving.
Bedankt. Dolomieten zullen erg mooi zijn, maar idd die Tiroler sfeer is niet ons ding. Wat Kaas zegt klopt ook, wij zaten 10km het binnenland in en mega rustig in september, zodra we bij de kust kwamen was het druk, maar dan kan je zelf de drukte opzoeken.

Zal eens kijken of Dordogne wat is. In de Vercors was het in september avonds en nachts al te koud/vochtig.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193796069
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:22 schreef Patroon het volgende:

[..]

Bedankt. Dolomieten zullen erg mooi zijn, maar idd die Tiroler sfeer is niet ons ding. Wat Kaas zegt klopt ook, wij zaten 10km het binnenland in en mega rustig in september, zodra we bij de kust kwamen was het druk, maar dan kan je zelf de drukte opzoeken.

Zal eens kijken of Dordogne wat is. In de Vercors was het in september avonds en nachts al te koud/vochtig.
Dat laatste geldt voor de Cevennen ook, als je pech hebt. Wel een mooie rustige omgeving :Y
pi_193796534
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:51 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]

En nu dus maar aan wat alchoholvrij bier wat erfrischend isotonic is volgens de verpakking,
Drink ik ook vaak na het fietsen, krombacher alcoholvrije weissen, heerlijk!

enneh je vergeet nog te vermelden dat iemand je eindtijd PRECIES goed had op je insta stories *O*
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:30:53 #47
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193796581
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:26 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Drink ik ook vaak na het fietsen, krombacher alcoholvrije weissen, heerlijk!

enneh je vergeet nog te vermelden dat iemand je eindtijd PRECIES goed had op je insta stories *O*
En dat terwijl ik niet langs de mac was geweest!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193796663
Alcoholvrij herstelbier O+
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:25:00 #49
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193797305
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:33 schreef cafca het volgende:

[..]

Dat laatste geldt voor de Cevennen ook, als je pech hebt. Wel een mooie rustige omgeving :Y
Mwah dat ben ik niet met je eens omdat de bergen daar niet zo hoog zijn en je altijd die wind hebt vanaf de Adriatische zee.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:58:57 #50
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193797712
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:25 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mwah dat ben ik niet met je eens omdat de bergen daar niet zo hoog zijn en je altijd die wind hebt vanaf de Adriatische zee.
Te lang geleden dat ik er geweest ben, maar zijn er een beetje goede fietsmogelijkheden in de Cevennen? Twijfel tussen de Ardeche en de Cevennen
.
pi_193797802
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:25 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Mwah dat ben ik niet met je eens omdat de bergen daar niet zo hoog zijn en je altijd die wind hebt vanaf de Adriatische zee.
Huh, Adriatische zee bij de Cevennen?

Anyway, de laatste keer dat ik er was in september was het best fris 's-nachts (<5°C)
pi_193798627
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:27 schreef Patroon het volgende:
Ik ben wat aan het oriënteren voor onze vakantie en wellicht zitten hier nog wat ideeën. Wij gaan de 1e weken van september en willen weer met de auto en tent naar Zuid Frankrijk. Vorig jaar bij Cannes gezeten en dat beviel erg goed. Cote d'Azur spreekt ons aan door het fietsen in de bergen met de zee op de achtergrond. We zijn eerst in de Vercors geweest en dat was ook erg mooi (DDX weet er alles van) maar in september avonds, nachts en ochtends alweer redelijk fris.

Wat zijn in september nog meer mooie plekken in het zuiden van Frankrijk? Mont Ventoux hebben we al gehad, en willen nooit 2 jaar achter elkaar naar hetzelfde.

Is dat gedeelte onder Aix en Provence in de hoek Marseille - Toulon iets? Hoeft trouwens ook niet perse bij de zee te zijn, maar de sfeer daar was prima. Zwemmen doen we toch meestal in een zwembad op de camping.
Wat denken van Emilia-Romagna in Italie? Echt Italiaans, mooi fietsen, fantastische eten en leuke stadjes.

Daarnaast vind ik de Noord Kust van Spanje ook erg mooi (Baskenland tot Galicia), maar niet echt weervast. Provincie Leon is ook mooi met stabieler weer.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193798818
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:57 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Wat denken van Emilia-Romagna in Italie? Echt Italiaans, mooi fietsen, fantastische eten en leuke stadjes.

Daarnaast vind ik de Noord Kust van Spanje ook erg mooi (Baskenland tot Galicia), maar niet echt weervast. Provincie Leon is ook mooi met stabieler weer.
Italië lijkt ons super mooi. Dat gebied en ook Toscane gaan we graag heen. Alleen nu met Corona zien we dat de maatregelen op dit moment nog wat strenger zijn in Italië dan Frankrijk, daarom gaan we op dit moment liever in september naar Frankrijk, maar misschien is Italië rond die tijd ook weer wat soepeler.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193799272
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:22 schreef Patroon het volgende:
Zal eens kijken of Dordogne wat is. In de Vercors was het in september avonds en nachts al te koud/vochtig.
Ja mijn ouders trekken in september ook iets zuidelijker voor het mooie weer.
Staan dan op camping vlak bij de Ventoux
pi_193799568
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 12:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Italië lijkt ons super mooi. Dat gebied en ook Toscane gaan we graag heen. Alleen nu met Corona zien we dat de maatregelen op dit moment nog wat strenger zijn in Italië dan Frankrijk, daarom gaan we op dit moment liever in september naar Frankrijk, maar misschien is Italië rond die tijd ook weer wat soepeler.
Ik ga ook pas een week van te voren beslissen wat wij gaan doen. (Ook ergens in September). Zeker met opheffen van beperkingen zullen hierven daar uitbraken plaatsvinden die weer gevolgd gaan worden door beperkingen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 26 juni 2020 @ 13:03:17 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_193799623
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 16:27 schreef Patroon het volgende:
Ik ben wat aan het oriënteren voor onze vakantie en wellicht zitten hier nog wat ideeën. Wij gaan de 1e weken van september en willen weer met de auto en tent naar Zuid Frankrijk. Vorig jaar bij Cannes gezeten en dat beviel erg goed. Cote d'Azur spreekt ons aan door het fietsen in de bergen met de zee op de achtergrond. We zijn eerst in de Vercors geweest en dat was ook erg mooi (DDX weet er alles van) maar in september avonds, nachts en ochtends alweer redelijk fris.

Wat zijn in september nog meer mooie plekken in het zuiden van Frankrijk? Mont Ventoux hebben we al gehad, en willen nooit 2 jaar achter elkaar naar hetzelfde.

Is dat gedeelte onder Aix en Provence in de hoek Marseille - Toulon iets? Hoeft trouwens ook niet perse bij de zee te zijn, maar de sfeer daar was prima. Zwemmen doen we toch meestal in een zwembad op de camping.
En ergens rondom Nice/Monaco misschien? Ben daar paar jaar geleden geweest (zonder fiets) maar ik vond het een hele mooie omgeving met veel fiets-mogelijkheden.
pi_193800197
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:22 schreef Patroon het volgende:

[..]

Bedankt. Dolomieten zullen erg mooi zijn, maar idd die Tiroler sfeer is niet ons ding. Wat Kaas zegt klopt ook, wij zaten 10km het binnenland in en mega rustig in september, zodra we bij de kust kwamen was het druk, maar dan kan je zelf de drukte opzoeken.

Zal eens kijken of Dordogne wat is. In de Vercors was het in september avonds en nachts al te koud/vochtig.
Dordogne vond ik nou niet echt fantastisch. Veel maislanden ook, net NL.
Rond Annecy vond ik wel lekker trappen.
Vakman pur sang
  vrijdag 26 juni 2020 @ 14:00:40 #58
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193800515
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:08 schreef cafca het volgende:

[..]

Huh, Adriatische zee bij de Cevennen?

Anyway, de laatste keer dat ik er was in september was het best fris 's-nachts (<5°C)
Ik bedoel die andere plas. 😄
pi_193800769
In Frankrijk heb ik zeer goede ervaringen met fietsen in de buurt van Macon/Cluny/Charolles/La Clayette. Dat is een soort Ardennen qua heuvels/bergen. Geen meter vlak, veel kortere steile klims maar dan net wat meer bergachtig dan de Ardennen. Het is er fantastisch fietsen want mooie omgeving, overal uitstekend asfalt en nagenoeg geen auto's. Verder dus een vrij rustig gebied, daar moet je van houden. In september mogelijk extra rustig.

Dit zijn de wat grote klims daar in de buurt:
https://www.strava.com/segments/4473927
https://www.strava.com/segments/17329509
https://www.strava.com/segments/15834994
Aldus.
pi_193800833
Slovenie is ook mooi fietsen O+

Wel mix van Alpen, Italiaanse en Balkan sfeer, dus niets voor @Patroon
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193800974
De Auvergne is ook mooi, trouwens.
De Puy de Dome mag je alleen niet meer afdalen, moet je met de trein naar beneden.

Maar het gebied ten zuiden van Clermont Ferrand is prachtig, met genoeg mooie klimme(tjes)


https://www.strava.com/segments/puy-de-dome-4852256?hl=nl-NL
https://www.strava.com/segments/12403656
pi_193801058
Ik dacht dat je de Puy de Dome überhaupt niet op mag fietsen. Op een paar dagen in het jaar na.
Aldus.
pi_193801091
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 14:33 schreef Z het volgende:
Ik dacht dat je de Puy de Dome überhaupt niet op mag fietsen. Op een paar dagen in het jaar na.
Oh dat kan best weer veranderd zijn. Laatste keer dat ik er was, een jaar of 10 geleden, mocht je nog wel naar boven, maar niet afdalen.
pi_193802147
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 13:03 schreef Blik het volgende:

[..]

En ergens rondom Nice/Monaco misschien? Ben daar paar jaar geleden geweest (zonder fiets) maar ik vond het een hele mooie omgeving met veel fiets-mogelijkheden.
Prachtig gebied idd, maar zijn vorig jaar al bij Cannes geweest en hebben toen ook Nice bezocht. Dus voelt een beetje als hetzelfde.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193802151
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 13:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dordogne vond ik nou niet echt fantastisch. Veel maislanden ook, net NL.
Rond Annecy vond ik wel lekker trappen.
Rond Annecy ook geweest. Erg mooi ja, maar te hoog voor september.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193803575
Wij gaan volgende week vrijdag naar Lac Saint Croix/Gorges du Verdon. Ligt net iets hoger en misschien iets te ver van de zee maar heeft wel een heel mooi meer! De fiets laat ik thuis maar kan wel laten weten hoe de omgeving was als ik weer terug ben.
pi_193803859
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:17 schreef KolonelBroodje het volgende:
Wij gaan volgende week vrijdag naar Lac Saint Croix/Gorges du Verdon. Ligt net iets hoger en misschien iets te ver van de zee maar heeft wel een heel mooi meer! De fiets laat ik thuis maar kan wel laten weten hoe de omgeving was als ik weer terug ben.
Vorig jaar toevallig een weekje geweest en wat rondjes gemaakt met de fiets. Zeker een mooi gebied, vooral de Gorges zijn wel vrij druk met auto’s, maar goed te doen. De wegen daar naartoe zijn wat minder fijn om te fietsen vind ik.
sig verwijderd door FA
pi_193804474
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:17 schreef KolonelBroodje het volgende:
Wij gaan volgende week vrijdag naar Lac Saint Croix/Gorges du Verdon. Ligt net iets hoger en misschien iets te ver van de zee maar heeft wel een heel mooi meer! De fiets laat ik thuis maar kan wel laten weten hoe de omgeving was als ik weer terug ben.
Vorig jaar ook langs gereden.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 26 juni 2020 @ 18:33:31 #69
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193804876
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:58 schreef Yankee het volgende:

[..]

Te lang geleden dat ik er geweest ben, maar zijn er een beetje goede fietsmogelijkheden in de Cevennen? Twijfel tussen de Ardeche en de Cevennen
Ik was er ook maar 1x maar 't was er wel zo fraai dat ik het heb aangemerkt als daar wil ik nog wel eens terug. Volgens mij kan je er ook goed gravelbiken.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 18:56:44 #70
117107 MarcoD
.........
pi_193805152
Piemonte? buiten corona tijd om. Minder oostenrijkse invloed.

En wat mensen in Toscane zien... 8)7 misschien heb ik gewoon net pech gehad daar (en wil het nog eens proberen) maar daar zie ik de lol niet echt van in.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_193805241
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 18:56 schreef MarcoD het volgende:
Piemonte? buiten corona tijd om. Minder oostenrijkse invloed.

En wat mensen in Toscane zien... 8)7 misschien heb ik gewoon net pech gehad daar (en wil het nog eens proberen) maar daar zie ik de lol niet echt van in.
Je moet ook net wat geluk hebben waar je zit etc. Zelf ook nog nooit geweest maar het eten in Italië icm omgeving etc moet perfect zijn. Maar dat moeten we zelf nog wel ervaren.

Piemonte lijkt ons ook super ja. Goede wijn, lekker eten. Ik vind het wel lastiger om in Italië goede campings te vinden tov Frankrijk.

Deze lijkt ons mooi: https://www.campingbelsito.it

Vlak bij mooie steden, in de bergen en ook wat vlakkere omgeving vlakbij.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 26 juni 2020 @ 19:17:33 #72
117107 MarcoD
.........
pi_193805398
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 19:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je moet ook net wat geluk hebben waar je zit etc. Zelf ook nog nooit geweest maar het eten in Italië icm omgeving etc moet perfect zijn. Maar dat moeten we zelf nog wel ervaren.

Piemonte lijkt ons ook super ja. Goede wijn, lekker eten. Ik vind het wel lastiger om in Italië goede campings te vinden tov Frankrijk.

Deze lijkt ons mooi: https://www.campingbelsito.it

Vlak bij mooie steden, in de bergen en ook wat vlakkere omgeving vlakbij.
het was 40-45 graden zonder een zuchtje wind, Florence zou ook leuk moeten zijn maar ik heb het liever iets minder druk (wel hoog seizoen begin augustus). Lucca was al iets beter maar ook weer toeristisch. Turijn is ook een mooie stad en wel 'druk' maar dat kon ik echt veel beter hebben op een of andere manier, zal wel komen dat het er niet overal stervens druk is.

In het voorjaar of najaar zal het beter zijn en niet zo'n droge dore bende.. Ik heb het het liefst iets groener. Noord italie is dus wel mijn ding.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  vrijdag 26 juni 2020 @ 19:17:57 #73
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193805403
Wij gaan elk jaar ergens anders heen en soms heb je een vakantie die zo leuk was dat je nog een keer terug zou willen. Elba o.a. Lago Maggiore in het najaar ook, de Pyreneeën en de Cevennen, Aigues Mortes in de Camarque vond ik ook geweldig. Oh en de eerder genoemde Noordkust van Spanje vond ik ook heel mooi.
pi_193805434
Vriendinlief en ik gaan naar Embrun, beetje op de racefiets, beetje mountainbiken en beetje wandelen. Mag van Grip wandelkaarten lenen :9
En op aanraden van Patty en MissPatty ook nog een weekje Vercors.

Ben vorig jaar in Toscane geweest en vond dat schitterend. Ook nog een paar dagen Verona gehad en dat was ook erg mooi. Sprintje de Toricelle op verloren van Mario Cipollini :D
  vrijdag 26 juni 2020 @ 19:23:39 #75
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193805465
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 19:21 schreef Tommeke het volgende:
Vriendinlief en ik gaan naar Embrun, beetje op de racefiets, beetje mountainbiken en beetje wandelen. Mag van Grip wandelkaarten lenen :9
En op aanraden van Patty en MissPatty ook nog een weekje Vercors.

Ben vorig jaar in Toscane geweest en vond dat schitterend. Ook nog een paar dagen Verona gehad en dat was ook erg mooi. Sprintje de Toricelle op verloren van Mario Cipollini :D
Daar kan je mooi kanoen ook! Ik heb nog wel een adresje mocht je een cususje van een paar dagen willen doen. Lekker door het gat van de Durance knallen en over de wildwaterbaan daar!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 19:25:02 #76
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193805478
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 19:17 schreef MarcoD het volgende:

[..]

het was 40-45 graden zonder een zuchtje wind, Florence zou ook leuk moeten zijn maar ik heb het liever iets minder druk (wel hoog seizoen begin augustus). Lucca was al iets beter maar ook weer toeristisch. Turijn is ook een mooie stad en wel 'druk' maar dat kon ik echt veel beter hebben op een of andere manier, zal wel komen dat het er niet overal stervens druk is.

In het voorjaar of najaar zal het beter zijn en niet zo'n droge dore bende.. Ik heb het het liefst iets groener. Noord italie is dus wel mijn ding.
Ja dat is niets. Dat ik d’r was was het max 32 graden. Prima vakantieweer!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 19:31:55 #77
117107 MarcoD
.........
pi_193805570
20-25 vind ik ook dikke prima hoor :P
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_193805707
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 19:31 schreef MarcoD het volgende:
20-25 vind ik ook dikke prima hoor :P
Mag wel iets harder toch?
Vakman pur sang
pi_193805844
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Mag wel iets harder toch?
Wedstrijdje?
pi_193806376
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 19:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je moet ook net wat geluk hebben waar je zit etc. Zelf ook nog nooit geweest maar het eten in Italië icm omgeving etc moet perfect zijn. Maar dat moeten we zelf nog wel ervaren.

Piemonte lijkt ons ook super ja. Goede wijn, lekker eten. Ik vind het wel lastiger om in Italië goede campings te vinden tov Frankrijk.

Deze lijkt ons mooi: https://www.campingbelsito.it

Vlak bij mooie steden, in de bergen en ook wat vlakkere omgeving vlakbij.
Kamperen in Italië is altijd een beetje een gok. Je kunt het treffen, de plekken zijn meestal niet heel groot iig. De grote plekken zien er hier wel aardig uit bij belsito. Een kleine us echt mini. En een gewone zou voor ons al krap worden. Wij willen eigenlijk minimaal 100m2 meestal.

Lekker eten us in Italië, behoudens tourist traps vrijwel gegarandeerd. Goede wijn is ook geen probleem. En lekkere grappa!

Zelf ben ik een liefhebber van noord Italiaanse bergen. En lardo valdostana is meesterlijk spul. Wel erg vettig.

[ Bericht 5% gewijzigd door Spanky78 op 26-06-2020 20:41:58 ]
Whatever...
  vrijdag 26 juni 2020 @ 20:38:30 #81
117107 MarcoD
.........
pi_193806415
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Mag wel iets harder toch?
Precies goede leeftijd
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_193813355
M'n fiets meegenomen naar de Veluwe. Dat zullen jullie vast al lang weten, het is echt heel mooi fietsen.
En als je zelf het groene hart en de duinen gewend bent, zijn het toch best leuke klimmetjes.
pi_193827524
Ben voor m'n vrouw op zoek naar een goedkope compact gxp-crank, sram apex of iets dergelijks voor over 2 weken Limburg en zomervakantie in Limburg. Ze heeft nu een 39, en 34 is toch wel wat comfortabeler. Iemand hier nog een idee waar ik dit zou kunnen vinden? Marktplaats staat niets.
Bike24 heeft hem voor 100,- maar misschien hier nog iemand een goede tip of idee... (of een ongebruikt exemplaar nog in de schuur liggen 😉)

[ Bericht 0% gewijzigd door the_critic op 28-06-2020 11:52:11 ]
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 28 juni 2020 @ 11:29:26 #84
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193827646
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:16 schreef the_critic het volgende:
Ben voor m'n vrouw op zoek naar een goedkope compact gxp-crank, dram apex of iets dergelijks voor over 2 weken Limburg en zomervakantie in Limburg. Ze heeft nu een 39, en 34 is toch wel wat comfortabeler. Iemand hier nog een idee waar ik dit zou kunnen vinden? Marktplaats staat niets.
Bike24 heeft hem voor 100,- maar misschien hier nog iemand een goede tip of idee... (of een ongebruikt exemplaar nog in de schuur liggen 😉)
Is dat 10 speed?

https://www.rosebikes.nl/(...)?product_shape=zwart

https://www.rosebikes.nl/(...)duct_shape=standaard
Of deze met 46/30 bladen
pi_193827920
quote:
Das beide shimano, die hebben andere bottombracket nodig. Wil gewoon een andere gxp passende, die ik dan met de huidige wisselen kan..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193829645
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:16 schreef the_critic het volgende:
Ben voor m'n vrouw op zoek naar een goedkope compact gxp-crank, sram apex of iets dergelijks voor over 2 weken Limburg en zomervakantie in Limburg. Ze heeft nu een 39, en 34 is toch wel wat comfortabeler. Iemand hier nog een idee waar ik dit zou kunnen vinden? Marktplaats staat niets.
Bike24 heeft hem voor 100,- maar misschien hier nog iemand een goede tip of idee... (of een ongebruikt exemplaar nog in de schuur liggen 😉)
Gewoon een zaagblad achter zetten?
Vakman pur sang
pi_193831286
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Gewoon een zaagblad achter zetten?
Is nieuwe cassette, nieuwe ketting, derailleur hanger verlenger.. Is een crank switchen sneller en op den duur goedkoper.. Hoopte alleen op een tweede hands maar staat niets goedkoops op mp helaas
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 28 juni 2020 @ 19:04:43 #88
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193833915
Laat haar gewoon harder trainen. 💪💉💊
pi_193835409
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 15:36 schreef the_critic het volgende:

[..]

Is nieuwe cassette, nieuwe ketting, derailleur hanger verlenger.. Is een crank switchen sneller en op den duur goedkoper.. Hoopte alleen op een tweede hands maar staat niets goedkoops op mp helaas
Losse tandwielen wellicht? Of zit je dan weer met de bcd die niet klopt?
pi_193836471
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 21:10 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Losse tandwielen wellicht? Of zit je dan weer met de bcd die niet klopt?
Ja tis geen compact helaas. Daarom ook de zoektocht.
Tochtje van 100 km in Limburg is uitgetekend. Nu nog even komende week de fiets van vrouwlief fixen. Nog 2 daagjes zoeken en anders maar een nieuwe crank bestellen en erop..
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 29 juni 2020 @ 08:39:56 #91
130803 Gripper
Get a grip
pi_193840826
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 22:22 schreef the_critic het volgende:

[..]

Ja tis geen compact helaas. Daarom ook de zoektocht.
Tochtje van 100 km in Limburg is uitgetekend. Nu nog even komende week de fiets van vrouwlief fixen. Nog 2 daagjes zoeken en anders maar een nieuwe crank bestellen en erop..
Je mag voor nu wel een crank van me lenen, heb 1 los compact setje (sram red) 50-34. Ga zelf wel in week 30 op vakantie dus daarvoor moet ik m terug hebben :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193841641
Dit weekend niet gefietst! Nu natuurlijk in één keer al m'n vorm kwijt en minimaal drie kilo aangekomen. Vinden jelui het ook lastig om een dagje rust te houden/niet te fietsen?
Aldus.
pi_193841659
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:23 schreef Z het volgende:
Dit weekend niet gefietst! Nu natuurlijk in één keer al m'n vorm kwijt en minimaal drie kilo aangekomen. Vinden jelui het ook lastig om een dagje rust te houden/niet te fietsen?
Dagje niet, weekend wel, dan voel ik me gelijk waardeloos. :')
Vakman pur sang
pi_193842022
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:23 schreef Z het volgende:
Dit weekend niet gefietst! Nu natuurlijk in één keer al m'n vorm kwijt en minimaal drie kilo aangekomen. Vinden jelui het ook lastig om een dagje rust te houden/niet te fietsen?
Op zich wel, maar gisteren heb ik als uitzondering eens toegegeven aan een dagje luieren, en dan voel je je wel weer helemaal mentaal en fysiek opgeladen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193842077
Tweede geworden in het virtuele tijdrittenklassement, ondanks dat ik de eerste 6 ritten gemist had :P
Heb besloten dat ik de tijdritfiets toch maar ga overkopen! Maar ook wel weer mooi dat dit even klaar is, het was toch best een planning elke week om die tijdrit op een moment te doen dat het én met de andere trainingen een beetje uitkwam én het weer goed was..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 29 juni 2020 @ 11:10:02 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193842144
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:23 schreef Z het volgende:
Dit weekend niet gefietst! Nu natuurlijk in één keer al m'n vorm kwijt en minimaal drie kilo aangekomen. Vinden jelui het ook lastig om een dagje rust te houden/niet te fietsen?
Ik doe meer dagen niets dan iets, dus deze klacht is onherkenbaar.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193842258
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:23 schreef Z het volgende:
Dit weekend niet gefietst! Nu natuurlijk in één keer al m'n vorm kwijt en minimaal drie kilo aangekomen. Vinden jelui het ook lastig om een dagje rust te houden/niet te fietsen?
Twee weken niet gefietst vanwege knieproblemen. Direct richting een depressie.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193842384
quote:
10s.gif Op maandag 29 juni 2020 11:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik doe meer dagen niets dan iets, dus deze klacht is onherkenbaar.
Ik ook niet hoor. Meestal niet meer dan drie keer in de week. Maar als je dan een keertje mist ...
Aldus.
pi_193842425
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 11:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Tweede geworden in het virtuele tijdrittenklassement, ondanks dat ik de eerste 6 ritten gemist had :P
Heb besloten dat ik de tijdritfiets toch maar ga overkopen! Maar ook wel weer mooi dat dit even klaar is, het was toch best een planning elke week om die tijdrit op een moment te doen dat het én met de andere trainingen een beetje uitkwam én het weer goed was..
Lekker. Ik sta nu vijfde in een tijdrit klassementje van mijn Wattbike-clubje. Gewoon op m'n stalen ros. Tijdritfietsen begin ik niet aan.
Aldus.
  maandag 29 juni 2020 @ 11:33:57 #100
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193842437
quote:
2s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:23 schreef Z het volgende:
Dit weekend niet gefietst! Nu natuurlijk in één keer al m'n vorm kwijt en minimaal drie kilo aangekomen. Vinden jelui het ook lastig om een dagje rust te houden/niet te fietsen?
Ik had laatst een week niet gefietst en had toen ik weer fietste echt het gevoel dat ik me superfit voelde. Misschien had mn lichaam er ook behoefte aan. :P

Moet overigens wel zeggen dat ik met deze wind echt weinig zin heb. Gister met veel moeite 40 km volgemaakt. Ik heb liever regen of kou dan harde wind. :{
pi_193842482
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 11:33 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik had laatst een week niet gefietst en had echt het gevoel dat ik me superfit voelde. Misschien had mn lichaam er ook behoefte aan. :P

Moet wel zeggen dat ik met deze wind echt weinig zin heb. Ik heb liever regen of kou dan harde wind. :{
Ik heb niet zoveel fietsdoelen maar één is "elke week minimaal 1 keer fietsen". Dat lukt sinds november 2016. Toen was ik een keer een week goed ziek.

Ik vind wind juist wel leuk! Goede training ook, zowel tegen als mee.
Aldus.
pi_193842754
quote:
14s.gif Op maandag 29 juni 2020 11:32 schreef Z het volgende:

[..]

Lekker. Ik sta nu vijfde in een tijdrit klassementje van mijn Wattbike-clubje. Gewoon op m'n stalen ros. Tijdritfietsen begin ik niet aan.
Snap ik ook, ik zou het normaal ook niet overwegen, maar de maat is perfect voor mij en ik kan hem voor 300 euro overkopen. Dus leuk als tweede fietsje voor erbij. En als mijn vriend blokjes wil doen houd ik hem hierop wel wat makkelijker bij :P

En misschien nog eens een triatlon of duatlon gaan doen als het weer kan..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 29 juni 2020 @ 12:35:38 #103
545 dop
:copyright: dop
pi_193843283
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Snap ik ook, ik zou het normaal ook niet overwegen, maar de maat is perfect voor mij en ik kan hem voor 300 euro overkopen. Dus leuk als tweede fietsje voor erbij. En als mijn vriend blokjes wil doen houd ik hem hierop wel wat makkelijker bij :P

En misschien nog eens een triatlon of duatlon gaan doen als het weer kan..
beter gaat je vriend op de mtb en jij op de racer.
om man tegen vrouw een beetje gelijkwaardig blokjes te doen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193844016
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 08:39 schreef Gripper het volgende:

[..]

Je mag voor nu wel een crank van me lenen, heb 1 los compact setje (sram red) 50-34. Ga zelf wel in week 30 op vakantie dus daarvoor moet ik m terug hebben :)
Ik app je ff
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193844080
Ik ben komend zomer in Luxemburg. Km of 15 onder Diekirch (larochette). Iemand daar in de buurt wat leuke routes gereden toevallig?!
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193844110
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:35 schreef dop het volgende:

[..]

beter gaat je vriend op de mtb en jij op de racer.
om man tegen vrouw een beetje gelijkwaardig blokjes te doen.
Mwah, in het wiel kan ik hem goed bijhouden. Of soms doen we tijdens 10 min blokjes elke keer 1 minuut kop over kop, dan is het voor mij wel eerder hoog D3 en voor hem D2, maar toch leuke motiverende training.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193844118
Heeft iemand een ophangsysteem voor den racefiets te adviseren? Gr gr.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 29 juni 2020 @ 13:46:26 #108
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193844139
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:41 schreef the_critic het volgende:
Ik ben komend zomer in Luxemburg. Km of 15 onder Diekirch (larochette). Iemand daar in de buurt wat leuke routes gereden toevallig?!
Door Vainden heen is mooi. Dat was toen het zuidelijkste punt wat ik aangedaan heb in Luxemburg.
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:44 schreef ludovico het volgende:
Heeft iemand een ophangsysteem voor den racefiets te adviseren? Gr gr.


Zoiets?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193844470
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Door Vainden heen is mooi. Dat was toen het zuidelijkste punt wat ik aangedaan heb in Luxemburg.
[..]

[ afbeelding ]

Zoiets?
Ja! Mooi ding :@
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193844471
Oud stuur en stuurpen is dan stijlvoller :-)
Gewoon een haak en wat isolatieschuim..
Teveel opties. Hangen aan frame, hangen aan wiel, hangen aan pedaal, hangen aan stuur+ zadel... Zelf googlen geeft genoeg inspiratie..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193844536
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:17 schreef the_critic het volgende:
Oud stuur en stuurpen is dan stijlvoller :-)
Gewoon een haak en wat isolatieschuim..
Teveel opties. Hangen aan frame, hangen aan wiel, hangen aan pedaal, hangen aan stuur+ zadel... Zelf googlen geeft genoeg inspiratie..
Ik zit toch te denken aan een Kanovinnie idee. Maar dan een mooie, zoals die hij laat zien eigenlijk.

Die kon ik niet 1-2-3 vinden.

https://www.bol.com/nl/p/(...).1_4.13.ProductTitle

4.9/5.0 Netjs.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 29 juni 2020 @ 14:27:07 #112
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193844634


Ik heb zoiets dan kunnen al mijn fietsen op een kleine oppervlakte worden opgehangen. Ze hangen om en om, dus een met voorwiel in de beugel en daarnaast een met achterwiel in de beugel.

Critic bedoelt dit?
pi_193844670
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:27 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb zoiets dan kunnen al mijn fietsen op een kleine oppervlakte worden opgehangen. Ze hangen om en om, dus een met voorwiel in de beugel en daarnaast een met achterwiel in de beugel.

Critic bedoelt dit?
[ afbeelding ]
Ohh, ook cool ja.

Leuk wel :)

Zie je nou wel dat het verstandig is om zo een vraag hier te delen ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193844676
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:27 schreef kaasplankje het volgende:.

Critic bedoelt dit?
[ afbeelding ]
Jup maar dan met stuurlint.. Pfff dit is vragen om krassen bbrrr..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193844713
Fietsbel erbij.... Is misschien ook aardig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 29 juni 2020 @ 14:41:28 #116
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193844841
Goed draadje, ben zelf nu vol in verbouwing en nog op zoek naar een goede manier om de fietsen weg te zetten.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 29 juni 2020 @ 14:46:09 #117
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193844902
Aanstaande donderdag beginnen de clubkoersen weer bij ons. *O*
pi_193845203
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:41 schreef the_critic het volgende:
Ik ben komend zomer in Luxemburg. Km of 15 onder Diekirch (larochette). Iemand daar in de buurt wat leuke routes gereden toevallig?!
Mullerthal is ook erg mooi. De streek rondom Esch-sur-Sure ook. En idd Vianden en omgeving, ook echt een aanrader.

Zit je op Camping auf Kengert? Daar kun je ook mooi wandelen.
pi_193845399
Wij gaan ook naar Luxemburg van de zomer, zitten aan de andere kant van Vianden (Obereisenbach), Eigenlijk is het overal daar mooi fietsen. al zijn sommige bulten flink steil daar (2km klimmen met 9,3% gemiddeld)

Vianden is zeker een aanrader, ook mooi om het kasteel te bezoeken, of langs het uitzichtpunt op het kasteel te fietsen.
pi_193848571
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:44 schreef ludovico het volgende:
Heeft iemand een ophangsysteem voor den racefiets te adviseren? Gr gr.
Ik heb een systeem dat je kunt wegdraaien. Is top. Een feedback velo hinge pivot.

30euro. En je kan na ophangen je fiets ‘plat’ tegen de muur draaien.
Whatever...
pi_193848621
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 19:37 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik heb een systeem dat je kunt wegdraaien. Is top. Een feedback velo hinge pivot.

30euro. En je kan na ophangen je fiets ‘plat’ tegen de muur draaien.
Oh wow, ik zie het, mooi ding, ik denk dat dat wel wat is!
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193850303
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:28 schreef Flipmoehoe het volgende:
Wij gaan ook naar Luxemburg van de zomer, zitten aan de andere kant van Vianden (Obereisenbach), Eigenlijk is het overal daar mooi fietsen. al zijn sommige bulten flink steil daar (2km klimmen met 9,3% gemiddeld)

Vianden is zeker een aanrader, ook mooi om het kasteel te bezoeken, of langs het uitzichtpunt op het kasteel te fietsen.
Ken je de klim van de Mur de Vianden ook? Die is echt vies steil.

De klim naar Bourscheid is ook prachtig. Misschien wel de mooiste van Luxemburg.
pi_193850347
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 19:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Oh wow, ik zie het, mooi ding, ik denk dat dat wel wat is!
Ik ben er erg tevreden over. Wel even nadenken met ophangen! Vooral het wegdraaien is fantastisch in mijn garage. Als je meerdere fietsen hebt is het helemaal super.
Whatever...
pi_193850369
Zo, ik ging gewoon even een kilometer of drie 65 per uur met windje mee. Maar geen KOM.

Ik moet zegge. Dat ik het een beetje eng vond, paar nichtjes, steentjes. Pfoe.

Maar we even lekker rondje gereden :)
Whatever...
pi_193850396
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:12 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Mullerthal is ook erg mooi. De streek rondom Esch-sur-Sure ook. En idd Vianden en omgeving, ook echt een aanrader.

Zit je op Camping auf Kengert? Daar kun je ook mooi wandelen.
Ja, daar ben ik ook geweest. Mullerthal is echt geweldig om te wandelen. Prima camping ook trouwens.
Whatever...
pi_193850476
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:26 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ken je de klim van de Mur de Vianden ook? Die is echt vies steil.

De klim naar Bourscheid is ook prachtig. Misschien wel de mooiste van Luxemburg.
Schrijven we op het lijstje
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193850915
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik ben er erg tevreden over. Wel even nadenken met ophangen! Vooral het wegdraaien is fantastisch in mijn garage. Als je meerdere fietsen hebt is het helemaal super.
Ja keb een bergingkje, dan kan die strak om het hoekje zegmaar.... Lijkt mooi :)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_193851053
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:31 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik ook geweest. Mullerthal is echt geweldig om te wandelen. Prima camping ook trouwens.
Weet nie maar je fiets aan het wiel hangen lijkt me niet zo goed. Lijkt hè? Misschien kan het geen kwaad.
Vakman pur sang
pi_193851533
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 22:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Weet nie maar je fiets aan het wiel hangen lijkt me niet zo goed. Lijkt hè? Misschien kan het geen kwaad.
Dat ding weegt 8 kilo. Als jij erop rijdt, wat voor krachten komen er dan op te staan?
Whatever...
  maandag 29 juni 2020 @ 22:36:29 #130
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_193851559
Mullerthal is leuk inderdaad. Ik heb er een paar korte ritten van 30-55 km gedaan. Als dat niet te kort is kan ik ze wel opzoeken.

Er is een goede site met wat routes, waaronder wat variations op de cyclo die daar in de buurt wordt verreden.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 29 juni 2020 @ 23:13:30 #131
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193852139
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 22:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat ding weegt 8 kilo. Als jij erop rijdt, wat voor krachten komen er dan op te staan?
Dit inderdaad, met 1000 watt een heuvel oprammen is wel andere koek
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193852347
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 22:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat ding weegt 8 kilo. Als jij erop rijdt, wat voor krachten komen er dan op te staan?
Nooit gehoord van omgekeerde axiale stress? Anti osciliderende krachten tegenovergesteld aan de kruisassen op 1 punt?
https://thebikingapex.com(...)the-wheel-damage-it/
Vakman pur sang
pi_193852466
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 22:36 schreef No-P het volgende:
Mullerthal is leuk inderdaad. Ik heb er een paar korte ritten van 30-55 km gedaan. Als dat niet te kort is kan ik ze wel opzoeken.

Er is een goede site met wat routes, waaronder wat variations op de cyclo die daar in de buurt wordt verreden.
Heb een gezin, dus 55 is top. Kan niet de halve vakantie weg om te fietsen. (Helaas:-P )
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193852543
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 23:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nooit gehoord van omgekeerde axiale stress? Anti osciliderende krachten tegenovergesteld aan de kruisassen op 1 punt?
https://thebikingapex.com(...)the-wheel-damage-it/
Nooit gehoord van rmjk?
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193854336
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 23:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nooit gehoord van omgekeerde axiale stress? Anti osciliderende krachten tegenovergesteld aan de kruisassen op 1 punt?
https://thebikingapex.com(...)the-wheel-damage-it/
Marginaal tov de krachten die bij het fietsen ontstaan. Ik heb het niet uitgerekend maar er moet toch iets raars aan de hand zijn wil je een fiets van 8 kilo niet kunnen ophangen.
Whatever...
pi_193854589
ik heb in Luxemburg ook alleen maar ritjes van max 60km gemaakt. met al die klimmetjes ben je al wel even van "huis" af.
Ga ook met vrouw en kind, wil en kan dan ook niet de hele dag op de fiets zitten.

@Tommeke, mur van vianden zie ik niet tussen mijn segmenten staan. Heb wel de klinkerklim naar het kasteel gedaan. Denk niet dat je die bedoelt of wel?

edit: heb hem gevonden, is een klim net iets onder Vianden, kleiner weggetje. Die heb ik niet gepakt nee.. en aan het steigingspercentage te zien ben ik daar blij om :P
  dinsdag 30 juni 2020 @ 08:30:23 #137
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193854666
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 23:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nooit gehoord van omgekeerde axiale stress? Anti osciliderende krachten tegenovergesteld aan de kruisassen op 1 punt?
https://thebikingapex.com(...)the-wheel-damage-it/
Vriend, dit is de conclusie van het artikel:

quote:
Does Hanging A Bike By The Wheel Damage It?
The worry about having too much strain on the wheel or rim is easily avoidable by mounting the bicycle from two points of contact on the frame. The horizontal mounting method works for most homeowners or renters.

The alternative is to store the bike vertically and hang it off one wheel. I don’t recommend this method if you have hydraulic disc brakes. For bikes with only standard rim brakes, there is little to no risk of damage and is completely safe.

Your bicycle endures more strain every time you hop on it and plant all of your weight on the bike while riding for miles. Hanging it by the wheel does not pose a significant long-term risk of damage.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193854761
Ik heb mijn fiets in een vitrine staan zodat er niks aan kan komen. Stel je voor je zou er op fietsen zeg. :D
pi_193854782
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 08:13 schreef Flipmoehoe het volgende:
ik heb in Luxemburg ook alleen maar ritjes van max 60km gemaakt. met al die klimmetjes ben je al wel even van "huis" af.
Ga ook met vrouw en kind, wil en kan dan ook niet de hele dag op de fiets zitten.

@:tommeke, mur van vianden zie ik niet tussen mijn segmenten staan. Heb wel de klinkerklim naar het kasteel gedaan. Denk niet dat je die bedoelt of wel?

edit: heb hem gevonden, is een klim net iets onder Vianden, kleiner weggetje. Die heb ik niet gepakt nee.. en aan het steigingspercentage te zien ben ik daar blij om :P
Die inderdaad. De eerste keer dat ik ‘m deed, jaren terug, moest ik uitklikken :')
Drie jaar geleden ben ik er ook geweest, toen ging het iets beter, maar leuk was het niet :9

Die klim door het dorp is ook leuk. Vorig jaar hebben patroon en ik daar nog overnacht toen we gingen bikepacken.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 10:27:13 #140
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193855760
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 23:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nooit gehoord van omgekeerde axiale stress? Anti osciliderende krachten tegenovergesteld aan de kruisassen op 1 punt?
https://thebikingapex.com(...)the-wheel-damage-it/
Nee.

Kan je het eens toelichten?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193855980
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee.

Kan je het eens toelichten?
Nee? nou ik ook niet hoor. _O-
Vakman pur sang
pi_193857532
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 08:13 schreef Flipmoehoe het volgende:
ik heb in Luxemburg ook alleen maar ritjes van max 60km gemaakt. met al die klimmetjes ben je al wel even van "huis" af.
Ga ook met vrouw en kind, wil en kan dan ook niet de hele dag op de fiets zitten.

@:tommeke, mur van vianden zie ik niet tussen mijn segmenten staan. Heb wel de klinkerklim naar het kasteel gedaan. Denk niet dat je die bedoelt of wel?

edit: heb hem gevonden, is een klim net iets onder Vianden, kleiner weggetje. Die heb ik niet gepakt nee.. en aan het steigingspercentage te zien ben ik daar blij om :P
Deze is ook mooi: https://www.strava.com/segments/10415575

En dit is de Mur de Vianden: https://www.strava.com/segments/7047722
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193857800
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

Deze is ook mooi: https://www.strava.com/segments/10415575

En dit is de Mur de Vianden: https://www.strava.com/segments/7047722
De Mur had ik gevonden, misschien dat ik hem nog ga meenemen als we in Augustus die kant op gaan.

Die Col de Klangberg heb ik niet gepakt, de Haaptstrooss Climb wel, die zit 1 weg zuidelijker. Was ook zwaar zat, maar zaten niet van die extreem steile stukken als de Klangberg.
https://www.strava.com/segments/1084543
pi_193858026
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:43 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

De Mur had ik gevonden, misschien dat ik hem nog ga meenemen als we in Augustus die kant op gaan.

Die Col de Klangberg heb ik niet gepakt, de Haaptstrooss Climb wel, die zit 1 weg zuidelijker. Was ook zwaar zat, maar zaten niet van die extreem steile stukken als de Klangberg.
https://www.strava.com/segments/1084543
Ik heb nog een mooie route van 120km uit Vianden: https://www.strava.com/activities/172078503

Op het einde kan je dan ook vanuit Groesteen om het meer heen terug naar Vianden, dan rij je niet 2x over dezelfde weg.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:06:44 #145
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193858069
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:02 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb nog een mooie route van 120km uit Vianden: https://www.strava.com/activities/172078503

Op het einde kan je dan ook vanuit Groesteen om het meer heen terug naar Vianden, dan rij je niet 2x over dezelfde weg.
Sowieso mooie omgeving met, in het Luxemburgse, mooie wegen :) Met de motor vaak geweest.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_193858104
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:43 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

De Mur had ik gevonden, misschien dat ik hem nog ga meenemen als we in Augustus die kant op gaan.

Die Col de Klangberg heb ik niet gepakt, de Haaptstrooss Climb wel, die zit 1 weg zuidelijker. Was ook zwaar zat, maar zaten niet van die extreem steile stukken als de Klangberg.
https://www.strava.com/segments/1084543
Die Haapstrooss is vooral lang rechtdoor en steil, lang niet zo mooi als de Klangberg.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193858238
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:02 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb nog een mooie route van 120km uit Vianden: https://www.strava.com/activities/172078503

Op het einde kan je dan ook vanuit Groesteen om het meer heen terug naar Vianden, dan rij je niet 2x over dezelfde weg.
met een best tempo de bergen opgefietst ^O^
Denk dat ik wel wat stukken uit je route ga gebruiken, je route loopt op 10km langs langs de camping. Zal alleen geen 120km worden, wil wel voor het donker thuis zijn ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:06 schreef sanger het volgende:

[..]

Sowieso mooie omgeving met, in het Luxemburgse, mooie wegen :) Met de motor vaak geweest.
klopt! ben er 3 jaar achtereen met de motor geweest, 4de jaar met de auto en de racefiets mee :)
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:28:26 #148
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193858323
Ik vind de keuken maar zozo in Luxemburg.
pi_193859155
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:21 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

met een best tempo de bergen opgefietst ^O^
Denk dat ik wel wat stukken uit je route ga gebruiken, je route loopt op 10km langs langs de camping. Zal alleen geen 120km worden, wil wel voor het donker thuis zijn ;)
[..]

klopt! ben er 3 jaar achtereen met de motor geweest, 4de jaar met de auto en de racefiets mee :)
Heb ook nog wel wat korters:
https://www.strava.com/activities/168915236
https://www.strava.com/activities/170304156
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 30 juni 2020 @ 16:55:39 #150
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193861023
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:28 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind de keuken maar zozo in Luxemburg.
Mwah, denk dat het scheelt welk hotel je neemt. Ik ging tweemaal per jaar toeren met de motor en had een vaste uitvalsbasis in Vianden zelf en die had een prima keuken. Zeker als je bedenkt dat hij iedere keer voor 150+ mensen moest serveren (zo groot was de groep motorrijders).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_193861456
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:28 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind de keuken maar zozo in Luxemburg.
Gewoon zelf koken.

Het is geen Italië, maar heb er prima gegeten!
  dinsdag 30 juni 2020 @ 18:49:16 #152
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193862594
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 17:29 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Gewoon zelf koken.

Het is geen Italië, maar heb er prima gegeten!
Italië met hun pasta en pizza :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 30 juni 2020 @ 19:37:57 #153
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193863278
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:25 schreef Patroon het volgende:

[..]

Deze is ook mooi: https://www.strava.com/segments/10415575

En dit is de Mur de Vianden: https://www.strava.com/segments/7047722
Prima te doen, maar 300km van huis. Keer op een vrije dag naar toe rijden. :)
  dinsdag 30 juni 2020 @ 20:23:29 #154
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193864046
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 18:49 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Italië met hun pasta en pizza :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bwoah in Frankrijk eet je lekkerder voor minder dan in Luxemburg.
pi_193865217
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 20:23 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Bwoah in Frankrijk eet je lekkerder voor minder dan in Luxemburg.
Zitten we in CUL ofzo? Luxemburg is gewoon super mooi fietsen, fijn asfalt en erg rustige wegen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 30 juni 2020 @ 22:08:50 #156
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193865263
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 19:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Prima te doen, maar 300km van huis. Keer op een vrije dag naar toe rijden. :)
Zeker een aanrader tov limburg om eens voor een lang fietsweekend heen te gaan!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 1 juli 2020 @ 06:09:20 #157
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193867943
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:04 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zitten we in CUL ofzo? Luxemburg is gewoon super mooi fietsen, fijn asfalt en erg rustige wegen.
Ik zit liever in Wallonië of Frankrijk. w/ En wij gaan minstens 1x per dag uit eten op verkansie dus als dat niet goed is telt dat zeker mee.
pi_193869218
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 06:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik zit liever in Wallonië of Frankrijk. w/ En wij gaan minstens 1x per dag uit eten op verkansie dus als dat niet goed is telt dat zeker mee.
Eten is voor ons op vakantie ook zeker belangrijk. Gelukkig hoef ik met MissPatty niet dagelijks uiteten om lekker te kunnen eten ;) Ivm eten gaan wij ook liever naar Thailand dan Frankrijk, maar dat zegt niets over of het een geschikt fietsgebied is natuurlijk. Ook wij konden in Luxemburg niet echt een fijne keuken vinden, je mist een beetje een soort cultuur wat kenmerkend is voor een land, zoals de stokbrood en wijn voor Frankrijk is. Maar dat doet niet af aan de meer dan goede en rustige wegen en prachtige landschappen en dat relatief dichtbij huis.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193869388
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 22:04 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zitten we in CUL ofzo?
Eten is natuurlijk wel een belangrijk onderdeel van je training (en je vakantie)


De tour win je in bed, én aan tafel ;)
pi_193869725
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 09:39 schreef cafca het volgende:

[..]

Eten is natuurlijk wel een belangrijk onderdeel van je training (en je vakantie)


De tour win je in bed, én aan tafel ;)
Dat verklaart allemaal die oudere dikke mensen op dure fietsen. :D
pi_193870146
Als ik een dag hard/lang gefietst heb vind ik alles lekker :9
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 1 juli 2020 @ 10:50:31 #162
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193870371
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:34 schreef La_Tramposa het volgende:
Als ik een dag hard/lang gefietst heb vind ik alles lekker :9
Dat is hetzelfde als zeggen dat met een extasypil op, alle muziek goed is.
pi_193870445
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:50 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als zeggen dat met een extasypil op, alle muziek goed is.
Of dat waar is kan ik niet beoordelen maar met fietsen is het wel zo :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193870861
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:50 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als zeggen dat met een extasypil op, alle muziek goed is.
Het maakt slechte muziek vaak wel net even een tikkeltje beter :P
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193870995
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat verklaart allemaal die oudere dikke mensen op dure fietsen. :D
Ja die hebben alvast herstelmaaltijden gegeten voor alle ritten die ze nog willen rijden :+
pi_193871036
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:26 schreef Patroon het volgende:

[..]

Het maakt slechte muziek vaak wel net even een tikkeltje beter :P
Voor sommige muziek heb je gewoon pillen nodig om het mooi te kunnen vinden :P
pi_193871214
Om de hoeveel km vervangen jullie je ketting? 1,5 week geleden is m’n ketting gebroken tijdens het fietsen. Restultaat stuk lopen en m’n voor derailleur gesloopt en het ophangplaatje.
pi_193871470
Meten is weten..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193871686
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:45 schreef Stienn het volgende:
Om de hoeveel km vervangen jullie je ketting? 1,5 week geleden is m’n ketting gebroken tijdens het fietsen. Restultaat stuk lopen en m’n voor derailleur gesloopt en het ophangplaatje.
Hoezo je voorderraileur gesloopt door een kapotte ketting?


Oh, en 11.000km was teveel :@
pi_193871745
Om de 4000 km.
Aldus.
pi_193872059
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:45 schreef Stienn het volgende:
Om de hoeveel km vervangen jullie je ketting? 1,5 week geleden is m’n ketting gebroken tijdens het fietsen. Restultaat stuk lopen en m’n voor derailleur gesloopt en het ophangplaatje.
Als die versleten is, meten is weten.
Vakman pur sang
pi_193872109
Na elke regenrit
pi_193872177
meten met de kettingchecker.. als 0,75 erin valt vervang ik hem.

pi_193874310
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 12:10 schreef cafca het volgende:

[..]

Hoezo je voorderraileur gesloopt door een kapotte ketting?

Oh, en 11.000km was teveel :@
Schakel plaatje van de ketting is gebroken tijdens het fietsen en m’n ketting blokkeerde bij m’n voorderraileur die heeft toen een beste tik gehad.

Toch maar zo’n ketting checker kopen.
pi_193876453
Ze zijn ook niet zo duur. Op aanraden in dit topic heb ik er ook eentje gekocht.

Er is ook een manier zonder kettingchecker om het te weten. Met op een bepaalde manier kijken hoeveel rek er op zit. Maar voor dat tientje doe ik liever niet te moeilijk.
  woensdag 1 juli 2020 @ 19:48:34 #176
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193878737
Ja als je een huissleutel tegen je ketting duwt en de tanden van je vooblad komen bloot te liggen dan zit er teveel rek op en is die versleten.
pi_193880458
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 17:21 schreef papert het volgende:
Ze zijn ook niet zo duur. Op aanraden in dit topic heb ik er ook eentje gekocht.

Er is ook een manier zonder kettingchecker om het te weten. Met op een bepaalde manier kijken hoeveel rek er op zit. Maar voor dat tientje doe ik liever niet te moeilijk.
Je moet de ketting op spanning meten. Dus kettingchecker erop leggen rem indrukken en dan kracht op de pedaal zetten. Kan ook met je hand, zakt hij bij 0.75 erin, vervangen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:09:48 #178
545 dop
:copyright: dop
pi_193880543
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 11:45 schreef Stienn het volgende:
Om de hoeveel km vervangen jullie je ketting? 1,5 week geleden is m’n ketting gebroken tijdens het fietsen. Restultaat stuk lopen en m’n voor derailleur gesloopt en het ophangplaatje.
5000km
Maar dat kan een stuk minder worden bij slecht onderhoud, of veel in slecht weer fietsen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 1 juli 2020 @ 22:39:02 #179
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193881146
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:04 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je moet de ketting op spanning meten. Dus kettingchecker erop leggen rem indrukken en dan kracht op de pedaal zetten. Kan ook met je hand, zakt hij bij 0.75 erin, vervangen.
Zit daar zoveel verschil in dan tov de spanning die er door je derailleur op staat?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193881314
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zit daar zoveel verschil in dan tov de spanning die er door je derailleur op staat?
Ja dat idee heb ik wel want ik meet meestal op de bovenkant en in dat gedeelte doet de derailleur niets aan spanning. Als je de onderkant meet heeft mijn methode geen zin.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 1 juli 2020 @ 23:00:47 #181
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193881553
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:47 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja dat idee heb ik wel want ik meet meestal op de bovenkant en in dat gedeelte doet de derailleur niets aan spanning. Als je de onderkant meet heeft mijn methode geen zin.
Ik snap wat je bedoelt, maar ook boven staat door je derrie op spanning hoor.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193881589
Met 11-speed vervang ik ‘m iets voor .75 trouwens. Dan is de cassette vaak nog goed :)
pi_193881651
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 23:00 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt, maar ook boven staat door je derrie op spanning hoor.
Nee boven lig de ketting op de cassette en het voorblad. Dan doet de derailleur niets aan de spanning lijkt mij. Daar komt pas spanning op als je trapt, of zie ik dat verkeerd?
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 1 juli 2020 @ 23:06:16 #184
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193881668
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 23:05 schreef Patroon het volgende:

[..]

Nee boven lig de ketting op de cassette en het voorblad. Dan doet de derailleur niets aan de spanning lijkt mij. Daar komt pas spanning op als je trapt, of zie ik dat verkeerd?
Druk hem maar eens in, dan trekt je derailleur hem weer recht.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 2 juli 2020 @ 09:05:17 #185
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193885044
Als ik een weekendje wil bikepacken inclusief kamperen, welke tassen heb je dan als minimale nodig, en welk volume?
Neem aan dat je het niet red met een 15L saddle back, of wel?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 2 juli 2020 @ 09:13:08 #186
130803 Gripper
Get a grip
pi_193885111
Hier heeft @MarcoD denk ik wel de meeste dingen over te zeggen, en het hangt natuurlijk heel erg af van hoe compact de 3 ruimteslurpers in je set zijn: tent, mat, slaapzak.

Sowieso zadeltas en stuurtas. En misschien ook nog wel een frametasje.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193885133
Linker crank trapt alsnog door, beide bouten om en om vast gedraaid, maar als ik er kracht op zet, trapt ie door ;(
Iemand nog een gouden tip? ;(
pi_193885470
Koop een nieuw crankstel.
Aldus.
pi_193885483
Ik vind het wel heel wonderlijk overigens. Dus je zou ook even langs de fietsenmaker kunnen gaan?
Aldus.
  donderdag 2 juli 2020 @ 09:56:58 #190
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193885675
quote:
4s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:16 schreef Leonos het volgende:
Linker crank trapt alsnog door, beide bouten om en om vast gedraaid, maar als ik er kracht op zet, trapt ie door ;(
Iemand nog een gouden tip? ;(
Demonteren en opsturen naar de leverancier? Klinkt als productiefout, draait de crank door op de spline waar je monteert of bij de aandrijfkant?
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:13:10 #191
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193885878
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:13 schreef Gripper het volgende:
Hier heeft @:MarcoD denk ik wel de meeste dingen over te zeggen, en het hangt natuurlijk heel erg af van hoe compact de 3 ruimteslurpers in je set zijn: tent, mat, slaapzak.

Sowieso zadeltas en stuurtas. En misschien ook nog wel een frametasje.
Als ik dit wil gaan doen ga ik die wel vrij klein kopen/lenen. Heel goed punt
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193885899
Gisteren eerste clubritje weer gehad, toch wel weer lekker als je niet de hele tijd op kop hoeft :)
pi_193885981
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:42 schreef Z het volgende:
Ik vind het wel heel wonderlijk overigens. Dus je zou ook even langs de fietsenmaker kunnen gaan?
Ja, ook nog een optie...

quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:56 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Demonteren en opsturen naar de leverancier? Klinkt als productiefout, draait de crank door op de spline waar je monteert of bij de aandrijfkant?
Kant waar je monteert.

Maat van mij komt vanmiddag nog even een second opinion doen, gezien mijn klus verleden :P
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:24:19 #194
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193885994
quote:
4s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:22 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ja, ook nog een optie...
[..]

Kant waar je monteert.

Maat van mij komt vanmiddag nog even een second opinion doen, gezien mijn klus verleden :P
Doe eens een fotootje, misschien kunnen we je hendige info geven voor die maat.

dus van de linkerkant, met het pedaal verticaal naar beneden (6 o clock) ingezoomd op de verbinding met de trapas
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:25:15 #195
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193886003
Hoe bedoel je trouwens "trapt ie door"?

Als in, je trapt links, en daarna staan je cranks niet meer tegenovergesteld aan elkaar?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193886006
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:25 schreef Fretwork het volgende:
Hoe bedoel je trouwens "trapt ie door"?

Als in, je trapt links, en daarna staan je cranks niet meer tegenovergesteld aan elkaar?
Ja, precies dat.
  FOK!fotograaf donderdag 2 juli 2020 @ 10:26:27 #197
145146 Andyy
pi_193886012
Stoppen met 2500 watt trappen Leonos.
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:26:40 #198
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193886017
quote:
4s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:25 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ja, precies dat.
Ben je intussen van het formaat baansprinter/very geworden?

Heb even je facebook gecheckt, ja dus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193886075
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:26 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ben je intussen van het formaat baansprinter/very geworden?

Heb even je facebook gecheckt, ja dus:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@very

Maaaar, nee :P
  donderdag 2 juli 2020 @ 10:36:18 #200
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193886123
quote:
4s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:31 schreef Leonos het volgende:

[..]

@:very

Maaaar, nee :P
snitch
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193886134
quote:
8s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:36 schreef Fretwork het volgende:

[..]

snitch
nsb
pi_193886139
Oja, vorig weekend C&P camping geweest, was weer genieten _O_
Wel een teek mee gepakt :(

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2020 10:38:03 ]
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:05:43 #203
130803 Gripper
Get a grip
pi_193886472
quote:
4s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:25 schreef Leonos het volgende:

[..]

Ja, precies dat.
Omdat je een halfjaar met losse crankbouten hebt getrapt is die (bij shimano vrij delicate) verbinding met tanden en groeven vroegtijdig versleten. Crankstel kun je waarschijnlijk weggooien en nieuw kopen.

Kostbaar lesje maar goed voorbeeld dat onderhoud op de lange termijn geld bespaart :{
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 2 juli 2020 @ 11:40:43 #204
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193887003
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:05 schreef Fretwork het volgende:
Als ik een weekendje wil bikepacken inclusief kamperen, welke tassen heb je dan als minimale nodig, en welk volume?
Neem aan dat je het niet red met een 15L saddle back, of wel?
Nee.

Ik had tijdens mijn laatste tripje mijn bagage als volgt:

Stuurtas:
Tent (excl stokken) nordisk svalbard
Slaapzakliner
Extra fietsshirt+gilet+tshirt
Kussentje (exped)

Foodpouch:
Normale zonnebril (aan de buitenkant in een zakje)
Zonnebrand (aan de buitenkant in een zakje)
Het grote compartiment helemaal gevuld met reepjes enzo. Het is ook wel prettig als je 1 van die buitenzakjes vrij hebt om de verpakkingen van die reepjes in te duwen.

Frametas grote kant:
Tentstokken/harringen
Pompje
2 C02 patronen+ventiel
Binnenband
Multitool
Bandenlichters
Powerbank
Opinel mes
Spork
Stuk dun touw (meter of 5, allerdunste lijn die ze bij de bever hadden. Als waslijn, scheerlijn of om iets te reparen/vast te binden)
Ty-wraps (stuk of 5)
Toiletspullen (Tandpasta, tandenborstel, deo, wat hydraterende creme & shampoo). Allemaal miniverpakkingen die je bij de kruidvat kan halen.

Smalle kant:
Wat ehbo spul (pleisters, pijnstillers, ontsmettingsdoekjes en een pincet)
Naald & draad.
Kabels voor powerbank
Slot (4 mm kabel met 2 ogen+hangslotje, zodat je op je gemak boodschappen kan doen)

Tas achter
Banaan (bovenop)
Korte broek
Matje (Exped synmat)
Slaapzak (zomerslaapzak van dons, die heb ik geeneens gebruikt)
Handdoek (microfiber)
E-reader
Extra paar sokken
Extra bib
Tweede T-shirt
Vest voor 's avonds (ook een ruimtevreter!)

Bagagekooi op de voorvork:
Schoenen+zitmatje.

Die foodpouch die ik heb is zo'n groot rond ding die naast je bovenbuis zit. Ik vind 't niet ideaal want als ik sta op de pedalen kom ik er met mijn knie tegenaan. Het is wel makkelijk om je eten in kwijt te kunnen, tijdens vorige tochten had ik dat in mijn frametas en de tenttokken ergens anders. Overigens is het niet ideaal om je tentstokken in je frametas te hebben. Je tentstokken wil je onderin, maar die heb je pas als laatste uit je tent. Al die kleine rotzooi wil je er als laatste instoppen, maar die komen als eerste uit de tent.

Ik had nu schoenen mee omdat ik ging zeilen, dan is het niet zo handig om op slippers te zijn. Als ik slippers mee heb zou ik ze onder de elastieken van de zadeltas of stuurtas doen. Ik wil ook nog een stoeltje mee eigenlijk, die hang ik dan onder mijn zadeltas met een bandje oid.

Mijn telefoon en portemonnee, lees, ziploc zakje met OV chipkaart, ID, pinpas en CC+wat geld heb ik in mijn shirt.

Als ik de volgende keer met warm weer ga fietsen neem ik maar 1 shirt/bib/paar sokken mee. Als je niet al te laat op de camping bent is het de volgende dag (nagenoeg) droog.



De tassen die ik heb zijn:
Apidura saddleback 17l
Apidura frametas medium
Lezyne stuurtas deze
Blackburn foodpouch.

[ Bericht 36% gewijzigd door kanovinnie op 02-07-2020 12:34:45 ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 2 juli 2020 @ 12:31:16 #205
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193887849
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:05 schreef Gripper het volgende:

[..]

Omdat je een halfjaar met losse crankbouten hebt getrapt is die (bij shimano vrij delicate) verbinding met tanden en groeven vroegtijdig versleten. Crankstel kun je waarschijnlijk weggooien en nieuw kopen.

Kostbaar lesje maar goed voorbeeld dat onderhoud op de lange termijn geld bespaart :{
Ja Shimano moet je elke maand vast draaien anders flikkert het uit elkaar.
  donderdag 2 juli 2020 @ 12:39:42 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193887935
Ik ben trouwens ook niet helemaal tevreden over die stuurtas. Het materiaal is vrij dik wat er voor zorgt dat de oprollussen relatief veel ruimte innemen. En dat gaat weer ten koste van de hoeveelheid spullen die je er in kan stoppen voordat het niet meer tussen je stuur past.

Maar ik heb laatst een andere gekocht, deze maar die is nog slechter/onhandiger. De straps zijn onhandig qua monteren met het klitteband en die waterdichte zak is eigenlijk ook handig te gebruiken. Kortom, die kan je voor een zacht prijs je overnemen :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193888019
Ik vraag me eigenlijk wel af als ik die volgepakte racefietsen zie, of je voor dat doel dan niet beter een mooie toerfiets met bagagedrager kunt kopen. Ik had ooit een heerlijk Cube-je voor vakanties, ook met 24 versnellingen en best wel licht, helaas gejat :(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 2 juli 2020 @ 12:50:58 #208
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193888096
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee.

Ik had tijdens mijn laatste tripje mijn bagage als volgt:

....

De tassen die ik heb zijn:
Apidura saddleback 17l
Apidura frametas medium
Lezyne stuurtas deze
Blackburn foodpouch.

Thanks, heb nu een Restrap zadeltas besteld om in ieder geval zonder kampeerspullen onderweg te kunnen. Tegen de tijd dat ik ga kamperen regel ik de rest (en een kleine tent/mat/slaapzak). Hiermee kan ik naar vrienden toe, met schone (wieler)kleding, toiletspullen etc.

Verder hele goede punten, met name over de stuurtas, zo had ik er nog niet naar gekeken.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 2 juli 2020 @ 12:53:42 #209
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193888121
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vraag me eigenlijk wel af als ik die volgepakte racefietsen zie, of je voor dat doel dan niet beter een mooie toerfiets met bagagedrager kunt kopen. Ik had ooit een heerlijk Cube-je voor vakanties, ook met 24 versnellingen en best wel licht, helaas gejat :(
Heb weinig ervaringen met toerfietsen, maar is dat niet een stuk minder sportief qua gevoel? Kano's setup is best aan de kleine kant toch?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 2 juli 2020 @ 12:57:13 #210
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193888169
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vraag me eigenlijk wel af als ik die volgepakte racefietsen zie, of je voor dat doel dan niet beter een mooie toerfiets met bagagedrager kunt kopen. Ik had ooit een heerlijk Cube-je voor vakanties, ook met 24 versnellingen en best wel licht, helaas gejat :(
Kan ook. DDX heeft een bagagedrager met tas er op. Volgens mij van tailfin. Tassen aan de zijkant zit veel meer in de wind. Die bagagekooi op de voorvork heb ik er ook liever niet op.

Maar als je naar China wilt rijden met iets meer comfort, of naar koudere/nattere plekken wordt het wel lastig om dat met een bikepacking set up te doen. Een setup als de mijne, helemaal op een racefiets is een heel stuk sneller dan iemand met een klassieke toerfiets en dito tassen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:04:27 #211
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193888274
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:50 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Thanks, heb nu een Restrap zadeltas besteld om in ieder geval zonder kampeerspullen onderweg te kunnen. Tegen de tijd dat ik ga kamperen regel ik de rest (en een kleine tent/mat/slaapzak). Hiermee kan ik naar vrienden toe, met schone (wieler)kleding, toiletspullen etc.

Verder hele goede punten, met name over de stuurtas, zo had ik er nog niet naar gekeken.
Het klinkt trouwens alsof ik heel specifiek mijn kussentje voorin heb, maar dat is meer klein spul wat je ergens tussen propt. Voor je grote dingen is het handig om een standaard plek te hebben, het kleine spul prop je ertussen.

En ik had ook nog onderbroeken mee trouwens :+
De condoom was ik wel vergeten trouwens, ook essentieel! Die hipsterbeker die LTD aan z’n tas heeft hangen zou ik niet meenemen, ik drink koffie onderweg en de rest uit bidon of blikjes.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:06:35 #212
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193888315
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Het klinkt trouwens alsof ik heel specifiek mijn kussentje voorin heb, maar dat is meer klein spul wat je ergens tussen propt. Voor je grote dingen is het handig om een standaard plek te hebben, het kleine spul prop je ertussen.

En ik had ook nog onderbroeken mee trouwens :+
De condoom was ik wel vergeten trouwens, ook essentieel! Die hipsterbeker die LTD aan z’n tas heeft hangen zou ik niet meenemen, ik drink koffie onderweg en de rest uit bidon of blikjes.
Denk dat mn vriendin niet zo blij wordt als condooms bij de essentials staan, dus dat scheelt zo weer een bult ruimte
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:07:11 #213
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193888326
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:06 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Denk dat mn vriendin niet zo blij wordt als condooms bij de essentials staan, dus dat scheelt zo weer een bult ruimte
Wat heeft je vriendin er mee te maken? Ken je klassiekers! @ultra_ivo
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:07:50 #214
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193888340
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vraag me eigenlijk wel af als ik die volgepakte racefietsen zie, of je voor dat doel dan niet beter een mooie toerfiets met bagagedrager kunt kopen. Ik had ooit een heerlijk Cube-je voor vakanties, ook met 24 versnellingen en best wel licht, helaas gejat :(
Oja, je kan met bikepacking elke fiets gebruiken met die tassen dus je hoeft in principe geen extra fiets te kopen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:11:17 #215
130803 Gripper
Get a grip
pi_193888387
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:06 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Denk dat mn vriendin niet zo blij wordt als condooms bij de essentials staan, dus dat scheelt zo weer een bult ruimte
Ze zal nog minder blij zijn als je genitale wratten van zo'n vieze bikepack-parkeerplaats meeneemt toch?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:13:01 #216
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193888419
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:11 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ze zal nog minder blij zijn als je genitale wratten van zo'n vieze bikepack-parkeerplaats meeneemt toch?
Fair enough, toch maar een grotere tas kopen dan
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:38:07 #217
130803 Gripper
Get a grip
pi_193888852
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:13 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Fair enough, toch maar een grotere tas kopen dan
Of dat condoom alvast omdoen zodra je thuis de straat uit rijdt! Ben je meteen klaar voor wat masculiene actie als je een hipsterige biker in een houthakkersoverhemd tegenkomt.

Ik heb ook wel eens horen zeggen dat het dragen van een condoom je tampeloeris beschermt tegen schaafplekken op die hobbelige gravelpaden.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:42:54 #218
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193888933
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik vraag me eigenlijk wel af als ik die volgepakte racefietsen zie, of je voor dat doel dan niet beter een mooie toerfiets met bagagedrager kunt kopen. Ik had ooit een heerlijk Cube-je voor vakanties, ook met 24 versnellingen en best wel licht, helaas gejat :(
Dat is niet genoeg hipsterig. :')
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:45:43 #219
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193888974
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:57 schreef kanovinnie het volgende:
bikepacking set up te doen. Een setup als de mijne, helemaal op een racefiets is een heel stuk sneller dan iemand met een klassieke toerfiets en dito tassen.
Je word wel uitgedaagd zo min mogelijk mee te sjouwen.
pi_193889012
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De doppen van je bidons zitten verkeerdom.
Aldus.
pi_193889107
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:53 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Heb weinig ervaringen met toerfietsen, maar is dat niet een stuk minder sportief qua gevoel? Kano's setup is best aan de kleine kant toch?
Mja maar hoe sportief is een racefiets nog als hij zwaar bepakt is? Overigens ging er vorig jaar toen ik op Cycletours reis was ook iemand die zelfstandig van plek naar plek ging met een tentje (bij ons werd de bagage vervoerd). Die was wel super licht bepakt, 8kg alles bij elkaar voor 10 dagen of zo, incl tent. En alle grote Pyreneeencols over!

Ik zou op sommige wegen liever een iets steviger fiets hebben dan een super lichte/sportieve met bagage die gaat zwabberen. In NL kan ik me wel weer voorstellen dat met de racer fijner is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193889251
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:54 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja maar hoe sportief is een racefiets nog als hij zwaar bepakt is? Overigens ging er vorig jaar toen ik op Cycletours reis was ook iemand die zelfstandig van plek naar plek ging met een tentje (bij ons werd de bagage vervoerd). Die was wel super licht bepakt, 8kg alles bij elkaar voor 10 dagen of zo, incl tent. En alle grote Pyreneeencols over!

Ik zou op sommige wegen liever een iets steviger fiets hebben dan een super lichte/sportieve met bagage die gaat zwabberen. In NL kan ik me wel weer voorstellen dat met de racer fijner is.
Ik heb een collega die z'n racefiets ook helemaal volhangt met tassen. Aan hem heb ik ook wel eens gevraagd waarom hij niet een wat praktischere fiets zou gebruiken. Maar dat kon niet. Maar waarom niet, kon hij me niet echt duidelijk maken.
Aldus.
pi_193890857
Crank is gefixt _O_

Edit: Zonder hulp :P

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2020 16:09:01 ]
pi_193890908
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:57 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kan ook. DDX heeft een bagagedrager met tas er op. Volgens mij van tailfin. Tassen aan de zijkant zit veel meer in de wind. Die bagagekooi op de voorvork heb ik er ook liever niet op.

Maar als je naar China wilt rijden met iets meer comfort, of naar koudere/nattere plekken wordt het wel lastig om dat met een bikepacking set up te doen. Een setup als de mijne, helemaal op een racefiets is een heel stuk sneller dan iemand met een klassieke toerfiets en dito tassen.
Ik had bewust gekozen voor een verkapte racefiets, juist vanwege de snelheid. Op vlakke stukken met de wind mee kan ik gewoon met volle bepakking in het wiel bij racefietsers. Tegenwind merk je wel direct met tassen aan de zijkanten van je fiets.

Denk niet dat ik het fijn had gevonden om met een Santos zoiets te doen. Maar goed, ben nooit op de fiets in China gekomen en heb met name asfalt gehad..
pi_193890983
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:12 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ik had bewust gekozen voor een verkapte racefiets, juist vanwege de snelheid. Op vlakke stukken met de wind mee kan ik gewoon met volle bepakking in het wiel bij racefietsers. Tegenwind merk je wel direct met tassen aan de zijkanten van je fiets.

Denk niet dat ik het fijn had gevonden om met een Santos zoiets te doen. Maar goed, ben nooit op de fiets in China gekomen en heb met name asfalt gehad..
Heb je nog plannen om binnenkort ergens heen te gaan? Ipv China.
  donderdag 2 juli 2020 @ 16:20:17 #226
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193891009
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:12 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Ik had bewust gekozen voor een verkapte racefiets, juist vanwege de snelheid. Op vlakke stukken met de wind mee kan ik gewoon met volle bepakking in het wiel bij racefietsers. Tegenwind merk je wel direct met tassen aan de zijkanten van je fiets.

Denk niet dat ik het fijn had gevonden om met een Santos zoiets te doen. Maar goed, ben nooit op de fiets in China gekomen en heb met name asfalt gehad..
Ik verwoorde het een beetje slecht in die post. Ik bedoelde dat je met een bikepackachtige setup snel ruimte te kort komt als je zo'n afstand wilt rijden. Voornamelijk omdat je dan net wat meer kleding en spulletjes meeneemt tov een paar dagen. Jij had voor & achter ortliebs en zo'n rol eroverheen toch? Dat is alles bij elkaar denk ik 2 keer zo zwaar/groot als de spullen die ik mee neem.



:9


Maar jij bedoelt zeker zo'n ding?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 2 juli 2020 @ 16:20:39 #227
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193891014
quote:
4s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:18 schreef Leonos het volgende:

[..]

Heb je nog plannen om binnenkort ergens heen te gaan? Ipv China.
Die heeft nu een vriendin dus die is druk *; *; *; *;
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193891069
quote:
12s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Die heeft nu een vriendin dus die is druk *; *; *; *;
O+ O+
Zo is mijn avonturen leven ook geeindigd ;(
  donderdag 2 juli 2020 @ 16:47:17 #229
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193891307
quote:
4s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:24 schreef Leonos het volgende:

[..]

O+ O+
Zo is mijn avonturen leven ook geeindigd ;(
Tsja, bij wie niet?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 2 juli 2020 @ 17:04:14 #230
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193891496
quote:
4s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:08 schreef Leonos het volgende:
Crank is gefixt _O_

Edit: Zonder hulp :P
Wat had je fout gedaan jochie?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193891511
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik verwoorde het een beetje slecht in die post. Ik bedoelde dat je met een bikepackachtige setup snel ruimte te kort komt als je zo'n afstand wilt rijden. Voornamelijk omdat je dan net wat meer kleding en spulletjes meeneemt tov een paar dagen. Jij had voor & achter ortliebs en zo'n rol eroverheen toch? Dat is alles bij elkaar denk ik 2 keer zo zwaar/groot als de spullen die ik mee neem.

Ahh op die manier! Ik denk dat het inderdaad als snel 2 keer zo zwaar is inderdaad!

quote:
Die is wel gaaf maar bedoelde inderdaad zo eentje als op die andere foto.

quote:
4s.gif Op donderdag 2 juli 2020 16:18 schreef Leonos het volgende:

[..]

Heb je nog plannen om binnenkort ergens heen te gaan? Ipv China.
Binnenkort in ieder geval niet maar ik wil nog wel een keer de Pamir Highway fietsen maar dan gewoon met het vliegtuig die kant op. Misschien volgende zomervakantie wel als het weer kan.
  FOK!fotograaf donderdag 2 juli 2020 @ 18:07:39 #232
73911 ultra_ivo
pi_193892361
Ik kies idd niet voor bikepacking tassen maar naar gelang de hoeveelheid uit de volgende combinaties:

rackpack + stuurtas (1-2 dagen langs hotels)
2 30liter tassen, rackpack + stuurtas (weekje langs hotels)
2 60 liter tassen, 2 30liter tassen, rackpack + stuurtas (week of langer met kamperen).

Tussenvarianten zijn uiteraard ook mogelijk
Variant 1 kan met de Bioracer. Variant 1 of 2 doe ik met m'n M-Gineering of m'n Koga Grantourer, variant 2 of 3 met de Bob Jackson.
Banden worden zo ook steeds dikker ;).
  FOK!fotograaf donderdag 2 juli 2020 @ 18:08:18 #233
73911 ultra_ivo
pi_193892366
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:06 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Denk dat mn vriendin niet zo blij wordt als condooms bij de essentials staan, dus dat scheelt zo weer een bult ruimte
een condoom kan veel functies hebben.
pi_193902073
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 17:04 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Wat had je fout gedaan jochie?
Bouten om en om en wat strakker draaien :P
pi_193906198
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193907574
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

! Die hipsterbeker die LTD aan z’n tas heeft hangen zou ik niet meenemen, ik drink koffie onderweg en de rest uit bidon of blikjes.
danglemug, die schijn je te moeten verdienen. Maar erg hip idd, als ik een beker mee zou willen hebben dan word het zo'n vouwmok.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 16:39:36 #237
545 dop
:copyright: dop
pi_193908323
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  vrijdag 3 juli 2020 @ 17:15:31 #238
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193908843
Heeft iemand al een LSRF-shirt gekocht? Volgens mij slechts ¤100. |:)

www.lsrf.cc
pi_193908966
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:15 schreef Zwansen het volgende:
Heeft iemand al een LSRF-shirt gekocht? Volgens mij slechts ¤100. |:)

www.lsrf.cc
wat een lul
pi_193909622
He brings surfing to cycling ofzo toch? Met saai grijs shirt.. Weinig aloha gevoel voor mij..
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 3 juli 2020 @ 18:09:14 #241
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193909826
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Immerdebestebob op 03-07-2020 18:10:46 ]
  vrijdag 3 juli 2020 @ 20:45:01 #242
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193912195
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:15 schreef Zwansen het volgende:
Heeft iemand al een LSRF-shirt gekocht? Volgens mij slechts ¤100. |:)

www.lsrf.cc
Een shirt van assos of castelli kost dat toch ook al snel, dus wat is hier zo bijzonder aan?
.
pi_193912267
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 20:45 schreef Yankee het volgende:

[..]

Een shirt van assos of castelli kost dat toch ook al snel, dus wat is hier zo bijzonder aan?
Is de eerste collectie van LtD de man die alles voor de hobby deed en niks om geld gaf. :+
Vakman pur sang
  vrijdag 3 juli 2020 @ 20:50:26 #244
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193912288
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 20:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Is de eerste collectie van LtD de man die alles voor de hobby deed en niks om geld gaf. :+
Dus moet een shirt dan maar 10e kosten? Vreemd
.
pi_193912301
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 20:50 schreef Yankee het volgende:

[..]

Dus moet een shirt dan maar 10e kosten? Vreemd
Nee ¤69,90
Vakman pur sang
  vrijdag 3 juli 2020 @ 20:58:44 #246
117107 MarcoD
.........
pi_193912433
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 09:05 schreef Fretwork het volgende:
Als ik een weekendje wil bikepacken inclusief kamperen, welke tassen heb je dan als minimale nodig, en welk volume?
Neem aan dat je het niet red met een 15L saddle back, of wel?
Kamperen redde ik met de frametas en zadeltas van kano,.
Met stuurtas kom je nog wel een stukje verder qua ruimte en verdeling.
Maar het kan! Als je tent klein genoeg is en je slaapzak ook. Ik had toen toch een onpraktisch grote slaapzak en nu 1 die maar helft van dat volume is. Slaapzak vind ik in ieder geval het minst handig meenemen door het relatief grote volume.

De Torino Nice Rally met zadeltas, frametas, stuurtas met accesoiretas, toptubebag En foodpouch gereden.

Toen een slaapzak, mat en bivakzak mee. In het vervolg zou ik de slaapzak en mat thuis laten (en nog wat zooi wat je niet nodig heb als je niet gaat bivakken. Daarnaast een extra bibshort, trekkingjas (wind/waterdicht van decathlon) en downjack mee. Heb wel een foto van de setup op insta (TNR en van een kampeer tripje ook)

Dit fietste trouwens gewoon top in de bergen, geen zwabber fiets gewoon super stabiel. (Wel iets langzamer bergop )

[ Bericht 4% gewijzigd door MarcoD op 03-07-2020 21:10:10 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_193912769
quote:
Mooi inderdaad
Whatever...
pi_193913494
Ja, geweldig verhaal. Dat onbevangene van de jeugd en van de ‘90’s! Ook echt heel mooi opgeschreven.
pi_193913512
Ik vind 100 euro voor een shirtje met reclame echt wel veel geld, hoe aardig ik LtD ook vind :)
pi_193915027
Wat is momenteel een goede koersbroek, tis weer tijd voor nieuw spul.
De vorige Assos (een mille S7 dacht ik) was mij nog lang niet goed genoeg. Een paar goedkopere broeken hadden een betere zeem,
Kijk nu naar Castelli premio 2 of de nieuwe Assos RS S9.
Die laatste zie ik in een aantal testen als winnaar komen maar heeft iemand praktijkervaring?
Vakman pur sang
  zaterdag 4 juli 2020 @ 00:25:09 #251
130803 Gripper
Get a grip
pi_193915890
Zeker een prachtig verhaal, bedankt voor het delen! Zo herkenbaar, die zorgeloze 90’s zonder social media en niet alles in regeltjes gevangen. Als ik dat lees denk ik weer, had ik die fiets maar 10 jaar eerder ontdekt :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 4 juli 2020 @ 09:15:46 #252
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193919262
Prachtig verhaal. Meteen zin om met een groep naar de Alpen te gaan. _O_

Oh, en om terug te gaan naar de 90’s... ;(
  zaterdag 4 juli 2020 @ 09:42:52 #253
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193919605
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 00:25 schreef Gripper het volgende:
Zeker een prachtig verhaal, bedankt voor het delen! Zo herkenbaar, die zorgeloze 90’s zonder social media en niet alles in regeltjes gevangen. Als ik dat lees denk ik weer, had ik die fiets maar 10 jaar eerder ontdekt :)
Vroeger was alles beter he? :7
pi_193919694
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 00:25 schreef Gripper het volgende:
Zeker een prachtig verhaal, bedankt voor het delen! Zo herkenbaar, die zorgeloze 90’s zonder social media en niet alles in regeltjes gevangen. Als ik dat lees denk ik weer, had ik die fiets maar 10 jaar eerder ontdekt :)
Mooi inderdaad. Om die reden kijk ik ook altijd graag naar het programma "het mooiste meisje van de klas". Speelt ook vaak af in begin 90's...
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193922736
Iemand nog tips voor een goed lichtgewicht slot?

Ik ga volgende week op fietsvakantie en wil natuurlijk ook af en toe even afstappen en een terrasje opzoeken..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_193923170
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 13:41 schreef gianni61 het volgende:
Iemand nog tips voor een goed lichtgewicht slot?

Ik ga volgende week op fietsvakantie en wil natuurlijk ook af en toe even afstappen en een terrasje opzoeken..
Ik heb nog nooit mijn fiets op slot gedaan bij een terras, gewoon vlakbij je zetten toch?

Iemand nog korte broeken tips die anno 2020 goed zijn?
Vakman pur sang
  zaterdag 4 juli 2020 @ 14:55:22 #257
545 dop
:copyright: dop
pi_193923532
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 13:41 schreef gianni61 het volgende:
Iemand nog tips voor een goed lichtgewicht slot?

Ik ga volgende week op fietsvakantie en wil natuurlijk ook af en toe even afstappen en een terrasje opzoeken..
licht is ook kwetsbaar, daar kwam ik gister weer achter toen ik een Junk van mijn fiets moest halen bij de plaatselijke Jumbo. :( was net op tijd.
Ik gebruikte altijd een kabelslot die in mijn frame tas past, maar na gisteren denk ik dat ik die strategie toch weer ga herzien.

vouwslot is de volgende optie maar die zijn wel stukje zwaarder
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193924133
Vandaag het nieuwe clubtenue opgehaald en even uitgetest meteen. :)
pi_193924230
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 15:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vandaag het nieuwe clubtenue opgehaald en even uitgetest meteen. :)
Heftig kleurtje.. Is leuk, mar vond persoonlijk de vorige stijlvoller
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193924457
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 15:38 schreef the_critic het volgende:

[..]

Heftig kleurtje.. Is leuk, mar vond persoonlijk de vorige stijlvoller
De kleur hebben we gekozen omdat we ook savonds en snachts rijden. Dus om beter op te vallen dan.
pi_193924476
Je hebt van die kleine slotjes, voor in een zadel tasje oid. Maar dat is wel echt als je fiets in het zicht staat.
Whatever...
pi_193924549
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 13:41 schreef gianni61 het volgende:
Iemand nog tips voor een goed lichtgewicht slot?

Ik ga volgende week op fietsvakantie en wil natuurlijk ook af en toe even afstappen en een terrasje opzoeken..
Ik heb deze voor een terrasbezoek: https://www.futurumshop.n(...)t-bbl-52-zwart.phtml
pi_193924580
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 14:18 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit mijn fiets op slot gedaan bij een terras, gewoon vlakbij je zetten toch?

Iemand nog korte broeken tips die anno 2020 goed zijn?
Probeer maar te rennen op je klikschoenen als iemand je fiets pakt. Gewoon altijd op slot doen, dan zullen ze die van jou niet als eerste pakken.
pi_193924779
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 15:54 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Probeer maar te rennen op je klikschoenen als iemand je fiets pakt. Gewoon altijd op slot doen, dan zullen ze die van jou niet als eerste pakken.
Tja ik woon niet in de stad.
Vakman pur sang
pi_193924863
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 16:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Tja ik woon niet in de stad.
Ik ook niet, maar ook op andere plaatsen is die zo ingeladen...
pi_193924970
Ik heb wel zo’n
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 13:41 schreef gianni61 het volgende:
Iemand nog tips voor een goed lichtgewicht slot?

Ik ga volgende week op fietsvakantie en wil natuurlijk ook af en toe even afstappen en een terrasje opzoeken..
Ik heb wel zo’n draadslotje met cijferslot, volgens mij van futurum of mantel. Maar gebruik hem alleen als ik zelf om de hoek zit maar nog wel vlakbij de fiets.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193925549
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 16:11 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb wel zo’n
[..]

Ik heb wel zo’n draadslotje met cijferslot, volgens mij van futurum of mantel. Maar gebruik hem alleen als ik zelf om de hoek zit maar nog wel vlakbij de fiets.
zo iets? https://www.futurumshop.n(...)etsslot-120-cm.phtml

Die leek me wel handig, maar wel heel erg dun.
Maar goed, het is inderdaad niet voor hele nachten op straat, maar alleen voor aan het terras.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_193926167
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 16:44 schreef gianni61 het volgende:

[..]

zo iets? https://www.futurumshop.n(...)etsslot-120-cm.phtml

Die leek me wel handig, maar wel heel erg dun.
Maar goed, het is inderdaad niet voor hele nachten op straat, maar alleen voor aan het terras.
https://www.futurumshop.n(...)t-bbl-52-zwart.phtml

Deze heb ik. En ja wel dun, maar behoedt hem iig voor de gelegenheidsdief zonder gereedschap bij zich 😉

Een dief die iets van fietsen weet, weet dat hij met alleen de wielen jatten ook al een mooie deal heeft dus echt veilig is het alsnog niet, gewoon goed op je schatje letten 😜
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 4 juli 2020 @ 18:22:43 #269
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193927078
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 14:55 schreef dop het volgende:

[..]

licht is ook kwetsbaar, daar kwam ik gister weer achter toen ik een Junk van mijn fiets moest halen bij de plaatselijke Jumbo. :( was net op tijd.
Ik gebruikte altijd een kabelslot die in mijn frame tas past, maar na gisteren denk ik dat ik die strategie toch weer ga herzien.

vouwslot is de volgende optie maar die zijn wel stukje zwaarder
Hoe dik is die kabel?

Ik heb een 4mm (of 5mm) kabel met 2 ogen eraan. Hangslotje erdoor en klaar.

Die krijg je, denk ik, niet zomaar doorgeknipt met een tangetje.

En op avontuur haal ik boodschappen in een drop, niet in een stad.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 18:24:16 #270
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193927104
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 17:23 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

https://www.futurumshop.n(...)t-bbl-52-zwart.phtml

Deze heb ik. En ja wel dun, maar behoedt hem iig voor de gelegenheidsdief zonder gereedschap bij zich 😉

Een dief die iets van fietsen weet, weet dat hij met alleen de wielen jatten ook al een mooie deal heeft dus echt veilig is het alsnog niet, gewoon goed op je schatje letten 😜
Voorwiel kan je zo mee vast zetten. En als je achter op je grootste versnelling staat trek je at wiel er ook niet zomaar uit ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 18:27:07 #271
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193927136
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 14:55 schreef dop het volgende:

[..]

licht is ook kwetsbaar, daar kwam ik gister weer achter toen ik een Junk van mijn fiets moest halen bij de plaatselijke Jumbo. :( was net op tijd.
Ik gebruikte altijd een kabelslot die in mijn frame tas past, maar na gisteren denk ik dat ik die strategie toch weer ga herzien.

vouwslot is de volgende optie maar die zijn wel stukje zwaarder
Heb je hem kapot geslagen??
  zaterdag 4 juli 2020 @ 20:05:46 #272
130803 Gripper
Get a grip
pi_193928645
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe dik is die kabel?

Ik heb een 4mm (of 5mm) kabel met 2 ogen eraan. Hangslotje erdoor en klaar.

Die krijg je, denk ik, niet zomaar doorgeknipt met een tangetje.
Jonge! :D
Weet je nog dat kabeltje van mij?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 4 juli 2020 @ 20:07:39 #273
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193928687
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 20:05 schreef Gripper het volgende:

[..]

Jonge! :D
Weet je nog dat kabeltje van mij?
Dat deden we met een schaar toch?

Maar die was 0.43 mm dik volgens mij
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193929932
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Voorwiel kan je zo mee vast zetten. En als je achter op je grootste versnelling staat trek je at wiel er ook niet zomaar uit ;)
Met steekassen kost het ook al weer meer tijd. :)
  zaterdag 4 juli 2020 @ 21:32:23 #275
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193930127
Wielklemmen mee dus, duidelijk. *O*

Ik zet trouwens mijn fiets altijd zo weg dat ik er zicht op heb, tot op heden altijd op de fiets thuis gekomen :7
.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 21:35:35 #276
130803 Gripper
Get a grip
pi_193930216
Ik zet m bij een toertocht altijd naast een pinarello of S-works, dan jatten ze die en blijft de mijne ongemoeid *O*
Wie jat er nou een totaal onbekend merk als simplon. Dat klinkt als simpel en dom.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 4 juli 2020 @ 21:36:04 #277
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193930227
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:35 schreef Gripper het volgende:
Ik zet m bij een toertocht altijd naast een pinarello of S-works, dan jatten ze die en blijft de mijne ongemoeid *O*
Wie jat er nou een totaal onbekend merk als simplon. Dat klinkt als simpel en dom.
Ik rij dan altijd op m'n dracat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193930758
Ik heb soms na ‘t fietsen zin in een colaatje en zet m’n fiets dan gerust buiten bij het winkelcentrum neer, zonder slot :')

Moet dat eigenlijk gewoon niet doen.
pi_193930824
Ff iets serieus. Ik heb een Stages powermeter op m’n tijdritfiets gezet en heel ff een klein stukje door de wijk gefietst. Nu zie ik het vermogen heel snel op en neer gaan.

Komt dat omdat ik gewoon een lullig stukje door te straat fiets? En is het bij een lang stuk tegen de wind in constanter? Ik heb hem voor gebruik gekalibreerd uiteraard.
pi_193930836
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 21:59 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb soms na ‘t fietsen zin in een colaatje en zet m’n fiets dan gerust buiten bij het winkelcentrum neer, zonder slot :')

Moet dat eigenlijk gewoon niet doen.
Dat kan ook prima met die van jou.
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 4 juli 2020 @ 22:03:10 #281
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193930872
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Dat kan ook prima met die van jou.
_O- Junks hebben ook smaak
.
pi_193930882
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:01 schreef Tommeke het volgende:
Ff iets serieus. Ik heb een Stages powermeter op m’n tijdritfiets gezet en heel ff een klein stukje door de wijk gefietst. Nu zie ik het vermogen heel snel op en neer gaan.

Komt dat omdat ik gewoon een lullig stukje door te straat fiets? En is het bij een lang stuk tegen de wind in constanter? Ik heb hem voor gebruik gekalibreerd uiteraard.
Vermogen fluctueert altijd. Daar wen je wel aan. Je kan beste avg 3s en 10s ofzo in beeld doen. Instant power fluctueert teveel om op te pacen.

Ik heb ook een 4iii gehad, zelfde meting als stage en die fluctueert trouwens wel meer dan een volledige meting ik de spider. Komt omdat links x2 wordt gedaan.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193930890
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:01 schreef Tommeke het volgende:
Ff iets serieus. Ik heb een Stages powermeter op m’n tijdritfiets gezet en heel ff een klein stukje door de wijk gefietst. Nu zie ik het vermogen heel snel op en neer gaan.

Komt dat omdat ik gewoon een lullig stukje door te straat fiets? En is het bij een lang stuk tegen de wind in constanter? Ik heb hem voor gebruik gekalibreerd uiteraard.
Nee dat is maar net hoe constant je vermogen geeft.
En wat geef je weer? Vermogen per 1s, 5s, 30s, 1m?
Het is logisch dat als je door de wijk fietst je vermogen enorm fluctueert.
Je komt er vanzelf achter het is een heel precieze meting.
Vakman pur sang
pi_193930928
Ah, thanks! Heb ‘m nu op direct staan, dus denk 1 sec. Zal wel ff 10s instellen :)
pi_193930942
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:03 schreef Yankee het volgende:

[..]

_O- Junks hebben ook smaak
Zelfs voor 10 euro wil niemand een Specialized :'(
  zaterdag 4 juli 2020 @ 22:08:37 #286
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193930981
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:06 schreef Tommeke het volgende:
Ah, thanks! Heb ‘m nu op direct staan, dus denk 1 sec. Zal wel ff 10s instellen :)
In zekere mate zal je dan nog steeds die schommelingen zien, maar in ieder geval wel iets minder ^O^
.
pi_193931820
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 22:06 schreef Tommeke het volgende:
Ah, thanks! Heb ‘m nu op direct staan, dus denk 1 sec. Zal wel ff 10s instellen :)
3 sec is het meeste gebruikte eigenlijk. 10 sec is ook al weer heel erg lang, dat is alleen handig voor als je echt een constant tempo over veel langere periode wilt vasthouden. ;)
  FOK!fotograaf zondag 5 juli 2020 @ 00:31:29 #288
73911 ultra_ivo
pi_193933919
Vandaag de laatste 3 gemeentes voor de LongTermChallenge gereden, voor België dan wel.
Nu nog Nederland en Luxemburg afmaken.
  zondag 5 juli 2020 @ 07:15:09 #289
545 dop
:copyright: dop
pi_193935702
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 18:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe dik is die kabel?

Ik heb een 4mm (of 5mm) kabel met 2 ogen eraan. Hangslotje erdoor en klaar.

Die krijg je, denk ik, niet zomaar doorgeknipt met een tangetje.

En op avontuur haal ik boodschappen in een drop, niet in een stad.
10mm hij was er bijna door heen.
Lukt niet in 1,x knippen maar met veel kleine hapjes uit je kabel wel.

@kaasplankje.
Ik heb hem zijn gereedschap afgenomen en de politie gebeld.
Beetje duw en trekwerk, waar bij hij op zijn fiets probeerde te stappen.
Toen ik hem even los liet en zijn fiets pakte was hij er vandoor.
Ik was niet boos genoeg om hem in elkaar te rossen. Ik heb dan blijkbaar toch een soort van medelijden.

[ Bericht 17% gewijzigd door dop op 05-07-2020 07:25:29 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 5 juli 2020 @ 07:51:35 #290
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193935922
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 07:15 schreef dop het volgende:

[..]

10mm hij was er bijna door heen.
Lukt niet in 1,x knippen maar met veel kleine hapjes uit je kabel wel.
Dat is natuurlijk wel waar. Uiteindelijk is elk slot open te breken, je hoopt alleen dat het zodanig moeilijk is dat de dief het de moeite niet waard van.
quote:
@:kaasplankje.
Ik heb hem zijn gereedschap afgenomen en de politie gebeld.
Beetje duw en trekwerk, waar bij hij op zijn fiets probeerde te stappen.
Toen ik hem even los liet en zijn fiets pakte was hij er vandoor.
Ik was niet boos genoeg om hem in elkaar te rossen. Ik heb dan blijkbaar toch een soort van medelijden.
En opgelucht dat je er net op tijd bij was?

Dat is wel de reden waarom ik altijd mijn telefoon en portemonnee in mijn shirt hou ipv in mijn tassen stop.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 5 juli 2020 @ 08:00:36 #291
545 dop
:copyright: dop
pi_193935978
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 07:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En opgelucht dat je er net op tijd bij was?
Dat zeker
Hij begon ook gelijk een lul verhaal dat het zijn fiets was die van hem gestolen was.
Ik had genoeg woede om hem beet te pakken en zijn gereedschap te pakken.
Maar na de eerste seconden gaat je verstand ook in gang.
Heeft hij nog een wapen, is hij alleen.
Je kijkt om. je heen vraagt een omstander de politie te bellen.
Dan is de eerste woede al weg.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 5 juli 2020 @ 08:13:51 #292
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193936037
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 08:00 schreef dop het volgende:

[..]

Dat zeker
Hij begon ook gelijk een lul verhaal dat het zijn fiets was die van hem gestolen was.
Ik had genoeg woede om hem beet te pakken en zijn gereedschap te pakken.
Maar na de eerste seconden gaat je verstand ook in gang.
Heeft hij nog een wapen, is hij alleen.
Je kijkt om. je heen vraagt een omstander de politie te bellen.
Dan is de eerste woede al weg.
Dat kan ik me ook goed voorstellen. En iemand in elkaar slaan omdat hij je fiets wilt jatten is ook wat overdreven. Ik denk dat wat jij gedaan hebt een prima oplossing is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 5 juli 2020 @ 08:19:11 #293
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193936079
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 08:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat kan ik me ook goed voorstellen. En iemand in elkaar slaan omdat hij je fiets wilt jatten is ook wat overdreven. Ik denk dat wat jij gedaan hebt een prima oplossing is.
Geluk dat hij niet mijn fiets te pakken had, want als ik hem grijp ga ik eerst slaan en dan praten. Daar is mijn fiets gewoon te belangrijk voor.Verder weet je dat zulk soort morgen weer een ander slot staan door te knippen.
  zondag 5 juli 2020 @ 09:29:53 #294
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193936664
Hij staat daar op klaarlichte dag een fiets open te knippen en 9 vd 10 mensen loopt er langs zonder iets te doen want die hebben ook geen zin in gedonder. En mocht de skotoe hem pakken dan krijgt hij een proces verbaal, wat hij niet betaald want geen geld en kan weer vrolijk verder.
pi_193936907
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 08:19 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Geluk dat hij niet mijn fiets te pakken had, want als ik hem grijp ga ik eerst slaan en dan praten. Daar is mijn fiets gewoon te belangrijk voor.Verder weet je dat zulk soort morgen weer een ander slot staan door te knippen.
#KAASGOD _O_
pi_193937112
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 08:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat kan ik me ook goed voorstellen. En iemand in elkaar slaan omdat hij je fiets wilt jatten is ook wat overdreven. Ik denk dat wat jij gedaan hebt een prima oplossing is.
Overdreven? Lijkt mij wel een aanleiding voor een pak rammel. Zou me bij een junk alleen zorgen maken over mijn eigen gezondheid en ik ben niet zo sterk :D
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193937332
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 08:19 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Geluk dat hij niet mijn fiets te pakken had, want als ik hem grijp ga ik eerst slaan en dan praten. Daar is mijn fiets gewoon te belangrijk voor.Verder weet je dat zulk soort morgen weer een ander slot staan door te knippen.
Uit zijn lijden verlossen O-)
Vakman pur sang
pi_193939806
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 10:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Overdreven? Lijkt mij wel een aanleiding voor een pak rammel. Zou me bij een junk alleen zorgen maken over mijn eigen gezondheid en ik ben niet zo sterk :D
Voor dop zou ik ook hard gaan lopen ja.. Maar een blik op jouw armpjes gaf hem waarschijnlijk een lachbui ;-) :-P
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193940286
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 13:32 schreef the_critic het volgende:

[..]

Voor dop zou ik ook hard gaan lopen ja.. Maar een blik op jouw armpjes gaf hem waarschijnlijk een lachbui ;-) :-P
He is dat nou nodig? Ik geef toch zelf ook wel aan dat dat het geval zal zijn? :D
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 5 juli 2020 @ 16:15:57 #300
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193943144
Iemand ervaring met het fietsen in Umbrië? We zitten volgende maand in het Oosten van Umbrië, tegen de Apennijnen aan.

Ik zit een beetje routes te zoeken op Strava en Google Maps, maar lijkt er soms op dat ik beter een gravelbike kan meenemen. Echt heel veel onverharde klimmetjes daar.
pi_193943936
Ik vind het maar niets deze wind. Vooral die windvlagen blazen je hier zowat omver. Dus ik ben maar naar de sportschool gefietst vandaag.

Morgenavond nog maar eens een rondje rijden.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')