abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:22:18 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193660113
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fiets cafe's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193660265
Okok 33. Van achterdeur tot achterdeur.
Whatever...
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:31:20 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193660267
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193660273
Whatever...
pi_193660302
Das niet heul hard natuurlijk. :+

Wordt je er gewoon afgereden door de topicdame.
pi_193660335
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:33 schreef RealBizkit666 het volgende:
Das niet heul hard natuurlijk. :+

Wordt je er gewoon afgereden door de topicdame.
Uiteraard, die is veel sneller dan ik.

Op mijn niveau is dat best hard
Whatever...
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:50:43 #7
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193660551
Iemand die ik ken wil een racefiets kopen en komt met deze optie. Iemand een idee of dit iets is? Ziet eruit als een heel oud ding, bijna antiek, maar is dit het proberen waard voor dit geld? Hij heeft zelf weinig kennis en ervaring met fietsen overigens. Ik zou persoonlijk eerder gaan voor een veiligere keus en een iets recentere fiets, maar goed.

https://www.marktplaats.n(...)cadex-cfr-63-cm.html
  dinsdag 16 juni 2020 @ 19:55:25 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193660626
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 19:50 schreef Zwansen het volgende:
Iemand die ik ken wil een racefiets kopen en komt met deze optie. Iemand een idee of dit iets is? Ziet eruit als een heel oud ding, bijna antiek, maar is dit het proberen waard voor dit geld? Hij heeft zelf weinig kennis en ervaring met fietsen overigens. Ik zou persoonlijk eerder gaan voor een veiligere keus en een iets recentere fiets, maar goed.

https://www.marktplaats.n(...)cadex-cfr-63-cm.html
Heb je die ketting gezien?

Als die ketting er al zo uit ziet, hoe zou de rest er dan aan toe zijn?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193660684
Die Spinergy-wielen zijn echt prachtig echter willen die nog wel eens exploderen. Verder vind ik het een tikkie duur voor de rest. Ik snap wel dat hij deze fiets mooi vindt en 'm per se deze wil. De gemiddelde fiets van 350 ziet er een stuk saaier uit.
Aldus.
pi_193660703
De fiets ziet er super ranzig uit idd als je wat inzoomt.
Aldus.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 20:04:04 #11
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193660758
Oh, hij heeft inmiddels toch een nieuwe besteld. :')

Toch bedankt voor het meedenken. :P
pi_193660943
Mijn collega die nog jong is en zijn eerste Carbon fiets wou kopen heeft na een praatje van 15 min en een budget van ¤1500 vandaag toch deze gekocht:


Hij begon met cube en 105, dat heb ik een beetje afgekraakt en gezegd dat ie beter maar canyon kon kijken of wat dr plaatselijke dealert voert. En das cannondale.
Vakman pur sang
pi_193660949
Ik kan een nieuwe fiets niet uit mijn hoofd zetten, en ben dus toch op marktplaats gaan speuren. Nu ben ik deze tegengekomen.

https://www.marktplaats.n(...)eff636f4f8b9c5b7a618

Is ver onder budget, maar dan houd ik wel geld over om op termijn een nieuwe wielset aan te schaffen of een andere upgrade. Het lijkt me een endurance frame, dat is ook wat ik kan vinden op google, eigenlijk was ik naar iets sportievers op zoek. Maar met het verlagen van het stuur is dat misschien ook te bereiken?
pi_193660989
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:17 schreef papert het volgende:
Ik kan een nieuwe fiets niet uit mijn hoofd zetten, en ben dus toch op marktplaats gaan speuren. Nu ben ik deze tegengekomen.

https://www.marktplaats.n(...)eff636f4f8b9c5b7a618

Is ver onder budget, maar dan houd ik wel geld over om op termijn een nieuwe wielset aan te schaffen of een andere upgrade. Het lijkt me een endurance frame, dat is ook wat ik kan vinden op google, eigenlijk was ik naar iets sportievers op zoek. Maar met het verlagen van het stuur is dat misschien ook te bereiken?
Echt wat een lelijk ding.
Koop dan iets nieuws.

Vlg mij wil je iets aparts. Dan is dit wel wat:
https://www.mantel.com/bmc-teammachince-slr03-one
Vakman pur sang
pi_193661070
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Echt wat een lelijk ding.
Koop dan iets nieuws.

Vlg mij wil je iets aparts. Dan is dit wel wat:
https://www.mantel.com/bmc-teammachince-slr03-one
Haha, nee, ik geef eigenlijk juist gewoon weinig om het uiterlijk. Echt mooi vind ik hem ook niet nee. Maar heb liever kwaliteit dan uiterlijk. Die fiets die je collega gekocht heeft valt voor mij ook binnen budget. En dan heb ik voor 1500 euro carbon fiets met schijfremmen? Daarmee zou ik wel heel lang vooruit kunnen.
pi_193661082
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:27 schreef papert het volgende:

[..]

Haha, nee, ik geef eigenlijk juist gewoon weinig om het uiterlijk. Echt mooi vind ik hem ook niet nee. Maar heb liever kwaliteit dan uiterlijk. Die fiets die je collega gekocht heeft valt voor mij ook binnen budget. En dan heb ik voor 1500 euro carbon fiets met schijfremmen? Daarmee zou ik wel heel lang vooruit kunnen.
Nee mijn collega is naar ¤3000 gegaan uiteindelijk :')

Weetje racefietsen zijn de laatste jaren toch sterk geëvolueerd, dat maakt de oudere fietsen haast onfietsbaar in vergelijking.
Je wil eigenlijk een brede band en een fijne fiets (Carbon demping) en nieuw schakelwerk is gewoon 3 keer beter dan 10jarig spul.
Brede banden passen niet op oude 23mm frames.


Ook zit je nu aan een compact (2 bladen voor, 1 kleine voor bergen en een grote. Achter een brede cassette tot 30-32). Dat maakt dat je overal uit de voeten komt. Alpen en de N48 het maakt niet uit.
Steekassen, bredere nafen, aerosturen, noem maar op.

Als je een oude koopt ga je of.,,upgraden of een nieuwe kopen en krijg je geen zak weer.

[ Bericht 14% gewijzigd door Lospedrosa op 16-06-2020 20:33:57 ]
Vakman pur sang
pi_193661213
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee mijn collega is naar ¤3000 gegaan uiteindelijk :')
Haha, dat is voor mij helaas echt geen optie. Maar die BMC die je doorstuurde lijkt wel een prima fiets.
Had graag een fiets gekocht bij de plaatselijke fietsenwinkel, vanwege service en gemak, maar bij hun is bijna alles uitverkocht.
Wat is er trouwens mis met cube en 105? Dat was namelijk een serieuze optie voor mij.
pi_193661225
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:39 schreef papert het volgende:
Wat is er trouwens mis met cube en 105? Dat was namelijk een serieuze optie voor mij.
Elke beginner kijkt eerst naar cube, op zich niks mis mee. Ik vind het alleen kauwgombalfietsen.
Vakman pur sang
pi_193661296
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Elke beginner kijkt eerst naar cube, op zich niks mis mee. Ik vind het alleen kauwgombalfietsen.
De plaatselijke fietsenmaker verkoopt hier vooral cubes. Voor 1700 euro hebben die een carbon frame, met schijfremmen en 28mm banden. Helaas is die uitverkocht. Snap wel dat je het kauwgomballenfietsen vind. Maar ze hebben wel een goede prijs/kwaliteit verhouding. En voor mijn budget kom je dan op zoiets uit.
De giant TCR advanced 2020, ook voor ongeveer dat bedrag, is ook bijna niet meer te krijgen.

Bedankt voor je hulp trouwens.
pi_193661412
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:47 schreef papert het volgende:

[..]

De plaatselijke fietsenmaker verkoopt hier vooral cubes. Voor 1700 euro hebben die een carbon frame, met schijfremmen en 28mm banden. Helaas is die uitverkocht. Snap wel dat je het kauwgomballenfietsen vind. Maar ze hebben wel een goede prijs/kwaliteit verhouding. En voor mijn budget kom je dan op zoiets uit.
De giant TCR advanced 2020, ook voor ongeveer dat bedrag, is ook bijna niet meer te krijgen.

Bedankt voor je hulp trouwens.
Ja dat is smaak klopt.
Focus ook nog een idee? Je dealert kan best wel onderhoud doen.
https://www.12gobiking.nl/focus-izalco-max-disc-8-7-2020
Vakman pur sang
pi_193661510
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja dat is smaak klopt.
Focus ook nog een idee? Je dealert kan best wel onderhoud doen.
https://www.12gobiking.nl/focus-izalco-max-disc-8-7-2020
Deze is wel ver boven budget helaas. Budget was 1500, daar is tijdens het zoeken al 200 bijgekomen ;-)
  FOK!fotograaf dinsdag 16 juni 2020 @ 21:16:32 #23
73911 ultra_ivo
pi_193661733
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:27 schreef McM77 het volgende:
Nog mensen die hier aan mee gaan doen?

https://www.beatcyclingclub.com/pages/dawntodusk

?
Ts, stoppen als het donker wordt....
ik moet die dag werken
pi_193661815
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:02 schreef papert het volgende:

[..]

Deze is wel ver boven budget helaas. Budget was 1500, daar is tijdens het zoeken al 200 bijgekomen ;-)
Ok nog eentje en dan stop ik,
Sensa kan nog net, nette prijs met schijfjes.

https://fietsenconcurrent(...)ORaZPPRoCLWUQAvD_BwE
Vakman pur sang
pi_193663147
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 11:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik denk dat smallere banden je fiets niet heel veel sneller gaat maken, wel lichter. Als je zand of losse gravel rijdt dan is een bredere band met een lage spanning veel beter dan een smalle. De banden die je hebt (conti Mountain king zijn met een grove nop. Je zal met een set conti speedking (of vergelijkbare semi slick) veel sneller zijn op zand, verharde wegen en paadjes. Alleen in natte moddercondities zal het profiel niet grof genoeg zijn voor genoeg grip.

De semislick kan je goed gebruiken op de zanderige ondergrond van bijv. veluwe en Utrechtse heuvelrug en de grove noppen voor bijv. in de Belgische ardennen waar het meer klei of leemgrond is.

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:32 schreef dop het volgende:

[..]

de beste gravelbike is een mtb.
ik heb voor mijn mtb een vaste vork samen met een setje vittoria tattoo en 30mm velgen.
daar mee geef ik heel wat gravelbikes het nakijk.
op zand singeltracks en snelle afdalingen kan daar geen gravelbike tegen op.

andere prima gravel keuzes voor de mtb zijn schwalbe G-one of Tunder Burt. ik zou wel altijd voor minimaal 25mm velgen gaan (liever 30) zodat je optimaal gebruik kunt maken van de voordelen van een breder band.

[ afbeelding ]

Dank jullie wel nog voor deze antwoorden. Duidelijk verhaal; ik ga eens even op zoek naar dezelfde breedte als dat ik er nu op heb liggen, maar dan een wat snellere band. Ik ben benieuwd hoeveel dat aan winst oplevert.
Hoewel het mij er niet echt om gaat om perse het snelst mogelijk te gaan wilde ik eens kijken of er op mijn hardtail een bepaalde setup is die wat meer aansluit op een gravelfiets, en daarbij dacht ik gelijk aan wat dunnere gravelbanden.

Ik heb vandaag een route (55km) van gravelrides gereden hier in de buurt en hoewel er behoorlijk wat stukken in zaten waar een gravelbike wel echt voordeel had gehad (verhard, hard grint en hard zand) zaten er ook flinke stukken in waar ik met dunne(re) banden technisch waarschijnlijk niet goed/comfortabel uit de voeten had gekunnen (bestaande mtb-routes met veel wortels en diepe kuilen; mul heidezand). Ik weet alleen niet of deze route representatief is voor overige gravelroutes in Nederland.
Anyway, ik ga op zoek naar snellere MTB-banden. Thanks voor de tips!
  dinsdag 16 juni 2020 @ 23:14:54 #26
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193663739
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 20:39 schreef papert het volgende:

[..]

Haha, dat is voor mij helaas echt geen optie. Maar die BMC die je doorstuurde lijkt wel een prima fiets.
Had graag een fiets gekocht bij de plaatselijke fietsenwinkel, vanwege service en gemak, maar bij hun is bijna alles uitverkocht.
Wat is er trouwens mis met cube en 105? Dat was namelijk een serieuze optie voor mij.
Is ook een hele goede optie. Je hebt een budget, een technische eisenlijst en je eigen smaak. Het is heel goed mogelijk dat die cube spot on is.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193676878
De meeste cube's zijn gewoon heel lelijk :P Maar wel goede prijs/kwaliteit volgens mij.

Pfoeh ik had wel goede benen net! Jammer dat het een rustig ritje moest zijn. Vrijdag of zaterdag staat er weer eentje van de tijdritcompetitie op de planning.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193679378
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ok nog eentje en dan stop ik,
Sensa kan nog net, nette prijs met schijfjes.

https://fietsenconcurrent(...)ORaZPPRoCLWUQAvD_BwE
Dat is wel een mooi fietsje zeg, zeker voor die prijs. Jammer dat er geen Ultegra op zit. Mooi om te zien hoe een jong merk als Sensa zich in een aantal jaar weet te ontwikkelen van no-nonsens value for money-fietsen naar sierlijke raspaardjes.
  donderdag 18 juni 2020 @ 08:02:54 #29
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193680422
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 21:02 schreef papert het volgende:

[..]

Deze is wel ver boven budget helaas. Budget was 1500, daar is tijdens het zoeken al 200 bijgekomen ;-)
Wat zijn je eisen aan de fiets?
- carbon of ook alu?
- schijven nodig?
- bepaalde geometrie?
- etc?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193690079
Vrouwtje hier wil een nieuwe racefiets. Nu weet ze een beetje wat ze wil 105, liefst Ultegra, we weten welke stack en reach ze nodig heeft om niet met een Eifeltoren aan spacers te moeten rijden, maar nu nog kiezen tussen velgremmen of schijfremmen.

Ik ben van mening dat velgremmen in haar situatie even goed (misschien nog wel beter) is dan schijfremmen, ze fietst alleen met mooi weer, 95% van haar ritten is vlak en de overige 5% is 3 weken in het buitenland in de zomer of een keer naar Limburg. Bergaf gaat remmen nu met velgremmen ook prima.

Mijn tegen argument voor schijven is, vaak is de fiets met schijven duurder. Dus voor bijv een disc fiets met 105 betaal je even veel als een zelfde fiets met Ultegra en velgremmen, daarbij komt de afstelling met disc nogal precies en bij niet goed inremmen heb je piepende remmen (hoeft niet altijd zo te zijn), maar kans is er. Daarbij heb ik nog geen ervaring met onderhoud en afstelling. Heb momenteel een crosser met schijven, maar nog geen onderhoud gedaan. Als laatste argument, hebben nog een hok vol wielsets voor velgremmen die 2e hands niets meer opbrengen, maar mooi afgereden kunnen worden.

Benieuwd naar jullie advies.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 18 juni 2020 @ 21:17:37 #31
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193690228
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 21:09 schreef Patroon het volgende:
Vrouwtje hier wil een nieuwe racefiets. Nu weet ze een beetje wat ze wil 105, liefst Ultegra, we weten welke stack en reach ze nodig heeft om niet met een Eifeltoren aan spacers te moeten rijden, maar nu nog kiezen tussen velgremmen of schijfremmen.

Ik ben van mening dat velgremmen in haar situatie even goed (misschien nog wel beter) is dan schijfremmen, ze fietst alleen met mooi weer, 95% van haar ritten is vlak en de overige 5% is 3 weken in het buitenland in de zomer of een keer naar Limburg. Bergaf gaat remmen nu met velgremmen ook prima.

Mijn tegen argument voor schijven is, vaak is de fiets met schijven duurder. Dus voor bijv een disc fiets met 105 betaal je even veel als een zelfde fiets met Ultegra en velgremmen, daarbij komt de afstelling met disc nogal precies en bij niet goed inremmen heb je piepende remmen (hoeft niet altijd zo te zijn), maar kans is er. Daarbij heb ik nog geen ervaring met onderhoud en afstelling. Heb momenteel een crosser met schijven, maar nog geen onderhoud gedaan. Als laatste argument, hebben nog een hok vol wielsets voor velgremmen die 2e hands niets meer opbrengen, maar mooi afgereden kunnen worden.

Benieuwd naar jullie advies.
Wat heeft je huidige racefiets? Ook velgremmen?

Dan zou ik het voor de uniformiteit bij velgremmen houden. Mocht je binnenkort gaan upgraden naar een fiets met schijfremmen is het de overweging waard om voor haar ook schijfremmen te kopen zodat je op vakantie wat flexibeler bent met uitwisselen. Maar ook dan is het de moeite waard om haar al die oude wielen af te laten rijden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193690315
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 21:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat heeft je huidige racefiets? Ook velgremmen?

Dan zou ik het voor de uniformiteit bij velgremmen houden. Mocht je binnenkort gaan upgraden naar een fiets met schijfremmen is het de overweging waard om voor haar ook schijfremmen te kopen zodat je op vakantie wat flexibeler bent met uitwisselen. Maar ook dan is het de moeite waard om haar al die oude wielen af te laten rijden.
Ik rij ook nog met velgremmen en heb op de racer ook nog niet echt de behoefte om over te stappen op disc eerlijk gezegd.

Laatste + voor velgremmen is dat er op mijn Wahoo Kickr ook vast een velgremmen fiets staat (mijn oude witte Canyon). In de winter kan ik dan zo haar fiets er op zetten, als die met disc is moet ik de adapters steeds ombouwen naar steekassen en terug, daar begin ik niet aan.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193690733
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 21:09 schreef Patroon het volgende:
Vrouwtje hier wil een nieuwe racefiets. Nu weet ze een beetje wat ze wil 105, liefst Ultegra, we weten welke stack en reach ze nodig heeft om niet met een Eifeltoren aan spacers te moeten rijden, maar nu nog kiezen tussen velgremmen of schijfremmen.

Ik ben van mening dat velgremmen in haar situatie even goed (misschien nog wel beter) is dan schijfremmen, ze fietst alleen met mooi weer, 95% van haar ritten is vlak en de overige 5% is 3 weken in het buitenland in de zomer of een keer naar Limburg. Bergaf gaat remmen nu met velgremmen ook prima.

Mijn tegen argument voor schijven is, vaak is de fiets met schijven duurder. Dus voor bijv een disc fiets met 105 betaal je even veel als een zelfde fiets met Ultegra en velgremmen, daarbij komt de afstelling met disc nogal precies en bij niet goed inremmen heb je piepende remmen (hoeft niet altijd zo te zijn), maar kans is er. Daarbij heb ik nog geen ervaring met onderhoud en afstelling. Heb momenteel een crosser met schijven, maar nog geen onderhoud gedaan. Als laatste argument, hebben nog een hok vol wielsets voor velgremmen die 2e hands niets meer opbrengen, maar mooi afgereden kunnen worden.

Benieuwd naar jullie advies.
Eens.. Lekker velgremmen..
En desnoods keer fietsje huren voor de bergen als dat een veiliger gevoel geeft voor haar..
everyone's a critic...
even you ! !
  donderdag 18 juni 2020 @ 22:01:51 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193691029
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 21:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik rij ook nog met velgremmen en heb op de racer ook nog niet echt de behoefte om over te stappen op disc eerlijk gezegd.

Laatste + voor velgremmen is dat er op mijn Wahoo Kickr ook vast een velgremmen fiets staat (mijn oude witte Canyon). In de winter kan ik dan zo haar fiets er op zetten, als die met disc is moet ik de adapters steeds ombouwen naar steekassen en terug, daar begin ik niet aan.
Waarom zou je wel voor schijfremmen gaan? Wil misspatty dat graag?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193691152
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 08:02 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Wat zijn je eisen aan de fiets?
- carbon of ook alu?
- schijven nodig?
- bepaalde geometrie?
- etc?
Vandaag weer heerlijk 100km gefietst, en 10 seconden van mijn pr op het kopje gereden. Merk wel dat ik echt toe ben aan iets anders, de fiets rammelt een beetje en schakelt ook niet zo lekker meer.

Ik heb best veel ingelezen. Of ik carbon of aluminium wil daar twijfel ik erg over.

Wil wel graag schijfremmen (dit lijkt toch de toekomst te zijn) en 28mm banden (of daar ruimte voor, en geschikte wielen)

Wil een beetje een allround fiets die ik kan gebruiken als ik op fietsvakantie ga, maar ook in Nederland in de polder. Kwam zelf uit op een compact met als kleinste verzet 34 voor, 30 achter. Of iets vergelijkbaars.

De geometrie mag wel sportief zijn, heb bij mijn huidige fiets alle spacers er uit gehaald, en zou nog wel iets verder voorover willen zitten.

Qua groep heb ik aan Shimano 105 of iets vergelijkbaars voldoende.
pi_193691163
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 22:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom zou je wel voor schijfremmen gaan? Wil misspatty dat graag?
Ik dacht eerst soort van is nieuw dus klaar voor toekomst ofzo en MissPatty vindt fiets met schijven mooier, maar daar kan ik mij niet in vinden, al is dat persoonlijk. Sommige dikke aerobikes vind ik met disc best mooi, maar lang niet alle fietsen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 18 juni 2020 @ 22:12:54 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193691247
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 22:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik dacht eerst soort van is nieuw dus klaar voor toekomst ofzo en MissPatty vindt fiets met schijven mooier, maar daar kan ik mij niet in vinden, al is dat persoonlijk. Sommige dikke aerobikes vind ik met disc best mooi, maar lang niet alle fietsen.
Ik denk niet dat velgremmen de komende 10 jaar opeens achterhaald zijn. Als je nu een fiets koopt met 7 speed ben je niet echt toekomstbestendig, maar met velgremmen kan je nog prima een tijd door.

En als ze uiteindelijk een schijfremfiets met 105 mooier vind dan ultegra met velgremmen moet ze vooral met schijven gaan rijden. Maar dan zou ik wel afspreken dat ze zelf het onderhoud doet :P En laat haar wat plaatjes zien van ongelukken met schijfremmen, misschien wisselt ze dan wel van gedachte :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193691513
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 22:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik dacht eerst soort van is nieuw dus klaar voor toekomst ofzo en MissPatty vindt fiets met schijven mooier, maar daar kan ik mij niet in vinden, al is dat persoonlijk. Sommige dikke aerobikes vind ik met disc best mooi, maar lang niet alle fietsen.
Ik wilde net nog als reden opvoeren dat schijfremmen foei lelijk zijn. Maar dat heeft geen zin dus. Is onderhoud ook niet makkelijke met velgremmen? Aanlopende schijven zijn heel irritant. Piepen bij het remmen heel irritant. En een van de belangrijkste redenen voor mij was dag velgremmen, zowel voor de groepset als voor de wielen aanzienlijk goedkoper zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Z op 18-06-2020 22:46:53 ]
Aldus.
pi_193691728
Bedankt mannen voor de bevestiging van mijn gedachte.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193691807
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 22:12 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik denk niet dat velgremmen de komende 10 jaar opeens achterhaald zijn. Als je nu een fiets koopt met 7 speed ben je niet echt toekomstbestendig, maar met velgremmen kan je nog prima een tijd door.

En als ze uiteindelijk een schijfremfiets met 105 mooier vind dan ultegra met velgremmen moet ze vooral met schijven gaan rijden. Maar dan zou ik wel afspreken dat ze zelf het onderhoud doet :P En laat haar wat plaatjes zien van ongelukken met schijfremmen, misschien wisselt ze dan wel van gedachte :+
Ben je niet bang dat er dan bijna geen wielen meer voor velgremmen gemaakt worden?
  donderdag 18 juni 2020 @ 22:48:07 #41
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193691860
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 22:44 schreef papert het volgende:

[..]

Ben je niet bang dat er dan bijna geen wielen meer voor velgremmen gemaakt worden?
Nee.

Hooguit dat de beste wielen discs zijn. Omdat daar meer voor ontwikkeld wordt. Maar goede velgwielen blijven nog wel wat jaartjes bestaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193691883
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 22:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik dacht eerst soort van is nieuw dus klaar voor toekomst ofzo en MissPatty vindt fiets met schijven mooier, maar daar kan ik mij niet in vinden, al is dat persoonlijk. Sommige dikke aerobikes vind ik met disc best mooi, maar lang niet alle fietsen.
Voor schijven gaan. ^O^
Dat is de toekomst. En het staat racyer.
Vakman pur sang
pi_193691925
Geen tubeless, geen schijfremmen. Stelletje vastgeroeste fietsers zijn jullie. :D
pi_193691973
Met de geplande aankoop van een nieuwe fiets wel interessant. Wat zouden jullie kiezen,
Een carbon frame, of schijfremmen. Als beide niet binnen het budget kan.
  donderdag 18 juni 2020 @ 22:56:51 #45
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193691976
quote:
10s.gif Op donderdag 18 juni 2020 22:53 schreef RealBizkit666 het volgende:
Geen tubeless, geen schijfremmen. Stelletje vastgeroeste fietsers zijn jullie. :D
Dat heb ik op mijn gravelbike.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 18 juni 2020 @ 22:57:36 #46
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193691983
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 22:56 schreef papert het volgende:
Met de geplande aankoop van een nieuwe fiets wel interessant. Wat zouden jullie kiezen,
Een carbon frame, of schijfremmen. Als beide niet binnen het budget kan.
Dat is een beetje als zeggen wil je een vriendin met een dikke kont of dikke tieten.

Uiteindelijk gaat het om het geheel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193692003
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 22:56 schreef papert het volgende:
Met de geplande aankoop van een nieuwe fiets wel interessant. Wat zouden jullie kiezen,
Een carbon frame, of schijfremmen. Als beide niet binnen het budget kan.
Schijfremmen.
pi_193692015
Er was laatst een nieuwe wielset ontwikkeld die niet tubeless ready wasm groot merk. Kan het even niet vinden. We hebben het niet over enorme verbeteringen, lang niet altijd nodig. Als ik in Limburg zou wonen zou ik wel schijven overwegen. Hier heb ik ze absoluut niet nodig.
Aldus.
pi_193692092
Ik zou echt niet bang zijn dat je geen velgrem velgen meer kan krijgen komende jaren.
Meer dan genoeg mensen die nog zweren bij velgremmen, dus genoeg bedrijven die wielen/naven blijven maken voorlopig.

En velgremmen is veel makkelijker kwa onderhoud/vervoer/bij problemen zelf op te lossen zonder speciale tools.
Alleen onverhard of met slecht weer voegen schijfremmen wel wat toe.
  donderdag 18 juni 2020 @ 23:09:11 #50
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193692124
Het enige wat er met velgremmen kan gebeuren is dat je kabel breekt. Dat is makkelijk op te lossen met een nieuwe kabel. Ook in het buiteland zijn die goed verkrijgbaar.

Een kapotte hydraulische leiding oid is een stuk lastiger te fixen in het buitenland denk ik.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193692161
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 23:09 schreef kanovinnie het volgende:
Het enige wat er met velgremmen kan gebeuren is dat je kabel breekt. Dat is makkelijk op te lossen met een nieuwe kabel. Ook in het buiteland zijn die goed verkrijgbaar.

Een kapotte hydraulische leiding oid is een stuk lastiger te fixen in het buitenland denk ik.
Wat is dit nou voor excuus. :')
In 15 jaar MTB nog nooit een falende hydraulische rem meegemaakt.
Vakman pur sang
  donderdag 18 juni 2020 @ 23:19:24 #52
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193692233
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor excuus. :')
In 15 jaar MTB nog nooit een falende hydraulische rem meegemaakt.
Ben je met die MTB wel eens verder dan 300 km van huis geweest? Dan is het prettig als je vertrouwen in je fiets hebt en in de beschikbaarheid van onderdelen/hulp bij pech.

Ik kan een heleboel zelf oplossen onderweg, maar de hydraulische remmen op m'n gravelbike/bikepackingfiets is toch iets waar ik geen controle over heb als het stuk gaat. En dat is toch niet een heel lekker idee als het je enige manier van transport is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193692241
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 23:19 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ben je met die MTB wel eens verder dan 300 km van huis geweest? Dan is het prettig als je vertrouwen in je fiets hebt en in de beschikbaarheid van onderdelen/hulp bij pech.

Ik kan een heleboel zelf oplossen onderweg, maar de hydraulische remmen op m'n gravelbike/bikepackingfiets is toch iets waar ik geen controle over heb als het stuk gaat. En dat is toch niet een heel lekker idee als het je enige manier van transport is.
Transalp.
Deed ik liever niet met v remmen. :P

Nee maar serieus denk dat de overgang volgend jaar wel echt naar 90-100% schijfremmen gaat.
Vakman pur sang
pi_193692523
MTB en Gravel,crosser is disc, zonder twijfel. Maar de vraag ging
over mijn vrouw die 99% vlak fietst met droog weer. Disc voegt dan niets toe. Probeer je daar even in te verplaatsen, ipv alleen keihard roepen wat je zelf hebt :P

Ik ben er wel uit trouwens.

Komende 5 jaar zijn er nog genoeg wielen met vbrake en remblokjes te koop, de fietsen die afgelopen jaren verkocht zijn, zijn echt niet opeens vervangen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193692563
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 23:45 schreef Patroon het volgende:
MTB en Gravel,crosser is disc, zonder twijfel. Maar de vraag ging
over mijn vrouw die 99% vlak fietst met droog weer. Disc voegt dan niets toe. Probeer je daar even in te verplaatsen, ipv alleen keihard roepen wat je zelf hebt :P

Ik ben er wel uit trouwens.
Ik heb velgremmen op de racer :')
Vakman pur sang
  vrijdag 19 juni 2020 @ 07:49:48 #56
130803 Gripper
Get a grip
pi_193693944
Ik denk ook dat ze aan velgremmen genoeg heeft patroon. Jouw liefste daalt ook best goed, en heeft de extra zekerheid van hydraulische remmen niet nodig in de bergen. Prima om op die manier de oude wielsets ook te gebruiken, jij zal toch vooral met de full carbons rijden. Doen we hier precies zo, al die ouwe 10sp sets kunnen mooi in de crosser van missgrip.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193694103
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor excuus. :')
In 15 jaar MTB nog nooit een falende hydraulische rem meegemaakt.
Nooit een lekkende kabel of wat dan ook waardoor de remkracht wegvalt?
pi_193694121
Kent iemand Mantel of 12gobiking achtige fysieke winkels in Belgie? In heel Nederland is geen 50 inch vrouwenfiets meer te koop omdat iedereen door Kerona is gaan fietsen.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 08:27:43 #59
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193694134
Ik heb ook schijfremmen en fiets 95% op het vlakke, als het niet meer is. Naast het feit dat ik schijfremmen wel veel mooier vind lijken dan velgremmen denk ik eerlijk gezegd niet dat ik in de praktijk veel aan de schijfremmen heb gehad. Misschien een enkele keer met heel nat weer ofzo.
pi_193694140
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 08:25 schreef MCH het volgende:
Kent iemand Mantel of 12gobiking achtige fysieke winkels in Belgie? In heel Nederland is geen 50 inch vrouwenfiets meer te koop omdat iedereen door Kerona is gaan fietsen.
Dit is wel een grote volgens mij.
Aldus.
pi_193694161
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 08:28 schreef Z het volgende:

[..]

Dit is wel een grote volgens mij.
Top, dank!
  vrijdag 19 juni 2020 @ 08:36:57 #62
130803 Gripper
Get a grip
pi_193694192
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 08:23 schreef MCH het volgende:

[..]

Nooit een lekkende kabel of wat dan ook waardoor de remkracht wegvalt?
Eerlijk is eerlijk: de remkracht van alle hydraulische remmen is fenomenaal, maar er zitten wel een hoop mitsen aan.

er mag geen lucht in je leidingen zitten, en niet iedereen kan dat zelf ontluchten. Bij sommige weersomstandigheden smelt een set remblokjes weg als boter op je poffertjes. vettigheid op je remblokje? alleen maar krijsende geluiden en geen m/s^2 langzamer. Vieze zuigers die niet netjes in hun geleiding lopen komen slecht terug als je de remhendel loslaat, waardoor ze aanlopen tegen je schijven en erger nog, scheef kunnen gaan lopen in de remklauw waardoor die beschadigt. Na lange tijd stilstand moet je ze vaak oppompen om de boel weer op druk te krijgen.

Allemaal wel meegemaakt in 20 jaar MTB'en, zeg maar vanaf het moment dat hydraulische remmen op de MTB hun opkomst deden.
Dus nee, hydraulische remmen zijn zeker niet onderhoudsvriendelijker dan velgremmen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193694250
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 08:36 schreef Gripper het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk: de remkracht van alle hydraulische remmen is fenomenaal, maar er zitten wel een hoop mitsen aan.

er mag geen lucht in je leidingen zitten, en niet iedereen kan dat zelf ontluchten. Bij sommige weersomstandigheden smelt een set remblokjes weg als boter op je poffertjes. vettigheid op je remblokje? alleen maar krijsende geluiden en geen m/s^2 langzamer. Vieze zuigers die niet netjes in hun geleiding lopen komen slecht terug als je de remhendel loslaat, waardoor ze aanlopen tegen je schijven en erger nog, scheef kunnen gaan lopen in de remklauw waardoor die beschadigt. Na lange tijd stilstand moet je ze vaak oppompen om de boel weer op druk te krijgen.

Allemaal wel meegemaakt in 20 jaar MTB'en, zeg maar vanaf het moment dat hydraulische remmen op de MTB hun opkomst deden.
Dus nee, hydraulische remmen zijn zeker niet onderhoudsvriendelijker dan velgremmen.
Precies dit, kan het me ook niet voorstellen dat @Lospedrosa niet 1 van deze dingen heeft meegemaakt in 15 jaar.
pi_193694440
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 08:44 schreef MCH het volgende:

[..]

Precies dit, kan het me ook niet voorstellen dat @:lospedrosa niet 1 van deze dingen heeft meegemaakt in 15 jaar.
Jawel met Avid remmen. Daarna overgestapt naar Shimano XTR. Daar nooit maar dan ook nooit problemen mee gehad.
Onderhoud moet je bijhouden, de blokken daarvan moet je weten hoever ze zijn. En neem een reserveset mee naar een meerdaagse in het buitenland.
Maar dat doe je ook met blokken.

Maar goed, als ik een partij velgwielen had, ging ik wel voor velgremmen.
Vakman pur sang
  vrijdag 19 juni 2020 @ 09:15:45 #65
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193694468
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 23:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor excuus. :')
In 15 jaar MTB nog nooit een falende hydraulische rem meegemaakt.
Lekkende o-ringen in mn Avid Elixers in Centraal Duitsland, dat werd huren
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193694552
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 09:15 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Lekkende o-ringen in mn Avid Elixers in Centraal Duitsland, dat werd huren
Avid had echt prutremmen

[ Bericht 0% gewijzigd door Lospedrosa op 19-06-2020 09:42:03 ]
Vakman pur sang
pi_193694569
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 09:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Avid had echt pruttenremmen
Soms denk ik dat jij een milde variant van @Oksel bent
  FOK!fotograaf vrijdag 19 juni 2020 @ 09:27:22 #68
73911 ultra_ivo
pi_193694586
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 23:09 schreef kanovinnie het volgende:
Het enige wat er met velgremmen kan gebeuren is dat je kabel breekt. Dat is makkelijk op te lossen met een nieuwe kabel. Ook in het buiteland zijn die goed verkrijgbaar.

Een kapotte hydraulische leiding oid is een stuk lastiger te fixen in het buitenland denk ik.
Dat dus, vooral op mijn vakantiefiets (en brevettenfietsen) blijf ik liefst met velgremmen rijden.
En zoals al eerder geschreven, er zijn nog zoveel fietsen met velgremmen in omloop dat reserve onderdelen nog volop geproduceerd blijven worden.
Sterker nog, vanwege de populariteit van klassieke fietsen heeft een fabrikant als Dia Compe de oude mallen uit de opslag gehaald en produceert weer opnieuw remgrepen en andere onderdelen die je af en toe moet vervangen.
pi_193694654
Ik heb een 'fitness bike' van 10 jaar oud met hydraulische en vrij goedkope remmen, maar die hebben me echt nog nooit enig issue opgeleverd. Niet met leidingen olie of wat ook. Het enige wat ik wel eens heb gehad is wat zand wat zorgde voor wat geluid als het nat was.

Op mijn racer zijn de remmen duidelijk veel verder uitontwikkeld, (ultegra) deze hebben nog geen piepje of kraakje gegeven in afgelopen half jaar. En ik vind ze heel goed remmen, zowel goed doseerbaar als krachtig.
Whatever...
  vrijdag 19 juni 2020 @ 09:58:30 #70
130803 Gripper
Get a grip
pi_193694957
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 09:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jawel met Avid remmen. Daarna overgestapt naar Shimano XTR. Daar nooit maar dan ook nooit problemen mee gehad.
Onderhoud moet je bijhouden, de blokken daarvan moet je weten hoever ze zijn. En neem een reserveset mee naar een meerdaagse in het buitenland.
Maar dat doe je ook met blokken.

Maar goed, als ik een partij velgwielen had, ging ik wel voor velgremmen.
Er waren natuurlijk ook wel een paar rampzalige ontwerpen. Avid en tektro hebben het nooit echt goed begrepen, maar Hope, Magura en shimano (XT en XTR) waren prima remmetjes. Ik rij nu ook op een XTR afgemonteerde fiets en niks te klagen.

Ook een keer een setje Formula Oro remmen gehad. Net zulke Italiaanse brol als Campagnolo, het ziet er fantastisch stijlvol uit en je had er alleen maar gezeik mee.

Nu op mn crosser zit er sram force CX1, wat eigenlijk ook in basis een avid remmetje is. Dus de tijd zal moeten uitwijzen of het duurzaam en goed genoeg is...

[ Bericht 6% gewijzigd door Gripper op 19-06-2020 10:08:15 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193695018
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 09:58 schreef Gripper het volgende:

[..]

Er waren natuurlijk ook wel een paar rampzalige ontwerpen. Avid en tektro hebben het nooit echt goed begrepen, maar Hope, Magura en shimano (XT en XTR) waren prima remmetjes. Ik rij nu ook op een XTR afgemonteerde fiets en niks te klagen.

Ook een keer een setje Formula Oro remmen gehad. Net zulke Italiaanse brol als Campagnolo, het ziet er fantastisch stijlvol uit en je had er alleen maar gezeik mee.
Bij XTR is de speling tussen de blokken en de schijf ook zo lekker ruim, dat stellen om geluidjes te voorkomen hoeft dan ook nooit.
Ideale remmen.
Magura ook gehad en das ook prima spul. ^O^
Vakman pur sang
  vrijdag 19 juni 2020 @ 10:05:09 #72
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193695041
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 09:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Avid had echt prutremmen
Vooral behoorlijk kut dat lokale fietsenmakers er geen raad mee wisten
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193695055
Behalve het heerlijke muzikale geluid tijdens het remmen in NATTE(!) omstandigheden hebben mijn schrijfremmen geen enkele problemen die jullie hierboven omschrijven.

En ik heb liever een piepende schijfrem met nat weer, dan een schrapende velgrem. :)

De enige reden waarom je voor velgremmen zou kiezen, is omdat je nu veel velgremwielsets thuis hebt liggen en je wilt die regelmatig wisselen. Als je niet wisselt, dan is er geen reden om het niet te doen eigenlijk.

En net als schijfremmen, hebben velgremmen ook onderhoud nodig. Buitenkabels, binnenkabels, gekut met je wiel eruit en erin krijgen. Remrand na wielsetwissel die net niet lekker uitgelijnd is.

Dus, kom ik eigenlijk terug op een punt wat ik al vaker gezegd heb. Je moet kopen wat je mooi vind, en als je vrouw schijfremmen mooier vind, dan heb je daar heen te luisteren. Die hele discussie over wat beter en slechter is, is derhalve niet nodig eigenlijk.
pi_193695616
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
Behalve het heerlijke muzikale geluid tijdens het remmen in NATTE(!) omstandigheden hebben mijn schrijfremmen geen enkele problemen die jullie hierboven omschrijven.

En ik heb liever een piepende schijfrem met nat weer, dan een schrapende velgrem. :)

De enige reden waarom je voor velgremmen zou kiezen, is omdat je nu veel velgremwielsets thuis hebt liggen en je wilt die regelmatig wisselen. Als je niet wisselt, dan is er geen reden om het niet te doen eigenlijk.

En net als schijfremmen, hebben velgremmen ook onderhoud nodig. Buitenkabels, binnenkabels, gekut met je wiel eruit en erin krijgen. Remrand na wielsetwissel die net niet lekker uitgelijnd is.

Dus, kom ik eigenlijk terug op een punt wat ik al vaker gezegd heb. Je moet kopen wat je mooi vind, en als je vrouw schijfremmen mooier vind, dan heb je daar heen te luisteren. Die hele discussie over wat beter en slechter is, is derhalve niet nodig eigenlijk.
Niet geheel mee eens. Ik zet trouwens makkelijker een wiel in een fiets met velgremmen dan met disc, maar goed. Jij woont in Limburg, dus dan begrijp ik de keuze voor disc. Dat is hier anders.

Dat zij disc (in sommige) gevallen mooier vindt, is geen reden om daar dan maar domweg voor te kiezen. Ik moet haar wijzen op de voordelen van beide opties en toen ze die gisteren hoorde wilde ze even graag velgremmen, het maakt haar eigenlijk niet uit, wat dat betreft wil ze gewoon qua functionaliteit voor haar gebruik het beste en dat is dan niet alleen het remmen, maar ook gebruik van andere sets, makkelijk afstellen, makkelijk op de wahoo kickr kunnen etc etc.

De kleur laat ik verder aan haar over ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:02:40 #75
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193695721
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:06 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dus, kom ik eigenlijk terug op een punt wat ik al vaker gezegd heb.
Je hebt toch ondertussen wel door dat we allemaal eigenwijze eikels zijn?
quote:
Je moet kopen wat je mooi vind, en als je vrouw schijfremmen mooier vind, dan heb je daar heen te luisteren
Om weer even een eigenwijze eikel te zijn, ik vind dat Patroon hier ook een stem in heeft aangezien hij het onderhoud doet en tijdens een ritje de problemen waarschijnlijk op mag lossen. toegegeven, ik ken de technische skills van missPatty niet. Als hij het (nog) niet ziet zitten om aan schijfremmen te rommelen is dat ook wat waard.

Of ze moet het zelf leren te doen natuurlijk :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193695738
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je hebt toch ondertussen wel door dat we allemaal eigenwijze eikels zijn?
[..]

Om weer even een eigenwijze eikel te zijn, ik vind dat Patroon hier ook een stem in heeft aangezien hij het onderhoud doet en tijdens een ritje de problemen waarschijnlijk op mag lossen. toegegeven, ik ken de technische skills van missPatty niet. Als hij het (nog) niet ziet zitten om aan schijfremmen te rommelen is dat ook wat waard.

Of ze moet het zelf leren te doen natuurlijk :+
Ze heeft misschien 1x in haar leven een poetsdoek over haar frame gehaald ;)
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:04:02 #77
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193695742
Volgende week vrij, zoals het er nu naar uit ziet ga ik naar Zeeland fietsen en daar een dagje zeilen.

Daar moet ik nog even een goede hashtag voor verzinnen voor instagram...
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:04:29 #78
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193695750
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ze heeft misschien 1x in haar leven een poetsdoek over haar frame gehaald ;)
Jij de fietsen, zij het huis. Goede verdeling :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193695765
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 10:55 schreef Patroon het volgende:

[..]

Niet geheel mee eens. Ik zet trouwens makkelijker een wiel in een fiets met velgremmen dan met disc, maar goed. Jij woont in Limburg, dus dan begrijp ik de keuze voor disc. Dat is hier anders.

Dat zij disc (in sommige) gevallen mooier vindt, is geen reden om daar dan maar domweg voor te kiezen. Ik moet haar wijzen op de voordelen van beide opties en toen ze die gisteren hoorde wilde ze even graag velgremmen, het maakt haar eigenlijk niet uit, wat dat betreft wil ze gewoon qua functionaliteit voor haar gebruik het beste en dat is dan niet alleen het remmen, maar ook gebruik van andere sets, makkelijk afstellen, makkelijk op de wahoo kickr kunnen etc etc.

De kleur laat ik verder aan haar over ;)
Zou je eigenlijk zelf ook weer voor velg gaan bij een nieuwe fiets omdat je hele schuur nog vol hoepels staat? Of komt het stiekem jou ook handig uit dat ze nu worden opgereden.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:08:35 #80
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193695795
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:05 schreef MCH het volgende:

[..]

Zou je eigenlijk zelf ook weer voor velg gaan bij een nieuwe fiets omdat je hele schuur nog vol hoepels staat? Of komt het stiekem jou ook handig uit dat ze nu worden opgereden.
Opzich een goede vraag. Als ik een nieuwe racefiets koop is de kans groot dat die met schijfremmen is. Vanuit de tijd dat ik nog elke dag naar het werk reed heb ik 2 of 3 reserve wielsetjes liggen die (praktisch) nieuw zijn. Die moet ik dan zien te verkopen.

Op dit moment ben je, zeker in een toertocht, een uitzondering met schijfremmen. Ik zie het over een jaar of 3 tot 5 gebeuren dat het andersom is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193695820
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:05 schreef MCH het volgende:

[..]

Zou je eigenlijk zelf ook weer voor velg gaan bij een nieuwe fiets omdat je hele schuur nog vol hoepels staat? Of komt het stiekem jou ook handig uit dat ze nu worden opgereden.
Ik heb eind 2018 nog een frame met velgremmen gekocht en geen moment spijt van. Eigenlijk dezelfde reden als ik hierboven aangeef, disc voegt niet zoveel toe op het vlakke. In de winter met nat weer ben ik overigens wel blij met disc, maar dan rij ik dus op mijn gravelfiets met disc.

Zou ik nu weer voor mezelf moeten kiezen, zou ik weer voor velgremmen gaan. Tenzij ik een super mooi frame zie die toevallig disc heeft. Carbon velgen slijten trouwens ook bijna niet.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193695823
^O^
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:15:59 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193695910
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:09 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik heb eind 2018 nog een frame met velgremmen gekocht en geen moment spijt van. Eigenlijk dezelfde reden als ik hierboven aangeef, disc voegt niet zoveel toe op het vlakke. In de winter met nat weer ben ik overigens wel blij met disc, maar dan rij ik dus op mijn gravelfiets met disc.

Zou ik nu weer voor mezelf moeten kiezen, zou ik weer voor velgremmen gaan. Tenzij ik een super mooi frame zie die toevallig disc heeft. Carbon velgen slijten trouwens ook bijna niet.
Als ze die 54.5 kg van jou stil moeten zetten niet nee. Bij zo'n dikke toerder als ik heeft dat wat meer voeten in de aarde :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193696002
Ik hoop wel dat duidelijk is, dat schijfremmen ook in droge omstandigheden beter remmen.

De enige valide reden die je hier aan geeft, is het gemak van alle spullen die je nu in huis hebt (en dan echt alleen de wielsets). Maar zelfs daarvan verwacht ik niet dat je vrouw vaak gaat wisselen want ze rijd toch alleen in dezelfde omstandigheden dus is daar geen reden toe,

Verder kun je op de tacx/kickr natuurlijk gewoon de oude fiets gebruiken. Dat doe ik ook. ;)

Ik blijf erbij, koop gewoon verdomme die fiets die zij het mooiste vind. Schijfremmen op een racer zijn echt niet eng. :D

Oh, het enige onderhoud wat ik tot op heden eraan gehad heb, is het vervangen van de remblokjes. En tijdens het poetsen krijgen ze een aparte behandeling om ze schoon te maken (lees: inspuiten met een speciaal goedje).
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:26:18 #85
130803 Gripper
Get a grip
pi_193696083
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je hebt toch ondertussen wel door dat we allemaal eigenwijze eikels zijn?
[..]

Om weer even een eigenwijze eikel te zijn, ik vind dat Patroon hier ook een stem in heeft aangezien hij het onderhoud doet en tijdens een ritje de problemen waarschijnlijk op mag lossen. toegegeven, ik ken de technische skills van missPatty niet. Als hij het (nog) niet ziet zitten om aan schijfremmen te rommelen is dat ook wat waard.

Of ze moet het zelf leren te doen natuurlijk :+
Mijn liefje is ook niet zo behept met technische kennis van dr fietsen, en het kan haar ook niet boeien ook. Ze rijdt veel woonwerkverkeer met dr MTB, en als zo'n vork altijd maar op lockout staat, de schijfremmen tijdens de hele rit amper 2x lichtjes aangeraakt worden en er in de winter ook nog pekel ligt, dan lijdt dat allemaal flink. Piepen en kraken zijn voor haar ook geen indicator dat er onderhoud nodig is, ze rijdt gewoon door tot het afbreekt.

En je kan wel raden wie er vervolgens staat te sleutelen of repareren. Ik heb uiteindelijk maar een keer een eenvoudige crosser voor d'r gebouwd met cantilevers, rijdt ze nog eens een stuk sneller mee dan met de mtb. Een racefiets vond ze niks want te smalle bandjes en ze wil nog wel stoepjes op en af kunnen knallen in de stad.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193696130
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik hoop wel dat duidelijk is, dat schijfremmen ook in droge omstandigheden beter remmen.

De enige valide reden die je hier aan geeft, is het gemak van alle spullen die je nu in huis hebt (en dan echt alleen de wielsets). Maar zelfs daarvan verwacht ik niet dat je vrouw vaak gaat wisselen want ze rijd toch alleen in dezelfde omstandigheden dus is daar geen reden toe,

Verder kun je op de tacx/kickr natuurlijk gewoon de oude fiets gebruiken. Dat doe ik ook. ;)

Ik blijf erbij, koop gewoon verdomme die fiets die zij het mooiste vind. Schijfremmen op een racer zijn echt niet eng. :D

Oh, het enige onderhoud wat ik tot op heden eraan gehad heb, is het vervangen van de remblokjes. En tijdens het poetsen krijgen ze een aparte behandeling om ze schoon te maken (lees: inspuiten met een speciaal goedje).
Hoezo moet dat duidelijk zijn? Bij droog weer remmen discs echt niet beter dan schijven, als je gewoon voor en achter goed remt (en het meeste voor als het goed is) heb je echt geen disc nodig. Misschien ligt het aan jouw manier van remmen? Nogmaals in Limburg is dat wat anders, maar daar wonen wij niet.

Nogmaals, ik heb zelf ook disc en dat remt idd prima, vooral in de winter is dat top, maar ik heb nog niets gedaan aan onderhoud en het afstellen met aanlopen etc komt wat precieser dan velgremmen.

Wat betreft de Wahoo Kickr, ik heb daar dus vast een fiets op staan, omdat ik er een hekel aan heb om steeds mijn fiets er af en er op te zetten. Als zij dan in de winter erop wil gaat zij natuurlijk niet op mijn fiets passen, dus moet haar fiets erop. Met disc betekent dat de setup veranderen naar disc wat veel meer werk is dan haar fiets er alleen maar opzetten. Haar oude fiets gaat de verkoop in.

Jullie vroegen mij wat haar argument was voor disc en het enige wat ik kon bedenken is dat ze het mooier vindt. Maar daar stapt ze ook even makkelijk overheen als ik haar een andere mooie fiets laat zien met velgremmen...vrouwen zijn wat dat betreft vrij makkelijk. Ze begint trouwens wel vooral te kwijlen bij oversized en aero.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 19 juni 2020 @ 11:43:58 #87
130803 Gripper
Get a grip
pi_193696362
Ja welke vrouw begint er nou niet te kwijlen van een ranke aerodynamische man die op ander gebied wel goed oversized is :P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193696387
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:28 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hoezo moet dat duidelijk zijn? Bij droog weer remmen discs echt niet beter dan schijven, als je gewoon voor en achter goed remt (en het meeste voor als het goed is) heb je echt geen disc nodig. Misschien ligt het aan jouw manier van remmen? Nogmaals in Limburg is dat wat anders, maar daar wonen wij niet.

Nogmaals, ik heb zelf ook disc en dat remt idd prima, vooral in de winter is dat top, maar ik heb nog niets gedaan aan onderhoud en het afstellen met aanlopen etc komt wat precieser dan velgremmen.

Wat betreft de Wahoo Kickr, ik heb daar dus vast een fiets op staan, omdat ik er een hekel aan heb om steeds mijn fiets er af en er op te zetten. Als zij dan in de winter erop wil gaat zij natuurlijk niet op mijn fiets passen, dus moet haar fiets erop. Met disc betekent dat de setup veranderen naar disc wat veel meer werk is dan haar fiets er alleen maar opzetten. Haar oude fiets gaat de verkoop in.

Jullie vroegen mij wat haar argument was voor disc en het enige wat ik kon bedenken is dat ze het mooier vindt. Maar daar stapt ze ook even makkelijk overheen als ik haar een andere mooie fiets laat zien met velgremmen...vrouwen zijn wat dat betreft vrij makkelijk. Ze begint trouwens wel vooral te kwijlen bij oversized en aero.
Iedereen roemt het modulerende vermogen van schijfremmen. Dat is niet alleen in nat weer natuurlijk. ;)

Maar goed. Laat je vrouw proefritjes rijden op de fietsen waar ze interesse in heeft, en laat haar de beslissing nemen. Wij (inclusief jij) kunnen niet bepalen voor iemand anders wat fijn is.
pi_193696440
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:43 schreef Gripper het volgende:
Ja welke vrouw begint er nou niet te kwijlen van een ranke aerodynamische man die op ander gebied wel goed oversized is :P
:9 :9
pi_193696650
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:45 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Iedereen roemt het modulerende vermogen van schijfremmen. Dat is niet alleen in nat weer natuurlijk. ;)

Maar goed. Laat je vrouw proefritjes rijden op de fietsen waar ze interesse in heeft, en laat haar de beslissing nemen. Wij (inclusief jij) kunnen niet bepalen voor iemand anders wat fijn is.
Ik fiets al 11 jaar met haar, toen ze begon ging het remmen in afdalingen nog niet super omdat ze dacht vooral met achter te moeten remmen. Na tips en de manier hoe ze haar been naar beneden moet drukken aan de buitenkant etc, is het vele malen beter geworden. In de bergen zal ze er best voordeel voor hebben, maar als je hier in Nederland met 25-29 gemiddeld fietst en eigenlijk nooit boven de 40km/h komt, heb je echt vrij weinig aan modulerend vermogen. Dat klinkt allemaal interessant, maar voegt pas iets toe in een snelle afdaling of om een motor van 150km/h tot stilstand te krijgen.

Wordt trouwens vooral geroemd door de fietsbladen die leven van ads van dezelfde fietsmerken. Die tests zijn ook verre van objectief. Enige voordeel voor disc is bergen en natte omstandigheden, net 2 dingen die zij amper tegenkomt.

De fiets die ze op het oog heeft is er in zowel disc als velgremmen. Met 105 en disc duurder of even duur als velgremmen en Ultegra, lijkt mij in haar geval een vrij makkelijke keuze.
Maar ik kan 't mis hebben...
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:10:33 #91
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193696669
Jullie hebben allebei gelijk.

Ja, schijfremmen remmen ook in droog weer beter
Ja, de meeste hebben dat niet per se nodig.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:10:45 #92
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193696674
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:26 schreef Gripper het volgende:

[..]

Mijn liefje is ook niet zo behept met technische kennis van dr fietsen, en het kan haar ook niet boeien ook. Ze rijdt veel woonwerkverkeer met dr MTB, en als zo'n vork altijd maar op lockout staat, de schijfremmen tijdens de hele rit amper 2x lichtjes aangeraakt worden en er in de winter ook nog pekel ligt, dan lijdt dat allemaal flink. Piepen en kraken zijn voor haar ook geen indicator dat er onderhoud nodig is, ze rijdt gewoon door tot het afbreekt.

En je kan wel raden wie er vervolgens staat te sleutelen of repareren. Ik heb uiteindelijk maar een keer een eenvoudige crosser voor d'r gebouwd met cantilevers, rijdt ze nog eens een stuk sneller mee dan met de mtb. Een racefiets vond ze niks want te smalle bandjes en ze wil nog wel stoepjes op en af kunnen knallen in de stad.
Lomp wijf bedoel je :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:24:01 #93
130803 Gripper
Get a grip
pi_193696836
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Lomp wijf bedoel je :D
Kan wel allemaal foto's erbij gaan zoeken waarop ze een jurkje en hoge hakken draagt, maar misschien kunnen we beter dit beeld in stand houden van een hyperactieve rouwdouwer. Die fietsen én dr eigen rug breekt bij een valpartij tijdens t mtb'en en zo weer opstaat :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 19 juni 2020 @ 12:42:12 #94
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193697081
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:24 schreef Gripper het volgende:

[..]

Kan wel allemaal foto's erbij gaan zoeken waarop ze een jurkje en hoge hakken draagt, maar misschien kunnen we beter dit beeld in stand houden van een hyperactieve rouwdouwer. Die fietsen én dr eigen rug breekt bij een valpartij tijdens t mtb'en en zo weer opstaat :)
Die van jou is 1 van de weinige waar ik bang voor ben. Waar wij kerels normaal gesproken een vrouw aan d'r haren meeslepen de grot in is dat bij jou andersom.

Ik snap je kapsel ook opeens een stuk beter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193697165
@Kano laat even je # weten voor zeeland, dan kan ik hem schaamteloos gappen tijdens mijn ritje zaterdag of zondag :P
(* Flipmoehoe gaat dit weekend naar Zoutelande :) )
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:15:54 #96
130803 Gripper
Get a grip
pi_193697546
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Die van jou is 1 van de weinige waar ik bang voor ben. Waar wij kerels normaal gesproken een vrouw aan d'r haren meeslepen de grot in is dat bij jou andersom.

Ik snap je kapsel ook opeens een stuk beter

Hahaha _O-

help me :'(
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:23:39 #97
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193697633
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:51 schreef Flipmoehoe het volgende:
@:kano laat even je # weten voor zeeland, dan kan ik hem schaamteloos gappen tijdens mijn ritje zaterdag of zondag :P
(* Flipmoehoe gaat dit weekend naar Zoutelande :) )
Weekendje? Of zit je er de hele week?

Ik ben nog aan het nadenken. Weinig inspiratie tot nu toe.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193697668
Voor de rest eigenlijk weinig last gehad van Corona, op het fietsen na.
Alles afgelast waarbij je normaal wat grotere afstanden voor traint. Tecklenburg rundfahrt, hel van Twente, dat soort dingen.
Maar ook de groepstrainingen niet. Ook nu het kan blijft iedereen een beetje hangen in de Corona sfeer merk ik.
Vakman pur sang
pi_193697694
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 21:21 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik rij ook nog met velgremmen en heb op de racer ook nog niet echt de behoefte om over te stappen op disc eerlijk gezegd.

Laatste + voor velgremmen is dat er op mijn Wahoo Kickr ook vast een velgremmen fiets staat (mijn oude witte Canyon). In de winter kan ik dan zo haar fiets er op zetten, als die met disc is moet ik de adapters steeds ombouwen naar steekassen en terug, daar begin ik niet aan.
Kan je chickie zo weinig zelf? :P De kickr ombouwen van velg naar disc is echt 2 tellen werk..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193697771
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 11:03 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ze heeft misschien 1x in haar leven een poetsdoek over haar frame gehaald ;)
Hmmm opvoeden dus!! :P

Ik vind de fiets met schijfremmen trouwens ook makkelijker schoon te maken, of althans, hij wordt veel minder vies. Maar je moet wel voorzichtig zijn met wiel eruit halen en vervoeren.
Verder vind ik zelf ook op het vlakke en droge omstandigheden de schijfremmen een fijner gevoel geven, al heb ik ook wel eens zo hard geremd dat ik bijna over mijn stuur vloog, dat heb je met velg dan weer minder snel.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193697801
Oke hattrick maar enfin.

Ik moet nu beslissen of ik nog meega op de verplaatste 3 ballons, 22 augustus. Ik vraag me eigenlijk sterk af of dat dan door mag/kan gaan. Misschien toch doorzetten naar volgend jaar. Al heb ik door Corona nu wel heel veel fietskilometers kunnen maken dus de fitheid is goed.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:44:56 #102
130803 Gripper
Get a grip
pi_193697846
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:41 schreef La_Tramposa het volgende:
Oke hattrick maar enfin.

Ik moet nu beslissen of ik nog meega op de verplaatste 3 ballons, 22 augustus. Ik vraag me eigenlijk sterk af of dat dan door mag/kan gaan. Misschien toch doorzetten naar volgend jaar. Al heb ik door Corona nu wel heel veel fietskilometers kunnen maken dus de fitheid is goed.
een Oksel-combo heet dat. Hattricks maken ze in het voetballen ;)

Je kan toch nu ja zeggen en sowieso gaan, ook als het officiele evenement niet doorgaat? Maak je er desnoods een d.i.y. cyclo van
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 19 juni 2020 @ 13:50:27 #103
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193697907
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193697936
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:23 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Weekendje? Of zit je er de hele week?

Ik ben nog aan het nadenken. Weinig inspiratie tot nu toe.
zaterdagochtend van huis weg, rond 12 uur daar (hele toer van de Achterhoek naar Zeeland :P )
en maandagochtend / middag weer richting huis.
pi_193698016
Gelukkig heb je wind tegen :) Hoeveel km is je route?

[ Bericht 8% gewijzigd door McM77 op 19-06-2020 14:17:28 ]
pi_193698241
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:02 schreef McM77 het volgende:
Gelukkig heb je wind tegen :) Hoeveel km is je route?
Ga met de auto, met de fiets achterop :P
Daar een rondje gepland naar de Neeltje Jans.
Weekendje met vrouw en kind, dus niet te gek doen qua afstand :)
pi_193698479
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Kan je chickie zo weinig zelf? :P De kickr ombouwen van velg naar disc is echt 2 tellen werk..
Waarom zou je het proberen als je vriendje alles voor je doet.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 14:50:07 #108
62913 Blik
The one and Only!
pi_193698543
Zijn er nog gratis routebouwers die ik kan koppelen met mijn Wahoo? Of ben ik overgeleverd aan een betaald account van Strava, Komoot, etc.?

Indien betaald, welke is aan te raden?
pi_193698616
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 13:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmmm opvoeden dus!! :P
Uhh ze doet bijna alles in huis, dus wat dat betreft is het nog prima verdeeld :P
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193698629
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:50 schreef Blik het volgende:
Zijn er nog gratis routebouwers die ik kan koppelen met mijn Wahoo? Of ben ik overgeleverd aan een betaald account van Strava, Komoot, etc.?

Indien betaald, welke is aan te raden?
Garmin connect als je daar nog een oude account van hebt?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193698798
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:50 schreef Blik het volgende:
Zijn er nog gratis routebouwers die ik kan koppelen met mijn Wahoo? Of ben ik overgeleverd aan een betaald account van Strava, Komoot, etc.?

Indien betaald, welke is aan te raden?
ridewithgps is gratis en synchroniseerd met je wahoo, vind hem ook wel prettig werken om routes te maken. Zou wel de OSM kaarten als achtergrond zetten met routes uittekenen.
Zie je het beste wat voor soort wegtype je pakt.
  vrijdag 19 juni 2020 @ 15:24:41 #112
62913 Blik
The one and Only!
pi_193698837
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 14:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Garmin connect als je daar nog een oude account van hebt?
Die kan ik niet via cloud koppelen met Wahoo, anders was het een goed idee geweest
  vrijdag 19 juni 2020 @ 15:25:18 #113
62913 Blik
The one and Only!
pi_193698849
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:20 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

ridewithgps is gratis en synchroniseerd met je wahoo, vind hem ook wel prettig werken om routes te maken. Zou wel de OSM kaarten als achtergrond zetten met routes uittekenen.
Zie je het beste wat voor soort wegtype je pakt.
Ga ik die eens checken, zag dat met Komoot ook gratis kan maar dan alleen in je eigen regio
pi_193698923
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Ga ik die eens checken, zag dat met Komoot ook gratis kan maar dan alleen in je eigen regio
met de code: SUNSETRIDE kan je nog een gratis regio unlocken in Komoot.
Misschien dat je er wat aan hebt :)
pi_193699020
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Die kan ik niet via cloud koppelen met Wahoo, anders was het een goed idee geweest
Gpxje downloaden en dat uit de mail halen, doe ik meestal.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 19 juni 2020 @ 15:47:40 #116
62913 Blik
The one and Only!
pi_193699052
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 15:32 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

met de code: SUNSETRIDE kan je nog een gratis regio unlocken in Komoot.
Misschien dat je er wat aan hebt :)
Nice
  vrijdag 19 juni 2020 @ 17:49:49 #117
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193700388
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 12:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Lomp wijf bedoel je :D
:N
pi_193701198
Zo, ik mag morgen weer. Vandaag gerend, morgen fietsen. Zondag rust, of nog een beetje fietsen :). Het wordt weer aardig weer ook! Yay. Zin in. Eerst nog eve. Een avondje lekker niksen.
Whatever...
pi_193701436
Nieuwe fiets gekocht! Voor mij een hele grote uitgave, maar ben er erg blij mee.

Het is een cervelo C2 disc 105 geworden. Het was een showmodel, en daardoor met 750 euro korting. Daardoor net binnen het budget.

Waarschijnlijk kan ik hem morgen ophalen, kan niet wachten om erop te kunnen fietsen.
pi_193701543
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:06 schreef papert het volgende:
Nieuwe fiets gekocht! Voor mij een hele grote uitgave, maar ben er erg blij mee.

Het is een cervelo C2 disc 105 geworden. Het was een showmodel, en daardoor met 750 euro korting. Daardoor net binnen het budget.

Waarschijnlijk kan ik hem morgen ophalen, kan niet wachten om erop te kunnen fietsen.
Aldus.
pi_193702221
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:06 schreef papert het volgende:
Nieuwe fiets gekocht! Voor mij een hele grote uitgave, maar ben er erg blij mee.

Het is een cervelo C2 disc 105 geworden. Het was een showmodel, en daardoor met 750 euro korting. Daardoor net binnen het budget.

Waarschijnlijk kan ik hem morgen ophalen, kan niet wachten om erop te kunnen fietsen.
Gefeliciteerd en mooie koop voor full carbon met schijven. Ziet er prima uit.

Veel plezier ermee!
Whatever...
  zaterdag 20 juni 2020 @ 09:09:30 #122
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193708621
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:06 schreef papert het volgende:
Nieuwe fiets gekocht! Voor mij een hele grote uitgave, maar ben er erg blij mee.

Het is een cervelo C2 disc 105 geworden. Het was een showmodel, en daardoor met 750 euro korting. Daardoor net binnen het budget.

Waarschijnlijk kan ik hem morgen ophalen, kan niet wachten om erop te kunnen fietsen.
Oh die ben ik ook tegen gekomen volgens mij, goede aankoop ^O^
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zaterdag 20 juni 2020 @ 10:11:14 #123
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193709081
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:06 schreef papert het volgende:
Nieuwe fiets gekocht! Voor mij een hele grote uitgave, maar ben er erg blij mee.

Het is een cervelo C2 disc 105 geworden. Het was een showmodel, en daardoor met 750 euro korting. Daardoor net binnen het budget.

Waarschijnlijk kan ik hem morgen ophalen, kan niet wachten om erop te kunnen fietsen.
Cool!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 11:14:22 #124
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193709805
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juni 2020 19:06 schreef papert het volgende:
Nieuwe fiets gekocht! Voor mij een hele grote uitgave, maar ben er erg blij mee.

Het is een cervelo C2 disc 105 geworden. Het was een showmodel, en daardoor met 750 euro korting. Daardoor net binnen het budget.

Waarschijnlijk kan ik hem morgen ophalen, kan niet wachten om erop te kunnen fietsen.
Proficiat, kan je zondag meteen op pad?
  zaterdag 20 juni 2020 @ 11:54:40 #125
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193710200
Ik heb ook een nieuwe fiets gekocht, Canyon roadlite AL 6.0 Sora. Een commuter om mee in de pekel te rijden. Ik dacht eerst de 105 uitvoering te nemen maar toen heb ik dat nog even laten rusten. Toen bedacht ik me hoe belangrijk is eigenlijk 105 11 speed t.ov. sora 9 speed als je toch in de pekel en regen gaat rijden en na 3 maanden je ketting en cassette vervangt. Dus vanwege het gebruiksdoel toch maar sora 9 speed uitvoering besteld, lijkt me goed genoeg en voordeliger met onderhoud.


Vast een leuke fiets voor een goed prijsje. 800.- En mijn koersfiets is ook zo blauw, dus dat hangt vast netjes naast elkaar. Ik wilde eigenlijk een zwarte voor het vuil aspect maar ze hadden nog enkel de blauwe op voorraad.
pi_193715388
Heerlijk fietsweer vandaag. Ondanks allerlei verplichtingen toch nog even anderhalf uur op uit geweest.
Whatever...
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 20 juni 2020 @ 21:26:34 #127
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_193715863
Ik ga mijn Trek-collectie verdubbelen. Een FX 3 Disc besteld voor woon-werkverkeer. Is er pas eind juli dus nog even wachten. Mooie aanvulling op de Emonda SL5 die ik al heb.



:~
pi_193716503
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 21:26 schreef Pino112 het volgende:
Ik ga mijn Trek-collectie verdubbelen. Een FX 3 Disc besteld voor woon-werkverkeer. Is er pas eind juli dus nog even wachten. Mooie aanvulling op de Emonda SL5 die ik al heb.

[ afbeelding ]

:~
Mooi hoor!
Vakman pur sang
pi_193717857
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 21:26 schreef Pino112 het volgende:
Ik ga mijn Trek-collectie verdubbelen. Een FX 3 Disc besteld voor woon-werkverkeer. Is er pas eind juli dus nog even wachten. Mooie aanvulling op de Emonda SL5 die ik al heb.

[ afbeelding ]

:~
leuk s[peelgoed hier allemaal, vakantiegeld is binnen? :P
Whatever...
  zondag 21 juni 2020 @ 07:41:09 #130
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193720206
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 21:26 schreef Pino112 het volgende:
Ik ga mijn Trek-collectie verdubbelen. Een FX 3 Disc besteld voor woon-werkverkeer. Is er pas eind juli dus nog even wachten. Mooie aanvulling op de Emonda SL5 die ik al heb.

[ afbeelding ]

:~
Racist!!!!
pi_193720302
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 11:54 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb ook een nieuwe fiets gekocht, Canyon roadlite AL 6.0 Sora. Een commuter om mee in de pekel te rijden. Ik dacht eerst de 105 uitvoering te nemen maar toen heb ik dat nog even laten rusten. Toen bedacht ik me hoe belangrijk is eigenlijk 105 11 speed t.ov. sora 9 speed als je toch in de pekel en regen gaat rijden en na 3 maanden je ketting en cassette vervangt. Dus vanwege het gebruiksdoel toch maar sora 9 speed uitvoering besteld, lijkt me goed genoeg en voordeliger met onderhoud.


Vast een leuke fiets voor een goed prijsje. 800.- En mijn koersfiets is ook zo blauw, dus dat hangt vast netjes naast elkaar. Ik wilde eigenlijk een zwarte voor het vuil aspect maar ze hadden nog enkel de blauwe op voorraad.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Redactie Sport / Supervogel zondag 21 juni 2020 @ 08:56:42 #132
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_193720529
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 23:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

leuk s[peelgoed hier allemaal, vakantiegeld is binnen? :P
Nog niet eens, komende week pas
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 07:41 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Racist!!!!
:D
pi_193721088
Ik heb voor Vaderdag ‘de regels’ gekregen _O-

Dus nummer V is in dit gezin een kreet die de kinderen niet leuk gaan vinden....
Whatever...
  zondag 21 juni 2020 @ 10:42:00 #134
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193721253
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:25 schreef Spanky78 het volgende:
Ik heb voor Vaderdag ‘de regels’ gekregen _O-

Dus nummer V is in dit gezin een kreet die de kinderen niet leuk gaan vinden....
Harden the fuck up?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193721290
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Harden the fuck up?
Yip, we gaan zo eerst een stukje hardlopen. Ben benieuwd hoe hard ze kapot gaan >:)
Whatever...
pi_193721803
Heerlijke rit gisteren met topweer en veel mooie nieuwe weggetjes. Helaas ook veel eikenprocessierups, ik zit er echt vreselijk onder nu.

Misschien de komende jaren tijdens het seizoen toch maar wat meer mijn best doen om ze te ontwijken ;(
Demain, on roule
pi_193721924
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 11:36 schreef Mykonos het volgende:
Heerlijke rit gisteren met topweer en veel mooie nieuwe weggetjes. Helaas ook veel eikenprocessierups, ik zit er echt vreselijk onder nu.

Misschien de komende jaren tijdens het seizoen toch maar wat meer mijn best doen om ze te ontwijken ;(
In Brabant gereden of zitten die beesten inmiddels overal?
  zondag 21 juni 2020 @ 12:39:57 #138
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193722514
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 11:47 schreef MCH het volgende:

[..]

In Brabant gereden of zitten die beesten inmiddels overal?
Ze waren hier in 't Kralingse bos ook al aan het zuigen.
pi_193723056
Vanmorgen een gecombineerde gravel/asfaltrit gereden, maar wat was het druk op de weg met wielrenners! :o
Ook veel grotere groepen weer.
  zondag 21 juni 2020 @ 13:38:56 #140
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193723097
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 12:39 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ze waren hier in 't Kralingse bos ook al aan het zuigen.
Daar rij ik dinsdag langs, kan je niet even met de stofzuiger langs om die beesten op te ruimen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193725136
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:36 schreef cafca het volgende:
Vanmorgen een gecombineerde gravel/asfaltrit gereden, maar wat was het druk op de weg met wielrenners! :o
Ook veel grotere groepen weer.
Ja mooi toch?
Vakman pur sang
  zondag 21 juni 2020 @ 16:43:10 #142
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193725612
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja mooi toch?
Ik stond een paar weken geleden bij het stoplicht staat een oude mevrouw naast mij die klagerig zegt dat ze het wel heel druk vond ik dacht bij mezelf nou dan ga je toch naar huis als je het te druk vind op straat?
pi_193725744
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:43 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik stond een paar weken geleden bij het stoplicht staat een oude mevrouw naast mij die klagerig zegt dat ze het wel heel druk vond ik dacht bij mezelf nou dan ga je toch naar huis als je het te druk vind op straat?
Als je het over oude mensen hebt, hele groepen zie ik bij elkaar staan kletsen(klagen) steeds. _O-
Vakman pur sang
pi_193726273
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 16:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja mooi toch?
Op zich geen last van, maar het viel wel op. Lijkt wel of de tour weer op tv is ofzo...
pi_193730493
Tips Franse Alpen gevraagd :-)

Komende zomer ga ik met een vriend op reis en komen een aantal dagen langs de Franse Alpen.

We denken aan beklimming van Col de La Croix de Fer en de Glandon. En nog één in de buurt. Alpe D' huez al gereden vorig jaar.

Is dit een leuke klim ten opzichte van bijvoorbeeld Col d'Izoard of ander gebied in de buurt?

Wat is de mooiste klim?

En wat zijn rustige uitvalsbasis om te overnachten? (dus geen horses Nederlandeds zoals in Bourgasois zitten)

Benieuwd naar tips en ervaringen.

We houden van rust en willen 1 of 2 mooie beklimmingen doen
Love is in the air!
pi_193731478
La Berarde is heel mooi!
In Venosc zit een leuk wielrenhotel :)
pi_193731515
Ik was vandaag bij m’n ouders in Fryslan en ging met m’n vriendin ff een rondje rijden met de cabrio van m’n broertje. Anyway, we belandden ergens op een terrasje in ‘t zuiden van Friesland.

Wie kwamen daar ineens voorbij? Patty en MissPatty :D

‘s Middags weer naar huis gefietst. Kleine 90 km met wind in de rug :9
  maandag 22 juni 2020 @ 09:14:10 #148
130803 Gripper
Get a grip
pi_193733642
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 22:38 schreef Landgeld het volgende:
Tips Franse Alpen gevraagd :-)

Komende zomer ga ik met een vriend op reis en komen een aantal dagen langs de Franse Alpen.

We denken aan beklimming van Col de La Croix de Fer en de Glandon. En nog één in de buurt. Alpe D' huez al gereden vorig jaar.

Is dit een leuke klim ten opzichte van bijvoorbeeld Col d'Izoard of ander gebied in de buurt?

Wat is de mooiste klim?

En wat zijn rustige uitvalsbasis om te overnachten? (dus geen horses Nederlandeds zoals in Bourgasois zitten)

Benieuwd naar tips en ervaringen.

We houden van rust en willen 1 of 2 mooie beklimmingen doen
Rustig overnachten: alle dorpjes in de noord-zuid dalen
Druk en toeristisch: de vlakke oost-west georienteerde dalen zoals de vallei waar Bourg D'Oisans ligt. (niet Bourgasois of zoals Patroon uitspreekt Boerg Dwasons)
Ook de Maurienne vallei eentje verder naar t noorden is druk, en er loopt een grote snelweg doorheen.
Ik zou denk ik in het dalletje bij La Toussuire iets zoeken, mooie omgeving, en je hebt rondom de Maurienne vallei veel beklimmingen. Lacets de Montvernier, croix + glandon, Galibier, Madeleine.

Combi Croix de Fer en Glandon is mooi, kun je zowel vanuit het noorden als vanuit het zuiden als een complete ronde rijden.
De Galibier is wel de mooiste beklimming daar, vanuit st Michel de Maurienne. Combi Telegraphe en Galibier. Kan je allene niet zo makkelijk als een rondje rijden, want als je eroverheen gaat dan moet je ook weer terug via de Glandon, en heb je eigenlijk al bijna de hele marmotte gereden.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193733781
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 09:14 schreef Gripper het volgende:

[..]

Rustig overnachten: alle dorpjes in de noord-zuid dalen
Druk en toeristisch: de vlakke oost-west georienteerde dalen zoals de vallei waar Bourg D'Oisans ligt. (niet Bourgasois of zoals Patroon uitspreekt Boerg Dwasons)
Ook de Maurienne vallei eentje verder naar t noorden is druk, en er loopt een grote snelweg doorheen.
Ik zou denk ik in het dalletje bij La Toussuire iets zoeken, mooie omgeving, en je hebt rondom de Maurienne vallei veel beklimmingen. Lacets de Montvernier, croix + glandon, Galibier, Madeleine.

Combi Croix de Fer en Glandon is mooi, kun je zowel vanuit het noorden als vanuit het zuiden als een complete ronde rijden.
De Galibier is wel de mooiste beklimming daar, vanuit st Michel de Maurienne. Combi Telegraphe en Galibier. Kan je allene niet zo makkelijk als een rondje rijden, want als je eroverheen gaat dan moet je ook weer terug via de Glandon, en heb je eigenlijk al bijna de hele marmotte gereden.
Wow, thanks voor je reactie :D Superfijn. En handig.

Als we 2 klims willen doen (met 1 rustdag er tussen) zou de onderstaande dan een goede uitvalsbasis zijn om met een tentje te kamperen? Ligt wel op hoogte, maar wel in de vallei;

https://www.la-toussuire.(...)avaneige-du-col.aspx

Dag 1: Crois de Fer en Glandon
Dag 2: Galibier (heen en terug via zelfde weg?)

Willen geen monster-tochten maken, het moet wel leuk blijven ;)

Ben benieuwd, dit helpt al heel erg!
Love is in the air!
pi_193733820
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 09:14 schreef Gripper het volgende:

[..]
blabla(niet Bourgasois of zoals Patroon uitspreekt Boerg Dwasons)
:D
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 22 juni 2020 @ 09:56:26 #151
130803 Gripper
Get a grip
pi_193734018
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 09:29 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Wow, thanks voor je reactie :D Superfijn. En handig.

Als we 2 klims willen doen (met 1 rustdag er tussen) zou de onderstaande dan een goede uitvalsbasis zijn om met een tentje te kamperen? Ligt wel op hoogte, maar wel in de vallei;

https://www.la-toussuire.(...)avaneige-du-col.aspx

Dag 1: Crois de Fer en Glandon
Dag 2: Galibier (heen en terug via zelfde weg?)

Willen geen monster-tochten maken, het moet wel leuk blijven ;)

Ben benieuwd, dit helpt al heel erg!
Ik vind dat dalletje (in de marmotte-afdaling vanaf de glandon) heel mooi, dus dat lijkt me zeker een mooie uitvalsbasis! Als je dan rondje gaat doen, zou ik het vanuit de camping met de klok mee doen. Dus eerst een klein stukje afdalen, dan croix omhoog en glandon naar beneden.

Galibier heen en terug dezelfde weg kan inderdaad prima. De weg door het grote dal is wel wat saai en druk, maar goed te doen. Als je goesting hebt na de galbier beklimming, nog even de mini alpe D'Huez : lacets de montvernier meepakken!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193735275
Wat een kut fiets heb ik ook, gisteren opeens crankbout weg en 10km met 1 crank gefietst :(
Altijd wat met dat ding :r
pi_193735356
Had je ooit wel eens eerder naar die crankbout omgekeken?
Aldus.
pi_193735580
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2020 12:04 schreef Z het volgende:
Had je ooit wel eens eerder naar die crankbout omgekeken?
Nee :P
  maandag 22 juni 2020 @ 12:58:07 #155
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193735905
quote:
4s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:55 schreef Leonos het volgende:
Wat een kut fiets heb ik ook, gisteren opeens crankbout weg en 10km met 1 crank gefietst :(
Altijd wat met dat ding :r
:P

Alle schroeven los ofzo?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193735917
quote:
4s.gif Op maandag 22 juni 2020 12:24 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nee :P
We goede training (voor 1 been).
Aldus.
pi_193736242
quote:
4s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:55 schreef Leonos het volgende:
Wat een kut fiets heb ik ook, gisteren opeens crankbout weg en 10km met 1 crank gefietst :(
Altijd wat met dat ding :r
Wellicht een wijze les om fietsonderhoud toch maar een serieus te gaan nemen. ;)
  maandag 22 juni 2020 @ 13:27:10 #158
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193736271
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:25 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Wellicht een wijze les om fietsonderhoud toch maar een serieus te gaan nemen. ;)
:D Ik voel me ook aangesproken.
pi_193736652
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:25 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Wellicht een wijze les om fietsonderhoud toch maar een serieus te gaan nemen. ;)
Dus het is normaal dat je fiets uit elkaar pleurt na een tijdje, oke :P
pi_193736770
quote:
4s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:57 schreef Leonos het volgende:

[..]

Dus het is normaal dat je fiets uit elkaar pleurt na een tijdje, oke :P
Zonder het juiste onderhoud, doet elk voorwerp dat. Je auto, je huis, je relatie...

Uitzonderingen daar gelaten, maar losse bouten is een teken van slecht onderhoud meestal.
pi_193736806
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:04 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Zonder het juiste onderhoud, doet elk voorwerp dat. Je auto, je huis, je relatie...

Uitzonderingen daar gelaten, maar losse bouten is een teken van slecht onderhoud meestal.
Shit, relatie ook :o
  maandag 22 juni 2020 @ 14:51:01 #162
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193737393
quote:
4s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:06 schreef Leonos het volgende:

[..]

Shit, relatie ook :o
Ja man, niet vergeten je vriendin af en toe te smeren, anders gaat ze piepen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193737710
Het is ook aan te raden om dat zelf te doen.
Aldus.
  maandag 22 juni 2020 @ 15:19:28 #164
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193737775
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:15 schreef Z het volgende:
Het is ook aan te raden om dat zelf te doen.
Ik heb niet het juiste gereedschap :'(
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 22 juni 2020 @ 16:01:28 #165
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193738300
quote:
4s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:55 schreef Leonos het volgende:
Wat een kut fiets heb ik ook, gisteren opeens crankbout weg en 10km met 1 crank gefietst :(
Altijd wat met dat ding :r
Shimano zeker?
pi_193738304
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Shimano zeker?
jep, nooit meer
pi_193738413
Ik heb nu een trial periode van Strava Summit aangeschaft, maar nu werkt het delen van routes met een ander én de koppeling naar Wahoo Elemnt op de IPhone niet meer.. lekker dan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193738429
Die wahoo element kan ook door een update van de element komen. Daar had ik last van.
Whatever...
pi_193738508
Ja, met de android doet hij het nog wel. Maar het blijft een beetje gammel, de ene maand werkt alles perfect en de volgende update weer niet.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193738708
Ok, ik gebruik Apple. Maar die updates zijn niet altijd handig. Uiteindelijk krijg ik hem altijd weer aan de praat. Maar bijvoorbeeld de live tracker doet het nu ineens niet meer
Whatever...
pi_193738754
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:34 schreef Spanky78 het volgende:
Ok, ik gebruik Apple. Maar die updates zijn niet altijd handig. Uiteindelijk krijg ik hem altijd weer aan de praat. Maar bijvoorbeeld de live tracker doet het nu ineens niet meer
Die live tracker heeft bij mij nog nooit gewerkt, valt altijd weg na een bepaalde tijd ;(
pi_193738759
Maar dat kan ook aan mij liggen, vast weer onderhoud ofzo :P
pi_193739504
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 09:14 schreef Gripper het volgende:

[..]

Rustig overnachten: alle dorpjes in de noord-zuid dalen
Druk en toeristisch: de vlakke oost-west georienteerde dalen zoals de vallei waar Bourg D'Oisans ligt. (niet Bourgasois of zoals Patroon uitspreekt Boerg Dwasons)
Ook de Maurienne vallei eentje verder naar t noorden is druk, en er loopt een grote snelweg doorheen.
Ik zou denk ik in het dalletje bij La Toussuire iets zoeken, mooie omgeving, en je hebt rondom de Maurienne vallei veel beklimmingen. Lacets de Montvernier, croix + glandon, Galibier, Madeleine.

Combi Croix de Fer en Glandon is mooi, kun je zowel vanuit het noorden als vanuit het zuiden als een complete ronde rijden.
De Galibier is wel de mooiste beklimming daar, vanuit st Michel de Maurienne. Combi Telegraphe en Galibier. Kan je allene niet zo makkelijk als een rondje rijden, want als je eroverheen gaat dan moet je ook weer terug via de Glandon, en heb je eigenlijk al bijna de hele marmotte gereden.
Ik vind je tips geweldig, maar lastig te onderscheiden wat je met die 'dalen" bedoelt en hoe ik daarop moet zoeken in Google maps :P

Wat vind je van de ligging van deze camping voor 2 -3 nachten voor die cols?
https://www.anwbcamping.n(...)-domaine-du-trappeur

of ligging van deze: https://www.la-toussuire.(...)avaneige-du-col.aspx
Love is in the air!
pi_193739716
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:38 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ik vind je tips geweldig, maar lastig te onderscheiden wat je met die 'dalen" bedoelt en hoe ik daarop moet zoeken in Google maps :P

Wat vind je van de ligging van deze camping voor 2 -3 nachten voor die cols?
https://www.anwbcamping.n(...)-domaine-du-trappeur

of ligging van deze: https://www.la-toussuire.(...)avaneige-du-col.aspx

Ja Grip wees eens duidelijk, Boerg Dwasons begrijpt iedereen :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 22 juni 2020 @ 18:20:28 #175
62913 Blik
The one and Only!
pi_193739970
Ik heb ook altijd connectie problemen met de Bolt, lukt ook nooit om firmware te updaten. Strava connectie werkt de helft van de tijd niet, etc.
  maandag 22 juni 2020 @ 18:29:24 #176
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_193740078
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:38 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ik vind je tips geweldig, maar lastig te onderscheiden wat je met die 'dalen" bedoelt en hoe ik daarop moet zoeken in Google maps :P

Wat vind je van de ligging van deze camping voor 2 -3 nachten voor die cols?
https://www.anwbcamping.n(...)-domaine-du-trappeur
Dan zit je al op 1400 meter hoogte en is het minder dan 8 kilometer tot de top van de Croix de Fer. Niet bepaald dal dus.

quote:
Op 1640 meter dus, staat er :P. Dus dan zit je daar gewoon in het dorp op de top van La Toussuire en eindig je elke rit met een klim. Bij die eerste heb je dan nog wel een korte afdaling van die 8 kilometer als je uit de richting van de Glandon komt.

Hier heb je een kaartje van de omgeving met de precieze locatie van de top van alle cols en verdere informatie over beklimmingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zelva op 22-06-2020 18:35:11 ]
pi_193740082
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:38 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ik vind je tips geweldig, maar lastig te onderscheiden wat je met die 'dalen" bedoelt en hoe ik daarop moet zoeken in Google maps :P

Wat vind je van de ligging van deze camping voor 2 -3 nachten voor die cols?
https://www.anwbcamping.n(...)-domaine-du-trappeur

of ligging van deze: https://www.la-toussuire.(...)avaneige-du-col.aspx

Vanaf landry wandelen naar aussois/ modane. En dan fietsen over telegraph en galibier richting ‘de Hollandse berg’ oud.
Whatever...
pi_193740881
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 18:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Vanaf landry wandelen naar aussois/ modane. En dan fietsen over telegraph en galibier richting ‘de Hollandse berg’ oud.
We moeten weer terug zien te komen bij het beginpunt (Landry) i.v.m. auto en fietsen - dat is een beetje tever dus ;)
Love is in the air!
  maandag 22 juni 2020 @ 20:07:43 #179
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193741429
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:28 schreef Landgeld het volgende:

[..]

We moeten weer terug zien te komen bij het beginpunt (Landry) i.v.m. auto en fietsen - dat is een beetje tever dus ;)
Liften!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193742816
Er rijdt gewoon een bus, het is Frankrijk, niet Groenland :)

En anders loop je terug via Tignes.
Whatever...
pi_193743964
Gisteren de hele dag familie verplichtingen, en dat terwijl ik net een nieuwe fiets had.
Maar vanavond voor het eerst gereden, en ondanks dat het maar een uurtje was, het was heerlijk.
Op alle fronten ga ik er op vooruit, lekker soepel door de bochten, gedoseerd remmen, veel comfortabeler op klinkertjes, en ook gewoon meer tempo. Vooral het aanzetten na een bocht gaat veel vloeiender. Had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.

Ga me nu maar eens uitgebreid inlezen over onderhoud. Ik houd deze fiets namelijk graag zo goed.
pi_193744098
Lekker hè! Het was vanavond ook super fietsweer. Heerlijk om even een rondje te doen.
Whatever...
  maandag 22 juni 2020 @ 22:13:34 #183
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193744988
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 21:31 schreef papert het volgende:
Gisteren de hele dag familie verplichtingen, en dat terwijl ik net een nieuwe fiets had.
Maar vanavond voor het eerst gereden, en ondanks dat het maar een uurtje was, het was heerlijk.
Op alle fronten ga ik er op vooruit, lekker soepel door de bochten, gedoseerd remmen, veel comfortabeler op klinkertjes, en ook gewoon meer tempo. Vooral het aanzetten na een bocht gaat veel vloeiender. Had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.

Ga me nu maar eens uitgebreid inlezen over onderhoud. Ik houd deze fiets namelijk graag zo goed.
Goed schoonhouden is het halve werk. Dan zie je wat er vervangen moet worden. En koop een kettingchecker.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 06:13:28 #184
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193747611
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 19:28 schreef Landgeld het volgende:

[..]

We moeten weer terug zien te komen bij het beginpunt (Landry) i.v.m. auto en fietsen - dat is een beetje tever dus ;)
Cormet de Roselend is ook een hele mooie klim, verder noorden van Bourg st Maurice, de Col 'd Iseran ook, een van de allerhoogste in Europa en hoger dan de Galibier. Je kan ook nog Col de Madeleine op die is ook echt heel mooi. Laat je niet afschrikken door een camping op +1000m hoogte als je rust wilt zijn dat wel de beste.

Galibier, Croix de Fer en Alpe 'd Huez kent iedereen maar er is meer.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 07:14:02 #185
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193747686


[ Bericht 100% gewijzigd door kaasplankje op 23-06-2020 07:14:17 ]
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:41:56 #186
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193748561
Mijn dag kan niet meer stuk, ik zag net de coolste fietskoerier van Nederland!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193748585
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:41 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn dag kan niet meer stuk, ik zag net de coolste fietskoerier van Nederland!
kaas?
pi_193748690
FOTO!
pi_193748721
Die coole.. Die uit die tv reclame?! ;-)
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 23 juni 2020 @ 10:03:28 #190
130803 Gripper
Get a grip
pi_193748749
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:58 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja Grip wees eens duidelijk, Boerg Dwasons begrijpt iedereen :P
Ja euh.
Groene lijntjes is een oost-west dal. Daar lopen grote rivieren doorheen, snelwegen, grote steden. Drukdrukdruk.
rode lijntjes zijn de kleine en hoger gelegen bergdalen. Hier vind je de genoemde cols. En kleine bergdorpjes, koeien met klingelende bellen, en Fermes waar je kaas kan kopen die een uur in de wind stinkt. Je kan er ook op de foto met roofvogels als je dat zou willen.

Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193748821
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 21:31 schreef papert het volgende:
Gisteren de hele dag familie verplichtingen, en dat terwijl ik net een nieuwe fiets had.
Maar vanavond voor het eerst gereden, en ondanks dat het maar een uurtje was, het was heerlijk.
Op alle fronten ga ik er op vooruit, lekker soepel door de bochten, gedoseerd remmen, veel comfortabeler op klinkertjes, en ook gewoon meer tempo. Vooral het aanzetten na een bocht gaat veel vloeiender. Had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn.

Ga me nu maar eens uitgebreid inlezen over onderhoud. Ik houd deze fiets namelijk graag zo goed.
Lekker hè, zo'n Cervélo? ;)
  dinsdag 23 juni 2020 @ 12:28:32 #192
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193750545
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:44 schreef Leonos het volgende:

[..]

kaas?
Zeker!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193750668
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 12:28 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zeker!
Genieten O+
pi_193751398
Klaar met de tijdritcompetitie.. Vanochtend was er één van 3 rondjes van 10,5km, met twee technische bruggen er in. Ik dacht dat ik nog wel op een redelijk rustig tijdstip ging, rond 9.30, maar het viel toch heel erg tegen.

Fietsende boomers die op een 4-splitsing met zijn allen stil gaan staan en de weg blokkeren en dan vinden dat jij maar moet remmen.. Die logica hanteer je in de auto toch ook niet?
En ook nog een maaitractor waardoor ik de berm in moest.. Had gehoopt ongeveer dezelfde snelheid te kunnen halen als het uurrecord maar was toch iets minder.. De klimmetjes gingen wel redelijk goed.. Maar goed ik heb nu ook wel weer behoefte aan wat rustige ritjes..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 23 juni 2020 @ 13:58:02 #195
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193751784
Zijn er hier ook woon/werk rijders? Ik overweeg om de mooie maanden ook zo af en toe de fiets te nemen nu en vroeg me af of je voor de terugweg schone wielerkleding meeneemt of je gewoon in die van 's-ochtends hijst?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_193751860
Tja wat je zelf fijn vindt? Mijn vriend fietst soms 60km heen en 60km terug naar zijn werk en die doet hetzelfde weer aan, maar ze hebben daar ook niet eens douches :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 23 juni 2020 @ 14:07:46 #197
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193751937
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:58 schreef sanger het volgende:
Zijn er hier ook woon/werk rijders? Ik overweeg om de mooie maanden ook zo af en toe de fiets te nemen nu en vroeg me af of je voor de terugweg schone wielerkleding meeneemt of je gewoon in die van 's-ochtends hijst?
Ik reed heen en weer in hetzelfde spul. En in de koudere periodes soms ook twee dagen na elkaar. Dat ging over 15 km/rit, dus 30 per dag.

Ideaal is wel elke dag schone kleding, dat voorkomt zitvlakproblemen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 14:08:10 #198
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193751946
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja wat je zelf fijn vindt? Mijn vriend fietst soms 60km heen en 60km terug naar zijn werk en die doet hetzelfde weer aan, maar ze hebben daar ook niet eens douches :P
60 is wel een eind zonder douche!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193751969
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

60 is wel een eind zonder douche!
Ja, met laptop van 15kg in zijn rugzak.. stelletje stinkende nerds daar maakt het geloof ik niet uit :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 23 juni 2020 @ 14:09:56 #200
130803 Gripper
Get a grip
pi_193751979
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:58 schreef sanger het volgende:
Zijn er hier ook woon/werk rijders? Ik overweeg om de mooie maanden ook zo af en toe de fiets te nemen nu en vroeg me af of je voor de terugweg schone wielerkleding meeneemt of je gewoon in die van 's-ochtends hijst?
Ik rij elke dag in hetzelfde kloffie naar mn werk!
Maar dat is ook maar 3,5 km :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193752043
Ik ga over een paar maanden verhuizen en dan is het 14km naar mijn werk. Niet de moeite om op de racefiets te doen, ook omdat het grotendeels door de stad is, maar ik ga wel een mooie woon-werkfiets kopen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193752046
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:58 schreef sanger het volgende:
Zijn er hier ook woon/werk rijders? Ik overweeg om de mooie maanden ook zo af en toe de fiets te nemen nu en vroeg me af of je voor de terugweg schone wielerkleding meeneemt of je gewoon in die van 's-ochtends hijst?
Zelfde kleding. 20km voor mij
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193752053
Doe je dan na het douchen weer hetzelfde kloffie aan of kleed je je dan om Gripper?

Ik zit zelf te kijken om het is te gaan doen. Probleem momenteel is dat de hele toko opgesplitst is in een ochtend en een middag groep, en ik tot 13uur op kantoor mag zijn. Enkele reis is 50km dus als ik terug ben is het minimaal 15uur, en of ik dan nog zin heb om weer vol d'r tegen aan te gaan nadat ik fris en fruitig onder de douche vandaan kom...

Wellicht dat er wat verandering in komt en dat er specifieke dagen komen dat men op kantoor mag komen, dan is het natuurlijk wel te doen. We hebben een douche en een ruimte om m'n fiets veilig neer te zetten.. Denk dat ik binnenkort de route maar is ga verkennen...heb ik gelijk een koffiestop halverwege :D

Qua kleding denk ik dat je opzich weg kan komen met uitspoelen onder de douche en uitwringen met een handdoek

(" Good tip for getting them dry faster is after washing roll them up in a dry towel and stand on them for a while. Gets much of the moisture out.")
pi_193752073
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:14 schreef McM77 het volgende:
Doe je dan na het douchen weer hetzelfde kloffie aan of kleed je je dan om Gripper?

Ik zit zelf te kijken om het is te gaan doen. Probleem momenteel is dat de hele toko opgesplitst is in een ochtend en een middag groep, en ik tot 13uur op kantoor mag zijn. Enkele reis is 50km dus als ik terug ben is het minimaal 15uur, en of ik dan nog zin heb om weer vol d'r tegen aan te gaan nadat ik fris en fruitig onder de douche vandaan kom...

Wellicht dat er wat verandering in komt en dat er specifieke dagen komen dat men op kantoor mag komen, dan is het natuurlijk wel te doen. We hebben een douche en een ruimte om m'n fiets veilig neer te zetten.. Denk dat ik binnenkort de route maar is ga verkennen...heb ik gelijk een koffiestop halverwege :D
Is toch juist chill lijkt mij? Dan kun je op een rustig tijdstip, met daglicht het hele jaar naar huis rijden?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193752097
Klopt :) Maar dan kom ik opzich niet helemaal aan m'n uren enzo :)
  dinsdag 23 juni 2020 @ 14:18:28 #206
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193752118
Het gaat in mijn geval om 26-30 km enkele rit (afhankelijk welke route) met een overtocht per pont er tussen (of op 1/3 of 2/3 van de route). Geen douches op werk maar wel een knappe wastafeltuimte zodat ik me kan opfrissen/wassen.

Denk dat ik het gewoon eens ga proberen maar. Even kijken voor een goede rugtas voor laptop, schone kleding en toiletspul.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 14:23:55 #207
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193752209
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:13 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ga over een paar maanden verhuizen en dan is het 14km naar mijn werk. Niet de moeite om op de racefiets te doen, ook omdat het grotendeels door de stad is, maar ik ga wel een mooie woon-werkfiets kopen..
ik moet ook een km of 6 door de Amsterdamse binnenstad, maar daarvoor heb ik ik behoorlijk stuk langs provinciale wegen. Ideaal om op simpele manier wat km's in de benen te krijgen en om als interval training te gebruiken.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 14:26:42 #208
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193752253
Ik heb vorig jaar een maand of 3 op ongeveer 12km van m’n werk gewoond. Ik ging dan soms op de racefiets met m’n normale kleren, maar dan wel rustig aan (gemiddelde van 25 ofzo). De dagen dat ik dan ging fietsen zorgde ik er wel voor dat ik op kantoor een schoon ondershirt had voor onder m’n overhemd/polo. Hoe rustig je ook fietst, als het erg zonnig is ben je toch al snel een beetje bezweet na een half uur fietsen. Daarbij moest ik ook de brug van Vianen over. :P
  dinsdag 23 juni 2020 @ 14:27:19 #209
130803 Gripper
Get a grip
pi_193752261
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:14 schreef McM77 het volgende:
Doe je dan na het douchen weer hetzelfde kloffie aan of kleed je je dan om Gripper?
:D
Nee joh, ga geen fietskleding aantrekken voor dat flutstukje. Ik fiets niet zo hard naar kantoor dat ik bezweet aankom ofzo. t is 6 minuten fietsen.

Op mn vorige werk (enkele reis 50 km) hadden we wel een douche, en dan vond ik het geen probleem om s avonds weer hetzelfde aan te trekken, als t maar wel even kan luchten tussendoor.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193752274
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:17 schreef McM77 het volgende:
Klopt :) Maar dan kom ik opzich niet helemaal aan m'n uren enzo :)
Mja dat is even een nieuw ritme vinden om 's avonds weer te werken. Maar 2x 4 uur met sporten tussendoor maakt je volgens mij wel een veel productiever, gezonder en gelukkiger mens, dan 8 uur achter een bureau zitten en er 's avonds terwijl je moe bent nog een uurtje sport tussen proppen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193752341
Eensch.. maar..d'r lopen hier ook een paar mini-me's rond en een vrouw met en werk, en hobbies en een sociaal leven.. Ik denk niet dat dit idee goed land..

Indien single, of met z'n tweeen, had dit opzich wel gekunt. Hoef qua laptop's e.d. eigenlijk nooit wat mee te nemen nu m'n thuiswerkplek in orde is, dus da's wel coronatechnisch wel mooi meegenomen.
pi_193752448
Ik woon helaas maar 2,3 km van m'n werk. Ook wel lekker natuurlijk, geen lange reistijden, maar je kan wel gemakkelijk veel km's maken met woon-werk verkeer.
Aldus.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 14:44:47 #213
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193752488
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:41 schreef Z het volgende:
Ik woon helaas maar 2,3 km van m'n werk. Ook wel lekker natuurlijk, geen lange reistijden, maar je kan wel gemakkelijk veel km's maken met woon-werk verkeer.
Zou graag ruilen hoor ;) Die 2 uur reistijd per dag is niet altijd even leuk. Nog zonder storingen bij de NS of whatever :P Dan hou je vanzelf genoeg tijd over voor sporten die nu in de trein verloren gaat...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 14:58:20 #214
62913 Blik
The one and Only!
pi_193752631
Bij mijn oude werk ging ik 1x in de week op de fiets. was 40 km enkele reis. Daar kon ik douchen, en voor de terugweg deed ik dezelfde kleding weer aan. Extra kleding meenemen moest ik weer een grotere rugzak voor meenemen en dat vond ik minder fijn. Nooit problemen mee ondervonden.

Huidige werk fiets ik iedere dag (pre-corona tijd), maar dat is 8km op de stadsfiets. Heel soms wil ik wel eens met de racefiets gaan, en dan met een omweg naar kantoor rijden.
pi_193753018
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:41 schreef Z het volgende:
Ik woon helaas maar 2,3 km van m'n werk. Ook wel lekker natuurlijk, geen lange reistijden, maar je kan wel gemakkelijk veel km's maken met woon-werk verkeer.
Ja, dat "probleem" heb ik ook ;)

pi_193753072
Toen het nog kloteweer was had ik dat probleem ook..thuiswerken..klaar..met 10min zat ik op de trainert..
pi_193753102
quote:
4s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:55 schreef Leonos het volgende:
Wat een kut fiets heb ik ook, gisteren opeens crankbout weg en 10km met 1 crank gefietst :(
Altijd wat met dat ding :r
Update, de twee boutjes op mijn crank zaten los, deze vast gedraaid.
Aan de zijkant mist nu wel de grote crankbout, deze is besteld maar pas later deze week binnen.
Kan ik morgen fietsen zonder crankbout? :9 :9
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:36:24 #218
130803 Gripper
Get a grip
pi_193753168
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:32 schreef Leonos het volgende:

[..]

Update, de twee boutjes op mijn crank zaten los, deze vast gedraaid.
Aan de zijkant mist nu wel de grote crankbout, deze is besteld maar pas later deze week binnen.
Kan ik morgen fietsen zonder crankbout? :9 :9
Als je crank niet heen en weer rammelt in de lagers wel. Die grote bout is bedoeld om de speling eruit te drukken, maar hij is van plastic dus je kan wel bedenken dat ie niet bedoeld is om krachten op te vangen.
Normaal gezien draai je die ook weer een klein tikkie los nadat je de beide crankboutjes hebt vastgedraaid.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:36:41 #219
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193753171
Ik win, ik zit op 2.2 km van m’n werk. :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:41:10 #220
130803 Gripper
Get a grip
pi_193753240
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ik win, ik zit op 2.2 km van m’n werk. :D
Ik kom wel dichterbij vanaf oktober/november. We verhuizen van Ijsselstein naar Nieuwegein, en dan hoef ik ipv 3,5 nog maar 2,6. Over de beroemde sluis die al zo vaak in onze Vreeswijk-finales heeft gezeten :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:44:24 #221
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193753290
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik kom wel dichterbij vanaf oktober/november. We verhuizen van Ijsselstein naar Nieuwegein, en dan hoef ik ipv 3,5 nog maar 2,6. Over de beroemde sluis die al zo vaak in onze Vreeswijk-finales heeft gezeten :)
Je woont nu toch ook in nieuwegein?

En gefeliciteerd!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:45:53 #222
130803 Gripper
Get a grip
pi_193753322
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Je woont nu toch ook in nieuwegein?

En gefeliciteerd!
Nee, het werk verhuist. Ik gaf bij sollicitatie aan dat ze wel wat ver weg zaten, en toen vertelden ze al dat we binnen 1-2 jaar zouden gaan verhuizen naar een mooi nieuwbouwpand.

De parel van vreeswijk daar blijven we nog wel ff hoor!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193753452
Ik werk thuis. Dus ik moet wel 0,0 km fietsen... :P
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:53:26 #224
545 dop
:copyright: dop
pi_193753453
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ik win, ik zit op 2.2 km van m’n werk. :D
ik woon 600m van mijn werk, wie doet beter (of slechter zo je wilt) :P

thuiswerkers daar gelaten natuurlijk
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193753481
Ninja-edit. :D
pi_193753617
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:45 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nee, het werk verhuist. Ik gaf bij sollicitatie aan dat ze wel wat ver weg zaten, en toen vertelden ze al dat we binnen 1-2 jaar zouden gaan verhuizen naar een mooi nieuwbouwpand.

De parel van vreeswijk daar blijven we nog wel ff hoor!
Tof als je werk voor je gaat verhuizen :P
  dinsdag 23 juni 2020 @ 16:04:45 #227
130803 Gripper
Get a grip
pi_193753663
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:01 schreef Leonos het volgende:

[..]

Tof als je werk voor je gaat verhuizen :P
En van een oud afgeleefd hok naar mooi state of the art pand met mooie showroom erbij ! Waar we de rest van 2020 met maar 30% van de collega's tegelijk aanwezig mogen zijn waarschijnlijk :')
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 23 juni 2020 @ 16:10:46 #228
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193753776
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:36 schreef kanovinnie het volgende:
Ik win, ik zit op 2.2 km van m’n werk. :D
1.4 *O*
  dinsdag 23 juni 2020 @ 16:12:23 #229
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193753816
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 15:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik kom wel dichterbij vanaf oktober/november. We verhuizen van Ijsselstein naar Nieuwegein, en dan hoef ik ipv 3,5 nog maar 2,6. Over de beroemde sluis die al zo vaak in onze Vreeswijk-finales heeft gezeten :)
Dan werk je zeker bij een logistieke dienstverlener? Of bij een fastfood-keten! :P
pi_193753825
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:10 schreef Zwansen het volgende:

[..]

1.4 *O*
27km! :P
  dinsdag 23 juni 2020 @ 16:25:02 #231
130803 Gripper
Get a grip
pi_193754056
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:12 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dan werk je zeker bij een logistieke dienstverlener? Of bij een fastfood-keten! :P
Das zowat het enige wat er op dat bedrijventerrein zit he, alleen maar opslagdozen. Nee, bij een bedrijf dat kapitaalgoederen verkoopt en onderhoudt, voornamelijk aan bedrijven in de maakindustrie ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 23 juni 2020 @ 16:52:47 #232
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193754456
Ik vergroot straks mn afstand....


1.8km hemelsbreed nu, 2.8 straks -O-


Goed dat je niet meer in IJsselstein hoeft te komen Grip, met hun stadje en toren van Lopik.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 23 juni 2020 @ 17:49:10 #233
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193755399
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:58 schreef sanger het volgende:
Zijn er hier ook woon/werk rijders? Ik overweeg om de mooie maanden ook zo af en toe de fiets te nemen nu en vroeg me af of je voor de terugweg schone wielerkleding meeneemt of je gewoon in die van 's-ochtends hijst?
Mijn woon-werk is ongeveer 30km. Fiets terug in dezelfde kleding als op de heenreis. Kleding hangt wel de hele dag in een drooghok
.
pi_193756134
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:49 schreef Yankee het volgende:

[..]

Mijn woon-werk is ongeveer 30km. Fiets terug in dezelfde kleding als op de heenreis. Kleding hangt wel de hele dag in een drooghok
Zo kom je wel aan je lichaamsbeweging :).

Hier bijna 40. Dat vind ik echt net te ver. Vooral ook omdat ik dan zou moeten douchen in de fabriek en dan omkleden voor kantoor etc. Te ingewikkeld.
Whatever...
pi_193756558
Ik heb 18km.. In de winter ideaal in een rechte lijn naar werk of naar huis. In de zomer regelmatig met een extra ommetje over de uhr.. Heerlijk..
Douche op m'n werk, bak met extra kleding op m'n werk staan, mogelijkheid om regelmatig de gewone kleding ff in de wasmachine en droger te doen.. Top
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 23 juni 2020 @ 19:45:59 #236
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193757230
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zo kom je wel aan je lichaamsbeweging :).

Hier bijna 40. Dat vind ik echt net te ver. Vooral ook omdat ik dan zou moeten douchen in de fabriek en dan omkleden voor kantoor etc. Te ingewikkeld.
Dat is juist perfect voor 2 of 3 keer per week op de fiets dan heb je de basis en ook tijd over in het weekend want je uren al gedaan door de week.
pi_193757505
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is juist perfect voor 2 of 3 keer per week op de fiets dan heb je de basis en ook tijd over in het weekend want je uren al gedaan door de week.
Zou leuk zijn, werk laat het niet toe. Dus ik sport voor en na het werk :)

Het is gewoon net te ver.
Whatever...
  dinsdag 23 juni 2020 @ 20:24:27 #238
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_193757813
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:30 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zo kom je wel aan je lichaamsbeweging :).

Hier bijna 40. Dat vind ik echt net te ver. Vooral ook omdat ik dan zou moeten douchen in de fabriek en dan omkleden voor kantoor etc. Te ingewikkeld.
Klopt, laatste keer was alleen wel begin maart. Tegenwoordig fiets ik dus maar woon-woon ritjes :7
.
pi_193758014
Ik ben eind vorig jaar van locatie verhuisd(afstand zelfde gebleven). Op nieuwe locatie zijn de kleedkamers en douches drama. Te weinig douches en alle kluisjes bezet. Dus eerst altijd in wielerkloffie naar boven om daar alles op te halen en weer terug. Niet echt ideaal.

Maargoed, verwacht voor einde jaar niet meer op kantoor te komen (en als het al gebeurd zal het zeker niet elke dag zijn).
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 23 juni 2020 @ 20:50:54 #240
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193758200
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:03 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Zou leuk zijn, werk laat het niet toe. Dus ik sport voor en na het werk :)

Het is gewoon net te ver.
Mwah dat is een kwestie van wennen, je kan op niet-fiets dagen kleding mee nemen voor op je werk. Als je 's ochtends rustig fietst in de koelte dan zweet je (ik tenminste) niet zoveel meer dan wanneer ik met de auto zou gaan dus dan is even opfrissen met deo en desnoods een washandje voldoende. En dan thuis douchen je hoeft ook eigenlijk maar 1x per dag te douchen dat is genoeg.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 20:54:38 #241
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193758287
Ik douche ook meestal 2x per dag maar dat is eigenlijk niet zo goed voor je huid. Als je dat lange tijd doet kom je er toch achter dat je huid minder weerstand heeft tegen allerlei kwalen.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 21:34:39 #242
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_193759093
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
Ik douche ook meestal 2x per dag maar dat is eigenlijk niet zo goed voor je huid. Als je dat lange tijd doet kom je er toch achter dat je huid minder weerstand heeft tegen allerlei kwalen.
Heb je nog even gekeken naar teken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_193759472
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:54 schreef kaasplankje het volgende:
Ik douche ook meestal 2x per dag maar dat is eigenlijk niet zo goed voor je huid. Als je dat lange tijd doet kom je er toch achter dat je huid minder weerstand heeft tegen allerlei kwalen.
Ik dacht ook altijd dat ik ochtends moest douchen om wakker te worden, totdat we een nieuwe badkamer kregen. Zaten dik 2 weken zonder douche en dus ochtends wassen met een washandje in de keuken en dat beviel eigenlijk heel goed. Sindsdien douche ik avonds na fietsen en was mij ochtends.
Maar ik kan 't mis hebben...
  Forum Admin dinsdag 23 juni 2020 @ 21:57:16 #244
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_193759500
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 13:58 schreef sanger het volgende:
Zijn er hier ook woon/werk rijders? Ik overweeg om de mooie maanden ook zo af en toe de fiets te nemen nu en vroeg me af of je voor de terugweg schone wielerkleding meeneemt of je gewoon in die van 's-ochtends hijst?
Ik heb een ochtend set en terug set en woonwerkleding in een tas bij. Extra set schoenen, riem, gel, deo etc op de zaak liggen. En douche gelegenheid.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_193760567
Toen ik nog fietskoerier was, douchte ik ook veel meer. Vroeger moest ik van mezelf ook altijd ‘s ochtends douchen om wakker te worden. Ik sprong zelfs onder de douche voordat ik ging trainen :')
  woensdag 24 juni 2020 @ 06:05:01 #246
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193763183
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:55 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik dacht ook altijd dat ik ochtends moest douchen om wakker te worden, totdat we een nieuwe badkamer kregen. Zaten dik 2 weken zonder douche en dus ochtends wassen met een washandje in de keuken en dat beviel eigenlijk heel goed. Sindsdien douche ik avonds na fietsen en was mij ochtends.
Ik douche om die reden dus altijd 's ochtends. In de avond douche ik alleen als ik echt vies ben geworden, en van een beetje peddelen in D1 wordt ik niet zo vies mja ik zweet ook niet zo veel.
  woensdag 24 juni 2020 @ 06:05:44 #247
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193763184
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heb je nog even gekeken naar teken?
Ja net even een foto gemaakt van mijn anus met de foon ik zal 'm zo op faceboook zetten.
pi_193763303
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:57 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ik heb een ochtend set en terug set en woonwerkleding in een tas bij. Extra set schoenen, riem, gel, deo etc op de zaak liggen. En douche gelegenheid.
Admins werken gewoon thuis toch of heeft FOK een kantoor?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2020 07:09:07 ]
pi_193763373
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja dat is even een nieuw ritme vinden om 's avonds weer te werken. Maar 2x 4 uur met sporten tussendoor maakt je volgens mij wel een veel productiever, gezonder en gelukkiger mens, dan 8 uur achter een bureau zitten en er 's avonds terwijl je moe bent nog een uurtje sport tussen proppen.
Dit klopt echt.
Heb een tijdje zo gedaan, in de winter ging ik weleens een uurtje naar de sportschool in de middag. En dan hiit doen. Heerlijk en je bent veel productiever smiddags. ^O^
Vakman pur sang
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:32:09 #250
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193763903
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 06:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja net even een foto gemaakt van mijn anus met de foon ik zal 'm zo op faceboook zetten.
Even aan de belichting werken de volgende keer (6/10)
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:59:20 #251
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
  woensdag 24 juni 2020 @ 09:34:08 #252
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193764528
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:59 schreef kaasplankje het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)ken-check-je-bilnaad

Naar aanleiding van dit artikel.
Ik mag hopen dat mijn wielerkleding dermate strak zit dat ze daar niet in kruipen. :X
  woensdag 24 juni 2020 @ 09:36:17 #253
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193764562
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 14:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja dat is even een nieuw ritme vinden om 's avonds weer te werken. Maar 2x 4 uur met sporten tussendoor maakt je volgens mij wel een veel productiever, gezonder en gelukkiger mens, dan 8 uur achter een bureau zitten en er 's avonds terwijl je moe bent nog een uurtje sport tussen proppen.
Dit is wel een goede optie. Aangezien ik nu toch meerdere dagen per week thuis werk, zou het prima lukken om tussen 12 en 1 even een uurtje te gaan fietsen. :)
pi_193764599
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:36 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dit is wel een goede optie. Aangezien ik nu toch meerdere dagen per week thuis werk, zou het prima lukken om tussen 12 en 1 even een uurtje te gaan fietsen. :)
20 minuten omkleden en spullen zoeken en dan nog een uur fietsen, dan weer omkleden.
Veel gedoe voor een uurtje :P
  woensdag 24 juni 2020 @ 09:44:27 #255
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193764676
quote:
4s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:38 schreef Leonos het volgende:

[..]

20 minuten omkleden en spullen zoeken en dan nog een uur fietsen, dan weer omkleden.
Veel gedoe voor een uurtje :P
je huis opruimen kan ook in dat uurtje :P
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193764683
quote:
3s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:44 schreef Fretwork het volgende:

[..]

je huis opruimen kan ook in dat uurtje :P
Daar hebben we een vriendin voor :P
pi_193765363
20 minuten omkleden? Vrouw 😂 Als ik wil ben ik in 5 min de deur uit, banden oppompen doe ik ook niet voor een uurtje
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:45:48 #258
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193765405
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 09:34 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat mijn wielerkleding dermate strak zit dat ze daar niet in kruipen. :X
Dat doen ze dus wel een kennis was gaan fietsen in de Eifel en had een teek in zijn lies en die heeft nu de ziekte van Lyme.
  woensdag 24 juni 2020 @ 10:47:51 #259
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193765437
Ik had vorig jaar een teek op mijn rug maar gelukkig had mvr kaas hem meteen gezien.
pi_193765464
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:47 schreef kaasplankje het volgende:
Ik had vorig jaar een teek op mijn rug maar gelukkig had mvr kaas hem meteen gezien.
Voorbinddildo?
Vakman pur sang
pi_193765711
Ik vind je anaal gefixeerd Lospedrosa..
pi_193767685
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 11:10 schreef McM77 het volgende:
Ik vind je anaal gefixeerd Lospedrosa..
Is grapje, weej wel.
Vakman pur sang
pi_193767739
Grapje werd Ernst, en Ernst is bijna een 5 jaar..
pi_193768117
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 10:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat doen ze dus wel een kennis was gaan fietsen in de Eifel en had een teek in zijn lies en die heeft nu de ziekte van Lyme.
Had die maar niet moeten wildplassen. :P
  woensdag 24 juni 2020 @ 15:29:23 #265
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193768994
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:40 schreef Steven184 het volgende:
Ik ben eind vorig jaar van locatie verhuisd(afstand zelfde gebleven). Op nieuwe locatie zijn de kleedkamers en douches drama. Te weinig douches en alle kluisjes bezet. Dus eerst altijd in wielerkloffie naar boven om daar alles op te halen en weer terug. Niet echt ideaal.
Ach, ik zal eerst door de winkel moeten naar het kantoor. En dat is een drukke winkel in hartje Amsterdam ;')

Ga het deze vrijdag of volgende week donderdag/vrijdag eens uitproberen.

quote:
Maargoed, verwacht voor einde jaar niet meer op kantoor te komen (en als het al gebeurd zal het zeker niet elke dag zijn).
Het nieuwe werken *O* Ik ga ook van 5 dagen kantoor naar 2-3 thuiswerk dagen. Maar die dagen wil ik juist gebruiken om te zwemmen (is anders heel erg uit de richting) en hardlopen (tempoloopje in de lunchpauze).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 24 juni 2020 @ 15:32:33 #266
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193769038
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:50 schreef kaasplankje het volgende:
Mwah dat is een kwestie van wennen, je kan op niet-fiets dagen kleding mee nemen voor op je werk. Als je 's ochtends rustig fietst in de koelte dan zweet je (ik tenminste) niet zoveel meer dan wanneer ik met de auto zou gaan dus dan is even opfrissen met deo en desnoods een washandje voldoende. En dan thuis douchen je hoeft ook eigenlijk maar 1x per dag te douchen dat is genoeg.
Ik zweet wel nogal snel helaas (en best veel). Maar neem gewoon washand mee en ga me dan uitgebreid wassen maar :')

Iemand nog goede tips voor een knappe rugtas (laptop en spijkerbroek/polo of blouse/schoon ondergoed moet er in passen en bij voorkeur wat dingetjes voor onderweg). Hoe groot heb ik dan nodig?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 24 juni 2020 @ 15:47:49 #267
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193769245
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik zweet wel nogal snel helaas (en best veel). Maar neem gewoon washand mee en ga me dan uitgebreid wassen maar :')

Iemand nog goede tips voor een knappe rugtas (laptop en spijkerbroek/polo of blouse/schoon ondergoed moet er in passen en bij voorkeur wat dingetjes voor onderweg). Hoe groot heb ik dan nodig?
Misschien een trekkingsrugzakje? Met zo'n net over je rug en stevige heupband?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  woensdag 24 juni 2020 @ 15:48:26 #268
130803 Gripper
Get a grip
pi_193769252
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik zweet wel nogal snel helaas (en best veel). Maar neem gewoon washand mee en ga me dan uitgebreid wassen maar :')

Iemand nog goede tips voor een knappe rugtas (laptop en spijkerbroek/polo of blouse/schoon ondergoed moet er in passen en bij voorkeur wat dingetjes voor onderweg). Hoe groot heb ik dan nodig?
Kan je je laptop + evt een setje kleding de dag ervoor niet op je werk in een kast leggen? Scheelt je een hoop sjouwen.
Of anders alleen je laptop, en een kleine tas aan je zadelpen voor kleding en kleinigheden. Hou je je rug lekker vrij, en dat scheelt ook weer zweten.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 24 juni 2020 @ 15:53:42 #269
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193769334
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:48 schreef Gripper het volgende:

[..]

Kan je je laptop + evt een setje kleding de dag ervoor niet op je werk in een kast leggen? Scheelt je een hoop sjouwen.
Of anders alleen je laptop, en een kleine tas aan je zadelpen voor kleding en kleinigheden. Hou je je rug lekker vrij, en dat scheelt ook weer zweten.
Kleding sowieso wel ja. Laptop is wat lastiger want ik werk vaak in de avonduurtjes nog wat en gebruik daar nu nog mijn prive laptop daarvoor (werk laptop is wel onderweg). Ga eens kijken of dat snel te regelen is, want thuis geen laptop tot mijn beschikkng hebben is het ook niet helemaal :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 24 juni 2020 @ 16:01:11 #270
545 dop
:copyright: dop
pi_193769449
vorige weekend rondje
vechtdal gefietst geen teken maar wel behoorlijk wat eiken met eikenprocessierups

opletten geblazen tussen nu en eind juli is het weer feest

zelf niet geheel ongeschonden uit de strijd gekomen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193769485
Ik zat er laatst onder na een rondje over de mtb route van ‘s Heerenberg.

Overigens een dikke vette aanrader die route. Echt mooi!
  woensdag 24 juni 2020 @ 16:13:10 #272
130803 Gripper
Get a grip
pi_193769610
Ik krab me ook alweer gek na MTB tochtje zondag en maandagavond een lange rit op de heuvelrug. Mn liefje stuurt me net wel een vrolijke foto van een tube eikenprocessierups gel die ze vanavond meeneemt.

Die verkopen ze bij de welbekende outdoor winkel ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193769779
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 16:01 schreef dop het volgende:
vorige weekend rondje
vechtdal gefietst geen teken maar wel behoorlijk wat eiken met eikenprocessierups

opletten geblazen tussen nu en eind juli is het weer feest

zelf niet geheel ongeschonden uit de strijd gekomen
Ik las ongeschoren #fietsnerd
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_193769869
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik zweet wel nogal snel helaas (en best veel). Maar neem gewoon washand mee en ga me dan uitgebreid wassen maar :')

Iemand nog goede tips voor een knappe rugtas (laptop en spijkerbroek/polo of blouse/schoon ondergoed moet er in passen en bij voorkeur wat dingetjes voor onderweg). Hoe groot heb ik dan nodig?
Ik heb de Osprey Escapist. Prima tas voor woonwerk.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_193769904
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 16:13 schreef Gripper het volgende:
Ik krab me ook alweer gek na MTB tochtje zondag en maandagavond een lange rit op de heuvelrug. Mn liefje stuurt me net wel een vrolijke foto van een tube eikenprocessierups gel die ze vanavond meeneemt.

Die verkopen ze bij de welbekende outdoor winkel ;)
Hier idem, m'n knieën zitten er helemaal onder. Heb ook wat kalmerende zalfjes gekocht, die werken gelukkig goed. Vooral proberen te slapen met van die jeukende benen is geen succes.

[ Bericht 28% gewijzigd door Mykonos op 24-06-2020 16:46:02 ]
Demain, on roule
pi_193770003
In mijn gedeelte van Fryslân zijn amper bomen en nog minder eiken..
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193770007
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 16:03 schreef Tommeke het volgende:
Ik zat er laatst onder na een rondje over de mtb route van ‘s Heerenberg.

Overigens een dikke vette aanrader die route. Echt mooi!
Oh die wou ik ook eens doen, en Beuningen, welke is mooier, moet dan wel ff stukkie met de auto.

Teken word ik echt niet meer anders van. Die trek in regelmatig van mijn huid (of balzak). Had ik toch allang een keer Lyme gehad moeten hebben?
Vakman pur sang
  woensdag 24 juni 2020 @ 17:07:35 #278
130803 Gripper
Get a grip
pi_193770333
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 16:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik las ongeschoren #fietsnerd
Hoe ben jij geschoren? :@
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 24 juni 2020 @ 17:42:29 #279
545 dop
:copyright: dop
pi_193770803
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 16:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik las ongeschoren #fietsnerd
ik gezien het een bikepack rondje, was ik na dag 1 ook ongeschoren (8>
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_193771542
Veel eiken hier in Brabant, processierupsen ook, maar gelukkig heb ik er niet zoveel last van.
  FOK!fotograaf woensdag 24 juni 2020 @ 19:01:56 #281
73911 ultra_ivo
pi_193771872
Spatborden op de fiets zijn dan een groot voordeel.
  woensdag 24 juni 2020 @ 19:16:51 #282
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_193772167
Hoe krijgen jullie al die teken met fietsen? Ga je dan in het hoge gras liggen tijdens een pauze ofzo?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_193773297
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:16 schreef No-P het volgende:
Hoe krijgen jullie al die teken met fietsen? Ga je dan in het hoge gras liggen tijdens een pauze ofzo?
Die laten zich gewoon uit de boom vallen met mtben.
Vakman pur sang
pi_193774367
Ik fiets veel door de duinen waar veel teken zitten maar ik heb er nog nooit 1 gehad.
Aldus.
  woensdag 24 juni 2020 @ 21:49:02 #285
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193774627
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Die laten zich gewoon uit de boom vallen met mtben.
Teken zitten niet in de bomen heb ik me laten vertellen.

Ook ik heb nog nooit een teek gehad volgens.
pi_193775010
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 21:49 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Teken zitten niet in de bomen heb ik me laten vertellen.

Ook ik heb nog nooit een teek gehad volgens.
Oh ja klopt.
Ok in struikgewas waar je veel langscrost dan. Als racer zul je er nauwelijks last van hebben.
Vakman pur sang
pi_193775115
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als racer zul je er nauwelijks last van hebben.
Precies.
Aldus.
pi_193775395
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Die laten zich gewoon uit de boom vallen met mtben.
Haha wat een bullshit.. En op goed geluk dat ze je dan raken ofzo?
Ze leven in het hoge gras, niet in bomen
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193775426
Een tip @jeukende bultjes van de progressierups.. Hooikoorts tabletjes. Is anti-allergie, en de jeuk is een allergische reactie op de haartjes. Gewoon in vrije verkoop bij de kruitvat of Etos
everyone's a critic...
even you ! !
pi_193775443
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 17:07 schreef Gripper het volgende:

[..]

Hoe ben jij geschoren? :@
:')
pi_193775446
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:31 schreef the_critic het volgende:

[..]

Haha wat een bullshit.. En op goed geluk dat ze je dan raken ofzo?
Ze leven in het hoge gras, niet in bomen
Dat zeg ik hierboven al blinde.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lospedrosa op 24-06-2020 22:51:47 ]
Vakman pur sang
pi_193775505
Gezellig weer hier :')
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_193775688
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:33 schreef the_critic het volgende:
Een tip @:jeukende bultjes van de progressierups.. Hooikoorts tabletjes. Is anti-allergie, en de jeuk is een allergische reactie op de haartjes. Gewoon in vrije verkoop bij de kruitvat of Etos
Ja dit helpt goed. Cetrizine moet erin zitten.
Vorig jaar gestoken door een daas ofzoiets en mijn hand werd 2x zo dik. Cetrizine gehaald en was met een paar uur weg. ^O^
Vakman pur sang
  woensdag 24 juni 2020 @ 23:16:19 #294
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_193776124
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 16:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Oh die wou ik ook eens doen, en Beuningen, welke is mooier, moet dan wel ff stukkie met de auto.

Teken word ik echt niet meer anders van. Die trek in regelmatig van mijn huid (of balzak). Had ik toch allang een keer Lyme gehad moeten hebben?
Ja, je bent immuum
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_193776385
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 23:16 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ja, je bent immuum
Ik ben daar niet zo zeker van. :{
Vakman pur sang
pi_193776398
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:50 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja dit helpt goed. Cetrizine moet erin zitten.
Vorig jaar gestoken door een daas ofzoiets en mijn hand werd 2x zo dik. Cetrizine gehaald en was met een paar uur weg. ^O^
Loratadine werkt ook top tegen de jeuk hoor
everyone's a critic...
even you ! !
  donderdag 25 juni 2020 @ 06:02:57 #297
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_193777819
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:16 schreef No-P het volgende:
Hoe krijgen jullie al die teken met fietsen? Ga je dan in het hoge gras liggen tijdens een pauze ofzo?
Nee nooit, gewoon opgelopen tijdens een rit met de racer. En ik dacht ook dat ze uit de boom kwamen vallen maar dat is dus niet zo? Ik was gewoon aan 't werk die dag dus ik had alleen in de stad gereden en ook niet gewildplast dat doe ik ook nooit in de stad.
pi_193777877
Toch even gekeken hoe dat nou werkt met teken. De grootste kans is denk ik met je benen langs hoog gras in de berm.
Al weet ik bijna zeker dat ze wel uit bomen of lage takken vallen. Herinner me dat ik ze gewoon eens heb voelen vallen. En ja savonds met douchen zat het kreng er wel.

https://www.citypestcontrolpros.com/how-far-can-a-tick-jump/
Vakman pur sang
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:35:33 #299
130803 Gripper
Get a grip
pi_193778387
Teken zitten inderdaad vooral in hoog gras en struiken. Voor een teek is de klim naar een boom boven jouw hoofd een tocht die z’n leven lang duurt.

Vanuit gras/struiken kunnen ze zich mooi in de vacht van voorbij lopend wild laten vallen. Of wandelaars met harige poten. als een mtb’er erlangs komt op enige snelheid is de kans dat ie vastpakt zo klein. Nooit tijdens fietsen opgelopen, wel tijdens een wandeling

[ Bericht 0% gewijzigd door Gripper op 25-06-2020 08:56:21 ]
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_193778511
Toch weer een reden om de benen te scheren dus..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 25 juni 2020 @ 08:56:28 #301
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_193778542
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 16:35 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Ik heb de Osprey Escapist. Prima tas voor woonwerk.
Thanks, ga vanavond even shoppen :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')