Heeft Coen Verbraak al gekregen in 2010 voor zijn serie 'Kijken in de ziel'.quote:
Als je niet tegen oorlog kunt moet je niet in het leger gaan.quote:Op woensdag 8 juli 2020 21:16 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik heb twee weken geleden met een man gepraat die er destijds bij was. Hij vertelde iets over hoe het was geweest en wat hij eraan heeft overgehouden. We stonden allemaal bijna met tranen in de ogen te luisteren, en dan heeft hij ons nog het meeste onthouden.
Ik ken hem nu ongeveer 1,5 jaar, en ik wist wel dat hij in Bosnië had gezeten en dat hij PTSS eraan heeft overgehouden, maar wat dat voor hem precies inhoudt, daarin gaf hij nu een inkijkje. En dan nu die documentaire eroverheen
Je had destijds nog dienstplicht...quote:Op woensdag 8 juli 2020 21:49 schreef Jemoederniet het volgende:
Als je niet tegen oorlog kunt moet je niet in het leger gaan.
Als je denkt op verkenningsmissie te gaan, moeten ze er geen oorlog van maken.quote:Op woensdag 8 juli 2020 21:49 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Als je niet tegen oorlog kunt moet je niet in het leger gaan.
Maar ze waren niet verplicht om naar Bosnië te gaan.quote:
dit waren geen dienstplichtigenquote:
https://nos.nl/l/2046352quote:In februari 1995 gaf Mulder zich als 25-jarige dienstplichtig militair vrijwillig op om naar Srebrenica te gaan.
Die zaten er ook tussen.quote:
Dat is echt zo'n bikkelharde gast. Toonde bijna nergens emotie.quote:
Is natuurlijk ook degene met de beste opleiding (KCT, commando's).quote:Op donderdag 9 juli 2020 08:37 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is echt zo'n bikkelharde gast. Toonde bijna nergens emotie.
Lijkt me ook een copingstijl.quote:Op donderdag 9 juli 2020 08:37 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is echt zo'n bikkelharde gast. Toonde bijna nergens emotie.
Dit ja.quote:Op donderdag 9 juli 2020 11:18 schreef TargaFlorio het volgende:
Geen nieuwe dingen naar buiten gekomen maar wel goed dat deze serie op tv is geweest. Dutchbat heeft de afgelopen 25 jaar toch de zwarte piet gekregen, de werkelijkheid ligt een heel stuk genuanceerder.
De militairen kun je naar mijn mening niets verwijten. Karremans maakt nu nog steeds geen sterke indruk, maar ook hij was maar een pion in het grote geheel.quote:Op donderdag 9 juli 2020 11:22 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Dit ja.
Die ene vent was wel het andere uiterste, die zo trots was dat ie 28 duizend mensen had bevrijd. Dat er 8000 zijn gestorven, ach.
Dutchbat en de militairen gaan ook weer niet helemaal vrijuit vind ik
Ik denk dat hij inderdaad echt goed getraind is. Niemand kan zijn levenlang copen, op een zeker punt breek je toch.quote:
quote:
Helemaal niets verwijten is denk niet zo. Harder intern aan de bel moeten trekken dat het absoluut niet ging ipv een meer gelaten houding die ze nu hadden. Ik denk zoiets.quote:Op donderdag 9 juli 2020 11:29 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
De militairen kun je naar mijn mening niets verwijten. Karremans maakt nu nog steeds geen sterke indruk, maar ook hij was maar een pion in het grote geheel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |