abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:16:17 #51
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193858187
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:04 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik heb over VI die lastig wordt gevallen door Arie's, Fidan die bedreigd wordt en al die KOZP figuren die bedreigd worden.
VI wordt niet lastig gevallen 'door Arie's', waar je trouwens je klacht lekker naar het persoonlijke trekt (Arie's, mensen zoals Arie Boomsma, nee, dat is vast goed voor de discussiecultuur, dat op het moment dat je je ergens over uitspreekt je voornaam synoniem wordt voor een verrader, of wat vind je precies het probleem van de Arie's? Is het niet ironisch dat je zelf zegt dat mensen niet zo persoonlijk moeten worden aangevallen en je in dezelfde zin dat doet bij Arie Boomsma?).

VI is gewoon een tv-programma dat zich al jaren in het publieke debat mengt op specifieke onderwerpen en zich dan altijd verschuilt achter het idee dat het zogenaamd een voetbalprogramma is waar enkel heel af en toe eens iets aan de orde komt. Dat dit niet echt zo is, weet iedereen, want er zijn specifieke onderwerpen waar altijd even bij stil gestaan wordt zodat Johan Derksen de achterban die zit te kijken even kan bedienen van wat goedkope populistische soundbytes.

Nou, na de zoveelste uitglijder waarbij Derksen weer eens liet merken niet zoveel op te hebben met mensen die minder dan hem verdienen en wel voor hun idealen durven te staan, want die vind ie hysterisch, kwam er wat meer weerwoord dan andere keren. Dat is niet aanvallen, dat is gewoon wat je kunt verwachten als je je 10 jaar lang elke keer op dezelfde manier in een debat mengt. Dan zeggen mensen dingen terug, dat is iets totaal anders dan lastigvallen.

Dat je daar vervolgens niet tegen kan omdat je een 71-jarig doetje bent met een onzekere inborst, tsja, dan heb je eigenlijk geluk gehad dat je de jaren daarvoor niet eerder bent tegengesproken. Bijvoorbeeld die keren dat ie zei dat homo's eigenlijk niet bij voetbal pasten, dat mensen die zich inzetten voor homo-acceptatie in de voetballerij zich niet zo moesten aanstellen. Toen wist ie de tafel nog vrij te houden van andersdenkenden waar hij blijkbaar zo bang voor is.

VI wordt op geen enkele manier lastiggevallen, het wordt gewoon besproken en beoordeeld op de inhoud, zoals elk programma en zoals ook bij VI zelf iedereen altijd wordt besproken en wordt veroordeeld, hoewel het daar ook nog wel eens op huidskleur of geaardheid lijkt te gebeuren.
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 13:20:08 #52
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193858223
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:07 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik wil dat mensen VI direct aanspreken op de dingen die ze doen, of dat ze dat via de rechter doen. Ik wil niet dat ze naar sponsors gaan en dan gaan dreigen om negatieve reclame voor ze te maken. Je creëert zo dat een kleine en onbelangrijke groep (vermoedelijk) veel te veel invloed krijgt.

Als jij zorgt dat iemands inkomen op de tocht komt te staan, zorg je daadwerkelijk voor dat je iemand (Johan) onder druk zet. Dus ja, hij kan zeggen wat hij wil, maar niet zonder onredelijke consequenties opgelegd door een bepaald groepje.
Dat doen ze toch ook? En dan zegt Derksen dat hij het prima vond. Dus zeggen mensen, nou prima, maar dan vragen we de sponsors of die dat ook zo zien en blijkbaar zien die dat anders.

Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid van consequenties van die mening, he? Je mag op je werk ook roepen dat je baas een grote klootzak is maar ook daar zitten dan consequenties aan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193858231
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:07 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik wil dat mensen VI direct aanspreken op de dingen die ze doen, of dat ze dat via de rechter doen. Ik wil niet dat ze naar sponsors gaan en dan gaan dreigen om negatieve reclame voor ze te maken. Je creëert zo dat een kleine en onbelangrijke groep (vermoedelijk) veel te veel invloed krijgt.

Als jij zorgt dat iemands inkomen op de tocht komt te staan, zorg je daadwerkelijk voor dat je iemand (Johan) onder druk zet. Dus ja, hij kan zeggen wat hij wil, maar niet zonder onredelijke consequenties opgelegd door een bepaald groepje.
Je mag toch prima aan een bedrijf melden dat je stopt met het gebruiken van hun product als ze een dergelijk programma sponsoren? Dat is toch juist de vrijheid van meningsuiting?

Dat een bedrijf dan vervolgens gaat nadenken of hun mediastrategie dan niet meer klanten kost dan het oplevert is ook logisch. En dat ze dan hun strategie wijzigen ook. Dat is de vrije markt.


Juist bij de vrijheid van meningsuiting hoort ook het dragen van de consequenties van wat je zegt, anders is die vrijheid van meningsuiting leeg. En ja, als je dingen op je werk roept kan dat consequenties hebben voor je baan. Als je werk dan ook nog eens door miljoenen mensen bekeken wordt helemaal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:23:33 #54
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193858272
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:07 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik wil dat mensen VI direct aanspreken op de dingen die ze doen, of dat ze dat via de rechter doen. Ik wil niet dat ze naar sponsors gaan en dan gaan dreigen om negatieve reclame voor ze te maken. Je creëert zo dat een kleine en onbelangrijke groep (vermoedelijk) veel te veel invloed krijgt.

Je kunt wel meer niet willen, maar waarom zou je het niet doen? Wat is er mis met anti-reclame. Wakker Dier maakt ook anti-reclame voor de Albert Heijn, bij VI maken ze ook anti-reclame voor Studio Voetbal. Waarom zou je niet anti-reclame mogen maken voor Bavaria omdat ze meebetalen aan een programma waarin ze een voorkeur hebben voor het aanvallen van mensen die anders zijn dan zij zelf zijn?
En als die club zo klein en onbelangrijk is, dan slaat de reclame gewoon niet aan. Of hebben ze het geld er niet voor. Dat label 'klein en onbelangrijk' plak je volkomen, maar dan ook volkomen arbitrair, op de andere partij. Want wat is er eigenlijk 'klein en onbelangrijk' aan de anderen?

quote:
Als jij zorgt dat iemands inkomen op de tocht komt te staan, zorg je daadwerkelijk voor dat je iemand (Johan) onder druk zet. Dus ja, hij kan zeggen wat hij wil, maar niet zonder onredelijke consequenties opgelegd door een bepaald groepje.
Nee, Johan Derksen zorgt ervoor dat zijn inkomen onder druk staat. Hij zit bij een praatprogramma waar hij gek genoeg voor betaald wordt. Niemand dwingt de sponsoren om hem te betalen, dus als ze daarmee op willen houden, dan stoppen ze daar mee. Dan mag Johan Derksen nog steeds dezelfde mening hebben en verkondigen, maar dan wordt ie er gewoon niet meer voor betaald. Johan Derksen wordt niet betaald voor zijn mening, maar om daar te zitten - op het moment dat degenen die hem betalen hem niet meer willen betalen om daar te zitten, heeft Johan pech gehad. Dat is geen beknotting van VvMU, maar gewoon de keuze van de mensen die hem betalen.

Ook weer het gebruik van het woord 'groepje'. Al die kwalificaties van de 'tegenpartij', maar even uitleggen waarom Bavaria 6 ton per jaar moet betalen aan Johan Derksen omdat ze anders tegen de vrijheid van meningsuiting zouden zijn zit er niet in.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:24:57 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193858285
Dus ja antwoord is duidelijk. Je kan in ons land je eigen tv kanaal oprichten en sponsors zoeken onder degenen die wel graag een rechtspopulistisch geluid willen horen.

Je kan ook nog zoals Harry Mens zendtijd inkopen bij RTL.
pi_193858404
Goed, laten we het probleem eens proberen terug te brengen naar de essentie en vervolgens kijken welke oplossingen mogelijk zijn.

Stelling: de vrijheid van meningsuiting wordt beknot.

Hoe komt dat? SJW's oefenen invloed uit op (grote) bedrijven.

Dan zijn er twee oplossingsrichtingen mogelijk;
1. Zorgen dat SJW's hun mening niet meer kenbaar maken ten overstaan van deze bedrijven. Lijkt niet wenselijk, want dan wordt de vrijheid van meningsuiting pas werkelijk ingeperkt.
2. Zorgen dat deze bedrijven deze invloeden negeren. Lijkt wenselijk, noch realistisch. Want hoe zou dat praktisch moeten werken? Bedrijven verplichten om te (blijven) adverteren op bepaalde momenten, of via bepaalde media?

Conclusie: er is niets aan te doen (anders dan hopen dat je eigen standpunt verwordt tot de dominante mening in de maatschappij).

Overigens is dit niet nieuw en gebeurde het al lang voor internet en social media. In de jaren 80 waren er bijv al veel mensen die Israëlische sinaasappels boycotten vanwege de bezette gebieden.
pi_193858589
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:11 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Stoppen met het gebruik maken van de producten van de bedrijven die menen wat te moeten met deze hype. Ze doen het enkel uit vrees voor verlies aan inkomsten (veelal door adverteerders- mind you). De publieke backlash is echter lang zo groot niet - of werkt eerder averechts.

Verkoop gewoon cola / scheermesjes / koffie. Ik hoef er geen BLM logo bij, en mocht ik het aantreffen op een product dan is het inmiddels aanleiding om het niet meer te kopen om dezelfde reden dat ik geen cola koop gesponsord door de zevendags adventisten, het moslimbroederschap of de PvdA.
Maar dat komt neer op een boycot, en hoe effectief zijn die? Verder is het niet constructief - met zo’n boycot stoot je werknemers het brood uit de mond. Die kunnen er ook niets aan doen dat overbetaalde CEOs geen ruggengraat hebben.

Ifan Ekiz stelt in het AD dat we geen idee meer hebben hoe we een debat moeten voeren.

In mijn eigen VWO opleiding was er geen ruimte voor kunst, cultuur, ethiek, filosofie, debatteren en moraliteit. Daarnaast ben ik opgegroeid in een wijk waar lacherig werd gedaan over academische vorming. Dit zal voor wel meer mensen gelden: kunnen wij wel debatteren?

Kortom, willen we tegengas geven tegen deze kwalijke ontwikkelingen, dan zullen we meer moeten investeren in de academische vorming van de burger, zo dat die het debat aan kan gaan, in plaats van zo’n discussie als dom vermaak te zien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_193858639
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat doen ze toch ook? En dan zegt Derksen dat hij het prima vond. Dus zeggen mensen, nou prima, maar dan vragen we de sponsors of die dat ook zo zien en blijkbaar zien die dat anders.

Vrijheid van meningsuiting is geen vrijheid van consequenties van die mening, he? Je mag op je werk ook roepen dat je baas een grote klootzak is maar ook daar zitten dan consequenties aan.
Ik vind dat ik alles moet kunnen zeggen. Ik wil echter niet dat jij iets terug zegt. En wat ik al helemaal niet wil is dat jij een ander erop wijst wat ik heb gezegd.
pi_193858650
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Maar dat komt neer op een boycot, en hoe effectief zijn die? Verder is het niet constructief - met zo’n boycot stoot je werknemers het brood uit de mond. Die kunnen er ook niets aan doen dat overbetaalde CEOs geen ruggengraat hebben.

Ifan Ekiz stelt in het AD dat we geen idee meer hebben hoe we een debat moeten voeren.

In mijn eigen VWO opleiding was er geen ruimte voor kunst, cultuur, ethiek, filosofie, debatteren en moraliteit. Daarnaast ben ik opgegroeid in een wijk waar lacherig werd gedaan over academische vorming. Dit zal voor wel meer mensen gelden: kunnen wij wel debatteren?

Kortom, willen we tegengas geven tegen deze kwalijke ontwikkelingen, dan zullen we meer moeten investeren in de academische vorming van de burger, zo dat die het debat aan kan gaan, in plaats van zo’n discussie als dom vermaak te zien.
Het is inderdaad te merken dat je niet gewend bent het debat aan te gaan, want mensen die je centrale premisse aanvallen in dit topic negeer je categorisch.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:54:57 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193858655
Je kan ook nog aandelen in het bedrijf kopen en proberen de CEO eruit te kieperen.
pi_193858667
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Maar dat komt neer op een boycot, en hoe effectief zijn die? Verder is het niet constructief - met zo’n boycot stoot je werknemers het brood uit de mond. Die kunnen er ook niets aan doen dat overbetaalde CEOs geen ruggengraat hebben.

Ifan Ekiz stelt in het AD dat we geen idee meer hebben hoe we een debat moeten voeren.

In mijn eigen VWO opleiding was er geen ruimte voor kunst, cultuur, ethiek, filosofie, debatteren en moraliteit. Daarnaast ben ik opgegroeid in een wijk waar lacherig werd gedaan over academische vorming. Dit zal voor wel meer mensen gelden: kunnen wij wel debatteren?

Kortom, willen we tegengas geven tegen deze kwalijke ontwikkelingen, dan zullen we meer moeten investeren in de academische vorming van de burger, zo dat die het debat aan kan gaan, in plaats van zo’n discussie als dom vermaak te zien.
Het is inmiddels wel een beetje laat om Johan Derksen terug naar school te sturen.
pi_193858668
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:51 schreef Immerdebestebob het volgende:

En daarnaast wil ik nog zeggen dat er mensen zijn die veel meer te verliezen hebben dan een aantal mensen die professioneel protestganger zijn.
Dit is idd een belangrijk punt. De sponsoren laten nu hun oren vaak hangen naar mensen die zelf nog niet veel hebben laten zien in het leven, terwijl iedereen die zich het schompes werkt (en zo’n Genee, nee ik moet m ook niet, is zo’n harde werker die veel te verliezen heeft) niet mee kan doen in dit moddergevecht.

Vandaar ook dat ik op zoek ben naar constructieve oplossingen, en Fidan Ekiz heeft daar wel kijk op.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:59:03 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193858702
Waarom beschuldigt die Fidan mij trouwens van ophef om Derksen maken. Ik heb er niks over gezegd. En toch doen "we" het allemaal.

Van die lui die collectief mensen beschuldigen van wat ze niet leuk vinden neem ik nooit serieus.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 14:04:45 #64
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193858770
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:54 schreef Hexagon het volgende:
Je kan ook nog aandelen in het bedrijf kopen en proberen de CEO eruit te kieperen.
Venture Activist? :P
  dinsdag 30 juni 2020 @ 14:04:47 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193858771
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dit is idd een belangrijk punt. De sponsoren laten nu hun oren vaak hangen naar mensen die zelf nog niet veel hebben laten zien in het leven, terwijl iedereen die zich het schompes werkt (en zo’n Genee, nee ik moet m ook niet, is zo’n harde werker die veel te verliezen heeft) niet mee kan doen in dit moddergevecht.

Vandaar ook dat ik op zoek ben naar constructieve oplossingen, en Fidan Ekiz heeft daar wel kijk op.
Wat we al zeggen. Een eigen podium maken waar je niet afhankelijk bent van marketingafdelingen van grote multinationals.
pi_193858783
Op mijn havo gewoon handvaardigheid met kuntsgeschiedenis als eindexamen vak gehad. Die mogelijkheid was er ook op het vwo.

Op de HTS WTB nog enkele studieblokken op de TU arbeidsethiek en wetenschapsfilosofie als keuze vakken gevolgd.

Dus best lyrebird je liegt volgens mij dat opleidingen die mogelijkheden niet boden. Dat je misschien toendertijd zelf andere keuzes hebt gemaakt waardoor jij die vakken niet hebt gevolgd kan natuurlijk het geval zijn. 8-)
  dinsdag 30 juni 2020 @ 14:06:13 #67
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193858789
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dit is idd een belangrijk punt. De sponsoren laten nu hun oren vaak hangen naar mensen die zelf nog niet veel hebben laten zien in het leven, terwijl iedereen die zich het schompes werkt (en zo’n Genee, nee ik moet m ook niet, is zo’n harde werker die veel te verliezen heeft) niet mee kan doen in dit moddergevecht.

Nergens op gebaseerde aannames en diskwalificaties van het recht van een groep om zich in een discussie te mengen.
Wat wil je hiermee zeggen? Als je niet genoeg verdiend mag je niet meedoen aan het publieke debat?
Want ik neem aan dat de groep mensen die een wekelijks praatprogramma hebben op de tv wel ruimte hebben om mee te doen aan het publieke debat. Via hun praatprogramma. Waarin ze heel vaak een mening geven over publieke zaken.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 14:27:42 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193859045
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:05 schreef Basp1 het volgende:
Op mijn havo gewoon handvaardigheid met kuntsgeschiedenis als eindexamen vak gehad. Die mogelijkheid was er ook op het vwo.

Op de HTS WTB nog enkele studieblokken op de TU arbeidsethiek en wetenschapsfilosofie als keuze vakken gevolgd.

Dus best lyrebird je liegt volgens mij dat opleidingen die mogelijkheden niet boden. Dat je misschien toendertijd zelf andere keuzes hebt gemaakt waardoor jij die vakken niet hebt gevolgd kan natuurlijk het geval zijn. 8-)
Wij kregen dat soort dingen bij Nederlands, Maatschappijleer en ook nog bij Geschiedenis en Levensbeschouwing. En ook bij andere vakken werd nog wel eens je mening gevraagd.
pi_193859068
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wij kregen dat soort dingen bij Nederlands, Maatschappijleer en ook nog bij Geschiedenis en Levensbeschouwing. En ook bij andere vakken werd nog wel eens je mening gevraagd.
Oh ja die vakken was ik al helemaal vergeten. Ik ben wel benieuwd waar lyrebird dan op school gezeten heeft dat zijn curriculum daar zoveel gemist heeft.
pi_193859765
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:50 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
In mijn eigen VWO opleiding was er geen ruimte voor kunst, cultuur, ethiek, filosofie, debatteren en moraliteit. Daarnaast ben ik opgegroeid in een wijk waar lacherig werd gedaan over academische vorming. Dit zal voor wel meer mensen gelden: kunnen wij wel debatteren?
Dan heb je waarschijnlijk op een school gezeten die onder curatele van de inspectie staat, want dit zijn allemaal verplichte onderdelen. Debatteren zelfs een zeer groot onderdeel bij Nederlands, ik heb geloof ik wel 6 of 8 debatten voor cijfers gehouden op school, meeste ook tellend voor het schoolexamen (ooit de hele klas overtuigd voor het invoeren van de doodstraf terwijl ik zelf tegen was, leuke tijden).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 30 juni 2020 @ 18:00:44 #71
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193861930
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dit is idd een belangrijk punt. De sponsoren laten nu hun oren vaak hangen naar mensen die zelf nog niet veel hebben laten zien in het leven, terwijl iedereen die zich het schompes werkt (en zo’n Genee, nee ik moet m ook niet, is zo’n harde werker die veel te verliezen heeft) niet mee kan doen in dit moddergevecht.

Vandaar ook dat ik op zoek ben naar constructieve oplossingen, en Fidan Ekiz heeft daar wel kijk op.
Waar haal je die wijsheid vandaan, eigenlijk, zit jij op bestuursnivo en weet jij waardoor zij zich laten leiden? Komt mij nogal onwaarschijnlijk voor.

En om nou te roepen dat een TV programma presenteren je "het schompes werken" is lijkt mij ook nogal ridicuul. vooral gegeven de salarissen die betaald worden aan deze heren.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Beste debater 2022 dinsdag 30 juni 2020 @ 19:05:03 #72
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193862790
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dit is idd een belangrijk punt. De sponsoren laten nu hun oren vaak hangen naar mensen die zelf nog niet veel hebben laten zien in het leven, terwijl iedereen die zich het schompes werkt (en zo’n Genee, nee ik moet m ook niet, is zo’n harde werker die veel te verliezen heeft) niet mee kan doen in dit moddergevecht.

Vandaar ook dat ik op zoek ben naar constructieve oplossingen, en Fidan Ekiz heeft daar wel kijk op.
Waarom hoor ik je nooit klagen over hoe het groot-kapitaal werknemersrechten stelselmatig aan het inperken is?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_193881107
Social Justice en marketing gaat wel iets verder dan dat. Vaak houdt het ook in dat de productenlijn van een mulitnational gevarieerder wordt om meerdere doelgroepen in de westerse samenleving te bereiken, wat weer de winst verhoogd. Dankzij deze social justice warriors richten kleding en lingerielijnen zich meer op wat vrouwen nou daadwerkelijk willen ipv. het adverteren met stereotype modellen. Asos heeft bijvoobeeld een lijn wat zich op Moslima's richt. Ook handig voor mij, want zo vind ik bijvoorbeeld sneller gepaste modieuze kleding voor het werk. Of de diversiteitscampagne rondom comfortabel ondergoed voor verschillende figuren. Ook weer handig, want sommige kleding vereist het dragen van goed bedekkend ondergoed en dat vind je sneller bij een adverteerder die zich op plussize vrouwen richten. Kortom, verschillende doelgroepen worden bediend met deze campagne, maar het trekt ook doelgroepen zoals ik aan, zij het voor een andere reden. Bedrijven zijn niet ineens woke geworden door BLM, dit is al een tijdje aan de gang, omdat veel consumenten ervan profiteren, ook de groepen voor wie het initieel niet bedoeld is. Je laat je teveel door wat boze Twitteraars leiden.
pi_193882986
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 07:50 schreef Janneke141 het volgende:
Derksen mag zijn mening gewoon (blijven) uiten. Het betekent natuurlijk niet dat commerciële partijen verplicht zijn om hem een podium te blijven bieden. Of welke andere provocateur dan ook.
Hij noemde een zwarte piet Akwasi. Dat is toch niet zo heel erg.

Ik denk dat we gewoon niets meer moeten aantrekken van zeurders. Dus veel media ook negeren tot ze de helft of zelfs 0 kijkers overhouden. Cancel culture kan ook voor conservatieven werken. Nooit meer naar Op1 kijken of nooit meer twitter van bekende SJWs bezoeken of op reageren wat ze ook doen.
gs0bkfBl..
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 01:01:28 #75
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193882992
quote:
3s.gif Op woensdag 1 juli 2020 22:36 schreef 01100101 het volgende:
Social Justice en marketing gaat wel iets verder dan dat. Vaak houdt het ook in dat de productenlijn van een mulitnational gevarieerder wordt om meerdere doelgroepen in de westerse samenleving te bereiken, wat weer de winst verhoogd. Dankzij deze social justice warriors richten kleding en lingerielijnen zich meer op wat vrouwen nou daadwerkelijk willen ipv. het adverteren met stereotype modellen. Asos heeft bijvoobeeld een lijn wat zich op Moslima's richt. Ook handig voor mij, want zo vind ik bijvoorbeeld sneller gepaste modieuze kleding voor het werk. Of de diversiteitscampagne rondom comfortabel ondergoed voor verschillende figuren. Ook weer handig, want sommige kleding vereist het dragen van goed bedekkend ondergoed en dat vind je sneller bij een adverteerder die zich op plussize vrouwen richten. Kortom, verschillende doelgroepen worden bediend met deze campagne, maar het trekt ook doelgroepen zoals ik aan, zij het voor een andere reden. Bedrijven zijn niet ineens woke geworden door BLM, dit is al een tijdje aan de gang, omdat veel consumenten ervan profiteren, ook de groepen voor wie het initieel niet bedoeld is. Je laat je teveel door wat boze Twitteraars leiden.
Grote internationale bedrijven zetten vol in op diversiteit tegenwoordig omdat het gewoon goed is voor business. En diversiteit is voor hen niet simpelweg een kwestie van huidskleur maar ook van nationaliteit, geslacht en afkomst.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193883071
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 01:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grote internationale bedrijven zetten vol in op diversiteit tegenwoordig omdat het gewoon goed is voor business. En diversiteit is voor hen niet simpelweg een kwestie van huidskleur maar ook van nationaliteit, geslacht en afkomst.
Als het blanke klantenaandeel het helemaal zat is samen bepaalde bedrijven produkten media boycottem. dan missen ze echt wel inkomsten hoor.
gs0bkfBl..
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 01:16:48 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193883108
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 01:12 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Als het blanke klantenaandeel het helemaal zat is samen bepaalde bedrijven produkten media boycottem. dan missen ze echt wel inkomsten hoor.
Goed plan, mischien kan je bedrijven vragen of ze voortaan alleen blanke hetero mannelijke medewerkers willen inzetten voor de producten die jij koopt? Doen ze vast wel.

Het is niet alsof de bedrijven waar ik het over heb hun producten in alle landen van de wereld verkopen en hun grondstoffen overal ter wereld vandaan halen, tenslotte.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 2 juli 2020 @ 01:18:40 #78
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_193883115
Social Media is de nieuwe kanker van de mensheid. Sluit af, klik weg

Bel je geweten
pi_193883120
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 01:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Goed plan, mischien kan je bedrijven vragen of ze voortaan alleen blanke hetero mannelijke medewerkers willen inzetten voor de producten die jij koopt? Doen ze vast wel.

Het is niet alsof de bedrijven waar ik het over heb hun producten in alle landen van de wereld verkopen en hun grondstoffen overal ter wereld vandaan halen, tenslotte.
Blanke klanten zijn vrijwel overal de helft van je inkomsten. Als die gezamenlijk weglopen :{
gs0bkfBl..
  Moderator donderdag 2 juli 2020 @ 01:22:23 #80
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193883136
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 01:19 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Blanke klanten zijn vrijwel overal de helft van je inkomsten. Als die gezamenlijk weglopen :{
Sorry dat ik het moet zeggen maar je hebt geen flauw benul waar je over praat, denk je nu echt dat bij Unilever op kantoor alleen maar blanke hetero mannen werken? En denk jij nu echt dat jij dat kan zien aan hun producten? Grow up.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193884623
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 01:19 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Blanke klanten zijn vrijwel overal de helft van je inkomsten. Als die gezamenlijk weglopen :{
Hoe groot is die kans?
pi_193884664
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 01:19 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Blanke klanten zijn vrijwel overal de helft van je inkomsten. Als die gezamenlijk weglopen :{
Maar waarom zouden die weglopen als een bedrijf ook diversiteit promoot?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 2 juli 2020 @ 08:22:26 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193884675
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 01:19 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Blanke klanten zijn vrijwel overal de helft van je inkomsten. Als die gezamenlijk weglopen :{
Alleen geven de meeste blanke klanten er geen biet om
pi_193884772
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 01:19 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

BoosBlanke internethelden/klanten zijn vrijwel overal de helft een fractie van je inkomsten. Als die gezamenlijk weglopen is er niks aan de hand :{
Zo klopt 'ie al een stuk beter.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193884942
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 01:12 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Als het blanke klantenaandeel het helemaal zat is samen bepaalde bedrijven produkten media boycottem. dan missen ze echt wel inkomsten hoor.
Het grootste deel van het blanke klantenaandeel is ook het racisme helemaal zat, als een bedrijf zich vervolgens verbind aan een programma waar aan de lopende band rascistische, homo-hatende en anders discriminerende opmerkingen worden gemaakt lopen ze inderdaad de kans dat een groot deel van het blanke klantenaandeel weg loopt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_193886728
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 08:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Alleen geven de meeste blanke klanten er geen biet om
Plus er zijn voordelen voor de blanke klanten zelf, maar schijnbaar tellen de voorbeelden in mijn post voor Hoofdkraker niet.
pi_193886787
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 01:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Grote internationale bedrijven zetten vol in op diversiteit tegenwoordig omdat het gewoon goed is voor business. En diversiteit is voor hen niet simpelweg een kwestie van huidskleur maar ook van nationaliteit, geslacht en afkomst.
Bij Asos zal de kledingslijn voor moslima's inderdaad meer op nationaliteit dan huidskleur slaan. Overigens voorspel dat ik dat bedrijven als Honkemoller en Victoria Secret het loodje zullen gaan leggen in deze tijd. Ze zijn iets te laat er op ingesprongen en veel producten kijken eigenlijk niet naar de veelvuldige eisen die vrouwen van verschillende doelgroepen kunnen hebben.
pi_193886841
Wellicht is een beter voorbeeld hierin dat soms Israëlische producten geboycot worden of dat men hier pogingen toe doet.
De Hema had een wijn waarbij dat het geval was:
https://www.telegraaf.nl/(...)dankzij-tipvan-mieke
pi_193886969
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wellicht is een beter voorbeeld hierin dat soms Israëlische producten geboycot worden of dat men hier pogingen toe doet.
De Hema had een wijn waarbij dat het geval was:
https://www.telegraaf.nl/(...)dankzij-tipvan-mieke
Kleding en duurzame producten passen er prima tussen. Veel activisten hebben jaren geklaagd dat het modebeeld zo eenzijdig was in vormgeving/doel als wel representatie en zich richtte op de slanke, redelijk lange, blank-blonde vrouw. Dat zie je nu veranderen. Bij duurzame producten idem ditto. Voedsel dat met de arbeidsomstandigheden rekening houdt is nu meer in trek dan pakweg 10 jaar geleden. De documentaire over Nutalla bijvoorbeeld zou nu veel meer consumenten overhalen dat product niet meer te kopen dan toen de documentaire 10 jaar geleden verscheen. Er is dus zeker vraag tegenwoordig bij veel klanten voor meer diverse en eerlijkere kleding/producten.
pi_193887068
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:38 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Kleding en duurzame producten passen er prima tussen. Veel activisten hebben jaren geklaagd dat het modebeeld zo eenzijdig was in vormgeving/doel als wel representatie en zich richtte op de slanke, redelijk lange, blank-blonde vrouw. Dat zie je nu veranderen. Bij duurzame producten idem ditto. Voedsel dat met de arbeidsomstandigheden rekening houdt is nu meer in trek dan pakweg 10 jaar geleden. De documentaire over Nutalla bijvoorbeeld zou nu veel meer consumenten overhalen dat product niet meer te kopen dan toen de documentaire 10 jaar geleden verscheen. Er is dus zeker vraag tegenwoordig bij veel klanten voor meer diverse en eerlijkere kleding/producten.
Daarin ben ik het met je eens, maar met name de OP, waarin het gaat over hele supermarkten die ergens niet meer adverteren, daarin kan je niet zo goed zeggen dat je mening sturend kan zijn voor aankopen, winkels volgen daarin meer het debat.
pi_193887490
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 11:44 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Daarin ben ik het met je eens, maar met name de OP, waarin het gaat over hele supermarkten die ergens niet meer adverteren, daarin kan je niet zo goed zeggen dat je mening sturend kan zijn voor aankopen, winkels volgen daarin meer het debat.
Bij het interview met Genee bij OP1 werd verteld dat activisten de adverteerders persoonlijk hadden benaderd. Niet zozeer door het debat an sich. Dat speelde uiteraard ook een rol, maar BLM-activisten gaan ook heel doelmatig te werk in dit debat. Al vind ik sommige zaken nogal erg discutabel zoals het in het holst van de nacht het huis opzoeken van Powned verslaggever Dennis.

TS stelt zoals ik het lees dat bedrijven na aanleiding van de BLM, en vooral door Covid, ineens woke zijn geworden, terwijl dat toch iets is wat zich al jaren afspeelt bij allerlei grote multinationals. Nu kan ik mij ook wel enigszins voorstellen dat de gemiddelde Fokker niet bij deze bedrijven regelmatig koopt en het daarom niet opvalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door 01100101 op 02-07-2020 12:40:31 (Vergeten Covid erin te zetten. ) ]
pi_193909107

3 uur lang, maar de moeite van het kijken waard. Wat zit er achter Woke culture, waarom doen grote bedrijven er aan mee (laatste kwartier), en hoe gaat deze beweging zich verder ontwikkelen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 18:46:07 #93
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193910371
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 17:29 schreef Lyrebird het volgende:

3 uur lang, maar de moeite van het kijken waard. Wat zit er achter Woke culture, waarom doen grote bedrijven er aan mee (laatste kwartier), en hoe gaat deze beweging zich verder ontwikkelen.
3 uur kijken om iemands mening te horen. Fantastisch.

Grote bedrijven doen aan diversiteit omdat het geld oplevert, zie de onderzoeken in de Harvard Business Review daaromtrent.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 20:38:02 #94
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193912109
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 18:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

3 uur kijken om iemands mening te horen. Fantastisch.

Grote bedrijven doen aan diversiteit omdat het geld oplevert, zie de onderzoeken in de Harvard Business Review daaromtrent.
En waarom levert het geld op? Omdat alleen een kleine minderheid diversiteit etc gezeur vindt?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_193912242
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 20:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

En waarom levert het geld op? Omdat alleen een kleine minderheid diversiteit etc gezeur vindt?
Omdat een gemengd team gewoon veel beter functioneert. Niet alleen mannen/vrouwen, maar ook verschillende achtergronden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator vrijdag 3 juli 2020 @ 21:46:59 #96
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193913156
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 20:38 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

En waarom levert het geld op? Omdat alleen een kleine minderheid diversiteit etc gezeur vindt?
Eh? Nee, omdat het tot betere prestaties en producten leidt. De HBR is nou niet echt een librul of SJW bolwerk, tenslotte, het gaat om de bottom line.
Een ander punt is dit, talent is schaars, talent aantrekken en behouden nog veel moeilijker en je talentenpool beperken tot blanke mannen beperkt je nodeloos.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_193914971
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:50 schreef Lyrebird het volgende:

Kortom, willen we tegengas geven tegen deze kwalijke ontwikkelingen, dan zullen we meer moeten investeren in de academische vorming van de burger, zo dat die het debat aan kan gaan, in plaats van zo’n discussie als dom vermaak te zien.
Academische vorming ?
Bedoel je niet eerder diskussietechniek en -etiquette op de middelbare scholen ?
En dit in samenhang met rationeel en genuanceerd denken.
Als je het zo bedoelt... Prima idee. ook goed als opfriscursus voor Johan Derksen

Mensen aanmoedigen een bepaald product te boycotten is het tegendeel van een bepaald product promoten, maar het kan allemaal binnen fatsoenlijke vrije meningsuiting.
En dat doet Arie Boomsma als hij adverteerders oproept het product VI te boycotten.
Derksen heeft nog miljoenen mogelijkheden op het internet zijn foute grapjes te spuien.
En als Boomsma bedrijven en media weet te overtuigen Derksen geen platform te geven.... is geweldig ... dat heet sociale controle... Het zelfreinigend vermogen van de burgers
pi_193915031
Is de Hema al genoemd?
Hoe dat bedrijf verdacht werd anti-zwartepiet te zijn en mensen opriepen Hema te boycotten ?
  zaterdag 4 juli 2020 @ 01:12:56 #99
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_193916543
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 21:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh? Nee, omdat het tot betere prestaties en producten leidt. De HBR is nou niet echt een librul of SJW bolwerk, tenslotte, het gaat om de bottom line.
Een ander punt is dit, talent is schaars, talent aantrekken en behouden nog veel moeilijker en je talentenpool beperken tot blanke mannen beperkt je nodeloos.
Ah ik dacht even dat je bedoelde dat grote bedrijven aan diversiteit omdat het geld oplevert door reclame. Niet omdat het tot betere resultaten leidt op de werkvloer. Waar ik het overigens helemaal mee eens ben. :Y
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Moderator zaterdag 4 juli 2020 @ 11:33:53 #100
54278 crew  Tijger_m
42
pi_193921017
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 01:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah ik dacht even dat je bedoelde dat grote bedrijven aan diversiteit omdat het geld oplevert door reclame. Niet omdat het tot betere resultaten leidt op de werkvloer. Waar ik het overigens helemaal mee eens ben. :Y
Oh nee, reclame is weer een heel ander verhaal :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')